Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 09:13
Dat gebruik ik al sinds de vorige firmware versie..
Athome schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:36:
[...]

Het is ook een Beta versie ;)
De vorige versie waar het wel werkte was anders ook een beta ;)

[ Voor 25% gewijzigd door tK0wnZ op 26-09-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
Ik zit nog op Firmware Version "100413_1555" en ben hier eigenlijk best wel tevreden over.

Maar 2 dingetjes die niet zo lekker werken;
- externe subs, welke formaten kan de Dune aan? .srr werkt bij mij niet, hoe zet ik die om (nog niet gegoogeld)
- .ape bestanden worden niet gespeeld, flac volgens mij wel(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stifler70
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 17:35
Kan iemand mij aangeven wat je bij Zappiti moet invullen bij "Rewrite absolute path when exporting" als je de films op een harde schijf hebt staan? Dit is waarschijnlijk de reden waarom mijn films niet willen opstarten.

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
probleem, help

Heb zojuist de resolutie op 1080p 30 hz gezet, en nu heb ik een zwart beeld, ook het uit en aan zetten van de dune 3.0 base helpt niet.

wat nu te doen ?

• franksch
  • Laatst online: 18-03-2024
is opgelost met "mode"knop op Rc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad6922
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 15:52
Vraagje: Mijn schoonzus heeft ook een Dune en ze wil de data kopieren van mijn harde schijf van de dune naar haar harde schijf.

Gaat dat werken met een usb kabeltje van Dune naar Dune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Via netwerk? Dune open maken en de HDD aan die van haar koppelen middels eSata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
De Dune heeft, dacht ik, zowel een USB host als slave poort. Beide verbinden met een USB kabeltje zou dus moeten werken. Welke poorten host en/of slave zijn zou ik niet weten. FF gegoogled, maar...vond het niet snel genoeg. O-) Succes met zoeken!

[ Voor 11% gewijzigd door MrX_Cuci op 01-10-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 20:39
Nee, de Dune heeft geen usb-slave, dus dat gaat niet werken. Ik denk dat je het beste de data van de ene Dune op een computer kan kopiëren en dan naar de andere. Twee Dune's tegelijkertijd in een netwerk gaat vaak niet goed, want ze hebben allebei dezelfde hostname.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
@AD6922, Volgens mij heeft een andere Dune ook een ander MAC adres, ik zou het gewoon proberen met een klein bestandje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik gebruik nu yaDIS 1.0 Beta 4 om mijn series te indexeren.
Ziet er echt fantastisch uit. Echter 1 ding stoort mij nog, wanneer ik de hoofdpagina van een serie opent, zie ik links onder mapjes staan die er niet horen te staan.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/189830/Photo%20okt.%2002%2C%2013%2020%2011.jpg

weet iemand hier een oplossing voor?

Edit:
NM, ik had .DS_Store bestanden van OS X in de folders staan.

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 02-10-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een klein probleempje met de Dune Base, ik heb in het afspelen van dvd films steeds om de zoveel tijd even een klein hikje in het geluid. De receiver (via hdmi aangesloten) valt even stil en krijgt dan weer signaal. De receiver geeft dan op het display weer aan dat het een een 5.1 stream ontvangt.
Kennelijk valt om de zoveel tijd even de geluidsstream weg, beeld van de film draait wel prima door.
Ik heb de speler met de laatste beta firmware geupgrade. Weet iemand wat het kan zijn of zou er een instelling veranderd moeten worden?
De Dune is voorzien van een samsung spinpoint 1 terra harde schijf en aangesloten op een cambridge audo 650R receiver.

Mijn geluids setup:

Digitaal geluid output mode : Orginele (bitstream)
Max s/pdif sample rate : 48 khz
HDMI geluid : Aktief
Bluray audio : Best quality

Video setup:

Videoverbinding : Digitaal HDMI
Video mode : 1080p 60 hz
Aspect ratio : Auto
Auto frame rate : 24/50/60hz

Advanced settings

HDMI color dept = 8 bit
HDMI cec = Disabled
Force dvi output = Nee
Output color space = auto
Defaullt decoder colorspace = auto

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:55:
ik heb een klein probleempje met de Dune Base, ik heb in het afspelen van dvd films steeds om de zoveel tijd even een klein hikje in het geluid. De receiver (via hdmi aangesloten) valt even stil en krijgt dan weer signaal.
je hebt dus de laatste beta firmware erop staan.. is namelijk een bug in deze laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Correct, dat gebeurd bij de overgang van het ene naar het volgende chapter.

@duncanvdlinden: was beta 4 een typo? Voor zover ik weet is de laatse bèta van yaDIS 1.0 bèta 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05-2020
Hallo, ik heb sinds kort een Dune BD Prime 3.0 met een ingebouwde harddisk van 1000 GB.
Het apparaat werkt prima tot nu toe geen enkel probleem, speelde de films af die op mijn NAS staan via mijn netwerk. Tot nu toe geen enkele hapering van beeld kunnen ontdekken, alleen nu kwam ik wat ruimte te kort op mijn NAS, en ging de interne harddisk van DUNE gebruiken voor opslag van enkele DVD 9 ISO's. Alle jaargangen van de StarTrek Next serie.

Tot mijn grote verbazing en ergenis stopt het beeld om de haverklap, blijft even stilstaan, spoelt als het ware versneld af, en gaat dan weer verder met afspelen. Ik dacht eerst dat het misschien een beschadigde iso was, maar heb het geprobeerd met diverse iso's en telkens hetzelfde resultaat. edit: dezelfde iso's terug gekopieerd naar de de NAS, en opnieuw afgespeeld, resultaat geen enkel probleem, dus het ligt absoluut niet aan de ISO's maar aan de speler.

Mijn vraagje, kent iemand dit probleem, weet iemand de oplossing? Heb ik soms een instelling verkeerd staan?

Graag advies.
zoals gezegd speler is een BD Prime 3.0
ingebouwde (origineel) harddisk van 1000 GB
firmware is 100413_1555 (De laatste stabiele versie voor zover ik het kan zien).
Harddisk heeft 1 partitie en dat is een EXT2 partitie.

Ben net nieuw hier en had bovenstaand ook al ergens anders gezet, maar lijkt erop dat ik het hier beter neer kan zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door 3SDoc op 04-10-2010 00:11 . Reden: nog een test resultaat toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Merkwaardig. Ik heb zelf geen interne harde schijf, dus ik kan er niet zo veel over zeggen. Ik zou toch voor de zekerheid eens de laatste (bèta) firmware proberen. Mocht je niet tevreden zijn kun je altijd eenvoudig teruggaan naar 100413_1555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
Ik heb een Base met Harde schijf, ook FW firmware is 100413_1555 maar herken je probleem niet.

Als je HDD nieuw is, zou ik de FW eens vernieuwen, biedt dat geen soulaas terug naar de winkel, HDD zou een "minder compatible" versie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn broer heeft een Dune Prime 3.0 met interne HDD (500GB) en ik herken wel wat van de problemen die je beschrijft. Vaak liep de media vast bij het afspelen, iig bij HD materiaal (DVD ging vaak wel goed)

Het scheen iets te maken te hebben met de firmware van de gebruikte HD's, als je die flashte (via een PC of zo) dan waren de problemen opgelost. Ik probeer hier nog eens een link van te vinden. Heb het zelf nooit geprobeerd, nu gewoon een dikke storage bak er staan. Met streamen geen problemen.

Heb je die HDD er zelf in gezet of is er tegenwoordig een model met 1 TB schijf uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb info van de HDi HD Max toegevoegd aan de startpost. Deze is inmiddels in de pricewatch te vinden en verkrijgbaar bij 8 winkels. Het apparaat komt technisch overeen met de Base en Prime, dus het overgrote gedeelte van de verhalen hier gaan ook op voor dat apparaat. Ik stel dan ook voor dat we een titelfix van "[Mediaplayer] HDi Dune HD Base & BD Prime 3.0" naar "[Mediaplayer] HDi Dune (Base / Prime / Max)" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
@ akimosan dit is een origineel apparaat, de Harddisk van 1 TB zat er al gewoon in.

Ik durf nog niet eens aan HD materiaal te denken nu, ik had van mijn originele DVD's een serie ISO's gemaakt waar echt niets aan mankeerd, en die naar de harddisk gezet, (blijven de schijfjes onbeschadigd). Als ik die ISO's stream van mijn NAS is er niets aan de hand ook streamen van BluRay is geen enkel probleem, zodra ik ze van de interne harddisk afspeel treed dit probleem op, speelt een tijdje gewoon af, stopt dan (beeld staat gewoon stil) en gaat dan ineens versneld afspelen net als of je op FW knop drukt en gaat daarna weer verder met afspelen.

Ik ben nu de harddisk weer aan het leegtrekken, nu las ik ergens ook dat er nog een partitie op moet staan voor system storage oid, ik wou zoals Drobanir adviseerde de FW vernieuwen maar kreeg daar ook een melding over een missende System Storage. Ik moet dat gedeelte nog eens goed nalezen maar mijn engels is niet zo heel geweldig, dus vandaar. Weet iemand hier meer over dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Kijk eens in setup > information. Heb je system storage? Bij mij is 142MB van 1.98GB in gebruik. De system storage zou mogelijk als een soort van cache worden gebruikt en als het bij jou niet aanwezig is of niet goed werkt, zou dat mogelijk een verklaring voor het stotteren kunnen zijn. Je kunt proberen de ST te formatteren of anders een usb-stck insteken en die als ST gebruiken.

Meer informatie kun je hier vinden: http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
@ Drobanir zoals ik al eerder had vermeld had ik maar 1 partitie, en ik zeg met nadruk had.

Ik had de ISO's die ik op de Harddisk had gezet maar weer naar een andere Harddisk geparkeerd (tjemig wat gaat dat langzaam via je netwerk zeg).

Vervolgens de website nog eens aandachtig gelezen, en vervolgens dit bestand gedownload: dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf Dit vervolgens gestart, en na afloop hiervan had ik 2 partities en wel 1 van 2.2 Gb en de andere is de rest.

Toen vervolgens de laatste Firmware er op gezet de 100916_2027_beta versie. Na het opnieuw opstarten gelijk de nieuwe opties even bekeken (kan me niet voorstellen dat iemand op internet op z'n tv zat te wachten maar oke dat is verder niet intressant) en daarna een paar ISO's terug gezet.

En ik heb er nu een paar bekeken, en tot nog toe geen enkel probleem meer, geen haperingen, geen stilstaand beeld oid gewoon lekker in 1 keer een volledige aflevering kunnen bekijken.

Wat mij betreft dus ja ook dit werkt nu goed gelukkig. nu eens kijken hoe of we de dune een beetje kunnen opleuken, wist niet eens dat er zulke leuke dingen mogelijk waren. Is er ook een programma dat een je keuze laat uit welke datebase de filminfo gehaald moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

•Playback of full Blu-ray structures from HDD and network (with Blu-ray menu, BD-J, BonusView, BD-Live)
Lees ik dit goed? Als ik via het netwerk op mijn PC'tje een BR film open in ISO of losse files, dan geeft hij volledig het menu weer met alle interactie en dergelijke?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Dat lees je helemaal goed ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 09:13
Tijgert schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:19:
[...]
Lees ik dit goed? Als ik via het netwerk op mijn PC'tje een BR film open in ISO of losse files, dan geeft hij volledig het menu weer met alle interactie en dergelijke?
Alles werkt inderdaad, maar lang niet altijd 'smooth'.
Ik vraag me af of echte blu-ray spelers daar ook last van hebben, van menu's die bijvoorbeeld niet soepel bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Drobanir schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:46:
Ik heb info van de HDi HD Max toegevoegd aan de startpost. Deze is inmiddels in de pricewatch te vinden en verkrijgbaar bij 8 winkels.
Heeft iemand al enig idee wanneer en bij wie de DVB-C tuner voor de Dune HD MAX beschikbaar komt en wat deze dan ongeveer gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ehm.. ik mis een kleine differences lijst.
Heeft de Prime als enige pluspunt over de Base een BR drive aan boord?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Lees de startpost nog eens goed door. Ik noem de verschillen tussen de Base en Prime en de 4 belangrijkste pluspunten van de Max t.o.v. de Base/Prime.

[ Voor 44% gewijzigd door Drobanir op 08-10-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Helaas, niet echt goed te vinden anders dan zelf het een een ander eruit vissen. Als TS maker weet je waar het staat, maar ik zie geen mooi staatje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Voor wie het nog niet heeft gezien, filmpje over HD MAX

http://www.gamekings.tv/videos/hardwarewoensdag-dune-hd-max/

Volgens het filmpje waarschijnlijk pas in q1 2011 meer bekendheid over digitale tv ondersteuning..

[ Voor 29% gewijzigd door Huubbig1979 op 08-10-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Jammer Tijgert, als je niet wilt lezen wordt je ook niets wijzer. Je zou nog een keer kunnen proberen de introductie door te nemen.

Huubbig1979: ik heb het filmpje even bekeken, maar echt wijzer wordt je er niet van. Wat een gezever en slap geouwehoer zeg. Ze vliegen elkaar nog bijna in de haren! Maar goed over de Dune Max dus vanaf 4:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Beste medetweakers

Ik ben van plan om mijn cfullhdma, dvd speler en server te verkopen en de BD prime 3.0 icm een nas aan te schaffen. ( hoofdzakelijk omdat de Nuon erg blij wordt van mij)

Nu ben ik zeker dat ik de Dune BD Prime 3.0 ga kopen, alleen weet ik nog niet welke nas.
Ik heb in een forum gelezen(weet niet meer welke) dat de Dune wat makken zou hebben met een bepaald type/merk nas?

Ik zit te denken aan een qnap 419p of een synology. (4 bay nas)
(zijn er ook ervaringen met readynas van netgear?)
Hoe zit het bij jullie met het streamen van met name grote BD rips (40 gig) en met welke nas uiteraard.

Denk dat ik zo wel een goede combinatie te pakken heb ( Dune icm nas)

[ Voor 3% gewijzigd door ModmaN op 09-10-2010 12:35 . Reden: toevoeging ]

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Heeft hier iemand al een Max? Ik ben naarstig op zoek namelijk naar wat info die tot nu toe nergens vermeld staan. Voor mij zijn deze dingen erg belangrijk voordat ik er een ga aanschaffen, dus ik zou dit heel graag willen weten.

1) de opstarttijd vanuit 'uit' stand (dus niet standby, maar een power on)
2) opstart tijd van een bekende bluray disk: Avatar
3) reageert open/close van de bluraylader tijdens opstarten of moet er gewacht worden tot de speler helemaal opgestart is voordat het laadje pas open gaat?
4) hebben subtitles en audio ieder een aparte knop op de remote zodat ze gemakkelijk gewisseld kunnen worden zonder dit via een menu te moeten doen?

Ik zou dit graag willen weten omdat dit mijn grootste 'annoyances' zijn van mijn huidige streamer en bluray speler, een PCH 100 en Panasonic BD35 bluray speler. Van beide is de opstarttijd veel te lang, laadje van de Panasonic wil niet open als tie nog aan het 'opstarten' is en de Pana remote heeft geen knopje om subs te wisselen, moet via een dom menutje gedaan worden waar je doorheen moet navigeren. En ondanks dat het destijds een van de snellere spelers was, vind ik nog steeds dat het opstarten van een bluray belachelijk lang duurt.

Om je een idee te geven van de Panasonic:
Opstarten speler zonder disk: 30 seconden
Opstarten speler met DVD erin: 42 seconden
Lade openen vanuit BD disk menu: 8 seconden
Uitzetten van de speler: 12 seconden
Aanzetten van de speler met bluray disk erin: wil ik niet eens proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met de toegang van mijn HD Base 3.0 met mijn timecapsule. Ik kan maar geen verbinding maken met de interne hardeschijf van de time capsule. Ik heb allerlei diverse settings al geprobeerd maar zonder succes. Ik zal vast iets verkeerd doen maar ik heb geen idee wat.

Settings van de time capsule

Adress: 10.0.1.1
Name: TC
Directory: data/films

Als ik met een windows pc verbinding maak met \\tc.local\ dan werkt het feilloos en kan ik alle mappen en bestanden openen. Maar vanaf de HD base lukt het niet. Ik heb zowel via SBM als NFS geprobeerd verbinding te maken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@ModmaN: Ik gebruik mijn prime zonder interne hd i.c.m. een Synology DS107e en heb daarmee nog nooit problemen ervaren.

@InflatableMouse: De Max is nog maar sinds kort beschikbaar en is een erg prijzige mediaspeler die (naar mijn bescheiden mening) te weinig biedt ten opzichte van een base of Prime. Er zullen dan ook nog maar weinig mensen zijn die er een hebben en dus je vragen kunnen beantwoorden. Ik ga toch een poging wagen. Opstarten van een Dune vanuit power off doe je eigenlijk niet, want zelfs als hij uit staat is de interne hd te benaderen (de Dune werkt namelijk ook als NAS). Vraag 2 en 3 kan ik niet beantwoorden. De Base en Prime hebben een aparte knop voor text en geluid en het is eenvoudig om tijdens het afspelen te wisselen zonder eerst naar het menu te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 22:47
Ik gebruik al een hele tijd yadis alleen kan ik 1 ding maar niet gevonden krijgen: is het mogelijk om de blauwe achtergrond in het overzichtscherm met de filmiconen aan te passen naar een ander beeld? Zwarte achtergrond of een foto ofzo lijkt me mooier maar ik heb geen idee of dat aangepast kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Laatst online: 01-09 21:27
InflatableMouse schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:44:
Om je een idee te geven van de Panasonic:
Opstarten speler zonder disk: 30 seconden
Opstarten speler met DVD erin: 42 seconden
Lade openen vanuit BD disk menu: 8 seconden
Uitzetten van de speler: 12 seconden
Aanzetten van de speler met bluray disk erin: wil ik niet eens proberen ...
Ik weet niet hoor, maar deels ligt dit toch ook aan de features van de disc en aan de Bluray standaard. (Wie ooit bedacht heeft dat de consument daar op zat te wachten...... 8)7 ) Als deze allemaal java applets moet laden, tja dan duurt het wat langer. 157 seconden is wel erg lang.En ja, ik erger me er ook aan...maar er zijn geen alternatieven. Of je nou een Bluray vanaf de HDD speelt of direct van de Bluray disc, het duurt in beide gevallen veel te lang. Naar mijn idee kan geen enkele speler daar iets aan doen.

Subs kun je wisselen via een subtitle knop, dat hoeft niet via het menu. Evenals de audio.

Uitzetten kan in ieder geval instant door de power knop een seconden of 5 in te drukken. Aanzetten van de speler met of zonder disc maakt niets uit. Ik schat ook zo'n kleine halve minuut, misschien wel korter....mij stoort het namelijk niet.

[ Voor 15% gewijzigd door MrX_Cuci op 10-10-2010 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen.

Over de prijs, ik vind dat nogal subjectief. Mijn popcorn was 160 euro, bluray speler 200 euro, HDTV decoder 250 euro. En dan heb ik nog niet eens PVR functionaliteit.

Daarbij ingenomen dat ik over geen van deze apparaten helemaal tevreden ben .. de popcorn ga ik ritueel slopen als ik er een vervanger voor heb (wat een &*%^$ apparaat is dat zeg), de tv decoder start soms niet op of zegt dat mn abbo niet goed is en elke dag schakelt tie automatisch een keer naar tv als ik radio luister en vergeet dan de laatst gekozen radio zender. En als laatste de bluray speler is te traag (maar verder erg goed vind ik).

Als ik dit alles in 1 apparaat kan krijgen dat een aantal van mijn irritaties weg kan nemen en wat verder qua gebruikers vriendelijkheid verbeteringen levert ten opzichte van de 3 losse apparaten die ik nu gebruik vind ik 500 euro helemaal niet zo veel. Als ik dan de decoder en de bluray speler voor een zacht prijsje kan verkopen betaal ik uiteindelijk maar 300 euro of zo.

Over opstarten van de bluray schijfjes, ik weet dat dit grotendeels door java komt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat een deel van de vertraging komt door langzame processor en trage bluray drive in de spelers (velen hebben namelijk een lees snelheid beperking). Op een c2d met iso mounted start het aanzienelijk sneller :+ .

Ik weet dat er nog geen tv decoders beschikbaar zijn en ik weet ook dat het nog niet duidelijk is of er ci+ kaarjes komen. Voor PVR zal er een harddisk in moeten zitten (heb ik nu niet en ik weet niet of ik het wel zal gebruiken, maar de functie bestaat en dat heb ik nu niet).

[ Voor 12% gewijzigd door InflatableMouse op 10-10-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Als het geld voor jouw een minder groot bezwaar is en je speelt veel schijfjes af, dan zou ik voor de Max gaan. Ik heb begrepen (maar weet het niet 100% zeker) dat de Blu-ray loader daarin een stuk beter is dan in de Prime. Feit is in ieder geval dat de Dune een zeer complete en gebruikersvriendelijke speler is en ik ben er heel erg gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:44
Ik heb onlangs de laatste beta firmware geinstalleerd maar heb nu met DVD's die ik stream via SMB dat zo nu en dan (zo'n 5x per film) de audio weg valt. De Dune gaat met HDMI naar m'n AV receiver (Yamaha RX-V2065) en dan met HDMI gaat het naar m'n TV. Met HD materiaal heb ik dit probleem niet. Ik zie het CinemaDSP lampje op m'n AV Receiver ook een halve seconde uit gaat zodra dit gebeurd. Als ik terug spoel is het steeds op dezelfde momenten. Eerst dacht ik dat het aan die specifieke rip lag maar na wat meer testen had ik het bij elke DVD. Met de vorige firmware had ik dit niet. Ik zie het alleen nog niet als known issue staan bij mpcclub dus was benieuwd of meer mensen dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Op wat voor plek is het, in het midden van een scene of tussen twee in? Ik heb begrepen dat er soms pauzes te horen zijn tussen chapters. Maar een gemiddelde film heeft meer dan 5 chapters. Hoe dan ook, het is een bug en hopelijk wordt het snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Drobanir schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:09:
Op wat voor plek is het, in het midden van een scene of tussen twee in? Ik heb begrepen dat er soms pauzes te horen zijn tussen chapters. Maar een gemiddelde film heeft meer dan 5 chapters. Hoe dan ook, het is een bug en hopelijk wordt het snel verholpen.
Nee het is gewoon midden in een scene. Maar hebben meer mensen last van dit probleem of moet ik het zoeken tussen de samenwerking van m'n AV Receiver en de Dune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
Bug in de firmware, zoals gezegt. Had er ook last van, maar bedacht me gister pas dat het wellicht aan de firmware zou kunnen liggen. Gister even een versie terug gegaan, en vanavond eens zien of het opgelost is, maar dat denk ik wel.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb sinds zaterdag de HDI HD MAX. Met de standaard firmware gaf de speler de melding error playing file. Dit komt alleen voor bij MKV's vreemd genoeg. Ander bestanden gaan wel goed. Ook blurays en dvd. Vervolgens de laatst firmware (beta) geinstalleerd. MKV's worden wel gespeeld, maar geeft blokkerig/scrambled beeld. Vooralsnog geen goede ervarig. Ik ga nu ook de unit retour sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Klinkt inderdaad als een defect exemplaar. Vervelend, maar daar is garantie echter voor. Als je straks een werkend exemplaar hebt zul je er niet snel spijt krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
  • Laatst online: 15-04 18:04
Weet iemand welke DAC er in de Dune HD Max zit? Ik ben namelijk benieuwd naar de kwaliteit hiervan want ik wil graag 24bit 192khz Flac muziekbestanden er mee af spelen, wat volgens de specificaties mogelijk zou moeten zijn. Ben alleen benieuwd of ik qua geluidskwaliteit nog een aparte DAC er bij moet kopen of voor de Dune HD Pro met Wolfson WM8741 DAC moet gaan, maar die is wel erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik ga op dit moment voor het hernoemen van tvseries het programma tvmetadatafinder uitproberen.
Deze moet het volledig automagisch kunnen doen.
Alleen instellen hoe je de benamingen wilt en gaan.

Ik laat het weten of het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Arunia schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:18:
Ik ga op dit moment voor het hernoemen van tvseries het programma tvmetadatafinder uitproberen.
Deze moet het volledig automagisch kunnen doen.
Alleen instellen hoe je de benamingen wilt en gaan.

Ik laat het weten of het goed werkt.
Volgens mij zit je in het verkeerde draadje maar kijk ook eens naar Sickbeard, ik denk dat dat iets beter werkt :X

[ Voor 7% gewijzigd door InflatableMouse op 16-10-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Nee, ik zit niet in het verkeerde daadje.
Ging er even om dat we hier een discussie hadden over het hernoemen van tvseries.
Maar goed, maakt ook niet uit. Was een tip.

Het programma is licht en werkt goed. Moet nog uitproberen wat de verschillende mogelijkheden zijn.

Maar goed, je moet dus wel een map seizoen 1, 2 enzovoorts hebben.

Zal ook eens naar sickbeard kijken.

Ah, als je het van nieuwsgroepen haald kan het handig zijn, maar dat doe ik dus niet. Daar heb ik een speciale site voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 16-10-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Arunia schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:00:
Ah, als je het van nieuwsgroepen haald kan het handig zijn, maar dat doe ik dus niet. Daar heb ik een speciale site voor.
Nieuwsgroepen maar ook torrents worden ondersteund. Maar los van of je het voor het downloaden wilt gebruiken (ik kies liever zelf wat ik download en gebruik die functie dan ook maar beperkt) kan het je hele tv serie collectie organiseren, hernoemen etc. De webinterface is mooi clean en overzichtetijk. Het geeft precies aan wat je nog mist aan afleveringen of specials.

Zie voor meer info of vragen ook dit draadje eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
wat ik graag zou willen is de muziek via je laptop >> dune>> muziekmappen afspelen.
Dan zou je in theorie vanuit winamp kunnen streamen via je dune >> stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik zal daar nog een keer naar kijken inflatable mouse. Klinkt interessant.

@tjaeuhm,
Daar hoef je dan toch geen winamp voor te gebruiken? gewoon die muziekmappen delen. De dune leest die dan gewoon en speelt het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Arunia schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:28:
Ik zal daar nog een keer naar kijken inflatable mouse. Klinkt interessant.

@tjaeuhm,
Daar hoef je dan toch geen winamp voor te gebruiken? gewoon die muziekmappen delen. De dune leest die dan gewoon en speelt het af.
huh? ik browse gewoon op de laptop door de dune mappen.. heb de base met 1,5 terra, daar staat zo'n 150 gig aan muziek op.. maar hoe laat je de dune spelen wat je wilt via je laptop? Dat menu met album covers heb ik al gemaakt.. dat werkt op zich lekker.. maar ik wil niet opstaan.. wil als ik internet of met de pc aan het klooien ben via de laptop de dune aansturen :-)

[ Voor 21% gewijzigd door tjaeuhm op 17-10-2010 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Je kunt de Dune nog niet aansturen via een andere applicatie of bijvoorbeeld via een webbrowser. Het zou tzt wel moeten komen heb ik begrepen, maar ik denk niet op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn, na diverse opstartproblemen, nieuw apparaat etc.. Met de nieuwste firmware heb ik nu ook de internet browser. Alleen deze start internet niet op.
Als ik een url intik via de AB staat op het schermpje van de dune 'browse' en daar blijft het bij.
De televise blijft zwart.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, ik dacht dat het wegvallend geluid een issue was van de laatste firmware. Vorige week terug geflashed naar de versie daarvoor, maar gister bij het bekijken van wat series ook weer wegvallend geluid.
Nu maar terug geflashed naar de laatste stable, hopelijk lost dat het probleem op.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53
Hallo,

Ik heb sinds 3 weken een hd-max. Ik heb er een hdd van 2tb ingezet en via de dune geformatteerd in 1 partitie. Nu ben ik vergeten om de hdd te formatteren in 2 partities waarbij 1 van de partities wordt gebruikt voor system storage. Is het mogelijk om nu alsnog een 2e partitie op de hdd te maken en die te gebruiken voor system storage zonder de hele hdd opnieuw te moeten formatteren?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

guarana01 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:25:
Hallo,

Ik heb sinds 3 weken een hd-max. Ik heb er een hdd van 2tb ingezet en via de dune geformatteerd in 1 partitie. Nu ben ik vergeten om de hdd te formatteren in 2 partities waarbij 1 van de partities wordt gebruikt voor system storage. Is het mogelijk om nu alsnog een 2e partitie op de hdd te maken en die te gebruiken voor system storage zonder de hele hdd opnieuw te moeten formatteren?

gr
Helaas kan ik jouw vraag niet beantwoorden maar ik hoop stiekum dat je wel bereid bent mijn vragen te beantwoorden als zeldzame Max bezitter?

1) opstart tijd van een bekende bluray disk: Avatar (verder heb ik Toy Story 1/2, Planet Earth, Bourne 1/2/3, Hero)
2) reageert open/close van de bluraylader tijdens opstarten van de speler of moet er gewacht worden tot de speler helemaal opgestart is voordat het laadje pas open gaat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Drobanir schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:58:
Je kunt de Dune nog niet aansturen via een andere applicatie of bijvoorbeeld via een webbrowser. Het zou tzt wel moeten komen heb ik begrepen, maar ik denk niet op korte termijn.
ah ok.. dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
guarana01 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:25:
Hallo,

gr
Je zou kunnen proberen om hem in een PC te hangen en dan booten met een 'Parted Magic' CD.
Aangezien de Dune werkt met een ext3 filesysteem kun je daarmee waarschijnlijk wel je bestaande partitie verkleinen en een nieuwe aanmaken.

<opendeurmode>
Standaard waarschuwing: als er iets op de schijf staat wat je niet kwijt wilt is vooraf een backup maken altijd verstandig. Dat kan desnoods vanuit Parted Magic zelf.
</opendeurmode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 08:06
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nogal 'bang' ben om een apparaat als dit aan te schaffen. Het is toch een hoop geld. De voornaamste bezigheid zal zijn om blu-ray schijven en DVDs te kijken. Daarbij is het essentieel dat blu-ray discs op 24p weergegeven worden en DVDs 'gewoon' op 50Hz zonder tussendoor instellingen te moeten wijzigen. ik heb op dit moment een HTPC met Windows Media Center, maar dat is ook niet alles. Plus het afspelen van gedownloadde films/series is redelijke bijzaak. Ik overweeg de volgende opties, elk met zijn voor en nadelen:
  • Panasonic Blu-ray speler
  • Playstation 3
  • HDI Dune Prime
De eerste twee opties zijn het veiligste. De Panasonic blu-ray speler is veruit het goedkoopste, maar kan niks extra's. Maar ik heb de minste kans dat er problemen ontstaan bij het afspelen van blu-ray discs en DVDs. Uiteraard behoud ik dan de HTPC. Ik weet ook zeker dan blu-ray discs op 24Hz afgespeeld kunnen worden en DVDs op 50Hz zonder instellingen te moeten veranderen. Panasonic is verder een bekend en kwalitatief goed merk. Mijn TV en HDD recorder zijn ook al van Panasonic.

De playstation 3 is een stuk duurder, maar deze heeft zich bewezen als hele goed blu-ray speler. Ook hier is het mogelijk blu-ray op 24Hz en DVDs op 50Hz af te spelen zonder instellingen te wijzigen. De prijs is een stuk hoger dan een losse blu-ray speler. Nadeel is weer dat het design absoluut niet aansluit bij normale HiFi apparaten. Spelletjes zal ik slechts mondjesmaat spelen. Ook het stroomverbruik is wat hoog voor puur blu-ray kijken. De PS3 heeft een media player waarmee je gedownloadde films kan afspelen, maar zover ik weet ondersteund de PS3 een hele hoop bestandstypes niet. De HTPC de deur uit doen zou dan waarschijnlijk niet kunnen. Van de andere kant: zoveel gedownloadde dingen kijk ik niet.

En dan komt de HDI Dune. Het allergrootste voordeel is natuurlijk dat als het apparaat doet wat het beloofd dat het een fantastisch apparaat is. Echter, het is een voor mij onbekend merk. Hoe lang gaan er nog goede firmware updates uitkomen? Hoe goed is dit bedrijf? Hoe is de garantie/support? Hoe lang gaat dit apparaat mee zonder problemen. Tevens is, door de uitgebreide functionaliteit en regelmatige firmware update de kans het grootste dat er zich problemen gaan voordoen bij het afspelen van blu-ray en DVD. Dat misschien sommige gedownloadde dingen niet afspelen is één ding, maar het is ESSENTIEEL dat blu-ray en DVD afspelen altijd goed gaat. En dan bedoel ik ALLE blu-ray schijven. De HTPC kan met dit apparaat de deur uit. De prijs ligt nog weer even wat hoger dan de Playstation 3, maar het design is wel meer HiFi.

Ik vind dit een moeilijke beslissing. Als alles werkt zoals het moet zonder problemen dan denk ik dat ik best het het extra geld waard vind. Maar het is tevens een gok. Ik heb twee alternatieven waarvan ik weet dat ze werken. De vraag is of ik die gok wil nemen. Hebben jullie hier nog een idee over?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana01
InflatableMouse schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:16:
[...]

Helaas kan ik jouw vraag niet beantwoorden maar ik hoop stiekum dat je wel bereid bent mijn vragen te beantwoorden als zeldzame Max bezitter?

1) opstart tijd van een bekende bluray disk: Avatar (verder heb ik Toy Story 1/2, Planet Earth, Bourne 1/2/3, Hero)
2) reageert open/close van de bluraylader tijdens opstarten van de speler of moet er gewacht worden tot de speler helemaal opgestart is voordat het laadje pas open gaat?

Alvast bedankt!
1) een blu-ray (in dit geval pirates 3) opstarten duurt tot het eerste menu (niet de film) ongeveer 20 seconden.
2) er moet eerst gewacht worden tot de speler helemaal is opgestart voordat de drive open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana01
markvl schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:30:
[...]

Je zou kunnen proberen om hem in een PC te hangen en dan booten met een 'Parted Magic' CD.
Aangezien de Dune werkt met een ext3 filesysteem kun je daarmee waarschijnlijk wel je bestaande partitie verkleinen en een nieuwe aanmaken.

<opendeurmode>
Standaard waarschuwing: als er iets op de schijf staat wat je niet kwijt wilt is vooraf een backup maken altijd verstandig. Dat kan desnoods vanuit Parted Magic zelf.
</opendeurmode>
Bedankt voor je reactie. Aangezien er wel wat bestanden opstaan die ik echt wil bewaren, zal ik toch kiezen voor opnieuw formatteren. Op het eerste oog wel een handig programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijerg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02-2022
ik ben in bezit van de dune base 3 met laatste of.f firmware
ik zou graag net zoals mijn vorige mediaplayer (conceptronic cfulhdmai)
bij het afspelen van een mp3 kunnen terug keren naar de muziek directory om een
ander nummer te zoeken ,terwijl de muziek door blijft spelen.
als een DJ dus div muziek zoeken en afspelen
dit gebeurt nu niet, de muziek stopt
zou toch wel moeten met deze nieuwere sigma chip, dan de cfulhdmai

wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 07:14:
Hmmz, ik dacht dat het wegvallend geluid een issue was van de laatste firmware. Vorige week terug geflashed naar de versie daarvoor, maar gister bij het bekijken van wat series ook weer wegvallend geluid.
Nu maar terug geflashed naar de laatste stable, hopelijk lost dat het probleem op.
Nog steeds hickups :(
Vanavond maar eens kijken of mijn NAS niet toevallig moeilijk aan het doen is.... blegh. Had juist zo'n mediaplayer gekocht om van alle gezeur af te zijn ;(

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Luuk1983: De Blu-ray loader in de Dune is een beetje het zwakke punt van de Dune. Hij is gewoon niet zo goed als een dedicated stand-alone BR-speler. Ik weet niet zeker of dit beter is in de Max, maar ik meen begrepen te hebben dat dit mogelijk het geval is (vat je hem? ;))

Schakelen tussen verschillende videoinstellingen gebeurt automatisch, zonder dat je door de instellingen heen hoeft. Daarnaast is de upscaling van dvd-beeld erg goed. Met het afspelen van dvd's zul je geen problemen tegenkomen. Dat heeft de Dune prima voor elkaar. Voor het afspelen van Blu-ray's wordt intern andere software gebruikt. Dat zie je onder andere aan de on-screen informatie (chapter info, symbolen voor play, pauze, skip, etc). En deze software is echter gewoon minder goed. HDi werkt er wel aan en elke 2-3 maanden is er een nieuwe firmware. Meestal komt er na 2 bèta's een stabiele uitgave. Bèta's zijn redelijk goed en je kunt eenvoudig up- en downgraden in het geval van problemen.

Ik denk dat als het afspelen van BR's zo belangrijk voor je is en je geen bezwaar hebt aan 2 aparte devices je beter af bent met optie 1 gecombineerd met een goedkope hd-mediaspeler. Of je kunt nog even wachten op iets nieuws.

@guarana01: weet je zeker dat je geen systeempartitie hebt? In mijn Prime zit een usbstick (op het moederbord) die als systeempartitie dienst doet. Als je dat niet hebt, kun je er zelf een aan de achterkant inprikken en die dan als SP formatteren.

@meijerg: Helaas, dat is niet mogelijk. Ook hier moet nog e.e.a. verbeterd worden door HDi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 08:06
Drobanir schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:46:
@Luuk1983: De Blu-ray loader in de Dune is een beetje het zwakke punt van de Dune. Hij is gewoon niet zo goed als een dedicated stand-alone BR-speler. Ik weet niet zeker of dit beter is in de Max, maar ik meen begrepen te hebben dat dit mogelijk het geval is (vat je hem? ;))

Schakelen tussen verschillende videoinstellingen gebeurt automatisch, zonder dat je door de instellingen heen hoeft. Daarnaast is de upscaling van dvd-beeld erg goed. Met het afspelen van dvd's zul je geen problemen tegenkomen. Dat heeft de Dune prima voor elkaar. Voor het afspelen van Blu-ray's wordt intern andere software gebruikt. Dat zie je onder andere aan de on-screen informatie (chapter info, symbolen voor play, pauze, skip, etc). En deze software is echter gewoon minder goed. HDi werkt er wel aan en elke 2-3 maanden is er een nieuwe firmware. Meestal komt er na 2 bèta's een stabiele uitgave. Bèta's zijn redelijk goed en je kunt eenvoudig up- en downgraden in het geval van problemen.

Ik denk dat als het afspelen van BR's zo belangrijk voor je is en je geen bezwaar hebt aan 2 aparte devices je beter af bent met optie 1 gecombineerd met een goedkope hd-mediaspeler. Of je kunt nog even wachten op iets nieuws.
Dank voor de heldere uitleg. Op zich maakt het me niet zoveel uit als de blu-ray software wat minder is qua layout en dergelijke, als het maar intuïtief werkt. En ook moet natuurlijk de beeldkwaliteit niet slechter zijn dan een losse blu-ray speler. Ik zal eens kijken of ik reviews kan vinden tussen de Prime en Max, maar eigenlijk vind ik de Max te duur en heeft dat ding extra functies die ik niet gebruik. Het design vind ik dan wel weer mooier ;)

Maar ik denk inderdaad dat ik eerder minder geld uitgeeft aan een losse blu-ray speler. Als ik nu relatief weinig geld uitgeef kan ik later altijd nog beslissen om wat duurders te kopen, andersom is het wat lastiger. Een 'gok' van ruim 370 euro nu is me wat teveel van het goede.

Maar wat ik zeg ik ga eerst reviews zoeken, het enige nadeel is dat wat oudere reviews niet meer representatief zijn voor de huidige stand van de firmware. Veel dingen zijn volgens mij al een tijd terug verbeterd! :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Kijk anders ook eens naar de Smart. Nog niet leverbaar in NL, maar het zijn losse componenten en je koopt dus alleen wat je nodig hebt. Bijvoorbeeld de Dune HD Smart D1 gecombineerd met een Dune HD Smart BE Extension Module. http://dune-hd.com/hd_players/current

De Smart D1 komt op €265 uit (bron: http://www.wifimedia.eu/c..._result.php?keywords=dune) en de BE module zal ook iets van €100 zijn, dus als je geen HD nodig hebt dan is dat een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg maar ik heb net een Max besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:03:
[...]

Nog steeds hickups :(
Vanavond maar eens kijken of mijn NAS niet toevallig moeilijk aan het doen is.... blegh. Had juist zo'n mediaplayer gekocht om van alle gezeur af te zijn ;(
Ik heb ook van die geluids uitvallen bij dvd's denk niet dat het aan je NAS ligt.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

BM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 07:14:
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:36:
Ik heb ook van die geluids uitvallen bij dvd's denk niet dat het aan je NAS ligt.............
Met welke speler is dat dan? Heb nog een beetje terug gelezen maar ik zie niet direct welk model het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@BM: Het ligt dus duidelijk niet aan de firmware. Is er iets veranderd de laatste tijd? Hapert alleen het geluid of zijn er ook storingen in het beeld? Loop alle kabels eens na. Zou het aan de instellingen kunnen liggen? Lastig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij betreft het de Dune Base met ingebouwde 1 terra schijf, alleen bij dvd's heb ik dat het geluid soms even wegvalt, geen storingen of haperingen in het beeld alleen geluid. Overigens heb ik er geen last van met HD/Bluray's, alleen dvd's, al met al wel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:03
Ik had het laatst ook met een DVD Image, zelf dacht ik aan de overvang van hoofdstuk, maar heb het niet gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana01
[quote]Drobanir schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:46:
@guarana01: weet je zeker dat je geen systeempartitie hebt? In mijn Prime zit een usbstick (op het moederbord) die als systeempartitie dienst doet. Als je dat niet hebt, kun je er zelf een aan de achterkant inprikken en die dan als SP formatteren.

Ik heb net de bevestiging gekregen van wifimedia (en zelf ook wat plaatjes gezocht op internet van de binnenkant van de max) dat er geen system storage aanwezig is in de dune hd-max. Gisteravond de hdd opnieuw geformatteerd in 2 partities (1 voor ss en 1 voor data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:16:
Ik had het laatst ook met een DVD Image, zelf dacht ik aan de overvang van hoofdstuk, maar heb het niet gecontroleerd.
Zouden we dit niet moeten rapporteren bij HDI Dune? Er zijn meer mensen die hetzelfde probleem hebben met de Dune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Drobanir schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:30:
@BM: Het ligt dus duidelijk niet aan de firmware. Is er iets veranderd de laatste tijd? Hapert alleen het geluid of zijn er ook storingen in het beeld? Loop alle kabels eens na. Zou het aan de instellingen kunnen liggen? Lastig hoor!
Betreft de Dune Prime 3.0. Heb afgelopen tijden eigenlijk niks veranderd, alleen de firmware geupdate. Beeld loopt gewoon door, alleen het geluid valt even weg (varierend van een klein hikje, tot een seconde of 2 aan toe).
Zal vanavond (avondje tv series) eens proberen een en ander vanaf een usb stick te draaien. Als dat wel goed gaat moet ik het gaan zoeken bij mijn NAS, al gaf een read test vanaf de dune gewoon een steady 10MB/s aan.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
BM schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:23:
[...]

Betreft de Dune Prime 3.0. Heb afgelopen tijden eigenlijk niks veranderd, alleen de firmware geupdate. Beeld loopt gewoon door, alleen het geluid valt even weg (varierend van een klein hikje, tot een seconde of 2 aan toe).
Zal vanavond (avondje tv series) eens proberen een en ander vanaf een usb stick te draaien. Als dat wel goed gaat moet ik het gaan zoeken bij mijn NAS, al gaf een read test vanaf de dune gewoon een steady 10MB/s aan.
Ik heb 't zelfde probleem, sinds de laatste fw update heb ik audio hicks. Rest van de infra is hetzelfde gebleven, ik hou het op een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Het zal wel aan mij liggen maar zit er geen software bij om te streamen vanaf m'n pc? Ook op hun site zie ik dat niet staan. Ik ben toch niet verplicht om het naar dat apparaat te kopieren of via SMB shares te browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
De Dune is gewoon een apparaat in je netwerk. Zo kun je harde schijven, de Blu-ray drive en eventueel ingestoken usb-stick gewoon zien. En het werkt dus ook de andere kant op. Vanaf de Dune kun je shared folders op je netwerk benaderen. Je kunt in het hoofdmenu shares aanmaken, elke keer browsen is dus niet nodig. Kijk eens naar dat filmpje in de startpost in de FAQ. Misschien beantwoord dat je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste firmware ziet windows Vista de Dune niet meer in het netwerk. Welke instelling moet ik veranderen om hem weer zichtbaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
yaDIS 2.0 is bijna klaar. Dit is het changelog alvast:
[list]
• Programming language changed (VB .Net):
[list]• GUI completly reworked
• Faster/more responsive and intuitive program
• Added template engine:[list]
• Dune interface appearence completely customizable: menu, covers, banners, synopsis, ...
• Template definition via xml file
• Different backgrounds for menu, movies and tv shows
• Synopsis 100% customizable (content, appearence, ...)
• Multi-language support for fixed texts in synopsis
• Aspect ratio and frame rate can now be displayed in synopsis
• etc...
• Workspace location can now be changed
• Media infos can now be completely edited
• Actors list can now be edited
• Genres list can now be edited (add/remove custom genres)
• Medias are now organized in groups in medias list (by type or status)
• Movie Informations in german and dutch (from ofdb.de and moviemeter.nl)
• For movies, right actors (Stars) are now displayed correctly in synopsis
• OGG video files support
• Added logos for codecs and file formats
• Complete ISO file support fo TV shows
  • example: "Chuck s01e01 s01e02 s01e03 s01e04 s01e05.iso"
  • Movie groups/collections support
  • Media infos are now displayed for each episode of a series
  • Better dectection of episodes
  • Automatic update of episode list for a series currently aired
  • Episode edition (infos, media infos, images)
  • No more limit of 99 episodes per season
Ik hoop dat het snel beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
PisPix schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:46:
[...]

Ik heb 't zelfde probleem, sinds de laatste fw update heb ik audio hicks. Rest van de infra is hetzelfde gebleven, ik hou het op een bug.
Dat dacht ik ook, maar ik ben ondertussen terug bij de laatste stable FW, en heb nog steeds hickups ;)

@Drobanir: ziet er goed uit, ben benieuwd :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde, dat soms het geluid weg valt voor 1 of 2 sec. Blij te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb de dune max sinds een week. Mooie speler bevalt heel goed, alleen die hickups :'( Ik heb het zoveel met streamen en via de harde schijf.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Vreemd, ik heb er geen last van en ik hoor er ook weinig over van anderen. BM had er eerst niet last van, nu wel. Ergo: er moet iets veranderd zijn, maar wat zijn we nog niet uit. Wat zijn je geluidsinstellingen? Ik kan ze eens met de mijne vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

InflatableMouse schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:52:
Het zal wel aan mij liggen maar zit er geen software bij om te streamen vanaf m'n pc? Ook op hun site zie ik dat niet staan. Ik ben toch niet verplicht om het naar dat apparaat te kopieren of via SMB shares te browsen?
Drobanir schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:27:
De Dune is gewoon een apparaat in je netwerk. Zo kun je harde schijven, de Blu-ray drive en eventueel ingestoken usb-stick gewoon zien. En het werkt dus ook de andere kant op. Vanaf de Dune kun je shared folders op je netwerk benaderen. Je kunt in het hoofdmenu shares aanmaken, elke keer browsen is dus niet nodig. Kijk eens naar dat filmpje in de startpost in de FAQ. Misschien beantwoord dat je vragen.
Ja, sorry ik was wat kort omdat ik druk bezig was en lichtelijk geirriteerd raakte doordat het niet werkte. Ben werkelijk de hele middag bezig geweest om uit te zoeken waarom de Dune m'n shared folders niet zag. Andere pc's zagen ze wel en de Dune had zelf gewoon netwerk verbinding. Ik had de laatste firmware al gechecked en deze stond erop. Er was er wel een beta beschikbaar maar die heb ik niet direct getest. Paar uur later dus toch maar even die beta erop gezet en spontaan werkt SMB ook ... beetje lame maar goed :X

Ondertussen werkt tie dus, heb er ook een harddisk ingepropt en ook een system storage er op aangemaakt. De Zappiti share staat nu op de harddisk zodat de Dune deze lokaal kan inlezen (gaat even poepie sneller dan via SMB, vooral met grote libraries). Tot dusver alles oke :)

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat de info van movies (synopsis, titel en alle andere info) niet gedownload wordt (ook niet lokaal in Zappiti zelf). Achtergronden en andere art wel maar de info dus niet.

Series is ook een probleem. Zappiti pakt de serienaam op maar ziet niet de afleveringen in de "Season x" folders.

Iemand een idee toevallig hoe deze dingetjes op te lossen?

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
Drobanir schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:53:
Vreemd, ik heb er geen last van en ik hoor er ook weinig over van anderen. BM had er eerst niet last van, nu wel. Ergo: er moet iets veranderd zijn, maar wat zijn we nog niet uit. Wat zijn je geluidsinstellingen? Ik kan ze eens met de mijne vergelijken.
Kan het zijn dat de laatste firmware update een microcode update van een rommetje in de Dune heeft gedaan o.i.d. Met andere woorden een change die bij een downgrade niet teruggaat? En dat deze in combinatie met een bepaalde setup voor deze hicks zorgt? Wellicht ver gezocht maar ik kan de rest uitsluiten aangezien ik met vakantie ben geweest (daarvoor het probleem niet had) bij thuiskomst een fw update zag en deze geinstalleerd heb. Daarna had ik de hicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de mensen die geen hick hebben zou ik willen vragen of ze de instellingen willen posten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:03:
Aan de mensen die geen hick hebben zou ik willen vragen of ze de instellingen willen posten. :?
Audio instellingen alleen neem ik aan ...

Digital Audio output mode: Original (bitstream)
Maximum s/pdif sample rate: 96Khz
HDMI audio: Enabled
Blu-ray audio: Best quality

PS. wat me opviel is dat als ik DTS-MA kies op een BD, m'n receiver gewoon naar DTS springt en ik gewoon geluid heb :? M'n receiver ondersteunt geen MA. Het lijkt wel of de Dune dus niet het juiste spoor kiest of het toch downmixed of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot nieuws! :)

Het probleem van de haperingen van het geluid is verholpen, ik heb zojuist uit China nieuwe firmware geïnstalleerd en het probleem is weg. Nou mag ik deze firmware niet verspreiden, maar heb gevraagt om een snelle nieuwe release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:32:
Groot nieuws! :)

Het probleem van de haperingen van het geluid is verholpen, ik heb zojuist uit China nieuwe firmware geïnstalleerd en het probleem is weg. Nou mag ik deze firmware niet verspreiden, maar heb gevraagt om een snelle nieuwe release.
Mooi, zitten er nog meer verbeteringen in deze release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:50:
PS. wat me opviel is dat als ik DTS-MA kies op een BD, m'n receiver gewoon naar DTS springt en ik gewoon geluid heb :? M'n receiver ondersteunt geen MA. Het lijkt wel of de Dune dus niet het juiste spoor kiest of het toch downmixed of zo?
Is op zich helemaal niet raar. DTS-MA bestaat uit lagen. DTS-Core en daarover heen de DTS-MA schil. De DTS-Core is identiek aan de bekende DTS track zoals deze ook als jaren op DVD gebruikt. Jouw receiver pakt dus gewoon de DTS-Core track en speelt deze af. Je zou dit downmixen kunnen noemen maar dat is het .

Overigens:
Dolby TrueHD is wel een volledige aparte audio spoor t.o.v van DD 5.1. Het is geen DD 5.1 met een extra laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Sproet: Ik begrijp dat je hem niet mag verspreiden, maar hoe kom je er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Athome schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:29:
[...]

Is op zich helemaal niet raar. DTS-MA bestaat uit lagen. DTS-Core en daarover heen de DTS-MA schil. De DTS-Core is identiek aan de bekende DTS track zoals deze ook als jaren op DVD gebruikt. Jouw receiver pakt dus gewoon de DTS-Core track en speelt deze af. Je zou dit downmixen kunnen noemen maar dat is het .

Overigens:
Dolby TrueHD is wel een volledige aparte audio spoor t.o.v van DD 5.1. Het is geen DD 5.1 met een extra laag
Ah oke. Dank je voor de heldere uitleg.

Het is dus beter om in mijn geval wel de DTS-MA spoor te decoden op de Dune (PCM Decode).

PS. Wat is "PiP Support" in relatie tot Bluray Audio onder 'audio setup'? Ik weet wat PiP is, maar snap niet wat het met bluray audio te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel makkelijk, plaats een ticket in het forum van Dune en je wordt op weg geholpen. Ze mailen je dan de nieuwe firmware. Het gaat om versie: Dune_firmware_hdmax_101014_0100
Drobanir schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:38:
@Sproet: Ik begrijp dat je hem niet mag verspreiden, maar hoe kom je er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nevermind - ignore ;)

[ Voor 97% gewijzigd door InflatableMouse op 23-10-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Grrrrr, volgens mij is mijn Dune aan het stukgaan ofzo....
Daarnet 2 episodes afgespeeld vanaf usb stick, net zo erg stotterend geluid, dus aan mijn NAS ligt het niet. Daar komt bij dat beeld en geluid nu ook out-of-sync gaan lopen. Graphics in de achtergrond laden langzaam of niet.... Briljant, echt briljant....

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Waar vind ik het forum van Dune? Niet op de site van HDi toch, of bedoel je "Register as reseller / distributor" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 08:14:
Waar vind ik het forum van Dune? Niet op de site van HDi toch, of bedoel je "Register as reseller / distributor" ?
euhm...
Dune Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja is een beetje dom hun forum is nergens gelinked vanaf hun eigen site :s.

Heb je ook een changelog van die firmware? Vanochtend was er een nieuwe voor m'n Max beschikbaar maar die changelog was maar magertjes (alleen iets over de fan).
Pagina: 1 ... 10 ... 72 Laatste