Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 22:15
Grrrrrene schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 09:53:
Hmm, vanochtend kwam ik beneden en er knipperde een rood ledje op de Milestone: accu was nog 5%. Ik druk de lader erin en de accustatus verandert direct naar 60% (en blijft zo als ik de stekker er weer uit trek). Hebben jullie dat ook? Is het een bugje? Ik herken het nml van defecte laptop-accu's die ook enorme sprongen kunnen maken als er kapotte cellen in zitten. Ding is verdorie 2-3 weken oud nu, dat kan het haast niet wezen :o
Komt mij niet bekend voor. Het rode lampje heb ik een paar keer gezien maar toen was m'n accu ook echt gewoon bijna leeg.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:39
iBurger schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:10:
Als ik sommige reacties lees, zoals "welkom in het schuitje, m'n accu is sh*it"... is wel even schrikken. Misschien ben ik te skeptisch, (was helemaal verliefd op die Motorola droid :) ), maar als je geen 3g internet kan aanzetten, en je geen e-mail kan syncen, zonder 2 x per dag je telefoon te moeten opladen, wordt je smartfone wel non-functioneel als smartfone.
Ik heb alles behalve bluetooth aanstaan (dus ook gps, 3g, wifi en sync staan aan), scherm overdag op auto brightness ('s nachts op 20%), heb een homescreen replacement (Home++ die volgens sommigen ook slecht is voor je batterij), zit elke dag een uurtje te internetten en wat te bellen en te smsen en hoef maar eens in de twee dagen op te laden. Niet geroot, geen underclocking/undervolting ofzo. Tientallen apps geinstalleerd (maar bijna niks wat in de achtergrond loopt te syncen zoals twitter apps en netcounters enzo). Al die rampenverhalen komen dus niet eens in de buurt van hoe het hier werkt.

Overigens duurde het wel echt een paar weken voordat ik die twee dagen kon halen, de batterij moest in het begin enorm op gang komen (eerste keer in een paar uur leeggetrokken, daarna de eerste week moeite om de dag vol te maken, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rossi46 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:53:
[...]

Komt mij niet bekend voor. Het rode lampje heb ik een paar keer gezien maar toen was m'n accu ook echt gewoon bijna leeg.
Ik ben de accu nu aan het testen, hij is van 70% naar 50% gezakt dankzij wifi, gps en scherm op max helderheid. Ik ben benieuwd of hij netjes rustig naar 0% gaat of zometeen begint te miepen dat de accu leeg is :)

Edit: Op 30% maar opgehouden... Ik houd het op een rare bug...

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 05-06-2010 16:52 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-01-2023
Anoniem: 334226 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:30:
[...]
Ik heb 3g en sync altijd aanstaan en de accu houdt het iets van 60 uur vol dan, met normaal gebruik. (niet dat wat je in t begin doet als je net een nieuwe telefoon hebt) GPS en WiFi heb ik wel standaard uitstaan, al schijnt dat niet uit te maken voor GPS aangezien dat on-demand is geloof ik. Bovendien heb ik m nog wel overklokt tot 1.2GHz. Maar misschien zijn er verschillende batches accu's ofzo..
Interessant, dit geeft de burger weer moed... hehe. Met een goede Milestone batch gaat ie dus wel langer dan een dag mee, wat overigens fantastisch is. Geen dealbreaker in ieder geval.

Twitter... ? Als ik een Twitter client ga draaien haal ik dan nog steeds meer dan 24 uur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Misschien leuk, de Froyo beta voor de milestone droid staat hier

Edit: correctie, betreft droid ipv milestone

[ Voor 15% gewijzigd door Ganymedus op 05-06-2010 21:23 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:59
Ganymedus schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:11:
Misschien leuk, de Froyo beta voor de milestone staat hier
Hohoho, dat is voor de Droid, niet de Milestone!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Sebazzz schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:24:
[...]

Hohoho, dat is voor de Droid, niet de Milestone!
Mijn excuses, je hebt gelijk. Ik vergeet altijd het verschil.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:59
Ik wilde nog wel proberen te installeren, maar het lijkt helaas geen ADBRecovery compatible backup te zijn.
Telefoons zijn tegenwoordig moeilijk te bricken, zeker als je bootloader gelocked zit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:00:
[...]

Ik ben de accu nu aan het testen, hij is van 70% naar 50% gezakt dankzij wifi, gps en scherm op max helderheid. Ik ben benieuwd of hij netjes rustig naar 0% gaat of zometeen begint te miepen dat de accu leeg is :)

Edit: Op 30% maar opgehouden... Ik houd het op een rare bug...
Voor het geval iemand er nog in geïnteresseerd is:

Het batterijniveau is nu 80%, nadat hij 1 dag en 17,5 uur van de lader is. Het gebruik van de telefoon is dan wel minimaal gedurende deze tijd. Ik heb namelijk slechts een SMS verstuurd, een mail opgehaald, en 15 minuten op internet gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361970

Ik houd het tot vandaag met minimaal gebruik (40 minuten muziek en gps; misschien een keer 10 minuten bluetooth en internet, een tiental sms'jes) 6 dagen en 14 uur uit en ik zit nu op 30%. Zo lang is me tot nu toe niet gelukt.

Trouwens, wat me opvalt is dat als ik de telefoon uitzet tijdens het opladen dat ie dan daarna veel langer mee kan (twee tot drie keer langer t.o.v. het aan laten staan tijdens het opladen). Is iemand anders dit ook opgevallen? Dan maar twee uurtjes onbereikbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-11-2023

nightshadow999

nightshadow

Anoniem: 361970 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 09:44:
Ik houd het tot vandaag met minimaal gebruik (40 minuten muziek en gps; misschien een keer 10 minuten bluetooth en internet, een tiental sms'jes) 6 dagen en 14 uur uit en ik zit nu op 30%. Zo lang is me tot nu toe niet gelukt.

Trouwens, wat me opvalt is dat als ik de telefoon uitzet tijdens het opladen dat ie dan daarna veel langer mee kan (twee tot drie keer langer t.o.v. het aan laten staan tijdens het opladen). Is iemand anders dit ook opgevallen? Dan maar twee uurtjes onbereikbaar :).
Ik denk dat dat te maken heeft met apps die (stil) op de achtergrond werken. Ik heb namelijk ook het idee dat het positief werkt voor je batterij om hem elke dag een keertje uit te zetten.

Over hoe lang mijn accu meegaat kan ik nog geen uitspraken over doen, omdat ik hem nog niet zo lang heb. Maar als ik scherm op laag heb staan, 2g only, wifi en bluetooth uit staat ie na 6 uur nog op 100%

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Zou je het topic dan niet ook Deel 5 moeten noemen? :9

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online