Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

boshar schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:26:
[...]

Helaas voor Nintendo was de 3D Heb Factor niet groot genoeg. Je zou zelfs kunnen stellen dat de 3DS eerder uit had moeten komen. De 3D is cool rage was al een tijdje op z'n retour toen de 3DS uit kwam. Nintendo had dus inderdaad beter 1 á 2 zwaardere titels bij de release moeten hebben maar dat is wijsheid achteraf. Tijdens de 3DS bekendmaking bij de CES 2010 leek het er op dat een handheld 3D zonder bril apparaat zeker de X-factor zou hebben.
Daarop kort inhakend ben ik idd benieuwd hoe lang 3D het volhoudt de komende jaren. Ik vind het zelf tof bij films ed maar ik las dat dit jaar in Amerika de 2D-bioskaartjes alweer meer geld binnenhalen dan de 3D-bioskaartjes. Had ik niet verwacht maar het is wel een duidelijk signaal wat wellicht ook impact heeft op de 3DS.

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:31:
[...]
Daarop kort inhakend ben ik idd benieuwd hoe lang 3D het volhoudt de komende jaren. Ik vind het zelf tof bij films ed maar ik las dat dit jaar in Amerika de 2D-bioskaartjes alweer meer geld binnenhalen dan de 3D-bioskaartjes. Had ik niet verwacht maar het is wel een duidelijk signaal wat wellicht ook impact heeft op de 3DS.
Op enkele uitzonderingen na vind ik 3D in bioscoop films weinig toevoegen. Thuis 3D kijken zie ik al helemaal niet zitten. 3D kijken kost meer inspanning dan gewoon 2D. Daarnaast moet je vaak ook nog klieren met zo'n brilletje. De moeite weegt dan niet op tegen de voordelen.

De 3D films in Amerika halen wel meer omzet maar ze kosten ook meer bij het vertonen dan een 2D voorstelling. Vandaar de statistiek dat er minder verdient wordt op de 3D films.

Ik denk dat we anno nu kunnen stellen dat 3D -weer- een gimmick is. Ik verwacht niet dat het blijft. Persoonlijk kijk en game ik thuis liever op een wandbreed prachtig scherm met IMAX resolutie dan op een 3D scherm.

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 15:04

Ram0n

Bierbrouwende nerd

boshar schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:14:
[...]
De 3D films in Amerika halen wel meer omzet maar ze kosten ook meer bij het vertonen dan een 2D voor
Nee, ze halen op dit moment ook niet meer omzet binnen. Aardig wat grote films hebben de afgelopen maanden meer opgeleverd via 2D-vertoningen dan 3D-vertoningen, ondanks de toeslag bij 3D. Er is dus een echte terugloop te zien, en ook in Nederland hoor je steeds vaker dat mensen specifiek op zoek gaan naar 2D-voorstellingen.

Zelf vind ik dat 3D een toevoeging kan zijn in de bios, mits een film maar direct is opgenomen in drie dimensies door mensen die daadwerkelijk erin geschoold zijn. Dus nee, geen Transformers 3 die wel zo is opgenomen, maar alsnog niet juist geëdit is voor 3D.

Maar goed, we dwalen af, laten we het hebben over het 3D-aspect van de handheld zelf; die vind ik ook uitermate goed werken, ik was er erg over verrast. Ik kan ook prima m'n hoofd bewegen zonder dat het effect weg gaat of het vaag wordt, maar (en dit is heel belangrijk!) dit is van persoon tot persoon anders.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:06
Niet zo gek, na het succes van Avatar zijn er tig films uitgekomen met crappy 3D. Ik snap niet dat mensen zich er zo druk om maken en het gelijk willen afschilderen als flop, gimmick etc. Het is gewoon een nieuwe techniek met nieuwe mogelijkheden en je kan bij zowel de games als films het effect uitzetten. Het is niet alsof 2D verdwijnt. Kan prima naast elkaar bestaan.

Doet me een beetje denken aan toende eerste kleurenschermpjes in telefoons kwamen. Of toen je internet op de telefoon kreeg (WAP). Allemaal flops/gimmicks volgens dat soort mensen en totaal overbodig.

Over de succes van de 3DS: als dat ding nog niet verkoopt nadat Pokémon, Mario Kart en Animal Crossing zijn uitgekomen, dan mogen de alarmbellen gaan rinkelen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
Ikzelf speel eigenlijk op de 3DS meestal met 3D uit. Vind de spellen leuk, maar het 3D vind ik niet zo denderend.

• boshar
Voordeel van de 3DS is wel dat je zelf kunt kiezen of je 2 dan wel 3D wilt spelen. Ik kies zelf meestal voor een licht 3D effect. Ik heb het idee dat de het scherm dan iets minder kartelig is.

Ik merk wel dat er spellen zijn die rommelig met 3D om gaan. In Tom Clancy's Splinter Cell 3D wordt er nogal gewisseld tussen 3D en 2D in de presentatie. Daar wordt je dus een beetje gek van.

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:17
Aanvulling op Barossa:

Staat een mooi overzichtje van verschillende handheld launches en aantal verkochte units in de eerste 5 maanden in de GamesTM. Daaruit blijkt de 3DS het ook weer niet zo slecht te doen. Ja, hij verkoopt ongeveer 40% minder dan de DS toen. Maar ook de DS verkocht in de eerste 5 maanden al minder dan voorganger GBA. Terug naar nu is de 3DS nu al veel meer verkocht dan de PSP bij launch.

Verwijderd

Jochem Boom schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:01:
Aanvulling op Barossa:

Staat een mooi overzichtje van verschillende handheld launches en aantal verkochte units in de eerste 5 maanden in de GamesTM. Daaruit blijkt de 3DS het ook weer niet zo slecht te doen. Ja, hij verkoopt ongeveer 40% minder dan de DS toen. Maar ook de DS verkocht in de eerste 5 maanden al minder dan voorganger GBA. Terug naar nu is de 3DS nu al veel meer verkocht dan de PSP bij launch.
Ik vind dat soort info niet zo veelzeggend aangezien de tijden veranderen. De tijd van GBA is totaal anders aangezien er toen geen concurrentie was van Sony en de Smartphones.
De tijd van DS en PSP is ook al een stuk anders dan het heden, vooral aangezien de launch van de psp een flop was en sony sterker terugkomt deze generatie met de Vita. (Van wat we tot nu toe zien)

• Jochem Boom
Punt is, iedereen noemt de 3DS nu ook al een flop, net als toen de PSP. Maar uiteindelijk denk ik dat het, net als de PSP en de vorige DS een apparaat met lange aanloop is. Want die apparaten zijn uiteindelijk wel zowel kwantitatief als kwaliteitstechnisch hele mooie apparaten met goede games gebleken.

En wat je zelf zegt, van de Vita moeten we het ook nog maar zien. Mensen kunnen enthousiast zijn, maar als er dan eenmaal geld op tafel moet komen haken ze wellicht alsnog af. Kortom, alle negativiteit is volgens mij veel te voorbarig. Laat eerst maar eens een concurrentiestrijd losbarsten en dan zien we aan het eind van de rit wie er wint.

Verwijderd

Jochem Boom schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:22:
Punt is, iedereen noemt de 3DS nu ook al een flop, net als toen de PSP. Maar uiteindelijk denk ik dat het, net als de PSP en de vorige DS een apparaat met lange aanloop is. Want die apparaten zijn uiteindelijk wel zowel kwantitatief als kwaliteitstechnisch hele mooie apparaten met goede games gebleken.

En wat je zelf zegt, van de Vita moeten we het ook nog maar zien. Mensen kunnen enthousiast zijn, maar als er dan eenmaal geld op tafel moet komen haken ze wellicht alsnog af. Kortom, alle negativiteit is volgens mij veel te voorbarig. Laat eerst maar eens een concurrentiestrijd losbarsten en dan zien we aan het eind van de rit wie er wint.
Nouja, afgezien van de verkoopaantallen zijn er vooral de volgende zaken die het 'flopbeeld' voeden:
  • Een prijsverlaging na 3 maanden, en een behoorlijke, ziet er wanhopig uit
  • Verkoopaantallen vallen tegen
  • De 3DS werd op de e3 met veel bombarie aangekondigd en de verwachten waren hoog.
  • Ondanks of juist dankzij de 3ds zijn de aandelen van Nintendo met 50% gekelderd. Nintendo pusht de 3ds nu als primaire product. Als de aandelen dan blijven zakken oogt dat slecht voor het vertrouwen.
  • Games die uitgesteld of gecancelled worden waarbij dit breed in de media aangedragen wordt helpen ook niet echt.
  • De machine voldoet niet aan verwachtingen; er zijn weinig kwaliteitsgames en de handheld is incompleet opgeleverd

• Jochem Boom
De punten die jij noemt hebben of een hele emotionele lading (prijsverlaging, e3, verwachtingen, in mindere mate gecancelde games) of zijn alleen interessant voor de belegger. (Verkoopaantallen, prijsverlaging)

Als consument en speler zijnde kan het me niks schelen dat beleggers met wat minder verkoop geen vertrouwen meer hebben. Ik heb hem in bezit, en heb al zekere 3 games die de moeite waard zijn, en ik ben vast niet de enige Early Adaptor die er zo tegenaan kijkt.

Je kan het apparaat wat mij betreft pas een flop noemen als met een gigantisch goed lopende PS Vita toch blijkt dat er een markt is voor hoogwaardige handhelds, die Nintendo dan dus niet goed heeft aangesneden.

Verwijderd

Jochem Boom schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:56:
De punten die jij noemt hebben of een hele emotionele lading (prijsverlaging, e3, verwachtingen, in mindere mate gecancelde games) of zijn alleen interessant voor de belegger. (Verkoopaantallen, prijsverlaging)

Als consument en speler zijnde kan het me niks schelen dat beleggers met wat minder verkoop geen vertrouwen meer hebben. Ik heb hem in bezit, en heb al zekere 3 games die de moeite waard zijn, en ik ben vast niet de enige Early Adaptor die er zo tegenaan kijkt.

Je kan het apparaat wat mij betreft pas een flop noemen als met een gigantisch goed lopende PS Vita toch blijkt dat er een markt is voor hoogwaardige handhelds, die Nintendo dan dus niet goed heeft aangesneden.
Ik snap jouw punt maar het geheel van 'flop' is een emotionele benaming en die punten zorgen daarvoor. Ik denk echter wel dat je de rol van de aandeelhouders onderschat. Een daling van 50% is gigantisch voor elk bedrijf en als de aandeelhouders eisen gaan stellen zal Nintendo haar strategie moeten wijzigen. Daar zal jij dan ook mee te maken krijgen uiteindelijk.

Verwijderd

Jochem Boom schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:56:
... Ik heb hem in bezit, en heb al zekere 3 games die de moeite waard zijn, en ik ben vast niet de enige Early Adaptor die er zo tegenaan kijkt.
:Y

Ik heb dan nu enkel Zelda en Pilot Wings, maar ik wil nog graag Star Fox, (misschien) Ace Combat, Mario Kart, en eventueel nog andere leuke games, die ongetwijfeld nog worden aangekondigd.

Ook al zouden deze games wegblijven, deze titels die ik hier heb maken de 3DS voor mij al zeker goed! Ik heb in de herfst- en kerstvakantie leuke spellen die ik kan spelen. Wat de rest vindt, maakt me dan ook niet zoveel uit.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 23:51
http://www.3ds-screenshots.com - bekijken op je 3DS. Mario ziet er leuk uit in 3D. :)

+1 voor demo's trouwens. Schande dat die er nog niet zijn. We leven in 2011, Nintendo. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op de Tokyo Game Show is er zwaar gehint naar een Engelse release van Phoenix Wright VS Professor Layton. Alsook is er een nieuwe Japanse trailer uitgebracht:

Een mashup van twee van men favoriete DS games. Dit is het spel dat me zal overtuigen om een 3DS te kopen :9~

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

JK

Disfigured schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:22:
+1 voor demo's trouwens. Schande dat die er nog niet zijn. We leven in 2011, Nintendo. :)
In 2011 is het schijnbaar heel normaal om steeds minder demo's vrij te geven. Op de PS3 kunnen ze zoveel meer demo's extra vrijgeven, voor de PC is het ook steeds minder. Puur omdat men dan voldoende heeft aan een demo en niet het volledige spel koopt. Maarja, zonder dat ik weet hoe het spel speelt, koop ik niet zo snel een bepaalde titel. Aan de andere kant; Als je een demo speelt en je brandt 'm plat op Twitter en andere social media en velen zijn het daar mee eens, probeer dan nog maar eens een spel te verkopen.

28 september kwam toch Zelda Four Swords? Komt goed uit, want dan start ook rond die tijd de BF3 multiplayer die ik zowel op de PS3 als PC wil gaan testen. :o Of wel; zal er wel geen tijd meer voor over hebben, al download ik 'm natuurlijk wel.

Verwijderd

boshar schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:26:
[...]

Zoals ik al schreef. Volgens mij heeft Nintendo gegokt dat de heb factor voor de 3DS groot genoeg zou zijn zodat ze rustig aan zouden kunnen doen met de games.

Je noemt ook bewust een selectie van titels en mist zo onder andere titels als Street Fighter, Pilot Wings en Ridge Racer. Punt is dat @ launch we een brede selectie spelgenres hadden zoals een FPS, een platformspel, een strategie spel, een racer en een voetbal spel. Grotendeels van 3rd parties maar zoals ik al eerder schreef was dat volgens mij een hele bewuste keuze (geef de 3rd party een kans op een groter marktaandeel zonder Nintendo concurrentie). Stel je voor dat Nintendo direct uitgekomen was met Metroid 3DS , Mario Galaxy 3DS, Advance Wars 3DS, Mario Kart 3DS en Mario Strikers 3DS @ launch. Wat gaan de 3rd parties dan nog verkopen, wat gaat Nintendo dan nog releasen tijdens de resterende levensduur.

Helaas voor Nintendo was de 3D Heb Factor niet groot genoeg. Je zou zelfs kunnen stellen dat de 3DS eerder uit had moeten komen. De 3D is cool rage was al een tijdje op z'n retour toen de 3DS uit kwam. Nintendo had dus inderdaad beter 1 á 2 zwaardere titels bij de release moeten hebben maar dat is wijsheid achteraf. Tijdens de 3DS bekendmaking bij de CES 2010 leek het er op dat een handheld 3D zonder bril apparaat zeker de X-factor zou hebben.
En met dit allemaal in je achterhoofd, begrijp ik niet dat je mensen die de 3DS niet bij de release hadden gekocht, als zuinig bestempelde...

• boshar
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:55:
[...]

En met dit allemaal in je achterhoofd, begrijp ik niet dat je mensen die de 3DS niet bij de release hadden gekocht, als zuinig bestempelde...
Ik probeerde me in te leven in waarom je een console niet bij de launch koopt. Wanneer je niet te veel uit wil geven is het raadzaam om even een jaartje te wachten. Je hebt dan ook vaak de 2e generatie games die de mogelijkheden net iets beter gebruiken. Je console is goedkoper, je slaat games met betere opvolgers over en de goeie games haal je voor een budgetprijs. Je kunt het ook verstandiger noemen in plaats van zuiniger :)

Ik koop m'n consoles trouwens meestal pas later. Zo heb ik heb mijn X-Box pas gekocht toen de Elite met 250 GB uit was. Ik wacht denk ik de Playstation Vita ook even af. Ik heb toch zat te gamen op de 3DS (met de tijd die ik voor gamen heb zijn zelfs die paar leuke games meer dan genoeg)

Verwijderd

boshar schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:14:
[...]

Ik probeerde me in te leven in waarom je een console niet bij de launch koopt. Wanneer je niet te veel uit wil geven is het raadzaam om even een jaartje te wachten. Je hebt dan ook vaak de 2e generatie games die de mogelijkheden net iets beter gebruiken. Je console is goedkoper, je slaat games met betere opvolgers over en de goeie games haal je voor een budgetprijs. Je kunt het ook verstandiger noemen in plaats van zuiniger :)

Ik koop m'n consoles trouwens meestal pas later. Zo heb ik heb mijn X-Box pas gekocht toen de Elite met 250 GB uit was. Ik wacht denk ik de Playstation Vita ook even af. Ik heb toch zat te gamen op de 3DS (met de tijd die ik voor gamen heb zijn zelfs die paar leuke games meer dan genoeg)
Ik heb bijna al mijn consoles bij de release gekocht. (met mijn PES verslaving is het ondenkbaar om een jaar met aankoop v/e console te wachten)
De 3DS kocht ik vorige maand online met Zelda erbij, omdat dat de enige game is die me tot dusver kan boeien.

Aangezien mijn bestelling bij Amazon in de wacht stond en ik de volgende dag vernam dat er mogelijk een 3DS met een 2e analoge stick zou komen, besloot ik mijn bestelling te annuleren.
Ik nam de eventuele speling met het scharnier en de 'korte' accuduur op de koop toe...maar dat nieuwtje was de druppel.

Het heeft in zoverre met geld te maken dat ik niet van plan ben om straks weer een andere 3DS versie te kopen.
Ik weet, dat wanneer ik straks een vernieuwde versie van de huidige 3DS koop er ook weer een andere versie komt, dat heeft Nintendo wel laten zien met de voorganger... (DS, DS lite DSi xl)
In Japan komt in december een manier om een analoge stick aan je 3DS te koppelen. (aangezien die combi er te lomp uitziet, pas ik voor die oplossing)

Ik wil een 3DS waar dat al in verwerkt zit, daarnaast hoop ik dat ze tegen die tijd een oplossing voor het scharnier en de korte accuduur hebben...
Uiteraard blijft het dan natuurlijk de vraag of Nintendo in staat is een 3DS op de markt te brengen die geen kinderziekten kent. ;)

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 18:36

Sinester

Game Guru

Ik weet, dat wanneer ik straks een vernieuwde versie van de huidige 3DS koop er ook weer een andere versie komt, dat heeft Nintendo wel laten zien met de voorganger... (DS, DS lite DSi xl)
Maar aan de andere kant, al had je een DS(lite) was er totaal geen reden om de nieuwe versie aan te schaffen, alleen al had je nog geen DS dan nam je de laatste versie

Nu zal dat misschien met die stick anders zijn, maar dat is gewoon afwachten.
Maar je kan er wel vanuit gaan dat de huidige 3DS echt niet nutteloos word

Hello there

Verwijderd

Ontwikkeling nieuwe Smash Bros. niet begonnen’

De geruchtenmolen rondom een nieuw deel in Nintendo’s vechtserie Super Smash Bros. draait overuren. Onlangs lekte een document uit met de vermeende naam van de game, Universe. Smash Bros-bedenker Masahiro Sakurai meent echter nog niet te zijn begonnen met het spel.

Via Twitter laat de ontwikkelaar weten dat zijn studio, Sora, pas aan een nieuwe Smash Bros. gaat werken als het Nintendo 3DS-spel Kid Icarus: Uprising af is. “Momenteel focussen we ons op Kid Icarus.”

“Zolang deze game nog niet in de winkels ligt, gebeurt er niets met Super Smash Bros. Ook de personages zijn nog niet uitgekozen.”

Hiermee ontkent Sakurai het Universe-gerucht niet. Volgens eerdere uitspraken van Sakurai kan het nog enkele jaren duren voordat een nieuw Smash Bros-deel het daglicht zal zien.
http://www.telegraaf.nl/d..._begonnen__.html?sn=games

En dan doodleuk wel gewoon de game aankondigen om de hardcore Nintendofans te pleasen. Fucking triest...

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:42
Zo, terug uit Canada en de Nyko Powerpack+ terug gebracht met het vooruitzicht dat de add-on eraan komt. Moet zeggen dat ik denk dat die add-on uiteindelijk wel OK kan zijn. Vooral voor de meeste volwassenen hier, doordat de 3DS dan een stuk prettiger vast te houden valt. Alleen dat er extra voor betaald moet worden is een beetje een heikel punt, vooral omdat Nintendo zo stellig heeft voorgehouden het huidige model als volwaardig te beschouwen.

Ik heb een vraagje voor de ambassadeurs, hebben jullie al club Nintendo punten verkregen voor de 10 spellen?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:47:
[...]

http://www.telegraaf.nl/d..._begonnen__.html?sn=games

En dan doodleuk wel gewoon de game aankondigen om de hardcore Nintendofans te pleasen. Fucking triest...
Dat heeft hij ook daags na de E3-persconferentie al verteld, dat Kid Icarus eerst helemaal afgemaakt moet worden. De manier waarop het aangekondigd werd was een beetje jammer, maar aan de andere kant vind ik het prima als hij maar gewoon een keer komt.

• JK

JK

theforce81 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:44:
Ik heb een vraagje voor de ambassadeurs, hebben jullie al club Nintendo punten verkregen voor de 10 spellen?
Nope, geen punten erbij. Zou ook beetje raar zijn toch?

• Koldur
JK schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:03:
[...]

Nope, geen punten erbij. Zou ook beetje raar zijn toch?
Er is in een officieel statement gezegd dat er voor de 20 spellen na een enquete in te hebben gevuld 50 punten per spel te geven. Ben even te moe om het op te zoeken (zal het morgen wel even doen, jetlag....).

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• JK

JK

Oh op die manier. Ik heb nog geen enquetes gezien, wellicht moeten ze nog komen.
Of ik heb niet goed gekeken. Dan zou je er dus nog 1000 punten bij kunnen krijgen.
En op het moment dat er iets moois in de shop staat, is het vaak direct weg ook. :')

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:17

winnie

de poes...

Vandaag op station Amersfoort was er een stand in het kader van het NS try out festival. Knulletje (werkstudent) vroeg of ik een 3DS wilde proberen. Ik heb vriendelijk doch dringend verteld dat ik het helemaal gehad heb met Nintendo, juist door de 3DS.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:05
winnie schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:35:
Vandaag op station Amersfoort was er een stand in het kader van het NS try out festival. Knulletje (werkstudent) vroeg of ik een 3DS wilde proberen. Ik heb vriendelijk doch dringend verteld dat ik het helemaal gehad heb met Nintendo, juist door de 3DS.
Tell it to his face! dat zal 'm leren.

Verwijderd

Topicstarter
Die promoboys/girls worden ingehuurd van een of ander modellenbureau, het kan hen ECHT geen moer schelen wat jij van nintendo vindt hoor :p

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:17

winnie

de poes...

Nee, dat begrijp ik ook wel. Lezen! Ik schrijf niet voor niets dat het een "werkstudent" was. Maar ik was ook niet bepaald de beste persoon om door zo'n ventje aangesproken te worden. Pech voor hem. Ik ben namelijk wel in de stemming om het paard te zadelen en met speer en in harnas op te trekken tegen het hoofdkantoor van Nintendo. Zelden een dergelijke minachting door een bedrijf van het beste soort klanten (namelijk de early adaptors) gezien.

Verwijderd

De reden waarom Starfox geen online multiplayer heeft:
Star Fox returned earlier this month on 3DS to lots of praise (read our review!) but one thing that many people noticed was lacking from the game was the option to take to the skies online.

Speaking recently to Official Nintendo Magazine, Nintendo's Yusuke amano revealed why Star Fox 64 3D doesn't feature online despite enjoying online FPS games himself. It seems that the cost required to include such a feature in the game "would be vast".

"Personally, I play a lot of online FPS games. This leads me to think that just making multiplayer parts of existing games playable online isn't enough to create a satisfying experience for users. The popular online games work in lots of things, so they play well online - and if we wanted to satisfy everyone who bought the game, the costs required for including online support would be vast."
It wasn't just financial troubles holding them back though as time was also an issue. Nintendo and Q-Games had to prioritise graphics meaning that online support had to be dropped.

"For this project what we needed to do was use Star Fox to provide users with a game that shows the appeal of Nintendo 3DS as quickly as possible. We put a lot of effort into the graphics, and if we had included online support then we couldn't have reached this level in the time allowed."
So in order to release the game on time and to show off the real power of 3DS, online functionality had to be sacrificed. Despite this though, Amano stated that if he were to work on another Star Fox title then online multiplayer would definately be considered.
Met andere woorden: gerushte port om snel geld te verdienen aan Nintendo fans. Goh.

Verwijderd

En.. misschien een vervolg op de game. (Zie de laatste zin)

Maar ja, de 3DS liep slecht, Nintendo moest iets doen.

Verwijderd

En de eerste 3DS spellen zijn inmiddels op de downloadsites verschenen.....blijkbaar kunnen ze al geript worden. Ziet er niet goed uit zo.
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:47:
En.. misschien een vervolg op de game. (Zie de laatste zin)

Maar ja, de 3DS liep slecht, Nintendo moest iets doen.
De (ontwerp)keuze voor zoiets is al veel eerder gemaakt. Voor de 3DS gelanceerd werd waren er torenhoge verwachtingen van dus dat excuus gaat niet op.

Verwijderd

Kennelijk kunnen ze bij Nintendo niet altijd meer zo luxe de tijd nemen totdat een spel perfect is.

• JK

JK

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:09:
En de eerste 3DS spellen zijn inmiddels op de downloadsites verschenen.....blijkbaar kunnen ze al geript worden. Ziet er niet goed uit zo.
Ik zie over de afgelopen 2 dagen alleen Nintendogs & Cats van 256kb op een usenet searchengine. Ongeloofwaardig dus. Maar het zal er vast wel een keer van komen.

Verwijderd

JK schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:07:
[...]

Ik zie over de afgelopen 2 dagen alleen Nintendogs & Cats van 256kb op een usenet searchengine. Ongeloofwaardig dus. Maar het zal er vast wel een keer van komen.
De enige die ongeloofwaardig is bent jij, JK, aangezien ik altijd met betrouwbare bronnen kom en jij niet.
3DS: 0003 - LEGO Star Wars III: The Clone Wars
3DS: 0002 - Super Monkey Ball 3D
3DS: 0001 - Tom Clancy's Ghost Recon: Shadow Wars

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:13:
[...]

De enige die ongeloofwaardig is bent jij, JK, aangezien ik altijd met betrouwbare bronnen kom en jij niet.

[...]
Een opsomming telt als betrouwbare bron :?

• JK

JK

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:13:
[...]

[...]
Nee, ik kom nooit met betrouwbare bronnen (jij wel trouwens?). Je kent me niet eens.
Jij doelt op de 'releases' van 3 maanden geleden, begin juni 2011.
Zie ook http://www.ds-scene.net/?s=viewtopic&nid=10948
Dus als je dat nieuws wilt noemen...

En bovendien, alleen Splintercell zou zogenaamd vanaf een ander kaartje werken en ook dat is nog maar de vraag. Misschien is de data lezen vanaf een cartridge al te doen, maar het schrijven en laten lezen op een andere kaart echt nog niet. Tweaker van 2010. :')

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:26:
[...]

Een opsomming telt als betrouwbare bron :?
Ik kan wel de site noemen maar dan zal die ws binnen no time weggemod worden.
JK schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:45:
[...]

Nee, ik kom nooit met betrouwbare bronnen (jij wel trouwens?). Je kent me niet eens.
JK, als ik jouw posthistorie doorneem zie ik al wat voor soort poster jij bent. Ik zal jouw opmerkingen daarom minder serieus nemen dan die van de andere posters hier.

• JK

JK

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:34:
[...]

JK, als ik jouw posthistorie doorneem zie ik al wat voor soort poster jij bent. Ik zal jouw opmerkingen daarom minder serieus nemen dan die van de andere posters hier.
Ik heb in de afgelopen 11 jaar dat ik op Tweakers rond loop, 400 berichten geplaatst.
Daar zal vast wel wat onzin tussen staan, aangezien jij in 3 jaar tijd meer dan 3x zoveel berichten hebt geplaatst, verwacht ik dat er van jou ook genoeg tussen staat wat minder serieus genomen kan worden.
Ik ga niet de moeite doen om jouw posthistorie door te nemen, ik heb nog een leven naast GoT.

Maar om nog even terug te komen op je bericht; Ik ging er vanuit dat dit sinds deze week was, maar op usenet is de titel zo'n 82 dagen oud en komt dit dus op het zelfde neer als die post van juni 2011 in de link die ik hierboven gaf. Als je dus een bericht wilt plaatsen, kom dan met iets wat echt nieuw is. Dit was dus al 3 maanden bekend en je doet alsof het gister gebeurd is, met andere woorden: Opschudding om niets.
Die staan er dus al 3 maanden. Niet zo snel op je teentjes getrapt voelen hoor!

[ Voor 9% gewijzigd door JK op 23-09-2011 19:53 . Reden: typo ]

• Koldur
Jongens (en meiden? ;)) laten we elkaar nu niet gaan aanvallen maar aanvullen wanneer nodig. Ik heb gezien dat het leuker is elkaar de laatste tijd in dit topic af te zeiken dan elkaar op een leuke vriendelijke manier te helpen/aan te vullen. We zijn hier uiteindelijk allemaal om het naar ons zin te hebben (of niet?).

Die ROMs zijn inderdaad gedumpt, dat betekent niet direct dat ze ook af te spelen zijn. Dumps zijn relatief makkelijk te maken, maar het afspelen van deze dumps is vaak waar het probleem ligt. Zie de PS3, (ook al was er een tijdelijke manier om kopies af te spelen, was het al snel niet mogelijk) die is nog steeds niet te gebruiken i.c.m. kopies terwijl de spellen zelf allemaal prima te dumpen zijn.
Ik heb op het moment wel vertrouwen in de beveiliging van de 3DS, maar kan dat vertrouwen natuurlijk misplaatst hebben ;) (zoals in het geval met het oplossen van mijn 3DS problemen wat me echt een nare smaak heeft bezorgd over de Nederlandse Nintendo "service"). In een artikel kwam er naar voren dat 3rd parties vertrouwen hebben in de beveiliging van de 3DS en dat dat ook een randvoorwaarde voor hen was voordat zij titels wilden produceren. Ik weet dat je DS spellen prima kan afspelen via een flashcard, maar dat komt door de inherente manier hoe DS spellen afgespeeld moeten worden, dus dat lijkt mij geen goed argument om te zeggen dat de 3DS niet goed beveiligd is.

De toekomst zal het uiteindelijk uitwijzen, ik dacht persoonlijk ook dat die add-on een hoax was, terwijl die er nu is. Het lijkt ook dat die Splinter Cell "kopie" onzin is, maar ja, wie weet hè ;).

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WZgnRZKiOjhIfCjrozOI535s/full.png
www.nintendo.nl

Nintendo maakt nu dus daadwerkelijk reclame voor de 2D mogelijkheden van de 3DS.

• Koldur
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:20:
[afbeelding]
www.nintendo.nl

Nintendo maakt nu dus daadwerkelijk reclame voor de 2D mogelijkheden van de 3DS.
Goede zaak, nu lijkt Nintendo de volledige mogelijkheden van de 3DS meer naar boven te brengen. Vooral goed voor bezorgde ouders denk ik ;)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zijn er inmiddels wel Tweakers met ervaringen met pricewatch: Driver Renegade, Nintendo 3DS?
Ik heb het eerder gevraagd, maar toen was de game nog niet uit en ik heb er wel een paar reviews op nageslagen die het allemaal niet heel veel inhoud vinden hebben.. Maar het spel kost nog 23,95 via de Rentepuntenshop van de ING, en dat maakt het imho weer redelijk aantrekkelijk... Doen of niet... Lijkt me toch wel leuk voor die prijs..!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Het is best wel een leuk spel, maar zit vol met gemiste kansen en het voelt gewoon als een GTA rip-off maar dan een slechte.

• CLB
  • Niet online

CLB

Zoals ik al gelezen had dus... Heb 'm toch besteld en anders voor 't zelfde geld weer op Marktplaats

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Deze week (donderdag) in de eShop:

Super Mario Land 2: 6 golden coins (GB) € 4
Legend of Zelda Four Swords Anniversary Edition (DSiWare, ook in de DSi winkel) GRATIS :)

Twee topgames :)
Bron: http://www.nintendolife.c...9th_september_2011_europe

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 20:36 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Net even gekeken (voor het eerst volgens mij) in die shop, maar ik vind nog niks..
Ik vind zelf niks wat gratis is en wat een game is, dus wel wat gratis video's ofzo, crappy shit haha

Verwijderd

Deze week, dus vanaf Donderdag (meestal eind van de middag). Nintendo zet elke donderdag de nieuwe downloadbare titels online.

• Arunia
Staat ook gewoon in het bericht. Vanaf 29 september beschikbaar.

• CLB
  • Niet online

CLB

Ten eerste, stond de link er in eerste instantie niet bij dus die kon ik niet volgen..
Ook heb ik het over het complete missen van enige gratis games in die eShop, weirdo Nintendo =)

• JK

JK

Die moet je ook op een andere manier downloaden. Die staan niet zo in de shop, maar je moet in de eShop kijken naar de titels die je al hebt gedownload. Niet dat je dat al hebt gedaan, maar daar heeft Nintendo ze voor je in gezet.

Kijk even op YouTube: How to download your free games from the Nintendo 3DS ambassador program - YouTube en dan vanaf 1:00 min, dan zie je hoe je die 10 gratis spellen kan downloaden.

Jammer trouwens van de prijs voor Cut the rope: 5 euro. Op mijn iPod touch voor 79 cent te krijgen.
Maar niet alleen Nintendo kan er wat van, ook Sony vroeg erg veel voor bijv. N.O.V.A. en niet te vergeten Angry Birds.

Verwijderd

Je iPod touch was dan ook duurder dan een DSi. ;)

• JK

JK

Dat is waar, dat was toch 230 euro. Ik weet niet hoeveel DSiWare er verkocht wordt door Nintendo, maar hoe lager de prijs, hoe meer mensen geneigd zijn om een bepaalde titel de kopen. Maargoed, daar kan je inmiddels ook hele boeken over schrijven. Ik ben wel benieuwd wat het percentage is wat de ontwikkelaar van bijv. Cut the rope krijgt.

Verwijderd

Of 300 of 400 euro ;)

Volgens mij wordt de prijs in overleg tussen de uitgever en Nintendo bepaalt. Ik denk dat de prijs meer is wat de game "waard" is, ipv het goedkoopste moeten zijn. De eShop concureert niet met de App Store van Apple. (Daarvoor is de eShop (en die op de DSi) veels te klein)

Een paar honderd games tov enkele 100 duizenden games is veel minder concurrentie (op de DSi/3DS/Wii/PSN/XBL) ;)

Daarbij is het niet het primaire distirbutieplatform van games voor de systemen. (muv de PSPGo)

500 punten (5 euro) voor Cut the Rope is IMHO een redelijke prijs. Mensen worden met 79 cent games op iOS gewoon super verwend.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 07:44 ]

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:19
Plus dat nintendo geen 80 cent spelletjes wilt hebben, minium prijs schijnt 200 punten(2 euro) te zijn.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 23:51
JK schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:00:
Die moet je ook op een andere manier downloaden. Die staan niet zo in de shop, maar je moet in de eShop kijken naar de titels die je al hebt gedownload. Niet dat je dat al hebt gedaan, maar daar heeft Nintendo ze voor je in gezet.

Kijk even op YouTube: How to download your free games from the Nintendo 3DS ambassador program - YouTube en dan vanaf 1:00 min, dan zie je hoe je die 10 gratis spellen kan downloaden.

Jammer trouwens van de prijs voor Cut the rope: 5 euro. Op mijn iPod touch voor 79 cent te krijgen.
Maar niet alleen Nintendo kan er wat van, ook Sony vroeg erg veel voor bijv. N.O.V.A. en niet te vergeten Angry Birds.
Sony beslist voor zover ik weet de PSN prijzen niet voor third parties.

Verwijderd

Legend of Zelda Four Swords Anniversary Edition (gratis) is nu beschikbaar in de DSi~ en eShop.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 13:45 ]

• Koldur
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:44:
Legend of Zelda Four Swords Anniversary Edition (gratis) is nu beschikbaar in de DSi~ en eShop.
Heb hem al even gespeeld, erg leuk om te doen, lijkt me leuker met anderen, maar ja, dat is nogal lastig met de huidige aantallen welke er van de 3DS en DSi's zijn verkocht ;).

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm grappig inderdaad, misschien vanavond is kijken of er iemand uit de TS online is =)

• Koldur
CLB schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:04:
Hmm grappig inderdaad, misschien vanavond is kijken of er iemand uit de TS online is =)
Hij is helaas niet online te spelen, wel singleplayer en wifi multiplayer.

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Speelt lekker weg! Heb heb zojuist enkel een half uurtje tijdens m'n lunch kunnen spelen, maar dat gaf al een aardige indruk. Jammer dat hij niet online speelbaar is, maar de singleplayer ervaring is ook al leuk en als het gratis is klaag ik al helemaal niet :)

[ Voor 35% gewijzigd door Ram0n op 28-09-2011 15:15 ]

Verwijderd

Na tijdje met de 3DS heb doorgebracht blijf ik (op dit moment) met een gemengde gevoel achter, welke ik hoop dat Nintendo in de toekomst zal veranderen.

Als ik naar de design van de 3DS kijk, wil ik niet zeggen dat het lelijk is maar als je het vergelijkt met mijn DS Lite of de DSi dan lijkt het alsof ik een verloren prototype heb. Met batterij heb ik niet zo veel moeite, dat ding wordt voor 99% thuis gebruikt dus kwestie aan de stopcontact hangen.
Maar ik vraag me nu keihard af of Nintendo niet misschien met een nieuwe strategie moet komen om hun omzet/winst/marktaandeel te redden. Met de DS en de Wii heeft Nintendo onder leiding van Iwata een hele nieuwe weg aangeslagen en een nieuwe markt (klanten) ontdekt. Ze hadden daar succes mee en de DS print letterlijk dollars voor Nintendo.

Door de komst van iPhone, iPod touch en de iPad (iOS devices) heeft men bij Apple ook een nieuwe markt gecreëerd namelijk het aanbieden van games via de App Store. Ik wil niet zeiken dat de 3DS geen digitaal winkel kent maar ik heb vandaag de gratis Zelda gedownload en jongen jongen de OS van 3DS lijkt nog steeds op die van de orginele DS... Te veel tappen en menu's, na wat ik bij Android en iOS heb gezien kan het anno 2011 imo echt een stuk simpeler.

Maar goed het draait toch om de games he dat je een 3DS koopt. Die van "mij" is eigenlijk van mijn broertje en als je ziet dat hij tot nu toe meer tijd heb besteed op de iPad dan op de 3DS, dan moet Nintendo duidelijk zich keihard ga afvragen of het tijd is om een andere koers te varen. Nintendo ziet Apple niet als concurrent maar juist Apple snoept veel van Nintendo. Waar men voor een NES titel zo 5 euro moet betalen, heb je al bij App Store verschillende games binnen die nieuw zijn en erg aantrekkelijk zijn voor de jongeren/casual gamers, Plants VS Zombies, Angry Birds, Pirates etc. etc.

Nintendo lijkt nu weer terug te vallen op hun oude patroon en dat is arrogant zijn en niet naar de omgeving kijken.
Tuurlijk kan dat allemaal veranderen in 2012, maar mijn vraag is als men voor een paar euro al games kan kopen (die tegenwoordig steeds en meer uitgebreid zijn) waarom zal ik nog zo 50 euro neer leggen voor 1 spel?
En wordt Nintendo wel wakker in plaats van research doen naar onnodig accessoire zoals dat ene ding waarmeer je eigen vinger in stop? |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 01:30 ]

Verwijderd

Hehe de Vitality Sensor. Was die oorspronkelijk ook niet voor Zelda bedoeld?

Ik ben het wel eens met jouw opmerkingen mbt prijsmodel. Als je ziet dat Nes games 5 euro kosten dan is dat enorm overpriced. Ik denk dat 10% van de Nes titels genoeg kwaliteit bieden voor een paar euro maar het gros zijn simpele games die je in een uurtje gezien hebt. (Zie Ice Climber bijv)
Dan is er nog een categorie met redelijke games maar die vrijwel onspeelbaar zijn zonder maps/faqs zoals Zelda en Metroid. Tot dusver worden hier ook geen maps ed bijgeleverd.

Deze games spreken de retrogamers wellicht aan maar de generatie Z, die Nintendo nu moet aantrekken ziet vooral de gebrekkige gameplay en het feit dat je voor 1 Super Mario 3 andere games, met mooiere graphics kan halen. Nintendo zou dit beleid moeten wijzigen maar of ze dit doen is een 2e. Denk dat daarvoor eerst Iwata moet opzouten.

Het leuke is nog dat Nintendo continue haar prijzen verdedigt en zegt dat Apple geen concurrent is terwijl er meer dan 2 keer zoveel mensen met een Ipod/Pad zijn dan met een DS.

En dan heb ik het hier nog niet eens over retailgames van 40 euro. Het is zo dat IOS-games nog niet op het niveau van die games zitten maar ze komen er steeds dichterbij met grote namen die in de IOS-wereld uitkomen. Daarnaast valt er ook een argument te zeggen voor prijs-kwaliteit.

Een triest voorbeeld is Plants vs Zombies. Erg leuke game die je in de App Store zo'n 4 euro kost. De prijs van de DS-versie is 30.....

• Arunia
Ik vind spelen op een pad oid geen vergelijking met spelen op een handheldconsole.
Plants vs Zombies is typisch zo'n pad spel. Welke dodo heeft bedacht om dat ook naar de DS te brengen mag publiekelijk afgeschoten worden.

Die Pad spelletjes zijn vaak leuk voor even, maar voor mij vallen ze vrij snel tegen en zullen de controls vaak de reden zijn dat ik geen zin heb om ze meer te spelen (Angry Birds is een uitzondering daar op).
Ik zal dan ook niet snel afstappen van een handheld console.

• boshar
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:17:

Een triest voorbeeld is Plants vs Zombies. Erg leuke game die je in de App Store zo'n 4 euro kost. De prijs van de DS-versie is 30.....
Je sommetje klopt niet Plants vs Zombies is 800 Nintendo points dus ongeveer 8 Euro. Tuurlijk is dat duurder maar niet zo duur als jij nu doet voorkomen.

Wanneer je de cart versie wil vergelijken met een online game vergelijk je helemaal appels met peren. Een handheld console met een iOS / touch device vergelijken is al krom op zich maar wie weet komt Apple eindelijk eens met een 'slide' accessoire waar je de iPod/iPhone in kunt klikken zodat je 2 analoge sticks en wat echte knoppen hebt. Zoiets zou echt een ramp voor de 3DS en de Playstation Vita zijn!

En Metroid niet kunnen spelen zonder FAQ en map? Watje! >:)

• Arunia
boshar schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:46:
[...]

Je sommetje klopt niet Plants vs Zombies is 800 Nintendo points dus ongeveer 8 Euro. Tuurlijk is dat duurder maar niet zo duur als jij nu doet voorkomen.

Wanneer je de cart versie wil vergelijken met een online game vergelijk je helemaal appels met peren. Een handheld console met een iOS / touch device vergelijken is al krom op zich maar wie weet komt Apple eindelijk eens met een 'slide' accessoire waar je de iPod/iPhone in kunt klikken zodat je 2 analoge sticks en wat echte knoppen hebt. Zoiets zou echt een ramp voor de 3DS en de Playstation Vita zijn!

Hier ben ik het zeker wel mee eens. Een accessoire zodat je eindelijk eens wat knoppen hebt zou wel een killer zijn. Daarnaast Metroid, Zelda etc zonder maps en een FAQ? WTF, zo moeilijk zijn ze niet. Wellicht voor alle extra's halen, maar standaard doorspelen absoluut niet.

Verwijderd

boshar schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:46:
[...]

Ik doel op de cartridge versie die uitgekomen is, niet de Dsi-shop versie. Ik weet niet in hoeverre hier verschillen tussen zitten maar er moet wel heeeeeel wat extra's bijzitten om die 30 euro te rechtvaardigen.

In Zelda 1 zitten sommige onduidelijkheden zoals dat ene scherm wat zich herhaalt tot je een aantal keren een richting uit bent gegaan en je verder kan gaan. Zonder sterke aanwijzingen zoals in de Snes versie is dit lastig. Daarnaast is het vooral vervelend dat er geen overhead map is. Kleine moeite om die (digitaal) in de download te stoppen, zoals de gebruikershandleidingen bij Wii VC games.

Ik snap zelf niet waarom Apple nog geen add-on heeeft uitgebreid. Zodra ze dit doen zullen ze een enorm marktaandeel van de DS en Vita kunnen pakken. Er zijn al veel goede games (SF 4 bijv) die grafisch en qua gameplay sterk zijn maar 'verknald' worden door het ontbreken van knoppen. De mogelijkheden zijn dan gigantisch, ook voor developers.

• Sinester

Sinester

Game Guru

In Zelda 1 zitten sommige onduidelijkheden zoals dat ene scherm wat zich herhaalt tot je een aantal keren een richting uit bent gegaan en je verder kan gaan
Toen ik vroeger klein was, heb ik dat gewoon gehaald zonder manual of wat dan ook, lijkt me dat een volwassen man er geen moeite mee moet hebben.

Het zou natuurlijk ook van de zotte zijn als ze een walkthrough bij een spel moeten toevoegen.. het is een spel! vind het zelf lekker uit
Zonder sterke aanwijzingen zoals in de Snes versie is dit lastig. Daarnaast is het vooral vervelend dat er geen overhead map is. Kleine moeite om die (digitaal) in de download te stoppen, zoals de gebruikershandleidingen bij Wii VC games.
Daar heb je wel een punt, ze hadden het er makkelijk bij kunnen doen, dan was het meteen wat moderner
Maar hoe kan je iets missen als het er nog nooit geweest is

Hello there

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:40:
[...]

Ik doel op de cartridge versie die uitgekomen is, niet de Dsi-shop versie. Ik weet niet in hoeverre hier verschillen tussen zitten maar er moet wel heeeeeel wat extra's bijzitten om die 30 euro te rechtvaardigen.

In Zelda 1 zitten sommige onduidelijkheden zoals dat ene scherm wat zich herhaalt tot je een aantal keren een richting uit bent gegaan en je verder kan gaan. Zonder sterke aanwijzingen zoals in de Snes versie is dit lastig. Daarnaast is het vooral vervelend dat er geen overhead map is. Kleine moeite om die (digitaal) in de download te stoppen, zoals de gebruikershandleidingen bij Wii VC games.

Ik snap zelf niet waarom Apple nog geen add-on heeeft uitgebreid. Zodra ze dit doen zullen ze een enorm marktaandeel van de DS en Vita kunnen pakken. Er zijn al veel goede games (SF 4 bijv) die grafisch en qua gameplay sterk zijn maar 'verknald' worden door het ontbreken van knoppen. De mogelijkheden zijn dan gigantisch, ook voor developers.
Heb je SF4 op de iPod eens vergeleken met die op de 3DS? Grafisch en qua gameplay loopt die kilometers achter op de 3DS versie! En dan heb ik het nog niet over het ontbreken van knoppen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:37:
[...]

Heb je SF4 op de iPod eens vergeleken met die op de 3DS? Grafisch en qua gameplay loopt die kilometers achter op de 3DS versie! En dan heb ik het nog niet over het ontbreken van knoppen.
Kijk aan, de lokale Nintendo-fanboy komt langs.

Ik geef zelf aan dat de game er sterk uitziet maar heb niks gezegd over een vergelijking met de 3DS-versie of de console-versies. Voor een IOS-game ziet de game er echter sterk uit en het probleem voor Nintendo is dat de grafische kracht van de Iphones ed snel toeneemt, sneller dan die van de consoles/handhelds. (is ook niet gek aangezien er elk jaar wel een nieuwe IPhone uitkomt)

Als je kijkt naar Infinity Blade voor Iphone 4 dan zit die nu al ver boven het huidige niveau van de 3DS. (in 2D) en het is slechts een launchgame voor Iphone4....

Ik zou zeggen, check de trailer. Uiteraard niet op de 3DS want die kan youtube niet aan :')

YouTube: iPhone 4S Infinity Blade 2 Trailer - YouTube

De knoppen of het ontbreken daarvan is nu nog een manco voor veel spellen maar wanneer er dan daadwerkelijk een slide addon met knoppen uitkomt voor de Iphone heeft Nintendo en ook Sony een groot probleem.

Verwijderd

Ja, leuk Infinity Blade 2. Het is zeer zeker leuk om te zien, alleen qua gameplay vond ik (iig) deel 1 niet veel bijzonders. De enige echt goede iOS game is Angy Birds. En dat ziet er zo simpel uit dat het nog op een GBA zal kunnen.

En ja ik heb een iPod Touch en iPad. En ben superblij met beide. Ik ben "fanboy" voor Apple, Nintendo, Microsoft, Disney, Philips en Square Enix. Gewoon omdat ik dol ben op de (meeste) dingen die deze bedrijven maken.
In mindere maten ook voor Sony en Google. En ik wil helemaal niks weten van Samsung.

Daarbij kan de 3DS best wel Youtube aan hoor ;) Alleen is er (nog) geen software voor. Daarbij is het goedkoopste iOS apparaat +/- 100 euro duurder dan een 3DS.

Voor muziek en surfen zijn iPods en iPads geweldig, ook vele apps zijn goed. Maar voor games zijn gewoon qua gameplay betere oplossingen. De (3)DS, PSP, PSVita.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
niets van samsung :? Die maken prima televies en microgolfovens 8)7

• Sinester

Sinester

Game Guru

Kijk aan, de lokale Nintendo-fanboy komt langs.
Hoe moet ik jouw noemen dan... de locale Nintendo-Hater?
Als je kijkt naar Infinity Blade voor Iphone 4 dan zit die nu al ver boven het huidige niveau van de 3DS. (in 2D) en het is slechts een launchgame voor Iphone4....
Alleen ligt (waarschijnlijk, kijkend naar deel 1) de gameplay ver onder het niveau van elke willekeurig handheld spel, dat is namelijk niks meer als een beetje op timing slide bewegingen maken.
Voor muziek en surfen zijn iPods en iPads geweldig, ook vele apps zijn goed. Maar voor games zijn gewoon qua gameplay betere oplossingen. De (3)DS, PSP, PSVita.
Tot nu toe is dat ook nog steeds mijn mening

[ Voor 18% gewijzigd door Sinester op 07-10-2011 15:05 ]

Hello there

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41
Snap niet dat Apple niet gewoon met een case komt waar dual analoge joysticks en wat knoppen op zitten....
Gemiddelde iPhone is compact genoeg om nog wat omheen te doen...

Haters everywhere but I don’t really care

• BarôZZa
Altijd dat gedoe over iPhones en dergelijke. Totaal niet te vergelijken. Er zal vast wel wat overlap in zitten, maar er blijft altijd een markt bestaan voor dedicated devices en helemaal voor Nintendo games. Als je kijkt naar hoeveel omzet er behaald is met DS-games als Pokémon, New Super Mario en Mario Kart, dan kan zelfs de populairste mobile game (Angry Birds op alle platforms gecombineerd) er nog niet aan tippen.

Het is een beetje hetzelfde als de mensen die zeggen dat ze geen camera nodig hebben omdat er eentje in hun telefoon zit. Leuk voor ze dat ze zulke lage eisen stellen aan een product, maar ik doe m'n D7000 nog niet de deur uit en denk ook niet dat Nikon en Canon bang zijn voor de nieuwe 8MP camera in de iPhone 4S.

De interessantste iOS/Android games die ik ben tegengekomen waren roms op emulators en die speelden dan weer niet zo lekker.

Zelfs als je verkopen tegen elkaar gaat zetten is de vergelijking nog scheef. Twee verschillende markten. Maar het lijkt er altijd op dat mensen zo graag iets willen zien 'winnen' van iets anders. Helemaal als het om Apple producten gaat trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door BarôZZa op 07-10-2011 16:37 ]

• Inflexus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
BarôZZa schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:36:
Maar het lijkt er altijd op dat mensen zo graag iets willen zien 'winnen' van iets anders. Helemaal als het om Apple producten gaat trouwens.
Helemaal mee eens, valt mij ook op. Ik stoorde mij bijvoorbeeld een aantal jaar geleden behoorlijk aan de eindeloze discussie over Blu-ray versus HD-DVD. Een 'oorlog' die zich voornamelijk op fora afspeelde. Er moest en zou maar één kunnen winnen.

• Jochem Boom
^Dat vind ik nogal een ander verhaal. Die twee typen mikten expliciet op dezelfde markt. De iOS devices en gaming handhelds niet.

Verwijderd

Sinester schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:04:
[...]

Hoe moet ik jouw noemen dan... de locale Nintendo-Hater?

[...]

Alleen ligt (waarschijnlijk, kijkend naar deel 1) de gameplay ver onder het niveau van elke willekeurig handheld spel, dat is namelijk niks meer als een beetje op timing slide bewegingen maken.

[...]

Tot nu toe is dat ook nog steeds mijn mening
Ik ben geen hater maar ben kritisch bij mijn aankopen en brandt geen merken af zonder onderbouwing in tegenstelling tot Sander die bijv bij een Vita-nieuwsbericht de Vita gelijk al dead on arrival proclaimeert zonder enige uitleg. Het klopt dat ik tot nu toe niet tevreden ben over de 3DS en ik heb dan ook het volste recht om dat te uiten, mits onderbouwd. Ik stoor me niet aan mensen met een andere mening, wel aan trolls die argumentloos en met oogkleppen op lopen te bashen.

Wat betreft IB 2; ik ken de gameplay van het 1e deel niet en ik weet niet hoe goed het 2e deel zal zijn maar met die link doelde ik meer op het feit dat de graphics en power van de telefoon de handhelds in beginnen te halen in een rap tempo. Hiermee gaat dus een voordeel wat de handhelds hebben langzaamaan weg en dat is zeker wel belangrijk. De grootste handicap blijven nog de controlls maar mits dit weggewerkt kan worden hebben zowel Nintendo als Sony een groot probleem. De handhelds verkopen goed maar de smartphones verkopen veel meer. Wanneer mensen vervolgens beiden hebben en voor games voor de een een 10-voud betalen dan voor de ander is het niet meer zo logisch dat ze een spel voor de 3DS kopen.

• Jochem Boom
^Als de rekenkracht, grafische kracht/pracht en besturingsmogelijkheden van telefoons omhoog gaan, zullen ook de budgetten van games voor dat platform omhoog gaan denk ik, en waarschijnlijk ook de prijs.

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:10

Renate1970

Lef is Leven

Sinds gisteren ook de eigenaar van de 3 ds, was eigenlijk gegaan voor de blauwe versie maar toch besloten voor de rode te gaan. Moet nog veel leren merk ik als ik hier lees. Heb tevens twee spellen erbij gekocht namelijk Rayman 3d en Rabbids 3d :) .

Heb wel ooit eens twee keer een dsi gekocht maar eentje ging naar mijn nichtje en de andere speelt ma mee, dus nu maar besloten deze voor me zelf te kopen. Ik lees veel over Friends code maar hoe doe je dat en wat is het nut ervan. Hebben jullie misschien een link hierover?

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• Jochem Boom
De friendcode kun je uitwisselen met vrienden, of bijvoorbeeld met mensen op een forum als tweakers (zie startpost) om makkelijk af te spreken en samen games te spelen. (als een game multiplayer aanbiedt natuurlijk)

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:10

Renate1970

Lef is Leven

Jochem Boom schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:08:
De friendcode kun je uitwisselen met vrienden, of bijvoorbeeld met mensen op een forum als tweakers (zie startpost) om makkelijk af te spreken en samen games te spelen. (als een game multiplayer aanbiedt natuurlijk)
Oke dank voor je antwoord, zal dus eerst eens even rond kijken en me vertrouwd ermee maken.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat Nintendo toch heeft toegegeven aangezien Link nu op de Iphone verschijnt :') :

Afbeeldingslocatie: http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00907/izelda_iphone_ipad__907719d.jpg

http://www.telegraaf.nl/d...erschenen__.html?sn=games

• CLB
  • Niet online

CLB

'Nep Zelda' dus nee..

• JK

JK

Doodle Jump met Zelda. ;)
Al heeft Gameloft ook een Zelda kloon een tijdje in de Appstore staan, genaamd Sacred Odyssey: Rise of Ayden. Zie YouTube: Sacred Odyssey Gameplay Gameloft's Zelda game on iPhone iPod

Maargoed, wat kloont Gameloft niet?

Verwijderd

"A tree of wisdom"

Jezus, écht een Zelda kloon :|

Verwijderd

Joh, je meent het :')

Bizar trouwens dat Apple zulke strenge toelatingseisen heeft maar dat er desondanks regelmatig kloongames in de appstore komen. Die hebben dus blijkbaar geen 'Seal of quality' ;)

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

"Nintendo will be holding yet another 3DS conference in Japan this Friday to 'deliver news not shared last month'. bron: http://n-europe.com/news.php?nid=16452

Ben sinds gister ook eindelijk overgestapt van de DS naar 3DS en erg benieuwd!
Zoals al een aantal keren aangegeven in dit topic, screenshots voor de 3DS geven een slechte impressie van hoe het eruit ziet op de 3DS. Toen ik gister voor het eerst zelf OOT opstarten was ik toch behoorlijk onder de indruk.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
fZeroNewbie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:08:
"Nintendo will be holding yet another 3DS conference in Japan this Friday to 'deliver news not shared last month'. bron: http://n-europe.com/news.php?nid=16452

Ben sinds gister ook eindelijk overgestapt van de DS naar 3DS en erg benieuwd!
Zoals al een aantal keren aangegeven in dit topic, screenshots voor de 3DS geven een slechte impressie van hoe het eruit ziet op de 3DS. Toen ik gister voor het eerst zelf OOT opstarten was ik toch behoorlijk onder de indruk.
Nieuwe prijsverlaging incoming....... :X .

Verwijderd

3DS bezitters krijgen een goed najaar zeg! Nintendo komt met tal van nieuwe functies waaronder 3D videos maken, 3D movies en meer! lijken ze eindelijk in te zien waarom de 3DS nog geen mega succes is..
http://www.dailynintendo....euwe-3d-content-voor-3ds/

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:05
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:49:
3DS bezitters krijgen een goed najaar zeg! Nintendo komt met tal van nieuwe functies waaronder 3D videos maken, 3D movies en meer! lijken ze eindelijk in te zien waarom de 3DS nog geen mega succes is..
Sorry hoor, maar nog meer videocontent waar je geen controle over hebt, en video opnemen met 2 bagger cameraatjes.. Ik wil gewoon 3d divxjes kunnen afspelen! Totdat de homebrew komt blijft het gewoon niet veel soeps.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
CopyCatz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:55:
[...]

Sorry hoor, maar nog meer videocontent waar je geen controle over hebt, en video opnemen met 2 bagger cameraatjes.. Ik wil gewoon 3d divxjes kunnen afspelen! Totdat de homebrew komt blijft het gewoon niet veel soeps.
Echt? 3D films op dat mini scherm? Nintendo kan zich beter concentreren op andere functionaliteit: aanbieden van GRATIS demo's bijvoorbeeld. Weinig interessants gehoord tijdens de persconferentie.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:49:
Als die net zo 'goed' zijn als die camera dan valt er weinig mee te beleven.

• JK

JK

Die zullen vast van dezelfde kwaliteit zijn.
Maar verder komt er wel een goed najaar aan, met erg leuke titels. Al is dat denk ik wel voor elke console zo, rond deze periode tot en met de kerst is toch wel altijd de beste periode.

En 3D filmen is toch een leuke gimmick, al zullen de meeste het 1 of 2 keer doen en daarna niet meer.

Ik zit nog steeds te wachten op een prijsverlaging voor de gameboy spellen. :+

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Joehoe! Mijn 3DS De 3DS voor mijn zoontje is ook onderweg :). Kan papa eindelijk Zelda opnieuw gaan spelen.

Vraagje van een andere orde en volledig op persoonlijke titel en dus niet die van de redactie: Waar lezen jullie je reviews van 3DS-games? En zouden jullie dat ook meer op Tweakers.net Games willen zien? Bijvoorbeeld enkel op de gamespagina (tweakers.net/games), aangezien de frontpage te druk bezet is voor reviews van non-AAA-titels.

• JK

JK

Ik lees reviews in de PU, al vind ik het jammer dat ze de screenshots vaak zo opblazen dat je de pixels kan tellen. Verder kijk ik regelmatig op Youtube naar bijv. een Gamespot of IGN review of gewoon naar spelersvideo's. Daaruit kan ik dan wel opmaken of een spel wat is of niet.

Ik zou best wel reviews op Tweakers willen zien. Maar een titel zoals Super Mario 3D Land mag van mij echt wel op de frontpage. :) Die probeer ik dan ook wel op de dag van release te kopen.

• BarôZZa
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:48:
[...]

Als die net zo 'goed' zijn als die camera dan valt er weinig mee te beleven.
Het betekent ook dat je waarschijnlijk 3D filmpjes kan downloaden (bv van youtube) en dan op je DS kan bekijken.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41
BarôZZa schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:36:
Altijd dat gedoe over iPhones en dergelijke. Totaal niet te vergelijken. Er zal vast wel wat overlap in zitten, maar er blijft altijd een markt bestaan voor dedicated devices en helemaal voor Nintendo games. Als je kijkt naar hoeveel omzet er behaald is met DS-games als Pokémon, New Super Mario en Mario Kart, dan kan zelfs de populairste mobile game (Angry Birds op alle platforms gecombineerd) er nog niet aan tippen.

Zelfs als je verkopen tegen elkaar gaat zetten is de vergelijking nog scheef.
Mwah, Angry birds heeft 400.000.000 downloads.
Plants vs.Zomvbies werd 300.000 keer verkocht in de eerste 9 dagen op iOS.
Qua omzet zit er vast een gat in, maar wat wil je ook, met die prijzen.

Een iOS apparaat is nu niet te vergelijken met een 3DS/Vita, maar zorg voor een case met hardwarebuttons en je hebt ongeveer hetzelfde (naja, iPhone is sneller dan een 3DS gok ik). Enige waar het dan om gaat zijn de games. En tuurlijk; Nintendo heeft al die klassiekers, maar ik moet zeggen dat ik langzaamaan wel moe word van weer een Mariokart en de zoveelste Mariogame.

Tijden veranderen, Nintendo slaapt lekker verder :)

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 28 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]