Laatste tijd weer eens wat meer op de 3DS aan het spelen, vooral Pokemon Omega Ruby.
Puur uit verveling (en omdat het in ons geval gewoon kan) het "onmogelijke" gedaan en een Pokemon uit Pokemon Ruby (ja de GBA spel) naar Omega Ruby geruild.
Je krijgt een "certificaat" (foto) als dank en een poster voor in je Secret Base die aantoont dat je zoveel moeite deed om die pokemon over te gevelen naar de nieuwe generatie Pokemon spellen.
Voor diegenen die benieuwd zijn heb je het volgende nodig:
- Pokemon Ruby/Sapphire of Emerald (de League moet minimaal 1 keer verslagen zijn)
- Pokemon Diamond/Pearl/Platinum/Heart Gold of Soul Silver (PAL Park moet beschikbaar zijn, in het geval van D/P/P moet je de Sinnoh Pokedex voltooid hebben, bij die andere 2 ben ik het vergeten)
- Pokemon Black/White/Black 2 of White 2
- Een DS "Phat" of Lite
- Een (New) 3DS (XL) of 2DS
- Pokemon Bank
Kwestie van migreren uit de GBA spellen naar de DS via Pal Park, daarna van de oudere DS games naar de nieuwere DS games (dus Black (2) of White (2)) transfereren via PokeTransfer (bevindt zich ten westen van White Forest in White (2) of Black City in Black (2)
Vervolgens via Poke Transporter app op je 3DS de pokemons uit Black (2) of White (2) overhevelen (3DS is dan nodig) die worden vervolgens overgeheveld naar je Pokemon Bank app op de 3DS waarna je later uit de Pokemon Bank de boel kunt overhevelen naar Alpha Sapphire of Omega Ruby.
Daarna plaats je de geruilde pokemon uit de GBA generatie in de eerste slot in je party en praat met de Director, die bevindt zich in een motel in Lilycove City.
Erg veel gedoe maar leuk dat het kan, flinke portie backwards compatibility, echter heb je in mijn ogen heleboel dingen nodig om het te kunnen doen, nou hebben wij een gamekamer en dus ook al die games en consoles maar ik zie weinig mensen die van deze mogelijkheid überhaupt gebruik van kunnen maken.
Daarnaast is die poster in je base heel leuk maar te simpel voor zoveel gedoe, niet de moeite waard tenzij je alles in huis hebt.