Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vloeken in de kerk dan maar ...

Ik wilde ook een Dune gaan bestellen i.c.m. een eenvoudig AV/Setje ... Die laatste kwam ik nu tegen in de vorm van een LG HB600/650 en als ik de specs mag geloven draait die ook alles af :o

"If it looks to good to be true, it can't be true" ... dus wat zie ik over het hoofd :o

http://www.lg.com/nl/tv-a...ater-systemen-HB650SA.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:18
@MrX_Cuci: De verbetering voor Avatar (Blu-ray's met BD+ 5 protection) zit voor zover ik weet nog niet in de laatste stabiele firmware release. Deze was gebaseerd op de bèta van begin april en had ten opzichte daarvan alleen een paar bugfixes. Echte verbeteringen zouden pas in de volgende bèta moeten zitten.

@ruiterjm: als hij warm wordt kijk of je wat extra ruimte kunt creëren tussen de Dune en de Humax. Dat kan al voldoende zijn. Hoe groot zijn deze bestanden precies, ik wil het wel voor je proberen of ik hetzelfde heb.

@cuppie: ik ken het apparaat niet en ik weet niet wat voor hardware er in zit. Als ik zo snel kijk speelt hij geen content vanaf het netwerk af dus je zult alles op een externe harde schijf moeten zetten of op een disc branden.

Er is trouwens een nieuwe versie van yaDIS beschikbaar (0.9.9b):
  • Update to fix display bug in synopsis for BD ISO.
  • German langage also updated (thanks to Starwarp)
Verder is er een verbeterd NL taalbestand beschikbaar, wat in C:\Program Files\yaDIS\language\ geplaatst moet worden. Deze zal in de volgende versie worden opgenomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Drobanir op 25-05-2010 13:55 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:44:

@cuppie: ik ken het apparaat niet en ik weet niet wat voor hardware er in zit. Als ik zo snel kijk speelt hij geen content vanaf het netwerk af dus je zult alles op een externe harde schijf moeten zetten of op een disc branden.
Harde schijven zat in huis, maar het zou ook via een USB-stickie moeten werken. Ik heb LG gemailed om eens te horen wat voor chipset erin zit, maar vraag me af of ik daar een goed antwoord op ga krijgen. Voor de rest is er geen review te vinden, wss zijn ze te nieuw ...

Uit de manual van de 965TZ (ervan uitgaande dat dat ongeveer hetzelfde systeem is) haal ik wel het volgende, maar -sorry- ik kan daar niet zoveel mee, en daarmee bedoel ik dat ik niet precies weet welk bestand hij dan niet draait: (wss de divx-en die ik veel gebruik ...)

Deze speler ondersteunt H.264/MPEG-4 AVC profile Main, High op niveau 4,1. Bij titels met een hoger niveau verschijnt een waarschuwing op het beeldscherm.

Deze speler ondersteunt geen bestanden die met GMC*1 of Qpel*2 zijn opgenomen. Dat zijn
videocoderingstechnieken volgens de MPEG4-norm zoals DivX en XviD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
in de nieuwe yadis.. als ik een niet gevonden film, bijv gruz 200 wil editen kan ik alles invoeren behalve acteurs. Wat me opviel van de andere entry's is dat bij sommige films de duur van de film wordt verkracht door iets.. in yadis zelf staat het goed, bijv 100 minuten.. Op de dune is het dan bijv 32 minuten.
Ook na exporteren, andere wijzigingen worden wel bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 00:01
Hitte lijkt me niet het probleem. Ik heb zelf de Dune bijna volledig afgesloten in een kast staan met ook een harddiskrecorder (KPN iTV) er bovenop. Het wordt warm in de kast, maar niet heet. Noch de Dune, noch de KPN leveren problemen.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:41:
Even vloeken in de kerk dan maar ...

Ik wilde ook een Dune gaan bestellen i.c.m. een eenvoudig AV/Setje ... Die laatste kwam ik nu tegen in de vorm van een LG HB600/650 en als ik de specs mag geloven draait die ook alles af :o

"If it looks to good to be true, it can't be true" ... dus wat zie ik over het hoofd :o

http://www.lg.com/nl/tv-a...ater-systemen-HB650SA.jsp
100% zeker weten geen ISO support of video_TS support. (weet ik van andere soortgelijke modellen) Bluray structuur zal deze ook niet af kunnen spelen. Over audio support wordt helemaal niet gesproken of ik lees erover heen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-05-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:21
Drobanir schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:44:
@MrX_Cuci: De verbetering voor Avatar (Blu-ray's met BD+ 5 protection) zit voor zover ik weet nog niet in de laatste stabiele firmware release. Deze was gebaseerd op de bèta van begin april en had ten opzichte daarvan alleen een paar bugfixes. Echte verbeteringen zouden pas in de volgende bèta moeten zitten.
maar met die beta kon ik GEEEN avatar kijken, en nu doet avatar het wel ;) dus is wel gefixt blijkbaar;)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Internet Radio is gelukt!
http://dune-hd.com/firmware/inet_radio/ instructies volgen en klaar.

Het komt er op neer dat er in je root een map moet staan die InetRadio_config heet.
Download het zipbestand, gooi de inhoud van die map in bovengenoemde map en klaar.

Ik ben nu bezig zelf stations toe te voegen door bestaande te editen.
Plak gewoon het url over de bestaande en pas de map naam aan.
Aai bestand komt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cuppie: Ik heb de Dune 3.0 Base via de HDMI-UIT naar de HDMI-IN verbonden van een LG HB954SA (top-notch! van LG) Blue-Ray Home Theater 5.1 speler, en dat werkt echt perfect. Maar het is niet zo dat de LG zelf de BD (en/of ISO) afspeelt e.d.

Maar wat wel gezegd moet worden... al het dvd materiaal doet hij ongelooflijk goed upscalen wat een groot merkbaar verschil geeft! Dus dit setje zijn ideale maatjes van elkaar! Al het filmmateriaal (ongeacht welk formaat video en audio) speelt hij perfect af...

@allemaal... Avatar BD 50 GB speelt de Dune helemaal perfect af...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Niet om het één of ander, maar dat upscalen doet je base ook hoor. Het is echt niet zo dat die LG vele malen beter upscaled. Speel je fysiek wat af (bluray, dvd) dan upscaled je LG. Speel je files en dergelijke af via je Dune dan upscaled je Dune

[ Voor 34% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-05-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrX_Cuci: klopt, dat bedoelde ik ook. Daarom in combinatie met beide is het een genot om elke film te bekijken. Thanks for the comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
MrX_Cuci schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:04:
Niet om het één of ander, maar dat upscalen doet je base ook hoor. Het is echt niet zo dat die LG vele malen beter upscaled. Speel je fysiek wat af (bluray, dvd) dan upscaled je LG. Speel je files en dergelijke af via je Dune dan upscaled je Dune
Eens, ik speelde net een gedownloade dvd af. De kwaliteit was echt slecht. Dus.. overal zoeken naar upscaling waar ik geen verstand van had. Bleek het gewoon een slechte kwaliteit dvd te zijn.

Als voorbeeld een film van 3,5 gb getest.. prachtig beeld..
Dat upscalen zal dus automatisch gaan, maar bagger blijft bagger ;-)
Nu bezig om mijn favoriete films te upgraden naar blu ray/hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:59:
[...]

100% zeker weten geen ISO support of video_TS support. (weet ik van andere soortgelijke modellen) Bluray structuur zal deze ook niet af kunnen spelen. Over audio support wordt helemaal niet gesproken of ik lees erover heen.
Een blue ray speler die (dus) geen blue ray speelt, kan je dat toelichten want dat volg ik echt niet ...

Dit is het lijstje, ik zie alle audiosoorten staan (althans die ik ken):

AV FORMAAT:
MPEG2
MPEG4 AVC (H.264)
DivX
DivX HD
MKV
AVC HD (DVD±R/RW)
HD-Audio
Dolby digital
Dolby digital plus
Dolby TrueHD
DTS
DTS-HD (Master-Audio)

BD-ROM / BD-R / BD-RE
DVD,DVD ± R / RW
DTS CD, Audio CD, CD-R/RW

Geen video_ts zou erg onhandig zijn, maar dat is toch gewoon een dvd structuur, daar had ik juist de minste problemen verwacht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik denk dat MrX_Cuci bedoeld dat hij wel fysieke Blu-ray's afspeelt maar niet een gedownloade of geripte film in iso formaat of als losse bestanden (video_TS)

Verder is yaDIS 0.9.9c uit:
This version fixes the 'fanart.png not found' issue when creating a synopsis. Also, Dutch language file has been updated and a 'Cancel' button is now correctly translated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:06
Ik heb de series nu voor elkaar, maar wellicht dat ik een basis bestand maak met Yadis en deze dan aanpas voor de series. Daarnaast nog een bestand een map verder om zo de seizoenen weer te geven. Had het hier terug al eens voorbij zien komen. Op dit moment natuurlijk die banners 2 naast elkaar 4 onder elkaar. Dat is al stoer. Dan nog een map verder met een beetje globale tekst en een leuke achtergrond. Dan de map seizoenen nog iets mee geven met een achtergrond en een icoontje wellicht voor de verschillende afleveringen. Wellicht dat dat gewoon veel te veel werk gaat zijn voor series die na kijken toch weggegooid worden. Dan een achtergrondje in die map met gewoon de bestandsnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik ben benieuwd. Post zeker screenshots en de dune_folder.txt als je klaar/tevreden bent!

Met series bedoel je neem ik aan 2x5 en niet 2x5 zoals je schreef. Als je geen haast hebt, zou ik zelf wachten tot yaDIS 1.0 uit komt. De TV management ziet er best aardig uit: http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=187895&postcount=549. Geen idee wanneer het gaat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Op dit moment ziet het er uit zoals jij had gepost. Bedankt nog daarvoor trouwens.
Aan de ene kant wil ik het wel uitbreiden met wat ik aangaf, maar het is zo vluchtig zullen we maar zeggen.
En nu ik zo naar die link kijk... Daar wil ik zeker wel op gaan wachten.

Denk dat mijn volgende project dat bestand voor de muziek wordt. Wil dat ook wel grafischer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb net een Logitech Harmony 525 gekocht. Weet iemand hoe ik dit kan programmeren via Logitech Remote Software? Ik kan geen Mediaplayer optie vinden als ik de apparaat probeer te toevoegen.

Edit: Never Mind , Ik heb die al gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Brawler op 26-05-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Hoi allemaal,
Ik weet dat er in de TS een item staat over dunefolder how to, maar ik ben niet zo'n held met dit soort teksten. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om bestanden (=films) zichtbaar te krijgen in de Dune.
Ik heb een W7 pc, met daarop de volgende map: E:\Downloads\htpc\
In deze folder staan een aantal sub folders met films erin. Ik heb deze folder geshared, door op specific te klikken en dan 'guest', 'everyone' en 'homegroup' toe te voegen.
Voorheen had ik trouwens een mediacenter waarin deze map ook geshared stond op dezelfde manier. Hierin was alles goed zichtbaar, dus ik ga er even van uit dat de firewall van windows nog steeds uit staat (zo had ik dat altijd).
Zoals ik het begrijp, moet ik zo'n dune_folder.txt bestand hebben, maar ik snap de syntax nog steeds niet goed (ik weet het..... :? ).
Nu heb ik Yadis gedownload en dus deze folder (E:\Downloads\htpc\) laten scannen. Yadis zoekt er mooie plaatjes bij en ik heb dat geexporteerd. Yadis heeft een folder gemaakt in: E:\Downloads\. Een nivo hoger dus dan waar de films staan. Hierin om exact te zijn: E:\Downloads\_yaDIS
Dit is de default instelling van yaDIS.

In de Dune probeer ik nu via uPnP of SMB de films te zien, maar er staat niets. Dune ziet wel de PC naam in de Workgroup, maar meer ook niet.

Kan iemand een netwerk-digibeet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
probeer hem eens gewoon toe te voegen, via het popup menu op de afstand bediening en netwerk location toevoegen. vervolgens ip/pc naam + de gesharde map. dan moet het goed komen.

ik kan namelijk ook niet naar mijn folders zoeken, maar toen ik ze er zelf instelde deed hij het wel ;)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het is wel jammer dat er niet een mogelijkheid is om gewoon op de pc de uitkomst te bekijken van wat de Dune weer zal geven.
Maakt het allemaal net iets moeilijker. Misschien toch maar een laptop erbij pakken en voor de tv de wijzigingen doen alhoewel ik liever voor de grote pc ga zitten.
Binnenkort nog maar eens tijd vrij maken om alsnog aan die series te gaan zitten. Wellicht is het mogelijk om 1 dune_folder bestand te gebruiken en plaatjes op de juiste plek te zetten. Maar volgens mij gaat dat echt bijten wat betreft instellingen. Heb me nog niet kunnen verdiepen in de mogelijkheden van het bestand.

Voor de afleveringen zijn de instellingen van Yadis goed bruikbaar. De map ervoor moet nog iets mee gedaan worden. Veel ideëen, maar komt niets uit vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
hoe verwijder je eigenlijk een film uit yadis?
als ik een film uit de film map haal blijft ie in de index staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Renegade666 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:31:
probeer hem eens gewoon toe te voegen, via het popup menu op de afstand bediening en netwerk location toevoegen. vervolgens ip/pc naam + de gesharde map. dan moet het goed komen.

ik kan namelijk ook niet naar mijn folders zoeken, maar toen ik ze er zelf instelde deed hij het wel ;)
Yep, thanks, dat was het hem. Ik kan nu de folder zien.

Nu heb ik nog het probleem dat de afgespeelde content er niet uit ziet! Ik heb al allerlei video settings geprobeerd, maar het blijft een zooitje.
Afbeeldingslocatie: http://ergraphics.tweakdsl.nl/26052010137.jpg

Een 'echte' bluray of dvd speelt wel goed af overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zet je beeld instellingen op de Dune eens naar 8-bits. Staat onder geavanceerd.
Ikzelf heb problemen met af en toe witte pixels op het beeld. Wellicht dat dit hetzelfde effect heeft.
Dat er dus teveel data over de HDMI kabel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Geavanceerde settings had ik nog niet gevonden. Zitten die in hetzelfde menu als alle andere instellingen (video, audio, etc.)?
Arunia schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:55:
Zet je beeld instellingen op de Dune eens naar 8-bits. Staat onder geavanceerd.
Ikzelf heb problemen met af en toe witte pixels op het beeld. Wellicht dat dit hetzelfde effect heeft.
Dat er dus teveel data over de HDMI kabel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
henk99 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:24:
Geavanceerde settings had ik nog niet gevonden. Zitten die in hetzelfde menu als alle andere instellingen (video, audio, etc.)?

[...]
Onder video kun je die vinden. Waar je de resolutie e.d. instelt.

Hij staat normaal op 12 of 16-bits kleuren oid geloof ik. Die data kunnen de meeste tv's niet eens afspelen.
Dit kun je gemakkelijk naar de laagste zetten. Het is in ieder geval te proberen. Bij mij zijn mijn problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
tjaeuhm schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:34:
hoe verwijder je eigenlijk een film uit yadis?
als ik een film uit de film map haal blijft ie in de index staan.
Via de knop rechtsboven de navigatie knoppen op de afstandbediening. Volgens mij de info know (ben nu niet thuis) en dan kiezen voor verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Kun je me vertellen hoe ik daar kom? Ik zie geen advanced settings onder de video setup. Ik kan het in de handleiding ook niet vinden :|
Arunia schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:09:
[...]

Onder video kun je die vinden. Waar je de resolutie e.d. instelt.

Hij staat normaal op 12 of 16-bits kleuren oid geloof ik. Die data kunnen de meeste tv's niet eens afspelen.
Dit kun je gemakkelijk naar de laagste zetten. Het is in ieder geval te proberen. Bij mij zijn mijn problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die opties krijg je volgens mij alleen te zien met de laatste firmware (100413_1555). Had je die wel al geinstalleerd? http://dune-hd.com/firmware/

ps: Ik had hiervoor een HDX-1000, daarna even gespeeld met XBMC op een pc (= 1 groot drama), en nu deze Dune. Wat een heerlijk apparaat! Ben er zeer tevreden over.

[ Voor 36% gewijzigd door Mr. Jinx op 27-05-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Mr. Jinx schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:42:
Die opties krijg je volgens mij alleen te zien met de laatste firmware (100413_1555). Had je die wel al geinstalleerd? http://dune-hd.com/firmware/

ps: Ik had hiervoor een HDX-1000, daarna even gespeeld met XBMC op een pc (= 1 groot drama), en nu deze Dune. Wat een heerlijk apparaat! Ben er zeer tevreden over.
Nee, dat staat er nog niet op nee. Dan moet ik dat maar eerst eens doen. Ik was nog niet aan firmware begonnen omdat ik dat altijd een beetje tricky vind als je niet weet wat je doet (zoals ik dus!). Ik had me bedacht om eerst wat met de dune te spelen en als ik me sterk voel, om hem dan te updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bij de Dune is het sterk aan te raden om altijd de laatste te installeren.
Ik begrijp het wanneer je picky bent op beta's. Maar de laatste is een gewone stabiele firmware.
Het verhelpt een hoop. Eigenlijk al mijn problemen zijn opgelost met de beta's.
Niet bang zijn, je kunt altijd een oudere terug plaatsen.

Test voordat je de instellingen gaat doen ook of de film het nu wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Arunia schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:26:
Bij de Dune is het sterk aan te raden om altijd de laatste te installeren.
Ik begrijp het wanneer je picky bent op beta's. Maar de laatste is een gewone stabiele firmware.
Het verhelpt een hoop. Eigenlijk al mijn problemen zijn opgelost met de beta's.
Niet bang zijn, je kunt altijd een oudere terug plaatsen.

Test voordat je de instellingen gaat doen ook of de film het nu wel goed doet.
Is er een duidelijke how-to over het updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
HOW TO:

;)
Men neme een USB stick
Men duwe deze in de PC
Men download het juiste bestand http://dune-hd.com/firmware/ (ik raad in ieder geval de ZIP aan en deze uit te pakken naar de USb stick)
Men steke de USB stick in de Dune (zijkant)
Men opent de USB stick in de Dune
Men runt de de DFF file (op de file gaan staan en op enter drukken van de afstandbediening)

Er worden eerst nog wat checks uitgevoerd, zodat ook echt de goede update wordt uitgevoerd.

Na het updaten hoef je dit nooit meer te doen. Er zit namelijk een auto-update functie ingebouwd.
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 03:06:
[...]

Een blue ray speler die (dus) geen blue ray speelt, kan je dat toelichten want dat volg ik echt niet ...

Geen video_ts zou erg onhandig zijn, maar dat is toch gewoon een dvd structuur, daar had ik juist de minste problemen verwacht ...
Bluray structuur is in feite VIDEO_TS voor bluray, zal ik maar zeggen. Speelt deze niet af. Heeft te maken met piracy. LG zal dat NOOIT gaan ondersteunen. MKV is een container en daar zijn zoveel verschillende codecs in te plaatsen. Ik vraag me af of LG ze ook allemaal ondersteunt.

[ Voor 36% gewijzigd door MrX_Cuci op 27-05-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Tjonge, ik word op mijn wenken bediend zeg! Hartelijk dank _/-\o_

Trouwens, ik ben aan het kijken naar een NAS. Is een DS210 geschikt om HD media te streamen, of heb je persé de 210-II versie nodig, die 100 euro duurder is?

[ Voor 54% gewijzigd door henk99 op 27-05-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Even terugkomend op het upscale verhaal.

Een standaar DVD is 480i of 480p Wat de Dune (of iedere andere speler met upscale mogelijkheden doet) is het beeld "omzetten" naar een hogere resolutie 720p, 1080i of p. Een bagger DVD blijft inderdaad bagger, maar de resolutie wordt verhoogd. Meer info: http://hometheater.about....dhddvd/f/blurayhddvd2.htm

@Henk99 Ik zou eerst eens je Dune onder de knie krijgen voordat je aan een NAS begint :P

[ Voor 22% gewijzigd door MrX_Cuci op 27-05-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Nog even een random tip van mij waar ik tegen aan liep:
Ik had de Dune standaard op 1080p 60Hz ingesteld. Was in de veronderstelling 'hoe meer Hz hoe beter'.
Echter blijkt heel veel video materiaal op 24 Hz te zijn opgenomen.
Als dat dan wordt omgezet naar 60Hz kun je een wat schokkerig beeld krijgen. Dit zie je niet altijd, maar valt heel erg op als het beeld horizontaal beweegt.
Je kunt de framerate het beste op automatisch zetten (24/50/60) als je TV dat ook aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb de dune_folder.txt van JasperS geprobeert voor muziek. Ziet er leuk uit, maar krijg nu dat wanneer het icoon geselecteerd is dat deze verdwijnt. Wanneer je een ander selecteerd verschijnt de vorige en verdwijnt die.
Ik heb nog geen kans gehad om zelf even te kijken, maar vond het heel apart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Waarschijnlijk staat er een "icon_sel_path=...." in de dune_folder.txt. Hiermee kun je een andere afbeelding gebruiken wanneer de cursor erop staat. Dat wordt door yaDIS bijvoorbeeld gebruikt en dan zie je een grotere versie van het icon. Maar als hij de afbeelding niet kan vinden kan hij ook niets laten zien. Verwijder de regel, of beter: zet er een # voor.

yaDIS 0.9.9d is uit, waarin onder andere de export mode van 0.9.6 weer terug komt (zo kan je dus weer je films raadplegen zonder eerst door de index heen te gaan).
New export mode : Basic
- This mode exports the interface directly inside movie folders. This implies no menu nor index categories
Displays now correctly movies with 3 audio channels (2.1)
New context menu actions:
- Mark selected items as verified
- Mark selected items as not verified

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je hebt helemaal gelijk. Dat ga ik vanavond eens even instellen.
Daarna maar eens kijken hoe ik het allemaal kan verbeteren.
Thanks.

Yadis gaat lekker snel met de updates. Nu maar hopen dat series en muziek er toch nog in komt. Scheelt me veel handwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Gaat inderdaad heel snel zeg..
Muziek is voor mij veel belangrijker dan films.
Een film kijk je 1 - 2 keer.. Muziek 4 ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
maar ik zou niet weten waarom je de muziek via de dune wilt beluisteren. ik zelf bv heb alleen muziek aan als ik achter pc zit thuis. dan draai ik het gewoon via de tv, maar niiet via mijn dune, want dan moet ik een tv, dune en mijn server opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ikzelf heb de Dune beneden in de mediakast. Ik draai graag muziek.
Op mijn 5.1 set zit geen CD speler of uberhaupt een netwerk mogelijkheid.
De Dune speelt het super af, afgezien van dat het display niet iets van mappen weer geeft en bestanden. Heb dit al als wens bij ze aangegeven.
Ik zet de tv aan en selecteer wat ik af wil spelen. Kan ze gewoon selecteren en daarna in één keer af spelen.

Dus voor mij voor het grafische vind ik het wel belangrijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Renegade666 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:41:
maar ik zou niet weten waarom je de muziek via de dune wilt beluisteren. ik zelf bv heb alleen muziek aan als ik achter pc zit thuis. dan draai ik het gewoon via de tv, maar niiet via mijn dune, want dan moet ik een tv, dune en mijn server opstarten
ik ben gewoon een muziek gek met een niet mainstream smaak en wil alle muziek bij elkaar hebben zodat ik alles overzichtelijk heb en kan spelen via de stereo set.
optisch of component op een harman kardon klinkt echt geweldig.
ook heel handig voor visite.. laat ze zelf maar kiezen dan.

via de tv wil op een usb maar dat is teveel gedoe.
ik heb de base met 1,5 terra intern dus hoef geen server aan, en de tv kan met geluid uit op een andere zender.

updaten doe ik via laptop/netwerk.
plaatsen van muziek en films via ext hdd
de grafische mogelijkheid van de dune heeft me doen besluiten om de dune te kopen.
ik ga er wel vanuit dat wat nu kan voor film straks ook kan voor muziek.

[ Voor 10% gewijzigd door tjaeuhm op 28-05-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Ik heb hier een paar dagen geleden een vraag gesteld over het zichtbaar maken van shares. Ik krijg dit echter niet goed aan de praat. Ik hoop echt dat iemand me wil helpen, want alleen de optische drive gebruiken, is ook niet helemaal wat ik van plan was :P
Ik heb op een pc een folder geshared staan, genaamd htpc. Dit is een oude folder die al jaren geshared staat, vanuit de tijd dat ik nog een mediacenter gebruikte. Deze share heeft altijd prima gewerkt en was goed zichtbaar vanuit de MC.
In Dune doe ik het volgende:
In het hoofdscherm kies ik via het popup menu voor een nieuwe netwerk folder. Ik kies hier de naam van mijn pc (ip nummer heb ik ook al geprobeerd), de folder naam van de share ('htpc') en de username/password combinatie.
Dune vindt alles best en plaatst een icoon in het hoofdscherm. Als ik op het icoon klik met enter, dan staat er echter alleen 'empty' en ziet hij dus geen enkele film staan.
Als ik via de netwerk browser ga, dan zie ik via de 'SMB' optie wel mijn pc staan, maar als ik er op klik dan staat ook hier 'empty'.

Ik heb het nu al 2 avonden geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar. Wat doe ik fout? Ik zeg het er meteen bij, ik heb niet zoveel kaas gegeten van netwerken enz. Hopelijk kan iemand me stap-voor-stap helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
je he everyone alle rechten gegeven? en wat voor OS draai je op die pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikoning
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 08:30
Het is inderdaad een beetje de vraag welk OS je hebt, maar heb je al gekeken in de FAQ van de starttopic? Daar staat onder andere dit:
Q: Het lukt me niet om bestanden te delen met mijn Dune.
A: Voor het juist instellen van bestanden delen via SMB verwijs ik naar de NMT wiki voor Windows Vista en Windows 7. Een andere guide is hier te vinden.
Verder zou je kunnen kijken in het eerste deel van de Dune topic. Daar staat ook één en ander over het zichtbaar maken van je films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
als ik een blu ray afspeel en de ondertitels instel..
het komt nooit "over" de film heen maar altijd er onder waardoor het beeld kleiner wordt/vertekend.
gekeken bij setup in subtitel menu maar niet kunnen vinden..

ik wil dus gewoon zoals gebruikelijk.. de subs over de film en niet in het zwart er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een technisch vraagje.
Heeft de Dune Base 3.0 nu een 8643 chip of net als de Prime een 8642 chip?
In de startpost staat 8642 (dit stond volgens mij ook eerst op de site van Dune. Nu staat er 8643). Ik heb me laten vertellen dat de 8643 eigenlijk een betere chip is omdat deze geen last zou hebben van groene pixels waar de sommige Primes nog wel eens last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
In het begin was er sprake dat de Base de 8643 zou hebben en de Prime een 8642. Beide hebben identieke features, maar alleen die laatste heeft ondersteuning voor Macrovision, wat je nodig hebt voor originele dvd's en Blu-ray's. De 8643 heeft dat dus niet en is dus goedkoper (licentie-kwestie). Uiteindelijk bleken beide apparaten toch met een 8642 uitgerust te zijn, maar het zorgt dus nog wel eens voor verwarring.

Van groene pixels heb ik nog nooit gehoord/last gehad. Lijkt me dus eerder een defect exemplaar dan een probleem met de hele serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Wifimedia heb ik het gezien en zij vertelden me dat het vaker voorkwam bij de Prime (de Base weet ik niet). Het werd mij al verteld voordat de speler dit liet zien in de winkel. Op een paar andere fora heb ik er ook van gelezen. Het komt dus vaker voor maar hoe vaak weet ik niet

Nog een vraag.
Is er bij de Dune ook zichtbaar of je een film al gezien hebt of nog niet. Als je een grote collectie hebt en een redelijk aantal die je nog niet gezien hebt, is het wel makkelijk om eenvoudig te zien welke je wel en welke je niet gezien hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door Athome op 29-05-2010 23:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Met veel plezier heb ik altijd gebruik gemaakt van mijn Dune Prime 3.0 met HDD, de harddisk van de Dune heb ik voorheen kunnen delen op mijn Windows Vista pc. Nu ben ik over gegaan naar een nieuwe pc met Windows 7. Ik krijg echter met geen mogelijkheid de SMB share van mijn dune als netwerk locatie gekoppeld op mijn pc. Het gaat mij dus niet om mijn pc zichtbaar te maken op de Dune, maar de Dune zichtbaar maken op mijn pc. (netwerk koppeling)
Wanneer ik in de dune kijk draait de SMB server netjes, harddisk werkt gewoon en is benaderbaar van uit de dune, Ik kan namelijk wel van af de Dune op mijn NAS komen en streamen.
De handleidingen in de TS gaan voornamelijk over de windows share naar de Dune, ik wil juist anders om….. heeft iemand raad????

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geen problemen om de Dune HD te benaderen via SMB op mijn Windows 7 PC.

1) Werkt het nog steeds vanaf een PC met je vorige besturingssysteem?
2) Wat gebeurt er wanneer je \\ipadres.van.je.dune in de Verkenner adresbalk typt? Welke foutmelding krijg je eventueel
3) Heb je al eens geprobeerd de laatste firmware er opnieuw op te gooien, dus incl de applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
JorisS schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:55:
@tjaeuhm

Voor film zijn er genoeg mogelijkheden om eea er strak uit te laten zien. Voor TV series is er (www.thetvdb.com) voldoende materiaal voor handen om ook strakke interfaces te maken, maar de progs die dit automatisch doen staan nog in de kinderschoenen. Er wordt hard aan gewerkt. Voor muziek is een ander verhaal. Hoesjes e.d. zijn natuurlijk voldoende voor handen en te verkrijgen met bijv. album art downloader. Voor de foto's van artiesten moet je zelf op zoek bij bijvoorbeeld last.fm. Samenstellen van een goede database is het betere handwerk met hulp van bijv. mediamonkey oid.

Zelf heb ik afgelopen weekend mijn muziekdatabase opgemaakt. 1) Van alle albums covers gezocht met album art downloader, 2) Van alle artiesten images gezocht via last.fm. 3) Alles met batch conversion omgezet naar 300x300 png. 4) Vervolgens met batch rename utility alles hernoemd tot .folder.png. 5) 1 centrale dune_folder.txt aangemaakt met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
icon_path=Music-icon.png
Icon_valign=center
paint_captions = no
use_icon_view = yes
num_cols = 4
num_rows = 2
all_children.paint_content_box_background = no
all_children.icon_path=.folder.png
all_children.icon_sel_path=.folder_1.png
all_children.paint_captions = no
all_children.use_icon_view = yes
all_children.num_cols = 4
all_children.num_rows = 2
all_children.paint_help_line = no
all_children.paint_icon_selection_box = no
all_children.icon_valign=bottom
all_children.system_files = *.jpg *.bmp *.png
direct_children.paint_captions = yes

Zal kijken of ik een screenshot kan plaatsen.

@drobanir
Ik kan met Zappiti niet uit de voeten wat series betreft. Ik krijg geen goede results en lege episodes.
vanmiddag je advies geprobeerd.. het lukt me niet..

mijn werkwijze is als volgt..

ik heb een interne hdd die ik via de pc benader
kom in de root, daar heb ik de mappen :

Film
Index
Muziek
Muziek dvd
Lost + found (geen idee wat dit is)
InetRadio_config

Deze zijn ook allemaal zichtbaar op de dune.

In deze "root" heb ik verder niets staan.

In de muziek map heb ik je tekst bestand geplakt : dune_folder.txt & een 300x300 png met de naam Music-icon.png In deze muziek map zit zo'n 100gb aan muziek, op de 2 boven genoemde bestanden na niets in de root.

In de eerste artiest map heb ik een 300x300 afbeelding met als naam .folder_1.png
in de album mappen heb ik nog niets, maar dat heb ik getest.. maakte niets uit.

mijn weergave staat natuurlijk op icons.. in alle gevallen.

Als ik nu op de dune zelf kijk is het icoon van de muziek map weg.
Als ik hem open zie ik een leeg blauw scherm.. maar als ik willekeurig klik openen de onzichtbare mappen wel.

gooi ik vervolgens alle txt en png bestanden weg, dan blijft deze "look" zo..
en na een herstart is het weer ok.

[ Voor 12% gewijzigd door tjaeuhm op 30-05-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
tjaeuhm schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:15:
[...]

In de eerste artiest map heb ik een 300x300 afbeelding met als naam .folder_1.png
in de album mappen heb ik nog niets, maar dat heb ik getest.. maakte niets uit.
Ik gebruik twee iconen. Eén (.folder.png) voor de normale situatie en één (.folder_1.png) voor de situatie dat de betreffende artiest/album geselecteerd is. Als ik je verhaal zo lees, gebruik je het bestand .folder_1.png als "normaal". Werkt het wel als je het icoon hernoemd tot .folder.png?

Ik heb in iedere folder de volgende bestanden staan:

Artiest:
.folder.png 300x300 icoon voor de normale, niet geselecteerde situatie
.folder_1.png 330x330 met een rode rand voor de geselecteerde situatie
Mappen met albums van de artiest

Album:
.folder.png 300x300 icoon voor de normale, niet geselecteerde situatie
.folder_1.png 330x330 met een rode rand voor de geselecteerde situatie
MP3-bestanden met de tracks van het album
gooi ik vervolgens alle txt en png bestanden weg, dan blijft deze "look" zo..
en na een herstart is het weer ok.
De dune onthoudt de laatste situatie. Je moet nadat je aanpassingen hebt aangebracht even refreshen (popupmenu > refresh)

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Dank je JorisS.
Ik had niet eens door dat je 2 afbeeldingen gebruikte.
Ik doe nog een poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
deleted.. het werkt.. maar nog niet optimaal..
ik zie de namen niet onder de artiesten foto's in de muziek map..
klik ik er op dan zie ik de namen van de albums wel.. met de juiste covers.

[ Voor 76% gewijzigd door tjaeuhm op 30-05-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
bedenk me net dat als ik het tekst bestand hoger zet.. de titels wel zichtbaar moeten zijn.
vanavond weer proberen dus. covers zoeken en pasten op de interne hdd is a hell of a job btw.

[ Voor 224% gewijzigd door tjaeuhm op 31-05-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

akimosan schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:03:
Geen problemen om de Dune HD te benaderen via SMB op mijn Windows 7 PC.

1) Werkt het nog steeds vanaf een PC met je vorige besturingssysteem?
2) Wat gebeurt er wanneer je \\ipadres.van.je.dune in de Verkenner adresbalk typt? Welke foutmelding krijg je eventueel
3) Heb je al eens geprobeerd de laatste firmware er opnieuw op te gooien, dus incl de applicaties?
Vreemd genoeg werkt alles nu wel weer.

Bedankt...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Hmm krijg het niet voor elkaar.. een identieke copy van het txt bestand van JorisS in mijn muziekmap.. de plaatjes zijn zichtbaar.. maar de tekst daaronder niet.

Iemand een idee?
In de arties mappen zijn de titels wel gewoon zichtbaar.. Moet er een tekst bestand in de root van de HDD geplaats worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

BM

Moderator Spielerij
tjaeuhm schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:21:
Hmm krijg het niet voor elkaar.. een identieke copy van het txt bestand van JorisS in mijn muziekmap.. de plaatjes zijn zichtbaar.. maar de tekst daaronder niet.

Iemand een idee?
Dan heb je 1 map boven je muziekmap een dune_folder.txt staan met daarin paint_captions = no. Plaatjes worden bepaald door de dune_folder in de map, teksten door de map er boven.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:53
Hi,

Ik heb een probleem met de instellingen van Yadis sinds de standaard export mode niet meer werkt.
Wat zijn de juiste instellingen?

Mijn films staan op een synology/volume1/video/movies

Wat voer ik dan in bij Dune Interface Bestemming? synology/video? en bij Dune formaat filmmappen synology/video/movies? Ik verbind via NFS maar het adres bij Dune Formaat film mappen is raar nl: nfs://ip_adres_synology:/video:/movies

Als ik nu een film wil starten krijg ik op de Dune een foutmelding dat het adres niet gevonden is.

Wat gaat er mis?

Bedankt,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
BM schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:35:
[...]

Dan heb je 1 map boven je muziekmap een dune_folder.txt staan met daarin paint_captions = no. Plaatjes worden bepaald door de dune_folder in de map, teksten door de map er boven.
paint caption = nu yes en het werkt!
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik lees nu heel veel over die index optie in Yadis.
De afgelopen week ben ik bezig geweest de server opnieuw te installeren en opnieuw in te delen.
Voorheen had ik de map "Videos". Nu heb ik daarnaast ook nog 2 mappen "Films" en "Series".
In de root van de server wordt het heel erg druk en onoverzichtelijk.
Dus eigenlijk zit ik er toch aan te denken om alles weer terug te plaatsen naar "Videos" zodat ik daaronder "Films", "Series" en "Eigen (oid)".
De index functie was voorheen niet zo boeiend. Het enige wat ik zoek is dat ik de structuur zoals nu heb alleen dan zonder dat dit in die mappen staat.

Is het echt zoveel sneller wanneer dit op een usb-stick staat of maakt het niet zoveel uit? Wil het namelijk gewoon in de share voor de Dune zelf zetten (Users/Dune).

Jammer dat er moet zo'n programma voor muziek is. Dan zou ik ook al die meuk niet in die mappen hoeven te hebben. Denk dat het teveel werk is om dit zelf voor elkaar te krijgen.
Wel lachen trouwens wanneer je gewoon een soort synopsis voor de verschillende artiesten en albums zou kunnen hebben. Maar goed, wishfull thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Als ik de muziek weergave optie van JorisS gebruik en 300x300 afbeeldingen omzet in png met xnview "verkracht" dit de weergave op de dune. Op de pc ziet dit er goed uit, op de dune echt stukken minder.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
tjaeuhm schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:23:
Als ik de muziek weergave optie van JorisS gebruik en 300x300 afbeeldingen omzet in png met xnview "verkracht" dit de weergave op de dune. Op de pc ziet dit er goed uit, op de dune echt stukken minder.

Meer mensen hier last van?
Ikzelf heb alles nog steeds in jpg. Geen idee of al mijn spelers png snappen. Voor mij werkt het. En voor zover geeft de Dune het gewoon weer zonder lelijk te worden.
Alles staat bij mij goed zoals het er hoort te staan.
Mijn plaatjes zijn allemaal 96 dpi en 300x300. Ik gebruik niet de border (320x320) optie die hij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Ok, hoe zie je dan wat je sellecteerd?
Ik zal het met jpg testen.
Ik heb de border wel (wit 309x309)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
tjaeuhm schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:58:
als ik een blu ray afspeel en de ondertitels instel..
het komt nooit "over" de film heen maar altijd er onder waardoor het beeld kleiner wordt/vertekend.
gekeken bij setup in subtitel menu maar niet kunnen vinden..

ik wil dus gewoon zoals gebruikelijk.. de subs over de film en niet in het zwart er onder.
dit heb ik nog steeds bij iedere bluray die ik via de interne hd afspeel.
hebben jullie dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
tjaeuhm schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:00:
Ok, hoe zie je dan wat je sellecteerd?
Ik zal het met jpg testen.
Ik heb de border wel (wit 309x309)
Volgens mij (is even geleden dat ik het heb geprobeert en ben het nog steeds aan het uitvoeren), geeft de Dune zelf iets weer. Je moet dan alleen wel zorgen dat die ene optie uitgezet is, anders geeft hij geen plaatje bij selectie. Iets terug lezen in dit topic aangezien ik zelf dit probleem had.

Bij BD is het zo dat sommige films op een resolutie van 16:10 zijn gemaakt en de tv's 16:9 zijn of iets in die trend. Daardoor kiezen ze ervoor om dan de ondertiteling eronder te plaatsen. Voor zover is het dus standaard werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
ok dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Damn, excuses. Ik heb het net uitgetest. Maar het werkt dus niet. Sorry!

Die plaatjes zoals JorisS al aangaf moet je ook zo doen. Ik zal eens kijken of het mogelijk is dat de Dune zelf wat weer geeft.

Net namelijk alles ingesteld op de Dune en daar zag ik dus niet wat ik selecteerde.

Ik zit net te lezen, maar die plaatjes met die borders zijn toch 330x330? Dan vind ik het niet zo vreemd dat je layout verneukt wordt als je 309x309 gebruikt.

Even voor het tekenen van die selectie box:
paint_icon_selection_box=yes.
Yadis gebruikt bijvoorbeeld no. Zodat net als JasperS je zelf de kleur aan kan geven.

En deze all_children.paint_icon_selection_box = yes nog aanpassen in je dune_folder.txt
Die staat standaard op no.

[ Voor 45% gewijzigd door Arunia op 02-06-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
ik maak van bijv 500 x 500 foto's een 300x300 en vergroot dit (canvas resize) handmatig met xnview naar 309.
kies hierdoor dus zelf voor een witte dunnere rand. Dat moet volgens mij niet uitmaken.
de batch optie gebruik ik dus niet omdat het toch allemaal handwerk (1 voor 1) blijft.
Tenminste.. bij het proberen om meerdere mappen met afbeeldingen met batch optie te resizen kreeg ik een foutmelding dat het niet kon.. ivm allemaal dezelfde filename.

vanavond ga ik wat stoeien met cover art downloaders, 100gb aan albums handmatig voorzien van hoesje kost me echt teveel tijd.
jpg ga ik proberen, kijken of dat wel werkt

met die selectie ga ik ook nog stoeien, dat met een dunne witte rand lijkt op zich mooi
en daarna wordt het een project om de main wallpaper te wijzigen zoals in 1 van de begin postst.. met zwarte achtergrond en horizontale lijnen.

[ Voor 17% gewijzigd door tjaeuhm op 02-06-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
kan iemand een link posten naar een willekeurige afbeelding 300x300 van jezelf die wel goed is?
mijn afbeeldingen blijven in de meeste gevallen slecht..

hier een vb van mij http://www.emotionallandscapes.com/tweakers/Alicia_Keys.jpg

300x300 96 dpi

fullscreen op een 80cm full hd tv nog beter dan 300.. dat lijkt echt blokkerig/plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is natuurlijk logisch. Dat plaatje ziet er goed uit op 300x300, maar ga je het uitrekken... Dan wordt het ook blokkerig.

Wat je dus moet hebben is een plaatje van 1920x1080. Dat is de enige manier om het goed te krijgen.

Wie gebruikt z'n Dune in combinatie met Windows Home Server?
Het lukt me echt nog steeds niet om bijvoorbeeld een map als: Users/Dune te koppelen
Of uiteraard Videos/Films (of Series). De map Videos daarentegen lukt me wel zonder problemen.
Ik heb al geprobeert de / of \ te gebruiken, maar geen verschil. De rechten staan wel goed.

[ Voor 42% gewijzigd door Arunia op 03-06-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
Mijn tv aanbieder (onsbrabantnet) levert een nieuwe dienst genaamd Interactieve Digitale TV.
Kort omschreven leveren ze een decoder die via jouw netwerkkabel wordt aangesloten om zo alle HD zenders en diensten als uitzendinggemist/hyves tv etc te kunnen streamen.

Nu heeft de dune een ingebouwde IPTV functie, weet iemand of het ook mogelijk zou zijn om die dienst via de dune te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:44
Iemand enig idee of de Dune 3.0 Prime ook 3D gaat ondersteunen? Dit zou via een HDMI 1.3 poort wel mogelijk moeten zijn door 2x een verschoven 1080i signaal door te sturen. Het is dan geen FullHD 3D maar goed nog steeds genoeg kwaliteit. Alleen wanneer men FullHD 3D zou willen doen is er een HDMI 1.4 poort nodig i.v.m. de bandbreedte. De Popcorn C200 gaat wel 3D ondersteunen namelijk en deze heeft ook een HDMI 1.3 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
staat geloof ik in dit topic al dat het misschien ondersteund word, marja, wat heb je der aan als er (bijna) geen 3d content beschikbaar is?! + 3d tv's zijn te duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:44
Renegade666 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:36:
staat geloof ik in dit topic al dat het misschien ondersteund word, marja, wat heb je der aan als er (bijna) geen 3d content beschikbaar is?! + 3d tv's zijn te duur :P
Ik kreeg twee blueray DVD's bij m'n Panasonic tv. Dat 3D tv's nu nog te duur zijn is slechts een kwestie van tijd. Over een jaar zijn deze tv's voor minder dan de helft te koop vanwege de 2011 modellen die weer sneller/beter/mooier geworden zijn. Ik zou ook niet weten of het veel moeite is zoiets te implementeren in de Dune. Wel zag ik dat 3D nog niet als feature in de lijst van HDI stond op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Dune 3.0 nu i.s.m. een Benchmark HDR DAC, dit gaat helemaal geweldig (voor audio cd's), ik stap definitief over op streamen vanaf mijn PC. De cd-speler en voorversterker gaan de deur uit :-). Ik ben al mijn cd's aan het opslaan in FLAC....pffffff wat een werk !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb al even zitten kijken naar die Benchmark HDR DAC. Ik neem aan dat het een versterker is? Welke ook surround doet?
Zo ja, jammer dat er dan weinig aansluitingen op zitten. Maar ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:41:
Zo ja, jammer dat er dan weinig aansluitingen op zitten. Maar ziet er wel goed uit.
Ziet er goed uit _O- Ik denk niet dat de doelgroep van dit apparaat daar iets om geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Arunia schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:19:
Dat is natuurlijk logisch. Dat plaatje ziet er goed uit op 300x300, maar ga je het uitrekken... Dan wordt het ook blokkerig.

Wat je dus moet hebben is een plaatje van 1920x1080. Dat is de enige manier om het goed te krijgen.
huh.. maar wat is de link dan met de 300 waar hier steeds over gesproken wordt, ik bedoel niet over fullscreen wallpapers oid. gewoon de te selecteren afbeelding waar het hier steeds over gaat. Een paar op een rij en als je sellecteerd een randje er om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn tv aanbieder (onsbrabantnet) levert een nieuwe dienst genaamd Interactieve Digitale TV.
Kort omschreven leveren ze een decoder die via jouw netwerkkabel wordt aangesloten om zo alle HD zenders en diensten als uitzendinggemist/hyves tv etc te kunnen streamen.

Nu heeft de dune een ingebouwde IPTV functie, weet iemand of het ook mogelijk zou zijn om die dienst via de dune te streamen?
Ik kan je vertellen dat ik via XMS en mijn Dune prima IPTV kan streamen (met uizondering van subtitelsporen bij buitenlandse zenders, dit werkt (nog ) niet op de Dune.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een oud type modem heb, PacketFront serie. Hierbij wordt IPTV op alle poorten van de modem aangeboden waardoor je geen ingewikkelde toestanden met routering en vlan switching hoeft toe te passen.

In mijn router (Sitecom WL-308) multicast enabled en dan kan ik de streams zonder problemen bekijken op elke PC in huis met VLC player en op de Dune

Je hebt wel een playlist (M3U formaat) nodig met de juiste adressen van ALLE streams erin, en daar moet je wel even naar zoeken.

Ik denk dat je even de fora op Tweakers rond OnsBrabantNet en andere glasvezel aanbieders via Glashart moet afstruinen. Handleidingen waarbij het uitgelegd wordt om met VLC player streams te bekijken zijn zeer nuttig. Als het je daarmee lukt kun je het ook op je Dune ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@tjaeuhm: converteer ze naar aai, daar gaat de Dune beter mee om en mogelijk het ziet er dan beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:41:
Ik heb al even zitten kijken naar die Benchmark HDR DAC. Ik neem aan dat het een versterker is? Welke ook surround doet?
Nee hij doet geen surround, het is eigenlijk bedoelt voor het afspelen van je mp3's en andere bestanden vanaf bv. je computer of cd speler. Hij heeft behoorlijk wat digitale ingangen toch ? Je kan hem als voorversterker gebruiken of enkel als DAC.

Je kan natuurlijk ook je Dune direct op je receiver aansluiten....maar geen enkele receiver kan concureren met de geluidskwaliteit van deze DAC. Maar ik luister bijna enkel muziek en heel soms een film.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mr. Jinx schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:49:
[...]

Ziet er goed uit _O- Ik denk niet dat de doelgroep van dit apparaat daar iets om geeft :)
Lol! Ik bedoelde qua specs :+
Ik luister heel graag muziek, maar voor wat ik beneden luister is de huidige suround set voldoende. De fronts mogen van mij wel beter, maar goed het vrouwtje wil niet van die grote in het zicht staande dingen. Dus JVC pilaartjes dan maar (dunne).
Achter de pc en op mijn Cowon luister ik vaak muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames/heren,
Betreft de dune_folder bestand snap ik er niet veel meer van hoperlijk kunnen jullie mij ermee helpen. Voor de films heb ik via dune explorer netjes een filmkaart gemaakt dit was verder geen probleem. Nu kom ik voor mijn muziek aan het kijken en dan word het 1 groot drama. Mijn schijfindeling is als volgt
Hdd(dune)/ films
Foto’s
Muziek/artiest/albums/ liedjes……

Nu dacht ik in map muziek onderstaande gegevens in het bestand dune_folder.txt te zetten
use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_path_box=no
paint_help_line=no
all_children.use_icon_view=yes
all_children.num_cols=5
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.aai
all_children.paint_path_box=no
all_children.paint_help_line=no
direct_children.icon_path=band.aai
direct_children.system_files=band.aai
level2_children.icon_path=cover.aai

Als ik het goed begrijp moet in de onderstaande mappen dus in de map artiest en die van de albums geen dune_folder.txt meer voorkomen. Het all_childeren verhaal overrulled deze toch?

Nu moet ik plaatjes zoeken in .aai formaat (omzetten van jpg naar aai dmv aai generator)
Dan zet ik onder het mapje artiest bijv. band.aai (plaatje u2 in 300x300)

En vervolgens in het mapje album een plaatje met bijv cover.aai (plaatje the best of 1990-2000 in 300x300)

Ik herstart de dune en dan zou toch alles moeten werken?

Verder heb ik nog de vraag wat doet deze code: direct_children.system_files=band.aai

En heeft er iemand nog tips waar ik het beste de hoesjes vandaan kan halen. Ik deed het altijd met cdcovers.cc maar dat is niet de snelste manier volgens mij.

Hartelijk dank voor de reacties

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
Drobanir schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:25:
@tjaeuhm: converteer ze naar aai, daar gaat de Dune beter mee om en mogelijk het ziet er dan beter uit.
Loop je tegen het volgende probleem aan: De AAI-converter van Dune is echt bagger: traag en gebruiksonvriendelijk. Als je 1000+ afbeeldingen om moet zetten, ben je na die tijd zo gaar als boter. Of je zou slim een batch-file moeten opzetten. Het is uiteindelijk repeteerwerk.

Alternatief zou zijn om juist om te zetten naar BMP. Zelf heb ik een natuurlijke weerstand tegen dat niet intelligente formaat uit het Windows 3.11 tijdperk

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:30:
use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_path_box=no
paint_help_line=no
all_children.use_icon_view=yes
all_children.num_cols=5
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.aai
all_children.paint_path_box=no
all_children.paint_help_line=no
direct_children.icon_path=band.aai
direct_children.system_files=band.aai
level2_children.icon_path=cover.aai
Kijk even naar mijn eerdere post (uitleg en screenshots), waarin ik uitleg hoe ik de zaak voor elkaar heb gekregen.
Als ik jou was zou ik geen onderscheid maken in de bestandsnaam voor band en cover. Gewoon alles hetzelfde noemen, bijvoorbeeld folder.aai of icon.aai. In je dune_folder.txt neem je dan de regel op:
code:
1
all_children.icon_path=folder.aai

Je regel "direct_children.system_files=band.aai" heb je niet nodig als je daarvoor al *.aai tot je systemfiles rekent.
Als ik het goed begrijp moet in de onderstaande mappen dus in de map artiest en die van de albums geen dune_folder.txt meer voorkomen. Het all_childeren verhaal overrulled deze toch?
Je hebt inderdaad geen dune_folder.txt bestanden meer nodig in alle submappen
Ik herstart de dune en dan zou toch alles moeten werken?
Herstarten hoeft niet perse. Via PopUp menu > Refresh is voldoende
En heeft er iemand nog tips waar ik het beste de hoesjes vandaan kan halen. Ik deed het altijd met cdcovers.cc maar dat is niet de snelste manier volgens mij.
Ik heb gebruik gemaakt van de album art downloader, dat gaat razendsnel als je hem even goed instelt. Hij haalt bij tientallen sites de covers weg en jij kan kiezen welke je het beste vindt. Vervolgens

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Drobanir schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:25:
ik test nog wel even wat.. bedankt allemaal.
wel heel omslachtig.. maar als het klaar is ziet het er wel heeeeeeel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor je bericht ik ga er vanmiddag mee aan de slag.
icon_path=Music-icon.png waar moet ik het bestand music-icon neerzetten? in de map music?
Icon_valign=center
paint_captions = no
use_icon_view = yes
num_cols = 4
num_rows = 2
all_children.paint_content_box_background = no
all_children.icon_path=.folder.png
all_children.icon_sel_path=.folder_1.png wat doet deze code? Had je toevallig een selec icoon gemaakt
all_children.paint_captions = no
all_children.use_icon_view = yes
all_children.num_cols = 4
all_children.num_rows = 2
all_children.paint_help_line = no
all_children.paint_icon_selection_box = no wat doet deze code?
all_children.icon_valign=bottom
all_children.system_files = *.jpg *.bmp *.png *.aai
direct_children.paint_captions = yes waarom word hier nu direct_childeren gebruikt?
alleen om titels van de albums bekend te maken?

Verder had ik nog een vraagje mbt de iconen die je verandert had in je basisscherm. Hoe moet ik deze wijzigen? Moeten deze ook aangepast worden naar het .AAI formaat? En dan het plaatje meteen onder de dune/music..... plaatsen en vervolgens moet ik in het dune_folder.txt die onder het mapje music staat erna verwijzen dmv icon_path=music.aai er aan toe te voegen?

Hartelijk dank voor de moeite en anders hoor je het wel weer ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:25:
Thanx voor je bericht ik ga er vanmiddag mee aan de slag. Alleen had ik nog een vraagje mbt de iconen die je verandert had in je basisscherm. Hoe moet ik deze wijzigen? Moeten deze ook aangepast worden naar het .AAI formaat? En dan het plaatje meteen onder de dune/music..... plaatsen en vervolgens moet ik in het dune_folder.txt die onder het mapje music staat erna verwijzen dmv icon_path=music.aai er aan toe te voegen.

Hartelijk dank voor de moeite en anders hoor je het wel weer ;)
iconen in basis scherm lukt me wel, gewoon tekst bestand van JorisS bekijken en icon png hernoemen naar die van jezelf.

Wat ik wel heb is dat de tekst dan over het icoon heen zit ipv er onder maar dat kan opgelost worden door het icoon te verkleinen. De achtergrond zoals in een eerder screenshot (zwart met horizontale lijnen) lukt me nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
icon_path=Music-icon.png waar moet ik het bestand music-icon neerzetten? in de map music?
het music-icon zet je in de map music inderdaad. Het is het icoon met de luidspreker op mijn eerste screenshot. Je kunt natuurlijk ieder ander icoon gebruiken en benoemen.
all_children.icon_sel_path=.folder_1.png wat doet deze code? Had je toevallig een selec icoon gemaakt
Ik heb inderdaad gebruik gemaakt van een selectie-icoon. Zonder is makkelijker en minder werk. Je moet deze regel dan uit de txt-file verwijderen. Doe je dat niet zie je niks als je een bepaalde artiest of album selecteert.
all_children.paint_icon_selection_box = no wat doet deze code?
Omdat ik een selectie-icoon gebruik is het niet nodig om een blauw vak om het icoon te plaatsen om de selectie aan te geven. Als je kiest om geen selectie-icoon te gebruiken, moet je deze regel uit de txt-file verwijderen
direct_children.paint_captions = yes waarom word hier nu direct_childeren gebruikt?
alleen om titels van de albums bekend te maken?
Niet helemaal. Ik heb onder de de artiesten WEL titels staan, maar onder de albums niet. Het album is vaak wel te herkennen aan de cover, de artiest niet altijd. Is een keuze. Wil je altijd titels (is een goed begin) dan kun je deze regel weglaten uit de txt-file
Verder had ik nog een vraagje mbt de iconen die je verandert had in je basisscherm. Hoe moet ik deze wijzigen? Moeten deze ook aangepast worden naar het .AAI formaat? En dan het plaatje meteen onder de dune/music..... plaatsen en vervolgens moet ik in het dune_folder.txt die onder het mapje music staat erna verwijzen dmv icon_path=music.aai er aan toe te voegen?
Als ik de Dune start heb ik het normale 'blauwe' beginscherm met de BluRay drive (ik heb de Prime), de harddisk, torrent client en wat nog meer. Ik kies vervolgens harddisk (via eSATA aangesloten) en dan krijg ik dat "zwarte" scherm. In de root van de harddisk heb ik een dune_folder.txt met een verwijzing naar de background (gevonden op deviant-art, zoeken op carbon) en onder andere de regels:
code:
1
2
3
use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2

In elk van de mappen (o.a. foto's, music, movies, tvseries etc.) heb ik een icoon opgenomen uit de serie pry-system van iconarchive.com. Ik gebruik de 256x256 png iconen.

Over de bestandsformaten:
In de TS staat een verwijzing naar een howto-documentje voor dune_folder.txt. Hierin staan alle mogelijkheden opgenomen. Ook welk bestandsformaat je wel- en niet kunt gebruiken voor iconen en achtergronden. Zoals Drobanir al aangaf is AAI het snelst en best. Het is alleen een rotklus om alles om te zetten naar AAI. Zie ook eerdere posts in het topic. Bij JPG liep ik soms tegen bugs aan, daarom heb ik gekozen voor PNG als bestandsformaat voor het meeste werk. Met Xnview, Irfanview of faststone kan je snel al je bestanden converteren. Alle backgrounds zet ik trouwens wel om naar AAI.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Dank je JorisS, hier kan ik ook weer mee verder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Schrijven naar ntfs-schijven gaat er als het goed is in de volgende firmware aan komen:
HDI Dune has achieved an agreement with Tuxera Inc. on licensing its commercial NTFS filesystem driver for Sigma Designs 864x platform.

The Tuxera's commercial NTFS filesystem driver provides a possibility to write to NTFS-formatted storages and has an excellent performance for both read and write operations.

Previously, Dune 3.0 media players supported only the standard set of possibilites for working with filesystems provided by the underlying Linux-based Sigma Designs 864x platform: read-write support for FAT, EXT2, EXT3 filesystems, and read-only support for NTFS filesystems. After inclusion of the new driver, it will become possible to both read and write data to all these filesystems.

This will make it possible to use NTFS hard drives for many operations which were previously impossible, e.g.:
Attach an NTFS HDD to Dune 3.0 unit and directly copy/move/delete/organize files and folders on it using a TV and remote control.
Attach an NTFS HDD to Dune 3.0 unit and copy files to it from a PC using SMB or FTP protocols.
Record IPTV channeks (in future: Internet Radio, DVB-T, and other kinds of audio/video materials) to an NTFS HDD attached to Dune 3.0 unit.
Download torrents (using torrent client built-in into Dune) to an NTFS HDD attached to Dune 3.0 unit.

It is planned that the new driver and the new NTFS write possibilities will be included into one of the nearest firmware updates for Dune 3.0 media players.

The new features will be added to both Dune BD Prime 3.0 and Dune HD Base 3.0 models.

The new features will not only become available for newly manufactured Dune 3.0 units, full and fast NTFS support will also be available for free for all the users who already bought Dune players of the 3.0 version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
handig, nu flv ondersteuning nog en ik kan er jaaaaaaaaren mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Base 3.0 nu sinds een paar dagen en het apparaat doet gewoon wat het doen moet (tot nu toe dan).
ik kwam wel 1 dingen tegen wat niet werkte.

ik heb de afzonderlijke afleveringen van een serie van DVD via het progamma MakeMKV omgezet naar MKV. In deze MKV zit dan ook de ondertiteling. De Dune laat de ondertiteling niet zien (is ook niet selecteerbaar). De ondertiteling is een VobSub (IDX) formaat. Klopt dit?

De AC-Ryan laat de ondertiteling wel gewoon zien, ook mijn PC heeft er geen problemen mee (al is dat misschien geen eerlijk vergelijk). De MKV is in de basis dus wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb even zitten goochelen met JasperS z'n folder.txt, maar vind het voor muziek veel te veel werk.
Ik hoe dat lekker nog even op tekst in de Dune totdat er een programma oplossing komt. Was al wel bezig geweest om alles in 300x300 te zetten voor mijn Cowon, dus daar ga ik lekker mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
hah.. arunia, het is echt monniken werk.. ben nu tussendoor ook hoesjes aan het downloaden en handmatig resizen etc.. maar het ziet er goed uit. De zwarte achtergrond is me ook gelukt.
K-werk maar als het klaar is dan valt het mee.. alleen de nieuwe nog toevoegen dan.
Ik bewaar de jpg's wel voor het geval er iets crashed oid.

Op naar gedownloade youtubes weergeven en iptv!!
Pagina: 1 ... 4 ... 72 Laatste