Ik heb de Iso of bestandsstructuur of m2ts(moet ik eigenlijk eens nakijken welke ik heb staan) file van Avatar thuis via een 1Gbit netwerk draaien zonder enige problemen. Ziet er heel strak uit en gaat snel.Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:07:
Heb vandaag ook mijn BD Prime 3.0 ontvangen, en het begon gelijk al lekker.
Er zaten al een paar krasjes op, dus ik heb zo'n vermoeden dat iemand anders deze ook al een keer heeft ontvangen en vervolgens weer terug gestuurd.
Maargoed, ik had hem aangeschaft omdat mijn HDX 1000 niet alles meer kon afspelen (begon te stotteren bij hoge actie scenes op 1080p) en kan ook geen blu-ray iso's afspelen.
Maar de Dune wel, dus ik direct een bluray iso openen.. gebeurt er niks.
Na een File speed test op de dune bleek ik een lees snelheid te hebben van 500kB's.
Dus heb ik de fast NFS optie aangezet, en toen was de lees snelheid opeens tussen de 7-8 MB's.
Helaas bleek dit niet genoeg, want het menu van de film Avatar stottert ook, alsof of het netwerk niet snel genoeg is, of de dune de film gewoon niet aankan.
Gigabit mode maakt het alleen maar langzamer (4MB's).
De laatste firmware (beta) erop zetten helpt ook niet.
Iemand anders Avatar al geprobeerd over het netwerk (de volledige iso dus)?
Verwijderd
Net een file structuur bluray getest (sanctuary s1d1) en die stottert ook tijdens het afspelen.Arunia schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:18:
[...]
Ik heb de Iso of bestandsstructuur of m2ts(moet ik eigenlijk eens nakijken welke ik heb staan) file van Avatar thuis via een 1Gbit netwerk draaien zonder enige problemen. Ziet er heel strak uit en gaat snel.
Dus maar even Avatar op USB disk gezet (daarvan leest hij rond de 17MB's), maar die blijft hangen na het intro scherm.. (reboot helpt ook niet) terwijl over het netwerk dit wel gewoon werkte.
-edit
Erg vreemd, maar zodra ik mijn netgear gigabit switch er tussen weg haal, en de utp kabel direct aansluit op mijn PC, dan gaat Avatar gewoon compleet soepel?
Ben wel beniewd aan welke netwerkkaart setting dit dan ligt (staat nu op auto negotiate)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 13:02 ]
Je moet dit in 100 Full Duplex ( of zoiets) veranderen. Dune kan niet overweg met auto negotiate uit eigen ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:36:
[...]
Ben wel beniewd aan welke netwerkkaart setting dit dan ligt (staat nu op auto negotiate)
Verwijderd
Op 100mbit full duplex zetten helpt ook niet met de gbit switch er tussen.Brawler schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:12:
[...]
Je moet dit in 100 Full Duplex ( of zoiets) veranderen. Dune kan niet overweg met auto negotiate uit eigen ervaring.
Auto negotiate zonder switch daarentegen gaat wel weer goed.
Ik weet niet of je experimental gigabit modus van je Dune aan hebt staan, maar die moet uit. Dat werkt nog steeds niet naar behoren. Officieel wordt Avatar overigens nog niet onderstend. Bij de eerstvolgende firmware release wordt de nieuwe SDK van Sigma gebruikt waar de nieuwe BD+ beveiliging ook naar behoren zou moeten werken.
Ter info, over SMB haal ik 11MB Ik heb niets veranderd aan mijn netwerk kaart of switch.
Ter info, over SMB haal ik 11MB Ik heb niets veranderd aan mijn netwerk kaart of switch.
[ Voor 22% gewijzigd door MrX_Cuci op 21-08-2010 00:55 ]
Weet jij of het mogelijk is om de afmetingen van de (film) icoontjes en de tekstgrootte van de synopsis te wijzigen?Arunia schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:46:
Ik heb vandaag alles weer via Yadis laten genereren. Ik ben echt super blij met het resultaat voor series. Jammer dat alles in 1 map moet per serie, maar goed. Een keertje renamen en het ziet er redelijk netjes uit.
Jammer dat hij dat niet automatisch voor je kan via de TheTVDB.com.
Ach, het ziet er super uit met die synopsis e.d.
Wij zijn weer blij.
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 17-09 20:39
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
Nee, niet meer. Voorheen stonden de losse dune_folder.txt bestanden in de template folder en kon je ze zelf aanpassen. Die aangepaste bestanden werden dan door het programma gebruikt tijdens het genereren van de content. Helaas worden deze nu dynamisch intern gegenereerd. Wat ik zelf doe is het na de export handmatig aanpassen. Iconen (afmetingen) kun je niet wijzigen.
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Verwijderd
Op de Dune heb ik die uitstaan.MrX_Cuci schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:52:
Ik weet niet of je experimental gigabit modus van je Dune aan hebt staan, maar die moet uit. Dat werkt nog steeds niet naar behoren. Officieel wordt Avatar overigens nog niet onderstend. Bij de eerstvolgende firmware release wordt de nieuwe SDK van Sigma gebruikt waar de nieuwe BD+ beveiliging ook naar behoren zou moeten werken.
Ik heb maar een 2e gbit netwerkkaart in mijn pc gezet, en daar de dune direct op aangesloten. Nu gaat het zonder problemen dus ik laat het maar lekker zo.
Wat me wel opvalt is dat de dune niet bepaald stabiel is (laatste beta). Na het afspelen van een bluray iso of folder (willekeurig, dus niet alleen avatar) en je drukt op stop, komt er soms in de display dan error te staan, en vervolgens retrying... Dit gaat een aantal maal door maar er gebeurt verder niks. Alleen uit en aan helpt dan.
Kun je dan eens uitleggen hoe je de tekstgrootte achteraf kunt aanpassen?Drobanir schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:05:
Nee, niet meer. Voorheen stonden de losse dune_folder.txt bestanden in de template folder en kon je ze zelf aanpassen. Die aangepaste bestanden werden dan door het programma gebruikt tijdens het genereren van de content. Helaas worden deze nu dynamisch intern gegenereerd. Wat ik zelf doe is het na de export handmatig aanpassen. Iconen (afmetingen) kun je niet wijzigen.
Ik heb al meerdere dune_folder.txt bestanden bekeken die door Yadis zijn weggeschreven, maar ik kan het niet vinden.
Alvast bedankt!
Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen om mijn bestanden via netwerk te benaderen. Er zit wel een heel achterlijk probleem in:MrX_Cuci schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 02:31:
[...]
Ik streams ze vanaf het netwerk en dat levert geen problemen op en dat terwijl de data doorvoersnelheid vanaf een DVD sneller zou moeten zijn dan vanaf een netwerk of heb ik het mis? Ik zou toch de laatste beta eens installeren, daarin zijn een aantal file playback problemen opgelost.
[...]
Je moet deze settings wel toepassen op je netwerk thuis profiel en niet voor de openbare. Geef je Dune een vast IP en indien mogelijk ook je PC. Ik heb zelf sharen met wachtwoord uit staan. Een map heb ik gedeeld via delen met / specefieke personen en dan iedereen. Als je het werkend hebt kun je daarna alsnog proberen of het werkt met specifieke user en pw
Het probleem was dat de Dune mijn pc niet detecteerde. Als de Dune een pc niet ziet kun je onmogelijk een connectie krijgen met de pc die er niet tussen staat. Zelfs niet via het ip adres van de pc. Dit alles via het SMB protocol. Oplossing: Zorg dat de Dune je pc ziet. Ik heb dat voor elkaar gekregen door mijn pc van Werkgroep te veranderen. Na een reboot zag de Dune direct mijn pc en kon ik via het ipdres contact krijgen. Wachtwoord en alles werkt perfect.
Ook heb ik de nieuwste firmware getest maar de afspeelproblemen zijn nog steeds aanwezig. Ik kan bevestigen dat het geen decoder probleem is. De videochip heeft geen problemen met de content. Ik kan de bevestigen omdat: Ik heb de AVCHD als iso nog op mijn hardeschijf staan. Deze iso heb ik dus ook gebrand. De iso speelt vlekkeloos af en de dvd niet!!
Dit is de eerste keer dat ik afspeelproblemen heb met Verbatim dvd's. De Duak Layers haperen sneller als de Singel Layers. Alle schijfjes werken perfect in een Panasonic en Samsung blu-ray speler. Dus ik vermoed dat de Laser in de Dune de oorzaak is. Het lijkt heel erg op een bufferprobleem. Hoe hoger de bitrate hoe sneller die gaat haperen. Singel Layer doet het bijna niet bij mij aangezien ik op de Singel Layers vaak beeld op heb staan op een lagere bitrate. (4,5-5,5 Mbit) en op de Dual Layers vaak (5,5 - 10 Mbit).
Edit:
Nieuw probleem: als je een wachtwoord op je pc hebt zitten kun je niet gebruik maken van de netwerkbrowser. Je kunt namelijk nergens een wachtwoord invullen, dus moet je voor iedere folder zelf een connectie maken

//Einde edit
Kan iemand het stukje met de oplossing van het netwerkprobleem in de TS zetten? (Ik ben de oplossing namelijk nergens op internet tegengekomen)
[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 21-08-2010 19:47 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
- Drobanir
Het is niet nodig dat de Dune in dezelfde werkgroep zit. De folders die je wilt delen mogen inderdaad niet achter een wachtwoord staan.
Even een snel vraagje, kon het zo niet vinden.
Klopt het dat het niet mogelijk is om te downloaden via usenet. Dus met de dune base 3.0 downloaden naar de interne HDD via usenet?
Alvast bedankt.
Klopt het dat het niet mogelijk is om te downloaden via usenet. Dus met de dune base 3.0 downloaden naar de interne HDD via usenet?
Alvast bedankt.
Je kunt inderdaad niet via usenet downloaden met de Dune. Wel met torrents.
Snappen jullie het probleem niet of ligt het aan mijn (brakke) uitlegDrobanir schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:54:
Het is niet nodig dat de Dune in dezelfde werkgroep zit. De folders die je wilt delen mogen inderdaad niet achter een wachtwoord staan.
-PC waar de bestanden gedeeld staan zit in de netwerkgroep WORKGROUP.
-Ik ga op de Dune naar Network browser, SMB en dan WORKGROUP. Hier was mijn pc niet zichtbaar. Een andere computer stond er wel bij.
-In het hoofdscherm kies ik New Network Folder. In dit scherm vul ik alle info in. (Bij server vulde ik het ipadres van mijn pc in) Resultaat: Network Resource is not accessible. Daarna: Cannot access network folder.
-Nu veranderde ik de werkgroep van mijn pc van WORKGROUP naar ONSNETWERK.
-Ik ga op de Dune naar Network browser, SMB en dan ONSNETWERK. Nu was mijn pc wel zichtbaar.
-Nu pas werkt de netwerk folder in het hoofdscherm van de Dune.
Ik ben deze oplossing dus nergens tegengekomen en ik heb mij rotgezocht voordat ik in de gaten had dat de pc wel zichtbaar moet zijn in de network browser in de Dune. Ik ging er van uit dat hij gewoon contact maakt met het opgegeven ip adres ongeacht of de pc in de network browser staat of niet.
Nog een snel vraagje, is de snelheid voor het overzetten vanaf een laptop naar een interne HDD een beetje acceptabel?
Edit: ik heb het dan over 100mbit netwerk.
Edit: ik heb het dan over 100mbit netwerk.
[ Voor 16% gewijzigd door PascalvE op 22-08-2010 14:11 ]
WTF is dit voor een onzin.
Weer word mijn pc niet gedetecteerd waardoor ik niet kan streamen vanaf mijn pc. Hij zit nog steeds in werkgroep: ONSNETWERK. Gisteren werkte alles nog perfect. Damn wat een crap. Iemand een idee?
Weer word mijn pc niet gedetecteerd waardoor ik niet kan streamen vanaf mijn pc. Hij zit nog steeds in werkgroep: ONSNETWERK. Gisteren werkte alles nog perfect. Damn wat een crap. Iemand een idee?
[ Voor 10% gewijzigd door Twazerty op 22-08-2010 19:31 ]
Verwijderd
Heb ik af en toe ook gehad, gewoon een keer een mapping maken op een moment dat je verbinding hebt, daarna heb ik nooit meer problemen gehad.
Volgens mij zit het dus in de netwerk detectie, niet in de verbinding zelf.
Volgens mij zit het dus in de netwerk detectie, niet in de verbinding zelf.
Verwijderd
Ik zit een beetje in de knel met het benaderen van samba share met dune_folder.txt
Een share benader ik in windows op de volgende manier:
\\192.168.0.193\HDXV\FilmZ
\\192.168.0.193\HDXV\Movies V\BLURAY\FilmX
Die van mij ziet er nu zo uit in dune_folder.txt:
media_url=smb://username:password@192.168.0.193/HDXV/FilmZ
Waar FilmZ een bluray folder is met een BDVM map eronder. Echter werkt deze url niet op de Dune.
Ook de volgende werkt niet:
media_url="smb://username:password@192.168.0.193/HDXV/Movies V/BLURAY/FilmX/Film.ISO"
En toen getest zonder pw (ook ww van de share gehaald):
media_url=smb://192.168.0.193/HDXV/Movies V/BLURAY/FilmX/Film.ISO
Terwijl dit volgende de dune website toch echt moet werken:
- Syntax:
- "smb://[user[:password]@]host/share/path"
- "user" and "password" are optional.
- "host" can be IP-address, DNS-name, or SMB-name of SMB
server.
- "share" is SMB share name.
- Example:
- "media_url = smb://10.0.0.1/MYSHARE/folder/file1.avi"
Computernaam gebruiken i.p.v. IP helpt ook niet.
Wat doe ik fout?
Een share benader ik in windows op de volgende manier:
\\192.168.0.193\HDXV\FilmZ
\\192.168.0.193\HDXV\Movies V\BLURAY\FilmX
Die van mij ziet er nu zo uit in dune_folder.txt:
media_url=smb://username:password@192.168.0.193/HDXV/FilmZ
Waar FilmZ een bluray folder is met een BDVM map eronder. Echter werkt deze url niet op de Dune.
Ook de volgende werkt niet:
media_url="smb://username:password@192.168.0.193/HDXV/Movies V/BLURAY/FilmX/Film.ISO"
En toen getest zonder pw (ook ww van de share gehaald):
media_url=smb://192.168.0.193/HDXV/Movies V/BLURAY/FilmX/Film.ISO
Terwijl dit volgende de dune website toch echt moet werken:
- Syntax:
- "smb://[user[:password]@]host/share/path"
- "user" and "password" are optional.
- "host" can be IP-address, DNS-name, or SMB-name of SMB
server.
- "share" is SMB share name.
- Example:
- "media_url = smb://10.0.0.1/MYSHARE/folder/file1.avi"
Computernaam gebruiken i.p.v. IP helpt ook niet.
Wat doe ik fout?
Ik heb geen oplossing voor je maar misschien is het een geruststelling dat bij veel mensen (helaas ook bij mij) het "Absolute Path" gebeuren (zoals het zo mooi heet) gewoon niet werkt.
Gewoon even een vraag. Kun je met de "Network Browser" van de Dune wel je PC bereiken en vervolgens door de mappen navigeren. Als dit ook niet werkt, probeer dan eerst dit op te lossen. Misschien werkt het "Absolute Path" dan wel.
Gewoon even een vraag. Kun je met de "Network Browser" van de Dune wel je PC bereiken en vervolgens door de mappen navigeren. Als dit ook niet werkt, probeer dan eerst dit op te lossen. Misschien werkt het "Absolute Path" dan wel.
Verwijderd
Dat network browsen werkt idd ook niet.Athome schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:34:
Ik heb geen oplossing voor je maar misschien is het een geruststelling dat bij veel mensen (helaas ook bij mij) het "Absolute Path" gebeuren (zoals het zo mooi heet) gewoon niet werkt.
-edit
Ok het is mij gelukt om nu folders te zien in Browsen, maar de media_url koppelingen werken nog steeds niet. Zelfs niet die verwijzen naar een netwerk share zonder user/pass, waar ik dus gewoon naar kan browsen op de Dune en afspelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 12:38 ]
Ik moet zeggen dat ik hier nog nooit problemen mee heb gehad. Ik gebruik dan ook vaste IP adressen in de range 192.168.1.x, misschien maakt dat nog wat uit?
Die errors die je krijgt bij het afspelen van bluray iso's zou weleens te maken kunnen hebben met je system storage space. Check hier: http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/ Daar staat ook bij dat het voor SMB nodig is, misschien maakt dat nog wat uit? Ik mag aannamen dat het hier om 1:1 backups gaat en geen geremuxed varianten?
Sinds de laatste beta heb ik overigens weer last van het zogenaamde DVD STOP probleem. Bij fysieke DVD's stopt de speler op een willekeurig moment met afspelen en keert terug naar het hoofdmenu van de Dune. Als ik daarna weer op play druk gaat deze verder. Overigens heb ik dit alleen met backups. Originele DVD's werken naar behoren. Lijkt wel te maken te hebben met error correctie....
@Twazerty Check je firmware eens van de bluray drive: (ivm afspelen AVCHD van DVDR) http://dune-hd.com/firmware/bdprime3/optical_drive_fw/ <-- Dit kan overigens wel in TS dacht ik zo
Die errors die je krijgt bij het afspelen van bluray iso's zou weleens te maken kunnen hebben met je system storage space. Check hier: http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/ Daar staat ook bij dat het voor SMB nodig is, misschien maakt dat nog wat uit? Ik mag aannamen dat het hier om 1:1 backups gaat en geen geremuxed varianten?
Sinds de laatste beta heb ik overigens weer last van het zogenaamde DVD STOP probleem. Bij fysieke DVD's stopt de speler op een willekeurig moment met afspelen en keert terug naar het hoofdmenu van de Dune. Als ik daarna weer op play druk gaat deze verder. Overigens heb ik dit alleen met backups. Originele DVD's werken naar behoren. Lijkt wel te maken te hebben met error correctie....
@Twazerty Check je firmware eens van de bluray drive: (ivm afspelen AVCHD van DVDR) http://dune-hd.com/firmware/bdprime3/optical_drive_fw/ <-- Dit kan overigens wel in TS dacht ik zo
[ Voor 89% gewijzigd door MrX_Cuci op 23-08-2010 13:34 ]
- Drobanir
Goeie tip, ik heb hem aan de FAQ toegevoegd.
misschien een domme vraag
, ik heb yadis beta gedownload en het exe bestand op de hdd van de dune geplaatst.
Moet ik dit bestand vanaf de dune installeren op op de pc ?
Moet ik dit bestand vanaf de dune installeren op op de pc ?
Errrr, nee? Gewoon installeren op je pc, zoals je met elk ander programma ook zou doen?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mijn Dune BD Prime 3.0 is gisteren stuk gegaan. Had hem in maart gekocht via 1dayfly. Als ik hem aan zet via de knop op de kast zelf hoor ik de loader even draaien maar verder niets. Er gaat geen ledje aan, ook de display blijft uit. Ik heb gekeken of ik er nog leven in kreeg via de firmware recovery procedure maar zie dat de USB geen stroom krijgt dus ook dat is geen oplossing. Ik denk dat de voeding (deels) overleden is. Dat wordt een RMA'tje...
- Drobanir
Dat is minder! Ik zet hem zelf alleen via de knop op de speler uit wanneer er onweer is.
Ander ding. Mijn broer is enthousiast geworden door mijn verhalen en overweegt ook de aanschaf van een Prime. Hij doet meer met videobewerking dus de Blu-ray afspeelmogelijkheden zijn voor hem belangrijk. Hij heeft een homevideo geschoten en deze als een Blu-ray op een dvd (Imation dvd-r) gebrand. Zowel in de winkel al bij mij hapert deze echter. Als ik de bestanden uitpak naar de nas (vanwaar ik alles stream) werkt het wel prima. Als ik die dan weer naar een ander dvd-tje brand (Imation dvd+rw) is het haperen terug. Ik heb nog nooit een echte Blu-ray disc in mijn speler gehad, maar dvd's (origineel en kopieën) werken verder prima. Zou het mis gaan omdat het om Blu-ray materiaal gaat, maar om een DVD medium? Ik kan het me niet voorstellen, want er was een x264 demo die klein genoeg was om op een dvd5 te branden, dus het wordt ondersteunt. Kijk hier.
Ander ding. Mijn broer is enthousiast geworden door mijn verhalen en overweegt ook de aanschaf van een Prime. Hij doet meer met videobewerking dus de Blu-ray afspeelmogelijkheden zijn voor hem belangrijk. Hij heeft een homevideo geschoten en deze als een Blu-ray op een dvd (Imation dvd-r) gebrand. Zowel in de winkel al bij mij hapert deze echter. Als ik de bestanden uitpak naar de nas (vanwaar ik alles stream) werkt het wel prima. Als ik die dan weer naar een ander dvd-tje brand (Imation dvd+rw) is het haperen terug. Ik heb nog nooit een echte Blu-ray disc in mijn speler gehad, maar dvd's (origineel en kopieën) werken verder prima. Zou het mis gaan omdat het om Blu-ray materiaal gaat, maar om een DVD medium? Ik kan het me niet voorstellen, want er was een x264 demo die klein genoeg was om op een dvd5 te branden, dus het wordt ondersteunt. Kijk hier.
Heb zelf een Prime 3.0. Bevalt goed, streamt content vanaf een NAS.
Ik heb met Yadis de lijst een beetje "opgeleukt". Ziet er prachtig uit, maar... het navigeren gaat nu zo traag. Ik snap dat de Prime geen HD heeft en al het art-work telkens moet downloaden.
Is het mogelijk om een USB stick/drive toe te voegen waarbij het artwork gecached kan worden?
Ik heb met Yadis de lijst een beetje "opgeleukt". Ziet er prachtig uit, maar... het navigeren gaat nu zo traag. Ik snap dat de Prime geen HD heeft en al het art-work telkens moet downloaden.
Is het mogelijk om een USB stick/drive toe te voegen waarbij het artwork gecached kan worden?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je kunt ook gewoon een USB-stick in je prime steken met daarin de structuur. Je moet dan alleen in Yadis de andere optie gebruiken (volgens mij diegene waarbij je een groot scherm krijgt waar je nog meer kunt selecteren).
Ik heb de HDI prime 3.0 nu een week maar er zijn een paar zaken welke me opvallen dat me niet normaal lijken:
Als ik een film, CD of MP3 selecteer dan schakeld hij precies een paar keer over van input.
Dan zie ik op mijn TV scherm een paar keer AV5: HDMI 1080i verschijnen en hoor ik mijn versterker een paar keer klikken...
Keer ik terug van het de film naar mijn beginscherm menu dan flikkert hij ook een paar keer.
Ik het mijn artwork via DuneX aangemaakt op mijn mac en alles staat mooi ingestel. Als ik deze echter overpomp naar mijn Dune, zie ik dat mijn layout is aangepast. maar ik zie geen enkele filmposter en backscreen... Er zijn zelfs geen icoontjes meer... Alles is transparant.
Iemand raad?
Wat me wel opviel is dat DuneX altijd om een password en username vraagt voor mijn Dune. Maar ik kan dat nergens terugvinden in de manual als op internet wat een default username zou kunnen zijn.
Misschien ook goed om te weten is dat alle data op een windows home server share staat...
Iemand raad?
Als ik een film, CD of MP3 selecteer dan schakeld hij precies een paar keer over van input.
Dan zie ik op mijn TV scherm een paar keer AV5: HDMI 1080i verschijnen en hoor ik mijn versterker een paar keer klikken...
Keer ik terug van het de film naar mijn beginscherm menu dan flikkert hij ook een paar keer.
Ik het mijn artwork via DuneX aangemaakt op mijn mac en alles staat mooi ingestel. Als ik deze echter overpomp naar mijn Dune, zie ik dat mijn layout is aangepast. maar ik zie geen enkele filmposter en backscreen... Er zijn zelfs geen icoontjes meer... Alles is transparant.
Iemand raad?
Wat me wel opviel is dat DuneX altijd om een password en username vraagt voor mijn Dune. Maar ik kan dat nergens terugvinden in de manual als op internet wat een default username zou kunnen zijn.
Misschien ook goed om te weten is dat alle data op een windows home server share staat...
Iemand raad?
@Drobanir, waar brand je de dvd's mee?
Probeer eens een ander merk DVD's.
Kan zijn dat Dune sommige merken nog niet ondersteund, dat was vroeger weleens een issue met spelers.
Probeer eens een ander merk DVD's.
Kan zijn dat Dune sommige merken nog niet ondersteund, dat was vroeger weleens een issue met spelers.
- Drobanir
Dataschijfjes met CDBurnerXP, iso's met ImgBurn. DVD's maak ik met ConvertXtoDVD, hoewel ik dat eigenlijk nauwelijks meer doe nu ik de Dune heb.
Verwijderd
Ik heb vandaag de Prime gekocht. Ik ben alleen niet tevreden over de kwaliteit van de films. Ik zie erg veel ruis bij donkere beelden zowel op de tv als op de beamer. Ik heb een Sony VPL-HS60 HD beamer met een 120"inch scherm waar het erg opvalt. Ik bekijk alleen 1080P films. Zowel AVCHD en MKV.
Hiervoor heb ik 3 jaar een mediacenter gehad i.c.m. MediaPortal waar ik geen last had van ruis.
Ik gebruik de laatste beta firmware. Ik mag toch verwachten dat ik er op vooruit ga ?
Zijn er instellingen wat ik kan veranderen?
edit :
Op de tv is het wel goed. Deze heb ik aangesloten via component.
Hiervoor heb ik 3 jaar een mediacenter gehad i.c.m. MediaPortal waar ik geen last had van ruis.
Ik gebruik de laatste beta firmware. Ik mag toch verwachten dat ik er op vooruit ga ?
edit :
Op de tv is het wel goed. Deze heb ik aangesloten via component.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 00:26 ]
Vreemd probleem, ik merk alleen kwaliteits problemen wanneeer de media daadwerklijke niet best gecodeeert is. Denk aan bitrate e.d.Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:36:
Ik heb vandaag de Prime gekocht. Ik ben alleen niet tevreden over de kwaliteit van de films. Ik zie erg veel ruis bij donkere beelden zowel op de tv als op de beamer. Ik heb een Sony VPL-HS60 HD beamer met een 120"inch scherm waar het erg opvalt. Ik bekijk alleen 1080P films. Zowel AVCHD en MKV.
Heb je al een normale blueray gebruikt?
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Het is op de beamer (HD) op alle films te zien. Ook echte BD25/BD50 AVCHD iso's (volledig blu-ray).Bullet NL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:00:
[...]
Vreemd probleem, ik merk alleen kwaliteits problemen wanneeer de media daadwerklijke niet best gecodeeert is. Denk aan bitrate e.d.
Heb je al een normale blueray gebruikt?
Als ik het nog eens test op de mediacenter met dezelfde hdmi kabel, dan zie ik de ruis niet.
Het zal niet iedereen opvallen omdat niet iedereen op een grote scherm kijkt.
Overigens is het op de TV (37") wel goed. Deze is aangesloten via component.
Op een TV met componet wel goed? ---> Al een andere HDMI kabel geprobeert?Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:29:
[...]
Het is op de beamer (HD) op alle films te zien. Ook echte BD25/BD50 AVCHD iso's (volledig blu-ray).
Als ik het nog eens test op de mediacenter met dezelfde hdmi kabel, dan zie ik de ruis niet.
Cogitationis poenam nemo patitur
Gisteren kon ik de BD van Twilight (origineel) niet opstarten. Bleef hangen op loading.
Firmware opnieuw geinstalleerd waarna het wel werkte.
Denk dat het kwam door de DVD / BD regio hack.
Geen idee of deze na de update er weer af is eigenlijk.
Firmware opnieuw geinstalleerd waarna het wel werkte.
Denk dat het kwam door de DVD / BD regio hack.
Geen idee of deze na de update er weer af is eigenlijk.
Dat is een HDMI probleem. Zet HDMI CEC van de Dune uit en zet HDMI op 8 bit. Hoger zetten heeft ook geen zin. Het probleem zou dan moeten zijn opgelost. (laatste beta firmware of laatste stabiele firmware) Laat even weten of het dan ook inderdaad is opgelost, dan kan dat ook weer in de FAQVerwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:29:
[...]
Het is op de beamer (HD) op alle films te zien. Ook echte BD25/BD50 AVCHD iso's (volledig blu-ray).
[ Voor 6% gewijzigd door MrX_Cuci op 26-08-2010 15:48 ]
Verwijderd
Iemand ook al wat BD-r schijfjes getest i.c.m. de Dune Prime?
Ik was zelf wel benieuwd of de Verbatim LTH BD-R schijfjes ook goed gelezen worden door de bluray speler in de Dune, aangezien deze een stuk goedkoper zijn dan de andere A merken.
Ik was zelf wel benieuwd of de Verbatim LTH BD-R schijfjes ook goed gelezen worden door de bluray speler in de Dune, aangezien deze een stuk goedkoper zijn dan de andere A merken.
Verwijderd
Ik heb een echte orginele blu-ray schijf gebruikt, en hier ziet het er wel gelikt uit. Dus het zit blijkbaar in de film, en had ik er hiervoor ook last van zonder het te zien. Bedankt voor de reacties.
Heeft iemand een idee hiervoor?aem kei schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:49:
Ik heb de HDI prime 3.0 nu een week maar er zijn een paar zaken welke me opvallen dat me niet normaal lijken:
Dit is eigenlijk een vrij irritant probleem als je erop begint te letten. Want dit vertraagd ook je hele ervaring met 5 seconden.
Ik heb al een paar settings geprobeerd:
Dune op 1080i 60hz
HDMI CEC disabled
8bit
Onkyo op passthrough.
Nog steeds geen oplossing. En dit is volgens mij ook het enige wat ik kan doen?
Ik heb dit trouwens ook als ik naar een MP3 map aan het luisteren ben. Als hij veranderd van nummer dan pauzeerd hij even en hoor ik de versterken ook eens klikken (de relais van Onkyo). Tres Bizar. En vooral irritant bij nummer welke elkaar opvolgen.
Dit probleem na veel trial and error zelf kunnen oplossen. Eigen per toeval.Ik het mijn artwork via DuneX aangemaakt op mijn mac en alles staat mooi ingestel. Als ik deze echter overpomp naar mijn Dune, zie ik dat mijn layout is aangepast. maar ik zie geen enkele filmposter en backscreen... Er zijn zelfs geen icoontjes meer... Alles is transparant.
Iemand raad?
Iemand raad?
Nieuwe firmware erop gezet en alles stond plots goed. Zonder iets aan te passen via DuneX.
Zal een firmware issue zijn.
Dit probleem komt niet alleen voor met Back ups.MrX_Cuci schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:15:
Ik heb hier sinds de eerste FW versies met mijn Prime 3.0 al last van.
Alleen bij mij gebeurt het ook gewoon bij retail DVD's.
Ik heb de geweldige box "The Blues : A Musical Journey" liggen, retail, en hierbij gebeurt het ook om de havenklap. Soms om de minuut, soms een uur niets, en het gebeurd nooit op dezelfde plek.
Ik heb denk ik nu al 30 debug dumps gestuurd naar HDI maar op de een of andere manier krijgt men geen grip op het probleem.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Verwijderd
Op mijn Synology nas heb ik een nfs share "film". Mijn Synology zet ik 's nachts uit. Elke keer als ik de share "film" op mijn Dune wil selecteren nadat de Synology van de stroom af is geweest geeft hij aan dat de folder "empty" is. Vervolgens moet ik via op pup menu en edit even het instellingen menu in en er weer uit. Dan zijn de bestanden wel weer te zien. Alles gaat goed tot de Synology weer uit is geweest. Vraag:
Hebben meer mensen dit verschjnsel bemerkt en is het op te lossen?
De Synology dag en nacht aan laten staan is voor mij geen optie.
Hebben meer mensen dit verschjnsel bemerkt en is het op te lossen?
De Synology dag en nacht aan laten staan is voor mij geen optie.
Verwijderd
Heb nu een week de dune prime 3.0 in huis, werkelijk een prima apparaat, echter ik krijg de netwerkverbindingen niet voor elkaar , heb nu zo beetje alle forums gelezen en werkelijk alles geprobeerd. Dus geef maar geen tips, want die ken ik nu allemaal. Mijn vraag is of er iemand in Spijkenisse woont die mij kan helpen om hier ter plekke , onder het genot van een pot koffie thee of bier, de zaak op te lossen
Je weet maar nooit of er hier een barmhartige samaritaan rondloopt.
Je weet maar nooit of er hier een barmhartige samaritaan rondloopt.
vanavond wat zitten prutsen met yadis, en ik heb een aantal hoesjes met een achtergrond op de dune gekregen, maar!!, nu kan ik de films waar yadis geen hoesje van heeft gevonden , niet meer starten.
Ik kan alleen navigeren tussen de films waar een hoesje van is, de anderen worden geskipt.
Hoe kan ik dit veranderen of ongedaan maken
Ik kan alleen navigeren tussen de films waar een hoesje van is, de anderen worden geskipt.
Verwijderd
Toch blijf ik last houden van ruis op mijn sony beamer en op mijn oude LCD tv van 5 jaar oud. Wie kijkt hier films op een beamer en merkt dat er (zeer) veel ruis in een HD film zit (x264/bluray) ?
Ik kijk met een Epson TW2900 (Full HD) beamer naar een 100 inch doek maar ruis heb ik nog nooit gezien. Het kan aan je Dune liggen (component op je TV wel goed maar HDMI niet) maar het kan ook aan de kabel liggen. Je zegt dat je beamer 5 jaar oud is. Ik verwacht dat het dan een HD-ready beamer is en geen full-HD (deze kwamen volgens mij net iets later). Full-HD materiaal op een HD-ready beamer vond ik nooit zo fantastisch om te zien. Het was allemaal wat ruw om te zien, DVD op 720p zag er schoner uit maar wel minder details. Soms leek het er op dat er zelfs ruis in het beeld zat. Het leek op ruis maar dat was het niet omdat het heel sporadisch voor kwam.
Ik had een tijdje terug (toen mij HTPC er uit ging voor de Dune, in Mei jl.) ook problemen om het beeld vanuit de Dune via een versterker, vervolgens door een switch naar mijn beamer te krijgen. Na wat testen zou het in een 5-meter liggen die ik voor meer dan 100 euro had gekocht. Je snapt natuurlijk wel dat ik nogal huiverig was om maar zo een nieuwe kabel van 100 euro te kopen om te kijken of het probleem opgelost zou zijn. Ik heb met de winkelier afgesproken dat ik de kabel terug kon brengen als het niet zou werken. Ik heb de kabel dus meegenomen (Supra kabel) en mijn probleem was opgelost.
Moraal van het verhaal.
Het kan dus ook aan je kabel kunnen liggen.
B.T.W Supra kabels blijken volgens meerdere testen best wel goede kabels te zijn en te zijn ook nog eens netjes geprijsd (prijs/kwaliteit verhouding)
Nog effe iets anders.
De Dune moet geen problemen met het afspelen van Blu-Ray rips en Blu-Ray ISO. Echter heeft dat bij mij in eerste instantie nooit gewerkt. De detectie dat het om een Blu-Ray ging, ging altijd wel goed maar beeld en geluid geven, dat dus niet. Na wat testen bleek dit in de 24P modus en de kleurdiepte (8-10-12 bit) te zitten. Wanneer mijn speler ingesteld staat op de 1080P 23.976 Hz kreeg ik geen beeld. Met 1080P 60 Hz krijg ik wel beeld en gelukkig wordt de werkelijke refreshrate ook goed herkent en doorgestuurd naar buiten (auto refresh staat aan). Wanneer op 1080P 60 Hz een andere kleurdiepte dan 8 bit selecteer krijg ik bij Blu-Ray ook geen beeld.
Bij mij doet Blu-Ray het dus nu. Ik wilde mij bevindingen nog even laten weten.
Overigens prefeer ik toch MKV boven Blu-Ray. MKV is toch wat flexibeler tijdens het afspelen (audio-sync, sub-sync en sub-formaat). Bij Blu-Ray zijn de subs soms erg groot en kan je niet wijzigen tijdens het kijken. Qua beeldkwaliteit zie ik weinig tot geen verschil tussen Blu-Ray en het gros mijn MKV's
Ik had een tijdje terug (toen mij HTPC er uit ging voor de Dune, in Mei jl.) ook problemen om het beeld vanuit de Dune via een versterker, vervolgens door een switch naar mijn beamer te krijgen. Na wat testen zou het in een 5-meter liggen die ik voor meer dan 100 euro had gekocht. Je snapt natuurlijk wel dat ik nogal huiverig was om maar zo een nieuwe kabel van 100 euro te kopen om te kijken of het probleem opgelost zou zijn. Ik heb met de winkelier afgesproken dat ik de kabel terug kon brengen als het niet zou werken. Ik heb de kabel dus meegenomen (Supra kabel) en mijn probleem was opgelost.
Moraal van het verhaal.
Het kan dus ook aan je kabel kunnen liggen.
B.T.W Supra kabels blijken volgens meerdere testen best wel goede kabels te zijn en te zijn ook nog eens netjes geprijsd (prijs/kwaliteit verhouding)
Nog effe iets anders.
De Dune moet geen problemen met het afspelen van Blu-Ray rips en Blu-Ray ISO. Echter heeft dat bij mij in eerste instantie nooit gewerkt. De detectie dat het om een Blu-Ray ging, ging altijd wel goed maar beeld en geluid geven, dat dus niet. Na wat testen bleek dit in de 24P modus en de kleurdiepte (8-10-12 bit) te zitten. Wanneer mijn speler ingesteld staat op de 1080P 23.976 Hz kreeg ik geen beeld. Met 1080P 60 Hz krijg ik wel beeld en gelukkig wordt de werkelijke refreshrate ook goed herkent en doorgestuurd naar buiten (auto refresh staat aan). Wanneer op 1080P 60 Hz een andere kleurdiepte dan 8 bit selecteer krijg ik bij Blu-Ray ook geen beeld.
Bij mij doet Blu-Ray het dus nu. Ik wilde mij bevindingen nog even laten weten.
Overigens prefeer ik toch MKV boven Blu-Ray. MKV is toch wat flexibeler tijdens het afspelen (audio-sync, sub-sync en sub-formaat). Bij Blu-Ray zijn de subs soms erg groot en kan je niet wijzigen tijdens het kijken. Qua beeldkwaliteit zie ik weinig tot geen verschil tussen Blu-Ray en het gros mijn MKV's
Weet je zeker dat ze geskipped worden? Heb er ook een aantal films op staan zonder hoesje, maar dan kan ik gewoon naar toe navigeren. Ik zie het alleen nietfranksch schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:06:
vanavond wat zitten prutsen met yadis, en ik heb een aantal hoesjes met een achtergrond op de dune gekregen, maar!!, nu kan ik de films waar yadis geen hoesje van heeft gevonden , niet meer starten.
[ Voor 8% gewijzigd door BM op 30-08-2010 11:24 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Athome, bedankt voor je bericht. In eerste instantie leek het goed op de tv via component, maar later zag ik ook ruis in films. Hiervoor heb ik 3 jaar mediaportal gebruikt en dit soort ruis nooit gezien op de tv en beamer.
Ook als ik de film op pauze zet, dan zie ik behoorlijk wat ruis. Erg raar.
Als die bij mij om een wachtwoord vraagt log ik in met username anonymous en een blank wachtwoord, dan maakt hij verbinding. Ik heb het alleen nodig bij een FTP verbinding.aem kei schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:49:
[...]
[...]
Iemand raad?
Met de pijltjes navigeren gaat niet, ik zie alleen de filmhoesjes opkomen, ik kan wel met de selectie-toets van de RC de andere films aanvinken en dan op info drukken, om te zien welke film het is, maar dat vind ik een beetje omslachtig.BM schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:24:
[...]
Weet je zeker dat ze geskipped worden? Heb er ook een aantal films op staan zonder hoesje, maar dan kan ik gewoon naar toe navigeren. Ik zie het alleen nietJe moet dna dus even 'onthouden' wat er geselecteerd is, maar na een druk op OK of Play start de film gewoon.
Is er een manier om het yadis gedoe ongedaan te maken, dat lijkt me toch mogelijk te moeten zijn
Verwijderd
Mijn prime is in orde. Ik zie de ruis ook op mijn laptop (Probook) met de films. Vreemd dat het me niet eerder is opgevallen. Prima apparaat dus!
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 13:58 ]
- Drobanir
@nertwebber: ja daar heb ik ook last van. Mijn Synology gaat eigenlijk nooit uit, dus echt storen doet het me niet.
@nertwebber: Je kunt er ook voor kiezen om een default kaart aan te maken. Je kunt evt handmatig wat info invullen en plaatjes invoegen, maar het is even wat werk. Bovendien is de editor nog niet zo goed en kun je bepaalde zaken gewoon niet opgeven, zoals acteurs en beeld/geluid-eigenschappen.
@nertwebber: Je kunt er ook voor kiezen om een default kaart aan te maken. Je kunt evt handmatig wat info invullen en plaatjes invoegen, maar het is even wat werk. Bovendien is de editor nog niet zo goed en kun je bepaalde zaken gewoon niet opgeven, zoals acteurs en beeld/geluid-eigenschappen.
Verwijderd
Wie kan mij vertellen waarom de ene HD film meer ruis heeft dan de ander ?
Even een voorbeeld. Ik heb 3x BD25 ISO's (complete blu-ray)met een bitrate van 25-50Mbps waar ik duidelijk ruis zie bij donkere (groene/zwarte beelden). Maar bij bijvoorbeeld met avatar wat op 2x dvd9 staat (AVCHD) met een video rate van 10mbit zie ik absoluut geen ruis bij donkere beelden. Wat is dan het verschil? Dan weet ik ook wat ik wel en niet moet downloaden.
En even voor de duidelijkheid. Ik heb hem ook even bij mijn vader aangesloten. Hij heeft een philips ambilight. Daar zie je totaal geen ruis totdat je alle beeldverbeteraars (pixel motion plus?) uitzet. Dan zie je dezelfde ruis op mijn tv en beamer. Jullie hebben blijkbaar een nieuwere tv dan ik zodat ik het wel zie.
Graag reactie!
Even een voorbeeld. Ik heb 3x BD25 ISO's (complete blu-ray)met een bitrate van 25-50Mbps waar ik duidelijk ruis zie bij donkere (groene/zwarte beelden). Maar bij bijvoorbeeld met avatar wat op 2x dvd9 staat (AVCHD) met een video rate van 10mbit zie ik absoluut geen ruis bij donkere beelden. Wat is dan het verschil? Dan weet ik ook wat ik wel en niet moet downloaden.
En even voor de duidelijkheid. Ik heb hem ook even bij mijn vader aangesloten. Hij heeft een philips ambilight. Daar zie je totaal geen ruis totdat je alle beeldverbeteraars (pixel motion plus?) uitzet. Dan zie je dezelfde ruis op mijn tv en beamer. Jullie hebben blijkbaar een nieuwere tv dan ik zodat ik het wel zie.
Graag reactie!
Verwijderd
Ik heb weer eens iets nieuws vreemd... Na aansluiten Marantz SR-5004 heb ik bij sommige mediafiles dat de (externe, actieve) subwoofer niet inschakeld... Iemand enig idee hoe dat kan?
Verder wederom iets raars op tv, een verticale groene streep links in beeld (continu) nu alles via HDMI en de SR-5004 is aangesloten. Maar die is wellicht meer voor een ander forum
Verder wederom iets raars op tv, een verticale groene streep links in beeld (continu) nu alles via HDMI en de SR-5004 is aangesloten. Maar die is wellicht meer voor een ander forum
Gisteren ook m'n eerste bugje + dump richting HDI mogen sturen.
Ben overall zeker tevreden van m'n Dune Prime 3.0 maar wat me opviel toen ik een ISO afspeelde met (THX Demo) met vele kleine chapters en ik kies de DTS5.1 versie (kan ook de DD5.1 kiezen voor elke demo'tje) valt het geluid weg tegen het einde van het filmpjes (vb laatste 15seconden oid)
DolbyDigital 5.1 heeft dit probleem dus niet.
Met een echte valt dan denkelijk voor 99.9% niet op want dan zitten we quasi in de aftiteling, maar met die heel korte filmpjes dus wel...
Maakt niet uit of het een ISO van USB of NAS is. Het is perfect reproduceerbaar (da's al een goed teken natuurlijk)
Niemand soortgelijks tegen gekomen ?
Zal straks es met een echte DVD proberen waarop ook een DTS5.1 track staat.
Ben overall zeker tevreden van m'n Dune Prime 3.0 maar wat me opviel toen ik een ISO afspeelde met (THX Demo) met vele kleine chapters en ik kies de DTS5.1 versie (kan ook de DD5.1 kiezen voor elke demo'tje) valt het geluid weg tegen het einde van het filmpjes (vb laatste 15seconden oid)
DolbyDigital 5.1 heeft dit probleem dus niet.
Met een echte valt dan denkelijk voor 99.9% niet op want dan zitten we quasi in de aftiteling, maar met die heel korte filmpjes dus wel...
Maakt niet uit of het een ISO van USB of NAS is. Het is perfect reproduceerbaar (da's al een goed teken natuurlijk)
Niemand soortgelijks tegen gekomen ?
Zal straks es met een echte DVD proberen waarop ook een DTS5.1 track staat.
Ik heb gisteren series zitten kijken waarbij het me op viel dat het laatste stukje (niet veel) afgekapt werd. Maar moet nog even bekijken of dit ligt aan de Dune of aan het bestand.
Kun je een screenshot plaatsen? Ik neem aan dat je de ruis niet alleen hebt bij het afspelen, maar ook in het menu van de Dune.Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:32:
Athome, bedankt voor je bericht. In eerste instantie leek het goed op de tv via component, maar later zag ik ook ruis in films. Hiervoor heb ik 3 jaar mediaportal gebruikt en dit soort ruis nooit gezien op de tv en beamer.
Verder kan ik iedereen aanraden eens te kijken op MPCClub, daar staan vast meer mensen met soortgelijke problemen. Het is een wat grotere community dan hier.
Oudere firmware waarschijnlijk? Anders HDMI CEC uitzetten en switchen naar 8 bit.Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:42:
@Drobanir, misschien kun je die 2 instellingen ook als aanbevolen in de FAQ zetten?
[ Voor 40% gewijzigd door MrX_Cuci op 31-08-2010 11:47 ]
Welke encoding is het best om een video-playlist vloeied weer te geven ?
Als ik mijn Dune wil gebruiken zoals een iPod (maar dan mét beeld), met welk soort file zal dit toestel dan het vloeiendst werken zonder (of met zo weinig mogelijk) pauze tussen de tracks ?
Ik wil al mijn concert dvd's en bd's op mijn nas zetten. Om een playlist te maken veronderstel ik dat ik van elke song een aparte file moet maken om een playlist te kunnen maken met de Dune. Is een ISO-file ok en snel genoeg te decoderen door de Dune of gebruik ik best een ander formaat (bvb. per track een aparte "dvd"). Ik wil wel de oorspronkelijke kwaliteit behouden, dat vereenvoudigt de zaken denk ik.
Als ik mijn Dune wil gebruiken zoals een iPod (maar dan mét beeld), met welk soort file zal dit toestel dan het vloeiendst werken zonder (of met zo weinig mogelijk) pauze tussen de tracks ?
Ik wil al mijn concert dvd's en bd's op mijn nas zetten. Om een playlist te maken veronderstel ik dat ik van elke song een aparte file moet maken om een playlist te kunnen maken met de Dune. Is een ISO-file ok en snel genoeg te decoderen door de Dune of gebruik ik best een ander formaat (bvb. per track een aparte "dvd"). Ik wil wel de oorspronkelijke kwaliteit behouden, dat vereenvoudigt de zaken denk ik.
Verwijderd
Kun je een screenshot plaatsen? Ik neem aan dat je de ruis niet alleen hebt bij het afspelen, maar ook in het menu van de Dune.
Ik heb dus zeker geen ruis in het menu. Alleen bij bepaalde HD films bij donkere beelden. Als ik de films op pauze zet, dan zie je ook duidelijk de ruis in de film. Kan ik daar een screenshot van maken?
Ik heb dus zeker geen ruis in het menu. Alleen bij bepaalde HD films bij donkere beelden. Als ik de films op pauze zet, dan zie je ook duidelijk de ruis in de film. Kan ik daar een screenshot van maken?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 12:37 ]
Verwijderd
Dank voor je reactie. Het is dus een bug in de firmware.Drobanir schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:38:
@nertwebber: ja daar heb ik ook last van. Mijn Synology gaat eigenlijk nooit uit, dus echt storen doet het me niet.
- Drobanir
Check.MrX_Cuci schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:26:
@Drobanir, misschien kun je die 2 instellingen ook als aanbevolen in de FAQ zetten?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:36:
Als ik de films op pauze zet, dan zie je ook duidelijk de ruis in de film. Kan ik daar een screenshot van maken?
[ Voor 39% gewijzigd door Drobanir op 31-08-2010 21:02 ]
- Drobanir
Helaas gaat dat op dit moment niet zo geweldig. Tussen elk bestand wordt een re-initialisatie gedaan van zowel beeld als geluid. Beeld gaat snel, maar geluid duurt vaak wat langer, zeker als het via een versterker gaat. Bij mij persoonlijk betekent dat ik ongeveer de eerste 2 seconden van een muziekbestand mis, wat heel vervelend is als je een album afspeelt. Ook bij video heb ik wel meteen beeld, maar is er even geen geluid. Daar stoor ik me minder aan, omdat het begin van een film of serie zelden vol begint, maar ik kan me voorstellen dat het bij concertopnamen juist weer erg storend is.Screwsy schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:11:
Welke encoding is het best om een video-playlist vloeied weer te geven ?
Ik geloof dat als je 'Auto framrate' op 'Disable' zet dat je er dan minder of zelfs geen last meer van hebt, maar dan miet je ekle keer je video mode aanpassen als een bestand weer een andere framerate heeft. Niet elke videobestand heeft dezelfde framerate en als deze niet goed staat, gaat het stotteren.
Is het mogelijk om een stukje van een van de films, waar je ruis in ziet, ergens te posten (mediafire o.i.d)Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:36:
Kun je een screenshot plaatsen? Ik neem aan dat je de ruis niet alleen hebt bij het afspelen, maar ook in het menu van de Dune.
Bedankt voor je reactie, en ook het als het niet goed gaat is dat bijzonder nuttig om weten, dan haal ik mezelf alvast geen te gekke dingen in mijn hoofd.Drobanir schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:01:
[...]
Helaas gaat dat op dit moment niet zo geweldig. Tussen elk bestand wordt een re-initialisatie gedaan van zowel beeld als geluid. Beeld gaat snel, maar geluid duurt vaak wat langer, zeker als het via een versterker gaat. Bij mij persoonlijk betekent dat ik ongeveer de eerste 2 seconden van een muziekbestand mis, wat heel vervelend is als je een album afspeelt. Ook bij video heb ik wel meteen beeld, maar is er even geen geluid. Daar stoor ik me minder aan, omdat het begin van een film of serie zelden vol begint, maar ik kan me voorstellen dat het bij concertopnamen juist weer erg storend is.
Ik geloof dat als je 'Auto framrate' op 'Disable' zet dat je er dan minder of zelfs geen last meer van hebt, maar dan miet je ekle keer je video mode aanpassen als een bestand weer een andere framerate heeft. Niet elke videobestand heeft dezelfde framerate en als deze niet goed staat, gaat het stotteren.
In mijn geval heb ik er een dvdo vp50pro tussen hangen en ik vermoed dat die zich wel zal bezighouden met framerates, tenminste als de Dune niet absoluut er tussen wil komen en zoals je aangeeft kan ge-disabled worden.
Toch nog een vraagje, raad je me ISO-files aan per track of een ander formaat ? Bedankt op voorhand !
Verwijderd
Mijn probleem is nu dat ik , de aangesloten hdd esata verbatim aan.de dune, zie in mijn pc , maar deze niet kan bewerken. Kan er dus geen bestanden opzetten of afhalen. Ook via een ftp server ,zie ik de schijf met de bestanden maar kan er verder niks mee.
Weet iemand een oplossing?
Verwijderd
vraagje:
zou ik volgende kunnen overwegen:
Lacie network space II aanschaffen.
Bestanden via lan naar harde schijf pompen..
Afspelen op media player via usb ?
zou ik volgende kunnen overwegen:
Lacie network space II aanschaffen.
Bestanden via lan naar harde schijf pompen..
Afspelen op media player via usb ?
Als je geen ruis hebt in het Dune menu, dan ligt het niet aan je Dune lijkt mij. Dit is vast je eerste bluray speler of niet? Sommige films bevatten met opzet ruis (Saving Private Ryan anyone?) en zeker ook de wat oudere films. Goede test films zijn met name CGI tekenfilms, omdat deze 100% digitaal zijn geschoten. (Wall-E of Cars, maar ook Avatar is een goed voorbeeld) Als je daar ruis tegenkomt...dan zie ik graag een screenshot tegemoet gemaakt met een digicam, alhoewel....ik zou me kunnen voorstellen dat er dan ruis van je digicam bij komt.Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:36:
Hoe is deze geformateerd? NTFS, EXT2/3? Ik vermoed EXT2/3, daar heb je een speciaal programma voor nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:31:
Mijn probleem is nu dat ik , de aangesloten hdd esata verbatim aan.de dune, zie in mijn pc , maar deze niet kan bewerken. Kan er dus geen bestanden opzetten of afhalen. Ook via een ftp server ,zie ik de schijf met de bestanden maar kan er verder niks mee.
[ Voor 61% gewijzigd door MrX_Cuci op 01-09-2010 12:47 ]
Ik gok dat het niet mogelijk is,maar kun je met een Dune ook een vpn opzetten?
Ik krijg binnenkort glasvezel en stel dat het wel kan, dan zou mijn vader theoretisch de films van mijn nas kunnen afspelen. Dat vanwege de redelijke upstream van glasvezel.
Ik krijg binnenkort glasvezel en stel dat het wel kan, dan zou mijn vader theoretisch de films van mijn nas kunnen afspelen. Dat vanwege de redelijke upstream van glasvezel.
Verwijderd
Het klopt dat het met Avatar, en andere tekenfilms (1080p) dat het super is zonder ruis. En ja, ik weet dat Saving Private Ryan, en Braveheart dat het normaal is dat je daar ruis ziet.MrX_Cuci schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:34:
[...]
Als je geen ruis hebt in het Dune menu, dan ligt het niet aan je Dune lijkt mij. Dit is vast je eerste bluray speler of niet? Sommige films bevatten met opzet ruis (Saving Private Ryan anyone?) en zeker ook de wat oudere films. Goede test films zijn met name CGI tekenfilms, omdat deze 100% digitaal zijn geschoten. (Wall-E of Cars, maar ook Avatar is een goed voorbeeld) Als je daar ruis tegenkomt...dan zie ik graag een screenshot tegemoet gemaakt met een digicam, alhoewel....ik zou me kunnen voorstellen dat er dan ruis van je digicam bij komt.
Maar wat ik niet begrijp is, bijvoorbeeld Zwart Water, Beyonce - I Am Yours en Shakira, alle 3 BD50 of BD25 bluray iso's (geen rip dus), dat je bij donkere beelden ruis ziet. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit ook zag met mijn mediacenter (Mediaportal, altijd 1080P HD films). Maar vermoedelijk komt dit omdat ik nu een apparaat van 379,- heb gekocht dat ik er nu kritischer naar kijk. En dat had ik misschien niet moeten doen.
Het zou goed kunnen zijn dat er in mediaportal een optie zit om ruis te onderdrukken en het daardoor ook niet is opgevallen. Met dit soort onderdrukkers heb je dan wel vaak een wazig / flets beeld of een ghosting effect. (soort shaduw achter het bewegende beeld) Let daar maar eens op.
Met een router met VPN functionaliteiet zou het geen probleem moeten zijn om rechtstreeks te streamen vanaf je NAS. Je vader moet dan natuurlijk wel een apparaat hebben waarmee hij content kan afspelen. Wat is overigens een rederlijke upstream? Geen enkele verbinding lijkt me snel genoeg voor HD content over een grootte afstand.Nicap schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:45:
Ik gok dat het niet mogelijk is,maar kun je met een Dune ook een vpn opzetten?
[ Voor 61% gewijzigd door MrX_Cuci op 02-09-2010 13:02 ]
Zou 50Mb up niet voldoende zijn voor alledaagse .mkv's?MrX_Cuci schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:48:
Het zou goed kunnen zijn dat er in mediaportal een optie zit om ruis te onderdrukken en het daardoor ook niet is opgevallen. Met dit soort onderdrukkers heb je dan wel vaak een wazig / flets beeld of een ghosting effect. (soort shaduw achter het bewegende beeld) Let daar maar eens op.
[...]
Met een router met VPN functionaliteiet zou het geen probleem moeten zijn om rechtstreeks te streamen vanaf je NAS. Je vader moet dan natuurlijk wel een apparaat hebben waarmee hij content kan afspelen. Wat is overigens een rederlijke upstream? Geen enkele verbinding lijkt me snel genoeg voor HD content over een grootte afstand.
Ik denk erover om de Dune 3.0 Base aan te schaffen. Is het enige verschil tussen de Base en de Prima, dat er een Blu Ray Speler in de laatste zit?
Ik wil Base aanschaffen omdat de Blu Ray speler in de Prime minder goed is dan die in een dedicated speler zoals bijv. de Panasonic BD85, klopt dit?
Heeft het zin om te wachten op de nieuwe Max?
Ik wil Base aanschaffen omdat de Blu Ray speler in de Prime minder goed is dan die in een dedicated speler zoals bijv. de Panasonic BD85, klopt dit?
Heeft het zin om te wachten op de nieuwe Max?
- Drobanir
De verschillen staan in de startpost. De Blu-ray drive is inderdaad een beetje een el-cheapo modelletje, maar echt slecht is hij niet. De specificaties van de Max zijn gelijk aan de 3.0 Dune, maar wat voor drive daar precies in zit is niet bekend.
Ik heb zwart water ook en na een aantal minuten komt het intro met de namen, etc. Hier zitten veel zwarte scene's in maar ik zag totaal geen ruis in het beeld. Ik zal eens kijken of ik er een stukje kan uit halen en deze ergens posten zodat je kunt vergelijkenVerwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:06:
[...]
Het klopt dat het met Avatar, en andere tekenfilms (1080p) dat het super is zonder ruis. En ja, ik weet dat Saving Private Ryan, en Braveheart dat het normaal is dat je daar ruis ziet.
Maar wat ik niet begrijp is, bijvoorbeeld Zwart Water, Beyonce - I Am Yours en Shakira, alle 3 BD50 of BD25 bluray iso's (geen rip dus), dat je bij donkere beelden ruis ziet. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit ook zag met mijn mediacenter (Mediaportal, altijd 1080P HD films). Maar vermoedelijk komt dit omdat ik nu een apparaat van 379,- heb gekocht dat ik er nu kritischer naar kijk. En dat had ik misschien niet moeten doen.
Weet iemand meer van de Dune Pro? Lijkt een gloednieuw high-end model te zijn...er zal zo te zien ook wel een flink prijskaartje aan hangen!
http://dune-hd.com/hd_players/current/146-hdi-dune-pro.html
[Edit]
Okay, best high end ja...
€2000
http://dune-hd.com/news/147-dune-hd-pro.html
http://dune-hd.com/hd_players/current/146-hdi-dune-pro.html
[Edit]
Okay, best high end ja...

http://dune-hd.com/news/147-dune-hd-pro.html
[ Voor 20% gewijzigd door duderuud op 03-09-2010 14:21 ]
Niet interessant genoeg.
Hij gebruikt de oude chipset, terwijl de nieuwe er al zijn of bijna zijn.
HDMI 1.3 ipv 1.4a.
Dus heel erg interessant voor die prijs is die nu ook weer niet. Wellicht dat de functies interessanter zijn voor bedrijven, who knows.
Hij gebruikt de oude chipset, terwijl de nieuwe er al zijn of bijna zijn.
HDMI 1.3 ipv 1.4a.
Dus heel erg interessant voor die prijs is die nu ook weer niet. Wellicht dat de functies interessanter zijn voor bedrijven, who knows.
Snelheid 6133 KB / 6.1 mb, iemand enig idee of dat gaat werken? Je vader kan het op dezelfde snelheid binnen halen neem ik aan?Nicap schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:22:
[...]
Zou 50Mbit up niet voldoende zijn voor alledaagse .mkv's?
Jazeker.
Maar als de mediaspeler geen vpn nodig heeft, maar de router, dan kan ik dus elke mediaspeler gebuiken?
Mijn vader is namelijk erg a technisch. Een mediaspeler bedienen zal nog wel gaan,maar films erop zetten wordt lastig.
Kan ook steeds langsgaan natuurlijk, maar als het zo kan is dat helemaal ideaal.
Maar als de mediaspeler geen vpn nodig heeft, maar de router, dan kan ik dus elke mediaspeler gebuiken?
Mijn vader is namelijk erg a technisch. Een mediaspeler bedienen zal nog wel gaan,maar films erop zetten wordt lastig.
Kan ook steeds langsgaan natuurlijk, maar als het zo kan is dat helemaal ideaal.
Hier een stukje uit de film zwart water waar veel donkere beelden in zitten. Ik zie hierbij absoluut geen ruis in het beeld. Op mijn TFT van de computer is het zwart mooi egaal zwart zonder welke verontreiniging dan ook.http://dl.dropbox.com/u/9239628/Zwart%20Water-001.mkv
[ Voor 14% gewijzigd door Athome op 03-09-2010 23:43 . Reden: iets verwijderd ]
- Drobanir
@Nicap: Ik denk dat je beter een ftp connectie of iets dergelijks op kunt zetten, zodat jij films kunt uploaden op een plek waar de mediaspeler bij kan. Je maakt dan een shortcut in de root van de Dune aan naar diezelfde plek en je vader kan alles kijken wat je wilt.
Ja, maar dat is het probleem. Dan moet er weer een mogelijkheid bij komen om dat te kunnen. Mooiste is om er een NAS neer te zetten,maar das weer een hele kostbare optie. Zou gewoon mooi zijn als het kon via een vpn.
Als je vader een Dune Base heeft, kan je mooi een grote harde schijf in stoppen en volgens mij moet het mogelijk zijn om via internet de Dune te kunnen bereiken, als deze aanstaat. (dat is uiteraard een voorwaarde).
Maar een Nas is inderdaad de mooiste optie in deze situatie.
Maar een Nas is inderdaad de mooiste optie in deze situatie.
Op welke manier je het ook doet, bij je vader heb je ook een afspeel apparaat nodig. FTP is inderdaad het meest makkelijke. Port forwarding van externe IP naar het interne IP van de Dune en klaar is kees. Je kunt dit al in orde maken door bij je vader een FTP server te installeren. (Serv-U bijvoorbeeld) Als je vanaf jouw PC daarnaartoe kan connecten, dan ben je voor de Dune ook al klaar. Daar zit een FTP server ingebouwd. (Deze moet je dan hetzelfde IP geven als de Serv-U FTP server) Hier is wel een Dune met HDD voor nodig. (aan je vaders kant) Geen HDD, dan zou je ook de dir van de FTP server (Serv-U) kunnen delen via SMB, maar dan moet dus de PC en de Dune aan staan om te kunnen streamen.
Ik snap verder ook niet waarom iedereen zo graag een NAS server wil. De Dune is toch in feite een NAS? Weliswaar met minder mogelijkheden, maar toch.
Ik snap verder ook niet waarom iedereen zo graag een NAS server wil. De Dune is toch in feite een NAS? Weliswaar met minder mogelijkheden, maar toch.
[ Voor 30% gewijzigd door MrX_Cuci op 05-09-2010 01:13 ]
Waarom een Nas?
Grotere opslagcapaciteit mogelijk (Nas met meerdere Bays)
Sneller dan Dune
Veelzijdiger in zijn mogelijkheden
Maar is het alleen maar om films van huis naar pa de kopieren, dan is een Dune snel genoeg (gezien de upstream snelheid van de meeste ISP's).
Grotere opslagcapaciteit mogelijk (Nas met meerdere Bays)
Sneller dan Dune
Veelzijdiger in zijn mogelijkheden
Maar is het alleen maar om films van huis naar pa de kopieren, dan is een Dune snel genoeg (gezien de upstream snelheid van de meeste ISP's).
Ik heb sinds een paar maanden een Synology NAS en ik heb er spijt van dat ik hem niet eerder aan heb geschaft. Het ligt er wel een beetje aan waar je hem voor wilt gebruiken natuurlijk. Ik gebruik hem dus voornamelijk voor het streamen van series en films en vooral het downloaden van die series/films.
De goedkoopste oplossing is gewoon een vpn verbinding naar mijn NAS. De andere opties werken ook wel, maar die hebben weer te grote nadelen. (dune aan laten staan/pc aan laten)
Ik zoek nog even verder hoe dat in z'n werk gaat met een router en vpn. iig bedankt voor alle suggesties tot zover.
De goedkoopste oplossing is gewoon een vpn verbinding naar mijn NAS. De andere opties werken ook wel, maar die hebben weer te grote nadelen. (dune aan laten staan/pc aan laten)
Ik zoek nog even verder hoe dat in z'n werk gaat met een router en vpn. iig bedankt voor alle suggesties tot zover.
Nieuwe versie Zappiti beschikbaar 1.3.0.876 Lijkt me een bugfix gezien het versie nummer.
- Drobanir
Fred-L, ontwikkelaar van yaDIS heeft 2.0 versie aangekondigd. Hij vertelt niet echt wat er allemaal veranderd is, dat zou namelijk te veel zijn om op te noemen, maar er is wel een screenshot te zien.
Ik zag op MPC Club iemand met nog een hoger versienummer van Zapatti in zijn signature, maar op de website van Zapitti is 1.3.0.819 de hoogste die je kunt downloaden. Heb je een bron?
Ik zag op MPC Club iemand met nog een hoger versienummer van Zapatti in zijn signature, maar op de website van Zapitti is 1.3.0.819 de hoogste die je kunt downloaden. Heb je een bron?
[ Voor 25% gewijzigd door Drobanir op 05-09-2010 22:30 ]
Heeft er iemand ervaring met de IPTV functionaliteit van deze speler? Ik heb zelf glasvezel en daarbij wordt er middels multicast iptv aangeboden. Volgens de specs zou het allemaal moeten werken maar ik ben erg benieuwd hoe dit er dan uitziet en hoe die bevalt.
Google translate vertaling. Dit is de allernieuwste versie. Werkt prima voor films bij mij, maar met series in DVD of Bluray formaat heb ik problemen. Ik krijg het niet voor elkaar om de episodes weer te geven.
Hier is een nieuwe beta versie. Maar wees voorzichtig! Het kan zijn dat er nog steeds bugs. Dus, is deze versie alleen gereserveerd voor het moment om degenen die wensen te beta testen. Pas op, de installatie moment van deze uitgave is erg lang.
Zappiti v1.3.1.1165 BETA
Engelse handleiding
- De aanpassing van beelden van het menu knoppen en submenu's lijst
- Het vermogen om te verwijderen of te classificeren een heel seizoen
- De alfabetische bestaande groepen in de popup "toe te voegen aan de groep '
- Vaste de beperking van het aantal groepen wordt weergegeven in het venster van een groep
- Maak een backup van de database met elke nieuwe versie van Zappiti (vanaf nu, als u de installatie van een nieuwe versie van Zappiti en we dan besloten om terug te keren naar een oude, is ook de voormalige database die gebruikt zal worden)
- Fixed bug van de keuze seizoenen jas serie
- Vaste de mislukking van de scan als men keek filmbestanden ontoegankelijke
- Mogelijkheid om het beeld van een episode te kiezen
- Added banners DVD, Blu-ray, etc., met de mogelijkheid van verandering door het veranderen van de extensie van het venster voor het bewerken
Changelog volgens readme:
Zappiti v1.3.1.1165 new features and fixed bugs (from v1.3.1.1143) :
1. Fix issue when changind picture poster from TVShow seasons
2. Fix Zappiti fail when a movie folder was not accessible
3. Allow to change TVShow episode picture
4. Add a picture header for movie type
Zappiti v1.3.1.1143 new features and fixed bugs (from v1.3.0.963) :
1. Allow to get movies pictures from differents scrapers (french only)
2. Improve picture download speed during the scrap
3. Add the possibility to delete an entire TVShow and Seasons lists of episodes
4. Sort groups by titles in the popup
5. Fix the max height of the edit group windows and add a scrollbar
6. Allow back and rollover pixtures of buttons in then main menu and then All Files menu
7. Create a backup of the existing database before each upgrade to a new version
8. Fix Vista crash
Zappiti v1.3.0.963 new features and fixed bugs (from v1.3.0.876) :
1. Improve export speed
2. Refresh current movies list view when a new media is added.
3. Fix the display of TVShow categories in the media editor
4. Fix duplicate movies detection when the path contains cyrillic letters
5. Refresh the display when editing title name of TVShow episodes
Zappiti v1.3.0.876 new features and fixed bugs (from v1.3.0) :
1. Fix the scrap of french movies with no release date
2. Remove parentheses around year if there is no release date
3. Fix multi-language issue when scrapping somes TVShow
3. Use a smaller group icon in the movies list view
4. Add a star icon in the movies list view for movies with a 5 star rating
5. Improve Russian translation
6. Support multiple episodes for ISO TVShow. Ex : "Lost s02e01 s02e03 s02e03.iso"
7. Fix the cancel button when creating a new category
8. Fix categories icons export when they were moved
9. Remove the fade in and fade out tooltip animation in movies list view
10. Synopsys are now exported as JPG
11. Fix the display of DVD and Blu-Ray icons if the media is an ISO
12. Fix the bug when trying to edit or to create a new category after a reset
13. Fix multiple episodes syntax detection with title in uppercase
Zappiti v1.3.0 new features and fixed bugs (from v1.2.2) :
1. Fix the problem with thetvdb when scrapping TVShows
2. Fix the limitation at 18 for the number of groups
3. Fix incorrect seasons numbers for somes languages
4. Improve keywords matching for categories
5. Add a '123' submenu in the alphanumerical menu
6. Improve selected media visibility (orange selection color)
7. Improve russian translation
8. Add Dutch translation
9. Add Polish translation
10. Add TVshow multi-languages support
11. Add a warning message when pictures downloading if quota is over
12. Add somes combo-boxes in media editor
Bug tracker: http://zappiti.ekioo.com/redmine/projects/zappiti
Hier is een nieuwe beta versie. Maar wees voorzichtig! Het kan zijn dat er nog steeds bugs. Dus, is deze versie alleen gereserveerd voor het moment om degenen die wensen te beta testen. Pas op, de installatie moment van deze uitgave is erg lang.
Zappiti v1.3.1.1165 BETA
Engelse handleiding
- De aanpassing van beelden van het menu knoppen en submenu's lijst
- Het vermogen om te verwijderen of te classificeren een heel seizoen
- De alfabetische bestaande groepen in de popup "toe te voegen aan de groep '
- Vaste de beperking van het aantal groepen wordt weergegeven in het venster van een groep
- Maak een backup van de database met elke nieuwe versie van Zappiti (vanaf nu, als u de installatie van een nieuwe versie van Zappiti en we dan besloten om terug te keren naar een oude, is ook de voormalige database die gebruikt zal worden)
- Fixed bug van de keuze seizoenen jas serie
- Vaste de mislukking van de scan als men keek filmbestanden ontoegankelijke
- Mogelijkheid om het beeld van een episode te kiezen
- Added banners DVD, Blu-ray, etc., met de mogelijkheid van verandering door het veranderen van de extensie van het venster voor het bewerken
Changelog volgens readme:
Zappiti v1.3.1.1165 new features and fixed bugs (from v1.3.1.1143) :
1. Fix issue when changind picture poster from TVShow seasons
2. Fix Zappiti fail when a movie folder was not accessible
3. Allow to change TVShow episode picture
4. Add a picture header for movie type
Zappiti v1.3.1.1143 new features and fixed bugs (from v1.3.0.963) :
1. Allow to get movies pictures from differents scrapers (french only)
2. Improve picture download speed during the scrap
3. Add the possibility to delete an entire TVShow and Seasons lists of episodes
4. Sort groups by titles in the popup
5. Fix the max height of the edit group windows and add a scrollbar
6. Allow back and rollover pixtures of buttons in then main menu and then All Files menu
7. Create a backup of the existing database before each upgrade to a new version
8. Fix Vista crash
Zappiti v1.3.0.963 new features and fixed bugs (from v1.3.0.876) :
1. Improve export speed
2. Refresh current movies list view when a new media is added.
3. Fix the display of TVShow categories in the media editor
4. Fix duplicate movies detection when the path contains cyrillic letters
5. Refresh the display when editing title name of TVShow episodes
Zappiti v1.3.0.876 new features and fixed bugs (from v1.3.0) :
1. Fix the scrap of french movies with no release date
2. Remove parentheses around year if there is no release date
3. Fix multi-language issue when scrapping somes TVShow
3. Use a smaller group icon in the movies list view
4. Add a star icon in the movies list view for movies with a 5 star rating
5. Improve Russian translation
6. Support multiple episodes for ISO TVShow. Ex : "Lost s02e01 s02e03 s02e03.iso"
7. Fix the cancel button when creating a new category
8. Fix categories icons export when they were moved
9. Remove the fade in and fade out tooltip animation in movies list view
10. Synopsys are now exported as JPG
11. Fix the display of DVD and Blu-Ray icons if the media is an ISO
12. Fix the bug when trying to edit or to create a new category after a reset
13. Fix multiple episodes syntax detection with title in uppercase
Zappiti v1.3.0 new features and fixed bugs (from v1.2.2) :
1. Fix the problem with thetvdb when scrapping TVShows
2. Fix the limitation at 18 for the number of groups
3. Fix incorrect seasons numbers for somes languages
4. Improve keywords matching for categories
5. Add a '123' submenu in the alphanumerical menu
6. Improve selected media visibility (orange selection color)
7. Improve russian translation
8. Add Dutch translation
9. Add Polish translation
10. Add TVshow multi-languages support
11. Add a warning message when pictures downloading if quota is over
12. Add somes combo-boxes in media editor
Bug tracker: http://zappiti.ekioo.com/redmine/projects/zappiti
[ Voor 65% gewijzigd door MrX_Cuci op 07-09-2010 11:23 ]
- Drobanir
Goeie uitgebreide info. Ik heb een vermelding van de bèta in de startpost gemaakt en die wijst naar jouw posting van hierboven.
Ik heb een probleem met het afspelen van WMA files. Ik heb een map met wma bestanden. Als ik op één file klik, skipt de Dune meteen naar de volgende, en de volgende etc. De Base heeft toch de codecs voor wma? Wie helpt. Ik heb overigens de laatste 'stable' firmware erop staan.
In de voorlaatste beta firmware zit een fix voor WMA, wellicht toch overstappen naar de beta firmware?
Eerlijk gezegd ben ik nooit zo happig op de beta versies.... Hopelijk komt er binnenkort een stable version uit. Het is dus een bug. Bedankt voor de reactie!
Mocht je problemen hebben kun je natuurlijk gewoon de laatste final terugflashen
Xbox
@DaMenaCe82Athome schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:34:
Hier een stukje uit de film zwart water waar veel donkere beelden in zitten. Ik zie hierbij absoluut geen ruis in het beeld. Op mijn TFT van de computer is het zwart mooi egaal zwart zonder welke verontreiniging dan ook.http://dl.dropbox.com/u/9239628/Zwart%20Water-001.mkv
Heb je 'm toevallig al geprobeerd? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je bevindingen.
Verwijderd
Hoi, ik heb hem geprobeerd. Dit ziet er vrij strak uit.. Ook op mijn "orginele" BDISO ziet dit gedeelte er goed uit. Even een stukje verder als dat meisje de kelderdeur opent, zie je ruis. Ik kan je nu niet aangeven op welke tijdstip het zit. Ik stuur morgen nog een bericht om te vragen of je daar ook een rip van wil maken waar ik wel ruis in zie in zwart water. Bedankt iig!!Athome schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:46:
[...]
@DaMenaCe82
Heb je 'm toevallig al geprobeerd? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je bevindingen.
Verwijderd
Hallo,
Ik wil graag 2 Sharkoon Quickdesk's kopen. Maar zie ik dat er een USB2.0 en een 3.0 versie is.
Voor mijn pc doe ik wel de 3.0 versie, maar wat kan ik het beste doen voor op de Dune ? Ik neem aan dat dat gewoon een USB2.0 aansluiting is, dus zou de 3.0 overbodig zijn ?
Ik wil graag 2 Sharkoon Quickdesk's kopen. Maar zie ik dat er een USB2.0 en een 3.0 versie is.
Voor mijn pc doe ik wel de 3.0 versie, maar wat kan ik het beste doen voor op de Dune ? Ik neem aan dat dat gewoon een USB2.0 aansluiting is, dus zou de 3.0 overbodig zijn ?
heb deze week zappiti nieuwste versie geinstalleerd, de hoesjes komen op de hdd van de dune,in het menu onder het zppiti icoon .
als ik nu in het zappiti menu op een film klik, krijg ik een foutmelding en de film wordt niet gestart.
de melding is :failed to open url.
waarschijnlijk doe ik in het configuratiescherm van zappiti iets niet goed, in het share path heb ik de map geselecteerd waar ook al mijn films in staan.
vergeet ik iets of doe ik iets niet goed
als ik nu in het zappiti menu op een film klik, krijg ik een foutmelding en de film wordt niet gestart.
de melding is :failed to open url.
waarschijnlijk doe ik in het configuratiescherm van zappiti iets niet goed, in het share path heb ik de map geselecteerd waar ook al mijn films in staan.
vergeet ik iets of doe ik iets niet goed