Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Goner schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:27:
We gaan hier binnenkort een system transfer doen van een 3DS naar New 3DS XL. Wat niet helemaal duidelijk is ; als je bijv. Bravely Second in de e-shop hebt gekocht op de 3DS moet je die dan opnieuw downloaden op de New 3DS ??
Of is dat alleen als je (pre-)installed software op de New 3DS had ?
Alles wat je op je oude apparaat had, werkt na system transfer op je nieuwe. Al je instellingen, al je saves, al je games. Zonder iets te hoeven downloaden. Bij system transfer krijg je de instructie om de inhoud van je SD kaart te kopieeren naar een MicroSD kaart die in je New 3DS XL past.

Als je meegeleverde software op je nieuwe apparaat hebt, dan moet je dat opnieuw downloaden. Maar dat werkt alleen als je je nog niet hebt aangemeld bij een Nintendo Network ID voordat je de system transfer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:14
Goner schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:27:
We gaan hier binnenkort een system transfer doen van een 3DS naar New 3DS XL. Wat niet helemaal duidelijk is ; als je bijv. Bravely Second in de e-shop hebt gekocht op de 3DS moet je die dan opnieuw downloaden op de New 3DS ??
Of is dat alleen als je (pre-)installed software op de New 3DS had ?
Nee, dat hoeft niet. Het is mogelijk om dat over te hevelen, maar alleen als je huidige SD kaart niet groter is dan de MicroSD in het doelsysteem (4 GB standaard). Als je nu al een MicroSD in je huidige systeem gebruikt (m.b.v. een MicroSD->SD adapter), dan is het slechts een kwestie van MicroSDs wisselen (dit wordt gevraagd tijdens de System Transfer, lees deze instructies dus goed door).

Wat ik zelf ooit gedaan heb is een MicroSD kaart met SD adapter gekocht, m'n oude SD kaart gekopieerd naar de MicroSD op een pc, de MicroSD met SD adapter in m'n oude 3DS gestopt en toen de system transfer gedaan.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Zag dat de n3dsxl nu eindelijk eens interesant geprijst is bij bol.com..lijkt me wel fijn die betere 3d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:33
wes- schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Wacht even, maar begrijp ik het goed dat je:

1: Bij Intertoys besteld hebt en deze ontvangen.
2: Daarna nog eens naar de Mediamarkt bent gegaan om je reservering op te halen ipv deze te annuleren.
3: De gereserveerde van Mediamarkt op marktplaats zetten en met dikke winst verkopen ipv ik weet niet hoor, de reservering te annuleren misschien? Zodat de 5de in de rij kans maakt of.. Ook nog een optie.. een mede Tweaker helpen die het spel ook zoekt?
4: Op GoT erover op loopt te scheppen.
5: Goed praat omdat je "er ook 140 kon krijgen"

Correct me if i'm wrong maar dat is echt een nare actie.
Ja. En ik proef hier een erg jaloerse en bittere reactie.

Als er iemand hier naar bezig is, is dat Nintendo door zo'n kleine oplage te produceren.

Dit heet opportunisme, en gebeurt dagelijks op grote schaal:
Nu kan ik na jaren te veel voor mijn (retro) gaming hobby te betalen ook eens profiteren. Retro game webshops doen niks anders, en daar hoor ik niemand over. Voor Cave Story 3D heb ik bijvoorbeeld de hoofdprijs mogen betalen.

Ik ben naar MM gereden om een twijfelachtige reservering te plaatsen, had de pech dat Centralpoint niet leverde en kon gelukkig net op tijd bij Intertoys bestellen. MM was voor mij een mazzeltje.
Het is niet zo dat ik 20 bestellingen heb geplaatst of alle 5 FE SE in een winkel heb gekocht om door te verkopen. Noch koop ik een (tweede) exemplaar om te hoarden in mijn verzameling en in nieuwstaat te houden. Want dat laatste schijnt minder erg?

Ik zal het zo verwoorden:
Ik zou me schuldig voelen wanneer ik niet al jaren aan het korte eind had getrokken. Ik ben geen filantropische instelling en wil mijn reiskosten en tijd terugverdienen. Voor de rest is het marktwerking - wanneer iemand 20 Euro meer dan vraagprijs biedt en het spel niet is gereserveerd, zou ik gek zijn dit niet te accepteren.

Tot slot:
Hij die zonder zonde is...

[ Voor 14% gewijzigd door Flozem op 25-05-2016 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
Flozem schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:52:
[...]

Ja. En ik proef hier een erg jaloerse en verbitterde reactie.

Als er iemand hier naar bezig is, is dat Nintendo door zo'n kleine oplage te produceren.

Dit heet opportunisme, en gebeurt dagelijks op grote schaal:
Nu kan ik na jaren te veel voor mijn (retro) gaming hobby te betalen ook eens profiteren. Retro game webshops doen niks anders, en daar hoor ik niemand over. Ik ben naar MM gereden om een twijfelachtige reservering te plaatsen, had de pech dat Centralpoint niet leverde en kon gelukkig net op tijd bij Intertoys bestellen. MM was voor mij een mazzeltje.

Het is niet zo dat ik 20 bestellingen heb geplaatst of alle 5 FE SE in een winkel heb gekocht om door te verkopen. Noch koop ik een (tweede) exemplaar om te hoarden in mijn verzameling en in nieuwstaat te houden. Want dat laatste schijnt minder erg?

Ik zal het zo verwoorden: Ik zou me schuldig voelen wanneer ik niet al jaren aan het korte eind had getrokken. Ik ben geen filantropische instelling en wil mijn reiskosten en tijd terugverdienen. Voor de rest is het marktwerking. Hij die zonder zonde is...
Waarom zou ik jaloers op je moeten zijn? Je komt hier even opscheppen over hoe jij zaken doet. Dan mag je best kritiek verwachten.
Nu probeer je het nog steeds goed te praten en dat mag natuurlijk, maar verwacht geen schouderklopje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Dus ik moet jou nu gelijk geven, en me schamen? :)

Er is verschil tussen kritiek uiten, en iemand voor opschepper uit te maken en implicitet hypocriet te noemen.

[ Voor 54% gewijzigd door Flozem op 26-05-2016 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
Flozem schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:55:
Dus ik moet jou nu gelijk geven, en me schamen? :)
Nee zeker niet, we verschillen in mening en dat is prima. Ik weet dat er veel mensen hetzelfde doen maar ik kan daar gewoon slecht tegen persoonlijk.

En nu weer verder :) heb je de game al wel gespeeld? Hoe bevalt ie tov Awakening? Ik heb de SE set ook besteld maar nog geen tijd gehad om deze op te halen en ben nu nog bezig met Awakening.(Chapter 11)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
wes- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:05:
[...]

Nee zeker niet, we verschillen in mening en dat is prima. Ik weet dat er veel mensen hetzelfde doen maar ik kan daar gewoon slecht tegen persoonlijk.

En nu weer verder :) heb je de game al wel gespeeld? Hoe bevalt ie tov Awakening? Ik heb de SE set ook besteld maar nog geen tijd gehad om deze op te halen en ben nu nog bezig met Awakening.(Chapter 11)
Eerst nog ff Fire Emblem Shadow Dragon afmaken. Die heb ik nu in mijn NDS bij me. Van het weekend begin ik met Conquest. Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

DukeBox schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:47:
Zag dat de n3dsxl nu eindelijk eens interesant geprijst is bij bol.com..lijkt me wel fijn die betere 3d.
Yep, nu ook €177 bij MM in de winkel. De speciale FE Fates versie was €209.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Goner schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:08:
Yep, nu ook €177 bij MM in de winkel. De speciale FE Fates versie was €209.
Goed om te weten, ik speel voornamelijk 's avonds voordat ik ga slapen, ik wil er het liefst een met een IPS scherm (i.v.m. contrast bij lage helderheid). Ik had er al eerder een besteld bij wehkamp maar dat was een TN.
Als ik weer een TN tref, dan kan ik ook MM nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 21:09
DukeBox schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:12:
[...]

Goed om te weten, ik speel voornamelijk 's avonds voordat ik ga slapen, ik wil er het liefst een met een IPS scherm (i.v.m. contrast bij lage helderheid). Ik had er al eerder een besteld bij wehkamp maar dat was een TN.
Als ik weer een TN tref, dan kan ik ook MM nog eens proberen.
hoe kan ik er achter komen welk scherm ik heb ?

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zie youtube e.d. maar als je dat achteraf nog wil weten zou ik er niet aan beginnen.

[ Voor 68% gewijzigd door DukeBox op 26-05-2016 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

BlackMage schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:32:
[...]
Als je meegeleverde software op je nieuwe apparaat hebt, dan moet je dat opnieuw downloaden. Maar dat werkt alleen als je je nog niet hebt aangemeld bij een Nintendo Network ID voordat je de system transfer doet.
Dat snap ik niet helemaal ... op die nieuwe 3DS staat bijv. een "Tomodachi Life: Welcome Version". Als we een system transfer doen - incl. NetworkID vermoed ik - kun je die nog nog downloaden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Goner schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:04:
[...]

Dat snap ik niet helemaal ... op die nieuwe 3DS staat bijv. een "Tomodachi Life: Welcome Version". Als we een system transfer doen - incl. NetworkID vermoed ik - kun je die nog nog downloaden ?
Ja. Die Tomodachi Life: Welcome Version is nog niet gebonden aan een NNID. Wanneer je een System Transfer uitvoert, wordt dat spel aan je NNID gekoppeld zodat je 'm vanaf dat moment altijd uit de eShop kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
Net gebeld door de Media Markt, eergisteren dus 1 van de laatste 2 (laatste 2 in hun magazijn) Fire Emblem Fates LE gereserveerd en blijkbaar mag ik die ophalen...

Als ik die geluk nou eens met de Staatsloterij had... (die ironie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Over Mediamarkt gesproken. Ik kom er net vandaan (Maastricht) en ze hadden schijnbaar een 5-tal Fire Emblem SE nageleverd gekregen.

Zie ik iemand 3 exemplaren in zijn mandje leggen (3=2 actie). Ik snel de vierde gepakt waarop hij naar de kassa snelde. Die vierde ligt er nu nog. ;)

Moraal: Check nogmaals MM vestigingen bij jou in de buurt. Wellicht zijn ze nu op voorraad.

Bij ToysXL zag ik ze overigens ook. Ik loop er normaliter niet binnen ivm overpriced oudere spellen. De standaard opkopers schijnbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik krijg de mijne volgende week van amazon binnen. Ze hebben de prijs ook nog netjes verlaagd naar 79,99. Wil toch nog even zeggen dat ik het duurder verkopen op marktplaats (van spellen, concert kaartjes, etc.) ook een slechte zaak vind. Zeker omdat ik me kan herinneren dat jij ook nogal wat op en aanmerkingen had over de verkrijgbaarheid. Als jij er geen had zou je nu klagen dat hij op marktplaats zo duur is, maar zelf doen is wel weer oké. Zijn heel veel mensen met dubbele pre-orders die zo een deel van de aankoop terug "verdienen". Dan wordt iets wat al niet zo goed verkrijgbaar is wel heel slecht verkrijgbaar. Maar wel blijven klagen over de beperkte oplage. Ik snap dat nooit zo goed, maar ieder zijn ding uiteraard ;)

Dat gezegd hebbende, ik heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Als ik er geen had kunnen bemachtigen, had ik deze editie ook iets duurder via MP gekocht. Dit maal kan ik er eens van profiteren, en dat balanceert de boel. Zo zit overigens onze hele economie in elkaar: schaarste, behoefte, vraag en aanbod. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je kunt er beter mee leren leven.

Ik ben overigens nog steeds van mening dat het aanbod gewoon slecht is, en erger mij hier elke keer weer aan. Stress om een exemplaar te bemachtigen, en uiteindelijk maar van iemand anders tegen een hogere prijs kopen. Wanneer Nintendo de vraag echt zo moeilijk kan inschatten, kunnen ze in mijn ogen beter een inteken programma starten voor Special / Limited Editions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ja, zo zit de economie in elkaar. Maar ik neem aan dat jij wel verschil ziet tussen je eigen product verkopen of iets voor iemand zijn neus wegkapen en duurder verkopen? Maar laten we er maar niet over door gaan ;)

Anyway, voor de liefhebbers heb ik nog wii u codes over van de humble bundle, want ik heb geen wii u. Als iemand interesse heeft hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klablabla
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01 11:58
Ben vrij nieuw op de 3DS.
Mis alleen mensen om samen mee te spelen.
Mijn friend code is. 4012-7055-8734 user klaas.
Games die ik heb:
Pokemon Omega Ruby
Puzzle & dragons Z Super Mario bros. edition
Super Mario 3d
new Super mario Mario 2
The legend of zelda a link between worlds
The legend of zelda Majora's Mask
Pokemon rumble World
Tetris Ultimate
Resident evil the mercanaries
Resident eveil revelations

[ Voor 36% gewijzigd door klablabla op 29-05-2016 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Flozem schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:03:
Zie ik iemand 3 exemplaren in zijn mandje leggen (3=2 actie).
De tranen springen in m'n ogen ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Goner schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:45:
[...]

De tranen springen in m'n ogen ... :(
Als ik die kans kreeg, hmm 1 voor mij, 1 voor mijn partner en 1 geseald laten.

Ik koop eigenlijk nooit games om door te verkopen, op die ene keer na dat ik Chrono Trigger compleet voor een tientje vond 2 jaar geleden, verkocht voor 50 euro wat toen al goedkoop was, vette winst boeide mij niet echt want die was meer waard.

(daarnaast boeit die game mij niet als CiB, wij hebben al de normale cart thuis ervan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je in NL voor een schappelijke prijs nireuwe achterkapjes kan kopen voor de new 3ds xl.

Mn dochtertje heeft met dr zweet handjes met onze beide 3ds en gespeeld , waarschijnlijk door medicatie gebruik begint de lak van die kapjes af te bladeren. Snel een 2ds voor haar hehaald en die heeft er geen
last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
In hoeverre leeft het hacken van de 3DS hier via een *hax? Ik heb inmiddels op 4 3DSen arm9loaderhax geïnstalleerd en het aantal verzoeken loopt de spuigaten uit. Het leeft echt in mijn omgeving. In dit topic zie ik er zo niks van terug komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
delta1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 01:22:
In hoeverre leeft het hacken van de 3DS hier via een *hax? Ik heb inmiddels op 4 3DSen arm9loaderhax geïnstalleerd en het aantal verzoeken loopt de spuigaten uit. Het leeft echt in mijn omgeving. In dit topic zie ik er zo niks van terug komen?
Toch niet weer een manier voor "gratis" games?

Enige reden voor mij om een 3ds te hacken, regio lock verwijderen.

[ Voor 45% gewijzigd door Mizgala28 op 01-06-2016 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Mizgala28 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 02:02:
[...]

Toch niet weer een manier voor "gratis" games?

Enige reden voor mij om een 3ds te hacken, regio lock verwijderen.
Dat kun je er inderdaad mee doen. Eigenlijk alle games van de eShop zijn gratis te downloaden.

Maar het is ook een manier om je savegames te exporteren, je cartridges te backuppen of om te zetten naar de digitale versie, en allerlei andere handige tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Enige wat ik boeiend zou vinden is regiovrij maken maar dan alleen omdat ik regiolocks stom vind :+

Voor de rest mogen dit soort dingen eigenlijk hier ook niet besproken worden dus daarom gebeurd het weinig ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Touchdomex schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 07:15:
Enige wat ik boeiend zou vinden is regiovrij maken maar dan alleen omdat ik regiolocks stom vind :+

Voor de rest mogen dit soort dingen eigenlijk hier ook niet besproken worden dus daarom gebeurd het weinig ;)
Ik blijf het belachelijk vinden dat ondanks dat mensen tegen de regio lock waren nog voordat de 3ds uitkwam, Nintendo vrolijk deze erop heeft geplaatst.

Nintendo is een goed bedrijf maar soms maken zij de meest achterlijke fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mizgala28 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:20:
[...]

Ik blijf het belachelijk vinden dat ondanks dat mensen tegen de regio lock waren nog voordat de 3ds uitkwam, Nintendo vrolijk deze erop heeft geplaatst.

Dat doen japanse bedrijven wel vaker... :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het aan Nintendo lag was die er ook niet op gekomen maar het was een eis van een aantal 3rd party developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Enige wat ik boeiend zou vinden is regiovrij maken maar dan alleen omdat ik regiolocks stom vind
Is inderdaad irritante oplossing ... maar doen ze dat misschien omdat ze aan plaatselijke regel/wet-geving aangepaste versies van software uit kunnen brengen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben erg blij met de regiolock. Zonder zouden een groot aantal games nooit in Europa uitgebracht worden. Denk bv aan Bravely Default / Second.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
DukeBox schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:09:
[...]

Als het aan Nintendo lag was die er ook niet op gekomen maar het was een eis van een aantal 3rd party developers.
Ow? Welke dan aangezien Sony daar blijkbaar geen last van heeft en toch zijn de consoles en handhelds van Sony al sinds de vorige generatie regio-vrij.
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:44:
[...]

Ik ben erg blij met de regiolock. Zonder zouden een groot aantal games nooit in Europa uitgebracht worden. Denk bv aan Bravely Default / Second.
Betwijfel ik of regio lock iets daarmee te maken heeft, regio lock is gewoon een middeleeuwse manier van iets in een bepaalde regio te kunnen blokkeren.

Wat is dan de reden dat ze anders niet hier uitkomen? Censuur? Als ik naar Sony kijk wordt er ook censuur toegepast op games voor de westerse markt en toch zijn hun consoles regio vrij.

Nog beter voorbeeld is misschien wel de DS zelf, hele boel games, zo niet zelfs meer gevarieerd dan voor de 3DS kwamen uit op de DS en dat terwijl deze gewoon regio vrij was, het belemmerde de verkopen niet, het belemmerde de devlopers ook niet en ik kan zo doorgaan, misschien hebben de devlopers zoals DukeBox zei geëist van Nintendo dat er een een regio lock komt, maar een echt geldige reden om het überhaupt toe te passen is er niet zeker niet als ik naar het verleden kijk (GBA/DS en PS3/PSP) maar ook als ik nu kijk naar de PS4 en de Vita, er is absoluut geen reden om een regio lock toe te voegen TENZIJ het om 1 of een ander bizar reden het ervoor zorgt dat Nintendo meer geld verdient erdoor, maar ook dan betwijfel ik of hun zoveel meer inkomsten krijgen erdoor.

Ook qua games betwijfel ik of de regio lock ervoor heeft gezorgd dat bepaalde games "ineens" mogelijk zijn geworden, regio lock is en blijft een kinderachtige zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Censuur is een reden, maar vooral voor beschermen van eigen imago. Er zijn geen wetten die het verplichten ofzo. Nintendo wil gewoon controle houden over wat elke regio te zien krijgt.

En een belangrijkere reden zijn de deals met de uitgevers. Vaak heb je verschillende uitgevers die in verschillende regio's games uit brengen. Dat kan voor Europa een andere zijn als de VS. Kan best dat die uitgevers de wens hebben geuit dat het systeem regiolocked zodat ze niet meer hoeven concurreren met de zelfde games van andere uitgevers. Want het zijn de uitgevers die de rekening krijgen van de certificeringen enzo.

En tot slotte is DLC vast ook een reden. Als je op een Sony-apparaat een geïmporteerd spel speelt dan kan je geen DLC kopen omdat de DLC niet regio-universeel is en je doorgaans alleen toegang hebt tot de store van je eigen regio. Dat is natuurlijk een potentieel gemis van inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:30:
En tot slotte is DLC vast ook een reden. Als je op een Sony-apparaat een geïmporteerd spel speelt dan kan je geen DLC kopen omdat de DLC niet regio-universeel is en je doorgaans alleen toegang hebt tot de store van je eigen regio. Dat is natuurlijk een potentieel gemis van inkomsten.
En een bron voor support-vragen.

Maar geen van allen is trouwens correct. Nintendo doet het namelijk vanwege age-ratings. In elk continent is er een aparte age ratingssysteem. In Europa kennen we o.a. PEGI, Japan heeft een eigen systeem en de VS heeft ESRB. Op de Nintendo consoles hebben alle* software een age rating. En die rating is regio gebonden.

Zaken als censuur hebben ook met een age rating te maken. Zo doet Nintendo aan censuur op een PEGI 12 game om te voorkomen dat die in de PEGI 16 categorie zou vallen. Zelfde geldt voor PEGI 16 > 18 spellen.

*) Als je bv kijkt naar de Louvre 3DS guide, die is NIET regio gebonden want deze heeft geen age rating. De engelse versie werkt dan op alle 3DSen die de Engelse taal ondersteunen (dus niet Japan). Dit is dan wel het enige voorbeeld van een regiovrije 3DS "game".

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1

Ik kon niks vinden over dat dit niet besproken mag worden. Maar vind het wel jammer. We zitten tenslotte op tweakers.net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:04:
[...]

En een bron voor support-vragen.

Maar geen van allen is trouwens correct. Nintendo doet het namelijk vanwege age-ratings. In elk continent is er een aparte age ratingssysteem. In Europa kennen we o.a. PEGI, Japan heeft een eigen systeem en de VS heeft ESRB. Op de Nintendo consoles hebben alle* software een age rating. En die rating is regio gebonden.

Zaken als censuur hebben ook met een age rating te maken. Zo doet Nintendo aan censuur op een PEGI 12 game om te voorkomen dat die in de PEGI 16 categorie zou vallen. Zelfde geldt voor PEGI 16 > 18 spellen.

*) Als je bv kijkt naar de Louvre 3DS guide, die is NIET regio gebonden want deze heeft geen age rating. De engelse versie werkt dan op alle 3DSen die de Engelse taal ondersteunen (dus niet Japan). Dit is dan wel het enige voorbeeld van een regiovrije 3DS "game".
Als die leeftijdsratings enzo de reden waren dan had Sony (o.a.) nu een probleem gehad :+

Als je een product niet in een land verkoopt dan heb je ook niks te maken met regelgevingen van dat land. Je hoeft dus niks te doen om te voorkomen dat je product wel in dat land gebruikt wordt. De importeur van dat product (of dat nu een handelaar is of een individu) moet zich wel houden aan eventuele wetten die te maken hebben met import en eventuele verkoop. Het is aan de autoriteiten van dat land om daarop te waken, niet aan de fabrikant van dat product.

En voordat het weer uit context getrokken wordt: Een USA versie van spel X met ESRB ratings op de cover is een ander product dan de Europese versie met PEGI ratings erop. Zolang Nintendo niet zelf die USA-versie hier in de schappen legt zijn zij ook niet aansprakelijk als iemand dat ding bij Amazon.com besteld.

Ook houdt niks je tegen om een USA console te kopen, waarmee je prima imports kan spelen :+ Regiolocks zijn gewoon klantonvriendelijk beleid met alleen eigen belang.

Maargoed, boeiend 8)7 die paar weken die we bij sommige games moeten wachten is voor mij geen reden om te gaan importeren, zelfs als het wel zonder problemen zou kunnen. Eventuele prijsverschillen worden ook tenietgedaan door verzendkosten en importkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:31:
[...]

Als die leeftijdsratings enzo de reden waren dan had Sony (o.a.) nu een probleem gehad :+
Sony maakt vooral games in de 16/18+ range. Maw. weinig problemen met tere kinderzieltjes. Verder hebben ze hun systemen zo gemaakt zodat ze met alle ratingsystemen werken. Ik hoop dat Nintendo dat vanaf de NX ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:24:
[...]

Sony maakt vooral games in de 16/18+ range. Maw. weinig problemen met tere kinderzieltjes. Verder hebben ze hun systemen zo gemaakt zodat ze met alle ratingsystemen werken. Ik hoop dat Nintendo dat vanaf de NX ook doet.
Welke rating het zou krijgen maakt niet uit hoor ;) gaat erom dat als het geen PEGI rating heeft dat het niet in de Nederlandse schappen mag liggen. Elk (EU) land bepaald zelf hoe ze het inzetten qua verplichting of niet.

Maar daar houdt het dus op. Als je het importeert en niet doorverkoopt ben je niet gebonden aan die regeltjes, en de fabrikant van de hardware waarop je het afspeelt al helemaal niet.

De implementatie van de regiolock op de hardware is niet (wettelijk) verplicht. Dat is het ook nooit geweest. Vroeger had het een technische reden (pal vs ntsc, 50hz vs 60hz), maar tegenwoordig gewoon een keuze in de bedrijfsvoering, al dan niet beïnvloed door externe partijen zoals uitgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Eindelijk een n3dsxl kunnen scoren met ips scherm.. zelfs het onder scherm is ips. Wat een verschil qua contrast als je in een donkere omgeving speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:08
DukeBox schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:25:
Eindelijk een n3dsxl kunnen scoren met ips scherm.. zelfs het onder scherm is ips. Wat een verschil qua contrast als je in een donkere omgeving speelt.
Ja, IPS is echt het mooiste scherm op de 3DS (en ook in de meeste andere gevallen). Ik heb er met geluk meteen één in mijn n3DS XL, hoe ben jij er zeker van geweest een IPS scherm erin te hebben?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Koldur schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:27:
..hoe ben jij er zeker van geweest een IPS scherm erin te hebben?
Dit was de 3e xl die ik in gekocht heb, de anderen zag ik geen verschil met mijn gewone 3dsxl maar met deze zienje het meteen. Zwart is zwarter en de kijkhoeken zijn bijna 180. Afhankelijk van het gebruik zullen er vast wel nadelen zijn maar voor mij is het super. Speel vaak 's avonds laat even voordat ik ga slapen en voornamelijk zelda. Tetris speelt overigens wel beter op mijn oude maar dat kan zijn dat ie nog even soepeler moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
DukeBox schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:33:
[...]

Dit was de 3e xl die ik in gekocht heb, de anderen zag ik geen verschil met mijn gewone 3dsxl maar met deze zienje het meteen. Zwart is zwarter en de kijkhoeken zijn bijna 180. Afhankelijk van het gebruik zullen er vast wel nadelen zijn maar voor mij is het super. Speel vaak 's avonds laat even voordat ik ga slapen en voornamelijk zelda. Tetris speelt overigens wel beter op mijn oude maar dat kan zijn dat ie nog even soepeler moet worden.
Dus anderen gewoon retour gestuurd? Slim, is irritant dat er niet gewoon duidelijkheid in is....
IPS heeft meestal een iets lagere reactietijd, maar ik merk het verschil gelukkig nooit. Naast elkaar waarschijnlijk wel, maar ik vind dat je het echt moet merken in het spelen zonder directe vergelijking.
Ben blij met mijn IPS scherm.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:27
Ik zelf zit nog te twijfelen tussen de New Nintendo 3DS en de XL versie wat zijn de verschillen. En zijn deze echt de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Evertt schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:53:
Ik zelf zit nog te twijfelen tussen de New Nintendo 3DS en de XL versie wat zijn de verschillen.
Dat is makkelijk zelf te vinden. Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:27
Ike. schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:54:
[...]

Dat is makkelijk zelf te vinden. Google?
Sorry ben beetje te snel met type. Wil ook de 2ds mee nemen in mij lijstje zit er veel verschil dan alleen geen 3d ik denk dat ik deze functie nooit gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evertt schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:04:
[...]

Sorry ben beetje te snel met type. Wil ook de 2ds mee nemen in mij lijstje zit er veel verschil dan alleen geen 3d ik denk dat ik deze functie nooit gaat gebruiken.
De originele 3DS, 3DSXL en 2DS verschillen alleen in schermformaat, vormfactor, 2D/3D en speakers.
Maw. 3DSXL heeft een groter scherm, 2DS kan niet dichtgeklapt worden en heeft geen 3D en ook geen stereo speakers.

De New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL zijn wezenlijk anders. Ze hebben naast een verbeterde 3D weergave ook een NFC reader ingebouwd (voor Amiibo) verder hebben ze meer intern geheugen, een snellere CPU en GPU. Hierdoor zijn een aantal spellen sneller/beter op de new Nintendo 3DS en sommige zijn zelfs exclusief voor de new Nintendo 3DS (denk hierbij aan Xenoblade Chronicles 3D en alle SNES VC games) ook heeft de new Nintendo 3DS een C-stick voor o.a. camerabesturing en extra ZL en ZR knoppen. Welke voor een aantal games bruikbaar zijn. (o.a. games die met de oude Circle Pad Pro (losse uitbreiding voor de oude 3DS / 3DS XL) werken en ook hier zijn een aantal games die daarvoor de new 3DS vereisen. Bv Smash Bros 3DS) verder is de new Nintendo 3DS sneller in downloaden en wisselen tussen interne applicaties. Tot slot heeft alleen de New Nintendo 3DS (niet de XL) vervangbare face en backplates die je los kan kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:13:
Ze hebben naast een verbeterde 3D weergave...
Dat is niet helemaal waar, de weergave is bij beide gelijk alleen door de eye tracking van de new 3ds(xl) heb je minder snel dat bij wilde bewegingen je een verkeerde inkijkhoek krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
De Nintendo eShop bestaat 5 jaar, en daar houdt Nintendo vanaf 9 juni een speciale sale voor.

3DS
3D Classics Kirby's Adventure € 2,99 (was € 5,99)
Colors! 3D € 2,99 (was € 5,99)
Dillon's Rolling Western € 4,99 (was € 9,99)
Fun! Fun! Minigolf TOUCH! € 2,24 (was € 2,99)
Gunman Clive € 0,99 (was € 1,99)
Kirby's Dream Land (Game Boy) € 1,99 (was € 3,99)
Pokédex 3D Pro € 7,49 (was € 14,99)
Pokémon Link: Battle! € 3,99 (was € 7,99)
Pokémon Trading Card Game (Game Boy Color) € 2,49 (was € 4,99)
Pullblox € 2,99 (was € 5,99)
Shin Megami Tensei IV € 9,99 (was € 19,99)
SteamWorld Dig € 4,49 (was € 8,99)
Super Mario Bros. (NES) € 2,49 (was € 4,99)
Super Mario Bros. 2 (NES) € 2,49 (was € 4,99)
Super Mario Bros. 3 (NES) € 2,49 (was € 4,99)
Super Mario Land (Game Boy) € 1,99 (was € 3,99)
Super Mario Land 2: 6 Golden Coins™ (Game Boy) € 1,99 (was € 3,99)
The Legend of Zelda (NES) € 2,49 (was € 4,99)
The Legend of Zelda: Link's Awakening DX™ (Game Boy Color) € 2,99 (was € 5,99)
The Legend of Zelda: Oracle of Ages € 2,99 (was € 5,99)
The Legend of Zelda: Oracle of Seasons € 2,99 (was € 5,99)
Zen Pinball 3D € 1,99 (was € 4,99)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zo een lijstje maken van €30,- aan spellen die ik nog graag zou willen hebben. :(

Uiteindelijk heb ik alleen deze gekocht:
Super Mario Bros. 3 (NES) € 2,49 (was € 4,99)
Super Mario Land 2: 6 Golden Coins™ (Game Boy) € 1,99 (was € 3,99)
The Legend of Zelda: Link's Awakening DX™ (Game Boy Color) € 2,99 (was € 5,99)
The Legend of Zelda: Oracle of Ages € 2,99 (was € 5,99)
The Legend of Zelda: Oracle of Seasons € 2,99 (was € 5,99)

Deze had ik al:
The Legend of Zelda (NES) € 2,49 (was € 4,99)
En Zelda II

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50

On_E

Housemusic

Niemand Pocket Card Jockey aan het spelen? Komt bij mij zeker in de top-10 games van 2016!

YouTube: Pocket Card Jockey - Trailer (Nintendo 3DS)

Er is een demo van in de eShop, maar pas op, het is erg verslavend! :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05
On_E schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:45:
Niemand Pocket Card Jockey aan het spelen?
Ik heb de demo geprobeerd. Teveel tekst en uitleg, haalde voor mij het spelgenot eruit. De opzet is leuk, alleen jammer van al die oponthoud van verhaaltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Pfff this sucks. Ik wilde de cover van mn N3DS vervangen, is de linkerschroef naar de klote. Het is een rond gat geworden in plaats van een plus. Dus krijg hem er nu niet meer uit met een schroevendraaier.. Iemand een idee wat te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Musta op 11-06-2016 23:56 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
Musta schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:55:
Pfff this sucks. Ik wilde de cover van mn N3DS vervangen, is de linkerschroef naar de klote. Het is een rond gat geworden in plaats van een plus. Dus krijg hem er nu niet meer uit met een schroevendraaier.. Iemand een idee wat te doen?
1 seconde lijm op de schroevendraaier en dan op de schroef drukken?
Lees net ook iets over een dikke elastiek en dan met de schroevendraaier, maar denk dat dat niet werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 12-06-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Nu online
Arunia schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:14:
[...]

1 seconde lijm op de schroevendraaier en dan op de schroef drukken?
Lees net ook iets over een dikke elastiek en dan met de schroevendraaier, maar denk dat dat niet werkt.
Het is gelukt met een klein elastiekje, maar nu moet ik mn zelda cover nog vinden, Vergeten waar ik het heb weggelegd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50

On_E

Housemusic

Ingelogd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:36:
[...]

Ik heb de demo geprobeerd. Teveel tekst en uitleg, haalde voor mij het spelgenot eruit. De opzet is leuk, alleen jammer van al die oponthoud van verhaaltjes.
Dat zal dan een tutorial geweest zijn denk ik? Want ik herken niet dat er teveel text in de game zit.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Nu ga ik op echte tweakers sites dit bekijken, want hier is het verboden hahahahahaha >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 15-09 13:55
Ik heb sinds gisteren een o3DSXL tweede hands gekocht :), best cool apparaat.
Als ik het scherm openklap hoor je wel een duidelijke klik als hij vast in een stand zit, is dat normaal?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Tiwazz schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:26:
Ik heb sinds gisteren een o3DSXL tweede hands gekocht :), best cool apparaat.
Als ik het scherm openklap hoor je wel een duidelijke klik als hij vast in een stand zit, is dat normaal?
Ja - dat doet die van mij al sinds day-one. Scherm blijft itt de new3DS ook best wiebelig in die stand - ondanks de click.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Flozem schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:54:
[...]

Ja - dat doet die van mij al sinds day-one. Scherm blijft itt de new3DS ook best wiebelig in die stand - ondanks de click.
Ja ik vond hem ook al een beetje wiebelen. Nouja weet ik in ieder geval dat dit hoort :).
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:59
Hey ik heb even een vraagje. Ik heb een 3DS XL in november 2015 gekocht waar Super Mario op voor geïnstalleerd stond.

Nu wil ik deze verkopen en een new 3DS XL kopen.

De oude 3DS heeft namelijk af en toe framedrops bij mijn pokemon games.

Nu wil ik die oude 3DS XL resetten naar fabrieksinstellingen hem dan dus verkopen. Maar wat gebeurt er met die Super Mario. Staat die er dan nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Aschtra schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:02:
Nu wil ik die oude 3DS XL resetten naar fabrieksinstellingen hem dan dus verkopen. Maar wat gebeurt er met die Super Mario. Staat die er dan nog op?
Zolang je geen system transfer doet blijft die gekoppeld aan die 3DS. Mocht de SD geformatteerd worden kan je hem opnieuw downloaden zodra je met je nintendo ID inlogged. Zover ik weet kan (buiten een system transfer) alleen Nintendo de gekoppelde software overdragen.

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 15-06-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:38

PBP

De framedrops ga je overigens niet oplossen met een new 3ds. Ligt gewoon aan het spel. Hij draait hetzelfde op de new3ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hey ik heb even een vraagje. Ik heb een 3DS XL in november 2015 gekocht waar Super Mario op voor geïnstalleerd stond.

Ik help je meteen uit je droom, die Pokemon games behouden die framedrops op de New 3ds.

Namelijk alleen als een game die ondersteuning biedt (zoals Monster Hunter 4 Ultimate) kan de spel meer frames en indien door een developer ingebouwd betere textures weergeven op de New 3ds, maar de Pokémon games zijn ouder dan dat (ORAS stammen uit eind 2014 dus voordat de New 3ds uit kwam) en ondersteunen dit NIET.

Waar komen de framedrops vandaan? Blijkbaar is dat stuk van het spel "te zwaar" voor de normale 3ds, het is dus een probleem die blijft bestaan.

(sowieso grappig dat de huidige Pokémon games op max 30fps draaien met af en toe framedrops waar de Pokémon games op de veel zwakkere DS niet veel lelijker waren en op stabiele 60fps draaien...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Mijn collega heeft een New 3DS en die heeft geen enkele framedrops bij Pokemon X. Dat vind ik dan wel vreemd

Ikzelf heb dit wel bij hordes bijvoorbeeld en als in de battle er een bepaalde 'wacht' animatie wordt afgespeeld.

Dan koop ik hem niet denk ik. toch maar goed dat ik navraag heb gedaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Aschtra schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:08:
Mijn collega heeft een New 3DS en die heeft geen enkele framedrops bij Pokemon X. Dat vind ik dan wel vreemd

Ikzelf heb dit wel bij hordes bijvoorbeeld en als in de battle er een bepaalde 'wacht' animatie wordt afgespeeld.

Dan koop ik hem niet denk ik. toch maar goed dat ik navraag heb gedaan haha
Mijn partner heeft de New 3ds en ik de oude 3ds model, beiden hebben wij Pokemon X & Y en Alpha Sapphire en Omega Ruby en beide hebben wij op diezelfde plekken framedrops, in sommige gevechten dus.

Misschien was er op dat moment toevallig geen framedrop maar een New 3ds lost dit probleem echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Hmm vreemd. Misschien valt het hem niet op dat hij zegt van niet.

Anyway bedankt! Scheelt weer paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
De frequentie van de framedrops is wel een stuk lager als je 3D niet gebruikt. Maar bij alle gevechten met meer dan 2 Pokemon op het slagveld gaat 3D automatisch uit dus dat maakt daar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
3D heb ik nooit aanstaan. Vind dat echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

BlackMage schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:33:
De frequentie van de framedrops is wel een stuk lager als je 3D niet gebruikt. Maar bij alle gevechten met meer dan 2 Pokemon op het slagveld gaat 3D automatisch uit dus dat maakt daar niet uit.
Sowieso als je rondloopt heb je ook al geen 3D. De 3D wordt nauwelijks gebruikt bij Pokemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Yay, nieuwe Box Boy komt naar 't westen: http://nintendoeverything...-todays-treehouse-stream/ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/mLb2Z5JU9QH14Te1V6SLbOMU/full.jpg

Hmmm erg interessant :P

edit:

Demo komt uit voor iedereen op 30 juni maar de "uitverkoren" mensen krijgen een mail van Capcom met een early access code om de demo NU te kunnen spelen.

Andere mogelijkheid is de middelste E3 bundel uit Humble Bundle die $4 kost, daar zit die exclusieve code ook bij.

Demo bevat 3 gevechten met 3 verschillende monsters in verschillende moeilijkheidsgraden.

[ Voor 62% gewijzigd door Mizgala28 op 15-06-2016 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:10
Mizgala28 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:10:
Hmmm erg interessant :P

edit:

Demo komt uit voor iedereen op 30 juni maar de "uitverkoren" mensen krijgen een mail van Capcom met een early access code om de demo NU te kunnen spelen.

Andere mogelijkheid is de middelste E3 bundel uit Humble Bundle die $4 kost, daar zit die exclusieve code ook bij.

Demo bevat 3 gevechten met 3 verschillende monsters in verschillende moeilijkheidsgraden.
Of als je in Europa woont via http://www.nintendo.co.uk...-Generations-1090846.html (download-knop aan de rechterkant)

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
gisteren Oracle of Ages gekocht, ga daar wel wat plezier aan beleven denk ik (heb oracle of season op de gameboy gespeeld). Maar ik las over games die on sale waren voor E3 (zoals monster hunter) maar daar lijkt verschil in te zitten tussen europa en NA. weet iemand hier meer van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
NoReason schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:17:
[...]

Of als je in Europa woont via http://www.nintendo.co.uk...-Generations-1090846.html (download-knop aan de rechterkant)
Kwam ik ook pas vandaag achter, ik kreeg verkeerde informatie van een US website dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zag dat PicrossE en Pcross E2 nu ook me 30% korting te krijgen zijn via de grijze munten. Maar wat Nintendo heel geniepig heeft gedaan is de basis prijs met 1 cent verlaagd (€4,99 i.p.v. €5) waardoor je geen gouden munten krijg bij de aankoop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hmm, Monster Hunter Generation, integestelling tot 4 Ultimate lijkt geen verbeterde textures te hebben op de New 3ds, op beide versies zijn de grapics even mooi maar je merkt dat de "oude" 3ds vaker last heeft van framedrops onder 30fps waar de New 3ds versie tussen de 50fps a 60fps lijkt te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
DukeBox schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:17:
Zag dat PicrossE en Pcross E2 nu ook me 30% korting te krijgen zijn via de grijze munten. Maar wat Nintendo heel geniepig heeft gedaan is de basis prijs met 1 cent verlaagd (€4,99 i.p.v. €5) waardoor je geen gouden munten krijg bij de aankoop :(
Ik kreeg gewoon gouden munten bij het kopen van SML2 en Kirby's Adventure 3D in de aanbieding, heb er 10 bij elkaar voor ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Koldur schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:16:
Ik kreeg gewoon gouden munten bij het kopen van SML2 en Kirby's Adventure 3D in de aanbieding, heb er 10 bij elkaar voor ontvangen.
Dat klopt, voor Kirby krijg je 10 munten maar dat is omdat deze uit de 3D classic series komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
DukeBox schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:32:
[...]

Dat klopt, voor Kirby krijg je 10 munten maar dat is omdat deze uit de 3D classic series komt.
Aha, dan is dat duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:17:
Die kreeg ik wel maar dan achteraf. Ik heb laatst 30 munten gekregen voor heel wat kleine aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:45:
Die kreeg ik wel maar dan achteraf. Ik heb laatst 30 munten gekregen voor heel wat kleine aankopen.
Toen de prijs nog €5 was zeker.. kijk maar op de pagina, daar staat nu ook dat je 0 munten krijgt waar bij de anderen wel 10 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Toen de prijs nog €5 was zeker.. kijk maar op de pagina, daar staat nu ook dat je 0 munten krijgt waar bij de anderen wel 10 staat.
Nee, ik kan nog de bon bekijken in mijn inbox.

Update: 5 spellen van deze prijs gekocht op 10 juni:
Informatie over de aankoop
Gekochte titel: The Legend of Zelda™:
Link's Awakening DX™
Betaalde bedrag: € 2,99 (incl. btw)

Oracle of Ages

Oracle of Seasons

Gekochte titel: Super Mario Bros.™ 3
Betaalde bedrag: € 2,49 (incl. btw)

Gekochte titel: Super Mario Land™ 2:
6 Golden Coins™
Betaalde bedrag: € 1,99 (incl. btw)

my nintendo punten historie:
Op 10-06-2016
Voltooid: Nintendo eShop-aankoop: 5,00-9,99 € (incl. btw) + 10

Dit is wel heel vreemd het klopt van geen kant, hebben ze alles bij elkaar opgeteld ? Ik heb wel eerder nog op 1 dag 2 zelda spellen gekocht. Maar daar kan ik het mailtje niet meer van vinden.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:44:
Dat zijn VC games, die vallen daar niet onder. Wel vreemd dat op je bon wel een bedrag staat voor de 10 munten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 08:23
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:44:
[...]

Update: 5 spellen van deze prijs gekocht op 10 juni:
Informatie over de aankoop
Link's Awakening DX™

Oracle of Ages

Oracle of Seasons

Gekochte titel: Super Mario Bros.™ 3
Betaalde bedrag: € 2,49 (incl. btw)

Gekochte titel: Super Mario Land™ 2:
6 Golden Coins™
Betaalde bedrag: € 1,99 (incl. btw)

my nintendo punten historie:
Op 10-06-2016

Dit is wel heel vreemd het klopt van geen kant, hebben ze alles bij elkaar opgeteld ? Ik heb wel eerder nog op 1 dag 2 zelda spellen gekocht. Maar daar kan ik het mailtje niet meer van vinden.
Je krijgt de munten per product wat je koopt, en pas vanaf een waarde van 5 euro. Die 3 zelda games waren zonder de sale duurder dan 5 euro per stuk, dus krijg je munten. Die 2 mario games kosten minder dan 5 euro buiten de sale om, dus geen munten.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triteron
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:15
[deleted]

[ Voor 94% gewijzigd door Triteron op 03-10-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Triteron schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:52:
Ik zou binnenkort een 2DS of nieuwe 3DS willen aanschaffen, weet iemand of er ergens, buiten de Intertoys, acties lopen? En hoe komen jullie aan je spellen, want ik heb gezien dat die niet bepaald snel in prijs zakken.
Dit zijn volgens mij de goedkoopste bundels op dit moment:

Nintendo 2DS
Nintendo 3DSXL

Ik heb zelf twee weken terug een zo goed als nieuwe 3DSXL tweedehands gekocht voor €110,-.

[ Voor 40% gewijzigd door ndonkersloot op 18-06-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Nu online
Zag dat trekpleister een bundel had voor 60 vam de 2ds,als je ze nog kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 18:42
Triteron schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:52:
Ik zou binnenkort een 2DS of nieuwe 3DS willen aanschaffen, weet iemand of er ergens, buiten de Intertoys, acties lopen? En hoe komen jullie aan je spellen, want ik heb gezien dat die niet bepaald snel in prijs zakken.
Nintendo's first-party games zakken eigenlijk bijna nooit, maar die games blijven ook gewoon leuk, dus zo'n probleem is dat niet. Af en toe hebben ze wel eens leuke kortingen in de eShop maar dan moet je ze niet fysiek willen hebben. Daarnaast zitten er een aantal Nintendo Selects aan te komen, wat wél een budget-reeks is. De meest verkochte spellen op de 3DS worden dan opnieuw uitgegeven met een prijspeil van - als ik me niet vergis - 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:52
Er zijn weer 5 nieuwe selects bij.

Waaronder:

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
Paper Mario: Sticker Star
LEGO® CITY Undercover: The Chase Begins

Heb Ocarina gekocht. Echt een grote verbetering ten opzichte van het origineel en de virtual console variant qua graphics framerate en vooral veel betere besturing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 18:50

Renate1970

Lef is Leven

Ja hier ook ook Ocarina of Time aangeschaft :) was tot nu toe de enige die ik miste

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ocarina of Time moet ik ook nog halen, maar kan hem alleen nog vinden voor 30+ euro :/

Edit: gevonden voor 21 euro :P

[ Voor 16% gewijzigd door JerX op 27-06-2016 20:36 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Probeer al de hele dag picross te kopen, heb eindelijk weer ff tijd voot een puzzelspelletje doet de shop het niet grr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
DukeBox schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:45:
Probeer al de hele dag picross te kopen, heb eindelijk weer ff tijd voot een puzzelspelletje doet de shop het niet grr...
Als je genoeg platinum coins hebt kun je de Zelda Picross gratis scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Mizgala28 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:04:
Als je genoeg platinum coins hebt kun je de Zelda Picross gratis scoren.
Jup, maar die had ik al. Wilde e en e2 nu ook met coins (30% korting) kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:53
Ik ben van plan om een New 3DS XL te gaan kopen. Dit ga ik doen omdat ik bij Nintendo games altijd het idee heb dat ik echt game voor de fun :D . Ik heb nog een hoop oude GBA spellen liggen waarvan de gameboy zelf kapot is. Nu las ik dat er software matig een soort virtual console op de 3DS zit? Werkt dit een goed of wat moet ik hier van denken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
TheDuJa schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:15:
Ik ben van plan om een New 3DS XL te gaan kopen. Dit ga ik doen omdat ik bij Nintendo games altijd het idee heb dat ik echt game voor de fun :D . Ik heb nog een hoop oude GBA spellen liggen waarvan de gameboy zelf kapot is. Nu las ik dat er software matig een soort virtual console op de 3DS zit? Werkt dit een goed of wat moet ik hier van denken? :?
Die Virtual Console werkt niet met games die je al hebt voor de GBA, je zou ze dus opnieuw moeten kopen. De selectie daarvan is erg beperkt momenteel. En heb persoonlijk geen ervaring met de GBA VC voor New 3DS, maar doorgaans werken alle VC games prima dus ik verwacht niet anders.

Als je nog je eigen GBA games wilt spelen dan zou je eens kunnen kijken naar een DS Lite, die hebben een GBA slot waar je die games in kan doen. Die worden heel veel tweedehands aangeboden. Waarschijnlijk goedkoper dan al je games opnieuw kopen voor VC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:53
BlackMage schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:27:
[...]

Die Virtual Console werkt niet met games die je al hebt voor de GBA, je zou ze dus opnieuw moeten kopen. De selectie daarvan is erg beperkt momenteel. En heb persoonlijk geen ervaring met de GBA VC voor New 3DS, maar doorgaans werken alle VC games prima dus ik verwacht niet anders.

Als je nog je eigen GBA games wilt spelen dan zou je eens kunnen kijken naar een DS Lite, die hebben een GBA slot waar je die games in kan doen. Die worden heel veel tweedehands aangeboden. Waarschijnlijk goedkoper dan al je games opnieuw kopen voor VC ;)
Heel erg bedankt voor je reactie :) verder heb ik ook nog een oude DS Lite (het touchscreen doet vreemd maar dat is gelukkig niet nodig voor de GBA games), maar het lijkt me natuurlijker handiger om overal maar 1 handheld naar toe te hoeven slepen. Ik zal nog wat verder kijken op het internet hoe het werkt en dan misschien een keuze maken om mijn favoriete GBA games dan nog een keer te kopen voor de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
TheDuJa schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:35:
[...]

Heel erg bedankt voor je reactie :) verder heb ik ook nog een oude DS Lite (het touchscreen doet vreemd maar dat is gelukkig niet nodig voor de GBA games), maar het lijkt me natuurlijker handiger om overal maar 1 handheld naar toe te hoeven slepen. Ik zal nog wat verder kijken op het internet hoe het werkt en dan misschien een keuze maken om mijn favoriete GBA games dan nog een keer te kopen voor de 3DS.
Je kan geen GBA games kopen op de 3DS, de GBA games die op de 3DS uit zijn gekomen zijn exclusief voor de eerste kopers als een "goedmakertje" omdat Nintendo de 3DS paar jaar terug in 1 klap flink goedkoper maakte.

(betreft Ambassador programma als ik mij niet vergis)

Hou het bij je Lite en anders koop je een andere SP of een beter werkende Lite als je dat noodzakelijk vindt.
Pagina: 1 ... 111 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]