Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Het zou mooi zijn als er nog wat grote nieuwe games komen, maar die bron lijkt me verder een beetje twijfelachtig. Een nieuwe f-zero zou leuk zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
Ik heb een vraagje omtrent Fire Emblem Awakening. Dat spel heb ik een aantal weken geleden aangekocht maar ik vraag me af of ik het spel wel goed speel. Ik zit nog maar in chapter 2 maar tot nu toe is het enkel klikken van mijn eigen leger naar dat van de tegenstander, en die maak ik genadeloos af...Er is vrijwel geen ruk aan. Ik heb normal mode geselecteerd, misschien is dat te simpel maar ook...Hier en daar valt er eens een wapen dan ik dan weer kan gebruiken maar...op zich...vraag ik me af of dit het enige is wat de game te bieden heeft...

Het is vijanden zien....mijn eigen leger er naartoe bewegen, 2 tal aanvallen uitvoeren en hop...ze zijn dood...echt veel uitdaging zit er niet in. Bekijk ik de reviews...zie ik deze game bijna overal in de top 3 van beste games op de 3ds. Ik speelde vorige week Zelda a link between worlds uit, en dit spel kon me uuuuren boeien. Dit spel ben ik na speelsessie van 30min al beu om dat het weinig omvat. Mis ik iets ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Rebbelx schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:19:
Ik heb een vraagje omtrent Fire Emblem Awakening. Dat spel heb ik een aantal weken geleden aangekocht maar ik vraag me af of ik het spel wel goed speel. Ik zit nog maar in chapter 2 maar tot nu toe is het enkel klikken van mijn eigen leger naar dat van de tegenstander, en die maak ik genadeloos af...Er is vrijwel geen ruk aan. Ik heb normal mode geselecteerd, misschien is dat te simpel maar ook...Hier en daar valt er eens een wapen dan ik dan weer kan gebruiken maar...op zich...vraag ik me af of dit het enige is wat de game te bieden heeft...

Het is vijanden zien....mijn eigen leger er naartoe bewegen, 2 tal aanvallen uitvoeren en hop...ze zijn dood...echt veel uitdaging zit er niet in. Bekijk ik de reviews...zie ik deze game bijna overal in de top 3 van beste games op de 3ds. Ik speelde vorige week Zelda a link between worlds uit, en dit spel kon me uuuuren boeien. Dit spel ben ik na speelsessie van 30min al beu om dat het weinig omvat. Mis ik iets ??
Wat ik me zo herinner is het in het begin idd niet zo uitdagend. Ik vond het wel al meteen heel vet, de setting, de personages het levelen van de relaties tussen de battles. In het begin is die grote gast in je team ook zwaar overpowered. Later zit er zeker meer uitdaging in het spel. Maar als je het nu echt helemaal niks vindt betwijfel ik of het echt een spel voor jou is. Voor mij persoonlijk het beste spel voor de 3ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:06
Rebbelx schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:19:

Welke units gebruik je? Frederick is bijv. zeer sterk in 't begin en kan zo wat alles slopen zonder enkele moeite. Echter, dat betekent dat alle experience points ook naar Frederick gaan en dat je andere units zullen achterlopen. Voor latere missies betekent dus dat zij mogelijk te zwak zullen zijn en als eerste zullen sneuvelen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
RayNbow schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:05:
[...]

Welke units gebruik je? Frederick is bijv. zeer sterk in 't begin en kan zo wat alles slopen zonder enkele moeite. Echter, dat betekent dat alle experience points ook naar Frederick gaan en dat je andere units zullen achterlopen. Voor latere missies betekent dus dat zij mogelijk te zwak zullen zijn en als eerste zullen sneuvelen.
Ik gebruik ze ongeveer allemaal min of meer om te samen evenveel te levellen. Op zich zit dat concept wel goed in elkaar....Alleen...ik heb geen wow gevoel...Ik weet ook niet of ze na verloop van tijd nog extra attacks krijgen want na 2tal uur spelen...zijn het nog steeds dezelfede aanvallen die ik kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
Rebbelx schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:17:
[...]

Ik gebruik ze ongeveer allemaal min of meer om te samen evenveel te levellen. Op zich zit dat concept wel goed in elkaar....Alleen...ik heb geen wow gevoel...Ik weet ook niet of ze na verloop van tijd nog extra attacks krijgen want na 2tal uur spelen...zijn het nog steeds dezelfede aanvallen die ik kan doen
De meeste FE-games die ik gespeeld heb, hebben aan het begin wel een “crutch”-character, dus een tamelijk overpowered figuur dat je kunt gebruiken om alles genadeloos af te maken. Die kun je inzetten als het allemaal te moeilijk is, maar veel spelers parkeren die character ergens in de achterhoede en gebruiken de rest, zodat die veel sneller ontwikkelen.

Wat aanvallen betreft, meestal zitten die gekoppeld aan je wapens, en welke wapens je kunt gebruiken zitten weer aan de klasse. Hoe dat in FEA loopt weet ik niet zeker, maar in de oudere games kon je eigenlijk alleen van klasse wisselen bij bepaalde levels (promotions) maar vaak kunnen units wel twee verschillende wapentypes gebruiken, bijvoorbeeld een zwaard en een bijl of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Initiële verkoopcijfers van FE Fates in de VS zijn bekend: 300 duizend units in 3 dagen. Ter vergelijking, FE Awakening werd 180K keer verkocht in de eerste maand.

En in ander nieuws:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cb-mX2EWIAAjDyU.png:large

[ Voor 28% gewijzigd door RayNbow op 24-02-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten eens met een EU datum voor Fire Emblem Fates komen :(

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Een unboxing video van de Pokemon Yellow 2DS hier. Erg blij dat ik deze Zaterdag op haal :9

Verwijderd

Het is dat ik al een rode 2DS met Pokémon Omega Ruby heb.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
Goh ik dacht dat we dat transparante ondertussen wel achter ons hadden gelaten na de GBA. Vind hem er persoonlijk niet uit zien, maar geel is dan ook totaal niet mijn favo kleur. Staat ook nergens Pokemon op behalve op de verpakking?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Beakzz schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:31:
Goh ik dacht dat we dat transparante ondertussen wel achter ons hadden gelaten na de GBA. Vind hem er persoonlijk niet uit zien, maar geel is dan ook totaal niet mijn favo kleur. Staat ook nergens Pokemon op behalve op de verpakking?
Je krijgt er een stickervel bij :P

Verwijderd

En een thema download coupon. :)

• BlackMage
Ja jammer dat de meegeleverde game niet ook een coupon is. Ik wil graag dat spel op mijn New 3DS hebben (daar staan al mijn digitale games op), maar dat is onmogelijk.

• Megajr
BlackMage schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:39:
Ja jammer dat de meegeleverde game niet ook een coupon is. Ik wil graag dat spel op mijn New 3DS hebben (daar staan al mijn digitale games op), maar dat is onmogelijk.
Je kunt de digitale versie ook los aanschaffen. In het Pokemon topic kwam al voorbij dat Gamemania daar codes voor heeft van alle 3 de games en anders via de Nintendo Shop.
Beakzz schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:31:
Ik vind het wel tof. Erg oldschool, zoals de Nintendo 64 dat soort uitgaves ook had maar misschien is dat ook een stukje nostalgie. Er zijn ook 'gewone' te koop met niet doorzichtig plastic als je dat toffer vindt ;)

Buiten de verpakking staat nergens Pokemon op nee tenzij het theme download.

Verwijderd

Komt de thema ook als losse download ?

• Megajr
Vlak na mijn laatste reactie kreeg ik een SMS van Gamemania dat mijn preorder er was. Ik vind het gele wel erg gelikt er uit zien in het echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Vandaag nintendo pokemon direct en we weten al dat er een nieuwe pokemon game zal aangekondigd worden. Pokemon Sun en Pokemon Moon.

Daarnaast denk ik persoonlijk dat ze ook Pokemon amiibo cards gaan aankondigen die dan samen werken met Pokken tournament.

Verder hoop ik persoonlijk op nieuwe pokemon amiibo's die je dan weer kan gebruikken in Pokemon Sun of Pokemon Moon.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Alsjeblieft geen amibos voor de normale Pokemon spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:34
Pokemon Sun and Pokemon Moon confirmed for Holiday 2016 on 3DS
Pokemon Red / Blue / Yellow can use Pokemon Bank! -> Then transfer into Pokémon Sun and Moon.

[ Voor 43% gewijzigd door Sinus_rhythm op 26-02-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Hmm, de Bravely Second doos is niet bepaald klein...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XcOHFrjTzYuarU4O3NQQMtI2/full.jpg

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
Nice - ik vind deze SE echt mooi, maar de doos is me te groot voor mijn verzameling... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
RayNbow schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:12:

[afbeelding]

Ik heb hem ook liggen.
Die van het eerste deel heeft ook een grote doos.
Daar is alleen het beeldje een stuk groter.
Ach ja, ze kunnen niet tippen aan het statuette van bioshock infinite. En dan bedoel ik niet songbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Arunia schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:35:
[...]

Ik heb hem ook liggen.
Die van het eerste deel heeft ook een grote doos.
Daar is alleen het beeldje een stuk groter.
Ja, de collector's edition van Bravely Default ken ik, maar die heeft al een plekje in een kast veroverd... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:21
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik voor de Yellow Pokemon 2DS zou moeten gaan ipv bijvoorbeeld de bundel met Mario Kart 7?

Je kunt de Pokemon game toch via de store kopen voor 10 euro?

Dan heb je toch een betere deal met de Mario Kart bundel of is het juist de kleur die het hem doet?

Nog een laatste vraagje, is de 2DS goed vast te houden voor een kind van 4?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de yellow krijg je dus een goedkopere spel dat klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:12:

[afbeelding]

Ik vind hem te duur voor de vele andere games die volgende maand uitkomen.
(bv. limited edition Twilight Princess HD, Pokkén Tournament en Hyrule Warrior Legends (Limited).)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:05:
[...]

(bv. limited edition Twilight Princess HD, Pokkén Tournament en Hyrule Warrior Legends (Limited).)
Daar schrok ik ook aardig van.
Daarbij heb ik zelf een digitale versie aangeschaft en mijn vrouw dus de CE.
Moet wel zeggen dat we incl. mijn bonnen voor de digitale versie gewoon beide opgeteld hebben en gesplitst. Dan valt het weer ietsjes mee.
Twee van de door jou genoemde spellen koop ik ook nog de CE van komende maand. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Ik heb de Pokémon Yellow bundel gekocht omdat ik de kleur tof vind en Pokémon Yellow nog nooit gespeeld had en me dat wel tof leek. Voor een kind van 4 zou ik eerder de super Mario of Mario kart bundel kopen inderdaad, dat zijn betere deals nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:05:
[...]

Die andere limited editions zijn voor mij niet zo speciaal. Ik hecht meer waarde aan een artbook bijv. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:00:
Bij de yellow krijg je dus een goedkopere spel dat klopt helemaal.
Megajr schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:31:
Ik heb de Pokémon Yellow bundel gekocht omdat ik de kleur tof vind en Pokémon Yellow nog nooit gespeeld had en me dat wel tof leek. Voor een kind van 4 zou ik eerder de super Mario of Mario kart bundel kopen inderdaad, dat zijn betere deals nog.
Ok, duidelijk.
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:02:
[...]

Die andere limited editions zijn voor mij niet zo speciaal. Ik hecht meer waarde aan een artbook bijv. :p
Ik vind vooral het klokje bij die van Hyrule Warriors Legends er gaaf uitzien :) Boekjes lees ik één keer en gooi ze in een la. Zo'n klokje heeft meer waarde voor me. Verder TP voor de Amiibo & soundtrack. (en natuurlijk allemaal voor de games; ook Bravely Second heb ik gewoon (in de eShop met 10% korting) gekocht.)

Wel mis ik de soundtrack, maar dat was niet genoeg voor mij om er 100 euro aan te spenderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Voor de soundtrack hoef je 't niet te doen aangezien het niet de volledige OST is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirM1ster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2022
Gisteren hier in de US even langs Gamestop geweest om Hyrule Warriors: Legends de pre-orderen. Kan ik hem nog net ophalen op de dag dat ie uitkomt, dezelfde dag dat ik terug naar NL vlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
sirM1ster schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:00:
Gisteren hier in de US even langs Gamestop geweest om Hyrule Warriors: Legends de pre-orderen. Kan ik hem nog net ophalen op de dag dat ie uitkomt, dezelfde dag dat ik terug naar NL vlieg.
Heb je een Amerikaanse 3DS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.nintendo.nl/D...ntendo-Direct-698557.html
Er is morgen weer een Nintendo Direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirM1ster
RayNbow schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:07:
[...]

Heb je een Amerikaanse 3DS dan?
Yup, een Amerikaanse 3DS XL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
sirM1ster schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:39:
[...]

Yup, een Amerikaanse 3DS XL!
Ah, dan is er niets aan de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Laatste geruchten gaan over dat de New 3DS(XL) SNES VC gaat krijgen. Aankondiging is morgen tijdens de Direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Leakers moeten oppassen met wat ze lekken...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6V7krTI.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:10
ik zit er zwaar aan te denken om een new 3ds te kopen

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

On_E

Housemusic

taker1987 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:28:
ik zit er zwaar aan te denken om een new 3ds te kopen
Ik denk er ook aan, of een Wii U....

Maar ik ga er nog even wat langer over nadenken, het is niet alsof ik geen games te spelen heb nu nml. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
On_E schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:46:
[...]

Ik denk er ook aan, of een Wii U....

Maar ik ga er nog even wat langer over nadenken, het is niet alsof ik geen games te spelen heb nu nml. :+
ik zou het grotendeels puur voor mario en zelda kopen , afwisselend met pokemon . echt leuk voor in de trein of straks in het vliegtuig 8) andere aanraders zijn ook altijd welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirM1ster
RayNbow schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:31:
Leakers moeten oppassen met wat ze lekken...
[afbeelding]

:+
Ik twijfel er zwaar aan of dit echt is. Shibata zou namelijk nooit met een Nintendo Europe email sturen en/of zulk perfect engels schrijven.
Daar nog eens bovenop (Engels vertaald? Mijn Nederlands gaat erop achteruit) kan iedereen met een beetje email kennis een email "sturen" uit naam van wie dan ook, zelfs de koningin. Het is alleen het reply-to adres dat nooit dat email adres kan zijn.
Gewoon lekker doorgaan met die leaks verspreiden dus =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is zo overduidelijk nep; dat hij nog wel grappig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
sirM1ster schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:25:
[...]

Ik twijfel er zwaar aan of dit echt is. Shibata zou namelijk nooit met een Nintendo Europe email sturen en/of zulk perfect engels schrijven.
Daar nog eens bovenop (Engels vertaald? Mijn Nederlands gaat erop achteruit) kan iedereen met een beetje email kennis een email "sturen" uit naam van wie dan ook, zelfs de koningin. Het is alleen het reply-to adres dat nooit dat email adres kan zijn.
Gewoon lekker doorgaan met die leaks verspreiden dus =)
Vandaar ook de :+ smiley. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

henkyyyyyyy schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:58:
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik voor de Yellow Pokemon 2DS zou moeten gaan ipv bijvoorbeeld de bundel met Mario Kart 7?

Je kunt de Pokemon game toch via de store kopen voor 10 euro?

Dan heb je toch een betere deal met de Mario Kart bundel of is het juist de kleur die het hem doet?

Nog een laatste vraagje, is de 2DS goed vast te houden voor een kind van 4?
Bij de Pokemon Yellow 2DS krijg je de game Pokemon Yellow, een Yellow pokemon thema en een handheld met de kleuren van pikachu (Zwarte start,select en pijltjes toetsen, Transparante gele kleur, gekleude XBYA knoppen)

Bij de mario bundel krijg je dit allemaal niet en voor 10 euro heb je alleen de game en niet het thema plus gekleurde 2DS.

Ik koop pokemon Blue of yellow niet.
Ik ben bang dat mijn herinnering aan de game mooier is dan dat de game was.
Toen de game uit kwam was ik 9 jaar oud en ik weet nog dat ik de game vanaf dag 1 heb gespeeld.
Ik herinner mij vooral de tijd dat ik 10 jaar was en ik stront ziek op de bank lag met mijn blauwe gameboy pocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
kan je nou met de 2ds ook 3ds spellen spelen ?? waarom zou ik dan een 3ds nemen in plaats van 2ds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

taker1987 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:17:
kan je nou met de 2ds ook 3ds spellen spelen ?? waarom zou ik dan een 3ds nemen in plaats van 2ds ?
Ja je kan alle 3DS en DS games spelen op de 2DS.

Dit zijn de punten die die NEW 3DS wel heeft en de 2DS niet
- Ondersteuning 3D weergave
- Cover plates (alleen bij de NEW 3DS niet XL)
- XL variant met een groter scherm
- Inklapbaar (minder kindvriendelijk, maar wel makkelijker mee te nemen onderweg)
- NFC reader voor Amiibo ondersteuning
- 2 speakers ipv 1 speaker
- Iets betere hardware (NEW 3DS)
- Dichtklappen is sleepmode, bij de 2ds is dit een schuifje rechtsonder

Ik heb zelf een rode Nintendo 2DS (een bundel gekocht met Pokemon Omega Ruby)
Later heb ik de NEW 3DS gehaald, vanwege de cover plates en NFC reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Pykow schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:24:
[...]

- Inklapbaar (minder kindvriendelijk, maar wel makkelijker mee te nemen onderweg)

hmm oke bedankt voor deze info , duidelijk dat ik dus voor de 3ds ga , niet voor het 3d gebeure maar meer de 2 speakers en de nfc reader . ik denk ook dat ik voor de new 3ds ga voor de cover plates _/-\o_

nu nog een goede winkel vinden voor een goedkope prijs :+

[ Voor 3% gewijzigd door taker1987 op 03-03-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Pykow schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:24:
[...]

Kleine toevoeging, al is die niet specifiek voor de 2DS maar gaat voor alle 3DS varianten op - er zijn een paar DS games die er niet op werken, omdat ze gebruik maken van de GBA slot. Guitar Hero bijvoorbeeld, had een soort add-on die je in de GBA slot stak. Dat gaat op de 3DS uiteraard niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Pykow schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:15:
[...]

Bij de Pokemon Yellow 2DS krijg je de game Pokemon Yellow, een Yellow pokemon thema en een handheld met de kleuren van pikachu (Zwarte start,select en pijltjes toetsen, Transparante gele kleur, gekleude XBYA knoppen)

Bij de mario bundel krijg je dit allemaal niet en voor 10 euro heb je alleen de game en niet het thema plus gekleurde 2DS.

Ik koop pokemon Blue of yellow niet.
Ik ben bang dat mijn herinnering aan de game mooier is dan dat de game was.
Toen de game uit kwam was ik 9 jaar oud en ik weet nog dat ik de game vanaf dag 1 heb gespeeld.
Ik herinner mij vooral de tijd dat ik 10 jaar was en ik stront ziek op de bank lag met mijn blauwe gameboy pocket
Dank je, ik heb er al 1 gehaald inmiddels.
Maar even een vraagje aan ieder met een 2DS :
Hoe voelt bij jullie de analoge stick aan ?

Ik vind persoonlijk dat hij best stroef is, klopt dit?
1 kant op gaat nog wel maar als je echt van links naar rechts gaat vind ik hem zelf best stroef. Dan vond ik die van de Sony PSP soepeler.
Het D-PAD daarentegen is weer heel soepel.

Het zal toch weer niet zo zijn dat ik weer precies een verkeerde te pakken heb. :(

[ Voor 9% gewijzigd door henkyyyyyyy op 03-03-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
henkyyyyyyy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:19:
[...]
Hoe voelt bij jullie de analoge stick aan ?

Ik vind persoonlijk dat hij best stroef is, klopt dit?
1 kant op gaat nog wel maar als je echt van links naar rechts gaat vind ik hem zelf best stroef. Dan vond ik die van de Sony PSP soepeler.
Het D-PAD daarentegen is weer heel soepel.

Het zal toch weer niet zo zijn dat ik weer precies een verkeerde te pakken heb. :(
In het begin voelde de analoge stick erg stroef, maar nadat ik er Castlevania Mirror of Fate mee heb uitgespeeld gaat hij een stuk soepeler.

Maar het blijft een stroeve analoge stick. PSP lijkt inderdaad wat beter te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Flozem schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:37:
[...]

In het begin voelde de analoge stick erg stroef, maar nadat ik er Castlevania Mirror of Fate mee heb uitgespeeld gaat hij een stuk soepeler.

Maar het blijft een stroeve analoge stick. PSP lijkt inderdaad wat beter te werken.
Hmm ik heb het volgens mij al gevonden.

Of is dit normaal, ik heb geen idee, maar het lijkt gebroken.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/apk0vk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/sqmmgn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Dat hoort zo... (vanaf 5:40)

https://www.bing.com/vide...7A8E37CA7E94A25&FORM=VIRE

Dat is een los ringetje waardoor je stick wat beter moet glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Flozem schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:12:
Dat hoort zo... (vanaf 5:40)

https://www.bing.com/vide...7A8E37CA7E94A25&FORM=VIRE

Dat is een los ringetje waardoor je stick wat beter moet glijden.
Aah ja, ik zie het!
Bedankt voor het zoeken. :)

Ik zag mezelf morgen alweer naar de winkel gaan om hem om te ruilen.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29
Fire Emblem Fates komt pas 20 mei. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
superbassie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:39:
Fire Emblem Fates komt pas 20 mei. :/
true, maar dat Special edition :9~

April wordt ook weer lekker voor mij
Dark Souls 3, Star Fox en Yokai Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Seal64 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:48:
[...]

Kleine toevoeging, al is die niet specifiek voor de 2DS maar gaat voor alle 3DS varianten op - er zijn een paar DS games die er niet op werken, omdat ze gebruik maken van de GBA slot. Guitar Hero bijvoorbeeld, had een soort add-on die je in de GBA slot stak. Dat gaat op de 3DS uiteraard niet werken.
nee klopt maar dat is ook logisch lijkt me . al snap ik dat er mensen zich daar mee in de vingers kunnen snijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akaendra schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 00:03:
[...]

true, maar dat Special edition :9~

April wordt ook weer lekker voor mij
Dark Souls 3, Star Fox en Yokai Watch.
Helaas nog geen pre-order voor Fates special edition :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:54:
[...]

Hmm ik heb het volgens mij al gevonden.

Of is dit normaal, ik heb geen idee, maar het lijkt gebroken.

[afbeelding]

[afbeelding]
En nu willen we wel een echte foto in dit topic van de gele 2DS _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Als er Zondag nog niets staat dan mik ik wel een foto van die van mij online.

Ik baal trouwens na de Nintendo Direct. Alleen de New 3DS krijgt de SNES VC titels, nou lekker dan. Vind het belachelijk dat ik wel Nintendo 64 titels kan spelen waar ik de volle mep voor betaal maar dat SNES titels niet kunnen.Hopelijk werken de andere nieuwe games wel.

Edit: Nog een paar slokken koffie genomen en nu wel een zin uitgetypt..

[ Voor 20% gewijzigd door Megajr op 04-03-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het even gemist dat het alleen voor de New 3DS is. Nou alle 2DS gebruikers die falen dan compleet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Megajr schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:12:
Als er Zondag nog niets staat dan mik ik wel een foto van die van mij online.

Ik baal trouwens na de Nintendo Direct. Alleen de New 3DS krijgt de SNES VC titels, nou lekker dan. Vind het belachelijk dat ik wel Nintendo 64 titels die Hopelijk werken de andere nieuwe games wel.
Ik heb ook een wat bittere smaak na de Direct.

Had eigenlijk gehoopt op cross-buy ondersteuning voor de SNES VC games, maar ja, Nintendo he. Welkom in 2016.

De "emulator" wrapper voor VC games is ontzettend inefficient. Zelfs op de WiiU krijg ik regelmatig slowdowns in bijv. Mario World. Iets wat een smartphone van 50 euro met een emulator en een rommetje niet eens doet. Dus ik kan het me voorstellen dat de mindere kracht van de oude 3DS de reden is dat ze dat niet ook daarheen brengen. Maar het is natuurlijk geen excuus, er draaiden al SNES-emulators op de GBA.

Maar je moet het niet vergelijken met niet-VC rereleases zoals Zelda OOT enzo. Daar hebben ze heel wat meer werk in gestoken als een VC game. Dat hele spel is in feite technisch gezien opnieuw gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
BlackMage schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Ik heb ook een wat bittere smaak na de Direct.

Had eigenlijk gehoopt op cross-buy ondersteuning voor de SNES VC games, maar ja, Nintendo he. Welkom in 2016.

De "emulator" wrapper voor VC games is ontzettend inefficient. Zelfs op de WiiU krijg ik regelmatig slowdowns in bijv. Mario World. Iets wat een smartphone van 50 euro met een emulator en een rommetje niet eens doet. Dus ik kan het me voorstellen dat de mindere kracht van de oude 3DS de reden is dat ze dat niet ook daarheen brengen. Maar het is natuurlijk geen excuus, er draaiden al SNES-emulators op de GBA.

Maar je moet het niet vergelijken met niet-VC rereleases zoals Zelda OOT enzo. Daar hebben ze heel wat meer werk in gestoken als een VC game. Dat hele spel is in feite technisch gezien opnieuw gemaakt.
Ik zie persoonlijk inderdaad ook niet in waarom een smartphone het wel kan maar een 2DS niet. Sterker nog, ik had vroeger een AMD Duron machine op 700mhz die het ook kon en dat was 12 jaar terug. Nintendo zou ook in moeten zien dat cross-platform en een (groot) gedeelte van je kopers buitensluiten absoluut geen goede tactiek is.

Aan de andere kant, ik heb amper een week een 2DS en (nog) geen Wii U dus ik heb nog genoeg titels om te spelen. Die paar games die ik nu misloop kan ik eigenlijk ook wel missen maar ik had wel graag de optie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Megajr schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:45:
[...]

Ik zie persoonlijk inderdaad ook niet in waarom een smartphone het wel kan maar een 2DS niet. Sterker nog, ik had vroeger een AMD Duron machine op 700mhz die het ook kon en dat was 12 jaar terug. Nintendo zou ook in moeten zien dat cross-platform en een (groot) gedeelte van je kopers buitensluiten absoluut geen goede tactiek is.

Aan de andere kant, ik heb amper een week een 2DS en (nog) geen Wii U dus ik heb nog genoeg titels om te spelen. Die paar games die ik nu misloop kan ik eigenlijk ook wel missen maar ik had wel graag de optie gehad.
Nintendo zit wat dat betreft in een moeilijke positie. Ze hebben de 50 miljoen oude 3ds en 2ds klanten die ze nu mislopen ja, maar aan de andere kant willen ze natuurlijk meer van de New's verkopen. Jij hebt zelf gekozen voor de 2ds en dat zal vermoedelijk komen omdat je de meerwaarde van een New3DS de meerprijs niet waard vindt. Zo denken meer mensen, en al helemaal de mensen die al een oude hebben. Dus daar wil Nintendo vast ook wat aan veranderen. Maar ik denk wel dat het ontbreken van de SNES-games een voornamelijk technische reden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:34
Ik ben wel blij met de SNES ondersteuning _/-\o_ maar ik heb ook een new 3DS. Ik heb gelijk Earthbound aangeschaft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megajr
BlackMage schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:11:
[...]

Nintendo zit wat dat betreft in een moeilijke positie. Ze hebben de 50 miljoen oude 3ds en 2ds klanten die ze nu mislopen ja, maar aan de andere kant willen ze natuurlijk meer van de New's verkopen. Jij hebt zelf gekozen voor de 2ds en dat zal vermoedelijk komen omdat je de meerwaarde van een New3DS de meerprijs niet waard vindt. Zo denken meer mensen, en al helemaal de mensen die al een oude hebben. Dus daar wil Nintendo vast ook wat aan veranderen. Maar ik denk wel dat het ontbreken van de SNES-games een voornamelijk technische reden heeft.
Nou, waar bij mij vooral de schoen wringt is dat ze allerlei bundels met de 2DS uitbrengen. Pokemon, Mario Kart, New Super Mario Bros en dan vervolgens je enigszins buiten sluiten. Als ze de New 3DS willen pushen vind ik het een vreemde zet om nog zoveel bundels met de 2DS in het assortiment te hebben.

De New 3DS vond ik inderdaad niet de meerprijs waard, Hyrule Warriors en Xenoblade overtuigden mij niet om het dubbele te betalen. Nu komen daar nog een aantal SNES titels bij en dat had ik wel leuk gevonden, Metroid heb ik nog nooit gespeeld, Super Mario is altijd goed en Donkey Kong wou ik ook wel proberen.

Maar het zal inderdaad vooral het technische verhaal zijn wat ontzettend jammer is want zo moeilijk hoort een emulator niet te zijn lijkt mij. Maar goed, ik overleef het wel en ik koop wel wat anders dan :+
yesjohn schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:25:
Ik ben wel blij met de SNES ondersteuning _/-\o_ maar ik heb ook een new 3DS. Ik heb gelijk Earthbound aangeschaft
Ik was ook blij geweest met de ondersteuning ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Megajr schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:30:
[...]

Nou, waar bij mij vooral de schoen wringt is dat ze allerlei bundels met de 2DS uitbrengen. Pokemon, Mario Kart, New Super Mario Bros en dan vervolgens je enigszins buiten sluiten. Als ze de New 3DS willen pushen vind ik het een vreemde zet om nog zoveel bundels met de 2DS in het assortiment te hebben.

De New 3DS vond ik inderdaad niet de meerprijs waard, Hyrule Warriors en Xenoblade overtuigden mij niet om het dubbele te betalen. Nu komen daar nog een aantal SNES titels bij en dat had ik wel leuk gevonden, Metroid heb ik nog nooit gespeeld, Super Mario is altijd goed en Donkey Kong wou ik ook wel proberen.
Ze zouden eigenlijk ook een "new" 2DS moeten uitbrengen. Zelfde design, maar dan de betere hardware, nfc-reader en de extra knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Ze zouden eigenlijk ook een "new" 2DS moeten uitbrengen. Zelfde design, maar dan de betere hardware, nfc-reader en de extra knoppen.
De 2DS is al heel niche, dus ik denk niet dat ze dat gaan doen. Helemaal nu ze de kans hadden om Pokémon R/B/Y met een new 2DS uit te brengen hebben laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet doen ze met Pokémon Sun/Moon wel een new 2DS. Dat casht weer lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik vond het wel een geslaagde direct. Eindelijk SNES games op m'n 3DS :D 3DS is echt meer en meer de "beste" console aant worden. Zo veel games. Eindelijk release date van Fire Emblem. Nog druk bezig met bravely second. Nieuwe pokemon later dit jaar.

Ik heb een "new" 3DS. Ik kan wel begrijpen dat andere gebruikers zich achter gesloten voelen, maja, je kan niet alles backwards compatible houden of maken en Nintendo is geen liefdadigheids instelling, er moet ook geld verdient worden.

Ik voorzie iig weer dagen plezier op de bank :) Ik zou er bijna van met de trein naar me werk gaan ^^

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:15:
[...]

De 2DS is al heel niche, dus ik denk niet dat ze dat gaan doen. Helemaal nu ze de kans hadden om Pokémon R/B/Y met een new 2DS uit te brengen hebben laten schieten.
Ik denk ook niet dat ze dat nog doen. Maar ik sluit het ook niet uit. Nintendo heeft er opzich wel belang bij, niet zozeer vanwege de exclusieve titels, maar vanwege de Amiibo-ondersteuning.

Toen de DSi XL uitkwam (ca een jaar na de DSi) duurde het nog een paar maand voordat de 3DS aangekondigd werd. Dus het is niet ongebruikelijk dat Nintendo op een erg laat moment in de lifecycle nog een nieuw model introduceert.

Natuurlijk weten we nog niet op welk punt in de 3DS lifecycle we zitten. Dat kan in december afgelopen zijn als de NX inderdaad zowel de handheld als home console markt gaat betreden. Maar voor het zelfde geld is de NX (eerst) alleen een home console en komt er later pas de (sowieso onzekere) handheld variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
BlackMage schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Of de bundels die ze uitbrengen aanpassen. Ze pushen wel iets maar ze hebben nog iets van 7 bundels met de 2DS en 'maar' 6 met de new 3DS. Een New 2DS zou zeker tof kunnen zijn maar ik denk dat het prijstechnisch niet te doen is om die voor een redelijke prijs uit te brengen. Dan kies ik zelf liever voor meer pushen op New 3DS bundels.
ye-roon schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:46:

Ik heb een "new" 3DS. Ik kan wel begrijpen dat andere gebruikers zich achter gesloten voelen, maja, je kan niet alles backwards compatible houden of maken en Nintendo is geen liefdadigheids instelling, er moet ook geld verdient worden.
Maar ze zetten echt een grote groep gebruikers buiten spel nu. Als ze geld willen verdienen prima want ik sluis graag geld naar ze door voor Metroid, Mario, Donkey Kong en andere titels maar die kans bieden ze mij en een hoop andere gebruikers niet. Nu kan ik een New 3DS kopen voor een aantal SNES titels maar dat vind ik best een investering voor een paar spellen die sowieso al op mijn 2DS hadden moeten kunnen draaien.

Niet dat het het einde van de wereld is dat het niet mogelijk is natuurlijk. Ik baal er van want ik had ze graag gekocht maar niet zo graag dat ik er een New 3DS voor koop nadat ik net een 2DS heb gekocht. Ach ja, nog genoeg te spelen dus ik ga er ook niet nachten van wakker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megajr schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Maar ze zetten echt een grote groep gebruikers buiten spel nu. Als ze geld willen verdienen prima want ik sluis graag geld naar ze door voor Metroid, Mario, Donkey Kong en andere titels maar die kans bieden ze mij en een hoop andere gebruikers niet. Nu kan ik een New 3DS kopen voor een aantal SNES titels maar dat vind ik best een investering voor een paar spellen die sowieso al op mijn 2DS hadden moeten kunnen draaien.

Niet dat het het einde van de wereld is dat het niet mogelijk is natuurlijk. Ik baal er van want ik had ze graag gekocht maar niet zo graag dat ik er een New 3DS voor koop nadat ik net een 2DS heb gekocht. Ach ja, nog genoeg te spelen dus ik ga er ook niet nachten van wakker liggen.
De 2DS / 3DS is niet krachtig genoeg om SNES games pixel-perfect te kunnen draaien. Maw. zonder vertragingen etc.

Verder verwacht ik dit jaar geen NX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:24:
[...]

De 2DS / 3DS is niet krachtig genoeg om SNES games pixel-perfect te kunnen draaien. Maw. zonder vertragingen etc.

Zonder heel flauw te willen klinken; Ocarina of Time/Majora's mask kunnen wel en A link between Worlds kan ook maar A link to the past kan niet? Een titel die nota bene ook op de Game Boy Advance speelbaar was zo'n 14 jaar terug. Hebben ze in die tijd zo weinig voortgang geboekt?

Nu snap ik dat ze met technische limitaties zitten, dat de 2DS een goedkope handheld is en niet het vlaggenschip model en dat ze mogelijk niet de beste emulator gebouwt hebben maar naar mijn idee laten ze hier wel steken vallen.

En om het nog een keer te herhalen; ik heb nog genoeg andere titels te spelen om ze niet te missen. Ik ben ook blij met wat ik wel kan spelen, dat is namelijk al meer dan dat ik tijd voor heb qua games maar het is wel een vreemde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Had de originele 3DS geen performance issues bij met Homebrew SNES emulators? SNES games zijn geen ports maar worden emulated. De OG 3ds heeft al problemen met eigen OS draaien, laat staan een 1:1 SNES emulator daarbovenop.

Volgens mij krijgen alle 3DS games een eigen OS mee, waardoor de Home OS wordt afgesloten (of zeer licht wordt draait, weet het niet zeker) en game OS wordt opgestart. Hierdoor maak je performance vrij en kunnen 3DS games soepel draaien. Druk je op de home knop tijdens het spelen merk je meteen al performance issues, doordat de hardware problemen heeft met het pauzeren van 1 OS en draaien van de ander. Zeker in 3D mode.

Nintendo loopt al jaren achter de feiten aan, hoop dat ze met de NX eindelijk op het niveau zitten van Xbox qua netwerk en functionaliteit.

p.s. Ik heb Earthbound nooit gespeeld, ben benieuwd. heb er altijd goede verhalen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megajr schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Zonder heel flauw te willen klinken; Ocarina of Time/Majora's mask kunnen wel en A link between Worlds kan ook maar A link to the past kan niet? Een titel die nota bene ook op de Game Boy Advance speelbaar was zo'n 14 jaar terug. Hebben ze in die tijd zo weinig voortgang geboekt?

Nu snap ik dat ze met technische limitaties zitten, dat de 2DS een goedkope handheld is en niet het vlaggenschip model en dat ze mogelijk niet de beste emulator gebouwt hebben maar naar mijn idee laten ze hier wel steken vallen.
Ports != emulaties. Een emulator heeft altijd overhead. Soms wel 4-8x wat je op het originele systeem nodig hebt. De o3DS zou best wel wat SNES spellen kunnen spelen, maar de zwaardere zoals bv Super Mario Kart en Donkey Kong Country zullen direct een probleem vormen. Waardoor je slechtlopende games krijgt, dat kan Nintendo niet verkopen. De new 3DS die ongeveer het dubbele van geheugen / cpu heeft vergeleken met de originele 3DS kan dat makkelijk aan.

Daarbij heeft de 3DS speciaal VRAM om te multitasken (maw. home menu, browser, miiverse tonen terwijl een spel actief is)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:24:
[...]

Pixel-perfect heeft niks te maken met de snelheid. Het enige wat het wil zeggen is dat het niet geupscaled of gedownscaled wordt. Elke pixel van het oorspronkelijke beeld is 1 pixel op je scherm. Je kan het ook doortrekken naar elke pixel van bron = 4 pixels op je scherm of meer, zolang elke bronpixel maar een precies vierkant blokje pixels op je scherm krijgt.

En ze doen wel stoer er over, alsof het een feature is. De realiteit is dat de 3DS zo'n beroerde resolutie heeft dat er niet echt te upscalen valt. De snes heeft een resolutie van 256x224 en de 3DS maar 400x240 (per oog). De verticale resolutie is dus maar 16 pixels hoger dan dat van de snes. Als je dat gaat upscalen dan krijg je een heel wazig geheel, want niet elke pixel kan in de zelfde verhouding blijven.

Zie onderstaande voorbeelden. Bovenste is originele resolutie, onderste is in zelfde verhouding geupscaled naar *x240. Je ziet het verschil vooral als je bijv naar de text kijkt, waar het origineel lekker scherp is, is de upscale wazig aan de randjes.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Et8cpuX.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nooABvR.png

En het leuke is nog, niet upscalen ("pixel perfect") is veel makkelijker en minder belastend voor je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het niet over de resolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:01:
Ik had het niet over de resolutie..
Wel over pixel-perfect. Dat is puur resolutie.

Edit: Voor betere vergelijking in beide plaatjes een zwarte achtergrond gezet op de resolutie van het 3DS scherm. Je ziet bij het origineel (=pixel-perfect mode) dus zwarte balkjes boven en onder, maar het is scherper. De andere variant is wat groter omdat het scherm beter benut wordt, maar daarmee wat waziger (=niet-pixel-perfect).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OotDKdM.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IF9j9Bw.png

Ik begreep dat je kon kiezen toch? Dat is dan het beste van beide werelden :)

Ik ben zelf wel benieuwd naar de performance (zoals ik eerder zei, op de Wii U draait SMW niet lekker. In latere levels merk ik regelmatig zware slowdowns). Maar ik ben nog even wat te kwaad over het ontbreken van de cross-buy om het opnieuw te kopen. Wellicht als ik me een keer verveel.

[ Voor 67% gewijzigd door BlackMage op 04-03-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:55:
[...]

Ports != emulaties. Een emulator heeft altijd overhead. Soms wel 4-8x wat je op het originele systeem nodig hebt. De o3DS zou best wel wat SNES spellen kunnen spelen, maar de zwaardere zoals bv Super Mario Kart en Donkey Kong Country zullen direct een probleem vormen. Waardoor je slechtlopende games krijgt, dat kan Nintendo niet verkopen. De new 3DS die ongeveer het dubbele van geheugen / cpu heeft vergeleken met de originele 3DS kan dat makkelijk aan.

Daarbij heeft de 3DS speciaal VRAM om te multitasken (maw. home menu, browser, miiverse tonen terwijl een spel actief is)
Ik denk niet dat we er uit gaan komen. Ik snap het punt over dat de New 3DS beter is maar ik vind het slecht verkoopbaar dat elke jaren oude PC of Smartphone en zelfs rekenmachines het kan afspelen maar het grootste gedeelte van de Nintendo consoles zelf niet.

Enfin, genoeg andere titels om nog te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Megajr schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:30:
[...]

Ik denk niet dat we er uit gaan komen. Ik snap het punt over dat de New 3DS beter is maar ik vind het slecht verkoopbaar dat elke jaren oude PC of Smartphone en zelfs rekenmachines het kan afspelen maar het grootste gedeelte van de Nintendo consoles zelf niet.

Enfin, genoeg andere titels om nog te spelen :)
Meh. NDS en PSP kunnen SNES al emuleren. Ik denk eerder dat Nintendo er niet aan wil vanwege de Early Adopter bonus en het extra verkoopargument voor de new3DS. (Er is zelfs een emulator voor GBA, maar die komt knoppen tekort.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
Precies, want ik heb vaak genoeg GBA en SNES games op de normale NDS gespeeld met zo'n kaartje. Ook weinig behoefte om €10,- neer te leggen voor een digitale versie van een SNES spel, maar misschien dat ik voor Earthbound een uitzondering maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voortaan is dus het advies: New 3DS of geen 3DS/2DS. Waarom ? Nintendo trekt blijkbaar de stekker er heel snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
Sowieso had crossplay inmiddels een optie moeten zijn. Ik heb geen zin om elke keer weer de volle mep neer te leggen voor games die ik al digital in mijn bezit heb. Sowieso heb ik geen N3ds en die gaat er ook niet komen, maar crossplay is echt iets wat Nintendo moet gaan ondersteunen en het liefst gisteren nog.

Het zou ook gewoon moeten kunnen want NNID die al je aankopen bijhoudt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Flozem schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:35:
[...]

Meh. NDS en PSP kunnen SNES al emuleren. Ik denk eerder dat Nintendo er niet aan wil vanwege de Early Adopter bonus en het extra verkoopargument voor de new3DS. (Er is zelfs een emulator voor GBA, maar die komt knoppen tekort.)
Ik zou eerder een verkoop argument zoeken waar de extra grafische kracht mee naar voren komt en minder obscuur is dan een negental SNES titels die de toekomstige eigenaren misschien niet eens willen kopen.

Voor de rest zijn we het geloof ik wel met elkaar eens.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:46:
Voortaan is dus het advies: New 3DS of geen 3DS/2DS. Waarom ? Nintendo trekt blijkbaar de stekker er heel snel uit.
Vind het redelijk cru om zo te stellen. Toen ik mijn 2DS kocht was dit nog niet aangekondigd dus het apparaat is er niet slechter op geworden of minder ondersteund. De duurdere versie krijgt alleen om bepaalde redenen een extra feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt maar dit is op dit moment straks komen ze vast met nog meer dingen die de 2DS niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Akaendra schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:55:
Sowieso had crossplay inmiddels een optie moeten zijn. Ik heb geen zin om elke keer weer de volle mep neer te leggen voor games die ik al digital in mijn bezit heb. Sowieso heb ik geen N3ds en die gaat er ook niet komen, maar crossplay is echt iets wat Nintendo moet gaan ondersteunen en het liefst gisteren nog.

Het zou ook gewoon moeten kunnen want NNID die al je aankopen bijhoudt enzo.
Oh ze ondersteunen het wel hoor. Maar ze kiezen er gewoon voor om het niet te gebruiken. Er zijn al een paar games die crossbuy zijn, en sowieso kunnen ze gewoon 100% korting geven op een game als je al een andere hebt.

Ik kan me best voorstellen dat crossbuy niet altijd hoeft, bijv. in het geval van Smash Bros. Dat zijn de zelfde games, maar toch volledig anders. Het is niet dat ze in hun ontwikkeltool op een knopje kunnen rammen van "complile for 3DS" en dat het dan verkocht kan worden.

Maar met die VC games is dat anders. Ze maken die wrapper/emulator geschikt voor een platform en dan pleuren ze er een rommetje in, wat performance tweaken/testen en klaar voor verkoop. Ik probeer me niet kwaad te maken over iets van 8 euro maar het laat me zeker niet koud. Dat is gewoon geldklopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
wel een naaistreek dat er tegenwoordig geen oplaad kabel meer bij zit als je hem nieuw koopt .. dat is het zelfde als een ps4 of xbox one kopen zonder voeding ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:04:
Klopt maar dit is op dit moment straks komen ze vast met nog meer dingen die de 2DS niet kan.
Daar kon je natuurlijk op rekenen. Een nieuw, sneller systeem uitgeven en dan vervolgens niets met die extra snelheid doen, da's natuurlijk nog veel vreemder. Bovendien waren er al dingen die de New kan, en die de oude versies niet kunnen - Xenoblade, Binding of Isaac, Smash Bros op volle snelheid, MH4U op volle snelheid, dat soort dingen.
taker1987 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:25:
wel een naaistreek dat er tegenwoordig geen oplaad kabel meer bij zit als je hem nieuw koopt .. dat is het zelfde als een ps4 of xbox one kopen zonder voeding ...
Zo, onder welke steen heb jij gezeten? "Tegenwoordig" - dat is al bijna vier jaar zo, want bij de 3DSXL zat ook al geen voeding meer. En het is niet alsof dat niet met grote rode letters op de doos staat, koop je er voor een tientje een voeding bij. Wel handig voor mensen die er al drie hebben liggen, wat moet je met al die voedingen?

[ Voor 30% gewijzigd door Seal64 op 04-03-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Seal64 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:55:
[...]

Daar kon je natuurlijk op rekenen. Een nieuw, sneller systeem uitgeven en dan vervolgens niets met die extra snelheid doen, da's natuurlijk nog veel vreemder. Bovendien waren er al dingen die de New kan, en die de oude versies niet kunnen - Xenoblade, Binding of Isaac, Smash Bros op volle snelheid, MH4U op volle snelheid, dat soort dingen.

[...]

Zo, onder welke steen heb jij gezeten? "Tegenwoordig" - dat is al bijna vier jaar zo, want bij de 3DSXL zat ook al geen voeding meer. En het is niet alsof dat niet met grote rode letters op de doos staat, koop je er voor een tientje een voeding bij. Wel handig voor mensen die er al drie hebben liggen, wat moet je met al die voedingen?
ik heb al jaren geen handheld meer van nintendo , mijn laatste is de eerste ds geweest . 2ds boeide me niet echt . maar dan nog heb je altijd mensen die hun ds of 3ds verkopen en daar de opladers bij doen .. dus jah dan is het netjes als je die er gewoon bij krijgt bij aanschaf van een nieuwe .

[ Voor 8% gewijzigd door taker1987 op 04-03-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Seal64 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:55:
Ook weer zo'n typisch geval van dat het niet erg genoeg is om er kwaad over te worden. Maar ik kan geen enkel argument bedenken waarom je dit als positief kan zien. De productiekosten zijn maar een fractie van de kosten voor zo'n adaptertje. Het leeuwendeel zit hem in de logistiek en de verschillende partijen die er winst op willen maken. Het zal de kosten die Nintendo maakt met geen euro per SKU verhogen door hem bij de 3DS te leveren.

En genoeg argumenten om hem wel erbij te willen hebben. Zoals twee tegelijk kunnen opladen, een adapter op een andere plek hebben liggen, de eenvoud bij doorverkopen, reserve voor als er 1 stuk gaat, etc. Als ie dan toch echt zo in de weg ligt dat je hem niet meer wilt, dan gooi je hem in de bak bij de supermarkt :P

Het rare is nog dat ik denk dat Nintendo er niet eens rijk van wordt. Als je bij de Action een brandgevaarlijke usb-adapter koopt en een waardeloze el-cheapo micro-usb kabel erbij dan ben je ook al 6 euro kwijt. Denk dat de winst die ze al maken al opgaat aan het door de helpdesk beantwoorden van telefoontjes over precies dit onderwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29
Sorry als dit een rare vraag is, maar ik vind het niet meteen, ik heb meerdere 3Ds'n .. 3ds, n3ds en een 2ds.. zover als ik kan zien is het dus niet mogelijk voor 1 account te gebruiken over de verschillende devices voor bv Eshop aankopen?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:47:
Sorry als dit een rare vraag is, maar ik vind het niet meteen, ik heb meerdere 3Ds'n .. 3ds, n3ds en een 2ds.. zover als ik kan zien is het dus niet mogelijk voor 1 account te gebruiken over de verschilden devices voor bv Eshop aankopen?
Klopt. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
ik snap hem niet . als ik een account heb op een 3ds en ik koop later een new 3ds dan heb ik toch hetzelfde account met de games die ik eerder gekocht heb ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
taker1987 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:52:
[...]

ik snap hem niet . als ik een account heb op een 3ds en ik koop later een new 3ds dan heb ik toch hetzelfde account met de games die ik eerder gekocht heb ??
Het enige wat je kunt doen is een System Transfer uitvoeren. Hierbij wordt je Nintendo Network ID (NNID) losgekoppeld van je oude systeem en vervolgens gekoppeld aan je nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Hmm, demo van Hyrule Warriors Legends is wat kort en niet heel erg smooth met 3D aan (zoals eig. al bekend was). Met 3D uit ziet het er nog steeds prima uit en bovendien een hogere framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
RayNbow schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:10:
[...]

Het enige wat je kunt doen is een System Transfer uitvoeren. Hierbij wordt je Nintendo Network ID (NNID) losgekoppeld van je oude systeem en vervolgens gekoppeld aan je nieuwe systeem.
hoe zit dat dan met de wii en de 3ds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
taker1987 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:52:
[...]

Nintendo wil niet dat je met twee 3DS-en tegelijk 1 aankoop gebruikt. Opzich wel begrijpelijk, want die dingen worden ook veel in jonge gezinnen gebruikt waar meerdere kids waarschijnlijk hun eigen 3DS hebben. Waarom zou je dat niet voor 100% willen uitmelken?
taker1987 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:43:
[...]
hoe zit dat dan met de wii en de 3ds ?
Je kan 1 Wii U en 1 3DS op een account hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door BlackMage op 04-03-2016 19:49 ]

Pagina: 1 ... 107 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]