Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Tech support belt helaas dan weer vaak op een moment dat alles weer goed is en aan hun kant alles normaal is. De laatste keer toen er een monteur langs kwam was er ruis op de lijn, wat nu verholpen zou moeten zijn.
Helaas ging hier dus 3 maanden overheen. Ook kan je niet in contact komen met het team dat hier aan bezig is en de telefoon support kan je hier alleen een update geven in de zin van "we werken er aan".
Laatste tijd viel het wel weer mee, tot ik afgelopen week weer precies dezelfde problemen kreeg.
Dezelfde dag nog gebeld, ze waren die dag bezig aan de wijkkast, dus het advies was nog even afwachten. Gister dus direct weer aan de telefoon en ik wacht nu op een telefoontje van de tech support.
Ik zal zeker ook wat verhalen van tweakers vermelden in de hoop dat hier eens grondig naar gekeken gaat worden. Gaarne natuurlijk alemaal bellen als je problemen ondervind
He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.
Edit: Upload is al omhoog!!!
Edit2: En ja hoor, hij is er helemaal!

[ Voor 69% gewijzigd door timmie1 op 29-10-2013 23:58 ]
Dus als je snelheden nog niet verhoogd zijn moet je ff je modem een schop geven
Verwijderd

Zojuist na het resetten:

Lijkt me handig dat Zeelandnet hun klanten nog even adviseert om de modems te resetten ...
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik had gisterenavond ook al 59 Mbps inderdaad. Mooie snelheidtimmie1 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:52:
Iemand al de nieuwe snelheid te pakken?![]()
Edit: Upload is al omhoog!!!
Edit2: En ja hoor, hij is er helemaal!
[afbeelding]

pain is nothing that a downpour won't erase

Handig wist niet dat ik het modem moest resetten,
Heb m'n Abbo net een maand en nu al een verhoging, netjes Zeelandnet.
| Youtube |
Heb het probleem nog wat verder door gedrukt en vermeld dat meerdere mensen in andere regio's identieke problemen hebben.
Het is nu weer door gestuurd naar het netwerk onderdeel. Hier verwacht ik helaas niet snel actie van aangezien dit dus vorige keer 3 maanden in beslag nam en er nog steeds geen oplossing is.
Hun zouden verder ook ping tests gaan uitvoeren al mag ik wel hopen dat ze dit niet eventjes een uurtje doen en dan als "goed" bestempelen.
Verder gaat het elke dag ondertussen weer fout met de ping tijden en ga ik in een minuut in de middag/avond al snel van 10ms naar 600+ms
Ik wacht het nog even af, als het veel langer duurt ga ik zeker mijn zeelandnet abonnement omlaag gooien en het goedkoopste ADSL abonnement erbij pakken. Houd ik zeelandnet wel voor het downloaden en ADSL voor de stabiliteit.

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.
Vanavond rond 21.00 merkte ik dat video steeds buffert, voip en skype eruitliggen
en (Whatsapp+mail-)berichten heel laat verzonden worden en aankomen. Webpagina's zoals deze van Tweakers laden met een kwartier Wat blijkt?
In het interne netwerk van ZeelandNet/ Delta volledige snelheid en goede ping.
Kabeltest.zeelandnet.nl/ en speedtest.zeelandnet.nl/ geven prima snelheden.
Signaal naar kabelmodem is goed. Maar zodra je uit het netwerk gaat en op internet wilt surfen...

Speedtest.net kan de snelheid niet eens meten, geeft een fout
Geen verschil na een herstart van het modem en mijn router.
Vervolgens ga ik over naar mijn ADSL-lijntje en waarachtig, wat laden mijn pagina's snel?!
Mails komen opeens binnen! Skype connect weer! :x
*hele diepe zucht*
Voor de ongelovigen onder ons: Geen torrents of p2p programma of andere zware snelheidsgebruiker actief.
[ Voor 6% gewijzigd door timmie1 op 01-11-2013 00:20 ]
Er stond een ping open naar mijn zeelandnet gateway en eentje naar google dns. Bij mij was het zeelandnet netwerk bereikbaar net als bij jou.
[ Voor 34% gewijzigd door killugh op 01-11-2013 00:29 . Reden: toevoeging mbt intern netwerk ]
Hier is het best wel onstabiel, zoals je kon zien. Er zijn wel momenten dat het eventjes weer gaat. Maar fijn is het zeker niet.killugh schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:27:
Ik heb net iets over middernacht ook een "outage" gehad van ongeveer 2-3 minuten. Ook hier niks actief, anders dan een simpele telnet sessie.
Zojuist voor de 3e keer met een andere router eraan getest, steeds hetzelfde.
Had dan raar genoeg zo rond 21:00 best "redelijk" internet. Complete down-time heb ik ook nog niet gehad vandaag. Voor de rest was het de hele middag en avond weer onstabiel met uitschieters na 2000ms.
Had ik ook, volgens mij begon het exact om middernacht.killugh schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:27:
Ik heb net iets over middernacht ook een "outage" gehad van ongeveer 2-3 minuten.
Overigens had ik dat de dag ervoor ook al. precies om 12 uur viel het weg voor 2 minuten.
Ik heb het zelfde gezien op een verbinding in Vlissingen. Signalen naar modem waren goed, lokaal in ZeelandNet netwerk prima snelheden, maar daar buiten drama.timmie1 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:17:
En precies waar ik bang voor was is uitgekomen!
Vanavond rond 21.00 merkte ik dat video steeds buffert, voip en skype eruitliggen
en (Whatsapp+mail-)berichten heel laat verzonden worden en aankomen. Webpagina's zoals deze van Tweakers laden met een kwartier Wat blijkt?
In het interne netwerk van ZeelandNet/ Delta volledige snelheid en goede ping.
Kabeltest.zeelandnet.nl/ en speedtest.zeelandnet.nl/ geven prima snelheden.
Signaal naar kabelmodem is goed. Maar zodra je uit het netwerk gaat en op internet wilt surfen...
[afbeelding]
Speedtest.net kan de snelheid niet eens meten, geeft een fout
Geen verschil na een herstart van het modem en mijn router.
Vervolgens ga ik over naar mijn ADSL-lijntje en waarachtig, wat laden mijn pagina's snel?!
Mails komen opeens binnen! Skype connect weer! :x
*hele diepe zucht*
Voor de ongelovigen onder ons: Geen torrents of p2p programma of andere zware snelheidsgebruiker actief.
Packetloss is overigens het ergste wat je kan hebben. Zodra je 1 of 2% begint te missen, dan wordt je verbinding onwerkbaar langzaam.
idem hier. Ineens laadde een pagina niet meer en stond mijn sabnzbd ook stil.M a r c o schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:28:
[...]
Had ik ook, volgens mij begon het exact om middernacht.
Overigens had ik dat de dag ervoor ook al. precies om 12 uur viel het weg voor 2 minuten.
En na wat interne testjes (wat ik dus ook altijd standaar doe) had ik paar minuten later wel weer internet.
Ik vermoed dat Zeelandnet op afstand een reset naar alle modems heeft gestuurd zodat alle de nieuwe snelheden wel doorgevoerd werden.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
De mogelijkheden zijn nog 0 maar ze schakelen het alvast in

Er worden "de komende maanden" steeds meer "diensten" toegevoegd,,,

Wat heb je nodig: Decoder+ smartcard van meer dan €200,00 totaal
of een SmartTV uit 2013 met module en smartcrd(€90,00).
Wat mij betreft een dooie mus want ik ga er echt niet dat geld aan uitgeven en die moeite voordoen.
Zie hier meer info in de PZC...
En de site van Delta...
Edit: gaat blijkbaar over hbbTV?!
[ Voor 11% gewijzigd door timmie1 op 05-11-2013 01:24 ]
Volgens mij stond er in het artikel op omroep zeeland bij vermeld dat het om hbb ging idd.timmie1 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 01:20:
Edit: gaat blijkbaar over hbbTV?!
bron: http://help.npo.nl/faqs/wat-is-hbbtvHbbTV staat voor Hybrid Broadcast Broadband Televisie. Dit is een open standaard die tv combineert met internetdiensten. Het lineaire digitale tv-signaal dat via satelliet, ether of kabel wordt ontvangen kan zo verrijkt worden met extra informatie.
Je kan met HbbTV extra informatie direct met de rode knop oproepen.
Steeds meer Europese omroepen omarmen HbbTV als platform voor interactiviteit, waardoor er ook meer tv’s en settopboxen op de markt komen die dit ondersteunen.
Ben benieuwd of het wat gaat worden, en of ik er ook regelmatig gebruik van zal maken
Heel vervelend inderdaad.Snow_King schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:45:
[...]
Ik heb het zelfde gezien op een verbinding in Vlissingen. Signalen naar modem waren goed, lokaal in ZeelandNet netwerk prima snelheden, maar daar buiten drama.
Packetloss is overigens het ergste wat je kan hebben. Zodra je 1 of 2% begint te missen, dan wordt je verbinding onwerkbaar langzaam.
Hier ook los van packet loss. Leuk die snelheid, maar laten ze eerst die problemen eens oplossen.
Kijk, weer één die problemen heeft.robin007bond schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:41:
[...]
Heel vervelend inderdaad.
Hier ook los van packet loss. Leuk die snelheid, maar laten ze eerst die problemen eens oplossen.
Nog een bewijs dat het niet 'zomaar uit de lucht komt vallen'.
Zojuist in het nieuwsbericht over VDSL-upgrades van KPN weer niks kunnen vinden over onze centrale/kast.
Zit dus tot het einde vast aan de 8Mbit die ze max zeggen te kunnen leveren (modem traint in met 11,5.)
En met die zgn. 60mbit coaxverbinding waarvan ik met packet-loss en drukke tijden 3Mbit terugzie...
Zwaar genaaid...
En tot mijn verbazing gaan ze alle straatkasten in het dorp waarin ik woon ombouwen voor VDSL (gemeente Middelburg).
Op dit moment heb ik geen problemen met m'n Zeelandnet verbinding, maar mochten die in de toekomst er wel zijn kan ik dus overstappen op VDSL zonder veel snelheid in te leveren.
Ze zouden tot 100Mb kunnen leveren dus dat is meer dan voldoende voor mij op dit moment, hopelijk zijn de upload snelheden wel wat hoger vergeleken met de kabel. Een 200Mb abo met maar een 10Mb upload zoals Zeelandnet aanbied slaat natuurlijk nergens op, zeker met alle cloud toepassingen die je steeds meer gaat gebruiken en waarin een snelle upload van belang is.
Zo te zien gaat KPN binnen Zeeland voorlopig alleen in de gemeente Middelburg flink aan de slag om hun netwerk te updaten. Overigens in een aantal dorpen/steden in Zeeland zijn de straakasten al een tijdje geleden omgebouwd, die zie je dus ook niet terug op die lijst.
Jep, heb ik gezien. Waar familie van mij op effectief ruim 80Mbit zit, kan ik alleen een instap-abo ADSL2+ nemen (snelheid geschat door 8Mbit, ingetraind op 11,5Mbit). En dat omdat mijn wijkkast(1000m) niet is en blijkbaar niet zal worden geupdate en de andere kast op 1,1km afstand wel... Zie ook voor heel Goes en omgeving in dat Tweakers schema voor komende 2 jaar geen upgrades. Betekent dat dat we niet meer aan de beurt komen?Prolution schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:29:
Ik heb dat nieuwsbericht ook ff gecheckt: nieuws: Veel KPN-klanten krijgen binnen anderhalf jaar hogere vdsl-snelheden
En tot mijn verbazing gaan ze alle straatkasten in het dorp waarin ik woon ombouwen voor VDSL (gemeente Middelburg).
Op dit moment heb ik geen problemen met m'n Zeelandnet verbinding, maar mochten die in de toekomst er wel zijn kan ik dus overstappen op VDSL zonder veel snelheid in te leveren.
Ze zouden tot 100Mb kunnen leveren dus dat is meer dan voldoende voor mij op dit moment, hopelijk zijn de upload snelheden wel wat hoger vergeleken met de kabel. Een 200Mb abo met maar een 10Mb upload zoals Zeelandnet aanbied slaat natuurlijk nergens op, zeker met alle cloud toepassingen die je steeds meer gaat gebruiken en waarin een snelle upload van belang is.
Zo te zien gaat KPN binnen Zeeland voorlopig alleen in de gemeente Middelburg flink aan de slag om hun netwerk te updaten. Overigens in een aantal dorpen/steden in Zeeland zijn de straakasten al een tijdje geleden omgebouwd, die zie je dus ook niet terug op die lijst.

Tot mijn verbazing blijken enkele huizen in de straat tegenover wel weer te zijn aangesloten. "Geschatte maximale snelheid 50Mbit"....

Voorlopig dus nog de combinatie onstabiel ZeelandNet en langzame ADSL.
Maar ontopic, ik heb gisteravond toch eventjes digitaal Ned1HD gekeken. Na 20 minuten ineens blokjes. Met splitter, zonder, met andere kabel (ook 1,0m), helpt allemaal niks. Nu maakt TV voor mij niks uit( Ik kijk toch als ik uberhaupt kijk alleen BBC HD via schotel) maar kan dat er niks mee te maken hebben?
Later die avond een telefoongesprek die enkele 'hick-ups' had...
[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 10-11-2013 15:47 ]
Geen 'gewoon' dataverkeer, geen nieuwsserververbruik, helemaal niks.
Moet dat iets betekenen of gaat er iets niet soepel in hun systeem?
Misschien even hun helpdesk bellen? Hier geeft mijn PiP gewoon alles goed weer.timmie1 schreef op maandag 18 november 2013 @ 01:12:
Bij mij al een tijdje geen dataverkeer meer geregistreerd in de PiP.
Geen 'gewoon' dataverkeer, geen nieuwsserververbruik, helemaal niks.
Moet dat iets betekenen of gaat er iets niet soepel in hun systeem?
Mijn periode loopt van 20 oktober tot 18 november
Totaal: 18 Gb (<- huh kan niet eerder het 10 voudige
Ga ik kijken per dag:
• 20 okt : 7Gb
• 21 okt : 9Gb
• 22 okt: 2Gb
• 23 okt: 350Mb
• 24 okt t/m 18 november : 0
En ja ik haal elke dag toch min 1Gb binnen. De vorige periode heb ik >250Gb verplaatst.
[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 18-11-2013 13:48 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Is er dan een verhoging? In PiP staat nog steeds 50GB, hoor?!Woohooo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:08:
Weet er iemand hoe lang de retentie is op de highwinds server na het verhogen van het limiet naar 250gb?
Nieuwsserver Uw limiet van 50000 MB is nog niet overschreden.
Indien de limiet overschreden wordt, kunt u gedurende de lopende periode geen gebruik meer maken van de nieuwsserver
[ Voor 26% gewijzigd door timmie1 op 30-11-2013 11:32 ]
Waarom is mijn servertoegang dan na 49,8GB al geweigerd? Of hebben ze alleen bij duurste abonnement verhoogd?Woohooo schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:52:
Dit is al een paar maanden zo
Ik heb geen idee, gebruik het midi abonnement (10mbit) en kan ook nog gewoon vrolijk doorgaan.timmie1 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:45:
[...]
Waarom is mijn servertoegang dan na 49,8GB al geweigerd? Of hebben ze alleen bij duurste abonnement verhoogd?
Gisteren al 60GB gehaald nu inmiddels 80.
En gebruik niet het online houden van de lijntjes methode, heb al een paar keer opnieuw verbinding gemaakt.
2 maanden geleden werd ik nog geblokkeerd, nu niet

[ Voor 56% gewijzigd door Teuntje55 op 03-12-2013 08:21 . Reden: Afbeelding klopte niet ]
Hierbij de link waar je dat kan regelen: http://www.zeelandnet.nl/...taletv/smartcardkoppelen/
Je hoeft dus niet meer per smartcard voor een extra pakket te betalen als je die op 2 of meer TV's wilt zien.
Dus voor de mensen met een bijv. HBO, Film1 of Plus pakket is dit wel interessant (bijv. voor een TV op de slaapkamer).
Ziggo biedt dit al wel wat langer, maar het is mooi dat ze bij DELTA/ZeelandNet ook wakker zijn geworden
Zolang ze module en smartcard voor 90,00 EUR aanbieden, zal het bij ons geen effect hebben...Prolution schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:54:
Sinds kort kan je (eindelijk!) meerdere smartcards koppelen op een zelfde abonnement.
Hierbij de link waar je dat kan regelen: http://www.zeelandnet.nl/...taletv/smartcardkoppelen/
Je hoeft dus niet meer per smartcard voor een extra pakket te betalen als je die op 2 of meer TV's wilt zien.
Dus voor de mensen met een bijv. HBO, Film1 of Plus pakket is dit wel interessant (bijv. voor een TV op de slaapkamer).
Ziggo biedt dit al wel wat langer, maar het is mooi dat ze bij DELTA/ZeelandNet ook wakker zijn geworden.
Maar inderdaad, ik moet toegeven, het is een stap in de goede richting
[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 11-12-2013 11:21 ]
http://www.foka.nl/ziggo-smit-ci-cam-module
42 euro.
Is wel excl de smartcard, en niet voor interactief geschikt.
Verwijderd
Eindelijk goed nieuws. Hopelijk geldt dit naast de Delta app ook voor de ZeelandNet livestreamsOp 21 januari passen we ons zenderaanbod aan. We voegen 4 zenders in HD-kwaliteit toe aan het digitale Standaardpakket:VRT Eén HD, VRT Canvas HD, BBC1 HD en FOX HD. En het aantal zenders dat beschikbaar is via laptop, tablet en smartphone wordt uitgebreid van 12 naar 25.
Ik ben echter zelf bezig met een eigen implementatie hiervan. Heb alle zenders in HD al werkend via mijn eigen site, waar ik een HTML 5 (of flash) player gebruik. Heerlijk om van die Silverlight troep af te zijn.
Mocht iemand interesse hebben, pm gerust voor de link. Alle zenders (behalve RTL) zijn ook buiten het Zeelandnet netwerk te benaderen.
Zal dit later voor iedereen toegankelijk maken!
Uiteindelijk ben je dan maar 50 euro kwijt aan de kaart + smartcard.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Bedankt voor de tip, kunnen we eindelijk weer gebruik maken van tv-zenders met scherp beeld en zonder sneeuwSc0rPi0N schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:10:
Voor de mensen die nog zoeken naar een CI module kijk ff op Martkplaats. Daar heb ik er 2 gehaald voor 25 euro p/s Een met paars label en een met blauw label.
Uiteindelijk ben je dan maar 50 euro kwijt aan de kaart + smartcard.
@iMick is dat wel de bedoeling? Ik dacht dat het niet de bedoeling was dat de streams beschikbaar zijn buiten het ZeelandNet-netwerk?
Ik heb het netjes gemeld aan Zeelandnet, maar heb het vermoeden dat ze het niet echt actief aanpakken...timmie1 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:
[...]
@iMick is dat wel de bedoeling? Ik dacht dat het niet de bedoeling was dat de streams beschikbaar zijn buiten het ZeelandNet-netwerk?
Maar het doel van mijn site is vooral het gebruiken van een HTML5 video player, zodat ik op Mac geen Silverlight meer nodig heb.
Oh de CI modules die ik had gekocht waren beide van Smit en werken prima.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Gaat dus niet lang duren voordat Ziggo ZeelandNet gaat overnemenSc0rPi0N schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:28:
Volgens mij komende streams via Ziggo. Zo staan er in de Delta App namelijk ook verwijzingen naar Ziggo
Oh de CI modules die ik had gekocht waren beide van Smit en werken prima.
Ziggo staat zelf op het punt overgenomen te worden.Snow_King schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:42:
[...]
Gaat dus niet lang duren voordat Ziggo ZeelandNet gaat overnemen
Liberty Global (eigenaar UPC) heeft nu al 30% aandelen, en onderhandeld met Ziggo over een meerderheidsbelang. Het is nog niet officieel, maar schijnt wel ver rond te zijn.
De streams komen vanaf een delta domein, maar dat zegt ook nog niet alles. Ik heb ook de Android app onderzocht en volgensmij is deze gebaseerd op de Ziggo app. Ik denk eerder dat de applicaties door dezelfde ontwikkelaar zijn gemaakt.Sc0rPi0N schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:28:
Volgens mij komende streams via Ziggo. Zo staan er in de Delta App namelijk ook verwijzingen naar Ziggo
Klopt, beide apps zijn van dezelfde ontwikkelaar. Ben blij dat ze eindelijk met meer zenders komen in die app. Toen ik het op 20 augustus vroeg wisten ze nog van niks.iMick schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:09:
[...]
De streams komen vanaf een delta domein, maar dat zegt ook nog niet alles. Ik heb ook de Android app onderzocht en volgensmij is deze gebaseerd op de Ziggo app. Ik denk eerder dat de applicaties door dezelfde ontwikkelaar zijn gemaakt.
Zolang de provincie een meerderheidsbelang heeft zal het wel niet zover komen hoorSnow_King schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:42:
[...]
Gaat dus niet lang duren voordat Ziggo ZeelandNet gaat overnemen
Ook op gebied van telefonie werkt Zeelandnet al langer samen met Ziggo
Daarnaast wil Ziggo ook erg graag zijn Wifi hotspots uitbreiden naar Zeeland toe. De beste partner, Zeelandnet uiteraard.
Als je dan toch al met elkaar in bed ligt kan je net zo goed wat meer doen dan alleen knuffelen.
[ Voor 41% gewijzigd door whyz op 15-01-2014 08:41 ]
Right for all the wrong reasons.
Ja zoals je kan lezen iedereen bij zeeland/delta.tweaker2010 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:26:
nieuws: Zeelandnet kampt met internetstoring Nog meer mensen die hier last van hebben?
Ook nog te merken dat 3G het hier niet meer trekt(zowel KPN als Vodafone), waarschijnlijk is iedereen nu aan het tetheren
Een beetje grote storing in Zeeland en 100.00 mensen zijn weer gedupeerd...

Als het echt aan hun hoofdverbindingen ligt, denk ik dat het nog wel even kan duren....
[ Voor 12% gewijzigd door timmie1 op 15-01-2014 11:24 ]
Niet iedereen. Ik heb sinds 10.00 gewoon internet in Zierikzee. Ervoor heb ik het niet geprobeerd.devil-strike schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:21:
[...]
Ja zoals je kan lezen iedereen bij zeeland/delta.
Misschien is er een verschil tussen Zeelandnet / Zeelandnet Zakelijk?
Vreemd dat ik hier in Middelburg er geen last van heb gehad dandevil-strike schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:21:
[...]
Ja zoals je kan lezen iedereen bij zeeland/delta.

Maar volgens mij werkt het nu thuis wel. ik kreeg net iig een whatsapp vanaf thuis.
(mobiel internet is uitgeschakeld op die telefoon, gebruikt enkel wifi)
Als bedrijf hebben we er geen last van gehad. Een aantal servers van ons zitten op een glasaansluiting van Zeelandnet, en daar hebben we vandaag geen storing mee gehad.tweaker2010 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:30:
Of zakelijke klanten hebben voorrang gekregen bij de oplossing van dit probleem. Dat lijkt me logischer.

Het betreft hier een zakelijke lijn waar ik elke maand 57 euro voor betaal. Een lijn waar zeelandnet leuk mee adverteert als heel stabiel en snelle storing afhandeling. Hieronder mijn verhaal tot nu toe.
Ik heb expres mijn verhaal relatief kort gehouden. In het echt heb ik veel meer contact opgenomen met Zeelandnet, vooral de laatste 2 maanden bel ik ze helemaal plat.
juni/juli 2013:
Na ruim 7 jaar relatief weinig problemen met het internet ging het fout. Het internet lag er voorheen wel wekelijks een keertje uit maar er was prima gebruik van te maken.
Nou daar begint het gedonder dan. Elke avond en weekend een ontiegelijke slechte connectie, netjes contact opgenomen met de klantenservice en deze hebben toen wat vervangen in de meterkast. De problemen waren hier niet mee opgelost en vervolgens was er ruis gedetecteerd op de lijn.
augustus 2013
Toch maar weer gaan bellen hoe het er nu mee zat. De helpdesk kon me weinig vertellen over het ruis probleem en ik moest maar geduld hebben.
september 2013
Nog niks opgelost, sterker nog de problemen nemen toe! Weer contact opgenomen met Zeelandnet en volgens hun was er niks aan de hand en was het ruis probleem nu opgelost. Wel zouden ze nu een ping open zetten naar het modem toe en de boel verder onderzoeken.
oktober 2013
Met stom vertrouwen toch nog een maand gewacht en opnieuw contact opgenomen. Doodleuk weer een week extra wachten aangezien de normale helpdesk me niet kon helpen en ik de technische dienst maar moest spreken.
Te horen gekregen dat ze alleen een ping open hebben gezet voor een maand lang en dat de ping soms wel wat hoog was. De beste man aan de telefoon zei vervolgens dat ze dit afgeschreven hadden als "torrenting" omdat ik nogal wat bandbreedte had verzet en vervolgens de ticket hadden gesloten. Gebruik verder nooit torrents en al mijn downloads hebben een speed cap zodat ik hier nooit hinder van heb. Ze zouden nu weer verder gaan kijken.
november 2013
Na wekelijks contact in oktober nog steeds geen oplossing. Vervolgens zelf maar naar de buren gegaan en de problemen besproken. Ik ben hierna mijn eigen lijn en van de buren via een externe lijn gaan monitoren.
De problemen kwamen ook bij mijn buren voor en via de externe lijn was het probleem duidelijk te zien.
Thuis lijn gemeten via externe lijn:
http://theicecave.net/fil...s/screencaps/mijnlijn.png
Buren:
http://theicecave.net/fil...s/screencaps/buurlijn.png
Controlle lijn. Wifi, vandaar lichte pieken maar het verschil is heel duidelijk.
http://theicecave.net/fil...eencaps/controllelijn.png
Vervolgens deze informatie aan zeelandnet gegeven en deze zou opnieuw de boel onderzoeken.
1 week later
Opnieuw gebeld en gevraagd hoe het er mee staat. Te horen gekregen dat er nog steeds ruis op de lijn is en het dus helemaal nooit opgelost was! Zeelandnet beloofd beterschap en zal het probleem spoedig aanpakken.
Helemaal zat met Zeelandnet en ADSL bij tele2 besteld. Helaas was dit niet mogelijk zonder telefonie en met zulke slome internetsnelheden dat ik toch nog maar even heb gewacht
december 2013
Weer aan de telefoon aangezien nog niks is opgelost. Ze waren nu bezig met de kasten en ze zouden nog het één en ander testen voordat ze een nieuwe kabel gingen trekken vanaf de wijk kast. Ik al lang blij dat er nu eindelijk vaart in lijkt te komen en wacht het nog even af. De telefoniste zei dat ik over één week hierover meer zou horen.
1 week later
De telefoniste die ik nu aan de lijn had wist helemaal niks van een kabel, ze waren nog steeds bezig met de kasten aan het regelen en ik moest maar afwachten. Ik kon wel naar delta bellen voor meer informatie.
Delta dus direct gebeld. Hier krijg ik te horen dat er helemaal niks aan de hand is met de lijn en er helemaal niemand de afgelopen maand bezig is geweest aan de wijk kast. Het zou wel aan mijn thuis netwerk liggen...
Direct Zeelandnet weer gebeld en die vertelde vervolgens dat er wel degelijk aan is gewerkt.
januari 2014
De delta busjes rijden nu vrolijk rond en er lijkt nu echt vaart in te komen. De telefonist vertelde mij dat ze nu echt denken het probleem gevonden te hebben en het nu echt niet lang meer zou duren.
Ook krijg ik te horen dat heel de wijk Rilland en nabijgelegen wijken problemen hebben. De ticket zou de hoogste prioriteit hebben. Kortom dik 3000+ inwoners met problemen.
15 januari 2014
Nog steeds bagger internet dus weer contact. De ruis zou nu opgelost moeten zijn, volgens de telefonist is er niks meer te zien. In de afgelopen 2 weken hebben ze alleen een koppeling vervangen.
Het probleem word weer verder onderzocht.
Direct ADSL bij online.nl besteld. Ik blijf door vechten met zeelandnet maar dit bedrijf is letterlijk hopeloos naar zijn klanten toe.
De klantvriendelijkheid is echt om te huilen. De mensen aan de telefoon zijn altijd vriendelijk maar zeker niet bekend met de termen. Ook neemt de technische dienst het niet zo nauw met het lezen van het probleem en begint gewoon doodleuk hun eigen onderzoek. Als ik 10 keer meld dat het probleem voornamelijk in de avond en weekend voorkomt en dan vervolgens te horen krijg dat ze in de ochtend 5 min een pingtest uitvoeren voor ze mij bellen is geen manier van zaken doen. En natuurlijk 20 keer vragen of ik wifi gebruik.
Ook spreken ze elkaar constant tegen en lijken ze verhalen compleet uit hun duim te zuigen.
Excuses voor het TL/DR verhaal maar ik moest mijn gal over dit bedrijf even kwijt.
[ Voor 0% gewijzigd door NedStar op 15-01-2014 21:59 . Reden: typo ]
Dit is denk ik omdat de wijzigingen dinsdag officieel pas ingaan ...M a r c o schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:36:
de extra zenders op zeelandnet.nl/tv zijn weer verdwenen.
@iMick, Mocht je nog een linkje willen sturen voor jouw vervanging van de Silverlight-player, heel graag.
Ben er zojuist weer achtergekomen dat Silverlight voor geen meter werkt...
Ik verwacht dat dit niet mogelijk is, aangezien ik alleen Ziggo of UPC zie staan.
Ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om m'n Zeelandnet lijntje dusdanig onder de loep te nemen, echter zie ik de laatste paar maanden dat de internetverbinding regelmatig wegvalt of gevoelsmatig vertraagd. Zou dus goed kunnen kloppen gezien jouw verhaal
Edit: Heb het al gevonden
[ Voor 23% gewijzigd door Mikey! op 02-02-2014 17:51 ]
Ik woon in de Gentsestraat maar dit had je blijkbaar al gevonden

Hoe zijn je ping-tijden overigens gemeten? Zou je ook wat meer informatie willen geven over hoe hoog je ping nu is? Op goede momenten heb ik nu pieken naar de 100ms, 1 jaar geleden zat ik altijd mooi rond de 7-20ms
Zie bovenstaande bericht, ze zijn bij Delta nu bezig om een nieuwe strategie te bepalen. De kans is aanwezig dat de kabeltak (Zeelandnet) verkocht gaat worden aan bijvoorbeeld UPC.Dutch Delta cablenet may be sold
February 12, 2014 07.13 Europe/London By Robert Briel
The Dutch cable network Delta Kabelcomfort may soon come on the market.
The cable network, that serves 155,000 customers in the province of Zeeland is still owned by utilities company Delta, which in turn is owned for 50% by the province of Zeeland.
Delta has confirmed local reports that it has hired Morgan Stanley to lead the sale of the company, which includes assets including the nuclear power plant at Borssele. During the past year, the utilities company had a total turnover of EUR2.17 billion.
Should a buyer be found, then it is very likely that the cable division will be spun off separately. Delta Kabelcomfort is one of the few remaining operators which is still owned by a publicly owned utilities company. Its cable operation is the third largest operator in the country, after Ziggo and UPC.
Delta shares are held by 19 municipalities in Zeeland and Noord-Brabant and by the provinces of Zeeland, Brabant and South Holland. The utilities company employs some 3,200 people.
De komende maanden moet duidelijk worden welke kant het opgaat.
Dat is niet erg realistisch, want wanneer alle winstgevende onderdelen worden verkocht blijft alleen Delta als lege huls achter. Daar zal Eneco bijv geen trek in hebben denk ik. De aandeelhouders zullen liever een algehele verkoop aan een andere (buitenlandse) partij zien zodat het hoofdkantoor in Middelburg kan blijven.Prolution schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:34:
[...]
Zie bovenstaande bericht, ze zijn bij Delta nu bezig om een nieuwe strategie te bepalen. De kans is aanwezig dat de kabeltak (Zeelandnet) verkocht gaat worden aan bijvoorbeeld UPC.
De komende maanden moet duidelijk worden welke kant het opgaat.
Dit is dus de kabeltak (Zeelandnet), afval (Indaver) & water (Evides). Kabel en Indaver kan verkocht worden, dit levert weer wat geld op dus dat vinden ze vast interessant. De aandelen Evides gaan terug naar de Provincie Zeeland, dit mag namelijk niet verkocht worden (publiek belang).
Delta kan zonder deze onderdelen nog steeds best interessant zijn voor Eneco. Denk niet dat ze daar op bijvoorbeeld kabel zitten te wachten
Maar alles in losse onderdelen verkopen kan natuurlijk ook nog altijd
Probleem is dat Delta zonder deze onderdelen verliesgevend is (er is veel overcapaciteit op dit moment).Prolution schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:32:
Delta kan zonder deze onderdelen nog steeds best interessant zijn voor Eneco. Denk niet dat ze daar op bijvoorbeeld kabel zitten te wachten
Al staat daar natuurlijk wel een aantal klanten tegenover.
Ik heb het gemeten met Colasoft Ping Tool en via Meraki Dashboard (Management GUI van m'n Firewall).NedStar schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:42:
Apart, ik neem ook aan dat het hier niet om de gemiddelde ping gaat maar echt min, max?
Hoe zijn je ping-tijden overigens gemeten? Zou je ook wat meer informatie willen geven over hoe hoog je ping nu is? Op goede momenten heb ik nu pieken naar de 100ms, 1 jaar geleden zat ik altijd mooi rond de 7-20ms
Ik heb wel gemerkt dat m'n ping tijden wat hoger zijn dan laatst, zie screenshot hieronder:

De uptime van afgelopen week laat verder zien dat er buitenom de storing van afgelopen vrijdag de firewall continue bereikbaar is geweest:

Zie ook dit document van de provincie Zeeland.
Daarin geeft de provincie ook aan actief aandeelhouder te willen zijn en dat de werkgelegenheid in zeeland geborgen moet blijven. Ook word er gesproken over een eventueel verkoop dat de delta takken.
Mocht het uiteindelijk tot een losse verkoop van de onderdelen komen zal dat flink handjeklap worden. (Komend jaar maken ze de beslissing volgens dit artikel )
[ Voor 9% gewijzigd door whyz op 13-02-2014 09:06 ]
Right for all the wrong reasons.
Een verkoop zou mogelijk 200 miljoen kunnen opleveren.
De omzet van Zeelandnet in 2012 was overigens zo'n 75 miljoen (geheel Delta heeft een omzet van ruim 2 miljard
Bedankt voor de informatie! Ik zie bij jouw toch ook wat lichte pieken, weet je toevallig je max ping? Zie dat Colasoft Ping Tool deze ook meet.
Na de onderhoud van twee weken terug is het aan mijn kant sterk verbeterd. Echter zie ik nog steeds dagelijks pieken na de 1-2k ping, dit doet zich dan 30m-2u voor. Prima als je gewoon internet maar gamen of server hosting daar in tegen is dan gewoonweg niet te doen.

Overigens zie ik een fusie/verkoop van delta best wel zitten. Als ik zo verhalen lees op het internet dan zie ik dat UPC proactief is terwijl Zeelandnet heel reactief is. Dus wat mij betreft, graag een andere kabelaar!
Ik betwijfel daar in tegen dat ze de winstgevende kabel snel zullen verkopen. Glasvezel zie ik in zeeland ook niet snel komen, de vergrijzing helpt hier zeker niet bij.
[ Voor 10% gewijzigd door NedStar op 16-02-2014 19:47 ]
Nu hebben er al wat klanten een 6RD tunnel, ze gaan die als eerste om zetten naar native en dan volgt de rest. Zakelijk gaat ook voor.
Dit is wel een dual-stack oplossing lijkt mij? Heb wel eens een pilot gedaan met een 6RD tunnel van Zeelandnet, maar dat vond ik niet zo goed werken als bijv. via tunnelbroker.net
Ja, het gaat echt native dual-stack IPv6 worden, geen tunnels meer over IPv4.Prolution schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:13:
Dat is goed nieuws!, ik draai nu nog IPv6 via een tunnel. M'n router (met OpenWRT) is in principe ook IPv6 ready.
Dit is wel een dual-stack oplossing lijkt mij? Heb wel eens een pilot gedaan met een 6RD tunnel van Zeelandnet, maar dat vond ik niet zo goed werken als bijv. via tunnelbroker.net
Ze zijn blijkbaar al met een pilot bezig, misschien dat ik me daarvoor ga aanmelden (als dat nog kanPilot dual-stack EuroDOCSIS (Q1 2014)
Ook de dual-stack pilot op het EuroDOCSIS platform komt steeds dichterbij. De mensen die actief zijn binnen de huidige 6RD test/pilot worden als het zover is als 1e benaderd om mee te doen aan deze test. De pilot zal middels "whitelisting" plaatsvinden. Ben je nog geen deelnemer, meldt je dan snel aan!
Zodra deze pilot is afgerond zullen we IPv6 globaal aanzetten binnen het gehele EuroDOCSIS bedieningsgebied! Zowel consumenten en zakelijke klanten worden voorzien van een *dual-stack verbinding.
Ik ben al 2 a 3 jaar aan het "zeuren" bij ZeelandNet over IPv6. Het lijkt er nu dan toch écht aan te zitten komen.Prolution schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:18:
[...]
Ze zijn blijkbaar al met een pilot bezig, misschien dat ik me daarvoor ga aanmelden (als dat nog kan)
Een extra mailtje hun kant op met de vraag om IPv6 kan overigens nooit kwaad. E-mail adres van Martijn staat op die pagina.
[ Voor 5% gewijzigd door Snow_King op 17-02-2014 12:21 ]

[ Voor 26% gewijzigd door Flamax op 19-02-2014 20:33 ]
Hier verder in regio Middelburg geen problemen, maar meestal zijn de problemen bij Zeelandnet wat betreft met snelheid en latency lokaal in een bepaald gebied. Indien het vaker voorkomt zou ik gewoon contact opnemen met de klantenservice.
Ook weer vernomen dat Ziggo weer 'ns de snelheid omhooggooit. Vooral die 18Mbit upload is erg verleidelijk.
Ik neem aan dat Zeelandnet ons voorlopig op deze snelheden en abonnementen houdt...
Vanaf dit weekend weer enkele hick-ups gemerkt. Vandaag ging het modem 2x offline(dus opnieuw frequentie vangen), terwijl het eerst alleen maar grote timeout-gaten en hoge pings waren. Erg lastig als je bestanden naar huis kopieert, want bij thuiskomst blijkt de data corrupt.
Volgens mij is retentie van de highwinds omhooggegaan, minder last van verlopen en/of incomplete downloads
NedStar, hoe is het nog afgelopen met je Zeelandnet-struggle? Hebben ze iets aangepakt?
[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 01-04-2014 16:39 ]
Zijn er nog tips van ervaren gebruikers om de router eventueel beter af te stellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Viriya op 15-04-2014 19:43 ]
Ik maak zelf vaker mee dat ZeelandNet zulke kuren heeft. Afgelopen tijd hebben ze hier nieuwbouwhuizen aangesloten, dat kwam mijn signaalsterkte niet ten goede. Ook hebben ze van tijd tot tijd capaciteitsproblemen, dan gaat de ping 's avonds omhoog en de snelheid omlaag. Omdat het langere tijd onwerkbaar was hier, een backup via adsl genomen. Schakel direct over bij problemen. Vanavond echt niks aan te merken: 6.9Megabyte/sec download
Enkele maanden geleden was er ook een grote storing waarbij nagenoeg alle klanten zonder internet zaten. Toch wel apart dat blijkbaar bij een storing van 1 (of meerdere) onderdelen in het netwerk van ZeelandNet kan zorgen dat alles er uit ligt

[ Voor 31% gewijzigd door Prolution op 29-04-2014 10:55 ]
DNS-storing.. (vernomen uit betrouwbare bron).tweaker2010 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:02:
Het schijnt een softwarestoring te zijn. Het artikel staat al in de que dus zal zo wel op Tweakers verschijnen.
Vanmorgen onze Zeelandnet glasvezel verbinding hier overgestoken naar een KPN glas verbinding.
[ Voor 14% gewijzigd door nextware op 29-04-2014 11:26 ]
Nee, je hebt ook gewoon keiharde packetloss op de lijn. Ik gebruik de ZeelandNet DNS niet en had nog steeds problemen.nextware schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:26:
[...]
DNS-storing.. (vernomen uit betrouwbare bron).
Hier even getest met de Zeelandnet DNS-servers. Maar ik heb geen packetloss op de lijn. Wellicht dat er nog een verschil is tussen particuliere en zakelijke lijnen ?Snow_King schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:27:
[...]
Nee, je hebt ook gewoon keiharde packetloss op de lijn. Ik gebruik de ZeelandNet DNS niet en had nog steeds problemen.
Stel de Google DNS servers maar eens in. Dan heb je zeer waarschijnlijk wel goed werkend internet. Op deze manier ook even twee wijkgebouwen alvast vooruit geholpen..
[ Voor 17% gewijzigd door nextware op 29-04-2014 11:30 ]
Daar zou een verschil kunnen zijn, maar ik zag op meerdere verbindingen gewoon packetloss richting 8.8.8.8nextware schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:30:
[...]
Hier even getest met de Zeelandnet DNS-servers. Maar ik heb geen packetloss op de lijn. Wellicht dat er nog een verschil is tussen particuliere en zakelijke lijnen ?
Stel de Google DNS servers maar eens in. Dan heb je zeer waarschijnlijk wel goed werkend internet. Op deze manier ook even twee wijkgebouwen alvast vooruit geholpen..
Klopt, dat is inderdaad de oplossing. Het lijkt erop dat er een probleem is met de TTL in het DNS.nextware schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:30:
[...]
(edit: ik bedoel dat de Zakelijke lijnen nu ook plat liggen
[ Voor 26% gewijzigd door Rub3s op 29-04-2014 13:55 ]
Ook hun website incl. Prikbord, Mailservers/webmail, DNS, telefonie hebben er last van.
Klantenservice vroeg me of ik mijn mails ook lokaal heb staan. Erg onheilspellend, je zou maar 'ns beginnen te denken dat ze je mail kwijt zijn...
Ik had hevige packetloss op de lijn, was zo stom om modem te rebooten.
Kom nu helemaal niet meer online, Cisco modem geeft maar 1 down en 1 upstreamkanaal aan.
Erg vervelend, is in Goes al de 4e storing in paar weken.
Nog een klein puntje: Ze zouden vannacht bij ons onderhoud doen, ik was echter de hele onderhoudstijd online. Kan het niet zijn dat dat onderhoud verschoven is?
EDIT: site is weer online