...
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 12:17 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Drobanir op 25-05-2010 13:55 ]
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Verwijderd
Harde schijven zat in huis, maar het zou ook via een USB-stickie moeten werken. Ik heb LG gemailed om eens te horen wat voor chipset erin zit, maar vraag me af of ik daar een goed antwoord op ga krijgen. Voor de rest is er geen review te vinden, wss zijn ze te nieuw ...Drobanir schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:44:
@cuppie: ik ken het apparaat niet en ik weet niet wat voor hardware er in zit. Als ik zo snel kijk speelt hij geen content vanaf het netwerk af dus je zult alles op een externe harde schijf moeten zetten of op een disc branden.
JorisS
100% zeker weten geen ISO support of video_TS support. (weet ik van andere soortgelijke modellen) Bluray structuur zal deze ook niet af kunnen spelen. Over audio support wordt helemaal niet gesproken of ik lees erover heen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:41:
Even vloeken in de kerk dan maar ...
Ik wilde ook een Dune gaan bestellen i.c.m. een eenvoudig AV/Setje ... Die laatste kwam ik nu tegen in de vorm van een LG HB600/650 en als ik de specs mag geloven draait die ook alles af![]()
"If it looks to good to be true, it can't be true" ... dus wat zie ik over het hoofd![]()
http://www.lg.com/nl/tv-a...ater-systemen-HB650SA.jsp
[ Voor 4% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-05-2010 18:03 ]
maar met die beta kon ik GEEEN avatar kijken, en nu doet avatar het welDrobanir schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:44:
@MrX_Cuci: De verbetering voor Avatar (Blu-ray's met BD+ 5 protection) zit voor zover ik weet nog niet in de laatste stabiele firmware release. Deze was gebaseerd op de bèta van begin april en had ten opzichte daarvan alleen een paar bugfixes. Echte verbeteringen zouden pas in de volgende bèta moeten zitten.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 22:33 ]
[ Voor 34% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-05-2010 22:21 ]
Verwijderd
Eens, ik speelde net een gedownloade dvd af. De kwaliteit was echt slecht. Dus.. overal zoeken naar upscaling waar ik geen verstand van had. Bleek het gewoon een slechte kwaliteit dvd te zijn.MrX_Cuci schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:04:
Niet om het één of ander, maar dat upscalen doet je base ook hoor. Het is echt niet zo dat die LG vele malen beter upscaled. Speel je fysiek wat af (bluray, dvd) dan upscaled je LG. Speel je files en dergelijke af via je Dune dan upscaled je Dune
Verwijderd
Een blue ray speler die (dus) geen blue ray speelt, kan je dat toelichten want dat volg ik echt niet ...MrX_Cuci schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:59:
[...]
100% zeker weten geen ISO support of video_TS support. (weet ik van andere soortgelijke modellen) Bluray structuur zal deze ook niet af kunnen spelen. Over audio support wordt helemaal niet gesproken of ik lees erover heen.
This version fixes the 'fanart.png not found' issue when creating a synopsis. Also, Dutch language file has been updated and a 'Cancel' button is now correctly translated.
[ Voor 11% gewijzigd door Brawler op 26-05-2010 18:11 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Yep, thanks, dat was het hem. Ik kan nu de folder zien.Renegade666 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:31:
probeer hem eens gewoon toe te voegen, via het popup menu op de afstand bediening en netwerk location toevoegen. vervolgens ip/pc naam + de gesharde map. dan moet het goed komen.
ik kan namelijk ook niet naar mijn folders zoeken, maar toen ik ze er zelf instelde deed hij het wel
Arunia schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:55:
Zet je beeld instellingen op de Dune eens naar 8-bits. Staat onder geavanceerd.
Ikzelf heb problemen met af en toe witte pixels op het beeld. Wellicht dat dit hetzelfde effect heeft.
Dat er dus teveel data over de HDMI kabel gaat.
Onder video kun je die vinden. Waar je de resolutie e.d. instelt.henk99 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:24:
Geavanceerde settings had ik nog niet gevonden. Zitten die in hetzelfde menu als alle andere instellingen (video, audio, etc.)?
[...]
Via de knop rechtsboven de navigatie knoppen op de afstandbediening. Volgens mij de info know (ben nu niet thuis) en dan kiezen voor verwijderen.tjaeuhm schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:34:
hoe verwijder je eigenlijk een film uit yadis?
als ik een film uit de film map haal blijft ie in de index staan.
Arunia schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:09:
[...]
Onder video kun je die vinden. Waar je de resolutie e.d. instelt.
Hij staat normaal op 12 of 16-bits kleuren oid geloof ik. Die data kunnen de meeste tv's niet eens afspelen.
Dit kun je gemakkelijk naar de laagste zetten. Het is in ieder geval te proberen. Bij mij zijn mijn problemen weg.
[ Voor 36% gewijzigd door Mr. Jinx op 27-05-2010 13:44 ]
Nee, dat staat er nog niet op nee. Dan moet ik dat maar eerst eens doen. Ik was nog niet aan firmware begonnen omdat ik dat altijd een beetje tricky vind als je niet weet wat je doet (zoals ik dus!). Ik had me bedacht om eerst wat met de dune te spelen en als ik me sterk voel, om hem dan te updatenMr. Jinx schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:42:
Die opties krijg je volgens mij alleen te zien met de laatste firmware (100413_1555). Had je die wel al geinstalleerd? http://dune-hd.com/firmware/
ps: Ik had hiervoor een HDX-1000, daarna even gespeeld met XBMC op een pc (= 1 groot drama), en nu deze Dune. Wat een heerlijk apparaat! Ben er zeer tevreden over.
Is er een duidelijke how-to over het updaten?Arunia schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:26:
Bij de Dune is het sterk aan te raden om altijd de laatste te installeren.
Ik begrijp het wanneer je picky bent op beta's. Maar de laatste is een gewone stabiele firmware.
Het verhelpt een hoop. Eigenlijk al mijn problemen zijn opgelost met de beta's.
Niet bang zijn, je kunt altijd een oudere terug plaatsen.
Test voordat je de instellingen gaat doen ook of de film het nu wel goed doet.
Bluray structuur is in feite VIDEO_TS voor bluray, zal ik maar zeggen. Speelt deze niet af. Heeft te maken met piracy. LG zal dat NOOIT gaan ondersteunen. MKV is een container en daar zijn zoveel verschillende codecs in te plaatsen. Ik vraag me af of LG ze ook allemaal ondersteunt.Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 03:06:
[...]
Een blue ray speler die (dus) geen blue ray speelt, kan je dat toelichten want dat volg ik echt niet ...
Geen video_ts zou erg onhandig zijn, maar dat is toch gewoon een dvd structuur, daar had ik juist de minste problemen verwacht ...
[ Voor 36% gewijzigd door MrX_Cuci op 27-05-2010 15:43 ]
[ Voor 54% gewijzigd door henk99 op 27-05-2010 15:47 ]
[ Voor 22% gewijzigd door MrX_Cuci op 27-05-2010 15:50 ]
New export mode : Basic
- This mode exports the interface directly inside movie folders. This implies no menu nor index categories
Displays now correctly movies with 3 audio channels (2.1)
New context menu actions:
- Mark selected items as verified
- Mark selected items as not verified
ik ben gewoon een muziek gek met een niet mainstream smaak en wil alle muziek bij elkaar hebben zodat ik alles overzichtelijk heb en kan spelen via de stereo set.Renegade666 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:41:
maar ik zou niet weten waarom je de muziek via de dune wilt beluisteren. ik zelf bv heb alleen muziek aan als ik achter pc zit thuis. dan draai ik het gewoon via de tv, maar niiet via mijn dune, want dan moet ik een tv, dune en mijn server opstarten
[ Voor 10% gewijzigd door tjaeuhm op 28-05-2010 16:52 ]
Verder zou je kunnen kijken in het eerste deel van de Dune topic. Daar staat ook één en ander over het zichtbaar maken van je filmsQ: Het lukt me niet om bestanden te delen met mijn Dune.
A: Voor het juist instellen van bestanden delen via SMB verwijs ik naar de NMT wiki voor Windows Vista en Windows 7. Een andere guide is hier te vinden.
[ Voor 31% gewijzigd door Athome op 29-05-2010 23:25 . Reden: toevoeging ]
Cogitationis poenam nemo patitur
vanmiddag je advies geprobeerd.. het lukt me niet..JorisS schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:55:
@tjaeuhm
Voor film zijn er genoeg mogelijkheden om eea er strak uit te laten zien. Voor TV series is er (www.thetvdb.com) voldoende materiaal voor handen om ook strakke interfaces te maken, maar de progs die dit automatisch doen staan nog in de kinderschoenen. Er wordt hard aan gewerkt. Voor muziek is een ander verhaal. Hoesjes e.d. zijn natuurlijk voldoende voor handen en te verkrijgen met bijv. album art downloader. Voor de foto's van artiesten moet je zelf op zoek bij bijvoorbeeld last.fm. Samenstellen van een goede database is het betere handwerk met hulp van bijv. mediamonkey oid.
Zelf heb ik afgelopen weekend mijn muziekdatabase opgemaakt. 1) Van alle albums covers gezocht met album art downloader, 2) Van alle artiesten images gezocht via last.fm. 3) Alles met batch conversion omgezet naar 300x300 png. 4) Vervolgens met batch rename utility alles hernoemd tot .folder.png. 5) 1 centrale dune_folder.txt aangemaakt met de volgende code:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 icon_path=Music-icon.png Icon_valign=center paint_captions = no use_icon_view = yes num_cols = 4 num_rows = 2 all_children.paint_content_box_background = no all_children.icon_path=.folder.png all_children.icon_sel_path=.folder_1.png all_children.paint_captions = no all_children.use_icon_view = yes all_children.num_cols = 4 all_children.num_rows = 2 all_children.paint_help_line = no all_children.paint_icon_selection_box = no all_children.icon_valign=bottom all_children.system_files = *.jpg *.bmp *.png direct_children.paint_captions = yes
Zal kijken of ik een screenshot kan plaatsen.
@drobanir
Ik kan met Zappiti niet uit de voeten wat series betreft. Ik krijg geen goede results en lege episodes.
[ Voor 12% gewijzigd door tjaeuhm op 30-05-2010 16:26 ]
Ik gebruik twee iconen. Eén (.folder.png) voor de normale situatie en één (.folder_1.png) voor de situatie dat de betreffende artiest/album geselecteerd is. Als ik je verhaal zo lees, gebruik je het bestand .folder_1.png als "normaal". Werkt het wel als je het icoon hernoemd tot .folder.png?tjaeuhm schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:15:
[...]
In de eerste artiest map heb ik een 300x300 afbeelding met als naam .folder_1.png
in de album mappen heb ik nog niets, maar dat heb ik getest.. maakte niets uit.
De dune onthoudt de laatste situatie. Je moet nadat je aanpassingen hebt aangebracht even refreshen (popupmenu > refresh)gooi ik vervolgens alle txt en png bestanden weg, dan blijft deze "look" zo..
en na een herstart is het weer ok.
JorisS
[ Voor 76% gewijzigd door tjaeuhm op 30-05-2010 21:29 ]
[ Voor 224% gewijzigd door tjaeuhm op 31-05-2010 11:51 ]
Vreemd genoeg werkt alles nu wel weer.akimosan schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:03:
Geen problemen om de Dune HD te benaderen via SMB op mijn Windows 7 PC.
1) Werkt het nog steeds vanaf een PC met je vorige besturingssysteem?
2) Wat gebeurt er wanneer je \\ipadres.van.je.dune in de Verkenner adresbalk typt? Welke foutmelding krijg je eventueel
3) Heb je al eens geprobeerd de laatste firmware er opnieuw op te gooien, dus incl de applicaties?
Cogitationis poenam nemo patitur
Dan heb je 1 map boven je muziekmap een dune_folder.txt staan met daarin paint_captions = no. Plaatjes worden bepaald door de dune_folder in de map, teksten door de map er boven.tjaeuhm schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:21:
Hmm krijg het niet voor elkaar.. een identieke copy van het txt bestand van JorisS in mijn muziekmap.. de plaatjes zijn zichtbaar.. maar de tekst daaronder niet.
Iemand een idee?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
paint caption = nu yes en het werkt!BM schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:35:
[...]
Dan heb je 1 map boven je muziekmap een dune_folder.txt staan met daarin paint_captions = no. Plaatjes worden bepaald door de dune_folder in de map, teksten door de map er boven.
Ikzelf heb alles nog steeds in jpg. Geen idee of al mijn spelers png snappen. Voor mij werkt het. En voor zover geeft de Dune het gewoon weer zonder lelijk te worden.tjaeuhm schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:23:
Als ik de muziek weergave optie van JorisS gebruik en 300x300 afbeeldingen omzet in png met xnview "verkracht" dit de weergave op de dune. Op de pc ziet dit er goed uit, op de dune echt stukken minder.
Meer mensen hier last van?
dit heb ik nog steeds bij iedere bluray die ik via de interne hd afspeel.tjaeuhm schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:58:
als ik een blu ray afspeel en de ondertitels instel..
het komt nooit "over" de film heen maar altijd er onder waardoor het beeld kleiner wordt/vertekend.
gekeken bij setup in subtitel menu maar niet kunnen vinden..
ik wil dus gewoon zoals gebruikelijk.. de subs over de film en niet in het zwart er onder.
Volgens mij (is even geleden dat ik het heb geprobeert en ben het nog steeds aan het uitvoeren), geeft de Dune zelf iets weer. Je moet dan alleen wel zorgen dat die ene optie uitgezet is, anders geeft hij geen plaatje bij selectie. Iets terug lezen in dit topic aangezien ik zelf dit probleem had.tjaeuhm schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:00:
Ok, hoe zie je dan wat je sellecteerd?
Ik zal het met jpg testen.
Ik heb de border wel (wit 309x309)
[ Voor 45% gewijzigd door Arunia op 02-06-2010 19:52 ]
[ Voor 17% gewijzigd door tjaeuhm op 02-06-2010 22:08 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Arunia op 03-06-2010 08:45 ]
Ik kreeg twee blueray DVD's bij m'n Panasonic tv. Dat 3D tv's nu nog te duur zijn is slechts een kwestie van tijd. Over een jaar zijn deze tv's voor minder dan de helft te koop vanwege de 2011 modellen die weer sneller/beter/mooier geworden zijn. Ik zou ook niet weten of het veel moeite is zoiets te implementeren in de Dune. Wel zag ik dat 3D nog niet als feature in de lijst van HDI stond op hun website.Renegade666 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:36:
staat geloof ik in dit topic al dat het misschien ondersteund word, marja, wat heb je der aan als er (bijna) geen 3d content beschikbaar is?! + 3d tv's zijn te duur
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 17:25 ]
Ziet er goed uitArunia schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:41:
Zo ja, jammer dat er dan weinig aansluitingen op zitten. Maar ziet er wel goed uit.
huh.. maar wat is de link dan met de 300 waar hier steeds over gesproken wordt, ik bedoel niet over fullscreen wallpapers oid. gewoon de te selecteren afbeelding waar het hier steeds over gaat. Een paar op een rij en als je sellecteerd een randje er om.Arunia schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:19:
Dat is natuurlijk logisch. Dat plaatje ziet er goed uit op 300x300, maar ga je het uitrekken... Dan wordt het ook blokkerig.
Wat je dus moet hebben is een plaatje van 1920x1080. Dat is de enige manier om het goed te krijgen.
Ik kan je vertellen dat ik via XMS en mijn Dune prima IPTV kan streamen (met uizondering van subtitelsporen bij buitenlandse zenders, dit werkt (nog ) niet op de Dune.Mijn tv aanbieder (onsbrabantnet) levert een nieuwe dienst genaamd Interactieve Digitale TV.
Kort omschreven leveren ze een decoder die via jouw netwerkkabel wordt aangesloten om zo alle HD zenders en diensten als uitzendinggemist/hyves tv etc te kunnen streamen.
Nu heeft de dune een ingebouwde IPTV functie, weet iemand of het ook mogelijk zou zijn om die dienst via de dune te streamen?
Verwijderd
Nee hij doet geen surround, het is eigenlijk bedoelt voor het afspelen van je mp3's en andere bestanden vanaf bv. je computer of cd speler. Hij heeft behoorlijk wat digitale ingangen toch ? Je kan hem als voorversterker gebruiken of enkel als DAC.Arunia schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:41:
Ik heb al even zitten kijken naar die Benchmark HDR DAC. Ik neem aan dat het een versterker is? Welke ook surround doet?
Zo ja, jammer dat er dan weinig aansluitingen op zitten. Maar ziet er wel goed uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 21:22 ]
Lol! Ik bedoelde qua specsMr. Jinx schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:49:
[...]
Ziet er goed uitIk denk niet dat de doelgroep van dit apparaat daar iets om geeft
Verwijderd
Loop je tegen het volgende probleem aan: De AAI-converter van Dune is echt bagger: traag en gebruiksonvriendelijk. Als je 1000+ afbeeldingen om moet zetten, ben je na die tijd zo gaar als boter. Of je zou slim een batch-file moeten opzetten. Het is uiteindelijk repeteerwerk.Drobanir schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:25:
@tjaeuhm: converteer ze naar aai, daar gaat de Dune beter mee om en mogelijk het ziet er dan beter uit.
JorisS
Kijk even naar mijn eerdere post (uitleg en screenshots), waarin ik uitleg hoe ik de zaak voor elkaar heb gekregen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:30:
use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_path_box=no
paint_help_line=no
all_children.use_icon_view=yes
all_children.num_cols=5
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.aai
all_children.paint_path_box=no
all_children.paint_help_line=no
direct_children.icon_path=band.aai
direct_children.system_files=band.aai
level2_children.icon_path=cover.aai
1
| all_children.icon_path=folder.aai |
Je hebt inderdaad geen dune_folder.txt bestanden meer nodig in alle submappenAls ik het goed begrijp moet in de onderstaande mappen dus in de map artiest en die van de albums geen dune_folder.txt meer voorkomen. Het all_childeren verhaal overrulled deze toch?
Herstarten hoeft niet perse. Via PopUp menu > Refresh is voldoendeIk herstart de dune en dan zou toch alles moeten werken?
Ik heb gebruik gemaakt van de album art downloader, dat gaat razendsnel als je hem even goed instelt. Hij haalt bij tientallen sites de covers weg en jij kan kiezen welke je het beste vindt. VervolgensEn heeft er iemand nog tips waar ik het beste de hoesjes vandaan kan halen. Ik deed het altijd met cdcovers.cc maar dat is niet de snelste manier volgens mij.
JorisS
ik test nog wel even wat.. bedankt allemaal.Drobanir schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:25:
@tjaeuhm: converteer ze naar aai, daar gaat de Dune beter mee om en mogelijk het ziet er dan beter uit.
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 12:12 ]
iconen in basis scherm lukt me wel, gewoon tekst bestand van JorisS bekijken en icon png hernoemen naar die van jezelf.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:25:
Thanx voor je bericht ik ga er vanmiddag mee aan de slag. Alleen had ik nog een vraagje mbt de iconen die je verandert had in je basisscherm. Hoe moet ik deze wijzigen? Moeten deze ook aangepast worden naar het .AAI formaat? En dan het plaatje meteen onder de dune/music..... plaatsen en vervolgens moet ik in het dune_folder.txt die onder het mapje music staat erna verwijzen dmv icon_path=music.aai er aan toe te voegen.
Hartelijk dank voor de moeite en anders hoor je het wel weer
het music-icon zet je in de map music inderdaad. Het is het icoon met de luidspreker op mijn eerste screenshot. Je kunt natuurlijk ieder ander icoon gebruiken en benoemen.icon_path=Music-icon.png waar moet ik het bestand music-icon neerzetten? in de map music?
Ik heb inderdaad gebruik gemaakt van een selectie-icoon. Zonder is makkelijker en minder werk. Je moet deze regel dan uit de txt-file verwijderen. Doe je dat niet zie je niks als je een bepaalde artiest of album selecteert.all_children.icon_sel_path=.folder_1.png wat doet deze code? Had je toevallig een selec icoon gemaakt
Omdat ik een selectie-icoon gebruik is het niet nodig om een blauw vak om het icoon te plaatsen om de selectie aan te geven. Als je kiest om geen selectie-icoon te gebruiken, moet je deze regel uit de txt-file verwijderenall_children.paint_icon_selection_box = no wat doet deze code?
Niet helemaal. Ik heb onder de de artiesten WEL titels staan, maar onder de albums niet. Het album is vaak wel te herkennen aan de cover, de artiest niet altijd. Is een keuze. Wil je altijd titels (is een goed begin) dan kun je deze regel weglaten uit de txt-filedirect_children.paint_captions = yes waarom word hier nu direct_childeren gebruikt?
alleen om titels van de albums bekend te maken?
Als ik de Dune start heb ik het normale 'blauwe' beginscherm met de BluRay drive (ik heb de Prime), de harddisk, torrent client en wat nog meer. Ik kies vervolgens harddisk (via eSATA aangesloten) en dan krijg ik dat "zwarte" scherm. In de root van de harddisk heb ik een dune_folder.txt met een verwijzing naar de background (gevonden op deviant-art, zoeken op carbon) en onder andere de regels:Verder had ik nog een vraagje mbt de iconen die je verandert had in je basisscherm. Hoe moet ik deze wijzigen? Moeten deze ook aangepast worden naar het .AAI formaat? En dan het plaatje meteen onder de dune/music..... plaatsen en vervolgens moet ik in het dune_folder.txt die onder het mapje music staat erna verwijzen dmv icon_path=music.aai er aan toe te voegen?
1
2
3
| use_icon_view=yes num_cols=5 num_rows=2 |
JorisS
HDI Dune has achieved an agreement with Tuxera Inc. on licensing its commercial NTFS filesystem driver for Sigma Designs 864x platform.
The Tuxera's commercial NTFS filesystem driver provides a possibility to write to NTFS-formatted storages and has an excellent performance for both read and write operations.
Previously, Dune 3.0 media players supported only the standard set of possibilites for working with filesystems provided by the underlying Linux-based Sigma Designs 864x platform: read-write support for FAT, EXT2, EXT3 filesystems, and read-only support for NTFS filesystems. After inclusion of the new driver, it will become possible to both read and write data to all these filesystems.
This will make it possible to use NTFS hard drives for many operations which were previously impossible, e.g.:
Attach an NTFS HDD to Dune 3.0 unit and directly copy/move/delete/organize files and folders on it using a TV and remote control.
Attach an NTFS HDD to Dune 3.0 unit and copy files to it from a PC using SMB or FTP protocols.
Record IPTV channeks (in future: Internet Radio, DVB-T, and other kinds of audio/video materials) to an NTFS HDD attached to Dune 3.0 unit.
Download torrents (using torrent client built-in into Dune) to an NTFS HDD attached to Dune 3.0 unit.
It is planned that the new driver and the new NTFS write possibilities will be included into one of the nearest firmware updates for Dune 3.0 media players.
The new features will be added to both Dune BD Prime 3.0 and Dune HD Base 3.0 models.
The new features will not only become available for newly manufactured Dune 3.0 units, full and fast NTFS support will also be available for free for all the users who already bought Dune players of the 3.0 version.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq