Bij mijn italiaanse milestone staat het er ook vol mee.. 2.1 update 1
Bij deze dus het verzoek aan iemand die een non-italiaanse milestone heeft:
Installeer OS monitor: http://www.androlib.com/a...lwral-osmonitor-xxxt.aspx
Open dan het programma en kijk op het tabblad messages.
Staan daar bij jou ook allemaal meldingen van bovenstaande error?
De messages tab is meteen bij het voor het eerst openen van het programma al gevuld, aangezien het gewoon een logfile van het android systeem is. Daar zou de fout dus al meermalen in voor moeten komen als het gelijk loopt met onze 3 italiaanse milestones.
De messages tab is meteen bij het voor het eerst openen van het programma al gevuld, aangezien het gewoon een logfile van het android systeem is. Daar zou de fout dus al meermalen in voor moeten komen als het gelijk loopt met onze 3 italiaanse milestones.
[ Voor 30% gewijzigd door Get!em op 03-05-2010 18:03 ]
ik heb toch maar handmatig de 2.1 update geïnstalleerd op mijn UK model, kon écht niet meer wachten. Weet iemand of straks als de officiële UK update uit is ik deze kan installeren?
Ik heb een poeplading errors, maar die van jullie komt hier amper voor. Een paar keer, maar zeker geen '100x achter elkaar'.Get!em schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:02:
Hier een 2.1 NL Milestone.
Ik had hier ook een tijdje last van nadat ik een vrij ongerelateerde setting had gewijzigd. Als je het volgende doet:staffordniko schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:54:
ik heb sinds kort dat ik de enter toets niet meer kan gebruiken in de browser, als ik bijv iets intyp bij google, voorheen drukte ik dan gewoon op enter en ging die zoeken, maar nu pakt ie hem niet meer. Bij MSN lukt het nog wel gewoon. Iemand enig idee waar het aan kan liggen, of wie er ook last van hebben?
Edit: ook last van in de market, dus het ligt niet aan de browser instellingen. En bij de systeem instellingen niks gevonden..
settings> taal & toetsenbord instellingen > motorola keyboard > en dan "quick fixes" aanzetten. Als ik deze uitzet doet mijn enter toets het ook niet meer.
ik heb een 2.01 UK, bij mij niet veel errors, de enigen die ik wel heb geven de volgende melding:
omap2-nand: irqstatus set on cmd entry 70. Ook veel errors over Binder thread (?)
Kweet niet helemaal wat het inhoudt, maar lijkt me niets dramatisch. verder heb ik wel veel warnings, maar daar lijkt niet echt een systeem in te zitten, zijn meldingen met willekeurige melding over programma's.
Geen enkele bat error verder.
omap2-nand: irqstatus set on cmd entry 70. Ook veel errors over Binder thread (?)
Kweet niet helemaal wat het inhoudt, maar lijkt me niets dramatisch. verder heb ik wel veel warnings, maar daar lijkt niet echt een systeem in te zitten, zijn meldingen met willekeurige melding over programma's.
Ik heb een Nederlandse Motorola Milestone 2.1, maar ik heb deze meldingen er wel veel instaan (zo'n 29 voor een uptime van 30 minuten. Nou vind ik ook dat mijn batterij niet lang meegaat, maar beter dan die van jullie (1 á 2 dagen met mijn verbruikt, gemiddeld: 25 uur).Get!em schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:02:
...
Iemand anders nog last van de trilfunctie tijdens het bellen?
[ Voor 4% gewijzigd door Scorpion1984 op 03-05-2010 21:07 ]
Ik heb een Duitse Milestone en zie die errors ook, maar niet extreem veel. Mijn batterij gaat 1 tot 2 dagen mee.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Zojuist voor de grap nogmaals op updates gecontroleerd voor mijn telefoon, en wat gebeurt er.... hij gaat automatisch een update downloaden! Installeren en ik heb nu dus gewoon 2.1 via de officiele weg, gedownload via HSDPA.
Camera-software is vooral een plus-punt vind ik, kon er weinig redelijk mooie foto's mee maken.
Verder is er ook iets nieuws Motor-car-home. Een soort home-screen voor bediening in de auto.
Is er ergens een lijstje met wat nu exact de updates zijn voor 2.1 ?
Ik heb nu:
2.1 update1
GAS_EMEA_USASHLS00WNDIT_P030
SHOLS_U2_02.31.0
Camera-software is vooral een plus-punt vind ik, kon er weinig redelijk mooie foto's mee maken.
Verder is er ook iets nieuws Motor-car-home. Een soort home-screen voor bediening in de auto.
Ik heb nu:
2.1 update1
SHOLS_U2_02.31.0
Ok, prima, dank allen.Da BJ schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:35:
ik heb een 2.01 UK, bij mij niet veel errors, de enigen die ik wel heb geven de volgende melding:
Op internet ook geen antwoorden te vinden met deze errors.
Errors en Warnings lijken idd geen systeem in te zitten en vooral niet heel erg te zijn.
Ik laat het er verder bij zitten, zolang ik geen echte harde conclusies kan maken dat het aan de telefoon ligt. Kga eens applicaties bekijken en dan selectief installeren. misschien dat er 1 of meerdere tussen zitten die de boel verpesten. Over het algemeen zijn widgets niet echt bevordelijk voor batterijduur.
Was al vanmiddag begonnen met opruimen.
Alle batterij widgets gedeinstalleerd. Oa, Mini info ook.
Al uren geen batt error meer!!!
[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 03-05-2010 22:02 ]
En jij hebt een UK-versie?Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:41:
Zojuist voor de grap nogmaals op updates gecontroleerd voor mijn telefoon, en wat gebeurt er.... hij gaat automatisch een update downloaden! Installeren en ik heb nu dus gewoon 2.1 via de officiele weg, gedownload via HSDPA.
Ik heb nu:
2.1 update1
SHOLS_U2_02.31.0
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Ik dacht al dat ik gek werd. Ik meen me toch te kunnen herinneren dat ik in het adresveld van de browser een link kon typen, en dan op enter kon drukken. Toch werkte dat gisteren niet toen ik dat deed. Ik moet wel zeggen dat ik meestal voor losse dingen zoals zoekwoorden en adressen (dus gewoon tijdens het browsen) met het onscreen toetsenbord werk. Pas voor een langer stuk tekst trek ik het losse toetsenbord uit.staffordniko schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:54:
ik heb sinds kort dat ik de enter toets niet meer kan gebruiken in de browser, als ik bijv iets intyp bij google, voorheen drukte ik dan gewoon op enter en ging die zoeken, maar nu pakt ie hem niet meer. Bij MSN lukt het nog wel gewoon. Iemand enig idee waar het aan kan liggen, of wie er ook last van hebben?
Edit: ook last van in de market, dus het ligt niet aan de browser instellingen. En bij de systeem instellingen niks gevonden..
Tot mijn verrassing merk ik dat het onscreen toetsenbord voor mij net zo snel is, en afhankelijk van de tekst soms sneller. Toch gebruik ik het regelmatig, en ik zou het wel prettig vinden als dingen zoals de adresbalk op Enter zou reageren. De knop is niet kapot, want in een tekstveld zoals dit hier werkt hij wel gewoon.
En eigenlijk ben ik niet van plan om mijn telefoon wéér te resetten. Er staat niks speciaals of extra's op, behalve 4 spelletjes, barcode scanner en wifi analyzer. edit: Toch maar eens een reset gedaan, juist omdat er niet veel op staat en mijn contacten in GMail Contacts staan. (Ja, ook dat maar gedaan... is toch veel sneller om dat op de computer te bewerken, en aangezien een GMail-account toch verplicht bleek te zijn...)
=== EDIT 2: Oplossing gevonden ===
Crap. Achteraf gezien was een reset niet nodig. De reden waarom de Enter-toets van het ingebouwde keyboard niet werkt, is de volgende.
Ga naar: Home -> Settings -> Language and Keyboard -> Motorola Keyboard
Ziet hier de optie Quick Fixes (corrects commonly typed mistakes) aan. De andere twee (suggestions en auto-complete) mogen uit indien gewenst. Auto-Replace, die spellingcorrecties uitvoert voor het hardwarekeyboard, heeft zo te zien geen enkele invloed. Ook de andere opties voor de toetsenborden hebben geen invloed; in elk geval hier niet. De optie Quick Fixes in het onscreen Motorola toetsenbord MOET aanstaan om de Enter in de adresbalk van de browser en de market te laten werken.
Vreemd.
Ik heb overigens gemerkt dat mijn toestel wel Nederlandse én Engelse woordsuggesties doet afhankelijk van de taal waarin ik typ, in tegenstelling tot wat ik eerder heb gelezen. Zal wel aan Android 2.1 liggen, omdat die ook Nederlands bevat.
[ Voor 33% gewijzigd door Katsunami op 03-05-2010 23:48 ]
Katsunami, bedankt! Ook ik begon me hevig te irriteren aan het feit dat de enter-knop zijn werk niet meer deed. Wel maf, want volgens mij werkte het ook niet toen ik om te testen al die fix en punctuation opties eens aan had gezet. Nu werkte het wel...
Check out my photography on Instagram
Ik kwam er gisteren pas achter dat in de Market bij onderdeel downloads je makkelijk kunt zien welke applicaties een update beschikbaar hadden. Alleen jammer dat je ze niet in 1x kunt laten updaten, want het waren er nogal wat bij mij.
☻/
/▌
/ \
In Android 2.2 wordt dit opgelost met auto updates. Hopelijk kunnen we die nog verwachten voor de MilestoneKixtart schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:45:
Ik kwam er gisteren pas achter dat in de Market bij onderdeel downloads je makkelijk kunt zien welke applicaties een update beschikbaar hadden. Alleen jammer dat je ze niet in 1x kunt laten updaten, want het waren er nogal wat bij mij.
De meeste mensen wachten nog steeds op 2.1Get!em schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:21:
[...]
In Android 2.2 wordt dit opgelost met auto updates. Hopelijk kunnen we die nog verwachten voor de Milestone
GoT, You have to love it!
Ik kon ook de 2.1 update via de update mogelijkheid installeren. Ging allemaal goed, maar ik ben weer teruggegaan naar 2.01. Het leek allemaal wel wat sneller te draaien, camerafuncties zijn beter geworden, ik zag dat je live wallpapers nu hebt, maar het alarm deed het niet goed meer.
Ik gebruik het alarm om wakker te worden, en hij ging met 10 min later dan gepland af. Even gegoogled, er zijn meerdere met dit probleem, bij sommige doet het alarm het helemaal niet meer.
Geprobeerd om 'm helemaal te erasen, alarm werkt nog niet goed. Schijnt dat het OS in deep sleep gaat, en reminders en alarm hebben daar geen invloed op. Om de zoveel tijd checkt het systeem of er wat is (maar kennelijk ook niet bij iedereen), en dan pas gaat het alarm/reminder af.
Ik ga nog even afwachten of er nog een fix voor komt.
Ik gebruik het alarm om wakker te worden, en hij ging met 10 min later dan gepland af. Even gegoogled, er zijn meerdere met dit probleem, bij sommige doet het alarm het helemaal niet meer.
Geprobeerd om 'm helemaal te erasen, alarm werkt nog niet goed. Schijnt dat het OS in deep sleep gaat, en reminders en alarm hebben daar geen invloed op. Om de zoveel tijd checkt het systeem of er wat is (maar kennelijk ook niet bij iedereen), en dan pas gaat het alarm/reminder af.
Ik ga nog even afwachten of er nog een fix voor komt.
LoL.. de Italiaanse versie kon je al weken geleden updaten
Ik wilde het niet zeggen.
Ondertussen heb ik een Facebook account aangemaakt, speciaal om Motorola Europe te volgen, maar ze accepteren me niet als vriend...
Ondertussen heb ik een Facebook account aangemaakt, speciaal om Motorola Europe te volgen, maar ze accepteren me niet als vriend...
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Het is een éénzijdige 'like' bij dat soort accounts hoorVunzz schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:16:
Ik wilde het niet zeggen.
Gewoon 'liken' en je volgt ze automatisch.
Ik heb nu de 2.1 update1 versie :SHOLS_U2_02.31.0 (GAS_EMEA_USASHLS00RTEU_P042). En heb mijn toestel ook bij studentmobiel gekocht.
Eerst was de levensduur van mijn batterij +/- 1 dag, maar tegenwoordig zit ik op 156 uur. Wat een geweldige update.
Ik moet er wel bij vermelden dat Juicedefender nu wel goed werkt, na deze update. Voorheen niet.
Eerst was de levensduur van mijn batterij +/- 1 dag, maar tegenwoordig zit ik op 156 uur. Wat een geweldige update.
Ik moet er wel bij vermelden dat Juicedefender nu wel goed werkt, na deze update. Voorheen niet.
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Ik heb de mijne van GSMwijzer uit 25 feb, uit italie, gebruik VF, web (unlimited inet), ik gebruik geen juicedefender, of iets wat er op lijkt (doet opeens me wifi aan terwijl ik die helemaal nooit aan heb...) Ik heb hem gisteren een uurtje of 5 in de middag even aan de lader gehad (moest een bestand overzetten) toen ging hij van 90 naar 100%, ik gebruik gtalk veel, heb nog een mail ontvangen, me wifi staat sinds gisteren voor het eerst aan(wififinder appGet!em schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:30:
Even inderdaad wat meer toespitsen.. het is zeer zeker niet bedoeld om GSMwijzer, studentmobiel zwart te maken. Je hebt van bepaalde product ranges nou eenmaal betere en slechtere.
Die van Ken en mij zijn volgens mij allebei van de eerste batch van Studentmobiel van FEBRUARI, en beide uit Italie. Voor zover ik kan zien, zijn er een aantal aspecten waarom het die batch moet zijn:
-Andere mensen die hem rond die tijd hadden en dan een britse of duitse, hebben langere accuduur.
-Nieuwere batches (huidige), hebben langere accuduur.
Aspecten die ook kunnen verschillen en van belang zijn en bovenstaande ontkrachten:
Met APN uit is het batterij verbruik echt heel veel lager. Dan is 2 dagen ook wel makkelijk te halen.
kan liggen aan:
-Mijn provider: Vodafone. Per provider verschilt het batterijverbruik door de Radio voor GSM/HSDPA
-Apps: veel applicaties vereisen internet
-Email: Exchange en Gmail, beide op push ontvangen.
Scherm staat op laagste stand, verder nu Juicedefender betaalde versie op heel streng.
Batterijklepje zal ik eens extra proberen te buigen. Het is inderdaad dat hij iets uitsteekt/oversteekt aan de camera kant. Aan de andere kant mist hij een stukje, zit een spleet.
Onderaan bij de speaker is het wel recht( loopt parallel met onderkant speaker).
Na de officiele 2.1 update heb ik een factory reset gedaan, heeft niet voor veranderingen gezorgd.
26% mobiel standby, 18% spraak, 8% wifi zelfde voor weergave.dan blijft er nog 5% over voor android sys en besturing (3 en 2 %),vraag me niet wat het verschil is tussen android system en besturing...

Erstaat ook dat ie 17 uur onpluged is wat zou moeten betekenen dat ie voor het laatst rond 10 uur aan de lader heeft gehangen, dit kan niet kloppen aangezien ik gisteren na 5 uur al de deur uit was en daarna niet meer aan de lader heb gehangen (en nee ook niet in de auto geladen aangezien me usb autoladers het niet doen met dit toestel

Ik trek niks in twijfel maar wil alleen aangeven dat ik eerst ook accu problemen had maar die verdwenen langzaam( +/-3weken). Als jullie iets willen ondernemen waarbij andere milestone users handig zijn wil ik best solidair zijn.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ooh grappig, misschien moet ik het nu is proberenDJvL schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:58:
Ik heb nu de 2.1 update1 versie :SHOLS_U2_02.31.0 (GAS_EMEA_USASHLS00RTEU_P042). En heb mijn toestel ook bij studentmobiel gekocht.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Die hoop had ik eerst ook, dat het wel zou verdwijnen....D0gtag schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:47:
[...]
Ik trek niks in twijfel maar wil alleen aangeven dat ik eerst ook accu problemen had maar die verdwenen langzaam( +/-3weken). Als jullie iets willen ondernemen waarbij andere milestone users handig zijn wil ik best solidair zijn.
Gisteren voor het laatst geladen om 15uur smiddags.
Vandaag om 9 uur stond hij al op 15% en begon te zeuren om lader.
Ik gebruik hier zowel autoladers, hero lader, motorola laders en computers als lader. Laatste keer laden (van 15u smiddags) was de Hero lader, met een nokia micro USB kabel.
Gek dus, dat t zo snel gaat.
Hier dus na 18u gebruik status:
Telefoon inactief: 25% (17uur)
Weergave 24% (1uur)
Standby 20% (18uur)
Spraakoproepen 10% (5 minuten)
Android system 6% (8 minuten)
Worldwar (spel) 3% (3 minuten)
Besturingssysteem 2% (2 minuten)
imobsters 2% (1,5 minuten)
Telefoonkiezer 2% (1,5 min)
Maps 2% (20seconden)
Oh, haha, weet ik veel, ik gebruik geen Facebook. Ik zal ze eens liken dan, bedankt.Ken. schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:49:
[...]
Het is een éénzijdige 'like' bij dat soort accounts hoor
Gewoon 'liken' en je volgt ze automatisch.

Kick!L.C.A.1989 schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:23:
[...]
Ik heb ook nog steeds problemen met dat ik niet goed verstaanbaar ben! Echt heel erg irritant! Heb inmiddels allang de 2.1 update 1 op mijn UK model, maar het probleem blijft zich voordoen!
Het is vooral wanneer ik onderweg ben (dus in de auto, trein of zelfs op de fiets) dat ik de ander goed kan verstaan, maar degene aan de andere kant van de lijn mij niet!
Het is soms ook zo dat het hele gesprek wegvalt en de telefoon de verbinding verbreekt! Ik heb me al echt de *W(!@&(^$ gezocht naar oplossingen voor dit probleem.![]()
Het ligt zeker weten aan de Noise Cancellation van het programma "Motorola Crystal Talk" waarbij je dus zelf dingen kan instellen. Ik heb alle instellingen daarbij al geprobeerd en NIKS helpt!![]()
Overweeg serieus om de milestone weg te doen, omdat ik er niet goed mee kan bellen (het primitieve wat een telefoon moet kunnen!). Voor de rest ben ik helemaal verliefd op deze telefoon, het beste ooit... maar dat ik niet kan bellen is echt te bagger!![]()
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ik zou die persoon namelijk echt eeuwig dankbaar zijn, want het is een geweldige telefoon en wil m niet graag kwijt!
Niemand die hier een oplossing voor weet?

Iemand een oplossing voor bovenstaand probleem?Wel heb ik een ander probleem. Ik heb een JVC autoradio (de KDR-801) met ingebouwde bluetooth-connectie voor handsfree bellen. Nu bluetooth op mijn telefoon staat standaard aan en hij paired automagisch met mijn autoradio. Dat werkt allemaal prima. Maar op de een of andere manier begint de muziekspeler automatisch muziek af te spelen op het moment dat de autoradio uitgeschakeld wordt. Ik heb al weet-ik-hoevaak het vinkje bij 'media' verwijderd bij de opties voor de pairing met mijn autoradio, maar iedere keer komt dat vinkje weer terug en krijg ik een hartverzakking omdat bij het uitstappen van mijn auto de telefoon in mijn broekzak ineens over de speaker muziek begint te spelen. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Nogmaals, het vinkje bij 'media' verwijderen helpt niet, die komt steeds uit zichzelf weer terug.
Edit: En ik heb nog iets raars. SMSjes die ik verstuur worden zo af en toe nog een keer naar dezelfde ontvanger verstuurd. Een paar dagen later, uit het niets. Meestal ergens rond 4:30 ~ 5:00 uur in de ochtend. Ik gebruik overigens Handcent voor SMS.
[ Voor 12% gewijzigd door Peeh op 05-05-2010 19:38 ]
Voor diegene die ook accu problemen hebben is hier misschien een oplossing. Ik heb dit twee dagen geleden gedaan en zit nu zonder opnieuw op te laden nog op 30%.
http://www.howardforums.com/archive/topic/1629118-1.htmlFYI... found this on another forum... didn't even know I was really having this problem, but since applying this fix my battery life and signal are much better!
Reposted:
Seems as if there is some sort of bug with with Cell standby that causes the phone to lose signal which in turns just kills the battery. To verify that your set has the problem, check the Cell standby info in the Battery Use info. If the Time without a signal is higher than 0% (50% seems to be the norm) than you have a problem.
One solution, at the moment, is to follow these steps:
1. Plug in phone charger
2. Put phone in Airplane mode
3. Put phone to sleep for a minute
4. Turn off airplane mode
5. Unplug phone
I can confirm that this works and my Time without a signal is at 0% for over 9 hours now. The battery life is MUCH better.
Veni, vidi et cervesiam
Rare oplossing, wat zou die oplossing triggeren?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Lijkt mij ook niet echt, iets dat zou werken
Maar, voor degene die niet 1 dag uithouden zal het geen kwaad kunnen om te proberen
De telefoon speelt zijn notification ringtone af als ik een sms ontvang, maar als ik het toetsel echter op Vibrate zet (door middel van het volumeknopje) dan trilt hij wel als er gebeld wordt, maar niet bij het binnenkomen van een SMS. Weet iemand hoe dit komt, en of ik nog ergens iets moet instellen?
De telefoon staat dus niet op Silent; er staat een tril-icoontje in de statusbalk.
edit: Er moet inderdaad nog iets ingesteld worden. Messaging -> Settings -> Also Vibrate when notified.
Vreemd eigenlijk, dat de SMS-notification een extra instelling heeft. Ik had verwacht dat de telefoon zou trillen bij alles waar hij normaal ook geluid bij maakt als hij iets te melden heeft, terwijl het geluid uit staat; zo is het in elk geval wel altijd geweest bij al mijn andere telefoons.
Nou ja; het is weer opgelost.
De telefoon staat dus niet op Silent; er staat een tril-icoontje in de statusbalk.
edit: Er moet inderdaad nog iets ingesteld worden. Messaging -> Settings -> Also Vibrate when notified.
Vreemd eigenlijk, dat de SMS-notification een extra instelling heeft. Ik had verwacht dat de telefoon zou trillen bij alles waar hij normaal ook geluid bij maakt als hij iets te melden heeft, terwijl het geluid uit staat; zo is het in elk geval wel altijd geweest bij al mijn andere telefoons.
Nou ja; het is weer opgelost.
[ Voor 45% gewijzigd door Katsunami op 06-05-2010 00:05 ]
Ik vind het ook een raar verhaal. Vond op mijn telefoon ook niets terug over het verlies van signaal.Sebazzz schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:36:
Rare oplossing, wat zou die oplossing triggeren?
Wel heb ik een paar dagen geleden de backlight terug geschroeft en dat lijkt wel heel veel uit te maken.
Backlight terugschroeven maakt ook veel uit. "Display" staat hier, wat ik ook met de telefoon doe, altijd met afstand op nr. 1. Op het moment staat de slider bij mij op 20% vanaf links. Ik wil niet eens wéten wat gebeurt als ik die op 100% zou zetten.
Tevens gebruik ik "Brightness" uit de OnClick Widget set. Die staat meestal op 1 van de 5 streepjes. (Hij kan ook uit staan.) Ik ga ervan uit dat 1 streepje 20% voorstelt. Soms staat hij op 2 of 3, en hoger alleen als ik buiten in fel licht ben.
Vandaag heb ik de telefoon qua bellen / sms gebruikt op een voor mij typische manier. Omdat ik vrij had, heb ik veel wel meer online en in de Market gezeten (scherm op 60-80^% helderheid vanwege fel licht in de woonkamer) dan ik normaal zou doen. De batterij is nu op 60%. Ik denk dat ik normalerwijze zat makkelijk door een dag van 16 uur heen kom.
Alle verbindingsmogelijkheden staan zover mogelijk uit. (Geen GPS, Bluetooth, Wifi, of 3G als het niet nodig is.) Op het moment gebruik ik geen task killer; ik verwacht eigenlijk ook niet dat dit veel zal helpen.
Tevens gebruik ik "Brightness" uit de OnClick Widget set. Die staat meestal op 1 van de 5 streepjes. (Hij kan ook uit staan.) Ik ga ervan uit dat 1 streepje 20% voorstelt. Soms staat hij op 2 of 3, en hoger alleen als ik buiten in fel licht ben.
Vandaag heb ik de telefoon qua bellen / sms gebruikt op een voor mij typische manier. Omdat ik vrij had, heb ik veel wel meer online en in de Market gezeten (scherm op 60-80^% helderheid vanwege fel licht in de woonkamer) dan ik normaal zou doen. De batterij is nu op 60%. Ik denk dat ik normalerwijze zat makkelijk door een dag van 16 uur heen kom.
Alle verbindingsmogelijkheden staan zover mogelijk uit. (Geen GPS, Bluetooth, Wifi, of 3G als het niet nodig is.) Op het moment gebruik ik geen task killer; ik verwacht eigenlijk ook niet dat dit veel zal helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 06-05-2010 00:13 ]
Volgens mij heb ik hier ook af en toe last van. Gebeurt me nog niet vaak genoeg om me er echt in te verdiepen. Maar als iemand een oplossing heeft dan hoor ik het ook graag natuurlijk.L.C.A.1989 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:07:
[...]
Kick!
Niemand die hier een oplossing voor weet?
Waar vind ik dat Crystal talk zie het niet zo snel staan tussen de programma's?
Crystal talk zit in het Settings menu van je telefoon. Hier af en toe ook wegvallende stemmen, maar meestal korter dan 10 seconden. Vaak een software probleem voor het Noise Cancellation. Vaak gebeurt het als er een onverwacht langdurig geluid is in de buurt. Auto is vaak 1 van die dingen.wmn79 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:55:
[...]
Volgens mij heb ik hier ook af en toe last van. Gebeurt me nog niet vaak genoeg om me er echt in te verdiepen. Maar als iemand een oplossing heeft dan hoor ik het ook graag natuurlijk.
Waar vind ik dat Crystal talk zie het niet zo snel staan tussen de programma's?
Deze post Get!em in "Motorola Milestone - Deel 4" was het batterij verbruik incl JuiceDefender op heel streng.
Echter, sinds ik alle battery widgets gedeinstalleerd heb (ook al gebruikte ik ze niet), is mijn batterij tijd vele malen beter geworden. Vooral de Mini Info widget was een groot verschil.
Ik zit nu op 42uur, met nog 40% over. En dat terwijl ik juist veel gebeld heb, camera gebruikt, veel sms, scherm vrij lang op 100% heb gehad etc binnen die 42 uur.
Ik zal bovenstaande truuk ook nog eens doen. Verwacht er niet veel van, maar heb dat met computers wel vaker.
(wie wist bijvoorbeeld dat als je desktop of laptop uit staat, en ook van de stroom af is (batterij en stekker eruit), dat de aan/uit knop meer dan 10seconden ingedrukt houden effect heeft op enkele componenten zoals moederbord, wifi en laptopbatterijlader? Ik heb al meerdere computers daarmee gered van de sloop...)
Echter, sinds ik alle battery widgets gedeinstalleerd heb (ook al gebruikte ik ze niet), is mijn batterij tijd vele malen beter geworden. Vooral de Mini Info widget was een groot verschil.
Ik zit nu op 42uur, met nog 40% over. En dat terwijl ik juist veel gebeld heb, camera gebruikt, veel sms, scherm vrij lang op 100% heb gehad etc binnen die 42 uur.
Ik zal bovenstaande truuk ook nog eens doen. Verwacht er niet veel van, maar heb dat met computers wel vaker.
(wie wist bijvoorbeeld dat als je desktop of laptop uit staat, en ook van de stroom af is (batterij en stekker eruit), dat de aan/uit knop meer dan 10seconden ingedrukt houden effect heeft op enkele componenten zoals moederbord, wifi en laptopbatterijlader? Ik heb al meerdere computers daarmee gered van de sloop...)
Verwijderd
Volgens Engadget zou de 2.1 eindelijk beschikbaar zijn voor de UK versie!
http://www.engadget.com/2...-available-to-download-n/
Ik heb zojuist de install gedaan en het werkt!
http://www.engadget.com/2...-available-to-download-n/
Ik heb zojuist de install gedaan en het werkt!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 11:42 ]
Onder het motto "It's so strange it just might work" ga ik het vanavond ook eens proberen. Wie weet.ruthger schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:15:
Voor diegene die ook accu problemen hebben is hier misschien een oplossing. Ik heb dit twee dagen geleden gedaan en zit nu zonder opnieuw op te laden nog op 30%.
[...]
http://www.howardforums.com/archive/topic/1629118-1.html
Ik heb Juice Defender twee dagen geprobeerd, maar mijn accu ging nóg sneller dan zonder

Als die aparte truc niets uithaalt zet ik 'm waarschijnlijk op Marktplaats met de melding dat 'ie wel elke avond moet worden opgeladen.
Van Facebook:
Edit: Facebook-accountje weer dood en tel aan het updaten....
Mooi, kan ik dat Facebook-account ook weer afsluitenMotorola Europe UK Milestone owners - At last, the 2.1 upgrade rolls out today. Thank you for your patience and we hope you enjoy enhancements such Speech to Text, live wallpapers, up to 9 home screens, and added security for exchange server users. The update is available now via PC download from http://direct.motorola.com/hellomoto/support/update/ and will be followed by an over-the-air version in coming days.
Edit: Facebook-accountje weer dood en tel aan het updaten....
[ Voor 14% gewijzigd door Vunzz op 06-05-2010 12:05 ]
Update gelukt, live wallpapers werken goed. Verder maar eens kijken of het er beter op geworden is
To dare is to do
Update gelukt en spontaan alles in het Nederlands.
Straks verder spelen
Straks verder spelen
Verwijderd
Kan iemand misschien even de versie van hun vers ge-update 2.1 UK bekend maken (build number)? Kunnen we die even vergelijken met de versies die al de ronde deed .
Voor degene die de RDS update hebben gehad en nu de officiele, zijn er nog grote verschillen?
Voor degene die de RDS update hebben gehad en nu de officiele, zijn er nog grote verschillen?
Buildnr is shols_u2_02.31.0Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:20:
Kan iemand misschien even de versie van hun vers ge-update 2.1 UK bekend maken (build number)? Kunnen we die even vergelijken met de versies die al de ronde deed .
To dare is to do
Italiaanse versie is hetzelfde...... dus ergens anders moeten de verschillen zitten, waarom zou er anders zo lang gewacht zijn met updaten....
hier ook een UK model naar 2.1 geupgrade.
Buildnr is shols_u2_02.31.0
Welke 2.1 apps zouden we krijgen?
Ik heb:
meerdere homescreens
live wallpapers
Maar niet
de nieuwe mediagallery
nieuwe mediaplayer
news and weather
Ik had ook alles direct in NL. Maar dat heb ik maar weer snel op UK gezet....
Staat er net 10 minuten op, dus kan verder nog weinig zinnigs zeggen over de update.
Ik heb:
meerdere homescreens
live wallpapers
Maar niet
de nieuwe mediagallery
nieuwe mediaplayer
news and weather
Ik had ook alles direct in NL. Maar dat heb ik maar weer snel op UK gezet....
Staat er net 10 minuten op, dus kan verder nog weinig zinnigs zeggen over de update.
M'n screen timeout staat nu op vier seconden ofzo en als ik dit probeer aan te passen krijg ik:
Iemand een idee waar dit dan ingesteld staat? Lijkt er op dat er de een of andere policy overheen staat.You can not set the screen off timeout to greater than the maximum timout configured by your administrator.
Exchange policy van je werk/studie. Is irritant, en om dat te voorkomen moet je rooten geloof ik. Of je administrator aanspreken dat het onwerkbaar is en dat ie andere policy moet gebruiken.Vunzz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:53:
M'n screen timeout staat nu op vier seconden ofzo en als ik dit probeer aan te passen krijg ik:
[...]
Iemand een idee waar dit dan ingesteld staat? Lijkt er op dat er de een of andere policy overheen staat.
Klopt, die moet je zelf nog even vanaf het web halen. Die zaten alleen in de Nexus One. www.droid-life.com/downloads staan ze wel.vallinga schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:52:
hier ook een UK model naar 2.1 geupgrade.
Maar niet
de nieuwe mediagallery
nieuwe mediaplayer
news and weather
Thnx.Get!em schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:02:
[...]
Klopt, die moet je zelf nog even vanaf het web halen. Die zaten alleen in de Nexus One. www.droid-life.com/downloads staan ze wel.
Beetje een bummer, maar ach een apk installeren lukt nog wel
Wat verdere indrukken:
- camera en video app zijn een stuk beter (sneller en betere intarface) in de 2.1 update.
- ik heb geen muziek stotter meer tijdens luisteren via headset (sennheiser HD205)
werkt de over the air update bij iemand? ik zit op m'n werk, maar heb geen kabeltje bij me en dacht dus: ik probeer ota, maar dat die doet het dus niet, hij stelt dat er geen updates zijn. Ik draai nu overigens 2.01 UK
Iets zegt me dat je dit bericht: Vunzz in "Motorola Milestone - Deel 4" niet helemaal goed hebt gelezenDa BJ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:33:
werkt de over the air update bij iemand? ik zit op m'n werk, maar heb geen kabeltje bij me en dacht dus: ik probeer ota, maar dat die doet het dus niet, hij stelt dat er geen updates zijn. Ik draai nu overigens 2.01 UK
Dat zou je denken inderdaad, maar ik sync helemaal niet met Exchange...Get!em schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:01:
[...]
Exchange policy van je werk/studie. Is irritant, en om dat te voorkomen moet je rooten geloof ik. Of je administrator aanspreken dat het onwerkbaar is en dat ie andere policy moet gebruiken.
Even een korte vraag die was al 10x gesteld is...
Als ik ga updaten naar 2.1, blijven al m'n app en dergelijken dan gewoon op m'n telefoon staan? Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat dit niet zo is
Ja dus!
Edit: tnx voor de vlotte reactie! (zie hieronder dus). Dan ga ik nu direct met een gerust hart updaten
Ja dus!
Edit: tnx voor de vlotte reactie! (zie hieronder dus). Dan ga ik nu direct met een gerust hart updaten
[ Voor 23% gewijzigd door Rossi46 op 06-05-2010 14:30 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dan heb je dat ergens verkeerd gelezen
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Zo.. UK 2.1 is nu óók OTA beschikbaar:
Motorola Europe And more good news today for the UK – the 2.1 Milestone upgrade is now also available over-the-air, in addition to the PC download announced this morning. See https://rsddownload.motor...ch_22_2010_v2.0_FINAL.pdf
for details. For those who have not yet received an update prompt, go to the menu Settings -> About Phone -> Select System Updates
Verwijderd
Geupdate, lijkt allemaal ok maar zeer irritant is dat zodra ik de musicplayer open, deze voluit gelijk begint te spelen waar 'ie de vorige keer geëindigd is. Volgens mij al eens eerder voorbij zien komen hier zoiets overigens..
-edit: toch niet opgelost...
-edit: toch niet opgelost...
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 19:56 ]
Welke musicplayer bedoel je?Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:37:
Geupdate, lijkt allemaal ok maar zeer irritant is dat zodra ik de musicplayer open, deze voluit gelijk begint te spelen waar 'ie de vorige keer geëindigd is. Volgens mij al eens eerder voorbij zien komen hier zoiets overigens..
-edit: heb het opgelost door de (nexus?) 2.1 music player handmatig naast de bestaande te installeren. Idioot dat die er niet standaard op komt na de update naar 2.1, is echt veel beter.
Player die via een losse .apk te installeren is denk ik zo...
En de OTA update voor de UK is er dus.. straks ff doen...
Is er al 'n changelog te vinden van Motorola zelf? Al die FB-shit enzo hoef ik niet, camera ofzo is wel weer leuk..
EDIT: Here it is
En de OTA update voor de UK is er dus.. straks ff doen...
Is er al 'n changelog te vinden van Motorola zelf? Al die FB-shit enzo hoef ik niet, camera ofzo is wel weer leuk..
EDIT: Here it is
[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 06-05-2010 23:16 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zit sinds vanmiddag ook op 2.1 UK
maar een aantal apps, werken niet meer. Krijg de melding dat ze niet geïnstalleerd zijn, terwijl ze wel geïnstalleerd zijn.
Marktplaats doet er extra lang over om te laden.
Marktplaats doet er extra lang over om te laden.
GoT, You have to love it!
Hmmm voor- en nadelen... hij is net gedownloadet.. updaten ja / nee...
Van:
naar:
Naar:
En zoals iedereen al weet met extra apps:
Van:
code:
1
2
3
4
5
6
| Firmware Version: 2.0 Firmware Configuration Version: GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P008 Baseband Version: 3GSMEPU91A_U_91.08.0DP Baseband Configuration Version: UCASSHLSEMEAB1B803F.0R Kernel Version: 2.6.29-omap1 a21146@ca25rhe53#1 Build Number: SHOLS_U2_01.03.1.1259012006 |
naar:
code:
1
2
3
4
5
6
| Firmware Version: 2.0.1 Firmware Configuration Version: GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P019 Baseband Version: 3GSMEPU91A_U_91.08.12I Baseband Configuration Version: UCASSHLSEMEAB1B803F.0R Kernel Version: 2.6.29-omap1 rkg683@ca25rhe76#1 Build Number: SHOLS_U2_01.14.0 |
Naar:
code:
1
2
3
4
5
6
| Firmware Version: 2.1-update1 Firmware Configuration Version: GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P023 Baseband Version: 3GSMEPU91A_U_91.08.12I Baseband Configuration Version: UCASHLSMR2EMEAB1B805C.0R Kernel Version: 2.6.29-omap1 a21146@ca25rhe74#1 Build Number: SHOLS_U2_02.31.0 |
En zoals iedereen al weet met extra apps:
- All video's
- Camcorder
- Help Centre
- Moto car home
- Voice dialer
[ Voor 90% gewijzigd door CLB op 07-05-2010 00:02 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vandaag heb ik mijn telefoon redelijk gebruikt, op de al eerder aangegeven manier. Na ongeveer 17 uur gebruik zat de accu volgens het statusscherm op 20%. Omdat ik heb lopen experimenteren met een task killer, heb ik de telefoon opnieuw gestart zodat ik morgen eens zonder kan proberen. Toen stond de accu weer op 40%. Het heeft nu een dik uur geduurd voordat de accu weer op 20% zat. De dag kom ik er we'll mee door, maar het is toch andere koek als mijn oude telefoon. Die ging met gemak 3 weken mee. Ik ben benieuwd of de duur nog langer cq accurater wordt.
Is zeer afhankelijk van je gebruik natuurlijk, elke avond laden is eigenlijk een pre bij smartphones imho.
Ik ben wel tevreden (so far) met m'n 2.1, vooral dat ik meer dan 3 homescreens kan gebruiken. Mijn vriendin snapte dat niet zo, die kan de 3 op haar spica al niet volmaken (maar ze doet ook niet echt haar best). Ik zie overigens niets anders aan de facebook app. Dat kan ook aan mij liggen
Waar moet ik op letten? (is de widget anders? had de oude nooit geprobeerd nl vanwege ruimtegebrek).
Leuk zo'n update. Gisteren proberen nog even te installeren, loopt prima volgens de update software. Maar zodra ik men Milestone weer opstart kom ik direct in de bootloader met Err:A5,69,35,00,27.
Met behulp van RSD Lite kon ik 2.0 er weer opzetten en doet hij het weer prima, maar ik krijg 2.1 niet geïnstalleerd. Met RSD Lite blijft óf start greyed out of hij geeft error 0x7100. Via de update software kom ik weer op dezelfde error als eerst...
Met behulp van RSD Lite kon ik 2.0 er weer opzetten en doet hij het weer prima, maar ik krijg 2.1 niet geïnstalleerd. Met RSD Lite blijft óf start greyed out of hij geeft error 0x7100. Via de update software kom ik weer op dezelfde error als eerst...
"You live and learn. At any rate, you live." - Douglas Adams
Plaats je wel een een originele ROM via rdslite op je milestone, en niet een gecustomizede? Misschien dat dat laatste problemen zou kunnen geven.
Overigens, misschien wat voorbarig want ik heb het pas sinds gister, maar ik heb het idee dat sinds de 2.1 al mijn muziek problemen via de koptelefoon zijn opgelost. Ik hoor al geen gekraak meer als ik mijn koptelefoon op de jack aansluit, en als ik rommel aan de jack dan hoor ik ook geen geruis en gekraak en bovendien heeft hij geen gekke dingen meer gedaan als ander nummer afspelen of spontaan op pauze gaan!
Overigens, misschien wat voorbarig want ik heb het pas sinds gister, maar ik heb het idee dat sinds de 2.1 al mijn muziek problemen via de koptelefoon zijn opgelost. Ik hoor al geen gekraak meer als ik mijn koptelefoon op de jack aansluit, en als ik rommel aan de jack dan hoor ik ook geen geruis en gekraak en bovendien heeft hij geen gekke dingen meer gedaan als ander nummer afspelen of spontaan op pauze gaan!
De browser met 'auto-fit pages' is ook werkelijk genious, alleen bookmarks vind ik nu irritant
Bookmarks 3d is alleen in landscape modus.CLB schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:29:
De browser met 'auto-fit pages' is ook werkelijk genious, alleen bookmarks vind ik nu irritant
Verder kun je hem met menuknop gewoon op lijst zetten
Ik had inmiddels ook een call aangemaakt bij Motorola. Helaas kwamen zij ook niet verder dan een factory reset. Dus maar een backup gemaakt met MyBackup en een reset gedaan.Vunzz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:53:
[...]
Iemand een idee waar dit dan ingesteld staat? Lijkt er op dat er de een of andere policy overheen staat.
Gelukkig heeft het wel geholpen
Maar ik wil geen lijst, gewoon net als 'vroegah' en nu in portrait, screenshotbookmarks =)Get!em schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:26:
Bookmarks 3d is alleen in landscape modus.
Verder kun je hem met menuknop gewoon op lijst zetten
Android 2.1 kon niet overweg met de Launcher.apk die ik al maanden gebruikte, wel erg but...
Maak nu gebruik van Helixlauncher2 0.7b2 en die is wel heel vet zeg met onderaan een dock voor 4 apps!
Voor de rest gebruik ik nagenoeg niks van 2.1, straks is praktijkbenches doen en vergelijken met 2.0.1...
Klopt... die is weg...CLB schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:59:
[...]
Maar ik wil geen lijst, gewoon net als 'vroegah' en nu in portrait, screenshotbookmarks =)
Ik ben benieuwd hoe die Helixlauncher2 je bevalt. De 3d interface en de opties zijn mooi, maar hij crasht bij mij te vaak.Android 2.1 kon niet overweg met de Launcher.apk die ik al maanden gebruikte, wel erg but...
Maak nu gebruik van Helixlauncher2 0.7b2 en die is wel heel vet zeg met onderaan een dock voor 4 apps!
Ik heb uiteindelijk gekozen om de Helixlauncher1 te installeren. Die is vele malen sneller en heeft op het homescreen het zelfde uiterlijk.
(market versie is 1.1b, Developer heeft ondertussen 1.3b al uitgebracht, die heeft transparante appdrawer, erg mooi!)
Goed 

De huidige 3D app-drawer vind ik echt onwijs tof, zodoende gebruik ik ook HelixLauncher 2, die dat heeft...
Maar een transparante... ben benieuwd wat ik me daarbij voor moet stellen...

Waar kan ik die vinden, op z'n repo staat 1.2... of heb je misschien een screenshotje voor me?Get!em schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:47:
(Developer heeft ondertussen 1.3b al uitgebracht, die heeft transparante appdrawer, erg mooi!)
De huidige 3D app-drawer vind ik echt onwijs tof, zodoende gebruik ik ook HelixLauncher 2, die dat heeft...
Maar een transparante... ben benieuwd wat ik me daarbij voor moet stellen...
[ Voor 61% gewijzigd door CLB op 07-05-2010 18:05 ]
Ik haal ze van deze site vandaan: http://and-developers.com/motorola_milestone:sbf.Morgoth schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:50:
Plaats je wel een een originele ROM via rdslite op je milestone, en niet een gecustomizede? Misschien dat dat laatste problemen zou kunnen geven.
Heb nog wat zitten spelen met verschillende versies: EU, Duits en UK. De enige versie die ik momenteel kan installeren is UK 2.0. Zelfs 2.0.1 wilde hij niet meer doen. Zat op den duur zonder batterij en die kan je dus vanuit de bootloader niet opladen... Met wat kabeltjes naar een ander mobieltje alsnog op kunnen laden.
Heb het zowel op Windows 7 x64 als XP SP3 geprobeerd. Zelfde resultaat op beide.
"You live and learn. At any rate, you live." - Douglas Adams
Er zijn hier twee dingen die me echt mateloos irriteren.
1. Als ik mijn contacten bij GMAIL invoer als "Achternaam, Voornaam", dan verschijnen ze ook zo in de contactenlijst van de telefoon. Tevens staan, als je klikt op "Edit Contact" in de telefoon, de voornaam en achternaam in de juiste velden. (Voornaam staat in "Given name", achternaam staat in "Family name".
Echter, nu komt het. Als ik een contact in de telefoon invoer, door de voornaam in "Given name" en de achternaam in "Family name" te zetten, dan worden die namen in de contactenlijst weergegeven als "Voornaam Achternaam", in plaats van "Achternaam, Voornaam" zoals alle andere. Als ik dat wil moet ik de namen verkeerd om in de velden typen.
Mis ik hier iets? Het moet toch mogelijk zijn om de voor- en achternaam in de juiste velden te zetten en e dan weer te laten geven als "Achternaam, Voornaam"? Als via GMAIL-contacts wordt gesynced, werkt het goed zoals gezegd.
2. Vaak, als ik in een invoerveld iets wil invullen (zoals hier op GOT) met behulp van het hardware-keyboard, dan verspringt de focus van het scherm. Deze gaat naar het midden van de pagina of site, of naar een plek in het veld waar de cursor niet is. Dat is beestachtig vervelend. Als ik het onscreen-keyboard gebruik, dan wordt de ene helft ingenomen door het keyboard, en de andere helft door een passende weergave van het invoerveld. Is het mogelijk om, als ik op een invoerveld klik, het hele scherm te vullen met het veld, als ik het hardware-keyboard gebruik, of te zorgen dat de focus altijd op de cursor blijft?
Voor de rest bevalt de telefoon ondertussen trouwens uitstekend
1. Als ik mijn contacten bij GMAIL invoer als "Achternaam, Voornaam", dan verschijnen ze ook zo in de contactenlijst van de telefoon. Tevens staan, als je klikt op "Edit Contact" in de telefoon, de voornaam en achternaam in de juiste velden. (Voornaam staat in "Given name", achternaam staat in "Family name".
Echter, nu komt het. Als ik een contact in de telefoon invoer, door de voornaam in "Given name" en de achternaam in "Family name" te zetten, dan worden die namen in de contactenlijst weergegeven als "Voornaam Achternaam", in plaats van "Achternaam, Voornaam" zoals alle andere. Als ik dat wil moet ik de namen verkeerd om in de velden typen.
Mis ik hier iets? Het moet toch mogelijk zijn om de voor- en achternaam in de juiste velden te zetten en e dan weer te laten geven als "Achternaam, Voornaam"? Als via GMAIL-contacts wordt gesynced, werkt het goed zoals gezegd.
2. Vaak, als ik in een invoerveld iets wil invullen (zoals hier op GOT) met behulp van het hardware-keyboard, dan verspringt de focus van het scherm. Deze gaat naar het midden van de pagina of site, of naar een plek in het veld waar de cursor niet is. Dat is beestachtig vervelend. Als ik het onscreen-keyboard gebruik, dan wordt de ene helft ingenomen door het keyboard, en de andere helft door een passende weergave van het invoerveld. Is het mogelijk om, als ik op een invoerveld klik, het hele scherm te vullen met het veld, als ik het hardware-keyboard gebruik, of te zorgen dat de focus altijd op de cursor blijft?
Voor de rest bevalt de telefoon ondertussen trouwens uitstekend
1. Geen idee... is meer een Android-issue dan 'n Milestone issue imho..
Ik type gewoon de gehele naam in 'Given name' dus 'Joop Pannekoek'
2. Heb ik heeel soms last van, denk 1 op de 100x dat ik iets invul.. meer mensen hebben dat soms...
Met Android 2.1 heb ik 't trouwens niet opgemerkt, maar dat gebruik ik pas 2 daagjes en 't gebeurde zelfden.
Ik type gewoon de gehele naam in 'Given name' dus 'Joop Pannekoek'
2. Heb ik heeel soms last van, denk 1 op de 100x dat ik iets invul.. meer mensen hebben dat soms...
Met Android 2.1 heb ik 't trouwens niet opgemerkt, maar dat gebruik ik pas 2 daagjes en 't gebeurde zelfden.
Is er eigenlijk verschil tussen de eerdere gelekte versie van die update 1 tenopzichte van de net gereleaste?
Als het goed is niet... ik heb 'n UK-model en officieel geupdatet, c'est this:
Dus als iemand met een UK-model al via RDS had geupdatet, kan die dit even dubbelchecken...CLB schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:35:
code:
1 2 3 4 5 6 Firmware Version: 2.1-update1 Firmware Configuration Version: GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P023 Baseband Version: 3GSMEPU91A_U_91.08.12I Baseband Configuration Version: UCASHLSMR2EMEAB1B805C.0R Kernel Version: 2.6.29-omap1 a21146@ca25rhe74#1 Build Number: SHOLS_U2_02.31.0
De telefoon is vandaag 19,5 uur in gebruik/actief geweest. (Vanaf 6:30 tot 2:00; ik ga nu maffen.) Het gebruik was qua surfen en SMS-en iets meer dan gisteren. De batterij staat nu op 50%. Gisteren stond hij op hetzelfde moment op 20%.
Het lijkt erop dat de batterij óf langer meegaat nadat hij een tijdje is gebruikt, óf dat de meting van de nog overblijvende stroom accurater is geworden. Ik denk zelf het laatste eigenlijk. Een Li-on batterij die helemaal "off" is qua levensduur kan vaak via een complete load/unload cycle weer worden gerest; misschien moet zo'n batterij ook eerst "ingewerkt" worden ofzo...
Als de telefoon zonder problemen rond de 20 uur normaal gebruikt kan worden c.q. actief kan zijn dan vind ik het best, want langer dan dat ben ik normaliter toch niet wakker. Ik denk erover om het dock aan te schaffen, al is dat met 45 euro wel wat duur voor wat extra laadgemak.
Ik gebruik overigens geen task killers of programma's zoals Juice Defender. Ik heb hier gewoon een stock Milestone 2.1 (gisteren rond dit moment gereboot voor hij aan de lader ging), met wat losse apps en spellen erop geïnstalleerd.
Het lijkt erop dat de batterij óf langer meegaat nadat hij een tijdje is gebruikt, óf dat de meting van de nog overblijvende stroom accurater is geworden. Ik denk zelf het laatste eigenlijk. Een Li-on batterij die helemaal "off" is qua levensduur kan vaak via een complete load/unload cycle weer worden gerest; misschien moet zo'n batterij ook eerst "ingewerkt" worden ofzo...
Als de telefoon zonder problemen rond de 20 uur normaal gebruikt kan worden c.q. actief kan zijn dan vind ik het best, want langer dan dat ben ik normaliter toch niet wakker. Ik denk erover om het dock aan te schaffen, al is dat met 45 euro wel wat duur voor wat extra laadgemak.
Ik gebruik overigens geen task killers of programma's zoals Juice Defender. Ik heb hier gewoon een stock Milestone 2.1 (gisteren rond dit moment gereboot voor hij aan de lader ging), met wat losse apps en spellen erop geïnstalleerd.
Iemand enig idee waar ik de google talk (Gtalk) apk vandaan kan halen? Ik mis deze app namelijk op mn milestone..
Edit: never mind.. scheel gekeken
Edit: never mind.. scheel gekeken
[ Voor 14% gewijzigd door Nikeau op 08-05-2010 18:28 ]
Bah, na de 2.1 update kan ik ineens sommige apps niet meer vinden.
Was daar nou al een oplossing voor zonder root?
Was daar nou al een oplossing voor zonder root?
Mijn indruk van 2.1 (UK)
+
2.1 is bij mij wel een stukje sneller als 2.0.1.
Muziek wordt nu zonder het hinderlijk haperen afgespeeld.
Batterij gaat volgens mij ook een paar uur langer mee.
Live wallpapers zijn leuke gimmick
Browsen gaat ook wat sneller en hapert niet meer bij zoomen en scrollen.
-
Maar die musicplayer heeft wel een ziekte of zo. Als je de player opent begint hij zoals eerder vermeld meteen met spelen, als je dan kijkt bij now playing staat het nummer nog gewoon op pause, dus eerst nummer starten en weer pauzeren om 'm het zwijgen op te leggen.
Ook begint hij soms random met spelen, was gister een filmpje aan het kijken begint opeens ook muziek te spelen
.
De wekker gebruik ik ook niet meer sinds 2.1, ging al 2x te laat af en was niet te stoppen (> batterij eruit).
conclusie
In dagelijks gebruik, en het gebruik als mp3 speler is hij wel fijner en sneller. Maar er moeten wel wederom bugs worden geplet in de volgende versie. 2.1.1 of 2.2
+
-
Maar die musicplayer heeft wel een ziekte of zo. Als je de player opent begint hij zoals eerder vermeld meteen met spelen, als je dan kijkt bij now playing staat het nummer nog gewoon op pause, dus eerst nummer starten en weer pauzeren om 'm het zwijgen op te leggen.
Ook begint hij soms random met spelen, was gister een filmpje aan het kijken begint opeens ook muziek te spelen
De wekker gebruik ik ook niet meer sinds 2.1, ging al 2x te laat af en was niet te stoppen (> batterij eruit).
conclusie
In dagelijks gebruik, en het gebruik als mp3 speler is hij wel fijner en sneller. Maar er moeten wel wederom bugs worden geplet in de volgende versie. 2.1.1 of 2.2
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Ik ken die problemen inderdaad ook met de muziek, vooral als ik oordopjes induw of uittrekt dan begint ie ineens met spelen, ook begint ie soms ineens met een willekeurig ander liedje, van zelfs een andere playlist te spelen...3dmaster schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:15:
Mijn indruk van 2.1 (UK)
+
-
Ook begint hij soms random met spelen, was gister een filmpje aan het kijken begint opeens ook muziek te spelen.
conclusie
De wekker problemen heb ik niet, ik heb wel eens niet gezien dat ik de wekker op zaterdag had ingesteld terwijl ik dacht dat 'Herhalen' op 'nooit' stond. En daar door niet af ging...
Ik zou alle 2.1 milestone bezitters die last hebben van de muziekspeler bug willen aanbevelen om dat hier even aan te kaarten:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=7470
Ik heb de 2.1 update al een maand nu en deze bug is echt heel irritant! Gelukkig speelt hij wel alleen als je ook echt iets doet met de telefoon, niet als hij in je broekzak zit of zo.
Ik heb de 2.1 update al een maand nu en deze bug is echt heel irritant! Gelukkig speelt hij wel alleen als je ook echt iets doet met de telefoon, niet als hij in je broekzak zit of zo.
Ik heb net op Ebay de officiële carholder gekocht voor de Milestone (incl oplader) voor €25 incl verzendkosten! Ben benieuwd. Nu nog een goede navigatie er op (waar ik ook kaart updates krijg, het liefst kostenloos) en dan kan mijn verouderde TomTom de deur uit !
Ik heb recentelijk de JuiceDefender geïnstalleerd maar dat scheelt wel heel erg veel! De batterij gaat nu minimaal 2x zo lang mee (volgens JuiceDefender). Ik haal nu gemakkelijk rond de 50/60 uur (waarbij ik veel bel, continue email check (2 accounts) dmv imap en Bluetooth carkit enzo). Wifi staat eigenlijk nooit aan en GPS al helemaal niet
Ik heb recentelijk de JuiceDefender geïnstalleerd maar dat scheelt wel heel erg veel! De batterij gaat nu minimaal 2x zo lang mee (volgens JuiceDefender). Ik haal nu gemakkelijk rond de 50/60 uur (waarbij ik veel bel, continue email check (2 accounts) dmv imap en Bluetooth carkit enzo). Wifi staat eigenlijk nooit aan en GPS al helemaal niet
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Nou, niet helemaal waar. Vorige week had ik een klant aan de lijn op de vaste telefoon en toen begon mijn telefoon opeens op vol volume (Want dat werkt het best in de auto) muziek af te spelen...genantWoembah schreef op maandag 10 mei 2010 @ 01:54:
Ik zou alle 2.1 milestone bezitters die last hebben van de muziekspeler bug willen aanbevelen om dat hier even aan te kaarten:
[ Voor 3% gewijzigd door Koetjeboe op 10-05-2010 11:42 ]
Verwijderd
Inmiddels is het 10 mei en heb ik nog steeds mijn Motorola niet terug.Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:42:
Hallo,
Sinds vandaag herkent mijn Milestone simkaarten niet meer.
Heb mijn Milestone (UK versie) sinds december, deed het perfect, ook na update naar 2.0.1.
Vandaag viel het toestel vanzelf uit, ik deed het weer aan en toen gaf Android aan geen simkaart te vinden. Opnieuw starten, installatie van Android 2.1 en een hard reset leverden allemaal niks op.
De simkaart (Telfort) is 3 jaar oud, doet het gewoon goed in andere toestellen, en andere simkaarten worden ook niet herkend door de Milestone.
Na googlen voor soortgelijke problemen heb ik tot nu toe niks kunnen vinden.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn???
Heb het toestel naar Dynafix opgestuurd die het op 2 april heeft ontvangen. Vervolgens hebben ze actie ondernomen, ze kunnen het probleem niet zelf oplossen.
Dynafix heeft aangegeven bepaalde afspraken te hebben met Motorola. Het is volgens hen namelijk zo dat Motorola moet aangeven of er een nieuw toestel mag worden gegeven of dat het opgestuurd wordt voor reparatie bij Motorola zelf. Dat is dus al sinds 7 april gaande.
Ik heb meerdere malen gebeld naar zowel belsimpel als dynafix en krijg elke keer hetzelfde verhaal: "Wij kunnen niks doen, wachten op reactie Motorola, hebben meerdere keren contact opgenomen. Mogen niet zomaar nieuw toestel krijgen."
Oftewel ze doen naar mijn mening te weinig. En laten we niet over Motorola zelf beginnen..
Hoe kan ik als consument sterker in me schoenen staan actie ondernemen, behalve mijn frustratie over heel het internet te gooien???
Als je je frustratie kwijt wil, wat zeer begrijpelijk is, start dan even een topic is SF! Suucces ermee!
Verwijderd
Ik heb na 4 maanden trouwe dienst mogelijk een probleempje met mijn Milestone.
Ben benieuwd of ik de enige ben die dit heeft, vandaar deze post.
Ik kan niet precies de zeggen wat het euvel vooroorzaakt, of het de update naar 2.1 is geweest, of pure slijtage.
Maar het is de laatse 2 weken werkelijk waar een drama om op mijn Milestone te typen.
Waar het probleem denk ik aan ligt is dat vrij veel toetsen heel erg snel een 2de letter toevoegen.
Wat resulteerd in typfouten als:
Op Milestones van 2 van mijn vrienden heb ik dit niet, daar typ ik perfect op.
Ben ik de enige die dit heeft ondervonden tot nu toe?
Ik ben van plan van de week om hem nog een keer een harde reset te geven (back-up maken) maar anders moet ik er toch maar eens achteraan gaan bellen.
Bvd!
Ben benieuwd of ik de enige ben die dit heeft, vandaar deze post.
Ik kan niet precies de zeggen wat het euvel vooroorzaakt, of het de update naar 2.1 is geweest, of pure slijtage.
Maar het is de laatse 2 weken werkelijk waar een drama om op mijn Milestone te typen.
Waar het probleem denk ik aan ligt is dat vrij veel toetsen heel erg snel een 2de letter toevoegen.
Wat resulteerd in typfouten als:
De laatste typo omdat de spatie ook nog eens een "." zet als je hem één keer 'te lang' indrukt.-Mmilestone,
- Ik kom. Niet meer
Op Milestones van 2 van mijn vrienden heb ik dit niet, daar typ ik perfect op.
Ben ik de enige die dit heeft ondervonden tot nu toe?
Ik ben van plan van de week om hem nog een keer een harde reset te geven (back-up maken) maar anders moet ik er toch maar eens achteraan gaan bellen.

Bvd!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 14:31 ]
Ik had dit ook een paar keer, maar niet opgelet of dit komt door dikke vingers, of door software interpretatie van je toetsaanslagen.
Probeer eens automatisch aanvullen uit te zetten in de android instellingen, of in de instellingen van je toetsenbord (in geval van betterkeyboard bijv...)
Probeer eens automatisch aanvullen uit te zetten in de android instellingen, of in de instellingen van je toetsenbord (in geval van betterkeyboard bijv...)
Oe nou dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, maar ik laat dan voor de zekerheid toch maar m'n telefoon thuis bij m'n eindexamensKoetjeboe schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:41:
[...]
Nou, niet helemaal waar. Vorige week had ik een klant aan de lijn op de vaste telefoon en toen begon mijn telefoon opeens op vol volume (Want dat werkt het best in de auto) muziek af te spelen...genantEn ik deed er echt niks mee, hij lag vrij op het bureau.

Heeft een van jullie ook last van spontane reboots, op willekeurige momenten? Ik heb her en der gelezen dat het kan komen door SD kaart, maar ook door SIM kaart. Sommigen hebben na aanvragen van nieuwe simkaart geen problemen meer. Is helaas een gok die ik niet zomaar wil wagen, aangezien een nieuwe SIM ong. 20 euri kost bij telfort.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Die dubbele letters heb ik niet, een punt krijg je als je 2x op de spatie drukt.. is een instelling, even uitzetten!?Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:29:
Heb je niet nog een oude SIM-kaart liggen, of leen er even tijdelijk eentje van een vriend / vriendin?Sjekster schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:41:
Heeft een van jullie ook last van spontane reboots, op willekeurige momenten? Ik heb her en der gelezen dat het kan komen door SD kaart, maar ook door SIM kaart. Sommigen hebben na aanvragen van nieuwe simkaart geen problemen meer. Is helaas een gok die ik niet zomaar wil wagen, aangezien een nieuwe SIM ong. 20 euri kost bij telfort.
Nou, morgen opsturen naar expansys voor rma, benieuwd hoelang hij weg is.
Heb gelukkig nog een touch diamond 2 liggen als backup.
Heb gelukkig nog een touch diamond 2 liggen als backup.
Je gaat geen spijt krijgen van die originele carholder. Enige vervelende is dat motorola carhome bij navigatie standaard niet mijn navigatie pakket laat zien (copilot).WHiZZi schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:39:
Ik heb net op Ebay de officiële carholder gekocht voor de Milestone (incl oplader) voor €25 incl verzendkosten! Ben benieuwd. Nu nog een goede navigatie er op (waar ik ook kaart updates krijg, het liefst kostenloos) en dan kan mijn verouderde TomTom de deur uit !
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Zijn er nog meer mensen die na de 2.1 update geen blinkend ledje meer hebben bij smsjes met Handcent SMS..?
Heb alles gedubbelchecked, maar ik kom er geen wijs uit... best kut dit..
Heb alles gedubbelchecked, maar ik kom er geen wijs uit... best kut dit..
Dit topic is gesloten.