iPodKiller schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 01:34:
[...]
N3DS heeft een paar exclusives maar meer niet. Games zoals monster Hunter draaien iets vloeiender erop maar Pokemon is altijd volledig compatibel geweest met oudere consoles. Oras en xy draaien precies hetzelfde als op een 2ds/3ds.
Dat komt omdat de laatste 3ds Pokemon titel uit 2014 stamt dus voordat de New 3ds uitkwam.
Nieuwere Pokémon games blijven werken op de oude 3ds, maar op de nieuwere zullen ze sowieso in hogere fps draaien want hoe raar het ook is, de huidige 3ds Pokemon games draaien op max 30fps met framedrops waar de DS Pokemon games stabiel op 60fps draaien.
En door die framedrops hoop ik dat Sun & Moon betere framrates op de NN3DS zal halen.
Monster Hunter 4 Ultimate haalt de 55 tot 60fps op de New 3DS met verbeterde textures, Hyrule Warriors Legends, Monster Hunter Generations, Terraria en nog paar andere titles draaien ook in 60fps op de New 3DS, echter grafisch zijn ze niet anders.
En dat levert een probleem op, Monster Hunter 4 Ultimate heeft slechtere textures op de oude 3DS maar draait op vrijwel stabiele 30fps, Monster Hunter Generations heeft op beide 3ds en New 3ds hetzelfde en verbeterde grapics maar op de oude 3ds is de performance vrij vaak op 25 tot 30 fps waar de New 3ds 60fps haalt.
Op zich geen ramp het kan erger zoals met Hyrule Warriors Legends dat op de oude 3ds bijna constant op 20fps draait en op New 3ds op 60fps.
Best een zorgelijke ontwikkeling, de manier van MH4U bevalt meer maar kost denk ik meer geld en tijd, ik denk dus dat meer games gewoon slechter zullen draaien op de oude 3ds.
Op zich verwacht ik met Pokemon diezelfde performance als nu op de oude 3ds en betere framerate op de nieuwe.