Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 21:11
Zakelijke breedband hier inmiddels up (0% loss). Verbinding naar Delta datacenter in Goes nog steeds down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 15:33
jaaa ben eindelijk weer online..... (particulier is ook inmiddels up)
DNS en telefonie werken bij mij weer.

@timmie1 Ja inderdaad Mailservers werken nog niet.
@Sard0niX Zal wel met de Dataserver te maken hebben dat mail het nog niet doet.

Update: 15:06 mailservers werken weer inmiddels...
Update: 15:29 blijkbaar niet voor iedereen, streekgebonden?

[ Voor 49% gewijzigd door Teuntje55 op 29-04-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Hier ligt alles nog plat, modem blijft hangen bij 'online'.
Verbinding is van buitenaf ook nog niet te pingen.

Jammer voor hen, nu mag alles opnieuw binnengehaald worden. Weer 300GB extra dataverkeer over hun netwerk...

Mailservers hier nog steeds niet bereikbaar, net als hun website en webmail. Ook people.zeelandnet.nl doet het trouwens niet.

ZeelandNet is wel nu trending topic op Twitter :P Toch iets positiefs :9

[ Voor 31% gewijzigd door timmie1 op 29-04-2014 15:30 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Denk/hoop dat we weer een financiële compensatie krijgen, net zoals die grote telefonie storing, toen kreeg iedereen daarna een maand gratis telefonie (particulier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 15:45
Zakelijk en zit nu op 76% packetloss.

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
NedStar schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:39:
Zakelijk en zit nu op 76% packetloss.
@NedStar hoe is het nog met je ZeelandNet debacle afgelopen?

@Teuntje Ik hoef geen gratis telefonie, is maar 8,00/mnd. Ik wil stabieler internet met lagere tarieven en anders glasvezel...

Vodafone 4G werkt tot nu toe prima :)

Edit:

Fout verbinden met IMAP server: mail.zeelandnet.nl.
110 : Verbinding is verlopen

[ Voor 10% gewijzigd door timmie1 op 29-04-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Hier bij de klant ook problemen. Onze webservices zijn onbereikbaar voor gerbuikers, en wij zitten volledig en redundant op het glas. Wel 56% packetloss.

[ Voor 6% gewijzigd door satya op 29-04-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
timmie1 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:45:
[...]

@Teuntje Ik hoef geen gratis telefonie, is maar 8,00/mnd. Ik wil stabieler internet met lagere tarieven en anders glasvezel...
Ik ook... Helaas zal Zeelandnet het anders zien, en zeker geen glasvezel 1 april is al voorbij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 15:45
@timmie1

Ze hebben de ping problemen gelukkig alsnog "verholpen". Er zijn nog steeds flinke fluctuaties in de ping tijdens de avonduren maar het is gelukkig weer bruikbaar te noemen.
Overigens ben ik met de telefoon support helemaal gestopt, na drie keer niet terug gebeld te zijn en elke keer maar het verhaal herhalen was ik hier helemaal klaar mee.
De technische support spreekt elkaar ook elke keer tegen, zo zou het een probleem zijn in mijn eigen meterkast waarna een hogere afdeling doodleuk meld dat het een intern probleem is bij zeelandnet. Helaas neemt daarna ook niemand de verantwoordelijkheid en kan je fluiten naar enig contact.
Ook is contact met iemand hogerop compleet onmogelijk en moet je elke keer door meerdere lagen. Elke stap hoger verhoogt je kans dat iemand het naast zich neer legt en je weer bij de normale support kan beginnen.

Verder werd ik ook nog s'avonds zomaar opgebeld door zeelandnet nadat ik aan het klagen geslagen was bij de normale support. Deze beste meneer vertelde mij dat hij al maanden voor mij bezig was en elke dag druk bezig is met mijn probleem. Vervolgens vroeg hij of ik nog problemen had :F. Na een lang gesprek met de verzekering dat het nu geen maanden meer ging duren vervolgens niks meer gehoord..

Uiteindelijk maar verder gegaan met de email waarbij ik wel elke keer met hetzelfde contact persoon bezig ben. De reactietijd is wat sloom maar eindelijk kom ik ergens. Na doodleuk te hebben verteld dat ik geen "idiote" consument ben en alles goed met tegen argumenten en bewijs op tafel had gelegd werd het doorgestuurd naar de juiste systeembeheerder.
De systeembeheerder nam het vervolgens serieus en zag aan mijn bewijs dat de storing duidelijk aanwezig was. Nadat de systeembeheerder de moeite nam om zelf in de log files te duiken was het probleem duidelijk zichtbaar en zagen ze dat dit alsnog door de ruis kwam.

Vervolgens kreeg ik een pluim voor het goed in kaart brengen van het probleem met de melding dat ze zelden dit soort duidelijke informatie krijgen. 8) Helaas heb ik dit dan ook al tig keer zo verteld met emails erbij maar nam gewoon tot nu toe, niemand daar de moeite. 8)7

Gelukkig zit ik nu vier weken weer met redelijk stabiel internet en neem ik binnenkort weer contact op voor een vergoeding en wil ik even duidelijk weten wat nu de oplossing was.
Al met al dus ruim 9 maanden bezig geweest en zie ik helaas alsnog enige ping fluctuatie (tot 200ms) in de avonduren, weliswaar flink gedempt maar zolang het patroon er nog in zit slaap ik toch minder lekker :9

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12
Helaas nog geen nieuwsbericht @ Tweakers. Probeerde het net ook al te submitten als nieuws maar het was al bekend ;)

Edit: zie nu net een nieuwsbericht verschijnen :P
nieuws: Zeelandnet kampt met grote storing en overweegt compensatie

[ Voor 52% gewijzigd door Prolution op 29-04-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tja, het voelt als mosterd na de maaltijd. Inmiddels draait alles weer en komt Tweakers nu pas met een nieuwsbericht dat er een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zelfs hier draait alles nu wel, ping en snelheid zijn niet erg stabiel.
PING naar 8.8.8.8 gaat met ruim 70ms, af en toe een timeout of uitschieter naar 2500ms.
Snelheid tussen 20/30Mbit.

En dat nieuwsbericht, ja, die is wel heel erg laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb hier een zwik aan misgelopen E-mails. Gelukkig een aantal van bekenden, die nog geen bounce hebben gekregen, keep fingers crossed.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Over het nieuwsbericht: Ik had het dacht ik ingezonden rond +- 14:30, aangezien het me verbaasde dat er nog geen artikel was na 8 uur downtime o.i.d.. Als Ziggo zo lang plat zou liggen, zou heel Nederland in rep&roer zijn.

Toen het daadwerkelijk op de site stond, was inderdaad net voor sommige mensen het probleem opgelost (niet alle, dat was pas na 17:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Rub3s schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:30:
Over het nieuwsbericht: Ik had het dacht ik ingezonden rond +- 14:30, aangezien het me verbaasde dat er nog geen artikel was na 8 uur downtime o.i.d.. Als Ziggo zo lang plat zou liggen, zou heel Nederland in rep&roer zijn.

Toen het daadwerkelijk op de site stond, was inderdaad net voor sommige mensen het probleem opgelost (niet alle, dat was pas na 17:00).
Ik had het zelfs al rond 11:00 ingezonden, die van omroep zeeland (jij had de website van zeelandnet waarschijnlijk?).

Blijkbaar geeft tweakers geen hol om Zeeland, maarja het is ook na Limburg het afvoerputje van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Teuntje55 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:17:
[...]
Ik had het zelfs al rond 11:00 ingezonden, die van omroep zeeland (jij had de website van zeelandnet waarschijnlijk?).

Blijkbaar geeft tweakers geen hol om Zeeland, maarja het is ook na Limburg het afvoerputje van Nederland.
Klopt, de storing stond als sinds vanochtend vroeg op AlleStoringen. Maar als iDeal er bijvoorbeeld even uitligt is dat blijkbaar veel groter nieuws dan het de provincie Zeeland die een complete werkdag zonder internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb inderdaad ook ingestuurd toen er wat meer bekend werd over de hele situatie. Heb het vaker gedaan en lijkt er volgens mij ook op dat het 'te onbelangrijk' nieuws is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hier komt gemiste E-mail weer mondjesmaat binnen, maar ik mis nog steeds mails.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Probleem is verooorzaakt door een module in de backbone bij zeelandnet. Na het vervangen van een kaart met gepatchte software kwam alles weer goed, zoals eht mij verteld is ten minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Teuntje55 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:17:
[...]

Nope, ik geloof dat ik ook een artikel van Omroep Zeeland ingestuurd waarin stond dat de storing waarschijnlijk nog wel even ging duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:27

Snow_King

Konijn is stoer!

satya schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:19:
Probleem is verooorzaakt door een module in de backbone bij zeelandnet. Na het vervangen van een kaart met gepatchte software kwam alles weer goed, zoals eht mij verteld is ten minste.
Als één "line card" daar voor kan zorgen is er iets goed mis met je redundantie,

Ik heb wel vaker zulke "line cards" kapot zien gaan, maar dan heb je er altijd een die het werk daarna over neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Snow_King schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:42:
[...]
Als één "line card" daar voor kan zorgen is er iets goed mis met je redundantie,

Ik heb wel vaker zulke "line cards" kapot zien gaan, maar dan heb je er altijd een die het werk daarna over neemt.
Zeelandnet heeft geen redundantie wat dat betreft. Intern bij Delta zal er nu ook wel een storm losbreken hierover, maar ja als het kalf verdronken is dempt men de put. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Met de grote storingen van de laatste tijd vraag ik me inderdaad ook af in hoeverre bepaalde onderdelen van het Zeelandnet netwerk (backbone) redundant zijn uitgevoerd.

Ik kan begrijpen dat bijvoorbeeld op stad/wijk niveau het netwerk niet (geheel) redundant is, maar in het hoger liggende netwerk (backbone) waar al het dataverkeer door heen gaat lijkt me toch wel handig om geen single point of failure te hebben ;)

Maar goed zo zie je dus ook dat Zeelandnet/Delta maar een relatief kleine club is vergeleken met bijv. een Ziggo waar ik dit niet zo snel zie gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Snow_King schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:42:
[...]

Zou bijzonder treurig zijn als dat inderdaad het geval zou zijn, echter kan ik me niet voorstellen dat één line card kapot is gegaan zonder dat de andere het overneemt. Zou eerder de aansturing van de line cards zijn die defect is geraakt lijkt me. (Maar goed, ik weet niet wat voor apparatuur ze gebruiken)

Overigens had ik de nieuwssubmit al gisterochtend rond 4:30 gedaan. Leuk om te zien inderdaad dat tweakers er zo op zit :')

[ Voor 12% gewijzigd door whyz op 30-04-2014 12:26 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

whyz schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:23:
[...]

Zou bijzonder treurig zijn als dat inderdaad het geval zou zijn, echter kan ik me niet voorstellen dat één line card kapot is gegaan zonder dat de andere het overneemt. Zou eerder de aansturing van de line cards zijn die defect is geraakt lijkt me. (Maar goed, ik weet niet wat voor apparatuur ze gebruiken)
Het blijft inderdaad gissen. Al ben ik wel erg benieuwd wat het precies was.
whyz schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:23:
Overigens had ik de nieuwssubmit al gisterochtend rond 4:30 gedaan. Leuk om te zien inderdaad dat tweakers er zo op zit :')
Dramatisch hoe snel Tweakers dit bericht plaatste. Het stond al een paar uur in "de queue".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Afgezien van het feit dat het schandalig is dat één defect op zo'n grote schaal effect kon hebben, viel het me wel op dat heel veel bedrijven en overheidsdiensten ook gewoon stillagen. Zelfs het ADRZ had er last van. Als het echt zo is, dan is dat een zorgelijke situatie. Blijkbaar is de afhankelijkheid van ZeelandNet groot en denkt niemand er ook aan om een extra backup-lijn te nemen...?
Waarom? Is het te duur om een DSL- en ISDN-lijntje standby te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

timmie1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:55:
Kosten-baten afweging waarschijnlijk. Het kost zoveel en wij hebben toch 'nooit' een storing dus dan maar geen backup. Ze zijn recent geswitcht van IT leverancier, kleine moeite om daar een lijntje af te nemen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:55:
Afgezien van het feit dat het schandalig is dat één defect op zo'n grote schaal effect kon hebben, viel het me wel op dat heel veel bedrijven en overheidsdiensten ook gewoon stillagen. Zelfs het ADRZ had er last van. Als het echt zo is, dan is dat een zorgelijke situatie. Blijkbaar is de afhankelijkheid van ZeelandNet groot en denkt niemand er ook aan om een extra backup-lijn te nemen...?
Inderdaad. Ik erger me dan ook kapot aan iedereen die schreeuwt: "Schadevergoeding!!"

Dan denk ik, had voor EUR 20,00 per maand er een lijntje naast genomen zodat je nog je werk kan doen.

Hoop ook dat rechters hier in mee gaan, want ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor de afhankelijkheden die je maakt. Niet maar alles bij je leverancier neer gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

sus

is druk :+

Heeeey, sinds vandaag ineens van 120mbit naar 160mbit gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ze hebben inderdaad de snelheden stilletjes verhoogd: http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/internet/

Behalve voor het Premium abo zo lijkt het, en die heb ik :P

Edit:
overzichtje voor de volledigheid:

Basis - 3Mb/1Mb (geen verhoging)
Midi 10Mb/2Mb --> 15Mb/2Mb
Premium 60Mb/6Mb (geen verhoging)
Super 120Mb/10Mb --> 160Mb/10Mb
Extreem 200Mb/10Mb (geen verhoging)

Basis, Premium & Extreem krijgen dus (vooralsnog) geen snelheidsverhoging.

Wel een beetje jammer dat de upload op 10Mb blijft steken bij de hogere abo's, zeker met alle cloud diensten van tegenwoordig is een upload van 15~20Mb toch wel handig :) .

[ Voor 67% gewijzigd door Prolution op 01-05-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:25
Hier ook een verhoging zichtbaar op de pip-pagina. mijn super is ook naar 160Mbit.

Zeeer zeker jammer dat de upload achterblijft, met mn Synology zou dat toch wel heel fijn zijn.
Wat bij Zeelandnet achterblijft is ook de mogelijkheid voor een vast IP voor particulieren, gelukkig onlangs een DNS ingesteld op mn DS212 en werkt ook prima.

Iig weer blij met de snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 18:27

bonyuri

Investigator!

Hmmm, misschien dan toch maar eens kijken naar een Super abonnement.
Kan mijn analoge telefonie eraf, die gebruik ik toch (bijna) niet meer...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het Extreem abo is door deze snelheidsverhoging mijn inziens behoorlijk kansloos geworden. Je betaald 25 euro meer voor 40Mb download erbij. De upload van dat abo kan gewoon naar 20Mb lijkt me?! :P

Misschien dat het komt door bepaalde limitaties aan het kabel netwerk, dat geen hogere upload toestaat op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Flauw hoor! Andere abonnementen zoals Premium blijven op dezelfde snelheid en deze verhogen ze zomaar eventjes... Voor de prijs die je nu al voor Premium betaalt mag je best wat meer krijgen. 200Mbit/10 is wel leuk, 75,00/mnd is echter wel te gortig. Ze zijn nu ronduit duur! En zolang de uploadsnelheid ook achterblijft...

Beperkingen in het netwerk moeten geen probleem zijn, er zijn 2 andere kabelaars die symmetrische snelheden over coax aanbieden en dat schijnt prima te gaan. Het is gewoon een keuze van ZeelandNet.

@bonyuri, Ik heb vaker zo'n reactie gelezen. Als je echter zo'n grote storing meemaakt als afgelopen week, dan ben je wel blij met je analoge telefonie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

timmie1 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:58:
Flauw hoor! Andere abonnementen zoals Premium blijven op dezelfde snelheid en deze verhogen ze zomaar eventjes... Voor de prijs die je nu al voor Premium betaalt mag je best wat meer krijgen. 200Mbit/10 is wel leuk, 75,00/mnd is echter wel te gortig. Ze zijn nu ronduit duur! En zolang de uploadsnelheid ook achterblijft...
Voert Zeelandnet een keer een verhoging door, is het weer niet goed. Dat die andere abbo's nu meer waar voor hun geld bieden doet daar niets aan af. De rest volgt een andere keer wel hoor (wie weet binnenkort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een abbo aanpassing gedaan met sneller internet. Krijg ik nu net een nieuw modem met wifi (cisco). Ik gebruikte echter tot nu toe een Apple Airport Extreme achter het modem waarmee ik makkelijk de toegangsprivileges van de kinderen kon regelen. Overigens zitten alle gebruikers in huis met een Apple computer of iPhone/iPad te werken. Nu vermoed ik dat die vlieger niet meer opgaat met dit nieuwe modem. Ben dus huiverig om die te installeren. Terecht? En zijn er eventueel andere opties (ik denk aan een ander modem dat wel de snellere verbindingen van het nieuwe abbo aankan -want de huidige kan dat blijkbaar niet, te oud), zodat ik de Apple Airport Extreme nog steeds kan gebruiken voor het regelen van de wifi verbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@mbaert: wat voor type wifi-modem heb je gekregen van Zeelandnet? Ben namelijk benieuwd of ze nog steeds de Cisco EPC3925 leveren, of inmiddels een nieuwer type (met bijv. 5Ghz Wifi ondersteuning)

Indien je de router (& wifi) functionaliteit van dat nieuwe wifi-modem niet wilt gebruiken kan je vragen aan de helpdesk van Zeelandnet of dat kan worden uitgeschakeld (in bridge modus zetten). Ik weet niet zeker of ze dit ook doen, maar je zou het na kunnen vragen. Gewoon aangeven dat je je eigen router wilt gebruiken.

Of je kan vragen om het wifi-modem in te wisselen voor een "echt" modem zoals een Cisco EPC3212 (die heeft geen router & wifi functionaliteit ingebouwd). Dat modem kan ook de hogere snelheden aan.

Ik zou op dit moment niet je Apple Airport Extreme achter dat nieuwe wifi-modem zetten omdat je dan feitelijk 2 routers achter elkaar hebt staan, en dat wil je liever niet hebben in een netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je snelle reactie PROLUTION. Het geleverde modem is idd de EPC3925. Die zullen ze wel in grote hoeveelheid aangeschaft hebbenen dan willen ze er natuurlijk ook vanaf ;-)
Mijn vermoeden wordt dus idd bevestigd. Ik zal dan maandag maar eens bellen naar de Zeelandnet helpdesk. Ben benieuwd. Deze blijft gewoon lekker in de doos. Het grappige (?) is wel dat ik aangegeven heb mijn Apple Airport Extreme te willen blijven gebruiken. Daar is dus duidelijk geen rekening mee gehouden :-(
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Toevallig heb ik ongeveer 8 maanden geleden bij de aansluiting van mijn moeder der huis om het oudere type gevraagd. maar deze kon men niet meer leveren, ik verwacht dan ook dat dit bij jou niet anders zal zijn.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt er dan geen Airport achter gezet?
whyz schreef op zondag 04 mei 2014 @ 07:30:
Toevallig heb ik ongeveer 8 maanden geleden bij de aansluiting van mijn moeder der huis om het oudere type gevraagd. maar deze kon men niet meer leveren, ik verwacht dan ook dat dit bij jou niet anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even terug naar het nieuwe wifi modem van Zeelandnet. Ik zie nu dat je bij de instellingen daarvan aan kunt geven dat het modem wel of geen wifi doorgeeft. Stel ik geef "disable" aan, In dat geval kan ik toch wel straffeloos mijn Airport Extreme erachter hangen en die een Wifi signaal door laten geven? En dan kan ik de huidige instellingen om wifi te hebben (naam en wachtwoord) gewoon blijven gebruiken neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:10:
Nog even terug naar het nieuwe wifi modem van Zeelandnet. Ik zie nu dat je bij de instellingen daarvan aan kunt geven dat het modem wel of geen wifi doorgeeft. Stel ik geef "disable" aan, In dat geval kan ik toch wel straffeloos mijn Airport Extreme erachter hangen en die een Wifi signaal door laten geven? En dan kan ik de huidige instellingen om wifi te hebben (naam en wachtwoord) gewoon blijven gebruiken neem ik aan.
Misschien kan ik het wel voor je beantwoorden:

Dat kan, houd er wel rekening mee dat je nu een dubbele firewall hebt, schakel dan de firewall in je Airport Extreme uit.

Ik neem aan dat je kunt subnetten?, de DHCP server van de Airport Extreme moet nu in een ander IP groep\range komen te staan die niet stoort met het Cisco modem uiteraard met dezelfde prefix.

Bij gateway en Dns moet dan het IP van het Cisco modem van Zeelandnet komen te staan, ook kun je de router wan IP het beste static maken buiten de IP range van het modem.

Ik ben geen expert hierin, als ik het fout hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de Apple Airport kreeg ik een foutmelding en het advies om de Cisco modem in Bridge modus te zetten. Dat heb ik het Airport Configuratieprogramma laten doen en sindsdien werkt alles naar behoren en kan ik zoals vroeger alles gewoon beheren vanuit dat programma. Nu dus nieuw modum (sneller), en toch mijn Apple Airport Extreme erachter aangesloten. Hoe het nu precies gaat weet ik niet, maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Dus Apple Airport kan hem in Bridge modus zetten?, dan moet er wel ergens een verborgen "knop" zitten die iedereen ook zou moeten kunnen activeren.

Dat zou betekenen dat Zeelandnet het alleen hiden gemaakt heeft en dus niet geheel geblokkeerd _/-\o_ .

Helaas heb ik alleen een modem en geen modem/router van Zeelandnet, wat ook weer een voordeel is natuurlijk :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg het advies van iemand die dat ook had gedaan om het toch terug te zetten naar DHCP en NAT en dan via Airport de foutmelding te negeren. Zou anders fouten geven met Airplay. Alles lijkt het in elk geval wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Indien Zeelandnet geen "modem-only" meer kan leveren (dus bijv. de EPC3212) lijkt me ook dat ze de het wifi-modem wel in bridge modus kunnen zetten. Anders zit je met een dubbele NAT (router) in je netwerk wat problemen kan opleveren bij bepaalde applicaties (zoals online gaming).

@mbaert: je kan checken of je wifi-modem nu in bridge staat, dan zou je eigen router (die Apple Airport) een extern IP adres moeten krijgen (je Zeelandnet IP). Indien dat zo is dan staat ie in Bridge en zou ik er verder niets meer mee doen, indien alles goed werkt natuurlijk :)

Ik vraag me overigens af of je Apple Airport echt je wifi-modem instellingen kan aanpassen, wat mogelijk ook zou kunnen is dat je nu de router functionaliteit van je Apple Airport is uitgeschakeld en dat deze nu als een soort AccessPoint werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Prolution schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:19:
Indien Zeelandnet geen "modem-only" meer kan leveren (dus bijv. de EPC3212) lijkt me ook dat ze de het wifi-modem wel in bridge modus kunnen zetten. Anders zit je met een dubbele NAT (router) in je netwerk wat problemen kan opleveren bij bepaalde applicaties (zoals online gaming).
Lees op tweakers dat als je DCHP op het modem uitschakeld en een DMZ inschakeld je ook al een heel eind komt, dit is denk ik het beste middel tegen het niet kunnen gebruiken van bridge modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De routermodus van de Airport staat nu uitgeschakeld (brugmodus). Denk dus dat je laatste mogelijkheid is gebeurd Prolution. Omzetting is echt via het Airport configuratieschema gegaan. Erg makkelijk. Vandaar dat ik die er ook aan wilde laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Apple Airport Configuratieprogramma geeft dit allemaal zelf netjes aan en adviseert het in Bridge modus te zetten en doet dat dan ook voor mij. Hoef ik zelf niet aan te zitten prutsen. Voordeel: alles werkt nu naar behoren. Benieuwd of ik in de nabije toekomst hier nog problemen mee ga krijgen. Heb nog niet alles getest (Airplay bijvoorbeeld).
Teuntje55 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:53:
[...]

Lees op tweakers dat als je DCHP op het modem uitschakeld en een DMZ inschakeld je ook al een heel eind komt, dit is denk ik het beste middel tegen het niet kunnen gebruiken van bridge modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
Ah oke, betekend dus dat de Apple Airport nu als een switch is geconfigureerd.

Helaas dus geen echte bridge modus van modem naar router, nu is het dat de router bridged naar het modem. Modem is dus de master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
tweaker2010 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:23:
[...]

Voert Zeelandnet een keer een verhoging door, is het weer niet goed. Dat die andere abbo's nu meer waar voor hun geld bieden doet daar niets aan af. De rest volgt een andere keer wel hoor (wie weet binnenkort).
Tuurlijk, al eens bij de prijzen van Ziggo gekeken? Voor de prijs die ik hier voor Premium 60/6 internet + KabelComfort bij Delta/ZeelandNet betaal, heb je 90/9 internet + kabeltv en de keuze voor kortingen op abonnement of decoder. Ook heb je daar misschien bij het duurste pakket wat minder Mbit's down, je krijgt er wel een upload van 18Mbit bij.

Ze zijn nog wel goedkoper en stabieler dan KPN... Ook zitten er minder 'mutsen' aan de telefoon in vergelijking met andere providers. Dat mag ook wel gezegd worden.

Al met al zouden we dus meer waar voor ons geld krijgen als ze Premium en de andere abo's ook nog zouden verhogen. Misschien komt die verhoging binnenkort nog, dan zou kunnen ivm de recente onderhoudswerken overal.

Heeft iemand hier nog een idee waarom ZeelandNet blijft vasthouden aan 10Mbit upload, zelfs met het duurste abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:22:
[...]
Heeft iemand hier nog een idee waarom ZeelandNet blijft vasthouden aan 10Mbit upload, zelfs met het duurste abo?
Ik gok een spectrum breedte op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zijn er mensen die afgelopen week ook mails zijn kwijtgeraakt door de storing van ZeelandNet datacenter?
Een aantal mails in de inbox zijn kwijt, paar naar mij verstuurde mails zijn ook niet aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:25
Ik heb gisteren een aanbieding gehad van zeelandnet om over te stappen naar een alles in 1 pakket met een cadeau. Zit ik nu te kijken:
huidige situatie
premium internet +bellen= € 31 + € 15,20 - korting € 6,95 = 39,25
Delta digitale tv € 17,00
Totaal nu 56,25
Alles in 1 premium € 54,95 met als cadeau 6 maanden sport net (heb ik al) of filmnet
dus een winst van 1,30 p/m, 15,60 euro per jaar. Maar dan krijg ik wel een wifimodem. Is zo'n wifimodem handig? nu werkt tenslotte alles ook! Kortom goeie dela of niet. Voor het geld hoef ik het niet te doen. als het cadeau nu een tablet was dan werd het wel intteresant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het ligt aan de contractduur. Straks zit je er een poos aan vast en wordt er binnenkort een prijsverlaging doorgevoerd, daar heb je dan niets aan. Vorig jaar kreeg je bij het alles-in-1 pakket alleen een tablet bij een contract van 2 jaar. Bovendien bestaan 'gratis' cadeautjes niet. Links of rechtsom betaal je daar ook voor. ;)

PS: ik lees dat je bij een 2-jarig contract een 'gratis' Galaxy Tab 4 of 'gratis' interactieve HD-ontvanger krijgt.
Bij een 1-jarig contract krijg je alleen 6 maanden het film- of sportpakket. En die WiFi modem is in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
als je al los premium internet + bellen hebt, kun je geen tablet of hd ontvanger krijgen door 2 jaar alles in 1 vast te leggen. Dan moet je gaan overstappen op het duurdere pakket.
Net als bij de vorige actie dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:25
M a r c o schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:38:
als je al los premium internet + bellen hebt, kun je geen tablet of hd ontvanger krijgen door 2 jaar alles in 1 vast te leggen. Dan moet je gaan overstappen op het duurdere pakket.
Net als bij de vorige actie dus weer.
Oke dus eigenlijk een hoop heisa om niks dus. dan laten we het lekker zo!
Voor de rest geen problemen alleen zijn de acties niet echt sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De actie van DELTA/Zeelandnet is inderdaad vergelijkbaar met die van vorige jaar (toen de Alles-in-1 abo's werden geïntroduceerd).
Voor huidige abonnees is het niet altijd even interessant, omdat de 'extras' zoals die tablet en decoder alleen mogelijk zijn bij het afsluiten van een duurder/sneller abo voor 2 jaar.

KPN heeft trouwens wel grappig/creatief gereageerd op de storingen bij Zeelandnet te laatste tijd >:) ...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LL35Dwq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ihGHKZf.jpg

KPN mag dan wel zeggen dat ze een 'betrouwbaar' netwerk hebben, maar qua snelheid lopen ze toch flink achter...
Al zou KPN bij ons (regio Middelburg) binnenkort 80Mb moeten kunnen leveren via VDSL (KPN is bezig met het upgraden van hun netwerk op diverse plekken in Zeeland zodat sneller internet via hun mogelijk wordt).

Kan nooit geen kwaad een beetje concurrentie, lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Die nieuwe acties zijn inderdaad niet erg sterk, het is de moeite en een nieuw jaarcontract niet waard om (zogenaamd) 1,50/mnd goedkoper uit te zijn. De kortingen die een bedrijf als Ziggo geeft, zijn veel aantrekkelijker.

Wat betreft de KPN-reclame: Is die aan iedereen in Zeeland verstuurd? Ik heb nl. geen gekregen. Ze hebben misschien een wat betrouwbaarder netwerk(is eigenlijk ook niet waar), echter gaan ze hier in 2014 nog niks upgraden. Is het het waard om 35,00 voor 8Mbit te betalen? Nee dus... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Die reclame van KPN heb ik zelf ook niet gehad, waarschijnlijk alleen gestuurd in de regio's waar KPN redelijk snel internet kunnen leveren ;)

Ik kwam toevallig vandaag onderstaand document tegen, met een onderzoek naar de ontwikkeling van breedband internet binnen Zeeland. Waarbij het ook vooral gaat om de 'buitengebieden' (zonder kabel) waar op dit moment nauwelijks snel internet beschikbaar is.
http://www.zeeland.nl/digitaalarchief/ZEE1400278

Staan wel wat interessante zaken in zoals:
KPN heeft tijdens een workshop op 18 december jI. Een plan voor een VDSL-upgrade voor Zeeland getoond.
Dit plan leidt vooral tot verhoging van de snelheden in Middelburg, Vlissingen, Goes en Terneuzen,
ruwweg een derde van de Zeeuwse huishoudens.

KPN heeft in januari 2014 een controlerende meerderheid verworven in Reggefiber, de
grootste van de twee in Nederland actieve glasvezelaanleggers. Dit bedrijf is niet op serieuze
schaal in Zeeland actief. De argumenten daarvoor zijn: (1) de Zeeuwse klei is duur om in te
werken, (2) Delta heeft een uitstekende naam en (in Zeeland) een groot marktaandeel en
(3) operationeel is Zeeland voor Reggefiber ver weg.
Delta geeft aan zeker nog tot 2020 haar diensten via de coaxkabel te zullen blijven aanbieden,
omdat de nieuwe techniek DOCSIS 3.1 het mogelijk maakt om 10 Gbit/s down, 1 Gbit/s
up over de kabel te versturen en dat dit ruimschoots afdoende is voor de klantbehoefte die
veel lager ligt (Figuur 10). Daarom ziet het bedrijf haar netwerk als afdoende toekomstvast.
In nieuwbouw legt Delta op dit moment standaard glasvezel aan. Ziggo heeft gemeld dat zij
DOCSIS 3.1 in 2016 introduceert. Ook Delta zal DOCSIS 3.1 in 2016 introduceren.
Ziggo is nu €6,75 miljard waard met 2,7 miljoen betalende
abonnees, deels consumenten en deels zakelijk. Delta Multimedia, met een sterkere marktpositie,
zal rond de €300 miijoen waard zijn.
Een verkoop van Delta Multimedia, op voorwaarde van (snelle) verglazing van het buitengebied,
of alleen het dienstenbedrijf (zoals met CAIWay is gebeurd) om daarmee dan de verglazing
in de buitengebieden te financieren, zijn beleidsopties die onderzocht kunnen worden,
waarbij een goed gedetailleerd beeld van de verglazingskosten van Zeeland behulpzaam
kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

nieuws: ZeelandNet gaat dualstack-ipv6 testen
Heeft iemand van jullie al een mailtje gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Krijg je pas 4 juni binnen.
"** Bestaande 6RD testers krijgen 4 juni 2014 een bericht! **"

[ Voor 63% gewijzigd door timmie1 op 02-06-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik heb ook die 6RD getest, maar vond het niet echt goed werken in vergelijking met Tunnelbroker.net.
Ben benieuwd of ik ook een mailtje krijg op 4 juni, wel mooi eindelijk een dual-stack oplossing ipv die tunnels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Prolution schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:14:
Ik heb ook die 6RD getest, maar vond het niet echt goed werken in vergelijk met Tunnelbroker.net.
Ben benieuwd of ik ook een mailtje krijg op 4 juni, wel mooi eindelijk een dual-stack oplossing ipv die tunnels ;)
Had het ook hier al gepost: Snow_King in "Het grote IPv6 topic"

Native IPv6 moet een heel stuk beter werken dan via tunnels. Ik wil het ook direct hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:14:
Ik heb ook die 6RD getest, maar vond het niet echt goed werken in vergelijking met Tunnelbroker.net.
Nee, die 6RD was niet erg goed. Ik vind het vooral irritant dat er blijkbaar een whitelist op basis van IP(v4)-adres is. Ze konden de whitelist beter aan je cablemodem-MAC koppelen, want nu heb ik al een tijd geen access meer vanwege verschillende IP-wisselingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Vandaag ontvangen e-mail over de IPv6-inschakeling:
Beste IPv6/6RD tester,

Eindelijk is het zover! We gaan om naar de dual-stack test binnen het EuroDOCSIS netwerk.

In de komende 2 weken gaan wij de modems van jullie in kleine groepjes activeren voor dual-stack gebruik. Zodra de activering plaats heeft gevonden sturen wij jou een individueel bericht.

Als wij het kabelmodem hebben ingeschakeld voor dual-stack is het nodig om de nieuwe configuratie te activeren.

Minimale handelingen:

1. Schakel 6RD uit op jouw router (Enkel met IPv4 configuratie, vaak een reload nodig) **

2. Schakel dual-stack IPv6 inclusief Prefix Delegatie in op jouw router (Ook hier vaak een reload nodig)

3. Controleer de IPv4/IPv6 connectiviteit en let goed op de firewall instellingen

** Sla stap 1 over als je niet hebt meegedaan aan de 6RD test.

Het kan zijn dat er een aantal andere/extra handelingen nodig zijn. Denk b.v. aan de configuratie van uw LAN. Graag wil ik deze stappen van jullie ontvangen. De meest voorkomende acties zal ik plaatsen in de FAQ. (http://www.ipv6.zeelandnet.nl/testing/faq.html)

Ik wil jullie bij deze ook bedanken voor de inzet en geduld in de afgelopen periode! Zeer waardevol en hopelijk blijven jullie net zo enthousiast bij de dual-stack test(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:45:
Vandaag ontvangen e-mail over de IPv6-inschakeling:

[...]
Ik hoop dat wij (ons bedrijf) met 18 verbindingen tot het eerste groepje hoort :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik heb ook een mail gehad, betekent dat automatisch dat ik mee doe met de dual-stack test?
Dan moet ik als de donder nog even mijn DD-WRT routertje gaan instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

bonyuri schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:22:
Ik heb ook een mail gehad, betekent dat automatisch dat ik mee doe met de dual-stack test?
Dan moet ik als de donder nog even mijn DD-WRT routertje gaan instellen :)
Denk het wel ja! Dus dat zal idd even wat software upgraden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Iemand al mail gehad van ZeelandNet met zijn dual-stack IPv6 gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

De mail is hier binnen! De eerste verbindingen doen al native IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hier al een mail binnen maar Ipv6 doet het nog niet...
@Snow_King had jij een modemreboot nodig om te connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik ga het vanavond eens even checken, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:20:
Hier al een mail binnen maar Ipv6 doet het nog niet...
@Snow_King had jij een modemreboot nodig om te connecten?
Mijn IPv6 werkt ook nog niet, maar bij mijn collega's al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh360
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 16:08
Ondertussen is het tabje "LAN IPv6 Setup" erbij gekomen in de modem/router van Zeelandnet. Ik heb hier de volgende vakjes aangevinkt: Enabled Rapid Commit & Enabled Unicast. Nu nog even doorsluizen naar mijn router van Linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik moet bekennen dat ik erg zit te twijfelen om over te stappen naar Zeelandnet.
Ik zit nu met mijn internet en telefoon bij Online (van t-mobile) over de ADSL. Erg betrouwbaar, maar met 43 euro aan de prijs.

Straks met dat premium aanbod, heb mijn tv al via Delta, zou ik maar een euro of 37 betalen voor het internet en de telefonie.

Maar is goedkoop, duurkoop in deze?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Snow_King schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:54:
[...]

Mijn IPv6 werkt ook nog niet, maar bij mijn collega's al wel.
Inmiddels werkt de IPv6 ook bij mij. Lag aan mijn oude Linux router die niet goed stond.

Bij een vriendin van mij op haar verbinding met een Apple Airport Extreme ook IPv6 laten aanzetten. Werkte vlekkeloos en zonder ook maar iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

avotar schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:34:
Ik moet bekennen dat ik erg zit te twijfelen om over te stappen naar Zeelandnet.
Ik zit nu met mijn internet en telefoon bij Online (van t-mobile) over de ADSL. Erg betrouwbaar, maar met 43 euro aan de prijs.

Straks met dat premium aanbod, heb mijn tv al via Delta, zou ik maar een euro of 37 betalen voor het internet en de telefonie.

Maar is goedkoop, duurkoop in deze?
Ik heb ook relatief lang op ADSL gezeten omdat ik Zeelandnet niet vertrouwde.
Uiteindelijk werd de snelheid voor mij de beslissende factor, waarbij ik voor hetzelfde geld per maand van 20 mbit naar 50 mbit ging.
Ik heb nu net zo veel problemen met Zeelandnet als ik vroeger met mijn ADSL aanbieder had, soms een keer een uitvalletje, last een kapot modem, dat soort zaken, niets schrikbarends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

bonyuri schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:10:
[...]

Ik heb ook relatief lang op ADSL gezeten omdat ik Zeelandnet niet vertrouwde.
Uiteindelijk werd de snelheid voor mij de beslissende factor, waarbij ik voor hetzelfde geld per maand van 20 mbit naar 50 mbit ging.
Ik heb nu net zo veel problemen met Zeelandnet als ik vroeger met mijn ADSL aanbieder had, soms een keer een uitvalletje, last een kapot modem, dat soort zaken, niets schrikbarends
Bedankt voor je reactie en eigenlijk me te vertellen wat ik hoopte te horen.

Ik woon nu al een jaar of 8 in Zeeland, maar mede vanwege de reputatie van Zeelandnet er nooit naar toe gegaan.
Feitelijk is het natuurlijk ook waar, ligt de ADSL eruit, dan is dat rot maar hoor je er niets van, ligt Zeelandnet eruit, staat mijn halve facebook tijdslijn vol met klachten over hoe slecht ze wel niet zijn.

Ik ga het gewoon doen.
Bij mij is het uiteindelijk ook een aanzienlijk hogere snelheid (van 10 naar 60 Mb/s) én de mogelijkheid nieuwsgroepen te kunnen gaan gebruiken voor toch minder geld.

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 27-06-2014 11:20 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-08 20:36
Hebben jullie sporadisch ook wel eens last van een instabiele verbinding? Af en toe een flinke packet loss. Het is gelukkig heel sporadisch en duurt meestal niet lang, maar het blijft uiteraard vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
robin007bond schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:38:
Hebben jullie sporadisch ook wel eens last van een instabiele verbinding? Af en toe een flinke packet loss. Het is gelukkig heel sporadisch en duurt meestal niet lang, maar het blijft uiteraard vervelend.
Ik heb het wel eens 's avonds. Dan schakelt de iptv steeds omhoog<>omlaag in kwaliteit of stopt helemaal voor 10sec. Nu echter vaker routeringsprobz, de ene website doet het wel, andere langzamer of helemaal onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

robin007bond schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:38:
Laatste tijd weer wat vaker.
Het lijkt vooral 's avonds, maar goed, dan wordt er hier natuurlijk ook het meest gebruik gemaakt van internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Welke regio's als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
timmie1 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:22:
[...]

Tuurlijk, al eens bij de prijzen van Ziggo gekeken? Voor de prijs die ik hier voor Premium 60/6 internet + KabelComfort bij Delta/ZeelandNet betaal, heb je 90/9 internet + kabeltv en de keuze voor kortingen op abonnement of decoder. Ook heb je daar misschien bij het duurste pakket wat minder Mbit's down, je krijgt er wel een upload van 18Mbit bij.

Ze zijn nog wel goedkoper en stabieler dan KPN... Ook zitten er minder 'mutsen' aan de telefoon in vergelijking met andere providers. Dat mag ook wel gezegd worden.

Al met al zouden we dus meer waar voor ons geld krijgen als ze Premium en de andere abo's ook nog zouden verhogen. Misschien komt die verhoging binnenkort nog, dan zou kunnen ivm de recente onderhoudswerken overal.

Echt absurd inderdaad. Ze komen er mee weg, ze weten namelijk dat ze de enige zijn die hier snelheden boven de 30mbit aan kunnen bieden, en daar maken ze maar al te graag misbruik van! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik wil de Delta TV-app in het buitenland gebruiken. Nu weten we allemaal dat het niet werkt als je niet op het Zeelandnet-netwerk zit, maar wellicht heeft iemand het geprobeerd d.m.v. een VPN?

Ik heb op mijn Synology NAS een VPN-server app zitten die wellicht daarvoor ingezet kan worden. Maar hebben en werken zijn 2 verschillende dingen. Iemand ervaring, of is het een slecht idee?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
barchettanl schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:28:
Ik wil de Delta TV-app in het buitenland gebruiken. Nu weten we allemaal dat het niet werkt als je niet op het Zeelandnet-netwerk zit, maar wellicht heeft iemand het geprobeerd d.m.v. een VPN?

Ik heb op mijn Synology NAS een VPN-server app zitten die wellicht daarvoor ingezet kan worden. Maar hebben en werken zijn 2 verschillende dingen. Iemand ervaring, of is het een slecht idee?
Draait prima via VPN, heb het vaker gebruikt.
Voor de beste kwaliteit natuurlijk wel een goede (niet overbelaste) upload nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Is er ergens een handleiding te vinden? En dan op m'n Android "OpenVPN Connect" draaien?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Is er toevallig nog een storingsnummer oid van Zeelandnet waarmee ze in weekend te bereiken zijn?
Telefonie is uitgevallen en modem doet moeilijk. Ze zeiden dat ik moest rebooten en terugbellen, alleen zijn ze dan 'ineens' gesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De tarieven van Zeelandnet/Delta gaan vanaf 1 oktober weer omhoog: http://www.delta.nl/over_delta/tariefswijzigingen
Op de website van Zeelandnet is ook nog wat extra info te vinden: https://kbank.delta.nl/SR...Problem=obj(79362),t=main

Alleen de Alles-in-1 pakketten blijven ongewijzigd.
Ze hebben wel de smaak te pakken wat betreft prijsverhogingen, de laatste was vorig jaar nog geloof ik.

In mijn geval (Kabel + Premium) ga ik van €48,25 naar €49,- p/maand , geen schokkende verhoging natuurlijk. Vergeleken met een Ziggo & UPC is het zelfs wat goedkoper (paar euro's) maar krijg je er natuurlijk ook minder voor terug zoals een lagere snelheid, mindere TV pakketten en slechtere apps.

Ik denk ook dat het steeds lastiger voor hun gaat worden om de grote kabelaars te kunnen volgen in de laatste ontwikkelingen, aangezien dit meestal grote investeringen vereist. Aangezien ze maar 150.000 klanten hebben zijn dat soort investeringen lastig terug te verdienen (zonder forse prijsverhogingen).

Daarnaast heeft KPN bij ons in de buurt (Middelburg) hun netwerk geupgrade zodat op dit moment VDSL met snelheden van 100Mb mogelijk zijn. Over enige tijd zouden zelfs snelheden van ruim 200Mb mogelijk zijn. Dus er is nu eindelijk sprake van echte concurrentie (tenminste in de buurt waar ik woon ;) ) die zich enigszins kunnen meten met de snelheden die Zeelandnet aanbied. Komende tijd maar eens rondkijken of dat ook daadwerkelijk interessant is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

DELTA investeert continu in de verbetering van producten en diensten. De kosten om dit te doen zijn gestegen. DELTA is helaas genoodzaakt een deel van deze stijging door te berekenen aan onze klanten.
Niks geen 'gratis' verhoging van de internetsnelheden dus. Indirect mogen de klanten hier weer voor opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Inderdaad, weer eens prijsverhogingen. Daar zijn ze bij Delta goed in gebleken.
Als het niet via het abonnementsgeld van internet of tv basis kan, dan gaat het maar via de beltarieven en kosten van extra diensten. Zo willen ze meer rubrieken op het prikbord betaald of duurder maken en zei de KS dat fileservice basis binnenkort ook 1,50/mnd gaat kosten. Daarbij nog genomen dat ze de nieuwsserver verwaarlozen (corrupte bestanden en lagere snelheden dan eerst) en dat ze toegeven dat ze voor betere performance meer moeten investeren, nu is het helemaal feest.

Helaas is en blijft de snelheid via DSL op mijn adres lager dan 10Mbit en zal het ook geen alternatief worden. De wijkkastupgrade staat nog steeds niet op de jaarplanning en pairbonding kan blijkbaar niet omdat ze maar 1 aderpaar vinden(terwijl ik er 4 in het ISRA heb). Jammer genoeg hebben ze ook maar een nieuwsserver van een paar Megabit, geen fileservice, nog minder mail-/ webruimte dan ZeelandNet en leveren ze van die pruthardware.

Sinds kort rekent ZeelandNet verschillende gesprekken die via hun netwerk gevoerd worden dubbel. Zo zie ik veel gesprekken die in 'regionaal', 'mobiel', 'onnet' en 'servicenummers' staan ook onder het kopje 'nationaal' staan met totaal andere gesprekskosten erachter. Is dat ook onderdeel van een tariefwijziging geweest? Ik heb daar nooit een mail over gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
De telefonie diensten die Zeelandnet aanbied heb ik nooit echt interessant gevonden, in de loop der tijd zijn de tarieven inderdaad steeds hoger geworden. Ze rekenen ook een starttarief van 9 cent per gesprek, wat dus aardig kan oplopen als je veel telefoon gesprekken voert.

De laatste tijd heb ik bij een aantal mensen met telefonie van Zeelandnet omgezet naar een combi van Cheapconnect & Freevoipdeal. Je moet dan wel ff een paar tientjes uitgeven om de goede (SIP) hardware aan te schaffen, maar dat heb je zo terugverdiend. De kostenbesparing kan aardig groot zijn. In sommige gevallen ben je dan nog maar ongeveer 20 euro per half jaar kwijt aan telefonie i.p.v. 30 á 40 euro p/maand via Zeelandnet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Is het nu al mogelijk om bij Zeelandnet een abonnement af te sluiten als particulier met een vast IP adres zonder een KvK nummer?
Ik heb namelijk paar domeinen ter beheer, en paar mail servers die ik graag thuis host.

Anders moet ik gaan voor een VPS / hosting ergens anders, wat niet mijn voorkeur is.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:55:
Vraagje,

Is het nu al mogelijk om bij Zeelandnet een abonnement af te sluiten als particulier met een vast IP adres zonder een KvK nummer?
Ik heb namelijk paar domeinen ter beheer, en paar mail servers die ik graag thuis host.

Anders moet ik gaan voor een VPS / hosting ergens anders, wat niet mijn voorkeur is.

Bedankt.
Als particulier kun je geen vast ip-adres afnemen. In principe is het ip-adres van consumentenabonnement altijd dynamisch, in praktijk verandert deze echter alleen bij het aansluiten van ander apparaat(Ander MAC-adres) of bij onderbreking/storing.

Wil je echt een statisch ip, dan zul je toch richting ZeelandNet zakelijk en bijbehorende prijzen/sla's moeten... Of ééntje van de xDSL of glasvezelaanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie1 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:38:
[...]

Als particulier kun je geen vast ip-adres afnemen. In principe is het ip-adres van consumentenabonnement altijd dynamisch, in praktijk verandert deze echter alleen bij het aansluiten van ander apparaat(Ander MAC-adres) of bij onderbreking/storing.

Wil je echt een statisch ip, dan zul je toch richting ZeelandNet zakelijk en bijbehorende prijzen/sla's moeten... Of ééntje van de xDSL of glasvezelaanbieders.
Wel, ik heb als een mijn licht aangestoken bij andere providers. Xs4all bijvoorbeeld. Zij kunnen op het huidige adres enkel maar 50mbps max down en 4mbps up leveren met een fixed IP adres.

Dit met VDSL. Lijkt me echt wel te weinig upload voor een paar webservers fatsoenlijk te kunnen hosten.

Iemand die nog andere providers weet in de regio Zeeland, die internet met een fixed IP adres leveren en alle poorten open staan?

Thanks.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 15:48 . Reden: Formulering aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:46:
[...]

Wel, ik heb als een mijn licht aangestoken bij andere providers. Xs4all bijvoorbeeld. Zij kunnen op het huidige adres enkel maar 50mbps max down en 4mbps up leveren met een fixed IP adres.

Dit met VDSL. Lijkt me echt wel te weinig upload voor een paar webservers fatsoenlijk te kunnen hosten.

Iemand die nog andere providers weet in de regio Zeeland, die internet met een fixed IP adres leveren en alle poorten open staan?

Thanks.
Met andere providers maak je weinig kans. Het is of ZeelandNet of één van de VDSL-providers(die allemaal max 50Mbitdown/4Mbit up leveren). Een handvol (grotere) bedrijventerreinen hier in Zeeland heeft KPN glasvezel tot beschikking, misschien is dat bij jou ook mogelijk...

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik zat er over te denken om mijn Tv op te zeggen omdat ik erg weinig kijk en toch bijna 18 euro per maand moet betalen en alleen Zeelandnet internet te houden, blijkt echter dat je om te kunnen internetten een werkend TV abo moet hebben. Dan ineens is Zeelandnet internet niet goedkoop want in feite moet ik dus €17,75 bij de kosten van mijn premium abo optellen en dan kon ik op €48,75.
jammer genoeg heb ik weinig alternatief omdat op het dorp waar ik woon (hoewel slechts 300 m van de centrale vandaan) mijn Adsl snelheid erg laag is.

• Bl4zed
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-05 17:51
We zijn het zat! Volg deze pagina!
https://www.facebook.com/zeelandnetniet

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Oh? Ik vind het eigenlijk wel mee vallen.

Helpdesk is ook prima bereikbaar (als ik ze al nodig heb) en de snelheid is ook gewoon prima in orde.
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste