Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Drobanir schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:24:
@mouse1277: Een NAS kun je het beste met NFS benaderen (ipv SMB). Dat moet je op de Synology de NFS service aanzetten, rechten toekennen aan de folder die je wilt delen: Shared folder > NFS Privileges: Client = ip adres van Dune, Privilege = R/W, Root squash = no mapping, en Asynchronous = no. Vervolgens kun je een mapping op de Dune maken naar de folders op de Synology. Er staat een filmpje in de FAQ waar dat te zien is.
Ik zit dit stiekem een beetje mee te lezen, want ik snap hier echt de ballen van. Ik heb namelijk al mijn shares ingesteld met het IP adres van mijn Synolgy. Echter, als er wel eens iets reboot, dan krijgt de synology wel eens een ander IP, met als gevolg dat ik al mijn shares in de Dune moet aanpassen :(
Ik zou daar graag vanaf willen en ervoor willen zorgen dat mijn Dune niet zo afhankelijk is van het IP adres van de NAS. Nu kreeg ik in de gequote text de indruk dat als je, in plaats van het IP, die NFS instelling gebruikt, dat je dan een naam kunt gebruiken en dus de dune niet meer afhankelijk is. Heb ik dat goed begrepen? En zo ja, kan iemand me aan het handje meenemen en die instellingen goed zetten? Dit bovenstaande heb ik al gedaan, maar mijn Dune ziet het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:03
Een makkelijk begin is kijken of je in je router dhcp reserveringen kunt maken. Dan krijgt een apparaat altijd hetzelfde ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Het is een eenvoudig gigabit routertje van Netgear . Ik zou niet weten of ik hieraan iets kan instellen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 20:35
In de software van synology kan je DHCP uitzetten en de synology een vast IP adres geven.
Zorg er wel voor dat je een IP adres neemt BUITEN de reeks die je router "uitgeeft" met DHCP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39
@InflatableMouse: Ik heb dat al eens eerder uit de doeken gedaan. Voor muziek: Drobanir in "[Mediaplayer] HDi Dune (Base / Prime / M..." en voor tv series: Drobanir in "[Mediaplayer] HDi Dune (Base / Prime / M...". Als je op mijn naam zoekt (kijk ook eens in deel 1) dan is nog wel meer info te vinden.

Ik doe het zo, omdat programma's als yaDIS en Zappati voor series teveel schermen aanmaken (in mijn mening dan). Eerst een scherm met alle series. Je selecteert een serie: dan een scherm met info over die serie en waar alle seizoenen/afleveringen staan. Dan selecteer je een aflevering en dan heb weer een scherm met info over die aflevering en dan kun je pas op play drukken. Nu heb ik een scherm met alle series. Ik klik op een serie en kom in een folder (list view) terecht en speel de eerste af. Als ik hem gezien heb gooi ik hem meteen weg. Het is natuurlijk maar wat je wilt. Ieder zijn ding.

@henk99: Ik denk dat het verstandig is om zowel de Dune als de NAS een vast ip-adres te geven, want dan kom je niet in de problemen na een reboot. Een ADSL-modem met ingebouwde router heeft vaak een DHCP-mogelijkheid en dan geef je een reeks op wat uitgedeeld mag worden, vaak 100 tot 199. Stel nu een ip-adres in wat onder of boven deze reeks ligt en je voorkomt conflicten. (wat tpas zegt)

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:46
Bij mij in het netwerk staan alle apparaten met een touwtje op een vast ip-adres.
Alles met wifi krijgt via dhcp.
Als ik alles DSen, PSP's, PS3's, X360's, wii's en laptops vaste adressen moet geven, :P.

Apparaten die altijd beschikbaar moeten zijn, zoals servers/NASsen, netwerk printers e.d., geef die altijd een vast ip. Doe dit ook met de Dune als je daar via het netwerk bij zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Das duidelijk...een vast IP voor de bedrade dingen! Ik ga het proberen voor elkaar te krijgen. dank allen voor de adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Is het ook mogelijk (zoals mijn Med8ter dat doet) om een speciaal icoontje weer te geven als je een aflevering/film van iets al hebt gekeken.

Mijn med8ter maakt een (filenaam).t aan van die aflevering/film die mijn med8ter als 2 oogjes achter de desbetreffende aflevering/film zet zo kan je makkelijk zien waar je gebleven bent.....

Of vraag ik nu iets raars?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

@Drobanir: bedankt voor de uitleg, ik ga daar eens mee knutselen voor m'n muziek collectie :P

@Henk99: Ook met DHCP kan je IP adressen vast zetten. Je maakt dan eenvoudig in je router een reservering aan. Op die manier krijgt dat ene apparaat altijd hetzelfde ip adres uitgedeeld door DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@spanx: nee, de Dune is niet in staat om aan te geven of je iets al bekeken hebt. Zou denk ik wel mogelijk moeten zijn, want hij houd wel precies bij waar je in een film gebleven bent, dus als je het de volgende keer start gaat hij verder waar hij gebleven was. Gaat op voor zowel bestanden als schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Drobanir schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:40:
@spanx: nee, de Dune is niet in staat om aan te geven of je iets al bekeken hebt. Zou denk ik wel mogelijk moeten zijn, want hij houd wel precies bij waar je in een film gebleven bent, dus als je het de volgende keer start gaat hij verder waar hij gebleven was. Gaat op voor zowel bestanden als schijfjes.
De software van HDI die wellicht, heel misschien, als ze zin hebben, ooit, in de verre toekomst nog uit zou moeten gaan komen zou dat wel moeten kunnen.

Zou trouwens wel leuk zijn als Yadis 2.0 onderhand eens uit zou komen. V1 is eigenlijk best irritant. Moet hele map met series reprocessen als er 1 bestand bijgekomen is :F

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Ben ondertussen al tijdje aan de slag met zappiti. Heb Yadis een paar dagen geprobeerd maar toch terug naar zappiti. Niet echt technische redenen, meer op het gevoel af. Programma doet wat het moet doen.

Zit maar met één probleempje en dat zijn ondertitels. Ben begonnen met mijn bluray's te rippen naar mkv en lukt goed. De ondertitels worden in een map Subtitle geplaatst. Als ik dan in MediaInfo kijk, zie ik staan dat er een ondertiteling voorzien is. Alleen ziet de Dune de .sub ondertitels niet. Kan de Dune niet overweg met ondertitels die in een subfolder staan?
quote: Drobanir
Ik doe het zo, omdat programma's als yaDIS en Zappati voor series teveel schermen aanmaken (in mijn mening dan). Eerst een scherm met alle series. Je selecteert een serie: dan een scherm met info over die serie en waar alle seizoenen/afleveringen staan. Dan selecteer je een aflevering en dan heb weer een scherm met info over die aflevering en dan kun je pas op play drukken. Nu heb ik een scherm met alle series. Ik klik op een serie en kom in een folder (list view) terecht en speel de eerste af. Als ik hem gezien heb gooi ik hem meteen weg. Het is natuurlijk maar wat je wilt. Ieder zijn ding
Misschien domme opmerking maar waarom gebruik je dan eigenlijk andere software voor zoiets? In jouw geval kan je toch even goed de "verkenner" van de dune zelf gebruiken? Je klikt op de folder van de serie die je wil bekijken en de eerste speel je af. Of zie ik iets over het hoofd?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Je hebt in ieder geval een icoontje voor je series. Dat je weet welke het ook alweer was.
Bij mij laat ik toch alles op mijn server staan (3TB) dus dan is het handiger om een mooie omgeving te hebben.
Yadis maakt overigens een banner pagina aan (dit heeft Drobanir ook als het goed is, maar dan zelf gemaakt), klik je op de banner van een serie, dan kom je op een hoofdpagina met een algemene synopsis en de keuze (kleine knopjes met een nummer) om het seizoen te kiezen waarna je een lijst krijgt met alle aflevering en een korte synopsis wanneer je de aflevering highlight (dus erop gaat staan).

Ik vind dat echt fantastisch om te zien. Nu moet ik alleen nog de basis pagina van de film share aanpassen zodat dat er ook wat leuker uit ziet.

Het enige wat er bij mij nog minder uit ziet is de film map. Deze heeft nog een aantal films zonder icoon. Die moet ik zelf nog even regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik gebruik geen software voor de series. Het enige wat ik heb is 1 dune_folder.txt is de hoofdmap met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
use_icon_view=yes
icon_valign=center
icon_top=10
icon_bottom=10
num_cols=2
num_rows=5
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=yes
paint_content_box_background=no
content_box_x=64
content_box_y=190
content_box_height=870
all_children.use_icon_view=no
all_children.icon_path=.icon.aai

En vervolgens heb ik in elke map met series 1 afbeelding; een banner van http://thetvdb.com/. Wel converteer ik die van jpeg naar aai-formaat, maar dat is alles. En inderdaad, wat Arunia zegt: omdat het er zo leuker uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
en waarschijnlijk ook wel gewoon "omdat het kan" ;)

Heb even een klein vraagje. Kan de Dune Base overweg met subs die in een subfolder staan? Ben bezig mijn bluray's aan het omzetten naar mkv met ixt/sub. De ondertitels worden in een subfolder geplaatst omdat het er meer "opgeruimd" uitziet in de verkenner van de Dune (anders staan die bestanden gewoon zichtbaar tussen de filmbestanden).

Als ik mijn mkv bekijk met MediaInfo, staat er duidelijk bij dat er een tekststroom is dus veronderstel ik dat ergens in de mkv een vermelding staat naar die subfolder.

Maar als ik bekijk via de Dune, geen ondertitels.

Nu heb ik ook al paar keer gelezen dat de Dune niet overweg kan met 1080p ondertitels. Ik heb al gezocht in het programma (blurip) maar kan nergens geen instelling vinden over de kwaliteit van de ondertitels. Ik heb wel gevonden "Mux all subtitles" en "copy all subtitels to subfolder" maar niets over de kwaliteit zelf.

Een idee wat het zou kunnen zijn?

Edit : het ligt dus aan het feit dat de Dune niet overweg kan met 1080p idx ondertitels.

[ Voor 4% gewijzigd door Kenhas op 17-11-2010 22:02 . Reden: toevoeging ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam van het bestand van de ondertitels moet gelijk zijn aan de naam van het MKV bestand, dacht ik.

Verwijderd

Drobanir schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:40:
In de laatste versie van Zappiti kun je wel aangeven of je een item al gezien hebt of niet. Gaat niet automatisch, maar is een vink-vakje.

Kan toch helpen..

• Drobanir
@Kenhas: wat je kunt proberen is de ondertiteling via meuk: MKVToolnix 4.4.0 toe te voegen. Ik gebruik het regelmatig om geluid- en ondertitelingsporen te verwijderen die ik toch niet gebruik en in een enkel geval ondertiteling toe te voegen. Ik weet niet of het enkel met mkv's werkt, maar de naam van het programma lijkt dat wel aan te geven.

En Fred-L heeft (na langduring aandringen) eindelijk aangegeven dat we yaDIS 2.0 voor de kerst mogen verwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Drobanir op 18-11-2010 10:10 ]

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:01
Drobanir schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:08:
En Fred-L heeft (na langduring aandringen) eindelijk aangegeven dat we yaDIS 2.0 voor de kerst mogen verwachten.
Dat is mooi nieuws *O*
Kan ik die mooi gaan proberen met mijn nieuwe Smart D1 die vandaag binnen zou moeten komen :9

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

• Drobanir
Waar heb je die gekocht? Ik verbaas me er namelijk over dat die Smart-modellen nog steeds niet in de Pricewatch staan. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen over het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:05
Verscheidene bekende shops hebben hem nu in voorraad. en uiteraard met de bekende onderlinge prijs afspraak :) voor de HDI Dune HD Smart B1
299 bij alle shops |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Von Henkel op 19-11-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik zal Smart aan de titel toevoegen en ook wat tekst aan de startpost toevoegen over dit model.

Verder lijkt het erop alsof HDi de Max naar Duo heeft hernoemt. Op de pagina naar current models staat geen Max meer en de Duo is toch precies de Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Drobanir schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:13:
...Verder lijkt het erop alsof HDi de Max naar Duo heeft hernoemt. Op de pagina naar current models staat geen Max meer en de Duo is toch precies de Max?
Staat er allemaal duidelijk bij hoor :)

De duo heeft in plaats van een bluray player een slot voor een 2de harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Dôh! 8)7

Iets te snel gekeken... Ik maak er dan maar "[Mediaplayer] HDi Dune (Base/Prime/Max/Duo/Smart)" van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Drobanir schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:13:
Ik zal Smart aan de titel toevoegen en ook wat tekst aan de startpost toevoegen over dit model.

Verder lijkt het erop alsof HDi de Max naar Duo heeft hernoemt. Op de pagina naar current models staat geen Max meer en de Duo is toch precies de Max?
Hmm toch wel een heel leuk apparaat... Momenteel heb ik een HD WD TV Live, en afgelopen weekend heb ik kennis gemaakt met de HDi Max, wat een geweldig product zeg :9~

Denk toch wel dat het waard is, om voor dit product te gaan :9

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm jammer dat ik nu pas zie dat de Max is geïntroduceerd.
Ik heb net afgelopen week een Base 3.0 aangeschaft omdat ik geen 3,5" HDD in de versies kwijt kon die ook een Blu Ray speler ingebouwd hadden.

Mijn wens was namelijk en een 3,5" HDD en een Blu Ray speler :)
Ik ga ze eens bellen wat de mogelijkheden zijn voor een omruiling.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:48
Ze zouden bij HDI zich beter eens bezighouden met het oplossing van een aantal bugs ipv elke 5 minuten nieuwe modelletjes uit te brengen !!
Mah bon, overall ben ik een tevreden 3.0 Prime gebruiker...maar er is nog wat werk aan de soft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bestand gedownload van 24/96 flac.
Deze bestanden hoor ik niet op mijn Dune:
Wat gaat er fout de mediaspeler of de versterker ?

Aanvulling:
Op mijn versterker hoor ik alleen 16 bits Flac bestanden. Mijn versterker een Arcam Alpha 10 geeft ook geen reactie bij een 24 flac bestand. Nu vraag ik mij echt af staan de instellingen in mijn Dune base 3.0 verkeerd of ligt het aan mijn versterker ?
Heeft iemand daar meer verstand van dan ik ?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de dune hd max,en ik heb een vraag over de dvd\cd\bluray lade.
Als ik een cd in de lade leg, duurt het erg lang voordat deze muziek afspeelt,deze moet erg lang bufferen,is dat bij jullie ook zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik de DUO (HDD met Blue-ray speler) ook aansluiten op mijn verouderde Sony homecinema set (lees: STR-KSL600 AV receiver)?

Iets meer info over mijn bedoeling:
Mijn DVD-recorder is overleden en ik wil een goede stap maken om direct een HDD recorder met netwerkaansluiting (vaste) en goede media ondersteuning.
Ik wil er voornl. mee gaan opnemen van de TV terwijl ik programma's kijk. Ik zit bij ziggo en heb een gewone simpele HUMAX decoder (de simpelste uitvoering).

Ik twijfel nog over wat ik wil, maar dit lijkt me (als leek :X ) een goede kandidaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
De Duo heeft twee 3,5" HD bays en geen blu-ray drive (heb ik ook pas vandaag uitgevonden). Je bedoeld neem ik aan de Max. Wil je tv programma's opnemen, moet je de Dune met een tv-decoder uitrusten, een externe (jouw Humax) decoder gaat niet werken. De Max en Duo hebben twee expansie sloten aan de achterkant, maar voor zover ik weet zijn er nog geen expansie modules verkrijgbaar. Voor de hand liggen decoders (dvb-t en dvb-c) en draadloze netwerkkaarten.

Of hij op je STR-KSL600 AV aangesloten kan worden durf ik niet te zeggen. Dat hangt van de ingangen af. Kijk op de site van HDi wat de Dune heeft en in de handleiding van je Sony voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:31:
Ik heb sinds een paar dagen de dune hd max,en ik heb een vraag over de dvd\cd\bluray lade.
Als ik een cd in de lade leg, duurt het erg lang voordat deze muziek afspeelt,deze moet erg lang bufferen,is dat bij jullie ook zo??
Vanmiddag heb ik mijn Dune Smart B1 binnengekregen.
Ik heb er de meeste recente Beta firmware opstaan en merk niet echt vertraging bij het spelen van een CD.
Lade open, CD erin, lade dicht, gaan zitten en op 'play' drukken in een seconde of 10.

Dus misschien moet je de beta firmware eens proberen (als je die er nog niet op hebt staan).
Die is hier te vinden: http://dune-hd.com/firmware/hdmax/
Uit de lijst met changes:
" - Improved Audio CD playback startup speed. "

Ik merk wel een (kleine) vertraging bij de overgang tussen 2 nummers. Je hoort dan het loopwerk ook even.
Maar dat is een vrij zacht geluid en stoort mij niet.
Ook bij Blu-Ray is hij lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Dune Smart B1 die ik via LAN verbonden heb. Op mijn pc heb ik mijn film database aangemaakt via yaDIS. Ik heb het volgende probleem: De interface met de hoezen en samenvatting kan ik perfect bekijken op de Dune (smb protocol). Maar als ik een film wil bekijken zegt die steeds 'failed to open url' met daaronder de volledige path van het filmbestand. De path is volledig correct en ik heb alles goed ingesteld qua login en password... Ik snap niet wat ik fout doe. Iemand nog met hetzelfde probleem?

Voorbeeld:

media_url=smb://<windowslogin>:<windowspass>@10.0.0.100/Movies HD/2001.A.Space.Odyssey.1968.1080p/2001.A.Space.Odyssey.1968.1080p.mkv

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit probleem ook gehad. Misschien kan ik helpen.

Eerste vraag.
De films staan ergens op het netwerk. Waar heb je de index van Yadis staan? Op de harde schijf van de speler of ook ergens op het netwerk.

Tweede vraag:
Probeer het eens zonder de windows-inlognaam en password

Derde vraag.
Wat is het OS van je server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Laatst online: 07-09 19:17
De regio-hack werkt ook op de Smart B1 met de meest recente beta-firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:43:
Ik heb dit probleem ook gehad. Misschien kan ik helpen.

Eerste vraag.
De films staan ergens op het netwerk. Waar heb je de index van Yadis staan? Op de harde schijf van de speler of ook ergens op het netwerk.

Tweede vraag:
Probeer het eens zonder de windows-inlognaam en password

Derde vraag.
Wat is het OS van je server
Hartelijk dank voor je reply!

1e vraag: Films + index staan beide op het netwerk (pc) -> Q:\Video\yaDIS + Q:\Video\Movies HD
2e vraag: Zonder login/pass werkt het ook niet. (Maar de shares zijn sowieso door 'iedereen' toegankelijk, maar maakt dus niet uit)
3e vraag: Windows 7 Pro 32bit

Ik dacht dat het te maken had met het feit dat er een spatie zat in de naam van de share + map zelf waar de films in zitten, maar dat is het niet. (Heb zonder spaties getried)
Ik dacht misschien ook dat de login/pass case sensitive zijn, maar dat is het ook niet....

Zou het misschien een bug zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:23:
De Duo heeft twee 3,5" HD bays en geen blu-ray drive (heb ik ook pas vandaag uitgevonden). Je bedoeld neem ik aan de Max. Wil je tv programma's opnemen, moet je de Dune met een tv-decoder uitrusten, een externe (jouw Humax) decoder gaat niet werken. De Max en Duo hebben twee expansie sloten aan de achterkant, maar voor zover ik weet zijn er nog geen expansie modules verkrijgbaar. Voor de hand liggen decoders (dvb-t en dvb-c) en draadloze netwerkkaarten.
O, opnemen kan dus nog niet. Dat is wel jammer want dan valt de DUNE af voor mij. Maar als er een tv-tuner expansie module komt kan ik dus TV kijken en opnemen tegelijk? Wat is het verschil tussen de decoders die je noemt? (heb ik geen verstand van :> )
Het is dus de Max waar je een HD en Blue-ray speler in kan krijgen... weer wat geleerd THNX
Draadloze netwerkkaart lijkt mij geen toegevoegde waarde hebben, gezien ik deze ook met draadje op mijn router kan prikken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
  • Laatst online: 05-10-2024
Misschien kan iemand mij helpen met een probleem dat ik recent ondervind...

ik weet niet of het door de nieuwste update is da ik heb geïnstalleerd, nl. Version "100916_2027_beta"
maar nu ondervind ik als ik kijk naar DVD's dat het geluid af en toe eens wegvalt en dan weer hervat...(heb dit niet met .mkv en m2ts-bestanden)
mijn dune base 3.0 is aangesloten op een AV-Receiver Pioneer VSX-1019AH-K

voorheen had ik dit probleem niet, ik heb ondertussen al mijn hdmi kabels veranderd en in andere poort gestoken van de receiver ook...
Nog iemand dit probleem en hoe kan dit opgelost geraken ?
is er een mogelijkheid om te downgraden naar een vorige firmware-verie ? zo ja ? Hoe ?

dank je !

[ Voor 3% gewijzigd door Reventon op 21-11-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:54:
1e vraag: Films + index staan beide op het netwerk (pc) -> Q:\Video\yaDIS + Q:\Video\Movies HD
Dit vermoeden had ik al. Bij mij wilde het ook absoluut niet werken.
Ik heb nu in de Dune een HDD geplaatst en de index daar op gezet. (niet kopieert maar opnieuw opgebouwd vanuit Yadis/Zapitti) en het werkt nu wel maar zonder username/password ondanks dat de gedeelde mappen een username/password nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Reventon schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:28:

ik weet niet of het door de nieuwste update is da ik heb geïnstalleerd, nl. Version "100916_2027_beta"
maar nu ondervind ik als ik kijk naar DVD's dat het geluid af en toe eens wegvalt en dan weer hervat...(heb dit niet met .mkv en m2ts-bestanden)

voorheen had ik dit probleem niet, ik heb ondertussen al mijn hdmi kabels veranderd en in andere poort gestoken van de receiver ook...
is er een mogelijkheid om te downgraden naar een vorige firmware-verie ? zo ja ? Hoe ?

dank je !
Is een bekend probleem met de beta firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:21:
[...]

Dit vermoeden had ik al. Bij mij wilde het ook absoluut niet werken.
Ik heb nu in de Dune een HDD geplaatst en de index daar op gezet. (niet kopieert maar opnieuw opgebouwd vanuit Yadis/Zapitti) en het werkt nu wel maar zonder username/password ondanks dat de gedeelde mappen een username/password nodig hebben.
OK, ik ga dit nu even proberen door gebruik te maken van een SD kaart... Hopelijk werkt dit ook ipv met een harde schijf.
M.a.w. dit is wel iets dat ze mogen fixen in de volgende firmware update :) Ik hou graag alles op mijn pc en de Dune gebruiken als playback-only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Plexxodus schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:44:
[...]

Is een bekend probleem met de beta firmware...
Ik vind dit nogal kort door de bocht. Het is bekend dat meerdere mensen hier op het forum last hebben van een soort gelijk probleem, volgens mij niet alleen met DVD's maar vooral ook met streamen vanaf een NAS maar dat maakt het probleem nog niet "bekend" als zijnde een bug in deze firmware (ik heb daar bijvoorbeeld geen officiele mededeling van gezien van HDI bijvoorbeeld). Daarbij komt dat een aantal mensen hier al gedowngrade hebben of bevestigd er met een andere firmware ook last van te hebben. Maar ook na diverse posts van verschillende probleem gevallen te hebben nagelezen is het mij nog steeds volstrekt onduidelijk of het probleem nu met de speler te maken heeft, een NAS, combinatie van of firmware gerelateerd. Ook is het niet duidelijk te krijgen of het probleem zich alleen met bepaalde modellen voordoet of met instellingen te maken heeft.

Verder heb ik er met mijn Max geen last van. Niet met DVD's, niet met Blurays, niet met streamen van MKV;s of ISO's. Ik heb helemaal nergens last van en het apparaat wordt minimaal een paar uur per dag gebruikt want ook de kids gebruiken em als 'gewone' dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:56:
[...]

OK, ik ga dit nu even proberen door gebruik te maken van een SD kaart... Hopelijk werkt dit ook ipv met een harde schijf.
M.a.w. dit is wel iets dat ze mogen fixen in de volgende firmware update :) Ik hou graag alles op mijn pc en de Dune gebruiken als playback-only...
Het schijnt dat de Dune (ik denk de sigma chip eigenlijk) maar 1 netwerkverbinding tegelijkertijd kan open hebben. Als je zowel de Index als de films op het netwerk hebt staan, moet de Dune, voor een korte tijd (de netwerklink voor de film vanuit de index), 2 netwerk verbindingen open hebben. Daar zit het probleem dus schijnbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
De startpost is bijgewerkt en heeft nu ook info over de Duo, Max en Smart. Terwijl ik daar mee bezig was kwam ik een interessante aankondiging tegen op de website van HDi over de opvolger van de Sigma 8642, namelijk de 8646. Deze gaat waarschijnlijk in Q1 2011 beschikbaar komen en de Smart en Max (waarschijnlijk ook de Due, maar die wordt niet genoemd) kunnen worden omgeruild voor het nieuwe model.

http://dune-hd.com/news/144-future-upgrades.html

Dit bericht staat overigens al langer op de website van HDi, maar ik had het nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:08:
[...]

...Deze gaat waarschijnlijk in Q1 2011 beschikbaar komen en de Smart en Max (waarschijnlijk ook de Due, maar die wordt niet genoemd) kunnen worden omgeruild voor het nieuwe model.

[...]
All our customers for the models made in Taiwan (currently Max and Smart line) should be sure that we'll be supporting them all the time to ensure that they always have the most up to date equipment at their home with minimal expenses.

And of course such upgrade for any of the models will be significantly cheaper than buying a new player.

Dat zal omruilen worden tegen minimale kosten.. :) En hoe minimaal dat zal zijn ....dat wachten we maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hm interessant. Hopelijk niet meer dan een paar tientjes maar dat zal wel wishful thinking zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:44
Reventon schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:28:

dank je !
Ik heb dit probleem ook. Het lijkt te komen door de DUNE die naar het volgende bestand gaat. Je kan dit checken door te kijken wanneer het zich voordoet en dan de file direct te openen in een mediaplayer, je zal zien dat de audio hick precies op de eind/begin file zit. Volgende fw zou dit opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drobanir schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:08:
De startpost is bijgewerkt en heeft nu ook info over de Duo, Max en Smart. Terwijl ik daar mee bezig was kwam ik een interessante aankondiging tegen op de website van HDi over de opvolger van de Sigma 8642, namelijk de 8646. Deze gaat waarschijnlijk in Q1 2011 beschikbaar komen en de Smart en Max (waarschijnlijk ook de Due, maar die wordt niet genoemd) kunnen worden omgeruild voor het nieuwe model.

Dit bericht staat overigens al langer op de website van HDi, maar ik had het nog niet eerder gezien.
De 8646 is helemaal niet zo spectaculair. De 8646 zou eindelijk 1 Gbit Lan ondersteunen. Veel mensen willen dit maar over het nuttig is, is een ander verhaal. Daarnaast zal de 8646 draaien op 800 Mhz ipv 667. Voor de rest nog een paar kleine verschillen. Er zullen dus geen radicaal nieuwe producten op de markt komen.

Eigenlijk zorgt dit er voor dat ALS de Yuixx nog op de markt komt dat de CE3100 nog steeds een courante chip zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 18:53

verbraakje

🚦

beste tweakers,

Is het mogelijk om de dune zonder tv te besturen door middel van een ipad? zo ja werkt dit goed? eventueel een filmpje? dit is namelijk wel mogelijk op de popcorn hour c-200.

Met Vriendelijke Groet,

Sjoerd Verbraak

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Athome schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:55:
[...]
De 8646 is helemaal niet zo spectaculair. De 8646 zou eindelijk 1 Gbit Lan ondersteunen. Veel mensen willen dit maar over het nuttig is, is een ander verhaal. Daarnaast zal de 8646 draaien op 800 Mhz ipv 667. Voor de rest nog een paar kleine verschillen. Er zullen dus geen radicaal nieuwe producten op de markt komen.

Eigenlijk zorgt dit er voor dat ALS de Yuixx nog op de markt komt dat de CE3100 nog steeds een courante chip zal zijn
Additional features over the SMP8642 include support for:

Higher-performance CPU with L2 cache
Transport stream inputs
MLC NAND flash
SPI NOR flash
10/100/1000 Ethernet

To meet the new low-power requirements for CE and set-top box products, the SMP8646 features several standby features, including wake-on-IR, wake-on-LAN, and sleep/standby with DRAM data preserved.

Ik weet niet wat jij dan wel spectaculair vind voor iets wat al in het bovensegment zat maar ik vind dit best wel indrukwekkend. Nee, niet direct nieuwe features, maar die zijn er volgens mij ook niet want de huidige chips ondersteunt alles al (en in theorie meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

verbraakje schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:18:
beste tweakers,

Is het mogelijk om de dune zonder tv te besturen door middel van een ipad? zo ja werkt dit goed? eventueel een filmpje? dit is namelijk wel mogelijk op de popcorn hour c-200.

Met Vriendelijke Groet,

Sjoerd Verbraak
Ze zijn wel bezig om de Dune`s te kunnen besturen via IP.
Niet helemaal wat je vroeg maar het begin is er.

http://www.mpcclub.com/fo...php?p=205505&postcount=29

Oops nog vergeten te vermelden dat ik van de wifimedia shop in Arnhem mijn Base mag omruilen voor een MAX als deze weer binnen zijn.
Uiteraard met bijbetaling.

Vanwege de mogelijkheid tot upgraden mainboard heb ik direct vandaag gebeld.

[ Voor 18% gewijzigd door SteveV op 22-11-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
  • Laatst online: 05-10-2024
PisPix schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:43:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Het lijkt te komen door de DUNE die naar het volgende bestand gaat. Je kan dit checken door te kijken wanneer het zich voordoet en dan de file direct te openen in een mediaplayer, je zal zien dat de audio hick precies op de eind/begin file zit. Volgende fw zou dit opgelost moeten zijn.
ok, gewoon afwachten tot een nieuwe stable firmware uitkomt...nu heb ik 2 HDMI kabels voor niks besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Herkent iemand het volgende: Ik heb sinds vorige week een nieuwe PC met windows 7 (64 bit).
Als ik nu in de verkenner naar mijn dune base 3.0 ga, en ik wil via de eigenschappen (R.muis.knop), kijken wat de vrije ruimte van de HDD van de Dune is, geeft hij 0 kB aan.
Als ik hetzelfde doe met de submappen op de HDD, dan krijg ik wel de grootte zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Hier laat ie netjes de used en free space zien met Win 7 64 bit.
Maar dan heb ik wel de HDD aan een drive letter gekoppeld.

[ Voor 7% gewijzigd door SteveV op 22-11-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksch
  • Laatst online: 18-03-2024
ok, dat zou het kunnen zijn, bij vorige xp pc was de dune inderdaad drive:Y
weet alleen niet meer hoe ik dat gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Via de explorer een "netwerk folder" koppelen of "map network drive"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:58:
[...]

Additional features over the SMP8642 include support for:

Transport stream inputs
MLC NAND flash
SPI NOR flash
10/100/1000 Ethernet

To meet the new low-power requirements for CE and set-top box products, the SMP8646 features several standby features, including wake-on-IR, wake-on-LAN, and sleep/standby with DRAM data preserved.

Ik weet niet wat jij dan wel spectaculair vind voor iets wat al in het bovensegment zat maar ik vind dit best wel indrukwekkend. Nee, niet direct nieuwe features, maar die zijn er volgens mij ook niet want de huidige chips ondersteunt alles al (en in theorie meer).
Wat ik dus al aangaf. Met CPU power. Dit kan oa een mooiere GUI opleveren met extra mogelijkheden

Transport stream inputs
Zegt me niets. Maar zou iets met DVB te maken kunnen hebben

MLC NAND flash
SPI NOR flash

De fabrikant van de speler heeft meer keuze vrijheid gekregen voor de te gebruiken geheugen chips. Wij als gebruiker merken daar niets van.

10/100/1000 Ethernet
Dit gaf ik ook al aan. Toch eindelijk 1 Gbit lan maar echt zinvol is het niet. Aangezien 100 Mbit ook voldoende is.

several standby features
De Dune kent nu ook 2 standby standen.

including wake-on-IR
Zit er nu ook al in. Hoe start aparaat anders op

wake-on-LAN
Ik weet niet welke nuttige functie ik hier aan moet hangen. Het nu zo dat als de Dune in standby staat, de NAS functie gewoon blijft werken

sleep/standby with DRAM data preserved
Zal me niet verbazen het als dit nu ook al mogelijk is. Het is en blijft marketing.

Nieuwe features welke interessant zijn maar er niet in zitten.
HDMI 1.4
Blu-Ray 3D support. En dan bedoel ik niet de Side-by-Side varianten die nu ook al ondersteunt worden maar echt Full Frame 3D.

Ik blijf dus bij mijn mening dat de nieuwe chip niet bijster interessant is. Je zegt het zelf al; "De huidige chip speelt alles ook al af". Daar is dus weinig te halen, behalve 3D support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik quote het volledige blok van de site omdat jij zelf maar 2 dingen concrete dingen noemde die wat mij betreft niet eens volledig zijn. Je noemde de cpu speed terwijl er ook L2 cache bij zit (wat mijns inziens belangrijker is dan meer mhz) en je noemt gigabit wat de huidige ook al heeft. Dat laatste klopt maar is experimenteel en niet officieel ondersteunt. Met deze chip zal dat veranderen. Of het ook zin heeft laat ik verder in het midden.

Jij vind het allemaal niets, ik vind dat het wel wat is. Je veegt al die power management features van tafel met argumenten die nergens op gebaseerd zijn. Ik doe verder geen uitspraken maar in plaats van vooraf te zeggen dat het allemaal niets is ben ik iets enthusiaster en hoop ik dat bijvoorbeeld het stroomverbruik en warmteontwikkeling in standby dusdanig verbeterd dat de fan uit kan in standby.

En dit is meteen het laatste wat ik er over wil zeggen want we zullen het pas weten als het uitkomt. Ik wilde op dit moment alleen jouw toch wat negatieve en eenzijdige blik wat tegenwicht geven met mijn optimistischere positieve blik :D

Peace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ga vanmiddag mijn Prime 3.0 ter garantie aanbieden bij de winkel. Ding heb ik nu bijna 11 maanden, maar is nu eigenlijk echt niet meer bruikbaar. Geluid dat af en toe wegvalt bij afspelen videofiles. Dvd's die elke x-minuten terugvallen naar het hoofdmenu (van de Dune dus), en Blu-rays waarbij het geluid vaker en vaker wegvalt, tot je na 30/40 minuten meer naar beeld zonder dan met geluid zit te kijken.

Benieuwd wat ze doen, direct omruilen zal er wel niet inzitten, wat zal inhouden dat ik een tijdje zonder kom te zitten :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:44
BM schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:25:
Ga vanmiddag mijn Prime 3.0 ter garantie aanbieden bij de winkel. Ding heb ik nu bijna 11 maanden, maar is nu eigenlijk echt niet meer bruikbaar. Geluid dat af en toe wegvalt bij afspelen videofiles. Dvd's die elke x-minuten terugvallen naar het hoofdmenu (van de Dune dus), en Blu-rays waarbij het geluid vaker en vaker wegvalt, tot je na 30/40 minuten meer naar beeld zonder dan met geluid zit te kijken.

Benieuwd wat ze doen, direct omruilen zal er wel niet inzitten, wat zal inhouden dat ik een tijdje zonder kom te zitten :/
Mijn RMA (defecte voeding) duurde totaal zo'n 2 weken. Ik had hem via 1dayfly gekocht. Die overigens heel netjes de afwikkeling gedaan hebben. Kon hem opsturen naar een antwoordnummer en werd steeds via de mail op de hoogte gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan steeds meer 96khz-24bit bestanden op het internet. Mijn Dune speelt ze gewoon af maar via mijn versterker hoor ik ze niet. Wanner je ze niet hoort op je versterker verbindt dan je Dune en de versterker via de tulpstekkers Rood/Wit op je Dune naar een AUX ingang op je versterker. De Dune heeft ook zelf een converter.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Gister gebeld door Informatique dat ze mijn Dune hadden nagekeken, maar geen problemen hadden geconstateerd. Firmware geupdate naar de laatste versie en ze hebben geen problemen meer kunnen vinden. Apart, want ik ben juist terug gegaan qua firmware om de problemen die ik had weg te werken...

Vanmiddag even ophalen, maar ben benieuwd of ie nu 'ineens' wel goed werkt dan :?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Gisteravond bij wifimedia mijn Base omgeruild voor een Max (met bijbetaling).

Nu is er een mogelijkheid tot het uitzetten van de fan maar dat werd afgeraden (via een popup) als er een HDD is ingebouwd.
Ik merk dat de fan van de Max stukken meer geluid produceert als de Base maar zou ik de fan uit kunnen zetten ?

En tijdens de firmware upgrade werd er gevraagd naar externe opslag capaciteit.
Wat is dat en waarvoor dient het ?
Ik kon het zo snel niet terug vinden in de quickstart guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vreemd ik hoor de fan in mijn max nauwelijks, ik moet mn oor er voor hangen.

Ik heb er een SSD in zitten die geen warmte geeft verder maar ik laat de fan gewoon aan, hoor het niet en stoort me dus ook niet.

Op de HDI site las ik inderdaad dat wanneer er geen HDD in zit EN je de speler niet in een kast hebt staan (dus ventilatie goed is rondom) je de fan uit zou kunnen schakelen.

Persoonlijk neem ik dus het zekere voor het onzekere en laat ik het aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
@Drobanir

Ik probeer jouw CD-case look te maken voor mijn Smart, maar ik krijg het niet voor elkaar (lees: snap er geen hol van).
Ik ben al zo ver dat ik een iconview heb van *.aai van de albumcovers. Maar ik snap niet hoe ik het cd hoesje eromheen krijg.
Kan je een korte beschrijving geven hoe dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Als ik nu een HDi Dune zoek die het volgende kan:
  • BluRay afspelen (hoeft geen 3D te kunnen)
  • netwerk video afspelen, zoveel mogelijk formaten: iso, mkv, avi, wmv, divx, etc...
Al mijn films staan immers momenteel op een synology DS409 met DLNA en SMB ondersteuning + op DVDs en BluRays. Ik hoef dus geen interne HDD.

Welk model moet ik dan kiezen? Als ik naar de pricewatch kijk is de goedkoopste de Dune HD Smart HD1, maar als ik die vergelijk met de B1 en D1 dan zou die minder formaten ondersteunen. Is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Smart B1 heeft een fysieke Blu-Ray drive. De B1 (met Blu-Ray drive en zonder display) H1 (met display en zonder blu-ray drive) en D1 (zonder display en zonder blu-ray) ondersteunen verder allemaal exacte hetzelfde hoeveelheid bestandsformaten.

Als ik het goed begrijp is in jouw geval de Smart B1 het apparaat. Als je bedoelt met Blu-Ray, de geripte schijf op je netwerk, dan is de Smart D1 goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Plexxodus: Ik doe dat met Dune Explorer 2.0.6.0. Selecteer "Audio CD shadow" uit de template pull-down menu, selecteer een folder waar een album in zit, plaats de afbeelding in je kopieerbuffer (copy), klik met de rechtermuisknop binnen de cdhoes en kies "Paste image". Meer is het niet. (*klik*)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RuMmUvPh6n5Tuq2H3tiy7WxZ/medium.png

@needless to say: lees de introductie uit de startpost, misschien dat dat e.e.a. duidelijk maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Drobanir op 28-11-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Drobanir schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:06:
@Plexxodus: Ik doe dat met Dune Explorer 2.0.6.0. Selecteer "Audio CD shadow" uit de template pull-down menu, selecteer een folder waar een album in zit, plaats de afbeelding in je kopieerbuffer (copy), klik met de rechtermuisknop binnen de cdhoes en kies "Paste image". Meer is het niet. (*klik*)

[afbeelding]
Het werkt, tnx!
Nu nog even zoeken naar het goed krijgen van alle icons en indeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Als je Bluray images afspeelt, kan de HDI Dune ook DTS-HD downmixen naar 2-kanaals stereo? Ik vraag me dit af omdat ik momenteel nog een oude Bose 2.1 set heb staan die geen HDMI passthrough of optical input heeft.

M'n geplande opstelling: BRD.ISO (NFS) > ethernet > HDI Dune Prime 3.0 > 3.5'' jack > Bose 2.1 set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBurger schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:16:
Als je Bluray images afspeelt, kan de HDI Dune ook DTS-HD downmixen naar 2-kanaals stereo? Ik vraag me dit af omdat ik momenteel nog een oude Bose 2.1 set heb staan die geen HDMI passthrough of optical input heeft.

M'n geplande opstelling: BRD.ISO (NFS) > ethernet > HDI Dune Prime 3.0 > 3.5'' jack > Bose 2.1 set
Ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathbovy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-01-2021
Ik heb mijn HDI Dune Max in de verkoop gezet.
Vond het maar niks, daar ik reeds een XBMC htpc heb en een ps3.

zie hier: V&A aangeboden: HDI Dune HD Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Wat vreemd. Ik heb net een paar dagen een Smart B1 in huis, en ondanks dat ik nog geen succes heb gehad met een maken en mounten van een NFS share, lukte het connecten naar een (windows 7) gedeelde schijf zonder al te veel problemen. (Heb wel een win7 useraccount hiervoor aangemaakt, en connect niet naar servernaam, maar naar IP)

Een succesvolle verbinding blijft natuurlijk afhankelijk van zowel de Dune, als ook het netwerk, en de host van de netwerkshare.

Blijft natuurlijk dat de meerwaarde ver te zoeken is als je al een PS3 en XBMC hebt staan. Welke extra functionaliteit vond je de E500 waard?

[ Voor 13% gewijzigd door TMoose op 30-11-2010 11:31 ]

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwborst
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 11:46
Hoi,

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Prime. Hij bevalt uitstekend en middels 3 externe harddisks van 2 TB speel ik de audio en video bestanden af. Deze heb ik d.m.v. Yadis (video) en Dune Explorer (audio, bedankt Drobanir voor de voorzet) van art work voorzien, ziet er perfect uit. Alleen vindt ik het irritant dat ik tussen de harddisks moet switchen om de desbetreffende media te selecteren. Ik zou graag mij video bestanden (op 2,5 harddisks) in 1 overzicht willen zien, voor audio vindt ik dat niet belangrijk dat staat in 1 directory. Is dit mogelijk en zo ja hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Ik ben gisteren met Zappiti aan het spelen geweest, en daar kun je eenvoudig meerdere mappen aangeven waar je media te vinden is. Ook al staat het op verschillende netwerkshares. Het komt uiteindelijk in 1 overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwborst
Geldt dit ook voor zgn stand alone situatie?
Mij Prime is niet aangesloten op een netwerk... ik koppel de harddisks los en sluit deze aan op een PC om nieuwe content toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jwborst schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:01:
Hoi,

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Prime. Hij bevalt uitstekend en middels 3 externe harddisks van 2 TB speel ik de audio en video bestanden af. Deze heb ik d.m.v. Yadis (video) en Dune Explorer (audio, bedankt Drobanir voor de voorzet) van art work voorzien, ziet er perfect uit. Alleen vindt ik het irritant dat ik tussen de harddisks moet switchen om de desbetreffende media te selecteren. Ik zou graag mij video bestanden (op 2,5 harddisks) in 1 overzicht willen zien, voor audio vindt ik dat niet belangrijk dat staat in 1 directory. Is dit mogelijk en zo ja hoe??
Is een NAS of een computer met Windows Home Server niet iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwborst
Athome schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:45:
[...]

Is een NAS of een computer met Windows Home Server niet iets voor jou?
Als dat de enige oplossing is dan moet ik daar misschien wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nee dat is niet de enige oplossing. Met yaDIS kan je ook meerdere mappen toevoegen die op verschillende schijven staan, in jouw geval de verschillende harddisks die je aan je Prime hebt aangesloten.

Ik ga er dan wel even van uit dat je de harddisks tegelijkertijd er aan hebt hangen en dat ze allemaal benaderbaar zijn. Die disks zouden via het netwerk ook beschikbaar moeten zijn voor yaDIS waarin je aangeeft dat de disks dus lokaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwborst
InflatableMouse schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:17:
Nee dat is niet de enige oplossing. Met yaDIS kan je ook meerdere mappen toevoegen die op verschillende schijven staan, in jouw geval de verschillende harddisks die je aan je Prime hebt aangesloten.

Ik ga er dan wel even van uit dat je de harddisks tegelijkertijd er aan hebt hangen en dat ze allemaal benaderbaar zijn. Die disks zouden via het netwerk ook beschikbaar moeten zijn voor yaDIS waarin je aangeeft dat de disks dus lokaal zijn.
De harddisks zijn alle drie aangesloten op de Prime....binnenkort komen er zelfs nog twee bij( met een hub)
Als ik het goed begrijp zal de Prime dus wel via ethernet aan PC gekoppeld moeten zijn om in yaDIS aan te geven dat de disks locaal zijn? Want ik gebruik de Prime eigenlijk als stand alone met een aantal USB schijven.
Ik koppel de harddisks aan een PC om nieuwe content toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Als je weet hoe je prime de lokale schijven benadert, dan kun je de schijven afkoppelen, aan je PC hangen en de metadata / covers organiseren met yadis / zappiti, en vervolgens de schijf terughangen aan de prime. Maar dan moet je wel weten op welke locatie de prime de schif mount, en dit dient ook stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Klopt inderdaaad, maar ik wil er wel bij zeggen dat ik vind dat je het heel erg omslachtig doet voor iets wat eigenlijk heel gemakkelijk kan zijn. Je Prime heeft niet voor niets een netwerk aansluiting ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwborst
InflatableMouse schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:43:
Klopt inderdaaad, maar ik wil er wel bij zeggen dat ik vind dat je het heel erg omslachtig doet voor iets wat eigenlijk heel gemakkelijk kan zijn. Je Prime heeft niet voor niets een netwerk aansluiting ...
Misschien is dat wel zo maar ik heb dan ook totaal geen verstand van netwerken.
Voor mij is dit een prima oplossing met twee kleine kinderen die m'n dvd's en BR's als speelgoed gebruiken.
Het zou mooi zijn als het kon zoals ik hier voorstelde, maar het is geen drama.
Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
spanx schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:34:
Bedankt, ik heb hem nu ingesteld op 8 bits... 10 bits ging ook fout....

Waarom zitten deze opties er in als er te veel data over de lijn gaat?
Er gaat niet te veel data over de lijn. Bij mij werkt het wel zonder witte pixels op 12-bit. Waarschijnlijk gebruik je lange/mindere kwaliteit kabels.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Inmiddels 2 andere kabels gebruikt

1x (noname) HDMI v1.3 - 3 euro
1x (luxe kabel chinees merk) zat bij Med8ter

noname kabel - FAIL
Luxe geshielde HDMI kabel van mijn Med8ter - PERFECT

staat nu op 12 bits en nergens problemen mee :)

x.y.color // deep.color here i come

(heb ook een sony versterker met x.y.color en tv die dit ondersteund, sammy LE40B650)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Wie weet hoe ik met MyMovies een NFS koppeling maak (die werkt :P)?

De situatie is als volgt:

Als opslag een QNAP TS-119, MyMovies geinstalleerd op m'n PC en vanuit m'n Dune een snelkoppeling naar mn map films gemaakt op basis van NFS (al maakt dit in wezen niet uit)

Ik heb nu met MyMovies al mn films laten inscannen en de info aangepast daar waar nodig. Vervolgens bij "extra->opties->meta-data opslag" alles uitgevinkt behalve "Sla meta-data op voor HDI Dune (AAI bestanden)". Daarna via de knop "Configureren" alles ingesteld, de instellingen zijn als volgt:

De Dune index Location: \\MijnNas\Multimedia
Bij Path Configuration gekozen voor NFS, het absolute pad ziet er dan zo uit: nfs://MijnNas:/Multimedia

Hierna pas ik deze instellingen toe en druk ik op de knop "Update". Alles wordt dan goed weggeschreven naar de locatie die ik gedefinieerd heb. Ik kan dan met de Dune die map openen en door de gegenereerde index heen lopen, films en categorien worden allemaal goed weergegeven. Echter, wanneer ik op "play" druk bij een film hangt de Dune, er gebeurd helemaal niks. Uiteindelijk na soms wel 5 min wachten komt er een error melding waarin gezegd wordt dat het pad niet geopend kan worden. Ik heb dat pad nagekeken (staat in de gegenereerde folder gedefinieerd) en daar lijkt alles te kloppen. Het pad ziet er zo uit:

media_url=nfs://MijnNas:/Multimedia:/video/300/300 - 1080p.wmv

Ik ook nog lopen spelen met de dubbele punten die gebruikt worden maar kan geen verschil ontdekken. Weet overigens ook niet waar deze voor dienen.

Wie weet waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 21:52
Sinds gisteren heb ik een Dune prime waarmee ik problemen heb. Ik ben nog niet erg ervaren met het apparaat en misschien heeft iemand een oplossing.

Ik heb problemen met het afspelen van grotere bestanden. Het zijn vooral .mkv's en enkele .wmv's die niet af willen spelen. kleinere bestanden en .iso's spelen perfect af.

Gisteren heb ik een USB harddisk aangesloten op de Prime. Hierop staan enkele films en series die ik voorheen met mijn laptop afspeelde. Nu heeft de mediaspeler van enkele fims (.mkv en .wmv's) bestandenmappen gemaakt met daar bestanden in die genummerd zijn vanaf 1. Hier gaat het om bestanden (films) groter dan 4gb. Op het moment dat ik op de bestandenmap op play druk krijg ik de tekst te zien 'afspeellijst is leeg'. Met de onderliggende bestanden wordt niks gedaan.

Ik heb de firmware geupdate naar 1555 en na gebrek aan verbetering naar 2027. Ook heb ik een usb stick van 4Gb als systemdisk ingesteld volgens de procedure die vermeld wordt op de site van Dune.

Is het misschien mogelijk dat de machine niet om kan gaan met de harddisk, of met de bestanden die er op staan? Is er een een methode om te controleren of de bestanden die ik gebruik van voldoende kwaliteit zijn?

Ik vraag mij af of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem of dat er misschien oplossingen zijn?

Bij het zoeken op GoT en andere fora ben ik nog geen klachten tegengekomen die in de buurt komen van die ik ervaar.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:03
Ik heb er geen harddisk op aangesloten, maar als ik zie dat ie bestanden van 4GB aanmaakt denk ik aan ondersteunde bestandsgroottes. Zoek eens op ondersteunde bestandssystemen van de Dune.

graag gedaan!

[ Voor 4% gewijzigd door jopie op 03-12-2010 09:32 . Reden: bedanken voor bedankje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 21:52
Ja, inderdaad. De harddisk die ik had aangesloten blijkt ineens Fat32 te zijn. Nu een andere disk geformateerd te hebben als ntfs lijkt er niks meer aan de hand.

Bedankt.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Laatst online: 17-09 17:43
Na lange tijd weer verdiept in de scrapers. Omdat de ontwikkeling van Dune Explorer tot stilstand is gekomen ben ik toch maar eens uitgeweken naar Zappiti. Yadis vind ik niet fijn weken.

Ik lees niet heel veel op dit forum over Zappiti, maar de laatste versie heeft me positief verrast! :)

Ik had in notime mijn collectie gescraped en geordend. Wel wat werk gehad in het goed benoemen van tv-serie-episodes (S0xExx) en één tegenspartelende serie (BBC Life 2009).

Eén movie-hickup: het scrapen van films die als video_ts map op de schijf staan, werkt nog niet lekker. Iedere vob-file wordt als apart item herkend. Samenpakken in een ISO-bestand is mijn workaround.

Ik ga nu proberen mijn muziekcollectie om te gooien naar de stijl van Zappiti. Ik heb daar alle covers al in orde. Zie mijn eerdere posts

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een yadis vraag. Ik heb mijn films als volgt op mijn nas staan:

hoofdmap: films
submappen: nieuw en classics

Ik exporteer de filmkaarten met de optie "fundamenteel"' Dan heb ik geen index en geen _yadis bestand op m'n nas in de map films.

Als ik nu een film kopieer van de map nieuw naar classics dan moet ik opnieuw de film laden en de gegevens ophalen.
Is er geen oplossing dat de je een film kopieert en dat de gegevens (filmkaart e.d.) in takt blijven c.q. meegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor zover zou het met de meest simpele oplossing moeten werken. Geen idee of dat die fundamenteel is, maar het is die optie waarbij het scherm zo klein mogelijk is.
Volgens mij staat er dan in het dunefolder.txt bestand dat hij 1 map terug moet kijken.
Dan zou het geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:52:
Voor zover zou het met de meest simpele oplossing moeten werken. Geen idee of dat die fundamenteel is, maar het is die optie waarbij het scherm zo klein mogelijk is.
Volgens mij staat er dan in het dunefolder.txt bestand dat hij 1 map terug moet kijken.
Dan zou het geen probleem mogen zijn.
Ja fundamenteel is inderdaad het meest kleine scherm. Toch werkt het niet. Als ik een film kopieer dan zie ik hem 2x staan in yadis. waarvan 1x met alle gegevens (de oude map) en 1x zonder (de nieuwe map).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steva02
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Vanacht via de MPC club bij divxplayer.nl de Prime 3.0 besteld. Ze hadden een speciale aanbieding: de eerste 50 bestellingen voor maar 279 euro. Ik heb er gelijk een harde schijf van 640 gb in laten zetten, was maar 64 euro. Dus ik was in totaal 343 euro kwijt voor dit mooie apparaat met blue ray en harde schijf. Dus voor diegene die lid zijn van MPC haast je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik ben rond aan het kijken voor een Media-player met een Blu Ray lezer.
Mijn oog is gevallen op een Hdi Dune Prime 3.0, maar nu lees ik op het
internet dat er veel gevallen zijn dat die media-player als de Blu Ray lezer
draait veel herrie maakt, is dit nu nog het geval of is dit alleen bij de
eerste lichting van deze players.
Of weet iemand nog andere alternatieve, mijn eisen zijn
- Een Blu Ray lezer ingebouwd
- Optische uitgang voor digitale geluid naar de versterker
- Alle video bestanden zoals TS - VOB - MKV doorgeven met geluid

Ik ga hem niet aan een NAS hangen maar wel een externe harddisk
met gedownloade films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Laatst online: 17-09 17:43
riesjaar schreef op zondag 05 december 2010 @ 07:16:

met gedownloade films.
Ik heb dezelfde opstelling als jij wilt. Dune met een 1 TB eSATA externe harddisk (in een passief gekoelde icybox). Werkt prima wat bij betreft. Harddisk is via het netwerk gewoon toegankelijk.
Wat betreft de BluRay speler: Het ding is geen topkwaliteit. Ik heb ook getwijfeld ivm de berichten, maar toch de koop gedaan. Ik heb eigenlijk geen last.
Het is op internet een verhaal dat vooral veel doorverteld wordt. Probeer in de winkel anders of je mag luisteren. Kun je bepalen wat je er zelf van vindt.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb mijn Dune Max nu 2 weken en hij bevalt prima. Alleen de afstandsbediening is waardeloos (heel goed richten en knopjes goed indrukken) maar dat los ik wel op via mijn Harmony.
Ik werk met yaDIS voor mijn films en dat gaat ook prima.

Nu wil ik het hoofdscherm ("thuis") aanpassen zodat ik middels mooie icoontjes meteen naar mijn films, muziek en foto's kan. Ook dat lukt goed door gebruik van aangepaste dune_folder.txt bestanden.

Ik zou alleen graag de volgorde van de iconen op het hoofdscherm aanpassen. Dat lukt me nog niet.
Ik zou bijvoorbeeld eerst de iconen van mijn films, muziek en afbeeldingen zien en dan pas de optische drive, dune hdd en network browser.

Weet iemand of dit kan en zo ja hoe ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik weet niet zo goed welke Dune ik moet kiezen.
Wat ik ermee wil doen is hem als mediaplayer gebruiken(:+), dan wel door te streamen vanaf een upnp server/windows7 file sharing, dan wel vanaf de interne(voorkeur) of externe hdd. Het is ook prettig als ik hem als NAS kan gebruiken en er het e.e.a. mee kan downloaden (bij voorkeur news, maar dat kan volgens mij nog niet).
Ik hoef geen blu-ray speler erin te hebben zitten. Ik wil natuurlijk graag hoge bitrate HD films kunnen afspelen en ISO's etc, maar dat kunnen ze volgens mij allemaal wel.

Een belangrijk aspect is dat ik IPTV kan afspelen die ik van me glasvezel provider binnen krijg, daar zit geen encryptie op en ik weet dat er dune gebruikers zijn die het al gebruiken. Als ik de specs moet geloven kan dat ook op alle spelers, als ik kan opnemen is dat ook erg handig natuurlijk

Het is alleen de vraag of ik dan uit kan met de goedkopere lite of smart varianten die ze hebben. Ik kan er moeilijk achter komen wat nou het voordeel is van bv de HD base t.o.v. de smart varianten.
Ik zie de Dune HD Smart H1 staan op de site, dat lijkt best interessant omdat je er een 3,5" HDD in kunt zetten, aan de andere kant lijkt de lite ook aan de eisen te voldoen, behalve dat je er een 2,5" HDD in moet stoppen.
Moet ik nou gewoon de goedkoopste nemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De lite heeft een andere chip (zelfde als WD TV Live geloof ik), waardoor je deze niet 1 op 1 kunt vergelijken met de andere modellen van uit de Dune serie. De Smart serie heeft dezelfde chip als de Base/Prime en zijn gewoon meer variaties op een bekend thema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
riesjaar schreef op zondag 05 december 2010 @ 07:16:

met gedownloade films.
Ehm, als je dit topic had gelezen, had je geweten dat er al enige tijd nieuwe modellen zijn waarbij de drive geen lawaai maakt. En wat heet lawaai. Ikzelf heb er wel iets last van dat hij fluit. Op zich niet heel erg, maar in rustige scenes hoor je het wel degelijk en kan het iritant zijn. Ik heb dan ook een ouder model.
Wellicht dat ik die nog eens ga ruilen.

De nieuwe modellen waarvan het me lijkt dat die eigenlijk alleen nog maar te krijgen zijn, hebben dit probleem niet.
Pagina: 1 ... 12 ... 72 Laatste