Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:43
Op MPCClub is een post verschenen met meer info over het gebruik van de webbrowser in combinatie met de afstandbediening.
Web Browser Usage

To launch the web browser, press "URL" button and type any web site URL you want (e.g. "http://google.com"). After that, the web browser will be launched. Web browser startup may take up to 10-30 seconds. You can also keep the URL field empty, then the web browser will start with an empty page shown.

Besides, you can configure the player to show the web browser item on the main screen (Setup / Applications / Web Browser), and just press the web browser item to launch the web browser (in this case, it will start with an empty page shown).

To work with the web browser, the following input methods can be used:

* Remote control in the "keyboard" mode.
* Remote control in the "mouse" mode.
* USB mouse. NOTE: You should connect USB mouse to the player before launching the web browser.
* USB keyboard. NOTE: You should connect USB keyboard to the player before launching the web browser.

When working with the web browser, you can use the following buttons on the remote:

* "POWER": Exit the web browser.
* "MODE": Toggle between "keyboard" and "mouse" modes.
* "UP", "DOWN", "LEFT", "RIGHT:
o In "keyboard" mode: move keyboard focus to a neighborhood element.
o In "mouse" mode: move mouse cursor.
* "ENTER":
o In "keyboard" mode: submit a form, press "OK" in a dialog.
o In "mouse" mode: left mouse button click.
* "RETURN", "PREV", "REW", "SlowREW": Go back (exit the web browser if at the first page).
* "NEXT", "FWD", "SlowFWD": Go forward.
* "ROTATE", "REPEAT": Reload the current page.
* "STOP": Stop loading page, press "Cancel" in a dialog.
* "SEARCH": Open "http://google.com" URL.
* "URL": Move keyboard focus to URL field.
* "Subtitle": Move keyboard focus to browser area.
* "PLAY", "PAUSE": Submit a form, press "OK" in a dialog.
* "1" .. "9":
o If a text field is active: enter a character.
* "0":
o If a text field is active: enter whitespace character.
o If a button is active: press it.
o Otherwise: scroll page down.
* "CLEAR":
o If a text field is active: delete a character.
* "P+", "P-" (and "V+", "V-"):
o If a text field is active: move caret.
o If a select field or radio button is active: change value.
o Otherwise: scroll page up/down.
* "CAP/NUM": Switch between small letters, capital letters and numerals

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
Arunia schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:08:
Ik heb een idee voor mijn series map.
Indeling is als volgt:
Series, "naam serie", Seizoen 1 t/m x, bestanden

Ik heb het zoals Droganir, dus banners voor de series.
Nu wil ik die folder.txt aan gaan passen zodat ik (desnoods een nieuwe in iedere map van "naam serie") daaronder iconen kan hebben van "seizoen 1 t/m x" gewoon standaard. Niets speciaals. En als achtergrond een leuk plaatje. Dan voor het seizoen dezelfde achtergrond en de tekst. Alhoewel ik wellicht nog dat plaatje met een overlay ga doen in Photoshop waardoor je de namen van de bestanden (die wil ik wel zichtbaar hebben) gewoon in een box ziet (dus transparantie e.d.). Maar goed, het grafische is niet het probleem.
Ik probeer iedere keer die zooi door te lezen van de txt file, maar het is moeilijker (lijkt het) om te begrijpen.
Hoop vandaag nog tijd te hebben om het uit te vogelen. Maar dan hoop ik binnenkort wel wat te kunnen showen.
Achtergronden aansturen via een dune_folder in een andere map met bijvoorbeeld all_children werkt niet helaas. Een achtergrond moet je dus altijd met een dune_folder in de eigen map aansturen.
Icon-files kunnen wel door een dune_folder in een andere map worden aangestuurd.
Houd in dat geval de naam van iedere iconfile (die natuurlijk wel in de juiste map staat) identiek. Zie mijn eerdere post over de muziekdatabase.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:56
Het is goed dat je me daar even aan herinnerd.
Ik denk dat ik ga voor een dune_folder file in iedere serie map.
Dat om te beginnen. Op zich is het niet zoveel werk om dit per series te doen ook niet wanneer ik per seizoen nog zo'n bestand moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
Wat je kan helpen is door zo straight mogelijk te werken. Iedere serie op dezelfde manier opbouwen met dezelfde bestandsnamen en daarmee dezelfde dune_folder.txt.

Je hoeft dan maar één keer een goede dune_folder.txt te schrijven voor elk niveau (serie, seizoen, episode) en die steeds in de juiste map kopieren als je een nieuw seizoen/serie toevoegt. Eventueel kun je n2ncopy gebruiken om het kopieren nog wat makkelijker te laten gaan.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb wel een probeersel gedaan, maar kwam niets uit. Ga nog een keer helemaal opnieuw beginnen. Dus weer opnieuw de banners en de achtergronden. Dan vanuit het niets de dune_folder bestanden opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:44
Ik las net op MPC club dat er een Dune BD Prime 3.0+ schijnt te zijn. Deze is €50 duurder maar heeft een betere (stille) optische drive. Het zou ook mogelijk zijn dat de unit als losse upgrade aangeboden wordt, zonder dat dit de garantie verbreekt.

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=24427

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Klopt die versie is er blijkbaar al sinds april?
Ik zit er hard aan te denken om die drive aan te schaffen voor 50 euro. Die van mij fluit namelijk.
Op dit moment alleen nog via een Franse shop te krijgen. Ben benieuwd of ze dit ook in NL los gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik toch wel heel apart. Sinds april ? Ook mijn Dune heeft namelijk dat euvel.

Een enorme fluittoon die gewoon zeer doet aan je oren. Ik hoor het direct als die aan staat. Zeer irritant. Ik heb er ook een officiele klacht voor ingediend bij wifimedia in Arnhem. Zij gaven aan dat er niets aan te doen was.

Maar als nu blijkt dat er een speciale stille drive bestaat hiervoor ga ik toch even polshoogte nemen. Ik vind dat ze hier de importeur maar op moeten aanspreken. Als we dat met meerdere gedupeerden doen dan geeft dat wel iets meer impact. (Hoop ik dan maar).

Van mijn part doe ze iets onder een coulance regeling. Aanbieden tegen een gereduceerde prijs voor alle kopers van een Dune Prime!

Voor de rest blijft het wel een fantastisch apparaat! :-))

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even een mail gestuurd naar wifimedia. Ik hoor graag hoe zij hier mee omgaan. Gelukkig is het een prima zaak met goede service. Dus nu even afwachten wat er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nou, al wat dingen geprobeert. Maar krijg het niet echt voor elkaar.
Hij laat gewoon de achtergrond niet zien. Heb het wel zo dat hij de tekst structuur laat zien (dus geen iconen of mappen), maar geen achtergrond.
Structuur is: Series-"naam serie"-Seizoen x.
In de map series staat de volgende Dune_folder.txt:
use_icon_view=yes
icon_valign=center
icon_top=10
icon_bottom=10
num_cols=2
num_rows=5
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=yes
paint_content_box_background=no
content_box_x=64
content_box_y=190
content_box_height=870

Een iets aangepaste versie van die banner view.

Dan in de map van de Serie zelf staat:
background_path=.Background.aai
use_icon_view=no
icon_path=.Icon.aai
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=yes
paint_scrollbar=no
paint_icon_selection_box=no
paint_icons=no

Met in diezelfde map:
.Background.aai (daar ga ik waarschijnlijk de fout in en moet er een map "-" komen. Alhoewel dit een rip is van de Yadis film dune_folder.txt met een paar aanpassingen.)
en .icon.aai

Ik ga nog even vogellen, maar het is wel ietwat ontmoedigent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Het is te warm om nu te gaan testen en proberen, maar wat ik met herinner is dat een achtergrond plaatje niet werkte bij mij in combinatie met use_icon_view=yes. Verder is de naam case-sensitive dus kijk of dat goed is. Het plaatje hoeft niet in de map "-".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Sinds een week heb ik mijn PS3 vervangen door de BD Prime 3.0. Ben er erg tevreden over. Al mijn films worden keurig afgespeeld en i.c.m. Yadis ziet het er allemaal erg gelikt uit.

Vandaag de BD drive getest, wat maakt die een k*lere herrie... Nu lees ik daar meer over en zie hierboven dat er een 'upgrade' komt. Vind het niet helemaal chique dat je daar nog voor moet betalen, apparaat kost al bijna 400 EUR.

Groter probleem (imho) is dat de BD drive erg langzaam laadt. Het duurt vanaf het starten van een BD disc ruim 2,5 minuut voordat ik in het hoofdmenu van de disc ben. (op mijn PS3 was ik daar binnen 10 sec.) Menu en film haperen ook regelmatig en dan begint de drive te 'spinnen'. Zijn er meer mensen met dit probleem?

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
The_Bash schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:53:
Sinds een week heb ik mijn PS3 vervangen door de BD Prime 3.0. Ben er erg tevreden over. Al mijn films worden keurig afgespeeld en i.c.m. Yadis ziet het er allemaal erg gelikt uit.

Vandaag de BD drive getest, wat maakt die een k*lere herrie... Nu lees ik daar meer over en zie hierboven dat er een 'upgrade' komt. Vind het niet helemaal chique dat je daar nog voor moet betalen, apparaat kost al bijna 400 EUR.

Groter probleem (imho) is dat de BD drive erg langzaam laadt. Het duurt vanaf het starten van een BD disc ruim 2,5 minuut voordat ik in het hoofdmenu van de disc ben. (op mijn PS3 was ik daar binnen 10 sec.) Menu en film haperen ook regelmatig en dan begint de drive te 'spinnen'. Zijn er meer mensen met dit probleem?
bij welke film(s) heb je dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuuRMaN1973
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01-2021
Even een vraag hier.

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van de Dune Prime 3.0. Nu ben ik al even bezig geweest om mijn film collectie met Yadis netjes te krijgen. Ik heb echter één probleempje, Yadis werkt niet met IMDB, kan ik nu het beste Zappiti gaan werken of een andere scraper gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@The_Bash: 2,5 minuut is wel heel erg lang en als hij echt zoveel herrie maakt, dan zou ik eens contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Zelf gebruik ik de drive niet vaak en tot nu toe nog nooit met een Blu-ray, maar ik heb geen problemen of lawaai. Stil is hij niet, maar bij mij is het niveau ver onder storend.

@BuuRMaN1973: Ik gebruik zelf alleen yaDIS, maar ik meen me te herinneren dat je met Zappiti, als je de film niet vinden kon, je het imdb-id tussen %-tekens kan opgeven in het zoekveld. Mogelijk dat iemand anders dit kan bevestigen. Maar wat is je probleem, ik kan bijna alles vinden. Mogelijk ligt het aan de naamgeving van folders/bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuuRMaN1973
@Drobanir: Ik heb een aantal NL films (bijvoorbeeld Oorlogswinter). Deze zijn niet te vinden (wel op IMDB).
Weet jij trouwens misschien hoe ik een bijdrage kan leveren aan de scraper die yaDIS gebruikt. (Het is een franse site maar ik wordt er niet echt wijzer van. Ik dacht....als ik Oorlogswinter nou daar toevoeg dan kan ik 'm vanzelf een keer updaten met yaDIS.

Verder heb ik nog een vraag aan iedereen:

Ik heb netjes mijn NAS (Synology DS209j) aangesloten op mijn GB switch en de Dune Prime middels een powerline DHP300 aangesloten. Ik heb bijzonder veel last van schokkerig beeld.
Ik heb een test gedaan op een groot MKV bestand en zag inderdaad in de test dat ik niet hoger kwam dan ongeveer 2mb.

Nu heb ik tijden lang middels deze powerline DH300 naar mijn CFULLHDMi gestreamd en nooit problemen gehad. Wat wel nieuw is is de GB switch (Netgear GS605).

Heeft iemand een tip om mijn netwerk snelheid weer op peil te krijgen (liefst met behoud van huidige powerline adapters).

[ Voor 46% gewijzigd door BuuRMaN1973 op 16-07-2010 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens mij gebruikt Yadis ook niet franse scrapers.
Je kunt proberen als hij niets vind om de code van IMDB in te vullen. Heel misschien wordt hij dan wel gevonden.

Je andere vraag, heb je de 1Gbit support uitgeschakeld op de Dune? Dan kom je wel hoger namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebirdie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 20:19
hoi,

Ik heb een dune base 3.0 en een denon avr4310.

twee vragen:

- heb een Logitech diNovo mini keyboard/ 'muis' geprobeerd op de nieuwe webbrowsers. Dat is zo'n afstandbediening formaat BT kb/trackpad combi die me wel ideaal leek. Werkt alleen niet. Omhoog/Omlaag doet het wel maar de 'muis' functie doet het niet (mn links / rechts). Iemand meer success of een idee?

Wat wel goed werkte is zo'n IBM mini keyboard/ trackpad combi op USB (kabel). Dat is zo'n ding dat een los ThinkPad toetsenbord lijkt. Maar ja, dan heb je weer een kabel door de huiskamer lopen...

- ik blijf problemen houden met afspelen van BR roms (vanaf NAS). Beeld/geluid is perfect tot de Dune helemaal vast loopt. Eerst freeze in beeld / geluid. Als je dan stop drukt, duurt het nog paar minuten voordat de Dune probeert af te sluiten. Dan loopt alles vast met 'error' en gaat hij in restart. Dat werkt niet , dus dat blijft hij dan proberen. Enige wat helpt is fysiek uit (knop) en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:19:
Ik las net op MPC club dat er een Dune BD Prime 3.0+ schijnt te zijn. Deze is €50 duurder maar heeft een betere (stille) optische drive. Het zou ook mogelijk zijn dat de unit als losse upgrade aangeboden wordt, zonder dat dit de garantie verbreekt.

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=24427
Is deze versie al in Nederland op de markt? Hij staat wel al op deze site:
http://www.hdland.fr/bout...lus&type=10&code_lg=lg_us

Heeft iemand daar ooit iets besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuuRMaN1973
@Arunia: 1GB support staat standaard uit op de DUNE en die heb ik ook zo laten staan. Dat kan het dus niet zijn. Watik straks thuis ga proberen is de DUNE aansluiten via een UTP kabel om te kijken of het probleem aan de powerline adapters ligt. Tevens moet ik nog even controleren of ik niet per ongeluk een cat5 kabel heb gebruikt tussen de NAS en de GBswitch, dit zou ook nog voor het snelheidsverlies kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
Heeft iemand een werkende link voor Yadis 1.0 beta1.

De genoemde linkjes werken niet (meer)?

Met voorgaande versies krijg ik een foutmelding: iets over DLL/OCX (mijn frans is niet zo goed :D )
code d'error 0x3

EDIT: Gevonden: Moest Visual C++ 2008 installeren, nu werkt het wel (v0.9.9d)

[ Voor 63% gewijzigd door MACNON op 16-07-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuuRMaN1973
Nog een andere vraag: Ik ben erg benieuwd welke data transfer rate jullie behalen (bedraad, wireless, homeplug) tussen jullie DUNE en media source (PC, NAS, etc..).

Ik had ergens gelezen op het forum dat je ongeveer minimaal 8mb/s moet halen om redelijk HD kwaliteit te kunnen afspelen. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:25

BM

Moderator Spielerij
BuuRMaN1973 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:47:
Nog een andere vraag: Ik ben erg benieuwd welke data transfer rate jullie behalen (bedraad, wireless, homeplug) tussen jullie DUNE en media source (PC, NAS, etc..).

Ik had ergens gelezen op het forum dat je ongeveer minimaal 8mb/s moet halen om redelijk HD kwaliteit te kunnen afspelen. Klopt dit?
8mb of 8MB is nogal een verschil.
Meeste HD films zitten rond de 10mbps geloof ik gemiddeld, met uitschieters omhoog.
Heb net even een readtest gedaan op een fors bestand. Gemiddeld zo rond de 9,5/9,8MB/s.
Ruim voldoende dus om HD te streamen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Mathieuh schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:23:
[...]

bij welke film(s) heb je dit probleem?
Heb maar één Bluray: Avatar
Las ergens anders dat mensen met deze specifieke film problemen hebben?!

Moet zeggen dat DVD ook niet echt snel is, maar sneller dan Bluray. Met DVD heb ik ook geen 'hickups'.

[ Voor 16% gewijzigd door The_Bash op 16-07-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Inmiddels is yaDIS 1.0 béta 2 ook alweer beschikbaar:
[list]
• Improved tv shows recognition[list]
• SxxExx can now be located anywhere in filenames
• Non english titles are now correctly recognized
• Special episodes are now displayed inside seasons. The season "SP" is still there to centralize special episodes in one list
• Special episodes are now highlighted with a small "SP" logo
• ISO support for series (this is experimental and needs to be improved)
  • Browsing is done by disk not by season
  • Do not use SxxExx in filenames for ISO containing several seasons/episodes (otherwise the program will consider this file as a single episode)
  • Subtitles are now hidden and do not disturb synopsis screen anymore
  • New cases for movie covers
  • BD case is now used for m2ts videos
  • Audio and subtitles languages are now recognized for BD ISO and structures (still need improvements for BD ISO, It may not work depending the ISO file)
  • A specific language is displayed only once in the synopsis even several audio/subtitles tracks are available for this language.
  • Icon added for the folder containing the interface generated by yaDIS
  • dune_folder files are now saved in UTF-8 format (this allow the use of accents in folders/filenames)
  • Read-only attribute is now systematically removed for all images processed by yaDIS (this attribute may provoked some bugs)
  • Updated dutch language file
  • Fixed bug: AAImageGen window do not pop up anymore while exporting in basic mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
THX Drobanir! (perfect timed :D )

Ik gebruikte de versie 0.9.9d maar vind die (in mijn beperkte vergelijk) toch niet zo lekker zoeken als MyMovies.

MyMovies heb ik zo kunnen instellen dat ik rechtstreeks de gegevens kan benaderen.
Na veel puzzelen bleek dat spaties in de tekst/directory de boosdoeners waren: moet doet zijn /media/video/mymovies/

Ik dacht slim te zijn en dus /media/video/mymovies/alle films/ te kiezen (zoals aangemaakt wordt door My Movies, maar dat werkt dus juist NIET (door de spatie). Maak ik er /media/video/mymovies/all/ van, dan werkt ie dus wel. Maar dan moet ik ff handmatig gaan overzetten.

YADIS moet goed kunnen werken, tips?

[ Voor 3% gewijzigd door MACNON op 16-07-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuuRMaN1973
Even een vraagje aan jullie:

Ik heb de DUNE nu sinds een paar dagen en ben nu bezig met yaDIS. In principe werkt alles redelijk.
Ik heb de DUNE in mijn netwerk gekoppeld met de NAS (DS209j) middels NFS.

Nu heb ik een export gedaan met yaDIS en krijg netjes het overzicht van mijn films op de DUNE.
Het enige wat fout gaat is dat hij bij elke film aangeeft dat ie de URL niet kan openen.

Failed to open URL

URL: nfs://xxx.xxx.x.xx:/media:/Film/Oorlog/Passchendaele/Passchendaele.iso

Moet ik nu wel/niet een export doen met NFS in yaDIS of ligt het probleem ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:46:
Dat vind ik toch wel heel apart. Sinds april ? Ook mijn Dune heeft namelijk dat euvel.

Een enorme fluittoon die gewoon zeer doet aan je oren. Ik hoor het direct als die aan staat. Zeer irritant. Ik heb er ook een officiele klacht voor ingediend bij wifimedia in Arnhem. Zij gaven aan dat er niets aan te doen was.

Maar als nu blijkt dat er een speciale stille drive bestaat hiervoor ga ik toch even polshoogte nemen. Ik vind dat ze hier de importeur maar op moeten aanspreken. Als we dat met meerdere gedupeerden doen dan geeft dat wel iets meer impact. (Hoop ik dan maar).

Van mijn part doe ze iets onder een coulance regeling. Aanbieden tegen een gereduceerde prijs voor alle kopers van een Dune Prime!

Voor de rest blijft het wel een fantastisch apparaat! :-))
Hier even een reaktie van Wifimedia op mijn vraag hoe het zit met deze modificatie.

"Wij zijn op de hoogte van het Prime 3.0+ model. Deze speler is echter zelf
gemodificeerd en aangepast met een drive. Dit wordt door HDland of door
particulieren gedaan en niet door Dune of een distributeur zelf.
Dune raad dan ook af om zelf een modificatie aan een speler te doen.
Bovendien vervalt hierdoor garantie bij ons en bij Dune zelf.

Mocht Dune in de toekomst zelf komen met een alternatieve drive zullen wij
deze ook gaan aanbieden.
Als u nog verdere vragen heeft hierover kunt u bij de leverancier terecht.
info@ibdl.nl

Met vriendelijke groet/ With best regards,
Wifimedia - Streaming Audio en Video"

Keurige reaktie. Alleen even jammer voor ons. Maakt me niet erg vrolijk. :-( :-(
Weten we in iedergeval nu waar we aan toe zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@BuuRMaN1973: ik neem aan dat je nfs op de Synology aan hebt gezet en rechten op de folder hebt toegekend? Ik denk dat je het volume mist, bij mij is het:
media_url=nfs://192.168.0.100:/volume1/Movies:/44 Inch chest (720p)/haideaf-44.inch.chest.mkv

@auto rallye: aha, dat verklaart een hoop. Je kan anders hier eens naar kijken, maar dat kost je ook je garantie.

[ Voor 21% gewijzigd door Drobanir op 17-07-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik overweeg de aanschaf van een Dune en heb dit forum doorgelezen. Ik heb een vraag over de Prime en over de Base.

Als ik zou kiezen voor een Prime, krijg ik dan nu gegarandeerd een exemplaar met een fluittoon of is dit slechts een uitzondering? Hoor je deze fluittoon dan ook als je de blu-raydrive niet gebruikt?

Als ik kies voor een Base met een interne harde schijf van bijvoorbeeld 1,5 TB, speelt hij dan alle (gangbare) content die er op die schijf staat zonder schokken af. Of kan ik er beter (alleen) een externe harde schijf op aan sluiten.

Hoe kan ik de door de base geformatteerde (EXT2/EXT3) interne schijf vullen met content, als mijn vista (NTFS) pc deze niet kan lezen? Kan dat alleen via het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuuRMaN1973
@Drobanir: Ik had op de MPC club van Fred-L (maker van yaDIS) ook al een antwoord gehad. Het was inderdaad het probleem dat ik het volume nog moest benoemen.

In iedergeval hartelijk dank voor je hulp. Misschien toch nog een extra vraag. Op dit moment zie ik op mijn DUNE de mappen Film en TV-Serie waar dus alle films in staan. Maar ik zie ook nog de andere mappen (lege iconen) hierbij staan. Hoe krijg ik die onzichtbaar/weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:29:
Hoi

Ik overweeg de aanschaf van een Dune en heb dit forum doorgelezen. Ik heb een vraag over de Prime en over de Base.

Als ik zou kiezen voor een Prime, krijg ik dan nu gegarandeerd een exemplaar met een fluittoon of is dit slechts een uitzondering? Hoor je deze fluittoon dan ook als je de blu-raydrive niet gebruikt?

Als ik kies voor een Base met een interne harde schijf van bijvoorbeeld 1,5 TB, speelt hij dan alle (gangbare) content die er op die schijf staat zonder schokken af. Of kan ik er beter (alleen) een externe harde schijf op aan sluiten.

Hoe kan ik de door de base geformatteerde (EXT2/EXT3) interne schijf vullen met content, als mijn vista (NTFS) pc deze niet kan lezen? Kan dat alleen via het netwerk?
Ik zelf vul de hot swappable HDD via een Esata Dock aan Windows (7 X64) omdat het copieeren dan sneller gaat. Je dient dan ext2fsd te installeren.

Je kan natuurlijk ook altijd over het netwerk de schijf vullen. In dat geval maakt het voor Windows niet uit wat voor bestandssysteem de schijf is, als de Dune zelf er maar op kan schrijven. Echter maar 12mb/s bestandsoverdracht.

Nog niet geprobeerd maar er schijnt nu ook NTFS schrijf ondersteuning te zijn op de Dune, dus dat is ook een misschien een optie om de schijf onder Windows te formateren en in de Dune te hangen. Vervolgens uit te nemen en via een Esata dock aan te sluiten om er content op te zetten (zonder ext2fsd).

Laatste optie, een snelle NAS nemen en de schijf over het netwerk via de Dune benaderen. De makkelijkste optie, want je hoeft niet steeds de schijf eruit te trekken dan.

Legio aan mogelijkheden dus!

[ Voor 15% gewijzigd door duncanvdlinden op 17-07-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@flowpoint: Het lawaai komt van de optische drive. Dit is een goedkoop model zonder eigen behuizing. De een heeft er meer last van dan de ander. Ik heb denk ik wat geluk gehad. Daarnaast speel ik eigenlijk alles af via het netwerk, dus ik gebruik hem niet zo veel.

NTFS (schrijven) ondersteuning is er nog niet maar zou er snel aan moeten komen. De Dune leest NTFS wel zonder problemen.

@BuuRMaN1973: Welke andere mappen zie je? Zijn dat films/series die nog niet door yaDIS behandeld zijn? Als je ze verder niet nodig hebt kun je ze hernoemen en de naam met een. (punt) laten beginnen. Dan verdwijnen ze ook uit de Dune interface. Ik had nadat ik je vraag had beantwoord ook al gezien dat je op MPC Club antwoord had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Nog even over mijn Blu Ray drive. Laden is ook bij andere films erg traag (30 -50 seconden om in het hoofdmenu te komen). Verder heb ik de indruk dat de buffer erg snel vol is. Drive gaat spinnen, stopt, gaat weer spinnen (waarbij het lijkt alsof hij opstijgt) en de film of het menu schokt. Als de film eenmaal 30 seconden loopt, dan is het probleem weg.

Komt dit vaker voor of heb ik een brakke low-end drive te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Nee, ik denk dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hartelijk bedankt voor jullie reacties Duncan en Drobanir. Daar heb ik wat aan. Ik heb even zitten kijken naar een NAS met 2 schijven, zodat ik die ook als backup kan gebruiken. Mijn oog viel op de QNAP 219.Maar dat wordt me wel een hele investering. De Base, de QNAP en 2 schijven van bijv. 1 TB dan zit je al op zo'n € 800,--. Zo lang kan ik niet zonder eten. ;)
Met zo'n dock heb ik nog niet gewerkt, maar ik zal eens kijken hoe dat gaat en wat dat kost. Misschien is dat wel een betaalbare optie. Kan ik af en toe toch een beschuitje eten. Jammer dat je dus niet zomaar een Prime kunt bestellen,zonder het risico dat er iets mee is. Zou toch eigenlijk wel moeten voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Hebben meer mensen hier last van een onstabiele bestandsoverdracht over FTP naar de HDI Dune 3.0 Base (of prime)? Als ik de transfer start dan begint het aardig met 7mb/s maar het zakt steeds terug naar een paar kb/s tot zelfs 0kb/s en dan schiet ie weer eens een keertje naar 1mb/s. Soms loopt de filetransfer vast en moet ik hem resumen of overschrijven.
Ik copieer over FTP iets naar de 5,25inch schijf die in de speler zit.
SMB gaat het wel aardig goed trouwens, ik gebruik de nieuwste BETA firmware.

Kan het te maken hebben met de Western digital Disk met 4kb sectoren WD1500EARS?

[edit]

Niets aan het handje, het lag aan de netwerk settings van me PC |:(

[ Voor 13% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-07-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nu een hele tijd aan het kloten maar ik krijg het "absolute path" gebeuren van Zappiti niet aan de gang.
Ik heb al mijn data op op een Windows HomeServer staan. Ik ben alleen nog bezig met series in Zappiti

De Zappiti database staat ook op de Homeserver
Mijn series zijn te vinden op de volgende manier; \\server\series\naam-serie\aflevering
De absolute path zou dan moeten zijn smb://user:password@server/series/
Ik heb zo ongeveer alle variaties (met en zonder user/password) met SMB die ik kon verzinnen al geprobeerd.
Ook heb ik op een XP machine een map gedeeld en hier een aflevering ingezet. Ik heb in de betreffende dune-folder.txt het SMB-pad gewijzigd naar de xp-machine maar ook niet werkte niet.

Het browsen via de netwerk-browser in de Dune over mijn SMB netwerk geeft geen resultaten, zowel mijn Server als mijn XP-machine laten een leeg venster zien. Via UPNP krijg ik wel wat te zien

Ik heb handmatig shortcuts gemaakt naar de netwerkmappen op de server voor het afspelen de media en deze werken wel. De dune kan dus wel verbinding maken blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Hoe moet je manueel films toevoegen/editen met Yadis???

Ik zoek een klassieker ( A christmas Carol (1984) met George C. Scott (Moviemeter en IMDB) maar die kan ik niet vinden.
Als ik handmatig een andere invoer kan ik de auteurs e.d. niet editen.
Dus een heleboel lege vlakken...

Hoe lossen jullie dit op?

Andere vraag: in MyMovies werkt dat beter, maar heb een zware versie 3.14 en wil terug naar 3.12.
Hij zeurt dan over een niet compatible database (of zo).
Ik wil gewoon schoon beginnen en ben niet zo handig met XP, maar heb het programma gewoon officieel via configuratie - software verwijderd.
Wat moet nog meer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
Ik vind zelf Dune Explorer de beste optie om hiermee mee bezig te gaan. lkkr simpel en snel. kun je zelf dingen editen als hij een film heeft met niet volledige info etc.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo,

ik heb net een dune base 3.0 aangeschaft, aangesloten op mijn pioneer vsx-1019 en heb precies wat last met het geluid
als ik een film start, dan speelt die(meestal) zonder geluid, dan moet ik een ander geluidsformaat kiezen en dan weer op het geluidsformaat zetten wat ik wil....iemand een idee hoe ze onmiddellijk kan afspelen met het gewenste geluid ? (ik heb alle instellingen doorzocht) alsook van de a/v-receiver

2e probleem dat ik ondervind is, wanneer ik soms een blu-ray wil afspelen(via de hdd) wil ze niet starten, als ik dan de map open en de juiste file eruit haal, speelt ze wel af zonder problemen..ook iemand een idee hoe ik de films allemaal direct kan laten afspelen als ik direct op play duw ?

dan heb ik nog een vraagje over Yadis...ik heb nu alle films op mijn extra hdd staan voor in mijn dune...moeten die films op mijn computer staan vooraleer een index kan aangemaakt worden ? of kan deze aangemaakt worden op die extra schijf ?

alvast bedankt !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Reventon, ik ken jouw receiver niet maar bij mij speelt ie alles af en hoor ook overal geluid.
Ik heb 'm via de optische kabel aangesloten aan mijn surround.
Geluid via HDMI staat bij mij uit.

Over je 2e vraag, welke Firmware zit er in je Dune?
Zowel bij de oude als de recente stabiele versie start ie probleemloos, ook ISO's
Die starten in vergelijking met een TVIX6500A alleen langzamer op, effe geduld hebben zeg maar.

Yadis maakt op je PC een database aan, en kopieert die naar je Dune.
Het neemt dan ook nogal wat ruimte in beslag op je C schijf, en dat vind ik dus niks, ik wil Data en programma's gescheiden houden i.v.m. backups van de C schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
ik heb ze aangesloten via hdmi (ook geluid), werk dus zonder optische kabel
het probleem is..ik hoor wel geluid(zowel dts-hd ma en dolby true hd, en andere formaten,...)
maar "soms" als ik een andere geluidsformaat heb gekozen, maar hoor ze uiteindelijk wel
vb; er staan 2 geluidsformaten in de blu-ray, dts-hd ma en pcm, als ik dan op de afstandsbediening kijk op de knop audio zie ik ze staan op dts-hd-ma, maar hoor ik geen geluid, dan moet ik eerst de pcm eens selecteren en daarna nog eens de dts-hd ma en dan heb ik wel geluid....

ik heb de allerlaatste firmware erop gezet, nl Version "100706_1032_beta
(dune_firmware_hdbase3_100706_1032_beta.dff)

das dus idd wel vervelend dat de films eigenlijk op je C-schijf moeten staan voor die database, ik heb een removable hdd dat ik aansluit op een dock aan mijn pc..daar kan de database niet op aangemaakt worden dus

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@MACNON: In een volgende versie van yaDIS is het ook mogelijk om acteurs te wijzigen in het editscherm. Wat ik nu doe als workaround het bestand 'movie.xml' te wijzigen met XML Notepad (gratis, Microsoft) Ik kopieer dan van een ander bestand waar wel acteurs zitten het 'casting' gedeelte en verander de 1e 4 namen handmatig. Is wat werk, maar voor een paar films nog wel te doen.

Ik dacht dat je in de laatste bèta aan kon geven waar je workspace folder is. Dan kun je programma's en data dus wel gescheiden houden.

@Reventon: afhankelijk van wat voor export-mode je gebruikt kunnen films ook op externe opslagmedia staan. Wat ik begrepen heb werkt het zelfs als je meerdere schijven hebt (intern, extern, etc), maar het is dan wat ingewikkelder. Lees daarvoor het topic op MPC Club eens door zou ik zeggen. Ik heb er geen ervaring mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Drobanir op 20-07-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
ivm Yadis: tot nu toe ben ik er wat mee bezig en lukt het blijkbaar...ik moet ze nu alleen nog testen op de dune zelf...

ondertussen getest en ziet er mooi uit...zowel blu-rays, mkv's, dvd's...allemaal mooie covers :)) tevreden

alleen blijf ik nu nog met mijn probleem zitten dat sommige films niet afspelen als ik direct op play klik
ik zie wel de blu-ray warning en uitleg maar daar stopt het
vroeger kon ik dan nog de film laten afspelen door in de smap stream te gaan browsen, maar blijkbaar met Yadis lukt dit niet meer....wie heeft nog dit probleem ?
HELP !! nu heb ik wel de cover maar kan de film niet meer afspelen :/ :/ :?

misschien door de bestanden zelf ? heb 2 films dat ik niet meer kan afspelen (voordien wel door te browsen naar de STREAM map en daar het bestand uit te pikken

[ Voor 87% gewijzigd door Reventon op 20-07-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07
Probleem met het maken van netwerkshare's. Met de nieuwste fw (100706 1032 beta) lukt het me enkel om shortcuts te maken naar directories welke in de root van m'n netwerkschijf staan.

Dus bijvoorbeeld \\Server\Public lukt wel. Maar een directory daaronder lukt niet, bijvoorbeeld \\Server\Public\Kinderfilms.

Ik kan er wel komen via de normale navigatie, maar wil graag een directe shortcut naar diverse dir's welke dieper genest zitten.

Iemand enig idee?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt dan kan ook niet. Je alleen maar shortcuts maken naar mappen die gedeeld zijn, geen submappen daarvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
@Drobanis, is het mogelijk om de zoekfunctie van Yadis te verbeteren door een instelling?

In Dune Explorer kan ik handmatig zoeken, ik mis die optie bij Yadis(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Athome schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:46:
Klopt dan kan ook niet. Je alleen maar shortcuts maken naar mappen die gedeeld zijn, geen submappen daarvan
Bedankt voor je antwoord. Probleem is dat er niets geshared hoeft te worden. Het is een NAS, waartoe iedereen op het (thuis)netwerk zonder restricties toegang heeft. De directories in de root zijn niet apart gedeeld (kan ook niet). Binnen Windows kan ik bijvoorbeeld wel een shortcut maken naar een dieper geneste directory, er zijn dus geen problemen met rechten o.i.d.

Als ik met de Dune naar mijn netwerkschijf ga en het pop-menu oproep, krijg ik bij beide directories (die in de root en de dieper geneste) de optie om een shortcut op de hoofdpagina te zetten. Bij die in de root gaat dat goed, bij die andere krijg ik een 'failed to create shortcut' melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Reventon: Krijg je ze wel op een andere manier aan de praat? Ik heb ook een aantal Bly-ray bestanden (iso's) die het met de laatste bèta niet meer doen. Terug naar de laatste stabiele firmware doet wonderen. Ik draai nog wel steeds de laatste bèta, want ik ga er van uit dat het in een (hopelijk binnenkort te verschijnen, al dan niet bèta) nieuwe firmware opgelost gaat worden.

@MACNON: wat bedoel je precies, welke zoekfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Wie kan mij een beetje op weg helpen met het IPTV icoon op mijn dune? Ik lees toevallig net een artikel op tweakers dat Philips een Net.tv dienst heeft. Klopt het dat ik deze dienst op de Dune kan gebruiken? Ik lees er heel weinig over, maar ben wel heel benieuwd wat je er allemaal mee kunt. Ik zou bijvoorbeeld heel graag uitzending gemist via zo'n dienst op mijn Dune krijgen. Kan dat uberhaubt? Zijn er mensen die het IPTV deel echt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Heeft iemand al geprobeerd TV-series te indexeren met yaDIS? Gaat nog niet echt lekker.

Hij vindt de series veelal wel, maar ik kan vervolgens niet navigeren op de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:12:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Probleem is dat er niets geshared hoeft te worden. Het is een NAS, waartoe iedereen op het (thuis)netwerk zonder restricties toegang heeft. De directories in de root zijn niet apart gedeeld (kan ook niet). Binnen Windows kan ik bijvoorbeeld wel een shortcut maken naar een dieper geneste directory, er zijn dus geen problemen met rechten o.i.d.

Als ik met de Dune naar mijn netwerkschijf ga en het pop-menu oproep, krijg ik bij beide directories (die in de root en de dieper geneste) de optie om een shortcut op de hoofdpagina te zetten. Bij die in de root gaat dat goed, bij die andere krijg ik een 'failed to create shortcut' melding.
Het is vrijwel normaal om aparte shares aan te maken op je nas en niet alles in submappen van standaard share te zetten. Met andere woorden, je maakt een aparte share voor je foto's, muziek, film, documenten, etc. Het voordeel hiervan is dat je dan op iedere map aparte rechten kunt zetten (of je dat wilt is je eigen keuze). Omdat het aanmaken van aparte shares vrij normaal is, werkt de Dune ook hiermee.

Ik zou zelf niet alles in submappen van de basis share willen hebben. Ik heb zelf voor iedere soort bestand een aparte share gemaakt op mijn server (zelfs voor PDF bestanden) Ik vind dit erg prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-80
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 21:18
hoi, ik ben nieuw hier...

Ik heb hier een DUNE HD CENTER (model 1.0)

kan ik ook vrolijk tekeer gaan met covers voor audio albums, want daar wil ik eerst eens mee aan de slag, ik heb inmiddels al DUNE Explorer gedownload, maar snap het zo even niet, daar ga ik mij dus nog verder in verdiepen.

Is er ook een deel.1 van [Mediaplayer] HDi Dune HD Base & BD Prime 3.0 ? of wat ik hoop een topic van de oudere models HDI - DUNE

alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
ja dat is er, zie de FAQ (startpost) voor een link, of klik op het < symbool in the titel bovenaan de pagina. Ik heb ook ergens. uitgelegd hoe ik dat gedaan heb met Dune Explorer. Ik weet niet meer of dat in deel 1 of 2 was, maar met wat handig zoeken kom je er wel. Mijn template maakt tegenwoordig deel uit van het programma. Een zoekfunctie voor audio is er helaas nog niet, dus het is wel wat handwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
BuuRMaN1973 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:54:

<<KNIP>>

Het enige wat fout gaat is dat hij bij elke film aangeeft dat ie de URL niet kan openen.

Failed to open URL

URL: nfs://xxx.xxx.x.xx:/media:/Film/Oorlog/Passchendaele/Passchendaele.iso

Moet ik nu wel/niet een export doen met NFS in yaDIS of ligt het probleem ergens anders?
Dit los je op door OP JE NAS de data (2 folders: 00 en 01) weg te gooien en dan op je Dune even terug naar een andere map (refresh van je gegevens).

Dan opnieuw vanuit Yadis verwerken en exporteren. Dan klopt de link wel.
Op je PC blijven je gegevens (plaatjes, text e.d. bewaard)

[ Voor 4% gewijzigd door MACNON op 22-07-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
@Drobanir, ik bedoelde of jij wellicht iets in Yadis had aangepast, zodat ie beter kon zoeken?

Ik heb mijn films mappen allemaal hernoemd naar naamfilm (jaar) etc. zoals IMDB én MovieMeter hanteren maar er wordt bar weinig automatisch gevonden. Las dat ergens in Juni dat probleem ook was geweest, bij mij wordt 90% NIET gevonden.
Ook handmatig worden zelfs topfilms (Bangkok Hilton (1989) niet gevonden in de cinema database..

Deze film is een klassieker en staat in de MovieMeter database in de top 250!

Kan ik iets veranderen dat dat zoeken beter gaat, het is haast ondoenlijk zo...?

Dan is er volgens mij een bugje in; Als ik een film weggooi van de NAS en dan Yadis nieuw laat scannen, blijft de film in die lijst! Dat lijkt me niet logisch en is zeker niet handig. Yadis scant toch juist "vers?"

O ja ik gebruik v1.0 BETA 3 die net uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
yaDIS 1.0 bèta 3:

[list]
• Management of multi-parts movies (using a playlist)
• Deletion of medias[list]
• This option is available in the context menu
• Once one or several movies have been deleted, an export is necessary in order to update the interface on the Dune
• Management of missing items
  • A "?" indicates when a media is missing
  • An additional filter added: Missing items
  • Translated words in synopsis screen
  • Language files updated
  • DVIX case added (for .divx videos)
De belangrijkste verbetering (IMHO) is dat je nu een playlist kunt maken wanneer je een film in verschillende delen hebt (cd1/cd2, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik snap niet dat je moeite hebt met het vinden van films. Ik heb zelden dat er iets niet gevonden wordt. Ik maak een folder aan met de naam van de film, evt. met de kwaliteit tussen haakjes. Alles tussen haakjes wordt namelijk door het programma genegeerd, dus dat maakt niet uit. De naam van de film zelf laat ik ongewijzigd. Het ziet er dan zo uit:
.Hidden
310 to Yuma
44 Inch chest (720p)
Alice in Wonderland (720p)
Alien
Aliens
Anna and the King (dvd)
Blazing saddles
Bright Star
Brothers
Cirque Du Freak - The Vampires Assistant (720p)
Clash of the Titans (720p)
Die hard (1080p)
Dr. Seuss Horton Hears a Who
Fifth Element, the (1080p)
Finnish movies
Forrest Gump (1080p)
From Paris with Love (720p)
Girl with the Dragon Tattoo (720p)
Gladiator (720p)
Greenberg (720p)
Harry Brown (1080p)
I Love You Phillip Morris (720p)
Incredibles, the (dvd)
Indiana Jones - Raiders of the lost arc
Invictus (720p)
Jane Austen watched
John Rabe
Kick-Ass
Kill Bill Vol 1 (720p)
Kill Bill Vol 2 (720p)
Last kiss, the
Life (1080p)
Lock Stock and Two Smoking Barrels (720p)
....enz
Verder gebruik ik 'Basic export', want ik heb geen behoeft aan een index. Als ik een film weggooi dan is hij ook gewoon weg uit het menu (niet uit de workspace folder van yaDIS op mijn computer). Ik zie overigens wel in het changelog iets over "Deletion of medias" stond, dus misschien werkt het nu wel, maar ik zelf heb er dus geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Ik snap dat ook niet :-)

Léon en Bangkok Hilton vind ik niet, zijn toch geen onbekende.

Ben inmiddels wel zover dat ik alles ingevuld heb staan, maar moest alles handmatig zoeken.
Heeft wel als voordeel dat mijn covers nu engelstalig zijn.

Ik heb bij álle film bestanden het productie jaar erachter, dus bv Bangkok Hilton (1989) om ook later duidelijk verschil te kunnen zien als er een nieuwe film met de zelfde titel opduikt.

Wat ik nu weer niet begrijp, ik heb Bangkok Hilton op de PC aangepast en een cover gegeven.
Maar op de Dune blijft ie (ook naar heen en weer zappen door de HDD de gegevens (die op de NAS staan) toch niet verversen.

EDIT: Had toch even tijd nodig, werkt nu wel door even een film gestart te hebben.

@Drobanir, als ik (op de Dune) de bewuste dir van Yadis open, krijg ik het overzicht te zien, zo'n lijstje:

Alle Films
Alfabet
Genres
etc.

Ik wil eigenlijk gelijk de Iconen van alle films zien, hoe pas ik dat waar aan??

[ Voor 39% gewijzigd door MACNON op 22-07-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
MACNON schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:23:
Léon ...... zijn toch geen onbekende.
Zoek anders even op "The Professional" of "Leon: The Professional"

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Iron Mike, had ik ook al geprobeerd, heb op Moviemeter gekeken naar andere namen, zonder suc6, maar thx.

Ik heb nu wel een rechtstreekse link gemaakt naar Yadis films, dus heb nu de icoon weergave!

In Dune heb ik een netwerklink (NFS) aangemaakt;

Naam : Yadis Films
Type : NFS
Server: IP-adresserver
Directory: /submap/Filmdata/00/00/
Protocol: UDP
waarbij Ik mijn Yadis data in een separate map (Filmdata) zonder spaties!! heb genoemd.
Als je in je eigen data kijkt zie je 2 mappen t.w. 00 en 01.
De 1e submap (00) is voor de films, 01 is voor de series, die gebruik ik nog niet.

Dit is van films zijn Films die ik absoluut bewaar, mijn eigen Top Films.

Volgende puzzel is dus het automatiseren van meer tijdelijke films, die na het kijken weggeknikkerd gaan worden. Ik wil dat die ook netter worden weer gegeven.
Nog liever wil ik die eigenlijk in een aparte map hebben staan, omdat daar meer voor Yadis onbekend spul tussen staat.
Ga maar eens proberen de adviezen van Drobanir te proberen (alleen film titel).

[ Voor 91% gewijzigd door MACNON op 23-07-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Als je geen index gebruikt kun je het beste voor de basic export mode kiezen. Dan worden alleen de filmkaarten aangemaakt, verder niets. Dat geeft je dan ook de vrijheid om folders te verplaatsen en groeperen, om zo b.v. collecties te maken. Ook kun je dan gewoon folders weggooien zonder dat er dan een verwijzing in een index blijft staan naar een film die niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Dat groeperen mag je me eens verder toelichten :D Dan krijg ik toch het probleem dat BuuRMaN1973 schreef, invalid links?

Ik heb van mijn NAS een film weggegooid en daarna Yadis opgestart, maar hij blijft "mooi" dat kolere ding weergeven met een ?

[ Voor 34% gewijzigd door MACNON op 23-07-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Wat ik al schreef: ik gebruik geen index, dus ik kan een folder maken en daar een aantal films in mikken als ik dat wil. Moet je wel even een custom folder icon aanmaken (zoals bv hier te zien is), anders ziet het er niet uit. Ik maak ze in Photoshop, maar het kan ook on-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na weken van twijfelen over lawaai van de BluRay speler vandaag mijn Dune Prime 3.0 binnengekregen. Gisteren besteld bij Nasmedia! Meteen aangesloten via HDMI op mijn Panasonic 42 inch HDready plasma, mijn Synology 410 en via toslink op mijn oude Sony Dolby/digital receiver. Ik was uiteraard goed voorbereid door eerst wekenlang in dit forum te lezen.

De BluRay speler maakt wat geluid bij het opstarten maar is tijdens het afspelen nagenoeg geluidloos!
Beeld en geluid zijn perfect. Alles wat ik getest heb werd afgespeeld. Zelfs DVD menu's gingen probleemloos.
Wat een verschil met mijn WD TV.

Het enige wat lastig was de nfs share te benaderen, maar na enig gezoek in het forum bleek dat ik ook volume1/ in het pad moest aangeven toen werkte het meteen. Direct de read test gedaan. Snelheid gemiddeld 11MB/sec.(Experimental Gigabit support op DISABLED). Ik heb een gigabit router en netwerk dus ook getest met Gigabit support ENABLED. Nu kwam ik echter op een gemiddelde snelheid van slechts 5,1 MB/sec. Is dit normaal of zie ik iets over het hoofd. Nog geen BD50 stream vanaf Synology kunnen testen. Is 11MB/sec genoeg om zonder haperen BD50 te kunnen streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11 MB/s is meer dan genoeg om een bluray te streamen, ik heb zelf gigabit support op disabled staan en stream regelmatig BD50 films naar de mijne. Een bluray stream zit als ik het me goed herinner op 50 Mbit max aan video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:13:
11 MB/s is meer dan genoeg om een bluray te streamen, ik heb zelf gigabit support op disabled staan en stream regelmatig BD50 films naar de mijne. Een bluray stream zit als ik het me goed herinner op 50 Mbit max aan video.
Bedankt voor je snelle reactie.
Er zijn mij nog twee dingen opgevallen.
1. De subs zijn erg klein in vergelijking met de WD TV. Zij ze nog te vergroten?
2. Ik krijg geen geluid via hdmi op de TV (wel via toslink op mijn receiver). Wordt audio niet doorgegeven via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subs weet ik zo niet, ik zit op 3 meter van een 50", heb ik dus totaal niet naar gekeken. Audio via HDMI doet hij zeker, volgens mij heb ik er ook niks voor in hoeven stellen. Accepteert je tv wel geluid over HDMI? (Het is maar een gok, ik heb absoluut geen ervaring met HDMI audio zonder receiver ertussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:52:
Subs weet ik zo niet, ik zit op 3 meter van een 50", heb ik dus totaal niet naar gekeken. Audio via HDMI doet hij zeker, volgens mij heb ik er ook niks voor in hoeven stellen. Accepteert je tv wel geluid over HDMI? (Het is maar een gok, ik heb absoluut geen ervaring met HDMI audio zonder receiver ertussen)
Bedankt dat je me op het goede spoor zette wat betreft het geluid. Was inderdaad een instelling op de TV. De audio van de hdmi ingang heb ik op auto gezet en toen was het ok!
50" op 3 meter. Kan dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niemand hoe je de subs kunt vergroten? Ik neem aan dat dat toch wel kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:27:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie.
Er zijn mij nog twee dingen opgevallen.
1. De subs zijn erg klein in vergelijking met de WD TV. Zij ze nog te vergroten?
2. Ik krijg geen geluid via hdmi op de TV (wel via toslink op mijn receiver). Wordt audio niet doorgegeven via hdmi?
De subs van Blu-ray zijn bij mijn weten niet in te stellen. Tijdens het afspelen van MKV kan dit wel. Dit doe je in de setup als je de knop Subtitle indrukt tijdens het afspelen.

In de setup van de Dune moet de audio ingesteld worden op HDMI (LPCM). Jouw TV zou dan ook geluid moeten geven. Het zou kunnen zijn dat je kabel uit de SPDIF gehaald moet worden maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid op TV is opgelost.
Nu nog de grootte van de subs. Ik vind het een erg klein lettertje op mijn 42" op 3 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MACNON schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:05:
@Drobanir, ik bedoelde of jij wellicht iets in Yadis had aangepast, zodat ie beter kon zoeken?

Ik heb mijn films mappen allemaal hernoemd naar naamfilm (jaar) etc. zoals IMDB én MovieMeter hanteren maar er wordt bar weinig automatisch gevonden. Las dat ergens in Juni dat probleem ook was geweest, bij mij wordt 90% NIET gevonden.
Ook handmatig worden zelfs topfilms (Bangkok Hilton (1989) niet gevonden in de cinema database..

Deze film is een klassieker en staat in de MovieMeter database in de top 250!

Kan ik iets veranderen dat dat zoeken beter gaat, het is haast ondoenlijk zo...?

Dan is er volgens mij een bugje in; Als ik een film weggooi van de NAS en dan Yadis nieuw laat scannen, blijft de film in die lijst! Dat lijkt me niet logisch en is zeker niet handig. Yadis scant toch juist "vers?"

O ja ik gebruik v1.0 BETA 3 die net uit is.
Ik herken het probleem. De eerste keer kon hij ook bij mij niets vinden. Later lukte het weer wel voor datgeen er toen op mijn server stond. Maar momenteel vind hij nadat ik heel wat films op de NAS erbij hebt gezet weer helemaal niets. Niet te filmen :(
Ik begrijp dat ook niet. Het lijkt wel of de toegang tot die franse filmserver niet altijd 100% is.

@Drobanir, ik zie dat jij Avatar er ook tussen hebt staan. Hier heb ik dus al een aantal maal op gezocht, automatisch en handmatig. Tot op heden is het me dus niet gelukt om deze te voorzien van een hoesje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-80
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 21:18
okee YaDIS is een zeer fijn programma, weet iemand toevallig, als een filmtitle niet wordt gevonden, en je deze zelf dan aanpast, deze ook meteen op een server wordt achter gelaten, zodat andere hier gebruik van kunnen maken?

wat zijn de verschillende manieren van exporteren, en wat houden deze in? het is vast al eerder besproken, maar toch graag nog even onder de aandacht

__ dit werkt ook voor 1.0 models, ben er zeer tevreden over!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:16:
[...]

Bedankt dat je me op het goede spoor zette wat betreft het geluid. Was inderdaad een instelling op de TV. De audio van de hdmi ingang heb ik op auto gezet en toen was het ok!
50" op 3 meter. Kan dat wel?
Goede gok op vrijdag is nooit weg ;) Mooi dat je eruit bent, dan kun je nu echt van de Dune gaan genieten :)

De TV heb ik ook gekocht met de bedoeling deze in de kamer te zetten als mijn huis klaar is, wat hopelijk over anderhalf jaar zover is. Echter ben ik erg snel gewend aan de 50" op 3 meter afstand, en heb ik zo mn twijfels of ik er wel veel verder vanaf zou willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik snap niet dat je zoveel problemen hebt met het vinden van (de juiste) filminformatie. Ik voeg niet zo heel erg vaak nieuwe titels toe, hooguit 1 a 2 per week. Ik klik dan eigenlijk altijd met rechts op de foldernaam in de linkerkolom en kies voor 'Reload informations'. Dat is dan bijna altijd in 1 keer raak, soms is het de 2e uit het lijstje met aangeboden alternatieven. Ik doe het op die manier, want dan heb je de keuze uit hoesjes en achtergronden (standaard neemt hij de eerste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, het gekke is dat hij maar 1x wat autom. gevonden had daarna is het me alleen maar een keer handmatig gelukt. ik gaf eigenlijk de schuld aan het feit dat die film site niet om kan gaan met titels in het engels. Dat moet ik dus even bij stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Het lijkt er overigens op dat de Ciné-Passion-scrapper (http://passion-xbmc.org/scraper/index2.php) die wordt gebruikt, de laatste tijd wat instabiel is. Hopelijk worden er andere scrappers toegevoegd in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:14:
Het lijkt er overigens op dat de Ciné-Passion-scrapper (http://passion-xbmc.org/scraper/index2.php) die wordt gebruikt, de laatste tijd wat instabiel is. Hopelijk worden er andere scrappers toegevoegd in de nabije toekomst.
Wellicht is dat één van mijn problemen. Ik hoop echt dat ze dan snel nieuwe scrappers toevoegen. Zappita gebruikt er al meerdere. Nu bij mij alles eindelijk werkt zou ik het misschien eens moeten proberen met zappita. Of zou ik nu weer tegen andere zaken oplopen. Ik heb natuurlijk nu overal in de mappen diverse bestanden staan die horen bij yaDIS. Iemand een tip hoe dit snel op te lossen.

Ik heb geen indexering nodig. Ben alleen blij als ik wat mooie hoesjes zie ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Vast een wel een Noobie vraag maar is het met de DUNE ook mogelijk om Youtube en Uitzending gemist e.d. rechtsstreeks af te spelen? Moet je ergens inloggen? Hoe kun je een dan iets intypen in een zoekbalk, liedjes enzo, gaat dat dan met de afstandsbediening??
En downloaden van films bijvoorbeeld gaat dat rechtsstreeks of via een je comp? Ook hier de vraag hoe kun je dan de fim op naam zoeken ? ZIt er een soort muisfunctie op je afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb begrepen dat er onderhoud was aan de Ciné-Passion-scrapper vannacht en dat alles nu weer naar behoren werkt. Edit: Ik heb net Shakespeare In Love zonder problemen toe kunnen voegen.

De Dune speelt geen flash af, dus Youtube gaat in ieder geval niet werken, uitzending gemist weet ik niet. Heb beste wat je kunt doen (als je al wilt surfen op je tv) is een keyboard en muis op de Dune aansluiten. De browser is nog erg nieuw en er moet nog wel e.e.a. aan verbeterd worden (bookmarks iemand?!?! ;)).

[ Voor 7% gewijzigd door Drobanir op 24-07-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Athome schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:13:
[...]

Het is vrijwel normaal om aparte shares aan te maken op je nas en niet alles in submappen van standaard share te zetten. Met andere woorden, je maakt een aparte share voor je foto's, muziek, film, documenten, etc. Het voordeel hiervan is dat je dan op iedere map aparte rechten kunt zetten (of je dat wilt is je eigen keuze). Omdat het aanmaken van aparte shares vrij normaal is, werkt de Dune ook hiermee.

Ik zou zelf niet alles in submappen van de basis share willen hebben. Ik heb zelf voor iedere soort bestand een aparte share gemaakt op mijn server (zelfs voor PDF bestanden) Ik vind dit erg prettig werken.
Ok, bedankt. Heb het nu juist ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ligt het aan mij, of heeft de Dune geen skip/skip back functie? Ik bedoel dus het voor- of achteruitspringen binnen een film met een (het liefst instelbaar) aantal seconden.

Ik bedoel dus niet de PREV en NEXT knoppen, daarmee ga je naar het volgende bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
alexbl69 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:15:
Ligt het aan mij, of heeft de Dune geen skip/skip back functie? Ik bedoel dus het voor- of achteruitspringen binnen een film met een (het liefst instelbaar) aantal seconden.

Ik bedoel dus niet de PREV en NEXT knoppen, daarmee ga je naar het volgende bestand.
Note to self: RTFM O-) (opgelost dus!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Drobanir, mm klaarblijkelijk niet zo'n noobvraag after all. Als ik het goed bergijp werk DUNE niet zoals als sommige andere mediaplayer waarbij men via "iets "op een knop kunt drukken en je hebt youtube in je beeld en/of uitzending gemist? vRaag dan is hoe men een liedje zoek/typt.. (via toetsenbord? ) Drobanir (volgens mij is je naam gewijzigd, jij bent geloof ik de meest active en vindingrijke persoon op dit forum 'zo je dat eens kunnen/willen proberen te ontdekken? BVD. Of iemand anders op dit forum? Misschien toch ook belangrijk voor ander mensen die net als ik op het punt staan een media tank aan te schaffen? Heeft iemand ervaring met het afspelen van Youtube/uitzending gemist via de DUNE? Is belangrijke piont voor mij om eventueel tot aanschaf over te gaan, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 USB schijven met films (ntfs geformatteerd) aan mij Synology 410 hangen. De bestanden kan ik via de Dune afspelen. Echter het lukt me alleen met SMB.
Weet iemand of het ook met NFS kan en hoe?

Ik had het volgende ingevuld bij netwerk folder
Name: films
Type: NFS
Server: 192.168.0.15
Folder: /volumeUSB1/usbshare
Protocol: TCP

Uiteraard alles op de 410 goed geregeld met rechten en nfs rechten op het usb volume.
Werkt dus niet.
Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Huubbig1979: ik heb geen usb toetsenbord, dus het is erg lastig/vervelend voor mij om hiermee te gaan testen. Bovendien gebruik ik de Dune als een mediaspeler en niet om op tv te kunnen surfen. Ik ziet persoonlijk het nut niet in van een browser. Anyhow... Nogmaals, dit is de allereerste bèta met een webbrowser erin. Ik neem aan dat er snel verbeteringen worden doorgevoerd, zoals een startpagina vanwaar je snel naar populaire pagina's kunt springen, de mogelijkheid om favorieten aan te maken, enz. Ik zou zeggen: zoek zelf eens rond op internet en als je iets uitvind deel het met ons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Drobanir. Ik lees in het forum dat jij ook de combinatie synology/dune prime hebt. Heb je ervaring met streamen vanaf usb schijven aan de synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:05:
@Drobanir. Ik lees in het forum dat jij ook de combinatie synology/dune prime hebt. Heb je ervaring met streamen vanaf usb schijven aan de synology?
Volgens mij moeten je schijven daarvoor ext3/4 geformatteerd zijn als je ze wilt bereiken met NFS.

[ Voor 0% gewijzigd door r0_ op 26-07-2010 17:27 . Reden: typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0_ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:22:
[...]

Volgens mij moeten je schijven daarvoor ext3/4 geformatteerd zijn als je ze wilt bereiken met NFS.
Bedankt voor je reactie. Ik had al een flauw vermoeden. Hoewel mijn Frans slecht is heb ik uit een Frans Dune forum opgemaakt dat via NFS mounten van USB-volumes die aan de Nas hangen en die ntfs geformatteerd zijn niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
hmm heb er al eerder over gepost..

heb het behoorlijk vaak dat als ik een gedownloade film bekijk.. dat ik er een mega zwarte balk onder heb.
dat de film dus niet mooi schermvullend is. de ondertiteling ligt niet mooi over de film.. maar in de balk er onder.

ik selecteer gewoon de ondertiteling met de afstandsbediening.
heb een splinternieuwe samsung 80 nog wat cm full hd bla bla
natuurlijk kan ik zoomen met de tv.. maar daar verschuif je het probleem mee.. ik krijg de ondertitels niet over de film..

Er is niets mis met de films.. als ik ze brandt heb ik geen issues.
Ik heb de base..en speel af vanaf een externe schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door tjaeuhm op 26-07-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey beste mede Dune gebruikers,

Ik was gisteren wat aan het zoeken naar ontwikkelingen om Spotify werkend te krijgen op de Dune.
Voor de gene die neit weten wat dat is, Spotify is een online muziek programma waarbij bijna elk nummer op te zoeken is en af te spelen. Een online media speler met alle muziek.

Er zijn wat forums bezig met zaken kondom spotify en de Dune.
Misschien zijn er meer mensen hier die hier nog meer van af weten. Dit zou namelijk de ultieme tool zijn om naast films kijken ook alle muziek te kunnen luisteren zonder te hoeven downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiespenkie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10-2023
Youtube: Nee
Uitzendinggemist: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:07:
[...]

Hier even een reaktie van Wifimedia op mijn vraag hoe het zit met deze modificatie.

"Wij zijn op de hoogte van het Prime 3.0+ model. Deze speler is echter zelf
gemodificeerd en aangepast met een drive. Dit wordt door HDland of door
particulieren gedaan en niet door Dune of een distributeur zelf.
Dune raad dan ook af om zelf een modificatie aan een speler te doen.
Bovendien vervalt hierdoor garantie bij ons en bij Dune zelf.

Mocht Dune in de toekomst zelf komen met een alternatieve drive zullen wij
deze ook gaan aanbieden.
Als u nog verdere vragen heeft hierover kunt u bij de leverancier terecht.
info apestaartje ibdl.nl

Met vriendelijke groet/ With best regards,
Wifimedia - Streaming Audio en Video"

Keurige reaktie. Alleen even jammer voor ons. Maakt me niet erg vrolijk. :-( :-(
Weten we in iedergeval nu waar we aan toe zijn!
Ik zou nog even terugkomen op het contact met de leverancier ihkv de geluidsproductie van de drive.
Hier hun reaktie op de 19e.

Goedendag,

Wij hebben inderdaad sommige klachten aangaande hoge fluittonen van klanten ontvangen, echter bij controle verscheelt het daadwerkelijke geluid nogal eens met de interpretatie tussen ons en de melder van de klacht. 99% van de producten allen binnen de decibel norm, en vooral jongeren horen hoge tonen beter. HDland is een collega vanuit Frankrijk, welke inmiddels deze optie niet mee aanbied, aangezien het hier gaat om door hem gemodificeerde units en dit niet door de fabrikant word gewaardeerd.

Aangezien u het geluid storend ervaart, wil ik u wel aanbieden om uw unit te testen, en als hij niet defect blijkt, hebben wij de mogelijkheid om uw drive mechanisch iets te “fine-tunen” om het gefluit mogelijk te verminderen. Uiteraard doen wij dit geheel kosteloos en met behoud van garantie. Wifimedia kan dit zelf niet doen, dus als u wilt kan ik u een RMA (retour) verzoek doen laten toekomen vanuit onze service afdeling, waarmee u de unit kan opsturen of hiermee bij Wifimedia kan in leveren waarna zij het aan ons verzenden.

Onze Service & Support afdeling zal dan binnen 72 uur de unit testen en tunen.

Hoogachtend,

IBDL BV

Ik kan niets anders concluderen dat men sportief/betrokken reageert. Ik ga hier danook gebruik van maken. :)
Als er meer mensen zijn die deze problemen herkennen wellicht ook even een mail sturen naar IBDL.

Het mailadres is overigens niet info maar sales apestaartje ibdl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Kan je dat email adres even "tunen" naar sales apestaartje ibdl.nl

Anders worden ze daar vanaf nu volgespammed!

(NOTE: Nooit email adres onaangepast in websites melden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MACNON schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:07:
Kan je dat email adres even "tunen" naar sales apestaartje ibdl.nl

Anders worden ze daar vanaf nu volgespammed!

(NOTE: Nooit email adres onaangepast in websites melden!)
Je hebt gelijk! Merci :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad6922
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 15:52
Iemand een slimme procedure om snel data te kopieren van een NAS (QNAP in mijn geval) naar de Dune Base.
Ik heb het gisteren voor het eerst gedaan via het aanmaken van netwerkschijven onder windows en dan de kopieer actie starten maar dat is niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Er is een Nederlandse ontwikkelaar Loadercoder bezig met DIM; Dune Interface Manager (NL Yadis zeg maar)

Er is nog ruimte voor een paar beta testers!

Kijk hier: http://forum.wifisound.nl...2e96b9ccf1aa63e12a#p10076

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Vandaag tegen een regio blokkade aangelopen!

Hoe maak ik mijn Base regio vrij?

(Voor de Prime is misschien ook gelijk handig te vermelden?)
Pagina: 1 ... 6 ... 72 Laatste