The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Met gamen heeft het niks te maken, maar ik ben wel benieuwd naar jouw kabelmanagement. Zit dat allemaal achter die dubbele wand? Ziet er mooi clean uit zoTitu schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:28:
Hierbij mijn werk/game setup.
Twee weken geleden zelf de achterwand gemaakt. Ik weet dat ze kant e klaar te koop zijn alleen vond ik die qua prijs te gek. Dus zelf maar aan het klussen geweest.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgende stap is 2x dezelfde monitor fixen!

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Heb je foto hoe het er bij je uit ziet?Dwarlorf schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 06:10:
[...]
Dat is echt persoonlijk. Ik zweer bij mijn 43 inch 4k monitor. pricewatch: LG 43UN700-B Zwart Maar de meeste tweakers zullen dat "afkeuren" omdat ze denken dat het te groot is. . Hangt er ook van af wat je er precies mee wil gaan doen. Ik speel vooral strategy games dus fps is (voor mij) van ondergeschikt belang, en mijn monitor doet ook dienst als 'tv'. Dus Ips voor de mooie kleuren. En ik vind het heerlijk voor dingen als excel waarbij je kunt kiezen voor veel horizontale ruimte of verticale ruimte. Dus je hebt ruimte voor 2 bestanden naast elkaar of onder elkaar om dingen te kunnen vergelijken. In feite zijn het 1080 schermen in een vierkant zonder bezels er tussen.
Ben wel benieuwd.
Rick13 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:05:
[...]
Heb je foto hoe het er bij je uit ziet?
Ben wel benieuwd.
Dwarlorf schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:10:
[...]
'Back to basics'! Ik ben terug gegaan naar één 43" monitor. Hij hangt strak tegen de muur (1,5 cm tussen muur en achterkant monitor) met de pricewatch: Vogel's THIN 405 ExtraThin Platte tv-beugel Zoals gewoonlijk te lui om de kabel-spaghetti-junction te fatsoeneren.
[Afbeelding]
(verre) Toekomstplannen:
Luidsprekers aan de muur. (Of ooit nieuwe kleinere luidsprekers met een subwoofer).
Zwevende la weer weg. Computer en audioapperatuur wegwerken in een kast of ladeblok.
Draadloze muis
Misschien ooit een draadloos toetsenbord.
Fantasieën:
Computer en audio in bureaublad wegwerken
Een monitor als onderdeel van het bureaublad.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Klopt helemaal, zit allemaal achter de panelen verwerkt. Er is 18mm ruimte tussen de panelen en de muur. Genoeg ruimte voor de kabels.Vrijdag schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:54:
[...]
Met gamen heeft het niks te maken, maar ik ben wel benieuwd naar jouw kabelmanagement. Zit dat allemaal achter die dubbele wand? Ziet er mooi clean uit zo
hoe plaats jullie inventaris: game pc zo hij meteen uit uitgevouwenis ? ipv link ?
case aan gepast zo 280 rad met 2x 140mm in past
ook al totaal geen last van extra geluid waar sub staat komt hij nog op svs soundpath te staan die morgen binnen komen. en dan word rest van kabels nog beetje weg gewerkt
wat ook nog beetje op foto staat is
Fii M15 + shanling me700
Klipsch r-115sw
AEG AX91-604DG ( lucht filter )
Garmin Fenix 6 Pro - Zwart - 47 mm
vliegmepper

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

LG 55 inch B9
PS5
Xbox series X
Switch (nog niet aangesloten)
Wat je niet ziet:
Bureau met game pc:
5600x
3070ti
16gb ram
1tb pci-e 4 SSD.
[Voor 15% gewijzigd door FrankoNL op 28-05-2022 18:56]
Netjes gedaan zo'n achterwand. Zit daar ook al een tijdje over te twijfelenTitu schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:28:
Hierbij mijn werk/game setup.
Twee weken geleden zelf de achterwand gemaakt. Ik weet dat ze kant e klaar te koop zijn alleen vond ik die qua prijs te gek. Dus zelf maar aan het klussen geweest.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgende stap is 2x dezelfde monitor fixen!
Beetje late reactie maar wat is dat voor fancy schermpje in je behuizing?Negakinu schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:18:
Ik had de laatste update van mijn setup hier nog niet gepost. Heb zo'n curved light bar toegevoegd.
[Afbeelding]

Specs:
- TV: 65" LG OLED
- Console: PS5
- Handheld: Steam Deck 512GB
- Speakers: Klipsch R-110SW, RP-250C, 2x RP-260F, 2x RP-8000F. En 2x Q Acoustics 7000LRi.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick
Dat is een 5" Raspberry PI HDMI schermpje van Amazon. Het scherm wordt gevoed door usb. Ik heb een gat gezaagd in de mesh PSU shroud van mijn Lancool 2 en daar dat scherm ingeschroefd. Daarna heb ik een 3d frame eromheen laten printen. Op het schermpje, dat nu als tweede desktop wordt herkend door Windows, draait Aida64.Redax schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:01:
[...]
Beetje late reactie maar wat is dat voor fancy schermpje in je behuizing?
[Voor 44% gewijzigd door Negakinu op 30-05-2022 10:07]
too old, too cold

enjoy!
And what did the US of A do? They made this ugly model.
Btw, This ugly model was de SNES die we als eerste hadden via de videotheek, met een speciale scart kabel om kleur te krijgen hier in NL. Uiteindelijk verkocht niet lang daarna of omgeruild voor de EU versie.
Die US variant is wel heel apart. Stiekem zo lelijk dat die toch mooi is.

yep, de speciale scart kabel was gewoon een RGB kabel, beeld was zeker een stuk scherper dan de standaard RCA (tulip) stekkerArunia schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:45:
@dexx2233 Leuk gedaan!
And what did the US of A do? They made this ugly model.
Btw, This ugly model was de SNES die we als eerste hadden via de videotheek, met een speciale scart kabel om kleur te krijgen hier in NL. Uiteindelijk verkocht niet lang daarna of omgeruild voor de EU versie.
Die US variant is wel heel apart. Stiekem zo lelijk dat die toch mooi is.

ik zei het ook op een manier van... Amerika moet het weer zo nodig anders doen

Toe maar, beste collectie en je praat er vol passie over. Dit verdient eigenlijk ook wel een vermelding in het Retro console topicdexx2233 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:54:
@Ricepuppet is bij mij geweest en heeft een mooie video gemaakt over mij en de collectie in m'n game roomYouTube: Character Unlocked EP6 | Johan Veenstra's Arcade and Gaming Collecti...
enjoy!

Ook wel kudo's naar @Ricepuppet hoe de beelden worden opgenomen en uiteindelijk worden gemonteerd

Enigste wat ik snap is waarom er geforceerd in het Engels gepraat moet worden, in het Nederlands met ondertiteling is geen optie?

Thanks!Tux3.14 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:55:
[...]
Toe maar, beste collectie en je praat er vol passie over. Dit verdient eigenlijk ook wel een vermelding in het Retro console topic![]()
Ook wel kudo's naar @Ricepuppet hoe de beelden worden opgenomen en uiteindelijk worden gemonteerd![]()
Enigste wat ik snap is waarom er geforceerd in het Engels gepraat moet worden, in het Nederlands met ondertiteling is geen optie?
De reden dat alles Engels is, is omdat ik met mijn YT Channel een jaar of 4 geleden daarnaartoe ben over gestapt. De Nederlandse 'markt' is wat mij betreft een hele andere categorie qua gaming (Let's Plays/streaming content)
Vrijwel al mijn viewers komen uit Amerika, gezien de 'markt' daar nog meer 'booming' is dan hier. Vandaar, het Engelse gedeelte.
- de rest van de Character Unlocked video's zijn ook in het Engels b.t.w. - :)
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
thanks!!!, kwa spullen is het een beetje teveel.....Sp33dFr34k schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:36:
Verbaast me elke keer weer hoe je het allemaal in je appartment gestouwd krijgt Johan, leuke video

[Voor 90% gewijzigd door van der Berg op 12-06-2022 16:23]
Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro
Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro
Mooie collectie ! Welk model CRT gebruik je?dexx2233 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:54:
@Ricepuppet is bij mij geweest en heeft een mooie video gemaakt over mij en de collectie in m'n game roomYouTube: Character Unlocked EP6 | Johan Veenstra's Arcade and Gaming Collecti...
enjoy!

thanks!!

Heel gaaf! Alleen al die apparatuur.... Als ik kijk naar mijn drie stoppen ga ik zoiets hier nooit kunnen doenJacobsT schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:01:
Dit weekend de tweede editie gehouden van onze homelan. Plek genoeg in men gameroom en iedereen kan comfortabel zitten. 10 Desktops kunnen plaatsen zonder issue!
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Haha bedankt. Ik zei altijd tegen men vrouw, als we verhuizen wil ik plek voor een dedicated gameroom. Men kantoor is beneden op het gelijkvloers en boven nu een hele vette gameroom die we aan het bouwen zijn.Vrijdag schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:50:
[...]
Heel gaaf! Alleen al die apparatuur.... Als ik kijk naar mijn drie stoppen ga ik zoiets hier nooit kunnen doen![]()
Eerste deel van de nieuwe uitbreidingen aangekomen.
Tijd voor een hele zooi Arcade kasten! Neo Geo MVSX ook onderweg en een paar van de nieuwe legacy cabinets van Arcade1up in pre-order.

Op de LAN foto zie je het niet goed omdat er een tafel voor staat maar ik heb ook best wel een vette simrig waar ik trots op ben.
[Voor 44% gewijzigd door JacobsT op 13-06-2022 11:16]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Helaas een wat mindere foto qua kwaliteit maar zo ziet het eruit met de Playseat:
Het tweede deel van de gameroom is ingericht als console (retro) area. Hier liggen alle consoles die ik als kind in mijn bezit heb gehad. De mini versies dienen voor gemak (hdmi) en de ruimte wordt vooral door de kinderen gebruikt. Hier is 1 RGB zone aanwezig en een combinatie van retro posters/platen en recentere gameposters. Inmiddels is er nog een Denon soundbar voor de TV bijgekomen, verder is deze ruimte vrij stabiel.
Deze had ik even gemist zo te zien.Rick13 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:57:
Ziet er netjes uit.
Hoe lang is je bureau? En waar staat de pc?
Uit mn hoofd 1.80 (de monitor is 96 cm breed).
Dat kleine zilveren kastje op de zwevende plank rechts tussen de monitor en de speaker is mijn pc.
Super gaaf zeg! die retro hoek is toch wel mijn jongensdroomOFV schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:33:
Ik heb een zolderkamer ingericht als gameroom bestaande uit 2 delen. Onderstaand is mijn werkplek maar ook de plek waar ik kan simracen en Xbox games speel. Inmiddels is de Xbox One X vervangen voor een Series X. Door gebruikt te maken van lange kabels kan de monitor naar voren gezet worden waardoor deze dicht bij de Playseat komt te staan(de plank boven keyboard/muis). Ik heb drie RGB zones aangelegd die via Wifi aangestuurd worden. Rechts heb ik een kast met retro spellen. In deze kast liggen alleen games waar ik goede herinneringen aan heb. Ik vind het leuk om SF II spullen te verzamelen, dat verklaart o.a. de SF II 1up arcadekast.
[Afbeelding]
Helaas een wat mindere foto qua kwaliteit maar zo ziet het eruit met de Playseat:
[Afbeelding]
Het tweede deel van de gameroom is ingericht als console (retro) area. Hier liggen alle consoles die ik als kind in mijn bezit heb gehad. De mini versies dienen voor gemak (hdmi) en de ruimte wordt vooral door de kinderen gebruikt. Hier is 1 RGB zone aanwezig en een combinatie van retro posters/platen en recentere gameposters. Inmiddels is er nog een Denon soundbar voor de TV bijgekomen, verder is deze ruimte vrij stabiel.
[Afbeelding]

TV: Samsung 50 inch (TU8000)
Console: Xbox Series X
Geluid: JBL soundbar met subwoofer
Volgende stap gaat waarschijnlijk een OLED worden. En ja, ik heb een lichte obsessie met kamerplanten!
[Voor 3% gewijzigd door BvanOsch op 14-06-2022 22:55]
LG C1 '55
Show je woonkamer topic?BvanOsch schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:31:
Woonkamer:
TV: Samsung 50 inch (TU8000)
Console: Xbox Series X
Geluid: JBL soundbar met subwoofer
[Afbeelding]
Volgende stap gaat waarschijnlijk een OLED worden. En ja, ik heb een lichte obsessie met kamerplanten!

Geintje hoor. Toffe ruimte. Kamerplanten zijn niets mis mee, maakt het juist sfeervol vind ik.

Wat zouden jullie aanraden?
Mooie set-up. Maar die Xbox is toch niet zo lastig te halen? https://www.xbox.com/nl-nl/configure/8WJ714N3RBTLChester schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:09:
De laatste tijd bijna alleen maar in de woonkamer zitten gamen, dus dat is nu ook een gameroom geworden
[Afbeelding]
Specs:Ik moet zeggen, gamen met 7.1 surround is best vet
- TV: 65" LG OLED
- Console: PS5
- Handheld: Steam Deck 512GB
- Speakers: Klipsch R-110SW, RP-250C, 2x RP-260F, 2x RP-8000F. En 2x Q Acoustics 7000LRi.
Nu nog een keer een Series X zien te halen
Heb je hem binnen enkele dagen in huis.
Tnx, ondertussen had ik er al eentje kunnen kopenloki504 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:39:
[...]
Mooie set-up. Maar die Xbox is toch niet zo lastig te halen? https://www.xbox.com/nl-nl/configure/8WJ714N3RBTL
Heb je hem binnen enkele dagen in huis.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick
De wel bekende billy is een goede optie, en eventueel gecombineerd met de genby.leonard_nl schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:03:
Ik zit met het volgende. Ik heb een nieuwe gameroom. Pakweg 20 vierkante meter. Moet ruim 500 games (waarvan 400 in DVD case) onderbrengen. Ik zoek naar een mooie, niet al te dure manier om ze te displayen, het liefst met compartimenten in een meubel die ik kan aanpassen naar de verschillende doosjes/hoesjes.

Staat er hier ook een paar, aangevuld met wat planken.
https://tweakers.net/aanbod/user/461683/
https://cd-rek.nl/product-categorie/cd-rek-producten/leonard_nl schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:03:
Ik zit met het volgende. Ik heb een nieuwe gameroom. Pakweg 20 vierkante meter. Moet ruim 500 games (waarvan 400 in DVD case) onderbrengen. Ik zoek naar een mooie, niet al te dure manier om ze te displayen, het liefst met compartimenten in een meubel die ik kan aanpassen naar de verschillende doosjes/hoesjes.
Even ter aanvulling, @leonard_nl: in het verleden had ik een hele rits Gnedby's en diens voorloper gebruikt om CD's en DVD's in te stallen. Voor mijn LP's gebruikte ik een Kallax kast.
Een tijd terug ben ik overgestapt op kasten van CD-rek.nl en dat bevalt me meer dan prima! Meer ruimte, mooie(re) uitstraling en minder wiebelig dan die Ikea krengen.
M'n ouders hebben (een deel van) hun boekenkasten vervangen met die van dezelfde site. Ook een wereld van verschil.
Plus: de eigenaar is een ouwe baas!

[Voor 33% gewijzigd door SannrHerr op 23-06-2022 12:23]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Zo gek hoeft het soms voor mij niet. Ben tevreden met mijn bescheiden gamehoekje in mijn kantoor/hobbykamer/gameroom.
Processor: AMD Ryzen 5600x
Cooling: Corsair iCUE H100i Elite Capellix
Mobo: Asrock Velocita X570
RAM: 16 GB Corsair Vengeance RGB Pro
GPU: AMD 6700XT
Case: Corsair iCUE 220T RGB Airflow
En in de andere hoek mijn dedicated Windows 11 thuiswerkplek en stiekem erbij geslopen is mijn HP Probook welke draait op EndeavourOS Linux met KDE Plasma. Eigenlijk zo'n beetje prive mijn daily driver.
[Voor 36% gewijzigd door Dograver op 30-06-2022 21:32]
PSN-ID Dograver
KnapOFV schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:33:
Ik heb een zolderkamer ingericht als gameroom bestaande uit 2 delen. Onderstaand is mijn werkplek maar ook de plek waar ik kan simracen en Xbox games speel. Inmiddels is de Xbox One X vervangen voor een Series X. Door gebruikt te maken van lange kabels kan de monitor naar voren gezet worden waardoor deze dicht bij de Playseat komt te staan(de plank boven keyboard/muis). Ik heb drie RGB zones aangelegd die via Wifi aangestuurd worden. Rechts heb ik een kast met retro spellen. In deze kast liggen alleen games waar ik goede herinneringen aan heb. Ik vind het leuk om SF II spullen te verzamelen, dat verklaart o.a. de SF II 1up arcadekast.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mooie collectieBoomSlang schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:02:
[...]
De wel bekende billy is een goede optie, en eventueel gecombineerd met de genby.![]()
Staat er hier ook een paar, aangevuld met wat planken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou dit heb ik al een tijdje uitgesteld maar wilde het nu dan toch wel eens posten, het is nog lang niet klaar maar dan voor nu maar een progress foto. Dit is mijn game kamer die bestaat uit 3 delen. Mijn bureau , gamekast en consolekast. Tegenwoordig speel ik het merendeel van de tijd games op de PC maar vroeger was dat wel anders! Het grootste deel van mijn verzameling ( en thank god I did ) heb ik verzameld rond 2010-2015. Ik was jong en verdiende goed toen ik nog bij mijn ouders woonde dus heb toen alles gekocht wat ik wilde hebben. Sommige consoles heb ik dubbel omdat de deal too good was of omdat ik later een beter model kon krijgen. Sinds vorige maand heb ik wat games in plastic cases zitten en de mooiste zitten in een acryllic case.
Verbeter punten aan mijn setup zijn bijvoorbeeld, dat ik nog een deur moet maken in deze kamer en verder wil ik eigenlijk alles in de kamer wit maken ( waar het vroeger allemaal zwart moest )
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag, verder ga ik vanaf nu updates plaatsen

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3
Is de camera / leds / etc. voor streamen of working from home? Verder hele fraaie setup!koelebobes schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:27:
Goedenavond,
Nou dit heb ik al een tijdje uitgesteld maar wilde het nu dan toch wel eens posten, het is nog lang niet klaar maar dan voor nu maar een progress foto. Dit is mijn game kamer die bestaat uit 3 delen. Mijn bureau , gamekast en consolekast. Tegenwoordig speel ik het merendeel van de tijd games op de PC maar vroeger was dat wel anders! Het grootste deel van mijn verzameling ( en thank god I did ) heb ik verzameld rond 2010-2015. Ik was jong en verdiende goed toen ik nog bij mijn ouders woonde dus heb toen alles gekocht wat ik wilde hebben. Sommige consoles heb ik dubbel omdat de deal too good was of omdat ik later een beter model kon krijgen. Sinds vorige maand heb ik wat games in plastic cases zitten en de mooiste zitten in een acryllic case.
Verbeter punten aan mijn setup zijn bijvoorbeeld, dat ik nog een deur moet maken in deze kamer en verder wil ik eigenlijk alles in de kamer wit maken ( waar het vroeger allemaal zwart moest )
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag, verder ga ik vanaf nu updates plaatsen
Wellicht beter geschikt voor het show je build topic: Het Show je Build! TopicScrtz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:07:
Verhuisd en een nieuwe case lijkt mij tijd voor een nieuwe post!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vroegah in 2016 was ik een fervent live-streamer, nu is het af en toe. Ik heb wel de beste Zoom vergadering kwaliteit 😂Thomas schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:28:
[...]
Is de camera / leds / etc. voor streamen of working from home? Verder hele fraaie setup!
Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3
Dank je! Niet alle PC kasten lenen zich voor zo'n cleane inbouw, maar de Lancool serie is er erg geschikt voor. Het enige nadeel is dat je niet meer snel van kast wisselt, omdat niemand een 2e hands kast wilt kopen waar je een enorm gat in gezaagd hebt.elsympatico schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:38:
Negakinu prachtig gedaan dat raspberry pi schempje.

[Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 25-07-2022 10:19]
too old, too cold
Dus alles gaat richting zolder. En wil een homecinema / gameroom maken. Dus waarschijnlijk de atmos set uitgebreid en wellicht het racen wat uitbreiden. Ohja en waarschijnlijk meer lichten. Ben ik nogal gek van zoals je in de filmpjes ziet.
De gear:
Hopelijk ook een dedicated VR stuk, zal nieuwe foto's posten alsnde mancave af is

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Met een pakje zwarte tie ribs kun je snel en goedkoop veel winst boeken. En dit is nog handiger: https://www.allekabels.nl...elbinder/klittenband.html
Haha je wilt niet weten hoeveel kabels er lopen. Ondertussen is alles netjes, maar vrees dat ik de hele mikmak bij de verhuizing alsnog opnieuw moet doen. Doordat het een zit sta bureau is en ik hem een tijdje niet meer omhoog had gedaan kwam het stekkerblok los en geen zin meer om alles voor de foto netjes te krijgen dat kostte me uiteindelijk nog een uurOFV schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:03:
Zoveel geld uitgeven en dan het cable management vergeten. Twee voorbeelden hierboven.![]()
Met een pakje zwarte tie ribs kun je snel en goedkoop veel winst boeken. En dit is nog handiger: https://www.allekabels.nl...elbinder/klittenband.html

Ondertussen verhuisd, maar dat was geen pretje met kabels en monitoren, TV en bureau en noem maar op. MaarSnippertje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:54:
[...]
Haha je wilt niet weten hoeveel kabels er lopen. Ondertussen is alles netjes, maar vrees dat ik de hele mikmak bij de verhuizing alsnog opnieuw moet doen. Doordat het een zit sta bureau is en ik hem een tijdje niet meer omhoog had gedaan kwam het stekkerblok los en geen zin meer om alles voor de foto netjes te krijgen dat kostte me uiteindelijk nog een uur

Ben nog niet 100% Tevreden, dus tips zijn welkom. En vooral de hitte is nog een probleem met maar één raam dat open kan. Lekker wat foto's met RGB verlichting geschoten natuurlijk

Geen tip, wel een vraag: waar haal ik zo'n vriendin die dit goedkeurd?Snippertje schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:37:
[...]
Ondertussen verhuisd, maar dat was geen pretje met kabels en monitoren, TV en bureau en noem maar op. Maarvan mijn vriendin mocht ik de zolder gebruiken. Dus daar gebruik van gemaakt door er direct ook een VR room van te maken (HTC vive pro). Alles zo netjes mogelijk proberen te maken en erg blij mee, voor het VR gedeelte is erg leuk en ik kan een vrij grote ruimte maken. Ook biedt het ruimte om mijn 5.1.2 set uit te breiden. En heb een gaming laptop voor als er vrienden langskomen, zodat we samen kunnen gamen.
Ben nog niet 100% Tevreden, dus tips zijn welkom. En vooral de hitte is nog een probleem met maar één raam dat open kan. Lekker wat foto's met RGB verlichting geschoten natuurlijkTips zijn welkom:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Het meest indrukwekkende vind ik eigenlijk nog dat je in 2 maanden tijd verhuisd bent en je mancave al helemaal tip top in orde lijkt te zijnSnippertje schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:37:
[...]
Ondertussen verhuisd, maar dat was geen pretje met kabels en monitoren, TV en bureau en noem maar op. Maarvan mijn vriendin mocht ik de zolder gebruiken. Dus daar gebruik van gemaakt door er direct ook een VR room van te maken (HTC vive pro). Alles zo netjes mogelijk proberen te maken en erg blij mee, voor het VR gedeelte is erg leuk en ik kan een vrij grote ruimte maken. Ook biedt het ruimte om mijn 5.1.2 set uit te breiden. En heb een gaming laptop voor als er vrienden langskomen, zodat we samen kunnen gamen.
Ben nog niet 100% Tevreden, dus tips zijn welkom. En vooral de hitte is nog een probleem met maar één raam dat open kan. Lekker wat foto's met RGB verlichting geschoten natuurlijkTips zijn welkom:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

The devil is in the details.
Prioriteiten stellen. De rest van het huis is nog onbewoonbaarHahn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:50:
[...]
Het meest indrukwekkende vind ik eigenlijk nog dat je in 2 maanden tijd verhuisd bent en je mancave al helemaal tip top in orde lijkt te zijn

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |
Erg mooie mancave zo zeg, damn!Snippertje schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:37:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Ben wel benieuwd of die Atmos speakers zo wel tot hun recht komen met een schuin plafond, omdat ze het moeten hebben van het weerkaatsen van het geluid. Misschien kun je ze nog ophangen?

Bizar verschil tussen mijn game room toen ik 16 was hahaha siuuuu
De super famicom was toen net uit en ik had de Amerikaanse uitvoering. Mijn setup was toen een normale stoel, had wel een nieuwe Sony CRT triniton 55CM

- Atari 2600
- *edit* typo [~Dwarlorf] ;) *edit*
- NES
- C64 MK II
- Neo Geo
- Super gfx
- Super NES+wildcard II

Als ik zie wat jullie setups kosten >6K euro
Ik heb nu een bovengemiddelde PC met coin ups erop voor de retro games en alle consoles verkocht, ik ben geen verzamelaar en kost zoveel ruimte alles bij elkaar.
Wat voor "muismat" is dat?Motaro schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:57:
na ruim 10 jaar weer terug naar 5,1 voor mijn pc en alles lekker draad loos gegaan G915 + G903. ende van jaar tijd voor new GPU nu nog 1070 wil dan voor 3070+ gaan. games nu speel kan ik bijna max settings spelen maar wil wat meer zo zeker van ben 60+ fps
hoe plaats jullie inventaris: game pc zo hij meteen uit uitgevouwenis ? ipv link ?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
case aan gepast zo 280 rad met 2x 140mm in past
[Afbeelding]
ook al totaal geen last van extra geluid waar sub staat komt hij nog op svs soundpath te staan die morgen binnen komen. en dan word rest van kabels nog beetje weg gewerkt
[Afbeelding]
wat ook nog beetje op foto staat is
Fii M15 + shanling me700
Klipsch r-115sw
AEG AX91-604DG ( lucht filter )
Garmin Fenix 6 Pro - Zwart - 47 mm
vliegmepper

Een atari 2700. Ik kende het niet, was een prototyoe blijkbaar. Nu ben ik benieuwd of het niet een tikfoutje van je is en dat de 7 een 6 moet zijn.Ray187 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:29:
Wat een gave rooms zitten ertussen zeg![]()
Bizar verschil tussen mijn game room toen ik 16 was hahaha siuuuu
De super famicom was toen net uit en ik had de Amerikaanse uitvoering. Mijn setup was toen een normale stoel, had wel een nieuwe Sony CRT triniton 55CMen dan de games consoles.
RGB aansluiting was toen de shit
- Atari 2700
- NES
- C64 MK II
- Neo Geo
- Super gfx
- Super NES+wildcard II
![]()
Als ik zie wat jullie setups kosten >6K euro
Ik heb nu een bovengemiddelde PC met coin ups erop voor de retro games en alle consoles verkocht, ik ben geen verzamelaar en kost zoveel ruimte alles bij elkaar.

Haha ik was 6 weken vrij, dat hielp wel wel. Rest van het huis is ook zo goed als klaar, maar prioriteiten hèHahn schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:50:
[...]
Het meest indrukwekkende vind ik eigenlijk nog dat je in 2 maanden tijd verhuisd bent en je mancave al helemaal tip top in orde lijkt te zijn

Ja ophangen kan, maar moet zeggen valt niet tegen. Maar eigenlijk moet ik mijn receiver en speakers upgraden voor de ruimte. Ideaal zou zijn 7.1.4 ipv. Maar voor nu is het even voldoende. Audyssey maakt een hoop goedCerenas schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:26:
[...]
Erg mooie mancave zo zeg, damn!![]()
Ben wel benieuwd of die Atmos speakers zo wel tot hun recht komen met een schuin plafond, omdat ze het moeten hebben van het weerkaatsen van het geluid. Misschien kun je ze nog ophangen?

Haha, ik had alle spullen al zo'n beetje. Ik had niet langer single moeten zijn. Ze wist waar ze aan begonMeltedForest schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:43:
[...]
Geen tip, wel een vraag: waar haal ik zo'n vriendin die dit goedkeurd?

Ja ik zit zelf nog aan Nanoleafs oid te denken. Nu vooral met de VR bezig. F1 en Half Life Alex zijn wel echt heel gaaf.Docslik schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:10:
Heel gaaf! Weinig tips, alleen iets waar ik zelf lekker op zou gaan: van die neon retro letters op de muur. Past wel bij de kleurrijke zolder!
Enige "specificaties" :
- Wanden Nardo Grijs
- Kozijnen Mat Wit
- Plafond Mat wit
- Vloer PVC IVC Beton
- Plinten hoog wit
- Hang / Sluitwerk Mat Zwart
- Design Radiator / Leidingwerk Mat Zwart
- Drukmeter Radiator
- 3 Punts Verlichting Industrial Grijs Gearwood
- Stopcontacten / Dimmer Mat Zwart
- Raamdecoratie Duo Rol Semi verduisterend Grijs
Kleine impresse hoe t er nu voorstaat :
Volgende stap zal zijn het plaatsen van de constructie voor het werkblad, welke een breedte zal hebben van ongeveer 4.08m, een diepte van 90cm en een dikte van 39mm. Het werkblad zal rusten op een nog te plaatsen balkenconstructie (wanden) en een matzwart staal H-vormig onderstel (2x). Het plaatsen van het werkblad zal de grootste uitdaging vormen daar deze afmeting niet door het trapgat past. Zal dan ook via een kraan aan de voorzijde van het huis naar binnen moeten

Als dat gereed is kan ik me focussen op de uiteindelijke plaatsing van de monitor (Dell U4919DW) middels een Ergotron HX arm (matzwart). De monitor wil ik uiteindelijk exact in het midden van het werkblad hebben dus ook dat zal nog puzzelen worden mbt juiste positie arm (moet in 1 keer goed).
To be continued !
New Build in Progress

Voor de stroomvoorziening uiteindelijk gekozen voor een oplossing van Bachmann Stekkerblokken, die je aan elkaar kunt koppelen / doorlussen. Wordt komende week alvast op de wandconstructie geplaatst (3x3 rechts, 1x3 links). Daaronder zal een grijze goot gaan komen (Hager bedradingskanaal via Elektramat).
Inmiddels was ook m'n nieuwe Noble Epic Chair binnen (Epic TX). Een ontzettend fijne stoel, hiervoor al gebruikt in zwarte variant (Epic). Uiteindelijk iemand blij mee kunnen maken en een nieuwe besteld die beter in t interieur matched. De wielen heb ik wel vervangen door de Sharkoon SW10 set. Zelfs t bedrijf die de vloer heeft gelegd gaf aan dat deze perfect voor je vloer zijn.
To be continued !
New Build in Progress
Eerste indruk na 1e positionering speakers (Edifier S2000MKIII), Monitor (Dell U4919DW) en Case (Fractal Design Torrent Grey)
To do list :
-> Speakers gaan naar Wrap & Go voor wrap zijpanelen
-> Componenten uitlijnen tbv kabeldoorvoeren
-> Ergotron HX Monitor Arm uitlijning en plaatsing
-> Kabelgoten monteren onder desk
-> Stopcontacten monteren / afwerken onder desk
Met name de HX Monitor Arm geeft me nog wat hersenspinsels, daar ik de klem in deze kit niet kan gebruiken en de daarvoor bijbehorende "bracket" zal gebruiken. Hiervoor dient een gat in het blad te worden geboord echter dit moet uiteraard in 1 keer goed 😅. Worstel met name met de positie van de bracket omdat ik de monitor exact in t midden wil.
To be continued !
New Build in Progress
Om de juiste positie te bepalen (scherm exact in het midden) heb ik uiteindelijk de klem die in de kit zit aan de voorzijde van het werkblad geplaatst, monitor erop en testen / meten. Daarmee kon ik de positie van de klem voor de muurzijde (die dus een gat in je desk vereist) uiteindelijk bepalen.
Nog wat hele kleine allignments nog aan de arm echter het is perfect gegaan pfffff (boor ff een gat in je nieuwe desk), nu kan ik gaan focussen op de kabeldoorvoeren.
To be Contin.....

[Voor 4% gewijzigd door Viper72 op 29-11-2022 19:25]
New Build in Progress
Kabeldoorvoer posities geplaatst en inmiddels klaar
Kabelgoten waren ook binnen
Speakerwrap was vorige week klaar, echt super geworden (3M Satin Battleship Grey)
Kabelgoten geplaatst, alle bekabeling is vervangen. Powercords voor monitor en de later te bouwen nieuwe desktop custom op maat gemaakt.
Alle bekabeling vanuit de monitor sleeved en afgewerkt met krimpkous
Resultaat tot vandaag (links werklaptop) , werkblad rechts wordt later de nieuwe build geplaatst
Inmiddels gestart met opbergmogelijkheden, lang over zitten tobben. Uiteindelijk gekozen voor in basis twee zwarte metalen industriële lockers, die staan nu nog op de standaard pootjes maar zullen uiteindelijk aan de wand worden gemonteerd. Hiertussen zal dan nog een plankenconstructie worden gerealiseerd. Daarboven mogelijk nog een soort van constructie van zwart steigerbuis.
To Do List voor nu :
- Speakerbekabeling afwerken met sleeve en krimpkous
- Samenstellen Cablemod Pro Coiled Keyboard Cable
Dank voor de positieve thumbs ! 👍 Fijne Dagen
To be continued 😎
New Build in Progress
Supermooi geworden Viper! Speakers zien er fantastisch uit met die wrap.Viper72 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:12:
Een update van deze kant, afgelopen weken tussen de werkdrukte veel kunnen doen en begint het steeds meer vorm te krijgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Speakerwrap was vorige week klaar, echt super geworden (3M Satin Battleship Grey)
[Afbeelding]
Kabelgoten geplaatst, alle bekabeling is vervangen. Powercords voor monitor en de later te bouwen nieuwe desktop custom op maat gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Resultaat tot vandaag (links werklaptop) , werkblad rechts wordt later de nieuwe build geplaatst
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels gestart met opbergmogelijkheden, lang over zitten tobben. Uiteindelijk gekozen voor twee zwarte industriële lockers, die staan nu nog op de standaard pootjes maar zullen aan de wand worden gemonteerd. Hiertussen zal dan nog een plankenconstructie worden gemaakt. Daarboven mogelijk nog een soort van constructie van zwart steigerbuis.
[Afbeelding]
To Do List voor nu :
To be continued 😎
Thanks ! 👍Slapabeardon schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:04:
[...]
Supermooi geworden Viper! Speakers zien er fantastisch uit met die wrap.
New Build in Progress
[Voor 3% gewijzigd door OFV op 23-12-2022 20:15]
Heb mijn gameroom ook weer iets aangepakt. Zo heb ik een nanoleaf toegevoegd en mijn stuurtje nu zo geplaatst dat ik doormiddel van mijn hoog laag bureau eenvoudig VR of via het beeldscherm kan gamen door het te kantelen. Cable menagement is echt een hell, maar het is wat waard. Zie hier het resultaat.Snippertje schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:37:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
En in beeld + Met gamen ook erg vet trouwens.
Echt heel gaaf!!Viper72 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:12:
Een update van deze kant, afgelopen weken tussen de werkdrukte veel kunnen doen en begint het steeds meer vorm te krijgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels gestart met opbergmogelijkheden, lang over zitten tobben. Uiteindelijk gekozen voor in basis twee zwarte metalen industriële lockers, die staan nu nog op de standaard pootjes maar zullen uiteindelijk aan de wand worden gemonteerd. Hiertussen zal dan nog een plankenconstructie worden gerealiseerd. Daarboven mogelijk nog een soort van constructie van zwart steigerbuis.
[Afbeelding]
To Do List voor nu :
To be continued 😎
één vraagje (en misschien stond het wel ergens maar dan overheen gelezen ;-) )
Wat voor een stands zijn dat waar deze boxen op staan?
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Thanks !! 👍OFV schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:15:
Volg de updates met veel plezier. Begint prachtig te worden.
New Build in Progress
Bedankt ! 👍martin484 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:51:
[...]
Echt heel gaaf!!
één vraagje (en misschien stond het wel ergens maar dan overheen gelezen ;-) )
Wat voor een stands zijn dat waar deze boxen op staan?
De monitor statieven heb ik uiteindelijk hier vandaan :
https://www.gear4music.nl...Gear4music-Set-van-2/1DP7
New Build in Progress
[PC]
AMD 5950x + Gigabyte 4090 Gaming OC Custom watercooled
[MONITOR]
Samsung Oddyssey G9 (2020)
[TV]
LG C9 55inch
[VR]
Quest 2
[Voor 39% gewijzigd door juggle op 25-12-2022 16:09]
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Ziet er echt super strak uit. Vooruitkijkend naar de toekomst een beetje hoe ik het ook zelf graag willen hebben. Met mogelijkheid om bij uitzetten van Philips Hue kleuren en RGB binnen het systeem de ruimte ook te kunnen gebruiken voor zakelijk video conferencing.Viper72 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
To Do List voor nu :
To be continued 😎
Tweetal vragen voor je:
1) Het blad vind ik er fraai uit zien, ik vroeg mij af wat voor materiaal/(lak)kleurstelling is dit?
2) Zo op de foto's / video's iets lastig inschatten, maar ik schat circa 400 x 80 cm? Hoe zit het met je formaat qua stabiliteit met de 2 poten en de MDF wand constructie? Je hebt het bureau volgens mij niet verankerd aan de muur voor zover ik kan zien? Hoe stevig staat dit? Hoe schat je de belastbaarheid in?
Superbedankt ! 👍Ziet er echt super strak uit
Tweetal vragen voor je:
Werkblad heeft en kern van spaanplaat voorzien van een HPL (High Pressure Laminate). Er waren diverse kleurstellingen mogelijk, hier gekozen voor de "Rustend Hout" variant, met name rondom de grijs / zwarte tinten en patroon gezien de uiteindelijke gewenste industriële look in zijn geheel.Het blad vind ik er fraai uit zien, ik vroeg mij af wat voor materiaal/(lak)kleurstelling is dit?
Geen zorgen...kan je verzekeren dat je hierop met een paar man flink los kan gaan 👍 😎Zo op de foto's / video's iets lastig inschatten, maar ik schat circa 400 x 80 cm? Hoe zit het met je formaat qua stabiliteit met de 2 poten en de MDF wand constructie? Je hebt het bureau volgens mij niet verankerd aan de muur voor zover ik kan zien? Hoe stevig staat dit? Hoe schat je de belastbaarheid in?
Werkblad is qua maatgeving standaard 4.10m breed, 90cm diep en 39mm dik. Een interieurbouwer die voornamelijk winkelinterieurs op maat bouwt woont hier achter me en was bereid me te helpen. Hij heeft het blad uiteindelijk na diverse opmetingen aan beide zijkanten aangepast tot de 4.08 meter die we exact nodig hadden.
Ik heb vooraf lang zitten tobben rondom de wandconstructie. Oorspronkelijke idee was om het blad in zijn geheel zwevend te plaatsen, echter daarvoor was een dwarsbalk (bv aluminium) nodig om het gewicht zonder onderstel goed te kunnen dragen.
Uiteindelijk besloten om toch voor een metalen onderstel te gaan in matzwart, 2x H-kokerconstructie rondom overal 10cm dikte. Beide onderstellen staan op een afstand van 1m vanaf elke zijmuur, en op 10cm afstand van de wandconstructie, om daarmee ook nog ruimte te houden voor de kabelgoten (en mogelijkheid om de deksels van de kabelgoot te verwijderen wanneer nodig).
Voor de MDF wandconstructie gaf de interieurbouwer aan dat een dikte van 2cm zat is voor t gewicht en belasting icm het onderstel. Hoogte MDF panelen op 15cm voor ruimte stroomvoorziening en kabelgoten.
Rondom verankering, we hebben alleen aan beide muurzijden vd wandsconstructie twee zwarte metalen L-profielen aan t werkblad gemonteerd, en aan de lange muurzijde op de wandconstructie twee kleinere zwarte L-profielen. Dit is echter meer voor de sier, daar dit zonder al nergens meer heengaat / doorbuigt of what ever.
De metalen onderstellen staan zelfs nog los onder t blad (om daarmee qua positie nog te kunnen spelen), die zal ik zsm op de juiste plek positioneren (mm werk) en hier en daar een schroef maar zelfs dat is niet eens nodig.
Qua belasting, primair zijn de Monitor | Monitor-Arm | Speakers en de latere PC Build de zwaarste onderdelen echter liggen qua gewicht bijna geheel achterop het blad waardoor het volledig wordt opgevangen door zowel wandconstructie als onderstel.
Hoop dat dit wat duidelijker is voor je toekomstige plannen ! 👍
New Build in Progress
Ben tevreden met de resultaten :
Inmiddels de Cablemod Pro Coiled keyboard kabel samengesteld en besteld. Zal even gaan duren gezien expected shipping nu op eerste week februari staat, ik kijk er naar uit !
Komende week verder met de plaatsing van de Netgear componenten (4-poort switch & Nighthawk Satteliet) welke onder het werkblad gaan komen. De Cat6- kabel welke uit de naastgelegen kamer komt ga ik wegwerken dmv een stuk buis welke al in zwart is geschilderd, zodat dit weer matched met de rest.
To be continued !
New Build in Progress
Heel gaaf!!!
Ik ben nu ook bezig als t af is zet ik hem erop!
AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB
Ethernet bekabeling in zwart geschilderde verwarmingsbuis / Switch / Netgear Satteliet afgemonteerd :
Begonnen met twee zwarte metalen lockers, het zijn er uiteindelijk vier geworden. De lockers zullen binnenkort nog ontdaan worden van de pootjes en aan de muur worden gehangen :
Toch iets van Ikea er dan maar in 😁 ..pegboard voor de koptelefoon / headset. Board (haak posities) aangepast zodat het horizontaal geplaatst kon worden en op hoogte van speakers / monitor.
Intussen was er ook post van Cablemod :
Ondertussen een kleine start gemaakt met m'n nieuwe build (Case Fractal Design Torrent Grey), hierbij als eerste de standaard fan's vervangen door 4x Fractal Design AL-18 Prisma PWM fan's. Hierbij stickers laten maken voor de fan-hub's. Testfit (Systemboard NZXT N7 B550 / G.SKill 32Gb Sniper) :
So far this update, to be continued 👍
New Build in Progress
Aangelegde zwarte flexibele buis bleek als ik al had verwacht te gaan kromstaan uit het bureaublad. Irriteerde me er mateloos aan dus na een zoektocht de juiste buisbeugels gevonden. Superblij mee ook passend in de "Industrial Style" 😎
De metalen lockers hebben we nu zwevend aan de muur 🙂
To do list :
- Extra zelfde Locker andere kant office
- Plank boven de 4 lockers | Montage via zwart steigerbuis (hoe / wat nog in denk fase)
To be continued !
New Build in Progress
Ben momenteel bezig om mijn ideale thuiswerkplek in te richten. Eind van de maand komt mijn nieuwe bureau. Mooi op maat gemaakt van eikenhout. Werd wel tijd want werk nu al 15 jaar op een Ikea bureau van 30 euro 😂.
Verder afgelopen tijd nieuw mechanisch toetsenbord gekocht, voetensteun en nieuwe speakers. Scherm is lekker breed 49 inch. Iemand nog tips om de plek te verbeteren?
Gisteren avondje op YouTube gezeten en gezocht op productivity Setup. Hele mooie setups gezien. Vooral veel mooie ledverlichting gezien.
Misschien veel mooier om mijn laptop rechts in het kastje te leggen. Door middel van kabelmanagement kan ik mooi alles aansluiten. Scherm ga ik ophangen. Zo blijft alles mooi rustig ipv te veel zooi op het bureau.
Dit lijkt mij cool als ik er nog ruimte voor heb: https://mini-ecosysteem.nl/
[Voor 22% gewijzigd door Wackmack op 04-03-2023 08:52]
Even een vraag, dat bakje waar je de switch in hebt liggen waar heb je die vandaan,Viper72 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:13:
Even geleden, ondertussen weer wat stapjes verder :
Ethernet bekabeling in zwart geschilderde verwarmingsbuis / Switch / Netgear Satteliet afgemonteerd :
[Afbeelding]
Begonnen met twee zwarte metalen lockers, het zijn er uiteindelijk vier geworden. De lockers zullen binnenkort nog ontdaan worden van de pootjes en aan de muur worden gehangen :
[Afbeelding]
Toch iets van Ikea er dan maar in 😁 ..pegboard voor de koptelefoon / headset. Board (haak posities) aangepast zodat het horizontaal geplaatst kon worden en op hoogte van speakers / monitor.
[Afbeelding]
Intussen was er ook post van Cablemod :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ondertussen een kleine start gemaakt met m'n nieuwe build (Case Fractal Design Torrent Grey), hierbij als eerste de standaard fan's vervangen door 4x Fractal Design AL-18 Prisma PWM fan's. Hierbij stickers laten maken voor de fan-hub's. Testfit (Systemboard NZXT N7 B550 / G.SKill 32Gb Sniper) :
[Afbeelding]
So far this update, to be continued 👍
Dit zou ik ook wel willen weten eigenlijk, ziet er zeer strak uit.Rickster23 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:39:
[...]
Even een vraag, dat bakje waar je de switch in hebt liggen waar heb je die vandaan,
Rickster23 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:39:
[...]
Even een vraag, dat bakje waar je de switch in hebt liggen waar heb je die vandaan,
Na een lange zoektocht naar hoe ik dit netjes kon wegwerken onder t werkblad en er ook nog makkelijk bij kan wanneer nodig kwam ik hier op uit :Slapabeardon schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:48:
[...]
Dit zou ik ook wel willen weten eigenlijk, ziet er zeer strak uit.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o04_s01?ie=UTF8&psc=1
Vooraf meten is weten zeg ik altijd maar, hier kon ik de switch & satelliet precies netjes naast elkaar kwijt
[Voor 5% gewijzigd door Viper72 op 10-03-2023 20:39]
New Build in Progress
Dank u!Viper72 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:37:
[...]
[...]
Na een lange zoektocht naar hoe ik dit netjes kon wegwerken onder t werkblad en er ook nog makkelijk bij kan wanneer nodig kwam ik hier op uit :
Vooraf meten is weten zeg ik altijd maar, hier kon ik de switch & satelliet precies netjes naast elkaar kwijt

Kom ook even bij mij klussen als je klaar bent aubViper72 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:12:

Mijn status quo op dit moment. Achteraf gezien is het bureau veel te klein.

[Voor 41% gewijzigd door Negakinu op 11-03-2023 12:22]
too old, too cold
Weer een stapje verder, to be continued 👍
New Build in Progress
Thanks!Viper72 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:37:
[...]
[...]
Na een lange zoektocht naar hoe ik dit netjes kon wegwerken onder t werkblad en er ook nog makkelijk bij kan wanneer nodig kwam ik hier op uit :

Steigerbuis constructie ziet er ook lekker uit, hoe komt de plank erop te liggen?
[Voor 7% gewijzigd door Slapabeardon op 13-03-2023 12:33]
Prima hoor 👍Slapabeardon schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:32:
[...]
Thanks!
Steigerbuis constructie ziet er ook lekker uit, hoe komt de plank erop te liggen?
De plank zal er uiteindelijk grotendeels verzonken in geplaatst worden op de geplaatste beugels
New Build in Progress
Waar heb je die prachtige lockers vandaan?Viper72 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:48:
De metalen lockers hebben we nu zwevend aan de muur 🙂
[Afbeelding]
groet rick,

Dit topic heeft een paar honderd posts waarin mensen hun zit/sta-bureau's laten zien: Het grote zit/sta bureau's-topic (de filter 'Toon posts met afbeeldingen' staat aan).Rickster23 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:19:
Heeft er toevallig iemand een setup met een zit/sta bureau en daar voorbeelden van en mogelijk foto's van de kabel management,
groet rick,
The devil is in the details.
Komende weken verder met de steigerbuis wandconstructies, to be continued 👍😎
New Build in Progress
Onder deze constructie komt t laatste deel, wat exact ook de hoogte krijgt van de metalen lockers aan de andere kant. Qua aantal / indeling van de plankhoogtes daarin nog even mee aan het puzzelen, maar verwacht het snel helder te hebben.
To be continued !
New Build in Progress
Ik zit te denken om ook zo'n scherm te kopen, maar ik speel nog wel eens games. Doe jij dat ook en loop je dan wel eens tegen limieten aan of zo?Viper72 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:43:
Vandaag eigenlijk het gehele desk-gedeelte en m'n nieuwe build op wat details na eindelijk in de afrondfase. Heb eigenlijk geen ideeën meer wat hier nog aan toe te voegen 🤔 Ga gewoon verder met genieten ☺️
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Komende weken verder met de steigerbuis wandconstructies, to be continued 👍😎
Het ziet er trouwens leuk uit je setup.
Maar ik wist niet goed in welk topic ik dit kon laten zien.
Ik gebruik mijn asus Gaming Laptop als Console.
Ik heb hem in mijn TV kast gezet.
Ik heb mijn Gaming laptop zo ingesteld dat als je het deksel dicht doet dat mijn Gaming laptop
dan niet in de slaapstand gaat.
Alleen je hebt dan een koelings probleem.
Ik check regelmatig de temparatuur van mijn Gaming Laptop.
Er zit inderdaad ventilatie onder het deksel.
Maar hij krijgt wel genoeg koeling aan de achterkant.
Gaming Laptop is aangesloten op mijn Samsung hoge resolutie monitor.
Inderdaad je krijgt dan het gevoel dat je gaming laptop een Console is.
[Voor 15% gewijzigd door Windows10app op 25-03-2023 10:26]
Post hier jouw gameroom en probeer het praten over elkaars gameroom minimaal te houden.
Maak echte thumbnails van foto's
Bovenin kun je op afbeeldingen klikken om alleen posts met plaatjes te zien.