Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:16

TMoose

Mooooooose !!

Is het trouwens mogelijk om de smb share die standaard aangemaakt wordt op de dune (Smart B1) als je een externe schijf aansluit te voorzien van een wachtwoord? Het lan hier is gedeeld, en om nu meteen iedereen te laten meegenieten gaat me een beetje ver :)

En een andere vraag, zijn er nog speciefieke eisen of ervaringen wat betreft het kijken naar realD 3D media? Ik ga waarschijnlijk binnenkort mijn TV vervangen, en dan zou het leuk zijn als de TV ook op dit vlak goed samenwerkt met de Dune.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zonder alle reviews en soorten van de Dune te gaan bekijken : weet iemand of er een dune model beschikbaar is waarmee men handmatig een cd/album kan starten zonder hiervoor de tv aan te zetten? Dus via het lcd scherm?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb het nog niet geprobeerd met een cd, maar je kunt voor de verschillende optische media automatisch afspelen instellen. Lijkt me dat je dan de rest met de AB kunt doen. (Ik heb een B1 en dus geen display, maar dat display schijnt niet heel veel functionaliteit te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 20:13

WWJD

*pluh*

Ik ben ook benieuwd of dit kan!
Weet iemand of er al uitbreidingskaarten voor de Dune Max zijn? Ik hoop op een DVB-S tuner zodat ik alles via 1 apparaat kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386299

Zoals beschreven bij de vragen en antwoorden is er de mogelijkheid om de Harmony remotes te gebruiken

Nu heb ik net een D1 ontvangen en vroeg ik mij af of deze ook staat onder "dvd-spelers > Dune > Dune BD" zoals eerder beschreven of moet ik hiervoor ergens anders zoeken of indrukken?

Wat mij opvalt is dat zelfs bij onder dvd-spelers > Dune > Dune BD en vervolgens Prime 3.0 een uitroepteken staat als je via de site controleert of de apparaten gaan.

Kan iemand mij helpen

alvast bedankt

grtzz

jos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 11:40
Ja, ik heb gewoon de Dune Prime 3.0 gepakt voor mijn B1. Met een D1 zou ik voor de Dune Base 3.0 gaan. Die staat dan weer niet onder DVD spelers, maar onder Media Center PC's.
Enige probleem wat je hebt is dat de 'ok' toets op de harmony gekoppeld is aan 'select' (geldt zowel voor Prime als voor Base).

met 'select' markeer je items, je kunt dus niks openen. Nogal een ergernis en dat is heel zacht uitgedrukt, ik bedoel natuurlijk 'f%%cking onwerkbaar'.
Volgens mij staat in het harmony toetsen map scherm wel dat je 'enter' gebruikt. Ik heb dit opgelost door de 'enter' toets handmatig te leren. Op een andere manier kreeg ik het niet voor elkaar (ook niet toen ik handmatig de 'enter' als ander commando leerde en dat commando aan de 'ok' knop koppelde

succes!

PS: dit alles geld voor een Harmony One, ben overtuigd dat andere Harmony's hetzelfde probleem hebben

[ Voor 35% gewijzigd door canth op 06-12-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:03

KillerB

______

Athome schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:50:
De lite heeft een andere chip (zelfde als WD TV Live geloof ik), waardoor je deze niet 1 op 1 kunt vergelijken met de andere modellen van uit de Dune serie. De Smart serie heeft dezelfde chip als de Base/Prime en zijn gewoon meer variaties op een bekend thema
Mooi, dan ga ik denk ik voor de Smart H1 en haal ik er zelf ergens een hdd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steva02
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Er is nieuw interface programma beschikbaar voor de Dune, MCIM oftwel Mediacenter Interface Manager. Filminfo wordt opgehaald uit moviemeter.nl. Er is een eerste RC beschikbaar op http://www.dds-online.nl/.
Het programma zal in de toekomst uitgebreid gaan worden met TV series en muziek. Ook zal het programma in de toekomst geschikt gemaakt gaan worden voor andere mediaplayers. Voor meer info zie het volgende forum: http://forum.wifimedia.eu/viewtopic.php?f=78&t=2636.
Hulde aan de maker!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386299

Als ik een mobile disk in de Smart D1 steek en na het kijken van een film de speler uitzet ( standby dus )

Blijft de mobile disk actief, bij mijn vorige mediaspelers vielen die dan vanzelf uit.
Is dit ergens in te stellen?

thnx alvast

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Mai Pensato schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:24:
Nu wil ik het hoofdscherm ("thuis") aanpassen zodat ik middels mooie icoontjes meteen naar mijn films, muziek en foto's kan. Ook dat lukt goed door gebruik van aangepaste dune_folder.txt bestanden.

Ik zou alleen graag de volgorde van de iconen op het hoofdscherm aanpassen. Dat lukt me nog niet.
Ik zou bijvoorbeeld eerst de iconen van mijn films, muziek en afbeeldingen zien en dan pas de optische drive, dune hdd en network browser.

Weet iemand of dit kan en zo ja hoe ??
Volgens mij kun je de iconen naar het hoofdmenu kopieren. Ik weet alleen even niet via welke toets. Voor zoever ik weet kun je de volgorde van het hoofdmenu niet aanpassen, wel kun je iconen "uit zetten".

[ Voor 3% gewijzigd door MrX_Cuci op 07-12-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 22:52
De nieuwe versie van Yadis (v2.0) komt over 7 a 10 dagen uit volgens Fred.

Oooeeehh, kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122717

Arunia schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:32:
De nieuwe versie van Yadis (v2.0) komt over 7 a 10 dagen uit volgens Fred.

Oooeeehh, kan niet wachten.
Ik kan ook al niet wachten! Eindelijk de film info van moviemeter.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:05
Anoniem: 386299 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:49:
Als ik een mobile disk in de Smart D1 steek en na het kijken van een film de speler uitzet ( standby dus )

Blijft de mobile disk actief, bij mijn vorige mediaspelers vielen die dan vanzelf uit.
Is dit ergens in te stellen?

thnx alvast

Jos
Ja in setup staat ergens bij geavanceerd wat de Smart moet doen bij een power-off, die staat standaard op software-standby. Die moet je dus wijzigen in hardware off. (heb de smart niet bij de hand dus kan je neit exact vertellen in welk menu je moet zijn)
Workaholic schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:06:
Zonder alle reviews en soorten van de Dune te gaan bekijken : weet iemand of er een dune model beschikbaar is waarmee men handmatig een cd/album kan starten zonder hiervoor de tv aan te zetten? Dus via het lcd scherm?
Nog niet met de huidige firmware, maar als je even op mpcclub.com kijkt in het forum, daar heb ik een test firmware neergezet waarhet al wel in zit. (firmware gekregen van HDI helpdesk)
Krijg nu de naam van de mappen in de display te zien.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 13:44
canth schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:10:
Ja, ik heb gewoon de Dune Prime 3.0 gepakt voor mijn B1. Met een D1 zou ik voor de Dune Base 3.0 gaan. Die staat dan weer niet onder DVD spelers, maar onder Media Center PC's.
Enige probleem wat je hebt is dat de 'ok' toets op de harmony gekoppeld is aan 'select' (geldt zowel voor Prime als voor Base).

met 'select' markeer je items, je kunt dus niks openen. Nogal een ergernis en dat is heel zacht uitgedrukt, ik bedoel natuurlijk 'f%%cking onwerkbaar'.
Volgens mij staat in het harmony toetsen map scherm wel dat je 'enter' gebruikt. Ik heb dit opgelost door de 'enter' toets handmatig te leren. Op een andere manier kreeg ik het niet voor elkaar (ook niet toen ik handmatig de 'enter' als ander commando leerde en dat commando aan de 'ok' knop koppelde

succes!

PS: dit alles geld voor een Harmony One, ben overtuigd dat andere Harmony's hetzelfde probleem hebben
Ik heb gewoon de toetsinstelling veranderd van Select naar Enter en het werkte gewoon.

[...]
Ja in setup staat ergens bij geavanceerd wat de Smart moet doen bij een power-off, die staat standaard op software-standby. Die moet je dus wijzigen in hardware off. (heb de smart niet bij de hand dus kan je neit exact vertellen in welk menu je moet zijn)
Dacht dat de harde schijf na tijdje stil viel. Als ik de speler na een tijdje uit standby haal, dan hoor ik toch precies de harde schijf in gang schieten. Dacht zelfs dat het rood led'je beetje dimde. Als je het apparaat net uitzet, brandt het nog redelijk fel. En na tijdje minder fel. (maar moet zeggen dat dat ook inbeelding kan zijn natuurlijk :+ )

En voor de rest. Heb nu de Dune Base een anderhalve maand (gokje) en moet zeggen dat het apparaat, in combinatie met zappiti, perfect werkt. Zit af en toe met een klein minpuntje. Als ik via ftp een paar films wil overzetten, dan durft de Dune er wel eens de brui aan te geven. Moet dan met knop uitschakelen en weer inschakelen. Maar dat gebeurt maar om de zoveel tijd eens dus zo erg vind ik het nu ook niet.

Zit nu sedert gisteren met een ander probleempje. Het kopiëren naar de schijf blokkeerde weer en ik moest dus het apparaat uit- en aanzetten. Dan wis ik gewoon wat er tot dan staat en herbegin ik weer. Nu kan ik die map niet meer wissen. Niet via ftp (filezilla) en niet via windows verkenner. Raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:10
Ik heb bij het afspelen van originele DVD schijfjes veel last van 'random stops'. Het afspelen stopt en ik kom terug in het menu. Ik kan gewoon weer starten en verder kijken. Gisteren gebeurde dit 10 keer in één film. In deze thread wordt het vaker genoemd, maar een oplossing heb ik nog niet gezien.
Heeft iemand wel eens een drive vervangen om te zien of dat helpt?
Ik zou graag een oplossing willen hebben, want dit is knap irritant zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
De genoemde test firmwares verkregen via de HDI helpdesk:
Prime 3.0
Base 3.0

Uitpakken en de diff file naar een USB stickje kopiëren en runnen vanaf je Dune.

Bovengenoemd probleem zou zijn opgelost, evenals de audio problemen met DVD content.

Voor alle andere HDI Dunes check:
http://www.mpcclub.com/fo...hread.php?t=25133&page=19

Nieuwe zaken die ik heb kunnen ontdekken:
DVB-T opties toegevoegd
SMB server opties toegevoegd (wijzigen server naam en omschrijving, in en uitschakelen SMB server)
Built in display opties (geeft op display aan wat je aan het kijken / browsen bent) Handig voor audio!
2 seconden gap wanneer een volgende audio track wordt gestart lijkt te zijn verdwenen.

[ Voor 30% gewijzigd door MrX_Cuci op 08-12-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
Waarschijnlijk is deze vraag allang gesteld, maar kan deze iig niet terugvinden met de zoekfunctie.
Ik krijg het niet voor elkaar een DIVX met externe ondertitels (SRT) af te spelen.
Heb de ondertiteling en het DIVX bestand ook dezelfde naam gegeven.

Is dit eigenlijk wel mogelijk? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Ja is mogelijk. Gebruik van externe subs moet je inschakelen. Volgens mij staat dat onder encoding bij setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185525

canth schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:10:

succes!

Fout. Ik heb de logitech 895 en net de smart D1 gekocht. In de software gekozen voor mediacenter, dune en vervolgens is er maar 1 optie. Maar enter gaat prima.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971

Voor degenen die interesse hebben in een Nederlandse (!) concurrent van Yadis, Zapitti, DuneX en de Explorers: MCIM is gereleased!

Meer info over hoe je een testversie kan downloaden staat op:
http://forum.wifimedia.eu/viewtopic.php?f=78&t=2636
en
http://www.dds-online.nl/

MCIM is vooralsnog alleen voor films, (nog?) niet voor series en music.
Ik ben inmiddels een fan :-) want
- Koppeling met NL moviemeter.nl
- De interface/indeling/foldersamenstelling icm diverse folders op NAS en HD Base zijn goed te manipuleren.
- Je kan de index eenvoudig op een USB-stick of de HD Base zetten. MCIM laat je originele folder in ieder geval in tact (voegt geen verborgen files/subfolders toe).
- Gebruik van het .jpg waardoor de filmplaat veel kleiner is en lekker snel opent (met name handig omdat ik alles via Wifi-N doe.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 218971 op 12-12-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

ik lees veel over die video mogelijkheden, waarmee de dune voor mij voldoet. Ik heb echter ook nog een heleboel mp3's op mn NAS staan die zo ingedeeld zijn dat ik eigenlijk alleen een shuffle play functie nodig heb. Mijn vraag is;
kan de dune op een share(SMB of nfs) waarin een groot aantal mps in verschillende subfolders staan een shuffle play doen die shuffelt door de verschillende subdirs(een subdir is een album of een artiest met meerdere albums) , zo kan ik een genre shuffelen(bv subdir rock) of een artiest x(subdir x)

zo niet welke mediaserver heb ik extern nodig om dit te realiseren(ik heb een xubuntu server die myIhome nu draait om dit op mn popcornhour te laten doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Ik heb sinds kort een Max, en en een hardeschijf met 3 primary partities ingestopt. Deze partities worden goed herkend. :)
Maar is het ergens intestellen welke parties gebruikt wordt, nu worden de torrents (en nieuwe firmware) naar schijf 3/3 gedownload (ipv 1/3 wat ik eigenlijk zou willen) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik heb de Smart H1 besteld, komt komende week binnen verwacht ik. Ben erg benieuwd en zal wat ervaringen posten als ik de boel heb draaien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19

BM

Moderator Spielerij
DOA schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:12:
ik lees veel over die video mogelijkheden, waarmee de dune voor mij voldoet. Ik heb echter ook nog een heleboel mp3's op mn NAS staan die zo ingedeeld zijn dat ik eigenlijk alleen een shuffle play functie nodig heb. Mijn vraag is;
kan de dune op een share(SMB of nfs) waarin een groot aantal mps in verschillende subfolders staan een shuffle play doen die shuffelt door de verschillende subdirs(een subdir is een album of een artiest met meerdere albums) , zo kan ik een genre shuffelen(bv subdir rock) of een artiest x(subdir x)

zo niet welke mediaserver heb ik extern nodig om dit te realiseren(ik heb een xubuntu server die myIhome nu draait om dit op mn popcornhour te laten doen)
Ik heb een share gemaakt naar mijn muziekbestanden, en die kan ik gewoon geshuffled afspelen. Je kunt van elke map (alles, artiest, album, of hoe je het maar ingedeeld hebt) een playlist laten genereren, en die shuffled afspelen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb de Dune gekocht nadat ik voor de audio tevreden was met de mogelijkheden van squeezeslave (op apart systeempje).

Nu nog de mogelijkheid dat in de dune firmware te integreren, en ik heb weer een kastje minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52382

Vraagje. Ik wil graag mijn muziek af spelen zonder dat ik de tv aan hoef te zetten. Dat is via het gewone display niet mogelijk maar is het wel mogelijk een een extra klein beeldschermpje via usb aan te sluiten? Of heeft iemand een ander goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Anoniem: 52382 schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:02:
Vraagje. Ik wil graag mijn muziek af spelen zonder dat ik de tv aan hoef te zetten. Dat is via het gewone display niet mogelijk maar is het wel mogelijk een een extra klein beeldschermpje via usb aan te sluiten? Of heeft iemand een ander goed idee?
Is ondertussen al wel mogelijk middels de nog niet officiele "test-firmware"
http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=206768&postcount=185

Je krijgt hiermee de map/filenaam in het display te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 11:19
Is het een optie om een stukje over de Smart serie op te nemen in de startpost? Dit omdat op de site niet super duidelijk uitgelegd wordt wat welk systeem precies kan. Volgens mij:

Smart H1: Uitvoering met HD-bay
Smart D1: Uitvoering met display
Smart B1: Uitvoering met Blueray speler

H1 zou je nog een B1 van kunnen maken met een extension module (en vice versa), maar de display versie (D1) kun je verder niks inbouwen toch? Verder sluit een blueray een HD uit, en vice versa ook toch? Ik denk dat de Smart voor veel gebruikers een mooi instapmodel is nl.

Een H1 later uitbreiden met een blueray module is niet erg handig overigens, de meerprijs van een B1 over een H1 is 70E, maar een losse module kost 150E.

Edit: Of zet je zo'n uitbreidingsmodule nu naast de basis?

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 13-12-2010 15:05 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19

BM

Moderator Spielerij
Plexxodus schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:27:
[...]

Moet zeggen dat ik nu eindelijk het idee heb dat dat display er niet voor de sier zit.

Helemaal ideaal is het nog niet, maar het is nu zowaar enigszins bruikbaar zonder tv heb ik het idee. (Nog niet geprobeerd, tv springt vanzelf aan als ik mediacenter gebruik :))

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:21

Matjan

:D

My Movies maakt automatisch de map "My Movies" aan... Hoe kan ik dat veranderen?

Ik kan via mijn Dune de map "My Movies" wel benaderen via de browser en ik kan de inhoud lezen, maar als ik daar een snelkoppeling van wil maken, doet hij dat niet.... Ik zou graag de map My Movies in het main screen willen hebben

"Failed to add shortcut to main screen" Krijg ik te lezen als ik via de browser add to main screen kies. Als ik de naam van de directory verander, maakt My Movies weer een map genaamd "My Movies" aan.

Ik denk dat het komt doordat de Dune geen spaties accepteert in de directorystructuur, want ik heb ook gerobeerd de snelkoppeling te maken via the main screen...

Ik gebruik trouwens windows 7 +Dune HD die allebei in mijn netwerk hangen

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Hydra schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:59:
Is het een optie om een stukje over de Smart serie op te nemen in de startpost? Dit omdat op de site niet super duidelijk uitgelegd wordt wat welk systeem precies kan. Volgens mij:

Smart H1: Uitvoering met HD-bay
Smart D1: Uitvoering met display
Smart B1: Uitvoering met Blueray speler

H1 zou je nog een B1 van kunnen maken met een extension module (en vice versa), maar de display versie (D1) kun je verder niks inbouwen toch? Verder sluit een blueray een HD uit, en vice versa ook toch? Ik denk dat de Smart voor veel gebruikers een mooi instapmodel is nl.

Een H1 later uitbreiden met een blueray module is niet erg handig overigens, de meerprijs van een B1 over een H1 is 70E, maar een losse module kost 150E.

Edit: Of zet je zo'n uitbreidingsmodule nu naast de basis?
Klopt bijna, je kan in de D1 een 3.5" Sata schijf inbouwen en verder kunnen alle losse modules aangesloten worden.
Matjan schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:06:
...maar als ik daar een snelkoppeling van wil maken, doet hij dat niet.... Ik zou graag de map My Movies in het main screen willen hebben
Heb je wel ruimte vrij op de Dune waar je system storage van hebt gemaakt? Anders is het maken van een shortcut inderdaad niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Laatst online: 18-06 13:08
Hydra schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:59:
Is het een optie om een stukje over de Smart serie op te nemen in de startpost? Dit omdat op de site niet super duidelijk uitgelegd wordt wat welk systeem precies kan.
Er stond al e.e.a. over de Smart in de startpost, maar mogelijk was dat niet helder genoeg? Ik heb wat aanpassingen gemaakt.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Laatst online: 09-06 22:14
Plexxodus schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:27:
[...]

Ik heb de HDI SMart B1 gekocht omdat ik dacht dat het display dit toch niet kon weergeven.
Jammer maar helaas.
Is er al een app net zoals voor de popcorn hour die via bijvoorbeeld een ipad of pc zonder dat de tv aanstaat de player kan bedienen en de "gesharde" netwerk bestanden kan laten zien op het ipad scherm en d.m.v. scrollen en play af kan spelen.
Dat zou voor een heleboel muziekfreaks helemaal top zijn denk ik.
Anders toch maar op zoek naar iets met een klein display...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb de testversie (101203_2124_test.dff) er inmiddels ook even op gezet, maar het afspelen van muziek blijft helaas onbruikbaar. Nog steeds vindt er een her-initialisatie plaats van de audio en met mijn versterker geeft dat een pauze van 1,5 - 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Diego27 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:03:
[...]
Is er al een app net zoals voor de popcorn hour die via bijvoorbeeld een ipad of pc zonder dat de tv aanstaat de player kan bedienen en de "gesharde" netwerk bestanden kan laten zien op het ipad scherm en d.m.v. scrollen en play af kan spelen.
Ja dat is er: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=24628
Je moet wel de laatste (niet officiele) firmware op je Dune zetten om IP-control te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 16-06 11:19
Drobanir schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:20:
Er stond al e.e.a. over de Smart in de startpost, maar mogelijk was dat niet helder genoeg? Ik heb wat aanpassingen gemaakt.
Tabelletje met de verschillende smart-uitvoeringen, plaatjes, en wat het verschil is, zou helemaal tof zijn, maar dit is idd ook een verbetering. d:)b
Diego27 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:03:
Ik heb de HDI SMart B1 gekocht omdat ik dacht dat het display dit toch niet kon weergeven.
Jammer maar helaas.
Ja, goed om te weten. Ik ga in Jan een speler komen en voor mij wordt 't waarschijnlijk de D1. Display is wel handig en kan later nog wel de BD uitbreiding kopen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Anoniem: 185525 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:14:
[...]

Fout. Ik heb de logitech 895 en net de smart D1 gekocht. In de software gekozen voor mediacenter, dune en vervolgens is er maar 1 optie. Maar enter gaat prima.....
Kun je iets specifieker zijn? Ik ben bezig met mijn H1, maar ik moet het altijd intypen en dan gaat hij proberen de match te vinden. Wat type je dan in als je onder computers - media center - dune hebt ingevoerd?

Edit: Nevermind

Het is gelukt, voor de gebruikers van een Smart H1 icm een Logitech Harmony One moet je het volgende doen:
Apparaten toevoegen: Computer - Media centre pc - Dune - Dune HD Smart H1. Dan heeft hij hem direct gevonden, daarna even naar knoppen aanpassen en de "OK" knop aanpassen naar "Enter". Standaard zit dit op de "E" rechtsonderaan je AB, maar dat is niet echt handig navigeren.
Verder kun je Return nog koppelen aan je "prev" button(terug naar vorig menu bv), dat navigeert wat makkelijker vind ik zelf. Normaal is dat gekoppeld aan je exit button.

[ Voor 36% gewijzigd door KillerB op 14-12-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

De eerste ervaringen met de Dune Smart H1 zijn erg goed! Hij speelt eigenlijk alles af wat ik tegenkom en heeft ook geen moeite met ISO's en uitgepakte Bluray's etc. Zelfs een bluray van ~40GB wordt zonder problemen afgespeeld. Weliswaar vanaf de HDD die ik in de bay heb zitten, maar dat is ook de bedoeling.

Als ik vanaf me pc bestanden afspeel die op de Dune staan gaat die eigenlijk ook wel goed, behalve als ik diezelfde bluray van 40GB open, die heeft een bitrate van tegen de 40Mbit en dan begint het een beetje te stotteren. Ik zou verwachten dat je iets meer snelheid eruit kunt halen...

Wat me wel opvalt is dat de IPTV stream van mijn glasvezel provider niet helemaal goed gaat. Ik kan de radiozenders prima afspelen middels de m3u file, maar bij de tv zenders heeft hij moeite met HD zenders. Dat snap ik niet helemaal want die bitrate is hooguit 20mbit dus dat zou makkelijk moeten kunnen. De rest van het netwerk heeft er ook geen last van, want vanaf me pc kan ik dat wel makkelijk afspelen.
Iemand nog een idee waarom dit stottert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Plexxodus schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:01:
[...]

Je moet wel de laatste (niet officiele) firmware op je Dune zetten om IP-control te kunnen gebruiken.
Ik zie hier niet zo snel (irule) dat je op je ipad/iphone ook de audiobestanden kan zien.
Heeft iemand er een screenshot van hoe dat er dan uit komt te zien ?

Ps. Welke onofficiele software versie kan ik dan t beste gebruiken?

Ik heb wel zoiets gevonden, maar ben benieuwd hoe bijvoorbeeld een muziekstructuur eruit kan zien !
Afbeeldingslocatie: http://i1120.photobucket.com/albums/l489/xrayx5000/photo1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Diego27 op 15-12-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 22:30

r0_

Matjan schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:06:
My Movies maakt automatisch de map "My Movies" aan... Hoe kan ik dat veranderen?

Ik kan via mijn Dune de map "My Movies" wel benaderen via de browser en ik kan de inhoud lezen, maar als ik daar een snelkoppeling van wil maken, doet hij dat niet.... Ik zou graag de map My Movies in het main screen willen hebben

"Failed to add shortcut to main screen" Krijg ik te lezen als ik via de browser add to main screen kies. Als ik de naam van de directory verander, maakt My Movies weer een map genaamd "My Movies" aan.

Ik denk dat het komt doordat de Dune geen spaties accepteert in de directorystructuur, want ik heb ook gerobeerd de snelkoppeling te maken via the main screen...

Ik gebruik trouwens windows 7 +Dune HD die allebei in mijn netwerk hangen
Dit komt doordat de DUne het niet toelaat om spaties in de naam van het pad te zetten. Wanneer je dus de naam zou veranderen naar "My_Movies" dan kan het wel. Echter, dit is helaas niet werkbaar omdat je dan met updaten van je filmindex in de knoei komt. Ik heb zelf lopen spitten naar een ini file oid waar je dat kan veranderen maar die heb ik niet kunnen vinden. Wellicht heeft iemand anders een slim idee? Overigens wordt hier beschreven dat je direct een snelkoppeling moet kunnen genereren naar de mainpage met de beta versie van MyMovies. Helaas nog niet de tijd gehad om dit te onderzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Laatst online: 00:21

Matjan

:D

r0_ schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:48:
[...]

Dit komt doordat de DUne het niet toelaat om spaties in de naam van het pad te zetten. Wanneer je dus de naam zou veranderen naar "My_Movies" dan kan het wel. Echter, dit is helaas niet werkbaar omdat je dan met updaten van je filmindex in de knoei komt. Ik heb zelf lopen spitten naar een ini file oid waar je dat kan veranderen maar die heb ik niet kunnen vinden. Wellicht heeft iemand anders een slim idee? Overigens wordt hier beschreven dat je direct een snelkoppeling moet kunnen genereren naar de mainpage met de beta versie van MyMovies. Helaas nog niet de tijd gehad om dit te onderzoeken....
Hey bedankt voor je antwoord :D Ik ga ook ff verder knutselen! Ik heb deze vraag ook in het eigen forum van My Movies gepost, maar nog geen oplossing gekregen:D

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

KillerB schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:35:
De eerste ervaringen met de Dune Smart H1 zijn erg goed! Hij speelt eigenlijk alles af wat ik tegenkom en heeft ook geen moeite met ISO's en uitgepakte Bluray's etc. Zelfs een bluray van ~40GB wordt zonder problemen afgespeeld. Weliswaar vanaf de HDD die ik in de bay heb zitten, maar dat is ook de bedoeling.

Als ik vanaf me pc bestanden afspeel die op de Dune staan gaat die eigenlijk ook wel goed, behalve als ik diezelfde bluray van 40GB open, die heeft een bitrate van tegen de 40Mbit en dan begint het een beetje te stotteren. Ik zou verwachten dat je iets meer snelheid eruit kunt halen...

Wat me wel opvalt is dat de IPTV stream van mijn glasvezel provider niet helemaal goed gaat. Ik kan de radiozenders prima afspelen middels de m3u file, maar bij de tv zenders heeft hij moeite met HD zenders. Dat snap ik niet helemaal want die bitrate is hooguit 20mbit dus dat zou makkelijk moeten kunnen. De rest van het netwerk heeft er ook geen last van, want vanaf me pc kan ik dat wel makkelijk afspelen.
Iemand nog een idee waarom dit stottert?
Voor degene die hier ook problemen mee hebben.... de laatste beta firmware installeren lost het stotteren met hoge bitrate IPTV zenders op! Het werkt nu prima, nu nog even aan de slag om een paar mooie playlists te maken met icons enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10
Ik ben van plan om een Dune + interne HDD aan te schaffen, en ik vraag me even af of er functioneel een verschil is tussen de opties 'Dune Base + HDD' en 'Dune Smart D1 + HE module + HDD'. NAS functie etc. werken in beide gevallen hetzelfde? De tweede optie is op zich wel interessant, omdat je dan die (nogal lelijke) HE module uit het zich kunt zetten.

Wat me overigens ook nog niet duidelijk is: werkt die NAS functie ook als de speler zelf in standby staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb geen HD in mijn Dune, maar ik kan wel een ingestoken USB stick benaderen als de Dune in stand-by staat, dus ga er van uit dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10
Da's dan alweer een pluspunt (niet dat ik dat nodig had, dat ding komt er toch wel :)).

Zit ik nog een beetje met mijn eerste vraag. Ik ben van plan al mijn muziek en series op die HDD te zetten (en de menu-weergave daarvan flink op te leuken, natuurlijk). Zou het benaderen van deze collecties vanuit het hoofdmenu anders gaan op de Base met interne HDD dan bij de D1 + HE optie? Ziet het apparaat bij die laatste optie de HDD in de HE module als een USB schijf, en maakt dat eigenlijk verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Als je naar de plaatjes kijkt op de site van HDi (zie links in start post), dan zie je dat de HE-unit via usb wordt aangesloten. Maar ik denk niet dat het uitmaakt hoe hij aangesloten wordt. De prestaties via eSata (wat ik gebruik op mijn Prime) liggen waarschijnlijk hoger, maar omdat het netwerk maar 100Mb is, heb je daar geen voordeel aan.

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

De HE gaat waarschijnlijk via USB omdat de BE wel sata nodig heeft.

Anoniem: 387860

Vraag: Ik ben nu ongeveer 1 jaar in het bezit van een Dune Prime 3.0 met interne 1 TB harde schijf met de laatste stabiele firmware. Eigenlijk nooit problemen mee gehad, tot kort (1,5 maand) geleden. Bij het afspelen vanaf de interne harde schijf, valt de Dune na een bepaalde periode uit en komt weer uit bij het startscherm, waar de bestandsnaam niet meer zichtbaar is. Het enige wat helpt, is een harde herstart (knop op de Dune gebruiken). Ik vermoed dat het te maken heeft met de warmte van de interne harde schijf (hij wordt wellicht te warm en de harde schijf sluit zichzelf dan af). Aangezien ik dit probleem eerder niet had, zou dit kunnen liggen aan het feit dat mijn harde schijf steeds voller wordt?

Herkent iemand dit probleem?

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Het zou niet afhankelijk mogen zijn van hoe vol je schijf is. Als de warmte het probleem is, dan zou ik als eerste gaan kijken of zich ergens stof ophoopt.

Anoniem: 387860

TMoose schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:23:
Het zou niet afhankelijk mogen zijn van hoe vol je schijf is. Als de warmte het probleem is, dan zou ik als eerste gaan kijken of zich ergens stof ophoopt.
Hoe zou ik dit kunnen doen? Je mag het apparaat immers niet opmaken ivm garantie. Sorry als dit een domme vraag is btw...

• Drobanir
Kijk of geen van de aanwezige openingen verstopt zit. Voel ook eens hoe warm het apparaat wordt.

Wanneer doet het probleem zich voor? Vaak al snel (= waarschijnlijk geen warmte probleem) of pas als hij een tijdje aan staat (=mogelijk toch)?

• Drobanir
Het is mogelijk om op uw favoriete mediaspeler te stemmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Dune heeft de HD Base 3.0 end-of-life verklaart en de Duo als opvolger aangedragen. De Duo lijkt op de Max, maar heeft in plaats van een Blu-ray loader aan de linkerkant ruimte voor een tweede harde schijf. Daardoor heb je maximaal 4TB opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ter info, ik kan met de Smart H1 (met hotswap bay) ook in standby de HDD bereiken vanaf het netwerk. Alleen is die 100mbit eigenlijk wel te traag om echt flinke films erop te zetten. Maar daarom heb ik ook de H1 gekozen, je kunt dan vrij eenvoudig je HDD eruit trekken, en in mijn pc kast kan ik aan de bovenzijde in een slede laten glijden zodat die aan de sata hangt.
Enige probleem is dat ik moet rebooten dan, maar dat is misschien nog in te stellen met W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

KillerB, je moet in je BIOS je controller als AHCI instellen, dan heb je als het goed is HotPlug support.

Echter als je dat nu doet start je Windows niet meer op. Je moet even zoeken op het internet want er zijn wel manieren om van te voren de drivers te installeren en een reg hack toe te passen. Als je dan reboot en je BIOS aanpast start Windows met de juiste driver op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik ben net in het bezit van een Dune HD Max en druk bezig om alle films en series netjes te krijgen op mijn NAS. Ik gebruik hiervoor DuneX (werk met een iMac)

De subtitles werken prima, maar heb in dezelfde film directory, vaak ook een 2e subtitle staat.

Bijv:

Kon het op google of in dit forum niet terugvinden, maar is het met de Dune mogelijk die 2e sub te selecteren zonder dat je de naam hoeft aan te passen?

Hetzelfde probleem heb ik ook met een mkv filme met meerdere audio ac3 bestanden. Is het mogelijk een ander ac3 audio bestand met de film af te spelen? Met VLC player op de computer is dat geen probleem

[ Voor 18% gewijzigd door Amsterdamski op 18-12-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

InflatableMouse schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:24:
KillerB, je moet in je BIOS je controller als AHCI instellen, dan heb je als het goed is HotPlug support.

Echter als je dat nu doet start je Windows niet meer op. Je moet even zoeken op het internet want er zijn wel manieren om van te voren de drivers te installeren en een reg hack toe te passen. Als je dan reboot en je BIOS aanpast start Windows met de juiste driver op.
Ik heb alles al op AHCI staan ivm de SSD, ik heb nu "Hotswap" geïnstalleerd, eens kijken of het daarmee werkt...

ja dat werkt wel.... prima zelfs :)

[ Voor 3% gewijzigd door KillerB op 18-12-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Heeft iemand nog een idee hoe je "on the fly" zonder allerlei ingewikkelde trucs via je ipad of iphone de mappenstructuur kan zien van de nas bestanden die je op je dune hebt geshared kan zien staan?
Ik heb zoals hier al eerder vermeld verschillende programma's geprobeerd, maar die stijgen mij eerlijk gezegd een beetje boven de pet !!
Ik wil namelijk zonder dat de tv aan hoeft mijn muziek bestanden op mijn versterker afspelen, en er zullen er vast meer dan mij zijn die dat graag willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Die vraag deel ik ook Diego ;). Volgens mij is het alleen mogelijk momenteel om de IR functies via IP te sturen. Er staat ook een applicatie ergens waarmee dit mogelijk is (gewoon een html file).

Lees hier maar even... http://www.mpcclub.com/forum/archive/index.php/t-25555.html

Ik heb er even naar gekeken maar eigenlijk heb je er niet zoveel aan. Je wil gewoon door je muziek bladeren en dat is niet mogelijk. Dan moet er echt een app geschreven worden voor de Apple en Microsoft producten en moet de Dune de ondersteuning ook wel wat uitbreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amsterdamski schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:58:
Ik ben net in het bezit van een Dune HD Max en druk bezig om alle films en series netjes te krijgen op mijn NAS. Ik gebruik hiervoor DuneX (werk met een iMac)

De subtitles werken prima, maar heb in dezelfde film directory, vaak ook een 2e subtitle staat.

Bijv:

Kon het op google of in dit forum niet terugvinden, maar is het met de Dune mogelijk die 2e sub te selecteren zonder dat je de naam hoeft aan te passen?

Hetzelfde probleem heb ik ook met een mkv filme met meerdere audio ac3 bestanden. Is het mogelijk een ander ac3 audio bestand met de film af te spelen? Met VLC player op de computer is dat geen probleem
Een tweede externe sub kan ik niet zeggen maar je zou kunnen proberen om de .AVI en de subs samen een MKV te stoppen (mkvtoolnix gebruiken). Je kunt namelijk wel meerdere interne subs hebben.

Je hebt een knop "audio" op de afstandsbediening. Je hiermee kun je wisselen van audiotrack binnen de formaten die het toestaan (MKV, DVD, Blu-Ray)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
Athome schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:29:
[...]

Een tweede externe sub kan ik niet zeggen maar je zou kunnen proberen om de .AVI en de subs samen een MKV te stoppen (mkvtoolnix gebruiken). Je kunt namelijk wel meerdere interne subs hebben.

Je hebt een knop "audio" op de afstandsbediening. Je hiermee kun je wisselen van audiotrack binnen de formaten die het toestaan (MKV, DVD, Blu-Ray)
dank je voor je tip, zal eens kijken naar die tool.

maar met die audio knop, ziet hij dus niet die externe AC3 bestanden staan, vandaar ook die vraag. T zou mooi zijn als de Dune de extra srt en ac bestanden in een zelfde directory zou herkennen en begrijpen dat deze bij dat film-bestand horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Amsterdamski schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:53:
[...]

dank je voor je tip, zal eens kijken naar die tool.

maar met die audio knop, ziet hij dus niet die externe AC3 bestanden staan, vandaar ook die vraag. T zou mooi zijn als de Dune de extra srt en ac bestanden in een zelfde directory zou herkennen en begrijpen dat deze bij dat film-bestand horen...
ook de audiobestanden kan je met mkvmerge erbij gooien.
gewoon het videobestand openen in mkvmerge en dan de extra ondertitels en audiobestanden erbij kiezen, dan laten omzetten naar mkv (wat z is gebeurt) en je bent klaar.
kan je zelf de audio en ondertiteling kiezen als je hem afspeeld.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
KillerB schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:10:
Die vraag deel ik ook Diego ;). Volgens mij is het alleen mogelijk momenteel om de IR functies via IP te sturen. Er staat ook een applicatie ergens waarmee dit mogelijk is (gewoon een html file).

Lees hier maar even... http://www.mpcclub.com/forum/archive/index.php/t-25555.html

Ik heb er even naar gekeken maar eigenlijk heb je er niet zoveel aan. Je wil gewoon door je muziek bladeren en dat is niet mogelijk. Dan moet er echt een app geschreven worden voor de Apple en Microsoft producten en moet de Dune de ondersteuning ook wel wat uitbreiden...
Ik zag dat de popcorn hour dit wel ondersteunde en dat werkte bij mij ook !
Gek dat de dune dat niet doet aangezien dit kwa mogelijkheden toch wel vrij identieke spelers zijn.
Daar heb je de app nmt remote !
Jammer dat het nog niet kan nu moet je elke keer nog je tv aanzetten als je een muziekbestand wil afspelen.
Jammer maar helaas.

Ps. Wat ik wel vreemd vind dat als je het programma Irule opstart dat je dan wel de optie hebt om je Dune HDI Smart toe te voegen, maar dat deze klaarblijkelijk niet werkt :/ Wat is het nut er dan van ?

[ Voor 9% gewijzigd door Diego27 op 19-12-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Waarschijnlijk omdat het er wel van gaat komen, de besturing via apps of een webinterface. Ik had zoiets begrepen althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
chucky666 schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:16:
[...]

ook de audiobestanden kan je met mkvmerge erbij gooien.
gewoon het videobestand openen in mkvmerge en dan de extra ondertitels en audiobestanden erbij kiezen, dan laten omzetten naar mkv (wat z is gebeurt) en je bent klaar.
kan je zelf de audio en ondertiteling kiezen als je hem afspeeld.
dat zou wel heel mooi zijn dat je ondertitels en audio zou kunnen selecteren. ok, converteren naar mkv en de subs en audio bestanden mergen.

nu ben ik best handig met programma's en conversies, maar is er niet iets wat gebruikersvriendelijker is dan MKVTOOLNIX? waarschijnlijk kan ik ook n goede video conversie programma gebruiken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik kwam deze tip tegen voor de Meuktracker: een app voor de iPhone om de Dune te besturen. Downloaden in de iTunes Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
Drobanir schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:37:
Ik kwam deze tip tegen voor de Meuktracker: een app voor de iPhone om de Dune te besturen. Downloaden in de iTunes Store.
Ideaal thanks voor het delen. Ga ik zeker even downloaden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Meh Ik hoopte dat dat je 'movies' en 'tv shows' scherm op je ipad/iphone liet zien om zo je selectie te maken en iets af te spelen.

Dit is letterlijk de layout van je Dune remote. Persoonlijk vind ik dat onhandig omdat je niet blind de knoppen kan kiezen, ik zie eigenlijk alleen maar nadelen van dit ten opzichte van de originele remote als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb aan mijn dune een externe hd hangen. Nu wil ik deze disk via het netwerk benaderen maar dat lukt me nog niet, ik zie hem niet. Heeft dat te maken met een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
InflatableMouse schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:20:
Meh Ik hoopte dat dat je 'movies' en 'tv shows' scherm op je ipad/iphone liet zien om zo je selectie te maken en iets af te spelen.

Dit is letterlijk de layout van je Dune remote. Persoonlijk vind ik dat onhandig omdat je niet blind de knoppen kan kiezen, ik zie eigenlijk alleen maar nadelen van dit ten opzichte van de originele remote als ik eerlijk ben.
Deze app kende ik inderdaad al en lijkt me vrij overbodig aangezien dit je afstandsbediening op de iphone/ipad is.
Je zou net als de NMT Remote app van de popcorn hour ook voor de iphone je mappen moeten kunnen zien.
Als dat voor een gelijkwaardige player kan dan zou dat voor de dune ook moeten kunnen lijkt me ;)

Zie:

http://a1.phobos.apple.co...l.dvoecxim.320x480-75.jpg
http://itunes.apple.com/us/app/nmt-remote/id356705187?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Als je je media wilt kunnen zien, dan moet er of een uirbreiding komen van de communicatie van de dune met de ab-app, of er moet een mediaserver, die je bibliotheek scant draaien, die de gewenste meta-info in de app of op een webpagina laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 17:19
Drobanir schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:37:
Ik krijg deze app (Dune RC) met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb de laatste beta versie firmware op de Dune draaien (hier zit toch IP control in???). Op de iPhone heb ik het juiste ip adres van de Dune ingeklopt en de naam ingevoerd. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
Tegels schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:00:
[...]

Ik krijg deze app (Dune RC) met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb de laatste beta versie firmware op de Dune draaien (hier zit toch IP control in???). Op de iPhone heb ik het juiste ip adres van de Dune ingeklopt en de naam ingevoerd. wat doe ik fout?
volgens mij moet je 101203_2124_test,gebruiken:
Plexxodus schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:01:
[...]

[ Voor 24% gewijzigd door marcus_tw op 21-12-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
is het probleem misschien de spatie in Avatar NL.srt?
Amsterdamski schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:58:
Bijv:

[ Voor 38% gewijzigd door marcus_tw op 21-12-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Nee, externe subs moeten dezelfde naam als de film hebben. Wil je 2 of meer subs dan zul je moeten integreren met b.v. mkvMerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52382 schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:50:
Ik heb aan mijn dune een externe hd hangen. Nu wil ik deze disk via het netwerk benaderen maar dat lukt me nog niet, ik zie hem niet. Heeft dat te maken met een instelling?
Ik kan de schijf inmiddels zien (netwerkinstellingen stonden niet goed) maar schrijven naar de schijf mag ik niet vanaf mijn windows pc... Weet iemand hoe dat op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
Bedankt!!

Weet iemand of er al ontwikkelingen zijn voor een usenetclient (nzb)? ik heb wel een keer gelezen dat hier een beta versie van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Anoniem: 52382 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:14:
[...]

Ik kan de schijf inmiddels zien (netwerkinstellingen stonden niet goed) maar schrijven naar de schijf mag ik niet vanaf mijn windows pc... Weet iemand hoe dat op te lossen is?
Welk bestandssysteem gebruik je?
Indien NTFS dan moet je minimaal de laatste beta fw gebruiken, daarin zit r/w support voor NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plexxodus schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:13:
[...]

Welk bestandssysteem gebruik je?
Indien NTFS dan moet je minimaal de laatste beta fw gebruiken, daarin zit r/w support voor NTFS.
Ah, ik gebruik de 091023-1444-update1.

Ik ga upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
Ik heb een probleem met mijn panasonic tx-p50v20 of mijn hdi dune player die er via hdmi aanhangt
Ik kan blijkbaar alleen maar hd films afspelen op mijn tv (x264;mkv) deze doet hij perfekt
Zet ik daarna een divx of dvd op krijg ik alleen geluid en geen beeld

Ligt dit nu aan mijn tv of mijn dune player (op mijn philips werkte elke film)
(OPGELOST LAG AAN DE FIRMWARE VD DUNE)

[ Voor 5% gewijzigd door kloon op 22-12-2010 21:12 ]

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

• Arunia
Ik heb sinds de test firmware dat hij bij veel afleveringen van series aangeeft dat de codec gedeeltelijk ondersteund wordt en er problemen kunnen zijn. Family Guy stotterd en blijft hangen op veel punten. Simpsons doet het wel normaal. Films (HD) geen problemen ondervonden.
Daarnaast is de HDMI weer met audio of deze nu aan of uit staat.
Jammer, ga dus weer even terug naar de vorige.

Nieuwe Yadis vandaag! yay!

• KillerB

KillerB

______

Arunia schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:10:
Ik heb sinds de test firmware dat hij bij veel afleveringen van series aangeeft dat de codec gedeeltelijk ondersteund wordt en er problemen kunnen zijn. Family Guy stotterd en blijft hangen op veel punten. Simpsons doet het wel normaal. Films (HD) geen problemen ondervonden.
Daarnaast is de HDMI weer met audio of deze nu aan of uit staat.
Jammer, ga dus weer even terug naar de vorige.

Nieuwe Yadis vandaag! yay!
Grappig, ik kwam gister achter hetzelfde probleem, family guy werkt inderdaad niet, southpark wel. Alle andere HD films zijn geen probleem.

VLC zegt er het volgende over, lijkt me geen bijzondere codec :|

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/khGkm.jpg

Ik heb ook nog een ander probleempje, en dat is dat de HDMI poort actief blijft als je de Dune op standby zet (smart H1). Normaal geen probleem, maar ik heb een HDMI switch die automatisch schakelt tussen de ingangen o.b.v. waar het signaal op binnenkomt, met de PS3 en settopbox werkt dat prima, maar die Dune houdt hem aan waardoor hij dus ook niet schakelt naar een andere ingang.
Nu zet ik de dune niet op standby maar helemaal uit, maar eigenlijk wil ik hem wel aan hebben staan ;).

Ik werk met de laatste beta firmware(100916_2027_beta), de officiële release zorgt ervoor de HD kanalen van IPTV stotteren.

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 18:11

pvr

Ik had de HDI Dune HD Max bestelt bij Mediacentershop.nl.
Levering was snel, en HDI Dune HD was goed ingepakt, alleen toen ik hem uit de doos haalde van Dune, zag ik dat de 2 voorste klepjes(blue ray/hd) er los aan hingen.
Plakbandje aan de bovenkant van de klepjes, voor het vervoer was losgelaten, maar de 2 kleine kunststof uitsparingen(zit een gaatje in) zaten bij allebij de klepjes, niet in het kunststof draai mechanisme.
Ik dacht of terug sturen, of zelf monteren(kans dat het kan afbreken :X
Gelukkig was dit gelukt, en ben ik zeer tevreden over de HDI Dune HD Max.
Ik heb er 1 TB inhangen, en windows 7 zag deze schijf, dus via mijn computer werkt het.
Krijg het nog niet voor mekaar, om me computer te zien in de HDI Dune HD Max.

In me network browser, zie ik in smb/workgroup, dm800(mijn dreambox) en daarnaast mijn computer.
Als ik op mijn computer enter, is ie leeg.(ook zonder firewall)

Doe ik me firewall uit, zie ik in UPnP ook mijn computer staan, en als ik daar op enter, kom ik in mijn documenten.
Terwijl ik in delen een heel ander schijf(map) heb aan gegeven!

Ik heb het hele forum nagelezen hoe je dit moet instellen, maar krijg het niet voor elkaar.
Misschien een idee, om een tutorial te plaatsen in de TS.

Netwerken is niet mijn ding, ik zal wel iets dom doen :+

Minpuntjes vind ik de afstandsbediening(traag en niet verlicht in het donker) divico heeft dit wel.
En wanneer er een muziek cd in de drive gaat, kan je rustig naar de bakker, voordat i gaat spelen.
Hopelijk wordt dit opgelost met de volgende firmware.

Pluspunten zijn dat ik nu 1 apparaat heb, die tot nu toe nog alles afspeelt.Geluid naar mijn versterker is top, en het beeld op mijn pana 46g15 is fantasties. :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Yadis 2.0 is over een uur online voor download!

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 122717 op 23-12-2010 19:59 ]

• KillerB

KillerB

______

Hey pvr, dat probleem wat jij beschijft met SMB heb ik ook. Ik heb meerdere Windows 7 pc's die onderling bij elkaars bestanden kunnen komen, maar de Dune ziet alleen de pc's en geen inhoud.
Ik moet er wel bij zeggen dat de Dune in een andere workgroup zit, maar aangezien hij de pc's wel kan bereiken lijkt me dat niet de oorzaak.
uPNP werkt bij mij ook gewoon idd.

En nu even kijken naar de nieuwe yadis :9

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

• KillerB

KillerB

______

Het vindt alleen bijna geen films bij mij.... ik heb al gepost. Het lijkt wel alsof die alleen in de franse movie database aan het zoeken is en daarom geen match krijgt. Met Zappiti heb ik geen problemen.

• Arunia
Bij mij hangt ie op alle obscure films zoals Megaman en Zelda (fanmade) e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 09:58

SteveV

Schtiefv Meister

Of je raakt zoals ik 1.2TB aan series kwijt :z

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Inmiddels is versie 2.0.1 ook alweer uit.
Changes:
  • Fixed: Actors are now retreived correctly. For movies that have no actors, please delete them from yaDIS and process them again.
  • Added: Second warning when selecting a Dune interface location that is not empty
  • Fixed: Exception correctly handled when selecting some newly processed movie (problem with detection of media infos for BD structures). For movies that generate an exception, please delete them from yaDIS and process them again.
Mijn eerste ervaringen zijn niet overweldigend positief. Hij gebruikt mijn oude (flink aangepaste) data niet, maar verwerkt alle films opnieuw (wat lang niet altijd goed gaat). Dit zou wel moeten, mogelijk doe ik iets fout?

Het ziet er allemaal wel beter uit, qua resultaat en bewerkingsmogelijkheden. Dat dan weer wel. Voor tv-series heb ik yaDIS nooit gebruikt, dus daar kan ik weinig over zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Drobanir op 24-12-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drobanir schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:28:
Inmiddels is versie 2.0.1 ook alweer uit.
Changes:
  • Fixed: Actors are now retreived correctly. For movies that have no actors, please delete them from yaDIS and process them again.
  • Added: Second warning when selecting a Dune interface location that is not empty
  • Fixed: Exception correctly handled when selecting some newly processed movie (problem with detection of media infos for BD structures). For movies that generate an exception, please delete them from yaDIS and process them again.
Ik heb hem zelf nog niet echt goed getest.
Ik hem hem getest en ben weer teruggegaan naar 1.0 3 beta. Gelukkig had ik een backup gemaakt. Data uit mijn oude database die ik handmatig helemaal op orde had gebracht met gegevens uit moviemeter.nl worden niet mee geconverteerd. Heel veel films worden trouwens niet gevonden (bv. Alles Stroomt). En als een film niet gevonden wordt dan worden ook de gegevens niet geconverteerd uit de oude database. Lijkt er op dat hij niet in moviemeter.nl zoekt. Ik heb niet kunnen vinden waar je kunt instellen in welke film database gezocht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Als ik alle data heb gerecovered van de HDD ga ik ook weer terug naar 1.0 beta 3
Ik heb flink wat films die nu niet meer gevonden kunnen worden en in de oude versie wel.

En zodra ik Gangs of New York open crashed het programma en ben ik alles weer kwijt.

Iemand een snellere tip als Diskinternals Linux Recovery ?
Die is nu al 8 uur aan het scannen op een 2TB HDD en is nog niet op de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ja, ik ben voorlopig ook terug, inclusief goede backup ;).

Wat ik begreep is dat hij nog steeds de film in de Ciné-Passion database opzoekt, maar als de yaDIS interface in het Nederlands is wordt de beschrijving en titel bij moviemeter.nl opgehaald. De naam van het bestand (of de folder?) moet dus wel in het Engels/Frans zijn en dan zou het in theorie goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb helaas alleen een backup van de workspace folder.

Ik ging er even van uit dat YaDIS alleen de oude gegenereerde data zou updaten/overschrijven en niet alle folders/film files klakkeloos zou verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drobanir schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:25:
Ja, ik ben voorlopig ook terug, inclusief goede backup ;).

Wat ik begreep is dat hij nog steeds de film in de Ciné-Passion database opzoekt, maar als de yaDIS interface in het Nederlands is wordt de beschrijving en titel bij moviemeter.nl opgehaald. De naam van het bestand (of de folder?) moet dus wel in het Engels/Frans zijn en dan zou het in theorie goed moeten gaan.
Ja zo werkt het. Maar dit betekent dat de gegevens van alle films die niet gevonden worden in de Cine-Passion database niet worden geconverteerd. Die ben je dus kwijt. Volgens mij zou het veel beter zijn als tijdens de setup eerst de 1.0 database met alle gegevens 1 op 1 wordt converteerd naar 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Werkt op zich goed bij mij hoor. Zelfde films die met yaDIS 1 niet gevonden werden worden nu nog steeds niet gevonden. Heb tijd terug ook al account bij Cine-Passion gemaakt en verkeerde entries gerapporteerd maar er veranderd helemaal niets.

Ik had er persoonlijk wat meer van verwacht. Ik had blijkbaar de illusie dat je zelf kon bepalen van welke site gescraped werd maar blijkbaar gebruikt tie andere sites alleen voor de synopsis.

Daarnaast had ik verwacht dat er iets van een template designer bij zat?

Beetje teleurstellend na zo lang wachten maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:53:
Beetje teleurstellend na zo lang wachten maar ja.
Een beetje is zacht uitgedrukt. Ik ben avonden lang bezig geweest om mijn fillmbestanden m.b.v. moviemeter.nl compleet te krijgen. Al dat werk is nu zinloos. Je kan weer helemaal overnieuw beginnen. Een kenmerk van goede software is dat bestanden atijd "upwards-compatible" zijn. Dat is bij Yadis 2.0 helaas niet het geval. Ik blijf met versie 1.0 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Ook hier wat problemen met het vinden en aanpassen van films (bijv. After.Life)
Cine-Passion wisselen voor IMDB zou de perfecte wijziging zijn, heb met Zapitti namelijk bijna geen problemen met het vinden van films.

Maar versie 2 van YaDis is net uit en wie weet wat er in de komende weken nog wordt aangepast.
Ik blijf in ieder geval Zapitti ernaast draaien.

Pagina: 1 ... 13 ... 72 Laatste