• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 16:15
DukeBox schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:28:
[...]

Klopt, die had ik inderdaad al gevonden maar worden al 2 jaar niet meer gemaakt. Ik had daar dus ook de China kloon van, echt troep.
Ik zie ze op ebay nog wel te koop, maar dan betaal je wel wat meer.

Ik heb zelf 1,5 van die dingen vol, maar ik kan me geen situatie voorstellen waarbij ik ooit meer dan 12 tegelijk mee zou willen nemen :P Dus wellicht heb je aan 1 zo'n case genoeg :)

Qua alternatieven kan ik niet echt helpen. Als ik ruimtegebrek heb en ~4 games mee wil nemen dan doe ik ze in zo'n klein ziplock zakje en dan bij de 3DS case in :p

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 11:03
Van deze game case lees ik goede reviews, het is wel voor totaal 18 spellen. Ik gebruik een soortgelijke case van de oude Nintendo Shop voor als ik in een hotel gestopt wordt door mijn werkgever, voor mij is dit voldoende, ik ga ook niet heel mijn collectie meenemen ;)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:00
DukeBox schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:28:
[...]

Klopt, die had ik inderdaad al gevonden maar worden al 2 jaar niet meer gemaakt. Ik had daar dus ook de China kloon van, echt troep.
https://www.banggood.com/...053406.html?rmmds=myorder

Ik heb deze, geen amazing kwaliteit maar goed genoeg als je 't mij vraagt.

Share and Enjoy!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

GreNade schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:59:
Ik heb deze, geen amazing kwaliteit maar goed genoeg als je 't mij vraagt.
Heb er daar al 5 van versleten.. 3 stuks waar het lipje gewoon niet bleef zitten en de 2 andere de 'beter' waren gingen al snel stuk bij de scharnieren.

@Ingelogd Die Assecure had ik al meerdere keren langs zien komen, vind ze zelf wel wat aan de prijs voor iets dat ook geen echte scharnier heeft. Zeker aangezien ik er dan 3 nodig heb maar vooralsnog is dit wel de (enige?) beste optie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• WCA
DukeBox schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:03:
[...]

Heb er daar al 5 van versleten.. 3 stuks waar het lipje gewoon niet bleef zitten en de 2 andere de 'beter' waren gingen al snel stuk bij de scharnieren.

@Ingelogd Die Assecure had ik al meerdere keren langs zien komen, vind ze zelf wel wat aan de prijs voor iets dat ook geen echte scharnier heeft. Zeker aangezien ik er dan 3 nodig heb maar vooralsnog is dit wel de (enige?) beste optie.
https://www.amazon.co.uk/...-1&keywords=hori+3ds+case

Die hori is zo te zien te koop op Amazon UK, misschien een idee? je bent inc. verzending dan 16 euro kwijt

Share and Enjoy!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

GreNade schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:05:
Die hori is zo te zien te koop op Amazon UK, misschien een idee? je bent inc. verzending dan 16 euro kwijt
Tnx, lees alleen veel reviews waar mensen last hebben van brekende delen. Misschien ben ik ook gewoon te veel eisend maar dingen die afbreken verwacht ik wel van een doosje van < € 2,- niet een van > € 10,-

Denk dat ik ga zoeken naar een klein munten verzamel album o.i.d. heb thuis een grote map staan daar past het perfect in. Zal vast wel een compactere versie van bestaan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22
Niet op aliexpress of consorten? Weet dat ik een lange tijd geleden doosjes heb gekocht voor 6 a 8 spellen welke ik nog steeds gebruik en prima kwaliteit. Deze waren dan wel voor de oudere DS.
Maar dat is dan weer te klein voor wat jij wilt hebben denk ik?

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

@Arunia Die DS doosjes zijn er nog wel, ook best goede kwaliteit (heb er een paar van) maar er passen geen 3DS games in -O-

• Arunia
@DukeBox Dat nokje idd. Zal nog wel eens een keer kijken, want nu zitten de 3ds spellen los in mijn hoes achter zo'n half netje zeg maar.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 16:15
3DS games zijn ook niet zo kwetsbaar gelukkig :) En ook niet zo klein dat je ze ongemerkt kan laten vallen ofzo (zoals Micro SD kaartjes). Dus de noodzaak voor een case voor de games is er niet echt, het is puur voor gamak. Als je er iets mee doet wat de games in de 3ds hoes kan beschadigen, dan zullen die ook beschadigen in een echt game-hoesje :P

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Zeker, maar vind het ook gewoon 'leuk' om netjes alles games op een rijtje te hebben.
Het niet kunnen kwijtraken.. tja, zoals ik het nu los in een doosje heb is het ook lastig controleren of ik alles heb. Juist zo'n mapje/doosje is dan voor mij een snelle check of alles op zijn plek zit.

Eigenlijk wel een grappig verhaal, toen ik nog een jochie van een jaar of 14 was had mijn GB & GBA spellen ook altijd in een zakje zitten en ben in een vakantie huisje een GBA game kwijtgeraakt. Alles afgezocht onder stoelen banken tussen kussens.. je kent het wel.

Dacht nog even, misschien had ik hem niet mee en uiteraard thuis ook niet gevonden. Vond dat eigenlijk best wel balen, ook nog een briefje gestuurd naar het vakantie park mochten ze hem ooit vinden etc..

Een jaar later wij toevallig weer naar dat park en ook nog eens het zelfde huisje. Zit daar weer te gamen en laat een game vallen, was een soort van eet hoekje waar de bank (op maat gemaakt?) precies klem zat tussen de muren. Ik kijk er onder en mijn game niet te vinden, totdat ik nog eens goed keek en zat iets boven op de plint staat precies achter een poot van die bank. Denk àh daar is ie, kijk ik nog eens goed, is het het spel dat ik het jaar ervoor was kwijtgeraakt (die andere lag iets verderop wel gewoon op de grond).

Sindsdien ben ik dus nogal precies met het opbergen van mijn games en om een of andere reden wil ik ze ook altijd allemaal bij me hebben voor het geval ik opeens zin heb in juist die ene die ik dan niet bij me heb.

• Liliannetje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-06-2019
Weet iemand iets van een goed tower defence spel op de 3DS (of de normale DS)? Ik heb wel van Lock's Quest gehoord maar weet niet in hoeverre dat ook echt tower defence is.

Trouwens, heeft iemand nog wat suggesties voor eShop titles die wat minder mainstream zijn? Ben eens op zoek naar wat anders. :)

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:25
Liliannetje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:21:
Weet iemand iets van een goed tower defence spel op de 3DS (of de normale DS)? Ik heb wel van Lock's Quest gehoord maar weet niet in hoeverre dat ook echt tower defence is.

Trouwens, heeft iemand nog wat suggesties voor eShop titles die wat minder mainstream zijn? Ben eens op zoek naar wat anders. :)
Ninja Town (NDS)
Viking Invasion (3DS)

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-03 19:07
zag gisteren bij de intertoys de 2ds blauw zwart (dus de "oude") inclusief Yo Kay Watch game voor 79 euro staan. Erg goedkopp als je nog een leuk cadeautje wil voor je kind :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ingelogd
Ben momenteel bezig met Donkey Kong Country Returns 3D. Een zeer mooi spel, er gebeurt van alles in de levels en de variatie is erg goed. Maar wat is dit platform spel pittig, tot frustrerends toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nu de interesante switch games met een wat lager tempo uitgebracht worden (iig degene die ik interesant vind) ook mijn (new) 3DS weer eens gepakt. Het blijft een mooi apparaatje, al had de resolutie wat hoger mogen zijn. Laatst een 2DS in de vingers gehad en je merkt dat de resolutie veel beter bij dat formaat scherm past.

Maar vooralsnog weer een beetje op marktpaats aan het shoppen voor redelijk geprijsde games. Vorige week Bravely Default toch maar gekocht, nu het op het switchport front stil blijft. En vandaag Bravely Second vast voor een mooie prijs aangeschaft voor later :D

Tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben kunnen we op de switch verder met Octopath Traveler :)

[Voor 7% gewijzigd door Magic op 14-05-2018 12:09]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WCA
Toch maar een 3DS flashkaartje aangeschaft, met name om de gamedumper die er bij zit. Kan ik mooi mijn eigen games backuppen en hoef ik geen doos met kaartjes meer mee te nemen. Moet zeggen dat het allemaal best prima werkt. Games koop ik wel allemaal, nieuw/2e hands/digitaal, maar die losse kaartjes vind ik echt niks

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:21:
Toch maar een 3DS flashkaartje aangeschaft, met name om de gamedumper die er bij zit. Kan ik mooi mijn eigen games backuppen en hoef ik geen doos met kaartjes meer mee te nemen. Moet zeggen dat het allemaal best prima werkt. Games koop ik wel allemaal, nieuw/2e hands/digitaal, maar die losse kaartjes vind ik echt niks
Grappig, ik heb ook zo'n flashkaart, maar ik vind juist de cartridges veel fijner werken. Ik heb hem een poosje gebruikt om wat games te proberen of ze me aanstaan, waarna ik de games alsnog heb gekocht.

Daarnaast speel toch nooit meer dan 2 of 3 games tegelijk, en mn doosje kan der 8 houden :)

Op de switch koop ik liever ook al mijn games fysiek. Dr is een bepaalde charme aan het wisselen van cartridges :) (en daarnaast zijn cartridges vaak goedkoper dan digitaal aanschaffen, zeker als een game net uit is)

[Voor 5% gewijzigd door Magic op 14-05-2018 12:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WCA
Magic schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:25:
[...]

Grappig, ik heb ook zo'n flashkaart, maar ik vind juist de cartridges veel fijner werken. Ik heb hem een poosje gebruikt om wat games te proberen of ze me aanstaan, waarna ik de games alsnog heb gekocht.

Daarnaast speel toch nooit meer dan 2 of 3 games tegelijk, en mn doosje kan der 8 houden :)

Op de switch koop ik liever ook al mijn games fysiek. Dr is een bepaalde charme aan het wisselen van cartridges :)
Ik koop verder al mijn games op cartridge, vind ik wel zo netjes.

Ik heb dan deze grip: https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Met ruimte voor 2 spelletjes in een compartimentje achterop. Kan ik 1 fysieke game meenemen (atm Layton vs Wright, aanrader!), + de 3DS flashkaart en een DSi flashkaartje (waar al mijn -eveneens zelf gedumpte- DS games op staan)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:29:
[...]

Ik koop verder al mijn games op cartridge, vind ik wel zo netjes.

Ik heb dan deze grip: https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Met ruimte voor 2 spelletjes in een compartimentje achterop. Kan ik 1 fysieke game meenemen (atm Layton vs Wright, aanrader!), + de 3DS flashkaart en een DSi flashkaartje (waar al mijn -eveneens zelf gedumpte- DS games op staan)
Ik ben nu nog bezig met het Masker der Wonderen, daarna de azran erfenis en inderdaad layton vs wright :)

Maar daar doe ik er 1 tegelijk van, en als ie klaar is verkoop ik hem weer, weinig replaywaarde :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WCA
Magic schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:31:
[...]

Ik ben nu nog bezig met het Masker der Wonderen, daarna de azran erfenis en inderdaad layton vs wright :)

Maar daar doe ik er 1 tegelijk van, en als ie klaar is verkoop ik hem weer, weinig replaywaarde :)
Ik speelde m met name voor het Phoenix Wright gedeelte, Layton vind ik wel geinig maar AA vind ik geweldig.

Ben alleen bang dat het volgende deel Switch zal worden. Dus dan wordt het een switch kopen, òf een tot anderhalf jaar wachten op de iOS/Android release

Share and Enjoy!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06 22:25

snmght

imho dan he

Oud topic, maar ik zou graag ook hier aangeven dat ik op zoek ben naar een specifieke 3DS game die ik over zou willen kopen. Ik heb al een advertentie op Tweakers geplaatst, zal hem niet plaatsen want ik weet niet of dat mag (al is het een 'gezocht'-advertentie). Maar mocht er nog een 3DS (of games) stof liggen te verzamelen dan houd ik me aanbevolen om die game over te nemen. :)

Hey, my name's Paul and this shit's between y'all.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 20:43
Mijn dochter doet haar 1ste lentefeest in mei en we denken voor haar een new Nintendo 3ds te kopen.

Ik was aan het zoeken naar de new 3ds xl maar overal staat uitverkocht? Wordt deze niet meer gemaakt? Ik zie enkel new 2ds xl.

Verder zie ik nog 3ds staan maar niet de new...

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 19:52
Volgens mij wordt de new 3ds xl inderdaad niet meer gemaakt. De new 2ds is de enige nieuwe ds die nog gemaakt wordt. Recent heb ik zelf nog een in bijna nieuwstaat new 3ds xl kunnen scoren op marktplaats, dus daar zou je nog kunnen kijken. Persoonlijk vind ik het 3d niet super veel toevoegen en gebruik het ook niet.

• Flozem
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:00:
Mijn dochter doet haar 1ste lentefeest in mei en we denken voor haar een new Nintendo 3ds te kopen.

Ik was aan het zoeken naar de new 3ds xl maar overal staat uitverkocht? Wordt deze niet meer gemaakt? Ik zie enkel new 2ds xl.

Verder zie ik nog 3ds staan maar niet de new...
Ik zou eens bij een van de lokale intertoys filialen kijken die opgeheven worden. In Geleen lag er nog eentje, en daar kreeg je nu ook nog 10% korting op.

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 14:48

JDVB

FP ProMod

✅ ⟵ vinkje

Hoi,

Ik heb recent voor mijn 5 jarige dochter een Nintendo 3DS gekocht.
Wanneer ik daar DS spelletjes in stop, worden deze herkend maar bij het starten krijg ik een foutmelding: Er is een fout opgetreden, druk op de power knop om de 3DS uit te schakelen.

Hoe los ik die fout op? Dat gebeurt bij alle DS spelletjes.

Ik ben nu de 3DS aan het formatteren om te proberen het probleem op te lossen.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

• Arunia
@Anoniem: 34610 Enige wat ik me kan bedenken is dat wellicht de lezer voor de DS kaartjes niet lekker meer is of pinnetjes gebogen.
Maar dat is een gok. De melding geeft aan dat het spel niet goed contact maakt.

https://nl.ifixit.com/Ans...72/My+games+will+not+load

Algemene consensus is ongeveer 10 keer de cart in en uit het slot halen. Pinnetjes kunnen vies zijn. Of met een wattenstaafje schoonmaken, link geeft wat tips.

[Voor 36% gewijzigd door Arunia op 15-08-2020 11:36]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:20
Kan ook nog een fake cart zijn en de 3DS kan deze goed herkennen. Dan krijg je ook dergelijke meldingen.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• JDVB

JDVB

FP ProMod

✅ ⟵ vinkje

Arunia schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:24:
@Anoniem: 34610 Enige wat ik me kan bedenken is dat wellicht de lezer voor de DS kaartjes niet lekker meer is of pinnetjes gebogen.
Maar dat is een gok. De melding geeft aan dat het spel niet goed contact maakt.

https://nl.ifixit.com/Ans...72/My+games+will+not+load

Algemene consensus is ongeveer 10 keer de cart in en uit het slot halen. Pinnetjes kunnen vies zijn. Of met een wattenstaafje schoonmaken, link geeft wat tips.
De pinnetjes zijn schoon en niet verbogen. Toch kan ik nog geen enkel spel starten. In een andere DS werken de spelletjes wel. Wat kan ik nog meer proberen?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:48
JDVB schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

De pinnetjes zijn schoon en niet verbogen. Toch kan ik nog geen enkel spel starten. In een andere DS werken de spelletjes wel. Wat kan ik nog meer proberen?
Zijn het originele spellen of een R4 kaartje?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• JDVB

JDVB

FP ProMod

✅ ⟵ vinkje

Raem schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Zijn het originele spellen of een R4 kaartje?
Originele spellen.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Kan je wel 3DS spellen spelen?

• JDVB

JDVB

FP ProMod

✅ ⟵ vinkje

die heb ik nog niet.

• Ike.
  • Niet online
Heb je de 3DS nieuw gekocht?

zit er vuil in de '3DS card slot'?

3DS geupdate naar de laatste software versie?

Misschien een game winkel in de buurt waar je een 3DS spel zou kunnen testen? Bij een GameMania zullen ze daar niet moeilijk over doen.

[Voor 41% gewijzigd door Ike. op 16-08-2020 10:05]

• JDVB

JDVB

FP ProMod

✅ ⟵ vinkje

Ike. schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Heb je de 3DS nieuw gekocht?

zit er vuil in de '3DS card slot'?

3DS geupdate naar de laatste software versie?
Tweedehands gekocht, heb er nog nooit een werkende game in gezien. De verkoper zal dit ongetwijfeld geweten hebben, maar 'vergeten' hebben te vertellen.

Ik heb de software wel bijgewerkt, maar dat heeft niet geholpen. Ik heb daarna 1 keer een spelletje kunnen opstarten die daarna niet meer reageerde.

• Ike.
  • Niet online
JDVB schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

Tweedehands gekocht, heb er nog nooit een werkende game in gezien. De verkoper zal dit ongetwijfeld geweten hebben, maar 'vergeten' hebben te vertellen.

Ik heb de software wel bijgewerkt, maar dat heeft niet geholpen. Ik heb daarna 1 keer een spelletje kunnen opstarten die daarna niet meer reageerde.
Je krijgt het spel wel te zien in het menu als je deze in de 3DS stopt, ik heb dit ook met 1 DS spel die niet wil starten op mijn New 3DS XL maar wel zonder problemen speelt op mijn DSi

Hoeveel verschillende spellen heb je geprobeert? Ik denk dat een 3DS spel wel zal werken.

De 3DS al een keer helemaal gereset?

• JDVB

JDVB

FP ProMod

✅ ⟵ vinkje

Ike. schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

Je krijgt het spel wel te zien in het menu als je deze in de 3DS stopt, ik heb dit ook met 1 DS spel die niet wil starten op mijn New 3DS XL maar wel zonder problemen speelt op mijn DSi

Hoeveel verschillende spellen heb je geprobeert? Ik denk dat een 3DS spel wel zal werken.

De 3DS al een keer helemaal gereset?
ja een reset heb ik al geprobeerd.

• Arunia
Mijn vrouw had zoiets vandaag. Leek dat een update van een spel beschadigd was. De rest werkte wel.
Update opnieuw gedaan en werkte weer.

Enige is alleen dat ik denk dat de sd kaart niet goed meer is.

Dus maar eens kijken voor goede.
Twijfel qua grootte. Denk dat 32GB wel zat is. Meeste toch op cartridge.

• Ike.
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:58:
Mijn vrouw had zoiets vandaag. Leek dat een update van een spel beschadigd was. De rest werkte wel.
Update opnieuw gedaan en werkte weer.

Enige is alleen dat ik denk dat de sd kaart niet goed meer is.

Dus maar eens kijken voor goede.
Twijfel qua grootte. Denk dat 32GB wel zat is. Meeste toch op cartridge.
Als je je spellen niet digitaal koopt dan is 16gb meer dan genoeg.
Je hoeft ook niet de allersnelste aan te schaffen. Lees/schrijf snelheid van de 3DS zelf is niet zo hoog.

[Voor 9% gewijzigd door Ike. op 12-10-2020 20:34]

• Arunia
@Ike. Dat geloof ik zeker. Wij hebben op een paar kleine spelletjes na en de ambassador games eigenlijk niet echt iets staan. Ja, mijn vrouw heeft Majora's Mask geinstalleerd staan, maar dat is ook niet alles.
Hebben beide nog de MM CE versie.
Ik ga een op zoek naar een 16GB kaartje. Wellicht meer kijken naar stabiliteit dan naar snelheid idd.

• Ike.
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:47:
@Ike. Dat geloof ik zeker. Wij hebben op een paar kleine spelletjes na en de ambassador games eigenlijk niet echt iets staan. Ja, mijn vrouw heeft Majora's Mask geinstalleerd staan, maar dat is ook niet alles.
Hebben beide nog de MM CE versie.
Ik ga een op zoek naar een 16GB kaartje. Wellicht meer kijken naar stabiliteit dan naar snelheid idd.
Majora's Mask is minder dan 700mb. Alle ambassador spellen nog geen 200mb in totaal.

Amazon heeft morgen en overmorgen een sale, als je Prime lid bent (ivm. verzendkosten) is het misschien slim om even te kijken ;)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Meisje!

Zijn er hier al eens mensen die een touchscreen hebben vervangen en vooral hoe je die fatsoenlijk weer kan aansluiten?

Heb hem uit elkaar gehaald om schoon te maken maar weet neit zeker of ik nu mijn touchscreen gesloopt heb of ik iets verkeerd doe met het er opnieuw indoen van het touchscreen of dat ik toch ergens de ribbonkabel ervan heb gesloopt en nu een nieuwe mag gaan halen. Ze zijn niet duur maar ik moet er dan wel weer op wachten. Alle toetsen doen het prima maar alleen het touchscreen nu nog niet.

Gaat om een 3DS XL. De oudere variant. Had eerst al issues met het onderste scherm die niet aan ging maar ondertussen zit die er genoeg in na grofweg 10 pogingen. Weet dus nu niet of het touchscreen ook zo gevoelig is hiervoor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:50
Heb verschillende versies al ooit gedemonteerd behuizingen vervangen en diverse andere onderdelen maar nog nooit problemen gehad achteraf dus denk toch dat er iets defect is geraakt of niet goed aangesloten

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

harley schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:04:
Heb verschillende versies al ooit gedemonteerd behuizingen vervangen en diverse andere onderdelen maar nog nooit problemen gehad achteraf dus denk toch dat er iets defect is geraakt of niet goed aangesloten
Ja dat laatste was ik al achter maar wil vooral weten of er iets speciaals is wat je zeker bij de XL zou moeten doen of dat moet werken om het werkende te krijgen.

Grote kans dat ik hem nu dus alsnog helemaal open mag trekken dus als ik toch bezig ga.

Enig idee of het vervangen nog uitmaakt of ik een cheape haal uit china? Of is er iets wat ook daadwerkelijk nintendo kwaliteit kan leveren?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Touchdomex schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:27:
[...]

Ja dat laatste was ik al achter maar wil vooral weten of er iets speciaals is wat je zeker bij de XL zou moeten doen of dat moet werken om het werkende te krijgen.

Grote kans dat ik hem nu dus alsnog helemaal open mag trekken dus als ik toch bezig ga.

Enig idee of het vervangen nog uitmaakt of ik een cheape haal uit china? Of is er iets wat ook daadwerkelijk nintendo kwaliteit kan leveren?
Iemand hier specifieke ervaringen? Of is gewoon elk random touchscreen dus prima? :P Ook al staat er OEM kwaliteit wat ik never geloof :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb met de 3DS geen ervaring, maar heb van meerdere 2DS en DS lite systemen het touchscreen vervangen en nooit problemen gehad met aliexpress modellen. Dit type touchscreen is gewoon zeer goedkoop te produceren dus ik zou niet te veel betalen.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Magic schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:12:
Ik heb met de 3DS geen ervaring, maar heb van meerdere 2DS en DS lite systemen het touchscreen vervangen en nooit problemen gehad met aliexpress modellen. Dit type touchscreen is gewoon zeer goedkoop te produceren dus ik zou niet te veel betalen.
Ja ben vooral bang voor krassen. Zeker gezien het werk is het gewoon een pokkewerk. Alleen voor die prijs van eentje uit china kan ik er wel weer 3 bestellen namelijk :+

Anoniem: 1633648

Flinke bump, maar met een goede reden!

Onlangs een Nintendo Switch gekocht en heb weer veel plezier met Nintendo games. Ik was tot een jaar of tien geleden fanatiek Nintendo gamer, maar door voor de hand liggende redenen heeft het een tijdje stilgestaan. Naast de homeconsoles zoals de SNES, N64, GB en Wii heb ik misschien nog wel meer plezier gehad met de GameBoy Advance en Nintendo DS. De Switch is wat dat betreft op papier de ultieme console met het hybride concept, maar toch geeft het mij als handheld niet helemaal de voldoening die ik met de DS wel had. Hij is toch wat zwaarder en minder compact. Als homeconsole en af-en-toe handheld ben ik er heel blij mee, maar nu denk ik er dus over om een New 3DS of New 2DS in huis te halen als aanvulling voor de beste handheld experience. Er is een grote mooi backlog aan games beschikbaar voor redelijke prijzen, dus dat is heel aantrekkelijk.

Ik heb onlangs nog een nieuwe 2DS XL zien liggen bij de lokale MediaMarkt en heb deze tot mijn spijt niet meegenomen. Ben even terug geweest afgelopen week, maar hij is nu weg. Nu zit ik op Marktplaats te kijken naar 2e hands exemplaren (voorkeur voor NEW 3DS XL) en het valt mij op dat ze voor praktisch de nieuwprijs weggaan als ze compleet en in goede staat zijn. Dat heb ik er opzich wel over, maar ben benieuwd of er nog andere Tweakers zijn die naast hun Switch nog regelmatig met veel plezier op de (NEW) 3DS spelen? Ik wil mijzelf een mogelijke miskoop besparen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Ja! heb de niet XL. Dus de NN3DS. Ook een 3DSXL maar die ligt in stukken nog zoals hierboven staat :P

Heb ook de Switch. Zijn beide gewoon hele andere consoles met ook andere games. Mooiste is een modded NN3DSXL. Want je kan fatsoenlijk alle oudere Nintendo games ook erop zetten.

Acties:
  • +4Henk 'm!

Stond er ineens een op Marktplaats in mijn wijk. New Nintendo 3DS in Pearl White met Mario Kart 7, Animal Crossing New Leaf en nog twee shovelware titels voor 90 euro. Hem hem voor dat geld maar opgehaald, volgens mij wel een redelijke deal. Zelda OoT komt voor 10 euro ook mijn kant op. Eens even kijken hoe het bevalt.

Wel TN schermen zo te zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 16:33
Anoniem: 1633648 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:08:

Onlangs een Nintendo Switch gekocht en heb weer veel plezier met Nintendo games. Ik was tot een jaar of tien geleden fanatiek Nintendo gamer, maar door voor de hand liggende redenen heeft het een tijdje stilgestaan. Naast de homeconsoles zoals de SNES, N64, GB en Wii heb ik misschien nog wel meer plezier gehad met de GameBoy Advance en Nintendo DS. De Switch is wat dat betreft op papier de ultieme console met het hybride concept, maar toch geeft het mij als handheld niet helemaal de voldoening die ik met de DS wel had. Hij is toch wat zwaarder en minder compact. Als homeconsole en af-en-toe handheld ben ik er heel blij mee, maar nu denk ik er dus over om een New 3DS of New 2DS in huis te halen als aanvulling voor de beste handheld experience. Er is een grote mooi backlog aan games beschikbaar voor redelijke prijzen, dus dat is heel aantrekkelijk.

Ik heb onlangs nog een nieuwe 2DS XL zien liggen bij de lokale MediaMarkt en heb deze tot mijn spijt niet meegenomen. Ben even terug geweest afgelopen week, maar hij is nu weg. Nu zit ik op Marktplaats te kijken naar 2e hands exemplaren (voorkeur voor NEW 3DS XL) en het valt mij op dat ze voor praktisch de nieuwprijs weggaan als ze compleet en in goede staat zijn. Dat heb ik er opzich wel over, maar ben benieuwd of er nog andere Tweakers zijn die naast hun Switch nog regelmatig met veel plezier op de (NEW) 3DS spelen? Ik wil mijzelf een mogelijke miskoop besparen...
Ja ik heb ook een 3DS gekocht naast mijn Switch. Bij aankoop switch getwijfeld tussen switch of 3DS, toen voor de Switch gegaan en later een tweedehands 3DS erbij. Dingen kosten ook geen drol (50 euro op marktplaats).
Ik vind vooral lekker dat hij echt heel portable is. Op kampeervakantie gaat de 3DS mee, op huisjes vakantie de Switch (met Dock).

Verder wilde ik heel graag Samus Returns spelen die er alleen op de 3DS is. En gameboy games zijn er ook wel mooi op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Anoniem: 1633648 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:29:
Stond er ineens een op Marktplaats in mijn wijk. New Nintendo 3DS in Pearl White met Mario Kart 7, Animal Crossing New Leaf en nog twee shovelware titels voor 90 euro. Hem hem voor dat geld maar opgehaald, volgens mij wel een redelijke deal. Zelda OoT komt voor 10 euro ook mijn kant op. Eens even kijken hoe het bevalt.

[Afbeelding]
Is ook de normale. Niet de XL :P Lees ook niet dat die normale veel is geleverd met IPS panelen. Volgens mij is het vooral een XL ding.

Verder TN merk je niet veel van als je ook met 3D gaat werken. Dan moet je er toch perfect voor zitten. Dus zo'n groot nadeel is het niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 20:33
Touchdomex schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Is ook de normale. Niet de XL :P Lees ook niet dat die normale veel is geleverd met IPS panelen. Volgens mij is het vooral een XL ding.

Verder TN merk je niet veel van als je ook met 3D gaat werken. Dan moet je er toch perfect voor zitten. Dus zo'n groot nadeel is het niet.
Absoluut niet waar. de new 3ds (XL) gebruikt de front camera om de 3d view aan te passen adhv. de positie van je ogen. Ik heb zelf zowel een variant met IPS als met TN scherm, en het verschil is voldoende groot om een IPS variant de voorkeur te geven. kijkhoek, zwartwaarde, en kleurbereik zijn allemaal flink beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Eerste indruk is positief. Schermen vind ik inderdaad wat matig, maar dat wist ik. Het 3D-effect vind ik daarentegen heel futuristisch en gaaf ogen. Haha, zo grappig dat bijna niemand daar meer iets mee heeft. Als handheld ben ik er nu al meer verliefd op dan op de Switch. Zal voor een deel ook nostalgie zijn. Maar ik houd echt van deze compactheid. De witte kleur gecombineerd met de gekleurde knoppen vind ik echt prachtig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16
Anoniem: 1633648 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:08:

Buiten mijn Nintendo Switch heb ik de Nintendo new 3DS en de new 3DS XL (2 x Zelda collectors edition). Persoonlijk vind ik de new 3DS XL fijner om op te spelen dan de new 3DS. Ik speel nog regelmatig op mijn new 3DS XL. Maar het is wel weer wennen dat het scherm van de new 3DS XL. Maar gelukkig bederft de pret bij mij niet.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

pinokkia schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:07:
[...]

Buiten mijn Nintendo Switch heb ik de Nintendo new 3DS en de new 3DS XL (2 x Zelda collectors edition). Persoonlijk vind ik de new 3DS XL fijner om op te spelen dan de new 3DS. Ik speel nog regelmatig op mijn new 3DS XL. Maar het is wel weer wennen dat het scherm van de new 3DS XL. Maar gelukkig bederft de pret bij mij niet.
Tof dat je er nog regelmatig op speelt. Welke games speel je nog zoal?

Ik heb nu de volgende games erbij gekocht, dus kan even vooruit:
Animal Crossing New Leaf (zat bij mijn aankoop, leuk voor vriendin)
Mario Kart 7
Super Mario Land 3D
Zelda Ocarina of Time

De volgende games heb ik nog op mijn netvlies:
Luigi's Mansion 1 + 2
Metroid Sames Returns
Super Smash Bros for 3DS
Zelda a Link Between Worlds
Zelda Majora's Mask

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
New 3ds XL Zelda MM editie hebben wij hier ook beide.
Zelf op dit moment Bravely Default aan het spelen om daarna Bravely Second te gaan doen en dan Bravely Default 2 op de Switch.
Daarnaast Luigi's Mansion 1 uitgespeeld en bezig met deeltje 2.
Dan nog Detective Pikachu welke we samen spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinokkia
Anoniem: 1633648 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:41:
[...]

Tof dat je er nog regelmatig op speelt. Welke games speel je nog zoal?

Ik heb nu de volgende games erbij gekocht, dus kan even vooruit:
Animal Crossing New Leaf (zat bij mijn aankoop, leuk voor vriendin)
Mario Kart 7
Super Mario Land 3D
Zelda Ocarina of Time

De volgende games heb ik nog op mijn netvlies:
Luigi's Mansion 1 + 2
Metroid Sames Returns
Super Smash Bros for 3DS
Zelda a Link Between Worlds
Zelda Majora's Mask
Ik speel nog steeds intensief animal crossing new leaf. Maar ook Zelda, story of seasons en mario games. Mijn collectie aan 3DS games is maar 79 games. Misschien nog wel meer 3DS games.

De Zelda games is echt een toevoeging aan je new 3DS en echt top games.

Welke versie 3DS heb je gekocht? De kleine new 3DS kan je coverplates voor kopen. Mocht je dat ook leuk vinden. Zelf heb ik stuk of 6 coverplates voor mijn new 3DS.

[Voor 13% gewijzigd door pinokkia op 26-07-2021 19:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinokkia
Anoniem: 1633648 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:29:

[Afbeelding]
Mooie deal voor de Nintendo 3DS en games. Nu nog eventueel een gave cover plate en dan valt jouw new 3DS helemaal op😁

pinokkia schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:33:
[...]

Mooie deal voor de Nintendo 3DS en games. Nu nog eventueel een gave cover plate en dan valt jouw new 3DS helemaal op😁
Ja het bestaan van de cover plates kwam ik ook recent achter. Maar ook die zijn nieuw slecht verkrijgbaar. Ook hiervoor maar eens op Marktplaats kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinokkia
Anoniem: 1633648 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Ja het bestaan van de cover plates kwam ik ook recent achter. Maar ook die zijn nieuw slecht verkrijgbaar. Ook hiervoor maar eens op Marktplaats kijken.
Een paar nog bij nedgame te verkrijgen.

https://www.nedgame.nl/zo...te%20new%20nintendo%203ds

Een overzicht waar ze nog nieuw te verkrijgen zijn.

https://www.budgetgaming....20plates/console-3DS.html

https://www.nippon-yasan....s%20&submit_search=Search

De mooiste cover plate vind ik Boo (nummer 50 is dat volgens mij), want die geeft licht in het donker. Maar die is zeer moeilijk verkrijgbaar en toentertijd heb ik die gekocht bij Nippon-yasan voor €60😩.

[Voor 36% gewijzigd door pinokkia op 26-07-2021 20:18]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koldur
Fantasy Life is echt een van de onbekende toppers, heb die 100% uitgespeeld en dat doe ik niet zo snel.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Arunia
Koldur schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:39:
Fantasy Life is echt een van de onbekende toppers, heb die 100% uitgespeeld en dat doe ik niet zo snel.
Die is inderdaad erg tof om te spelen. Heel veel classes die je kunt spelen. Niet op 100% maar wel ooit een keer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

Skyward Sword HD bijna uitgespeeld, gelukkig lag deze vandaag in de brievenbus. _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Koldur schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:39:
Dat is inderdaad wel echt een goede game ja. Grote wereld. Leuk opgebouwd. Alleen die vlinder praat zo veel :P

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

pinokkia schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:33:
[...]

Heb mooie cover plates gevonden bij de lokale Toychamp (ergens verstopt op de onderste schappen). Prijs €15, dus geen hogere prijzen met extra marge zoals bij sommige webshops. De standaard witte cover plates waren een beetje beschadigd op mijn 2e hands systeem, ziet er nu weer netjes uit. :)

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Anoniem: 1633648 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:22:
[...]

Heb mooie cover plates gevonden bij de lokale Toychamp (ergens verstopt op de onderste schappen). Prijs €15, dus geen hogere prijzen met extra marge zoals bij sommige webshops. De standaard witte cover plates waren een beetje beschadigd op mijn 2e hands systeem, ziet er nu weer netjes uit. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Intertoys heeft ze ook soms. Zo heb ik paarse en rode daar vandaan gehaald voor 5 euro het setje :P Daarvoor wil ik dat wel doen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:26
Door deze topic maar besloten om mijn oude New 3DS XL maar uit te graven, lag inmiddels bijna 2 jaar in de la omdat ik de laatste jaren vooral op mijn Switch en PS Vita games ging spelen.

Meteen ook ontdekt dat ik nog Pokémon Super Mystery Dungeon en Project X Zone 2 voor heb liggen, en nu ik toch bezig ben misschien maar eens Monster Hunter 4 Ultimate spelen na de (voor mij) teleurstellende Rise.

Voor de rest is de accu van deze prima en niet bol, maar wij hebben nog een originele 3DS liggen en daarvan is de accu op (moest deze ook nog verwijderen aangezien die zo bol was dat je dat door het klepje kon zien)

Vraag is of iemand weet waar ik een betrouwbare vervanger kan vinden, en dan graag eentje die niet van AliExpress kwaliteit is.

Ik weet dat je vroeger die accu's kon kopen, maar tenzij ik verkeerd zoek kan ik deze niet vinden voor de originele 3DS model.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flozem
Mizgala28 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:28:
Door deze topic maar besloten om mijn oude New 3DS XL maar uit te graven, lag inmiddels bijna 2 jaar in de la omdat ik de laatste jaren vooral op mijn Switch en PS Vita games ging spelen.

[Afbeelding]

Meteen ook ontdekt dat ik nog Pokémon Super Mystery Dungeon en Project X Zone 2 voor heb liggen, en nu ik toch bezig ben misschien maar eens Monster Hunter 4 Ultimate spelen na de (voor mij) teleurstellende Rise.

Voor de rest is de accu van deze prima en niet bol, maar wij hebben nog een originele 3DS liggen en daarvan is de accu op (moest deze ook nog verwijderen aangezien die zo bol was dat je dat door het klepje kon zien)

Vraag is of iemand weet waar ik een betrouwbare vervanger kan vinden, en dan graag eentje die niet van AliExpress kwaliteit is.

Ik weet dat je vroeger die accu's kon kopen, maar tenzij ik verkeerd zoek kan ik deze niet vinden voor de originele 3DS model.
Je zou eens met Nintendo kunnen bellen. Ik heb er destijds vervangende accu’s besteld voor relatief weinig.

Ze waren bedoeld voor de WiiU Pro controllers, maar passen ook in de 2DS. Wellicht verkoopt men nog accu's voor de 3DS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinokkia
Anoniem: 1633648 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:22:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er gaaf uit jouw Nintendo 3DS.

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:36
Flozem schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Je zou eens met Nintendo kunnen bellen. Ik heb er destijds vervangende accu’s besteld voor relatief weinig.

Ze waren bedoeld voor de WiiU Pro controllers, maar passen ook in de 2DS. Wellicht verkoopt men nog accu's voor de 3DS.
Nog iets van vernomen? Heb ook wel interesse in een nieuwe batterij.

Ikzelf ben ook beginnersstapjes aan het zetten in game collecten, mijn focus ligt nu op 3DS games.
Iemand een idee wanneer een systeem stopt met dalen in prijs en begint met stijgen? heb al wat gegoogled maar nog niet echt veel data of artikels gevonden.

Satangel schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Nog iets van vernomen? Heb ook wel interesse in een nieuwe batterij.

Ikzelf ben ook beginnersstapjes aan het zetten in game collecten, mijn focus ligt nu op 3DS games.
Iemand een idee wanneer een systeem stopt met dalen in prijs en begint met stijgen? heb al wat gegoogled maar nog niet echt veel data of artikels gevonden.
Volgens mij is de 3DS al over het dieptepunt heen en zijn de prijzen al aan het stijgen. De productie van de laatste telg in de 3DS lijn, de 2DS XL, is alweer bijna een jaar uit productie. Het aantal systemen in goede conditie gaat dus afnemen en dat duwt de prijs omhoog. Hoe het precies met de games zit weet ik niet, maar merk dat er voor sommige games flink veel geld wordt gevraagd. Sommige Pokémon games en Zelda Majora's Mask o.a.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1633648 op 03-08-2021 14:15]

• Satangel

Dit 2dehands gekocht.

80 euro in totaal, denk wel dat het een goeie deal is.

Is een beetje het begin van een gamecollectie, zoals gezegd, 3DS bibliotheek uitbouwen. Games ga ik houden en veel spelen, console zelf werkt ook nog goed en heel tof so far. Blij om te zien dat Mario Kart nog altijd online gespeeld wordt!

• pinokkia
Satangel schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:31:
[Afbeelding]

Dit 2dehands gekocht.

Is een beetje het begin van een gamecollectie, zoals gezegd, 3DS bibliotheek uitbouwen. Games ga ik houden en veel spelen, console zelf werkt ook nog goed en heel tof so far. Blij om te zien dat Mario Kart nog altijd online gespeeld wordt!
Superdeal. Veel plezier met de new 3DS

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 16:32
Leuk een 3DS topic. Ik ben nogal van de oude games, normaal koop ik een console als deze al enige tijd op de markt is (en meestal uit productie).

Nu speelde ik handheld voornamelijk op de Gameboy Advance SP maar ik wilde dus graag aan de 3DS. Bij voorkeur maar niet noodzakelijk de New 3DS XL. Maar ik schrok me de pleuris van de prijzen die hiervoor gevraagd worden.

Is het normaal dat een New 3DS XL voor 250 euro gaat? Wat zijn de gangbare prijzen voor een New 3DS XL of een 3DS XL?

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Galactic schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:37:
Leuk een 3DS topic. Ik ben nogal van de oude games, normaal koop ik een console als deze al enige tijd op de markt is (en meestal uit productie).

Nu speelde ik handheld voornamelijk op de Gameboy Advance SP maar ik wilde dus graag aan de 3DS. Bij voorkeur maar niet noodzakelijk de New 3DS XL. Maar ik schrok me de pleuris van de prijzen die hiervoor gevraagd worden.

Is het normaal dat een New 3DS XL voor 250 euro gaat? Wat zijn de gangbare prijzen voor een New 3DS XL of een 3DS XL?
Voor een New 3DS XL, wat toch wel de ultieme 3DS is voor sommige vind ik het gek genoeg niet eens een debiele prijs. Mits in nieuwstaat met doos en alles.

Zijn ze wat minder zie ik vaak https://www.mario3ds.nl/3DS-kopen.php als indicatie. Als je zoekt op marktplaats of facebook kun je nog meer mazzel hebben en hebben mensen geen idee hoeveel zo'n 3DS op kan brengen.

Ik kreeg een paar weken geleden zin om een 3DS te kopen en ben tegen hetzelfde aangelopen. Als je denkt even snel een complete en nette 3DS op Marktplaats te vinden voor een redelijke prijs dan kom je bedrogen uit. Het is denk ik een combinatie van de lockdowns en het uit productie gaan van de verschillende 3DS systemen een jaar geleden. Zoals ik hierboven al heb verteld heb ik Marktplaats in de gaten gehouden en binnen een paar dagen verscheen er een nette NEW 3DS in het wit (+ 4 games zonder doosjes) in mijn buurt voor een vraagprijs van €100. Heb €90 geboden en daarvoor mocht ik hem ophalen. Gelijk wezen kijken en alleen de cover plates waren wat lelijk geworden. Die heb ik dus vervangen. De losse games heb ik verkocht waardoor ik uiteindelijk voor €80 euro een nette NEW 3DS heb bemachtigd met nieuwe cover plates. Ik had ook een voorkeur voor de XL, maar dat is dan een compromis. Hopelijk zakken de prijzen weer in de toekomst, dan haal ik er een XL bij.

Mijn advies is dan ook om Marktplaats in de gaten te houden en snel te handelen bij advertenties met een redelijke vraagprijs.

• pinokkia

De prijs New 3DS XL van €250 is een belachelijke prijs. Vind €150 inclusief x aantal spellen vind ik eerder een schappelijke prijs. Zoals hier al wordt aangegeven zou je marktplaats goed in de gaten houden, want er zitten best wel normale prijzen tussen.

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 16:32
Nou ik heb tijd, ik kijk binnen enkele maandan nog wel een keer. De 250 euro was voor een 2dehandsje overigens, nee dat heb ik er echt niet voor over. Ik heb nog een hele backlog aan games voor de Wii en WiiU dus zit behoorlijk achter :) Er zijn ook zoveel versies van, het is niet echt duidelijk, maar goed te weten dat er ook een New 3DS niet XL is, die zou inderdaad ook wel voldoen.

Ik had de prijzen overigens op 2dehand BE gezien. In Nederland blijkbaar al iets schappelijker.

[Voor 11% gewijzigd door Galactic op 09-08-2021 10:05]

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Galactic schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:04:
Nou ik heb tijd, ik kijk binnen enkele maandan nog wel een keer. De 250 euro was voor een 2dehandsje overigens, nee dat heb ik er echt niet voor over. Ik heb nog een hele backlog aan games voor de Wii en WiiU dus zit behoorlijk achter :) Er zijn ook zoveel versies van, het is niet echt duidelijk, maar goed te weten dat er ook een New 3DS niet XL is, die zou inderdaad ook wel voldoen.

Ik had de prijzen overigens op 2dehand BE gezien. In Nederland blijkbaar al iets schappelijker.
Volgens mij zou 250 alleen zijn voor een exemplaar met 2x IPS zijn. Anders zou ik er inderdaad niets voor over hebben.

Uit NL bestellen kan ook natuurlijk :P

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:58
Leuk om te zien dat er meer nog bezig zijn of juist beginnen met de 3DS. Ik heb sinds de oorspronkelijke release al een 3DS en door de jaren heen geupgrade naar een 3DS XL en later new 3DS. Buiten Pokémon om maar weinig op gespeeld de afgelopen jaren, en nu begint het toch weer te kriebelen.
Laatst wat spellen gekocht om er weer mee bezig te gaan: de verschillende Mario & Luigi games, Zelda Ocarina of Time en Majora's Mask, de hele Layton serie en een paar Yo-Kai Watch games. Moet zeggen dat het 3D effect toch wel erg tof is in een aantal spellen, hoewel het wel lijkt alsof ik er erg nauwkeurig (goede verticale en horizontale kijkhoek & afstand) voor moet zitten. Weet iemand of de New 3DS XL een betere 3D ervaring biedt dan de gewone New 3DS?

Overigens ook wat GBA spellen op de kop getikt en een GBA SP gemod met nieuwe batterij en IPS scherm, wie weet hoe lang dergelijke spellen en apparaten nog beschikbaar zijn (voor een redelijke prijs).

Nu nog de tijd vinden om de backlog weg te werken. :+

• Arunia
@Goudstalen Ik ben zelf van de 3DS > 3dsXL > N3DSXL gegaan. Kan je niet vertellen of het 3D effect op de XL beter is. Iets zegt me van wel omdat het wat groter is allemaal. Maar of er daadwerkelijk verschil in zit, geen idee. Het werkt wel goed op de New reeks. Als je weg kijkt en weer terug, glitched het hele gebeuren heel even om je ogen weer te zien en het beeld te corrigeren.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-05 14:29
pinokkia schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

De prijs New 3DS XL van €250 is een belachelijke prijs. Vind €150 inclusief x aantal spellen vind ik eerder een schappelijke prijs. Zoals hier al wordt aangegeven zou je marktplaats goed in de gaten houden, want er zitten best wel normale prijzen tussen.
Zo te lezen kan ik dus voor mijn 3DS net zoveel krijgen als toen wat ik ervoor kocht O-)
Gaat er niet om weg

Dit is de mijne :)

Special Zelda Editie :)

Starscreamer schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Zo te lezen kan ik dus voor mijn 3DS net zoveel krijgen als toen wat ik ervoor kocht O-)
Gaat er niet om weg

[Afbeelding]
Ik mijn zoektocht naar een 3DS kwam ik deze ook tegen op Marktplaats voor €1050. :D

Geen idee voor hoeveel hij echt weg gaat natuurlijk... maar groot gelijk dat je hem houdt. Zou ik ook doen. In dit topic staat nog een foto van de schappen van de MediaMarkt met ruime voorraad van dit model, kon ik maar even terug in de tijd. ;)

Foto even opgezocht, €249:

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

[...]

Gaat er niet om weg

[Afbeelding]
Ach ja zo te zien kan ik ook winst maken op mijn 3DS XL :+ Die was destijds 60 euro. Denk dat als ik er 80 ekkies voor vraag hij ook wel verkocht kan worden :P

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ben blij dat ik naast mijn Switch en Switch Lite ook een 3ds heb aangeschaft. Met spellen als Zelda : Ocarina of Time 3D en A Link Between Worlds toch wel echt een must have.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

derKaiser29 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:32:
Ben blij dat ik naast mijn Switch en Switch Lite ook een 3ds heb aangeschaft. Met spellen als Zelda : Ocarina of Time 3D en A Link Between Worlds toch wel echt een must have.
Waar is Majora's mask? :P Is imho beter dan Ocarina.

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:48
[...]

Gaat er niet om weg

[Afbeelding]
Helaas heb ik die gemist :(

Ik heb zelf de Link between worlds 3DS XL

en de N3DS Hyrule edition

• Koldur
Goudstalen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:51:
Leuk om te zien dat er meer nog bezig zijn of juist beginnen met de 3DS. Ik heb sinds de oorspronkelijke release al een 3DS en door de jaren heen geupgrade naar een 3DS XL en later new 3DS. Buiten Pokémon om maar weinig op gespeeld de afgelopen jaren, en nu begint het toch weer te kriebelen.
Laatst wat spellen gekocht om er weer mee bezig te gaan: de verschillende Mario & Luigi games, Zelda Ocarina of Time en Majora's Mask, de hele Layton serie en een paar Yo-Kai Watch games. Moet zeggen dat het 3D effect toch wel erg tof is in een aantal spellen, hoewel het wel lijkt alsof ik er erg nauwkeurig (goede verticale en horizontale kijkhoek & afstand) voor moet zitten. Weet iemand of de New 3DS XL een betere 3D ervaring biedt dan de gewone New 3DS?

Overigens ook wat GBA spellen op de kop getikt en een GBA SP gemod met nieuwe batterij en IPS scherm, wie weet hoe lang dergelijke spellen en apparaten nog beschikbaar zijn (voor een redelijke prijs).

Nu nog de tijd vinden om de backlog weg te werken. :+
Als het om 3D gaat, is de new 200% beter, eye tracking werkt erg goed, 's avonds ietsjes minder, maar ook heel goed te doen.
Met de oude 3DS lukte het, maar was het altijd wel een gedoe, de new meteen heerlijk 3D spelen, alsof het een compleet ander apparaat betreft.

• pinokkia
[...]

Gaat er niet om weg

[Afbeelding]
Die uitvoering heb ik ook en nog een andere Zelda new 3DS XL (zie onderste plaatje). Heb dus 2 verschillende uitvoeringen van Zelda new 3DS XL uitvoeringen.

[Voor 18% gewijzigd door pinokkia op 09-08-2021 22:00. Reden: Afbeelding toegevoegd]

• Ingelogd
New 3DS XL is een prachtig apparaatje, ik game er nog steeds meerdere keren per week op.

Nu helemaal verslaafd aan Mario & Sonic op de Olympische Spelen: Rio 2016.

De marathon is ook uniek waarmee je met stappen verder komt, ik neem nu weer als vanouds de 3DS mee om stappen te verzamelen 8).

Streetpass was jaren geleden ook echt leuk om de 3DS overal mee naar toe te nemen, jammer dat het niet meer populair is. De New 3DS XL staat boven in mijn lijst van beste handheld ooit, de unieke features had nog genoeg leven in zich, jammer dat er geen echte krachtiger opvolger is gekomen met duel screen en dezelfde features.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 23:22
Sj0eRdJuH schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:55:
[...]

Helaas heb ik die gemist :(

Ik heb zelf de Link between worlds 3DS XL
[Afbeelding]

en de N3DS Hyrule edition
[Afbeelding]
Ik mis nog de versie met het Hyrule schild. Maar die is niet te betalen. Als je hem al kan vinden...

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• pinokkia
Xyphoid schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Ik mis nog de versie met het Hyrule schild. Maar die is niet te betalen. Als je hem al kan vinden...
Is deze wel verkocht in Nederland? Persoonlijk vind ik die de mooier dan mijn huidige 2 versies die ik in mijn bezit heb.

Deze is echt super gaaf.

[Voor 47% gewijzigd door pinokkia op 12-08-2021 00:56. Reden: Afbeelding toegevoegd.]

• Ingelogd
pinokkia schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:47:
[...]

Is deze wel verkocht in Nederland? Persoonlijk vind ik die de mooier dan mijn huidige 2 versies die ik in mijn bezit heb.
New 2DS XL Hylian Shield ziet er inderdaad gelikt uit. Kom alleen de Noord Amerikaanse en Japanse versies tegen. De versie uit Japan heeft wel een sjieke doos met dat schild.

• Satangel
Satangel schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:31:
[Afbeelding]

Dit 2dehands gekocht.

2 weken later en alweer iets op de kop getikt :F

80 euro opnieuw, 2 van die 6 bijgeleverde games zouden vlotjes 20 USD waard zijn volgens pricecharting.

Het is een NEW 3DS XL, wat volgens velen hier de ultieme 3DS is. Alles lijkt goed te werken, de 3DS is duidelijk eens gevallen op zijn rechterhoek maar verder alles ok.
Ik ga zien of ik die case/housing zelf ga vervangen, heb wat gezocht op internet en lijkt me niet zo simpel. We'll see

Er zit ook geen stylus bij, zou ik dit gewoon van Aliexpress plukken?
Alsook geen fysieke Wifi knop meer? Grotere batterij ook precies, leuk toestel!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Satangel schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:58:
Het is een NEW 3DS XL, wat volgens velen hier de ultieme 3DS is.
Als het er een met 2x ips scherm is dan heb je de jackpot ;)

Nadat ik deze vakantie mijn switch/wiiu zelda backlog had weggewerkt ben ik gisteren aan de 3ds begonnen. A link between worlds kon ik mij zelfs bijna niet meer herinneren, heerlijk spel waar het 3d effect ook niet overheerst en perfect aanvult bij sommige settings.

• pinokkia
Satangel schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

2 weken later en alweer iets op de kop getikt :F

[Afbeelding]

[Afbeelding]
80 euro opnieuw, 2 van die 6 bijgeleverde games zouden vlotjes 20 USD waard zijn volgens pricecharting.

Het is een NEW 3DS XL, wat volgens velen hier de ultieme 3DS is. Alles lijkt goed te werken, de 3DS is duidelijk eens gevallen op zijn rechterhoek maar verder alles ok.
Ik ga zien of ik die case/housing zelf ga vervangen, heb wat gezocht op internet en lijkt me niet zo simpel. We'll see

Er zit ook geen stylus bij, zou ik dit gewoon van Aliexpress plukken?
Alsook geen fysieke Wifi knop meer? Grotere batterij ook precies, leuk toestel!
Wederom weer een superdeal. Welke Nintendo versie vind jij het fijnste om op te gamen? Ikzelf vind de new 3DS XL het fijnste.

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:59
Ik heb onlangs een new 3ds xl met ips via Marktplaats gekocht voor 60 euro en hij ziet er uit als amper gebruikt. De kleur is wel wat saai:

• Satangel
pinokkia schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 02:06:
[...]

Wederom weer een superdeal. Welke Nintendo versie vind jij het fijnste om op te gamen? Ikzelf vind de new 3DS XL het fijnste.
Nog maar kort op gespeeld maar de New 3DS XL heeft de voorkeur idd. Scherm ziet er beter uit en het zit ook net wat beter in mijn volwassen handen.

Maar ga nu eerst nog wat zoeken of ik die case/housing zelf kan vervangen of niet. Maar voor het overige lijkt het een toppie toestel.
jpg97 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:15:
Ik heb onlangs een new 3ds xl met ips via Marktplaats gekocht voor 60 euro en hij ziet er uit als amper gebruikt. De kleur is wel wat saai:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker joh, best jaloers op! _/-\o_
Pagina hiervoor worden er nog prijzen gemeld van 200 euro of zelfs meer voor een New 3DS XL (wel met doosje en handliedingen dan), jij slaagt er in voor 60 euro.
Mooi toestel

• Ingelogd
jpg97 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:15:

[Afbeelding]
Leuk Zelda hoesje, ook grappige stylus pennen en de prijs is echt een hele goede deal.
Pagina: 1 ... 118 119 120 Laatste

Let op:
[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>![/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee