Ik heb hem ook getest voor je, maar ik blijk van het weekend mijn instellingen nog eens door te moeten spitten. Ik kreeg namelijk geen DTS-HD MA, maar die kreeg ik met een bluray ook niet. Nu zag ik alweer dat ik toch alweer te laat ben om je te helpen omdat er al antwoord is gegeven, hulde hiervoor!Athome schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:40:
Inderdaad, je hebt dus naar de DTS Core geluisterd. DTS Core is in principe hetzelfde als de bekende DTS. DTS-MA is als het ware een extra laag over de bekende DTS audio heen. Deze extra laag zorgt dan dat DTS-MA 7.1 ondersteunt en een veel hogere Bitrate kan hebben tot 24.5 mbit/s
Als iemand anders een mogelijkheid heeft om te testen, graag. Het is een sample bestand van 150 MB.
http://www.mediafire.com/?yzfyty2mgzd
Ik heb even een vraagje over Dune Explorer 2, ik heb nu al mijn films via dit gedaan, alleen heb ik als ik het overzicht heb op de dune, over een zwarte kader om het plaatje/icoon heen, vind ik niet zo mooi. weet iemand hoe dat anders moet?
alvast bedankt
alvast bedankt
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 15-09 20:18
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
Kies een ander "icon templete".
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
- Drobanir
Ik heb even met yaDIS 0.9.5 gespeeld, maar ik ben niet overal even gelukkig mee. Ten eerste moet je al je films opnieuw indexeren, want het wordt op een andere manier opgeslagen. Daarnaast gebruikt hij nu een andere manier om aan te geven op welke film in de lijst de cursor staat. Je hebt niet meer een kader rondom het icon, maar het icon wordt groter (er wordt dan een ander, iets groter icon weergegeven). Dat werkt dus alleen voor films die met 0.9.5 zijn aangemaakt. Ik heb zelf folders met sub-genres in mijn filmfolder, waarvoor ik zelf icons gemaakt heb. Als de cursor daar nu op staat, verdwijnt mijn icon (blanco) en dat is lelijk.
Hopelijk worden dit soort opties in de final release instelbaar.
Hopelijk worden dit soort opties in de final release instelbaar.
Verwijderd
ik zit zo te twijfelen tussen de dune en de popcornhour c-200
meer mensen die twijfelen en wat heb je gekozen en waarom?
welke moet ik dan hebben, ik heb de eerste van Bluray, moet dan goed zijn tog?Drobanir schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:28:
Kies een ander "icon templete".
er is btw ook een update van duneXplorer, 2.0.3.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
- Drobanir
Je moet gewoon zelf even kijken welke je het mooiste vind. Ik gebruik tegenwoordig yaDIS, maar volgens mij gebruikte ik de "Aeron like".
ik denk dat we verkeerd zitten:P
ik bedoel als je in de lijst van films kijk, zie je de icoontje, die icoontjes zijn de bluray hoesje zegmaar, maar er zit een rechts/links een zwarte balk er omheen, en dat is niet bepaald mooi;) maar ik krijg hem niet wer:S
ik bedoel als je in de lijst van films kijk, zie je de icoontje, die icoontjes zijn de bluray hoesje zegmaar, maar er zit een rechts/links een zwarte balk er omheen, en dat is niet bepaald mooi;) maar ik krijg hem niet wer:S
Ja ik. Waarom ik uiteindelijk voor de Dune gekozen heb:Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:55:
ik zit zo te twijfelen tussen de dune en de popcornhour c-200
-Uiterlijk. Ik vind de C-200 gewoon foei lelijk om te zien. Het schermpje is op een kijkafstand van 4 meter toch niet te lezen, dus overbodig.
-Mijn PCH ervaringen in het verleden, matige bouwkwaliteit van componenten.
-Levenslange Blu-ray key itt. de PCH die ieder 1.5 jaar verlengd moet worden. (dus nog maar de vraag of dit over 3 jaar nog gedaan wordt)
Waarom ik toch bijna een C-200 gekocht heb:
-Grotere community
-Betere mogelijkheden om muziek te spelen zonder ingeschakelde TV
-Verlicht afstandbediening
Nadelen van mijn Dune 3.0 t.o.v. me vorige HDX-1000 setup:
-Starten of na afloop van film geeft de Dune heel kort geen HDMI signaal, hierdoor gaat mijn versterker (Onkyo 876) en mijn TV (Panasonic plasma) heel kort in een no signal modus, waardoor hij opnieuw begint met de juiste resolutie te vinden. Hier betekend dat een extra 'pauze' van 7 seconden.
-Uiterlijk van speler is bijzonder strak, maar de afstandbediening lijkt wel van een el-cheapo ding af te komen. (totaal geen design) Hij werkt overigens wel prima, redelijk ongevoelig hoe je hem richt.
- Drobanir
@Renegade666: ah, nu begrijp ik je. Er worden transparante afbeeldingen gebruikt. Kijk eens in je dune_folder.txt naar het type afbeelding. Is dat aai, jpg, png of bmp? Aai is het 'eigen' formaat van de Dune. Het is groter, maar het levert het beste resultaat op. Mogelijk is er iets fout gegaan met de vertaalslag tijdens het wegschrijven van het template in je film folder.
Verwijderd
thnx, ben er nog niet helemaal uit maar dit is een post die ik kan waarderenMadshark schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:38:
[...]
Ja ik. Waarom ik uiteindelijk voor de Dune gekozen heb:
-Uiterlijk. Ik vind de C-200 gewoon foei lelijk om te zien. Het schermpje is op een kijkafstand van 4 meter toch niet te lezen, dus overbodig.
-Mijn PCH ervaringen in het verleden, matige bouwkwaliteit van componenten.
-Levenslange Blu-ray key itt. de PCH die ieder 1.5 jaar verlengd moet worden. (dus nog maar de vraag of dit over 3 jaar nog gedaan wordt)
Waarom ik toch bijna een C-200 gekocht heb:
-Grotere community
-Betere mogelijkheden om muziek te spelen zonder ingeschakelde TV
-Verlicht afstandbediening
-Starten of na afloop van film geeft de Dune heel kort geen HDMI signaal, hierdoor gaat mijn versterker (Onkyo 876) en mijn TV (Panasonic plasma) heel kort in een no signal modus, waardoor hij opnieuw begint met de juiste resolutie te vinden. Hier betekend dat een extra 'pauze' van 7 seconden.
-Uiterlijk van speler is bijzonder strak, maar de afstandbediening lijkt wel van een el-cheapo ding af te komen. (totaal geen design) Hij werkt overigens wel prima, redelijk ongevoelig hoe je hem richt.
Geen last van met mijn Onkyo 876 of blijkbaar niet storend voor mij. Gebruik weliswaar een andere TV, misschien dat het daar mee te maken heeft?Madshark schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:38:
[...]
Gisteren last van het stoppen van DVD. (gekopieerde DVD, stopt random) Ik heb dat ooit gehad met een oudere firmware, maar met de nieuwe beta lijkt het probleem zich weer voor te doen. Iemand anders hier last van of een instelling gevonden waar dit in zou kunnen zitten?
[ Voor 10% gewijzigd door MrX_Cuci op 06-04-2010 18:25 ]
- Drobanir
Ik hoor het wel vaker, maar te weinig om echt een patroon te kunnen ontdekken. Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar ik moet zeggen dat ik weinig cd's/dvd's gebruik.
@Legolas_1973: staat hdmi-cec op de tv uit? Ik geloof dat dit VIERA Link heet op een Panasonic.
@Legolas_1973: staat hdmi-cec op de tv uit? Ik geloof dat dit VIERA Link heet op een Panasonic.
[ Voor 10% gewijzigd door Drobanir op 06-04-2010 18:53 ]
in het programma stond hij inderdaad op JPEG, en niet op AAI, maar moet ik nu alles opnieuw doen om het goed te krijgen?Drobanir schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:58:
@Renegade666: ah, nu begrijp ik je. Er worden transparante afbeeldingen gebruikt. Kijk eens in je dune_folder.txt naar het type afbeelding. Is dat aai, jpg, png of bmp? Aai is het 'eigen' formaat van de Dune. Het is groter, maar het levert het beste resultaat op. Mogelijk is er iets fout gegaan met de vertaalslag tijdens het wegschrijven van het template in je film folder.
- Drobanir
jpg ondersteunt geen transparante afbeeldingen. Kies in File > Parameters dus voor png of aai. Ik raad persoonlijk die laatste aan. Ik weet niet zeker of je het opnieuw hoeft te doen, probeer eerst een op de "Save image(s)" knop de drukken.
Ja, hier eigenlijk hetzelfde. Ik lees vaak over problemen met haperen of stoppen van filmweergave. Ik speel daadwerkelijk vrijwel alles op mijn Dune (losse bestanden tot over 40mbit, losse DVD en BluRay bestanden, ISO's van DVD en BluRays) en werkelijk nog nooit een hickup gezien, laat staan een freeze of een gestopte weergave.Drobanir schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:51:
Ik hoor het wel vaker, maar te weinig om echt een patroon te kunnen ontdekken. Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar ik moet zeggen dat ik weinig cd's/dvd's gebruik.
Wel gebruik ik een gigabit netwerk, waarbij ik de ehternet van de Dune ook op (expirimental) gigabit gezet heb, mijn bron is een Windows2003 x64 R2 server met Samsung en WDC black disken in raid5 op een PERC5i controller.
Over het lange wachten:
Ik heb nog een (inmiddels) wat oudere Pana plasma ( TH50PY70 ), deze heeft een aantal seconden nodig om van resolutie te wisselen. Mijn Dune geeft bij starten van een film altijd heel kort even geen signaal, mijn versterker heeft de nodige seconden nodig om het signaal weer op te pakken, hierna begint dan mijn TV uit te pluizen wat ie krijgt. De Dune rechtstreeks aan mijn TV geeft 1 tot 2 seconden 'tijdwinst'. Overigens is het met de laatste firmware zelfs iets erger geworden. Bij elkaar duurt het ongeveer 7 seconden voordat ik beeld krijg. Het is echter voor mij maar een heel klein ongemak, alleen wel lastig als je snel door een paar losse films (of serie afleveringen) wil bladeren.
Uitschakelen van Fiera-link en/of CEC maakt verder geen verschil, ik houd het maar op mijn trage TV
Verwijderd
iemand die een duidelijke foto van de afstandsbediening kan posten? (wellicht leuk om ook in de OP) mee te nemen
bij de popcorn hour staat er een duidelijke foto van bij de dune niet
Verwijderd
ik heb nog geen NMT ben aan het orienteren over welke ik zal kopen. twijfel op dit moment vooral tussen de Dune en de popcorn hour C-200 keuze vind ik lastig de dingen die het bemoeilijkenDrobanir schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:51:
er is er eigenlijk niet 1 die aan alles voldoet (en mijn wensen liggen niet hoog)
allemaal wel problemen met software
dat er niet 1 NMT is waar je en een blue ray drive in kan stoppen + een 3,5"" HDD zonder poespas is mijnziens echt belachelijk!
Wat zijn je wensen ?Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:41:
[...]
ik heb nog geen NMT ben aan het orienteren over welke ik zal kopen. twijfel op dit moment vooral tussen de Dune en de popcorn hour C-200 keuze vind ik lastig de dingen die het bemoeilijken
er is er eigenlijk niet 1 die aan alles voldoet (en mijn wensen liggen niet hoog)
allemaal wel problemen met software
dat er niet 1 NMT is waar je en een blue ray drive in kan stoppen + een 3,5"" HDD zonder poespas is mijnziens echt belachelijk!
Over het gebruik van een interne HDD kan ik niet over meepraten, ik gebruik uitsluitend externe storage. Met deze, mits goed geconfigureerd zul je geen problemen krijgen. Maar waarom zou je een interne disk willen ? Het maakt alleen maar geluid (als ik in de late avonduren film kijk, moet het volume laag zijn, dan wil ik niets maar dan ook echt absoluut niets aan bijgeluiden horen.
Je hebt geen enkele redundancy als de disk defect gaat (mocht je dat een belangrijk punt vinden), en je bent veroordeeld om steeds iedere film of muziek bestand naar je Dune te uploaden.
Voor een kleine extra investering zou je een NAS oplossing kunnen nemen, je hebt dan een mooie centrale opslag van al je media bestanden, deze kunnen zelfstandig je downloads doen (usenet, torrent etc), draaien itunes server etc.etc. maar werken ook prima als netwerkopslag medium voor je werkstation('s). Laat je Dune (of PCH) de media gewoon rechtstreeks vanaf je NAS storage spelen, mits goed opgezet (NFS, bedraad netwerk) zul je nooit geen problemen krijgen. Je NAS schop je naar de meterkast, kruipruimte, garage of ieder ander ruimte in je woning zolang je hem maar niet hoort
Bij een kennis heb ik laatst een Prime 3.0 met een Synology 410j (uitgerust met 4x2TB in R5) geinstalleerd, zelfs met BD50 dumps, geen enkele hickup. En om het nog spannender te maken, zijn Dune hebben we met een 200mbit powerline adapter aan het netwerk gekoppeld omdat UTP kabel trekken geen wenselijke optie zou zijn.
Ik zelf maak gebruik van een losse opslag server op basis van Windows2003 server, niet echt de meest goedkope en energiebesparende oplossing, maar dat komt omdat ik de server ook voor veel andere doeleinden gebruik.
Een beetje goede NAS of een goed zelfgebouwde FreeNAS zou in princiepe net zo goed moeten werken.
Verwijderd
in het kort gewoon de dune of popcorn hour maar dan met interne BD-ROM en 3,5" HDD zonder geknoei en dergelijke reden dat ik er een HDD in wil is omdat ik hem weleens mee zal nemen naar vrienden.
externe storage middels een server heb ik overwogen maar valt af
Ah ok. Dan zal een Dune voor je afvallen, in de Prime kan alleen een 2.5" gemonteerd worden. Ik denk dat de Dune's en de C-200's ook niet echt handzame spelers om steeds vervoerd te worden, ze zijn 43cm breed en redelijk gevoelig voor krasjes enzo.Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 01:17:
[...]
in het kort gewoon de dune of popcorn hour maar dan met interne BD-ROM en 3,5" HDD zonder geknoei en dergelijke reden dat ik er een HDD in wil is omdat ik hem weleens mee zal nemen naar vrienden.
externe storage middels een server heb ik overwogen maar valt af
Verwijderd
nou ja dan vallen ze allemaal af er is er niet 1 die dit kan wat ik echt bespottelijk vind. toch zal het de dune of de popcorn hour wordenMadshark schreef op donderdag 08 april 2010 @ 03:41:
[...]
Ah ok. Dan zal een Dune voor je afvallen, in de Prime kan alleen een 2.5" gemonteerd worden. Ik denk dat de Dune's en de C-200's ook niet echt handzame spelers om steeds vervoerd te worden, ze zijn 43cm breed en redelijk gevoelig voor krasjes enzo.
- Drobanir
Een externe disk, bij voorkeur eSata, kan makkelijk onopvallend achter de dune geplaatst worden en daarnaast ook nog voor andere doeleinden gebruikt worden.
Verder vind ik een beetje dat je doordrijft. De meeste mensen gebruiken hun Dune zonder harddisk. En om het nou meteen met "bespottelijk" en "echt belachelijk" te komen omdat er niet iets is voor jouw specifieke wensen, gaat me echt wat ver. Maar goed tot zo ver mijn persoonlijke mening.
En die afstandbediening is natuurlijk snel via Google te vinden...
Verder vind ik een beetje dat je doordrijft. De meeste mensen gebruiken hun Dune zonder harddisk. En om het nou meteen met "bespottelijk" en "echt belachelijk" te komen omdat er niet iets is voor jouw specifieke wensen, gaat me echt wat ver. Maar goed tot zo ver mijn persoonlijke mening.
En die afstandbediening is natuurlijk snel via Google te vinden...
[ Voor 30% gewijzigd door Drobanir op 08-04-2010 10:29 ]
Gek genoeg gaf Google meer hits over de oude afstandbediening.En die afstandbediening is natuurlijk snel via Google te vinden...
Hieronder (rechter) de afstandbediening die bij de Base en Prime 3.0 geleverd wordt.

Verwijderd
top!Madshark schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:45:
[...]
Gek genoeg gaf Google meer hits over de oude afstandbediening.
Hieronder (rechter) de afstandbediening die bij de Base en Prime 3.0 geleverd wordt.
[afbeelding]
Over afstandsbedieningen gesproken:
Is er iemand die meer weet over de mogelijkheid van het gebruik/aanschaffen van een RF afstandsbediening?
Kan alleen maar terug vinden dat deze in Q1 2010 zou komen? Maar voor de rest helemaal niets!
Is er iemand die meer weet over de mogelijkheid van het gebruik/aanschaffen van een RF afstandsbediening?
Kan alleen maar terug vinden dat deze in Q1 2010 zou komen? Maar voor de rest helemaal niets!
Goed nieuws vanuit het HDi kamp over de ondersteuning van Flash(applicaties)
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
Overigens geeft diezelfde site infomatie over een nieuwe versie van Zappiti, ziet er veelbelovend uit.
http://translate.googleus...EcOaVEhK2fAFhHHafXQpj4mSA
http://translate.googleus...EcOaVEhK2fAFhHHafXQpj4mSA
- Drobanir
Meer nieuws van het Franse HD Land forum, een Dune USB 2.0 DVB-T TV HD Tuner stick:
http://translate.google.n...-dune-pour-fin-avril.html
Maakt dit het mogelijk om tv op te nemen?
- Drobanir
Ik heb niet meer informatie dan wat in het zelf artikel staat. Als het niet de mogelijkheid bied tot opnemen is er weinig toegevoegde waarde. Bijna iedereen heeft de Dune toch aan een tv hangen?
Leuk voor bijna alle landen in europa, behalve Nederland, omdat we hier veroordeeld zijn tot een conax encryptie. Of je moet genoegen nemen met alleen NED1, 2, 3 en de regionale zenders.Drobanir schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:05:
Meer nieuws van het Franse HD Land forum, een Dune USB 2.0 DVB-T TV HD Tuner stick:
Een USB cardreader met een softcam zou dit probleem kunnn tacklen, of een cardshare client die remote de smartcard uitleest.
Opnemen zou leuk/handig zijn, ik zie de toegevoegde waarde meer in het elemineren van een extra ontvanger+afstandbediening. 1 apparaat voor alles
[ Voor 15% gewijzigd door Madshark op 09-04-2010 13:36 ]
Hierboven las ik dat de network performance voldoende zou moeten zijn
om zelfs de zwaarste bestanden te streamen vanaf een NAS. Is dat een
uitspraak die een ieder deelt?
Ik vraag dit omdat ik nu een mede8er (100mbit) gebruik die bijna alles goed streamt
via gigabit lan en een Conceptronic NAS op gigabit. Het zwaarste spul gaat
echter niet goed via deze oplossing en de oplossing (een Dune 3 prime?) die ik zoek
moet dat natuurlijk wel kunnen
Ik vraag dit omdat ik nu een mede8er (100mbit) gebruik die bijna alles goed streamt
echter niet goed via deze oplossing en de oplossing (een Dune 3 prime?) die ik zoek
Denon x2400 Dali Zensor 5.1 Nvidia TV Shield Xbox One X Ziggo Next
Je zou even moeten kijken waar de beperkende factor zit. Is je NAS wel in staat om bijv. 45mbit/sec te kunnen leveren ? Niet allen halen dit namelijk.Dyce schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:01:
Hierboven las ik dat de network performance voldoende zou moeten zijn
Hiervan kun je beter niet uitgaan op door fabriek opgegeven specificaties maar zelf even te testen. Installeer een bandwith meter tool zoals bijv. NetMeter, zet deze op megaBIT meting, en kopieer een groot bestand van je NAS naar je werkstation, bij voorkeur in hetzelfde protocol als waarmee je mediaspeler het van de NAS trekt (meestal NFS of SMB). En kijk dan even hoeveel megabit je haalt.
Als je altijd meer dan >50mbit haalt dan zit je goed, dan zou een Dune hier geen problemen mee hebben.
Gisteren de Dune Base binnen gekregen en tot op heden nog geen spijt van gehad. Ook het programma Dune Explorer getest en dit werkt ook prima.
Wel heb ik een vraagje over het aansluiten van een notebook aan de Dune. Ik heb de Dune besteld met een 2TB interne HD en deze heb ik gevuld door de schijf uit de Dune te halen en vervolgens via een Sharkoon Quickport te vullen.
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een notebook aan de Dune via een male-male USB 2.0 kabel tussen de Dune en notebook of is dit niet mogelijk?
Wel heb ik een vraagje over het aansluiten van een notebook aan de Dune. Ik heb de Dune besteld met een 2TB interne HD en deze heb ik gevuld door de schijf uit de Dune te halen en vervolgens via een Sharkoon Quickport te vullen.
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een notebook aan de Dune via een male-male USB 2.0 kabel tussen de Dune en notebook of is dit niet mogelijk?
Verwijderd
Vraagje over AVCHD files van een camcorder.
Kan de Dune een (set van) directories vol met losse AVCHD files 'gapless' afspelen?
Directories op USB/Interne HDD of NAS.
Op een (HT)PC heb ik nl. nog geen enkele mediaspeler gevonden die dit doet, bij alle spelers die ik geprobeerd heb wordt tussen iedere file het beeld even zwart. Aangezien iedere file een losse opname is van een seconde of 5-25, is dit niet acceptabel om de vakantie films terug te kijken.
Wie heeft dit gegeprobeerd op de DUNE?
Kan de Dune een (set van) directories vol met losse AVCHD files 'gapless' afspelen?
Directories op USB/Interne HDD of NAS.
Op een (HT)PC heb ik nl. nog geen enkele mediaspeler gevonden die dit doet, bij alle spelers die ik geprobeerd heb wordt tussen iedere file het beeld even zwart. Aangezien iedere file een losse opname is van een seconde of 5-25, is dit niet acceptabel om de vakantie films terug te kijken.
Wie heeft dit gegeprobeerd op de DUNE?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 19:15 . Reden: typefouten ]
moet jammer genoeg alles overnieuw doenDrobanir schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:46:
jpg ondersteunt geen transparante afbeeldingen. Kies in File > Parameters dus voor png of aai. Ik raad persoonlijk die laatste aan. Ik weet niet zeker of je het opnieuw hoeft te doen, probeer eerst een op de "Save image(s)" knop de drukken.
Zijn de menu's eigenlijk wel in het Nederlands bij de Dune?
Zit ook aan de Yuixx te denken welke mogelijk dus ook digitale (HD) kabel tv ondersteund. Als ie uberhaupt ooit komt.....??
Als bij de Dune nou ook een soort cardreader/dongel optie komt voor de smartcard (bijvoorbeeld via usb, wat ze ook bij sommige decoders hebben) dan is het voor mij en met mij velen mensen meer het ideale kastje!!
HD digitale decoder-Mediaspeler-BlueRAy alles ineen perfect!!!! Ontwikkelaars een gat in de markt!!!
Zit ook aan de Yuixx te denken welke mogelijk dus ook digitale (HD) kabel tv ondersteund. Als ie uberhaupt ooit komt.....??
Als bij de Dune nou ook een soort cardreader/dongel optie komt voor de smartcard (bijvoorbeeld via usb, wat ze ook bij sommige decoders hebben) dan is het voor mij en met mij velen mensen meer het ideale kastje!!
HD digitale decoder-Mediaspeler-BlueRAy alles ineen perfect!!!! Ontwikkelaars een gat in de markt!!!
De menu's kunnen gewoon in het Nederlands worden weergegeven.Huubbig1979 schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:41:
Zijn de menu's eigenlijk wel in het Nederlands bij de Dune?
Ik heb de standaard nfs client geinstalleerd voor windows 7. De mount maken richting nas is geen probleem.Madshark schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:08:
[...]
Je zou even moeten kijken waar de beperkende factor zit. Is je NAS wel in staat om bijv. 45mbit/sec te kunnen leveren ? Niet allen halen dit namelijk.
Hiervan kun je beter niet uitgaan op door fabriek opgegeven specificaties maar zelf even te testen. Installeer een bandwith meter tool zoals bijv. NetMeter, zet deze op megaBIT meting, en kopieer een groot bestand van je NAS naar je werkstation, bij voorkeur in hetzelfde protocol als waarmee je mediaspeler het van de NAS trekt (meestal NFS of SMB). En kijk dan even hoeveel megabit je haalt.
Als je altijd meer dan >50mbit haalt dan zit je goed, dan zou een Dune hier geen problemen mee hebben.
Het openen van de mount (schijfletter binnen windows) is wel een probleem.
Windows laat geen inhoud zien, maar blijft het proberen. Het proces hangt en een reboot of een
kill van de betrefefnde proces(sen) helpt slechts.
De nas geeft via showmount dat m'n pc is verbonden maar geen resultaat.
Ik heb de windows firewall uitgezet, geen verschil.
Ik heb heel wat leeswerk verricht over nfs maar ik kom er niet uit.
Kan iemand me verder helpen of misschien een richting naar het juiste forum?
TIA.
[ Voor 4% gewijzigd door Dyce op 14-04-2010 12:42 ]
hi,
Ik heb een Dune Base 3.0, aangesloten op een QNAP 639pro en een DENON AVR4310.
Beeld is perfect vanaf alle bronnen, geen haperingen of andere verstoringen.
Geluid meestal ook, alleen valt bij allerlei formaten (dvd iso, mkv, ...) het geluid regelmatig uit tjdens het afspelen.
Geluid is dan helemaal weg, alleen stop en enter (resume) helpt.
Kan lang goed gaan maar kan ook meerdere keren achter elkaar gebeuren.
Ik heb op alles de laatste firmware.
De QNAP heeft er volgens mij niks mee te maken omdat beeld wel goed is.
Dan zou het dus in de combinatie avr4310 en de Dune 3.0 moeten zitten.
Voor m'n gevoel is dit probleem pas begonnen na de laatste firmware van de Dune.
Toevallig was ongeveer rond die tijd er ook nieuwe firmware voor de Denon.
Daarvoor had ik beide apparaten nog niet zo lang dus moeilijk te zeggen of de combi dune-denon daarvoor al echt een issue was.
Dus nu ze beide geupgrade zijn naar de laatste versie is het nogal moeilijk om na te gaan wat het probleem was.
Ik heb bij de DUNE alles voor upscaling etc uit staan.
De Denon staat video en geluid op maximaal upscale / verbetering (1080p en audessey HQ)
Iemand bekend met dit probleem en oplossing voorstellen?
UPDATE: Na de nieuwe firmware (de niet-beta versie) is het probleem weg. Toch een Dune/firmware ding dus!
Ik heb een Dune Base 3.0, aangesloten op een QNAP 639pro en een DENON AVR4310.
Beeld is perfect vanaf alle bronnen, geen haperingen of andere verstoringen.
Geluid meestal ook, alleen valt bij allerlei formaten (dvd iso, mkv, ...) het geluid regelmatig uit tjdens het afspelen.
Geluid is dan helemaal weg, alleen stop en enter (resume) helpt.
Kan lang goed gaan maar kan ook meerdere keren achter elkaar gebeuren.
Ik heb op alles de laatste firmware.
De QNAP heeft er volgens mij niks mee te maken omdat beeld wel goed is.
Dan zou het dus in de combinatie avr4310 en de Dune 3.0 moeten zitten.
Voor m'n gevoel is dit probleem pas begonnen na de laatste firmware van de Dune.
Toevallig was ongeveer rond die tijd er ook nieuwe firmware voor de Denon.
Daarvoor had ik beide apparaten nog niet zo lang dus moeilijk te zeggen of de combi dune-denon daarvoor al echt een issue was.
Dus nu ze beide geupgrade zijn naar de laatste versie is het nogal moeilijk om na te gaan wat het probleem was.
Ik heb bij de DUNE alles voor upscaling etc uit staan.
De Denon staat video en geluid op maximaal upscale / verbetering (1080p en audessey HQ)
Iemand bekend met dit probleem en oplossing voorstellen?
UPDATE: Na de nieuwe firmware (de niet-beta versie) is het probleem weg. Toch een Dune/firmware ding dus!
[ Voor 4% gewijzigd door eggiebirdie op 17-05-2010 17:11 ]
Je zou kunnen beginnen om de firmware terug te zetten naar de oorspronkelijke versie. Dit gaat op dezelfde wijze als upgraden, dus van dune-hd de oorspronkelijke firmware downloaden en op een lege USBstick zetten. Vervolgens met de Dune de firmware starten.
Heb je de instellingen voor audio in de Dune nog ongewijzigd gelaten?
Heb je de instellingen voor audio in de Dune nog ongewijzigd gelaten?
JorisS
- Drobanir
Uit je verhaal kan ik opmaken dat je beeld en geluid via hdmi naar de Denon gaan en dan geluid via de speakers, en beeld via hdmi naar een tv. Als je de hdmi nu eens rechtstreeks in de tv plugt, heb je dan die problemen nog steeds?
Er is trouwens weer een nieuwe versie van Dune Explorer, waar naast de Spaanse taal voor de GUI ook de template die ik gemaakt heb voor audio CD's is toegevoegd.
Er is trouwens weer een nieuwe versie van Dune Explorer, waar naast de Spaanse taal voor de GUI ook de template die ik gemaakt heb voor audio CD's is toegevoegd.
dat is een goede suggestie - zal dat eens proberen.Drobanir schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:29:
Uit je verhaal kan ik opmaken dat je beeld en geluid via hdmi naar de Denon gaan en dan geluid via de speakers, en beeld via hdmi naar een tv. Als je de hdmi nu eens rechtstreeks in de tv plugt, heb je dan die problemen nog steeds?
- Drobanir
Zappiti versie 1.0.1 is uit: http://zappiti.com/zappiti-version-1-0-1.html
Changes since v1.0:
Changes since v1.0:
- Expansion of 4/3 background images ratio to fill the entire screen surface
- Changed the default background color to black
- Update of the Movie and TVShow views
- Add a Return button to navigate
- Add an About button
- Add a Donate button
- Auto-Check for new available releases
- Add an Installer
- Fix the display of audio codec from TVshow view
Zou die zappiti even proberen, dus downloaden en installeren. start het op en crasht gelijk, zappiti.exe werkt niet meer....
windowx 7 x64
windowx 7 x64
Ik ben al met yaDIS bezig, loont het om over te stappen op dit programma?Drobanir schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:14:
Zappiti versie 1.0.1 is uit: http://zappiti.com/zappiti-version-1-0-1.html
Changes since v1.0:
- Expansion of 4/3 background images ratio to fill the entire screen surface
- Changed the default background color to black
- Update of the Movie and TVShow views
- Add a Return button to navigate
- Add an About button
- Add a Donate button
- Auto-Check for new available releases
- Add an Installer
- Fix the display of audio codec from TVshow view
Ter info:
Ook hier had ik regelmatig last van een "freezing" beeld, zodat je de Dune opnieuw moest opstarten. Ik heb voor mij de oplossing gevonden:
Ik heb een Yamaha versterker RX-V465 met daarop aangesloten via HDMI:
de Dune Base (met nieuwste firmware) met Sharkoon SATA QuickPort Pro (E-Sata)
een Yamaha DVD-speler
een Humax 5050c decoder
Als ik nu de Dune Base gaat gebruiken zorg ik eerst dat alle andere apparaten (DVD + Humax) uit staan, en sindsdien (een weekje) heb ik iig geen last meer van stilstaande beelden tijdens het afspelen van een DVD op mijn Dune Base dtv de Sharkoon SATA QuickPort Pro.
Ook hier had ik regelmatig last van een "freezing" beeld, zodat je de Dune opnieuw moest opstarten. Ik heb voor mij de oplossing gevonden:
Ik heb een Yamaha versterker RX-V465 met daarop aangesloten via HDMI:
de Dune Base (met nieuwste firmware) met Sharkoon SATA QuickPort Pro (E-Sata)
een Yamaha DVD-speler
een Humax 5050c decoder
Als ik nu de Dune Base gaat gebruiken zorg ik eerst dat alle andere apparaten (DVD + Humax) uit staan, en sindsdien (een weekje) heb ik iig geen last meer van stilstaande beelden tijdens het afspelen van een DVD op mijn Dune Base dtv de Sharkoon SATA QuickPort Pro.
- Drobanir
Ikzelf gebruik yaDIS, omdat Zappiti een hoofdscherm heeft (wat ik er persoonlijk niet mooi uit zie vinden), met daaronder films en tv series. Deze moeten dus als subfolders onder een rootfolder hangen. Zelf heb ik aparte shares op mijn nas voor films, muziek en tv-series. Ik zou dat dus voor Zappiti om moeten gooien. De filmkaart die Zappiti maakt ziet er ongeveer hetzelfde uit als bij yaDIS. Persoonlijk vind ik die van Zappiti net iets mooier.
Wat ik niet handig vind voor series is dat je eerst een scherm hebt met alle series, dan een scherm voor alle seizoenen voor een bepaalde serie en dan een 3e scherm met de afleveringen uit die seizoen. Als laatste heb je dan info over een specifieke aflevering (4e scherm) en dan kun je pas kijken. Ik heb zelf een scherm gemaakt voor tv series en als ik een serie selecteer heb ik een listview met de beschikbare afleveringen.
Uiteindelijk komt het er op neer wat je zelf het mooist/handigst vindt. Dus doe een test met een beperkt aantal films /series en kies zelf.
Wat ik niet handig vind voor series is dat je eerst een scherm hebt met alle series, dan een scherm voor alle seizoenen voor een bepaalde serie en dan een 3e scherm met de afleveringen uit die seizoen. Als laatste heb je dan info over een specifieke aflevering (4e scherm) en dan kun je pas kijken. Ik heb zelf een scherm gemaakt voor tv series en als ik een serie selecteer heb ik een listview met de beschikbare afleveringen.
Uiteindelijk komt het er op neer wat je zelf het mooist/handigst vindt. Dus doe een test met een beperkt aantal films /series en kies zelf.
- Drobanir
Zappiti 1.0.2 bèta is uit.
Gek genoeg krijg ik hem alleen niet gedownload en ook de 1.0.1 bèta is van de website verdwenen. Alleen de 1.0 staat er nog.Changes since v1.0.1:
- Fix: No need to have rights "Administrator" to launch Zappiti
- Fixed bug with scrapbooking series
- Updated installer (Visual Studio Installer 4.5)
- Fixed Russian language
- Automatic launch Zappiti at the end of the installation
[ Voor 15% gewijzigd door Drobanir op 19-04-2010 14:29 ]
Goed nieuws van het Dune Explorer-front: http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=186598&postcount=145
Versie 2.1 komt met een paar weken en gaat uit van XMBC scrapers voor film, tv en muziek! XMBC is en wordt behoorlijk doorontwikkeld, dus dat zou betekenen dat Dune Explorer in één keer een grote stap kan zetten.
Versie 2.1 komt met een paar weken en gaat uit van XMBC scrapers voor film, tv en muziek! XMBC is en wordt behoorlijk doorontwikkeld, dus dat zou betekenen dat Dune Explorer in één keer een grote stap kan zetten.
JorisS
Binnenkort kom er nieuwe firmware voor de Dune uit.
Een Poolse site heeft een filmpje op Youtube waarin de nieuwe firmware te zien is.
http://www.youtube.com/watch?v=Xh3d0qBT8nA
Een Poolse site heeft een filmpje op Youtube waarin de nieuwe firmware te zien is.
http://www.youtube.com/watch?v=Xh3d0qBT8nA
- Drobanir
Dune komt dus met een eigen indexer voor media zo te zien. De diavoorstelling op youtube laat nou niet echt een yaDIS killer zien.
Wat meer informatie vanaf de Poolse website (door Google translate gehaald):
http://translate.google.c...showtopic%3D20975%26hl%3D
Wat meer informatie vanaf de Poolse website (door Google translate gehaald):
http://translate.google.c...showtopic%3D20975%26hl%3D
Het zou me echt fantastisch lijken wanneer je alle menu's van de Dune kunt skinnen. Tenminste de speler helemaal naar je zelf maken.
Eigenlijk gewoon achtergrondjes, icoontjes en het plaatsen van de verschillende icoonen.
Maar goed, dat is wishfull thinking.
Ik moet zeggen dat de laatste update veel goed heeft gedaan.
Eigenlijk gewoon achtergrondjes, icoontjes en het plaatsen van de verschillende icoonen.
Maar goed, dat is wishfull thinking.
Ik moet zeggen dat de laatste update veel goed heeft gedaan.
De indexer is inderdaad niet o heel enthousiast van te worden. Ik maakte uit de tekst op dat het alleen om film gaat en niet om muziek (helaas...). Ik heb echt behoefte aan een mediamonkey achtige interface met snel zoeken op artiest, album etc en het laten zien van coverart.
Mijn hoop is gevestigd op dune explorer 2.1
Overigens ziet de webkit-browser er wel goed uit.
Mijn hoop is gevestigd op dune explorer 2.1
Overigens ziet de webkit-browser er wel goed uit.
JorisS
Wil graag weten of er iemand is die een aflevering van BBC life heeft af kunnen spelen op de dune. Het is 1080p bluray DTS VC1 .mkv remux. Heb het zelf al geprobeerd op een popcorn C-200 en een mede8er maar deze spelers spelen het wel af maar niet vloeiend en met vloeiend bedoel ik echt geen enkele hapering of stottering maar gewoon perfect kunnen afspelen. Heb navraag gedaan maar iemand zei als de popcorn het niet vloeiend kan kan geen enkele speler het. Nou ik ben benieuwd? Speel gewoon direct van de interne harde schijf dus niks streamen.
Ik heb zelf de Mede8er thuis. Vanaf harde schijf speelt het ding alles zonder hapering of stottering.Bronco99 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:20:
Wil graag weten of er iemand is die een aflevering van BBC life heeft af kunnen spelen op de dune. Het is 1080p bluray DTS VC1 .mkv remux. Heb het zelf al geprobeerd op een popcorn C-200 en een mede8er maar deze spelers spelen het wel af maar niet vloeiend en met vloeiend bedoel ik echt geen enkele hapering of stottering maar gewoon perfect kunnen afspelen. Heb navraag gedaan maar iemand zei als de popcorn het niet vloeiend kan kan geen enkele speler het. Nou ik ben benieuwd? Speel gewoon direct van de interne harde schijf dus niks streamen.
Streamen via nfs wil voor de zwaarste rips, zoals BBC Life, wel wat stottering geven in sommige scenes.
- Drobanir
De Dune zal er geen problemen mee hebben, maar als je het vanaf een andere locatie streamt zal je zeker af en toe een stotter zien. Ik neem trouwens aan dat je de docu Planet Earth bedoeld? Zelf heb ik een iets kleinere versie (4.37 GB per aflevering ipv 7.2) maar dat gaat alleen goed vanaf de via eSata aangesloten externe hd.
Nee, Life is de opvolger van Planet Earth. Ik heb hem wel staan, zal het eens proberen
JorisS
Verwijderd
Misschien een stomme vraag, maar als mijn receiver alleen maar toslink en 5.1 analoge ingangen heeft en ik graag gebruik wil maken van DTS HD e.d., moeten dan de rear of de side channels van de Dune Prime op de rear ingangen van de receiver aangesloten worden? En wordt 7.1 naar 5.1 downmix (waarbij de rear en side channels samengevoegd worden) in de huidige firmware al ondersteund?
Ja inderdaad het is van BBC Life en het bestaat uit tien delen van elk ongeveer 13 gig.
Ik heb gekeken. Ik heb echter een versie met 7GB afleveringen. Speelt moeiteloos af met 20Mbit gemiddeld. H264 met DTS geluid
JorisS
Wat informatie over wat we van de komende releases van yaDIS kunnen verwachten;
Version 0.9.6
- Multilingual (application only)
- Edit media information (codecs, audio languages, subtitles, ...)
- Creating a movie.xml default if no movie found in the database (this will allow the publishing of information
with completely customized synopsis)
- Separate processing of recent additions (today, we must export to update this category)
- Added ISO Blu-ray and DVD ISO in index support Category
- Display of 1.0 instead of MONO (MONO takes too much space in the space provided and it is not nice)
- Fixed bug: the fanart will be kept in case of cancellation (when you change image)
- Detection of Blu-ray ISO media information and improved detection for Blu-ray structures (not sure, depends
on the current tests)
- Better management of time display
- No removal of the root dune_folder.txt
- Manual search of a movie by its ID Allociné (and perhaps IMDB)
- Better log information
Version 1.0
- TV series Management
- Templates customization (there should also be covers customization)
- Index screen skinning
- New Templates
Version 0.9.6
- Edit media information (codecs, audio languages, subtitles, ...)
- Creating a movie.xml default if no movie found in the database (this will allow the publishing of information
with completely customized synopsis)
- Separate processing of recent additions (today, we must export to update this category)
- Added ISO Blu-ray and DVD ISO in index support Category
- Display of 1.0 instead of MONO (MONO takes too much space in the space provided and it is not nice)
- Fixed bug: the fanart will be kept in case of cancellation (when you change image)
- Detection of Blu-ray ISO media information and improved detection for Blu-ray structures (not sure, depends
on the current tests)
- Better management of time display
- Manual search of a movie by its ID Allociné (and perhaps IMDB)
- Better log information
Version 1.0
- TV series Management
- Templates customization (there should also be covers customization)
- Index screen skinning
- New Templates
Ik lees op mpcclub.com dat Avatar op blu-ray het niet of heel moeilijk doet op de Dune.
Dat is eigenlijk het grootste nadeel van de Blu-Ray. A, die java menu's. Super leuk en mooi, maar iedere keer een andere versie is echt vervelend. En nu dan weer de beveiliging.
Dat is eigenlijk het grootste nadeel van de Blu-Ray. A, die java menu's. Super leuk en mooi, maar iedere keer een andere versie is echt vervelend. En nu dan weer de beveiliging.
- Drobanir
Dat is helaas het risico van iets kopen wat heel nieuw is. Het is even vervelend, maar daar gaat natuurlijk (uiteindelijk) een oplossing voor komen. Ik zou alleen willen dat HDi wat vaker met nieuwe firmwares komt.
Overigens is er iemand in datzelfde topic schrijft dat het probleem verholpen is met de binnenkort te verschijnen nieuwe firmware.
Overigens is er iemand in datzelfde topic schrijft dat het probleem verholpen is met de binnenkort te verschijnen nieuwe firmware.
hmm, krijg hem als het goed is vandaag binnen, kan ik hem nog niet kijken... (wel gekekn in bios in 3d) mar toch.. ik zal vanaaf wel even testen. anders wordt het rippen geblazen:( of wachten natuurlijkArunia schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:48:
Ik lees op mpcclub.com dat Avatar op blu-ray het niet of heel moeilijk doet op de Dune.
Er staat op mpcclub.com ook hoe je het wel aan de praat krijgt.
Overigens kun je hem proberen te rippen, maar SlySoft heeft er ook nog geen oplossing voor. Dus Avatar op BD rippen is nog niet mogelijk.
Overigens kun je hem proberen te rippen, maar SlySoft heeft er ook nog geen oplossing voor. Dus Avatar op BD rippen is nog niet mogelijk.
Heb hem ook binnen , BD+DVD combo voor 17 E bij bol.com, koopje
maar BD werkt inderdaad niet, ook niet met die workaround
heb nu de dvd even der in voor de test, maar die ziet er zelf zeer goed uit 
nog even geprobeerd op de pc met powerdvd 10, maar zelf die loopt vast... mooi dat ze bij zulke release het spul ook testen...
maar BD werkt inderdaad niet, ook niet met die workaround
nog even geprobeerd op de pc met powerdvd 10, maar zelf die loopt vast... mooi dat ze bij zulke release het spul ook testen...
[ Voor 24% gewijzigd door Renegade666 op 22-04-2010 19:34 ]
Ik gebruik met plezier de dune_folder.txt van Drobanir voor tv-series maar ik wilde graag iets toevoegen, maar het lukt maar niet.
Ik heb nu dus een nfs koppeling naar een map met tv series, dan zie ik dus zegmaar dit:
maar dan natuurlijk met andere series.
Nu heb ik bijvoorbeeld de serie: The Office US. Ik heb alle 6 seizoenen onderverdeeld in 6 mappen:
s01 t/m s06.
Nu wil ik dus graag dat als ik op het rechthoekige plaatje van the office "klik" alle 6 de seizoen-posters zien. Die posters zijn ieder 400 x 578 pixels groot en in aai formaat, maar ik krijg het maar niet aan de praat met deze dune_folder.txt:
Ik zie 6 posters, maar 2 naast elkaar en ze overlappen elkaar allemaal. Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb nu dus een nfs koppeling naar een map met tv series, dan zie ik dus zegmaar dit:

maar dan natuurlijk met andere series.
Nu heb ik bijvoorbeeld de serie: The Office US. Ik heb alle 6 seizoenen onderverdeeld in 6 mappen:
s01 t/m s06.
Nu wil ik dus graag dat als ik op het rechthoekige plaatje van the office "klik" alle 6 de seizoen-posters zien. Die posters zijn ieder 400 x 578 pixels groot en in aai formaat, maar ik krijg het maar niet aan de praat met deze dune_folder.txt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| use_icon_view=yes icon_valign=center icon_top=10 icon_bottom=10 num_cols=2 num_rows=5 paint_captions=no paint_help_line=no paint_path_box=yes paint_content_box_background=no content_box_height=600 all_children.icon_path=.icon.aai |
Ik zie 6 posters, maar 2 naast elkaar en ze overlappen elkaar allemaal. Wie o wie kan mij helpen?
- Drobanir
Dat zit hem in num_cols, het aantal kolommen en num_rows, het aantal rijen. Je gebruikt een ander formaat en dan passen er meer naast elkaar, maar minder onder elkaar. Probeer eens 4 en 2 ipv. 2 en 5.
Meer nieuws van HDLand, de Franse website die altijd het allerlaatste nieuws schijnt te hebben. Sigma Designs zou bezig zijn met de ontwikkeling van nieuwe SDK voor 8642-chips (die in de Dune zitten), en daarmee kan bijvoorbeeld een iPhone of iPod Touch als afstandsbediening worden gebruikt, is er ondersteuning voor Video on Demand en voor 3D.
http://translate.google.c...igma-designs-smp8642.html
3D gaat trouwens lastig worden op de Dune, want de hdmi-poort is 'slechts' versie 1.3, terwijl ik begrepen had dat voor 3D hdmi 1.4 nodig was. (correct me if I'm wrong...)
Meer nieuws van HDLand, de Franse website die altijd het allerlaatste nieuws schijnt te hebben. Sigma Designs zou bezig zijn met de ontwikkeling van nieuwe SDK voor 8642-chips (die in de Dune zitten), en daarmee kan bijvoorbeeld een iPhone of iPod Touch als afstandsbediening worden gebruikt, is er ondersteuning voor Video on Demand en voor 3D.
http://translate.google.c...igma-designs-smp8642.html
3D gaat trouwens lastig worden op de Dune, want de hdmi-poort is 'slechts' versie 1.3, terwijl ik begrepen had dat voor 3D hdmi 1.4 nodig was. (correct me if I'm wrong...)
hoeft niet, bv ziggo en upc komen ook met 3d tv, maar dan heb je 2 verschillende beelden naast elkaar (als je een gewone tv hebt, krijg je 2 beelden naast elkaar in beeld) en als je dan een 3d tv heb maakt hij daar 1 van als die functie aan staat;) misschien gaat dat strx ook wel met de dune. nadeel is wel dat de resolutie deels omlaag gaat
zoiets:
http://www.hardware.info/...ONT__3D_bij_Ziggo_en_UPC/
zoiets:
http://www.hardware.info/...ONT__3D_bij_Ziggo_en_UPC/
[ Voor 15% gewijzigd door Renegade666 op 24-04-2010 13:25 ]
- Drobanir
Wat ik bedoel is dit: nieuws: Pioneer kondigt zes nieuwe av-receivers aan en dan gaat het dus om de allerlaatste zin in dat artikel.
Zie ook Wikipedia: HDMI
De hdmi-poort op de Dune is volgens de 1.3-standaard.Via de nieuwe hdmi 1.4-standaard is het mogelijk ook 3d-videostreams door te geven aan een televisie.
Zie ook Wikipedia: HDMI
dat snap ik, dat zal dank ik inderdaad niet lukken, maar wat ik zei over upc/ziggo, heb je geen hdmi 1.4 nodig;)
- Drobanir
yaDIS 0.9.6 is uit:
Change log:
- Separate processing of recent additions (at the end of export)
- Added ISO Blu-ray and DVD ISO in medias category (index)
- Display 1.0 instead of MONO (MONO takes too much space in the space provided and it is not nice)
- Better management of duration display
- Manual search of a movie by its ID IMDB (enter "%" followed by the ID in the field "Manual search")
- Better log information (in yadis.log)
Top, nu hopen dat 1.0 snel volgt en we aan de slag kunnen met series.
- Drobanir
Inderdaad, de echte leuke nieuwe features komen pas in 1.0.
Inmiddels is ook 0.9.6b alweer uit. Hierin is een foutje verholpen en ook er zijn enkele nieuwe talen beschikbaar, waaronder de Nederlandse (alleen de GUI, niet de scrapers):
Inmiddels is ook 0.9.6b alweer uit. Hierin is een foutje verholpen en ook er zijn enkele nieuwe talen beschikbaar, waaronder de Nederlandse (alleen de GUI, niet de scrapers):
Change log:
- Fixed: movies are now displayed properly in index category "Recently added"
- Added: more languages (german, dutch and spanish)
- Images in "About" tab are now clickable (links to donation via PayPal and Ciné-Passion website)
[ Voor 22% gewijzigd door Drobanir op 26-04-2010 23:15 ]
Hoi allemaal,
Ik ben ook bezig geweest met mijn dune DB Prime 3.0 maar op een of andere manier krijg ik die dedicated directory toch niet goed werkend, de dune blijft melden dat 'network resource is not accessible'.
Ik heb de share ingevuld en het ip adres van de computer waar de te sharen harde schijf inzit, en ik heb ook in windows 7 alles qua netwerken ingesteld dat er toegang wordt verleend aan de Dune. In de dedicated directory staat ook de user en het wachtwoord van de administrator van de windows 7 pc. Op de te sharen folder in windows 7 heeft everyone en de administrator toegang, dus dat zou ook moeten lukken, alleen toch werkt het dus nog niet..
Iemand nog een ideetje wat ik zou kunnen proberen?
Ik ben ook bezig geweest met mijn dune DB Prime 3.0 maar op een of andere manier krijg ik die dedicated directory toch niet goed werkend, de dune blijft melden dat 'network resource is not accessible'.
Ik heb de share ingevuld en het ip adres van de computer waar de te sharen harde schijf inzit, en ik heb ook in windows 7 alles qua netwerken ingesteld dat er toegang wordt verleend aan de Dune. In de dedicated directory staat ook de user en het wachtwoord van de administrator van de windows 7 pc. Op de te sharen folder in windows 7 heeft everyone en de administrator toegang, dus dat zou ook moeten lukken, alleen toch werkt het dus nog niet..
Iemand nog een ideetje wat ik zou kunnen proberen?
- Drobanir
Misschien kun je hier wat mee: http://translate.google.c...howthread.php%3Ft%3D56638
Ik heb geen Dune maar ben wel even bezig geweest met o.a. Yadis.
Het ziet er allemaal mooi uit maar ik vind het een groot nadeel dat het een statisch plaatje is. Ik gebruik nu een HTPC met MediaBrowser. Dit geeft een soortgelijke look alleen zijn hierin dingen als Regiseur, Acteurs, Genre clickable, waardoor ik direct kan zien welke films ik nog meer van de regisseur heb
Het ziet er allemaal mooi uit maar ik vind het een groot nadeel dat het een statisch plaatje is. Ik gebruik nu een HTPC met MediaBrowser. Dit geeft een soortgelijke look alleen zijn hierin dingen als Regiseur, Acteurs, Genre clickable, waardoor ik direct kan zien welke films ik nog meer van de regisseur heb
@ JustTrying, heb je hem ook eens opnieuw opgestart? want ik kan bv niet bij de films als ik de dune later heb aangezet dan mijn server of dat ik via remote of bij de mappen van de homegroup ben geweest met mijn eigen pc. vreemd iets. vanavond het gene even proberen wat drobanir heeft gepost.
- Drobanir
@Athome: De Dune is een mediaspeler met een AB. Een interface met klikbare links is het handiger om te navigeren als je een muis hebt. Persoonlijk zie ik de afwezigheid daarvan dus ook niet als een nadeel. Met Yadis kun je overigens wel een index genereren, maar ik heb die eerlijk gezegd nog nooit eerder aan de praat gekregen.
@Renegade666: Nu je het zegt. Ik heb verleden week een nieuwe firmware op mijn Synology gezet en de 3 shares waren opeens leeg (blinde paniek!). Door echter in de instellingen te gaan en en op dave te klikken zonder wat te veranderen was alles weer zichtbaar.
Er is trouwens weer een nieuwe yaDIS (0.9.6c), waarin o.a. eigenschappen wmv-bestanden worden weergegeven en wat kleine andere veranderingen. De download link doet het op dit moment echter niet. Zo gauw dat weer werkt pas is de startpost aan. -> blijkt een fout te hebben en is teruggehaald.
@Renegade666: Nu je het zegt. Ik heb verleden week een nieuwe firmware op mijn Synology gezet en de 3 shares waren opeens leeg (blinde paniek!). Door echter in de instellingen te gaan en en op dave te klikken zonder wat te veranderen was alles weer zichtbaar.
Er is trouwens weer een nieuwe yaDIS (0.9.6c), waarin o.a. eigenschappen wmv-bestanden worden weergegeven en wat kleine andere veranderingen. De download link doet het op dit moment echter niet. Zo gauw dat weer werkt pas is de startpost aan. -> blijkt een fout te hebben en is teruggehaald.
Het is inmiddels gefixed, download.Change log:
- Bug fixed: audio and video infos are now displayed properly for some wmv videos
- Bug fixed: audio and subtitle languages are now displayed properly when mediainfo report something like EN-US (for instance: EN is now displayed instead of EN-US)
- Language added: Italian
- Some GUI adjustments to display properly some texts for all languages
[ Voor 6% gewijzigd door Drobanir op 27-04-2010 22:13 ]
nieuwe firmware voor de dune komt ook nog niet zo snel... die zou eind april komen, vandaag laatste dag van april, maar geen firmware...
- Drobanir
Ik heb liever dat ze wachten en hem uitbrengen als de echte grote kinks uit de kabel zijn (of bij voorkeur allemaal) dan hem snel de deur uit duwen en ons allemaal met alle gevolgen van dien als bètatesters gebruiken...
Verder is Dune Explorer 2.0.5.0 uit:
Verder is Dune Explorer 2.0.5.0 uit:
- 2.0.5 :
- New : 9 new Synopsis templates (Thanks to Baloub and Patrick.L)
- Correction : it's now possible de cancel the image selection screen
- Drobanir
De auteur van yaDIS heeft twee screenshots laten zien van hoe tv-series management er uit komt te zien en dat ziet er veelbelovend uit!
http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=187895&postcount=549
Ik heb sinds gisteren een probleempje met de Dune Explorer versie 2.0.5, filminformatie via bijvoorbeeld IMDB downloaden gaat prima maar als ik de informatie via MovieDB.org probeer binnen te krijgen dan gebeurt er eigenlijk helemaal niets.
Heeft iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Heeft iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
- Drobanir
Er zat een foutje in 2.0.5 en hij is opnieuw uitgebracht. Verwarrend is alleen dat het versienummer niet is aangepast. Download hem opnieuw en probeer het nog eens. Het kan zijn dat je nog met de 1e versie werkt, of misschien was er een probleem bij MovieDB.org?
De hele dag aan het zoeken geweest maar helaas geen resultaat
Tot gisteren werkte versie 2.0.5 prima, ik snap er niets van.
Versie 2.0.4 had ik gelukkig ook nog staan en deze werkt overigens prima dus probleem opgelost.
Iemand nog ervaring met het programma Yadis? Ik kon alle films vinden behalve De hel van 63 en Komt een vrouw bij de dokter. Deze films staan waarschijnlijk niet in de Franse Database. Merde.
Versie 2.0.4 had ik gelukkig ook nog staan en deze werkt overigens prima dus probleem opgelost.
Iemand nog ervaring met het programma Yadis? Ik kon alle films vinden behalve De hel van 63 en Komt een vrouw bij de dokter. Deze films staan waarschijnlijk niet in de Franse Database. Merde.
- Drobanir
De auteur heeft inderdaad problemen met de TMDB provider. Download het volgende bestand en plaats dat in de providers folder en het zou weer moeten werken: http://the.quake.killer.f...rer/TheMovieDb.en.dll.ini
Films die je niet kunt vinden via de scrapper zou je handmatig in kunnen voeren. Is even wat werk en als dat om slechts een paar films gaat is het nog te doen. Een andere optie is om gewoon meerdere programma's naast elkaar te gebruiken. Ik heb ze allemaal geprobeerd en het stoort mij persoonlijk niet dat sommige filmkaarten met het ene programma gemaakt zijn en andere weer met een ander.
Films die je niet kunt vinden via de scrapper zou je handmatig in kunnen voeren. Is even wat werk en als dat om slechts een paar films gaat is het nog te doen. Een andere optie is om gewoon meerdere programma's naast elkaar te gebruiken. Ik heb ze allemaal geprobeerd en het stoort mij persoonlijk niet dat sommige filmkaarten met het ene programma gemaakt zijn en andere weer met een ander.
Je kan een dummy maken en daar de gegevens in zettenTijar schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:47:
Als je de map van "de hel van '63" gaat verwerken dan krijg je de keuze om zelf een naam in te voeren.
Dan kies ik voor "jaws" dan krijg je het resultaat met de gevonden films, dan kies ik de film "........nudies" (of zoiets) deze heeft geen gegevens alleen een een jaartal.
als je deze aanklikt kun je zelf een hoesje invoegen (even van b.v Moviemeter.nl een cover halen)
Hetzelfde geldt voor eventueel artwork (http://www.themoviedb.org/movie/35840/backdrops)
en als yaDIS klaar is kun je de boel bijwerken
ik heb zelf voor films waar geen achtergrond artwork voor is een standaard achtergrond zoals

en klaar is kees
[ Voor 7% gewijzigd door tobasfxp op 06-05-2010 14:15 ]
Heb je van die foto misschien een grote foto? Ik vind dat namelijk ook wel een goede om te gebruiken in dune explorer als die geen artwork vind van een film
Ziet er idd goed uit! Hoop dat deze snel komt. Eindelijk een totaal pakket voor film en serie.Drobanir schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:54:
De auteur van yaDIS heeft twee screenshots laten zien van hoe tv-series management er uit komt te zien en dat ziet er veelbelovend uit!
Thx dat gaan we van het weekend even proberen. Ik ben er nog niet echt over uit welk programma ik het mooiste vind en misschien is het naast elkaar gebruiken ook wel een goede optie.Drobanir schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:16:
De auteur heeft inderdaad problemen met de TMDB provider. Download het volgende bestand en plaats dat in de providers folder en het zou weer moeten werken: http://the.quake.killer.f...rer/TheMovieDb.en.dll.ini
Bedankt voor de heldere uitleg, De hel van '63 staat er nu ook in :-)tobasfxp schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:11:
[...]
Je kan een dummy maken en daar de gegevens in zetten
Als je de map van "de hel van '63" gaat verwerken dan krijg je de keuze om zelf een naam in te voeren.
Dan kies ik voor "jaws" dan krijg je het resultaat met de gevonden films, dan kies ik de film "........nudies" (of zoiets) deze heeft geen gegevens alleen een een jaartal.
als je deze aanklikt kun je zelf een hoesje invoegen (even van b.v Moviemeter.nl een cover halen)
Hetzelfde geldt voor eventueel artwork (http://www.themoviedb.org/movie/35840/backdrops)
en als yaDIS klaar is kun je de boel bijwerken
ik heb zelf voor films waar geen achtergrond artwork voor is een standaard achtergrond zoals
[afbeelding]
en klaar is kees
- Drobanir
Vergeet ook niet dat verschillende programma's meerdere thema's hebben. Dune Explorer heeft er bijvoorbeeld eentje die wel iets weg heeft van wat yaDIS produceert. Uiteindelijk gaat het er inderdaad om wat je zelf mooi of handig vindt.
- Drobanir
Dune Explorer 2.0.6 is beschikbaar.
- New : Theatre1 new synopsis template (Thanks to Patrick.L)
- New : Now using AAImageLib to show and save AAI images ;-)
- Correction : TheMovieDB provider
- Correction : Changed business rules with templates comboboxes
- Correction : Add save message before launching the wizard
- Correction : Copy/Paste from image files
Ik heb met dune explorer de plaatjes toegevoegd. Alleen zie ik nu als ik mijn harde schijf open op de Dune ook nog de tekst van de folders voorbij scrollen. Kun je die ook weghalen?