There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 15-09 20:18
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
Bij andere films waarbij zowel interne als externe UTF-8 subs aanwezig zijn worden deze allemaal wel getoond in het lijstje met beschikbare subs.
Ik heb ook de Framestor versie van Avatar. Ook hier bleek een Vobsub ondertitel in de MKV aanwezig te zijn. Ook hier werd deze niet getoond. Ik heb het probleem ook alleen bij de combinatie MKV en Vobsub.
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd of het mogelijk is om de BD-ROM drive te vervangen door een standaard 5.25" SATA BD-ROM bijvoorbeeld Lite-On iHOS104.
Een kennis van mij heeft een Prime3.0 met een semi-defect BD-ROM drive, hij leest prima Bluray discs, maar vrijwel geen enkele DVD(+/-R) en CD(R). De unit mag teruggestuurd worden omdat er uiteraard nog garantie op zit, maar dan zal ie de speler 3 tot 5 weken moeten missen. Dan heeft ie er wel 60euro+verlies garantie voor over om zelf een andere drive in te zetten.
- Drobanir

Je dient dan op zowel de Dune als op je Windows een ip adres in dezelfde range te zetten die met elkaar overeen komen, bijv:
Dune:
ip: 192.168.0.1
subnetmask: 255.255.255.0
PC:
ip: 192.168.0.2
subnetmask: 255.255.255.0
Maar het is gekloot. Zet er een simpel routertje (2 tot 3 tientjes bij de Mediamarkt) en 2 gewone netwerkkabels tussen en je bespaart jezelf misschien wat ellende. Waarom zou je trouwens alleen een PC en Dune met elkaar willen laten kletsen?
Een tip die ik wellicht nog kan geven hoewel de prijs mensen soms af kan schriken is netwerk via het stop contact. je koopt een simpel setje 200 AV adapters van Devolo en je legt zo een netwerkverbinding via 2 stopcontacten met 200 Mbps
Ik gebruik dat thuis en vind het ideaal en stukken stabieler dan draadloos netwerk. Dat gebruik ik enkel nog voor mijn laptop (tenzij ik stabiel wil en dan prik ik hem ook via een Devolo adapter) en smartphones.
Ik wil dus eigenlijk mijn pc als veredelde externe harde schijf gebruiken zeg maar, aangezien daar al mijn filmbestanden op staan.
Hoe stel ik op de dune het ipadres etc in, ik kan in het menu alleen SBM en UPNP vinden maar daar kan ik geen ip adres instellen. De handleiding van de dune vind ik ook behoorlijk onduidelijk, die heeft het ook alleen over smb, dat zegt me niks of ze moeten super mario bros ermee bedoelen
Nu gaat ie dus helemaal niet meer aan, je hoort hem even aanspinnen zeg maar en daarna hoor je niets meer, geen beeld op de tv en geen text op de display van de Prime.
Ik heb net geprobeerd de firmware te flashen (usb stick met op de root de firmware inclusief de juiste benaming) erin, ding aanzetten maar hij pakt dat ook niet.
Heeft iemand dit eerder gezien of nog een idee wat ik kan proberen?
Ik heb sindskort ook een probleempje met mijn Dune incombi met mijn SS 37B650 met het afspelen van een bluray, heb nu zeer veel last van lipsync gebeuren. Zelf de tv op gamemode is het niet goed...
hebben meer mensen dit probleem met deze schermen/tv??
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Verwijderd
Wie heeft er al wat tips (gevonden) om de netwerk overdracht snelheid te verhogen.
(als dadelijk NTFS lees en schrijven mogelijk is) Wil ik mijn externe hdd permanent bij mijn dune houden en films die uigepakt worden daar naar toe laten gaan.
Nadeel vind ik nu dat de overdracht snelheid maar rond de 10 mb ligt.
Mijn setup rondom de dune is gygabit (router en cat6) Maar kan deze niet optimaal gebruiken. Hopelijk wordt dit in de toekomst verbeterd.
Ook ik heb dit probleem, Dlink 885 router, volledig 1 Gbit netwerk en toch komt de dune nooit boven de 10mb/secVerwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:17:
Hey ik heb al een tijdje de dune prime en ben er zeer te vreden over (had er al een review over geschreven)
Wie heeft er al wat tips (gevonden) om de netwerk overdracht snelheid te verhogen.
(als dadelijk NTFS lees en schrijven mogelijk is) Wil ik mijn externe hdd permanent bij mijn dune houden en films die uigepakt worden daar naar toe laten gaan.
Nadeel vind ik nu dat de overdracht snelheid maar rond de 10 mb ligt.
Mijn setup rondom de dune is gygabit (router en cat6) Maar kan deze niet optimaal gebruiken. Hopelijk wordt dit in de toekomst verbeterd.
Heb een van de eerste Dune's, zal het dan toch aan de netwerk kaart liggen die hier in zit?
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Ik heb de mijne in december gekocht.Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:52:
[...]
Ook ik heb dit probleem, Dlink 885 router, volledig 1 Gbit netwerk en toch komt de dune nooit boven de 10mb/sec
Heb een van de eerste Dune's, zal het dan toch aan de netwerk kaart liggen die hier in zit?
Had vooraf in mijn woning alles Gbit ready gemaakt (cat6 enz enz)
En een aparte kabel getrokken onder de vloer voor de Dune.
Op dit moment stream ik vanaf mijn pc (dit is geen probleem)
Maar i.v.m ruimte gebrek wilde ik een externe HDD (edata) aansluiten. Deze kan ik dan benaderen vanaf mijn pc om downloads daar direct op te zetten.
En dan is +/- 10mb overdracht snelheid wel een min punt.
alle opties geprobeerd maar meer krijg ik er zelf niet uit. Is dus echt een Dune probleem.
Terwijl er wel (marketing) betere beloftes waren.
Precies.... zijn er dan wel mensen die boven de 10Mb/sec komen? Het lijkt er steeds meer op dat die 1Gbs (beta) ondersteuning een broodje aap is...Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:26:
[...]
Ik heb de mijne in december gekocht.
Had vooraf in mijn woning alles Gbit ready gemaakt (cat6 enz enz)
En een aparte kabel getrokken onder de vloer voor de Dune.
Op dit moment stream ik vanaf mijn pc (dit is geen probleem)
Maar i.v.m ruimte gebrek wilde ik een externe HDD (edata) aansluiten. Deze kan ik dan benaderen vanaf mijn pc om downloads daar direct op te zetten.
En dan is +/- 10mb overdracht snelheid wel een min punt.
alle opties geprobeerd maar meer krijg ik er zelf niet uit. Is dus echt een Dune probleem.
Terwijl er wel (marketing) betere beloftes waren.
Verwijderd
Met de normale 100mbit ben ik ook al blij.Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:30:
[...]
Precies.... zijn er dan wel mensen die boven de 10Mb/sec komen? Het lijkt er steeds meer op dat die 1Gbs (beta) ondersteuning een broodje aap is...
Maar denk dat dit hardware matig toch iets is wat niet haalbaar is.
Ikzelf heb een 1Gbit netwerk liggen met allemaal Linksys spul en een server.
Gewoon toch op een bestand en dan het menu en die download/test optie?
Verwijderd
Alles was cat6 en gbit router.
Maar kwam uit mijn hoofd rond de 10mb soms een uitschieter.
Gewoon via je pc een bestand overzetten naar de schijf (aangesloten op de Dune)
Dan zie je vanzelf de overdrachts snelheid
Je kunt dan een transfer test doen om te zien hoe snel een bestand binnen kan komen.
Ga die test even draaien, kan me niet voorstellen dat het anders in z'n werk gaat en een andere snelheid zal geven.
Ok, op 100Mbit/s krijg ik een transfer van gemiddeld 8.8 MB/s (Ja, MegaByte).
En op 1Gbit/s krijg ik een transfer van gemiddeld 0,5 MB/s.
Beduidend lager om één of andere reden. Dus lekker op 100Mbit laten staan totdat ze het eindelijk eens goed doen.
[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 16-06-2010 15:04 ]
Voor MyTV moet je (volgende versie wordt dit aangepast) .tvseries als map hebben. Dat gaan we dus niet doen. Heeft te maken met het feit dat je een link maakt naar de losse series.
Ben overigens nog steeds aan het kijken of ik de server iets anders in kan delen.
Zou voor de Dune wel makkelijk zijn om via de link manier bij de films en series te komen. Scheelt me bladeren ook.
- Drobanir
Verwijderd
- Drobanir
Verwijderd
Ik heb via een direct-message de locatie van het bestand gegeven.Drobanir schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:29:
Kun je me een testbestand geven (of wijzen naar) en ik probeer het voor je.
- Drobanir
Verwijderd
Toch erg bedankt voor de moeite.Drobanir schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:54:
Ik heb het even bekeken en ik heb slecht nieuws voor je. Het bestand speelt af, maar ik heb geen geluid. Het stotterde iets, maar dat had ik ook als ik het op de pc afspeelde. Bovendien is het met 720x576 een iets afwijkend formaat, wat de Dune oplost door er zowel aan de boven- en onderkant als aan de zijkanten zwarte balken toe te voegen. Verder kreeg ik ook niet de geïntegreerde Nederlandse ondertiteling aan de praat.
De Dune doet het goed. Wat deze afspeelt vanaf het netwerk gaat probleemloos maar de veelzijdigheid in de interface van een HTPC mis ik wel op de Dune.
Daarnaast is gebleken dat mijn PlayOnHD Mini minder kritisch is in het aangeboden materiaal dan de Dune.
MKV met Vobsub ondertiteling doet de Dune niet en de AC-Ryan wel. Het afspelen van de Planet Earth met Blu-Ray structuur (geen iso) werkt niet bij mij (het losse bestand wel). De AC-Ryan doet het wel gewoon. Andere Blu-Ray mappen moet ik nog proberen.
Daar staat tegenover dat de Interface van de Dune mooier/beter is dan van de AC-Ryan en dat je in de Dune snelkoppelingen kunt maken naar specieke netwerkmappen. De AC-Ryan kan dit alleen naar netwerkapparaten en laat alle gedeelde mappen zien.
Begin Juli zou de eerste batch Yuixx beschikbaar komen. Ik denk dat ik deze toch nog ga ophalen. Ik ben nog niet overtuigd van het complete plaatje van de Dune.
Voor zover ik weet kan uitwisselen wel, alleen ben je dan de mogelijkheid tot het afspelen van retail bluray discs kwijt. De licentie is gekoppeld aan die drive, voor zover ik weet.Madshark schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:49:
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd of het mogelijk is om de BD-ROM drive te vervangen door een standaard 5.25" SATA BD-ROM bijvoorbeeld Lite-On iHOS104.
Nope, die zijn er niet. Ik ben nog geen enkele NMT tegengekomen die wel hogere snelheden haalt.Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:30:
Precies.... zijn er dan wel mensen die boven de 10Mb/sec komen? Het lijkt er steeds meer op dat die 1Gbs (beta) ondersteuning een broodje aap is...
Is vast geen IPTV. Verder zit het achter een decoder. Misschien kun je hier wat mee: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23927MemeRaiZ schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:51:
Mijn tv aanbieder (onsbrabantnet) levert een nieuwe dienst genaamd Interactieve Digitale TV.
Nu heeft de dune een ingebouwde IPTV functie, weet iemand of het ook mogelijk zou zijn om die dienst via de dune te streamen?
http://www.sopcast.com/
[ Voor 52% gewijzigd door MrX_Cuci op 21-06-2010 01:37 ]
Memeraiz dient de forums voor OnsBrabantNet, XMS en overige glasaanbieders via Reggefiber en Glashart Media even goed te gaan volgen en toepassen op de Dune wat daar met VLC mogelijk is.
OnsBrabantNet maakt gebruik van Packetfront modems en daarop zit volgens mij gewoon IPTV op alle poorten van het modem. Je dient een snelle router te hebben die multicast adressen doorlaat (zet multicast filtering uit) en door een simpele playlist op de Dune te starten met daarin de adressen van de streams TERWIJL je Amino decoder is aangesloten (standby stand is voldoende) en dan heb je gewoon IPTV op je Dune. En ik zal je nog wat verklappen: niet alleen de zenders uit je pakket is mogelijk maar ook andere zenders. Heel veel zenders...
Kijk dat wilde ik horen! Dat klinkt als een uitdagingakimosan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:05:
Is wel IPTV en werkt als een speer ;-)
Memeraiz dient de forums voor OnsBrabantNet, XMS en overige glasaanbieders via Reggefiber en Glashart Media even goed te gaan volgen en toepassen op de Dune wat daar met VLC mogelijk is.
OnsBrabantNet maakt gebruik van Packetfront modems en daarop zit volgens mij gewoon IPTV op alle poorten van het modem. Je dient een snelle router te hebben die multicast adressen doorlaat (zet multicast filtering uit) en door een simpele playlist op de Dune te starten met daarin de adressen van de streams TERWIJL je Amino decoder is aangesloten (standby stand is voldoende) en dan heb je gewoon IPTV op je Dune. En ik zal je nog wat verklappen: niet alleen de zenders uit je pakket is mogelijk maar ook andere zenders. Heel veel zenders...
Ik heb gb switch (dlink-655) dus dat moet goedkomen, ik zal me er komende tijd eens in gaan verdiepen en bevindingen/problemen laten weten hier
Op zich niet zo erg, maar zelf vind ik het handiger om ze in dezelfde map te hebben. Kijk die spullen toch alleen maar op de Dune
werkt dit ook bij ziggo?akimosan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:05:
Is wel IPTV en werkt als een speer ;-)
heb vroeger toen ik nog geen digitale tv had wel aan cs gedaan op een dreambox.. maar lijkt me stug dat dit nu in ziggo gebied werkt.
Ai!, daar hadden we niet bij stil gestaan, het is inderdaad de bedoeling dat de Dune ook BluRay retail disken zal afspelen.MrX_Cuci schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:07:
[...]
Voor zover ik weet kan uitwisselen wel, alleen ben je dan de mogelijkheid tot het afspelen van retail bluray discs kwijt. De licentie is gekoppeld aan die drive, voor zover ik weet.
Dan moeten we toch iets anders gaan bedenken.
Lijkt me niet, Ziggo is DVB-C, een heel andere vorm van broadcasting dan IPTV.tjaeuhm schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:01:
[...]
werkt dit ook bij ziggo?
heb vroeger toen ik nog geen digitale tv had wel aan cs gedaan op een dreambox.. maar lijkt me stug dat dit nu in ziggo gebied werkt.
Overigens werkt Cardsharing met DVB-C verder precies hetzelfde als met DVB-S, de kaarten zijn nl. niet -C/-S/-T gebonden, er zijn ook DVB-C Dreamboxen (of je zet en DVB-C tuner in een DM7025/600/800/8000), wat verder hetzelfde werkt als DVB-S.
[ Voor 28% gewijzigd door Madshark op 25-06-2010 01:53 ]
Mwoah, als het goed is is er een nieuwe "stille" drive welke je in Frankrijk geloof ik los kan kopen (verlies garantie), maar welke wel alle leesbaarheid behoud. Dit omdat de oude drive fluit.Madshark schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 01:52:
[...]
Ai!, daar hadden we niet bij stil gestaan, het is inderdaad de bedoeling dat de Dune ook BluRay retail disken zal afspelen.
Dan moeten we toch iets anders gaan bedenken.
Weet iemand trouwens of je hier gewoon garantie op hebt? Want die van ons heeft dat. Terwijl de eerste dat weer niet had. Jammer genoeg dat ik die geruild heb.
Wat jammer dat ie de internet radio kanalen die aangeboden worden door
de synology uPnP niet ondersteund. Super zonde.
Hij ziet elk kanaal als een wav bestand lijkt het. Terwijl het gewoon links
zijn die hij toch eigenlijk zou moeten ondersteunen.
hmm ok.. ik vat het iig niet ;-)Madshark schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 01:52:
Lijkt me niet, Ziggo is DVB-C, een heel andere vorm van broadcasting dan IPTV.
Overigens werkt Cardsharing met DVB-C verder precies hetzelfde als met DVB-S, de kaarten zijn nl. niet -C/-S/-T gebonden, er zijn ook DVB-C Dreamboxen (of je zet en DVB-C tuner in een DM7025/600/800/8000), wat verder hetzelfde werkt als DVB-S.
lukt volgens mij ook niet met m'n wat oudere speedtouch modem
- Drobanir
Dit is een verzameling van links van NL stations. Combinatie van twee op internet circulerende sets, waarbij ik de (meeste) niet werkende heb verwijderd.Nouja schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:13:
Heeft iemand een link naar een grote collectie internet radio zenders voor de dune 3.0?
Alvast excuses voor RTV Hattem

Radio Stations Dune
[ Voor 8% gewijzigd door JorisS op 28-06-2010 20:47 . Reden: link nog toegevoegd ]
JorisS
- Drobanir
Een changelog is er niet, maar ik heb begrepen dat hij nu met collecties om kan gaan (sub folders met films, b.v. Star Wars, etc.) Het fijne weet ik er overigens niet van, maar ik hou het in de gaten.
Als ik in de netwerkbrowser via SMB naar mijn server navigeer krijg ik dan ook helemaal niets te zien.. Het scherm blijft leeg. Een netwerkshortcut aanmaken gaat wel goed.
Er zit nu eindelijk de webbrowser in:D
http://dune-hd.com/firmware/
Changes since 100413_1555:
- Much faster start/stop of playback of video and audio files, w/o video output reinitialization.
- NOTE: If autoframerate feature is used, video output reinitialization may still be performed.
- NOTE: Playback of DVD/Blu-ray discs/images still requires video output reinitilization in any case.
- Added support for launching Flash applications (Flash Lite 3).
- To launch a Flash application, just launch ".swf" file in file browser.
- More information about Flash applications support is here.
- Added Web Browser feature.
- The web browser is based on WebKit engine and supports HTML4, CSS, JavaScript (including DHTML and AJAX). Flash and Java are not supported.
- Various Internet web sites can be viewed, even rather complicated ones (e.g. Google Maps is working).
- To launch the web browser, use "Web Browser" item on the main screen or press "URL" RC button.
- A new Setup section (Applications / Web Browser) allows to control various web browser related settings.
- The web browser can be controlled via RC, USB mouse, USB keyboard. USB mouse/keyboard should be connected to the player before the web browser is started.
- It is recomended to run the web browser with System Storage attached to the player (in such a case, the web browser will create and use "swap" file on the System Storage);
the web browser can work w/o System Storage, but complicated web sites requiring a lot of memory may work worse w/o System Storage.
- There are some limitations and issues; it is not guaranteed that all Internet web sites work or work properly; sometimes, there are some
- Added a support for DVB-T TV (using Dune TV USB dongle). Supported features:
- A new "DVB-T" item on the main screen (can be disabled via the setting "Setup / Applications / DVB-T / Show on main screen").
- Scan for available frequences/channels (is started automatically when the accesses "DVB-T" item on the main screen for the first time).
- Rescan frequences/channels: press MENU on "DVB-T" item on the main screen, choose "Scan".
- View the list of available channels and start watching: open "DVB-T" item on the main screen, choose a channel, press PLAY.
- Switch between DVB-T channels when watching: use MENU, P+/P-, PREV/NEXT RC buttons.
- View EPG and other information about the current program: use INFO RC button.
- Record the currently watched channel: press PLAY to start/stop recording (ensure there is a storage attached).
- Background/concurrent recordings (when two Dune TV USB dongles are attached): press "C" RC button to start/stop background recording of the current channel;
the background recording uses the second Dune TV USB dongle, and you can concurrent watch or record any other DVB-T channels using the first Dune TV USB dongle.
- Each recording is saved into its own file inside "DVB_recordins" folder in the main storage.
- Added a possibility to record Internet radio stations (HTTP/MP3 and HTTP/AAC).
- Recording of Internet radio works exactly the same way as recording of IPTV:
ensure there is a storage attached, and press PLAY RC button to start/stop recording during playback.
- Each recording is saved into its own file inside "InetRadio_recordins" folder in the main storage.
- Added a special support for watching (and also recording) network/Internet video streams which use HTTP protocol and TS format, with improved buffering approach.
- To start watching such a video stream, launch a special "http://ts://......" URL in the player (e.g. using dune_folder.txt/media_url).
- During watching, press PLAY to start/stop recording (ensure a storage is attached).
- Each recording is saved into its own file inside "MTS_recordings" folder in the main storage.
- Added a possibility to sort files in the file browser.
- Usage: press MENU, choose "Sorting", choose sorting criteria and direction, press "OK".
- NOTE: Saving the sorting setting is not supported yet.
- Added support for APE ("monkey audio") audio files.
- Added support for OGG/Vorbis audio files.
- Added support for Vorbis audiotracks in MKV files.
- Added support for external OGG/Vorbis audiotracks.
- Added support for PGS subtitles in MKV files.
- Added support for VobSub subtitles in MKV files.
- Added support for WMA audiotracks in MKV files.
- Added support for correct playback of specific 120fps MKV files.
- Added support for external SSA/ASS subtitles (file extensions ".ssa", ".ass").
- Added support for playback of TS files with ".mod" and ".tos" extensions (used by some models of digital camcoders).
- Added support for specific TS files which were previously unsupported (audio-only files, files with certain information missing, etc).
- Added a new zoom preset for file playback: "fill screen" (convenient for watching 4:3 broadcasts with nonlinear stretching to 16:9).
- Added a possibility to put link to any folder/file/media resource directly to the main screen.
- Requirement: system storage should be attached (it is used to store the list of links and the associated icons).
- Usage instructions:
- Select any folder/file/media resource in the file browser, press MENU, choose "Add to main screen" in the popup menu.
A new item will be added to the main screen.
If the added item has an associated custom icon, the icon will be copied and used when showing the item on the main screen.
- To delete the added item from the main screen: choose it in the main screen, press CLEAR of choose MENU / Delete.
- Added support for simplified chinese, traditional chinese, and japanese characters (fonts extended).
- Added support for BIG5 and GB2312 encodings (in all places -- subtitles, playlists, etc).
- Added dune_folder.txt feature: a possibility to specify the initial playback position in the playlist for media_url pointing to a playlist.
- Syntax:
- media_url =
- media_start_index =
- NOTE: This feature is useful for implement series support in movies-collection management solutions.
- Added dune_folder.txt feature: a possibility to specify scale factor not only for the primary icon, but also for the selected icon.
- Syntax:
- icon_sel_scale_factor = ...
- NOTE: This feature allows to implement the "selected icon has bigger size" effect w/o need to prepare two different icons.
- Added dune_folder.txt feature: a possibility to force "list" and "extended list" view modes for a folder.
- Syntax:
- use_icon_view = list
- use_icon_view = exlist
- Added dune_folder.txt feature: a possibility to specify what to do when media_url refers to a folder: open the folder for browsing, start playback of folder content, or ask use.
- Syntax:
- media_action = browse|play|ask_user
- Added dune_folder.txt feature: support for showing "virtual" items on the screen.
- The dune_folder.txt in a folder can define a list of virtual items, which are shown in addition to the files/subfolders actually residing in this folder (if any).
- Syntax ( is the index of the virtual item: 0, 1, 2, ...):
- item..caption = ...
- item..media_url = ...
- item..icon_path = ... (NOTE: HTTP links to images can be used)
- item..<...> = ... (any other parameters affecting the look and behavior of the media item)
- Added support for working with external catalogs of resources ("virtual filesystems") in the file browser.
- When dune_folder.txt/media_url points to a HTTP URL using "dune_http://..." syntax instead of the normal "http://..." syntax,
such a HTTP URL is handled by the player as a "virtual folder", which can be opened and navigated similarly to how local and NFS/SMB folders can be opened/navigated.
- The "dune_http" HTTP URL should return dune_folder.txt describing the content of the virtual folder using the mechanism of "virtual items".
- Each virtual item can be either a reference to a particular media resource, or a "dune_http" reference to a nested virtual subfolder.
- Extended support for VBR MP3 files (added duration detection and seek possibilities).
- Extended the lists of supported encodings for EXT2/EXT3 and NFS (added all encodings supported in other places).
- Improved detection and handling of files which have unsupported file format or can not be opened.
- Now, when encountering such a file, the player shows a message for a several seconds before skipping the file. Fixed some other bugs with handling of unsupported file formats.
- Improved DHCP client behavior: when the player send a DHCP request, it announces it as "Dune" (instead of using an empty name).
- Improved compatibility with some Blu-ray discs.
- Improved seek performance in specific MKV files.
- Improved LPCM output over HDMI when playing TS files (some issues fixed).
- Improved zoom handling for file and DVD playback: pressing CLEAR resets zoom settings to the defaults.
- Improved online upgrade function: more robust deletion of temporarily downloaded files.
- Improved TOP MENU RC button handling: it now allows to go to the main screen also from Setup.
- Improved antialiasing algorithm used for text rendering.
- Improved file browser responsiveness and performance in specific cases.
- Included the fix for the problem with media playback/reading pausing for several seconds.
- Improved handling of low-bitrate audio (less than 32Khz) during file playback (some issues fixed).
- Improved autoframerate: allow to switch to 23.976/24p from interlaced video modes when 24/50/60 autoframerate mode is used).
- Improved Internet radio playback: implemented more robust handling of HTTP connections.
- Improved component video output (prefering "SMPTE" standard instead of "M2"; should fix the problems with bad colors when component video output is chosen in Setup).
- Improved support for output of high quality PCM audio though digital audio outputs (S/PDIF and HDMI):
- Relaxed software limitations on the sample rate (to the level allowed by the hardware).
- Introduced a new setting allowing to limit maximum sample rate for compatibility with particular S/PDIF cables and A/V receivers.
- NOTE: For compatibility with all S/PDIF cables and A/V receivers, the limit is set to 48 Khz by default.
- Bugfix: in Blu-ray playback, 1921x1081 scaling was wrongly used, leading to slightly decreased picture quality.
- Bugfix: huge BD ISO could not be played properly (problem at ~40 min).
- Bugfix: network folders of different types (e.g. SMB and NFS) and having the same names did not work properly.
- Bugfix: some PCM WAV files were playing with a slight noise in the beginning.
- Bugfix: opening SMB share using guest account could not work in some cases.
- Bugfix: when reading/playing content from a SMB share, an error could occur in some rare cases.
- Bugfix: default choosing of internal audiotrack in TS files could not work (manual audio track switching could be required).
- Bugfix: external subtitles could be not available when starting file playback in specific ways (e.g. via network browser).
- Bugfix: UTF16-encoded external subtitles could be handled wrongly in specific cases.
- Bugfix: wrong information about audiocodec could be displayed when playing ASF/WMA file in specific cases.
- Bugfix: AC3 audiotracks in TS files could be decoded wrongly in specific cases.
- Bugfix: FIP button presses could cause duplicate actions in specific cases.
- Bugfix: loading invalid/corrupted user-created icon files (via dune_folder.txt) could be handled wrongly.
- Bugfix: during file playback, if specific zoom settings were used, switching to the next file in the playlist could cause wrong zoom settings/handling.
- Some menu languages added/updated.
- Various other minor fixes and improvements.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
- Drobanir
http://tweakers.net/meukt...-30-100630_2131-beta.html
Wat me niet lukt is typen met de remote.. normaal heb je die knop voor letters of cijfers.. maar dat lukt me niet.
Handig dat een usb muis gewoon werkt.. misschien es op zoek naar een usb toetsenbord.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als het al zou kunnen, dan zou het op dezelfde manier gaan als bij de PS3.zwerfkater schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:04:
nogmaals kan dat ding 3d afspelen, heb hier 2 br images van 80 gig dus kan die dat aan of een ander merk mischien.
1080i. Echt fullhd (1080p) zal deze nooit kunnen omdat het hardwarematig niet kan.
Volgens mij had ik dat al eens laten vallen.
Maar zijn er al 3D films beschikbaar? Heb me er namelijk helemaal niet mee bezig gehouden of het er al wel is of niet.
heeft iemand al een draadloos toetenboard op usb geprobeert?
USB toetsenboad en muis werken! (logitech cordless...)
[ Voor 19% gewijzigd door Bullet NL op 03-07-2010 01:34 ]
- Drobanir
Als je het probeert, hou dan wel rekening met de volgende dingen: Het beeld is zwart als je op play drukt en het lijkt niet te werken. Na een paar seconden kun je nog een keer op play drukken en dan heb je wel beeld. Je hebt geen OSD, dus dingen als geluid, ondertiteling, audio sync, etc kun je wel uitvoeren, maar je ziet niets op het scherm. Aanpassen dient dus "blind" gedaan te worden. Handig is anders, maar goed. Ik zou zeggen, test het en laat me weten wat je ondervindt.
ja heb al die ene demo disc van monster vs aliens, en dan ice age 3d en iets met meatballs ook een 3d film. zitten dus 2 streams in een voor het linker oog en een voor het rechter oog. als ik die nu afspeel is het gewoon 2d dan pakt ie maar 1 stream.Arunia schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:32:
[...]
Als het al zou kunnen, dan zou het op dezelfde manier gaan als bij de PS3.
1080i. Echt fullhd (1080p) zal deze nooit kunnen omdat het hardwarematig niet kan.
Volgens mij had ik dat al eens laten vallen.
Maar zijn er al 3D films beschikbaar? Heb me er namelijk helemaal niet mee bezig gehouden of het er al wel is of niet.
wacht dus op de volgende generatie die wel die 3d af kan spelen,ik weet genoeg bedankt.
Verwijderd
Ik ben al een tijd bezig om yaDIS (recente versie) werkend te krijgen op mijn Dune prime 3.0. Na het eerst met zappiti te hebben geprobeerd lukte niet heb ik mijn hoop gevestigd op yaDIS.
Maar ook dit lukt me voor geen meter. Ik ben ondertussen de wanhoop nabij! Is het nou zo moeilijk of ben ik zo.......
Ik lees echt alle forums maar snap niet waar het nu fout gaat.
Een groot gedeelte van films staan sindskort op mijn NAS DS 409+.
Via mijn dune zie ik de volgende mappen structuur op de NAS staan.
Thuis/Network Browser/UPnP/Greenlight (laatste is de naam van mijn server)
dan hieronder de volgende 3 mappen:
Muziek
Foto
Video
Vervolgens als ik Video open, de twee mappen:
Film Map
_yaDIS
De 'Film Map' bevat allemaal hoofdmappen met hieronder dan steeds de echte film.
2012
10000 BC
Angels & Demons
etc
Dus een map 2012 met hierin de 2012.mkv.
Voor de map 10000 BC zit hier weer een audio_TS en een Video_TS onder.
Voor de map Angels & Demons een map Angels en Demons.iso
Onder de map _yaDIS zie ik een map 00 en 01. 00 heeft ook weer een verdeling met getallen en map 01 geeft aan dat deze leeg is.
Via mijn laptop kan ik zien dat in de map yaDIS allerlei gegevens staan die verwijzen naar de Film Map.
allerlei .aai bestanden en textfiles.
Ik wil graag gebruik maken van de mooie hoesjes om mijn films te kunnen selecteren. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit nu voor elkaar kan krijgen en wat ik verkeerd doe? Misschien is de structuur van de mappen fout?
- Drobanir
Aai bestanden zijn afbeeldingen en dat is het interne afbeeldingsformaat van de Dune. Het is weliswaar groot (vergelijkbaar met bmp) maar het is snel en geeft de mooiste kleurweergave. De tekstbestanden (dune_folder.txt neem ik aan?) zijn configuratie bestanden en die vertellen de Dune welke afbeeldingen het moet laten zien en hoe de film heet en waar die staat (zodat hij hem afspeelt als je op play drukt).
Ik hoop dat dit helpt.
Verwijderd
.Background.aai
.Icon.aai
.slcon.aai
2012.iso
dune_folder.txt
Dit klopt toch?
Misschien een hele stomme vraag maar ik moet toch als ik mooie hoesjes wil zien gewoon mijn 'Film Map' openen. Moet ik in de setup van de Dune nog iets specifiek aan of uit zetten?
Kan het zijn dat die export niet goed geweest is? Maar ik zie wel al die kleine files overal staan in de mappen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 13:15 ]
Heb het geprobeerd met een dune-folder.txt en een media_url verwijzing, maar dat lukt niet.
Is het mogelijk om in de webkitbrowser favorieten aan te maken?
JorisS
Verwijderd
Hij loopt bij mij vast.....
Maar dit is even voor mij het minst belangrijke. Ik wil die hoesjes zien.........
- Drobanir
@auto rallye: Ziet er op zich goed uit (net als bij mij). Wat zie je dan in de map Films? Folder icons, of een lijst met foldernamen? Hier zou je juist de hoesjes moeten zien. In die map (hoodmap, met de subfolders waar elk een film in zit) moet dan ook een dune_folder.txt staan. Bij mij staat daar het volgende in:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| icon_valign=center use_icon_view=yes num_cols=6 num_rows=2 paint_captions=no paint_help_line=yes paint_path_box=yes paint_content_box_background=no content_box_x=64 content_box_y=240 content_box_width=1792 content_box_height=710 content_box_padding_left=0 content_box_padding_right=0 content_box_padding_top=0 content_box_padding_bottom=0 |
Verwijderd
Ik zie in mijn map 2012 de volgende dune_folder.txt staan:
background_order=before_all
background_path=.Background.aai
use_icon_view=yes
icon_path=.Icon.aai
icon_sel_path=.sIcon.aai
icon_valign=center
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
paint_scrollbar=no
paint_icon_selection_box=no
paint_icons=no
Ziet er toch wel anders uit!?
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 14:39 ]
De twee icoon opties in de setup moeten op foldericon staan.
Geen idee hoe ze ook alweer heten. Volgens mij stond aan het begin van dit topic een uitleg hierover.
Verwijderd
Hoofd Menu Uiterlijk: Iconen
Bekijken Standaard Directory: Iconen
Bekijken Setup Scherm: Iconen
Helaas helpt het niet. Ik zie nu wel de horizontale mappen (iconen) maar nog niet in de vorm van de mooie hoesjes.
Geen last van, wanneer krijg je een witscherm?Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:55:
Ik heb de nieuwe firmware er net op gezet. Ik zie een heel mooi wit scherm?
Hij loopt bij mij vast.....
Maar dit is even voor mij het minst belangrijke. Ik wil die hoesjes zien.........
Zie je de Dune wel booten in het display? dus 1,2 en 3 tellen...
Verwijderd
Mijn Dune werkt verder prima. Boot ook keurig. Hij staat alleen vast als ik de webbrowser open. Ik zie het main screen,van deze web browser, een wit scherm met een adres balk boven in en het internetadres van dun-hd.com.
De cursor staat in het midden van het scherm.
Links onderin het scherm staat "Failed to load".
De Dune reageert via de afstandsbediening nergens meer op dan dat ik hem uitdruk.
Wel jammer dat het niet werkt. Dit is wel een hele aanwinst als je kunt internetten via de tv. Gelukkig heb ik nog een goeie laptop ;-))
Dat is vreemd, heb jij hem toevallig via een vast ip nummer in je netwerk?Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:29:
@Bullet NL:
Mijn Dune werkt verder prima. Boot ook keurig. Hij staat alleen vast als ik de webbrowser open. Ik zie het main screen,van deze web browser, een wit scherm met een adres balk boven in en het internetadres van dun-hd.com.
De cursor staat in het midden van het scherm.
Links onderin het scherm staat "Failed to load".
De Dune reageert via de afstandsbediening nergens meer op dan dat ik hem uitdruk.
Wel jammer dat het niet werkt. Dit is wel een hele aanwinst als je kunt internetten via de tv. Gelukkig heb ik nog een goeie laptop ;-))
Het is namelijk wel belangrijk dat je in dit geval hem ook DNS nummers mee geeft.
Verwijderd
Dat ga ik meteen even checken.....Bullet NL schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:34:
[...]
Dat is vreemd, heb jij hem toevallig via een vast ip nummer in je netwerk?
Het is namelijk wel belangrijk dat je in dit geval hem ook DNS nummers mee geeft.
Je hebt gelijk, na het erop zetten van de nieuwe firmware stond hij niet meer op DHCP

Even aangepast in de setup en hij doet het
Nu nog even uitzoeken hoe het met de afstandbediening werkt. Zo'n mini draadloos toetsenbordje ga ik van de week maar eens aanschaffen......
Merci!
internet heb ik al 2x in de woonkamer.. laptop en htc desire, de tv is voor media.. niet voor nu.nl ;-)
Ik verwacht wel dat dit snel opgelost zal zijn trouwens.. die flash ondersteuning
Verwijderd
Dat hoop ik ook!tjaeuhm schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:10:
ben heel blij met de browser.. maar zonder youtube etc blijft de toegevoegde waarde voor mij achter.
internet heb ik al 2x in de woonkamer.. laptop en htc desire, de tv is voor media.. niet voor nu.nl ;-)
Ik verwacht wel dat dit snel opgelost zal zijn trouwens.. die flash ondersteuning
Ik ben nu aan het experimenteren met de afstand bediening... wat een gedoe. Helaas heb ik nog geen usb toetsenbord. Een mooi klein bordje? Wel heb ik de muis erop zitten. Dat scheelt alweer. Weet iemand hoe ik letters krijg op de afstandbediening. Ik toets me suf maar letters lukken vooralsnog nog niet

draadloze toetsenborden vat ik ook niet helemaal.
mocht iemand iets hebben wat werkt.. kan dat dan hier gepost worden?
Ik heb gewoon een logitech draadloos toetenboad met muis aangesloten. Dit werkt perfect....tjaeuhm schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:59:
dat lukte mij ook niet.. letters..
draadloze toetsenborden vat ik ook niet helemaal.
mocht iemand iets hebben wat werkt.. kan dat dan hier gepost worden?
Ze maken beide gebruik van de zelfde ontvanger... wel aansluiten voor dat je browser start.
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
Verwijderd
Hieronder nog twee die erg interessant zijn.
http://ergo2work.nl/produ...enbord-met-trackball.html
http://www.xitac.nl/products.asp?gpcid=52&offset=-1
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 15:42 ]
Eerst de services maar eens verbeteren, het is niet voor niets een beta release... misschien zit het er in de final wel niet meer in.
Verwijderd
Voor erbij voldoet het voor mij.
- Drobanir
Verwijderd
Je hebt gelijk. In de "film map" (hoodmap?) staat inderdaad ook een bestand Dune_folder.txt met de volgende regels:Drobanir schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:32:
Nee, favorieten aanmaken is (nog?) niet mogelijk. Wel kun je een usb muis en keyboard gebruiken, evt draadloos.
@auto rallye: Ziet er op zich goed uit (net als bij mij). Wat zie je dan in de map Films? Folder icons, of een lijst met foldernamen? Hier zou je juist de hoesjes moeten zien. In die map (hoodmap, met de subfolders waar elk een film in zit) moet dan ook een dune_folder.txt staan. Bij mij staat daar het volgende in:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 icon_valign=center use_icon_view=yes num_cols=6 num_rows=2 paint_captions=no paint_help_line=yes paint_path_box=yes paint_content_box_background=no content_box_x=64 content_box_y=240 content_box_width=1792 content_box_height=710 content_box_padding_left=0 content_box_padding_right=0 content_box_padding_top=0 content_box_padding_bottom=0
background_order=before_all
background_path=.Background.aai
use_icon_view=yes
num_cols=6
num_rows=2
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_icon_selection_box=no
paint_content_box_background=no
content_box_x=64
content_box_y=100
content_box_width=1792
content_box_height=710
content_box_padding_left=0
content_box_padding_right=0
content_box_padding_top=0
content_box_padding_bottom=0
scroll_path=.Scroll.png
Ik zie wel wat verschillen. Zou dat het dan zijn?
Ik heb daarnet even met wat plak en knipwerk de dune_folder.txt van jou gebruik Drobanir maar ook dat helpt niet.
Sterker nog er verandert helemaal niets. Is dat niet gek?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 20:06 ]
- Drobanir
Je kunt het proberen, maar ik denk dat het niet uitmaakt. Het is me echt een raadsel waarom jij geen hoejses ziet.
Verwijderd
Maak je ook gebruik van UPnP of gebruik je Nfs/SMB. Verder vroeg ik me af welke export methode je had gebruikt. Ik meen dat ik dat al eens had gelezen en dat het de standaard was. Ik hoor het graag.Drobanir schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:05:
Ik heb zelf handmatig wat aanpassingen gemaakt, maar het zijn kleine verschillen. Zo vond ik de scrollbar niet mooi, gebruik ik liever de standaard Dune achtergrond en, omdat er toch ruimte voor was, heb ik de adres- en helpbalk terug aangezet.
Je kunt het proberen, maar ik denk dat het niet uitmaakt. Het is me echt een raadsel waarom jij geen hoejses ziet.
Het is toch om gek van te worden....
- Drobanir
Als het goed is komt deze week yaDIS 1.0 nog uit, met als belangrijkste verbetering ondersteuning voor series. Hier is wat extra info en ook screenshots te vinden:
http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=193437&postcount=928
http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=193518&postcount=937
[ Voor 33% gewijzigd door Drobanir op 05-07-2010 22:07 ]
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
Heb op mpcclub niet alles bij gelezen, maar is het hierbij mogelijk om gewoon je eigen folderlayout te blijven gebruiken?Drobanir schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:03:
Voor een NAS kun je het beste NFS gebruiken. Aanzetten op de Synology en dan rechten toekennen op de shares. Met een beetje Googlen kom je er vast wel uit. Ik ben op pad en heb dus minder tijd om hierover uit te wijden, en ik kan ook niet even op de Synolog/Dune kijken hoe het ook alweer zit.
Als het goed is komt deze week yaDIS 1.0 nog uit, met als belangrijkste verbetering ondersteuning voor series. Hier is wat extra info en ook screenshots te vinden:
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
[ Voor 19% gewijzigd door MrX_Cuci op 06-07-2010 17:17 ]
- Drobanir
Wat ik zelf gedaan heb is handmatig de template files aanpassen (c:\Program Files\yaDIS\template\). Er zou wel een template editor aan moeten komen t.z.t.BM schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:50:
[...]
Heb op mpcclub niet alles bij gelezen, maar is het hierbij mogelijk om gewoon je eigen folderlayout te blijven gebruiken?
Ik zit ook razendsnel weer in het menu als ik op stop druk, maar ik heb niet echt het idee dat het sneller start.cyberd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:46:
Ik moet zeggen dat mijn Dune 3.0 een stuk sneller is geworden na die laatste updateIk heb nu de cinema mode en auto frame rate mode uitgezet, dit werkt perfect; als ik nu een film start, krijg ik meteen beeld zonder dat ik 6-7 seconde zwart beeld heb. Als ik de film stop, ben ik meteen in het menu zonder dat ik weer een paar seconde zwart beeld heb. Ik ben erg blij dat HDI dit probleem heeft kunnen aanpakken!
Verder is er ook een Dune Skinner voor de Mac: DuneX. Ik heb hem aan de startpost toegevoegd.
Laatste nieuwtje: Bij Mobile-Harddisk.nl hebben ze de Dune BD Prime nu ook in een uitvoering met een 1TB harde schijf. Prijs is €579 (€100 meer dan het 500GB model), maar hij staat nog niet in de Pricewatch.
[ Voor 18% gewijzigd door Drobanir op 06-07-2010 23:00 ]
Ik heb vorig jaar in de zomer een Eva9150 van Netgear gekocht. Ik heb daar ook telkens de beta updates van de firmware op ingedraaid. Ik ben er op zich redelijk tevreden over. Echter ik baal ervan dat er toch al 'n hele tijd geen firmware update is geweest, ondanks de belofte van Netgear dat er wel nog een zou komen. Plus dat de beloofde ondersteuning van Dolby True HD en DTS Master nooit gekomen is.
Ik heb die Eva9150 gebruikt in combinatie met een wndr3700. En ik merk regelmatig dat ik buffer problemen krijg m.n. bij films in combinatie met DTS, omdat de snelheid net niet genoeg is. Dat ondervind ik zowel op 2.4 als op 5 GHz. Die 5Ghz trekt het zelfs helemaal niet omdat ik van de studeerkamer door drie muren moet. Wireless N kan 't in mijn appartement niet aan, helaas. Nu wilde ik hiervoor op 'n powerlline adapter overstappen. Maar ik ben bang dat de 100Mb aansluiting op de Eva die snelheid niet aankan (zeker niet als ik een van de nieuwere varianten pak - ofwel de belkin gigabit versie, of misschien een van die nieuwe netgears, als die uit is, met 500 Mbit). Leggen van gigabit tussen de woonkamer en de studeerkamer gaat overigens niet echt makkelijk. Dus daar zie'k liever vanaf.
Nu zit ik te overwegen een Dune Prime 3.0 aan te schaffen. Eigenlijk wilde ik ook 'n blu-ray speler aanschaffen en met de Dune sla ik wellicht twee vliegen op een klap. Wat zijn jullie ervaringen met 't apparaat v.w.b. 't afspelen van bluray's die op schijf opgeslagen zijn (zijn menu's af te spelen?), hoe goed werkt de gigabit netwerk aansluiting (heb gelezen dat daar in 't begin problemen mee waren), de performance van de blu ray speler (opstarttijden etc.), passthrough van dolby true hd en DTS HD Master, de algehele werking van 't apparaat (bugs), of er nog regelmatig updates langs komen, ondersteunde codecs (WMV met bijbehorende geluidsformaten bijv. wel, itt de eva?), het user interface, de wijze waarop je media bestanden van 't netwerk kunt afspelen (Samba, NFS, anderen?). Wellicht dat er ook mensen zijn die een eva9150 gehad hebben en die de dune met de eva kunnen vergelijken?
Hoe makkelijk is overigens het plaatsen van een harde schijf? Of kun je beter een variant pakken waar de harde schijf al in zit?
Groet,
Perenor.
Verwijderd
Het werkt!!!!!!!Drobanir schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:03:
Voor een NAS kun je het beste NFS gebruiken. Aanzetten op de Synology en dan rechten toekennen op de shares. Met een beetje Googlen kom je er vast wel uit. Ik ben op pad en heb dus minder tijd om hierover uit te wijden, en ik kan ook niet even op de Synolog/Dune kijken hoe het ook alweer zit.
Eindelijk, als je weet hoelang dit al heeft geduurt. Maar goed, wat heb ik nu gedaan. Op mijn NAS heb ik eerst een extra account aangemaakt "Quest" en wat rechten gegeven. Op de Dune heb ik toen onder het icoontje SMB iets aangemaakt dat verwees naar dat questaccount. Vervolgens zag ik mijn 3 mappen Muziek, Foto's en Films tevoorschijn komen. Dus exact hetzelfde als bij het Icoon UPnP.
Alleen bij UPnP werkt het niet en bij SMB werkt het wel. Is dat te verklaren?
Bedankt Drobanir!
- Drobanir
@Perenor: Er zijn geen mediaspelers die een snellere dan 100Mb/s netwerkpoort hebben, simpelweg omdat de hardware dit niet aankan. Nu heeft Dune een of andere truc uitgehaald en adverteert met "experimentele gigabit". Echt lekker werken doet het echter niet. Heb beste kun je heb dus bedraad aansluiten en een powerline adaptor zou dat kunnen bewerkstelligen. Ik heb er echter geen ervaringen mee, dus ik kan je geen 100% garantie geven. Blu-ray speelt het apparaat prima af, incl. menu's. Zowel in iso-formaat of de folder structuur. Ik heb nu zelf een probleem met mijn 5th Element iso met de laatste bèta, maar met de stabiele firmware deed die het wel prima. Upgraden en downgraden van de firmware is eenvoudig. De Prime heeft ruimte voor een 2,5" harde schijf. Zelf inbouwen = garantie verliezen. Een paar pagina's terug zijn er foto's van de binnenkant te vinden. Ik heb de mijne zonder HD gekocht en stream alles van mijn Synology NAS. Ik heb geen haperingen, zelfs niet met materiaal met een zeer hoge bitrate. Ik hoop dat ik nu zo'n beetje alle vragen beantwoord heb.
Laatste firmware dateert van 2 dagen geleden, dus ja....volop ondersteuning. (Zie ook het handjevol programma's van de community)
[ Voor 8% gewijzigd door MrX_Cuci op 08-07-2010 16:56 ]
Kan dat ding wellicht rar's uitpakken (weinig kans, maar je weet maar nooit
- Drobanir
Geen idee wat betreft het uitpakken van rar's.
Changelog voor yaDIS 1.0 beta:
- TV Shows management
- Supported languages: french, english, german, italian, spanish and dutch (if informations in your language cannot be found, english will be used)
- For a serie, all episodes of all seasons must be store in one folder (no folders for each season)
- Naming of video files for tv shows: S01E01, S01 E01 or 1x01 at the beginning or at the end of the filename (ex: "S01E01 LOST.mkv" or "LOST 1x01.mkv" or "LOST S01 E01.mkv" etc...
- Optional use of cases for movie covers (BD, DVD, MKV)
- Customizable background for the Dune interface (in "Options", click on the image to choose another one)
- 2 layouts for movie covers: 6x2 ou 7x3 (columns x rows)
- 2 layouts for serie banners: 2x5 ou 3x6 (columns x rows)
- Default filter (this filter will be applied to the medias list when the program starts)
- Progress window when processing, exporting or scanning source folders
- 'Stop' button in progress window to allow stopping current action
- 2 provided backgrounds: blue and red curtains
- Simplification of export window when basic export mode is selected
- Deletion of 'Log' tab
- Content of 'About' tab modified
- No more DOS window when launching the program
- Fixed bug: Problem with date.ini files that provoked a crash when processing recently added movies
- Fixed bug: codec v_mpeg2 correctly handled now
- Fixed bug: Synopsis generation problem when the item 'Media' is not selected
[ Voor 62% gewijzigd door Drobanir op 08-07-2010 22:21 ]
Xbox
Dat gaat niet en moet je ook niet willen. 6 uur om een bluray uit te pakken. (ja de Popcorn c200 kan dit wel, maar voor zover ik weet niet met torrent downloads) Misschien dat er met NTFS write support wat programma's opduiken die dit wel kunnen.[b][message=34312614,noline]
Kan dat ding wellicht rar's uitpakken (weinig kans, maar je weet maar nooit). Ik vraag dat omdat een van mijn torrent sites (sceneaccess) alles in rar's opslaat.
[ Voor 75% gewijzigd door MrX_Cuci op 08-07-2010 22:37 ]
Ga kijken of ik het gewoon handmatig kan doen. Of niet meer.
Had voorheen die banners alleen. Nu krijg ik banners, maar dan kleiner.
Denk dat ik dus geen series met Yadis ga doen. Als het nu per episode doet, maar wil dat gewoon in de map exporteren en niet via een externe structuur die je op stick kunt zetten of ergens anders.
Indeling is als volgt:
Series, "naam serie", Seizoen 1 t/m x, bestanden
Ik heb het zoals Droganir, dus banners voor de series.
Nu wil ik die folder.txt aan gaan passen zodat ik (desnoods een nieuwe in iedere map van "naam serie") daaronder iconen kan hebben van "seizoen 1 t/m x" gewoon standaard. Niets speciaals. En als achtergrond een leuk plaatje. Dan voor het seizoen dezelfde achtergrond en de tekst. Alhoewel ik wellicht nog dat plaatje met een overlay ga doen in Photoshop waardoor je de namen van de bestanden (die wil ik wel zichtbaar hebben) gewoon in een box ziet (dus transparantie e.d.). Maar goed, het grafische is niet het probleem.
Ik probeer iedere keer die zooi door te lezen van de txt file, maar het is moeilijker (lijkt het) om te begrijpen.
Hoop vandaag nog tijd te hebben om het uit te vogelen. Maar dan hoop ik binnenkort wel wat te kunnen showen.