Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 15-09 20:18
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Ik heb op mijn harde schijf allemaal folders met daarin .iso bestanden. De folders hebben dezelfde naam als de .iso bestanden. Als ik dan de harde schijf benader in mijn Dune zie ik allemaal plaatjes van de films alleen ik zie ook de namen van de Folders/.iso bestanden er bij en ik wil dus alleen maar de plaatjes zien.
[ Voor 47% gewijzigd door stifler70 op 09-05-2010 22:23 ]
Dit was voor mij bij de introductie een een shopstopper. Ik heb de nodige recente forum pagina's gelezen maar lees geen nieuws. Dus als er mensen zijn met een recent aangeschafte speler hoor ik graag je bevindingen.
SV - orientatie op WP (7,5 kW) 300l boiler in combinatie met 12x PV(T)
JorisS
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
- Drobanir
Er zijn overigens knutselaars die er zelf iets aan gedaan hebben. Voor €3 heb je bij Conrad een een geluidsdempende mat en inbouwinstructies vind je hier: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23047
Duneexplorer werkt prettig door zijn eenvoud maar is wel erg traag.
Welk programma gebruikt eigenlijk de TS?
Ik heb nu alleen nog mijn films gedaan. Welk programma is het best voor de muziek? Ik heb zelf een indeling op mijn NAS eerst naar artiest en dan naar cd. Idealiter heb ik dus eerst een artiest icoon en dan een cd icoon.
Ik moet zelf uberhaupt nog beginnen om dit een beetje voor elkaar te krijgen.
Installeer eerst Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package en daarna yaDIS. Je zult zien dat het helpttatata schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:46:
Yadis krijg ik niet geïnstalleerd. Tijdens de installatie kan hij imagemagickobjecht.dll niet overschrijven/kopiëren en dan wil hij dus ook niet opstarten?
Duneexplorer werkt prettig door zijn eenvoud maar is wel erg traag.
Welk programma gebruikt eigenlijk de TS?
Ik heb nu alleen nog mijn films gedaan. Welk programma is het best voor de muziek? Ik heb zelf een indeling op mijn NAS eerst naar artiest en dan naar cd. Idealiter heb ik dus eerst een artiest icoon en dan een cd icoon.
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
en waar blijft die firmware toch....
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
- Drobanir
Het beste is om de zip te downloaden en de diff uit te pakken naar de root van een usb-stick. De diff downloaden wil nog wel eens problemen geven.Changelog from previous FW 100307_2100_beta:
NOTE: This version has very few differences (mostly bugfixes) from the
previously released 100307_2100_beta version. This firmware version is
considered to be the most stable and bug free version in comparison with
any previously released firmware versions, and thus is recommended to
everyone. New big features and further improvements will be included into
future beta versions.
- Some menu languages updated/improved.
- Minor improvements in the player boot procedure; popup dialog for
choosing menu interface language is now shown when booting the player for
the first time (when player settings are not initialized yet).
- Bugfix: white vertical line consisting could be visible on the right side
of the screen in some cases.
- Bugfix: switching to another item in the playlist could lead to playback
crash (e.g. when switching between IPTV channels).
- Bugfix: picture adjustments could be handled in a wrong way during file
playback when autoframerate was used.
- Bugfix: specific TS files could be handled wrongly.
- Also includes the changes from 091023_1444_update1.
Het is wel een nieuwe. Vanmiddag direct downloaden! Woot! Ik ben echt wezenloos van updates. Jammer dat het op een gegeven moment op houdt (voor andere apparaten).
Jammer alleen dat het niet van die denderende updates zijn. Voor mij althans.
[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 12-05-2010 09:08 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Een nieuw menu tezamen met een programma waarmee je via je pc de dune interface kunt aanpassen, zou volgens mij niet in deze maar de volgende firmware moeten komen.BM schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:09:
Hmmz, ik dacht dat HDi gezegt had dat de volgende versie (deze dus) een nieuw menu etc zou bevatten, maar dat is dus weer uitgesteld met een maand of wat zo te zien.
Zo maar even de update op de Dune prakken.
Yadis nu ook getest. Deze werkt verreweg het prettigst! Vind ook bijna (99%) alles.
Alleen nu nog iets voor de muziek. Ik heb mp3's per band in een folder en vervolgens per band/artiest de cd's. Welke tool werkt hier nu goed voor?
[ Voor 80% gewijzigd door tatata op 13-05-2010 17:38 ]
- Drobanir
Thanks die had ik gezien maar dat werkt alleen als je folders \"artiest - cd naam"\ hebt. Niet op mijn manier \"artiest" \ "cdnaam"\, toch?Drobanir schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:11:
Er is helaas nog niets voor muziek. Dune Explorer heeft wel een template voor audio cd's (ontworpen door yours truly) Kijk in de startpost hoe dat er uit ziet. Afbeeldingen toevoegen is helaas vooralsnog handwerk.
- Drobanir
En soms heb ikArtiest - Album 1\*.mp3
Artiest - Album 2\*.mp3
Beide worden gewoon goed door DE opgepakt. Het enige is wel dat je een custom graphic moet maken als je een folder hebt voor een bepaalde artiest.Artiest\Album 1\*.mp3
Artiest\Album 2\*.mp3
Artiest\Album 3\*.mp3

Het kost alleen ontzettend veel tijd.
JorisS
- Drobanir
Verwijderd
Ik wil graag deze media speler kopen maar weet niet of het makkelijk is om het toe te voegen is aan het netwerk wat ik hier al heb lopen, waar al een AC Ryan in zit op een server met WHS.
Is het te doen de Dune 3.0 met WHS, of is dat een hels karwei.
- Drobanir
Schijnt niet te werken in Win 7 x64.Changes since v1.0.2
1. Support for multiple network drives (NAS / Computers).
2. Regrouppement series episodes stored on multiple locations networks.
3. Added ability to re-write paths when exporting media.
4. Automatic information retrieval techniques VIDEO_TS folders (DVD files) and folders BDMV (Blu-ray files) via MediaInfo.
5. Fix German translation.
6. Adding an internal database to Zappiti to centralize and optimize the management of data.
Now, all movie files can be placed in the same folder.
There is no need to create one folder per movie.
7. Removing unused resources Zappiti folder Zappiti_Resources after each export.
8. Optimization of the compression. Aii "for export faster.
WARNING: the first scan may be longer than normal because of the import of .nfo / .jpg
to the database.
Verwijderd
Ik overweeg er één aan te schaffen maar weet niet of ik hem nu moet nemen zonder of met HD.
Wel maak ik al gebruik van een Synology met flink wat schijven ivm mijn Sonos-muzieksysteem. Dus vermoed ik dat het me geen voordeel geeft.
Maar misschien wel juist weer ivm met progjes zoals yadis of andere als je een mooie cover layout wil maken? Daar heb ik geen verstand van. Moeten die weer op de interne HD staan?
Ik zelf heb een BD prime 3.0 maar zonder interne hdd omdat ik ook alles stream via een synology. Maar ik gebruik ook Dune Explorer zonder problemen, je kunt in windows gewoon je synology hdd mappen en dan je programma -yadis, dune explorer, zapatti, etc.- gewoon vertellen dat op je gemapte schijf de films staan en dan in de dune ook weer een koppeling maken naar die locatie en zo worden ook gewoon je dune_folder.txt verwerkt en ziet het er allemaal mooier uit.Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:34:
Heeft iemand al ervaring opgedaan met het zelf plaatsen van een HD in een versie zonder HD, dus een Dune BD prime 3.0.
Ik overweeg er één aan te schaffen maar weet niet of ik hem nu moet nemen zonder of met HD.
Wel maak ik al gebruik van een Synology met flink wat schijven ivm mijn Sonos-muzieksysteem. Dus vermoed ik dat het me geen voordeel geeft.
Maar misschien wel juist weer ivm met progjes zoals yadis of andere als je een mooie cover layout wil maken? Daar heb ik geen verstand van. Moeten die weer op de interne HD staan?
Mijn doel:
Muziek en Video afspelen van ingebouwde schijf, geen lawaai en goed/vlot navigeren met album covers en bestandsnamen goed zichtbaar.
De weergave van films etc in topic start spreekt me zeer aan..
Internet radio is leuk.. maar geen must.
Las ook iets over internetten.. is dat mogelijk? Youtuben oid?
Ik gebruik nu mijn dvd recorder als mp3 storage, maar dat navigeert rot.. en de bestandsnamen passen niet eens op het scherm.. niks grafisch.. alleen tekst.. boring dus.
[ Voor 8% gewijzigd door tjaeuhm op 16-05-2010 16:46 ]
Niet slecht, maar welke provider kies je dan? DE vindt bij mij geen hits voor muziek?Drobanir schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:06:
Nee, dat maakt niets uit. Mijn collectie is niet zo groot. Ik heb geen strakke regels hoe ik dat heb georganiseerd en waar niet van afgeweken mag worden. Soms heb ik
[...]
En soms heb ik
[...]
Beide worden gewoon goed door DE opgepakt. Het enige is wel dat je een custom graphic moet maken als je een folder hebt voor een bepaalde artiest.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor film zijn er genoeg mogelijkheden om eea er strak uit te laten zien. Voor TV series is er (www.thetvdb.com) voldoende materiaal voor handen om ook strakke interfaces te maken, maar de progs die dit automatisch doen staan nog in de kinderschoenen. Er wordt hard aan gewerkt. Voor muziek is een ander verhaal. Hoesjes e.d. zijn natuurlijk voldoende voor handen en te verkrijgen met bijv. album art downloader. Voor de foto's van artiesten moet je zelf op zoek bij bijvoorbeeld last.fm. Samenstellen van een goede database is het betere handwerk met hulp van bijv. mediamonkey oid.
Zelf heb ik afgelopen weekend mijn muziekdatabase opgemaakt. 1) Van alle albums covers gezocht met album art downloader, 2) Van alle artiesten images gezocht via last.fm. 3) Alles met batch conversion omgezet naar 300x300 png. 4) Vervolgens met batch rename utility alles hernoemd tot .folder.png. 5) 1 centrale dune_folder.txt aangemaakt met de volgende code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| icon_path=Music-icon.png Icon_valign=center paint_captions = no use_icon_view = yes num_cols = 4 num_rows = 2 all_children.paint_content_box_background = no all_children.icon_path=.folder.png all_children.icon_sel_path=.folder_1.png all_children.paint_captions = no all_children.use_icon_view = yes all_children.num_cols = 4 all_children.num_rows = 2 all_children.paint_help_line = no all_children.paint_icon_selection_box = no all_children.icon_valign=bottom all_children.system_files = *.jpg *.bmp *.png direct_children.paint_captions = yes |
Zal kijken of ik een screenshot kan plaatsen.
@drobanir
Ik kan met Zappiti niet uit de voeten wat series betreft. Ik krijg geen goede results en lege episodes.
JorisS
Bedankt voor je heldere uitleg!JorisS schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:55:
@tjaeuhm
Voor film zijn er genoeg mogelijkheden om eea er strak uit te laten zien. Voor TV series is er (www.thetvdb.com) voldoende materiaal voor handen om ook strakke interfaces te maken, maar de progs die dit automatisch doen staan nog in de kinderschoenen. Er wordt hard aan gewerkt. Voor muziek is een ander verhaal. Hoesjes e.d. zijn natuurlijk voldoende voor handen en te verkrijgen met bijv. album art downloader. Voor de foto's van artiesten moet je zelf op zoek bij bijvoorbeeld last.fm. Samenstellen van een goede database is het betere handwerk met hulp van bijv. mediamonkey oid.
Zelf heb ik afgelopen weekend mijn muziekdatabase opgemaakt. 1) Van alle albums covers gezocht met album art downloader, 2) Van alle artiesten images gezocht via last.fm. 3) Alles met batch conversion omgezet naar 300x300 png. 4) Vervolgens met batch rename utility alles hernoemd tot .folder.png. 5) 1 centrale dune_folder.txt aangemaakt met de volgende code:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 icon_path=Music-icon.png Icon_valign=center paint_captions = no use_icon_view = yes num_cols = 4 num_rows = 2 all_children.paint_content_box_background = no all_children.icon_path=.folder.png all_children.icon_sel_path=.folder_1.png all_children.paint_captions = no all_children.use_icon_view = yes all_children.num_cols = 4 all_children.num_rows = 2 all_children.paint_help_line = no all_children.paint_icon_selection_box = no all_children.icon_valign=bottom all_children.system_files = *.jpg *.bmp *.png direct_children.paint_captions = yes
Zal kijken of ik een screenshot kan plaatsen.
@drobanir
Ik kan met Zappiti niet uit de voeten wat series betreft. Ik krijg geen goede results en lege episodes.
Ben enthousiast iig.
Index
|
\__Artist
|
\__Album
Basisscherm na kiezen van HDD in hoofdmenu Dune:

(Iconen zijn: http://www.iconarchive.co...-icons-by-jonas-rask.html
Muziekindex:

Artist:

Album:

Wat ik nog niet goed voor elkaar krijg is om een background toe te wijzen via all_children.
[ Voor 10% gewijzigd door JorisS op 17-05-2010 20:43 . Reden: Vervangen foto's door screenshots ]
JorisS
- Drobanir
En om op je eerdere vraag antwoord te geven: ik heb ooit wat testjes gedaan met Zappiti door een beperkte selectie van mijn series op een plek te zetten waar het programma er dan mee aan de gang kon, maar ik was er ook niet zo over te spreken. De meeste afleveringen werden wel gevonden, maar ik had soms ook een seizoen 0 (dan komt ie er geloof ik ook niet uit).
Ik heb ook even met "all_children.background_path=" gespeeld en dat lijkt inderdaad niet te werken. Als de afbeelding in de root staat heeft de root die achtergrond (terwijl je opgeeft dat de subfolders die achtergrond moeten gebruiken) en als je de afbeelding in de subfolder plaatst is deze helemaal nergens te zien. Ik zie twee mogelijkheden: 1) all_children werkt niet met background_path 2) je hebt een bug gevonden.
Goeie tip, ga ik aanpassen. background-issue ga ik melden op MPCDrobanir schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:22:
Het is trouwens mogelijk om screenshots van de interface te maken. Ziet er beter uit en is makkelijker dan rommelen met een camera.
JorisS
Verwijderd
Bedankt voor je reaktie!Mathieuh schreef op zondag 16 mei 2010 @ 08:53:
[...]
Ik zelf heb een BD prime 3.0 maar zonder interne hdd omdat ik ook alles stream via een synology. Maar ik gebruik ook Dune Explorer zonder problemen, je kunt in windows gewoon je synology hdd mappen en dan je programma -yadis, dune explorer, zapatti, etc.- gewoon vertellen dat op je gemapte schijf de films staan en dan in de dune ook weer een koppeling maken naar die locatie en zo worden ook gewoon je dune_folder.txt verwerkt en ziet het er allemaal mooier uit.
Maar waar plaats je nu dan Yadis of Dune explorer? Moet je deze op je synology zetten? In de map met de films?
Momenteel heb ik op mijn laptop ook een synology hdd map voor mijn muziek. Zo kan ik makkelijk steeds nieuwe muziek toevoegen. Ik begrijp dat je ditzelfde ook bedoelt voor films. Misschien een domme vraag maar ik ben helaas nog niet zo bekend met deze materie
Collega's zijn hier vrij enthousiast over maar ik ken het niet.
Kan ook een schijf in, speelt nagenoeg alles en ook mooie menu's voor muziek en film.
[ Voor 21% gewijzigd door Athome op 17-05-2010 19:42 . Reden: dingen toegevoegd ]
je vergeet 1 klein ding, er zit ook een BR drive in;)Athome schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:40:
De Dune is vooral stabieler wanneer gestreamed wordt over het netwerk, heeft goede ondersteuning HD-Audio, kan overweg met de volledige Blu-Ray structuur en door de hogere chipsnelheid zijn er minder problemen met hoge bitrates. Dat zijn eigenlijk wel de belangerijkste punten denk ik. Ook de Eye-Candy is beter voor elkaar
HD downloaden.. klaar..
Voor mij is blu ray dus onbelangrijk.
Is de base met een terra disk zoals bijv bij mobile harddisk een goede keuze?
http://www.mobile-harddis...layer-p-971.html?cPath=83
Ik zag dat je er ook op kunt internetten.. vaag.. hoe soepel gaat dat.. en dan doel ik op het typen en navigeren.
Je youtube favorieten lijkt me helemaal te gek!
[ Voor 73% gewijzigd door tjaeuhm op 17-05-2010 20:44 ]
Wat zou je alternatief zijn. Alleen covers is denk ik niet genoeg om alle albums te herkennen. En de artiesten maken de albumtitels nou eenmaal niet korter. Ik heb voor de artiestnamen nog wat zitten experimenteren door met batch convert van XNview of IrfanView de artiestnaam aan de foto toe te voegen, dat was ook geen succes. Ik wilde dat zo automatisch mogelijk doen om het werk te beperken. Jij hebt het denk ik handmatig gedaan of niet?Drobanir schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:22:
Waar je helaas niet aan ontkomt is dat als de tekst te lang is, de Dune hem afkapt en gaat scrollen als de cursor erop staat. Persoonlijk vind ik dat niet mooi.
JorisS
Internet werkt op de Dune 3.0 nog niet. Er zijn geruchten over nieuwe firmware die wel een webkit browser bevatten, maar dat is door HDi nog niet vrijgegeven. De vraag is wanneer wel...tjaeuhm schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:22:
Ik zag dat je er ook op kunt internetten.. vaag.. hoe soepel gaat dat.. en dan doel ik op het typen en navigeren.
Je youtube favorieten lijkt me helemaal te gek!
IPTV kan wel, maar met een beperkt aantal soorten streams (zie topicstart).
JorisS
iemand die google lijkt te starten.. maar dit hoeft niets te zeggen natuurlijk..
Dat is de pre-beta firmware die begin april is verspreid. Bij deze youtube hoorde een forumthread op mpcclub.com. De Dune-community hoopte dat deze firmware eind van april ook als beta firmware zou worden vrijgegeven. Uiteindelijk heeft HDi begin mei alleen een firmware-versie vrijgegeven die een aantal bugs zou oplossen, dus zonder nieuwe features.tjaeuhm schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:00:
ok, want ik kwam dit tegen : http://www.youtube.com/watch?v=Xh3d0qBT8nA
iemand die google lijkt te starten.. maar dit hoeft niets te zeggen natuurlijk..
Maar.... wat in het vat zit verzuurt niet. Het komt er dus een keer aan.
JorisS
Ik heb zelf de Dune en WHS draaien.Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:54:
Hallo,
Ik wil graag deze media speler kopen maar weet niet of het makkelijk is om het toe te voegen is aan het netwerk wat ik hier al heb lopen, waar al een AC Ryan in zit op een server met WHS.
Is het te doen de Dune 3.0 met WHS, of is dat een hels karwei.
Werkt super. Geen problemen met instellen.
Wat mij dan weer niet lukt is om een map in een map toe te voegen aan de Dune als start.
Dus bijvoorbeeld:
Films en series staan ieder in een eigen map in de map Videos.
Dus videos/Films
en Videos/Series.
Ik kan wel de map Videos koppelen, maar niet de map films.
Je kunt dus vanaf Videos bladeren naar films. Dat dan weer wel.
Zit er over te denken om mijn server iets anders in te gaan delen.
Verwijderd
Ik meen dat de garantie 1 en max. 2 jaar is? Stel na het 1e jaar een HDD erin?
Is hij standaard voorbereid?
- Drobanir
Hier zijn wat foto's van de binnenkant van de BD Prime te vinden, misschien kun je er wat mee. Of het model wat zonder harddrive gelevert wordt wel al sata en powerkabels heeft weet ik niet.
http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1175778&page=16
@JorisS: ik heb inderdaad folder icons handmatig gemaakt. Je kan anders ook eens naar Tivx Icon Maker kunnen kijken. Er is niet zo veel wat je aan afgekapte/scrollende namen kunt doen. Hooguit "use_icon_view=no" waarbij je meer ruimte voor tekst hebt op het scherm en de afbeelding in de rechterbovenhoek. Maar dan zie je er maar een, de geselecteerde.
@tjaeuhm: Sigma, de maker van de grafische processor, levert naast de hardware ook software. Deze software wordt dooor de verschillende fabrikanten gebruikt om hun eigen firmware te ontwikkelen. Sigma heeft niet zo lang geleden een nieuwe versie van die software development kit (SDK) uitgebracht en hierin zit nieuwe functionaliteit. Een daarvan is Flash Lite 3, wat mogelijk tot een geanimeerde interface kan leiden, en een op webkit gebaseerde webbrowser. Het is afwachten wat HDi gaat implementeren en hoe lang dat gaat duren.
[ Voor 8% gewijzigd door Drobanir op 18-05-2010 09:48 ]
Dat is volgens mij een filmpje van 1 van de volgende firmware versies die momenteel door een selecte groep tester getest word. Daarin komt idd een browser, en ingebouwde moviecollectiontjaeuhm schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:00:
ok, want ik kwam dit tegen : http://www.youtube.com/watch?v=Xh3d0qBT8nA
Xbox
mooi zo.. dank jeJorisS schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:42:
[...]
Dat is de pre-beta firmware die begin april is verspreid. Bij deze youtube hoorde een forumthread op mpcclub.com. De Dune-community hoopte dat deze firmware eind van april ook als beta firmware zou worden vrijgegeven. Uiteindelijk heeft HDi begin mei alleen een firmware-versie vrijgegeven die een aantal bugs zou oplossen, dus zonder nieuwe features.
Maar.... wat in het vat zit verzuurt niet. Het komt er dus een keer aan.
iemand? haha... ik wil bestellen :-)tjaeuhm schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:22:
Voor mij is blu ray dus onbelangrijk.
Is de base met een terra disk zoals bijv bij mobile harddisk een goede keuze?
http://www.mobile-harddis...layer-p-971.html?cPath=83
- Drobanir
zal wel weer een heel gepruts worden voor ik de weergave zo mooi heb als de screenshots hier.. maar goed..
Ik ga je (mits je het niet erg vind) foldertxt inhoud jatten om dit bij mij ook te doen.
Ik heb van alles folderart zelf gezocht, maar ben nu bezig over te stappen op 300x300jpg.
Deze zitten in de mp3's zelf omdat de spelers dit ook zo ondersteunen. Overigens vind ik het niet erg om folder.jpg/png bestanden te hebben. Wellicht dat ik ook eens kan kijken naar de albumart downloader.
Heb je nog meer foldertxt bestanden die je gebruikt in de mappen of alleen de gepostte?
Als je dune exlporer gaat gebruiken is het binnen een uurtje klaar;)
[ Voor 6% gewijzigd door Renegade666 op 18-05-2010 13:47 ]
Natuurlijk ok, het is mooi om samen de grenzen van de mogelijkheden op te zoeken en slimme oplossingen te bedenken.Arunia schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:46:
@JorisS,
Ik ga je (mits je het niet erg vind) foldertxt inhoud jatten om dit bij mij ook te doen.
Ik heb van alles folderart zelf gezocht, maar ben nu bezig over te stappen op 300x300jpg.
Deze zitten in de mp3's zelf omdat de spelers dit ook zo ondersteunen. Overigens vind ik het niet erg om folder.jpg/png bestanden te hebben. Wellicht dat ik ook eens kan kijken naar de albumart downloader.
Heb je nog meer foldertxt bestanden die je gebruikt in de mappen of alleen de gepostte?
Voor de muziekdatabase maak ik gebruik van 1 dune_folder.txt om de hele collectie te doen. Hoe ik in nieuwe albums geen dune_folder meer in te kopieren, alleen een cover in het juiste formaat.
Ik heb gekozen om alles om te gooien naar PNG, omdat JPG soms toch nog voor rare probleempjes zorgde. vandaar.
Hierbij nog de instellingen van de batch convert in xnview:
Artist.xbs
Folder.xbs
Selection.xbs
Met de Artist.xbs en Folder.xbs stelde ik de Artiestenimages en coverimages in. Voor de artiesten zocht ik foto's van last.fm die hoger waren dan breed (portrait dus) en de afbeelding van de artiest boven in de foto hadden. Zo kon zonder te controleren veilig automatisch afsnijden tot 300x300px.
De selection.xbs gebruikte ik om van alle bestanden een grotere versie (+10%) te maken met een gekleurde rand. Dan hoefde ik de selectiebox van Dune niet te gebruiken.
Voor Movies gebruik ik DuneExplorer, voor TV series geen bijzondere dune_folder.txt bestanden. Steeds wat maatwerk. Misschien dat ik daar nog in ga vereenvoudigen, al zit ik vooral te wachten op een goede scraper die het werk voor me doet.
JorisS
Kopieren jullie deze mappen naar de drive, en dan de mp3's ook nog es in deze mappen zetten?
@tjaeuhm
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| icon_path=Music-icon.png Icon_valign=center paint_captions = no use_icon_view = yes num_cols = 4 num_rows = 2 all_children.paint_content_box_background = no all_children.icon_path=.folder.png all_children.icon_sel_path=.folder_1.png all_children.paint_captions = no all_children.use_icon_view = yes all_children.num_cols = 4 all_children.num_rows = 2 all_children.paint_help_line = no all_children.paint_icon_selection_box = no all_children.icon_valign=bottom all_children.system_files = *.jpg *.bmp *.png direct_children.paint_captions = yes |
waar slaat dat all_children op?
en is het puntfolder.png of folder.png?
en hoezo die folder_1.png?
krijg hem waarschijnlijk morgen.. zin in!!
- Drobanir
Het is handig om bepaalde bestanden te verbergen voor de Dune. In een folder met mp3's wil je bijvoorbeeld alleen de muziekbestanden zien en geen afbeeldingen. Anders weet de Dune niet wat hij moet doen (afbeeldingen weergeven of muziek afspelen) en zal hij het dus aan je vragen. Door bestanden met een punt te laten beginnen worden zo door de Dune als systeembestanden gezien en zijn ze niet zichtbaar. De Dune zal dan dus niet meer vragen wat hij moet doen, want hij "ziet" alleen muziekbestanden en gaat die dus meteen afspelen.
ik zit op het werk.. heb hem net binnen.
zijn de iconen van de alfabetische volgorde (of hoe noem je dat) ook te wijzigen?
en.. maak je de tct op de pc en kopieer je naar desbetreffende map, of creeer je ze op de dune?
Dat zijn mijn eigen iconen. Ik heb zelf gekozen om de muziekcollectie eerst op groepen letters van het alfabet te ordenen om te voorkomen dat ik >100 artiesten in een map zou krijgen. In de Dune zou dat enorm veel scrollen betekenen, omdat ik max 8 artiesten tegelijk op het scherm heb. (En laat ik nu enorm van ZZ Top houdentjaeuhm schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:15:
helder.. dank je!
ik zit op het werk.. heb hem net binnen.
zijn de iconen van de alfabetische volgorde (of hoe noem je dat) ook te wijzigen?
en.. maak je de tct op de pc en kopieer je naar desbetreffende map, of creeer je ze op de dune?

Kortom je hebt helemaal zelf de keus.
de dune_folder.txt bestanden maak je gewoon met de PC inderdaad. Er zit op de Dune geen texteditor. .txt bestanden zijn (helaas) ook niet leesbaar. Ik doe het zelf vaak met de laptop erbij. In de Dune steeds refreshen om te kijken of je wijzigingen het gewenste resultaat hebben.
JorisS
Nee... zodra Album Art Downloader is gestart kies ik File>New>File Browser. Je kunt dan je muziekcollectie opzoeken. Afhankelijk van je instellingen (o.b.v. ID3 of filepath) zoekt AAD zelf of een album al artwork heeft. Vervolgens kun je zelf selecteren voor welke albums je wilt zoeken.tjaeuhm schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:05:
Ik ben die album art downloader aan het testen, helaas maakt deze ook allemaal mappen.
Kopieren jullie deze mappen naar de drive, en dan de mp3's ook nog es in deze mappen zetten?
JorisS
iemand ervaring met xbmc?
moet dat niet mogelijk zijn op de dune? draait volgens mij op meerdere players.
ziet er geweldig uit
http://xbmc.org/

[ Voor 55% gewijzigd door tjaeuhm op 19-05-2010 14:46 ]
Tuurlijk is het mogelijk, maar je moet iemand zo gek vinden om het systeem naar de Dune te porten. Er zijn nogal wat hobbels te nemen. Je komt terecht in het betere hack- en breekwerk. Je zult diep in de firmware moeten.tjaeuhm schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:18:
dank je
iemand ervaring met xbmc?
moet dat niet mogelijk zijn op de dune? draait volgens mij op meerdere players.
ziet er geweldig uit
http://xbmc.org/
[afbeelding]
In dit bericht staat dat XMBC naar de PS3 en ook naar de Popcorn is geport:
http://tweakers.net/nieuw...c-naar-playstation-3.html
Popcorn en Dune zijn vanwege de chipsets aan elkaar verwant, dus wie weet.....
JorisS
is het trouwens mogelijk om in de map van de artiest een wallpaper van deze artiest in te stellen?
- Drobanir
De Dune is relatief nieuw en zo ook de programma's die een leuke interface voor de media genereren. Ik denk dat wanneer ze de films en series op orde hebben, ze snel genoeg iets soortgelijks voor muziek gaan toevoegen. Ik zie dat persoonlijk eerder gebeuren dan dat xbmc (goed werkend) naar de Dune wordt geport.
Dat lijkt me eigenlijk wel. Werkt niet anders als met films.tjaeuhm schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:21:
hmm mijn hoop is gevestigd op de freaks ;-)
is het trouwens mogelijk om in de map van de artiest een wallpaper van deze artiest in te stellen?
Of je dat met een centraal txt bestand kunt doen is dan weer de vraag.
Ik heb het niet voor elkaar gekregen. Als je een backdrop wilt van artiesten zul je met dune_folder.txt bestanden in elke artiestenmap moeten werkenArunia schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:50:
[...]
Dat lijkt me eigenlijk wel. Werkt niet anders als met films.
Of je dat met een centraal txt bestand kunt doen is dan weer de vraag.
JorisS
hij zit rechtstreeks op de modem.. dhcp.. niks..vast ip niks
hij zit rechtstreeks in de speedtouch modem.
ook netwerk kabel in laptop gedrukt.. niks.. tcp ip aangepast aan gegevens uit ipconfig.. niks.
toen stond er bij netwerk op de dune wel verbonden.. maar bij weergave netwerk op pc niks.. ook niet als je zocht naar computers in werkgroepen..
ext harde schijf aangesloten.. audio en video werkt.
voor ik de firmware installeerde vanaf usb stick zag ik de 1,5 terra schijf.
toen ik op de firmware klikte wilde hij iets initialiseren als system storage.. daarna werd de firmware ge-update.
nu zie ik de schijf niet meer dus kan er geen data naartoe kopieren.
ook kan ik dune explorer 2 niet installeren vanaf de usb stick naar de drive.. klik op het exe bestand maar er gebeurt niets.
[ Voor 25% gewijzigd door tjaeuhm op 19-05-2010 21:40 ]
(drive is dan onzichtbaar)
dit is te fixen door op de volgende link: http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/
te zoeken naar dune_service_format_system_storage.dsf
gewoon op een usb stick zetten en executen
[ Voor 7% gewijzigd door tjaeuhm op 19-05-2010 22:02 ]
- Drobanir
Een nieuwe firmware doet niets met de harde schijf, dus waarom die nu niet zichtbaar meer is, is me een raadsel. Zet hem eens uit (aan/uit knop op de speler, niet de AB) en kijken wat hij dan doet. Zo niet, hang hem in de PC, verwijder alle partities en stop hem terug in de Dune en formateer hem daar opnieuw. In de toekomst moet je hem tijdens een firmware upgrade er voor de zekerheid maar uithalen. Maar nogmaals: ik hoor dit voor de eerste keer.
de netwerk verbinding nog niet.. maar dat is iets voor later.
ben nu 100gig muziek aan het kopieren via een ext usb drive..
13 mb per seconde.. dus ben wel een paar uur zoet..
tevreden over het geluid.
bovenstaande code in een tekst bestand geplakt, naam: dune_folder.txt (zonder punt)
geplakt in de root van de harddisk.
in de root staat 1 map genaamd muziek
daarin alle mappen met artiesten.
in 1 map: .folder_1.png (300x300)
het werkt niet ;-)
Sorry dat ik zoveel vraag trouwens..
Video leek me wat minder van kwaliteit, maar dat is waarschijnlijk omdat ik hem aangesloten heb met een tulp kabel op de front van de tv. Ik moet nog even een platte tv halen.
Alleen die dune_folder.txt in je map gooien helpt niet, je moet met bv dune-explorer of yadis op je pc alles laten opzoeken (qua plaatjes/txt) en die schrijft het vervolgens naar de hdd toe
huh? wat heb ik dan aan de interne schijf? als je alles draait vanaf je pc?Renegade666 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:44:
dune is ook het meest geoptimaliseerd voor HD tv, dus het is best logisch dat je dan niet zon mooi beeld hebt.
Alleen die dune_folder.txt in je map gooien helpt niet, je moet met bv dune-explorer of yadis op je pc alles laten opzoeken (qua plaatjes/txt) en die schrijft het vervolgens naar de hdd toe
Via het netwerk >_< Naar je Dune browsen en dan op je interne HDD.tjaeuhm schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:00:
[...]
huh? wat heb ik dan aan de interne schijf? als je alles draait vanaf je pc?
Ikzelf heb het probleem niet omdat bij mij alles vanaf de server komt.
als je dus alle plaatjes/interface op de dune ingesteld hebt, sla je alles op en vervolgens ga je naar de dune om alles te bekijjken als alles goed is. en vervolgens kun je er van genieten
ok, dus netwerk proberen te regelen, dan via dune naar de ext hdd.. daar de plaatjes en tekst bestanden droppen? pff ik wordt al grijs hahaArunia schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:12:
[...]
Via het netwerk >_< Naar je Dune browsen en dan op je interne HDD.
Ikzelf heb het probleem niet omdat bij mij alles vanaf de server komt.
Je zorgt dat het netwerk werkt voor de Dune.
Dan moet je proberen met je pc op de interne schijf van de Dune te komen.
Lukt dit en kun je de films e.d. zien? Dan kun je Yadis, Duneexplorer e.d. gebruiken om de art daar te plaatsen.
Je laat het programma dan zoeken op de Dune en zorgt dat er overal voor zover plaatjes e.d. staan. Daarna als je met de Dune door die mappen gaat, zul je ongeveer hetzelfde hebben als wij op onze spelers.
bedankt allemaal.
zal eerst dat netwerk proberen
ik werk in de ict maar ben zelf geen techneut..
heb een collega 50 euro geboden.. dan ben ik van die ellende af..
software etc kom ik wel uit.. als ie maar verbonden is.
misschien zondag..
zeer tevreden over optisch afspelen flac over een harman kardon set :-)
- Drobanir
- New Dune interface:
- New background
- Categories are now included in the new interface
- New scroll bar
- Processing movies not available in the database:
- To allow high customization, default cover, fanart and movie infos are created
- Automatic definition of Dune formatted paths:
- To facilitate the use of advanced export mode, Dune formatted paths are defined automatically
- It is still possible to edit them manually
- Network paths are defined in SMB mode (to use NFS, edit paths manually)
- Paths to Dune attahced HDD are defined with UUID (for this working, please do not use 'storage_name' option in a dune_folder located at the HDD's root folder
- Added checkboxes in medias list
- These checkboxes allow to mark medias as verified
- Added a filter for the medias list
- Available filters: All, Movies, TV Shows, Processed, Not processed, Verified, Not verified
- Added some genres: Adult, Concert, Short, Karaoke, Show
- BD and DVD structures are now launched in disc mode for both export modes
- Improved movie detection thanks to better cleaning of filenames before requesting the database
- System folders like '$recycle.bin' do not appear any more in medias list
- Added 2 buttons 'Auto' and 'Reset' in Dune paths selection window
- added a warning when adding a source folder that it is not compatible with standard export mode
- Manual IMDB search do not need any more the prefix '%'. Please use 'tt' instead (full IMDB ID)
- Memory use highly reduced
- Fixed bug that prevented synopsis to display if director field is empty
- Fixed bug that prevented to detect correctly DVD media infos
Verwijderd
Ik heb toch deze versie gekocht en dus niet die versie met HDD. Jullie advies dus ter harte genomen.
Ik werk uiteindelijk toch met een NAS (Synology) 4T, daar moeten mijn films dus op komen. Nu staan er nog maar een stuk of 5 op.
Meteen de nieuwste update 1555 erop gezet met usb--stick. Aan mijn netwerk gehangen en een Sharkoon (usb) met 1,5 T aan films (die moeten dus nog op de Nas komen). Mbv de sharkoon zijn alle films te zien. Werkt snel en goed.
Nu wil ik graag met de mooie covers werken en ik ben gevallen voor Zappiti. Werkelijk schitterend om te zien en heel praktisch met alle extra info.
Dus ook de laatste versie van Zappiti gedownload op een vaste pc en vandaar uit de nas benaderen. Adressen waar zappiti om vraagt aangegeven waar de films staan op de NAS. Zappiti maakt dan twee mappen aan op die plek waarin ook je films staan:
Dus ziet er uit als: ....diskstation/films/
2012
Barnyard
Armored
Hell Boy
Iron man
zappiti _resources
_zappiti
etc
Bij het naderen via de Dune van de Nas (diskstation) en hierna klikken op _zappiti gebeurd er geen bal dan dat ik allemaal mappen met nummers zie waarin steeds weer andere nummers staan.
Wat doe ik fout?

Nu lekker prutsen met de diverse tools.
Het was achteraf iets simpels, poortje in de speedtouch werkte niet. Lampje ging niet branden.
Ander poortje gaf direct een verbinding.
Heb het laten doen, omdat ik niets vat van netwerken. Nu werkt het goed :-)
Nu heb ik op mijn laptop een snelkoppeling naar de dune, en zie ik de laptop ook op de dune (smb).
Werkt goed.. alleen wat traag maar dat is waarschijnlijk omdat het van laptop > wifi > modem > dune gaat.
Al met al ben ik er tevreden mee..
Gisteren ook.. film downloaden.. ext hdd er in en kijken.. geen gedoe meer met branden en eenmalig gebruikte dvd'd die je daarna weer weg kan gooien.
Yadis werkt prima.. muziek dvd's is me nog niet gelukt.
Het is op een beeldbuis tv wel slecht te lezen ivm trillende letters etc maar daar ga ik verandering in brengen.
Explorer is een leuk idee voor films maar heb je qua muziek nog niet veel aan.
Kan aan mij liggen natuurlijk omdat ik me er nog niet echt in heb verdiept.
Misschien moet ik de muziek dvd's met dune explorer doen oid.. komt wel.
- Drobanir
Zo even checken of de Dune het weer gaat geven. De volgende keer maar eens kijken hoe het zit met de muziek.
Verwijderd
Merci Drobanir.Drobanir schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:54:
@: Ik gebruik zappiti niet meer. Maar volgens mij moet je, als je de de _zappiti folder in gaat, het hoofdmenu zien (1e foto op http://www.zappiti.com/screenshots.html). Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er mis kan zijn. Wat ik vervelend vond was dat je een share op je nas moest hebben met daarin aparte folders voor films en voot series (\\Synology\media\films en \\Synology\media\TV) terwijl ik juist \\Synology\films en \\Synology\TV heb. De gegenereerde pagina's zijn ongeveer hetzelfde in yaDIS, dus daar ben ik uiteindelijk maar op overgestapt. Versie 1.0 gaat ook ondersteuning voor series krijgen overigens.
Tsja ik ken yaDis verder ook niet. Ben net in het bezit van de Dune en al Google-end zie ik de meest mooie menu's. Dus dat wil ik ook graag. Maar ik mis goeie tekst en uitleg danwel handleidingen. Het is toch allemaal een uitzoekerij. Blij dat er zo'n goed bezocht forum is als tweakers.
Maar als ik je goed begrijp kan ik dus beter yaDIS gebruiken. Wellicht dat deze beter ondersteunt wordt? Kun je me een beetje op weg helpen waar ik moet beginnen met het speuren naar een goede uitleg en/of handleiding voor Yadis? Deze draad blijf ik dan gewoon even volgen.
- Drobanir
[ Voor 14% gewijzigd door Drobanir op 24-05-2010 12:37 ]
Verwijderd
Ik sta wel versteld van de kwaliteit eigenlijk, ik denk erover om al mijn cd' s te rippen en dan te streamen vanaf mijn pc. Gebruikte de Dune tot nu toe enkel voor films. Ik heb een aparte set (cd speler en voorversterker) maar die gaan denk ik de deur uit, scheelt ook weer een hoop kabelgedoe :-)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 23:06 ]
- Drobanir
- heb je er alleen last van bij deze NHL bestanden? Dat zou duiden op een bestand wat niet 100% aan de standaard (avi, x.264, whatever). Misschien gebruiken ze een oudere of ietwat afwijkende encoder?
- heb je ook problemen wanneer je ze op een computer afspeelt?
- als het vaak pas na een uur is zou het inderdaad een warmte probleem kunnen zijn, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Wordt de Dune erg warm bij jou? Is er voldoende ventilatie?
- heb je de mogelijkheid om de bestanden op een andere Dune te proberen, ik bedoel ken je iemand anders die er een heeft?
De trillende letters van de film omschrijvingen zijn opgelost.
Gisteren een flatscreen gehaald, geweldig..
Volgende stap:
Muziek (grafisch)
IPTV
Internet Radio
Laat even weten als je het niet kunt vinden, post ik het nog een keer.
JorisS
Kan het zijn dat met de nieuwe firmware weer wat blurays werken? Avatar deed het niet toch? Werkt anders prima hier. (de bluray)