Ik zit dit stiekem een beetje mee te lezen, want ik snap hier echt de ballen van. Ik heb namelijk al mijn shares ingesteld met het IP adres van mijn Synolgy. Echter, als er wel eens iets reboot, dan krijgt de synology wel eens een ander IP, met als gevolg dat ik al mijn shares in de Dune moet aanpassenDrobanir schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:24:
@mouse1277: Een NAS kun je het beste met NFS benaderen (ipv SMB). Dat moet je op de Synology de NFS service aanzetten, rechten toekennen aan de folder die je wilt delen: Shared folder > NFS Privileges: Client = ip adres van Dune, Privilege = R/W, Root squash = no mapping, en Asynchronous = no. Vervolgens kun je een mapping op de Dune maken naar de folders op de Synology. Er staat een filmpje in de FAQ waar dat te zien is.
Ik zou daar graag vanaf willen en ervoor willen zorgen dat mijn Dune niet zo afhankelijk is van het IP adres van de NAS. Nu kreeg ik in de gequote text de indruk dat als je, in plaats van het IP, die NFS instelling gebruikt, dat je dan een naam kunt gebruiken en dus de dune niet meer afhankelijk is. Heb ik dat goed begrepen? En zo ja, kan iemand me aan het handje meenemen en die instellingen goed zetten? Dit bovenstaande heb ik al gedaan, maar mijn Dune ziet het nog niet.