Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjaeuhm schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:37:
hmm heb er al eerder over gepost..

heb het behoorlijk vaak dat als ik een gedownloade film bekijk.. dat ik er een mega zwarte balk onder heb.
dat de film dus niet mooi schermvullend is. de ondertiteling ligt niet mooi over de film.. maar in de balk er onder.

ik selecteer gewoon de ondertitels met de afstandsbediening.
heb een splinternieuwe samsung 80 nog wat cm full hd bla bla
natuurlijk kan ik zoomen met de tv.. maar daar verschuif je het probleem mee.. ik krijg de ondertitels niet over de film..

Er is niets mis met de films.. als ik ze brandt heb ik geen issues.
Ik heb de base..en speel af vanaf een externe schijf.
Je kunt de ondertitels naar boven schuiven. Druk tijdens het afspelen van de film op de toets subtitle op de AB. Je krijgt dan een pop up menu van de aanwezige subtitels en helemaal bovenaan zie je setup. Setup selecteren en je krijgt een nieuw menu, daarin kun je o.a. de subs naar boven verschuiven en ook de afmeting van de letters vergroten. Bij mij lukt het alleen als er een extern srt bestand in de film map aanwezig is met dezelfde naam als de film. Met interne subs kom ik niet in het setup menu en lukt het truukje dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 13:37
Dit werkt inderdaad alleen met bepaalde type ondertiteling. Ik weet niet precies welke wel en niet werken, maar daar kom je snel genoeg achter.

Regio vrij maken kan als volgt:
  • download de dune_service_region_switch
  • pak hem uit op een usb stick, selecteer het bestand en druk op enter
  • na een tijdje zie je "Success" op het scherm
  • je kunt nu op het hoofdscherm 4x op "mute" drukken en dan vervolgens 1, 2 of 3 voor blu-ray regio's A, B of C.
  • voor dvd's hoef je niets te doen, hij speelt nu alle regio's zonder problemen af
Bovenstaande uiteraard geheel op eigen risico. Ik heb dvd's uit verschillende regio's en die spelen prima af. Ik heb het niet met blu-ray's geprobeerd, want ik heb er geen. Wel zie ik een melding dat de regio gewijzigd is.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
THX! Ik heb geen DVD speler, het is inderdaad bij Blu-ray ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
alexbl69 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:15:
Ligt het aan mij, of heeft de Dune geen skip/skip back functie? Ik bedoel dus het voor- of achteruitspringen binnen een film met een (het liefst instelbaar) aantal seconden.

Ik bedoel dus niet de PREV en NEXT knoppen, daarmee ga je naar het volgende bestand.
Kan dmv van de vier kanten toetsen (om het maar zo te noemen) Kan je uit mijn hoofd per minuut of 10 seconden voor of achteruit spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje domme vraag maar regelmatig lees ik iets over 'playback' van bepaalde content. Kan iemand mij dit begrip eens uitleggen want ik snap niet goed wat hiermee bedoeld wordt. Tenzij er iets bedoeld wat als terugspoelen ipv vooruitspoelen Playforward. Of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:23
Playback is afspelen, dus het normale kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:19:
Playback is afspelen, dus het normale kijken.
Aha, duidelijk. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan inmiddels ook bevestigen dat de d-link Wifi-N dongle (b2) prima werkt om via de Synology DS207+ op de Dune3.0 base 1080p content af te spelen zonder haperingen. Dat wil zeggen: als de BR/MKV film start is er aan het begin even 10 seconden gestotter, maar daarna hervat ie zichzelf en kan je de film zonder haperingen afkijken.
Ik heb een cheapo Linksys WRT160N.
Wat wel hielp, is de dongle niet rechtstreeks in de USB poort van de Dune te stoppen, maar via de bijgeleverde verlengkabel/houdertje omdat je 'm dan wat verder van de achterliggende betonnen muur kan positioneren, wat kennelijk een betere ontvangst geeft.
Prima actie trouwens van Wifimedia, dat ze de dongle gratis bijleverden. Die actie loopt ook in Frankrijk, de Dune 3.0 base + dongle voor maar 279,-

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOE VENTILATOR UITSCHAKELEN OP DE DUNE BASE 3.0 ?

De Dune 3.0 base bevalt qua player van content prima. Ook de combi met het nieuwe DuneX (voor Mac) om de filmhoesjes netjes te presenteren is prachtig! (zoals ik op Plex/XBMC al gewend was).
Het lawaai van de fan/ventilator valt me echter zeer tegen. Hij maakt veel meer lawaai dan mijn vorige media-player, een mac mini. Met name bij stille scenes in een film stoor ik me eraan. En zelfs in de standby-modus hoor je 'm (alhoewel je via een setting het device ook helemaal kan uitschakelen). En toen ik een HDD installeerde, werd het nog veel erger. Niet zo erg als een PS3 8) , maar toch.

Via MPCclub lees ik dat er leveranciers zijn waar je bij aflevering kan vragen om de ventilator te deactiveren. Hier in NL lijkt men dat niet te doen, dan vervalt de garantie. Dat kan ik geloven.
Toch overweeg ik het dan maar om het zelf te doen, ondanks dat ik nog 11,5 maand garantie heb. Heeft iemand er ervaring mee hoe dat te doen? En is dit redelijk risicoloos op de l.t., die ventilator zit er toch niet voor niets?
Wat me overigens opviel was dat mijn nog ongeformatteerde HDD die dus niet gebruikt kon worden (en dus alleen maar in standby modus zou kunnen staan) toen ik die eruit haalde echt superheet was.

Heeft iemand gelezen wanneer de beloofde firmwaresetting komt om de ventilatorsnelheid (fan speed) te kunnen instellen?

Ik heb ook een Tvix6600N gehad, daar zat die instelling wel in. Doch dat apparaat was outofthebox al fluisterstil (doch had weer netwerkproblemen :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit er een fan in de Dune????

Deze heb ik nog nooit gehoord. Tenminste niet dat ik weet. Ik heb de dune in een gesloten dressoir staan. Dit zal uiteraard schelen. Ook heb ik een Humax PVR altijd aanstaan. Hiervan hoor ik de harde schijf ook heel zachtjes zoemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Niet in de Prime, maar in de Base wel ja:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtv.ru/uploads/posts/2009-08/1251380011_base20-inside-all1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtv.ru/uploads/posts/2009-08/1251379993_base20-inside-all2.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Drobanir op 31-07-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 21:11

Nicap

Tsssk....

Ik heb een paar vragen m.b.t.Dune Base 3.0.

Ik had begrepen dat je de IPTV optie van de Dune ook kunt gebruiken i.c.m. bijv XMS(of Lijbrandt ik straks krijg).

1. Kun je met de IPTV optie ook die streams opnemen met de Dune?

2. Kun je het mac address van de Dune aanpassen naar het mac address van een Amino? Zodat ik die nioet aan hoef te zetten. (ik had begrepen dat je het anders via een omweg moest gaan doen met een router die geschikt is voor multicast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:45
Ik vraag me het volgende af: ligt het in de lijn der verwachting dat de Dune 3.0 op termijn ook 3d ondersteuning zal gaan krijgen met een toekomstige firmware? Ik vraag dit omdat ik op internet de laatste tijd toch steeds meer 3d films gepost zie worden en ik volgend jaar toch wel een 3d tv wil gaan kopen. 2e generatie Panasonic 3d tv waarschijnlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 01-08-2010 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
@Borezz, bedankt voor de DuneX tip!
Ziet er mooi uit.

Heb ff snel gekeken, is 0.7.8 de recente versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MACNON schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:21:
@Borezz, bedankt voor de DuneX tip!
Ziet er mooi uit.

Heb ff snel gekeken, is 0.7.8 de recente versie?
Ik heb supergoed nieuws voor de Dune gebruikers die ook een Mac hebben: op verzoek (en een paypal donatie ;) heeft de Franse ontwikkelaar die via het mpcforum actief en goed benaderbaar is inmiddels MOVIEMETER.NL als scraper ingebouwd. Vrijgave van de release zal niet meer lang op zich laten wachten.

http://www.mpcclub.com/fo...hread.php?t=24436&page=10

DuneX heeft nog wel als nadeel dat je oorspronkelijke filmfolders worden aangepast met een extra folder, maar dat zal ook nog opgelost worden heeft ie toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:39:
[...]

Je kunt de ondertitels naar boven schuiven. Druk tijdens het afspelen van de film op de toets subtitle op de AB. Je krijgt dan een pop up menu van de aanwezige subtitels en helemaal bovenaan zie je setup. Setup selecteren en je krijgt een nieuw menu, daarin kun je o.a. de subs naar boven verschuiven en ook de afmeting van de letters vergroten. Bij mij lukt het alleen als er een extern srt bestand in de film map aanwezig is met dezelfde naam als de film. Met interne subs kom ik niet in het setup menu en lukt het truukje dus niet.
dank je.. ik ga het proberen.
heb het tot nu toe alleen met interne subs.. maar ik kan het downloaden natuurlijk.
wel een gedoe om dat dan weer synchroon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjaeuhm schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:55:
[...]

dank je.. ik ga het proberen.
heb het tot nu toe alleen met interne subs.. maar ik kan het downloaden natuurlijk.
wel een gedoe om dat dan weer synchroon te krijgen.
De externe subs heb je alleen nodig om in setup te komen. Daar kun je vervolgens de subs naar boven schuiven en/of vergroten. Deze instellingen blijven behouden dus je hoeft het maar eenmalig te doen. Daarna staan ook je interne subs goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke gegevens worden er, naast de tijd, op het display getoond?

Bij de Tvix kan ik namelijk een playlist selecteren, doordat op het schermpje de naam van de file getoond wordt. Daardoor hoef ik niet de tv aan te zetten als ik muziek wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij is het onmogelijk om de Dune te bedienen zonder de tv aan te hebben. Zover ik weet (en gezien heb) word alleen de tijd getoond.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand is bezig met Spotify in combi met Dune.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Nicholai: Aan het display heb je inderdaad niets, maar het gaat in de toekomst wel mogelijk worden om de Dune via een webinterface aan te sturen.

@DutchOwnage: 3D zou in princiepe mogelijk zijn, maar de hdmi-poort op de Dune is versie 1.3 en die levert niet voldoende bandbreedte voor 2x 1080p beeld. Als het dus komt, dan maximaal 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Volgens mij kan de PS3 1080i 2x doen op 1.3.
Dus zou de Dune dat ook wellicht moeten kunnen. Zie ik iets over het hoofd?

Grappig trouwens dat ik nu pas de regiovrij link tegenkom hier. Kom net uit Hawaii/ VS en heb met BD's in m'n handen gestaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt met 2x 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig om mijn series een beetje mooi te weergeven op de dune. Ik gebruik hier Yadis voor. alleen wanneer ik in zoom op een serie dan worden de seizoenen onduidelijk weergeven met de standaard map. Is het mogelijk om via de dune_folder.txt het icoon aan te passen.

Ik heb het volgende geprobeerd maar dan verdwijnt het icon. Het txt-bestand staat in de folder van het seizoen.

icon_path=.Serie1.aai
icon_valign=center
icon_sel_path=.sSerie1.aai

Hebben jullie een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 00:27

Bullet NL

Eigen Wijs

Drobanir schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:06:
@Nicholai: Aan het display heb je inderdaad niets, maar het gaat in de toekomst wel mogelijk worden om de Dune via een webinterface aan te sturen.

@DutchOwnage: 3D zou in princiepe mogelijk zijn, maar de hdmi-poort op de Dune is versie 1.3 en die levert niet voldoende bandbreedte voor 2x 1080p beeld. Als het dus komt, dan maximaal 720p.
2x 1080p is misschien te zwaar voor de Dune, echter 2x 1080I zou wel kunnen.
Dit is het zelfde wat Ziggo bijvoorbeeld ook doet met hun 3D uitzendingen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
weet iemand of ze plannen hebben met flash?
ik wil nl echt youtube op de tv.. maar ik ga geen EEEBOX kopen als HDI binnenkort met iets komt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
tjaeuhm schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:09:
weet iemand of ze plannen hebben met flash?
ik wil nl echt youtube op de tv.. maar ik ga geen EEEBOX kopen als HDI binnenkort met iets komt natuurlijk.
Sinds de laatste update worden flash-lite applicaties wel ondersteund. Dus wellicht dat bij een aankomende update youtube oid in de browser gaat werken, maar op dit moment niet, afaik :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
dank je.. het lijkt mij ook mogelijk..
hopen dan maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan het begin van het topic staat het volgende:
"Een probleem waar ik regelmatig tegenaan loop is dat het geluid niet lipsynchroon is. Het is wel eenvoudig via de afstandsbediening aan te passen, maar het zou natuurlijk niet moeten".

Ik heb hier ook last van. Bij veel bestandsformaten kun je inderdaad op de AB de sync bijstellen (bij mij moet ie meestal -0,22 msec). Maar bij mappen met een BluRay structuur lukt dit niet. Hoe lossen jullie dit op?
(De Dune gaat via hdmi naar de TV en via toslink naar de versterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer de boel eens te remuxen met de meeste recente versie van MKVmerge (in geval van MKV dus). Daarnaast heb ik gemerkt dat de meer gecomprimeerde en vaak ook de vroege uitvoeringen van MKV releases veel gevoeliger zijn voor lipsync. De MKV's van private trackers hebben hier veel minder last van heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:25:
Probeer de boel eens te remuxen met de meeste recente versie van MKVmerge (in geval van MKV dus). Daarnaast heb ik gemerkt dat de meer gecomprimeerde en vaak ook de vroege uitvoeringen van MKV releases veel gevoeliger zijn voor lipsync. De MKV's van private trackers hebben hier veel minder last van heb ik gemerkt.
Bedankt voor je reactie maar het gaat mij specifiek om afspelen van BluRay iso's en BluRay mappen. Overigens moet ik alle mkv's met -0,22 corrigeren om het lipsync te krijgen.
Ik ben al aan het experimenteren geweest en heb de volgende oplossingen gevonden om Bluray bestanden toch probleemloos te kunnen afspelen:
1. D.m.v. Makemkv een mkv bestand van de BluRay maken.
2. Wat ook werkt is alleen het m2ts bestand af spelen (uit de stream kopieren en de hele Bluray structuur vervolgens deleten)

In beide gevallen kun je nu vanaf de AB het geluid sync krijgen. Wat dus niet lukt met BluRay iso's en mappen met een BluRay structuur..
Bij mij moet ik wel met -0,66 msec corrigeren om het m2ts-bestand lipsync te krijgen.
Hopelijk komt er snel een firmware upgrade die het probleem definitief oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Weet iemand hoe in YaDis een serie te koppelen is die op verschillende dvd images staat (iso bestanden). Heb het gedaan met Yadis, gewoon de bestanden in de hoofdmap gezet met de benaming S1D1 etc erin. Nu geeft hij in het menu wel discs aan. En kan ik kiezen welke ik wil afspelen. Maar zodra ik die selecteer en enter druk, geeft ie aan afspeellijst is leeg. Iemand een tip? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joelie schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:48:
Weet iemand hoe in YaDis een serie te koppelen is die op verschillende dvd images staat (iso bestanden). Heb het gedaan met Yadis, gewoon de bestanden in de hoofdmap gezet met de benaming S1D1 etc erin. Nu geeft hij in het menu wel discs aan. En kan ik kiezen welke ik wil afspelen. Maar zodra ik die selecteer en enter druk, geeft ie aan afspeellijst is leeg. Iemand een tip? Thanks
Zie ook de reactie op je vraag op mpcclub: iso uitpakken, VIDEO_TS en AUDIO_TS in subfolder met juiste benaming plaatsen: play folder. Dat werkt bij mij voor 'empty playlist' problemen die bij sommige isos voorkomen. Overigens is het wel zo dat bij mij die empty playlist problemen los staan van wel of niet een iso opstarten via een index.

Toevoeging:
Maar .. ik heb wel gemerkt dat indexeer programma's minder makkelijk afleveringen goed linken aan een DVD-folder dan aan een iso. Wat ik dus doe bij een empty playlist: ISO mounten, VIDEO_TS en AUDIO_TS in een folder zetten, en daarvan netjes opnieuw een ISO aanmaken. En tot nu toe speelt die iso dan weer keurig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 07:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Je kunt inmiddels op youtube ondersteuning stemmen. Volgens mij stond dit er nog niet.
Allemaal even aub :p

http://dune-hd.com/features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ook heb een Dune BD prime gekocht. Vooralsnog lijkt bijna alles te werken. Bijna alles in dit geval. Het lukt me wel originele dvd's af te spelen echter bij het afspelen van blue ray discs krijg ik wel geluid maar alleen sneeuw als beeld :(. Nu heb ik al wat gepongeld met de resoluties maar dat mocht tot nu toe niet baten.

Heeft iemand wellicht een slimme tip? De handleiding bied ook weinig soelaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Dat moet aan de videoinstellingen van de Dune of de tv liggen. Op afstand is dat lastig op te lossen. Begin op een lage resolutie, b.v. 720p, met auto aspect ratio en auto refreshrate. Als je beeld hebt dan langzaam verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 09:17
Is het mogelijk om de iconen in het hoofdsscherm van plaats te veranderen?
Er is een aantal iconen dat ik nooit gebruik, die ik eigenlijk wel onderaan wil hebben staan, terwijl ik de netwerk folders juist bovenaan wil hebben staan.
Als dit kan zou ik graag willen weten hoe het moet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Volgens mij komen ze terecht op volgorde van aanmaken, maar is de plek veranderen (nog) niet mogelijk. Icons die je nooit gebruikt kun je wel uitzetten in de setup, ik dacht in 'applications'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 09:17
Ok, bedankt. Misschien dat het uitzetten van icons al heel wat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk99 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:51:
Ok, bedankt. Misschien dat het uitzetten van icons al heel wat scheelt.
Er is wel een instelling waarin je kunt aangeven dat je networkfolders onderaan geplaatst moeten worden.

Verwijderd

Voor de mac-users: Er is gisteren een nieuwe versie van DuneX gereleased met de nederlandstalige Moviemeter.nl als scraper, en een nieuw XBMC-theme/template.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 09:15 ]

Verwijderd

Zouden er wat bevindingen gepost kunnen worden betreft een draadloos toetsenbord met touchpad op Dune webbrowser. Zou graag een mini toetsenbord RF draadloos willen aanschaffen.

Verwijderd

Drobanir schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:42:
Dat moet aan de videoinstellingen van de Dune of de tv liggen. Op afstand is dat lastig op te lossen. Begin op een lage resolutie, b.v. 720p, met auto aspect ratio en auto refreshrate. Als je beeld hebt dan langzaam verhogen.
Heb inmiddels weer tijdje geprobeerd. Krijg via composite wel beeld. Via HDMI met geen enkele resolutie, refresh rate enz... Heb ook nog een andere HDMI kabel geprobeerd (upc mediabox) maar krijg steeds geen beeld. Een blue ray image op de harde schijf v/d dune wordt wel netjes afgespeeld.

Het wordt een beetje een vreemd probleem zo...

• tjaeuhm
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:26:
Zouden er wat bevindingen gepost kunnen worden betreft een draadloos toetsenbord met touchpad op Dune webbrowser. Zou graag een mini toetsenbord RF draadloos willen aanschaffen.
gezien op: http://www.mpcclub.com
YouTube: 2.4G Wireless Mini Keyboard with Touchpad

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:06
Terug van vakantie en in rustiger vaarwater beland. Tijd om me weer te verdiepen in mijn Dune
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:00:
[...]

Heb inmiddels weer tijdje geprobeerd. Krijg via composite wel beeld. Via HDMI met geen enkele resolutie, refresh rate enz... Heb ook nog een andere HDMI kabel geprobeerd (upc mediabox) maar krijg steeds geen beeld. Een blue ray image op de harde schijf v/d dune wordt wel netjes afgespeeld.

Het wordt een beetje een vreemd probleem zo...
HDMI Audio = off bij jou waarschijnlijk, zet die eens op ON. Ik weet dat dit met een oudere firmware problemen geeft. (geen beeld, sneeuw etc.) HDMICEC wil ook weleens problemen geven, evenals Video / Advanced / HDMI color depth. Zet die eens op 8bit. Het is sowieso aan te raden te updaten naar de laatste firmware. Heb je dat reeds gedaan, ga dan eens één versie lager.

[ Voor 5% gewijzigd door MrX_Cuci op 12-08-2010 22:37 ]

Verwijderd

HDMI Audio = off bij jou waarschijnlijk, zet die eens op ON. Ik weet dat dit met een oudere firmware problemen geeft. (geen beeld, sneeuw etc.) HDMICEC wil ook weleens problemen geven, evenals Video / Advanced / HDMI color depth. Zet die eens op 8bit. Het is sowieso aan te raden te updaten naar de laatste firmware. Heb je dat reeds gedaan, ga dan eens één versie lager.
HDMI Audio had ik al eens ergens gevonden die staat aan (uit werkt overigens ook niet) Overige instellingen ook geprobeerd dat werkte ook niet. Ik gebruik de laatste firmware (niet beta). Net geprobeerd met een versie terug (091023_1444) en dat biedt ook geen soelaas.

Ik lijk bijna ten einde raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Merkwaardig, ik begin bijna te twijfelen aan een defecte Dune. Is het mogelijk om met je Dune onder de arm bij iemand anders langs te gaan en het daar op een andere tv te proberen? Neem anders ook eens contact op met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
My Movies 3.16 is uit:

Changes:
  • NFS handling for Dune is now changed to allow the user to specify the full NFS path, as they differ based on equipment
  • Dune configuration so that it can be used with direct attached drives.
  • Persons in cast & crew library now only shows persons in titles that are not blocked by parentalcontrols
  • "Play movie" option now tries to detect TV series DVD's to go to menu's on these, and not play a random episode.
  • Image files can now be copied to UNC paths and network drives without problems.
Fixed:
  • Issue causing trailer library to not be re-loaded when parental control was locked or unlocked
  • Issue causing persons listing to not show item counter and details
  • Issue exporting to iPhone
  • Spelling mistake in installer
  • Issue where connect to server could try to access local machine through network paths
  • Issue that could cause a crash when copying titles that took long time to copy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:14:
Voor de mac-users: Er is gisteren een nieuwe versie van DuneX gereleased met de nederlandstalige Moviemeter.nl als scraper, en een nieuw XBMC-theme/template.
THX voor de tip!

Ik moet zeggen ik de luxe heb zowel Yadis als DuneX te kunnen testen (My Movies is al afgevallen) maar DuneX werkt wel heel snel én gemakkelijk! Als extra plus is het in te stellen in Nederlands en dan zoek je in Moviemeter (mijn voorkeur).

Ook het tempo waarmee je films vind is verbazend.

Ik heb 2 hoofdmappen: Top Films (Moviemeter top 250 e.d.) en Actueel.
Vooral die laatste wisselt snel qua inhoud, dan wil je niet lang bezig te zijn met de bibliotheek.
DuneX maakt dit mogelijk.

Wat ik erg belangrijk vind is dat ik verschillende films met de zelfde naam, die echter in verschillende jaren gemaakt zijn (zoals A Christmas Carol) gewoon kan blijven noemen zoals ik makkelijk vind: A Christmas Carol (1984) 1080P.
In het zoek paneeltje wis ik tot "A Christmas Carol" overblijft en ik krijg alle films te zien!

Een Film bibliotheek van mijn vaste films is nu zeer behandelbaar, maar ook die Actuele!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
@Willenium Wat voor een TV heb je? (merk en model) Verder raad ik je aan toch te upgraden naar de laatste beta versie. De laatste versie voor de prime is 100706_1032_beta Op het eerste oog geen fixes voor jouw probleem, maar het kan natuurlijk geen kwaad.

Als ik het goed begrijp gebruikte je in eerste instantie 100413_1555 (non beta)?

Met sneeuw, bedoel je dan echt sneeuw....dus geen beeld of wel beeld met witte vlekken?

[ Voor 105% gewijzigd door MrX_Cuci op 13-08-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:11:
@Willenium Wat voor een TV heb je? (merk en model)
Ik heb een 37PF9731D/10 van Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Ff snel gegoogled op je TV en het blijkt dat deze ook te upgraden valt middels firmware. Er schijnen wat problemen te zijn met HDMI in combinatie met Ambilight. Upgrade deze dan ook even. 1 van de opties in het servicemenu is options-> display -> screen-> Hier staat je firmware versie.

0.48.30.0 --> 0.87.0.0 (laatste versie met instructies) en
3.0.1.31 --> 3.0.1.37 (deze kun je niet zelf updaten)

Check ook eens vanaf deze posts: [Mediaplayer] HDi Dune HD Base & BD Prime 3.0 - deel 2 Zijn meer mensen met een zelfde probleem. (tot 2 pagina's erna)

[ Voor 40% gewijzigd door MrX_Cuci op 13-08-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:35:
Ff snel gegoogled op je TV en het blijkt dat deze ook te upgraden valt middels firmware. Er schijnen wat problemen te zijn met HDMI in combinatie met Ambilight. Upgrade deze dan ook even. 1 van de opties in het servicemenu is options-> display -> screen-> Hier staat je firmware versie.

Check ook eens vanaf deze posts: [Mediaplayer] HDi Dune HD Base & BD Prime 3.0 - deel 2 Zijn meer mensen met een zelfde probleem. (tot 2 pagina's erna)
Wat een feest, krijg de firmware upgrade niet aan de gang. In het menu geeft ie wel een versie uit 2007 aan. Straks even andere USB stick scoren misschien ligt het daaraan. Moet er nu helaas even vandoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan! Ik was al redelijk tevreden over Yadis (na voorheen Zapitti gebruikt te hebben), maar die DuneX is inderdaad geweldig. Tevens is er nog een nieuwe nederlandse variant in de maak, de "DuneExplorer" :-)

Ben achteraf blij voor de Dune Base 3.0 te hebben gekozen, ben erg tevreden. Zelfs via de wifi-N dongle werkt HD afspelen voor 95% van mijn filmcollectie echt prima. Mijn wensenlijstje is nog:
- Via firmware kunnen uitschakelen van de ventilator en/of HD in de Base, alhoewel het wel acceptabel is.
- Afspelen van de HD- .mov filmpjes van mijn Panasonic camera (doch dat lijkt niet te gaan gebeuren)
- Voor het snellere kopieerwerk sluit ik af en toe de HD van de Dune via een Sharkoon met een eSata-kabel aan op mijn Synology DS207+. Werkt prima. Doch ik heb nog niet uitgevonden hoe dan ook Yadis en DuneX kunnen blijven werken, die hebben dan natuurlijk een andere padverwijzing. Misschien iets met een alias of zo.
- Soms verschijnen die stomme @eaDir verwijzingen in alle folders :-( Heeft iets te maken met de Synology schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Is het mogelijk om in de Dune HD base de 3,5" hdd tray te verwijderen en er onderstaande oplossing in te bouwen? Dan kan ik een slimline dvd en een 2tb 3,5" hdd plaatsen of is er maar 1 sata poort in de base aanwezig?

http://www.mobile-harddis...1249.html?reviews_id=1559

Zijn er mensen die de fan hebben veranderd of andere cooling hebben geplaatst in de Dune?

[ Voor 17% gewijzigd door Black_Rain op 13-08-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
@Borezz, Je kan in Yadis kiezen voor advanced (bij soort export) dan maakt ie twee mappen aan in de door jou aangegeven lokatie; 00 en 01 (films en series).
Ik heb op mijn nas een aparte datamap (Filmdata) aangemaakt en daar gooit Yadis de info in.

Daarna heb ik op de Dune een shortcut aangemaakt: ..../Filmdata/00/

Open ik die map nu in Yadis dan heb ik het overzicht (met blauwe achtergrond) met genres, films, waardering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 23:09
Ik gebruik Zappiti met een Dune HD 3.0 Base en Synology NAS. Na de export lijken de standaard Zappiti menus OK, maar zodra ik in een overzicht kom met de plaatjes dan gaat het fout. Allereerst worden de plaatjes niet over de gehele hoogte van het scherm getoont, maar blijft er een lege balk (met de rode Zappiti achtergrond) aan de bovenkant en overlappen de plaatjes elkaar. Ook verschijnen er codes door de plaatjes, waar hoogstwaarschijnlijk de titel had moeten komen. Als ik een film selecteer, dan zie ik geen film details, maar een blauw Dune scherm met een bestand.

Ik heb diverse setups gegoogled en uitgeprobeert, maar geen blijkt te werken. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Knorhaan, De meeste kunnen niet overweg met sub mappen, zoals Covers en Extra ondertitels.

Die zie je nu waarschijnlijk.
Haal die eens weg, even refreshen en dan kijken of het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56
Kan hier iemand vertellen hoe de afspeelbaarheid van BD- en AVCHD.ISO's is? Ik heb nu een WD-TV Live player en hoewel deze het voor het geld leuk doet zijn er een aantal dingen waar ik me erg aan stoor.

Wanneer ik BD- of AVCHD ISO's afspeel kan ik min of meer niet fatsoenlijk vooruit- en terugspoelen. Dat gaat altijd hakkelig en vooral het terugspoelen gaat zeer problematisch en traag. Ook "skipt" de WD player steevast een paar minuten terwijl ik maar een paar seconden wil door of terugspoelen, dus als ik heel kort op het REV of FF knopje druk.

Met een MKV bestand heb ik hier veel minder last van en "spoelt" dat ook een stuk beter. Ik vraag me af hoe de Dune HD Base 3.0 hiermee omgaat. Speelt (en spoelt) deze BD- en AVCHD ISO's wel vlekkeloos af? Al mijn ISO's omzetten naar MKV zie ik vanwege de bewerkelijkheid (veel stappen) daarvan niet zo zitten en juist bij mijn ISO's zijn de ondertitels mooi laag geplaatst en wanneer ik een MKV afspeel staan die vaak te hoog en is de regelafstand te groot. In de MKV omzetprogjes kun je ook niets instellen met betrekking tot ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:35:

Ik krijg de update niet aan de praat... Hij herkent wel usb-stick maar de update start niet. Ik heb inmiddels een andere receiver besteld. Als ik de dune via deze aansluit en dan naar tv zou het dan wellicht beter gaan? Dat heb ik nog niet kunnen testen. Ik moet hem ook keertje onder de arm nemen en bij een vriend proberen.

Mocht het niet lukken dan ga ik hem proberen terug te sturen en inruilen voor het model zonder blue ray speler. Die koop ik er dan los bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de laatste computer totaal hadden ze ook een review van dit deze speler, maar gaven ze ook aan dat er binnenkort een opvolger van uit komt.

Enig idee wanneer deze uit moet komen? Ik kon er zelf helemaal niks over vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
HD Land in Frankrijk heeft wel een Dune BD Prime 3.0+ met een betere Blu-ray drive. Maar het is niet helemaal duidelijk of dat een eigen mod is of dat het een officiële HDi machine is. Verder blijven ze verder ontwikkelen in zowel hard- als software, maar op dit moment is er niet echt iets concreets in het nieuws verschenen.

Is dat artikel op een of andere manier hier in te zien, of kun je de strekking van het verhaal hier weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:04:
[...]

Ik heb inmiddels een andere receiver besteld. Als ik de dune via deze aansluit en dan naar tv zou het dan wellicht beter gaan?
Ik heb de mijne zelf ook via een Onkyo receiver lopen, maar ook rechtstreeks naar de TV werkt hij bij mij prima.

Ik vind wel een artikel uit 2009 van Computer Totaal, maar dat is vast niet dezelfde Een opvolger zou wellicht eentje kunnen zijn met ingbouwde settop box (Sigma chip 8644?) Dezelfde features als de 8642/43, maar dan met kabel/IPTV support. 8644 supports HDMI v1.3a, one USB 2.0 Host port, two Ethernet ports, one SD Card slot, and two smartcard interfaces

[ Voor 45% gewijzigd door MrX_Cuci op 16-08-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 10:29
Drobanir schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:43:
HD Land in Frankrijk heeft wel een Dune BD Prime 3.0+ met een betere Blu-ray drive. Maar het is niet helemaal duidelijk of dat een eigen mod is of dat het een officiële HDi machine is. Verder blijven ze verder ontwikkelen in zowel hard- als software, maar op dit moment is er niet echt iets concreets in het nieuws verschenen.

Is dat artikel op een of andere manier hier in te zien, of kun je de strekking van het verhaal hier weergeven?
Ik heb de computer totaal niet zelf, maar las het bij een kennis (augustus 2010 nummer). Als ik er binnenkort weer ben zal ik het stukje wel quoten.

Wat is er trouwens beter aan de blu-ray drive die HD Land verkoopt? Ik had begrepen dat de nieuwe 3.0's al een verbeterde drive hadden (stiller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 10:22
Wat er staat is:
"Conclusie
Wie een probleemloze speler wil en daar bereid is voor te betalen, komt automatisch uit bij Dune. Hou wel de website in de gaten voor een mogelijke opvolger want de speler is al een tijdje uit."
Dus niets concreets dat er ook echt iets nieuws aan zit te komen. Dat zeggen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Weet iemand of je de paar seconden tussen mp3's uit kunt zetten?
Het is nogal storend bij live cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok na veel zoeken ben ik erachter. Ik heb de 101 firmware. Dit is de laatste versie voor de 37PF9731D/10.

Inmiddels de Dune bij mijn broer getest. Een philips plasma model van 1 jaar ouder en daar werkte het wel. Zowel rechtstreeks via HDMI als via de marantz AC receiver, ook HDMI uiteraard. Hier werkt het afspelen van de blue ray perfect. Bij mijn tv niks als sneeuw als beeld, ik krijg wel geluid.

Heb een week geleden overigens ook het support mail adres gemaild wat NAS media opgeeft. Hier komt echter ook maar verdacht weinig respons op....

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb vandaag alles weer via Yadis laten genereren. Ik ben echt super blij met het resultaat voor series. Jammer dat alles in 1 map moet per serie, maar goed. Een keertje renamen en het ziet er redelijk netjes uit.
Jammer dat hij dat niet automatisch voor je kan via de TheTVDB.com.

Ach, het ziet er super uit met die synopsis e.d.
Wij zijn weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arunia schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:46:
Ik heb vandaag alles weer via Yadis laten genereren. Ik ben echt super blij met het resultaat voor series. Jammer dat alles in 1 map moet per serie, maar goed. Een keertje renamen en het ziet er redelijk netjes uit.

Wij zijn weer blij.
Screenshotje? :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik zie in de price watch ook de Dune BD Prime 3.0 500GB staan.
Is dit dan de Blu ray met ingebouwde 500GB harddisk?

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Den the Man schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:15:
Ik zie in de price watch ook de Dune BD Prime 3.0 500GB staan.
Is dit dan de Blu ray met ingebouwde 500GB harddisk?
Dat heb je helemaal goed gezien.

En omdat er om gevraagd is nog net eventjes screenies gemaakt:
Hoofdmap:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IuJR9I0rVQDNnohEWM1UBqdZ/full.png
Films map:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iuIyvQDsUhKVnCt8LZdWqvYE/full.png
Synopsis van film:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RzOCpNsQsfKLN3b3e0jEJdtT/full.png
Series map:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9MMRrbIfHE36uHId3OhjPMQu/full.png
Synopsis van een serie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lDMJBGvOcAJdiVpsK3ECwTLw/full.png
Synopsis van een aflevering van een seizoen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nyeFEcbFkc8a6AHyGXJaAPOl/full.png

[ Voor 49% gewijzigd door Arunia op 18-08-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Hoe genereer je "series" eigenlijk?

Ik heb b.v. Topgear, maar die staan gewoon tussen de films, terwijl ze in één map staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
MACNON schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:55:
Hoe genereer je "series" eigenlijk?

Ik heb b.v. Topgear, maar die staan gewoon tussen de films, terwijl ze in één map staan.
Gebruik Yadis zelf ook, dus denk laat ik maar antwoord geven :) .
Je kunt mappen aangeven in Yadis. Zo krijg je 2 verschillende gedeeltes. En staan ze apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ikzelf heb op mijn server een map "Video". Deze is als icoon op de Dune.
Hieronder staan 3 mappen: "Eigen films (vakantie dus :P), Films en Series".
In Yadis heb ik 2 mappen aangegeven. Video/Films en Video/Series.
Hierop kun je filteren.
Als je bij de mappen ook meteen aangeeft dat het om een Series map gaat of Films map, dan zal Yadis dit anders behandelen.
Dus banners voor Series en plaatjes voor Films.
De Synopsis voor series en voor de afleveringen uiteraard ook.

Daarna moet je zorgen dat alles episodes (ongeacht ander seizoen) in de root van de map "Bijvoorbeeld Dexter" staat. Dan door Yadis laten zoeken. Anders vind Yadis namelijk helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Thanks Arunia voor de screenshots. Dat ziet er toch wel erg slick uit. Dat is de standaard template van Yadis? In dit geval kan ik er nog wel mee leven dat alles per serie in 1 grote map staat, ipv per seizoen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Yup, dat is de standaard template van Yadis. Je kunt/moet bij sommige series wel de juiste kiezen omdat er lang geleden al eens een serie was met dezelfde naam, maar dat is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog mensen hier die bezig zijn om Spotify werkend te krijgen op de Dune ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arunia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:22:
Yup, dat is de standaard template van Yadis. Je kunt/moet bij sommige series wel de juiste kiezen omdat er lang geleden al eens een serie was met dezelfde naam, maar dat is niet zo'n probleem.
Thanks, vanavond eens kijken :)

Ben maanden terug ooit eens begonnen om het met de hand goed te zetten, maar verder dan serielevel ben ik toen nooit gekomen. Episodes enzo staan nog in een standaard lijstje.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 10:22
Nieuws van HDI. Nieuwe modellen en modulair systeem. http://dune-hd.com/index.php?do=players
De 'oude' modellen blijven voorlopig gewoon bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Nou wilde ik net morgen een dune 3.0 base gaan kopen, nog maar even wachten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:46:

Wij zijn weer blij.
Hoe moet je de verschillende afleveringen noemen om ze bij het correcte seizoen te laten weergeven?

Ik heb de volgende combinaties al geprobeerd:

S0101 - titel van aflevering
S101 - titel van aflevering
S10 1 - titel van aflevering

Maar bij mij komt er bij de synopsis maar geen afbeeldingen bij de seizoenen. :-(

Alvast bedankt.

PS: Hoe maak je screenshots van je dune? Misschien kan ik wat duidelijker maken wanneer ik een screenshot neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik heb ze <<Serienaam>>.S01E01.<<naam van de episode>>.ext genoemd, en dat werkt prima.
Screenshots kun je aanzetten in de instellingen. Als je dan zorgt dat er een usb stick in je dune zit, en je drukt op eject op je remote krijg je een screenshot op je usb stick :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:52

Twazerty

AVCHDCoder developer

Vandaag de Prime 3.0 mogen ontvangen. Helaas alleen nog maar op teleurstelling gestuit.

Probleem 1:
AVCHD's op DVD haperen na een tijdje. Even pauzeren en weer op play en ik kan weer 15s - 1 minuut kijken zonder dat het beeld haperd en geluid wegvalt. Ik gebruik Verbatim schijfjes. Dit is nog maar een klein probleem vergeleken met de tweede.

Probleem 2:
Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar om contact te maken met mijn Windows 7 pc via SMB.
Pc verschijnt niet bij de Netwerk browser onder SMB maar wel onder UPnP. Echter wil ik gewoon gebruik kunnen maken van SMB. Handmatig toevoegen van een locatie resulteert iedere keer in:
Network Resource is not accessible. Daarna: Cannot access network folder.

Windows 7 pc is beveiligd met een wachtwoord en "Turn on password protected sharing" staat ingeschakeld.
Gegevens in de Dune:
Type: SMB
Server: 192.168.1.33 (dit is het ip van mijn machine)
Folder: Series2 (Folder is geshared via Homegroup en via "Everyone")
User: Twan (dit is mijn windows account)
Password: <hier mijn password> (en dit is mijn bijbehorende wachtwoord waarmee ik in moet loggen op mijn pc.

Ik heb "Turn on password protected sharing" al uitgeschakeld gehad. Mijn wachtwoord van mijn account gehaald maar niets helpt. In de Dune met en zonder User geprobeerd. Ik heb denk ik zo'n beetje iedere combinatie gehad maar niets werkt. Ook deze manual doorlopen: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Andere pc's in het netwerk hebben geen enkele probleem mijn pc te vinden. Enkel met de Dune lukt het niet.

Dus toen dacht ik: laat ik eens NFS support installeren. Staat "Services for NFS" niet bij "Turn Windows features on or off". Terwijl deze er volgens mij wel bij hoort te staan aangezien ik Windows 7 Professional 64 bit heb.

Wie o wie kan mij helpen???

Edit: ik heb de laatste stable firmware v1555

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxRay
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 23:33
[afbeelding]
[/quote]

Is het ook mogelijk om deze synopsis in het nederlands weer te geven?
De synopsis van de serie zelf krijg ik wel in het nederlands. De synopsissen van de seizoenen zijn echter in het engels.

• MrX_Cuci
Twazerty schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:29:
Vandaag de Prime 3.0 mogen ontvangen. Helaas alleen nog maar op teleurstelling gestuit.

Probleem 1:
AVCHD's op DVD haperen na een tijdje. Even pauzeren en weer op play en ik kan weer 15s - 1 minuut kijken zonder dat het beeld haperd en geluid wegvalt. Ik gebruik Verbatim schijfjes. Dit is nog maar een klein probleem vergeleken met de tweede.
Ik streams ze vanaf het netwerk en dat levert geen problemen op en dat terwijl de data doorvoersnelheid vanaf een DVD sneller zou moeten zijn dan vanaf een netwerk of heb ik het mis? Ik zou toch de laatste beta eens installeren, daarin zijn een aantal file playback problemen opgelost.
Probleem 2:
Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar om contact te maken met mijn Windows 7 pc via SMB.

Windows 7 pc is beveiligd met een wachtwoord en "Turn on password protected sharing" staat ingeschakeld.
Gegevens in de Dune:
Type: SMB
Server: 192.168.1.33 (dit is het ip van mijn machine)
Folder: Series2 (Folder is geshared via Homegroup en via "Everyone")
User: Twan (dit is mijn windows account)
Password: <hier mijn password> (en dit is mijn bijbehorende wachtwoord waarmee ik in moet loggen op mijn pc.

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7
Je moet deze settings wel toepassen op je netwerk thuis profiel en niet voor de openbare. Geef je Dune een vast IP en indien mogelijk ook je PC. Ik heb zelf sharen met wachtwoord uit staan. Een map heb ik gedeeld via delen met / specefieke personen en dan iedereen. Als je het werkend hebt kun je daarna alsnog proberen of het werkt met specifieke user en pw
franksch schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:09:
Als je genoeg hebt aan een Dune HD Base 3.0 hoef je zeker niet te wachten. De chip is namelijk hetzelfde en heeft dus ook dezelfde functies. De basis unit Dune HD Smart D1 heeft plek voor een interne HDD (geen hotswappable bay zoals bij de Dune HD base 3.0) en heeft een SD card slot. De basis unit Dune HD Smart H1 heeft geen plek voor een interne HDD / DVD / Bluray drive.

Ik vermoed dat de expansion units voor de Dune HD Smart niet vaak over de toonbank zullen gaan, dan ben je toch echt een dief van je eigen portemonee.

Dune HD Max VS Dune HD Prime 3.0 Als een hot swap bay en een SD card slot de enige nieuwe feutures zijn......Prijs is €100,- duurder. Als er een omruilactie voor de Dune HD Prime 3.0 komt met een redelijke bijbetaling zou ik het overwegen, want zo'n interne bay is wel handig. (doe het nu extern via esata)

[ Voor 27% gewijzigd door MrX_Cuci op 19-08-2010 03:09 ]

• Arunia
FoxRay schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:39:
[afbeelding]
[/quote]

Is het ook mogelijk om deze synopsis in het nederlands weer te geven?
De synopsis van de serie zelf krijg ik wel in het nederlands. De synopsissen van de seizoenen zijn echter in het engels.
Volgens mij niet, maar dat ligt geheel aan de site waar Yadis dit vandaan haalt. Ik ben al blij dat het in het Engels is. :P
Net als met ondertitels. Waar ik ze kan vinden zet ik ze voor m'n vrouw erbij, maar voor mij hoeft het niet.
Zijn ze er niet, dan heeft ze pech. :P

• franksch
quote:
franksch schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:09:
Als je genoeg hebt aan een Dune HD Base 3.0 hoef je zeker niet te wachten. De chip is namelijk hetzelfde en heeft dus ook dezelfde functies.

OK, zit alleen nog met de vraag welke HDD 1,5 Tb ik moet nemen, zijn er merken/types die je niet moet pakken of welke juist wel ?

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 10:29
Volgens mij kan je de Dune Prime 3.0 (advies 399,- euro) beter vergelijken met de nieuwe Dune HD Smart B1 (advies 309,- euro). Je hebt dan alleen geen display en interne bay meer, maar voor de rest kan hij volgens mij precies hetzelfde en is bijna 100 euro goedkoper.

Ben beniewd of de prijzen van de oudere spelers nu ook omlaag gaan, want ik sta op het punt een Prime 3.0 aan te scahffen.

• MrX_Cuci
Niet geheel. Zoals je zelf al zegt kun je daar geen HDD in zetten en heeft het geen display. De Dune HD Max komt dan al meer in de richting. Als je van plan bent om alleen maar externe HDD's te gaan gebruiken, dan kun je inderdaad beter die nemen.
franksch schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:39:
OK, zit alleen nog met de vraag welke HDD 1,5 Tb ik moet nemen, zijn er merken/types die je niet moet pakken of welke juist wel ?
Ik gebruik zelf een Samsung 2TB 5400rpm. Ik weet niet of het nog steeds speelt, maar voor de hitte wontwikkeling moest het een 5400 rpm schijf zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door MrX_Cuci op 19-08-2010 12:25 ]

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-10 16:37

immetjes

HIER is BERN-E

Kunnen gebruikers van de Dune Base of Prime 3.0 mij misschien wat antwoorden geven?

Ik heb nu een Xtreamer en mijn vrouw heeft moeite met de trage GUI (en ik moet toegeven mij irriteert het ook regelmatig), verder zijn NFS support en het opslaan van favorieten ook niet erg denderend, alles is hardwired naar mijn Synology NAS.

Nu ben ik wat aan het rondkijken en ik vermoed dat alle Realtek chipsets dat trage gevoel hebben.
Dus, hoe is dat me Dune? Ik denk er aan om dit nieuwe model te kopen als vervanger voor de Xtreamer:

http://www.iboum.com/pr/dune-smart-d1.php
http://dune-hd.com/hd_pla...133-dune-hd-smart-d1.html

Hoewel niemand er natuurlijk al ervaringen mee heeft ga ik ervan uit dat de GUI net zo snel is als de Dune Base 3.0.

Edit 1
Bedankt voor de snelle reacties hier beneden. Klinkt positief. Dat aan/uit gaat vast wel lukken, ik heb ook een Logitech Harmony One.

Edit 2:
De originele Dune Base 3.0 pas beter bij mijn audio set qua formaat en de chipset is hetzelfde dus ik hoef eigenlijk niet persé de nieuwe versie. Kan ik er gewoon een HDD in zetten zonder garantie problemen?

[ Voor 31% gewijzigd door immetjes op 19-08-2010 14:39 . Reden: Thanks voor de reacties en nog een edit ]

• MrX_Cuci
De gui is in ieder geval lekker snel. Andere NMT's die ik zelf heb geprobeerd: Popcorn Hour C200 -> traag Mede8er -> snel, maar onoverzichtelijk en niet pimpable. Voor zover ik weet.

• Arunia
Tja, hij is niet super snel, maar ook weer niet traag in mijn ogen. Het opstarten duurt wat langer, maar ja. Tegen de tijd dat alles aan is, is die ook wel aan. Groot minpunt is dat wanneer je de hardware knop op het apparaat ingedrukt laat, dan gaat hij aan op het moment dat je de power er op zet. De Logitech Harmony gooit hem dan meteen uit. Al aangegeven bij HDI dat ze beter een optie zouden kunnen maken om dat ding een standaard uit te geven wanneer die knop ingedrukt staat.

Je kunt het ding wel customizen wat betreft netwerk mappen zoals ik hierboven al liet zien. Mijn vrouw is hier helemaal laaiend over. Dus daar kan het apparaat niet veel meer verkeerd doen. :P

Denk dat je het qua snelheid kan vergelijken met de huidige BD-spelers. Daar vind ik de interface ook niet bijster snel terwijl dat bij mijn 10 jaar oude DVD-speler weer heel anders is.

De snelheid vind ik zelf niet zo heel erg storend. Zodra je bovenstaande mappen structuur/menu's op je server/nas hebt, is het wel wat trager. Dus een stuk in de base/prime is dan wel aan te raden (ikzelf vind het niet zo storend).

• MrX_Cuci
Arunia schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:31:
Groot minpunt is dat wanneer je de hardware knop op het apparaat ingedrukt laat, dan gaat hij aan op het moment dat je de power er op zet. De Logitech Harmony gooit hem dan meteen uit. Al aangegeven bij HDI dat ze beter een optie zouden kunnen maken om dat ding een standaard uit te geven wanneer die knop ingedrukt staat.
Ik weet niet hoor, maar dat is express zo gemaakt. Hij gaat eerst naar standby (bij eenmaaal drukken op de power knop van de AB) en dan pas mag je deze helemaal uit zetten. (middels de power knop op de Dune zelf) Emergency uit, dus helemaal uit, dan moet je de power knop op je AB ingedrukt houden. (niet aan te raden, omdat er files door corrupt kunnen raken) Overigens kun je de logitech op correcte wijze instellen....zelf die knop programeren.

[ Voor 3% gewijzigd door MrX_Cuci op 19-08-2010 12:46 ]

• franksch
vanmiddag de base opgehaald, samsung 1,5 Tb hdd geplaatst, daarna de speler voor het eerst aangezet.
Hij start netjes op en ik krijg het hoofdmenu met o.a. een icoon van de hdd, er staat echter bijgeschreven "cannot acces ", ofwel hij ziet de hdd niet, is dit normaal, of ben ik iets vergeten.

[ Voor 5% gewijzigd door franksch op 19-08-2010 19:25 ]

• franksch
Lijkt me nu opgelost, na upgrade firmware kon ik de hdd formatteren (ext2), nu is de melding weg en zie ik in de dune de schijf.
Nu maar eens gaan proberen om een verbinding tot stand te brengen met mijn netwerk (router-pc-dune bedraad en een wifi laptop), heeft iemand nog tips, het zou mooi zijn als ik vanavond nog een hd-fimpje zou kunnen bekijken :)

Verwijderd

BM schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:20:
Ik heb ze <<Serienaam>>.S01E01.<<naam van de episode>>.ext genoemd, en dat werkt prima.
Screenshots kun je aanzetten in de instellingen. Als je dan zorgt dat er een usb stick in je dune zit, en je drukt op eject op je remote krijg je een screenshot op je usb stick :)
Ok thx. weten we dat ook weer :)

• franksch
ben nu zover dat ik de harde schijf van de dune kan benaderen vanaf mijn pc (bedraad netwerk),
hetlukt me alleen niet om mijn gedeelde dir. van mijn pc te zien vanaf de dune.
ik heb een nieuwe "netwerk directory" aangemaakt en alle gegevens ingevuld:
naam: het nummer van de pc: cp4437.....
type: smb
server: hetip adres van de pc: 192.168.1.103
directory: de naam van de gedeelte map (video)
gebruiker en paswoord: niet gebruikt

Als ik nu in de network browser naar mijn pc ga, komt bovenin het pad te staan, maar het scherm waar de directory video zou moeten staan is leeg.

Wat doe ik fout ?

Verder valt het me op dat, wanneer de schermbeveiliging start (dune logo), de zwarte achtergrond erg veel ruis bevat, dit is niet zo in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Zie startpost FAQ. Een betere tip kan ik niet geven. Zet de rechten van de map op je PC op iedereen / everyone. Scroll verder ook iets naar boven en lees. :*)

[ Voor 53% gewijzigd door MrX_Cuci op 20-08-2010 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksch
het is gisteravond toch nog allemaal gelukt, ik zie vanaf de dune nu de gedeelde dir. op de pc en in de verkenner van de pc heb ik nu drive Y:dune\dunehdd.
Ik heb op de hdd van de dune een paar directory's aangemaakt en die kan ik vanaf de pc benaderen.
Ik kan nu dus ook downloaden op de pc, en dit dan opslaan op de hdd van de dune, dit gaat alleen nog niet zo erg snel, dus dat wordt het volgende project.

Nadat ik de HDMI kabel in een ander slot op de tv had aangesloten, was de achtergrond weer pikzwart, de ruis is helemaal verdwenen, het is wel raar want gistermiddag was er absoluut geen ruis, ik heb wat aan de kabel zitten prutsen ,maar dat hielp niks, vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook mijn BD Prime 3.0 ontvangen, en het begon gelijk al lekker.
Er zaten al een paar krasjes op, dus ik heb zo'n vermoeden dat iemand anders deze ook al een keer heeft ontvangen en vervolgens weer terug gestuurd.

Maargoed, ik had hem aangeschaft omdat mijn HDX 1000 niet alles meer kon afspelen (begon te stotteren bij hoge actie scenes op 1080p) en kan ook geen blu-ray iso's afspelen.

Maar de Dune wel, dus ik direct een bluray iso openen.. gebeurt er niks.
Na een File speed test op de dune bleek ik een lees snelheid te hebben van 500kB's.
Dus heb ik de fast NFS optie aangezet, en toen was de lees snelheid opeens tussen de 7-8 MB's.

Helaas bleek dit niet genoeg, want het menu van de film Avatar stottert ook, alsof of het netwerk niet snel genoeg is, of de dune de film gewoon niet aankan.

Gigabit mode maakt het alleen maar langzamer (4MB's).

De laatste firmware (beta) erop zetten helpt ook niet.

Iemand anders Avatar al geprobeerd over het netwerk (de volledige iso dus)?
Pagina: 1 ... 7 ... 72 Laatste