200 MB/s kitjes moet voor 1080P films van ongeveer 8-12 gig voldoende zijn. heb je vooral grotere bestanden dan zal een 200 MB/s kitje ook niet voldoende zijn en moet je uitwijken naar 500 MB/s kitjes. De 1000 MB/s (1 GB/s) kitjes moet je laten liggen (gelukkig zie je ze ook niet vaak)
@Beninho:
Ik doet even uit mijn hoofd.
De nieuwe 8670 chip van Sigma draait op een iets hogere clocksnelheid van de huidige 8642/43 die in de Smart serie zit. Dus zonder happeren streamen zal geen enkel probleem moeten zijn. De oude 8642/43 is wel rijker uitgerust qua mogelijkheden. Ik bedoel hiermee een betere blu-ray ondersteuning en een betere ondersteuning voor HD-audio.
Een voorbeeld. De Blu-Ray van Tranformers Dark Of Moon heeft standaard een True-HD audio track. De Smart-serie heeft hier totaal geen problemen mee. Het kan zijn dan de nieuwe 101 hier wel problemen mee heeft. True-HD is vrij zeldzaam en wordt daardoor lang niet altijd meegenomen in een mediaspeler.
Mijn huidge Dune Lite 53D laat wel video zien maar qua audio blijft het stil (geen support voor True-HD namelijk). Mijn Dune Base 3.0 (zelfde chip als de Smart) laat naast video ook een fraaie audio horen.
Het traag laden van een video bij ongeveer 4 min (Star Wars) viel mij ook op.
Ik stream alles (ook van WHS versie 1) en kan je garanderen dat mijn Base, en dus ook de Smart, dit een heel stuk sneller doet. Volgens mij is mijn Lite zelfs nog iets sneller al zal dit verschil niet groot zijn
@Drobanir:
Volgens mij moet je de startpost wat opsplitsen. De Dune 101w en 103 hebben een andere chip met andere specs. Dit is wat verwarrend. Het zelfde geldt voor de Lite, al is dit een uitlopend model (101 en 103 als vervanger) en volgens mij nooit zo populair geweest
[
Voor 80% gewijzigd door
Athome op 11-11-2011 12:48
]