Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
@Prolution, bij ziggo en upc zitten er natuurlijk ook veel tv decoders bij met ingebouwde docsis modems, die zie je dan ook terug alzijnde online modem, weet niet of zeelandnet van decoders gebruikt maakt met ingebouwde docsis modems, maar die zullen immers niets verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
XyritZz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:27:
[...]

Neemt niet weg dat het slechte service is. Je zou dat ook gewoon met Zeelandnet als "proxy" aan moeten kunnen vragen.

Maar goed, Delta kan dat intern al niet fatsoenlijk regelen met hun eigen afdelingen dus laat staan dat ze dit ooit samen met Zeelandnet fatsoenlijk voor elkaar krijgen.
Ik weet het, maar het is nu eenmaal zo.
Ben wat dat betreft bij dat ik in een wijk woon waar ik kan overstappen op glasvezel. Nog één probleem met Delta of Zeelandnet en heel de bende gaat er uit.
Welke wijk is dat, als ik vragen mag? Goes Aria? Dat is de enige wijk in heel Zeeland waarvan ik weet dat ze met glasvezel bezig zijn.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 29-08 11:46
timmie1 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Ik weet het, maar het is nu eenmaal zo.

[...]

Welke wijk is dat, als ik vragen mag? Goes Aria? Dat is de enige wijk in heel Zeeland waarvan ik weet dat ze met glasvezel bezig zijn.
Correct. Snap ook niet waarom dat niet in meer nieuwbouwwijken wordt gedaan.

Moet overigens wel toegeven dat ik vooralsnog geen plannen heb hoor om over te stappen, ik heb op het punt gestaan omdat ik veel gezeur had met Delta en Zeelandnet om een werkende verbinding te krijgen in mijn woning maar nu alles werkt en er ook correct wordt gefactureerd heb ik weinig klachten meer. Letterlijk meer dan 20 keer moeten bellen om een adreswijziging correct doorgevoerd te krijgen...

Mochten de klachten ooit weer terug komen... dan ben ik echter wel meteen weg :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Meer mensen hier die geen Dualstack IPv6 meer hebben/ geen ip-adres meer toegewezen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 11:27

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:21:
Meer mensen hier die geen Dualstack IPv6 meer hebben/ geen ip-adres meer toegewezen krijgen?
Hier geen last van? Mijn IPv6 werkt nog.

Wat voor een type router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Snow_King schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:33:
[...]

Hier geen last van? Mijn IPv6 werkt nog.

Wat voor een type router heb je?
Ik heb een FritzBox, Netgear en een D-link.

Heb nu zelf ook IPv6 maar dan via 6to4.
Er komt geen antwoord op DHCPv6 autodiscover en dus schakelen ze over naar tunneling om de een of andere vage reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

timmie1 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:42:
[...]

Ik heb een FritzBox, Netgear en een D-link.

Heb nu zelf ook IPv6 maar dan via 6to4.
Er komt geen antwoord op DHCPv6 autodiscover en dus schakelen ze over naar tunneling om de een of andere vage reden...
Dan zou ik even contact opnemen met ZeelandNet. Ik heb gewoon nog IPv6 thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:12
Ik heb sinds enkele dagen ook geen IPv6 dual-stack meer, werkte sinds de pilot prima. Mogelijk dat m'n router niet goedgekeurd is door Zeelandnet om IPv6 dual-stack te mogen gebruiken (staat iig iets over een blacklist @ http://www.ipv6.zeelandnet.nl/testing/index.html).

Zojuist maar even contact opgenomen met Martijn om dit na te vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Prolution op 05-03-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 07:07
XyritZz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Correct. Snap ook niet waarom dat niet in meer nieuwbouwwijken wordt gedaan.

Moet overigens wel toegeven dat ik vooralsnog geen plannen heb hoor om over te stappen, ik heb op het punt gestaan omdat ik veel gezeur had met Delta en Zeelandnet om een werkende verbinding te krijgen in mijn woning maar nu alles werkt en er ook correct wordt gefactureerd heb ik weinig klachten meer. Letterlijk meer dan 20 keer moeten bellen om een adreswijziging correct doorgevoerd te krijgen...

Mochten de klachten ooit weer terug komen... dan ben ik echter wel meteen weg :).
Wat grappig ik ben op dit moment ook een huis aan het bouwen in de wijk Aria te Goes. Ik twijfel nog tussen Zeelandnet en KPN glasvezel, heeft beide zijn voor- en nadelen:) Ben er in ieder geval nog niet helemaal aan uit... Met name het verschilt tussen kpn interactieve tv en delta tv. Toch weer een extra kastje als je voor kpn gaat...

[ Voor 8% gewijzigd door sjakkie123 op 05-03-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
sjakkie123 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:46:
[...]

Wat grappig ik ben op dit moment ook een huis aan het bouwen in de wijk Aria te Goes. Ik twijfel nog tussen Zeelandnet en KPN glasvezel, heeft beide zijn voor- en nadelen:) Ben er in ieder geval nog niet helemaal aan uit... Met name het verschilt tussen kpn interactieve tv en delta tv. Toch weer een extra kastje als je voor kpn gaat...
Je zou ook alleen TV van Delta kunnen afnemen en internet van KPN. Ik wacht al een aantal jaren op glasvezel. :P Ik zou het dus wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 07:07
Ook zeker een optie, ben ook benieuwd naar mensen die in de wijk "Aria" wonen en ervaringen hebben met KPN glasvezel/Zeelandnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 29-08 11:46
sjakkie123 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:18:
Ook zeker een optie, ben ook benieuwd naar mensen die in de wijk "Aria" wonen en ervaringen hebben met KPN glasvezel/Zeelandnet.
Afgezien van de verhuizing gaat het nu prima met Zeelandnet.

Wel een tip: Ze komen na de oplevering van de bouwstroom pas signaal op de kabels van de nieuwe huizen zetten. Afgelopen jaar kwamen ze vlak voor de bouwvak graven in de straat, tot het moment dat ze die werkzaamheden hebben verricht heb je sowieso een internet/tv.

Als het even kan, zorg er dan voor dat je thuis bent op de dag dat ze komen graven. Ze komen dan even langs om te kijken of er signaal binnen komt in de meterkast en ik heb ze nog een paar keer lastig gevallen omdat hoewel er signaal binnen kwam in de meterkast ik geen tv of internet had. Bleek om een kabelbreuk te gaan in een piepklein kabeltje in de meterkast, en dat hebben ze direct vervangen.

Sommige nieuwe bewoners die niet thuis waren hebben een storing moeten melden en die hebben nog ruim een week langer zonder internet/tv gezeten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:19:
Ik heb sinds enkele dagen ook geen IPv6 dual-stack meer, werkte sinds de pilot prima. Mogelijk dat m'n router niet goedgekeurd is door Zeelandnet om IPv6 dual-stack te mogen gebruiken (staat iig iets over een blacklist @ http://www.ipv6.zeelandnet.nl/testing/index.html).

Zojuist maar even contact opgenomen met Martijn om dit na te vragen.
Al iets van Martijn gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:58:
[...]

Al iets van Martijn gehoord?
Nee helaas nog niets vernomen, en zover ik kon zien werkte me IPv6 dual-stack ook nog niet :P
Hopelijk dat ze het volgende week gaan fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Inmiddels een mailtje terug gehad van Martijn (ZeelandNet) , en m'n IPv6 dual-stack verbinding werkt weer prima! 8)

M'n TP-Link router bleek inderdaad sinds kort op een blacklist te staan, omdat er door Zeelandnet een issue was gevonden i.c.m. IPv6. Inmiddels hebben ze maatregelen genomen zodat ze in ieder geval mijn router van die blacklist hebben afgehaald (maar mogelijk ook andere TP-Link routers, dat weet ik niet zeker)

Toch wel handig zo'n direct contact, met kennis van zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ik heb de laatste weken echt bijzonder vaak gemieter met Zeelandnet. Echt meerdere malen per week dat (vooral in de avonduren) mijn internetsnelheid dramatisch is. Vaak ook totaal geen verbinding, bij Zeelandnet wordt dan altijd gedaan of de neus bloed.

Gemeente Veere overigens. Woon nog bij mijn ouders, dus weet niet of ik ze één, twee, drie zo ver krijg om over te stappen, maar ik begin er echt schoongenoeg van te krijgen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
SavageBrother schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:16:
Ik heb de laatste weken echt bijzonder vaak gemieter met Zeelandnet. Echt meerdere malen per week dat (vooral in de avonduren) mijn internetsnelheid dramatisch is. Vaak ook totaal geen verbinding, bij Zeelandnet wordt dan altijd gedaan of de neus bloed.

Gemeente Veere overigens. Woon nog bij mijn ouders, dus weet niet of ik ze één, twee, drie zo ver krijg om over te stappen, maar ik begin er echt schoongenoeg van te krijgen.
Klinkt als capaciteitsprobleem in jouw coaxsegment. Is je ping op die tijden ook hoog?

Ik (her)ken de frustratie. Ook erg lang zulke problemen gehad. Heb het destijds opgelost door een goedkope ADSL-lijn ernaast te nemen. Laatste tijd werkt het echter ,afgezien van wat technische probleempjes, weer prima. Ze weten hier nu ook dat ze wat meer moeite moeten doen want het DSL-netwerk is hier laatst geupdatet en dus voorlopig weer een redelijke concurrent :P

Hoorde laatst dat ze in de buurt van Veere aan het kijken zijn naar alternatieven voor DSL, dat schijnt daar niet fijn te werken. Als dat echt zo is, ben ik bang dat er voor jou geen redelijk (snelheids)alternatief voor ZeelandNet is. Mocht je toch overstappen. wellicht heb je hier iets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Dank voor je reactie. Ik heb ondertussen ook een ander topic lopen, wat meer uitgebreid.

Balance in "Wat vragen m.b.t. opzetten van een netwerk / routers/pc/ps"

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08
Iemand ook problemen met de kwaliteit van de verbinding?
Wanneer ik aan het gamen ben heb ik dikke lagg spikes soms gewoon uit het niets.....
Het herstarten van zowel de router als de modem helpt niet dus het moet aan de verbinding van zeelandnet liggen....

Ping gaat dan van 20-->1500(3 sec)--> 200--> 100--> 20(fftjes)-->1500 etc

Iemand anders deze latency problemen|?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Artopaper schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:00:
Wanneer ik aan het gamen ben heb ik dikke lagg spikes soms gewoon uit het niets.....
Het herstarten van zowel de router als de modem helpt niet dus het moet aan de verbinding van zeelandnet liggen....

Welke regio? Ik heb vanavond nergens last van.

Doe eens een tracert naar je gameserver en post die, misschien is daar iets abnormaals te zien...

Heb wel last van een paar spontane stops bij het kijken via IPTV.

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 21-03-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Artopaper schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:00:

Gisterenmiddag in Middelburg had ik er inderdaad ook behoorlijk last van.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08
timmie1 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:59:
[...]

Welke regio? Ik heb vanavond nergens last van.

Doe eens een tracert naar je gameserver en post die, misschien is daar iets abnormaals te zien...

Heb wel last van een paar spontane stops bij het kijken via IPTV.
Het is niet de gameserver, van alles geprobeerd maar uiteindelijk de enigste optie kan zijn dat het zeelandnet is... Andere gameserver had ik hetzelfde probleem.. Het is ook meestal savonds op een of andere manier(en nee geen huisgenoten die aan het downloaden zijn etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik heb de laatste tijd ook last van wat kleine haperingen, voornamelijk met met het gebruik van Netflix ervaar ik dat de kwaliteit soms halverwege wordt teruggeschroefd (van 1080p naar iets van 240p oid).

Dat resulteert in een behoorlijk wazig beeld, na zo'n 20~30 seconden is de kwaliteit dan wel weer in orde, Ik kijk Netflix via m'n Sony TV die bekabeld is aangesloten. Meestal heb ik er in de avond meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:28:
Ik heb de laatste tijd ook last van wat kleine haperingen, voornamelijk met met het gebruik van Netflix ervaar ik dat de kwaliteit soms halverwege wordt teruggeschroefd (van 1080p naar iets van 240p oid).

Dat resulteert in een behoorlijk wazig beeld, na zo'n 20~30 seconden is de kwaliteit dan wel weer in orde, Ik kijk Netflix via m'n Sony TV die bekabeld is aangesloten. Meestal heb ik er in de avond meer last van.
Zaterdag- en zondagavond ook zoiets gemerkt, beeldkwaliteit schakelde ook terug. Tegelijkertijd waren af en toe wat ping spikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 11:11
Prolution schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:14:
Inmiddels een mailtje terug gehad van Martijn (ZeelandNet) , en m'n IPv6 dual-stack verbinding werkt weer prima! 8)

M'n TP-Link router bleek inderdaad sinds kort op een blacklist te staan, omdat er door Zeelandnet een issue was gevonden i.c.m. IPv6. Inmiddels hebben ze maatregelen genomen zodat ze in ieder geval mijn router van die blacklist hebben afgehaald (maar mogelijk ook andere TP-Link routers, dat weet ik niet zeker)

Toch wel handig zo'n direct contact, met kennis van zaken :)
Hm, welke TP-Link heb je? Een WDR3600? Mijn dualstack werkt nl ook alweer even niet. In den beginne werkte deze overigens ook niet, maar heb toen contact opgenomen met TP-Link, waarna ik een beta firmware heb ontvangen, waarmee de dualstack weer werkte..

Hm dus ook maar contact opnemen met Martijn om 'm weer aan de praat te krijgen :).

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
robbierzz schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:40:
[...]

Hm, welke TP-Link heb je? Een WDR3600? Mijn dualstack werkt nl ook alweer even niet. In den beginne werkte deze overigens ook niet, maar heb toen contact opgenomen met TP-Link, waarna ik een beta firmware heb ontvangen, waarmee de dualstack weer werkte..

Hm dus ook maar contact opnemen met Martijn om 'm weer aan de praat te krijgen :).
Klopt ik heb ook een WDR3600, en idd ook een beta firmware van TP-Link gekregen om de dual-stack (IPv6 prefix delegation) aan de praat te krijgen (versie 141227).
Hoor graag van je welke firmware versie jij hebt ontvangen

Als je Martijn een mailtje stuurt zal die er wel ff naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Het is vanavond weer druk op de kabel. Mijn videokwaliteit schakelt soms naar laagste stand...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4255683282.png

Iemand nog iets over de snelheidsverhoging gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Nieuwe snelheden alles-in-1 al bekend http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/alles-in-1/

Instap: 25 Mbps down 3 Mbps up
Premium 100 Mbps down 10 Mbps up
Super: 200 Mbps down 10 Mbps up

Goede kans dat de losse internet abonnementen ook omhoog gaan. Ik verwacht niet dat hier verschil in gaat zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door whyz op 02-04-2015 11:18 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nice, ik wist niet eens dat er een verhoging aankwam.
Per wanneer zouden deze snelheden dan actief zijn?
aangezien ze nu al als zijnde actueel op de site staan.

Edit: In mijn pip pagina staat al dat ik 100 Mbps heb :D
vanavond thuis eens speedtest doen.

[ Voor 22% gewijzigd door M a r c o op 02-04-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

M a r c o schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:21:
Nice, ik wist niet eens dat er een verhoging aankwam.
Per wanneer zouden deze snelheden dan actief zijn?
aangezien ze nu al als zijnde actueel op de site staan.
Geen idee, al navraag gedaan op het forum van Zeelandnet zelf. Op de website onder het kopje "Internet" is namelijk nog niets aangepast.
Upload van Super valt erg tegen als je dit vergelijkt met een Ziggo/Upc
Edit: In mijn pip pagina staat al dat ik 100 Mbps heb :D
vanavond thuis eens speedtest doen.
Ik ben bang dat dit echter nog maar een naamswijziging is. Snelheid is al actief!!!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/plnqUdqMFQtaIqoAVXY2PRq4/full.png

[ Voor 48% gewijzigd door whyz op 02-04-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
whyz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:17:
Nieuwe snelheden alles-in-1 al bekend http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/alles-in-1/

Instap: 25 Mbps down 3 Mbps up
Premium 100 Mbps down 10 Mbps up
Super: 200 Mbps down 10 Mbps up

Goede kans dat de losse internet abonnementen ook omhoog gaan. Ik verwacht niet dat hier verschil in gaat zitten.
Had toch wel wat meer verwacht, vooral met de upload hebben ze toch wat problemen mee geloof ik want Ziggo & UPC bieden al enige tijd 20Mbps aan (en bij zakelijke abo's zelfs 40Mbps).

Ik heb zelf een los internet Premium pakket en mag toch wel gaan hopen dat ze deze ook de verhoging naar 100Mbps gaan geven, in m'n PIP staat vooralsnog 60Mbps. Anders toch maar eens kijken naar wat VVDSL alternatieven :)

Edit: na een modemreset blijft m'n snelheid op 60Mbps hangen helaas :/

[ Voor 4% gewijzigd door Prolution op 02-04-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Prolution schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:31:
[...]

Had toch wel wat meer verwacht, vooral met de upload hebben ze toch wat problemen mee geloof ik want Ziggo & UPC bieden al enige tijd 20Mbps aan (en bij zakelijke abo's zelfs 40Mbps).

Ik heb zelf een los internet Premium pakket en mag toch wel gaan hopen dat ze deze ook de verhoging naar 100Mbps gaan geven, in m'n PIP staat vooralsnog 60Mbps. Anders toch maar eens kijken naar wat VVDSL alternatieven :)

Edit: na een modemreset blijft m'n snelheid op 60Mbps hangen helaas :/
Zeelandnet kan het zich absoluut niet veroorloven om de standaard internet bundel niet omhoog te gooien.

Zeker met nieuws: KPN begint met uitrol downloadsnelheid van 200Mbit/s over dsl-netwerk in het verschiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Bij mij nog steeds oude verbindingssnelheid, ook in de PiP.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4259792532.png
Modemreset heeft geen effect.
Kan het zijn dat ze de Alles-in-een wel verhogen en de andere abonnementen niet, bijv. om meer mensen naar Alles-in-een te lokken?

Vind de upgrade van uploadsnelheid overigens mager. Zeker nu klanten met een VVDSL-lijn soortgelijke downloadsnelheden kunnen halen inclusief upload van 22Mbit.

[ Voor 27% gewijzigd door timmie1 op 02-04-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
whyz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:42:
[...]

Zeelandnet kan het zich absoluut niet veroorloven om de standaard internet bundel niet omhoog te gooien.

Zeker met nieuws: KPN begint met uitrol downloadsnelheid van 200Mbit/s over dsl-netwerk in het verschiet
Mag het inderdaad wel hopen dat ze de standaard internet pakketten ook deze verhoging gaan geven, momenteel hebben alleen de Alles-in-1 deze gehad geloof ik? Of hebben klanten met Internet+Telefonie pakket ook een verhoging gekregen?

Doordat KPN zijn DSL netwerk (eindelijk!) aan het upgraden is naar VVDSL krijgen de kabelaars en dus ook Zeelandnet/Delta weer eens een beetje serieuze concurrentie op dat gebied. Helaas is dat echter nog niet op alle locaties beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Laatst online: 10-09 12:36
Hier is de snelheid ook al verhoogt (Goes). Met het alles in 1 premium abonnement haal ik nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4260089719.png

Gelijk even met nieuwsgroepen getest, 11,7MB/s. Ik ben voorlopig weer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zojuist even nagevraagd wat betreft de losse internetabonnementen: Deze krijgen in het najaar pas een upgrade. Overigens zullen die upgrades gelijk worden getrokken met de gelijknamige Alles-in-een pakketten, dus Internet premium zal ook 100Mbit down/10Mbit up worden, Super zal 200/10 worden, etc.

Offtopic: veel Jeroens in dit topic, zeg :P

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 02-04-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:51:
Zojuist even nagevraagd wat betreft de losse internetabonnementen: Deze krijgen in het najaar pas een upgrade. Overigens zullen die upgrades gelijk worden getrokken met de gelijknamige Alles-in-een pakketten, dus Internet premium zal ook 100Mbit down/10Mbit up worden, Super zal 200/10 worden, etc.

Voor mij zal dit waarschijnlijk wel gaan betekenen dat ik een VVDSL internet pakket ga uitzoeken, Vodafone & DDS bieden hierbij momenteel het meest betaalbare pakket aan indien je > 80 Mbit down & 20Mbit up wilt hebben.

Ik ga zeker niet overstappen naar het Alles-in-1 Premium pakket, hierbij zou ik dan 6 euro meer p/maand moeten gaan betalen en dan heb je nog steeds maar een schamele uploadsnelheid van 10Mbit, echt weer een Zeelandnet actie dit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:09:
[...]

Voor mij zal dit waarschijnlijk wel gaan betekenen dat ik een VVDSL internet pakket ga uitzoeken, Vodafone & DDS bieden hierbij momenteel het meest betaalbare pakket aan indien je > 80 Mbit down & 20Mbit up wilt hebben.

Ik ga zeker niet overstappen naar het Alles-in-1 Premium pakket, hierbij zou ik dan 6 euro meer p/maand moeten gaan betalen en dan heb je nog steeds maar een schamele uploadsnelheid van 10Mbit, echt weer een Zeelandnet actie dit :|
Het pakt nu inderdaad uit als een ordinair lokkertje om meer klanten om AIE te krijgen. Heb ZeelandNet er zelf ook op gewezen dat hun uploadsnelheden wel laag zijn, kreeg als antwoord "Onze uploadsnelheden zijn gegarandeerd, bij DSL-providers en KPN haal je een groot deel van de upload en downloadsnelheid toch niet." Zo van "waarom kijken naar een ander, wij zijn de beste"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighting Power
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-08 15:56
timmie1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:51:

Jammer dat ze wederom de alles in abonnementen als er eerste updaten.
De klanten die geen telefonie afnemen kunnen weer een half jaar wachten zoals wel vaker het geval is bij oudere abbonements vormen van Zeelandnet.
Het lijkt mij een kleine moeite omdit allemaal tegelijk aan te pakken.

PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Fighting Power schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:16:
[...]

De klanten die geen telefonie afnemen kunnen weer een half jaar wachten zoals wel vaker het geval is bij oudere abbonements vormen van Zeelandnet.
Natuurlijk kunnen ze alle pakketten tegelijk upgraden als ze dat zouden willen (is in het verleden ook gedaan), dat de reguliere losse internet pakketten nu pas later dit jaar worden geupgrade worden is puur een commerciële keuze zodat ze meer mensen naar de Alles-in-1 pakketten kunnen lokken.

Want daar verdienen ze weer wat meer geld op, zeker als je ook echt gebruik gaat maken van die telefoon lijn met behoorlijk hoge tarieven in mijn ogen, zeker vergeleken met mijn eigen VoIP oplossing,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Fighting Power schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:16:
[...]

Prolution schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:28:
[...]

Natuurlijk kunnen ze alle pakketten tegelijk upgraden als ze dat zouden willen (is in het verleden ook gedaan), dat de reguliere losse internet pakketten nu pas later dit jaar worden geupgrade worden is puur een commerciële keuze zodat ze meer mensen naar de Alles-in-1 pakketten kunnen lokken.

Want daar verdienen ze weer wat meer geld op, zeker als je ook echt gebruik gaat maken van die telefoon lijn met behoorlijk hoge tarieven in mijn ogen, zeker vergeleken met mijn eigen VoIP oplossing,
Technisch is het allemaal mogelijk. Ze kunnen in principe zelfs binnen enkele minuten alle modemprofielen zonder snelheidslimiet instellen, of het handig voor ze is is een 2de. Ze hebben wat betreft telefonie duidelijk last van een aantal technici in de provincie die klanten op een goedkoper alternatief wijzen. Ook is er een dalende trend wat betreft het aantal lineaire tv-kijkers en die 17,00 niet meer willen ophoesten, wat ook gevaarlijk is voor Delta/ZeelandNet. Met AIE willen ze de illusie wekken dat die diensten je toch bijna niks kosten én tegelijk zorgen dat je nog een jaar aan hen vastzit.

Tenslotte een voorbeeld van telefoniebesparing van een klant:
MaandProviderTotaleKosten(Verbr.+Abo)
01-2015Zeelandnet€33,87
02-2015Zeelandnet€30,11
03-2015BetaMax/CC€6,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:54:
[...]

[...]

Technisch is het allemaal mogelijk. Ze kunnen in principe zelfs binnen enkele minuten alle modemprofielen zonder snelheidslimiet instellen, of het handig voor ze is is een 2de. Ze hebben wat betreft telefonie duidelijk last van een aantal technici in de provincie die klanten op een goedkoper alternatief wijzen. Ook is er een dalende trend wat betreft het aantal lineaire tv-kijkers en die 17,00 niet meer willen ophoesten, wat ook gevaarlijk is voor Delta/ZeelandNet. Met AIE willen ze de illusie wekken dat die diensten je toch bijna niks kosten én tegelijk zorgen dat je nog een jaar aan hen vastzit.

Tenslotte een voorbeeld van telefoniebesparing van een klant:
MaandProviderTotaleKosten(Verbr.+Abo)
01-2015Zeelandnet€33,87
02-2015Zeelandnet€30,11
03-2015BetaMax/CC€6,49
Klopt ik kan die kostenbesparing alleen maar beamen, de combi CheapConnect & FreeVoipDeal (of andere Betamax provider) werkt perfect en dat voor en fractie van de kosten die Zeelandnet vraagt voor zijn Telefonie diensten, die 9 cent starttik + 9 cent p/min is nogal flink. Heb al meerdere personen hier naar overgezet omdat ze de hoge kosten bij Zeelandnet beu waren.

Bij FreeVoipDeal is dat flink goedkoper te krijgen namelijk, 2 cent p/min mobiel, & 120 dagen gratis naar vaste NL nummers, daarna 1 cent p/min.

Je dient wel wat eigen VoIP appratuur aan te schaffen maar deze heb je na een aantal maanden al weer snel terug verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Nieuwe quote van de ZeelandNet mods op het forum:
Vrijdag 10 april maken we meer bekend over de stappen die we nemen om ons netwerk te verbeteren.
Dan komen we te weten of de Klantenservice gelijk heeft of niet en weten we waar we aan toe zijn.

Edit: laat maar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ENbKhvy.png

[ Voor 11% gewijzigd door timmie1 op 02-04-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
mooie timing ten opzichte van hun samsung talat er toch nar te kijken dat het in mei vrij kwam... Ik stoor me neorm aan hum wifi modem beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Mooi, zakelijk is naar 12Mbit upload gegaan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4261035169.png

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
killugh schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:34:
Mooi, zakelijk is naar 12Mbit upload gegaan :)

[afbeelding]
Dat is dus een MKB Alles-in-1 pakket? Zoals hier wordt aangeboden: http://www.zeelandnet.nl/mkb/
In ieder geval hebben ze daar de upload nog wat hoger gezet dan die schamele 10Mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Prolution schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:53:
Dat is dus een MKB Alles-in-1 pakket? Zoals hier wordt aangeboden: http://www.zeelandnet.nl/mkb/
In ieder geval hebben ze daar de upload nog wat hoger gezet dan die schamele 10Mbit :P
Yup, de upload was voorheen ook al hoger want deze was 8Mbit ipv 6Mbit.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:53:
[...]

Zakelijk heeft altijd al 1 a 2Mbit extra uploadsnelheid gehad. Kreeg je vroeger ook als je telefonie van hen had, nu al tijd niet meer.

Heb je bij ZeelandNet telefonie eigenlijk ook gratis 64kbit internettoegang, net als bij Ziggo?
Daarmee bedoel ik geen dial-up, maar gewoon met de netwerkkabel in het kabelmodem.

[ Voor 6% gewijzigd door timmie1 op 03-04-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het is sinds vandaag eindelijk mogelijk om de door Zeelandnet geleverde Wifi modems in Bridge modus te zetten:
De bridge modem is vanaf vandaag beschikbaar voor onze wifi-modems (EPC3925 en EPC3940). Bridge mode aan-of uitzetten kan via de PiP ( tab Mijn internet/Modem informatie)

Wil je je router direct aansluiten op het WiFi-modem, dan adviseren wij om het WiFi-modem in bridge mode te zetten. Door hiervoor te kiezen schakel je de routerfunctie van het modem helemaal uit en is het apparaat alleen nog maar een kabelmodem. Dan kan je zonder problemen een andere draadloze router aansluiten.

Let op:
• Met de bridge modem schakel je DELTA WifiSpot signaal thuis uit. Op alle andere locaties kan je wel gebruik blijven maken van DELTA WifiSpots.
• Heb je een zakelijk abonnement met een vast IP adres, dan zullen ook de IP reserveringen aangepast moeten worden.
Zeelandnet levert ook sinds kort een nieuw type Wifi modem, de Cisco EPC3940, deze vervangt het EPC3925 model.

De EPC3940 heeft een concurrent dual-band wifi router ingebouwd, dus 2.4GHz en 5GHz is tegelijkertijd te gebruiken (zoals de meeste wifi routers van tegenwoordig). Het ondersteund daarnaast ook Wifi AC.
Ook zijn er hogere internetsnelheden met dit modem mogelijk, deze kan namelijk 16 DOCSIS downstream kanalen bundelen ipv de 8 kanalen die de EPC3212 & EPC3925 aankunnen.

Ziggo gebruikt sinds kort een vergelijkbaar modem (TC7210) en geeft aan dat deze in de praktijk snelheden tot 500Mbit (download) kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
ZeelandNet verhoogt dit jaar de snelheid van haar internetabonnementen:
Delta zal dit jaar zijn abonnees veel sneller internet bieden. De snelheid hangt af van het abonnement waarvoor de klant kiest.

In het duurste abonnement stijgt de internetsnelheid naar 400 Megabit per seconde. Delta investeert miljoenen in verbetering van de digitale dienstverlening, omdat klanten steeds meer zware bestanden downloaden en er in huishoudens steeds meer apparaten aan het internet worden gekoppeld. Momenteel heeft een huishouden gemiddeld 4,5 apparaten aan het net hangen. Daarnaast stijgt het internetgebruik jaarlijks met 30 procent.

Om de internetsnelheden voor de klant te verhogen, zal het energie- en multimediabedrijf dit najaar 40.000 modems vervangen. Met die vervanging ontstaat tegelijkertijd een beter en stabieler Wifi-netwerk. Delta voert de vervanging in fasen door. Deze maand is een start gemaakt. Alles-in-1 klanten profiteren nu al van de snelheidsverhoging. Naar verwachting kan iedereen eind 2015, begin 2016 profiteren van de snelheidsverhoging.

Ook het netwerk krijgt een oppepper. Begin dit jaar is Delta begonnen met het vervangen van de apparatuur in wijkkasten. Daarnaast worden de apparatuur in het (hoofd)glasvezelnetwerk geoptimaliseerd, dit om ervoor te zorgen dat de snelheden gegarandeerd blijven. Eind 2015 zijn deze werkzaamheden afgerond.

De hogere snelheden gaan gepaard met een prijsverhoging van 5 procent, die per 1 augustus wordt doorgevoerd.
Bron
Misschien toch nog even de verhoging afwachten?

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 09-04-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
...
Deze maand is een start gemaakt. Alles-in-1 klanten profiteren nu al van de snelheidsverhoging. Naar verwachting kan iedereen eind 2015, begin 2016 profiteren van de snelheidsverhoging.
...
Lijkt er mijn inziens op dat er niet direct nog meer snelheidsverhogingen aan komen, behalve dan 400Mbps voor het Extreem pakket wat nu 200Mbps is.

De verhogingen zoals van 60 naar 100Mbps (Premium) krijgen de reguliere internet pakketten gewoon aan het eind van dit jaar of zelfs later volgens dat PZC bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 11:11
Prolution schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:23:
[...]

Klopt ik heb ook een WDR3600, en idd ook een beta firmware van TP-Link gekregen om de dual-stack (IPv6 prefix delegation) aan de praat te krijgen (versie 141227).
Hoor graag van je welke firmware versie jij hebt ontvangen

Als je Martijn een mailtje stuurt zal die er wel ff naar kunnen kijken.
Ik krijg inmiddels alweer netjes een adresrange toegekend, de router deelde ook weer adressen uit aan de clients, maar vervolgens had ik nog geen IPv6 connectiviteit beschikbaar.. Ik heb wel een andere build dan jou; 3.14.1 Build 150129 Rel.38605n.

Even later deed ik een 'release' en 'renew' van het IPv6 adres, en het werkt ineens weer als een zonnetje... 8)7

Belangrijkste, hij doet het weer; zonder dat ik Martijn had gemaild, dus volgens mij staat de router niet meer op de blacklist, of in ieder geval in combinatie met een bepaalde firmware :).

Edit; er lijkt een nieuwe officiele firmware release te zijn. http://nl.tp-link.com/sup...del=TL-WDR3600&version=V1

[ Voor 6% gewijzigd door robbierzz op 11-04-2015 16:25 ]

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
robbierzz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:19:
[...]

Ik krijg inmiddels alweer netjes een adresrange toegekend, de router deelde ook weer adressen uit aan de clients, maar vervolgens had ik nog geen IPv6 connectiviteit beschikbaar.. Ik heb wel een andere build dan jou; 3.14.1 Build 150129 Rel.38605n.

Even later deed ik een 'release' en 'renew' van het IPv6 adres, en het werkt ineens weer als een zonnetje... 8)7

Belangrijkste, hij doet het weer; zonder dat ik Martijn had gemaild, dus volgens mij staat de router niet meer op de blacklist, of in ieder geval in combinatie met een bepaalde firmware :).

Edit; er lijkt een nieuwe officiele firmware release te zijn. http://nl.tp-link.com/sup...del=TL-WDR3600&version=V1
Zag het idd gisteren ook dat er een nieuwe FW beschikbaar was. Ik heb deze zojuist even geflashed, en het werkt allemaal nog prima (IPv6 ook ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

De knoop maar doorgehakt. Mijn internetabo's Premium(+ Bellen) en Digitale TV maar om laten zetten naar een Alles in 1 abo. Gezien de geringe meerprijs naar Super (11 euro p/m extra) daarvoor gekozen. Ik moet nog wel even een maand wachten want aangezien mijn abonnement begon op een 20ste en ze dat niet kunnen halen voor 20 april moet ik nu wachten tot 20 mei. Wat mij betreft rare gang van zaken maar goed. Ik denk dat het ook te maken heeft met de opzegtermijn van 14 dagen.

Binnenkort dus van 60/6 naar 200/10 met nieuw Wifi modem. Aangezien er geen andere aanbieder is die zulke snelheiden kan leveren denk ik een prima keus.

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 15-04-2015 13:42 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Frostbite schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:41:
De knoop maar doorgehakt. Mijn internetabo's Premium(+ Bellen) en Digitale TV maar om laten zetten naar een Alles in 1 abo. Gezien de geringe meerprijs naar Super (11 euro p/m extra) daarvoor gekozen. Ik moet nog wel even een maand wachten want aangezien mijn abonnement begon op een 20ste en ze dat niet kunnen halen voor 20 april moet ik nu wachten tot 20 mei. Wat mij betreft rare gang van zaken maar goed. Ik denk dat het ook te maken heeft met de opzegtermijn van 14 dagen.

Binnenkort dus van 60/6 naar 200/10 met nieuw Wifi modem. Aangezien er geen andere aanbieder is die zulke snelheiden kan leveren denk ik een prima keus.
Indien je inderdaad via Zeelandnet een Telefonie pakket hebt dan is een Alles-in-1 pakket altijd wel interessant omdat het maanbedrag lager is, en nu zijn de snelheden ook nog een stuk hoger :).

De mensen met bijv. een los Extreem pakket betalen nu €75,25 + €17,75 (Kabel) = €93,- p./maand, terwijl ze dezelfde snelheid (200/10) ook krijgen bij een Alles-in-1 Super pakket die €68,95 p/maand is, bijna €25,- p/maand meer terwijl je minder krijgt :P (geen Telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Prolution schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:40:
[...]

Indien je inderdaad via Zeelandnet een Telefonie pakket hebt dan is een Alles-in-1 pakket altijd wel interessant omdat het maanbedrag lager is, en nu zijn de snelheden ook nog een stuk hoger :).

De mensen met bijv. een los Extreem pakket betalen nu €75,25 + €17,75 (Kabel) = €93,- p./maand, terwijl ze dezelfde snelheid (200/10) ook krijgen bij een Alles-in-1 Super pakket die €68,95 p/maand is, bijna €25,- p/maand meer terwijl je minder krijgt :P (geen Telefonie).
Die gaan straks naar 400/10 hoor :) Maar goed dat vind ik persoonlijk weer net iets teveel voor zo'n bedrag. Maar goed ik heb al een pluspakket bij digitale tv, een huurketel en neem mijn energier ook nog af bij bij hun dus er gaat al genoeg geld per maand naar de Delta ...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Frostbite schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:03:
[...]

Die gaan straks naar 400/10 hoor :) Maar goed dat vind ik persoonlijk weer net iets teveel voor zo'n bedrag. Maar goed ik heb al een pluspakket bij digitale tv, een huurketel en neem mijn energier ook nog af bij bij hun dus er gaat al genoeg geld per maand naar de Delta ...
400/10 is al helemaal een belachelijke upload- en downloadsnelheid verhouding, mag toch hopen dat dit dan wel richting de 20~40Mbps upload gaat? Zou ook niet zo goed weten wat je trouwens met 400Mb download snelheid moet doen maar goed :P.

Zeelandnet & Delta zijn inderdaad al duur genoeg, en in augustus gaan de prijzen met circa 5% omhoog dus beter gaat het er niet op worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Prolution schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:20:
[...]
Zeelandnet & Delta zijn inderdaad al duur genoeg, en in augustus gaan de prijzen met circa 5% omhoog dus beter gaat het er niet op worden ;)
Maakt dat nou echt zo veel verschil?
Als ik kijk naar Ziggo: € 59,95 voor alles in 1 120/12
Bij Zeelandnet voor 100/10 € 57,70 na de 5% verhoging.
En dan kun je bij zeelandnet met net zoveel TV's digitaal kijken als je zelf wilt zonder (maandelijks) bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
M a r c o schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:23:
[...]

Maakt dat nou echt zo veel verschil?
Als ik kijk naar Ziggo: € 59,95 voor alles in 1 120/12
Bij Zeelandnet voor 100/10 € 57,70 na de 5% verhoging.
En dan kun je bij zeelandnet met net zoveel TV's digitaal kijken als je zelf wilt zonder (maandelijks) bijbetalen.
Ziggo heeft zijn prijzen deze week inderdaad ook verhoogd omdat ze nu samen zijn met UPC.

De prijzen voor kabel TV & internet gaan in het algemeen gewoon hoger worden de komende tijd heb ik het ideee, aangezien de kabelaars helaas op meeste plekken nauwelijks concurrentie hebben op het gebied van snel internet.

Tegenwoordig kijk ik nauwelijks meer reguliere TV, dan is internet via Zeelandnet vrij prijzig omdat Kabel TV verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Prolution schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:01:
[...]

Ziggo heeft zijn prijzen deze week inderdaad ook verhoogd omdat ze nu samen zijn met UPC.

De prijzen voor kabel TV & internet gaan in het algemeen gewoon hoger worden de komende tijd heb ik het ideee, aangezien de kabelaars helaas op meeste plekken nauwelijks concurrentie hebben op het gebied van snel internet.

Tegenwoordig kijk ik nauwelijks meer reguliere TV, dan is internet via Zeelandnet vrij prijzig omdat Kabel TV verplicht is.
Ben ik helemaal met je eens, ik had hetzelfde, kijk nauwelijks TV en toch betaal je daar standaard meer dan €18 voor. Dat was voor mij de reden om voor een goedkoper alternatief te gaan en weer terug naar Adsl, haal gelukkig hier in 's-Heerenhoek een nette 3,5 MB/s en eigenlijk ben ik daar best tevreden mee. TV kijk ik ook via Adsl, kwaliteit vind ik minder dan die van Zeelandnet, maar voor die paar keer dat ik kijk........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm toch nog hulde voor Zeelandnet. Bericht in mijn email dat de omzetting toch per vandaag is doorgevoerd en ik niet hoef te wachten tot eind mei :)

Vanavond even een snelheidstest doen met het oude modem (3212). Benieuwd wanneer ik het nieuwe binnenkrijg.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Het was al bekend dat de prijzen van DELTA / ZeelandNet per 1 augustus omhoog gingen, ze hebben nu een pagina online gezet waarbij je meer info over deze prijsverhoging kan vinden: www.delta.nl/tariefswijziging
quote: DELTA
Wat is de reden van de tariefswijziging?
DELTA investeert volop in het kabelnetwerk zodat klanten optimaal gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden op multimediagebied (internet, tv en bellen), voor bestaande én voor nieuwe toepassingen.

Klanten hebben steeds meer internetsnelheid nodig, doordat thuis en onderweg steeds meer apparaten in verbinding staan met internet. In maart heeft DELTA een nieuw wifimodem geïntroduceerd die geschikt is voor hoge snelheden. Deze wordt na de zomer breed uitgerold.

In april verhoogt DELTA de internetsnelheden voor Alles-in-1, in de winter worden alle andere internetabonnementen verhoogd. In mei wordt digitale tv uitgebreid met een aantal HD zenders, in het najaar zal interactieve tv met centrale opslag beschikbaar komen. Voor de benodigde investeringen zal DELTA per 1 augustus de tarieven verhogen.
In mijn situatie:
  • TV Basis (kabel TV) van € 17,75 naar € 18,50
  • Internet Premium van € 31,25 naar € 32,75
  • Totaalkosten voor Internet+TV € 49 p/maand, gaat naar: € 51,25 p/maand.
Natuurlijk geen whopping prijsverhoging en andere providers zoals Ziggo en KPN zijn momenteel ook aan de lopende band prijsverhogingen aan het doorvoeren. De vorige prijsverhoging van Delta was medio oktober 2014, dus het gaat naar mijn gevoel de laatste tijd wel wat sneller met de prijsverhogingen.

Wel mooi dat er weer een aantal HD zenders bijkomen, ik kijk momenteel nog maar nauwelijks (reguliere) TV maar als ik toch kijk dan is dat wel altijd naar een HD zender.

En naar de Interactieve TV oplossing via de cloud ben ik ook wel benieuwd naar, hopelijk wat beter dan de huidige 'Portaal van Zeeland' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dat portaal gebruik ik niet eens sinds ik een Smart TV heb. Daar staan al genoeg apps op die prima werken.
Vind het ook erg traag werken dat kanaal waarbij de helft niet goed werkt toen ik het een keer aan het testen was. Kanaal opzoeken en dan wachten.............. en toen ineens kreeg ik het portaal te zien. Paar non apps en klikte Videoland aan. "Uw Tv is niet geschikt ...blablabla" (een Sony uit 2014)

App van Videoland op de Sony zelf werkt wel gewoon. Sinds ik de kanalen handmatig kan selecteren hebben we het Portaal er niet eens meer tussen staan.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik weet niet of jullie dit al gezien hebben:

Naast de prijswijziging worden incourante internetabonnementen per 1 augustus 2015 uitgefaseerd. Klanten die dit betreft krijgen hierover persoonlijk bericht. Het gaat om Internet Comfort, Plus, Extra en Zakelijk Breedband Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik weet niet precies op welke snelheden deze 'oudere' incourante abonnementen zitten maar deze zijn vast lager dan de huidige pakketten, doordat ze deze de laatste tijd niet hebben verhoogd (om je o.a. ook te pushen om naar een ander abonnement over te stappen).

In ieder geval beter dan dat ze vroeger wel eens deden, dan kwam ik situaties tegen waarbij mensen een enorm oude abo hadden uit het COM21 tijdperk hadden (bijv. 128K of 256K) waar ze behoorlijk voor betaalde (circa 30 euro)

Dan kon je soms zelfs niet overstappen naar een ander abo met lagere kosten & een hogere snelheid zonder 'boete' omdat het huidige verouderde & duurdere abo weer voor 1 jaar stilzwijgend was verlengd. Overstappen naar een abo met hogere maandelijkse kosten was wel altijd mogelijk zonder 'boetes' ;)

Dat stilzwijgend verlengen mogen de providers tegenwoordig gelukkig niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Het is tegenwoordig echt enorm vaak dat ik 's morgen geen of slechte verbinding heb. Als je dan ook weer eens contact opneemt met de klantenservice is het weer het standaard riedeltje van 'heeft u de stekker er al eens uit gehaald?". Over het algemeen werkt dat ook wel, maar voor die €50,- in de maand heb ik toch weinig zin om elke keer met m'n kop achter een kast met die modem/router te gaan zitten kloten.

Blijf me verbazen over de boutheid van zeelandnet.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
SavageBrother schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:42:
Het is tegenwoordig echt enorm vaak dat ik 's morgen geen of slechte verbinding heb. Als je dan ook weer eens contact opneemt met de klantenservice is het weer het standaard riedeltje van 'heeft u de stekker er al eens uit gehaald?". Over het algemeen werkt dat ook wel, maar voor die €50,- in de maand heb ik toch weinig zin om elke keer met m'n kop achter een kast met die modem/router te gaan zitten kloten.

Check je signaalwaardes eens op http://192.168.100.1 of http://192.168.11.1 bij EPC3925/EPC3940 Wifi modem. En post hier een screenshot van, dan kunnen we checken of het mogelijk aan het signaal ligt. Mocht het daar niet aan liggen dan is mogelijk je modem een beetje brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ga ik vanmiddag even doen!

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Inmiddels is ook bekend welke HD zenders er vanaf vandaag worden toegevoegd aan het digitale TV pakket.
Vanaf 26 mei breiden we uit naar 25 HD zenders. De nieuwe zenders zijn:
• 24Kitchen HD
• SBS9 HD
• Comedy Central HD
• Nickelodeon HD
• BBC2 HD
Toch wel weer een mooie toevoeging mijn inziens, qua HD zender aanbod loopt het nu weer wat meer gelijk met Ziggo.

Alleen de premium zenders zoals HBO mogen wat mij betreft ook wel een upgrade krijgen, bij Ziggo krijg je bijv. alle 3 de HBO zenders in HD en bij Delta maar 1. Hetzelfde bij Film1, Sport1 & FOX, dus er kan nog wat verbeterd worden wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:27:
Inmiddels is ook bekend welke HD zenders er vanaf vandaag worden toegevoegd aan het digitale TV pakket.

[...]

Toch wel weer een mooie toevoeging mijn inziens, qua HD zender aanbod loopt het nu weer wat meer gelijk met Ziggo.

Alleen de premium zenders zoals HBO mogen wat mij betreft ook wel een upgrade krijgen, bij Ziggo krijg je bijv. alle 3 de HBO zenders in HD en bij Delta maar 1. Hetzelfde bij Film1, Sport1 & FOX, dus er kan nog wat verbeterd worden wat dat betreft.
Alles goed en wel, maar om die HD zenders te kunnen ontvangen moet je alsnog een startpakket van ze kopen. Die bestaat uit CI-module en smartcard en kost toch weer €90. Dat bedrag is toch wel behoorlijk hoog, zeker als je in acht neemt dat we tegenwoordig niet meer zoveel lineair tv kijken.

Ik kan persoonlijk niet begrijpen waarom klanten het dat geld waard is voor die zogenaamde premium-zenders van HBO en Film1. De series en films die daar vertoond worden zijn niet zo bijzonder en ook op internet beschikbaar om te kijken. Bovendien ben je (weer) gebonden aan de uitzendtijden en wordt het soms inderdaad nog niet eens in HD aangeboden.

Ook die extra zenderpakketten zijn niet erg goedkoop, terwijl ze deze meestal 'gratis' van de satelliet afhalen. Je kan deze ook zelf ontvangen thuis, kost een stuk minder.
SavageBrother schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:42:

Welk modem heb je? Eigen router / access point erachter? Bridge-mode?

Dat van die stekker is normaal, andere providers vragen daar ook naar. Men gaat er bij de klantenservice vaak vanuit dat de klant digibeet is en dus dreunen ze het standaard digibeet-script af("Haal de stekker eruit, kijk of de kabeltjes goed vastzitten"). Dit doen ze om te voorkomen dat ze een monteur moeten sturen voor iets dat je zelf ook makkelijk had kunnen doen. Als ze bij elk telefoontje standaard al een monteur zouden sturen, dan zouden we veel vaker prijsverhogingen krijgen ;) Dus eigenlijk voor je eigen bestwil :+

Ik lees hier vreemd genoeg weinig over de storingen van afgelopen weken, steeds is het weer ergens in Zeeland raak met Delta. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:30:
[...]

Alles goed en wel, maar om die HD zenders te kunnen ontvangen moet je alsnog een startpakket van ze kopen. Die bestaat uit CI-module en smartcard en kost toch weer €90. Dat bedrag is toch wel behoorlijk hoog, zeker als je in acht neemt dat we tegenwoordig niet meer zoveel lineair tv kijken.

Ik kan persoonlijk niet begrijpen waarom klanten het dat geld waard is voor die zogenaamde premium-zenders van HBO en Film1. De series en films die daar vertoond worden zijn niet zo bijzonder en ook op internet beschikbaar om te kijken. Bovendien ben je (weer) gebonden aan de uitzendtijden en wordt het soms inderdaad nog niet eens in HD aangeboden.

Ook die extra zenderpakketten zijn niet erg goedkoop, terwijl ze deze meestal 'gratis' van de satelliet afhalen. Je kan deze ook zelf ontvangen thuis, kost een stuk minder.

[...]

Ik lees hier vreemd genoeg weinig over de storingen van afgelopen weken, steeds is het weer ergens in Zeeland raak met Delta. :9
Je hoeft niet per se dat Delta startpakket te kopen, je kan ook een goedkopere CI+ CAM module scoren á 50 euro van Ziggo (of 2e hands voor 20 á 30 euro). Dan heb je alleen nog een Delta smartcard nodig á 25 euro, nog steeds niet echt goedkoop maar stuk goedkoper dan die 90 euro zeker als je een 2e hands CAM module haalt.

Ze zouden die standaard zenders overigens gewoon zonder codering op de kabel moeten zetten net zoals ze met het analoge pakket doen, dan heb je al dat gezeur met CI+ modules en smartcards niet ;)

Zelf heb ik ook geen abo op een premium zender pakket zoals HBO, omdat het nogal duur is en je zit er altijd een jaar aan vast bij Delta. Momenteel voldoet Netlfix prima in mijn geval.

Er zijn de laatste tijd inderdaad wat meer kleine en soms wat grotere storingen, maar daar heb ik overigens maar nauwelijks last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Laatste paar dagen vaak behoorlijk traag met heel af en toe een D/C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Eens.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Kaap schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:51:
Laatste paar dagen vaak behoorlijk traag met heel af en toe een D/C.
Welke regio's?

Af en toe merk ik in de piekuren ook wat, dan heb ik bijv. maar 20Mbit down en 3Mbit up tot mijn beschikking. Maar ja, dat heb je met consumentenabonnementen op de kabel. Wil je dat niet, dan moet je een zakelijk abonnement afsluiten en SLA etc erbij, vele malen duurder.

Ik heb wel gehoord dat in Dauwendale(Middelburg) en Rosenburg(Vlissingen) problemen zijn, misschien heeft het te maken met de huidige Alles-in-een actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Paauwenburg hier :) Met traagheid doel ik op sloom ladende webpagina's, hosts soms niet bereikbaar, dus gewoon echt verstoring van de service. Vandaag gewoon begin van de middag veel onderbrekingen, maar het is de afgelopen anderhalve week vaker en volledig random tijdstippen.

[ Voor 87% gewijzigd door JeroenNietDoen op 09-06-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Gisteravond wederom last van haperingen met gebruik van Netflix de beeldkwaliteit wordt tijdens het kijken teruggeschroefd van 1080p naar 240p (het beeld is dan ook echt wazig), vervolgens gaat de kwaliteit daarna wel weer omhoog naar 1080p. Dit gaat over een bekabelde verbinding met m'n Sony TV,

Voorheen heb ik hier ook wel eens last van gehad, maar nu was het om de paar minuten wel raak.

Ben wel benieuwd of dit nou een 'probleem' is bij Zeelandnet qua capaciteit of dat er iets bij Netflix niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
ZeelandNet gaat de WiFiSpots zeer binnenkort toegankelijk maken voor Ziggo/oud-UPC klanten. Waarschijnlijk kunnen wij als ZeelandNet-klanten dus ook op korte termijn in de rest van Nederland gaan roamen via Ziggo.
Prolution schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:29:
Gisteravond wederom last van haperingen met gebruik van Netflix de beeldkwaliteit wordt tijdens het kijken teruggeschroefd van 1080p naar 240p (het beeld is dan ook echt wazig), vervolgens gaat de kwaliteit daarna wel weer omhoog naar 1080p. Dit gaat over een bekabelde verbinding met m'n Sony TV,

Voorheen heb ik hier ook wel eens last van gehad, maar nu was het om de paar minuten wel raak.

Ben wel benieuwd of dit nou een 'probleem' is bij Zeelandnet qua capaciteit of dat er iets bij Netflix niet goed gaat?
Af en toe wel eens een pingspike, maar vooralsnog geen soortgelijke problemen...
*klopt af*

[ Voor 62% gewijzigd door timmie1 op 16-06-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40

bonyuri

Investigator!

timmie1 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:22:
ZeelandNet gaat de WiFiSpots zeer binnenkort toegankelijk maken voor Ziggo/oud-UPC klanten. Waarschijnlijk kunnen wij als ZeelandNet-klanten dus ook op korte termijn in de rest van Nederland gaan roamen via Ziggo.
Ik vind dat nog steeds een zorgelijke ontwikkeling en hoop dat ik zometeen bij de snelheidsverhoging niet afgescheept word met een "nieuw" Wifi modem. Ik wil dus *echt* niet meedoen met die Wifi Spots.

10Gb 4G dataverkeer op mijn mobiel is meer dan zat ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:22:

[...]

Af en toe wel eens een pingspike, maar vooralsnog geen soortgelijke problemen...
*klopt af*
Staat nu ook vermeld op de website van Delta (onder de FAQ)
Kan ik ook gebruik maken van de WifiSpots van UPC en Ziggo?
Ja, vanaf 15 juni 2015 kunt u gebruik maken van meer dan 2 miljoen WifiSpots van Ziggo. U dient zich de eerste keer aan te melden met de gebruikersnaam en wachtwoord van DELTA WifiSpots bij een Ziggo WifiSpots. U kunt gebruik maken van het reeds geïnstalleerd certificaat van DELTA WifiSpots.
Binnenkort dit maar eens testen in een Ziggo gebied

Ze zijn in iedergeval wel flink bezig om modems te vervangen: er zijn nu zo'n 30 duizend Wifi modems actief (met Wifispots) eind 2015 moeten dit er 70 duizend zijn. Voornamelijk de oudere Webstar DOCSIS 2.0 modems worden momenteel vervangen voor het nieuwe Cisco EPC3940 wifi modem.
bonyuri schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:28:
[...]

Ik vind dat nog steeds een zorgelijke ontwikkeling en hoop dat ik zometeen bij de snelheidsverhoging niet afgescheept word met een "nieuw" Wifi modem. Ik wil dus *echt* niet meedoen met die Wifi Spots.

10Gb 4G dataverkeer op mijn mobiel is meer dan zat ;)
Je kan indien je een nieuw (wifi) modem krijgt die in bridge modus zetten (via de PIP) zodat deze gewoon functioneert zoals het 'oudere' modem wat je nu hebt, dus zonder wifispots.

[ Voor 18% gewijzigd door Prolution op 16-06-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Vandaag is er een uitspraak geweest dat o.a. Delta verplicht moet splitsen, het netwerkbedrijf (elektriciteit & gas kabels en leidingen) moet onafhankelijk zijn van het energieproductie bedrijf. Dit kan nog desastreuze gevolgen hebben voor Delta omdat het bijna geheel leunt op o.a. de inkomsten die binnen komen via het netwerkbedrijf (DNWG). Meer info: http://www.nu.nl/economie...energiebedrijven-mag.html

Nu gaat het nog wel even duren voordat er daadwerkelijk stappen gezet worden, maar de kans is dus aanwezig dat Delta in onderdelen wordt opgeknipt en verkocht zoals de kabel tak (Zeelandnet).

Lijkt me dat een Ziggo dat graag in handen zou hebben, aangezien Zeeland de enigste provincie in Nederland is waar ze momenteel niet actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40

bonyuri

Investigator!

Prolution schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:03:
Lijkt me dat een Ziggo dat graag in handen zou hebben, aangezien Zeeland de enigste provincie in Nederland is waar ze momenteel niet actief zijn.
Laat maar doorkomen hoor :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
En of! Of de kwaliteit nou beter wordt, of hetzelfde blijft, ik ben toe aan verandering!

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik weet het niet, nog een stuk coaxkabelnetwerk in handen van telecomreus Liberty Global. Dan krijgen ze het enige beetje toekomstvaste Zeeuwse netwerk in handen. En wat zijn we eigenlijk afhankelijk van dit netwerk...
Aan de ene kant goed, want prijzen gaan omlaag. Aan de andere kant moeten ze de netwerken dan gelijk gaan schakelen en dan krijgen we waarschijnlijk ook zo'n chaos als met fusie UPC-Ziggo of met de fusie Casema-Multikabel-athome. Ook is de kans dat provincie en gemeente hun inspraak kwijtraken groter en dat is achteraf gezien een grote fout die met andere kabelnetwerken in het land gemaakt is.
Prolution schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:03:
Vandaag is er een uitspraak geweest dat o.a. Delta verplicht moet splitsen, het netwerkbedrijf (elektriciteit & gas kabels en leidingen) moet onafhankelijk zijn van het energieproductie bedrijf. Dit kan nog desastreuze gevolgen hebben voor Delta omdat het bijna geheel leunt op o.a. de inkomsten die binnen komen via het netwerkbedrijf (DNWG). Meer info: http://www.nu.nl/economie...energiebedrijven-mag.html

Nu gaat het nog wel even duren voordat er daadwerkelijk stappen gezet worden, maar de kans is dus aanwezig dat Delta in onderdelen wordt opgeknipt en verkocht zoals de kabel tak (Zeelandnet).

Het Delta netwerkbedrijf gaat toch voornamelijk over gas en licht? De coaxkabeldivisie is in dit geval een aparte tak, namelijk Delta kabelcomfort BV en is hun grootste bron van inkomsten. Een verkoop daarvan zal enorme gevolgen hebben voor Delta. Echter, de uitspraak gaat in dit geval toch over de wet die zegt dat energieleveringsbedrijven en (energie)infrastructuurbeheer gescheiden moeten zijn? Dan heeft Delta als kabelmaatschappij er toch helemaal niks mee te maken of wel?

[ Voor 62% gewijzigd door timmie1 op 26-06-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:34:
Ik weet het niet, nog een stuk coaxkabelnetwerk in handen van telecomreus Liberty Global. Dan krijgen ze het enige beetje toekomstvaste Zeeuwse netwerk in handen. En wat zijn we eigenlijk afhankelijk van dit netwerk...
Aan de ene kant goed, want prijzen gaan omlaag. Aan de andere kant moeten ze de netwerken dan gelijk gaan schakelen en dan krijgen we waarschijnlijk ook zo'n chaos als met fusie UPC-Ziggo of met de fusie Casema-Multikabel-athome. Ook is de kans dat provincie en gemeente hun inspraak kwijtraken groter en dat is achteraf gezien een grote fout die met andere kabelnetwerken in het land gemaakt is.

[...]

Het Delta netwerkbedrijf gaat toch voornamelijk over gas en licht? De coaxkabeldivisie is in dit geval een aparte tak, namelijk Delta kabelcomfort BV en is hun grootste bron van inkomsten. Een verkoop daarvan zal enorme gevolgen hebben voor Delta. Echter, de uitspraak gaat in dit geval toch over de wet die zegt dat energieleveringsbedrijven en (energie)infrastructuurbeheer gescheiden moeten zijn? Dan heeft Delta als kabelmaatschappij er toch helemaal niks mee te maken of wel?
Klopt het Delta netwerkbedrijf gaat alleen over elektriciteit kabels & gas leidingen, de kabel divisie valt onder het 'commerciële' Delta.

Zoals je al aangeeft heeft die uitspraak niets te maken met hun kabelactiviteiten, echter voor Delta als geheel heeft deze uitspraak wel gevolgen. Doordat Delta momenteel nog een geïntegreerd bedrijf is (met netbeheer activiteiten) kunnen ze o.a goedkoop geld lenen omdat het een elektriciteit & gas netwerk bezit, dit levert stabiele inkomsten op.

Daarnaast levert de energielevering & productie op dit moment nauwelijks iets op (lees: verlieslatend), dus ze hebben al het geld wat binnenkomt hard nodig ter compensatie van hun (verlieslatende) energieleveringstak.

Zodra het netwerkbedrijf uit Delta wordt gehaald zakt het hele bedrijf als het ware als een kaartenhuis in elkaar, de kabelactiviteiten leveren vast wel een aardige winst op maar dat is waarschijnlijk niet voldoende om Delta te laten bestaan in de huidige vorm zonder netbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ze zijn bij Delta in ieder geval wel begonnen met het upgraden naar DOCSIS 3.1, ben benieuwd :)

Voor een volledige DOCSIS 3.1 upgrade moet er volgens mij ook glasvezel naar de eindversterker kast worden gelegd, dat gaat nog wel een flinke klus worden ;)
Delta neemt Docsis 3.1-nodes af van Teleste voor 400 Mbps

Delta heeft een contract ter waarde van 3,8 miljoen euro gesloten met het Finse Teleste. Dit bedrijf zal next generation optical broadband networknodes leveren waarmee Delta kan overschakelen op Docsis 3.1. Teleste zal de technologie leveren, installeren en ondersteunen. De netwerk upgrade zal in het najaar starten en moet volgens plan in de zomer van 2016 volledig zijn afgerond. Een woordvoerder van Delta geeft aan dat de voorbereidingen inmiddels gestart zijn.
Met Docsis 3.1 is Delta/ZeelandNet in staat om de snelheden van de diensten te vergroten. In april sprak het bedrijf de ambitie uit om eind 2015 of begin 2016 internet tegen een snelheid van 400 Mbps te gaan aanbieden. De deal met Teleste maakt dit mede mogelijk, maar is een onderdeel van een keten aan aanpassingen, zo benadrukt woordvoering.

Teleste levert ook Docsis 3.1 aan onder andere Telenet.
Teleste agrees to deliver as turnkey solution a high-capacity optical broadband network to Dutch operator Delta

Press release

TURKU, FINLAND – 1 July 2015 – Teleste, a leading provider of video and broadband technologies and associated services has signed an agreement with DELTA for the delivery of a next generation optical broadband network.

The system has been ordered as a turnkey project, including product delivery, installation and commissioning of the network. With this upgrade The DELTA network will be ready for new broadband services according to DOCSIS 3.1 standard. DOCSIS 3.1 enables multi gigabit broadband speeds to be offered to the subscribers. DELTA provides cable based services like high quality television, fast broadband Internet and fixed line telephony services.

The value of the agreement is about EUR 3.8 million. The completion of this upgrade is foreseen before April 2016.

[ Voor 29% gewijzigd door Prolution op 02-07-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Prolution schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:46:
Ze zijn bij Delta in ieder geval wel begonnen met het upgraden naar DOCSIS 3.1, ben benieuwd :)

Voor een volledige DOCSIS 3.1 upgrade moet er volgens mij ook glasvezel naar de eindversterker kast worden gelegd, dat gaat wel een flinke klus worden ;)

[...]
Graag! Zodra er glas is zou ik graag naar 100/100 gaan, ik mis vooral de upload. Ben benieuwd wat er met DOCSIS 3.1 kan.

Ik wil upload!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Snow_King schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:51:
[...]

Graag! Zodra er glas is zou ik graag naar 100/100 gaan, ik mis vooral de upload. Ben benieuwd wat er met DOCSIS 3.1 kan.

Ik wil upload!
De upload blijft bij Zeelandnet inderdaad wel achterlopen, op de zakelijke kabel pakketten is de max. nu 15Mb, voor particulieren blijft het op 10Mb steken.

Ziggo levert momenteel op bepaalde locaties zelfs al 500/40 snelheden, nog steeds niet echt top qua upload maar goed, en dat is nog met DOCSIS 3.0, ben zelf ook benieuwd wat de DOCSIS 3.1 in de praktijk gaat doen hopelijk krijgen we iets meer synchrone snelheden a la glasvezel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zoals jullie misschien wel weten heeft ZeelandNet een nieuw serviceforum met een echte webcare.
Nu vraagt de ZeelandNet webcare in een topic om tips en ideeën van (ex-)klanten hoe ze ZeelandNet aantrekkelijker kunnen maken. Wellicht is het voor jullie ook een mogelijkheid om eens te laten weten wat er beter kan? Topic is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Er was hier zojuist een stroomstoring. Ik heb echter noodstroomvoorziening via een UPS-systeem. Het viel me echter op dat zowel mijn ZeelandNet kabelinternetverbinding als mijn Delta Digitale TV geen signaal kreeg tijdens de stroomstoring.

Heeft de wijkkast van de kabelverbinding geen noodstoomvoorziening?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Laatst online: 09-09 12:06
Vraagje, vanaf september verhuizen wij naar ons (eerste) huis, ik zat te kijken naar een alles-in-een premium abonnement van Zeelandnet (http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/alles-in-1/).

Situatie
Ik heb momenteel 1 televisie boven (met coax en bekabeld internet ernaast), namelijk deze: pricewatch: Samsung UE46D8000YS
Ik wil graag in HD televisie kunnen kijken, interactief is geen must, maar als het kan prima.
Op termijn komt er nog een televisie in de slaapkamer beneden, waar geen coax in de buurt is.

Ik ben geen expert op televisie gebied, klopt het dat je voor HD tv een smart card met CI+ module nodig hebt en als je ook interactief wilt kijken ook nog een interactieve HD ontvanger?

Keus
Je kunt kiezen voor de eerste twaalf maanden 50% korting of een interactief tv-pakket. Welke keuze zouden jullie maken? Dus het pakket of 50% korting en dan zelf een CI+ module en smartcard kopen en dan een losse HD ontvanger (wat eventueel ook later nog kan) aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Racierox schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:12:
Vraagje, vanaf september verhuizen wij naar ons (eerste) huis, ik zat te kijken naar een alles-in-een premium abonnement van Zeelandnet (http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/alles-in-1/).

Situatie
Ik heb momenteel 1 televisie boven (met coax en bekabeld internet ernaast), namelijk deze: pricewatch: Samsung UE46D8000YS
Ik wil graag in HD televisie kunnen kijken, interactief is geen must, maar als het kan prima.
Op termijn komt er nog een televisie in de slaapkamer beneden, waar geen coax in de buurt is.

Ik ben geen expert op televisie gebied, klopt het dat je voor HD tv een smart card met CI+ module nodig hebt en als je ook interactief wilt kijken ook nog een interactieve HD ontvanger?

Keus
Je kunt kiezen voor de eerste twaalf maanden 50% korting of een interactief tv-pakket. Welke keuze zouden jullie maken? Dus het pakket of 50% korting en dan zelf een CI+ module en smartcard kopen en dan een losse HD ontvanger (wat eventueel ook later nog kan) aanschaffen?
Je kunt voor HDTV een Delta startpakket kopen bij elke grotere electronicazaak à 90,00€ per pakket.
Het bestaat uit een CI+module en smartcard.
Voor interactieve tv heb je geen aparte decoder nodig, mits je (smart)tv hbbtv ondersteunt. Dit is bij de meeste TV's vanaf half 2012 het geval. Voor jouw tv kan ik het zo 1-2-3 niet vinden.

Zonder startpakket kun je alleen analoog pakket of NPO1,2,3+omroep zeeland in digitale kwaliteit bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
timmie1 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:05:
[...]

Je kunt voor HDTV een Delta startpakket kopen bij elke grotere electronicazaak à 90,00€ per pakket.
Het bestaat uit een CI+module en smartcard.
Voor interactieve tv heb je geen aparte decoder nodig, mits je (smart)tv hbbtv ondersteunt. Dit is bij de meeste TV's vanaf half 2012 het geval. Voor jouw tv kan ik het zo 1-2-3 niet vinden.

Zonder startpakket kun je alleen analoog pakket of NPO1,2,3+omroep zeeland in digitale kwaliteit bekijken.
Helder! Dan kan ik dus beter voor de korting gaan e een startpakket halen. Bedankt voor je reactie.

Voor wat betreft hbbtv, officieel werd dit op mijn televisie niet ondersteund. Maar door aanpassing van de regio is dit toch mogelijk heb ik eens voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Dan nog een vraagje, ik heb dus deze televisie: pricewatch: Samsung UE46D8000YS

Deze stamt alweer uit 2011, CI+ 1.3 bestond destijds nog niet. Mijn vraag is echter of een CI+ 1.3 module wel zal werken op mijn televisie (eventueel zonder extra functies). Dan schaf ik namelijk liever nu een 1.3 module aan met het oog op de toekomst.

De set van smartcard en module die Zeelandnet aanbied is een 1.2 module.

Mijn vraag is dus, mocht een 1.3 module werken op mijn televisie (hbbtv is in te schakelen via het service menu), welke raden jullie aan i.c.m. de Zeelandnet smartcard?

Hier wordt ik niet veel wijzer van: https://forum.zeelandnet..../welke-ci-module-nodig-23
En hier http://www.delta.nl/multi...ers/?tagstab=CI_Plus_list staat het volgende: Televisies van vóór 2014 zouden wel moeten werken met een CI+ 1.3 module, maar voor een gegarandeerde werking is het advies echter om een CI+ 1.2 module hierbij te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Racierox schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:38:

Deze stamt alweer uit 2011, CI+ 1.3 bestond destijds nog niet. Mijn vraag is echter of een CI+ 1.3 module wel zal werken op mijn televisie (eventueel zonder extra functies). Dan schaf ik namelijk liever nu een 1.3 module aan met het oog op de toekomst.

Mijn vraag is dus, mocht een 1.3 module werken op mijn televisie (hbbtv is in te schakelen via het service menu), welke raden jullie aan i.c.m. de Zeelandnet smartcard?

Hier wordt ik niet veel wijzer van: https://forum.zeelandnet..../welke-ci-module-nodig-23
En hier http://www.delta.nl/multi...ers/?tagstab=CI_Plus_list staat het volgende: Televisies van vóór 2014 zouden wel moeten werken met een CI+ 1.3 module, maar voor een gegarandeerde werking is het advies echter om een CI+ 1.2 module hierbij te gebruiken.
Koop gewoon via marktplaats de Quantis(@Smit) 1.2 (blauw / paars) en 1.3 (oranje) kaarten voor een paar tientjes per stuk. Werkt de 1.3 kaart niet dan leg je die ff aan de kant. Nieuw kosten ze namelijk 90 euro (!). Werkt hij wel dan verkoop je de 1.2 kaart weer door.
Die 1.2 kaart is dus alleen voor het geval de 1.3 kaart niet werkt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Racierox schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:38:

Bij een oudere TV maakt het niet zoveel uit of je een 1.2 of 1.3 module koopt, aangezien deze toch niet de extra 1.3 features kan gebruiken. Daarbij maakt Delta geen gebruik van de Interactieve functies die de 1.3 module bied, dit is alleen geschikt voor Ziggo.

Het (interactieve) HbbTV kanaal van Delta (Portaal van Zeeland) heeft verder weinig met de gebruikte CI+ module te maken aangezien dit kanaal ongecodeerd is en dus zelfs zonder een CI+ module te bekijken is. De ondersteuning van HbbTV door je TV is voornamelijk van belang.
Ook kan je dit kanaal deels via je browser bekijken op http://www.zeelandnet.nl/hbbtv/.

Zou inderdaad gewoon een goedkope losse CI+ module scoren via bijv. http://tweakers.net/categ...ge-av-accessoires/aanbod/ Ziggo CI+ modules werken prima op het Delta kabelnetwerk, en kan behoorlijk wat geld schelen :). Een Delta smartcard blijft natuurlijk wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Prolution schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Bij een oudere TV maakt het niet zoveel uit of je een 1.2 of 1.3 module koopt, aangezien deze toch niet de extra 1.3 features kan gebruiken. Daarbij maakt Delta geen gebruik van de Interactieve functies die de 1.3 module bied, dit is alleen geschikt voor Ziggo.

Het (interactieve) HbbTV kanaal van Delta (Portaal van Zeeland) heeft verder weinig met de gebruikte CI+ module te maken aangezien dit kanaal ongecodeerd is en dus zelfs zonder een CI+ module te bekijken is. De ondersteuning van HbbTV door je TV is voornamelijk van belang.
Ook kan je dit kanaal deels via je browser bekijken op http://www.zeelandnet.nl/hbbtv/.

Zou inderdaad gewoon een goedkope losse CI+ module scoren via bijv. http://tweakers.net/categ...ge-av-accessoires/aanbod/ Ziggo CI+ modules werken prima op het Delta kabelnetwerk, en kan behoorlijk wat geld schelen :). Een Delta smartcard blijft natuurlijk wel noodzakelijk.
Bedankt voor je reactie, dus deze werkt ook gewoon op mijn tv i.c.m. een Delta Smartcard?
V&A aangeboden: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Racierox schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor je reactie, dus deze werkt ook gewoon op mijn tv i.c.m. een Delta Smartcard?
V&A aangeboden: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3
Die betreffende module moet inderdaad normaal gesproken gewoon gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21
Prolution schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:29:

Sinds een paar dagen ben ik ook weer bij Zeelandnet (14 mbit ADSL voor het zelfde geld raak je toch een keer beu), maar blijkbaar hadden wij vandaag ook al storingen en gisteren leek de TV via de NOS-app ook even te haperen. Ik mag hopen dat dit niet de nieuwe norm is. Aan mijn kabel buiten ligt het niet. Die hebben ze eerder dit jaar opnieuw aangelegd.

Ik heb het nieuwe wifi-modem en de eerste conclusie is dat de wifi nog niet zo slecht is als mijn 7360, maar na 30 cm beton is er ook wenig meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Prolution schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:39:
[...]

Die betreffende module moet inderdaad normaal gesproken gewoon gaan werken :)
Ik heb een Delta CI+ 1.3 module (Quantis Interactieve CI+ 1.3 module, geschikt voor CI+ 1.3 / 1.2 TV's (Oranje module, P/N: PRD-ATIZ-1570) op mijn pricewatch: Philips 32PFL8605K/02 (2010 model) en het werkt gewoon prima. Alleen geen interactieve TV maar wel HD digitale TV.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste