Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.C.A.1989
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 14:43
Occy74 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:15:
Nou, morgen opsturen naar expansys voor rma, benieuwd hoelang hij weg is.
Heb gelukkig nog een touch diamond 2 liggen als backup.
Waarom stuur je m op? Ik denk er namelijk ook over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Vunzz schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:13:
Bah, na de 2.1 update kan ik ineens sommige apps niet meer vinden.
Was daar nou al een oplossing voor zonder root?
Klein schopje sst

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm ledje werkt nergens meer.... das wel echt but... hmm ff afwachten.. anders (voor 't eerst) hardresetten...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjekster schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:41:
Heeft een van jullie ook last van spontane reboots, op willekeurige momenten? Ik heb her en der gelezen dat het kan komen door SD kaart, maar ook door SIM kaart. Sommigen hebben na aanvragen van nieuwe simkaart geen problemen meer. Is helaas een gok die ik niet zomaar wil wagen, aangezien een nieuwe SIM ong. 20 euri kost bij telfort.
had ik ook. Bleek te liggen aan de app killer. stond op automatisch en killde ook de verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Klopt het dat er geen mogelijkheid is voor LED notificatie bij de standaard mail applicatie (dus niet die gmail)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
WHiZZi schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:39:
Ik heb net op Ebay de officiële carholder gekocht voor de Milestone (incl oplader) voor €25 incl verzendkosten! Ben benieuwd. Nu nog een goede navigatie er op (waar ik ook kaart updates krijg, het liefst kostenloos) en dan kan mijn verouderde TomTom de deur uit !

Ik heb recentelijk de JuiceDefender geïnstalleerd maar dat scheelt wel heel erg veel! De batterij gaat nu minimaal 2x zo lang mee (volgens JuiceDefender). Ik haal nu gemakkelijk rond de 50/60 uur (waarbij ik veel bel, continue email check (2 accounts) dmv imap en Bluetooth carkit enzo). Wifi staat eigenlijk nooit aan en GPS al helemaal niet ;)
Heb je toevallig een ebay link naar die carholder?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 13:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Sinned123 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:20:
[...]

Heb je toevallig een ebay link naar die carholder?
Uiteraard:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=200461627137

Deze heb ik aangeschaft :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
L.C.A.1989 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:54:
[...]

Waarom stuur je m op? Ik denk er namelijk ook over....
Zie hier: Occy74 in "Motorola Milestone - Deel 4"

ps, ik zie nu pas dat ik hem naar expansys in frankrijk moet opsturen, zal het hoofdkantoor wel zitten.
Nog meer kosten.. :N

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@drunkfux Ja achterlijk he... Ik ga mijne ook opsturen, maar heb nog steeds me nieuwe telefoon niet binnen :S Elke pakketdienst houd ik in de gaten iig :P Rijden een stuk of 15 voorbij over de hele (werk)dag, dus best frustrerend (heb geen trace code :S) :)

Overall ben ik erg tevreden over de Milestone, heb zelf dan wat problemen die ik bij andere niet terug zie dus daar reken ik de milestone niet echt op af ;) Enkel de bootloader, ik zal dan ook hele lange tijd GEEN motorola kopen om die reden, maar ook daar hebben velen andere vrede mee of niet eens door dat het zo is omdat ze toch niet willen rooten/flashen (begrijp ik wel) ;)

[ Voor 42% gewijzigd door watercoolertje op 11-05-2010 09:59 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

De afgelopen paar dagen krijg ik opeens van meerdere 'gesprekspartners' dat ik erg slecht ben te verstaan.. Ik heb niks veranderd aan de instellingen of iets in die richting, en terug gegaan naar de stock dialer. No dice? Meen me te herinneren dat er nog andere mensen waren hier die hier ook last van hadden. Is hier al een oplossing voor? Het is wel opvallend dat het pas sinds een paar dagen echt opvalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Occy74 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 01:30:
ps, ik zie nu pas dat ik hem naar expansys in frankrijk moet opsturen, nog meer kosten.. :N
eXpansys betaald natuurlijk als je 'n RMA aanvraagt ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Na de update naar 2.1 heb ik idd ook last van spontane reboots. Het muziek probleem heb ik nog niet gehad, wel dat als je muziek aan het luisteren, en het scherm gaat uit en je doet het scherm weer aan, dat je dan tot 10x toe op een knop moet drukken voor er iets gebeurt (hij blijft dus in het afspeelscherm "hangen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:13:
De afgelopen paar dagen krijg ik opeens van meerdere 'gesprekspartners' dat ik erg slecht ben te verstaan.. Ik heb niks veranderd aan de instellingen of iets in die richting, en terug gegaan naar de stock dialer. No dice? Meen me te herinneren dat er nog andere mensen waren hier die hier ook last van hadden. Is hier al een oplossing voor? Het is wel opvallend dat het pas sinds een paar dagen echt opvalt..
dat ik voor mij de reden geweest om hem weg te doen: gesprekken werden spontaan verbroken, ook bij een volle verbinding en ik kreeg klachten van klanten dat ik erg slecht verstaanbaar was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:06:
[...]

dat ik voor mij de reden geweest om hem weg te doen: gesprekken werden spontaan verbroken, ook bij een volle verbinding en ik kreeg klachten van klanten dat ik erg slecht verstaanbaar was
Verbroken gesprekken heb ik tot nu toe nog niet gehad gelukkig. Inderdaad altijd prima bereik (3-4 balkjes) bij slecht verstaanbare gesprekken. Belooft niet veel goeds dus.

Oh en gisteren ook nog voor het eerst meegemaakt dat de muziek spontaan begon te spelen waar ik 'm had gepauzeerd die middag :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
CLB schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:14:
[...]

eXpansys betaald natuurlijk als je 'n RMA aanvraagt ;)
lol, ja daar schiet de consument wat mee op 8)7

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Eh, ja, want dan heb jij, als consument, dus niet "nog meer kosten"...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Vunzz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:28:
Nee, dat moest er ook nog eens bij komen :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 10:28
CLB schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:42:
Zijn er nog meer mensen die na de 2.1 update geen blinkend ledje meer hebben bij smsjes met Handcent SMS..?
Heb alles gedubbelchecked, maar ik kom er geen wijs uit... best kut dit..
Heb je wel nog een notificatie staan in je scherm? Ik kom er namelijk net ook achter dat ik geen melding meer krijg bij een binnenkomend smsje

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
Vunzz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:28:
Volgens mij is het carry-in garantie, dus jij moet hem naar hun opsturen op eigen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Occy74 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:20:
lol, ja daar schiet de consument wat mee op 8)7
Uhm ja natuurlijk, maar dat antwoord was al gegeven 8)7
Slaapje schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:00:
Heb je wel nog een notificatie staan in je scherm?
Ik kom er namelijk net ook achter dat ik geen melding meer krijg bij een binnenkomend smsje
Die heb ik weer ingevuld ja, zoals ik het wilde, maar nog steeds geen LEDje... heel soms, heel vaag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skagar
  • Laatst online: 12-09 17:02
CLB schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:32:
Die heb ik weer ingevuld ja, zoals ik het wilde, maar nog steeds geen LEDje... heel soms, heel vaag |:(
Waarschijnlijk alleen een LEDje als je scherm uit is? Dat is 'standard behaviour' voor 2.1 op de Milestone/Droid: als het scherm aan is, geen LEDje. Dan heb je immers de notification bar. Geldt voor alle notifications...

Heeft vast een enorm effect op de batterijduur ;)

Invincibility is in oneself, vulnerability is in the opponent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nagenoeg nooit een LEDje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Worden hier de problemen met de telefoon niet veroorzaakt door vreemde dingen, zoals homescreen replacements, custom roms of "gewoon" door op de achtergrond draaiende applicaties? Ik heb hier en in andere topics mensen gezien met een vloedgolf aan apps; 30-40 stuks is geen uitzondering.

Toen ik eenmaal na een paar dagen was uitgespeeld met mijn telefoon, heb ik besloten om opnieuw te beginnen. Ik heb toen de telefoon naar de fabrieksstand teruggezet. Toen heb ik de telefoon gereboot en de volgende applicaties met en met erop gezet (de overblijvers na een serie testen in mijn speeldagen):

Barcode Scanner
Pricewatch Scanner
Wifi Analyzer
SpeedTest.net
Scientific Calculator
OneClick Widgets (voor Wifi, BlueTooth, etc)
APNDroid
Chess (een van de velen)
Reversi (een van de velen)
The Plateau

Tevens heb ik de telefoon ingesteld zoals gewenst. Alle functies van de telefoon staan uit, behalve standaard bellen. Verlichting op 20%, Wifi, BT, GPS, 3G en APNDroid uit, en geen automatische sync. Iets wat ik op een gegeven moment nodig heb, schakel ik in met de OneClick Widget.

Ik gebruik geen taskkillers, herstart mijn telefoon nooit, en schakel hem 's nachts niet uit, ook niet bij het opladen.

De telefoon is nu 17 uur aan sinds hij van de stroom af is. Vandaag heb ik 3x gebeld (totaal ongeveer 15 minuten), 1 SMS ontvangen, 1 SMS verstuurd, en 10 minuten nieuws gelezen op nu.nl via de browser. Dat is redelijk typisch gebruik voor mij. Het batterijniveau is nu op dit moment (lo and behold): 90% in About Phone. Vanacht ga ik hem eens niet opladen, en kijken wat hij morgen doet qua verbruik.

Ik ben geen problemen tegengekomen tot nu toe. Alle applicaties die ik heb geïnstalleerd, bellen, SMS-en en internetten werkt naar behoren (behalve het invullen van de namen in de telefoon, dat wel werkt zoals verwacht via GMAIL contacts, zoals eerder in het topic gezegd). Hierbij moet ik wel zeggen dat ik de muziekspeler en de wekker, die blijkbaar de grootste probleemgevallen zijn, nooit heb gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 12-05-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Katsunami schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:24:

Toen ik eenmaal na een paar dagen was uitgespeeld met mijn telefoon, heb ik besloten om opnieuw te beginnen. Ik heb toen de telefoon naar de fabrieksstand teruggezet. Toen heb ik de telefoon gereboot en de volgende applicaties met en met erop gezet (de overblijvers na een serie testen in mijn speeldagen):
Ik wil ook terug naar de fabriekssettings en met een verse Milstone beginnen, heb 2.1 draaien.
Ik kan echter niet zo snel vinden hoe ik terug ga naar de fabrieksettings, kun je dat even uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 13:21
René van Gaalen schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:25:
[...]

Ik wil ook terug naar de fabriekssettings en met een verse Milstone beginnen, heb 2.1 draaien.
Ik kan echter niet zo snel vinden hoe ik terug ga naar de fabrieksettings, kun je dat even uitleggen?
Volgens mij is dat via instellingen => privacy => terugzetten op fabrieksinstellingen
in het engels: settings => Privacy => Factory data reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
wmn79 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:42:
[...]
Volgens mij is dat via instellingen => privacy => terugzetten op fabrieksinstellingen
in het engels: settings => Privacy => Factory data reset.
Bedankt, klopt als een bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Wat mij nu opvalt als ik kijk naar het accu verbruik is dat het meeste gebruikt wordt door google maps. Ik heb zeker weten in de afgelopen 2 dagen geen maps gebruikt en bij de taskkiller wordt ook geen maps getoond. Kan dit op de achtergrond doorlopen zonder dat ik dit door heb? Zo ver als ik het nu kan inschatten is dit nadat ik eenmaal de live achtergrond van maps heb geprobeerd (en dus weer heb vervangen door een normale).

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 18-06 08:34
Ook leuk met die music player bug:

Ik gebruik sinds een tijdje Mort player. Stel dat ik daar album X op afspeel en ik trek tijdens het spelen de koptelefoon eruit, dan stopt Mort player netjes met spelen.

Maarrrrrrr.... de originele music player resumet dan album Y. Album Y was in dit geval het album dat ik als laatste luisterde met de standaard player.

Gekker moet het niet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Slaapje schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:28:
Wat mij nu opvalt als ik kijk naar het accu verbruik is dat het meeste gebruikt wordt door google maps. Ik heb zeker weten in de afgelopen 2 dagen geen maps gebruikt en bij de taskkiller wordt ook geen maps getoond. Kan dit op de achtergrond doorlopen zonder dat ik dit door heb? Zo ver als ik het nu kan inschatten is dit nadat ik eenmaal de live achtergrond van maps heb geprobeerd (en dus weer heb vervangen door een normale).
Ja dat is mogelijk. Met een kijkje in de running services/apps kun je zien of hij draait. Inderdaad kost dat googlemaps achtergrondje veel stroom, ook zelf achter gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[b][message=33984695,noline]K
Volgens mij hou jij van moeilijke puzzel spellen en ook van nadenk spellen:
Zoek eens naar Reversi Zebra
http://www.androlib.com/a...urik-droidzebra-AAtm.aspx
Dit is wel een grote qua installatie, maar deze is veel intelligenter en moeilijker van te winnen dan de rest. Hij is gebaseerd op de geavanceerde Zebra software voor Reversi.
Tevens heb ik de telefoon ingesteld zoals gewenst. Alle functies van de telefoon staan uit, behalve standaard bellen. Verlichting op 20%, Wifi, BT, GPS, 3G en APNDroid uit, en geen automatische sync. Iets wat ik op een gegeven moment nodig heb, schakel ik in met de OneClick Widget.

Ik gebruik geen taskkillers, herstart mijn telefoon nooit, en schakel hem 's nachts niet uit, ook niet bij het opladen.

De telefoon is nu 17 uur aan sinds hij van de stroom af is. Vandaag heb ik 3x gebeld (totaal ongeveer 15 minuten), 1 SMS ontvangen, 1 SMS verstuurd, en 10 minuten nieuws gelezen op nu.nl via de browser. Dat is redelijk typisch gebruik voor mij. Het batterijniveau is nu op dit moment (lo and behold): 90% in About Phone. Vanacht ga ik hem eens niet opladen, en kijken wat hij morgen doet qua verbruik.

Ik ben geen problemen tegengekomen tot nu toe. Alle applicaties die ik heb geïnstalleerd, bellen, SMS-en en internetten werkt naar behoren (behalve het invullen van de namen in de telefoon, dat wel werkt zoals verwacht via GMAIL contacts, zoals eerder in het topic gezegd). Hierbij moet ik wel zeggen dat ik de muziekspeler en de wekker, die blijkbaar de grootste probleemgevallen zijn, nooit heb gebruikt.
Hier dezelfde ervaringen. Ook zo veel mogelijk software weggedaan. Advanced Taskkiller niet meer automatisch opstarten, Juice Defender gedeinstalleerd, alle battery widgets gedeinstalleerd en nog meer apps die stiekem bij opstarten al geladen werden gedeinstalleerd als ik ze toch niet gebruikte.
Verder eens kritisch gekeken naar de widgets op de homescreens. Deze hebben vaak een refreshrate van 30 minuten, of nog sneller.
Mijn Pure Calendar Widget stond op refresh on change (Push sync). Nu teruggezet naar om de 6uur. Dit scheelt al heel veel batterij.
Ook de Beautifull widgets teruggezet naar 1x per 2 uur. ipv 1x per 30minuten.

Batterij verbruik is nu al veel beter.

Ook random crashes kan veroorzaakt worden door software. Ik had bijv HelixLauncher2 geinstalleerd. Om de zoveel tijd ging de telefoon booten, terwijl ik niet wist waarom. Ik relateerde dit aan de recente installatie van HL2, en jahoor, dat was de oorzaak. Zo zullen er nog veel meer apps zijn die zodanig op het systeem ingrijpen dat het effect heeft.

Mini info is ook een enorme batterij slurper. Sinds die weg is, is het batterij verbruik ook afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:24:
Worden hier de problemen met de telefoon niet veroorzaakt door vreemde dingen, zoals homescreen replacements, custom roms of "gewoon" door op de achtergrond draaiende applicaties? Ik heb hier en in andere topics mensen gezien met een vloedgolf aan apps; 30-40 stuks is geen uitzondering.

Barcode Scanner
Pricewatch Scanner
Wifi Analyzer
SpeedTest.net
Scientific Calculator
OneClick Widgets (voor Wifi, BlueTooth, etc)
APNDroid
Chess (een van de velen)
The Plateau

ga het ook eens proberen, uitgaande van een schone mobiel. hoop dat lukt. Vind het een tof toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nou, ik zit nog steeds op dezelfde acculading. Vandaag 4× gebeld, 2 berichten ontvangen en verstuurd, en een half uur gesurfd met 3g aan. De accu is net naar 60% gegaan. Een half uur terug stond hij nog op 70. Sinds gistermorgen is de telefoon van de lader af. Dat is nu bijna 36 uur.

edit: Sinds ik deze post heb gedaan, heb ik nog ongeveer een half uur gesurfd en een flinke tijd DroidZebra / Reversi gespeeld. De acculading is nu 30%, en de telefoon staat nu 40 uur aan. Hij is 34 uur actief gebruikt, want ik heb vanacht 6 uur liggen maffen. Ik ga in elk geval geen batterij-relaas meer neerplanten, want ik denk dat het wel duidelijk is dat de Milestone het zeer makkelijk 2 volle dagen uithoudt bij redelijk normaal gebruik. In geval van minder internet en spellen kun je waarschijnlijk nog een derde dag bellen en SMS-en erachteraan plakken. Het is dan wel nodig om alle niet-gebruikte functies uit te zetten, en geen synchroniserende of updatende widgets te gebruiken.

- Ietwat off topic -

Get!Em: Ik speel inderdaad het liefst denkspellen zoals The Plateau, Reversi, schaken, etc. Ik ben zelden een Reversi-spel tegengekomen dat tegen mij een kans maakt, al weet ik niet hoe goed ik werkelijk ben. Behalve computer- en telefoonprogramma's heb ik geen referenties. DroidZebra maakt echter wel degelijk een kans vanaf een bepaald niveau...

Hier een lijstje van resultaten, per aantal vooruit gedachte zetten door de telefoon.

Ik vs. DroidZebra, in een flink aantal partijen:

1 zet(ten): 4 - 0
2 zet(ten): 3 - 1 (ik was in het laatste spel wat nonchalant)
3 zet(ten): 5 - 5 (na 0 - 2 achter te hebben gestaan... toch wel erg sterk)
4 zet(ten): 1 - 5 (wtf zeg.... ? Nog nooit meegemaakt.)
4 zet(ten) + 12 perfect: 0 - 10 (Damn. Reality check. En hij gaat nog hoger dan dat ?!)

Op het 4+12 niveau heb ik soms zelfs spellen verloren met 0 - X stenen op het bord.

Ik heb nooit zo vaak "You have to pass" op het scherm gezien omdat ik geen zetten kon doen. Ik moet mijn speelstijl aanpassen, en niet proberen om zo snel mogelijk alle stenen van de computer weg te slaan. Uiteindelijk houdt hij dan een paar stenen over op onslaanbare posities. Hoewel ik uiteraard weet dat de randen, en zeker de hoeken, het belangrijkste zijn om te verkrijgen, is zelfs dat vaak niet genoeg tegen dit programma.

[ Voor 86% gewijzigd door Katsunami op 13-05-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mn LEDje werkt weer goed! Whoooohooo geen idee hoe of wat, maar ik vind 't best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Typisch dit, mijn ledje doet het sinds woensdagavond laat ineens weer helemaal goed. Vreemde bug oid.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
CLB schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:31:
Mn LEDje werkt weer goed! Whoooohooo geen idee hoe of wat, maar ik vind 't best!
Slaapje schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:30:
Typisch dit, mijn ledje doet het sinds woensdagavond laat ineens weer helemaal goed. Vreemde bug oid.
Zul je net zien, straks is er een bug ingeslopen net zoals de oude camerafocus alleen op bepaalde dagen-bug, maar dan nu met de notification-led :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Hebben er nog meer last van een slecht werkende alarm bij 2.1? Die gaat bij mij later af dan dat ik 'm instel. Als ik bijv 7.15 instel, gaat ie pas om 7.20 af, of als ik 'm zelf tussentijds aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Misschien nog een aardig weetje (voor zover nog niet bekend, afgezien van een how-to met een droid)...

Bij de Milestone wordt de car'stand' geactiveerd door een magneet in de houder. Hetzelfde geld voor wanneer de Milestone in de bureaulader / nachtkastlader (hoe het ding precies heet, mij een raadsel, maar lijkt me duidelijk).

Het enige verschil tussen deze 2 is dat voor de ene stand, de magneet met de positieve kant richting de Milestone gedraaid moet zijn en voor de andere, met de negative zijde. In beide gevallen in het midden van de achterkant iets boven het Motorola logo.

Welke actie postief / negatief oproept (lees: positief = b.v. carmode) durf ik even niet te zeggen. Het testmagneetje waarmee ik zat te vogelen zit verstopt en één van de knuffels van mijn kids :D

zou ook nog kunnen dat ik ergens over deze info heen gelezen heb, in dat geval natuurlijk overbodig. andders is het wellicht nuttig als men zelf aan de knutsel wil gaan

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Molybdenum schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:48:
Ook leuk met die music player bug:

Ik gebruik sinds een tijdje Mort player. Stel dat ik daar album X op afspeel en ik trek tijdens het spelen de koptelefoon eruit, dan stopt Mort player netjes met spelen.

Maarrrrrrr.... de originele music player resumet dan album Y. Album Y was in dit geval het album dat ik als laatste luisterde met de standaard player.

Gekker moet het niet worden...
Meerdere muziek apps is idd dodelijk. Ik heb de Nexus One versie erop gezet, en de andere maar weggehaald, want ik had dezelfde problemen, soms 2 muziekspelers die tegelijk een ander nummer afspelen 8)7 Begin me iig lichtelijk te irriteren aan al die problemen. Maakt me niet uit dat ze niet Milestone specifiek zijn, blijft irritant.

Heb m'n phone ook even naar fabriekinstellingen teruggezet. Loopt wel wat soepeler en stabieler, maar ik heb nog steeds spontane reboots, zei het iets minder dan voorheen. Moet nog maar even proberen de SD kaart te formatteren, kijken of dat helpt. Als dat niet helpt een andere simkaart proberen. (van de zotte dat ik al 5 jaar dezelfde simkaart heb, na 2x abo verlenging, en dat ik dan maar ff 20 euri moet betalen voor een nieuwe). Naar mijn mening zouden ze die gewoon bij de verlenging moeten meeleveren, indien gewenst.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 07-09 19:46
Aangezien de car charger toch een oem was, heb ik verder gekeken naar een goedkopere Car Holder.
Uiteindelijk eentje gevonden voor $21,70 inclusief verzendkosten (€17,51 met de huidige koers)
11mei besteld
12mei opgestuurd
15mei geleverd
En dat vanuit de VS
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=400118900412

En voor 5pond (€6,04) een orginele car charger besteld, deze is echter nog niet binnen.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=160425523420

Wat ik vooral grandioos van de orginele car holder vind, is dat de telefoon bij het inklikken direct naar:
Moto Car Home springt.
Geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen? (misschien magneet oid?)

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Accessoires voor de Motorola Milestone is daarvoor bestemd ;)
Harry schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:21:
zou ook nog kunnen dat ik ergens over deze info heen gelezen heb,
in dat geval natuurlijk overbodig. andders is het wellicht nuttig als men zelf aan de knutsel wil gaan
CLB schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:00:
Wist je dat de Milestone:
• in verschillende soorten docks geplaatst kan worden, die je ook zelf kunt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Sjekster schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 23:33:
[...]
(..knip.)Als dat niet helpt een andere simkaart proberen. (van de zotte dat ik al 5 jaar dezelfde simkaart heb, na 2x abo verlenging, en dat ik dan maar ff 20 euri moet betalen voor een nieuwe). Naar mijn mening zouden ze die gewoon bij de verlenging moeten meeleveren, indien gewenst.
Bij welke provider zit je? Mijn ervaring met mobiele providers is vooral dat het ontzettende eikels zijn, tenzij je ze een nette (snail mail) brief stuurt. Gewoon even melden dat je het apart vindt dat jij gebruik wilt blijven maken van hun service, wat je al 5 jaar naar tevredenheid doet, dat je daar dan 20 euro voor zou moeten betalen. Afsluiten met iets dat er providers zijn die niet zo moeilijk doen om een nieuwe simkaart, en dat je serieus overweegt over te gaan stappen indien je die nieuwe sim niet gratis krijgt. Dat soort argumenten zijn providers wel gevoelig voor. Een postzegel is in ieder geval (ouderwets) goedkoper dan 20 euro :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skagar
  • Laatst online: 12-09 17:02
Romius schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:17:
Hebben er nog meer last van een slecht werkende alarm bij 2.1? Die gaat bij mij later af dan dat ik 'm instel. Als ik bijv 7.15 instel, gaat ie pas om 7.20 af, of als ik 'm zelf tussentijds aanzet.
Yep, ik had dat probleem ook met mijn UK Milestone. Naar het schijnt behoort het alarm in 2.1 niet meer tot de events die de CPU kunnen wekken en daarom gaat hij pas af als er andere events zijn, zoals sync of zelf aanzetten.

Gelukkig is er ook een oplossing. In de kernel van een Canadese firmware is het probleem niet aanwezig en hier kun je aanwijzingen vinden hoe je die op je Milestone kunt zetten.

Methode 2 gedaan en getest op twee verschillende toestellen met het probleem. Alles blijft na de fix verder bij het oude, maar het alarm werkt wel weer. Van de vermelde bijwerkingen heb ik nog niets gemerkt, maar ik heb ´m Milestone toch altijd aan staan :)

Invincibility is in oneself, vulnerability is in the opponent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel interne geheugen dien je vrij te hebben na een hard reset. Ik had slechts 155MB vrij na reset. Terwijl de milestone 512MB intern geheugen heeft. Is dit normaal? Ik snap dat de OS en ingebouwde apps ruimte innemen, maar is dat 512 - 155 = 357MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiets klopt wel ja =) Staat ook al veel voorgeinstalleerde zooi op, FaceBook / MotoNav en al die zut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Romius schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:17:
daar is kennelijk een fix voor, ik had het zelfde bij rooten en customizen gevraagd (min of meer), de verkregen link werkt alleen niet. Zie verder
[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Get!em schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:16:
Deze post Get!em in "Motorola Milestone - Deel 4" was het batterij verbruik incl JuiceDefender op heel streng.

Echter, sinds ik alle battery widgets gedeinstalleerd heb (ook al gebruikte ik ze niet), is mijn batterij tijd vele malen beter geworden. Vooral de Mini Info widget was een groot verschil.

Ik zit nu op 42uur, met nog 40% over. En dat terwijl ik juist veel gebeld heb, camera gebruikt, veel sms, scherm vrij lang op 100% heb gehad etc binnen die 42 uur.

Ik zal bovenstaande truuk ook nog eens doen. Verwacht er niet veel van, maar heb dat met computers wel vaker.
(wie wist bijvoorbeeld dat als je desktop of laptop uit staat, en ook van de stroom af is (batterij en stekker eruit), dat de aan/uit knop meer dan 10seconden ingedrukt houden effect heeft op enkele componenten zoals moederbord, wifi en laptopbatterijlader? Ik heb al meerdere computers daarmee gered van de sloop...)
aah beter dat je accu langer mee gaat, zoals ik al eerder aangegeven (pag 28 :+ ) je moet je accu testen met een clean install, zoals gezegd en geleerd zijn er een aantal apps hoe klein ook die enorm veel energie vragen. problem solved?

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:38:
hoeveel interne geheugen dien je vrij te hebben na een hard reset. Ik had slechts 155MB vrij na reset. Terwijl de milestone 512MB intern geheugen heeft.
512, maar er is maar 200 effectief voor applicaties beschikbaar.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ondertussen heb ik een aantal applicaties op mijn telefoon staan. Het vrije geheugen is nu 110 MB. Volgens mij ben ik inderdaad zo rond de 150 MB begonnen. Ik hoop dat je het niet al te erg vindt dat ik mijn phone niet ter controle ga resetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom is 't wachten op een eventuele Android 2.2 FroYo update, waarbij je apps/games op de SD-kaart kunt opslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De test met batterij het afgelopen lange weekend gedaan.

Na 2 dagen en 4 uur (52uur dus): 40% batterij over!
Verbruik: 2,5 uur scherm aan. Telefoon, Spelletjes, internet veel gebruikt.

Wat waren de opvallendste wijzigingen in de telefoon:
1)
Gmail account van de telefoon heb ik synchronisatie uitgezet. (dus standaard gmail/contacten)
Vervolgens zelfde gmail account toegevoegd aan de mail app. Hier een sync opgezet van 1uur.
Standaard gmail sync van de telefoon zit op Push sync. Dit vergt blijkbaar veel internet en dus stroom.
De standaard gmail sync is niet te beinvloeden qua frequentie, vandaar de truuk met de gewone mail app.

2)
Exchange account ook van Push naar 1 uur sync gezet.

3)
3G/2G switch actief gebruikt en die voor het grootste gedeelte uitgezet.
Dit was ook de grootste batterij verbruiker.

Mijn voorlopige conclusie is dus dat het Internet gedeelte van de Milestone best veel verbruikt, ook al zie je dit niet terug in je batterij statistieken.

Voorzichtige gok waar dit vandaan komt: Vodafone heeft een van de snelste netwerken. Dit vreet batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:13
Omdat Alldroid nog druk bezig is om weer alles te herstellen heb ik een aantal handige bestanden samengevoegd en deze online gezet.
Inhoud:
- ADBrecovery v6.zip
- boot_img_from_SHOLS_U2_03.10.0 (Alarm fix 2.1).zip (RSD variant)
- milestone_root.zip (uiteraard hernoemen naar "update.zip")
- RSDLite_4.6.zip
- SHOLS_U2_01.14.0_recovery_only (For rooting 2.1).zip

link

Als er verzoeken zijn voor andere bestanden (volgens mij heb ik ook nog een paar nandroid backups) let me know if i can help.....

[ Voor 204% gewijzigd door niksie1981 op 17-05-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan denk beter in het Root & Custom rom topic (desalniettemin bedankt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981
CLB schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:51:
Dat kan denk beter in het Root & Custom rom topic (desalniettemin bedankt)
True, maar ik dacht aangezien er ook mensen met het alarm probleem zaten en de link, naar de oplossing, offline is.......
Maar ik wil deze wel verplaatsen hoor, als dat gewenst is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ach bij mij staat het scherm de hele tijd op 100%, WiFi, sync staat de hele tijd aan en ik gebruik hem aardig wat op een dag. Aan het eind van de dag is ie dan ook mooi 10-40%, afhankelijk van het gebruik.

Ik leg hem gewoon elke nacht hoe dan ook aan de lader, ik gebruik 'm dan toch niet. Zolang hij de dag maar haalt. Hoezo willen jullie per sé meerdere dagen dat ding kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb de laatste 2 delen doorzocht, maar ik heb geen antwoord kunnen vinden.

Ik heb een zakelijk mobiel abbonement bij Vodafone, maar daar zit alleen een spraak-abbonement. Wil ik ook dataverkeer kunnen gebruiken moet ik zelf een abbo afsluiten. De Motorola Milestone heeft geen dual sim, net als alle anderd droids. Wat ik wil is bellen met de ene sim en dataverkeer via de andere sim.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ook bij abbonemten van providers gaan ze er vanuit dat je altijd belt EN dataverkeer gaat gebruiken, ik zoek alleen een sim voor data verkeer...

Ik heb zelf een oplossing gevonden, namelijk http://www.hyper-card.nl/ Iemand die ervaring hiermee heeft? Mijn probleem met deze oplossing is het feit dat 1 van de 2 gebruikt wordt en niet beide tegelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 17-05-2010 16:00 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan Vodafone gewoon een datasim aan je leveren, die worden ook gebruikt in de USB modems voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tevens is dit niet echt een vraag, bestemd voor dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de std mail app eigenlijk een adresboek?
Wanneer ik bijv een mail wil forwarden dan is er geen optie op een email adres te kiezen, die ik in contacten heb gedefinieerd. Ik kan alleen een adres handmatig invoeren.
Is hier een oplossing voor, misschien via een app?

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
???
Je typt toch gewoon de de naam van de contactpersoon en tijdens het typen verschijnen namen die overeenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet natuurlijk wel je contacten gevuld hebben met adressen. Ik ben helemaal overgestapt naar Google contacts. Ik heb dan ook Google Apps for your Domain met m'n eigen domein.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We kunnen straks eindelijk wat met ons 'navigatie-icon':
nieuws: Google komt deze maand met gratis navigatie voor Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik ook een Milestone (bij m'n Vodafone abonnement gekregen bij Bel Company). Hij werd geleverd met versie 2.1 van Android erop en inmiddels ben ik al aardig wegwijs aan het raken in het Android-OS. Het is wel even anders dan de HTC Touch met Windows Mobile waar ik vanaf kom, maar het is zooooveel fijner werken dit :D Het HW tobo dat ik eerder niet had, het OS dat voor touch bedoeld is, de snelheid van ongeveer alles wat ik wil (van GPRS naar HSDPA is echt een enorme vooruitgang :o).

Prachtig getimed dat Google straks ook met navigatie via google maps komt in Nederland, de demo's op Youtube zien er erg goed uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 18-05-2010 17:39 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:38:
hoeveel interne geheugen dien je vrij te hebben na een hard reset.
Ik had slechts 155MB vrij na reset. Terwijl de milestone 512MB intern geheugen heeft. Is dit normaal?
Ik snap dat de OS en ingebouwde apps ruimte innemen, maar is dat 512 - 155 = 357MB?
CLB schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:04:
Zoiets klopt wel ja =) Staat ook al veel voorgeinstalleerde zooi op, FaceBook / MotoNav en al die zut..
Katsunami schreef op maandag 17 mei 2010 @ 02:01:
Ondertussen heb ik een aantal applicaties op mijn telefoon staan. Het vrije geheugen is nu 110 MB.
Heb vanmiddag m'n Milestone geroot dus die is ook volledig leeg...
Geheugen wat ik vrij heb is 142MB, en dan zijn Maps van 6,82MB en Market van 3,05MB al geinstalleerd... :)

Hoppa dat ook weer gecleared, nu apps installeren en Motorola Milestone op 1,2GHz draaien _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Ben toch wel benieuwd wat dat met de accuduur en de warmte ontwikkeling doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Morgoth schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:42:
Ben toch wel benieuwd wat dat met de accuduur en de warmte ontwikkeling doet...
Mijn batterij is nu 28 graden, terwijl die al heel de dag op 1200 draait.

En de accuduur maakt ook niet gek veel uit, want met een proggie als setcpu(als je em toch geroot hebt) kun je je telefoon ook laten terugklokken naar 125Mhz of 250Mhz waardoor je erg veel batterij bespaart, dit compenseert het zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:19:
Heb vanmiddag m'n Milestone geroot dus die is ook volledig leeg...
Geheugen wat ik vrij heb is 142MB, en dan zijn Maps van 6,82MB en Market van 3,05MB al geinstalleerd... :)
Heb dit weer geinstalleerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
GRATIS
- Android Agenda Widget (0.91)
- APNdroid (2.1.3)
- Barcode Scanner (3.3)
- Battery Left Widget (2.1.2)
- Crystal Ball (5.0)
- Digital Clock Widget (1.8)
- eBuddy Messenger (1.7.1)
- Estrongs File Explorer (1.3.12.0)
- Exchange Rates (1.4.2)
- Google Maps (4.2.0)
- Handcent SMS (2.9.37)
- Handcent Font Pack 1
- Handcent Font Pack 2
- Handcent Font Pack 3
- Handcent Font Pack 4
- HelixLauncher (1.3)
- Language Pack: Better Keyboard (1.1)
- MagicBall (1.3)
- Mapdroyd (0.9.8.4)
- MotoTorch LED (2.8)
- mVideoPlayer (1.6.3)
- NetCounter (0.13.1)
- Pathe Mobiel (1.0.2)
- PriceWatch Scanner (1.3.1)
- SMS Backup (1.1.1)
- SMS Backup & Restore (2.9)

LOS GEDOWNLOADET EN GEKOCHT:
- 5001 Amazing Facts (1.4)
- Beautiful Widgets (2.992)
- Better Keyboard (6.3)
- Documents to Go (2.003.605)
- Flangallery
- LOL Libs (1.8.0)
- Music
- MyBackup Pro (2.3.5)
- Nexus Mod Live Wallpaper
- SetCPU (1.5.3)
- SPB TV (1.1.1)
- TVGids.tv Pro Nederland (1.1)
- Uitzending Gemist
- YxFlash (1.3.8)

En heb nog 89MB over, mooi voor wat games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Laatst online: 22:00
Beste Milestone gebruikers.

Beetje offtopic vraagje misschien, maar ik heb een belangrijk smsje perongeluk verwijdert van m,n gsm. Nu weet ik dat er al geen map is met verwijderde berichten ofzo. weet iemand hoe ik dat smsje terug kan krijgen eventueel met software oid? Please help ff tnx mvg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet... installeer maar snel SMS Backup, dan staat 't ook in je Google account nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
CLB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:31:
Niet... installeer maar snel SMS Backup, dan staat 't ook in je Google account nog...
Das K*t. ik ga nog proberen via vodafone morgen. als het goed is hebben zij ook backups van mijn berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
Ey bedankt nog voor die app, altijd handig voor als het nog eens gebeurt werkt erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Daarstraks is er een nogal vreemd iets voorgevallen. Ik was een bericht aan het typen in AK Notepad. Plotseling werd het scherm zwart. Een paar seconden later verscheen het Android-logo in beeld. De telefoon trilde ook even en speelde zijn opstartgeluid.

Nu het vreemde: deze 'reboot' duurde minder dan 10 seconden, en de uptime-counter is niet gereset. Uptime is nu 147 uur sinds mijn laatste handmatige reboot. Dat is dik 6 dagen, wat wel kan kloppen.

Heeft iemand een dergelijke 'reboot' al eens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Laatst online: 21:03
Heeft iemand een dergelijke 'reboot' al eens gezien?
Is me een paar keer gebeurd in de maanden dat ik hem heb ja. Een of twee keer deed de telefoon daarvoor ook al raar en moest ik hem alsnog helemaal rebooten om het weer goed te krijgen. Is dus "normaal", maar geen idee hoe of wat. Laatste keer is ook al een tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie 't denk ook 1x in de maand voorbij komen ja =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Die had ik even over het hoofd gezien...

De link die je geeft m.b.t. het dockingstation van de droid, daar wordt gesproken over meerdere magneten (in het filmpje hebben ze het (uit het hoofd, ik heb 'm een tijd geleden eens gezien) over 2 magneten. Elk een andere positie, terwijl bij de Milestone het op 1 plaats, plus/min gestuurd wordt.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
ApexAlpha schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:51:
[...]

Mijn batterij is nu 28 graden, terwijl die al heel de dag op 1200 draait.

En de accuduur maakt ook niet gek veel uit, want met een proggie als setcpu(als je em toch geroot hebt) kun je je telefoon ook laten terugklokken naar 125Mhz of 250Mhz waardoor je erg veel batterij bespaart, dit compenseert het zeer.
Hm, toch wel interessant misschien. Vind de milestone af en toe net wel een tikkie traag. Maar ik heb even zitten zoeken in de market, er is volgens mij nog geen applicatie die de snelheid gewoon automatisch aanpast aan wat je met je toestel doet? Zou wel makkelijk zijn dat als ik hem niet gebruikt hij automatisch naar een hele lage cpu snelheid gaat, en als ik hem ga gebruiken hem hoog zet. Vind het wat omslachtig om dat zelf de hele tijd te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981
Morgoth schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:51:
[...]

Hm, toch wel interessant misschien. Vind de milestone af en toe net wel een tikkie traag. Maar ik heb even zitten zoeken in de market, er is volgens mij nog geen applicatie die de snelheid gewoon automatisch aanpast aan wat je met je toestel doet? Zou wel makkelijk zijn dat als ik hem niet gebruikt hij automatisch naar een hele lage cpu snelheid gaat, en als ik hem ga gebruiken hem hoog zet. Vind het wat omslachtig om dat zelf de hele tijd te moeten doen.
3 seconden zoeken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=505419

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SetCPU schaalt gewoon mee naar het gebruik =)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/vi1jf5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Morgoth schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:51:
[...]

Dat doet SetCPU... je stelt in (bijvoorbeeld hoor) dat het minimaal aantal Mhz 555 is en eht maximum 1.2ghz, en dan klokt de telefoon vanzelf omhoog als je iets zwaar start.

Je kan ook profielen instellen, zo heb ik bijvoorbeeld dat als mijn telefoon oplaad dat hij dan altijd op 1200Mhz moet draaien, en als hij om stand-by staat klokt hij terug naar 125 min 250max. Zo ook als de batterij onder de 40% komt e.d. Allemaal automatisch naar eigen gelieve in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vraag me af he? Wat voor gevolgen voor de levensduur heeft dat overklokken? Ik bedoel: default draait hij op 550MHz, nu op 1,2GHz, da's nogal een verschil. Die chips worden passief gekoeld, dus 't kan zomaar zijn dat hij nu ver buiten spec draait qua temp, toch?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zou dit veroorzaakt kunnen worden door NetCounter? Dat programma heb ik gisteren geïnstalleerd. Da's het enige in de laatste week.

Wat nog vervelender is dat ik slecht een internetverbinding krijg :( Fix it, Vodafone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan uiteraard wel, mij lijkt het persoonlijk sterk, aangezien ik NetCounter al vanaf het begin gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Grrrrrene schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:17:
Ik vraag me af he? Wat voor gevolgen voor de levensduur heeft dat overklokken? Ik bedoel: default draait hij op 550MHz, nu op 1,2GHz, da's nogal een verschil. Die chips worden passief gekoeld, dus 't kan zomaar zijn dat hij nu ver buiten spec draait qua temp, toch?
Temperatuur word bijgehouden en hij (kan) hem terugklokken als je CPU boven een bepaalde temp komt, ik dat op 45C staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 31-08 14:53
Leuk om te zien dat er steeds meer linux-onderdelen in android terechtkomen. Setcpu gebruikt dezelfde cpu-clocking modules als desktop-linux :D

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Android is Linux. Alleen behoorlijk verbouwd. Gebruikt ook een andere libc, daarom is niet alles één op één te porten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Buiten het feit dat ik erg tevreden ben met de laatste Andriod 2.1 upgrades vind ik één functie wat minder tof. Bij veel foto's die ik maak (niet bij allemaal :? ) staat er ook gelijk bij wáár de foto genomen is. Dat is soms niet altijd even handig :+ Valt dit uit te schakelen? Ik kan het tot nu toe nergens vinden...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rossi46 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:39:
Buiten het feit dat ik erg tevreden ben met de laatste Andriod 2.1 upgrades vind ik één functie wat minder tof. Bij veel foto's die ik maak (niet bij allemaal :? ) staat er ook gelijk bij wáár de foto genomen is. Dat is soms niet altijd even handig :+ Valt dit uit te schakelen? Ik kan het tot nu toe nergens vinden...
Zet je camera aan. Nu zie je een locatie label in je linker beneden hoek. Klik, of dubbel klik deze. Je krijgt dan een menu om de locatie functie uit te zetten.

Is inderdaad wat verborgen, deze optie, terwijl hij toch best privacy gevoelig is in sommige situaties.

Succes.

Ik had em ook al uit gezet soms. Met het jagen, wildspotten, vogelspotten, vissen en andere locatiegevoelige info wil je niet dat t er bij staat. Dit ivm mensen die op basis van de bekende locatie die locatie ook gaan bezoeken en wellicht wat minder met de natuur omgaan dan jij. (uiteraard fotografeer ik dan met DSLR, maar voor grappige point-shoot wil ik de telefoon nog wel eens pakken)

[ Voor 26% gewijzigd door Get!em op 20-05-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Top! Gelukt! :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

Denken jullie dat de Milestone ook de 2.2 update zal gaan krijgen? Wat zijn jullie verwachtingen hiervan en waarom?

Ik vind dit toch wel een essentieel punt, met name door de berichtgeving dat hij sneller zal worden en de apps op SD kaart kunnen.

Ik heb even geïnformeerd en vanaf 1 juni kan ik mijn contract verlengen (=waarschijnlijk de steen halen :9~ ).

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
De Milestone is nog steeds het vlaggenschip van Motorola, en ongeacht of er een nieuwe Moto binnenkort uitkomt, ik denk niet dat Motorola zijn klanten laat vallen. Dat zou een zeer onverstandige beslissing zijn. Bedenk ook dat Motorola op Android wed. Veel Moto telefoons die uitkomen hebben Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

nightshadow999 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:19:
Denken jullie dat de Milestone ook de 2.2 update zal gaan krijgen? Wat zijn jullie verwachtingen hiervan en waarom?

Ik vind dit toch wel een essentieel punt, met name door de berichtgeving dat hij sneller zal worden en de apps op SD kaart kunnen.

Ik heb even geïnformeerd en vanaf 1 juni kan ik mijn contract verlengen (=waarschijnlijk de steen halen :9~ ).
Natuurlijk krijgt de milestone 2.2 simpel feit: onderdelen zullen los te downloaden zijn waardoor we zelf roms kunnen(laten) bouwen. En als de milestone al geen 2.2 krijgt welk toestel dan wel? (milestone is nu top of the line) Dat 2.2 sneller is is geen verbazend feit dat 2.1 geen Jit had vond ik verbazingwekkender :). Apps to Sd out of the box is wel handig, maakt het toestel weer een slag sneller met zo veel vrije ruimte _/-\o_
Ga je 1 juni een touch HD halen? :+ (htc blackstone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg mede Droiders..
weten jullie of er een manier is om de video bestanden die je download, in mijn geval vaak lage resolutie/kwaliteit/grootte, naar een volledige fullscreen te trekken? want ook als je op het knopje fullscreen drukt, benut de video maar de helft van de schermgrootte ofzo..

ik had motorola hierover gebeld, werkt ook fantastisch onwijs handige mensen namelijk!
helpdesk zit denk ik in india trouwens... maar al die medewerkers moeten met een amerikaanse naam opnemen.. echt belachelijk lomp voor hun..

de medewerker die mij op zijn beste amerikaans wist te vertellen dat hij johnny heette, wist mij te vertellen dat er wel een alternatieve videoplayer was die dit kon, maar hij mocht mij de naam van applicaties niet geven.. nu heb ik me doodgezocht in de market en heb niets aangetroffen..

weten jullie iets?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

Dankjullie voor de antwoorden! _/-\o_
Nu weet ik het zeker, ik ga de milestone halen (=steen :+ )

Maar is dat wel zo, dat update van 2.1 naar 2.2 ook al per onderdeel kan? Ik dacht dat dat pas per 2.2 beschikbaar zou komen.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

nightshadow999 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:19:
Dankjullie voor de antwoorden! _/-\o_
Nu weet ik het zeker, ik ga de milestone halen (=steen :+ )

Maar is dat wel zo, dat update van 2.1 naar 2.2 ook al per onderdeel kan? Ik dacht dat dat pas per 2.2 beschikbaar zou komen.
2.2 zal in aparte delen te downloaden zijn -volgens google- Dus idd pas als 2.2 uitkomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Iedereen heeft het altijd over aparte onderdelen. Hoe gaat het downloaden daarvan dan in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 31-08 14:53
De applicaties die nu gebundeld zijn bij het OS worden dan los beschikbaar in de market. Denk hierbij aan de launcher, gmail, mail, message, phone en alarm apps. Zo kan google ons tussen 2.2 en 2.3 meer kleine updates in de apps geven, en bij 2.3 weer een update van de basis (OS kernel + Java VM).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Die toevoeging van het mogelijk niet (snel) updaten van de Milestone (in het Desire-nieuwsbericht), is dat een toevoeging van Tweakers, of is dat bevestigd?

Ik kan me niet indenken waarom Motorola de Droid wel, en de Milestone niet zou updaten. Ze zijn immers vrijwel identiek, en de Milestone is tenslotte ook naar 2.1 bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nog niks bevestigd... Eer dat de Desire 2.2 heeft, draaien wij Milestoners er al lang op...
HTC Hero eigenaars draaien nog steeds op Android 1.5 en die wachten al maaaaaaaanden op 2.1 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Waarschijnlijk komt dat vanwege:
nieuws: Motorola: Milestone niet geschikt voor alle ontwikkelaars
http://androidheadlines.c...e-developers-buy-htc.html

[ Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 21-05-2010 12:10 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

De Milestone draait vrijwel identieke software als de Nexus One. Als je naar HTC kijkt hebben die Sense, en daar moet bijna heel Froyo naar aangepast worden. De Milestone heeft dat probleem niet. Ik denk zelf dat wat ze zeggen voor de Nexus One ook voor de Milestone geldt, oftewel we krijgen in de komende weken al Froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Hier staat dat de milestone ook een upgrade krijgt naar 2.2: http://www.androidplanet....android-2-2-alle-details/. Iets later dan de droid.

Maar als adobe/motorola zich aan de belofte wil houden dat de milestone flash gaat krijgen, en dat hebben ze gezegd, dan moet het nu ook wel. Want flash zal alleen op 2.2 komen...

[ Voor 3% gewijzigd door Morgoth op 21-05-2010 13:03 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.