Heb nu de 2ds voor mijn zoontje. Mario games. Pokemon en kirby erop staan. Maar betrap mezelf er toch wel op dat het leuke spellen zijn en ik ze stiekem ook zelf speel. Misschien toch maar voor de nee 3ds gaan of is de stap van de 2ds dan te klein ?
De new 3ds is sowieso sneller en heeft 3d.jaydenjarno schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:44:
Heb nu de 2ds voor mijn zoontje. Mario games. Pokemon en kirby erop staan. Maar betrap mezelf er toch wel op dat het leuke spellen zijn en ik ze stiekem ook zelf speel. Misschien toch maar voor de nee 3ds gaan of is de stap van de 2ds dan te klein ?
Daarnaast was voor mij de stap van de oude xl naar de nieuwe al groot.
Ik zou het van de 2ds naar de new 3ds of xl, zo doen.
Persoonlijk zou ik je aanraden om naar een New 3DS (XL) te gaan. Is sneller en je hebt 3D. Bij sommige games is dat echt mooi. Maar dat is een beslissing die je zelf moet maken en vind je het een meerwaarde.jaydenjarno schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:44:
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Nooit met 3D gespeeld. De spellen zijn lekker rustgevend. Heb ook een ps4 en daar zijn de spellen minder rustgevend haha. Soms miet je hogere wiskunde hebben gedaan om ze eerst te begrijpen (witcher 3) en Sims gewoon frustrerend hoe slecht ik ben haha (black ops 3). En dit is heerlijk zoeken puzzelen etc
Ik ben van de 2ds naar new 3ds gegaan.jaydenjarno schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:44:
Lekker makkelijk mee te nemen. 3d ondersteuning. Amiibo reader en cover plates. Echt een aanrader.
Ik twijfelde eerst ook heel erg. Hoewel de 2ds echt geweldig is. De new 3ds is toch een mooie upgrade
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik ga denk de new 3ds halen dan. Andere vraag.
Heb Mario en luigi paper jam bros. Alleen bij het 2e level ongeveer zit ik al vast. Moet 8 papieren toads redden. Alleen heb er 4 en zie dan allemaal blocks met een muzieknoot erop. Maar wat ik er ook tegenaan spring er gebeurd niks. Kan dus echt niets vinden om verder te komen. Ook geen walkthrough gevonden nog. Iemand enig idee??
Heb Mario en luigi paper jam bros. Alleen bij het 2e level ongeveer zit ik al vast. Moet 8 papieren toads redden. Alleen heb er 4 en zie dan allemaal blocks met een muzieknoot erop. Maar wat ik er ook tegenaan spring er gebeurd niks. Kan dus echt niets vinden om verder te komen. Ook geen walkthrough gevonden nog. Iemand enig idee??
Misschien kan je hier kijken. Zijn filmpjes van de walkthrough, maar volgens mij wel het hele spel.jaydenjarno schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:06:
Ik ga denk de new 3ds halen dan. Andere vraag.
PSN: Redrafted
Zijn er nog meer mensen die steamworld heist spelen? Echt een aanrader. Vermaak me er een stuk meer mee dan met veel 'full price' spellen. Leuke variant op turn-based strategy.
En voorlopig exclusief op 3ds natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door --_-- op 15-12-2015 07:46 ]
Te weinig van gezien dus ik weet nog niet of ik hem ga kopen.--_-- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:45:
Zijn er nog meer mensen die steamworld heist spelen? Echt een aanrader. Vermaak me er een stuk meer mee dan met veel 'full price' spellen. Leuke variant op turn-based strategy.
Ik ben nog steeds bezig met Pokemon Omega Ruby met het vangen van legendaries.
Het is al vaak zat mis gegaan, waardoor ik een legendariese pokemon bijna heb verslagen en dan nog kan ik hem niet vangen. laatst 60 Ultra balls gegooid en nog steeds geen succes. vervolgens pleegt dat beest zelfmoord en heb ik alles voor niets gedaan. Ik wou bijna mijn 3DS tegen de muur aan gooien.
Ik heb gewoon geen idee hoe je pokemons het beste kunt vangen. Ik ben nog van de vroege generatie.
Zorg dat de pokemon HP laag is en gooi daarna een pokeball. Nu heb je tig andere ballen, maar volgens mij werkt alleen de Ultra ball.
Het is ook te doen met een normale ball, maar dat percentage is een heel stuk kleiner.
Ken je gevoel wel hoor. Heb dat zelf ook vaak gehad.
Tip, saven vlak voor een visible pokemon. En dan iedere keer opnieuw totdat je hem hebt. Kost het je niet zoveel.
Random pokemon blijven gewoon gaar om te vangen als ze zichzelf doden.
Wat iinnc. ook al zegt, slapen en/of andere stats.
Poison helpt ook, maar dan gaan ze vaak dood nadat de ball gemist heeft. En dat is dezelfde frustratie.
Ken je gevoel wel hoor. Heb dat zelf ook vaak gehad.
Tip, saven vlak voor een visible pokemon. En dan iedere keer opnieuw totdat je hem hebt. Kost het je niet zoveel.
Random pokemon blijven gewoon gaar om te vangen als ze zichzelf doden.
Wat iinnc. ook al zegt, slapen en/of andere stats.
Poison helpt ook, maar dan gaan ze vaak dood nadat de ball gemist heeft. En dat is dezelfde frustratie.
gebruik fals swipe inclusief paralyze of sleep (powder). Veel makkelijker dan, maar kan zelfs dan frustrerend zijnPykow schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:32:
[...]
Te weinig van gezien dus ik weet nog niet of ik hem ga kopen.
Ik ben nog steeds bezig met Pokemon Omega Ruby met het vangen van legendaries.
Het is al vaak zat mis gegaan, waardoor ik een legendariese pokemon bijna heb verslagen en dan nog kan ik hem niet vangen. laatst 60 Ultra balls gegooid en nog steeds geen succes. vervolgens pleegt dat beest zelfmoord en heb ik alles voor niets gedaan. Ik wou bijna mijn 3DS tegen de muur aan gooien.
Ik heb gewoon geen idee hoe je pokemons het beste kunt vangen. Ik ben nog van de vroege generatie.
Zorg dat de pokemon HP laag is en gooi daarna een pokeball. Nu heb je tig andere ballen, maar volgens mij werkt alleen de Ultra ball.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Dat jullie zoveel moeite mee hebben lol.
Om te beginnen, uitsluitend Timer Balls gebruiken, al het andere (op master ball na) is troep.
Hoe vaker je een Timer Ball gooit, hoe groter de catch rate wordt, zo heb ik de meeste legendaries met minder dan 5 Timer Balls gevangen (op Entei na... Ik was er ruim 40 kwijt).
Simpel, ik gebruik Timer Balls al jaren sinds dat ze bestaan.
Om te beginnen, uitsluitend Timer Balls gebruiken, al het andere (op master ball na) is troep.
Hoe vaker je een Timer Ball gooit, hoe groter de catch rate wordt, zo heb ik de meeste legendaries met minder dan 5 Timer Balls gevangen (op Entei na... Ik was er ruim 40 kwijt).
Simpel, ik gebruik Timer Balls al jaren sinds dat ze bestaan.
Niet helemaal waar. Pas na 20 beurten is een Timer Ball effectiever dan een Ultra Ball.
http://www.serebii.net/itemdex/timerball.shtml
WTF?NintendoSmasher schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:38:
Niet helemaal waar. Pas na 20 beurten is een Timer Ball effectiever dan een Ultra Ball.
Apart, met legendaries blijf ik Ultra Balls als een gek gooien terwijl Timer Balls het zo fixen.
Werd even helemaal enthousiast aangezien ik Steamworld Dig echt leuk vind maar zo te zien is het heel wat anders geworden alleen met dezelfde "Steamworld" Misschien eens in een sale.--_-- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:45:
De eerste kan een quick ball zijn, daarna ultra’s, na veel beurten timers. Als het nacht is of in een grot, dan zijn dusk balls doorgaans de beste optie.Mizgala28 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:29:
[...]
WTF?
Apart, met legendaries blijf ik Ultra Balls als een gek gooien terwijl Timer Balls het zo fixen.
Het is een heel andere game geworden.Beakzz schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:46:
[...]
Werd even helemaal enthousiast aangezien ik Steamworld Dig echt leuk vind maar zo te zien is het heel wat anders geworden alleen met dezelfde "Steamworld" Misschien eens in een sale.
De eerste steamworld game was ook een Tower defense game.
ook totaal wat anders dan SteamWorld Dig.
Ik heb een hardware gerelateerde vraag, mijn 3DS geeft de laatste tijd zonder enige reden error berichten. Het betreft een originele 3DS welke een aantal jaar oud is. Ik heb gelezen dat de wifi module misschien niet meer goed zit, maar mijn 3DS is nooit gevallen oid, dus zie ik niet hoe dit zou kunnen. Weet iemand hier raad mee?
B
Terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Nederlands consumentenrecht is een groot goed. Wel ff zeker weten dat je 3DS kapot is.Avatar_Aang schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:28:
Ik heb een hardware gerelateerde vraag, mijn 3DS geeft de laatste tijd zonder enige reden error berichten. Het betreft een originele 3DS welke een aantal jaar oud is. Ik heb gelezen dat de wifi module misschien niet meer goed zit, maar mijn 3DS is nooit gevallen oid, dus zie ik niet hoe dit zou kunnen. Weet iemand hier raad mee?
Heren, heb even een vraagje. Helaas door te weinig gebruik van mij N3DS wil ik deze verkopen. Daarom drop ik hier even de vraag waar ik allemaal aan moet denken bij het klaarmaken van de N3DS voor een nieuwe gebruiker!
(Voor de geinteresseerde: V&A aangeboden: New Nintendo 3DS Zwart )
(Voor de geinteresseerde: V&A aangeboden: New Nintendo 3DS Zwart )
[ Voor 24% gewijzigd door mfneed op 18-12-2015 10:02 ]
Helaas heeft mijn 3DS geen gararntie meer, daarom had ik gehoopt dat er misschien eeen fix voor was oid.Flozem schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 06:14:
B
[...]
Terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Nederlands consumentenrecht is een groot goed. Wel ff zeker weten dat je 3DS kapot is.
Iig erg bedankt.
Geen 100% garantie inderdaad... Even bij de verkoper langs en vragen kan nooit kwaadAvatar_Aang schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:54:
[...]
Helaas heeft mijn 3DS geen gararntie meer, daarom had ik gehoopt dat er misschien eeen fix voor was oid.
Iig erg bedankt.
Is hij ouder dan drie jaar dan?Avatar_Aang schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:54:
[...]
Helaas heeft mijn 3DS geen gararntie meer, daarom had ik gehoopt dat er misschien eeen fix voor was oid.
Iig erg bedankt.
Ja, daar heb je gelijk in, ik zal proberen binnenkort even langs te gaan bij een aantal winkels om hulp tevragen, hartelijk bedankt!mathelicious schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:05:
[...]
Geen 100% garantie inderdaad... Even bij de verkoper langs en vragen kan nooit kwaad
Ik ben van plan binnenkort een New 3DS aan te schaffen, en terwijl ik er bijna zeker van was de normale N3DS te nemen, begin ik nu tóch te twijfelen aangezien het prijsverschil tussen de normale grootte en de XL maar 20 euro is. Ik heb nog nooit een XL gehad dus ben benieuwd wat het merendeel van de 3DS-gebruikers fijner vindt. Ik vraag me vooral af of de glimmende buitenkant bij de XL heel irritant is of dat dit makkelijk schoon te vegen is en of de XL té groot is om lange tijd mee te kunnen spelen. Meningen en ervaringen zijn welkom!
Niet XL, Ben zelf van een 3DSXL naar een N3DS normaal gegaan.
maar dat is wel echt heel persoonlijk. Ik heb niet enorme handen. en vind het formaat van de kleinere zoveel fijner en vooral ook de verwisselbare covers zijn cool.
maar dat is wel echt heel persoonlijk. Ik heb niet enorme handen. en vind het formaat van de kleinere zoveel fijner en vooral ook de verwisselbare covers zijn cool.
[ Voor 57% gewijzigd door Touchdomex op 22-12-2015 18:57 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De meeste bart smit, media markten e.d. hebben ze beiden staan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb een normale 3ds maar zou zelf voor de xl gaan als ik een nieuwe zou kopen. De xl had ook een beter scherm geloof ik?
Bij de standaard 3DS is er geen verschil, behalve formaat. Bij de New 3DS zijn er XL's in roulatie met een IPS-scherm, wat inderdaad een wat mooier beeld oplevert, maar er zijn er ook die, net als alle andere varianten, een TN-scherm hebben. Merk op dat je van te voren niet weet welk type je koopt (het staat er niet op) en om nou speciaal daarvoor een XL te gaan kopen is ook weer wat overdreven.--_-- schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:21:
Ik heb een normale 3ds maar zou zelf voor de xl gaan als ik een nieuwe zou kopen. De xl had ook een beter scherm geloof ik?
Ik ben zelf van een 2DS(Augustus aangeschaft) naar een New 3DS(November aangeschaft) gegaan vrij snel achter elkaar. Ik heb daarvoor nooit een 3DS gehad, mijn laatste nintendo handheld was de Gameboy Pocket blue edition.danielllb schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:38:
Ik ben van plan binnenkort een New 3DS aan te schaffen, en terwijl ik er bijna zeker van was de normale N3DS te nemen, begin ik nu tóch te twijfelen aangezien het prijsverschil tussen de normale grootte en de XL maar 20 euro is. Ik heb nog nooit een XL gehad dus ben benieuwd wat het merendeel van de 3DS-gebruikers fijner vindt. Ik vraag me vooral af of de glimmende buitenkant bij de XL heel irritant is of dat dit makkelijk schoon te vegen is en of de XL té groot is om lange tijd mee te kunnen spelen. Meningen en ervaringen zijn welkom!
Zelf zat ik ook erg te twijfelen tussen een NN3DS XL en NN3DS, want tja op mijn 2DS kon ik toch ook gewoon alle games spelen bla bla bla.
Toch ben ik gegaan voor de "normale" New 3DS vanwege de volgende zaken:
- 3D werkt goed (tenminste de games die ik speel)
- Amiibo ondersteuning
- Cover plates (geweldig om je handheld er net iets anders uit te laten zien)
- c-stick
- inklapbaar (de 2DS kon dat natuurlijk niet)
- Color layout van de buttons (Doet me denken aan de Super nintendo (puur nostalgi))
- Verbeterde Hardware (dit merk je echt bij het opstarten en laden van de store en games)
De reden waarom ik niet heb gekozen voor XL:
- De XL heeft geen Cover plates
- 3DS games zijn niet de mooiste games en dus heb ik geen behoefte aan een groot scherm
- Bang voor meer framedrops door grotere resolutie
Ik was bang dat mijn handen te groot waren voor de New 3DS, maar dat valt wel mee.
Ik kan zo uren achter elkaar Pokemon spelen
Allemaal prima redenen om je persoonlijke voorkeur te ondersteunen natuurlijk, maar het dikgedrukte stukje is totale onzin, de XL en niet XL versie hebben dezelfde resolutie en daardoor dezelfde performance, het scherm is alleen groter, DPI is alleen lager bij de XL dan de niet XL. Hierdoor kan de XL korrelig overkomen.Pykow schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:21:
[...]
Ik ben zelf van een 2DS(Augustus aangeschaft) naar een New 3DS(November aangeschaft) gegaan vrij snel achter elkaar. Ik heb daarvoor nooit een 3DS gehad, mijn laatste nintendo handheld was de Gameboy Pocket blue edition.
Zelf zat ik ook erg te twijfelen tussen een NN3DS XL en NN3DS, want tja op mijn 2DS kon ik toch ook gewoon alle games spelen bla bla bla.
Toch ben ik gegaan voor de "normale" New 3DS vanwege de volgende zaken:
- 3D werkt goed (tenminste de games die ik speel)
- Amiibo ondersteuning
- Cover plates (geweldig om je handheld er net iets anders uit te laten zien)
- c-stick
- inklapbaar (de 2DS kon dat natuurlijk niet)
- Color layout van de buttons (Doet me denken aan de Super nintendo (puur nostalgi))
- Verbeterde Hardware (dit merk je echt bij het opstarten en laden van de store en games)
De reden waarom ik niet heb gekozen voor XL:
- De XL heeft geen Cover plates
- 3DS games zijn niet de mooiste games en dus heb ik geen behoefte aan een groot scherm
- Bang voor meer framedrops door grotere resolutie
Ik was bang dat mijn handen te groot waren voor de New 3DS, maar dat valt wel mee.
Ik kan zo uren achter elkaar Pokemon spelen
[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 23-12-2015 11:53 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga vanmiddag even langs in een gamewinkel om ze allebei even te testen en op basis daarvan hoop ik de goede keuze te maken, ben benieuwd!
Daarom zeg ik ook "BANG" haha, ik wist dit niet zeker en daarom was ik niet voor de XL gegaan.Koldur schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:52:
[...]
Allemaal prima redenen om je persoonlijke voorkeur te ondersteunen natuurlijk, maar het dikgedrukte stukje is totale onzin, de XL en niet XL versie hebben dezelfde resolutie en daardoor dezelfde performance, het scherm is alleen groter, DPI is alleen lager bij de XL dan de niet XL. Hierdoor kan de XL korrelig overkomen.
Of je nu een XL versie koopt of de normale, ze zijn beide fantastisch en je moet gewoon kijken waar zelf je voorkeur naar toe gaat.
Soms heb je van die momenten dat je een normale Slugma via Wonder Trade ruilt voor een shiny Phione
(In pokémon omega ruby)
(In pokémon omega ruby)
Het is uiteindelijk toch de XL geworden. De grotere schermen leken mij toch wat fijner voor je ogen en ondanks het minder strakke glimmende uiterlijk aan de buitenkant vond ik hem toch ook wat fijner in de hand liggen. Nu wat uurtjes mee bezig geweest en het bevalt tot nu toe goed
Ik heb beide versies (New 3DS en XL). Persoonlijk pak ik steeds de XL versie, omdat deze toch fijner in mijn hand ligt. Ondanks dat kleine handjes heb. Veel plezier mer de New 3DS XLdanielllb schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:36:
Het is uiteindelijk toch de XL geworden. De grotere schermen leken mij toch wat fijner voor je ogen en ondanks het minder strakke glimmende uiterlijk aan de buitenkant vond ik hem toch ook wat fijner in de hand liggen. Nu wat uurtjes mee bezig geweest en het bevalt tot nu toe goed
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Na de DSi ben ik overgegaan naar de XL varianten en wil zeker niet terug naar een klein scherm.danielllb schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:36:
Misschien niet de juiste plaats voor deze vraag maar iemand enig idee van waar je de Bravely Second Deluxe edition kan preorderen? Echt geen enkele site behalve gamemania (uitverkocht) heeft hem.
Denk dat hij later wel bij bol.com komt te staan.Creqaw schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:59:
Misschien niet de juiste plaats voor deze vraag maar iemand enig idee van waar je de Bravely Second Deluxe edition kan preorderen? Echt geen enkele site behalve gamemania (uitverkocht) heeft hem.
Ikzelf heb hem op preorder voor mijn vrouw bij GM sinds dat het kon.
https://www.coolshop.co.u...collectors-edition/AF49WECreqaw schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:59:
En anders wachten op bol.com.
Had ik ook gedaan als ik in NL was maar tegen de tijd dat ik terug kwam was het al uitverkocht.Arunia schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:06:
[...]
Denk dat hij later wel bij bol.com komt te staan.
Ikzelf heb hem op preorder voor mijn vrouw bij GM sinds dat het kon.
Ik denk dat het dan maar wachten op Bol.com word.Mizgala28 schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:07:
[...]
https://www.coolshop.co.u...collectors-edition/AF49WE
En anders wachten op bol.com.
[ Voor 35% gewijzigd door Xufuja op 27-12-2015 21:13 ]
Heeft iemand hier een Power Saves Action Replay kabel (o.a. te koop bij Bol/MediaMarkt)? Ik zou hem graag eenmalig gebruiken en vind € 20,- dan net weer even te duur.
Nog nooit van gehoord, of is dat een reguliere action replay? (linkje?)Dvyss schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:16:
Heeft iemand hier een Power Saves Action Replay kabel (o.a. te koop bij Bol/MediaMarkt)? Ik zou hem graag eenmalig gebruiken en vind € 20,- dan net weer even te duur.
http://www.bol.com/nl/p/p...-3ds-xl/1004004013249276/Mizgala28 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 04:08:
[...]
Nog nooit van gehoord, of is dat een reguliere action replay? (linkje?)
Je kan er savegames van 3DS games mee uitlezen en vervolgens cheats invoegen.
Het gaat mij er om dat ik de private headers uit mijn spellen kan halen.
Hmm ik twijfel ook of ik er 1 moet halen voor de private headers, maar of ik er nou zoveel gebruik van ga maken..Dvyss schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:04:
[...]
http://www.bol.com/nl/p/p...-3ds-xl/1004004013249276/
Je kan er savegames van 3DS games mee uitlezen en vervolgens cheats invoegen.
Het gaat mij er om dat ik de private headers uit mijn spellen kan halen.
Ik wil er ook eentje voor de private header's... Samen halen en gebruiken?
Zelfs na het lezen van deze uitleg snap ik nog steeds niet helemaal wat er nou zo leuk of handig aan is ...629110 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:37:
Wat kan je dan doen met de private headers? Ik ben een beetje nieuwsgierig geworden.
Woon je toevallig in de buurt van Amsterdam?banaliteit schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:10:
Ik wil er ook eentje voor de private header's... Samen halen en gebruiken?
Haha, snap ik. Eenvoudig gezegd is elk 3DS spel voorzien van een unieke header. Stel; je hebt een Sky3DS kaartje. Je dient dan een bestand van Sky3DS's website te downloaden waarin voor (bijna) alle spellen een header-code in staat.Goner schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:28:
[...]
Zelfs na het lezen van deze uitleg snap ik nog steeds niet helemaal wat er nou zo leuk of handig aan is ...
Iedereen die Sky3DS gebruikt, maakt dus gebruik van dezelfde header (de 'public header'). Dat is geen probleem zolang je niet online gaat met het spel. Als je online gaat herkend Nintendo de header en kan je geblokkeerd worden van de online services. Het is immers niet mogelijk dat één unieke header (= één spelcassette) door twee of meer mensen tegelijkertijd online gespeeld wordt.
Hier loop je niet alleen tegen aan als je illegaal je roms download. Ook als je een backup van een spel die je in je bezit hebt draait via Sky3DS maak je gebruik van de public headers. Door de Powersave methode kan je de header uitlezen van het spel die je reeds bezit. Deze (dus private header) kan je dan gebruiken om de backup van je spel online te spelen.
Was toch iets minder eenvoudig gezegd
Klinkt als illegaal ?
Officieel? Ja waarschijnlijk wel en Nintendo wil het absoluut niet. Als je het op de goede manier gebruikt dan kan je er bijna niks op tegen hebben.Pykow schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 01:46:
Klinkt als illegaal ?
Veel handiger om al je games op 1 kaart te hebben, maar het merendeel gebruikt het natuurlijk voor gedownloade games.
In de tijd van R4 kaartje had ik die puur voor vertaalde japanse games die hier niet uit waren en vooral voor Pokemon games waar ik cheats gebruikte.Beakzz schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 02:28:
[...]
Officieel? Ja waarschijnlijk wel en Nintendo wil het absoluut niet. Als je het op de goede manier gebruikt dan kan je er bijna niks op tegen hebben.
Veel handiger om al je games op 1 kaart te hebben, maar het merendeel gebruikt het natuurlijk voor gedownloade games.
Waarom cheats in Pokemon games? Zoiets als Wonder Trade had je niet, en GTS (of hoe het ook heet) was niet ideaal, daarnaast kregen wij vaak de exclusieve pokemons niet, dat laatste nog steeds vaak niet als ik zie wat de nieuwe 3DS Pokemon games in Japan krijgen
Yep. Samen kopen? Eventueel met andere leden. Vanaf nu via PB dan.Dvyss schreef op donderdag 31 december 2015 @ 19:17:
[...]
Woon je toevallig in de buurt van Amsterdam?
[...]
Anoniem: 718029
De beste wensen aan eerlijke spelers en de rest kan... ieder geval weet iemand hoe het precies zit met R4 en DSTT kaarten ?
Volgens mij is het nooit legaal geweest en de laatste jaren is het volgens het gerecht illegaal en strafbaar in aankoop en gebruik.
Alleen in Nederland al zijn er tientallen sites die deze kaarten aanbieden en ook nog eens software lijsten hebben van euro per gb.
Vindt dit vreemd of ligt het aan mij ? hoe dan ook deel jullie mening en expertise Dank U.
Volgens mij is het nooit legaal geweest en de laatste jaren is het volgens het gerecht illegaal en strafbaar in aankoop en gebruik.
Alleen in Nederland al zijn er tientallen sites die deze kaarten aanbieden en ook nog eens software lijsten hebben van euro per gb.
Vindt dit vreemd of ligt het aan mij ? hoe dan ook deel jullie mening en expertise Dank U.
Zelf ben ik er tegen maar soms was dat "de enige optie".Anoniem: 718029 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:29:
De beste wensen aan eerlijke spelers en de rest kan... ieder geval weet iemand hoe het precies zit met R4 en DSTT kaarten ?
Om pokémon te benoemen, ik heb geen zin om een originele cartridge te verpesten door cheatapparaten, daarnaast is R4 goedkoper.
En zoals net gezegd, vaak gebruikt puur voor specifieke pokémons die niet via even hier uitkwamen.
En dan de specifieke Japanse games die alleen via roms vertaald te krijgen zijn, games die hier niet uit zijn.
Persoonlijk? Wat ik doe kun je niet goedkeuren, maar er staan ruim 150 DS (uit EU en VS) en 3ds games in de gamekamer hier, de r4 was nooit gekocht door mij voor gratis games, maar voor een specifiek doel.
De grootste deel van de mensen echter gebruikt het vaak voor gratis games, ik keur r4 gewoon AF.
Ja, het importeren en verkopen van R4 kaartjes is inderdaad door een rechter verboden en daarmee dus illegaal:Anoniem: 718029 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:29:
nieuws: Rechter verbiedt verkoop R4-flashkaartjes en omgebouwde Wii's
Feit blijft natuurlijk wel dat het simpelweg verbieden van iets, niet betekent dat het niet meer gebeurt. Door rood rijden is ook verboden...
Je zult overigens wel gaan zien dat deze dingen niet bij de wat meer respectabele webshops te koop zijn. Bij zaken als Bol.com, Gamemania, Nedgame, maar ook Coolblue of Wehkamp ga je deze dingen dus niet vinden. Waarom? Simpel – in principe kan Nintendo, met de bovengenoemde uitspraak in de hand, je het leven als webshop ontzettend moeilijk, zo niet onmogelijk maken, en dat risico gaan ze echt niet nemen.
Hallo Mizgala, in het algemeen zijn deze kaarten een vloek voor ontwikkelaars maar in sommige gevallen zou het wel een uitkomst zijn.Mizgala28 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:10:
[...]
Zelf ben ik er tegen maar soms was dat "de enige optie".
Om pokémon te benoemen, ik heb geen zin om een originele cartridge te verpesten door cheatapparaten, daarnaast is R4 goedkoper.
En zoals net gezegd, vaak gebruikt puur voor specifieke pokémons die niet via even hier uitkwamen.
En dan de specifieke Japanse games die alleen via roms vertaald te krijgen zijn, games die hier niet uit zijn.
Persoonlijk? Wat ik doe kun je niet goedkeuren, maar er staan ruim 150 DS (uit EU en VS) en 3ds games in de gamekamer hier, de r4 was nooit gekocht door mij voor gratis games, maar voor een specifiek doel.
De grootste deel van de mensen echter gebruikt het vaak voor gratis games, ik keur r4 gewoon AF.
Als verzamelaar van bepaalde series begrijp ik de frustratie wel dan zijn deze kaarten een uitkomst, maar er zijn serieus mensen die menen dat downloaden legaal is als hun voor een kaartje betalen.
Het meest misselijke volk meent nog het recht hebben om hier handel van te maken, de kopers van deze producten menen dat hun het recht hebben dit weer door te verkopen.
Heeft iemand nog ideeën om deze illegale sites van het net te krijgen ? op Marktplaats kun je foute adverteerders redelijk afstraffen maar dit is niet een permanente oplossing.
Naast Nintendo heb ik ook contact met Brein en beide zeggen dat 2016 een hard jaar wordt voor oneerlijke gebruikers, dit zal vast gaan over de komende Nintendo Service en meer subsidie voor Brein ?
Kunnen we hier hoe dan ook stoppen met de discussie over die kaarten?
Grappig cailan dat je hier als nieuwe gebruiker staat te preken. De regels van got zijn hier al duidelijk over en daar is het handje ook voor om de modjes te wijzen op dit soort discussies op het forum.
Grappig cailan dat je hier als nieuwe gebruiker staat te preken. De regels van got zijn hier al duidelijk over en daar is het handje ook voor om de modjes te wijzen op dit soort discussies op het forum.
Dag Seal64, inderdaad het gaat ook om sites zonder KVK etc. mensen weten duidelijk dat deze producten niet legaal zijn en dus zelf strafbaar zijn, daarnaast gaan deze kopers het nog eens door verkopen wat dus heling wordt ?Seal64 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:40:
[...]
Ja, het importeren en verkopen van R4 kaartjes is inderdaad door een rechter verboden en daarmee dus illegaal:
nieuws: Rechter verbiedt verkoop R4-flashkaartjes en omgebouwde Wii's
Feit blijft natuurlijk wel dat het simpelweg verbieden van iets, niet betekent dat het niet meer gebeurt. Door rood rijden is ook verboden...
Je zult overigens wel gaan zien dat deze dingen niet bij de wat meer respectabele webshops te koop zijn. Bij zaken als Bol.com, Gamemania, Nedgame, maar ook Coolblue of Wehkamp ga je deze dingen dus niet vinden. Waarom? Simpel – in principe kan Nintendo, met de bovengenoemde uitspraak in de hand, je het leven als webshop ontzettend moeilijk, zo niet onmogelijk maken, en dat risico gaan ze echt niet nemen.
Nintendo is niet bereikbaar tot 4 januari maar Brein wel en wou weleens vragen of hun de bankrekeningnummers van deze sites mogen registreren en vervolgens ook achter deze klanten aan kunnen gaan met een boete voorstel.
Velen zullen denken wat maakt het uit maar ik ben er echt beroerd van.. bij elke zoektocht voor mijn collectie moeten er eerst tientallen verkopers gemeld worden bij Marktplaats.
Hallo Arunia, Pardon maar dit gaat over 3DS dit is niet relevant ? als het storend is dan zoek ik naar een meer gepaste Topic maar deze kan ik niet vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 718029 op 01-01-2016 19:38 ]
Het hebben van een R4-kaart an sich is als consument niet illegaal. Je mag ze niet meer verkopen of importeren, maar als je er één hebt, dan mag dat. Je mag ze wettelijk gezien alleen gebruiken voor de zogenaamde homebrew, maar de betreffende rechter kwam tot de conclusie dat het aantal gebruikers dat het ding daar daadwerkelijk voor gebruikt, te verwaarlozen is.Anoniem: 718029 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:33:
[...]
Dag Seal64, inderdaad het gaat ook om sites zonder KVK etc. mensen weten duidelijk dat deze producten niet legaal zijn en dus zelf strafbaar zijn, daarnaast gaan deze kopers het nog eens door verkopen wat dus heling wordt ?
Nintendo is niet bereikbaar tot 4 januari maar Brein wel en wou weleens vragen of hun de bankrekeningnummers van deze sites mogen registreren en vervolgens ook achter deze klanten aan kunnen gaan met een boete voorstel.
Velen zullen denken wat maakt het uit maar ik ben er echt beroerd van.. bij elke zoektocht voor mijn collectie moeten er eerst tientallen verkopers gemeld worden bij Marktplaats.
Hallo Arunia, Pardon maar dit gaat over 3DS dit is niet relevant ? als het storend is dan zoek ik naar een meer gepaste Topic maar deze kan ik niet vinden.
Overigens, het is geen heling zolang het niet om de verkoop van gestolen waar gaat, dus die gaat hier niet op.
R4 kaartjes vallen in principe niet direct onder de jurisdictie van Brein, aangezien dat kaartje geen kopie is van een origineel werk. Net als bij de aangehaalde rechtszaak zal Nintendo hier zelf actie moeten ondernemen, en da's vechten tegen de bierkaai.
Merk op dat je aan een website meestal niet eens direct ziet of het een Nederlandse site is of niet. In principe is het natuurlijk wel zo dat zodra een site in het Nederlands beschikbaar is, zaken verkoopt/verzendt aan Nederlandse inwoners en bijvoorbeeld iDeal ondersteunt, dat je dan kunt stellen dat hij gericht is op Nederlandse gebruikers en dus ook onder de Nederlandse wetgeving valt, maar als het vervolgens een BV in het buitenland is, dan wordt het al gelijk lastiger om er iets aan te doen.
Er zijn er echter wel bij die gewoon een KvK inschrijving hebben. Gamingsupplies.nl, bijvoorbeeld, valt onder Mobile Supplies B.V. en die staat gewoon in het register onder nummer 60895616. Wat dan wel weer opvalt is dat ze geen daadwerkelijke besteloptie hebben. Ze noemen dus wel de R4 kaart, dat er verschillende versies van zijn en dat ze vanuit NL verzonden worden, maar je kunt er geen selecteren en in je mandje stoppen. Ik vermoed dus dat deze winkel ze wel aangeboden heeft, maar ze ook niet meer verkoopt, maar niet de moeite heeft genomen ze uit de site te halen.
Mijn punt over de discussie (die gestart is voor dat je hier kwam) ging uiteraard niet over jou.Anoniem: 718029 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:33:
[...]
Dat je zo lijkt het, speciaal geregistreerd bent om hier op in te springen, dat wel.
Ik snap ook niet wat je doel verder is. Het lijkt of je werkt voor Nintendo of iig voor een bedrijf wat schijnbaar last heeft van het gebruik van zo'n kaartje door mensen.
Je opmerking over contact hebben met zowel Nintendo als Brein, vind ik ook erg vreemd.
Het irriteert me eerder dan dat het goed doet in de conversatie.
Het is niet verboden, maar ik gaf het gewoon aan. De algehele discussie over die kaartjes wordt ook eigenlijk niet gevoerd op tweakers. Daar wordt door een mod wel wat aan gedaan.
We hebben ook discussies over legale alternatieven voor het illegale downloaden. Deze komen er altijd op neer dat er geen legale alternatieven zijn.
De kaartjes worden soms gebruikt voor homebrew en functies die mensen graag zouden zien. Die bedrijven zouden er dan beter aan doen om hier wellicht op in te springen. Maar inderdaad, de meesten gebruiken ze om illegaal spellen te spelen. Ik heb in het ds tijdperk zo'n kaartje gebruikt om een spel te testen. In die tijd waren er geen demos of mogelijkheden om spellen te proberen voor de koop. In die tijd waren er ook een hoop slechte spellen. Door ze dan te kopen ondersteun je makers van dit soort slechte spellen. Ik heb altijd gekocht en koop nog steeds veel spellen.
Iig even om me even in de discussie te mengen.
Cailan, hoewel ik TEGEN R4 kaartjes ben, laat Brein hier buiten, Brein is een smerige en vuile bedrijf dat alleen uit is op geld onder de norm "wij zijn tegen illegaliteit"
Net zo betrouwbaar als dat de kerk beweert er "voor de mensen" te zijn en als je niet doet wat hun bevalt sta je toch alleen voor.
Nee, doe wat je wilt maar laat dat vieze Brein erbuiten, vreselijke k** organisatie
Daarnaast heeft Arunia een punt, veel bedrijven nemen de moeite niet voor een alternatief maar mopperen omdat iets illegaal gedaan wordt, helaas heeft Nintendo dat deels ook voor mij veroorzaakt, vroeger had de DS bijvoorbeeld geen regio lock en kon ik vrij importeren als ik een game wou die hier niet uit was.
Nou geef ik een mooi voorbeeld, Yo-Kai Watch is uit in de VS in het Engels, ik wil deze spelen want hier is hij pas in Mei uit, maar dat kan niet meer omdat de 3DS een regio lock heeft, en ik zie mijzelf ook niet 150 euro neersmijten voor een Amerikaanse 3DS.
Ik ga GEEN illegale manier opzoeken om het spel alsnog te spelen, maar veel mensen wel, veel bedrijven mopperen dat er illegaal gedownloadt wordt maar ze doen er verder niks mee wat het zou kunnen oplossen (en dan doel ik niet op downloaders aanpakken maar het werkelijke probleem oplossen zoals bijvoorbeeld een regio lock), en dan komt zo'n Brein met z'n grote smoelwerk stoer doen om wat centen te incasseren, stiekem is Brein erger dan de meeste downloaders aangezien die laatste soms geen keuze hebben maar het graag wel willen, en als iets beschikbaar was het ook zouden kopen (alsnog is zo iemand fout bezig maar het gaat hier dan om de reden ervan).
Brein scheert iedereen over 1 kam, maar zelf zijn ze niks meer dan een stel vuile geldwolven met een TE grote mond.
(Back on topic dan maar?)
Net zo betrouwbaar als dat de kerk beweert er "voor de mensen" te zijn en als je niet doet wat hun bevalt sta je toch alleen voor.
Nee, doe wat je wilt maar laat dat vieze Brein erbuiten, vreselijke k** organisatie
Daarnaast heeft Arunia een punt, veel bedrijven nemen de moeite niet voor een alternatief maar mopperen omdat iets illegaal gedaan wordt, helaas heeft Nintendo dat deels ook voor mij veroorzaakt, vroeger had de DS bijvoorbeeld geen regio lock en kon ik vrij importeren als ik een game wou die hier niet uit was.
Nou geef ik een mooi voorbeeld, Yo-Kai Watch is uit in de VS in het Engels, ik wil deze spelen want hier is hij pas in Mei uit, maar dat kan niet meer omdat de 3DS een regio lock heeft, en ik zie mijzelf ook niet 150 euro neersmijten voor een Amerikaanse 3DS.
Ik ga GEEN illegale manier opzoeken om het spel alsnog te spelen, maar veel mensen wel, veel bedrijven mopperen dat er illegaal gedownloadt wordt maar ze doen er verder niks mee wat het zou kunnen oplossen (en dan doel ik niet op downloaders aanpakken maar het werkelijke probleem oplossen zoals bijvoorbeeld een regio lock), en dan komt zo'n Brein met z'n grote smoelwerk stoer doen om wat centen te incasseren, stiekem is Brein erger dan de meeste downloaders aangezien die laatste soms geen keuze hebben maar het graag wel willen, en als iets beschikbaar was het ook zouden kopen (alsnog is zo iemand fout bezig maar het gaat hier dan om de reden ervan).
Brein scheert iedereen over 1 kam, maar zelf zijn ze niks meer dan een stel vuile geldwolven met een TE grote mond.
[ Voor 68% gewijzigd door Mizgala28 op 02-01-2016 00:14 ]
Vraagje! Ik heb een N3DS en 2DS gekocht voor mij en vriendin, met pokemon x en omega ruby. Maar nu we bijna hebben uitgespeeld willen we van game wisselen. Toen viel pas op dat je maar 1 (seriously
) savegame kan hebben in pokemon en je dus alles kwijt bent wanneer we van spel ruilen. Valt hier iets aan te doen? Savegame backuppen o.i.d.?
Waarom worden savegames überhaupt op de cartridge zelf opgeslagen?
Kan je dan ook geen 1 savegame voor pokemon x en 1 savegame voor omega ruby hebben op 1 handheld ?Inverted_World schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:47:
Vraagje! Ik heb een N3DS en 2DS gekocht voor mij en vriendin, met pokemon x en omega ruby. Maar nu we bijna hebben uitgespeeld willen we van game wisselen. Toen viel pas op dat je maar 1 (seriously) savegame kan hebben in pokemon en je dus alles kwijt bent wanneer we van spel ruilen. Valt hier iets aan te doen? Savegame backuppen o.i.d.?
Ik wil pokemon x halen. Maar wil mijn omega ruby savegame niet kwijtraken.
Ps. Omega ruby is digital en pokemon x fysiek
De kaarten zijn inderdaad een niet gestolen product maar de software wel en dezen worden op de kaart verkocht, de gebruikers van deze kaarten inclusief gestolen software verkopen het weer.Seal64 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:58:
[...]
Het hebben van een R4-kaart an sich is als consument niet illegaal. Je mag ze niet meer verkopen of importeren, maar als je er één hebt, dan mag dat. Je mag ze wettelijk gezien alleen gebruiken voor de zogenaamde homebrew, maar de betreffende rechter kwam tot de conclusie dat het aantal gebruikers dat het ding daar daadwerkelijk voor gebruikt, te verwaarlozen is.
Overigens, het is geen heling zolang het niet om de verkoop van gestolen waar gaat, dus die gaat hier niet op.
R4 kaartjes vallen in principe niet direct onder de jurisdictie van Brein, aangezien dat kaartje geen kopie is van een origineel werk. Net als bij de aangehaalde rechtszaak zal Nintendo hier zelf actie moeten ondernemen, en da's vechten tegen de bierkaai.
Merk op dat je aan een website meestal niet eens direct ziet of het een Nederlandse site is of niet. In principe is het natuurlijk wel zo dat zodra een site in het Nederlands beschikbaar is, zaken verkoopt/verzendt aan Nederlandse inwoners en bijvoorbeeld iDeal ondersteunt, dat je dan kunt stellen dat hij gericht is op Nederlandse gebruikers en dus ook onder de Nederlandse wetgeving valt, maar als het vervolgens een BV in het buitenland is, dan wordt het al gelijk lastiger om er iets aan te doen.
Er zijn er echter wel bij die gewoon een KvK inschrijving hebben. Gamingsupplies.nl, bijvoorbeeld, valt onder Mobile Supplies B.V. en die staat gewoon in het register onder nummer 60895616. Wat dan wel weer opvalt is dat ze geen daadwerkelijke besteloptie hebben. Ze noemen dus wel de R4 kaart, dat er verschillende versies van zijn en dat ze vanuit NL verzonden worden, maar je kunt er geen selecteren en in je mandje stoppen. Ik vermoed dus dat deze winkel ze wel aangeboden heeft, maar ze ook niet meer verkoopt, maar niet de moeite heeft genomen ze uit de site te halen.
De verkoop van kaarten en downloads blijven doorgaan van Sites tot Marktplaats, inderdaad Nintendo moet hier zelf achteraan maar daarom kan de Fanbase wel een handje helpen.
Maar Arunia heeft wel gelijk dit is een negatief topic waar wij weinig aan kunnen doen, ik loop ook achter op dit forum dus zal eens kijken naar een meer gepaste forum of site specifiek voor deze topics.
Bedankt voor de bijdrage Seal en Mizgala en Arunia.
De savegame wordt inderdaad op de cartridge zelf opgeslagen. Bij Pokémon ons je al vanaf begins af aan maar één savegame per spel hebben. Een andere optie is om een Powersave kabel te kopen (o.a. Bol), waarmee je savegames van je spel kan uitlezen (back-uppen, cheats invoegen).Inverted_World schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:47:
Vraagje! Ik heb een N3DS en 2DS gekocht voor mij en vriendin, met pokemon x en omega ruby. Maar nu we bijna hebben uitgespeeld willen we van game wisselen. Toen viel pas op dat je maar 1 (seriously) savegame kan hebben in pokemon en je dus alles kwijt bent wanneer we van spel ruilen. Valt hier iets aan te doen? Savegame backuppen o.i.d.?
Je kan één savegame hebben voor X en één voor OR. De savegame wordt op het kaartje opgeslagen. Als ik jou mijn OR cassette geef, dan moet je of op mijn savegame verder spelen, of mijn savegame verwijderen.Pykow schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:06:
[...]
Kan je dan ook geen 1 savegame voor pokemon x en 1 savegame voor omega ruby hebben op 1 handheld ?
Ik wil pokemon x halen. Maar wil mijn omega ruby savegame niet kwijtraken.
Ps. Omega ruby is digital en pokemon x fysiek
Als jij Pokémon X haalt, gaat je OR savegame niet verloren. Het zijn twee aparte spellen.
Nee Arunia ik heb mij niet hiervoor geregistreerd als dat wel zo lijkt dan zal ik proberen jullie een andere gedachte te geven die positief is.Arunia schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:03:
[...]
Mijn punt over de discussie (die gestart is voor dat je hier kwam) ging uiteraard niet over jou.
Dat je zo lijkt het, speciaal geregistreerd bent om hier op in te springen, dat wel.
Ik snap ook niet wat je doel verder is. Het lijkt of je werkt voor Nintendo of iig voor een bedrijf wat schijnbaar last heeft van het gebruik van zo'n kaartje door mensen.
Je opmerking over contact hebben met zowel Nintendo als Brein, vind ik ook erg vreemd.
Het irriteert me eerder dan dat het goed doet in de conversatie.
Het is niet verboden, maar ik gaf het gewoon aan. De algehele discussie over die kaartjes wordt ook eigenlijk niet gevoerd op tweakers. Daar wordt door een mod wel wat aan gedaan.
We hebben ook discussies over legale alternatieven voor het illegale downloaden. Deze komen er altijd op neer dat er geen legale alternatieven zijn.
De kaartjes worden soms gebruikt voor homebrew en functies die mensen graag zouden zien. Die bedrijven zouden er dan beter aan doen om hier wellicht op in te springen. Maar inderdaad, de meesten gebruiken ze om illegaal spellen te spelen. Ik heb in het ds tijdperk zo'n kaartje gebruikt om een spel te testen. In die tijd waren er geen demos of mogelijkheden om spellen te proberen voor de koop. In die tijd waren er ook een hoop slechte spellen. Door ze dan te kopen ondersteun je makers van dit soort slechte spellen. Ik heb altijd gekocht en koop nog steeds veel spellen.
Iig even om me even in de discussie te mengen.
Bedankt en pardon.
Inderdaad over ***** valt meer negatiefs te zeggen dan positiefs daar is geen discussie over mogelijk, over de import en locks inderdaad laten wij hopen dat dit zsm niet meer gebruikt wordt want ik vindt dit ook ten koste gaan van de spelers.Mizgala28 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:59:
Cailan, hoewel ik TEGEN R4 kaartjes ben, laat Brein hier buiten, Brein is een smerige en vuile bedrijf dat alleen uit is op geld onder de norm "wij zijn tegen illegaliteit"
Het gaat uiteindelijk ook om de spelers terwijl juist de uitgevers voor hun zelf gaan, daarbij komen nog eens ontwikkelaars met hun wensen en dat is ook terecht maar de gulden middenweg is vaak moeilijk te vinden.
Dit jaar wordt het anders voor spelers en uitgevers en het wordt weer eens tijd.
Dat kan alleen met powersaves. Maar troost je, pokemon begint pas echt op het moment dat je de hele storyline uit hebtInverted_World schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:47:
Als het financieel een beetje te doen is, zou ik persoonlijk allebei nog Y en AS erbij halen, dan hebben jullie ieder van allebei de games een versie (de een Y en AS, de ander OR en X bijvoorbeeld). En dan maar verzamelen, battlen, breeden en elkaar lekker gek maken met die games, en de pokemon die de ander niet kan vangen
Zodra je dat allemaal een beetje doorhebt zul je ook snappen waarom die games 'persoonlijk' zijn
Men is kennelijk in de overtuiging dat de savegame bij het spel hoort, niet bij de console. Ik vind het persoonlijk wel prettigWaarom worden savegames überhaupt op de cartridge zelf opgeslagen?
[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 02-01-2016 12:28 ]
Wat gaat er veranderen dit jaar? En waarom zou je in godsnaam contact opnemen met brein of nintendo om te vragen of ze klanten van bepaalde websites willen gaan vervolgen? Geef je ook de buurman aan bij brein als hij een gedownloade film kijkt? Ga gewoon spellen spelen in plaats van je druk te maken om deze onzin

Dank voor de reactie. Ik ga zowel de powersave als de andere twee spellen aanschaffen overwegen.Henk schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:21:
[...]
Dat kan alleen met powersaves. Maar troost je, pokemon begint pas echt op het moment dat je de hele storyline uit hebt![]()
Als het financieel een beetje te doen is, zou ik persoonlijk allebei nog Y en AS erbij halen, dan hebben jullie ieder van allebei de games een versie (de een Y en AS, de ander OR en X bijvoorbeeld). En dan maar verzamelen, battlen, breeden en elkaar lekker gek maken met die games, en de pokemon die de ander niet kan vangenMet name ORAS stikt van de legendaries in de post-game.
Zodra je dat allemaal een beetje doorhebt zul je ook snappen waarom die games 'persoonlijk' zijn
[...]
Men is kennelijk in de overtuiging dat de savegame bij het spel hoort, niet bij de console. Ik vind het persoonlijk wel prettig
Verder over de powersave, gezien het gebruikt wordt voor cheating etc, heeft dit geen nadelen met online functies? Ik ben namelijk enkel geïnteresseerd in het back-uppen van saves, maar niet als dat voor problemen kan zorgen.
Over de saves zelf op de cartridge, ergens kan ik het begrijpen, maar een kleine cloud om je saves te kunnen opslaan of aan je Nintendo ID te koppelen lijkt me veel handiger, kun je er alsnog op andere consoles bij en kun je het spelletje ook eens uitlenen.
Ik vind het persoonlijk redelijk absurd dat we eigenlijk twee keer dezelfde games zouden moeten kopen als het aan Nintendo lag. Nu wordt het dan waarschijnlijk 80,- uitgeven aan twee ( bijna identieke spellen ) op wat legendaries na. Gelukkig geld dit niet voor alle games.
Nee, zelfs als je compleet verkeerde pokemon bakt (bijvoorbeeld een shiny die niet kan, of een pokemon met een ability die hij helemaal niet hoort te hebben) en in je game stopt, kun je gewoon met die specifieke pokemon niet online. That's it.Inverted_World schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:30:
[...]
Dank voor de reactie. Ik ga zowel de powersave als de andere twee spellen aanschaffen overwegen.![]()
Verder over de powersave, gezien het gebruikt wordt voor cheating etc, heeft dit geen nadelen met online functies? Ik ben namelijk enkel geïnteresseerd in het back-uppen van saves, maar niet als dat voor problemen kan zorgen.
Tja, Nintendo en zijn cloud/N ID / whatever oplossingen zijn al een tijdje punt van kritiek. Waarom kan ik mijn 3Ds SSB voortgang niet syncen naar de Wii U, en wat is het voor geldklopperij dat je alle DLC dubbel moet kopen. Hopelijk dat Nintendo dat met de NX een stuk beter gaat doen.Over de saves zelf op de cartridge, ergens kan ik het begrijpen, maar een kleine cloud om je saves te kunnen opslaan of aan je Nintendo ID te koppelen lijkt me veel handiger, kun je er alsnog op andere consoles bij en kun je het spelletje ook eens uitlenen.
Klopt, maar het is ook wel een beetje het verdien-model van pokemon, gotta catch em allIk vind het persoonlijk redelijk absurd dat we eigenlijk twee keer dezelfde games zouden moeten kopen als het aan Nintendo lag. Nu wordt het dan waarschijnlijk 80,- uitgeven aan twee ( bijna identieke spellen ) op wat legendaries na. Gelukkig geld dit niet voor alle games.
Ik had een pokemon getrade van pokemon omega ruby naar pokemon y.
Draait hij steeds zijn hoofd weg.
Waarschijnlijk kan je voor de 1ste gym maar pokemons hebben onder level 30. Hij was level 35
Draait hij steeds zijn hoofd weg.
Waarschijnlijk kan je voor de 1ste gym maar pokemons hebben onder level 30. Hij was level 35
Dat is al sinds jaar en dag het geval, al varieert het per game. In XY zullen Pokémon tot L30 je gehoorzamen als je de eerste Gym Badge hebt. Voor elke volgende badge komen er dan 10 levels bij tot alles naar je luistert.
Nieuwe Box Boy game aangekondigd:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pgOpWiiq4n0]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pgOpWiiq4n0]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nooit last van gehad, want normaal trade ik niet met andereSeal64 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:05:
Dat is al sinds jaar en dag het geval, al varieert het per game. In XY zullen Pokémon tot L30 je gehoorzamen als je de eerste Gym Badge hebt. Voor elke volgende badge komen er dan 10 levels bij tot alles naar je luistert.
Ik heb dat vroeger wel gedaan met Pokemon Blue en Gold.
Pokemon Gold had trouwens een leuke PC glitch / cheat.
1. Loop naar een PC
2. Gooi een pokemon of zelfs item (Rare candy bijvoorbeeld) in een box.
3. Nadat je pokemon of item aanwezig is in de BOX, moet je de game gaan opslaan.
4. als de melding: 'Do not turn off...' tevoorschijn komt, moet je gewoon je gameboy pocket uit en weer aanzetten.
5. Nu heb je een kopie van je pokemon of item in de BOX zitten
Zo kon je heel snel rare candy kopieren
Ik begrijp nu goed waarom men zegt dat het verhaal in Pokemon Y tegenvalt.
Je kan van de ene gym naar de andere gaan, zonder dat er echt een verhaal tussen zit.
Ja, en de gym battles zijn super makkelijk. Ik ben bovendien vaak al overleveled voordat ik bij de gym kom door die exp share...
Vanavond komen pokemon omega en alpha binnen van bol.com. Heb er de SE op kunnen scharrelen voor 30 Euro elk.
Vanavond komen pokemon omega en alpha binnen van bol.com. Heb er de SE op kunnen scharrelen voor 30 Euro elk.
Verwijderd
Grote nadeel aan X & Y is dat de afstand tussen de 1e en 2e Gym erg groot is. Verder is er weinig op het spel aan te merken.Pykow schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:03:
[...]
Ik begrijp nu goed waarom men zegt dat het verhaal in Pokemon Y tegenvalt.
Je kan van de ene gym naar de andere gaan, zonder dat er echt een verhaal tussen zit.
Ik ben niet de snelste of de beste speler maar na 10 uur ben ik nu bij de 7e gym.Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:58:
[...]
Grote nadeel aan X & Y is dat de afstand tussen de 1e en 2e Gym erg groot is. Verder is er weinig op het spel aan te merken.
Verwijderd
Maar vang je ook alle Pokémon die je in de gebieden tegenkomt? Meestal als ik in een nieuw gebied kom ga ik eerst even lekker tegen de trainers battlen en daarna ga ik alle Pokémon aldaar verzamelen.
Gisteren de 2DS aangekondigt in het 'Pikachu geel'. Ik heb vroeger een Nintendo DS en een Game Boy Advance versleten en het begon toch te jeuken om weer een te hebben maar ik zit nog met wat vragen:
- Kun je gewone Nintendo DS spellen ook op de 2DS spelen en hoe goed zijn die nog verkrijgbaar?
- Mis ik zonder het 3D effect nog spelinhoudelijk dingen?
- Is het aanschaffen van spellen in de Virtual Console redelijk simpel ingericht? Ik zag in de lijst op Wikipedia al een aantal titels die ik erg graag zou willen spelen maar als ik op zoek moet naar allerlei gamekaarten of iets dan staat me dat toch tegen. Als ik een creditcard kan koppelen dan koop ik wel dingen.
- Als ik bijvoorbeeld Pokemon Yellow zelf heb en ook Pokemon Blue(of Red) kan ik dan de ontbrekende Pokemon zelf overgooien of ben ik hiervoor een 2e console nodig?
- Kun je gewone Nintendo DS spellen ook op de 2DS spelen en hoe goed zijn die nog verkrijgbaar?
- Mis ik zonder het 3D effect nog spelinhoudelijk dingen?
- Is het aanschaffen van spellen in de Virtual Console redelijk simpel ingericht? Ik zag in de lijst op Wikipedia al een aantal titels die ik erg graag zou willen spelen maar als ik op zoek moet naar allerlei gamekaarten of iets dan staat me dat toch tegen. Als ik een creditcard kan koppelen dan koop ik wel dingen.
- Als ik bijvoorbeeld Pokemon Yellow zelf heb en ook Pokemon Blue(of Red) kan ik dan de ontbrekende Pokemon zelf overgooien of ben ik hiervoor een 2e console nodig?
DS spellen werken op een 2DS en 3DS, met uitzondering van recentere DS(i) games die region-aware zijn en uit een andere regio komen.Megajr schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:40:
Qua verkrijgbaarheid zijn er nog genoeg webshops, eBay, etc., om DS games te vinden, alleen soms wel 2e hands.
Volgens mij is Mario 3D Land het enige spel dat het 3D effect gebruikt voor gameplaydoeleinden. Ik kan alleen niet zeggen hoe 't spel speelt met 3D uit (heb nl. 3D altijd aan staan).- Mis ik zonder het 3D effect nog spelinhoudelijk dingen?
Je kunt inderdaad een creditcard koppelen aan je account.- Is het aanschaffen van spellen in de Virtual Console redelijk simpel ingericht? Ik zag in de lijst op Wikipedia al een aantal titels die ik erg graag zou willen spelen maar als ik op zoek moet naar allerlei gamekaarten of iets dan staat me dat toch tegen. Als ik een creditcard kan koppelen dan koop ik wel dingen.
Geen idee.- Als ik bijvoorbeeld Pokemon Yellow zelf heb en ook Pokemon Blue(of Red) kan ik dan de ontbrekende Pokemon zelf overgooien of ben ik hiervoor een 2e console nodig?
629110
Dit weten we pas wanneer het uit is gok ik. Want als er een soort van mini pokemon bank komt kan het wel. Anders ben ik bang van niet.Megajr schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:40:
Dat is in ieder geval duidelijk dan. Een Mario titel minder kan ik wel overbruggenRayNbow schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:56:
[...]
DS spellen werken op een 2DS en 3DS, met uitzondering van recentere DS(i) games die region-aware zijn en uit een andere regio komen.
Qua verkrijgbaarheid zijn er nog genoeg webshops, eBay, etc., om DS games te vinden, alleen soms wel 2e hands.
[...]
Volgens mij is Mario 3D Land het enige spel dat het 3D effect gebruikt voor gameplaydoeleinden. Ik kan alleen niet zeggen hoe 't spel speelt met 3D uit (heb nl. 3D altijd aan staan).
[...]
Je kunt inderdaad een creditcard koppelen aan je account.
[...]
Geen idee.
Bedankt voor je antwoord! En RayNbow ook natuurlijk.629110 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:00:
[...]
Dit weten we pas wanneer het uit is gok ik. Want als er een soort van mini pokemon bank komt kan het wel. Anders ben ik bang van niet.
Verwijderd
3D Land is volledig zonder 3D te spelen, maar een aantal (verborgen) puzzels zijn moeilijker in 2D (niet onmogelijk)
Aha! Dat verduidelijkt het in ieder geval even. Ik heb gelukkig nog genoeg andere titels om me voorlopig tevreden te houden dus als 1 titel wat minder werkt dan is het prima
Als ik mn sd kaart van 4gb wil vervangen, kan ik dat gewoon doen door de inhoud te backuppen en op de nieuwe van 32gb te zetten toch? Verder hoef ik niks te veranderen?
Edit: gewwon gelukt
Edit: gewwon gelukt
[ Voor 6% gewijzigd door Musta op 13-01-2016 16:28 ]
629110
Ik vraag me af of jullie wel eens af en toe een back-up maken van jullie sd-kaart ? Ik doe het eigenlijk nooit en zou het wel erg jammer vinden als ik ineens een corrupt sd-kaartje heb. Dan zijn namelijk heel wat savegames weg.
Pokemon X heb ik wel als cartridge die blijft wel op de cartridge (als het goed is)
Pokemon X heb ik wel als cartridge die blijft wel op de cartridge (als het goed is)
Een corrupte sd kaart is een probleem als je digitale games hebt op je 3ds, naar mijn weten slaat 90%+ van de 3ds games nog steeds hun save data op de cartridge (in ieder geval, thuis hebben wij 29 3ds games en op al die games zitten de save files in ieder geval op de cartridge)629110 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:36:
Ik vraag me af of jullie wel eens af en toe een back-up maken van jullie sd-kaart ? Ik doe het eigenlijk nooit en zou het wel erg jammer vinden als ik ineens een corrupt sd-kaartje heb. Dan zijn namelijk heel wat savegames weg.
Persoonlijk 1 game gezien voor de 3ds die de saves alsnog op de sd opslaat, ben de naam alleen vergeten.
Corrupte save file kan dus een ramp zijn, met de 3ds zal het meevallen bij een fysieke collectie, maar bij bijvoorbeeld PS Vita slaan de fysieke games alsnog hun saves op de geheugenkaart, alleen paar games doen dat niet, meeste wel dus dan zou een corrupt kaartje een ramp zijn, ook met een fysieke collectie.
629110
Mooi antwoord alleen heb ik toch wel de meeste games gedownload. Waardoor ze dus op de sd-kaart staan. Niet eigenlijk veel over nagedacht.
Dan is een back-up een must.629110 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:29:
Mooi antwoord alleen heb ik toch wel de meeste games gedownload. Waardoor ze dus op de sd-kaart staan. Niet eigenlijk veel over nagedacht.
Eigenlijk niet ... best suf, want het is heel makkelijk.629110 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:36:
Ik vraag me af of jullie wel eens af en toe een back-up maken van jullie sd-kaart ?
Zeker voor games uit de shop en bijv. Fantasy Life die op de SD opslaat.
Overigens is er een backup optie voor een aantal games op de 3DS :
http://www.nintendo.nl/Kl...ack-ups-maken-767113.html
Fantasy Life zou dat kunnen zijn. Die doet dat in ieder geval. Ook de enige die ik ken.Mizgala28 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:11:
[...]
Persoonlijk 1 game gezien voor de 3ds die de saves alsnog op de sd opslaat, ben de naam alleen vergeten.
Verwijderd
Ik gebruik het heel veel. Werkt voornamelijk niet bij (online) multiplayer games en Pokémon. Maar verder is het erg handig. Het werkt wel alleen bij eShop games (retail downloads, 3DSWare, VC).Goner schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:10:
[...]
Overigens is er een backup optie voor een aantal games op de 3DS :
http://www.nintendo.nl/Kl...ack-ups-maken-767113.html
Hyrule Warriors Legends draait beter op de New 3DS:
There is another video on Youtube showing gameplay of the demo running much smoother on N3DS that I just found.
Original 3DS (Running at poor fps)
New 3DS (Running at a smoother fps)
Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet
Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet
Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]