Op Bol.com staan de platen ook, maar daar betaal je gewoon 24 euro p.s. voor
Wauw bedankt, ik had echt gewoon even verder moeten kijken. Ik heb laatst zelfs 2x een 6 pack gekocht á €29,50 per 6-pack ( ). De volgende ronde gaat mooi bij Amazon/Ali worden. Bedankt!
Het doet absoluut, absoluut, absoluut niets.
Oke, misschien doet het wel een klein beetje wat met het geluid, maar echt niets merkbaar. Dan moet je toch echt wel de hele muur vol hangen en ook in elke hoek van je kamer een "bass trap".
Zoals ik het heb is het echt niet meer dan muurversiering.
Het doet absoluut, absoluut, absoluut niets.
Oke, misschien doet het wel een klein beetje wat met het geluid, maar echt niets merkbaar. Dan moet je toch echt wel de hele muur vol hangen en ook in elke hoek van je kamer een "bass trap".
Zoals ik het heb is het echt niet meer dan muurversiering.
Je zou Akotherm (of merkloze Polyesterwol) panelen kunnen overwegen. 60x100x5cm, en dan op de eerste en tweede reflectie punten van je speakers. Het beste is natuurlijk 15cm dikke Rockwool panelen ophangen, gebaseerd op ruimte metingen die je maakt met REW en een Umik1 microfoon, maar daar heeft niet iedereen zin in.
Afgelopen vrijdag na 8 maand wachten eindelijk mijn nieuwe scherm in ontvangst mogen nemen en wat een feest! geweldig scherm.
Mijn kantoor is tegenwoordig ook mijn thuiswerkplek en een goed scherm miste daar nog. Verder game ik graag en speel ik graag race sims. Allemaal met hetzelfde scherm. Photo editen doe ik dan weer met mijn MacBook.
Hieronder de verschillende setups.
Race setup:
Ik moet er alleen nog voor zorgen dat mijn monitor arm verder naar voren kan komen, helemaal tot aan voor bij het bureau.
Meestal gebruik ik de Oculus queut 2 die je rechts onder ziet, maar soms in langere sessies is racen op scherm ook wel fijn.
Simrig:
Deze staat in de hoek van de kamer als ik hem niet gebruik, ik kan hem simpel onder mijn bureau rijden en aansluiten met 1 keer stroom en 1 keer usb.
Game/werk setup:
PC:
Photo edit setup:
PS. let niet op de kabelmeuk onder mijn bureau, daar moet ik nog mee bezig haha.
Specs zijn:
Ryzen 9 3900x
64GB RAM
2TB NVME Samsung SSD
Gigabyte vision oc 3080
Gigabyte B550 Vision mobo
Lian Li strimer plus kabels
NZXT H510 elite kast
Mijn kantoor is tegenwoordig ook mijn thuiswerkplek en een goed scherm miste daar nog. Verder game ik graag en speel ik graag race sims. Allemaal met hetzelfde scherm. Photo editen doe ik dan weer met mijn MacBook.
Hieronder de verschillende setups.
Race setup: [Afbeelding]
Ik moet er alleen nog voor zorgen dat mijn monitor arm verder naar voren kan komen, helemaal tot aan voor bij het bureau.
Meestal gebruik ik de Oculus queut 2 die je rechts onder ziet, maar soms in langere sessies is racen op scherm ook wel fijn.
Simrig: [Afbeelding]
Deze staat in de hoek van de kamer als ik hem niet gebruik, ik kan hem simpel onder mijn bureau rijden en aansluiten met 1 keer stroom en 1 keer usb.
Overige:
Het thuiskantoor is 3.5m x 3m en 2.5m hoog. De muren zijn behandeld met Akotherm D40 absorptie panelen (2.4m2 per wand, 7.2m2 in totaal). Tevens hangen er twee RPG Skyline diffusie panelen, een dik verduisterend gordijn en heb ik met DSP correctie (REW + Umik-1) een custom EQ profiel voor mijn ruimte gemaakt, die ik via EqualiserAPO over de speakers heb draaien. Die iLoud MTM speakers hebben ingebouwde DSP correctie, met een eigen calibratie microfoon, maar ik vond de resultaten van REW + Umik-1 "beter" klinken op mijn luisterpositie.
De PC staat op een bijzet tafel die zelf heb geknutseld. Stuk massief eiken op de maat van de PC gemaakt en vier pootjes van de Gamma er onder. Het was dit of een groter bureau kopen (mijn huidige is een Jahnke Club-C van 140cm breed), maar dit vond ik uiteindelijk leuker. Oh, en er hangt zo'n dom IKEA PS2014 ding aan het plafond waar ik een RGB lamp in heb geschroefd, want sommige dingen zijn zo achterlijk dat ze vanzelf cool worden.
Pc van mijn 12 jarige zoon geupgrade van i5-4670k naar een Ryzen 5 3600. Was wel nodig voor zijn VR-set. Hij heeft 4 trackers. Heeft hij zijn upgrade zelf bij elkaar gemined met zijn vega 56, die hij inmiddels heeft vervangen voor een RTX2060.
Niet op de foto is zijn bank met 40 inch salora tv (goedkoop van zijn oom gekocht na onderhandeling) , PS3 met een soundbar.
Nu is hij aan t minen voor een 32 inch 144hz curved monitor. :-)
Kan wel merken dat pappa een tweaker is, die trouwens het cable management heeft gedaan.
Zuluman schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:31:
Pc van mijn 12 jarige zoon geupgrade van i5-4670k naar een Ryzen 5 3600. Was wel nodig voor zijn VR-set. Hij heeft 4 trackers. Heeft hij zijn upgrade zelf bij elkaar gemined met zijn vega 56, die hij inmiddels heeft vervangen voor een RTX2060.
Niet op de foto is zijn bank met 40 inch salora tv (goedkoop van zijn oom gekocht na onderhandeling) , PS3 met een soundbar.
Nu is hij aan t minen voor een 32 inch 144hz curved monitor. :-)
Kan wel merken dat pappa een tweaker is, die trouwens het cable management heeft gedaan.
Netjes! Wat ik me wel afvraag. Dat minen. Wat mined hij dat hij er nu nog zoveel winst op kan maken? Neem aan dat je met 1 videokaart niet zo snel gaat (of stroomkosten hoger hebt dan je opbrengst :-). Ben benieuwd
Netjes! Wat ik me wel afvraag. Dat minen. Wat mined hij dat hij er nu nog zoveel winst op kan maken? Neem aan dat je met 1 videokaart niet zo snel gaat (of stroomkosten hoger hebt dan je opbrengst :-). Ben benieuwd
Wat er momenteel veel gemined wordt via GPU's is ETH. Via bijvoorbeeld Nicehash kun je ook minen, waar je krijgt uitbetaald in BTC. Nadeel is dat je minimaal 0.001 BTC bij elkaar moet minen voordat je uit kunt betalen of withdrawen naar een andere wallet. Dit houdt in dat wanneer de koers slecht is en er een lage profit geld, je erg lang bezig kan zijn.
Ik zat met een 1060 op 20MH/s (€ 1,10/dag), een Vega 56 doet iets meer en levert momenteel (maar dit is sterk afhankelijk van de koersen) ± € 1,50 / dag inclusief de aftrek van stroomkosten. De verdiensten zijn echter wel (veel) hoger geweest, tot > € 5 per dag. Zou je bijvoorbeeld € 10/dag verdienen, heb je met een maandje minen € 300 bij elkaar.
[Voor 9% gewijzigd door The Executer op 27-05-2021 09:45]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Op een 2060 haal je op het moment ~€3 per dag na aftrek van de energiekosten, bron: https://minerstat.com/hardware/nvidia-rtx-2060
Volgens mij is minerstat grote onzin aan het verkopen.
Via https://whattomine.com/ kom ik uit op ongeveer €1,40 per dag. In ieder geval ben je lang bezig voordat je een 32" curved monitor hebt gemined ...
[Voor 18% gewijzigd door MeltedForest op 27-05-2021 09:50]
Dit is trouwens mijn eigen setup die ik al had gepost met een update. ik heb de 2 zijschermen vervangen en het zijn 2 dezelfde en wat slankere bezel. voedingskabeltje is inmiddels verwijderd. kabel was erg kort en paste niet ivm de lengte. inmiddels is t aangepast. main scherm is een 32 inch LG ultragear. en aan weerszijden een 24 inch AOC 24B2. Ik werk met veel getallen in excel, tekeningen, en allerlei andere referentie documenten en dan is dit heel productief. toetsenbord ook vervangen voor een G915 wireless. Net even een update pic gemaakt hoe ik er nu bijzit.
[/quote]
Hij mined ethereum. Ongeveer 0,03 ether per maand met zijn RTX2060 met een hashrate van 31 Mh/s@75watt. en 0.05 ether per maand met zijn vega 56 / 50Mh/s / 150W (die hij niet heeft verkocht). En hij heeft zijn ether op zijn top bij ca. € 3.200,- verkocht. Stroom is ca 50 euro per maand. als je even een koers van € 2.000,- per ether pakt dan x 0,08 zit je op 160 euro per maand. dan hou je er 110 aan over. Maar zoals gezegd heeft hij in 4 maanden 0.22 ether gemined x 3.200 koers verkocht (op mijn advies). 704 euro minus 200 euro electra. ik betaal 21 per kwH cent maar heb 6 kWp aan panelen en heb nog ruimte. Hij heeft dus 500 euro winst in 4 maanden.
Op een 2060 haal je op het moment ~€3 per dag na aftrek van de energiekosten, bron: https://minerstat.com/hardware/nvidia-rtx-2060
Volgens mij is minerstat grote onzin aan het verkopen.
Via https://whattomine.com/ kom ik uit op ongeveer €1,40 per dag. In ieder geval ben je lang bezig voordat je een 32" curved monitor hebt gemined ...
[/quote]
Hij mined € 175 - € 50,- = € 125 p.m. Dat is 5x zijn zakgeld. Oude monitor kan ie nog € 100 voor vangen. Nieuwe is € 350,-. Dus € 250,- bijplussen of 2 maanden minen bij huidige koers.
Ik heb voor hem cpu, memm, mobo, geheugen en kast voor 400 gekocht. en oude mobo, cpu en memm voor 175 verkocht. dus de upgrade heeft dus maar 225 gekost. Hij wil nog een grotere harddisk. de 1,5Tb hdd voor games is inmiddels vol.
Mijn oudste mined met zijn 2070 super en zijn oude Vega 56 / 1060 6 Gb. Ik met mijn 2080Ti en mijn oude vega 64. Had de vega's kunnen verkopen maar ik heb ze indertijd de vega's voor 200 euro per stuk gekocht.
dat levert nu meer op dan verkoop. samen hebben we een hashrate van 305 Mh/s@ electra is ca € 200,- maar pc's staan overdag allemaal aan ivm thuiswerken en thuis school. de oude kaarten zitten in een mining rig. netto betaal ik nu 125 euro per maand electra meer.
Hij mined ethereum. Ongeveer 0,03 ether per maand met zijn RTX2060 met een hashrate van 31 Mh/s@75watt. en 0.05 ether per maand met zijn vega 56 / 50Mh/s / 150W (die hij niet heeft verkocht). En hij heeft zijn ether op zijn top bij ca. € 3.200,- verkocht. Stroom is ca 50 euro per maand. als je even een koers van € 2.000,- per ether pakt dan x 0,08 zit je op 160 euro per maand. dan hou je er 110 aan over. Maar zoals gezegd heeft hij in 4 maanden 0.22 ether gemined x 3.200 koers verkocht (op mijn advies). 704 euro minus 200 euro electra. ik betaal 21 per kwH cent maar heb 6 kWp aan panelen en heb nog ruimte. Hij heeft dus 500 euro winst in 4 maanden
[...]
Hij mined € 175 - € 50,- = € 125 p.m. Dat is 5x zijn zakgeld. Oude monitor kan ie nog € 100 voor vangen. Nieuwe is € 350,-. Dus € 250,- bijplussen of 2 maanden minen bij huidige koers.
Ik heb voor hem cpu, memm, mobo, geheugen en kast voor 400 gekocht. en oude mobo, cpu en memm voor 175 verkocht. dus de upgrade heeft dus maar 225 gekost. Hij wil nog een grotere harddisk. de 1,5Tb hdd voor games is inmiddels vol.
Mijn oudste mined met zijn 2070 super en zijn oude Vega 56 / 1060 6 Gb. Ik met mijn 2080Ti en mijn oude vega 64. Had de vega's kunnen verkopen maar ik heb ze indertijd de vega's voor 200 euro per stuk gekocht.
dat levert nu meer op dan verkoop. samen hebben we een hashrate van 305 Mh/s@ electra is ca € 200,- maar pc's staan overdag allemaal aan ivm thuiswerken en thuis school. de oude kaarten zitten in een mining rig. netto betaal ik nu 125 euro per maand electra meer.
even je euro tarief electra naar dollar bereken. hashrate even controleren en energieverbruik.
Oh wow! Ik had niet door dat het nog rendabel was op een losse videokaart. Heb zelf een 2070, dus wellicht dat ik me er ook maar eens in ga verdiepen. Zal in ieder geval wat berekeningen gaan doen ;-)
Hij mined ethereum. Ongeveer 0,03 ether per maand met zijn RTX2060 met een hashrate van 31 Mh/s@75watt. en 0.05 ether per maand met zijn vega 56 / 50Mh/s / 150W (die hij niet heeft verkocht). En hij heeft zijn ether op zijn top bij ca. € 3.200,- verkocht. Stroom is ca 50 euro per maand. als je even een koers van € 2.000,- per ether pakt dan x 0,08 zit je op 160 euro per maand. dan hou je er 110 aan over. Maar zoals gezegd heeft hij in 4 maanden 0.22 ether gemined x 3.200 koers verkocht (op mijn advies). 704 euro minus 200 euro electra. ik betaal 21 per kwH cent maar heb 6 kWp aan panelen en heb nog ruimte. Hij heeft dus 500 euro winst in 4 maanden
[...]
ja. ik reageerde op een vraag. inmiddels de post aangepast en meer ontopic. :-) is idd meer coor het mining topic. en ik heb wel vaker gepost in dit topic met mijn eigen setup.
Zuluman schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:07:
Dit is trouwens mijn eigen setup die ik al had gepost met een update. ik heb de 2 zijschermen vervangen en het zijn 2 dezelfde en wat slankere bezel. voedingskabeltje is inmiddels verwijderd. kabel was erg kort en paste niet ivm de lengte. inmiddels is t aangepast.
Nice!
Maar, zal vast aan mij liggen, duurde erg lang voor mijn brein die foto snapte...
Op een of andere manier dacht ik dat de lichtere kleur onder je hoofdscherm het blad was en ik snapte maar niet hoe de zij monitoren daardoorheen gingen tot ik de plank zag waar het keyboard op lag en het gaatje waar de kabel doorheen ging... Nu kan ik nauwelijks nog zien wat ik eerst zag, grappig hoe dat dan ineens klikt.
Hoever zitten jullie gemiddeld van je scherm af? Ik ben bezig met een eigen gameroom setup maar ben bang dat het blad wat ik heb (2x0,6) wat aan de korte kant is ook al ga ik mijn 27inch scherm ophangen aan de muur.
FlowChef schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:09:
Hoever zitten jullie gemiddeld van je scherm af? Ik ben bezig met een eigen gameroom setup maar ben bang dat het blad wat ik heb (2x0,6) wat aan de korte kant is ook al ga ik mijn 27inch scherm ophangen aan de muur.
Ik zit een armlengte van mijn 27" scherm af. Als ik goed ga zitten en steek mijn arm recht naar voren kan ik het scherm net niet raken. Maar tijdens het gamen is dichterbij altijd beter
Als je hem aan de muur hangt zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn qua kijkafstand. Wat mij alleen zou storen is het gebrek aan beenruimte als je dat blad direct tegen een muur plaatst.
Ik toon de werkbalk altijd verticaal en alleen op m'n linkerscherm. Werkt een stuk fijner, naar mijn mening.
Nooit aan gedacht. Even geprobeerd maar minder fijn als ik op de 32 een citrix desktop heb geladen. Rechterscherm gebruik ik vaak voor webex en linker voor internet, tekeningen in mijn eigen prive omgeving wat fijner werkt dan in citrix, vooral webex. Vaak tik ik ook tekst in mijn eigen omgeving wat veel minder laggy is dan in citrix. Tekst knip en plak ik dan gewoon. 3 schermen via citrix kan ook. Af en toe doe ik dat wel. En soms draai ik de zij schermen horizontaal.
Moet zeggen dankzij Corona wel mijn droom setup waar kunnen maken, bijna jammer dat de zomer begint Nog geen idee of ik het tweede scherm hou, maar ik vond het wel heel vet om even zo neer te zetten
[Voor 5% gewijzigd door Snippertje op 01-06-2021 22:49]
Moet zeggen dankzij Corona wel mijn droom setup waar kunnen maken, bijna jammer dat de zomer begint Nog geen idee of ik het tweede scherm hou, maar ik vond het wel heel vet om even zo neer te zetten
amd 5950x
amd 6900xt
asus b550m wifi
corsair h150
corsair rm 850
corsair 4x 8gb.
lg oled48c1
beetje overkill... maar dat scherm is geniaal..
eind deze maand verhuizen naar zijn nieuwe woonplaats.
dit is even een test setup.
enigste mogelijke verandering die ik nog aan het overwegen ben is echte waterkoeling.
2x 360/480 voor de cpu en gpu. in verband met de zomer tempratuur van max 52 graden buiten.
en binnen tegen de 37 graden aan als ik de airco niet gebruik.
misschien te heet, maar voorlopig zie ik het even aan kwa tempratuur.
[Voor 53% gewijzigd door jack zomer op 16-06-2021 18:30]
amd 5950x
amd 6900xt
asus b550m wifi
corsair h150
corsair rm 850
corsair 4x 8gb.
lg oled48c1
beetje overkill... maar dat scherm is geniaal..
eind deze maand verhuizen naar zijn nieuwe woonplaats.
dit is even een test setup.
enigste mogelijke verandering die ik nog aan het overwegen ben is echte waterkoeling.
2x 360/480 voor de cpu en gpu. in verband met de zomer tempratuur van max 52 graden.
maar voorlopig zie ik het even aan kwa tempratuur.
Zou dan eerder investeren in een airco. Want in die kamer wil je niet zijn met 52 graad.
Hier mijn game hoekje in de huiskamer , steigerhouten bureau laten maken die tevens dienst doet als roomdivider.
Let niet op de kabels , ga ze van het weekend wegwerken.
De home cinema/game room was wat verwaarloosd... Nu was de prio nooit echt om het heel mooi te maken, maar de schuifdeurtjes wilde ik sowieso aanpakken en kwam wat kastruimte tekort.
Dus nieuw tv meubel eronder
Met als resultaat:
Wat je ziet:
Geluid: 2x Jamo S426 gecombineerd tot 7.1 set ( 4 vloer staanders, 1 center, 2 boekenplank als rears. Subwoofer weet ik het merk ff niet van. Niets speciaals)
Receiver: Denon avr-X2000
Beamer: BenQ W1070
Racestoel: Playseat Challenge
Racestuur: Logitech G29
Consoles: NES, SNES, N64,Gamecube, Wii, Wii U, Switch. PS1, PS2, PS3. Oculus Quest 1
PC: gtx1070, Intel 2600K, 16gb ram
De achterwand met geluidsvlakken moet nog ff afgemaakt. Kabels nog weggewerkt en alle consoles moeten nog aangesloten.....
Dat is de NZXT H510 Elite, toch? Hoe heb je dat frontje vervangen? Ik wil de mijne ook aanpassen omdat de luchtinvoer vrij miniem is.
Ik had een nieuwe frontje besteld bij https://ghostsheets.co/ (maar die bestaan niet meer zo te zien). Verder is het vervangen erg simpel -> originele zit vast met schroefjes en is makkelijk te verwijderen, en de nieuwe zit magnetisch vast.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick
Ik had al eens eerder wat foto's geüpload, maar omdat ik inmiddels toch wel erg veel heb aangepast en uitgewerkt, dacht ik om even een update te posten. Ben nu zodanig tevreden dat ik niet denk dat ik nog wat ga veranderen/verbeteren (denk ik nu )
Omdat ik te lui ben om alles opnieuw te typen , kopieer ik even de post zoals ik die op het DCS World forum geplaatst heb:
Now that I've tweaked it to the point that I probably won't change much anymore, I thought I'd share my VR setup. So far I haven't seen this setup approach being used by anyone else, so maybe it can help others that are searching for ideas.
My custom seat is based on:
(33.7mm) aluminium scaffolding pipes
some plywood
a few sheets of foam rubber (I just used old and worn garden furniture).
Several bolts, nuts and screws
All in all, the seat costed me about €200,-
The main advantages of using scaffolding are:
It's slightly cheaper than the widely used 3030 (T-slot) square profile and its mounting accessories
I find it far more flexible than square profiles, because you can achieve any inclination angle desired
It's easier to create (and far more flexible again) than a plywood only design
It's rock solid
It's very easy to loosen up, reposition, change angles
It builds quite small (footprint of my setup is 180cm x 90cm) (as you can see, I don't use a 4000" curved 8K screen though 😉)
The cons:
Well, one could say it might not look as "clean" as one of those square framed setups and from the outside it definitely doesn't look like one of those beautifully shaped cockpits that pass here from time to time... But, as I play VR only, I'm personally not bothered by that, I just want the setup to be a small as possible.
Some pictures:
For pretty much all my fixed wing modules I use this setup
(±75° seat inclination)
(note that I can fold/rotate the keyboard away, for easy access)
For helo modules I use this setup
(same inclination as above, but throttle mount rotated away)
For the Viper (side stick) I use this setup
(seat at ±60° inclination and throttle mount mirrored)
(when I'm done arranging my 2nd mortgage or selling a few limbs, next step will be to upgrade my Cougar stick with a force sensor mod)
And sometimes, when I'm having a one night stand with a racing sim
(Seat in formula 1 (lie down) position)
(steering wheel can be repositioned depending seat inclination)
Because I build the entire seat and its cushioning myself, it was quite easy to integrate a Gametrix JetPad in there, for just that extra bit of immersion.
Maybe, at some point, a dedicated gear lever would be nice to add, but apart from that I don't use or need any additional button boxes because, well... Pointctrl:
Quite happy with the result and I can't think of anything I'd do differently if I were to build my setup again from scratch.
Oh and here's two pointless but atmospheric photos
(not that I ever play in this kind of darkness, because my Reverb's inside out tracking needs all the light it can have 😋)
7
Na lang wikken en weken toch besloten het scherm te houden en meteen mijn kamer anders in te delen. Ontzettend overkill, maar verrassend productief en het ziet er super gaaf uit al zeg ik het zelf.
Doordat ik veel moet wisselen van houding ivm mijn heup ook 3 opties om te werken. Eentje zittend op een gaming stoel, een kruk voor het rechthouden van de rug en staand. Daarnaast eventueel een fiets en een een bankje voor de fitness mogelijkheden. Verder nog de mogelijkheid om in de woonkamer te gamen doormiddel van een extra lange HDMI kabel.
Veel tijd gestoken in cable management en Hue verlichting. Daarnaast ook de kast vernieuwd en daardoor veel betere temperaturen. Zo komen we de winter wel door
Allemaal mooie rooms. Hier wordt gegamed op 2 locaties, eentje voor de kinderen en eentje voor de papa. Mama kijkt gelukkig graag mee en geeft aanwijzingen.
Soms zetten we op zolder een 2de scherm (mijn 32" 4k monitor) en racen met F1 2021 in coop.
De woonkamer in opbouw, alles behalve de elektrische apparaten en salontafel wordt nog vervangen. De bedoeling is dat je geen elektrische apparaten meer gaat zien eens het af is. Door covid is de levering van de meubels vertraagd naar Februari, besteld in Juni dit jaar...
Wat je ziet:
- 75" samsung Q80T
- PS5, XSX achter de TV en nog een verdwaalde Telenet decoder
- Denon DRA-800h versterker
- Klipsch RP-6000f speakers
Dan hebben we nog de gameroon boven voor de kinderen (9, 9 en 6), waar ze gamen, maar er staat ook nog een football tafel, tafel om te knutselen, boeken in de boekenkast etc.
Aan de andere kant van het huis hebben ze nog zo een kamer waar ze spelen met hun speelgoed.
Wat je ziet:
- 43" medion 4k TV
- XSS, 2 switch lite, switch OG
- 2 mario kart autotjes
- Playseat met modded logitech G920 + shifter
- Ikea zetel die je kan omvormen tot slaapbank
- 2 controllers waarvan 1 een MS lab controller die mijn zoontje voor hem ontworpen heeft.
Allemaal basic natuurlijk, maar de kinderen vertoeven daar graag. Ze zijn zelden in hun eigen slaapkamers te vinden, We wonen hier nu bijna een jaar en zijn eindelijk aan de aankleding begonnen, dus de gameroon komt ook wel eens een keertje aan de beurt. Maar een 330m2 huis is niet snel aangekleed en nogal kostelijk ook .
Engineer Stewie schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:53:
Allemaal mooie rooms. Hier wordt gegamed op 2 locaties, eentje voor de kinderen en eentje voor de papa. Mama kijkt gelukkig graag mee en geeft aanwijzingen.
Soms zetten we op zolder een 2de scherm (mijn 32" 4k monitor) en racen met F1 2021 in coop.
De woonkamer in opbouw, alles behalve de elektrische apparaten en salontafel wordt nog vervangen. De bedoeling is dat je geen elektrische apparaten meer gaat zien eens het af is. Door covid is de levering van de meubels vertraagd naar Februari, besteld in Juni dit jaar...
Wat je ziet:
- 75" samsung Q80T
- PS5, XSX achter de TV en nog een verdwaalde Telenet decoder
- Denon DRA-800h versterker
Dan hebben we nog de gameroon boven voor de kinderen (9, 9 en 6), waar ze gamen, maar er staat ook nog een football tafel, tafel om te knutselen, boeken in de boekenkast etc.
Aan de andere kant van het huis hebben ze nog zo een kamer waar ze spelen met hun speelgoed.
Wat je ziet:
- 43" medion 4k TV
- XSS, 2 switch lite, switch OG
- 2 mario kart autotjes
- Playseat met modded logitech G920 + shifter
- Ikea zetel die je kan omvormen tot slaapbank
- 2 controllers waarvan 1 een MS lab controller die mijn zoontje voor hem ontworpen heeft.
Allemaal basic natuurlijk, maar de kinderen vertoeven daar graag. Ze zijn zelden in hun eigen slaapkamers te vinden, We wonen hier nu bijna een jaar en zijn eindelijk aan de aankleding begonnen, dus de gameroon komt ook wel eens een keertje aan de beurt. Maar een 330m2 huis is niet snel aangekleed en nogal kostelijk ook .
Ziet er goed uit!
Ik heb alleen wel even je passage gefixt :
"komt ook wel eens een keertje aan de beurt. Maar een 330m2 huis is niet snel aangekleed en nogal kostelijk ook"
En weer een update! Met dank aan een tip van @derhenno heb ik mijn gewenste 2e monitor nieuw op de kop kunnen tikken voor het wel hele zachte prijsje van net geen €450.
Ik moet me nog bezinnen op de precieze setup dus vergeef mij de spaghetti junction. Ik neig naar een ladekastje (bij voorkeur bureaudiepte en hoogte) naast het bureau. Dan gaat die muurlade van de muur en komt op dat kastje de PC, versterker, DAC en Pi te staan. Als iemand een tip heeft voor een kastje, of een nog veel beter idee idee dan hoor ik het graag.
Wat je naast elkaar ziet staan zijn de pricewatch: LG 43UD79-B Zwart en de pricewatch: LG 43UN700-B Zwart. Ik was zeer in mijn nopjes dat de 2e een HDR monitor is maar eerlijk gezegd valt me dat wat tegen (donker en saturated) dus zie ik vooralsnog niet in wat de meerwaarde daar van is in windows. Zwart waarde is wel veel beter.
Chester schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:54:
Zo, voorlopig laatste update aan de gamekamer: schuine plankjes in de kast naast mijn bureau zodat de switches, kabels, etc. niet zichtbaar zijn + nog een displaykast gemaakt (die ik zeker niet verkeerd heb gemeten en daarom schuin staat).
En weer een update! Met dank aan een tip van @derhenno heb ik mijn gewenste 2e monitor nieuw op de kop kunnen tikken voor het wel hele zachte prijsje van net geen €450.
Is dat niet vermoeiend, zo'n "muur" van licht vlak voor je neus? 2x 43" is niet niks. Heb je al die schermruimte nodig voor je werk?
Is dat niet vermoeiend, zo'n "muur" van licht vlak voor je neus? 2x 43" is niet niks. Heb je al die schermruimte nodig voor je werk?
Nee niet voor mijn werk, ik heb gewoon graag zoveel mogelijk windows open voor het overzicht en ik doe vaak meerdere dingen tegelijk (gamen, filmpje/serie kijken, internetten, en dan ook graag foobar en mail erbij open. Maar moet 'toegeven' dat de linker helft van het linker scherm nu wel te ver weg is. Het liefst had ik 1 monitor die 1/3e breder (en even hoog) is dan 1 vd 2 monitors maar die bestaat niet. Dus dit is de 2nd best solution. Mss dat ik de linker nog wat schuin draai, ben er nog niet helemaal uit. Het is veel licht, ik doe soms de linker wel uit.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Nee niet voor mijn werk, ik heb gewoon graag zoveel mogelijk windows open voor het overzicht en ik doe vaak meerdere dingen tegelijk (gamen, filmpje/serie kijken, internetten, en dan ook graag foobar en mail erbij open. Maar moet 'toegeven' dat de linker helft van het linker scherm nu wel te ver weg is. Het liefst had ik 1 monitor die 1/3e breder (en even hoog) is dan 1 vd 2 monitors maar die bestaat niet. Dus dit is de 2nd best solution. Mss dat ik de linker nog wat schuin draai, ben er nog niet helemaal uit. Het is veel licht, ik doe soms de linker wel uit.
Kun je niet 1x43" horizontaal, en dan 1x 24" of 27" verticaal? Je kiest de 24" of 27" dan op basis van de hoogte van de 43". Ik zag dat jouw LG ongeveer 57cm hoog is, en er zijn veel 24" of 27" monitoren die 57cm breed zijn. Dan krijg je effectief ongeveer 1/3e erbij.
Kun je niet 1x43" horizontaal, en dan 1x 24" of 27" verticaal? Je kiest de 24" of 27" dan op basis van de hoogte van de 43". Ik zag dat jouw LG ongeveer 57cm hoog is, en er zijn veel 24" of 27" monitoren die 57cm breed zijn. Dan krijg je effectief ongeveer 1/3e erbij.
Ja, had ook gekund. Andere optie was een wide-screen onder een monitor voor foobar en mail. Maar ik ging er van uit dat ik er zo in praktische zin wel uit zou komen. Mss dat ik het ooit nog wel anders doe, gaat de oude 43 inch naar de slaapkamer of verkocht.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Mooie build. Is ie een beetje stil, gezien de hoeveelheid fans?
Hij is niet muis stil, maar alle exhaust fans boven in, en de reversed intake fans onderin, draaien op een vaste, lage rpm. Hij spint als een tevreden kat, zullen we maar zeggen.
Na lang wikken en weken toch besloten het scherm te houden en meteen mijn kamer anders in te delen. Ontzettend overkill, maar verrassend productief en het ziet er super gaaf uit al zeg ik het zelf.
Doordat ik veel moet wisselen van houding ivm mijn heup ook 3 opties om te werken. Eentje zittend op een gaming stoel, een kruk voor het rechthouden van de rug en staand. Daarnaast eventueel een fiets en een een bankje voor de fitness mogelijkheden. Verder nog de mogelijkheid om in de woonkamer te gamen doormiddel van een extra lange HDMI kabel.
Veel tijd gestoken in cable management en Hue verlichting. Daarnaast ook de kast vernieuwd en daardoor veel betere temperaturen. Zo komen we de winter wel door
Ik zit dit topic door te lezen voor inspiratie Supermooi gedaan dit! Welk kastje heb je gebruikt om je pc op te zetten? Zoiets zoek ik ook namelijk
Klopt is een Alex van IKEA. Daarnaast 4 poten en een plank die je voor de BESTA kan kopen. Mocht je het leuk vinden kan ik dat terugzoeken, via reddit aan die inspiratie gekomen.
Klopt is een Alex van IKEA. Daarnaast 4 poten en een plank die je voor de BESTA kan kopen. Mocht je het leuk vinden kan ik dat terugzoeken, via reddit aan die inspiratie gekomen.
Onderstaand mijn nieuwe gamehok na de verbouwing.
TV (OLED 55 inch) + PS5 + 3D Pulse headset
PC + 32 inch monitor , deze heb ik alweer een poosje. Maar ga voorlopig nog niks nieuws kopen, zeker gezien de huidige prijzen. Heb nog teveel spellen op de PS5 die ik moet spelen ook .
gameroom nieuw
In de woonkamer staat alleen een Switch om te gamen.
Zie daarvoor deze topicpost.
Zitten overigens echt parels van gamerooms tussen!
Heb mijn woonkamer (de originele post staat iets terug) geupdate met nieuwe meubelen, de TV aan de nuur gehangen etc. Tevreden mee.
Ben al wat ouder en wou gewoon een heel clean uiterlijk zonder kabels en consoles in zicht.
Wat je ziet:
- 75" samsung Q80T
- 1,5 zit loungezetel met 2,5zit eraan
- 1,5 zit ronde loveseat
- Eiken kast van 2,1m breed met 3 kleppen
- H&H salontafel waarvan het wit deel verdraaid kan worden. Daar liggen de controllers en games in.
- Robert, onze kat
Wat je niet ziet:
- PS5 en netwerkswitch + verdeelstekker achter de linkerklep
- XSX en TV decoder achter de rechterklep
- Denon DRA-800h versterker in het midden
Ik wilde eerst alles actief koelen met ventilatoren, maar heb er toch voor gekozen om de deuren open te zetten moest ik gamen (dat is niet zo vaak). Heb wel nog (veel) extra gaten gemaakt voor de Denon reciever, deze kan zijn hitte nu vlot kwijt en wordt niet heet.
Engineer Stewie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:56:
Heb mijn woonkamer (de originele post staat iets terug) geupdate met nieuwe meubelen, de TV aan de nuur gehangen etc. Tevreden mee.
Ben al wat ouder en wou gewoon een heel clean uiterlijk zonder kabels en consoles in zicht.
Wat je ziet:
- 75" samsung Q80T
- 1,5 zit ronde loveseat
- H&H salontafel waarvan het wit deel verdraaid kan worden. Daar liggen de controllers en games in.
- Robert, onze kat
Wat je niet ziet:
Ik wilde eerst alles actief koelen met ventilatoren, maar heb er toch voor gekozen om de deuren open te zetten moest ik gamen (dat is niet zo vaak). Heb wel nog (veel) extra gaten gemaakt voor de Denon reciever, deze kan zijn hitte nu vlot kwijt en wordt niet heet.
75 inch is groot, maar hier lijkt het meer een 55 inch. Kamer lijkt ook uit verhouding dan. Is dit het soort lens, breedhoek foto?
75 inch is groot, maar hier lijkt het meer een 55 inch. Kamer lijkt ook uit verhouding dan. Is dit het soort lens, breedhoek foto?
Gewone foto met iphone XR.
Ik heb gewoon een vrij groot huis en de TV hangt ook maar 53cm van de grond. De meeste plaatsen hem hoger. Mijn woonkamer loopt nog door naar rechts, die is grofweg 10x5m ongeveer, wat grofweg 1/3de van de benedenverdieping is.
Denk toch dat je 330m2 netto excl de inpandige garage, aparte garage en de kelders niet klein noemt.
Denk omdat de meubels ook allemaal vrij groot zijn. Vind de TV zelf ook kleiner ogen totdat ik 'm met de deuren vergelijk.
Klopt wel, we hebben veel oppervlakte en ik ben niet voor rommel en allerhande prullaria. Dus we hebben ervoor gekozen wat grotere meubels te kopen. Anders is het maar heel kaal in huis.
De poetsvrouw houdt ook wel van zo een clean interieur, dat helpt haar om het toch snel te poetsen ondanks de oppervlakte.
Ik moet me nog bezinnen op de precieze setup dus vergeef mij de spaghetti junction. Ik neig naar een ladekastje (bij voorkeur bureaudiepte en hoogte) naast het bureau. Dan gaat die muurlade van de muur en komt op dat kastje de PC, versterker, DAC en Pi te staan. Als iemand een tip heeft voor een kastje, of een nog veel beter idee idee dan hoor ik het graag.
Wat je naast elkaar ziet staan zijn de pricewatch: LG 43UD79-B Zwart en de pricewatch: LG 43UN700-B Zwart. Ik was zeer in mijn nopjes dat de 2e een HDR monitor is maar eerlijk gezegd valt me dat wat tegen (donker en saturated) dus zie ik vooralsnog niet in wat de meerwaarde daar van is in windows. Zwart waarde is wel veel beter.
Klopt wel, we hebben veel oppervlakte en ik ben niet voor rommel en allerhande prullaria. Dus we hebben ervoor gekozen wat grotere meubels te kopen. Anders is het maar heel kaal in huis.
De poetsvrouw houdt ook wel van zo een clean interieur, dat helpt haar om het toch snel te poetsen ondanks de oppervlakte.
Wat prullaria is wel leuk, maar inderdaad een ramp met schoonmaken .
Denk overigens dat met voldoende ventilatie je de deur van je kast niet eens open hoeft te zetten tijdens het gamen. Heb consoles op vreemdere plekken zien staan.
Nice setup
Ik had voorheen de zelfde monitoren 2x LG 43UD79-B.
Ben nu naar een 86UP80009LA gegaan.
Zodra mn room af is zal ik plaatjes schieten.
Ik ben benieuwd.
Ik heb wel even gekeken naar TV's maar was me allemaal net iets te prijzig. En ik was een beetje bang dat de dpi me wat te laag zou zijn. Ook niet zoveel behoefte aan het smart gedeelte, maar heb me niet echt verdiept of dat ook echt uitmaakt.
De huidige setup is me we iets te wijd. Ik overweeg toch om de oude (links) weer weg te doen. Ook ivm de plaatsing van mijn luidsprekers. Het ideaalst was een monitor geweest die 1/3e breder was en even hoog. Maar de laatste keer dat ik daar naar zocht kon ik zoiets niet vinden. Als ik deze ooit nog weer ga vervangen dan moet 8k een ding zijn.
Ik ben nu eigenlijk ook wel klaar voor zowel m'n werk (software tester) als privé (trance producer). Moest ff wennen aan 2x 34" ultra wide curved boven elkaar maar went snel het 2de scherm lijkt hoger op de foto dan in praktijk is. Ik kijk bij normale zitpositie in het midden van het bovenste scherm.
Tevens is dit een zit/sta bureau en heb ik ook nog zo'n fitness bal als zitplek. Kan dus alle kanten op. De hue verlichting in de kamer zorgt voor fijn en prettig licht die ik met een simpele druk op de knop kan aanpassen. Erg blij mee!
Ik heb wel even gekeken naar TV's maar was me allemaal net iets te prijzig. En ik was een beetje bang dat de dpi me wat te laag zou zijn. Ook niet zoveel behoefte aan het smart gedeelte, maar heb me niet echt verdiept of dat ook echt uitmaakt.
De huidige setup is me we iets te wijd. Ik overweeg toch om de oude (links) weer weg te doen. Ook ivm de plaatsing van mijn luidsprekers. Het ideaalst was een monitor geweest die 1/3e breder was en even hoog. Maar de laatste keer dat ik daar naar zocht kon ik zoiets niet vinden. Als ik deze ooit nog weer ga vervangen dan moet 8k een ding zijn.
je 1e wens van je monitor die bestaat idd (nog) niet.
Het zou dan een 65" monitor worden of je moet wachten tot er een 48" OLED monitor gemaakt wordt.
86" inch werk ik van een grotere afstand op.
Ik kan liggend vanuit bed werken.
Oude setup van 2x 43" daar zat ik gewoon achter het bureau en had weinig moeite met naar links of rechts kijken aangezine ik in het midden zat.
Screen real estate is voor mij ook belangrijk ivm werk.
Nu ik 86" heb en daar ook films en series op kijk + Sonos Arc voel ik net alsof ik een thuis bioscoop heb gecreeerd.
TV heb ik via MaxICT met Black Friday gescoord voor 1649,-
In Duitsland kan je die TV voor 1399,- zelf ophalen.
TV heeft letterlijk alles -> 2x HDMI 2.1 4K 120 (waarvan 1 E-ARC) / HDR10+ / Dolby Vision / Web OS 6.0
Wat prullaria is wel leuk, maar inderdaad een ramp met schoonmaken .
Denk overigens dat met voldoende ventilatie je de deur van je kast niet eens open hoeft te zetten tijdens het gamen. Heb consoles op vreemdere plekken zien staan.
Kast zit aardig vol. Voorlopig zal ik de deuren openzetten als ik game. De consoles worden niet heel vaak gebruikt. Zeker niet nu ik ook weer een handheld heb,
NoFi maar die specs zeggen niets over de beeldkwaliteit (en daar hoef je met 86" voor dit geld niet heel veel van te verwachten...).
Zeg ook nergens dat beeldkwaliteit superieur is.
Maar vergeleken met de LG 43UD79-B die Dwarf en ik hebben is de 86" toch wel een welkome upgrade voor mij.
OLED / QD-LED / Mini-LED schermen zijn in principe qua beeldkwaliteit weer superieur aan LCD.
crzyhiphopazn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:49:
Oude setup van 2x 43" daar zat ik gewoon achter het bureau en had weinig moeite met naar links of rechts kijken aangezine ik in het midden zat.
Screen real estate is voor mij ook belangrijk ivm werk.
Letterlijk in het midden? Dus met de bezels 'tussen' je ogen?
Ik zit normaliter tegenover de linkerhelft van het rechterscherm. Hierdoor is de linkerhelft van het linkerscherm eigenlijk niet goed te lezen. (en ik ben zelfs zo ijdel dat ik ook thuis mijn bril liever niet op zet)
Ik vind de real estate voor mijn werk ook prettig maar is geen vereiste. Vooral voor excel is het ideaal, daar raak ik al gauw het overzicht kwijt als ik steeds heen en weer zou moeten scrollen om alle velden te kunnen zien.
Letterlijk in het midden? Dus met de bezels 'tussen' je ogen?
Ik zit normaliter tegenover de linkerhelft van het rechterscherm. Hierdoor is de linkerhelft van het linkerscherm eigenlijk niet goed te lezen. (en ik ben zelfs zo ijdel dat ik ook thuis mijn bril liever niet op zet)
Ik vind de real estate voor mijn werk ook prettig maar is geen vereiste. Vooral voor excel is het ideaal, daar raak ik al gauw het overzicht kwijt als ik steeds heen en weer zou moeten scrollen om alle velden te kunnen zien.
In principe wel. Zat maybe 5 a 10% max ietsjes meer naar links.
Ik draaide mn stoel dan even naar links of rechts. Hoefde gelukkig niet al te veel te typen, was meer bezig met mn muis.
Vond 2 schermen wel ideaal tegen over 1 groot scherm.
Nadeel van die monitoren is dat ik geen EARC poort had.
HDFury Arcana was ook niet de meest ideale oplossing voroal toen ik de EARC poort optie zag bij een vriend toen heb ik tot BF gewacht en gelukkig de meest ideale bang for buck TV gevonden.
Engineer Stewie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:56:
Wat je ziet:
- 75" samsung Q80T
- 1,5 zit ronde loveseat
- Robert, onze kat
Wat je niet ziet:
Vind je het prettig kijken naar je TV nu hij laag hangt?
Ik heb mn 86" nu hangen op volgens mij 110cm hoogte, naar mijn gevoel hoe hoger je TV staat hoe verder af je moet/kan zitten.
Ben benieuwd naar jou ervaring, neem dat mee naar mijn toekomstige woning.
[Voor 39% gewijzigd door crzyhiphopazn op 10-01-2022 12:23]
Vind je het prettig kijken naar je TV nu hij laag hangt?
Ik heb mn 86" nu hangen op volgens mij 110cm hoogte, naar mijn gevoel hoe hoger je TV staat hoe verder af je moet/kan zitten.
Ben benieuwd naar jou ervaring, neem dat mee naar mijn toekomstige woning.
In de vorige setup stond hij een 10cm hoger, de kast was 6cm hoger en de voet was 8cm ipv dat er nu 5cm tussen TV en kast zit. Heb altijd mijn TV's laag gehad. Vind naar bovenkijken niet prettig en durf nogal al eens al liggend TV te kijken (veldrijden, F1 en consoorten).
Altijd als ik ergens kom en ze hebben de TV hoog hangen krijg ik last van mijn nek. Verder neemt de TV een veel prominentere plaats in dan die verdient want dan lijkt die bombastisch groot (en dat zijn TV's van 75"+ ook gewoon). Naar mijn gevoel zou ooghoogte als je zit nooit onder de helft van je TV mogen zijn, bij mij zit die tussen de helft en 1/3de van de bovenkant in. Maar weet niet wat de regel is daarin.
In de vorige setup stond hij een 10cm hoger, de kast was 6cm hoger en de voet was 8cm ipv dat er nu 5cm tussen TV en kast zit. Heb altijd mijn TV's laag gehad. Vind naar bovenkijken niet prettig en durf nogal al eens al liggend TV te kijken (veldrijden, F1 en consoorten).
Altijd als ik ergens kom en ze hebben de TV hoog hangen krijg ik last van mijn nek. Verder neemt de TV een veel prominentere plaats in dan die verdient want dan lijkt die bombastisch groot (en dat zijn TV's van 75"+ ook gewoon). Naar mijn gevoel zou ooghoogte als je zit nooit onder de helft van je TV mogen zijn, bij mij zit die tussen de helft en 1/3de van de bovenkant in. Maar weet niet wat de regel is daarin.
Volgens mij was de uistregel in ergonomie land dat de helft van je monitor op ooghoogte moest zitten.
In TV land weet ik niet of dat ook zo geldt.
Wel een goede om mee te nemen vooral met liggen op de bank.
Kast zit aardig vol. Voorlopig zal ik de deuren openzetten als ik game. De consoles worden niet heel vaak gebruikt. Zeker niet nu ik ook weer een handheld heb,
Mja zelf merk ik nu een beetje dat bij 24 en 27 inch dat prima gaat. Maar met 32 zak ik onderuit in mijn stoel totdat ik weer halverwege ben
Ja, ik hou me er ook niet strikt aan. Als ik helemaal normaal op mijn stoel zou zitten dan zit ik vrij goed, heb daarom ook geinvesteerd in een goede bureaustoel. Omdat ik 43" heb kijk ik net niet helemaal op de bovenbezel uit maar het is vrij acceptabel. In de praktijk zit ik er schuin voor wat niet zo goed is zeker als ik aan het muizen ben.
Mja zelf merk ik nu een beetje dat bij 24 en 27 inch dat prima gaat. Maar met 32 zak ik onderuit in mijn stoel totdat ik weer halverwege ben
Ik vind het prettiger werken als ooghoogte midden van het scherm is.
dan heb ik minder het gevoel dat mijn hoofd naar beneden moet wat weer druk op mjn nek geeft.
Vaak hang ik daardoor in mijn stoel indien monitor net te laag hangt.
Heb nog niet echt een perfecte werkdesk gehad bij een werkgever.
Ik heb heel veel pagina's terug eens iets gepost. Toen had ik nog een eigen kantoor en alles erop en eraan. Nu heb ik al 3 jaar mijn pc in de woonkamer staan en afgelopen week mijn Asus PG279Q vervangen voor een LG Ultragear 34GN850-B. We zijn ook bezig met het zoeken naar een nieuw huis waarna ik waarschijnlijk gewoon weer een mooi kantoor/gamingroom kan inrichten.
Recon24 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:26:
Ik heb heel veel pagina's terug eens iets gepost. Toen had ik nog een eigen kantoor en alles erop en eraan. Nu heb ik al 3 jaar mijn pc in de woonkamer staan en afgelopen week mijn Asus PG279Q vervangen voor een LG Ultragear 34GN850-B. We zijn ook bezig met het zoeken naar een nieuw huis waarna ik waarschijnlijk gewoon weer een mooi kantoor/gamingroom kan inrichten.
Voor opslag van Data/Entertainment gebruik ik een Synology NAS die in de meterkast staat.
Een mooi compact hoekje zo! Succes met de LG, heb van dat model 3 stuks terug mogen sturen en was er best wel klaar mee. Als je een goeie hebt dan heb je ook echt een topmodel (koos hem ook niet voor niets toendertijd.).
Een mooi compact hoekje zo! Succes met de LG, heb van dat model 3 stuks terug mogen sturen en was er best wel klaar mee. Als je een goeie hebt dan heb je ook echt een topmodel (koos hem ook niet voor niets toendertijd.).
Succes met de zoektocht naar een huis:-)
Ja ik zit hier al zo 3 jaar sinds de kleine is geboren. Heb dit appartement (nieuwbouw) in 2010 gekocht dus ik had nog een mooi ingericht kantoor haha. Laatste tijd ben ik ook weer een beetje bezig aan het kijken naar inspiratie voor een kantoor inrichting/gameroom. Het moet allemaal een beetje een mix zijn tussen warme zakelijke inrichting met een gaming tint eraan.
Wat dit scherm betreft, ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik gebruiken hiervoor 2 1440p schermen en nu dus weer terug naar een enkel scherm. Wel even wennen soms met applicaties als Discord of Photoshop die ik weleens ernaast draaide terwijl ik bezig was met wat anders.
Een 2e scherm komt wel weer in een ander huis.
[Voor 17% gewijzigd door Recon24 op 11-01-2022 21:07]
Ja ik zit hier al zo 3 jaar sinds de kleine is geboren. Heb dit appartement (nieuwbouw) in 2010 gekocht dus ik had nog een mooi ingericht kantoor haha. Laatste tijd ben ik ook weer een beetje bezig aan het kijken naar inspiratie voor een kantoor inrichting/gameroom. Het moet allemaal een beetje een mix zijn tussen warme zakelijke inrichting met een gaming tint eraan.
Wat dit scherm betreft, ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik gebruiken hiervoor 2 1440p schermen en nu dus weer terug naar een enkel scherm. Wel even wennen soms met applicaties als Discord of Photoshop die ik weleens ernaast draaide terwijl ik bezig was met wat anders.
Een 2e scherm komt wel weer in een ander huis.
Mooi man. Klinkt bekend. Heb er zelf nog een 1440p verticaal naast hangen nu. Was even wennen maar het maakt het compact. Zou het wel willen vervangen voor een 4K nog, gezien bepaalde dingen me net wat smal zijn, maar voor dingen als discord en side-apps is het super!
Zelf ook verhuizing in april 2019 gehad. Van het ene huis naar verhuizing en gelijk volledig thuiswerken. Hebben hier nog geen kids, dus heb nog een geheel eigen kamer voor werk en gaming. Moet nog maar gaan zien hoe dat zich in de toekomst gaat ontwikkelen.
Wat een aparte opstelling met de schermen boven elkaar. Werkt dat nu lekker? Ik zou op een gegeven moment last krijgen van mijn nek. Heb liever een scherm in portretmode voor bijvoorbeeld documenten en fora etc.
Of is dat voor (sim)racen juist heel goed zodat je dan het dashboard en cockpit goed kan verdelen? Mooie setup verder, lekker clean
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Wat een aparte opstelling met de schermen boven elkaar. Werkt dat nu lekker? Ik zou op een gegeven moment last krijgen van mijn nek. Heb liever een scherm in portretmode voor bijvoorbeeld documenten en fora etc.
Of is dat voor (sim)racen juist heel goed zodat je dan het dashboard en cockpit goed kan verdelen? Mooie setup verder, lekker clean
Ik heb het ook, maar dan 2x 34" ultra wide curved schermen boven elkaar (zie afbeelding vorige pagina). Het is even wennen omdat het gewoon VEEEL werkruimte is en je even je opstelling en inhoudt moet bepalen.
Maar het valt enorm mee qua kijken/hoogte hoor. In mijn geval als ik netjes recht in de stoel zit kijk ik in het midden van het bovenste scherm. Het onderste scherm is voornamelijk mijn hoofdscherm, dus als ik werk heb ik daar vaak de 2 belangrijkste applicaties op en op het bovenste scherm vaak Outlook en slack naast elkaar.
Voor mijn grootste hobby/passie, prodcueren van trance muziek, werkt het ook heerlijk. Zelfde verhaal, onderste scherm mijn playlist waar ik alles in opbouw en bovenste scherm mijn mixer en een analyser.
Heb nog geen moment gehad dat het irritant of zelfs pijnlijk werd.
In mijn geval race ik niet op de schermen. Ik heb een reverb g2. Voor cod is het lekker (boven TS en browsen) of even een serie kijken beneden en boven ook browsen.
Met dank aan mijn werkgever wat leuke spulletjes gekregen. De game/werk setup heeft een flinke upgrade gehad, maar moet wel nog een beetje aangekleed worden. De pc specs zijn te zien via mijn inventaris, hier komt wel nog 3.5 TB aan SSD/pcie opslag bij De 2 andere monitors zijn mijn al wat oudere Benq V2420 en XL2420t en de imac staat er natuurlijk ook nog.
Stoel is de HAG Capisco black edition en het buro is een ergo buro met electromotor
Inmiddels een grote verbouwing achter de rug met als gevolg 'kleine' aanpassingen aan de 'gamerooms'.
Boven
Beneden
[Voor 9% gewijzigd door Yonix op 27-02-2022 01:16]
AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck
'Back to basics'! Ik ben terug gegaan naar één 43" monitor. Hij hangt strak tegen de muur (1,5 cm tussen muur en achterkant monitor) met de pricewatch: Vogel's THIN 405 ExtraThin Platte tv-beugel Zoals gewoonlijk te lui om de kabel-spaghetti-junction te fatsoeneren.
(verre) Toekomstplannen:
Luidsprekers aan de muur. (Of ooit nieuwe kleinere luidsprekers met een subwoofer).
Zwevende la weer weg. Computer en audioapperatuur wegwerken in een kast of ladeblok.
Draadloze muis
Misschien ooit een draadloos toetsenbord.
Fantasieën:
Computer en audio in bureaublad wegwerken
Een monitor als onderdeel van het bureaublad.
Rick13 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:31:
Leuke topic.
Hoe groot bureau zouden jullie (minimaal aanraden) voor redelijk groot scherm (zoals Samsung C49RG90),
desktop en luidsprekers?
Simpel, doe wat ik heb gedaan.
Zet je spullen op de grond in een opstelling waarbij jij het mooi vindt.
Rolmaat erbij en dan meten wat je wilt. Hou ruimte over voor een kop koffie en of een lampje v.w.b. aankleding.
Ik zit met alles v.w.b. mijn gamePC op 2 meter (lang leve de Ikea) maar zou eigenlijk nog wel een slagje breder willen. Echter past dat niet in mij kantoor, heb namelijk nog een 2e Ikea van 1,60 met daarop een mini desktop en dubbele monitor voor werk.
Leuke topic.
Hoe groot bureau zouden jullie (minimaal aanraden) voor redelijk groot scherm (zoals Samsung C49RG90),
desktop en luidsprekers?
Ik zou altijd maximaal gaan, past twee meter kies dan gewoon voor twee meter. Ruimte kom je eerder te kort dan dat je het over hebt.
Leuke topic.
desktop en luidsprekers?
Kijk naar waar je moet zitten om precies in het midden van die curve te zitten. Dan even bepalen of je met je ellebogen op het bureaublad wil of op de armleuning. Je kan ook wat ruimte pakken door scherm aan de muur te maken als dat een optie is. Daar kan je een hoop tafelruimte onder je scherm mee terugkrijgen.
Kijk naar waar je moet zitten om precies in het midden van die curve te zitten. Dan even bepalen of je met je ellebogen op het bureaublad wil of op de armleuning. Je kan ook wat ruimte pakken door scherm aan de muur te maken als dat een optie is. Daar kan je een hoop tafelruimte onder je scherm mee terugkrijgen.
Dan zou ik eerder voor een arm gaan. Ideaal inderdaad om die ruimte terug te krijgen maar ik vind het wel fijn om het scherm niet te ver weg te hebben. En met een goede arm plaats je hem makkelijk precies waar je hem wil hebben. Ik heb bv ook wel eens om te gamen het scherm lekker dichtbij getrokken en daarna weer terug op een normalere afstand geduwd. Fijne is dan ook dat dat kan zonder dat je in de knel komt met je keyboard.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details