Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog over de muziek functie:

Heb alles nog eens getest met de volgende headsets:

- standaard headset
- Goldring GX200 Gold Edition
- Ultimate Ears SuperFi 5
- Samsung Pleomax PEP-950

Het maakt niet uit welke headset ik gebruik. Wanneer de plug beweegt gebeuren er rare dingen:

- andere geïnstalleerde players starten spontaan
- er start een ander nummer (binnen dezelfde speler)
- ook kan de speler spontaan starten wanneer hij 'off' staat

Om de zaken wat overzichtelijker te maken heb ik de andere players verwijderd:

- Mixzing
- Tunewiki
- Meridian

Ik gebruik nu alleen de standaard player. Nu heb ik 'alleen nog' last van het spontaan starten van de speler en het zonder aanleiding starten van andere nummers. "sigh"

Ik zal het hier voorlopig mee moeten doen denk ik. Kan iemand mij zeggen hoe ik de standaard player kan verwijderen? Deze vind ik dus echt bagger en installeer dan liever één fatsoenlijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rootacces fixen en dan apps die je niet wilt verwijderen..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste Motorola Android (3D) telefoon is nu gespot: Verwijderd in "De Grote Android-nieuwsthread"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Probleem met dowloads weten te localiseren.. gebeurt alleen bij bestanden met spaties of extra punten in bestandsnaam.

zal download crutch proberen

Edit..

Het is geworden:
ByteTornado

Werkt als een tierelier. Download alles :)

[ Voor 23% gewijzigd door Get!em op 27-04-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:13:
Even nog over de muziek functie:

Heb alles nog eens getest met de volgende headsets:

- standaard headset
- Goldring GX200 Gold Edition
- Ultimate Ears SuperFi 5
- Samsung Pleomax PEP-950

Het maakt niet uit welke headset ik gebruik. Wanneer de plug beweegt gebeuren er rare dingen:

- andere geïnstalleerde players starten spontaan
- er start een ander nummer (binnen dezelfde speler)
- ook kan de speler spontaan starten wanneer hij 'off' staat

Om de zaken wat overzichtelijker te maken heb ik de andere players verwijderd:

- Mixzing
- Tunewiki
- Meridian

Ik gebruik nu alleen de standaard player. Nu heb ik 'alleen nog' last van het spontaan starten van de speler en het zonder aanleiding starten van andere nummers. "sigh"

Ik zal het hier voorlopig mee moeten doen denk ik. Kan iemand mij zeggen hoe ik de standaard player kan verwijderen? Deze vind ik dus echt bagger en installeer dan liever één fatsoenlijke.
Ik gebruik alleen nog meridian, en heb inderdaad de standaard app verwijderd. Dit heeft als gevolg dat er niet zomaar andere nr's worden gestart (wat het meest irritante probleem is), maar hij gaat nog wel zomaar spontaan op pauze. En ik heb dan daar boven op, dat zodra hij een keer zomaar gestopt is met spelen, ik vaak ook geen geluid meer heb als ik wil bellen omdat hij het geluid via de koptelefoon wil versturen zelfs al heb ik de koptelefoon niet meer aangesloten.

Ik heb overigens een zeer teleurstellende reactie van motorola:
Dear Mr. van Vliet,

Thank you for contacting Motorola.

In response to your email, we regret that you have encountered problems with your Motorola phone, however Motorola cannot guarantee the compatibility of its products with other brands.

For any further assistance or information please do not hesitate to contact us again, quoting your Customer Reference number.

Thank you for allowing us to be of service to you.

Kind regards,

Areti

Motorola Mobile Devices Contact
www.motorola.com
Ik had gezegd dat ik eigen koptelefoons gebruikte. Ik kan het zelf niet testen met de originele headset, maar ik zal nu maar weer terug mailen dat het daarmee ook is. En dat ik het bovendien een zeer slappe respons vind. Op die manier ga ik de volgende keer geen motorola kopen. Prutsers. (Alhoewel HTC geloof ik niet veel beter is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Na een lange tijd gewerkt te hebben met simpele telefoons (zoals de Nokia 1650) en pre-paid kaarten, heb ik besloten om toch maar eens voor een abo met een smartphone te gaan, omdat ik vanwege veranderende omstandigheden meer bel, en meer connectiviteit nodig heb, waaronder internet, ook als ik geen notebook bij me heb.

Een iPhone vertik ik om te kopen vanwege het beleid van Apple. (Als er ooit nog een MP3-speler verschijnt met een 80GB+ HDD/Flash, doe ik ook mijn iPod weg.) In Windows Mobile 6.x wil ik niet meer investeren, en wat ik tot nog toe heb gezien van Windows Phone 7 bevalt me niet echt (geen multitasking, etc). Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Android, en wel bij de HTC Desire en de Motorola Milestone.

Het is de Milestone geworden vanwege het externe toetsenbord, kale android en het uiterlijk dat ik persoonlijk mooier/zakelijker vind dan dat van de HTC. Ik heb het deel 4 topic doorgelezen, samen met wat andere topics en informatie over de Milestone / Droid en Android.

Het primaire gebruik van de telefoon gaat als volgt zijn (belangrijkheid op volgorde):

1. Bellen
2. Internet
2a. OV-informatie opvragen / 9292OV
2b. Nieuwssites / forums lezen tijdens reizen
2c. E-Mail (via webmail waarschijnlijk)
2d. Entertainment
3. Google Maps (op voor mij onbekende locaties)

Dingen die ik niet ga doen: Muziek luisteren (heb een iPod Classic), Twitter, Facebook, spellen (heel misschien Tetris of iets in die richting), niet syncen met wat dan ook.

Uiteindelijk heb ik nog een paar vragen over.

1. Ik zie dat veel mensen gebruik maken van programma's Advanced Task Manager / Task Killer / White Killer. Is dat wel nodig? Kan in de telefoon niet worden ingesteld welke programma's en services wel en niet moeten starten? Ik mag toch wel aannemen dat indien een programma of service die uit staat ook daadwerkelijk uit blijft totdat ik hem zelf opstart of totdat hij nodig is...

2. Is het mogelijk om via een snelle manier alle connectiemogelijkheden behalve bellen te verbreken en in te schakelen? Ik bedoel hier GPS, 2G/3G, BlueTooth, Wifi. Dat moet standaard allemaal uit. Indien ik een connectiemogeiljkheid nodig heb, schakel ik hem wel in. Kan dat bijvoorbeld via MySign, zodat ik niet steeds door de menu's hoef te wandelen?

3. Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om zonder root de standaard voorgeïnstalleerde applicaties te verwijderen. Ik ben niet van plan mijn telefoon te rooten of te voorzien van een custom rom. Is het tenminste wel nog mogelijk om applicaties zoals Corporate Calendar, Twitter, Facebook, en weet ik wat al niet meer tenminste uit te schakelen en de pictogrammen te verwijderen c.q. te verbergen? Ik wil wat dat betreft de telefoon in het begin zo kaal mogelijk houden voor het overzicht.

4. Is er een standaard manier om de Milestone te recoveren naar de fabrieksstand? Ik bedoel; wellicht gaat er ooit iets mis, en wil ik misschien wel de standaard situatie terug zoals hij uit de doos kwam. Is er dan een soort recovery optie, zoals je ook bij een iPod hebt? (Vanuit iTunes kun je een iPod wissen en herstellen als hij corrupt mocht raken.)

5. Misschien nog beter; is het mogelijk om op de een of andere manier een complete "image" te maken van de telefoon zoals die op een bepaald moment is? Ik heb iets gelezen over backups met "Nandroid", maar daar weet ik nog niet al te veel vanaf. Ik doel hier op het maken van een image vergelijkbaar zoals dat met een HDD van een computer werkt.

6. Op internet heb ik gezien dat de telefoon in landscape gaat als je het toetsenbord uittrekt. Is het ook mogelijk om hem automatisch in landscape te laten draaien, met het toetsenbord ingeschoven, zoals de iPhone / Desire, of moet het toetsenbord per se uitgetrokken worden?

7. De Desire heeft 576 MB RAM. Op sommige plekken zie ik voor de Milestone 256MB staan, op anderen 512MB. Is 256MB niet een beetje weinig? (Ondanks de iets hogere specs is de Desire zo te zien toch goedkoper.)

8. Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om zonder omweg / truuks applicaties op een SD-kaart te installeren. Wordt die kaart dan alleen voor foto's, films en muziek gebruikt? Zo ja, hoeveel ruimte is er dan beschikbaar voor gebruikersapplicaties? Ik heb gelezen dat dit maximaal 200MB is, maar ook geruchten dat dit 512MB zou zijn.

In elk geval bedankt voor het antwoorden.

Ik heb de Milestone via GSMWijzer.nl besteld in combinatie met een abo van Vodafone. Maandag is het contract met nummerbehoud ontvangen. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor het nummer is overgezet en ik de telefoon binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katsunami schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:45:
1. Ik zie dat veel mensen gebruik maken van programma's Advanced Task Manager / Task Killer / White Killer. Is dat wel nodig? Kan in de telefoon niet worden ingesteld welke programma's en services wel en niet moeten starten? Ik mag toch wel aannemen dat indien een programma of service die uit staat ook daadwerkelijk uit blijft totdat ik hem zelf opstart of totdat hij nodig is...
In mijn opinie niet, zie ook: Wel of geen task killer?
EDIT: Android start ook vaak software op wat je zelf niet opstart.. vaag of niet.. so be it..
2. Is het mogelijk om via een snelle manier alle connectiemogelijkheden behalve bellen te verbreken en in te schakelen? Ik bedoel hier GPS, 2G/3G, BlueTooth, Wifi. Dat moet standaard allemaal uit. Indien ik een connectiemogeiljkheid nodig heb, schakel ik hem wel in. Kan dat bijvoorbeld via MySign, zodat ik niet steeds door de menu's hoef te wandelen?
Daar is genoeg software voor te vinden ja, of dat met MySign kan weet ik niet, gebruik dat nooit..
En anders kan dat via 1 simpele klik (via zogenaamde 'widgets') op een van je homescreens die je hebt.
3. Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om zonder root de standaard voorgeïnstalleerde applicaties te verwijderen. Ik ben niet van plan mijn telefoon te rooten of te voorzien van een custom rom. Is het tenminste wel nog mogelijk om applicaties zoals Corporate Calendar, Twitter, Facebook, en weet ik wat al niet meer tenminste uit te schakelen en de pictogrammen te verwijderen c.q. te verbergen? Ik wil wat dat betreft de telefoon in het begin zo kaal mogelijk houden voor het overzicht.
Nee, daarvoor heb je echt rootacces nodig
4. Is er een standaard manier om de Milestone te recoveren naar de fabrieksstand? Ik bedoel; wellicht gaat er ooit iets mis, en wil ik misschien wel de standaard situatie terug zoals hij uit de doos kwam. Is er dan een soort recovery optie, zoals je ook bij een iPod hebt? (Vanuit iTunes kun je een iPod wissen en herstellen als hij corrupt mocht raken.)
Softreset / hardreset zijn mogelijk ja, zodat je gewoon de fabrieksstand weer kan 'oproepen'.
5. Misschien nog beter; is het mogelijk om op de een of andere manier een complete "image" te maken van de telefoon zoals die op een bepaald moment is? Ik heb iets gelezen over backups met "Nandroid", maar daar weet ik nog niet al te veel vanaf. Ik doel hier op het maken van een image vergelijkbaar zoals dat met een HDD van een computer werkt.
Backups maken ja van al je software, instellingen, contacten, berichten, contactpersonen..
Daarvoor zijn ook tientallen applicaties te vinden, maar zie daarvoor: Topicreeks Android Software & Discussie
6. Op internet heb ik gezien dat de telefoon in landscape gaat als je het toetsenbord uittrekt. Is het ook mogelijk om hem automatisch in landscape te laten draaien, met het toetsenbord ingeschoven, zoals de iPhone / Desire, of moet het toetsenbord per se uitgetrokken worden?
Yes dat werkt ook
7. De Desire heeft 576 MB RAM. Op sommige plekken zie ik voor de Milestone 256MB staan, op anderen 512MB. Is 256MB niet een beetje weinig? (Ondanks de iets hogere specs is de Desire zo te zien toch goedkoper.)
Lees reviews, zoek benchmarks op... In mijn opinie heb je daar zeker geen last van, ook zonder het gebruik van taskillers werkt Android zoals het hoort en sluit het applicaties / software af, indien nodig.. 256MB werkt goed.
8. Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om zonder omweg / truuks applicaties op een SD-kaart te installeren. Wordt die kaart dan alleen voor foto's, films en muziek gebruikt? Zo ja, hoeveel ruimte is er dan beschikbaar voor gebruikersapplicaties? Ik heb gelezen dat dit maximaal 200MB is, maar ook geruchten dat dit 512MB zou zijn.
Dat is hoogstens 200MB, hoeveel precies weet ik niet meer.. dan moet ik even 'n foto opzoeken van out of the box Maar als je geen games gaat installeren dan kun je echt honderden applicaties installeren, that's for sure!

Momenteel heb ik erop staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
GRATIS
- Android Agenda Widget (0.91)
- APNdroid (2.1.0)
- Barcode Scanner (3.22)
- Battery Left Widget (2.1.2)
- Beltegoed (1.3.8)
- Crystal Ball (5.0)
- Currency Exhanger (1.3.2)
- DockRunner (DROID) (0.2.1)
- Download Crutch (01-31-2008)
- Digital Clock Widget (1.8)
- eBuddy IM (1.7.1)
- Estrongs File Explorer (1.3.12.0)
- Exchanger (Currency Converter) (1.3.3)
- Google Maps (4.1.1)
- Handcent SMS (2.9.37)
- Home++ (0.8.0.9)
- IMDb Top 250 (0.9.7)
- Language Pack: Better Keyboard (1.1)
- LED Scroller 3 - FREE (3.5)
- MagicBall (1.3)
- Mapdroyd (0.9.8.2)
- More Icons Free Widget (2.4)
- MotoTorch LED (2.8)
- mVideoPlayer (1.6.2)
- NetCounter (0.13.1)
- Omegle (1.0 beta)
- Pathe Mobiel (1.0.2)
- PdaNet free edition (2.41)
- PhoneLocator (2.061)
- PriceWatch Scanner (1.3.1)
- Scientific Calculator (1.4)
- SleepTimer (0.9.8)
- SMS Backup (1.1.1)
- SMS Backup & Restore (2.5)
- SpeedTest (1.1.3)
- TV Gids.tv Nederland (1.2.3)

LOS GEDOWNLOADET EN GEKOCHT:
- Beautiful Widgets (2.99)
- Better Keyboard (6.3)
- Documents to Go (2.003.605)
- Flangallery
- Gensoid (1.8.8)
- Launcher
- LOL Libs (1.8.0)
- More Icons Widget (2.5.5)
- PhoneMyPC (1.0.16)
- SNesoid (1.10.1)
- SPB TV (1.1.1)
- YxFlash (1.3.5)

En nog een tien- tot vijftiental spellen en nog 50MB over :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bedankt voor de vlotte beantwoording van de vragen. Dan blijven er nog slechts een paar kleingheden over:

2. Widgets op de desktop om met één klik een verbinding aan of uit te zetten is voldoende. Waarom zou ik daar aparte software zoals APNdroid voor gebruiken?

4. Hoe werkt het recoveren van de fabrieksstand? Software op de PC, en teruginstalelren zoals bij een iPod, of via de een of andere toetscombinatie waarna de telefoon zijn fabrieksimage zelf terugzet?

5. Ik weet dat er applicaties zijn om gegevens en software te backuppen. Wat ik bedoelde: is het ook mogelijk om een complete image te maken, vergelijkbaar zoals Norton Ghost? Gewoon: ik wil terug naar stand zus en zo... knal, image erop en klaar.

Ik krijg net een mail van de winkel dat Vodafone mijn nummerbehoud in behandeling heeft en een verzoek voor portering heeft ingediend bij mijn vorige provider (KPN dus). Er wordt gezegd dat dit 5-10 werkdagen kan duren. Damn, da's lang... dat zou toch sneller moeten kunnen vanaf een prepaid kaart :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machete360
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Katsunami schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:08:
Bedankt voor de vlotte beantwoording van de vragen. Dan blijven er nog slechts een paar kleingheden over:

2. Widgets op de desktop om met één klik een verbinding aan of uit te zetten is voldoende. Waarom zou ik daar aparte software zoals APNdroid voor gebruiken?

4. Hoe werkt het recoveren van de fabrieksstand? Software op de PC, en teruginstalelren zoals bij een iPod, of via de een of andere toetscombinatie waarna de telefoon zijn fabrieksimage zelf terugzet?

5. Ik weet dat er applicaties zijn om gegevens en software te backuppen. Wat ik bedoelde: is het ook mogelijk om een complete image te maken, vergelijkbaar zoals Norton Ghost? Gewoon: ik wil terug naar stand zus en zo... knal, image erop en klaar.

Ik krijg net een mail van de winkel dat Vodafone mijn nummerbehoud in behandeling heeft en een verzoek voor portering heeft ingediend bij mijn vorige provider (KPN dus). Er wordt gezegd dat dit 5-10 werkdagen kan duren. Damn, da's lang... dat zou toch sneller moeten kunnen vanaf een prepaid kaart :X
4 : Telefoon uitzetten, camera knop vasthouden en telefoon aanzetten, wachten tot /!\ verschijnt, dan camera knop loslaten en volume knop omhoog indrukken en dan weer camera knop, nu kun je met D-Pad factory defaults selecteren

5 : Dit kan met ADBRecovery, heb je echter wel root voor nodig, weet niet of je een beetje duits kan maar hier is een goeie tutorial voor nandroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katsunami schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:08:
2. Widgets op de desktop om met één klik een verbinding aan of uit te zetten is voldoende.
Waarom zou ik daar aparte software zoals APNdroid voor gebruiken?
Ik had het over applicaties die widgets hebben, bijvoorbeeld Beautiful Widgets.. Ik heb het niet over APNdroid.
Tevens zit er in Android zelf de zogenaamde 'powercontrol' widget ingebouwd die dit ook nagenoeg allemaal kan.
Bepaalde knoppencombinatie indrukken op je Milestone waarna hij naar fabrieksstand teruggaat.
5. Ik weet dat er applicaties zijn om gegevens en software te backuppen.
Wat ik bedoelde: is het ook mogelijk om een complete image te maken, vergelijkbaar zoals
Norton Ghost? Gewoon: ik wil terug naar stand zus en zo... knal, image erop en klaar.
En daarvoor moet je dus in de softwaretopics zoeken / het daar even vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlalex
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-03-2024
Hebben er meer mensen last van een "autmatisch in de wacht springende" Milestone? Regelmatig heb ik tijdens het bellen het probleem dat de verbinding lijkt weg te vallen. Wanneer ik dan op het scherm kijk blijkt de milestone in de wachtstand te staan. Met 1 druk is hij weer uit de wacht, maar dit is natuurlijk behoorlijk irritant. Zou het kunnen dat ik met mijn oor de wachtstand inschakel oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste is nagenoeg uitgesloten, aangezien de proximity sensor het scherm uitzet als je 't naar je oor beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Machete360 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:12:
[...]

4 : Telefoon uitzetten, camera knop vasthouden en telefoon aanzetten, wachten tot /!\ verschijnt, dan camera knop loslaten en volume knop omhoog indrukken en dan weer camera knop, nu kun je met D-Pad factory defaults selecteren
In het instellingenmenu via Privacy -->Fabrieksinstellingen terugzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlalex
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-03-2024
CLB schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:45:
Dat laatste is nagenoeg uitgesloten, aangezien de proximity sensor het scherm uitzet als je 't naar je oor beweegt.
hmmm ja dat is waar ook. Het scherm staat dan uit, ik moet het scherm eerst aanzetten en dan het gesprek uit de wacht halen. Dat zal het probleem dus niet kunnen zijn.

edit:
Of hoef ik hem niet eerst aan te zetten... 8)7 Misschien na een lang gesprek?
De sensor doet het in ieder geval wel, wanneer ik mijn vinger boven de sensor houd tijdens een gesprek schakelt het scherm direct uit. Het gaat dan weer aan wanneer ik mijn vinger weer weghaal.

[ Voor 26% gewijzigd door vlalex op 27-04-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

vlalex schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:51:
[...]

hmmm ja dat is waar ook. Het scherm staat dan uit, ik moet het scherm eerst aanzetten en dan het gesprek uit de wacht halen. Dat zal het probleem dus niet kunnen zijn.

edit:
Of hoef ik hem niet eerst aan te zetten... 8)7 Misschien na een lang gesprek?
De sensor doet het in ieder geval wel, wanneer ik mijn vinger boven de sensor houd tijdens een gesprek schakelt het scherm direct uit. Het gaat dan weer aan wanneer ik mijn vinger weer weghaal.
De sensor luistert bij mij vrij nauw moet ik zeggen.
Als ik mijn telefoon niet helemaal plat tegen mijn oor / wang houd, krijg ik ook 'hold-perikelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hehe.... LOL. Daarstraks kreeg ik een mail van de winkel: "Nummberbehoud is in behandeling. Wij wachten op een reactie van uw vorige provider. Dit kan 5-10 werkdagen duren".

Het heeft ongeveer 2 uur geduurd. Als het goed is komt mijn telefoon morgen binnen :)

Kan iemand nog even snel zeggen of ik het ding nuttig kan gebruiken zonder SD-kaart? In verschillende specs (waaronder GSMWijzer.nl) staat dat hij 8GB interne opslag heeft. Indien dat inderdaad het geval is, hoef ik geen SD-kaart erin, Behalve foto's (en applicaties, die niet op SD kunnen) ga ik geen data op de telefoon zetten. Films en muziek ga ik er niet mee afspelen.

En de laatste vraag voor nu: Ik heb gelezen dat je een Google account moet hebben om alle android-functies te kunnen gebruiken. Is dat correct? Een Google / Youtube account heb ik wel, maar geen GMAIL. Die zou ik ook het liefst niet aanmaken, want ik ga er toch niet mee mailen.

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 27-04-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit geen 8GB intern geheugen in, dat is een geheugenkaartje van 8GB wat er al bijzit, dus jij blij =)
Je hebt een Google-account nodig om onder andere de Market te kunnen bekijken en daarvan te kunnen downloaden ja, dat is hetzelfde als je Gmail-account, dus die kun je gewoon invulllen bij de eerste keer opstarten. Zelf heb ik een nieuw Google-account aangemaakt waar ik al m'n contacten en dergelijke in heb
gezet om die te syncen, maar ik gebruik gewoon een eigen / ander Hotmail- en Gmailaccount om te mailen!

EDIT @ Hieronder: Wat is er verschillend tussen een Google-account en 'n Gmailaccount?

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 27-04-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Katsunami schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:29:
Hehe.... LOL. Daarstraks kreeg ik een mail van de winkel: "Nummberbehoud is in behandeling. Wij wachten op een reactie van uw vorige provider. Dit kan 5-10 werkdagen duren".

Het heeft ongeveer 2 uur geduurd. Als het goed is komt mijn telefoon morgen binnen :)

Kan iemand nog even snel zeggen of ik het ding nuttig kan gebruiken zonder SD-kaart? In verschillende specs (waaronder GSMWijzer.nl) staat dat hij 8GB interne opslag heeft. Indien dat inderdaad het geval is, hoef ik geen SD-kaart erin, Behalve foto's (en applicaties, die niet op SD kunnen) ga ik geen data op de telefoon zetten. Films en muziek ga ik er niet mee afspelen.
SD kaart is standaard meegeleverd. 8GB.

Als je ingelezen was, dan had je het al lang gevonden.
Zie ook alle reviews.
En de laatste vraag voor nu: Ik heb gelezen dat je een Google account moet hebben om alle android-functies te kunnen gebruiken. Is dat correct? Een Google / Youtube account heb ik wel, maar geen GMAIL. Die zou ik ook het liefst niet aanmaken, want ik ga er toch niet mee mailen.
Gmail account is verplicht voor gebruik van de app market. Google slaat namelijk je gedownloadde applicaties op, zodat je dat later (bij factory reset) kunt terughalen.
Een gewoon google/youtube account is niet genoeg, moet Gmail zijn, als ik het goed gelezen heb.

Edit..... :O ** drukt eens wat vaker op refresh, **... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als je ingelezen was, dan had je het al lang gevonden.
Dat heb ik ook gevonden, maar in de "Inhoud"-sectie van de winkel stond niks van een geheugenkaartje. Ik ging ervan uit dat dit klopte, en de telefoon dus zélf 8GB opslag zou hebben. Goed dat ik dat weet, want anders was ik er zelf nog een gaan halen :X

Zoals gezegd, ik heb wel een google-account. Daar kan ik uiteraard ook gewoon op inloggen. Hiervoor heb ik mijn eigen e-mailadres gebruikt tijdens het aanmaken. (Als ik ingelogd ben, staat rechtsboven bij Google.nl ook gewoon mijn eigen mailadres.) Een tijd terug heb ik mijn Youtube-account met die Google-account gekoppeld, en ik kan nu ook met de Google-account in Youtube inloggen.

Die account werkt dus; ik heb echter géén GMAIL. Moet ik een GMAIL-adres in die account gaan aanmaken ofzo? Het lijkt me een beetje onzinnig om een tweede account te maken. En eigenlijk zou ik het liefst onafhankelijk van google blijven voor mijn contacten enzo...

[ Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 27-04-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Katsunami schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:01:
[...]

Dat heb ik ook gevonden, maar in de "Inhoud"-sectie van de winkel stond niks van een geheugenkaartje. Ik ging ervan uit dat dit klopte, en de telefoon dus zélf 8GB opslag zou hebben. Goed dat ik dat weet, want anders was ik er zelf nog een gaan halen :X

Zoals gezegd, ik heb wel een google-account. Daar kan ik uiteraard ook gewoon op inloggen. Hiervoor heb ik mijn eigen e-mailadres gebruikt tijdens het aanmaken. (Als ik ingelogd ben, staat rechtsboven bij Google.nl ook gewoon mijn eigen mailadres.) Een tijd terug heb ik mijn Youtube-account met die Google-account gekoppeld, en ik kan nu ook met de Google-account in Youtube inloggen.

Die account werkt dus; ik heb echter géén GMAIL. Moet ik een GMAIL-adres in die account gaan aanmaken ofzo? Het lijkt me een beetje onzinnig om een tweede account te maken. En eigenlijk zou ik het liefst onafhankelijk van google blijven voor mijn contacten enzo...
http://www.lmgtfy.com/?q=...non-gmail+Google+accounts

Een gmail account is een google account.
Echter een google account is geen gmail account.

Ik heb bijv ook apps for domain. Al mijn domain mail wordt door google afgehandeld binnen de gmail omgeving. Dat zijn dus gewoon @eigendomein.nl mail adressen. Echter, dit zijn dus geen geldige gmail adressen. Bij googlemaps accepteren ze het wel als google account. Maar er zijn ook onderdelen binnen het google imperium die het met je google account niet doen, en met je gmail account wel.

Net zoals microsoft dat heeft: je kunt een MSN/ Windows live account aanmaken om te gebruiken in Live Messenger met je eigen email@eigendomein.nl. Echter, dit is geen hotmail.com of live.com adres. Ook die heeft restricties aan een Windows live diensten met een non-hotmail of non-live.com adres.

Edit.. illustratief uitproberen:
Hier kun je een googleaccount aanmaken zonder gmail, maar met je eigen email adres:
https://www.google.com/accounts/NewAccount
Hier kun je wel een gmail account aanmaken.

https://www.google.com/ac...91e1697ec67e64002c&type=2

[ Voor 35% gewijzigd door Get!em op 27-04-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik zie dat ik GMail wel aan mijn bestaande account kan toevoegen, en dan zo te zien (ook) daarmee kan inloggen. Ik ga ervan uit dat dit dan gaat werken.

Trouwens, ik kan best Googlen. Ik heb echter pas zaterdagavond besloten om een Android-telefoon te kopen. Ik heb heel veel gelezen, mar nog niet op alles een antwoord kunnen vinden, zoals dit gedoe met accounts. Ik wil voorkomen dat ik extra accounts ga aanmaken of dingen ga doen die later helemaal niet nodig blijken te zijn, of problemen ga krijgen omdat ik juist bepaalde dingen -niet- heb gedaan.

Zo te zien ben ik een van de weinigen die een afschuw heeft van het hebben van -tig accounts. Ik probeer dat tot een minimum te beperken, en zeker verschillende accoutns bij dezelfde partij ben ik geen favoriet van. Dat zorgt alleen maar voor verwarring.

[ Voor 26% gewijzigd door Katsunami op 27-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[b][message=33903802,noline]

Trouwens, ik kan best Googlen. Ik heb echter pas zaterdagavond besloten om een Android-telefoon te kopen. Ik heb heel veel gelezen, mar nog niet op alles een antwoord kunnen vinden, zoals dit gedoe met accounts.
Sorry, was niet bedoeld om lullig tegen je te zijn, wil gewoon even behulpzaam zijn :). De link is gewoon een grappige manier om aan te geven waar je het kunt vinden met google. De tekst bij de bewegende muis is wat lullig geformuleerd in het Nederlands. Eerste versie was vriendelijker in het Engels.

Wat accounts betreft heb je gelijk, veel accounts is niet handig en onoverzichtelijk. Echter, nu met de telefoon kun je al je accounts weer bundelen, en email ontvangen op 1 plek :). je kunt ook gewoon een leeg/loos gmail account aanmaken die je verder niet voor email gebruikt, maar puur voor je Android Phone. CLB doet tzelfde geloof ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Get!em op 27-04-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hehe. Ik ken Lmgtfy wel. Ik gebruik het zelf ook wel eens als familieleden of vrienden triviale vragen stellen :P No harm done, ik heb het ook niet als een belediging of iets dergelijks opgevat. Excuses voor de stapel vragen. Ik wil gewoon voorkomen dat ik in het wilde weg accounts ga aanmaken die ik later niet eens nodig blijk te hebben, en dat soort ongein. Maken is meestal niet zo moeilijk, eraf komen is vaak niet eens mogelijk.

Op het moment heb ik al een hele stapel mailaccounts.... mijn privéaccount voor thuis, en eentje voor internet, beiden bij Ziggo (@Home). Nu ben ik langzaamaan alles aan het migreren naar de mail van mijn eigen domein zodat ik niet meer van mijn provider afhankelijk ben (en zelfs niet meer van een bedrijf als Google, want mijn domein kan desnoods naar een andere host). Dat domein bevat een paar accounts voor verschillende zaken:

Privé - familie, vrienden, etc
Werk - geef ik op aan wergevers voor werkgerelateerde mail
Internet - voor internetzaken zoals fora
Winkels - webshops, winkels, ebay, dat soort zaken
Studie - voor studies, cursussen, etc...

Deze accounts kan ik allemaal in één webinterface zien.

Ik geef mijn Ziggo/@Home adressen aan niemand meer, en ben met en met dingen aan het omzetten door bijvoorbeeld gegevens bij winkels aan te passen. Uiteindelijk blijft naast mijn eigen domein alleen nog de hoofdaccount van Ziggo over om met hen te kunnen mailen indien nodig.

De telefoon ga ik alleen gebruiken om zo nu en dan eens in mijn mail te kijken. Ik hoef niet per se de mail op mijn telefoon te ontvangen; dit ga ik via de browser doen. Hoogstens ga ik mails ophalen zonder ze van de accounts te wissen, waarna ik ze van de telefoon weggooi nadat ze gelezen zijn.

Ik vraag me af of de google-account zonder GMAIL genoeg is om op de Android Marketplace te komen. Zo ja, dan vind ik het prima; syncing en dergelijke gaat toch uit, omdat ik alle verbindingsmogelijkheden behalve bellen ga uitzetten. Ik schakel die wel in op het moment dat ik ze nodig heb. (Twitter, Facebook, Hyves, etc gebruik ik niet.) Mocht het nodig zijn dan "upgrade" ik mijn Google-account wel met een GMail-adres. Dat is mogelijk, heb ik gezien. Het GMail-adres wordt dan primair. Het gaat dan echter nooit gebruikt worden.

Hetgeen ik me als laatste afvraag is of ik mijn contacten gewoon zelf in de telefoon kan zetten, zonder die te -moeten- syncen of beheren met GMail Contacts. Dat soort dingen wil ik het liefst van online services af houden.

Als het goed is komt mijn Milestone morgen binnen. Er werd door de winkel gezegd dat hij werd uitgeleverd zodra KPN de nummerportering naar Vodafone heeft goedgekeurd. Dat is dus vandaag gebeurd (binnen 3 uur na aanvraag :P), en de telefoon is opgestuurd. Ik vraag me af hoe lang het nu nog duurt voordat mijn huidige sim-kaart ongeldig wordt en ik met het Vodafone abo kan bellen. Op de site van Vodafone staat dat dit 3 maanden kan duren.... :X

In elk geval bedankt voor de hulp. Ik zal mijn ervaringen met de telefoon wel met en met posten, mits iemand er geïnteresseerd in is :)

[ Voor 30% gewijzigd door Katsunami op 28-04-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ze gewoon lekker handmatig intypen ja.. of overnemen van je sim,
of oversturen via BlueTooth, of importeren via .vcf bestandjes, dus genoeg mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritsje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12-2021
Katsunami schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:59:
k vraag me af of de google-account zonder GMAIL genoeg is om op de Android Marketplace te komen. Zo ja, dan vind ik het prima; syncing en dergelijke gaat toch uit, omdat ik alle verbindingsmogelijkheden behalve bellen ga uitzetten. Ik schakel die wel in op het moment dat ik ze nodig heb. (Twitter, Facebook, Hyves, etc gebruik ik niet.) Mocht het nodig zijn dan "upgrade" ik mijn Google-account wel met een GMail-adres. Dat is mogelijk, heb ik gezien. Het GMail-adres wordt dan primair. Het gaat dan echter nooit gebruikt worden.

Hetgeen ik me als laatste afvraag is of ik mijn contacten gewoon zelf in de telefoon kan zetten, zonder die te -moeten- syncen of beheren met GMail Contacts. Dat soort dingen wil ik het liefst van online services af houden.
Ik heb laatst voor iemand ook een Google account aangemaakt zonder Gmail adres, werkt prima. Kan hier. Hier zie je ook staan 'myname@example.com' dus niet perse gmail. Met dit account kun je verder alles, dus ook ook op de Marketplace.

Je contacten kun je ook gewoon beheren in je telefoon. Voor zover ik kan zien kun je alle velden die je via je Google account kunt beheren ook op je telefoon beheren. Al vind ik het zelf wel prettig werken om het via de computer te doen (knippen plakken, typen etc. gaat wat makkelijk en uiteindelijk doe je precies het zelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeh ik krijg wel steeds meer problemen, zoals ik eerder al aan gaf dat me scherm onprecies werd onder het laden (zolang ik met me hand het toestel niet 'aard') nu is dat erger geworden (kan hem niet gebruiken onder het laden zonder het toestel te 'aarden'... En als ik niet aan het laden ben en ik raak enkel het scherm aan heb ik het nu ook. Maar dat is mooi, extra reden om een nieuwe (levert meer op met verkopen) terug te sturen als ik hem RMA terug stuur!

Verder ben ik nog hartstikke tevreden met dit apparaat, snelheid is prima, scherm is mooi (stiekem toch wel mooier als de nexus one/desire die over-saturated zijn!), toch wel wat leuke dingen met de ROMs te doen ookal is de bootloader niet vrij gegeven :D

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Dat probleem met het touchscreen tijdens het laden is toch alleen maar met third party laders?

[ Voor 0% gewijzigd door Vunzz op 28-04-2010 11:15 . Reden: Typefoutje ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vunzz schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:15:
Dat probleem met het touchscreen tijdens het laden is toch alleen maar met third party laders?
Nope, heb het met de officele lader en met sommige niet en soms aan de PC wel en soms ook niet, lijkt me vrij willekeurig, maar bij mij had ie het altijd al zo nu en dan maar het wordt nu wel erger (zal me ook niet verbazen als die het nu bij ELKE lader zo gaar doet).

Hij ligt bij mij ook alleen snachts aan de lader dus onder het laden heb ik er weinig last van...

[ Voor 9% gewijzigd door watercoolertje op 28-04-2010 11:25 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de email app.

De laatste tijd krijg ik mailtjes die in het onderwerp gemarkeerd zijn als spam. Als ik deze wil verwijderen dan force closed de email app. Ik kan ze dus niet verwijderen. Het gaat om mijn online.nl imap account. De enige manier om ze weg te krijgen is naar outlook te gaan daar het mailtje verwijderen. Vervolgens de account in de android email app verwijderen en dan weer toevoegen, zodat hij weer kan synchroniseren zonder het spam mailtje.

Dit soort mailtjes zijn het. Ik weet niet of het virus mailtjes zijn of dat het een echte spam filter is van online.nl.
Spam detection software, running on the system "wwtelecom-1B", has identified this incoming email as possible spam. The original message has been attached to this so you can view it (if it isn't spam) or label similar future email. If you have any questions, see the administrator of that system for details.

Content preview: Hello My Beloved One In Christ. I greet you with the name
of our Lord Jesus Christ, It is true that this letter may come to you as a
surprise. Nevertheless, I humbly ask you to give me your attention and hear
me well. [...]

Content analysis details: (8.9 points, 5.0 required)

pts rule name description
---- ---------------------- --------------------------------------------------
-1.4 ALL_TRUSTED Passed through trusted hosts only via SMTP
3.4 FH_DATE_PAST_20XX The date is grossly in the future.
0.7 MSOE_MID_WRONG_CASE MSOE_MID_WRONG_CASE
2.0 ADVANCE_FEE_2 Appears to be advance fee fraud (Nigerian 419)
4.2 FORGED_MUA_OUTLOOK Forged mail pretending to be from MS Outlook
Ik denk zelf dat het dus gewoon een virus is. Alleen waarom forced closed de email app steeds wanneer ik ze probeer te verwijderen?

Daarnaast heb ik nog een vraag. Is er in de email app geen adresboek, wanneer ik een mail wil verzenden dan kan ik niet uit een lijst kiezen naar welk adres ik wil versturen en moet ik dus handmatig het email adres invoeren. Terwijl ik in mijn contacts wel email adressen heb gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritsje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12-2021
Ik heb een lastig probleem met mn telefoon. Ik heb het al ooit eerder gepost maar toen kwamen er geen reacties op. Wellicht dat er nu meer mensen met het probleem en er al iemand een oplossing weet. Het vervelende is dat ik echt niet meer weet wat ik er aan kan doen en mijn telefoon zo langzaam onbruikbaar wordt.

k heb meerdere malen op een dag dat ik een sms van t-mobile krijg dat ik een (of meerdere) gemiste oproep(en) heb. Het probleem is alleen dat mijn telefoon helemaal niet overgaat en ik ook geen standaard melding in beeld krijg dat ik een gemiste oproep heb. De persoon die mijn belt krijgt een 'soort van ingesprektoon' terwijl ik op dat moment niet in gesprek ben. Dit gebeurt, schat ik, bij ongeveer 1 op de 5 telefoontjes. Ik weet dit niet zeker omdat ik niet van elk gemist telefoontje een melding krijg. Ik spreek soms mensen die dan aangeven dat ze me meerdere malen hebben proberen te bellen maar ik krijg daar helemaal geen bericht van.

Wat ook raar is dat wanneer ik in menu Date & time settings de Automatic fucntie gebruik mijn klok altijd 3 minuten voor loopt.

Uiteraard ben ik gaan testen waar dit aan zou kunnen liggen maar ik kan geen verklaring vinden.

- Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd maar dit lost het probleem niet op
- Ik heb deze simkaart getest in een HTC Hero maar hier komt het probleem niet voor
- Ik heb een harde reset gedaan maar dat het probleem blijft
- Ik heb gekeken of het aan bepaalde Apps kan liggen maar hier komt ook niks uit

Ik heb dus geen flauw idee wat dit zou kunnen zijn en het lijkt er sterk op dat het een hardware-matig probleem is. Ik heb op internet wat gezocht en het probleem lijkt vaker voor te komen alleen kan ik nergens een oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:23
Nadat ruim 3 weken geleden mijn Italiaanse Milestone kapot is gegaan heeft Belsimpel mij nu een nieuwe gestuurd. Hoewel ik zelf steeds achter de status aan moest bellen hebben ze het redelijk netjes opgelost.
Enige nadeel is dat ik nu een UK milestone heb en dus weer terug ben bij Android 2.0 Maarja, die 2 weken wachten op 2.1 moet nog wel lukken.

Weet iemand trouwens hoe je je voicemail bij bezet/niet antwoorden insteld?
Ik heb netjes 1233 ingesteld bij voicemail, maar als ik bij call forwarding het voicemail nummer probeer in te vullen (zowel, 1233, 0624001233 als +31624001233) krijg ik een 'Unexpected response from network'. (als ik een nummer van iemand anders invul werkt het trouwens wel)
Als ik call forwarding leeg laat gaat een beller dan ook niet naar de voicemail. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Sjekster schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:52:
[...]

Heb laatste tijd last met bellen, dat ik na paar minuten niet meer verstaanbaar ben (hoor andere persoon wel duidelijk). Ook gebeurt dit wel eens met opnemen, andere persoon hoort me dan gewoon helemaal niet.

Misschien dat het combinatie van bepaalde apps is ofzo, ga maar eens een factory reset doen.
Damn it.. Ik belde net met een klantenservice, en na een paar minuten kreeg ik te horen dat ik wegviel en heel slecht te verstaan was. Dit ging een beetje af en aan. Voordat dit gebeurde zei degene aan de andere kant van de lijn pieptonen te horen. Dit zullen waarschijnlijk DTMF signalen zijn geweest die werden veroorzaakt door mijn wang die tegen het scherm aan zat. Het scherm was wel uit door de prox. sensor, maar het touchscreen gedeelte bleef blijkbaar nog wel actief :?

Ik ga eens opletten of het probleem te maken heeft met de keypad die actief is.
Ook handig om te weten: ik gebruik een third party dialer app. Gebruik jij wel de stock dialer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Fritsje schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:43:
Ik heb laatst voor iemand ook een Google account aangemaakt zonder Gmail adres, werkt prima. Kan hier. Hier zie je ook staan 'myname@example.com' dus niet perse gmail. Met dit account kun je verder alles, dus ook ook op de Marketplace.
OK, prima. Bedankt voor het melden. Dan ga ik geen GMAIL-adres toevoegen.
Je contacten kun je ook gewoon beheren in je telefoon. Voor zover ik kan zien kun je alle velden die je via je Google account kunt beheren ook op je telefoon beheren. Al vind ik het zelf wel prettig werken om het via de computer te doen (knippen plakken, typen etc. gaat wat makkelijk en uiteindelijk doe je precies het zelfde).
Misschien ben ik wel ouderwets, maar ik houd mijn online en offline-zaken graag zo veel mogelijk gescheiden. Dat betekent dus dat ik geen contactgegevens van anderen in een online account wil zetten als ik het kan voorkomen.

Net heb ik de telefoon binnengekregen, en het apparaat schijnt te werken. Ik krijg echter geen contact met het Vodafone netwerk als ik het SIM-kaartje erin steek. Het is een abonnement, waarop nummerbehoud is aangevraagd. Ik heb geprobeerd om Vodafone NL als netwerk te selecteren, maar dan blijft de telefoon slechts hangen bij "Registreren bij Vodafone NL...". Ik heb een kwartier gewacht zonder resultaat.

Moet ik nog iets speciaals doen (behalve APN voor internet dan, maar dat zou niet van toepassing moeten zijn om te bellen... toch?), of moet ik gewoon een paar dagen wachten totdat het nummer is geporteerd?

edit: onder APN is al van alles ingevuld (live.vodafone.nl, inclusief een wachtwoord, etc).

Mijn oude prepaid KPN-SIM waarvan het nummer komt werkt overigens nog steeds. Gisteren is het porteren van het nummer volgens GSMWijzer goedgekeurd door KPN, waarna ze de telefoon verzonden hebben. Er werd in de mail gezegd dat het overzetten 5-10 werkdagen kon duren, maar op mijn werk zeggen collega's dat dit 1-3 werkdagen zou moeten zijn.

Eigenlijk vind ik het vervelend dat je gewoon een telefoon en een simkaart krijgt toegestuurd zonder verdere informatie, en dat maar wordt aangenomen dat je alles al weet.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 28-04-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Als het goed is zit er een brief bij je tellie, voor de datum dat je nummerbehoud ingaat. Tot die datum moet je gewoon je oude simkaartje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hm.... alleen de brief van TNT, en de factuur zo te zien. Wellicht heb ik niet goed gekeken. Ik zal dadelijk de doos er even bij pakken. Mijn oude simkaart is prepaid; die laat ik gewoon in de andere telefoon zitten. Dan gebruik ik die nog wel even.

Maar ik begrijp dat het dus mogelijk is dat de simkaart niet is geactiveerd totdat het nummberhoud is gefixt. Nu maar hopen dat dat niet inderdaad 2 weken gaat duren.

[ Voor 71% gewijzigd door Katsunami op 28-04-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
[b][message=33911128,noline]Maar ik begrijp dat het dus mogelijk is dat de simkaart niet is geactiveerd totdat het nummberhoud is gefixt. Nu maar hopen dat dat niet inderdaad 2 weken gaat duren.
Dat is niet alleen mogelijk, dat is ene feit.
Het heeft pas zin om die nieuwe simkaart ergens in te steken, als de oude niet meer werkt.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ah, ok. Ik was er een beetje van uitgegaan dat ik nu wel zelf al zou kunnen bellen/internetten via de nieuwe kaart, terwijl ik alleen niet gebeld zou kunnen worden. Niet dus :P De meter gaf eerst een staafmetertje met een x erin aan, nu geeft hij een rode + weer. Ik heb nog niet kunnen vinden wat die + betekent (in elk geval kan ik het niet in de handleiding vinden).

Ach ja. Ik zie het wel. Mijn oude telefoon doet het immers nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rode + is aangeven dat je wel verbonden bent met een mast, maar dat je alleen 112 kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb in elk geval gevonden wanner het abo in gaat. Dat is op 4 mei; het stond weggestopt in een regeltje op de factuur :P

Zo langzaamaan begint de Milestone een beetje naar mijn wens ingedeeld te raken overigens. (Ik internet er nu mee via Wifi.) Wat ik wel vervelend vind is dat er maar 128 MB ruimte vrij lijkt te zijn op de telefoon, en dat er applicaties op het ding staan die niet verwijderbaar zijn zoals Facebook, MotoNav, etc. (Application Manager zegt: You do not have any third party applications installed.) Ik heb weinig zin om het ding te moeten rooten om ervan af te komen....

Overigens, je hebt WEL verplicht een GMail-account nodig, in elk geval in Android 2.1-update1. Ik heb geprobeerd om in te loggen met mijn niet-GMail Google Account. De telefoon zegt dan: "<accountnaam> does not use GMail." De enige opties die ik dan heb is stoppen, of een nieuwe Google Account maken mét GMail.

Toch maar even toevoegen dan.

[ Voor 22% gewijzigd door Katsunami op 29-04-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Katsunami schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:13:
Wat ik wel vervelend vind is dat er maar 128 MB ruimte vrij lijkt te zijn op de telefoon, en dat er applicaties op het ding staan die niet verwijderbaar zijn zoals Facebook, MotoNav, etc. (Application Manager zegt: You do not have any third party applications installed.) Ik heb weinig zin om het ding te moeten rooten om ervan af te komen....
Toch maar even toevoegen dan.
In het Application management scherm moet je de knop voor extra opties indrukken en dan bij filter aangeven dat je álle apps wilt zien. Dan kan je ook verschillende stock-apps opschonen (volgens mij niet allemaal te verwijderen). Bij mij zat er bij Motonav een 'data' van 18 MB. Dat scheelt al weer een hoop :).

Overigens vind ik de beschikbare hoeveelheid ruimte voor apps echt zwaar ondermaats. Na 3 weken gebruik krijg ik al regelmatig de melding dat er te weinig interne ruimte is en ik kon er zelfs een keer geen smsjes meer door ontvangen. Telkens apps verwijderen zou niet nodig moeten zijn. Of ben ik gewoon echt overkill met mijn market-downloadgedrag?

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Probeer cachemate eens. Ik leeg regelmatig mijn cache, wat erg veel scheelt in MBtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Het wordt bij mij steeds erger met stof onder het scherm en ben bang dat ik hem nu toch zal moeten opsturen. :(

Afbeeldingslocatie: http://img21.imagehaven.net/img/thumbs/QOS27IJXS7_Motorola_Milestone_Dust.jpg

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ligt de RMA-bon ook nog steeds te wachten, heb 't net zoals jou, kan er alleen geen foto's van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
CLB schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:00:
Hier ligt de RMA-bon ook nog steeds te wachten, heb 't net zoals jou, kan er alleen geen foto's van maken...
Hoe lang is hij al weg bij jou? En heb je hem ook bij Expansys vandaan?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 'm nog niet opgestuurd, maar wel 2 maanden geleden al 'n RMA aangevraagd, ook bij eXpansys idd =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hoe lang hebben jullie de Milestone nu eigenlijk? Ik heb hem altijd in mijn broekzak sinds februari en er zit geen stof in. Misschien slechte batch eventueel.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:09
Ik heb 'm sinds december, elke dag en altijd zonder hoesje in m'n broekzak, en ook nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Starbolt schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:42:
Ik heb 'm sinds december, elke dag en altijd zonder hoesje in m'n broekzak, en ook nergens last van.
Precies hetzelfde, maar dan met stof...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb 'm vanaf december.. nagenoeg altijd in 'n hoesje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

Woembah schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:01:
[...]

In het Application management scherm moet je de knop voor extra opties indrukken en dan bij filter aangeven dat je álle apps wilt zien. Dan kan je ook verschillende stock-apps opschonen (volgens mij niet allemaal te verwijderen). Bij mij zat er bij Motonav een 'data' van 18 MB. Dat scheelt al weer een hoop :).

Overigens vind ik de beschikbare hoeveelheid ruimte voor apps echt zwaar ondermaats. Na 3 weken gebruik krijg ik al regelmatig de melding dat er te weinig interne ruimte is en ik kon er zelfs een keer geen smsjes meer door ontvangen. Telkens apps verwijderen zou niet nodig moeten zijn. Of ben ik gewoon echt overkill met mijn market-downloadgedrag?
Hoeveel 'custom' apps heb je erop staan als ik het vragen mag?

Ik ben nog steeds aan het twijfelen, maar mede dit soort berichten + stofproblemen + softwareproblemen heb ik steeds meer de neiging naar een ander android-telefoon over te gaan. Al weet ik niet hoe dit bij andere telefoons zit, ik volg voornamelijk dit topic.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Kixtart schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:38:
Hoe lang hebben jullie de Milestone nu eigenlijk? Ik heb hem altijd in mijn broekzak sinds februari en er zit geen stof in. Misschien slechte batch eventueel.
Ik heb hem sinds 12 feb, zonder hoesje in mijn broekzak. Ook kom ik veel op stoffige plaatsen (manage, bos etc) waar hij gewoon meegaat. Nog helemaal geen stof onder het scherm te bekennen, wat dan idd wijst richting een slechte batch.

Te weinig geheugen voor apps heb ik ook geen last van, al moet ik wel zeggen dat ik redelijk actief programma's verwijder die ik niet gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Koetjeboe op 29-04-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 07:08
Heb hem nu sinds december, altijd zonder hoesje en altijd in mijn broekzak. Geen enkel stofje te bekennen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nightshadow999 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:22:
Dat moet echt heel veel zijn of redelijk wat grote applicaties...
CLB schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:54:
Momenteel heb ik erop staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
GRATIS
- Android Agenda Widget (0.91)
- APNdroid (2.1.0)
- Barcode Scanner (3.22)
- Battery Left Widget (2.1.2)
- Beltegoed (1.3.8)
- Crystal Ball (5.0)
- Currency Exhanger (1.3.2)
- DockRunner (DROID) (0.2.1)
- Download Crutch (01-31-2008)
- Digital Clock Widget (1.8)
- eBuddy IM (1.7.1)
- Estrongs File Explorer (1.3.12.0)
- Exchanger (Currency Converter) (1.3.3)
- Google Maps (4.1.1)
- Handcent SMS (2.9.37)
- Home++ (0.8.0.9)
- IMDb Top 250 (0.9.7)
- Language Pack: Better Keyboard (1.1)
- LED Scroller 3 - FREE (3.5)
- MagicBall (1.3)
- Mapdroyd (0.9.8.2)
- More Icons Free Widget (2.4)
- MotoTorch LED (2.8)
- mVideoPlayer (1.6.2)
- NetCounter (0.13.1)
- Omegle (1.0 beta)
- Pathe Mobiel (1.0.2)
- PdaNet free edition (2.41)
- PhoneLocator (2.061)
- PriceWatch Scanner (1.3.1)
- Scientific Calculator (1.4)
- SleepTimer (0.9.8)
- SMS Backup (1.1.1)
- SMS Backup & Restore (2.5)
- SpeedTest (1.1.3)
- TV Gids.tv Nederland (1.2.3)

LOS GEDOWNLOADET EN GEKOCHT:
- Beautiful Widgets (2.99)
- Better Keyboard (6.3)
- Documents to Go (2.003.605)
- Flangallery
- Gensoid (1.8.8)
- Launcher
- LOL Libs (1.8.0)
- More Icons Widget (2.5.5)
- PhoneMyPC (1.0.16)
- SNesoid (1.10.1)
- SPB TV (1.1.1)
- YxFlash (1.3.5)

En nog een tien- tot vijftiental spellen en nog 50MB over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

Beste lijst :)

Ik heb nog een vraagje, momenteel haalt mijn mobiel om de 40 minuten e-mails op en krijg ik het te horen als er een nieuwe mail is. Hoe is dit geregeld op de steen? Moet je dan de applicatie op de achtergrond laten draaien, of doet die dit sowieso al? Hoe zit het met synchroniseren?

Dan nog een vraag: Denken jullie dat de milestone ruim anderhalf jaar mee kan? Dan bedoel ik; android groeit nog? apps worden groter en vragen meer werkgeheugen?

En als laatste: weten jullie nog winkels waar ik de steen kan 'proeven'? Ik ben al bij verschillende winkels geweest zoals de mediamarkt en verschillende telefoonwinkels, maar alleen de belcompany had hem, maar kon ik hem niet testen/voelen.

Ik denk dat ik hem toch gewoon ga kopen. Mijn abbo loopt nog ruim een half jaar. Maar ik loop de laatste tijd tegen steeds meer gebreken op bij mijn huidige telefoon (SE W960i). 'Dood' besturingssysteem is de voornaamste.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

CLB: Kan het kloppen dat ik YxFlash niet in de Market kan vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:10:
Het wordt bij mij steeds erger met stof onder het scherm en ben bang dat ik hem nu toch zal moeten opsturen. :(

[afbeelding]
lijkt produktiefoutje zijn, alles in een hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21
Occy74 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:47:
[...]

Precies hetzelfde, maar dan met stof...
Precies hetzelfde, maar dan zonder stof... :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nightshadow999 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:11:
Ik heb nog een vraagje, momenteel haalt mijn mobiel om de 40 minuten e-mails op en krijg ik het te horen als er een nieuwe mail is. Hoe is dit geregeld op de steen? Moet je dan de applicatie op de achtergrond laten draaien, of doet die dit sowieso al? Hoe zit het met synchroniseren?
Kun je instellen hoe je zelf wilt, gewoon reallife, of juist laten checken om de xx aantal minuten / uren
Dan nog een vraag: Denken jullie dat de milestone ruim anderhalf jaar mee kan?
Dan bedoel ik; android groeit nog? apps worden groter en vragen meer werkgeheugen?
Ik ga eruit van wel, helemaal omdat als alles goed verloopt je vanaf Android 2.2 apps op de SD kaart kan opslaan!
En als laatste: weten jullie nog winkels waar ik de steen kan 'proeven'? Ik ben al bij verschillende winkels geweest zoals de mediamarkt en verschillende telefoonwinkels, maar alleen de belcompany had hem, maar kon ik hem niet testen/voelen.
De winkels van Coolblue en de Belcompany zijn de enige shops die 'm (gaan) voeren =)
Ken. schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:17:
CLB: Kan het kloppen dat ik YxFlash niet in de Market kan vinden :?
Uhm... ff gechecked en dat klopt =) (applicatie werkt trouwens erg buggy hoor)
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:24:
lijkt produktiefoutje zijn, alles in een hoek
Bij mij is het ruim verspreid, alhoewel het in de linker bovenhoek, wel meer zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 10:04
Hebben hier meer mensen last van de trilfunctie tijdens het bellen? Als ik bel en ik krijg een sms/email/enz binnen, dan hoort de andere kant zo ongeveer niks meer, zij horen namelijk de trilfunctie heel erg aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999

nightshadow999

nightshadow

CLB schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:33:
[...]

Ik ga eruit van wel, helemaal omdat als alles goed verloopt je vanaf Android 2.2 apps op de SD kaart kan opslaan!
Bedankt voor je bericht!

Kan ik er ook vanuit gaan dat motorola die update gaat verspreiden tegen die tijd? Want je bent volgens mij afhankelijk van motorola.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
[Overigens vind ik de beschikbare hoeveelheid ruimte voor apps echt zwaar ondermaats. Na 3 weken gebruik krijg ik al regelmatig de melding dat er te weinig interne ruimte is en ik kon er zelfs een keer geen smsjes meer door ontvangen. Telkens apps verwijderen zou niet nodig moeten zijn. Of ben ik gewoon echt overkill met mijn market-downloadgedrag?
Volgens mij download je dan wel erg veel uit de market, ja. Zelf heb ik een beetje het gevoel dat ik niet meer nodig heb dan bellen en browsen. De meeste dingen (mail, wikipedia, etc) gaan via de browser. Ik ga eens door het lijstje van CLB kijken dat hij heeft gepost; misschien staat er wat nuttigs tussen voor mij.

Ik zie echter een paar dingen die (volgens mij) functies in de telefoon dupliceren, en daar ga ik denk ik niet aan beginnen. Bijvoorbeeld: waarom zou ik WikiDroid moeten gebruiken, die Wikipedia weergeeft, op dezelfde manier als de mobiele site van wikipedia zelf? (Wikipedia: Wikipedia)
[Overigens vind ik de beschikbare hoeveelheid ruimte voor apps echt zwaar ondermaats. Na 3 weken gebruik krijg ik al regelmatig de melding dat er te weinig interne ruimte is en ik kon er zelfs een keer geen smsjes meer door ontvangen. Telkens apps verwijderen zou niet nodig moeten zijn. Of ben ik gewoon echt overkill met mijn market-downloadgedrag?
Volgens mij download je dan wel erg veel uit de market, ja. Zelf heb ik een beetje het gevoel dat ik niet meer nodig heb dan bellen en browsen. De meeste dingen (mail, wikipedia, etc) gaan via de browser. Ik ga eens door het lijstje van CLB kijken dat hij heeft gepost; misschien staat er wat nuttigs tussen voor mij.

Ik zie echter een paar dingen die (volgens mij) functies in de telefoon dupliceren, en daar ga ik denk ik niet aan beginnen. Bijvoorbeeld: waarom zou ik WikiDroid moeten gebruiken, die Wikipedia weergeeft, op dezelfde manier als de mobiele site van wikipedia zelf? (Wikipedia: Wikipedia)
CLB schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:33:
Dat zou wel mooi zijn. Dan kan de telefoon verder op de SD-kaart als het interne geheugen vol is, of een optie krijgen om apps te verplaatsen. Ik hoop dat Motorola met een 2.2 update komt, want ik voel er niet zo veel voor om het ding te rooten en dan zelf te gaan klooten (no pun intended). Hoewel ik weinig bel (heb slechts een 150min abo), heb ik het ding wel nodig, en pruts er dus liever niet mee, buiten de market-apps om :P

Morgen schrijf ik wel even een mini-beoordeling van de telefoon voor zover ik die nu met een nog niet geactiveerd abo heb kunnen bekijken. Eén ding wil ik echter wel al graag vragen. Zo te zien zit er een bug in de verlichting van de touchkeys en het toetsenbord. Klopt dat en hebben alle Milstones dat? (Ik heb niet alle milestone-topics gelezen).

Als ik de telefoon reboot, doet de verlichting van de 4 touchkeys en het toetsenbord het niet, totdat er bepaalde acties worden uitgevoerd. De zijn, na testen (maar mogelijk niet beperkt tot): scherpstellen met de camera, brightness in het menu uitzetten en weer aanzetten, of de telefoon in standby zetten (met de powerknop) en weer activeren. De verlichting blijft het dan normaal doen, totdat de telefoon wordt gereboot. Dan moet hij weer een keer in en uit standby voordat de verlichting weer werkt. Het lijkt wel een service die niet direct start oid.

Dit is in elk geval reproduceerbaar. Ik heb zelfs mijn telefoon naar de fabrieksstand gezet en het toen direct geprobeerd, en ook dan treedt dit probleem op. NIet onverkomelijk, maar wel slordig.

Mijn Milestone draait overigens vanaf fabriek Android 2.1-Update1. Google bevestigt in elk geval mijn vermoeden, en dan vooral de laatste post in die thread. Dit lijkt me wel een bug.

[ Voor 59% gewijzigd door Katsunami op 30-04-2010 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Hoewel ik mijn milestone nog steeds schaar onder 1 van de beste toestellen die in mijn bezit zijn geweest gedurende mijn mobiele telefoon geschiedenis (en dat zijn er veel) begin ik me steeds meer te ergeren aan de betrouwbaarheid van het toestel. Ik kamp met de volgende problemen. Spontane reboots. Het verdwijnen van de desktop/homescreen. Onvoorspelbare accuduur.

Zo liep ik vanochtend de deur uit en is mijn telefoon nu leeg. En krijg ik hem ook niet meer via usb opgeladen, althans het witte ledje aan de zijkant gaat wel aan maar de telefoon doet verder niets. Nu maar wachten tot ik thuis ben en hem weer aan het lichtnet kan hangen. Redelijk irritant als je redelijk afhankelijk bent van je toestel

[ Voor 6% gewijzigd door MaDLiVe op 30-04-2010 14:51 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21
MaDLiVe schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:50:
En krijg ik hem ook niet meer via usb opgeladen, althans het witte ledje aan de zijkant gaat wel aan maar de telefoon doet verder niets. Nu maar wachten tot ik thuis ben en hem weer aan het lichtnet kan hangen.
Dat is een beveiliging. Dan is je accu te leeg.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

nightshadow999 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:22:
[...]

Nou, ik ben eens gaan tellen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
'3' Music player (544 kb)
A Online Radio (852 kb)
A World of Photo (2.64 mb)
Air Control (2.32 mb)
AK47 (332 kb)
Apps Organizer (2.47 mb)
ArtfulBis aiMinesweeper (1.60 mb)
ASTRO (3.21 mb)
Backgammon Lite (760 kb)
Backgrounds (268 kb)
Barcode Scanner (808 kb)
Bebbled (2.97 mb)
Bluetooth File Transfer (1.81 mb)
BreakTheBlocks Lite (576 kb)
Bubble (124 kb)
Buienradar.nl (1.45 mb)
Calculator (504 kb)
Checkers (124 kb)
Chess (232 kb)
ColorNote (468 kb)
Unit Converter (604 kb)
Compass (440 kb)
Dictionary.com (824 kb)
DockService (188 kb)
Dolphin Browser (4.38 mb)
DroidShuffle (336kb)
EasyTether (152 kb)
Elements (72 kb)
Engadget (732 kb)
Facebook (2.59 mb)
FotMob 4.7 (1.75 mb)
Gallery (a la Nexus One) (1.14 mb)
Gem Miner (1.64 mb)
Gmote (420 kb)
Goggles (1.19 mb)
Google Sky Map (1.78 mb)
Google Translate (1.20 mb)
gStrings (212 kb)
Jewels (1.50 mb)
Labyrinth Lite (652 kb)
Layar (2.29 mb)
Lines - Live Wallpaper (40 kb)
Liverpool FC (572 kb)
London City Tube Map (408 kb)
Maps (7.10 mb)
Mini Info (96 kb)
MotoTorch LED (172 kb)
MP3 Download (204 kb)
mp3tagger (0.88 mb)
My Tracks (1.33 mb)
Nimbuzz (6.66 mb) <--- da's wel erg veel
NOS Teletekst (680 kb)
Nu.nl (852 kb)
OI File Manager (168 kb)
Opera Mini 5 Beta (1.83 mb)
PicSay (1.26 mb)
Pinball (1.70 mb)
Places Directory (1.23 mb)
Poke A Mole (1.14 mb)
Pricewatch Scanner (20 kb)
Qik (1.08 mb)
Quick Settings (316 kb)
Real Blackjack (1.57 mb)
Replica Island (5.39 mb)
Retro Clock (32 kb)
Ringdroid (456 kb)
Robo Defense Free (1.41 mb)
Robotic Guitarist Free (776 kb)
ShotGunn (276 kb)
ScoreNinja (60 kb)
Shazam (596 kb)
Simple Last.fm Scrobbler (288 kb)
SleepTimer (296 kb)
Slide Puzzle (320 kb)
Solitaire (224 kb)
Solo Lite (1.5 mb)
Stopwatch (776 kb)
Sudoku Free (236 kb)
Texas Holdem - RedPokerClub (1.43 mb)
ThrottleCopter (76 kb)
Titres (236 kb)
Toss It (3.7 mb)
TreinTijden Lite (0.96 mb)
TTS Service Extended (2.2 mb)
Tube Downloader (332 kb)
Uitzending Gemist (0.91 mb)
Uloops Music Composer Lite (1.76 mb)
Ustream Viewer Beta (3.38 mb)
Weather Widgets (0.96 mb)
Wifi Analyzer (340 kb)
Wiki for Android) (1.66 mb)
XE Currency converter (532 kb)

:X

Ok, ik snap jullie punt. Hiermee heb ik nog 28 mb over. Het was dus ooit nog erger, maar het probleem is dat hij al begint te zeuren over intern ruimtegebrek zodra je minder dan 20 mb over houdt. Mijn 'probleem' is denk ik dat ik van een Nokia 5800 met Ovi store af kom. Daar mocht je al blij zijn als er weer een nieuwe app was die uberhaupt deed wat het beloofd en kwalificeerde je een app dus ook al snel als handig, leuk om te hebben. Installeren op de sd kaart was met mijn 5800 trouwens totaal geen probleem. In de Android markt kom je dagelijks apps tegen die naar Ovi store maatstaven het downloaden waard zijn. Combineer dat met het feit dat je veel minder ruimte hebt om je apps op te slaan en BOEM je ruimte is in no-time vol 8)7

Nimbuzz is met meer dan 6 mb trouwens mijn grootste app. Als iemand een lichter alternatief heeft waarmee je zowel op Msn, skype en facebook (hyves kan ik nog wel missen) chat kan, laat het weten. Want het is wel verdomd handig.

Dit zijn overigens allemaal gratis apps. Ik ben nog net geen 18, dus ik kan nog niet zo'n wirecard aanvragen. Zodra dat mogelijk is ga ik dus ook even dat deel van de market bekijken >:)

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
Ik heb ook een klein beetje last van stof onder het scherm, alleen zit het bij mij net boven het vergrootglas en het huisje, in die hoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:50:
Hoewel ik mijn milestone nog steeds schaar onder 1 van de beste toestellen die in mijn bezit zijn geweest gedurende mijn mobiele telefoon geschiedenis (en dat zijn er veel) begin ik me steeds meer te ergeren aan de betrouwbaarheid van het toestel. Ik kamp met de volgende problemen. Spontane reboots. Het verdwijnen van de desktop/homescreen. Onvoorspelbare accuduur.

Zo liep ik vanochtend de deur uit en is mijn telefoon nu leeg. En krijg ik hem ook niet meer via usb opgeladen, althans het witte ledje aan de zijkant gaat wel aan maar de telefoon doet verder niets. Nu maar wachten tot ik thuis ben en hem weer aan het lichtnet kan hangen. Redelijk irritant als je redelijk afhankelijk bent van je toestel
die reboots had ik ook totdat ik de taskmanager uit de autokill had gehaald, toen was het opgelost. ook zie je gebruikers die de simkaart vervangen en er ook geen last meer van hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Iemand al skyfire, nieuwe browser geprobeerd? Werkt wmb stuk prettiger dan standaard browser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 12:48
Morgoth schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:04:
Iemand al skyfire, nieuwe browser geprobeerd? Werkt wmb stuk prettiger dan standaard browser!
Jazeker :*), ik gebruik ook Skyfire. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind de security eisen wel hoog. Maakt me wat achterdochtig. De EULA is nou ook niet echt leesbaar w.d.b.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Morgoth schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:04:
Ik gebruikte Skyfire altijd op mijn vorige Windows Mobile device, maar nu ben ik overgestapt op Dolphin Browser.
Érg fijne browser moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word nu wel een beetje moedeloos van de slecht batterij duur. Ik heb een factory reset gedaan, maar nog blijft de batterij duur erg slecht.

Vandaag helemaal opgeladen en na 8uur al op 20%

Dit is het verbruik:

Weergave 61%
tijd actief: 1u 54m

Telefoon inactief 8%
6u 19m

Mobiel stand-by 8%
8u 14m

Android system 7%
12m

Skyfire 3%
Nimbuzz 3%
Youtube 3%
Email 2%
Mediaserver 2%
Home++ 2%
Android-besturingssysteem 2%

Is het normaal dat hij zo snel leeg loopt? En dan heb ik vandaag niet eens gebeld. Had ik wel gebeld dan was me batt waarschijnlijk al dood geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08-2022

Peeh

Green and White

Weergave 61%
tijd actief: 1u 54m
Je hebt bijna een kwart van je tijd je scherm aangehad (grofweg 2 van de 8 uur), dat vreet werkelijk energie. Helemaal als je de brightness ook nog eens op auto hebt staan, en niet op 20% (dat is volgens mij het minimum). De eerste paar dagen dat ik mijn Milestone had was de accuduur ook om te huilen. Maar dat was ook omdat ik er continu mee aan het spelen was en het scherm dus aanstond. Nu red ik, met wat bellen, twitteren, surfen en bellen met gemak 36 uur. 48+ uur moet ook wel lukken als ik hem echt alleen gebruiken zou voor minimaal bellen en af en toe een smsje, maar hey, het is een smartphone. De afgelopen 6 uur heeft mijn scherm ongeveer 30 minuten aan gestaan.

Wel heb ik een ander probleem. Ik heb een JVC autoradio (de KDR-801) met ingebouwde bluetooth-connectie voor handsfree bellen. Nu bluetooth op mijn telefoon staat standaard aan en hij paired automagisch met mijn autoradio. Dat werkt allemaal prima. Maar op de een of andere manier begint de muziekspeler automatisch muziek af te spelen op het moment dat de autoradio uitgeschakeld wordt. Ik heb al weet-ik-hoevaak het vinkje bij 'media' verwijderd bij de opties voor de pairing met mijn autoradio, maar iedere keer komt dat vinkje weer terug en krijg ik een hartverzakking omdat bij het uitstappen van mijn auto de telefoon in mijn broekzak ineens over de speaker muziek begint te spelen. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Nogmaals, het vinkje bij 'media' verwijderen helpt niet, die komt steeds uit zichzelf weer terug.

Aan de andere kant, met mijn laptop heb ik de bluetooth-connectie juist weer zo ingesteld dat het alleen voor media is en het vinkje bij 'phone' dus verwijderd. Dat vinkje blijft op de een of andere manier ook weg. Zoals het hoort dus. Overigens heb ik de pairing met mijn radio ook al enkele malen opnieuw gedaan, dat helpt ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Peeh op 01-05-2010 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hier gaat de telefoon in elk geval lang mee. Nu heb ik hem drie dagen, en ik merk dat ik er minstens 20 uur mee kan doen. De helderheid van het scherm staat rond de 50% en wifi staat de hele dag aan. Naar mijn gevoel heb ik er buitensporig veel mee gewerkt. Het enige dat nog niet is getest is bellen, omdat mijn abo pas op 4 mei in gaat. Zelf denk ik dat het wel goed zit met mijn accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 05:36:
Hier gaat de telefoon in elk geval lang mee. Nu heb ik hem drie dagen, en ik merk dat ik er minstens 20 uur mee kan doen. De helderheid van het scherm staat rond de 50% en wifi staat de hele dag aan. Naar mijn gevoel heb ik er buitensporig veel mee gewerkt. Het enige dat nog niet is getest is bellen, omdat mijn abo pas op 4 mei in gaat. Zelf denk ik dat het wel goed zit met mijn accu.
hoe lang staat jou scherm aan in die 20uur?
bij mij kan het scherm niet langer dan 2uur aan staan. ik heb wel helderheid op auto staan. Ik ga maar even proberen op de laagste helderheid. Misschien dat het wat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hoe lang het scherm aan staat? Dat heb ik niet bijgehouden. Kun je dat ergens zien? Volgens mij niet standaard in de telefoon, maar wellicht met een applicatie? Het scherm staat in elk geval LANG aan.

De eerste dag was hij leeg na 12 uur, en toen heb ik er een complete vrije dag aan besteed om het ding een beetje te leren kennen en wat "feeling" te krijgen voor internetten en typen op zo'n klein apparaat. In die 12 uur heeft het scherm bijna constant aan gestaan (met de slider op ongeveer 20% van links, dus niet vol open). Al die tijd heeft ook Wifi vol aangestaan.

Misschien keldert mijn batterijduur wel als mijn abo ingaat, zodat de telefoon daadwerkelijk verbinding maakt met het telefoonnetwerk, maar dat kan ik nog niet testen.

Het scherm is in elk geval met afstand de grootste energievreter.

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 01-05-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Katsunami schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:57:
Hoe lang het scherm aan staat? Dat heb ik niet bijgehouden. Kun je dat ergens zien? Volgens mij niet standaard in de telefoon, maar wellicht met een applicatie? Het scherm staat in elk geval LANG aan.
...
Settings van je Telefoon (Homescreen, menu-knop, settings) >> about phone >> battery use, en dan klik je op display.

Is er op een manier ervoor te zorgen dat de trilfunctie kan gebruikt worden? Ik heb deze namelijk uit staan, aangezien deze erg stoort op bellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Scorpion1984 op 01-05-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Oh, ik had nog niet op een van die onderdelen in de grafiek geklikt. Hehe. Toch 's doen.

Wat bedoel je met het storen van de trilfunctie op bellen? Kun je niet bellen of gebeld worden als die aan staat? Dat lijkt me erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:00:
Ik word nu wel een beetje moedeloos van de slecht batterij duur. Ik heb een factory reset gedaan, maar nog blijft de batterij duur erg slecht.
Italiaanse Milestone van Studentmobiel toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
[b]Katsunami schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:17
...
Wat bedoel je met het storen van de trilfunctie op bellen? Kun je niet bellen of gebeld worden als die aan staat? Dat lijkt me erg vreemd.
Als ik aan het bellen ben, en mijn telefoon trilt omdat ik een sms of zo iets krijg, dan hoort de persoon aan de andere kant dit behoorlijk hard. Met als gevolg dat ik niet goed te verstaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:37:
[...]

Italiaanse Milestone van Studentmobiel toevallig?
yep, slechte batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vrees van wel. De mijne haalt ook het einde van de dag nauwelijks :X
Heb ze een mail gestuurd over mijn probleem. Kreeg als antwoord dat ik 'm kan opsturen zodat ze 'm kunnen onderzoeken. Heb alleen niet zoveel vertrouwen in hun onderzoek en voel al aan dat ik 'm gewoon weer terug krijg met de melding: "Uhh.. hij doet het gewoon hoor meneer :? "

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:57:
[...]

Vrees van wel. De mijne haalt ook het einde van de dag nauwelijks :X
Heb ze een mail gestuurd over mijn probleem. Kreeg als antwoord dat ik 'm kan opsturen zodat ze 'm kunnen onderzoeken. Heb alleen niet zoveel vertrouwen in hun onderzoek en voel al aan dat ik 'm gewoon weer terug krijg met de melding: "Uhh.. hij doet het gewoon hoor meneer :? "

:F
Ik heb ook het gevoel dat mijn batt dood is. Ik heb de brightness op laagste stand gezet, maar het maakt niet echt veel verschil.

Nu na 10 uur is me batterij op 20%. En mijn scherm is slechts 1uur actief geweest. En ik heb vandaag alleen 1 a 2 minuten gebeld.

Als ik naar dit filmpje kijk dan moet de batterij veel langer mee kunnen gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=5MiCazSsEWg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ineens iets geks, de batterij loopt in een paar uur leeg. Ook 's nachts als ik toch echt niks doe. Heb al enige tijd een autokill draaien die ook apndroid aanzet van 01.00-08.00. Ik heb het idee dat het aan de gang is sinds ik nimbuzz heb geinstalleerd (eergisteren), bekend probleem voor iemand hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zijn er nog meer mensen met een Italiaanse Milestone van studentmobiel die ook worstelen met het halen van het einde van de dag wat betreft accuduur? Ben erg benieuwd of mijn theorie zou kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ken. schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:18:
Zijn er nog meer mensen met een Italiaanse Milestone van studentmobiel die ook worstelen met het halen van het einde van de dag wat betreft accuduur? Ben erg benieuwd of mijn theorie zou kunnen kloppen.
Hier dezelfde.

Verbruik is redelijk. Met JuiceDefender op heel streng haal ik 1,5 dag. Zonder, haal ik het einde van de dag niet (8.00 uit lader en dan istie tegen 22uur leeg.) Dat is ronduit slecht. Met een actie die je wil opzetten, wil ik met je meedoen. Want ik heb inderdaad het vermoeden dat het een slechtere batch is geweest. Zijn namelijk meer dingetjes.. batterijklep zit scheef. En kan ook niet recht. Is al sinds uit de doos.

Wat batterij verbruik betreft dacht ik eerst dat het wel normaal was voor zo'n telefoon (heb ook tytnII gehad, en die had hetzelfde). Maar nu ik vergelijkings materiaal van hier en van vrienden heb, geloof ik ook dat het anders kan met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaag
  • Laatst online: 09-07 13:10
Ik heb ook een Italiaanse Milestone (via Bestelmaar.nl)
maar red het prima twee dagen, ook met GPS navigatie ( 1 uur navigatie eet ongeveer 30 procent punten)

Nu heb ik wel de 2.1-Update1 geinstalleerd via RDS lite.
build number: SHOLS_U2_02.31.0
Is dit ook de officiele update build b.t.w.?

nu Ik gebruik ik wel ultimate juice (betaald) om de gebruiksduur te verlengen, en dat lukt aardig, hoewel Ultimate juice niet altijd netjes m'n 3G en Wifi weer inschakeld na standy.

@Get!em, Tytn II was ook mijn vorige telefoon, maar die ging wel 3 dagen mee (WOW! ;) )
bedoel je met scheve batterijklep dat de klep bij de cameralens iets meer naar buiten steekt ?

[ Voor 39% gewijzigd door Kaag op 02-05-2010 15:47 . Reden: editen ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ken. schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:18:
Ik heb ook een milestone van studentenmobiel/gsmwijzer (ital versie), maar kan niet zeggen dat ik enig probleem heb. Sinds de 2.1 fw een fantastisch toestel, met normaal bel gebruik en af en op inet zit ik op de 2 dagen, gebruik geen apps om wifi en 3g te beheren(schermlicht op auto). Ik heb alleen actief (afgezien van standaard apps van android) lopen, weather widget, advanced task killer en battery app die in de taskbar de batt status geeft.. (sommige batt apps vreten stroom) Mijn rom is die van the soluter 2.1 met root. Door het telefoon klepje een beetje aan het uiteinde naar binnen te buigen sluit mijn klepje exact op de naad. Geen last van krassen op het glas of stof erachter, wel last van jaloerse mensen >:) (toevallig bij het fimpje van The dragon staat ook deze = http://www.youtube.com/wa...-Kua5Lunk&feature=related)

(als ik heledag op internet zit kom ik ook niet aan de dag, maar een 100x forum bezoek en dito IM chat (google/msn), incl. gsm verkeer haal ik makkelijk 1.5 dag.)

@Woembah, alternatief voor nimbuz = ebuddy 2 mb, werkt uitstekend met msn, yahoo, facebook etc. probeer maar is free (is dus geen browers app he! gewoon een full android app op market).

@ de rest, het feit dat er een aantal zijn met telefoon problemen en dat koppelen aan studentenmobiel/gsmwijzer... Aangezien iedereen hier bekend is met pricew. zullen de meeste hun toestel bij een van de sites afgehaald hebben die het toestel op voorraad had. dit was alleen studentenmobiel/gsmwijzer. Ik denk dat 70% van de milestone bezitters hier (kan ik niet onderbouwen :) )
hun toestel uit de top3 van de pricewatch gehaald hebben. Zelf had ik in het begin ook matige accu duur, maar door een beetje onderzoek te doen en gebruik te maken van bepaalde apps (en sommige niet), ging het vanzelf beter.Mijn idee: Clean install/factory reset, installeer helemaal NIKS, alleen adv. task killer (free). thats it. en test dat is voor een week. (misschien nog handig om te weten: ik luister nooit muziek met me phone)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Get!em schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:42:
Hier dezelfde.

Verbruik is redelijk. Met JuiceDefender op heel streng haal ik 1,5 dag. Zonder, haal ik het einde van de dag niet (8.00 uit lader en dan istie tegen 22uur leeg.) Dat is ronduit slecht. Met een actie die je wil opzetten, wil ik met je meedoen. Want ik heb inderdaad het vermoeden dat het een slechtere batch is geweest. Zijn namelijk meer dingetjes.. batterijklep zit scheef. En kan ook niet recht. Is al sinds uit de doos.
Op het moment zonder mobiel netwerk (gaat pas dinsdag in) gaat de batterij hier echt héél lang mee. Op het moment zit de accu op 60%, en heb ik de telefoon gisteren toch aardig stevig gebruikt om wat spellen te testen en te surfen. Overigens, met sommige spellen moet je echt uitkijken. Ik had uit het softwaretopic het spel Trap! geprobeerd. Nou, dat heb ik geweten. Na 12 minuten spelen had het spel al zo'n 25% van alle verbruikte stroom voor zijn rekening genomen. Tevens heb ik Tangram Lite zitten spelen, die met het draaien van de stukken ook niet zuining is met de CPU en graphics, en het de slider voor schermhelderheid staat op ~30% (Via de Power Management Widget). De telefoon heeft de hele nacht standby gestaan.

Zonder spellen zou het batterijniveau nog veel hoger dan 60% zijn geweest. Ik gebruik geen programma's die op de achtergrond blijven draaien. Naast de standaard install staan nu de volgende programma's erop:

Wifi Analyzer (die is érg goed van pas gekomen in een flat om de router op een niet zo druk kanaal te krijgen)
Barcode Scanner (voor de QR-codes, en misschien nog ooit handig in de winkel)
Chess (Aart Bik)
Reversi (Aart Bik)
Tangram Lite (Wordt misschien geüpgrade naar Pro)
Coloroid

De batterijklep zit op mijn Milestone ook niet perfect recht. Aan de kant van de camera steekt het randje een halve milimeter (of minder) uit; je moet echter specifiek erheen kijken wil je het merken. Er waren ook berichten op internet dat de klep erg los zou zitten, maar daar heb ik geen last van (edit: zie filmpje hierboven). Deze zit muurvast, zo vast dat ik bang ben de telefoon plat te drukken en te beschadigen als die klep eraf moet.

Mijn telefoon komt van GSMWijzer; zo te zien dezelfde winkel als Studentmobiel. Ik heb echter geen Italiaans model. Ik ken de taal niet die op de doos staat. Mij is verteld dat het Polen is. Apart dat Motorola in half Europa die telefoon gewoon uitbrengt, maar bijna eeuwig op zich laat wachten in Nederland, en dan ook nog exclusief via een te dure winkel gaat. (Belcompany: € 540 vs. winkels die importeren voor € 419).

[ Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 02-05-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
In het begin heeft zo'n beetje iedereen z'n telefoon toch via Expansys gekocht? En via die Nederlandse site die ze weer bij Expansys haalde. Studentmobiel is redelijk nieuw voor mij, en ik volg de Milestone topics al vanaf het begin (behalve die met de aanbiedingen).

Ik heb een UK model van Expansys waar ik 2 dagen mee haal met een paar uur gebruik per dag. 's ochtends van de lader af, 's avonds de volgende dag nog 10% over als hij weer de lader op gaat. Bluetooth staat uit (verbruikt veeeeeeeeel stroom), internetten gaat meestal via wifi (veel zuiniger dan via 3g in mijn ervaring), scherm staat overdag op auto en 's nachts op bijna het laagst dankzij Locale. En de batterij was de eerste week bedroevend voor de nieuwe eigenaars, trok hem de eerste keer in een paar uur leeg en haalde de volgende dag ook niet eens de hele dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Voor de mensen met een UK-model die dus nog op 2.01 zitten: de nieuwe Twitter-app blijkt niet alleen voor 2.1 beschikbaar. Met 2.01 kan je hem ook gewoon uit de store downloaden en hij werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Even inderdaad wat meer toespitsen.. het is zeer zeker niet bedoeld om GSMwijzer, studentmobiel zwart te maken. Je hebt van bepaalde product ranges nou eenmaal betere en slechtere.

Die van Ken en mij zijn volgens mij allebei van de eerste batch van Studentmobiel van FEBRUARI, en beide uit Italie. Voor zover ik kan zien, zijn er een aantal aspecten waarom het die batch moet zijn:
-Andere mensen die hem rond die tijd hadden en dan een britse of duitse, hebben langere accuduur.
-Nieuwere batches (huidige), hebben langere accuduur.

Aspecten die ook kunnen verschillen en van belang zijn en bovenstaande ontkrachten:

Met APN uit is het batterij verbruik echt heel veel lager. Dan is 2 dagen ook wel makkelijk te halen.
kan liggen aan:
-Mijn provider: Vodafone. Per provider verschilt het batterijverbruik door de Radio voor GSM/HSDPA
-Apps: veel applicaties vereisen internet
-Email: Exchange en Gmail, beide op push ontvangen.

Scherm staat op laagste stand, verder nu Juicedefender betaalde versie op heel streng.

Batterijklepje zal ik eens extra proberen te buigen. Het is inderdaad dat hij iets uitsteekt/oversteekt aan de camera kant. Aan de andere kant mist hij een stukje, zit een spleet.
Onderaan bij de speaker is het wel recht( loopt parallel met onderkant speaker).

Na de officiele 2.1 update heb ik een factory reset gedaan, heeft niet voor veranderingen gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De dingen die volgens mij nu nog wat beter kunnen zijn:

- Een betere switch voor het uitschakelen van internet. De APNDroid widget staat niet recht naast andere icons. (Vervanger?) Ik gebruik nu de application shortcut.
- Betere manier om 2G/3G uit te schakelen. De icons/widgets gaan allemaal naar de instellingenpagina.
- AutoSync staat uit, maar BackGround Data staat aan. Ik gebruik nu "Sync Settings" uit de market om direct in het scherm terecht te komen waar je dit uit kunt zetten. Background Data wordt alleen door de Market en apps gebruikt die kunnen syncen. Dat doe ik niet onderweg (en zeker niet automatisch), dus die optie moet uit.

Eigenlijk wil ik een aan/uit widget/pictogram voor elke datafunctie, en de status moet dan worden weergegeven. De Power Manager heeft die voor Wifi, GPS, Bluetooth en AutoSync. Het uitzetten van AutoSync via de Android Power Manager laat echter Background Data aan staan. Het gebruik van Shortcuts die verwijzen naar het instellingenscherm heeft als nadeel dat je de status niet aan het pictogram kunt zien.

Damn. Het moet toch niet zo lastig zijn om een set 1x1 widgets te maken met de tekst van de betreffende functie eronder en dat aan te bieden als één applicatie? Ik heb er wel hier en daar een gevonden (bijvoorbeeld de OneClick Widget set), maar ze hebben allemaal wel iets dat niet fatsoenlijk werkt of niet werkt zoals je zou verwachten.

Voor het geval mensen zich dat afvragen: ja, ik heb een hekel aan programma's die dingen op de achtergrond doen. Het kost alleen maar stroom, en ik heb het niet nodig. Mijn mail haal ik wel op, dat hoeft niet gepusht te worden... dingen als Twitter, Facebook, Hyves, etc.. doe ik niet aan, en ik heb niet constant internet, wifi of Bluetooth nodig. Ik wil dus ALLE opties die uit kunnen ook daadwerkelijk uit hebben. Het liefst schakel ik die natuurlijk in met één druk op een widget/icon op het homescreen.

Wellicht is er ergens een profile application, waarmee ik een profiel kan maken, en dan shortcuts op de homepage kan zetten naar de relevante profielen, zoals "Alles uit", "Internet aan (background data, apn, 3g, enz)", en dat soort dingen? Ik heb wel profile apps gevonden, maar tot nog toe zonder shortcuts en hij ondersteunt GPS via profiles niet (mySettings) :/

[ Voor 31% gewijzigd door Katsunami op 03-05-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Veel 1x1 widgets zitten in de Beautifull widgets pack. Er is ook een Pack 2, misschien dat daar nog meer in zit.

Verder heeft Juice Defender ook een widget voor APN aan/uit. (weet niet of dit alleen voor de betaalde versie is). Deze werkt uitstekend.
JuiceDefender zet ook je internet uit zolang je scherm uit is. Daardoor heb je ook geen background data, en dat lijkt me in jou geval de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Get!em schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:30:

Die van Ken en mij zijn volgens mij allebei van de eerste batch van Studentmobiel van FEBRUARI, en beide uit Italie. Voor zover ik kan zien, zijn er een aantal aspecten waarom het die batch moet zijn:
-Andere mensen die hem rond die tijd hadden en dan een britse of duitse, hebben langere accuduur.
-Nieuwere batches (huidige), hebben langere accuduur.

Aspecten die ook kunnen verschillen en van belang zijn en bovenstaande ontkrachten:

Met APN uit is het batterij verbruik echt heel veel lager. Dan is 2 dagen ook wel makkelijk te halen.
kan liggen aan:
-Mijn provider: Vodafone. Per provider verschilt het batterijverbruik door de Radio voor GSM/HSDPA
-Apps: veel applicaties vereisen internet
-Email: Exchange en Gmail, beide op push ontvangen.

Scherm staat op laagste stand, verder nu Juicedefender betaalde versie op heel streng.

Na de officiele 2.1 update heb ik een factory reset gedaan, heeft niet voor veranderingen gezorgd.
De mijne is van Maart, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid nog steeds dezelfde batch zijn.
Heb inmiddels drie keer een factory reset (of vier alweer.. lost count :P) gedaan, maar dat heeft telkens weinig effect. Mijn provider is T-Mobile overigens. Verder zelfde settings, maar zonder APNdroid.

Als ik de app 'OS Monitor' draai zie ik ook érg veel errors met betrekking tot de accu overigens.
Geen idee wat ik het beste kan doen nu eigenlijk. Jij nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:30:
[...]

Als ik naar dit filmpje kijk dan moet de batterij veel langer mee kunnen gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=5MiCazSsEWg
ik heb deze test nagebootsts. Alleen heb ik geen muziek en maps gedraaid. Dus alleen brightness op hoogst en screen nooit uit, verder de tel niet aangeraakt.
Mijn batterij gaf na 6uurtjes nog 5%. In de test halen ze 7uurtjes met muziek aan en 1uurtje maps.
Er is dus toch echt iets mis met mijn batt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand skyfire al geprobeerd? Browsen gaat wat slomer maar veel FLV players kan die aflezen (waar de flv vandaan wordt gehaald) en de FLV afspelen (enkel play/pause, geen terug/verder spoelen)! Erg goede ontwikkeling als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Katsunami: Er zijn Android Software-topics, zodat topics als deze daar niet gebruikt voor worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ken. schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:06:
[...]

De mijne is van Maart, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid nog steeds dezelfde batch zijn.
Heb inmiddels drie keer een factory reset (of vier alweer.. lost count :P) gedaan, maar dat heeft telkens weinig effect. Mijn provider is T-Mobile overigens. Verder zelfde settings, maar zonder APNdroid.

Als ik de app 'OS Monitor' draai zie ik ook érg veel errors met betrekking tot de accu overigens.
Geen idee wat ik het beste kan doen nu eigenlijk. Jij nog een idee?
Ik ga OS monitor nu eens proberen en dan te bekijken of er ook accu errors voorkomen en kijken of dit vaker voorkomt (zoeken op internet)

Daarna eventueel bellen/mailen met de leverancier (studentmobiel).

Update:

Ik heb OS monitor geinstalleerd.
Gekeken bij Messages (die van t systeem dus).
De helft van de messages (soms 100 achter elkaar) staan vol met:

datum/tijd [Error]
cpcap_batt_irq_hdlr: irq = 75

Is dit normaal? Staat dit bij anderen met OS_monitor ook vol hiermee?
Het getal wijzigt nog wel eens... 75, 72 zie ik zo het meest voorbij komen.

Vaak worden deze fouten vergezeld van cpcap_batt fouten met Resume, Sleep of Idle fouten.

[ Voor 21% gewijzigd door Get!em op 03-05-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
ik heb sinds kort dat ik de enter toets niet meer kan gebruiken in de browser, als ik bijv iets intyp bij google, voorheen drukte ik dan gewoon op enter en ging die zoeken, maar nu pakt ie hem niet meer. Bij MSN lukt het nog wel gewoon. Iemand enig idee waar het aan kan liggen, of wie er ook last van hebben?

Edit: ook last van in de market, dus het ligt niet aan de browser instellingen. En bij de systeem instellingen niks gevonden..

[ Voor 17% gewijzigd door Nikeau op 03-05-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Get!em schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:33:
[...]

De helft van de messages (soms 100 achter elkaar) staan vol met:

datum/tijd [Error]
cpcap_batt_irq_hdlr: irq = 75
Zelfde error inderdaad. De logfile staat er echt vól mee.
Hopelijk kan iemand met een non-Italiaanse Milestone even kijken of dat 'normaal' is inderdaad.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.