• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Je zou dan beter 'ns glasvezel promoten in plaats van ZeelandNet af te kraken. Heb je nog meer effect mee...
Mangofruit schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:21:
Ik zat er over te denken om mijn Tv op te zeggen omdat ik erg weinig kijk en toch bijna 18 euro per maand moet betalen en alleen Zeelandnet internet te houden, blijkt echter dat je om te kunnen internetten een werkend TV abo moet hebben. Dan ineens is Zeelandnet internet niet goedkoop want in feite moet ik dus €17,75 bij de kosten van mijn premium abo optellen en dan kon ik op €48,75.
jammer genoeg heb ik weinig alternatief omdat op het dorp waar ik woon (hoewel slechts 300 m van de centrale vandaan) mijn Adsl snelheid erg laag is.
Inderdaad, dat doen ze vanwege het analoge tv-signaal wat je dat automatisch bijgeleverd krijgt. Als ze analoge tv-signaal eruit moeten filteren, dan moeten ze verschillende signaalfilters gaan installeren. Dat zijn weer investeringen. Waarom zouden ze dat doen, nu hoeven ze daar niet in te investeren en ze incasseren 18,00 tv abonnementsgeld per aansluiting.

Als er een ISP was die dezelfde snelheid zonder tv kon leveren, was ik over.

Maar heb je de postcodecheck via http://www.kpn.com/snelheid al geprobeerd? Misschien is er namelijk een VDSL-upgrade in jouw centrale gepland...
Prolution schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:58:
De laatste tijd heb ik bij een aantal mensen met telefonie van Zeelandnet omgezet naar een combi van Cheapconnect & Freevoipdeal. Je moet dan wel ff een paar tientjes uitgeven om de goede (SIP) hardware aan te schaffen, maar dat heb je zo terugverdiend. De kostenbesparing kan aardig groot zijn. In sommige gevallen ben je dan nog maar ongeveer 20 euro per half jaar kwijt aan telefonie i.p.v. 30 á 40 euro p/maand via Zeelandnet ;).
Kun je daar iets meer over vertellen? Waarschijnlijk zal ik de telefonie toch moeten gaan overzetten, want die werkt al een paar dagen niet meer. :/
Snow_King schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:05:
[...]
Oh? Ik vind het eigenlijk wel mee vallen.

Helpdesk is ook prima bereikbaar (als ik ze al nodig heb) en de snelheid is ook gewoon prima in orde.
Op zicht is de helpdesk niet slecht, echter laten ze je onbeperkt in de wacht staan als je 15min voor sluitingstijd naar ze belt en zijn ze in het weekend niet bereikbaar. Op dat vlak kunnen ze nog wel bijleren want mijn ADSL-provider heeft een helpdesk die 7 dagen per week open is. En die na sluitingstijd ook nog de laatste telefoontjes afhandelt.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Performance van Zeelandnet is prima hoor. Hun helpdesk is stukken beter dan die van Delta zelf.

PS: "Lage Bandbreetes voor hoge prijs" > Bandbreetes staat nogal knullig. :P

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Inmiddels hebben ze een nieuwe logo Zeelandnet.

Verder heb ik wel een stabiele verbinding (Goes-Noord) maar daar betaal je jammer genoeg ook wel flink voor. Ik kan niet over op VDSL /ADSL aangezien die niet hoger komt dan 8Mb.

Via Fiber al aangeven dat ik graag glasvezel wil in de wijk. Maar goed dat zal ook nog wel even duren.

[ Voor 39% gewijzigd door Frostbite op 28-08-2014 14:46 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Bl4zed
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-05 17:51
Er zullen vast tevreden klanten zijn. Ik woon goed in zeeland maar je zou bijna verhuizen door Delta....

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12
timmie1 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:12:
[...]

Kun je daar iets meer over vertellen? Waarschijnlijk zal ik de telefonie toch moeten gaan overzetten, want die werkt al een paar dagen niet meer. :/

[...]
Ik heb je even een DM gestuurd met wat info over Cheapconnect & Freevoipdeal.

Daarnaast ben ik op zich ook niet echt ontevreden over Zeelandnet, alleen vergeten de mensen inderdaad vaak om het kabel tv tarief (vanaf 1 okt: €17,75 p/maand) op te tellen bij hun internet abo. Zonder kabel tv krijg je geen internet bij de kabelboeren (bij Ziggo & UPC ook niet). Je neemt dus bij een internet abo altijd minimaal internet & tv af, ook al kijk je nauwelijks tv :P

Echter tonen UPC & Ziggo dit wel bij de prijzen van hun internet 'only' pakketten, bij de prijzen p/maand is het kabel tv tarief daarin al opgenomen. Bij Zeelandnet is dit alleen bij hun 'Alles-in-1' pakketten het geval, en dan betaal je dat kabel tv tarief weer via een omweg via de energie nota van Delta :P. Echt simpeler wil het er niet op worden ;)

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
@Timmie1

Dankjewel voor je link, ik heb geinformeerd bij Online, daar zat ik vroeger bij en volgens hen was KPN niet van plan de snelheid aan te passen en zou ik bij Online ongeveer op 1 MB/s komen te zitten. Maar misschien ga ik toch wel overstappen. De eerste 12 maanden betaal je bij Online € 9,95 voor internet per maand, de volgende €24,95 dacht ik.
Het blijft jammer dat op de kleine dorpjes KPN de concurrentie niet aangaat met Zeelandnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Mangofruit schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:32:
@Timmie1

Dankjewel voor je link, ik heb geinformeerd bij Online, daar zat ik vroeger bij en volgens hen was KPN niet van plan de snelheid aan te passen en zou ik bij Online ongeveer op 1 MB/s komen te zitten. Maar misschien ga ik toch wel overstappen. De eerste 12 maanden betaal je bij Online € 9,95 voor internet per maand, de volgende €24,95 dacht ik.
Het blijft jammer dat op de kleine dorpjes KPN de concurrentie niet aangaat met Zeelandnet.
Ik ben juist van Online pas geleden geswitched naar Zeelandnet na lang twijfelen.
Maar voorlopig ben ik wel tevreden.
En het zijn niet alleen de dorpjes hoor, ik woon gewoon in Middelburg. Online kon me niet meer dan 10 mbit geven vanwege de adsl lijn.
Bl4zed schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:06:
Er zullen vast tevreden klanten zijn. Ik woon goed in zeeland maar je zou bijna verhuizen door Delta....
Volgens mij zit je op een verkeerd forum ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 11:27

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik kan thuis (Middelburg, Mortiere) tegenwoordig 100Mbit VDSL2 krijgen via XS4All, maar blijf voor nu gewoon bij ZeelandNet. Heb echt niets te klagen over de uptime van de verbindingen.

• Alergy8196
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08 22:40
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe modems van zeelandnet? Mijn oude is zojuist kapot gegaan en nu krijg ik dus zo'n modem/router combi... Maar is het ook mogelijk om deze functie uit te zetten dat hij alleen als modem functioneerd en niks anders?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee, tenzij er eventueel een hack voor zou bestaan, staat volgens mij duidelijk in de FAQ van zeelandnet omschreven. je kunt wel het wifi signaal uitschakelen.

• Prolution
Ze zijn bij Zeelandnet inderdaad niet echt duidelijk of je de routerfunctie van het wifimodem kan uitschakelen. Als je zoekt op de website van zeelandnet onder klantenservice vind je tegenstrijdige info, namelijk:
Kan ik nog gebruikmaken van WifiSpots wanneer de routerfunctie van mijn WiFi-modem is uitgeschakeld?
Nee. Wanneer de routerfunctie van het WiFi-modem is uitgeschakeld, is uw WifiSpots account inactief. Niemand kan dan namelijk meer gebruik maken van uw WifiSpot. U kunt andersom ook geen gebruik meer maken van andere WifiSpots.
Kan ik mijn eigen router gebruiken in plaats van de router functie in het router-modem?
De router-functie op het router-modem is niet uit te schakelen. Het draadloos signaal is wel uit te schakelen.
Net als Ziggo & UPC zijn ze ook bezig met van die Wifispots, vandaar dat 1e antwoord. Dus wanneer de routerfunctie is uitgeschakeld kan je daar geen gebruik meer van maken (dat is te begrijpen bij Ziggo & UPC ook het geval), maar vervolgens wil daadwerkelijk die routerfunctie uitschakelen en dan blijkt dat niet eens mogelijk te zijn 8)7.
En met routerfunctie uitschakelen bedoel ik dat je het wifimodem in "bridge modus" zet, niet 1 of andere gare DMZ oplossing ;).

Ik heb gelukkig nog een (werkend) modem, zonder die router & wifi meuk van hun, want daar wordt je niet altijd vrolijk van (vastlopers en wifi bereik is nogal brak).

Bij Ziggo & UPC kan je gemakkelijk het wifimodem in bridge zetten door hun even op te bellen, maar bij Zeelandnet blijkt dat niet mogelijk te zijn (voor zover ik weet), mocht het tegenwoordig toch mogelijk zijn hoor ik dat graag! :)

• Alergy8196
  • Laatst online: 10-08 22:40
Ik heb zeelandnet net gebelt en kreeg te horen dat ik dezelfde als die ik nu heb toch weer krijg ( gelukkig ). Ookal werd er eerder gezegt van niet. Toch bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Alergy8196 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:41:
Ik heb zeelandnet net gebelt en kreeg te horen dat ik dezelfde als die ik nu heb toch weer krijg ( gelukkig ). Ookal werd er eerder gezegt van niet. Toch bedankt voor de reacties!
Nou, ik had ook zo'n modem en dat werkte vrij goed, nooit echt problemen gehad. Deze was defect (geen telefonie meer) en is dus vervangen voor een Cisco EPC3925 modem/router combi. Dat vervangen door een modem/router doen ze dus wel.

Wat een ramp, sowieso heb ik nu geen dual-stack IPv4/6 meer, het wireless signaal is om te huilen, de monteur had gewoon onze bestaande router in een lan poort van de EPC3925 gestopt, is dus ook geen goed idee en nog geen moment stabiel internet gehad.
Daarnaast heb ik even op dat ding in kunnen logge en wachtwoord kunnen verwijderen, nu kom ik er niet meer in, schijnt ook een bekend probleem te zijn, dat je zo ongeveer voor elke keer dat je erin wilt kijken zeelandnet moet bellen voor een reset (kan alleen door hun gebeuren).

Ik ben helemaal klaar met dat ding, morgen ga ik bellen voor een oude en vertrouwd modem. Ongelofelijk dat het internet zo vol staat met problemen en ze dan toch zo'n product durven te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
WouterG schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:30:
[...]

Nou, ik had ook zo'n modem en dat werkte vrij goed, nooit echt problemen gehad. Deze was defect (geen telefonie meer) en is dus vervangen voor een Cisco EPC3925 modem/router combi. Dat vervangen door een modem/router doen ze dus wel.

Wat een ramp, sowieso heb ik nu geen dual-stack IPv4/6 meer, het wireless signaal is om te huilen, de monteur had gewoon onze bestaande router in een lan poort van de EPC3925 gestopt, is dus ook geen goed idee en nog geen moment stabiel internet gehad.
Daarnaast heb ik even op dat ding in kunnen logge en wachtwoord kunnen verwijderen, nu kom ik er niet meer in, schijnt ook een bekend probleem te zijn, dat je zo ongeveer voor elke keer dat je erin wilt kijken zeelandnet moet bellen voor een reset (kan alleen door hun gebeuren).

Ik ben helemaal klaar met dat ding, morgen ga ik bellen voor een oude en vertrouwd modem. Ongelofelijk dat het internet zo vol staat met problemen en ze dan toch zo'n product durven te leveren.
Ik geef je weinig hoop, Twitter-helpdesk meldde paar dagen terug dat de EPC3212's op zijn en niet meer gemaakt/verkocht worden. Ze leveren vanaf nu alleen de WiFi-routercombi's die ook geen bridge-mode(zoals bij Ziggo en UPC) ondersteunen. Het klopt inderdaad dat met de routerversie veel problemen zijn maar een snelle oplossing is er voorlopig (nog) niet...

Ik hou dus 'fingers crossed' dat mijn EPC3212 niet de geest geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Mijn EPC3212 modem werkt ook nog perfect in combinatie met een eigen dual band wifi router (2.4 & 5GHz).
Ik zal dan ook weigeren om deze te laten vervangen door een 'brak' wifi modem (bijv. de EPC3925) die niet in bridge modus te zetten is, omdat Zeelandnet dit op 1 of andere manier niet wil (bij Ziggo & UPC kan dit dus inderdaad met exact hetzelfde modem wél).

Ze willen natuurlijk die wifimodems pushen met het oog op die 'WifiSpots' die ze op dit moment aan het testen zijn in Vlissingen.

Ben inmiddels al vaak genoeg langs geweest bij mensen die zo'n EPC3925 hebben en dan moet zorgen dat het wifi signaal weer een beetje normaal werkt. Meestal zet ik er een wifi router tussen en zet de EPC3925 dan in DMZ mode en de Wifi uit, niet echt een nette oplossing (want nog steeds 2 routers achterelkaar) maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Krijg net een mailtje van klantenservice@zeelandnet.nl
Uw zeelandNet e-mailadres is gestolen.

Geachte heer/mevrouw,

Op 13 Oktober 2014 heeft het Nationaal Cyber Security Centrum (Rijksoverheid)
bekendgemaakt dat ongeveer 1,3 miljoen Nederlandse e-mailadressen met wachtwoorden zijn gestolen.
Er zijn 14.417 ZeelandNet accounts bij waaronder helaas ook dit account.

Wij adviseren u zo snel mogelijk uw wachtwoorden te wijzigen die u gebruikt icm met dit e-mailadres.
WTF! Waarom krijg ik dit per mail en niet gewoon per post of als intern bericht op mijn PiP? Dit bericht per e-mail sturen icm links om in te loggen lijkt me niet echt veilig en handig bij een gehackte mailbox. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zojuist een antwoord van hen gekregen op de vraag wanneer er weer snelheidsverhogingen komen:
"Er is momenteel niks bekend over komende snelheidsverhogingen van het breedband internet waaronder Premium."
en
"Er is voor dit jaar geen verhoging ingepland."
tweaker2010 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:21:
WTF! Waarom krijg ik dit per mail en niet gewoon per post of als intern bericht op mijn PiP?
Niet handig, als je pech hebt komt de brief laat binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

timmie1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:42:
Niet handig, als je pech hebt komt de brief laat binnen.
Te laat is het nu toch al. Kan mooi gecombineerd met de Delta factuur. Scheelt ze weer een postzegel. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Hoe gaat het eigenlijk als je over je limiet gaat qua nieuwsgroepen?
Ik vermoed dat ik er overheen ben (ik ga niet bekennen :+ ) maar het downloaden gaat nog steeds.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
timmie,

ik zou maar eens verdomd goed nadenken voordat ik op zo'n link zou klikken!!! afkomstig van zeelandnet.nl of delta.nl? En dan bedoel ik niet wat je direct als afzender ziet, maar via de [berichtbron weergeven] optie.

10 tegen 1 dat het bericht NIET van zeelandnet is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

avotar schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:16:
Ik vermoed dat ik er overheen ben (ik ga niet bekennen :+ ) maar het downloaden gaat nog steeds.
Ik heb ooit wel eens (in een grijs verleden) een boze e-mail gekregen dat ik teveel downloadde (10GB/p dag).
Het kan zijn dat ze je snelheid dan wat naar beneden schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Lankman schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:31:
timmie,

ik zou maar eens verdomd goed nadenken voordat ik op zo'n link zou klikken!!! afkomstig van zeelandnet.nl of delta.nl? En dan bedoel ik niet wat je direct als afzender ziet, maar via de [berichtbron weergeven] optie.

10 tegen 1 dat het bericht NIET van zeelandnet is!!!
Dat spreekt vanzelf. Ik bedoel echter dat de provider je zo snel mogelijk op de hoogte moet brengen van het feit dat je mailaccount gekaapt is, zodat je tijdig actie kunt ondernemen. Als je dat alleen per brief doet, dan kan het zijn dat je account al misbruikt wordt voordat je er vanaf weet en kans hebt gezien je password te veranderen.

Wat betreft links en berichtbron van deze specifieke mail kan ik helaas niks melden want ik heb hem niet gehad.
avotar schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:16:
Je kan inderdaad een tijdje doorgaan met usenet gebruiken, dat klopt. Als je ongeluk hebt, gooien ze je na een tijdje uit het systeem. Ik heb echter ook accounts gezien waar het dubbele aan data verbruikt was en doe gewoon doorgingen. Misschien vertragen ze tegenwoordig je verbinding na die 50GB?(normale maxsnelheid van highwinds.zeelandnet.nl = 50Mbit)

[ Voor 34% gewijzigd door timmie1 op 13-10-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

tweaker2010 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:21:
Krijg net een mailtje van klantenservice@zeelandnet.nl

[...]

WTF! Waarom krijg ik dit per mail en niet gewoon per post of als intern bericht op mijn PiP? Dit bericht per e-mail sturen icm links om in te loggen lijkt me niet echt veilig en handig bij een gehackte mailbox. :X
Klopt zie ook https://www.ncsc.nl/actue...ns-van-hold-security.html
Daarnaast zijn ook de Internet Service Providers in stelling gebracht om de eigenaren van betrokken mailadressen met een .nl-extensie actief te bereiken. Zo wordt het overgrote deel van de betrokken gebruikers bereikt. Mensen in het bezit van een e-mailadres eindigend op .nl die geen bericht van hun provider ontvangen kunnen er over het algemeen van uitgaan dat hun e-mailadres geen onderdeel is van deze dataset.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Al enige tijd kan je inderdaad boven het 50GB datalimiet van de Highwinds server komen, wat nu precies het limiet is weet ik ook niet, ik ben er in ieder geval nog niet boven gekomen. De PIP pagina vermeld overigens nog wel het limiet van 50GB.

Ik haal overigens meestal m'n max. snelheid van 60Mbit (Premium abo) vanaf highwinds met 4 connecties (SABnzbd geeft meestal ruim 7 MiB/s aan)

En ik had juist wel vernomen dat ze nog voor het eind van dit jaar van plan waren om de snelheden van een aantal abonnement te verhogen. De abo's Midi & Super hebben medio mei dit jaar al een verhoging gehad.
Dus wat mij betreft mag o.a. het Premium abo ook nog wel een verhoging krijgen, richting de 100~120Mbit zou mooi zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Prolution schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:10:
En ik had juist wel vernomen dat ze nog voor het eind van dit jaar van plan waren om de snelheden van een aantal abonnement te verhogen. De abo's Midi & Super hebben medio mei dit jaar al een verhoging gehad.
Dus wat mij betreft mag o.a. het Premium abo ook nog wel een verhoging krijgen, richting de 100~120Mbit zou mooi zijn ;)
Zou ook niet meer dan terecht zijn gezien een Ziggo en UPC. En ja, Zeelandnet is niet zo groot vergeleken met een Ziggo en UPC. Maar dat betekend ook dat ze een minder grote omgeving hoeven te onderhouden.

90/9 of 100/10 zou een erg.. erg.. welkome aanpassing zijn voor Premium

Hier nog wat tweets: https://twitter.com/M_P_V_D/status/515070472976080897 over een eventuele snelheids verhoging

[ Voor 7% gewijzigd door whyz op 14-10-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

whyz schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:14:
[...]
Zou ook niet meer dan terecht zijn gezien een Ziggo en UPC. En ja, Zeelandnet is niet zo groot vergeleken met een Ziggo en UPC. Maar dat betekend ook dat ze een minder grote omgeving hoeven te onderhouden.
Het zou me niets verbazen als Zeelandnet binnenkort verkocht wordt aan Ziggo/UPC. Met Delta gaat het niet al te best en Zeelandnet is te klein om zelf grootschalige investeringen in hun infrastructuur te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@tweaker2010: wat mij betreft neemt Ziggo/UPC liever vandaag dan morgen die hele Zeelandnet handel over van Delta. Qua mogelijkheden en zenders zouden we er dan flink op vooruitgaan.

Echter heeft Delta pas geleden besloten om de afvaltak (Indaver) te verkopen, grotendeels om schulden af te lossen. Dus of er ook een verkoop van Zeelandnet in zit op de korte termijn?

Lijkt me wel dat Ziggo/UPC geïnteresseerd is, ze bieden straks in bijna het gehele land hun diensten aan en alleen Zeeland blijft als een blinde vlek over.

Een groot deel van de kabel diensten die Zeelandnet verkoopt draait overigens al bij Ziggo bijv. het telefoon platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Delta/ZeelandNet gaat WiFispots gefaseerd uitrollen bij alle klanten!
MIDDELBURG - Energie- en internetbedrijf Delta gaat in heel Zeeland zogenoemde WiFi-spots aanbieden. Afgelopen zomer draaide in Vlissingen een proef waardoor klanten van ZeelandNet via de draadloze netwerken van andere klanten kunnen internetten.

Brief
Deze week ontvangen klanten van ZeelandNet in Zeeuws-Vlaanderen een brief over het openstellen van hun netwerk. Half november is het de bedoeling om alle klanten van ZeelandNet uit te nodigen om deel te nemen aan het netwerk. Het is niet verplicht om mee te doen.

Buitenshuis
Over het algemeen zijn draadloze netwerken afgeschermd, maar als ZeelandNet-klanten die voor elkaar open zetten ontstaat in de provincie een nieuw WiFi-netwerk. Andere internetproviders hebben ook al zulke systemen, waarbij klanten van elkaars draadloze netwerk gebruik kunnen maken.

Apart
De nieuwe modems voor draadloos internet zenden twee aparte signalen uit. Een privésignaal voor eigen gebruik en een publiek WiFi-signaal waar ook andere klanten van ZeelandNet gebruik van kunnen maken.

Hotspots
Delta biedt al langer op verschillende plekken gratis draadloos netwerk aan, maar dat is vooral bedoeld voor toeristen om op internet te kunnen kijken. Voor het versturen of downloaden van grote bestanden is een snellere verbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik snap echt totaal NIET wat de providers in al die WiFi hotspots zien, ik vind het ook echt complete onzin.

Gelukkig heb ik een modem zonder WiFi opties, hoef ik er ook lekker niet aan mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Onderstaand een kaartje per gebied waar de Wifispots worden geactiveerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.delta.nl/Media/Images/thuis/283834/508854/landkaart.jpg

Ik ben ook niet echt enthousiast over het gehele Wifispots gebeuren, ben ook wel benieuwd of het in de praktijk ook echt bruikbaar is. Lijkt me dat het in bepaalde wijken met veel zeelandnet abo's (en wifimodem) het aardig kan werken, maar dat het in andere situaties vrij brak gaat zijn ;)

Ze willen natuurlijk graag Ziggo/UPC volgen, en mogelijk dat je in de toekomst ook van hun Wifispots gebruik kan maken.

Maar goed 4G is ook werkt ook goed & snel, dus voor mij is er niet een directe noodzaak.

Je krijg overigens indien je een regulier modem hebt (non-wifi) ook gewoon toegang tot de Wifispots (gecheckt via de PIP), mijn modem werkt ook prima en heb totaal geen trek in dat brakke wifimodem die niet in bridge mode is te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Nou met alle respect hoor maar..... die EPC 3925 dingen hebben een dusdanig gaar Wifi signaal dat ik serieus twijfel of ze in zeeland überhaupt een serieus draadloos netwerk kunnen opzetten.

Tamelijk kansloos bezig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40

bonyuri

Investigator!

Prolution schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:51:
Onderstaand een kaartje per gebied waar de Wifispots worden geactiveerd:
http://www.delta.nl/Media...3834/508854/landkaart.jpg
Is Zeeuws-Vlaanderen nou eens ergens de eerste mee? oOo

[ Voor 54% gewijzigd door bonyuri op 21-10-2014 13:14 ]

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

bonyuri schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:13:
[...]

Is Zeeuws-Vlaanderen nou eens ergens de eerste mee? oOo
Als het daar fout gaat kunnen ze zonder al te veel schade de rest van Zeeland wat uitstellen.
Wat een goed idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
avotar schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:39:
[...]

Als het daar fout gaat kunnen ze zonder al te veel schade de rest van Zeeland wat uitstellen.
LOL 8)7
whyz schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:17:
Nou met alle respect hoor maar..... die EPC 3925 dingen hebben een dusdanig gaar Wifi signaal dat ik serieus twijfel of ze in zeeland überhaupt een serieus draadloos netwerk kunnen opzetten.

Tamelijk kansloos bezig zo.
Hier ben ik het ook mee eens. De EPC3925 is een kreng om als router te gebruiken en het WiFi signaal is waardeloos. 3 Meter van de Cisco af in een lege kamer zit je al op het randje van het signaal. Om nog te zwijgen van de extra WiFi-netwerken die in de lucht gaan komen die het 2.4Ghz frequentiegebied volledig onbruikbaar gaan maken!

De persoonlijke inloggegevens van WiFiSpots zijn trouwens al te vinden op de PiP, net als de knop om het aan/uit te zetten. Logins eindigen op @delta.nl .

editje: Zouden ze hiervan geen gebruik maken om gelijk wat abonnementssnelheden omhoog te gooien? Ze moeten toch de modemfirmwares gaan updaten en snelheid opvoeren voor dat WiFiSpots-netwerk(Gaat immers niet van onze snelheid af!).

[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 21-10-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

avotar schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:39:
[...]
_O-

Ik denk dat er 'aan de overkant' relatief weinig mensen wonen. Dus inderdaad weinig impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb nog maar eens een boze mail naar de klantenservice gestuurd. Vorige week telefonisch contact gehad vanwege DNS problemen met de EPC3925, schijnt dat die dingen problemen hebben met statische adressen in het netwerk. Daarnaast gaat de router regelmatig opnieuw synchroniseren, is het WiFi signaal om te huilen, ik ben er klaar mee. Als ze geen passende oplossing hebben (modem of bridge mode) denk ik wel sterk te staan om onder mijn contract uit te komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
  • Laatst online: 15-08 15:33
Iemand deze tutorial al eens geprobeerd?:

http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056758726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
@Timmy
Ik kreeg van Sabnzd de boodschap dat ik mijn quota van de nieuwsserver van Zeelandnet Highwinds overschreden had: 250 GB :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mangofruit op 30-10-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Iemand een idee hoe lang het ongeveer duurt wanneer je aangesloten wordt bij een nieuwe aanmelding? Sta al tijdje in de wacht bij de helpdesk dus ik vraag het maar even hier ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bij een bestaande aansluiting denk ik dat dit wel binnen een paar weken geregeld moet zijn.

Dan is het niets meer dan je kabelmodem aansluiten en gaan.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Wom schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:02:
Iemand een idee hoe lang het ongeveer duurt wanneer je aangesloten wordt bij een nieuwe aanmelding? Sta al tijdje in de wacht bij de helpdesk dus ik vraag het maar even hier ;)
Ligt eraan of je al werkende TV-aansluiting hebt:
  • Je hebt al TV van Delta werkend. In dit geval duurt het 1 tot 2 weken, al kan het ook korter.
    Twee weken geleden gemerkt dat ze ook binnen 5 dagen kunnen komen in sommige gevallen.
  • Je hebt geen TV van Delta werkend. Dit duurt 2 tot 3 weken aangezien je helemaal nieuw in het systeem moet worden gezet bij Delta, deze moeten van tevoren eerst fysiek aansluiten. Helaas doen ze dat niet tegelijk met het installeren van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Volgende week dinsdag komen ze aansluiten. Binnen twee weken dus zoals timmie1 aangaf :) Eergisteren gebeld door de firma die het aansluiten doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Snelheidsverhogingen zijn uitgesteld tot volgend jaar. Eind november begin december komen de WiFiSpots online maar er worden nog geen verhogingen doorgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
timmie1 schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:27:
Snelheidsverhogingen zijn uitgesteld tot volgend jaar. Eind november begin december komen de WiFiSpots online maar er worden nog geen verhogingen doorgevoerd...
Die WiFi spots kan je wel vergeten, wat een brakke apparaten zijn die draadloze modems. Ook zeelandnet zelf is bij mij de laatste tijd zwaar achteruitgegaan, de ping is gewoonweg dramatisch op sommige momenten. Ik kan mijn favoriete spel 's-avonds niet eens spelen, allemaal lag pieken. Heb er al over geklaagd, mijn gewone modem is omgewisseld door een draadloze en mijn contatcen zijn vervangen. Op zich prima service ware het niet dat het geen reet geholpen heeft.
Ik heb mijn contract opgezegd en ga over naar een ADSL all in one pakket met interactieve TV. Straks heb ik tenminste een normale stabiele ping, weliswaar met een stuk lagere snelheid, maar het kost me het eerste jaar slechts €30 per jaar, scheelt me toch mooi een 19 euro per maand.
:)F :)F :)F :)F Zeelandnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Daarstraks ook veel traagheid bij het laden van websites, nu richting 23.00u gaat het weer een stuk beter.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het plaatje over de introductie van de Wifispots wat ik eerder had gepost is veranderd, alles is een dag opgeschoven lijkt het ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.delta.nl/Media/Images/thuis/283834/508854/landkaart_wifi_openstelling.JPG
Nog veel interessanter is een Google Maps kaartje die weergeeft waar je de Wifispots zou moeten kunnen vinden: http://www.delta.nl/multi...ab=locatiekaart_wifispots

• Wom

Wom

Afgelopen dinsdag is de verbinding in ons nieuwe huis opgeleverd. Ik kom van XS4ALL en nu dus Zeelandnet. Installatie verliep snel en de eerste speedtests geven een nette snelheid aan. Wel moet ik nog eens naar het meegeleverde modem kijken om te zien wat je er wel en niet mee kan.

Overigens waren we bij de bouw vergeten een stopcontact in de meterkast te plaatsen. We moesten dus even testen met een verlengkabel voor de modem :+

[ Voor 7% gewijzigd door Wom op 20-11-2014 10:35 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ZeelandNet heeft sinds deze week trouwens ook een eigen support forum: https://forum.zeelandnet.nl/

• Teuntje55
Krijg net een mail van Zeelandnet: Donderdag nacht 27-11 tussen 00:00 en 01:00 "Werkzaamheden" op het telefonie en internet netwerk, :+ waarschijnlijk gewoon de nieuwe instellingen die gestuurd worden naar de modems voor wifispots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
tweaker2010 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:25:
ZeelandNet heeft sinds deze week trouwens ook een eigen support forum: https://forum.zeelandnet.nl/
Is wel vreemd! Een jaar geleden zeiden ze nog dat ze niet van plan waren om het forum te heropenen in verband met slechte ervaringen in het verleden. Nu was ik het eigenlijk wel eens met de sluiting destijds want dat ging nergens over... :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Laatst online: 06-07 15:24
Is het nou al eens bekend wanneer Zeelandnet wordt overgenomen door een grotere partij in Nederland zodat Zeelandnet abonnee's ook eens mee kunnen komen met de snelheid en extra services waar de rest van Nederland al jaren (voor minder geld) gebruik van maakt? Het begint zo langzaamaan oneerlijk te worden.

Ik ben nu nog afhankelijk van ADSL snelheid, en helaas doet KPN de upgrade niet in Vlissingen zoals het in Middelburg heeft gedaan (80mbps). Overstappen naar Zeelandnet betekend echter dat ik er op alle fronten op achteruit ga omdat ik graag wat sneller internet heb. En dan moet ik ook nog eens zelf een digitale decoder kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Glopes schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:34:
Is het nou al eens bekend wanneer Zeelandnet wordt overgenomen door een grotere partij in Nederland zodat Zeelandnet abonnee's ook eens mee kunnen komen met de snelheid en extra services waar de rest van Nederland al jaren (voor minder geld) gebruik van maakt? Het begint zo langzaamaan oneerlijk te worden.

Ik ben nu nog afhankelijk van ADSL snelheid, en helaas doet KPN de upgrade niet in Vlissingen zoals het in Middelburg heeft gedaan (80mbps). Overstappen naar Zeelandnet betekend echter dat ik er op alle fronten op achteruit ga omdat ik graag wat sneller internet heb. En dan moet ik ook nog eens zelf een digitale decoder kopen.
Het ziet er naar uit dat ZeelandNet voorlopig nog van Delta blijft. Het is momenteel de meest stabiele en winstgevende tak van Delta, de coaxkabel.

KPN is nu druk bezig met xDSL-netwerken in Zeeland te upgraden. Heb je al op http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ gekeken? Daar kun je evt. upgrades terugvinden en huidige mogelijkheden op jouw adres ook nog eens teruglezen...

Ik ben het met je eens dat ze aan de dure kant zijn met weinig extra's. Komt doordat ze hier al jarenlang de enige zijn waar je terechtkunt voor meer dan 10Mbit. Gelukkig komt er nu wat concurrentie in de vorm van KPN. Dat zet weer wat druk op de ketel om klanten te behouden en dus aantrekkelijker te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

timmie1 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:41:
[...]
Het ziet er naar uit dat ZeelandNet voorlopig nog van Delta blijft. Het is momenteel de meest stabiele en winstgevende tak van Delta, de coaxkabel.
Voorlopig is een rekbaar begrip. Indaver (winstgevende afvalverwerker) staat immers ook al in de verkoop.
Ik denk dat Zeelandnet binnenkort door een Ziggo/UPC wordt overgenomen. Delta heeft dat geld hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De kabeltak (dus Zeelandnet) is inderdaad nog 1 van de weinige onderdelen binnen Delta die enigszins winstgevend is. Het is relatief gezien echter maar een klein onderdeel binnen Delta, van de totale omzet (2,1 miljard in 2013) draagt de kabeltak daar "maar" voor 80 miljoen omzet bij aan.

Indaver is wat dat betreft een stuk groter onderdeel binnen Delta (512 miljoen omzet), maar dat is relatief makkelijker te verkopen omdat het nogal een losstaand bedrijf is, en grotendeels in België actief is (de Zeeuwse aandeelhouders van Delta hebben daar dus wat minder affiniteit mee).

De komende tijd wordt het overigens nog wel spannend voor Delta, bepaalde (monopolie) onderdelen zoals het netwerkbedrijf (elektriciteit & gas netwerk) en Evides (drinkwaterbedrijf) moeten mogelijk verplicht worden afgesplitst zodat deze niet meer onder het commerciële Delta vallen maar direct in handen zijn van de (Zeeuwse) overheden. Daar lopen momenteel aantal rechtszaken over, maar dit is een langdurige proces wat nog jaren kan duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Mangofruit schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:09:
[...]

Die WiFi spots kan je wel vergeten, wat een brakke apparaten zijn die draadloze modems. Ook zeelandnet zelf is bij mij de laatste tijd zwaar achteruitgegaan, de ping is gewoonweg dramatisch op sommige momenten. Ik kan mijn favoriete spel 's-avonds niet eens spelen, allemaal lag pieken. Heb er al over geklaagd, mijn gewone modem is omgewisseld door een draadloze en mijn contatcen zijn vervangen. Op zich prima service ware het niet dat het geen reet geholpen heeft.
Ik heb mijn contract opgezegd en ga over naar een ADSL all in one pakket met interactieve TV. Straks heb ik tenminste een normale stabiele ping, weliswaar met een stuk lagere snelheid, maar het kost me het eerste jaar slechts €30 per jaar, scheelt me toch mooi een 19 euro per maand.
:)F :)F :)F :)F Zeelandnet
Heb zelf ook bewust gekozen voor een modem zonder wireless functionaliteit en een eigen draadloze router er aan gehangen.

Heb ook wisselende ervaringen met Zeelandnet. Bij mijn ouders thuis jarenlang problemen gehad, slechte pings en verbinding die 10x per dag even een paar seconde wegvalt. Klinkt niet heel erg, maar je downloads stoppen door de verbroken verbinding en online game sessies zijn ook vernaggeld.

Van het kastje naar de muur naar het kastje naar de muur gestuurd door Delta en Zeelandnet die naar elkaar blijven wijzen, en op den duur de overstap naar XS4ALL gemaakt en nooit meer problemen gehad.

In mijn eigen woning Zeelandnet weer een kans gegeven en ben er nu heel tevreden over, snelheid is super, stabiliteit is super en alles werkt zoals ik het wil. Zou het persoonlijk niet verkeerd vinden als Zeelandnet verkocht zou worden aan een grotere club, mijn ervaringen met Delta zijn al jaren slecht dus als ze die club er een tussenuit knippen kan het alleen maar beter worden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Laatst online: 06-07 15:24
timmie1 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:41:
[...]

KPN is nu druk bezig met xDSL-netwerken in Zeeland te upgraden. Heb je al op http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ gekeken? Daar kun je evt. upgrades terugvinden en huidige mogelijkheden op jouw adres ook nog eens teruglezen...

Ik ben het met je eens dat ze aan de dure kant zijn met weinig extra's. Komt doordat ze hier al jarenlang de enige zijn waar je terechtkunt voor meer dan 10Mbit. Gelukkig komt er nu wat concurrentie in de vorm van KPN. Dat zet weer wat druk op de ketel om klanten te behouden en dus aantrekkelijker te worden. ;)
Thnx voor de tip! Helaas geen mogelijkheden op mijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Helaas lijkt er al weer sprake van een soort "censuur" op het nieuwe Zeelandnet forum, een topic met de naam "Zeeland en kabeltv - waarom maar 1 kabeltv-aanbieder?" is verwijderd: https://forum.zeelandnet....r-1-kabeltv-aanbieder-168)

Het topic is nog wel terug te vinden op de Google Cache: http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Concurrentie is toch een beetje een vies woord voor de mensen bij Delta/Zeelandnet ;) het is jammer dat er niet gewoon een redelijke discussie over dat onderwerp kan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

https://forum.zeelandnet....v-gebruikers-inspraak-169 Misschien hierdoor? ;)
Die gebruiker loopt namelijk nogal te spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Is er bij jullie wat veranderd wat betreft modem(firmware)? Mijn modem is sinds werkzaamheden gisternacht al een stuk of 5 keer (remote) herstart maar er is geen update o.i.d. doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Het blijkt nu dat de test met "Draadloze DOCSIS" van Delta is afgerond. Ze wilden met "Draadloze DOCSIS" de buitengebieden draadloos van snel breedband voorzien, maar blijkbaar heeft het niks opgeleverd.

Arme mensen in het buitengebied... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@timmie1: ik had zelf eigenlijk vrij weinig hoop in die 'draadloze DOCSIS', voornaamste probleem is namelijk dat bij deze techniek een zichtverbinding nodig is (line of sight). En deze mag door niets belemmerd worden (zoals bomen etc.)

Je zou het kunnen vergelijken met een soort straalverbinding zoals vaak aanwezig is bij GSM masten. Er worden meestal hoge frequenties (10~40GHz) gebruikt bij dat soort verbindingen om storingen te voorkomen.

Ik zie zelf veel meer potentie in 4G-achtige technieken om buitengebieden relatief goedkoop aan een snelle verbinding te helpen, echter zit je daar weer met te lage datalimieten voor een vaste verbinding.

Anders moeten we toch maar Glasvezel gaan aanleggen in Zeeland :P, wie begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:20:
@timmie1: ik had zelf eigenlijk vrij weinig hoop in die 'draadloze DOCSIS', voornaamste probleem is namelijk dat bij deze techniek een zichtverbinding nodig is (line of sight). En deze mag door niets belemmerd worden (zoals bomen etc.)

Je zou het kunnen vergelijken met een soort straalverbinding zoals vaak aanwezig is bij GSM masten. Er worden meestal hoge frequenties (10~40GHz) gebruikt bij dat soort verbindingen om storingen te voorkomen.

Ik zie zelf veel meer potentie in 4G-achtige technieken om buitengebieden relatief goedkoop aan een snelle verbinding te helpen, echter zit je daar weer met te lage datalimieten voor een vaste verbinding.

Anders moeten we toch maar Glasvezel gaan aanleggen in Zeeland :P, wie begint ;)
Ja, ik weet wat je bedoelt. Straalverbindingen zijn ook redelijk gevoelig voor weersinvloeden ed. Ik had echter gehoopt dat ze dat nadeel op de een of andere manier omzeilden. Niet dus.

4G lijkt me op dit moment ook nog geen oplossing. Ik verwacht dat er dezelfde overbelastingsproblemen zullen ontstaan als met 3G als er meerdere vaste aansluitingen per mast zullen connecten. De telecombedrijven voelen er niets voor om hun volledige mastcapaciteit voor een handjevol thuisgebruikers te moeten reserveren.

Inderdaad, het voorlopig enige bruikbare alternatief is glasvezel. Het zou niet alleen de internetsnelheden flink opkrikken en prijzen neerhalen maar ook helpen bij verdere economische ontwikkeling. Iets waarover ze al 4 jaar jammeren bij de PS omdat Zeeland steeds op alle vlakken achterloopt op de rest van NL.

De gewone Zeeuw weet tnt eigenlijk niet wat hij mist en blijft dus voorlopig met de (kortetermijns)portomonee denken... :F

Ik zou wel graag glasvezel willen maar ben niet in staat om dat alleen hier naartoe te halen. Dus, als Prolution ooit eens mee wil helpen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Mijn Cisco EPC3925 van Zeelandnet heeft een firmwareupdate gehad, ik zie nu de optie IP Address Pass-through (This page allows you to add/delete passthrough CPEs (bypass NAT)).
Is het met deze optie nu mogelijk geworden om het router te bridgen, door het MACadres van mijn eigen router hier in te vullen? Iemand ervaring met deze optie? Op internet vind ik er nu niet bijzonder veel over terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Vandaag een eerste ervaring met de WiFiSpots gehad. Snelheidstest gaf 1.5Mbit down en 0.5Mbit up aan. Ping is redelijk hoog(80ms), hoewel het signaal nog wel redelijk was(2 streepjes). Ik vind het wel omslachtig werken. Je moet bijna in de tuin gaan staan om iets op te vangen. Loop je de voordeur voorbij, dan heb je gelijk geen verbinding meer. Vervolgens probeert hij met een nieuwe WiFiSpot verbinding te maken maar voordat je de handshake hebt, is het signaal al weer weg. Bovendien staan sommige modemrouters in Wireless G-mode, waardoor het signaal nog zwakker is.

Wel grappig, in de woonwijk is het aantal WiFi-netwerken bijna verdubbeld. De 2.4Ghz frequentie zit nu al zo goed als vol en eerste klachten over slechtwerkende WiFi-signalen heb ik al gehoord... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
WouterG schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:23:
Mijn Cisco EPC3925 van Zeelandnet heeft een firmwareupdate gehad, ik zie nu de optie IP Address Pass-through (This page allows you to add/delete passthrough CPEs (bypass NAT)).
Is het met deze optie nu mogelijk geworden om het router te bridgen, door het MACadres van mijn eigen router hier in te vullen? Iemand ervaring met deze optie? Op internet vind ik er nu niet bijzonder veel over terug.
Functions in the Pass Through section allow the user to route protocols through the firewall. IP Pass Through, found in the Filters and Hosts/Networks sections, route protocols through the firewall without Network Address Translation.

Helaas geen bridge maar een bypass zonder firewall en NAT, handig als je bijvoorbeeld een webserver hebt dan hoef je niet te natten.

Edit: Ik zag op de website van AT&T dat via deze methode wel een soort bridge mogelijk was (WAN IP),
wat dat betreft zou ik het gewoon proberen om de MAC adres van de router die je erachter hebt in te vullen.

[ Voor 10% gewijzigd door Teuntje55 op 08-12-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik ben wel ook benieuwd wat die "IP Address Pass-through" functie doet, hopelijk is het dan inderdaad (eindelijk) mogelijk om het wifi modem als bridge te gebruiken met een eigen router erachter :) (waarop dan netjes het WAN IP binnenkomt)

Zelf heb ik echter geen EPC3925 dus kan het helaas niet testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ze zijn ook druk bezig om IPv6 in de EPC3925 te krijgen, zie: http://www.ipv6.zeelandnet.nl/testing/

ZeelandNet is daar druk mee bezig. Leuk topic om te volgen: Het grote IPv6 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Snow_King schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:20:
Ze zijn ook druk bezig om IPv6 in de EPC3925 te krijgen, zie: http://www.ipv6.zeelandnet.nl/testing/

ZeelandNet is daar druk mee bezig. Leuk topic om te volgen: Het grote IPv6 topic
Mijn IPV6 is helaas na een aantal weken inactiviteit gedeactiveerd. Ik heb de router opnieuw geinstalleerd, nu DHCPv6 + PD ingeschakeld en firewall aangezet. Hebben ze iets veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:51:
[...]

Mijn IPV6 is helaas na een aantal weken inactiviteit gedeactiveerd. Ik heb de router opnieuw geinstalleerd, nu DHCPv6 + PD ingeschakeld en firewall aangezet. Hebben ze iets veranderd?
Niet dat ik weet. Bij mij werkt het al tijden prima. Neem anders even contact met Martijn daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Prolution schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:10:
Al enige tijd kan je inderdaad boven het 50GB datalimiet van de Highwinds server komen, wat nu precies het limiet is weet ik ook niet, ik ben er in ieder geval nog niet boven gekomen. De PIP pagina vermeld overigens nog wel het limiet van 50GB.
Ik geloof dat de daadwerkelijke limiet op 120 GB zit O-)

Gelukkig duurt de periode nog tot en met morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
avotar schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:25:
[...]

Ik geloof dat de daadwerkelijke limiet op 120 GB zit O-)

Gelukkig duurt de periode nog tot en met morgen.
Volgens het usenet-topic hier op T.net is het nieuwe limiet 250GB.
Dat zou ook goed kunnen want ik zit daar voor deze maand al over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

timmie1 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:28:
[...]

Volgens het usenet-topic hier op T.net is het nieuwe limiet 250GB.
Dat zou ook goed kunnen want ik zit daar voor deze maand al over.
Ja, ik kwam er nu ook weer in en de oude periode is er nog. Misschien gewoon een storing gisterenochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
Inmiddels is mijn Online.nl verbinding opgeleverd, de ping is stabieler dan die van Zeelandnet, ik kan weer normaal gamen en de internetsnelheid is maximaal 3,4 MB. Ik zit niet ver van de telefooncentrale (340 m dacht ik) Heb interactieve TV, ik kan het programma stopzetten en later verder gaan. En last but not least voor Internet( officieel 30 mbps) en Tv betaal ik het eerste jaar een kleine 30 euro. Ik neem de lagere intersnelheid voor lief. In ieder geval de komende 2 jaar heb ik geen Zeelandnet meer en misschien is ie over 2 jaar wel overgenomen door UPC en betalen we normale prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
Inmiddels is mijn Online.nl verbinding opgeleverd, de ping is stabieler dan die van Zeelandnet, ik kan weer normaal gamen en de internetsnelheid is maximaal 3,5 MB. Ik zit niet ver van de telefooncentrale (340 m dacht ik) Heb interactieve TV, ik kan het programma stopzetten en later verder gaan. En last but not least voor Internet( officieel 30 mbps) en Tv betaal ik het eerste jaar een kleine 30 euro. Ik neem de lagere intersnelheid voor lief. In ieder geval de komende 2 jaar heb ik geen Zeelandnet meer en misschien is ie over 2 jaar wel overgenomen door UPC en betalen we normale prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik had vanavond rond 17.00 en later verschillende keren rond 19.00 en 20.00~21.00 last van hoge pingspikes.
Surfen werd bijzonder irritant, video's laadden niet en VoIP wilde ook niet werken. Ook snelheden waren veel lager dan normaal, zo'n 8Mbit down en 2Mbit up. Gelukkig komt dit niet meer zo vaak voor als vroeger, maar vervelend is het nog wel.

IPv6 werkt overigens weer, bleek een bug in de router firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Het gaat weer lekker vanavond met de snelheid, max 3Mbit!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3989763778.png

[ Voor 93% gewijzigd door timmie1 op 16-12-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

Vandaag nog iemand anders met problemen? Ik heb continu uitval vandaag, regio Middelburg.

En nu ook op de storingspagina te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door killugh op 17-12-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hier ook.
Ik zie echter nergens een storingsmelding, wel een piek in de grafiek op allestoringen.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Sowieso heb ik het idee dat de laatste dagen het nogal traag is als het gaat om resolves. Uiteraard weet Zeelandnet van niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

timmie1 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:54:
Hier ook.
Ik zie echter nergens een storingsmelding, wel een piek in de grafiek op allestoringen.nl...
Ze hebben de melding weer weggehaald. Een van de grootste irritaties betreffende de klantenservice.....geen geschiedenis of overzicht met oude meldingen :(

[ Voor 4% gewijzigd door killugh op 17-12-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Oneplus one krijg ik het certificaat voor de Wifispots niet geïnstalleerd. Bestand kan niet worden gelezen. Zeker omdat het een aangepaste Kitkat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Prolution schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:35:
Ik ben wel ook benieuwd wat die "IP Address Pass-through" functie doet, hopelijk is het dan inderdaad (eindelijk) mogelijk om het wifi modem als bridge te gebruiken met een eigen router erachter :) (waarop dan netjes het WAN IP binnenkomt)

Zelf heb ik echter geen EPC3925 dus kan het helaas niet testen ;)
Poging gedaan maar helaas niet stabiel gekregen. Na een dag was de aangesloten router het WAN IP kwijt en kreeg deze hem ook niet meer terug.

Ik ga mijn contract maar uitzitten en daarna overstappen naar een provider waarbij ik wel mijn eigen netwerk in kan richten zoals ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
WouterG schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:12:
[...]

Poging gedaan maar helaas niet stabiel gekregen. Na een dag was de aangesloten router het WAN IP kwijt en kreeg deze hem ook niet meer terug.

Ik ga mijn contract maar uitzitten en daarna overstappen naar een provider waarbij ik wel mijn eigen netwerk in kan richten zoals ik dat wil.
Je kunt om een modemwissel vragen? De EPC3212 werkt prima want in bridgemode.
Delta monteurs hebben ze in hun bus liggen dus je kunt er zo eentje krijgen als hij bij je komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

timmie1 schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:34:
[...]

Je kunt om een modemwissel vragen? De EPC3212 werkt prima want in bridgemode.
Delta monteurs hebben ze in hun bus liggen dus je kunt er zo eentje krijgen als hij bij je komt
Nee, de EPC3212 leveren ze niet meer uit. Mijn EPC3212 is helaas een tijdje terug overleden en omgewisseld voor het WIFI model :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

WouterG schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:42:
[...]

Nee, de EPC3212 leveren ze niet meer uit. Mijn EPC3212 is helaas een tijdje terug overleden en omgewisseld voor het WIFI model :(
Raar? 2 maanden geleden kreeg ik van ZeelandNet nog de vraag welk modem ik wilde. Was een zakelijke verbinding overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Snow_King schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:25:
[...]

Raar? 2 maanden geleden kreeg ik van ZeelandNet nog de vraag welk modem ik wilde. Was een zakelijke verbinding overigens.
Die vraag kreeg ik 3 weken geleden nog, bij een monteurinstallatie. Volgens de monteur kan je er ook gewoon één komen omwisselen bij hen op kantoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Voor mij ook goed nieuws, zeelandnet gaat mij weer een modem leveren. Ik denk dat zeelandnet hun beleid hierin aangepast heeft want ik heb meerdere malen gevraagd om een EPC3212 of soortgelijk modem zonder routerfunctionaliteit of bridge functie maar kreeg steeds een negatief antwoord.
Ze zijn net op tijd, was van plan deze kerstvakantie een aanvraag voor ADSL te gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

En de gouwe ouwe epc 3212 draait hier weer. Wat direct opviel was de snellere laadtijd van websites. Het verbaasd me echt dat er zo'n slecht product door cisco op de markt gezet wordt (en vervolgens uitgeleverd door providers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
WouterG schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 01:29:
En de gouwe ouwe epc 3212 draait hier weer. Wat direct opviel was de snellere laadtijd van websites. Het verbaasd me echt dat er zo'n slecht product door cisco op de markt gezet wordt (en vervolgens uitgeleverd door providers)
Hoe is het je gelukt om die 3212 weer te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

timmie1 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:59:
[...]

Hoe is het je gelukt om die 3212 weer te krijgen?
Zeelandnet kwam nu zelf met dit aanbod. Mijn storingsmelding liep al geruime tijd, tijdens deze periode is meermalen aangegeven dat er niet van modem gewisseld kon worden maar vorige week belden ze zelf met het aanbod om het modem toch te vervangen met de 3212. Ik ben er blij mee O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Met de hulp van ArChie is het mogelijk om te kijken hoeveel kabelmodems er actief zijn in mijn coaxsegment (regio Middelburg), deze kabelmodems delen dus de beschikbare capaciteit op de kabel met elkaar.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Cable modems:
====================================================================================================================================
OUI       Manufacturer                         Count  Type                                                                          
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
00-0F-21  Scientific Atlanta, Inc                 16                                                                                
00-11-E6  Scientific Atlanta                       1  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-14-F8  Scientific Atlanta                      39  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-16-92  Scientific-Atlanta, Inc.                15  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-18-68  Scientific Atlanta, A Cisco             60                                                                                
00-19-47  Scientific Atlanta, A Cisco             66  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-1E-6B  Cisco SPVTG                              6                                                                                
00-25-2E  Cisco SPVTG                             11  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                                                    
08-80-39  Cisco SPVTG                              4                                                                                
10-5F-49  Cisco SPVTG                            108  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
18-55-0F  Cisco SPVTG                             16                                                                                
18-59-33  Cisco SPVTG                              8  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
24-76-7D  Cisco SPVTG                             30  Cisco EPC3208 (ED3.0, 8x4)                                                    
38-C8-5C  Cisco SPVTG                             10  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
44-58-29  Cisco SPVTG                             19                                                                                
50-39-55  Cisco SPVTG                             28                                                                                
54-D4-6F  Cisco SPVTG                              5  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco EPC2203 (ED2.0)/Cisco 8485DVB (ED2.0)        
60-2A-D0  Cisco SPVTG                             81  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                                                         
7C-B2-1B  Cisco SPVTG                             19                                                                                
A4-A2-4A  Cisco SPVTG                             88                                                                                
C8-FB-26  Cisco SPVTG                             28  Cisco EPC3928 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Total:           658
====================================================================================================================================

Er zijn 16 EuroDOCSIS downstream frequenties actief in mijn coaxsegment, namelijk
- 242 MHz
- 250 MHz
- 258 MHz
- 266 MHz
- 274 MHz
- 282 MHz
- 290 MHz
- 298 MHz
- 306 MHz
- 314 MHz
- 322 MHz
- 330 MHz
- 338 MHz
- 346 MHz
- 354 MHz
- 362 MHz

1 EuroDOCSIS downstream frequentie met 256 QAM modulatie bied ongeveer 50Mbit downstream capaciteit, totaal is er dus zo'n 800Mbit downstream capaciteit te verdelen over het aantal actieve kabelmodems. Dit is allemaal vergelijkbaar met Ziggo gebieden.

Deze scans/captures zijn gemaakt met een DVB-C USB Tuner i.c.m. de TransEdit tool, zie ook de uitleg: ArChie in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"\

Je kan hiermee ook checken of de geboden downstream capaciteit nog wel voldoende is, zie daarvoor ook de uitleg: ArChie in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

In mijn geval kon ik zien dat er voldoende capaciteit beschikbaar was, dit klopt ook wel want ik haal nagenoeg altijd mijn volledige snelheid.
Maar het is wel een handig hulpmiddel om mogelijke capaciteitsproblemen op de kabel te ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:30:
Met de hulp van ArChie is het mogelijk om te kijken hoeveel kabelmodems er actief zijn in mijn coaxsegment (regio Middelburg), deze kabelmodems delen dus de beschikbare capaciteit op de kabel met elkaar.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Cable modems:
OUI       Manufacturer                         Count  Type                                                                          
00-0F-21  Scientific Atlanta, Inc                 16                                                                                
00-11-E6  Scientific Atlanta                       1  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-14-F8  Scientific Atlanta                      39  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-16-92  Scientific-Atlanta, Inc.                15  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-18-68  Scientific Atlanta, A Cisco             60                                                                                
00-19-47  Scientific Atlanta, A Cisco             66  Scientific Atlanta EPX2203 (ED2.0)                                            
00-1E-6B  Cisco SPVTG                              6                                                                                
00-25-2E  Cisco SPVTG                             11  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                                                    
08-80-39  Cisco SPVTG                              4                                                                                
10-5F-49  Cisco SPVTG                            108  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
18-55-0F  Cisco SPVTG                             16                                                                                
18-59-33  Cisco SPVTG                              8  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
24-76-7D  Cisco SPVTG                             30  Cisco EPC3208 (ED3.0, 8x4)                                                    
38-C8-5C  Cisco SPVTG                             10  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
44-58-29  Cisco SPVTG                             19                                                                                
50-39-55  Cisco SPVTG                             28                                                                                
54-D4-6F  Cisco SPVTG                              5  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco EPC2203 (ED2.0)/Cisco 8485DVB (ED2.0)        
60-2A-D0  Cisco SPVTG                             81  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                                                         
7C-B2-1B  Cisco SPVTG                             19                                                                                
A4-A2-4A  Cisco SPVTG                             88                                                                                
C8-FB-26  Cisco SPVTG                             28  Cisco EPC3928 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
                                Total:           658

Er zijn 16 EuroDOCSIS downstream frequenties actief in mijn coaxsegment, namelijk
- 242 MHz
- 250 MHz
- 258 MHz
- 266 MHz
- 274 MHz
- 282 MHz
- 290 MHz
- 298 MHz
- 306 MHz
- 314 MHz
- 322 MHz
- 330 MHz
- 338 MHz
- 346 MHz
- 354 MHz
- 362 MHz

1 EuroDOCSIS downstream frequentie met 256 QAM modulatie bied ongeveer 50Mbit downstream capaciteit, totaal is er dus zo'n 800Mbit downstream capaciteit te verdelen over het aantal actieve kabelmodems. Dit is allemaal vergelijkbaar met Ziggo gebieden.

Deze scans/captures zijn gemaakt met een DVB-C USB Tuner i.c.m. de TransEdit tool, zie ook de uitleg: ArChie in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"\

Je kan hiermee ook checken of de geboden downstream capaciteit nog wel voldoende is, zie daarvoor ook de uitleg: ArChie in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

In mijn geval kon ik zien dat er voldoende capaciteit beschikbaar was, dit klopt ook wel want ik haal nagenoeg altijd mijn volledige snelheid.
Maar het is wel een handig hulpmiddel om mogelijke capaciteitsproblemen op de kabel te ontdekken :)
Leuk rapportje, heb er wel een paar vragen bij:
  1. Als ik het goed heb begrepen, zitten er er dus 658 EURODOCSIS 3.0-modems in jouw segment met een totale gedeelde capaciteit van 800Mbit? Is dat niet erg veel modems met zo weinig capaciteit? Bovendien zullen dit ook niet alle abonnees in dat segment zijn want ik ken genoeg mensen die hun kabelmodem op bepaalde momenten uitzetten.
  2. Hoe groot is jouw segment? M.a.w. is er een manier/kaart/link (publiekelijk) beschikbaar om te bepalen in welk segment je zit en hoe groot deze is? Gebiedsbenoemingen via de kabel zeggen niks, de tv zegt dat ik op het noordelijke deel van de stad zit terwijl ik met alle storingen en onderhoud aan het oostelijke deel zit.
  3. Heeft de software dat modemlijstje zo keurig samengesteld of heb je dat zelf (geautomatiseerd) gedaan? :P
Die 16 downstreamkanalen komen ongeveer overeen met die 800Mbit maar in principe zouden ze nog meer kanalen kunnen toevoegen om meer throughput te creëren. Je zou theoretisch met één kabelmodem 1.3Gbit kunnen halen(bij gebruik van 24 DS channels), al zijn die modems nog niet in gebruik en met huidig kabelnet naar verwachting ook niet realistisch.

Ik twijfel om ook zo'n DVB-C stick en die software te kopen want het is ook wel erg interessant :9 .
Kan een DVB-T stick misschien ook iets met de kabelfrequenties en modulaties? Of een analoge desktop tuner? Zo'n DVB-T stick heb ik nu al wel liggen en volgens de bijgeleverde software moet hij DVB-C ook kunnen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 03:09:
[...]

Leuk rapportje, heb er wel een paar vragen bij:
  1. Als ik het goed heb begrepen, zitten er er dus 658 EURODOCSIS 3.0-modems in jouw segment met een totale gedeelde capaciteit van 800Mbit? Is dat niet erg veel modems met zo weinig capaciteit? Bovendien zullen dit ook niet alle abonnees in dat segment zijn want ik ken genoeg mensen die hun kabelmodem op bepaalde momenten uitzetten.
  2. Hoe groot is jouw segment? M.a.w. is er een manier/kaart/link (publiekelijk) beschikbaar om te bepalen in welk segment je zit en hoe groot deze is? Gebiedsbenoemingen via de kabel zeggen niks, de tv zegt dat ik op het noordelijke deel van de stad zit terwijl ik met alle storingen en onderhoud aan het oostelijke deel zit.
  3. Heeft de software dat modemlijstje zo keurig samengesteld of heb je dat zelf (geautomatiseerd) gedaan? :P
Die 16 downstreamkanalen komen ongeveer overeen met die 800Mbit maar in principe zouden ze nog meer kanalen kunnen toevoegen om meer throughput te creëren. Je zou theoretisch met één kabelmodem 1.3Gbit kunnen halen(bij gebruik van 24 DS channels), al zijn die modems nog niet in gebruik en met huidig kabelnet naar verwachting ook niet realistisch.

Ik twijfel om ook zo'n DVB-C stick en die software te kopen want het is ook wel erg interessant :9 .
Kan een DVB-T stick misschien ook iets met de kabelfrequenties en modulaties? Of een analoge desktop tuner? Zo'n DVB-T stick heb ik nu al wel liggen en volgens de bijgeleverde software moet hij DVB-C ook kunnen ontvangen...
  1. Klopt er waren op het moment dat de capture gestart werd 658 actieve kabelmodems verbonden met het coax netwerk van Delta in mijn segment, diegene die hun kabelmodem niet aan hebben staan zijn inderdaad niet meegeteld omdat die simpelweg dus geen actieve verbinding hebben met het coax netwerk.
    Je zou inderdaad kunnen denken dat 658 modems actieve modems met 800Mbit downstream capaciteit nogal weinig is. Echter moet je wel rekening houden met dat lang niet iedereen tegelijkertijd actief bezig is met downloaden etc. Daarnaast heeft 70 á 80% van alle Zeelandnet abonnees waarschijnlijk een Basis (3 Mbit) of Midi (15Mbit) pakket.
  2. Hoe groot mijn coaxsegment precies is weet ik niet, meestal zijn deze segmenten opgedeeld per wijk. Een coaxsegment begint met een wijkcentrale/optical node die via glasvezel verbonden is met de backbone van Delta, in deze wijkcentrale wordt het signaal van glasvezel omgezet naar Coax. In de betreffende wijk is vervolgens de wijkcentrale weer verbonden met een aantal groepsversterkers (GV), en die zijn op zijn op hun beurt weer verbonden met een aantal eindversterkers (EV) waarop jij en ik zijn aangesloten op het coax netwerk. Voor meer info zie: SooK in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"
  3. Ik heb een capture van alle 16 EuroDOCSIS frequenties gemaakt, deze heb ik vervolgens naar ArChie gestuurd en die heeft er met een eigen tool het overzicht gegeneerd.
In principe kunnen er inderdaad nog meer downstream frequenties toegevoegd worden, dat zal in de toekomst (met hogere snelheden) ook zeker gaan gebeuren. Ziggo is op dit moment al testen aan het uitvoeren met modem die 16 downstream kanalen kan combineren (Technicolor TC7210).

Er zijn wel DVB-T sticks beschikbaar die ook het DVB-C protocol ondersteunen, maar ik gok dat een DVB-T only stick niet gaat werken helaas. Oude analoge apparatuur gaat ook niet werken lijkt me. Je moet maar eens checken of die stick ondersteund wordt door DVB Viewer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ZeelandNet gaat binnenkort 'bridge mode' ondersteunen voor het Cisco EPC3925 modem (het wifi-modem).
Deze optie komt beschikbaar naast de eind vorig jaar toegevoegde optie 'IP Pass-Through', waarbij je het mac-adres van je eigen router opgeeft.

Nu ben ik benieuwd of iemand beide opties goed kent en een vergelijking kan maken. Want als je voor bridge mode kiest, verlies je de WifiSpots functie. Ik heb al een aardig eind rondgezocht maar kan geen documentatie vinden die ingaat op de verschillen tussen deze twee 'features'.

Weet je hier meer van? Ik hoor het graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

P Pass-Through Werkte niet bij (verbinding viel steeds weg), ik ben blij dat ik toch nog een 3212 heb kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:48
Ik heb een alles-in-1 abonnement besteld, maar krijg nu de volgende mail:

Uit onze administratie blijkt dat wij de installatie van uw Alles-in-1 abonnement pas kunnen realiseren als u bij DELTA een kabelabonnement heeft aangevraagd. Wij verzoeken u om dit zo spoedig mogelijk te regelen via 0800-5150.

Lekkere service..... ik bestel bij hun toch een tv, internet en telefoon abo?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ondanks dat het een alles in 1 pakket is, zul je toch 2 rekeningen krijgen. 1 van delta en 1 van Zeelandnet.
Het zijn nog altijd 2 aparte bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

carpebios schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:49:
Ik heb een alles-in-1 abonnement besteld, maar krijg nu de volgende mail:

Uit onze administratie blijkt dat wij de installatie van uw Alles-in-1 abonnement pas kunnen realiseren als u bij DELTA een kabelabonnement heeft aangevraagd. Wij verzoeken u om dit zo spoedig mogelijk te regelen via 0800-5150.

Lekkere service..... ik bestel bij hun toch een tv, internet en telefoon abo?
Het stond wel behoorlijk duidelijk in de voorwaarden anders hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Het staat inderdaad duidelijk aangegeven dat je geen ZeelandNet-diensten kunt afnemen zonder (geactiveerde) TV-Basis aansluiting van Delta. Staat zowel in voorwaarden en op Alles-in-een overzichtpagina als op het forum.

Overigens heeft ZeelandNet webcare via het forum aangegeven dat er weer een snelheidsverhoging aankomt dit voorjaar. Uiterlijk juni zullen desbetreffende abonnementen dus verhoogd zijn. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door timmie1 op 01-03-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
timmie1 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:00:
Het staat inderdaad duidelijk aangegeven dat je geen ZeelandNet-diensten kunt afnemen zonder (geactiveerde) TV-Basis aansluiting van Delta. Staat zowel in voorwaarden en op Alles-in-een overzichtpagina als op het forum.

Overigens heeft ZeelandNet webcare via het forum aangegeven dat er weer een snelheidsverhoging aankomt dit voorjaar. Uiterlijk juni zullen desbetreffende abonnementen dus verhoogd zijn. ;)
Neemt niet weg dat het slechte service is. Je zou dat ook gewoon met Zeelandnet als "proxy" aan moeten kunnen vragen.

Maar goed, Delta kan dat intern al niet fatsoenlijk regelen met hun eigen afdelingen dus laat staan dat ze dit ooit samen met Zeelandnet fatsoenlijk voor elkaar krijgen.

Ben wat dat betreft bij dat ik in een wijk woon waar ik kan overstappen op glasvezel. Nog één probleem met Delta of Zeelandnet en heel de bende gaat er uit.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste