Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Zo een Anysee E30 Combo Plus setje werken in combinatie met de Dune?
Iemand hier ervaring mee of iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu heb ik mijn dune bd prime van de nieuwe firmware voorzien, loopt geen enkele film meer sync met het geluid. Er zit steeds een fractie verschil in, bij sommige zelfs een halve seconde.
zit er ergens een knoppie met 'lipsync'? Op mijn tv iig niet.

Heeft er iemand een volledige inetradio_config met de NL stations?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 20:39
@Huubbig1979: geen idee, maar ik ben bang van niet.

@pol2711: ja, de Dune heeft een mogelijkheid om synchronisatie aan te passen in de handleiding staat precies welke knop van de afstandsbediening je moet gebruiken.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De rode knop is voor audiosync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
En nu stoppen dvd's er om de paar minuten ook al mee ;(

Ga denk ik maar eens opzoeken hoe de RMA procedures in elkaar steken. Mijn 1e was min of meer DOA, dus die werd wel omgeruild, maar na 11 maanden zal dat wel niet meer zo eenvoudig gaan :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Waarom niet zo eenvoudig?
Gewoon terug naar de winkel. Mocht die niet meer bestaan, dan kun je contact opnemen met HDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Kan iemand mij op weg helpen met DuneX. Ik krijg het niet voor elkaar om het topmenu te editen. Dus de iconen en achtergrond bewerken zoals in dit plaatje?(klik)

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Mijn Max werkt gelukkig goed wat audio betreft. Al flink wat kijkuurtjes erop zitten en geen last van audio stotters of sync problemen.

Het enige wat me zorgen baart is de temperatuur van de harddisk, Dat ding wordt zo gloeiend heet dat ik een pannenlap nodig heb om het nog vast te pakken.

Ik heb vanmiddag mijn USB stick in twee partities gedeeld en daarop de system storage gezet en op het andere deel de yaDIS export folder. Echter werkt dit traag en laadt de Dune willekeurig sommige covers niet meer. De film is wel benaderbaar (een lege plek is onzichtbaar te selecteren) en eenmaal geselecteerd wordt de backdrop en synopsis weergegeven en vanaf daar is tie ook gewoon afspeelbaar. Een netwerk folder heb ik ook geprobeerd maar dat werkt nog trager.

Ik wil graag een HDD gebruiken, maar die temperatuur lijkt me niet gezond voor zowel de speler als de HDD zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53
InflatableMouse schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:53:
Het enige wat me zorgen baart is de temperatuur van de harddisk, Dat ding wordt zo gloeiend heet dat ik een pannenlap nodig heb om het nog vast te pakken.

Ik wil graag een HDD gebruiken, maar die temperatuur lijkt me niet gezond voor zowel de speler als de HDD zelf...
Welk type hdd gebruik jij dan? Ik heb ook een Max met als hdd een Samsung F4 2TB en mijn Max wordt nooit heet. Ook na een nacht aan laten staan, voel ik absoluut geen hitte. Hij is misschien iets warmer, maar veel is dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

guarana01 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Welk type hdd gebruik jij dan? Ik heb ook een Max met als hdd een Samsung F4 2TB en mijn Max wordt nooit heet. Ook na een nacht aan laten staan, voel ik absoluut geen hitte. Hij is misschien iets warmer, maar veel is dat echt niet.
Een Western Digital, WD500AAKS (Caviar SE16). Wat ouder type al weer maar ik heb maar niet zo veel nodig in dat ding, gaat mij er meer om dat het snel werkt.

Gisteren even snel in m'n PC gehangen om de temps uit te lezen uit de SMART tabellen. 72C :-(

Ik vraag me af of ik er een SSD in kan proppen. 30GB SSD's zijn nog maar 55 euro maar ze zijn 2,5" en ik weet niet of ik dat er makkelijk in krijg want met een bracket zit de SATA en power connecter niet op de juiste plek (denk ik).

PS. Is er iets bekend over yaDIS 2.0 release datum? Dagen? Weken? Maanden?

[ Voor 4% gewijzigd door InflatableMouse op 25-10-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb een dvd-a van pink floyd (the wall) gedownload, maar als ik het bestand (iso) wil afsplelen, krijg ik de melding "speellijst is leeg", weet iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Geen idee Franksch, maar ik zal het zelf eens proberen, heb die versie nog wel ergens liggen denk ik.

EDIT: bij mij zelfde probleem. De specs geven overigens niet specifiek aan DVD-A te ondersteunen. SACD staat er ook niet trouwens.

Heb ondertussen ook reactie op m'n support vraag bij Dune, en die HDD die ik erin had zitten is niet gesupport (alleen zgn. Greenline modellen. Heb meteen gevraagd of een SSD een probleem zou zijn en dat is niet het geval, mits tie op een bracket zit waarmee tie in de hotswap bay past (open maken vervalt garantie).

[ Voor 13% gewijzigd door InflatableMouse op 25-10-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 09:13
Ik had gisteren ook een bluray (film taken) die na 5 min constant buffer underuns gaf, en vervolgens ontzettend ging stotteren. Bitrate lag volgens Dune rond de 45mbit. Als ik vervolgens een read test ga doen op dezelfde bluray file, dan geeft dit gewoon constant 11MB/s (het dubbele dus). Hoe zou dit nu kunnen? Een codec waarbij de HDI problemen heeft met een hoge bitrate ofzo (cq het niet kan bijbenen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat was het voor Blu-Ray. Een origineel uit de winkel of 1:1 rip, remux. Een Remux bevat over het algemeen wel de oorspronkelijke niet aangetaste streams maar aangezien ze opnieuw gemuxed zijn, zou hier een probleem kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:42:
[...]

Mooi, zitten er nog meer verbeteringen in deze release?
Ik heb ook een ticket ingelegd , ben benieuwd .
Heb sins kort ook last van dit probleem.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebirdie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 20:19
PisPix schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:23:
Ik heb onlangs de laatste beta firmware geinstalleerd maar heb nu met DVD's die ik stream via SMB dat zo nu en dan (zo'n 5x per film) de audio weg valt. De Dune gaat met HDMI naar m'n AV receiver (Yamaha RX-V2065) en dan met HDMI gaat het naar m'n TV. Met HD materiaal heb ik dit probleem niet. Ik zie het CinemaDSP lampje op m'n AV Receiver ook een halve seconde uit gaat zodra dit gebeurd. Als ik terug spoel is het steeds op dezelfde momenten. Eerst dacht ik dat het aan die specifieke rip lag maar na wat meer testen had ik het bij elke DVD. Met de vorige firmware had ik dit niet. Ik zie het alleen nog niet als known issue staan bij mpcclub dus was benieuwd of meer mensen dit hebben.
zelfde probleem bij mij met een Denon AVR4310/Qnap639.

HDI heeft aangeraden om bij de netwerkinstellingen de 'experimental Gb' weer uit te zetten.
Ga dat nog proberen vanavond - kijken of dat helpt.

Daarnaast zijn Blu Ray iso / rips vanaf de NAS ook bij mij stotterend / happerend bij snelle scenes.
Valt niet helemaal weg maar wel niet echt naar te kijken. Trekt bij als de scene weer rustiger is.

Geen issues als ik vanaf een interne harddisk af speel.

EDIT:
Ik heb een Base 3.0 met 100916_2027_beta firmware.
Netwerk terug naar 100Mbs lijkt wel te helpen voor het vastlopen (nog niet veel kunnen testen).
Alleen de BR iso / rips zijn nog steeds stotterend.
Volgens sites heeft BR streaming 25-35Mbs nodig, dus 100Mbs zou genoeg moeten zijn.

Iemand een suggestie?

[ Voor 11% gewijzigd door eggiebirdie op 29-10-2010 12:15 . Reden: update met dune & firmware versie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vorige week heb ik contact gehad met een support medewerker van Dune over de hitte van de harde schijf die ik er in had zitten. Bleek dat deze niet een ondersteund model was en ik moest een zogenaamde 'green' model hebben. Ik heb hem toen gevraagd of een SSD tot de mogelijkheid behoorde en zijn reactie was dat dat, mits met een bracket via de hot swap bay te installeren was (zonder open maken van de unit dus) dit geen probleem mocht zijn.

Dus, ik heb ondertussen een OCZ 32GB SSD in m'n Max zitten. Was niet heel makkelijk want ik liep tegen twee problemen aan. Eerste was de bracket en de tweede was dat de system storage niet aangemaakt wilde worden. Beide zijn uiteindelijk opgelost :)

Voor wat betreft de bracket moet je rekening houden dat je zelf iets moet maken. Een normale bracket plaatst de disk namelijk in het midden van het bracket, en een stukje verhoogd vergeleken met een normale hard disk. Dit zorgt ervoor dat de connectors niet meer op de juiste plek zitten. Je moet dus iets maken waardoor de disk op de juiste hoogte blijft en uiterst rechts in de bay plaatst. Je moet dus een beetje creatief zijn :)

Het volgende punt was dat de 'dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition .dsf' zijn werk niet wilde doen. Na wat heen en weer geren tussen mijn pc en de Dune heb ik het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen:

- Op je pc, maak een 2GB partitie en laat de rest ongebruikt
- Installeer de disk in de Dune en draai 'dune_service_init_system_storage.dsf'
* 'dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition .dsf' doet het niet!
- als dat klaar is plaats de disk terug in je pc
- maak een 2de partitie aan en zet hem terug in de Dune
- Formatteer de 2de partitie

Werkt goed, snel, koel en 100% geruisloos >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 09:13
Athome schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:56:
Wat was het voor Blu-Ray. Een origineel uit de winkel of 1:1 rip, remux. Een Remux bevat over het algemeen wel de oorspronkelijke niet aangetaste streams maar aangezien ze opnieuw gemuxed zijn, zou hier een probleem kunnen zitten.
Het betreft een 1:1 rip.
Vreemd genoeg speelde de remux versie wel goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:44
eggiebirdie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:04:
[...]

HDI heeft aangeraden om bij de netwerkinstellingen de 'experimental Gb' weer uit te zetten.

Daarnaast zijn Blu Ray iso / rips vanaf de NAS ook stotterend / happerend bij snelle scenes.
Valt niet helemaal wel maar wel niet echt naar te kijken. Trekt bij als de scene weer rustiger is.

Geen issues als ik vanaf een interne harddisk af speel.
Iemand een suggestie?
Oke goeie tip, ik zal die Gigabit support ook even uit zetten kijken of ik het dan nog heb, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Mischien is het handig als er bij het melden van dit probleem ook melden met welk model je het probleem hebt, welke firmware versie je hebt en eventueel met welke instellingen je hebt getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

@InflatableMouse

Hmm. Ik heb deze week een aantal ACZ Vertex 2 SSD's geinstalleerd, en die worden geleverd met een bracket waarmee ze zodanig gepositioneerd worden dat de sata aansluiting netjes op de juiste plaats terecht komt. Ik had ze niet nodig, aangezien ze in 2.5" hotswap caddy's zijn gemonteerd, maar het viel me wel op (itt to een oudere bracket die bij een intel SSD geleverd werd. Die plaatst de SSD wel in het midden.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebirdie
PisPix schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:00:
[...]

Oke goeie tip, ik zal die Gigabit support ook even uit zetten kijken of ik het dan nog heb, thnx!
Denk dat ik het gisteren inderdaad in de netwerk interface hoek opgelost heb.

Probleem zat bij mij in de Qnap: ik had Port Trunking aan staan, wat zoveel lijkt te zijn als dat hij beide nic gebruikt om loadbalancing te doen. Dat leek goed idee omdat dat vrouw dan lekker grote photoshop bestanden op de nas kan doen terwijl ik streaming HD film kijk. Dan leek 2 nics met enige mate van load balance en fail over geen raar verhaal.

Met port trunking is RoundRobin de standaard setting op de qnap. Ik wist (gewone gebruiker) niet wat dat was maar begreep via google dat ie dat load balance / fail over gaat doen door om en om een packet van je verzoek via de ene nic en dan via de andere nic te versturen. Dat geeft natuurlijk wel een load op de nas en blijkbaar niet heel stabiele streaming.

Had gisteravond gewoon de volgende optie aangevinkt; balanced-xor.
Begrijp er niet meer van dan bij dit soort uitleg staat:
http://www.enterprisenetw...IC-Bonding-with-Linux.htm
balance-xor: Traffic is hashed and balanced according to the receiver on the other end. This mode is also available as part of 802.3ad.
Dit gebeurd in software dus zal wellicht wel iets van een performance ding op de NAS hebben maar tot nu toe lijkt het allemaal soepel te gaan.

Lang verhaal kort: dat lijkt het probleem op te lossen. Blijkbaar is dat schakelen van RR tussen de 2 nics erg verstorend voor een lekker continue dikke stream naar de Dune. Gaat net goed bij DVD kwaliteit maar bij BR niet meer.
De BR rip liep voorheen heel hakkelend en stotterend via het nas naar de DUNE en nu ineens prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
eggiebirdie schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:14:
[...]

Denk dat ik het gisteren inderdaad in de netwerk interface hoek opgelost heb.

Probleem zat bij mij in de Qnap: ik had Port Trunking aan staan, wat zoveel lijkt te zijn als dat hij beide nic gebruikt om loadbalancing te doen. Dat leek goed idee omdat dat vrouw dan lekker grote photoshop bestanden op de nas kan doen terwijl ik streaming HD film kijk. Dan leek 2 nics met enige mate van load balance en fail over geen raar verhaal.

Met port trunking is RoundRobin de standaard setting op de qnap. Ik wist (gewone gebruiker) niet wat dat was maar begreep via google dat ie dat load balance / fail over gaat doen door om en om een packet van je verzoek via de ene nic en dan via de andere nic te versturen. Dat geeft natuurlijk wel een load op de nas en blijkbaar niet heel stabiele streaming.

Had gisteravond gewoon de volgende optie aangevinkt; balanced-xor.
Begrijp er niet meer van dan bij dit soort uitleg staat:
http://www.enterprisenetw...IC-Bonding-with-Linux.htm
balance-xor: Traffic is hashed and balanced according to the receiver on the other end. This mode is also available as part of 802.3ad.
Dit gebeurd in software dus zal wellicht wel iets van een performance ding op de NAS hebben maar tot nu toe lijkt het allemaal soepel te gaan.

Lang verhaal kort: dat lijkt het probleem op te lossen. Blijkbaar is dat schakelen van RR tussen de 2 nics erg verstorend voor een lekker continue dikke stream naar de Dune. Gaat net goed bij DVD kwaliteit maar bij BR niet meer.
De BR rip liep voorheen heel hakkelend en stotterend via het nas naar de DUNE en nu ineens prima!
Maar jouw symptomen zijn anders dan die van mij (en anderen). Bij ons zit er regelmatig een hick in de audio bij DVD rips/DVD's. Bij een netwerk issue zou ik verwachten dat dan ook de video weg valt. Ik heb dus ook geen stotterende performance bij Blueray rips, die draaien prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

TMoose schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:33:
@InflatableMouse

Hmm. Ik heb deze week een aantal ACZ Vertex 2 SSD's geinstalleerd, en die worden geleverd met een bracket waarmee ze zodanig gepositioneerd worden dat de sata aansluiting netjes op de juiste plaats terecht komt. Ik had ze niet nodig, aangezien ze in 2.5" hotswap caddy's zijn gemonteerd, maar het viel me wel op (itt to een oudere bracket die bij een intel SSD geleverd werd. Die plaatst de SSD wel in het midden.
Ik begrijp dat je ze niet hebt gebruikt, zou ik er een van je kunnen overnemen want ik heb zelf wat moeten fabriceren. Mijn OCZ kwam zonder bracket en de intel bracket die ik over had plaatst het niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een beetje meezit, dan krijg ik begin volgende week de HDi-Max binnen en een Samsung ECO green 2TB.

Een hele vooruitgang t.o.v mijn WD-Live denk ik zomaar.

Nu is het de bedoeling dat de Max in mijn netwerk komt te hangen en dat ik via het netwerk kan streamen/kopieëren, zeg maar het gebruikelijke gedoe. Denk zelf dat in het netwerk opnemen van de Max niet zulke grote problemen gaat opleveren. Waar ik wel even over zit te puzzelen is het volgende, [en ja ik heb het topic al redelijk goed doorgespit]

Ik heb de Max dus in eerste instantie aan me tv-gehangen, de optische kabel op de surround-set aangesloten en de stekker in het stopcontact gedaan! Nu heb ik dus nog de HDD over, en dat is dus iets waar ik nog even niet van weet hoe ik dat moet aanpakken. Ik had begrepen dat die HDD geformatteerd moet worden en bij voorkeur met een systeem-partitie van 2GB?! De rest zou dus NTFS moeten worden omdat ik die schijf dus ook onder Windows7-Ultimate moet worden gezien i.vm. het kopieëren van bestanden over het netwerk naar de Max.

En daar komt dus de vraag. Hoe kan ik dat nu het beste doen? Gaat dat via de Max of moet ik die HDD eerst in mijn pc hangen om te formatten? Dat laatste is niet echt een optie. De systeem partitie van 2GB is dat linux-ext? Ext2/3 of 4?

Kan iemand mij op weg helpen? In principe gaat het mij erom dat het spul in eerste instantie gewoon basic draait. Daarna kan ik wel gaan prutsen met alle leuke opties die ik in dit topic heb gelezen. I.e. het regio-vrij maken voor BR en DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 08:28:
...
Ik had begrepen dat die HDD geformatteerd moet worden en bij voorkeur met een systeem-partitie van 2GB?! De rest zou dus NTFS moeten worden omdat ik die schijf dus ook onder Windows7-Ultimate moet worden gezien i.vm. het kopieëren van bestanden over het netwerk naar de Max.

En daar komt dus de vraag. Hoe kan ik dat nu het beste doen? Gaat dat via de Max of moet ik die HDD eerst in mijn pc hangen om te formatten? Dat laatste is niet echt een optie. De systeem partitie van 2GB is dat linux-ext? Ext2/3 of 4?

Kan iemand mij op weg helpen? In principe gaat het mij erom dat het spul in eerste instantie gewoon basic draait. Daarna kan ik wel gaan prutsen met alle leuke opties die ik in dit topic heb gelezen. I.e. het regio-vrij maken voor BR en DVD's.
Je kan proberen de nieuwe harddisk er gewoon in te stoppen. In de meeste gevallen zal deze gewoon in je hoofdmenu verschijnen en kan je via popup menu deze formatteren, hij wordt dan Ext2.

Ga vervolgens hier naar toe, http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/ en download de verschillende bestanden onder "Service files for working with System Storage". Stel deze bestanden beschikbaar op een USB stick of een shared folder op je pc die je vanaf de Dune kan benaderen.

Activeer "dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf". Als dit werkt, maakt dit een system storage partitie aan van 2GB in Ext3. Deze partitie is vervolgens niet meer te benaderen of zelfs zichtbaar vanuit de Dune interface en zal exclusief worden gebruikt voor BD Live content, firmware downloads en andere systeem gerelateerde zaken. De rest van de schijf zal een grote partitie krijgen die je op de Dune kan formatteren (Ext2) of in je PC (NTFS).

Als die DSF niet werkt, zal je de HDD eerst in je PC moeten zetten en initialiseren. Maak er vervolgens een 2GB RAW partitie op aan (niet formatteren dus) en stop em terug in de Dune. Kies vervolgens "dune_service_init_system_storage.dsf", die zal de 2GB herkennen en er system storage van maken. Vervolgens kan je in je PC de andere partitie aanmaken op de lege ruimte.

Als dat ook niet goed werkt zal je wat moeten experimenteren. Ik moest ook een keer of wat op en neer lopen om het aan de praat te krijgen, alhoewel mijn eerste harddisk met de "dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf" in een keer goed werkte.

Hoop dat dat je op weg helpt >:)

Maar ben je echt van plan om continue die disk eruit te trekken en in je pc te hangen? Je kan em er toch net zo goed in laten zitten en de bestanden er naar toe kopieren als je iets niet wilt/kunt streamen vanaf je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:30:
[...]

Je kan proberen de nieuwe harddisk er gewoon in te stoppen. In de meeste gevallen zal deze gewoon in je hoofdmenu verschijnen en kan je via popup menu deze formatteren, hij wordt dan Ext2.

[...]

Hoop dat dat je op weg helpt >:)

Maar ben je echt van plan om continue die disk eruit te trekken en in je pc te hangen? Je kan em er toch net zo goed in laten zitten en de bestanden er naar toe kopieren als je iets niet wilt/kunt streamen vanaf je pc?
Dat helpt inderdaad al een stuk op weg, Alleen dat duiveltje doet mij vermoeden dat er nog wel een druppeltje zweet zal vloeien.. :)

Die link die je gaf had ik ook al gevonden, wist alleen niet wat ik er mee moest.

Maar samenvattend komt het er op neer dat ik de bestanden ophaal uit de link die je gaf. Deze op een schone usb-stick plaats. Vervolgens de HDD in de Max plaats. De Max aanzet en vervolgens herkent de Max de HDD en zal ik m kunnen formatten, of wordt ie automatisch geformat naar ext2

Dan browse ik op de Max naar de usb-stick en daar activeer ik

"dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf".

Deze zal de de 2GB system storage aanmaken op de HDD, en als dat is gebeurd kan in het daarna als ik in het menu HDD kies, de rest via 'Info RC' formateren naar NTFS.

Pas daarna, denk ik dat ik pas de Max in het netwerk ga opnemen. Als dat gelukt is, dan zou ik dus de Max op mijn pc kunnen zien in het netwerk en dan ook de Max kunnen benaderen op de NTFS-partitie en beginnen met het overzetten van mijn films.

Als ik het zo terug lees, denk ik dat het wel gaat lukken. Zal het van de week in ieder geval laten weten.

Nog even een edit:

De Dune Max, kan als ik het nu nog een keer heb gelezen, geen NTFS format doen? Dat wordt dus alleen ext? Als ik dus echt NTFS wil in de rest van de HDD dan moet dat gedaan worden op mijn pc? Dat is niet echt een goede optie. Die kast van mij open slopen en daarin gaan prutsen is een nogo

Kwam trouwens op het net een stukje software tegen waarmee je onder Windows fysieke ext schijven kan benaderen. Dat heet Ext2explore Als dat doet wat het beloofd , dan zou ik met dat programmaatje ook vanaf mijn pc de ext-partitie van de Dune kunnen benaderen en vandaar uit bestanden overzetten. Iemand ervaringen daarmee?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:10:Maar samenvattend komt het er op neer dat ik de bestanden ophaal uit de link die je gaf. Deze op een schone usb-stick plaats. Vervolgens de HDD in de Max plaats. De Max aanzet en vervolgens herkent de Max de HDD en zal ik m kunnen formatten, of wordt ie automatisch geformat naar ext2
Inderdaad. Formatteren gaat niet automatisch, je kiest het via het popup menu, knopje op de afstandsbediening als je de HD geselecteerd heb in het hoofdmenu.
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:10:Dan browse ik op de Max naar de usb-stick en daar activeer ik

"dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf".
Yup.
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:10:Deze zal de de 2GB system storage aanmaken op de HDD, en als dat is gebeurd kan in het daarna als ik in het menu HDD kies, de rest via 'Info RC' formateren naar NTFS.
Nee, de Max kan niets naar NTFS formatteren. Als je dat wilt zul je de disk uit de Max moeten halen en in je PC stoppen om de tweede partitie NTFS te maken.
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:10:Pas daarna, denk ik dat ik pas de Max in het netwerk ga opnemen. Als dat gelukt is, dan zou ik dus de Max op mijn pc kunnen zien in het netwerk en dan ook de Max kunnen benaderen op de NTFS-partitie en beginnen met het overzetten van mijn films.

Als ik het zo terug lees, denk ik dat het wel gaat lukken. Zal het van de week in ieder geval laten weten.
Ik zou niet weten waarom je de Max niet direct aan het netwerk zou hangen. Er is geen enkele reden om dit niet te doen. Voor wat betreft het overzetten van de films denk ik dat je niet door hebt dat de Dune geen NTFS kan schrijven, alleen lezen. Als je dus NTFS van die 2de partitite maakt kan je er alleen films opzetten als je de disk in je PC plaatst. Maar zoals ik eerder al vroeg, waarom zou je? Maak dat ding gewoon Ext2 (formatteren in de Dune) en kopieer het over het netwerk.
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:10:Nog even een edit:

De Dune Max, kan als ik het nu nog een keer heb gelezen, geen NTFS format doen? Dat wordt dus alleen ext? Als ik dus echt NTFS wil in de rest van de HDD dan moet dat gedaan worden op mijn pc? Dat is niet echt een goede optie. Die kast van mij open slopen en daarin gaan prutsen is een nogo
Klopt :)
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:10:Kwam trouwens op het net een stukje software tegen waarmee je onder Windows fysieke ext schijven kan benaderen. Dat heet Ext2explore Als dat doet wat het beloofd , dan zou ik met dat programmaatje ook vanaf mijn pc de ext-partitie van de Dune kunnen benaderen en vandaar uit bestanden overzetten. Iemand ervaringen daarmee?
Ik niet maar nogmaals, waarom zou je? Kopieer het over je netwerk. Je zegt net zelf al dat het open slopen van je pc een nogo is, waarom overweeg je dit nog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb een Prime 3.0 en loop vaak tegen het probeem aan dat de audio van een film niet in sync is. Normaal geen probleem met de audio sync knop op de remote. Echter, bij het afspelen van een bluray rip werkt dit niet meer. Ik krijg dan de audio niet synchroon.
Nu heb ik zelf bedacht dat ik deze rips dan maar gewoon ga omzetten naar een mkv, waar de audio sync wel werkt. Echter ik kom er maar niet uit met welk programma ik dat het beste kan doen. Ik heb allerlei programma's geprobeerd (handbrake, makemkv, mkvtoolnix, open bluray ripper en nog wel wat meer. Het resultaat is echter nogal onvoorspelbaar.
Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met deze tools. Welke werkwijze is het beste? Ik heb al veel websites bekeken en guides gevolgt, maar er zijn zoveel tools dat ik het overzicht volledig heb verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:27:
[...]
[...]
[...]
[...]

Ik zou niet weten waarom je de Max niet direct aan het netwerk zou hangen. Er is geen enkele reden om dit niet te doen. Voor wat betreft het overzetten van de films denk ik dat je niet door hebt dat de Dune geen NTFS kan schrijven, alleen lezen. Als je dus NTFS van die 2de partitite maakt kan je er alleen films opzetten als je de disk in je PC plaatst. Maar zoals ik eerder al vroeg, waarom zou je? Maak dat ding gewoon Ext2 (formatteren in de Dune) en kopieer het over het netwerk.

[...]

Ik niet maar nogmaals, waarom zou je? Kopieer het over je netwerk. Je zegt net zelf al dat het open slopen van je pc een nogo is, waarom overweeg je dit nog dan?
Omdat ik had begrepen dat windows geen ext schijven ziet. Dus ook niet over het netwerk. Als ik gewoon vanuit windows bestanden/films naar de Max kan kopieëren dan laat ik de schijf gewoon ext2.

Dat slopen zal ik ook niet doen.. ;) Zag dat er dockingstations te koop zijn. o.a. die van Freecomm. Misschien dat ik die nog koop en en toch nog de 2de partitie NTFS maak en dan gewoon als ik wil overzetten ga swappen.

Als je nog kan bevestigen dat ik over het netwerk met mijn windows de ext van de Max kan benaderen en dan files overzetten, dan ben ik helemaal bijgepraat en gaat het wel goed komen.. :)

Ik ga er mee aan de slag en als ik deze week het spul heb draaien, dan zal ik in ieder geval hier dat even komen vertellen. Dat zal ik trouwens ook doen als het niet lukt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:10:
Dat slopen zal ik ook niet doen.. ;)
Hehe dat verwacht ik ook niet hoor, ik gebruikte alleen maar je eigen woorden ;-)
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:10:
Als je nog kan bevestigen dat ik over het netwerk met mijn windows de ext van de Max kan benaderen en dan files overzetten, dan ben ik helemaal bijgepraat en gaat het wel goed komen.. :)
Ja, zou redelijk nutteloos zijn als dat niet kon ;-)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk99 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:49:

Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met deze tools. Welke werkwijze is het beste? Ik heb al veel websites bekeken en guides gevolgt, maar er zijn zoveel tools dat ik het overzicht volledig heb verloren.
Als je het m2ts bestand uit de map stream kopieert en dat afspeelt kun je ook de audio synchroniseren. Of je kunt met makemkv (bestandje index.bdmv openen) er een mkv bestand van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
eggiebirdie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:04:
[...]

Zojuist gigabit support gechecked, het stond al uit, dus voor mij geen fix voor de audio hicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henk99 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:49:
Een andere mogelijkheid is met "EAC3To" de benodigde streams rippen uit de blu-ray en en vervolgens met MKVMerge (MKVtoolnix) een MKV maken. EAC3To is een command line progje en daardoor wat lastiger. Er schijnen GUI's te zijn voor EAC3To.

Maar als je audio sync problemen hebt met de Blu-ray moet je denk ik je hardware eens nakijken (Audio-set, TV, etc). Ik heb alleen audiosync problemen met de 720P series die van Usenet komen en de 1080P films rond of onder 10 gig voor een film. De grote 1080P films en blu-ray heb ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:53:
[...]
Maar als je audio sync problemen hebt met de Blu-ray moet je denk ik je hardware eens nakijken (Audio-set, TV, etc). Ik heb alleen audiosync problemen met de 720P series die van Usenet komen en de 1080P films rond of onder 10 gig voor een film. De grote 1080P films en blu-ray heb ik geen problemen mee.
Met mijn vorige TV (Samsung LED) moest ik echt alles corrigeren. Mkv's meestal met -0,22 msec en BluRay met -0,66 msec. Nu met mijn nieuwe Panasonic Plasma hoef ik bijna nooit meer iets te corrigeren. Alle BluRays lopen nu sync en heel af en toe moet ik een mkv met (maximaal) -0,11 msec corrigeren (beeld via hdmi rechtstreeks aan de TV en geluid via toslink naar receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebirdie
PisPix schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:57:
[...]

Maar jouw symptomen zijn anders dan die van mij (en anderen). Bij ons zit er regelmatig een hick in de audio bij DVD rips/DVD's. Bij een netwerk issue zou ik verwachten dat dan ook de video weg valt. Ik heb dus ook geen stotterende performance bij Blueray rips, die draaien prima.
Ik had beide problemen: niet-soepel lopende BR en af en toe geluid uitval.
twee veranderingen: DUNE terug op 100Mbs en de Qnap op Balance XOR ipv RR.

beide problemen nu weg bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:40:
[...]

Hehe dat verwacht ik ook niet hoor, ik gebruikte alleen maar je eigen woorden ;-)

[...]

Ja, zou redelijk nutteloos zijn als dat niet kon ;-)

Succes!
Alles ging prima. De schijf gewoon ext gelaten en is prima benaderbaar vanaf me window/shares. Ben nu zo n 300GB aan het overzetten..:-)

Allemaal mooi strak. Zelfs de beroemde scene van Planet Earth trok ie zonder problemen vanaf de BD.

Prachtig apparaat, en dank voor de heldere uitleg.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
hallo

Ik krijg vandaag mijn dune base 3.0 binnen van ibood , hij is onderweg :)

toch wat vraagjes voor ik start..
ik heb hier al het een en ander gelezen
ik heb ook een 2 TB WD hdd die ik erin wil stoppen (moet wel opnieuw geformatteerd worden want hij zat in mijn mede8er)

nu heb ik dus vernomen dat ik best een system storage partitie maak
als ik dit zo lees:

dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf
Reformats am empty HDD to two partitions, and initializes System Storage on one of these partitions, w/o reinstalling the firmware.
NOTE: Using this service on 1.0/2.0 models will correctly initialize System Storage, but will not install Extra Applications; Extra Applications can be installed later by updating/reinstalling the firmware.
NOTE: The HDD intended to be reformatted by this service must be empty and must contain just single partition or no partitions at all (and this HDD must be the only such a HDD attached to the player). If it is not empty or contains several partitions, reformat it first (e.g. using the player built-in format function: choose HDD in the main menu, press INFO RC button, choose "Format Disk").
NOTE: This service reformats the HDD to two partitions (one using 2GB and second using the rest of HDD), and initializes the first 2GB partition as System Storage. The second partition is NOT formatted by this service; if you want to format it (and you probably do), you can format it e.g. using the player built-in format function: choose the HDD in the main menu, press INFO RC button, choose "Format Partition").

moet ik het volgende doen vanaf het begin

hdd in mijn dune steken
dune aankoppelen
1) eerst mijn hdd formatteren via de dune, omdat er dus nog partities opstaan
2) deze service dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf opstarten, dit kan ook in de dune zelf?
3) vervolgens mijn 2de partitie formatteren... (best als ntfs of als ext2/3???) wat is het beste?
de hdd blijft zoiezo in mijn dune zitten en zal nooit aan de pc komen te hangen.
Wat zijn de voor-nadelen van beide formatties?
Vervolgens kan ik beginnen overzetten?
Is er ook bepaalde structuur die ik moet aanhouden als ik yadis wil gaan gebruiken?

alvast bedankt !!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

skank schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:09:
...
moet ik het volgende doen vanaf het begin

hdd in mijn dune steken
dune aankoppelen
1) eerst mijn hdd formatteren via de dune, omdat er dus nog partities opstaan
2) deze service dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf opstarten, dit kan ook in de dune zelf?
3) vervolgens mijn 2de partitie formatteren... (best als ntfs of als ext2/3???) wat is het beste?
de hdd blijft zoiezo in mijn dune zitten en zal nooit aan de pc komen te hangen.
Wat zijn de voor-nadelen van beide formatties?
Vervolgens kan ik beginnen overzetten?
Is er ook bepaalde structuur die ik moet aanhouden als ik yadis wil gaan gebruiken?

alvast bedankt !!! :)
1) Correct.
2) Sterker nog, kan alleen maar in je Dune, die DSF bestandjes zijn daar speciaal voor.
3) Ik ga hier niet uitwijden over de verschillen en voor- en nadelen van NTFS vs Ext2/3. Daar is zat over te vinden op internet. Wat ik wel kan zeggen is dat NTFS support voor de Dune experimenteel is. Die dingen zijn gebaseerd op Linux wat native ext2/ext3 ondersteunt. Het lijkt mij daarom het meest logische om de HDD Ext2/3 te formatteren te meer omdat je zelf ook al aangeef de HDD er niet meer uit te halen.

Voor wat betreft yaDIS, elke movie moet in z'n eigen folder staan en de foldernaam dient de naam van de movie te hebben. yaDIS ondersteunt geen movies in subfolders voor bijvoorbeeld meerdere delen (die hard 1/2/3/4 zul je elk in een eigen folder moeten zetten, je kan dus niet een folder 'die hard trilogy' aanmaken met daaronder folders per deel).

Voor series maak je een aparte folder Series, met daaronder subfolders per serie. De folder moet wederom de serienaam zijn. Maak geen subfolders met seizoenen dat ondersteunt yaDIS niet, alle afleveringen knal je daar dus direct in. Daarbij moeten de bestandsnamen een seizoen/afleveringsnotatie bevatten die yaDIS ondersteunt. Bv: Chuck.S01E01.Pilot.mkv. Als yaDIS een episode niet vind zal je em niet kunnen bekijken via de GUI.

Je Movie en Series folder moet je apart in yaDIS toevoegen en aangeven welke folder waarvoor bedoelt is. Nadat alles gevonden is in Export venster de paden goedzetten en Exporteren naar de 2de partitie op je HDD in de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
eggiebirdie schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:00:
[...]

Aha, bij mij lopen blueray rips (over het netwerk) prima. Geen hicks of stotteren. Het lijkt alleen bij DVD rips te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik eigenlijk mis, is een goede uitgebreide handleiding. Er zit alleen een Quick-start guide bij de Dune-Max. Ik zou namelijk graag aan de gang gaan met IPTV en Internet Radio. Nu heb ik het MPC/forum al redelijk afgestruind, maar ik vind daar niet echt een howto. Dat geldt trouwens ook voor Yardiss en Zapitti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
InflatableMouse schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:49:
[...]

1) Correct.
2) Sterker nog, kan alleen maar in je Dune, die DSF bestandjes zijn daar speciaal voor.
3) Ik ga hier niet uitwijden over de verschillen en voor- en nadelen van NTFS vs Ext2/3. Daar is zat over te vinden op internet. Wat ik wel kan zeggen is dat NTFS support voor de Dune experimenteel is. Die dingen zijn gebaseerd op Linux wat native ext2/ext3 ondersteunt. Het lijkt mij daarom het meest logische om de HDD Ext2/3 te formatteren te meer omdat je zelf ook al aangeef de HDD er niet meer uit te halen.

Voor wat betreft yaDIS, elke movie moet in z'n eigen folder staan en de foldernaam dient de naam van de movie te hebben. yaDIS ondersteunt geen movies in subfolders voor bijvoorbeeld meerdere delen (die hard 1/2/3/4 zul je elk in een eigen folder moeten zetten, je kan dus niet een folder 'die hard trilogy' aanmaken met daaronder folders per deel).

Voor series maak je een aparte folder Series, met daaronder subfolders per serie. De folder moet wederom de serienaam zijn. Maak geen subfolders met seizoenen dat ondersteunt yaDIS niet, alle afleveringen knal je daar dus direct in. Daarbij moeten de bestandsnamen een seizoen/afleveringsnotatie bevatten die yaDIS ondersteunt. Bv: Chuck.S01E01.Pilot.mkv. Als yaDIS een episode niet vind zal je em niet kunnen bekijken via de GUI.

Je Movie en Series folder moet je apart in yaDIS toevoegen en aangeven welke folder waarvoor bedoelt is. Nadat alles gevonden is in Export venster de paden goedzetten en Exporteren naar de 2de partitie op je HDD in de Dune.
Klaar en duidelijk bedankt!

Nog even over vraagje 2
ik moet dus eerst dat bestandje opstarten maar vanaf waar? vermits ik dat nog niet op die interne hdd kan plaatsen...
eerst gewoon op de pc in het netwerk of eerst bv op stick

alsook wil ik de laatste firmware erop.. mag dit voor puntje 1 of doorloop ik best eerst alles en daarna de laatste firmware?
Is de laatste beta firmware stabiel genoeg of pak ik best geen beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

skank schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:32:
[...]

Klaar en duidelijk bedankt!

Nog even over vraagje 2
ik moet dus eerst dat bestandje opstarten maar vanaf waar? vermits ik dat nog niet op die interne hdd kan plaatsen...
eerst gewoon op de pc in het netwerk of eerst bv op stick

alsook wil ik de laatste firmware erop.. mag dit voor puntje 1 of doorloop ik best eerst alles en daarna de laatste firmware?
Is de laatste beta firmware stabiel genoeg of pak ik best geen beta?
Paar posts hierboven leg ik dat ook al uit ;)

Zet het op een USB stick of op een netwerk share die je vanaf de Dune kan benaderen. Je start dat bestandje dus op je Dune.

Voor de Base geen idee, de beta die ik in m'n Max heb werkt perfect. Als je voor de beta kiest zou ik dat eerst doen en dan de rest.

Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Nu online
ok bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

InflatableMouse schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:48:
[...]

Ik begrijp dat je ze niet hebt gebruikt, zou ik er een van je kunnen overnemen want ik heb zelf wat moeten fabriceren. Mijn OCZ kwam zonder bracket en de intel bracket die ik over had plaatst het niet goed?
Prima.

Hmm.. Ben ik nu zo scheel of is er echt geen PM- knopje?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

TMoose schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:42:
[...]

Prima.

Hmm.. Ben ik nu zo scheel of is er echt geen PM- knopje?
Zie je het poppetje onder mijn naam? Dat redirect naar Direct Messages onderdeel. Maar mischien dat je dat alleen te zien krijgt als je zelf ook DM hebt aangezet voor jezelf, dat weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eggiebirdie schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:00:
[...]

Ik heb "ineens" problemen met het afspelen van BluRay rips vanaf mijn nas. Zowel beeld als geluid haperen bij bestanden met een hoge bitrate. Het lijkt alsof er een soort "buffer underrun" ontstaat doordat (kennelijk) de doorvoersnelheid van de nas naar de Dune te laag is. Ik heb een Synology ds410 met 4x 2 TB schijven in Raid5. Speelde altijd alles vloeiend zonder haperingen af. Het enige wat hier veranderd is dat ik een andere router (sitecom 351 gigabit) heb. Bekabeling is Cat5e. De problemen zijn na de routerswitch ontstaan. Kan dit een oorzaak zijn?
Bij een read test schommelt de snelheid tussen 7 en 11 MB/sec. Volgens mij bleef het bij mijn vorige router stabiel staan op 11 MB/sec.
Wat ik mij ook nog afvroeg of bestanden op de synology wellicht gefragmenteerd kunnen rakenn waardoor ze haperend afspelen.
Ik heb de Dune op 100Mbs staan en speel via NFS. Ik heb de laatste beta firmware draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:11:
Wat ik eigenlijk mis, is een goede uitgebreide handleiding. Er zit alleen een Quick-start guide bij de Dune-Max. Ik zou namelijk graag aan de gang gaan met IPTV en Internet Radio. Nu heb ik het MPC/forum al redelijk afgestruind, maar ik vind daar niet echt een howto. Dat geldt trouwens ook voor Yardiss en Zapitti.
Klopt helemaal. Er zijn genoeg topics/forums te vinden van de HDI Dune. Maar een simpele uitgebreide handleiding is nergens te vinden. Als je als leek hier moet aan beginnen, dan denk ik dat je zot wordt. Ik heb na een dagje surfen al serieus wat gevonden. Internetradio, layout, enz. Heb ik ondertussen allemaal onder de knie. Maar een simpel netwerk opzetten tussen mijn windows 7 pc, en Dune mediaplayer is me nog altijd niet gelukt. Weet er iemand eigenlijk een uitgebreide handleiding ergens staan 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik overweeg om de nieuwe Dune MAX aan te schaffen maar ik vind de prijs (499 EURO) wel erg hoog vergeleken met de Dune Base en Dune Prime.
Ik gebruik nu mijn PS3 als mediaspeler maar die is toch erg beperkt in het afspelen van formaten en het werken met PS3Mediaserver om deze beperking te omzeilen vind ik toch erg omslachtig werken en bovendien moet dan mijn PC ook altijd aan staan. Ook is de PS3 nogal luidruchtig.
Ik heb dit topic goed doorgespit en ben op de hoogte van de verschillen.

Toch heb ik nog enkele vragen:
1) Is de bluray drive in de Dune Max echt zoveel beter dan die in de Prime en is deze vergelijkbaar (of beter?) dan de bluray speler in de PS3 ?
2) Kun je in de MAX later een harde schijf stoppen zonder dat de garantie vervalt (volgens mij wel)
3) De MAX heeft expansiesloten om in de (nabije?) toekomst een digitale tv-tuner toe te voegen: kan iemand bevestigen of dan DVB-C middels CI+ mogelijk is (ik zit namelijk in het Ziggo gebied)
4) Kun je dan ook televsieprogramma's opnemen op de harde schijf van de Dune MAX en zo ja in welk formaat (ook in High definition) ?

Met name de laatste 2 vragen vind ik belangrijk omdat ik de MAX dan ook de vervanger wordt van mijn dvd-recorder (heb nu een oud Sony model) en mogelijk ook mijn Samsung-decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Ik heb de Dune HD Max nu een paar weken in gebruik en ben uitermate tevreden.
In combinatie met mijn Logitech Harmony One is het helemaal perfect.
Zit nog wel met een raar probleem waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb.
Als ik via de netwerk browser mijn Synology NAS probeer te benaderen dan zie ik hem alleen via UPnP.
Aangezien niet alle functionaliteit ondersteunt wordt wil ik hem echter kunnen zien via SMB.
En daar zie ik hem dus standaard niet.
Echter als ik mijn desktop aanzet (zowel mijn NAS als mijn desktop zitten in dezelfde werkgroup) dan verschijnt deze werkgroep ineens WEL in mijn netwerkbrowser via SMB en kan ik de NAS benaderen.
Erg raar en niet wenselijk uiteraard.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Mai Pensato schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:23:
Kun je in de MAX later een harde schijf stoppen zonder dat de garantie vervalt (volgens mij wel)
De MAX heeft expansiesloten om in de (nabije?) toekomst een digitale tv-tuner toe te voegen: kan iemand bevestigen of dan DVB-C middels CI+ mogelijk is (ik zit namelijk in het Ziggo gebied)
Harde schijf kun je plaatsen zonder de HD Max open te schroeven dus garantie blijft gehandhaafd.
CI+ is (nog) niet mogelijk. Het ligt in de lijn der verwachting maar op dit moment is nog niets definitief zeker :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een Dune BD PRIME 3.0 in mijn bezit,
Echt een geweldig toestel, speelt alles zonder morren perfect af.

echter 1 enkel probleem gevonden. Bij het afspelen mp3's gaat alles goed totdat hij een VBR tegenkomt
En produceert vervolgens een onzuiver geluid, alle volgende mp3s ( ook de niet VBR) hebben er vervolgens last van.
Enige oplossing ( tot nu toe ) is het ding opnieuw op starten.

Iemand dit probleem ook al tegen gekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@mouse1277: Een NAS kun je het beste met NFS benaderen (ipv SMB). Dat moet je op de Synology de NFS service aanzetten, rechten toekennen aan de folder die je wilt delen: Shared folder > NFS Privileges: Client = ip adres van Dune, Privilege = R/W, Root squash = no mapping, en Asynchronous = no. Vervolgens kun je een mapping op de Dune maken naar de folders op de Synology. Er staat een filmpje in de FAQ waar dat te zien is.

@Mai Pensato: er is nog niet bekend wat er voor expansie kaarten ontwikkeld gaat worden, maar draadloze netwerkkaarten en digitale tuners liggen erg voor de hand. Afhankelijk van het type kun je dan in hd kwaliteit opnemen, maar er is nu nog weinig over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:03
Het is al een tijdje terug gemeld, maar ook ik ondervind weer problemen met het kijken van DVD bestanden via een NAS. Een aantal keer per film valt het geluid voor een seconde of 2 weg. Niet superstorend, ik wist dat het kon, en merkte het ook, mijn vriendin merkte het niet. Ook gebeurde het me gisteren weer 1x dat een DVD schijfje vanzelf stopte met afspelen, van dit probleem had ik al lang geen last meer gehad.

Die audio storing moet er met een nieuwe firmware ingeslopen zijn, die heb ik eerder niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Drobanir schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:24:
@mouse1277: Een NAS kun je het beste met NFS benaderen (ipv SMB). Dat moet je op de Synology de NFS service aanzetten, rechten toekennen aan de folder die je wilt delen: Shared folder > NFS Privileges: Client = ip adres van Dune, Privilege = R/W, Root squash = no mapping, en Asynchronous = no. Vervolgens kun je een mapping op de Dune maken naar de folders op de Synology. Er staat een filmpje in de FAQ waar dat te zien is.
Filmpje bekeken en mapping ingesteld op Dune. NFS service ingesteld op Synology.
Alles driedubbel gecontroleerd maar krijg het niet werkend: "cannot access network drive" :-(.

Blijf het sowieso raar vinden dat als mijn pc uit staat ik opeens de workgroup "WERKGROEP" niet meer zie staan in mijn Dune en daardoor de NAS dus niet kan benaderen.

Of moeten er nog extra poorten opengezet worden in mijn router oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Heb je de werkgroep naam ook in de synology ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
jopie schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:37:
Heb je de werkgroep naam ook in de synology ingesteld?
Uiteraard. Zowel mijn laptop, als desktop en Synologie zitten in de werkgroep "WERKGROEP".
Maar zodra alleen de NAS aanstaat kan ik hem niet benaderen vanaf de DUNE.
Erg raar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb dezelfde vraag als mai pensato, maar deze is volgens mij nog niet beantwoord. In ieder geval is het mij nog niet helemaal duidelijk.

4) Kun je dan ook televsieprogramma's opnemen op de harde schijf van de Dune MAX / PRIME en zo ja in welk formaat (ook in High definition) ?

Ik hoop dat dit mogelijk is. Zijn er daarnaast mogelijkheden om ' uitzending gemist' rechtstreeks te benaderen?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Drobanir schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:24:
...er is nog niet bekend wat er voor expansie kaarten ontwikkeld gaat worden, maar draadloze netwerkkaarten en digitale tuners liggen erg voor de hand. Afhankelijk van het type kun je dan in hd kwaliteit opnemen, maar er is nu nog weinig over bekend.
Ik hoop dus stiekum dat er ook expansie kaartjes voor digitale schotel voor HD kanalen beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stifler70
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ik gebruik nu Zappiti voor mijn Dune. Werkt prima. Alleen loop ik te klooien als ik nieuwe films aan mijn schijf wil toevoegen. Hij wil dan voor alle films alles opnieuw gaan zoeken. Iemand een idee hoe ik alleen de nieuwe films kan toevoegen zodat ik niet weer alles opnieuw moet doen. Is toch nog een hoop werk aangezien hij niet altijd de juiste films pakt en je dan alles handmatig moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Wat is er trouwens aan de hand als je een torrent aan het downloaden bent met je Dune HD Max en ergens halverwege krijgt hij de status "fout" of "error"?
In het begin nooit last van gehad maar nu komt het regelmatig voor :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@ mouse1277: nee, poorten openzetten hoeft niet. Dit is de instelling voor een share op de Dune:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zm2jhqkXJB1H5JNgPgfeffnE/full.jpg
Waarbij server het ip adres van de NAS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Zo heb ik het exact staan maar helaas.
misschien dat ik straks alles (dune/nas/router) maar eens compleet naar fabrieksinstellingen ga terugzetten :-(.
I am lost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Kan je de werkgroep naam niet instellen in je router? Dacht dat ik dit in mijn linksys modem/router ergens ben tegen gekomen

Heb zoals velen sedert tijdje de base van de ibood aanbieding. Had een nieuw toestel nodig nadat mijn popcorn hour 100 rare manieren begon te krijgen (die zich natuurlijk niet meer voor deden van zodra de dune aangekomen was 8)7 ). Moet zeggen dat de eerste ervaringen positief te noemen zijn. Het is natuurlijk wel maar in vergelijking met een popcorn 100 maar toch. Ook belangrijk puntje is dat het nu een toestel is dat past bij de rest van de home theater spullen zoals versterker.

Heb 2TB hdd geplaatst en direct aan de slag met zappiti. Alles reageert supersnel. Enigste dat nog niet gelukt is, is om een snelkoppeling van zappiti op de "homepage" te zetten. Maar ja, moet nu 1 keer klikken op hd en dan op zappiti. Dus zo'n moeite is het nu ook niet

Wat ik niet begrijp, is dat er zo'n ongelooflijk slechte afstandsbediening bijzit. Denk dat het ongeveer de slechtste is die ik ook gehad heb. Gelukkig heb ik zo'n harmony liggen.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Heren,

Ik heb net een Dune 3.0 Prime aangeschaft via iBood (€265)....

Mijn Med8ter gaat in de verkoop.

Ik had in 1 seconde de beslissing genomen en ben een van de gelukkigen die door de bestel procedure (hunt) heen is gekomen.

De Dune is voor mij NU al een TOP apparaat. De komende weken zal ik hier veel op het forum gaan lezen en uitvinden en indien nodig zal ik dingen gaan vragen.
;)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de hardeschijf ook aansluiten op de pc door middel van een docking station (ik gebruik er een van Sharkoon). Dit programma geinstalleerd WWW.Ext2Fsd.com om hem te kunnen benaderen in windows.
Toch wel handig, ik download met de Dune meestal MKV HD films vaak zonder nederlandse ondertitel.
Door hem dan op de PC aan te sluiten voorzie ik deze dan via MKVtoolnix van ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:17:
Je kan de hardeschijf ook aansluiten op de pc door middel van een docking station (ik gebruik er een van Sharkoon). Dit programma geinstalleerd WWW.Ext2Fsd.com om hem te kunnen benaderen in windows.
Toch wel handig, ik download met de Dune meestal MKV HD films vaak zonder nederlandse ondertitel.
Door hem dan op de PC aan te sluiten voorzie ik deze dan via MKVtoolnix van ondertitels.
Hoe heb je dat proggie aan de praat gekregen? Onder win7 ultimate 64 bits, lukt mij dat voor geen meter. Mijn HDD is dus in 2 partities, de system-storage 2GB en de rest ext2 en geformatteerd met de Dune-Max.

Kan je mij misschien vertellen hoe ik de ext2 dan zichtbaar kan maken?

Algemene vraag. Als ik naar de webbrowser ga, en ik wil browsen, regaeert de AB nergens op. Welke toetsencombinaties moet je gebruiken om te kunnen browsen met de AB. Kan het nergens vinden en de manual geeft ook geen uitsluitsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:17:
Veel werk vind ik als je je bedenkt dat je het subtitel bestand dezelfde naam kan geven als de MKV en deze dan gewoon door de Dune wordt opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- (Hoe heb je dat proggie aan de praat gekregen? Onder win7. ) Ik gebruik het onder windows XP.
- (Veel werk vind ik als je je bedenkt dat je het subtitel bestand dezelfde naam kan geven als de MKV en deze dan gewoon door de Dune wordt opgepikt.) Bij een enkele fim werkt dit inderdaad maar ik krijg dit toch niet voor alle films werkend daarom voeg ik deze samen in een MKV file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Is er al wat meer zekerheid te melden over een nieuwe stable firmware voor de Dune?

• guarana01
Ik heb sinds begin oktober de hd-max. De laatste week komt het voor dat het apparaat vanuit de software-standby modus volledig uit gaat. Het standby-lampje brandt dan nog wel. Erg vervelend, want als ik torrents aan het downloaden ben en het apparaat valt uit, dan duurt het (nadat het apparaat weer is opgestart) behoorlijk lang voordat de torrents weer geactiveerd zijn. Heeft iemand dit probleem ook en ligt dit aan de software of hardware? Ik heb verschillende fora doorgelezen, maar ik ben dit probleem nog niet tegengekomen.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:58:
Bij een enkele fim werkt dit inderdaad maar ik krijg dit toch niet voor alle films werkend daarom voeg ik deze samen in een MKV file.
Nog nooit last mee gehad, en ik doe het werkelijk met elke film en serie die ik heb waar geen EN/NL subs bij zitten.

Verwijderd

guarana01 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:18:
Ik heb sinds begin oktober de hd-max. De laatste week komt het voor dat het apparaat vanuit de software-standby modus volledig uit gaat. Het standby-lampje brandt dan nog wel. Erg vervelend, want als ik torrents aan het downloaden ben en het apparaat valt uit, dan duurt het (nadat het apparaat weer is opgestart) behoorlijk lang voordat de torrents weer geactiveerd zijn. Heeft iemand dit probleem ook en ligt dit aan de software of hardware? Ik heb verschillende fora doorgelezen, maar ik ben dit probleem nog niet tegengekomen.
Heb ik met mijn Dune Base geen last van ik zet hem bij het downloaden altijd standby. Is me wel eens gebeurt per ongeluk volledig uitgezet tijdens downloaden lijkt er dan op dat ie niet meer weet waar hij gebleven is. Zou het niet zo kunnen zijn dat als je de torrent client afsluit dat ie iets weg schrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana01
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:38:
[...]

Heb ik met mijn Dune Base geen last van ik zet hem bij het downloaden altijd standby. Is me wel eens gebeurt per ongeluk volledig uitgezet tijdens downloaden lijkt er dan op dat ie niet meer weet waar hij gebleven is. Zou het niet zo kunnen zijn dat als je de torrent client afsluit dat ie iets weg schrijft?
Wat bedoel je met ''iets wegschrijven''? Ik sluit de torrentclient nooit af, dus daar zal het niet aan liggen. Het komt trouwens ook niet elke keer voor. Ik kwam gister thuis van werk en toen heeft ie de hele dag in standby gestaan en torrents gedownload, maar een dag eerder ging het wel fout. Zou het misschien kunnen, omdat ik teveel torrents aan het downloaden (op dit moment 6 stuks) ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Krijgen jouw torrents ook wel eens de status "fout" en zo ja, weet jij wat dat betekent of hoe je het kunt voorkomen/oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]mouse1277 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:45:
Krijgen jouw torrents ook wel eens de status "fout" en zo ja, weet jij wat dat betekent of hoe je het kunt voorkomen/oplossen?
[/quoHeb ik ook wel eens, waar dat door komt weet ik niet ik sluit de torrent client dan af en start deze weer op. Afsluiten doe ik altijd als ik hem volledig uit zet. Weg schrijven bedoel ik mee dat hij hem netjes afsluit. Maar de melding fout komt bij mij maar zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
Ik heb sinds gisteren een HD Dune Max. Installeren stelde niets voor. Afspelen van foto's, muziek en films via network (ReadyNAS) ging in het begin ook zeer goed.
Echter nu heb ik het probleem dat afspelen van mp3's een zeer onzuiver geluid geeft, het is echt NIET om aan te horen.. Een zelfde probleem meldde sldd ook al op 8 november. Ik kan echter alleen niet zeggen of dit met afspelen van een VBR te maken heeft bij mij. Opnieuw opstarten helpt bij mij niet helaas. Ook heb ik al diverse firmware's geinstalleerd en helpt ook niet. Tevens diverse instellingen gecheckt.

Verdere info:
Afspelen van HD films met zowelAC3 geluid als DTS geluid gaat prima
Dune is middels de bijgeleverde HDMI kabel aangesloten op mijn DENON AVR-3310 Receiver.
Afspelen van mp3's via andere bronnen via de DENON gaat ook prima.

WIE KAN MIJ HELPEN / ADVIES GEVEN ?

Aanvulling: zojuist even op de site van mpc-club gekeken naar reeds gerapporteerde problemen. Daar heb ik de oplossing gevonden: ik had het volume op de DUNE te hoog staan. Dit heb ik terug gezet op 0 DB en nu spelen ook de mp3-files weer helemaal goed.
Ter info dus voor tweakers die tegen hetzelfde probleem aan lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mai Pensato op 13-11-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Mai Pensato schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:26:
Ik heb sinds gisteren een HD Dune Max. Installeren stelde niets voor. Afspelen van foto's, muziek en films via network (ReadyNAS) ging in het begin ook zeer goed.
Echter nu heb ik het probleem dat afspelen van mp3's een zeer onzuiver geluid geeft, het is echt NIET om aan te horen.. Een zelfde probleem meldde sldd ook al op 8 november. Ik kan echter alleen niet zeggen of dit met afspelen van een VBR te maken heeft bij mij. Opnieuw opstarten helpt bij mij niet helaas. Ook heb ik al diverse firmware's geinstalleerd en helpt ook niet. Tevens diverse instellingen gecheckt.

Verdere info:
Afspelen van HD films met zowelAC3 geluid als DTS geluid gaat prima
Dune is middels de bijgeleverde HDMI kabel aangesloten op mijn DENON AVR-3310 Receiver.
Afspelen van mp3's via andere bronnen via de DENON gaat ook prima.

WIE KAN MIJ HELPEN / ADVIES GEVEN ?

Aanvulling: zojuist even op de site van mpc-club gekeken naar reeds gerapporteerde problemen. Daar heb ik de oplossing gevonden: ik had het volume op de DUNE te hoog staan. Dit heb ik terug gezet op 0 DB en nu spelen ook de mp3-files weer helemaal goed.
Ter info dus voor tweakers die tegen hetzelfde probleem aan lopen.
Grappig vergelijkbaar probleem kun je ook met de PS3 krijgen als je een DTS stream via de optisch uitgang naar een receiver stuurt. Als je het volume boven de 0DB zet valt de DTS stream weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:19

Entity

9000rpm

Vandaag m'n HDI Dune Prime 3.0 binnengekregen. Nu wil ik de firmware updaten, maar dit lukt niet... Wat doe ik verkeerd?

1. Laatste beta en stable gedownload van de firmware site (beiden geprobeerd)
2. Uitgepakt naar een vers-geformatteerde USB stick in de root
3. USB stick in de zijkant van de Dune gestoken (heb ook de andere USB aansluitingen geprobeerd)
4. HDI Dune ziet een USB stick, ik browse naar het juiste .DFF bestand
5. Druk op "Enter" op de remote
6. Er gebeurt niks.. Het display blijft op "Ready" staan, er is geen activiteit op de stick...

Wat ik ook nog heb geprobeerd is het dff bestand hernoemen naar dune_firmware.dff en dan booten, maar dan krijg ik een Err. A06 code.

Dus nogmaals de vraag: wat doe ik fout?

/edit: huidige firmware versie is overigens 091023_1444_Update1

[ Voor 4% gewijzigd door Entity op 13-11-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Net mijn ontvangen Dune Prime 3.0 uitgepakt jammie!

... ..... rare witte pixels die random op de achtergrond in het menu verschijnen en die net zo snel weg zijn ...

probleem is weg als ik onder de 1080p50hz ga zitten voor beeld formaat.

Kijk ik een film/trailer en dune besluit op 1080p60 te gaan staan zie ik vaag in de film ook die witte pixels komen en gaan....

RMA aangevraagd... klinkt dit bekend? Klink als geheugen fouten bij het genereren van het beeld.....

heel erg jammer dat ik er dit weekend niet mee kan spelen.... ben er de hele dag voor thuis gebleven :(

zucht. Ik hoop dat dit een eenmalige defecte Dune Prime is....

** edit: Ohja ik heb wel om het e.e.a. uit te sluiten de nieuwste (beta) firmware er op gezet maar dit geeft geen oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door spanx op 13-11-2010 18:17 . Reden: extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
De makkelijkste manier om je firmware te updaten is om hem in je netwerk te hangen, en dan zelf de update.te laten downloaden. Misschien is dit pas met een latere fw mogelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Klopt Jopie, dat is in mijn huidige firmware helaas nog niet mogelijk... Kan momenteel ook geen blurays afspelen, krijg een melding over beveiliging. En ik kan ook geen nfs share benaderen, alleen smb. Ding is compleet nutteloos nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dune is een prima apparaat. Gebruik een USB stick om de software op te waarderen. Download de update van de site en plaats dit op de USB stick. Plaats deze aan de zijkant en start de Dune via de knop aan de linker kant.
De software zal nu worden geïnstallerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:14:
@ mouse1277: nee, poorten openzetten hoeft niet. Dit is de instelling voor een share op de Dune:
[afbeelding]
Waarbij server het ip adres van de NAS is.
Zo te zien heb je een Synology NAS server. I.p.v. het netwerk adres zet je de naam van de nasserver erin: DISKSTATION is de standaard naam. Daarnaast maak je een gebruiker aan op de NAS server DUNE en die geef je leesrechten. Daarna moet het lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:21:
De Dune is een prima apparaat. Gebruik een USB stick om de software op te waarderen. Download de update van de site en plaats dit op de USB stick. Plaats deze aan de zijkant en start de Dune via de knop aan de linker kant.
De software zal nu worden geïnstallerd.
Werkt niet, ik krijg een errorcode (zie mijn eerdere post van 15:53 uur).

Uiteraard is de Dune een prima apparaat als alles werkt zoals het hoort (heb het ding niet voor de sier gekocht), maar tot nu toe heb ik alleen nog maar problemen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat de software in de root van de USB: anders ziet hij het niet. Ook belangrijk is de dune aan te zetten met de knop. Nu zie ik je eerdere bericht. De Dune moet hetzelf doen door de USB in het apparaat te plaatsen en dan de Dune aanzetten. Anders werkt het niet.
Moet lukken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Nog even de stappen uitgespecificeerd:

1. Ik formatteer een USB stick (default FAT indeling, het is een 256MB stick)
2. Ik plaats het .dff bestand in de root van de USB stick zodat er niks anders staat en hernoem die naar dune_firmware.dff
3. Ik schakel de Dune uit met de knop op het apparaat
4. Ik doe de USB-stick in de zij-USB-aansluiting
5. Ik zet het apparaat weer aan
6. Op het display zie ik "Recover", dus hij ziet iig de stick
7. Vervolgens kijk ik "Err. A06" op het display en gebeurt er niks meer...

Als ik daarna de stick weer in de PC doe, zie ik dat er een logbestand is weggeschreven waar dezelfde errorcode in staan.

Kan ik weinig fout aan doen denk ik, wellicht is het apparaat gewoon niet lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Argh, kan mezelf wel voor m'n kop slaan :F

Ik zat dus met de verkeerde firmware files, die van de gewonen BD Prime. Viel me net pas op dat er op die site een aparte pagina is voor de 3.0...

Had al een RMA aangemaakt en alles, dacht echt dat het apparaat niet deugde, had al op alle mogelijke manieren de update geprobeerd.

Anyway, de firmware update is nu geslaagd, de nieuwste beta zit erin. Hopelijk gaat de rest nu ook werken zoals het hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

hehe .. kan de beste overkomen ;)

Hoe kan jij trouwens twee posts achter elkaar posten? Bij mij zegt tie dan dat ik al de laatste ben en dat ik m'n eigen post moet editen (wat ik heel logisch vind overigens).

Edit: Ow ik zie het al, "bij voorkeur", maar je kan dat gewoon negeren zie ik.

[ Voor 16% gewijzigd door InflatableMouse op 14-11-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Niemand die dit probleem eerder heeft gezien?

Of tips om het zelf te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Witte pixels? Nee ...

Kan je em eens aansluiten op een ander tv/monitor? Mischien ligt het aan de combo? Door em ergens anders op aan te sluiten kan je onderdelen elimineren, da's het enige wat ik kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
spanx schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:48:
Niemand die dit probleem eerder heeft gezien?

Of tips om het zelf te fixen?
Ik had dit probleem ook.
Als je de topics had doorgelopen had je het gevonden.
Met de laatste (in ieder geval al sinds begin dit jaar) update kun je de kleuren instellen op 8-bits.
Dit heeft bij mij geholpen.
Het komt omdat er gewoon teveel data door de HDMI kabel gaat.
Dus naar beeld gaan en daar ergens bij de opties kun je de hoeveelheid bits instellen. Zet deze vast op 8. Hoogste is geloof ik 12.

Dan moet je probleem weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
Zoals al eerder gemeld heb ik de Dune Max sinds donderdag j.l. Inmiddels reeds diverse videoformaten en ook muziek en foto's afgespeeld (meeste via netwerk vanaf mijn Ready NAS maar ook vanaf USB-stick) en alles gaat prima.
De optische drive moet ik wel nog testen en ook het afspelen vanaf de harddisk van de Dune. Harddisk formatteren ging ook probleemloos: 2 partities gemaakt 1 voor system storage (2 GB) en de rest voor mediabestanden.

Ik heb me nu verdiept in de diverse software-oplossingen om "artwork" toe te voegen. Zowel via dit topic als via mpc-club.
Ik twijfel nu tussen YADis en Dune Explorer.
YADis lijkt me toch voor films iets meer mogelijkheden te bieden als Dune Explorer (bijvoorbeeld ook info over filmformaat, geluid en rating die automatisch ingelezen worden) en er zijn ook nog regelmatig nieuwe updates. De maker van Dune Explorer was tot juli dit jaar zeer actief maar de laatste tijd laat hij helemaal niet meer van zich horen.. Daar staat tegenover dat Dune Explorer beperkte mogelijkheden biedt voor muziek (gemaakt door Drobanir.. !).

Vragen: wie van jullie heeft ervaring met beide pakketten en kan mij een advies geven ?

Kan YADis ook info halen van moviemeter.nl ? Voor Dune Explorer was dit wel beloofd door de maker maar volgens mij is dit nog altijd niet geimplementeerd...

Specifieke vraag aan Drobanir: De CD-covers die jij hebt gemaakt en die toegevoegd zijn aan Dune Explorer zijn die alleen te zien bij het zoeken naar de albums en NIET meer tijdens het afspelen van nummers van het betreffende album ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik gebruik zelf voor mijn films yaDIS en die kan ik je sterk aanraden. Als je ook op MPC Club kijkt zie je aan het aantal reacties en de poll dat dit het meest gebruikte programma is en Zappati is tweede. Die laatste is misschien wat sterker met tv series. Op korte termijn komt 2.0 echter uit van yaDIS en die maakt echt een sprong voorwaarts. Zie ook hier: Drobanir in "[Mediaplayer] HDi Dune (Base / Prime / M...". Moviemeter behoort dan ook tot de mogelijkheden, nu nog niet.

Voor TV series en muziek heb ik zelf wat gemaakt. Is wel wat werk, maar ik heb het nu wel precies zoals ik zelf wil. Het template van de audio-cd is ook aan Dune Explorer toegevoegd, maar hoesjes toevoegen is verder handwerk, want een zoekfunctie voor muziek heb ik nog in geen enkel programma kunnen vinden. ZO ziet het er nu bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LN81RrLjvjh4ZXBPms2aXwAU/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E6IX4zrHM6dkV9AuuggZ0Tru/full.jpg
De Dune is wat beperkt met het afspelen van muziek. Zo kun je niet naar andere folders browsen als de muziek speelt (zou wel technisch mogelijk zijn, de Dune is krachtig genoeg) ende weergave is ook beperkt: zwart scherm met wat tags (artiest, album song, commentaar, etc) die als een soort screensaver over je scherm zweeft. Geen album art dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Drobanir op 14-11-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
Drobanir: bedankt voor je reactie ! dan ga ik met yaDIS aan de slag.
Vraagje nog: Ik heb nu per film 1 directory. De naam van de directory bestaat uit de naam van de film plus jaartal plus aanduiding filmkwaliteit. Dus bijvoorbeeld: Blood Diamond 2006 HD of Heat 1995 DVD.
Gaat dat zo werken met yaDIS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ja, dat denk ik van wel. Ik hou meestal de originele naam aan, want die zie je toch niet in de Dune interface, en dat gaat bijna altijd goed. Hij gebruikt nu een Franse scrapper (resultaat is wel gewoon in het Engels) en heel soms kan hij de titel niet vinden. Je kan dan nog altijd handmatig een titel opgeven en kijken of hij die kan vinden. Binnenkort worden er meerdere scrappers ondersteund en dan ben je van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Bedankt, ik heb hem nu ingesteld op 8 bits... 10 bits ging ook fout....

Waarom zitten deze opties er in als er te veel data over de lijn gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ohja, hoe moet ik in het context menu komen ik kan nergens een SMB share aanmaken.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

spanx: in het hoofdscherm kun je met de knop "popup menu" van je remote in het context menu komen en een nieuwe share aanmaken. Dit werkt volgens mij niet bij oudere firmwares (bij de firmware die ik eerst had van 2009 ging het volgens mij niet namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Drobanir schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:01:
Voor TV series en muziek heb ik zelf wat gemaakt.
Ow .. 2 vraagjes :)

1. Waarom gebruik je geen yaDIS voor Series?

2. Kan je hoe je je muziek hebt gemaakt delen met wat uitleg hoe je wat hebt gedaan? Ik krijg dat namelijk niet voor elkaar en Dune Explorer crasht om de haverklap.

Voor wat betreft muziek (en pictures ook in mijn geval) laat tie maar willekeurig een paar folders zien als ik de share browse. Van de paar honderd artiesten zie er maar 5 of zo :s Bekend probleem voor iemand?
Pagina: 1 ... 11 ... 72 Laatste