Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
Super uitleg man! Dankjewel. Ik ga alle shares maar eens opnieuw aanmaken dan.
Maar tja zit nu toch wel te kijken naar een Dune. Welke Dune is het meest vergelijkbaar met de Popcorn Hour a-200? Is dat de Smart D1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik zo tevreden was van mijn Dune Max heb ik nu ook een Dune Duo aangeschaft voor in de hobbykamer. Deze is met het netwerk verbonden en heeft netwerkadres 192.168.1.137 toegekend gekregen.
Vanop de nieuwe Dune Duo kan ik via de netwerkverkenner al mijn schijven raadplegen (van PC, Nas en Dune Max). Ik kan films afspelen zonder problemen ...

Echter wat niet lukt is het omgekeerde: vanop mijn "oude" Dune Max krijg ik geen toegang tot de Duo. Hij wordt nergens vermeld in de netwerkverkenner. Ook vanop mijn pc lukt het me niet om toegang te krijgen tot de Dune Duo. Enkel via ftp in verkenner krijg ik toegang, maar het is uiteraard de bedoeling dat ik mijn Dune Duo voortaan ook kan aanspreken als NAS vanop mijn andere toestellen.

Ik ben zelf geen expert in netwerken, maar kan dit veroorzaakt worden doordat bij Dune-toestellen een zelfde hostnaam hebben?

Iemand een idee voor een oplossing? Zou sneu zijn als ik de twee harde schijven in de Duo niet ten volle kan benutten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:54
Weet even niet welke mogelijkheden je hebt, maar hangt hij aan de juiste werkgroep oid.
Lijkt me toch dat die net in een ander netwerk hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoeken op het internet en wat uittesten toch vrij snel werkend gekregen!

De Dune Duo was standaard verbonden met de werkgoep "Dune" en had ook de naam "Dune". Net dezelfde benaming als de originele Dune Max. Ik heb de naam nu veranderd in "DuneDuo" en hem gekoppeld aan de werkgroep "WORKGROUP" en ... alles (voorlopig) oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
Ik ben aan het overwegen om een Dune 101w aan te schaffen.

pricewatch: Dune HD TV 101
HDI Dune productie informatie van de fabrikant.
Nieuws: IFA: HDI Dune maakt nieuwe mediaspelers geschikt voor dvb-ontvangst.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze player? En zal de interface op dezelfde manier te tweaken zijn zoals in het start topic uitgelegd wordt voor eerdere modellen?

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beninho schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:53:

pricewatch: Dune HD TV 101
HDI Dune productie informatie van de fabrikant.
Nieuws: IFA: HDI Dune maakt nieuwe mediaspelers geschikt voor dvb-ontvangst.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze player? En zal de interface op dezelfde manier te tweaken zijn zoals in het start topic uitgelegd wordt voor eerdere modellen?
Ik ben er verder niet direct bekend mee in de praktijk gezien maar wat ik er wel ongeveer van weet is dat het interface ongeveer hetzelfde is. Het verschil is wel dat dit type geen Blueray menu ondersteuning bied hetgeen dan de duurdere types wel doen.

• Beninho
Ik twijfel tussen de HDi Dune 101w en DHi Dune Smart.
Wat is volgens jullie de beste keuze?

Ik heb zelf al een homeserver draaien waarop alle films/muziek etc op staat.

Wat ik vooral belangrijk vind;
- Films afspelen zonder haperingen.
- Op een snelle manier browsen door de content.
- Snelle prettige user interface en wat vooral.
- Gemakkelijke bediening.
- Snelheid in laden en afsluiten van films.

Is die nieuwe Sigma processor (SMP8670) veel krachtiger dan de processor in de serie van dit topic of juist minder krachtig?
Want wanneer ik dit clipje bekijk wordt ik niet direct vrolijk van de Dune 101 --> het lijkt allemaal wat traag met inladen van films ed

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 16:46
Beninho schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:53:

Ik heb deze sinds 2 dagen, en bevalt me prima.
YaDis en Movienizer werken in ieder geval. Ik vind YaDis al erg mooi, maar ik zal de andere uit de topicstart ook nog eens proberen.

Edit: De 8670 is de snelste Sigma op het moment.
Een snellere mediastreamer vind je momenteel niet in deze prijsklasse.

[ Voor 10% gewijzigd door XanaduNL op 10-11-2011 12:05 ]

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27
Startpost aangepast (edit 184 alweer 8)7) en informatie over de nieuwere modellen toegevoegd.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Arunia schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:50:
Zit nog steeds te dubben of ik terug ga met de Dune Prime 3 of dat ik dat niet doe.

Hij haperd bij een klein beetje stof op de schijf al. Dit iig bij BD-schijfjes.
Daarnaast heb ik een model met een fluitende drive. Op zich met een beetje aardig volume hebben we er niet zo'n last van, maar soms kan dat niet of in rustige scenes.

Heeft iemand van jullie al eens garantie geclaimed omtrend dit probleem (die laatste dus)?
En wat is hier de uitkomst van geweest?

Ik ga ze vandaag wel even mailen om te kijken of ze hem uberhaupt aan gaan nemen voor garantie.
Ik heb mijn Dune BD Prime 3.0 destijds na een week teruggestuurd vanwege het fluitende en zoemende lawaai dat de drive maakte. Was toen ook al een veel besproken onderwerp op diverse fora.

De leverancier heeft het vervolgens getest en vergeleken met show-modellen die zij zelf hadden staan, en die van mij maakte aanzienlijk meer geluid. Men heeft me een nieuw exemplaar geleverd, maar ik ervaar het geluid van de drive nog steeds als hinderlijk. Ik gebruik de bluray-drive dus nooit, helaas.

Hoe lang heb je jouw exemplaar in bezit?

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• Xander
  • Laatst online: 24-09 20:24
Drobanir schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:30:
Startpost aangepast (edit 184 alweer 8)7) en informatie over de nieuwere modellen toegevoegd.
Schoonheidsfoutje:
Drobanir schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:32:

Specificaties

Dit zijn de specificaties van de website van de fabrikant:
Uh, juist ja. Van welk model...? :P

Ik zit zelf eigenlijk nog steeds op de Smart H/D/B 2 te wachten. Die zitten toch ook nog steeds in de planning?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zo, mijn Dune prime 3.0 is opgestuurd voor garantie. Ben benieuwd of ze de drive gaan vervangen.
Beide problemen liggen daar aan. bij het minste geringste stof haperen en uiteraard het fluiten van de drive.
Weet niet of dat zo erkend is dat ze het voor je verwisselen, maar we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
even een kort vraagje , sinds kort ben ik verhuisd en de bekabeling voor bedraad mijn dune D1 aantesluiten in de woonkamer is helaas niet mogenlijk.
althans wel mogenlijk maar teveel poespas om dit telaten werken.

Nu vroeg ik me af , kan de dune met alle wifi usb sticks omgaan?
Ik heb een N router, dus een N stick moet ik dan aanschaffen.

Is het vlekkeloos kijken in 1080p? (bluray niet nodig)

is er iemand die draadloos werkt en zijn meningen wil geven? ( streamen via server NTFS)

[ Voor 5% gewijzigd door CallmeGod op 11-11-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
Ik heb wel eens zoiets getest maar dan met een andere mediaspeler. Het gevolg was dat je een beetje speelt met de duivel. Soms gaat het even goed, maar ook vaak dat er zo vaak stottering optreed dat het gaat iriteren.

Kan je geen homeplug (netwerkje over je elektra heen) ofzoiets proberen, dat is een oplossing die ik bij kennissen eens heb gebruikt en hoor ze er nooit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Binnetie schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:33:
Ik heb wel eens zoiets getest maar dan met een andere mediaspeler. Het gevolg was dat je een beetje speelt met de duivel. Soms gaat het even goed, maar ook vaak dat er zo vaak stottering optreed dat het gaat iriteren.

Kan je geen homeplug (netwerkje over je elektra heen) ofzoiets proberen, dat is een oplossing die ik bij kennissen eens heb gebruikt en hoor ze er nooit over.
Mocht je die willen, voor een zacht prijsje heb ik nog wel een setje liggen (200 mb/s theoretisch)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
200 MB/s kitjes moet voor 1080P films van ongeveer 8-12 gig voldoende zijn. heb je vooral grotere bestanden dan zal een 200 MB/s kitje ook niet voldoende zijn en moet je uitwijken naar 500 MB/s kitjes. De 1000 MB/s (1 GB/s) kitjes moet je laten liggen (gelukkig zie je ze ook niet vaak)

@Beninho:
Ik doet even uit mijn hoofd.
De nieuwe 8670 chip van Sigma draait op een iets hogere clocksnelheid van de huidige 8642/43 die in de Smart serie zit. Dus zonder happeren streamen zal geen enkel probleem moeten zijn. De oude 8642/43 is wel rijker uitgerust qua mogelijkheden. Ik bedoel hiermee een betere blu-ray ondersteuning en een betere ondersteuning voor HD-audio.

Een voorbeeld. De Blu-Ray van Tranformers Dark Of Moon heeft standaard een True-HD audio track. De Smart-serie heeft hier totaal geen problemen mee. Het kan zijn dan de nieuwe 101 hier wel problemen mee heeft. True-HD is vrij zeldzaam en wordt daardoor lang niet altijd meegenomen in een mediaspeler.
Mijn huidge Dune Lite 53D laat wel video zien maar qua audio blijft het stil (geen support voor True-HD namelijk). Mijn Dune Base 3.0 (zelfde chip als de Smart) laat naast video ook een fraaie audio horen.

Het traag laden van een video bij ongeveer 4 min (Star Wars) viel mij ook op.
Ik stream alles (ook van WHS versie 1) en kan je garanderen dat mijn Base, en dus ook de Smart, dit een heel stuk sneller doet. Volgens mij is mijn Lite zelfs nog iets sneller al zal dit verschil niet groot zijn

@Drobanir:
Volgens mij moet je de startpost wat opsplitsen. De Dune 101w en 103 hebben een andere chip met andere specs. Dit is wat verwarrend. Het zelfde geldt voor de Lite, al is dit een uitlopend model (101 en 103 als vervanger) en volgens mij nooit zo populair geweest

[ Voor 80% gewijzigd door Athome op 11-11-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xander schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:02:
Ik zit zelf eigenlijk nog steeds op de Smart H/D/B 2 te wachten. Die zitten toch ook nog steeds in de planning?
Is er van een nieuwere Smart serie (met Sigma 8910 hoop ik) al wat bekend. Ik heb nu een Base 3.0 en deze voldoet nog goed maar zit eigenlijk wel op een meer interactieve Gui te wachten en hoop dat de Dune deze met 8910 introduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Athome schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:28:
200 MB/s kitjes moet voor 1080P films van ongeveer 8-12 gig voldoende zijn. heb je vooral grotere bestanden dan zal een 200 MB/s kitje ook niet voldoende zijn en moet je uitwijken naar 500 MB/s kitjes. De 1000 MB/s (1 GB/s) kitjes moet je laten liggen (gelukkig zie je ze ook niet vaak)
Want de Dunes hebben allemaal een 100 mbit verbinding. 200 mbit lijkt me meer dan genoeg. Dan kan je 50% rendement hebben. Dat zou toch moeten lukken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo letterlijk moet je niet nemen.

De 100 mbit van de Dune kan volledig benut worden als je netwerk (instellingen) dit toelaat.
De 200 mbit is ten eerste een duplexsnelheid en ten tweede ligt de werkelijke snelheid een stuk lager dan die 200 mbit. Bekijk deze test maar eens het zie het verschil tussen 200 en 500.

In praktijk blijkt ook dat Blu-Ray kwaliteit streamen niet altijd goed gaat over 200 mbit. Powerlan heeft in feite dezelfde nadelen als Wlan. Het verschil tussen de nominale en werkelijke snelheid is groot en je omgeving is erg van invloed op de werkelijke snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
Waarom is draadloos spelen met de duivel? Ik stream hier alles draadloos, ook grote 1080p mkv-files. Dat werkt prima. Uiteraard moet je niet de wifi router in de kelder neerzetten en je player op de zolder.

Ik ga sowieso voor draadloos.

Maar inderdaad, een homeplug kan ook uitkomst bieden als je geen zin hebt aan kabeltrekken. Dan ben je alleen wel weer afhankelijk van de kwaliteit van je infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 14:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ten eerste, gebruik eens de juiste hoofdletters. 200MB = 200 Mega Byte. etc.

Ten tweede, ik kijk over een 100Mbps verbinding gewoon 40GB bluerays zonder problemen. (blurays staan op de iMac).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb wat extra tekst toegevoegd om e.e.a. te verduidelijken.
Volgens mij moet je de startpost wat opsplitsen. De Dune 101w en 103 hebben een andere chip met andere specs. Dit is wat verwarrend. Het zelfde geldt voor de Lite, al is dit een uitlopend model (101 en 103 als vervanger) en volgens mij nooit zo populair geweest
Ik ben het met je eens, de Lite en HD TV horen hier niet echt thuis, maar ik ben niet in staat 2 topics bij te houden. Als iemand dat wil doen dan graag, maar zo lang er geen apart topic voor is mogen ze wat mij betreft hier nog even blijven logeren. Er zijn verschillen, maar ook tenslotte ook een hoop overeenkomsten.

[ Voor 12% gewijzigd door Drobanir op 11-11-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod

Helemaal niet aangedacht aan die homepluggen, mischien komt het doordat ik (vroeger) er slechte ervaring mee heb gehad, toen de homepluggen net uit waren.

Nu zou de homeplug in de meterkast moeten staan en in 1 in de woonkamer 2a3 meter verderop maar is dat een probleem de aansluiting in de meterkast? en nog een vraagje moet deze liever meteen in de stopcontact of kan dat ook met een verdeeldoos? of is dan de verbinding wat slechter?

[ Voor 28% gewijzigd door CallmeGod op 11-11-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:27:
[...]

Ten tweede, ik kijk over een 100Mbps verbinding gewoon 40GB bluerays zonder problemen. (blurays staan op de iMac).
Sorry voor de verkeerde hoofdletters.

100 Mbit ethernet Lan is totaal wat anders dan 200 Mbit over het electra netwerk thuis. Hier zit een enorm prestatieverschil tussen
Dat heb ik ook aangegeven in een van de posts

@Drobanir:
Ik bedoelde niet dat er een compleet ander topic moest komen (kan altijd nog als de 101 en 103 erg populair worden) maar dat de apparaten in het OP op specs verdeeld moeten worden. Het zijn juist de verschillen die een keuze kunnen bepalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Athome op 11-11-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat het een foutje op de site van Dune is maar de 101 en 103 zouden geen DTS ondersteunen. Deze formaten staan namelijk niet in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Als je in de brochure kijkt staat het er wel, op de productpagina niet meer. Ik weet ook niet welke klopt. Ik overweeg een HD TV 101 voor in de slaapkamer, daar heb ik geen DTS nodig. Zolang hij wel downmixed en ik dus wel geluid heb, vind ik het al lang prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tylen schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:27:
[...]
KIJK!!! Mieren ..........! Er op af! :+

Die Powerlan gevallen presteren van woning tot woning anders. Ze zijn erg afhankelijk van wat er nog meer op je stroomnet is aangesloten. Bij mij werken ze voor geen meter (verdenk mijn "slimme energiemeter" van storing), terwijl een buurman zonder zo'n meter, maar verder hetzelfde huis prima met die dingen overweg kan. Het enige wat ik mij afvroeg, was of je rond de 80 Mbit/s (nou tevreden?) zou halen. Daarmee zou je volgens mij een eind moeten komen.

Het beste is natuurlijk gewoon bedraad. Heb daarvoor zelf de telefoonkabel uit de leiding getrokken en samen met een CAT6 kabel terug getrokken. Heb het in mijn eentje gedaan, maar met twee personen is dat een werkje van een paar minuten. Enige wat ik nog moet doen is de dubbele UTP wcd aansluiten. Tot die tijd loopt mijn CAT6 gewoon via een gaatje in de muurplaat van de telefoon. Niet zo mooi, maar werkt prima.

Ik heb daarover van alles en nogwat lopen streamen naar mijn D1 vanaf mijn Synology DS211 en tot op heden nog geen schokje gezien! Super combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Natuurlijk snap ik dat bedraad aansluiting de beste is, alleen bij mij woning loopt alles via de meterkast met een hele bocht naar mijn huiskamer. Het gat is te klein om nog een CAT6 kabel erbij door te trekken.

Via vraag& aanbod neem ik van iemand de Netgear Powerline XAVB5004 over . Deze komt het beste uit de test. En kan ik meerdere apparaten met internet verbinden in mijn huiskamer.

Mijn LW650S TV, Dune D1, upc mediabox ,xbox360.

Ik zelf wil graag genoeg ruimte hebben om geen schokjes te zien, in de toekomst ga ik mischien wel
3D films over mijn home server 2011 streamen en deze moeten ook uiteraard vloeiend lopen.

Mocht de Netgear niet goed werken invm mijn infrastructuur dan ben ik genoodzaakt om via wifi te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Is het gat te klein voor een kabel of the klein voor de RJ-45 plug? De setjes om die pluggen erop te krimpen zijn lang niet zo duur als een home plug setje. Ik heb zelf meerdere malen bij mensen de plug van een kabel af geknipt, de kabel getrokken en er een nieuwe plug op gezet. Goed, je moet er even handigheid in krijgen (of iemand vinden die dat al heeft) maar het is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Drobanir schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:38:
Is het gat te klein voor een kabel of the klein voor de RJ-45 plug? De setjes om die pluggen erop te krimpen zijn lang niet zo duur als een home plug setje. Ik heb zelf meerdere malen bij mensen de plug van een kabel af geknipt, de kabel getrokken en er een nieuwe plug op gezet. Goed, je moet er even handigheid in krijgen (of iemand vinden die dat al heeft) maar het is te doen.
Alles gaat via bochten naar mijn huiskamer (telefoonlijn en tv kabel) dat is niet grootste probleem maar wel
dat waar de kabel van de tv en telefoon ingaat een buis zit tot het eindpunt dat net zo smal is als 1 kabel.
dus de optie om daarbij nog een kabel ernaast te plaatsen is er niet .

De plug eraf knippen en opnieuw erop plaatsen is geen probleem dit heb ik vaker gedaan, het gaat puur om de kabel van de meterkast naar mijn woonkamer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Drobanir schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:12:
[...]

Dat had ik in het begin ook. Ik had daarom een kopie van diezelfde dune_folder.txt in dezelfde map (filename beginnend met een puntje zodat hij onzichtbaar is in de Dune interface). Als hij dan overschreven werd kon ik hem snel terug zetten. Tegenwoordig wordt hij echter niet meer overschreven als ik nieuwe films toevoeg. Waarom weet ik niet, maar mijn dune_folder.txt is in ieder geval niet read-only.
Een late reactie, maar komt dat misschien omdat je een nu .dune_folder.txt (mét punt) gebruikt (met 6 kolommen, twee rijen zoals je wilt) en YaDIS zelf steeds een dune_folder.txt (default 7 kolommen, drie rijen) wegschrijft. Vervolgens pakt je Dune steeds de custom .dune_folder.txt en kan YaDIS een standaard dune_folder.txt blijven exporteren tot 'ie een ons weegt, maar gebruikt de Dune die toch niet :)

Dat zou een mooie oplossing zijn als dat te reproduceren is. Zit namelijk met hetzelfde: read-only maken van dune_folder.txt werkt niet. Dan wordt 'ie alsnog overschreven met een default bestand door YaDIS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Nee dat is niet het geval, wat de .dune_folder.txt (backup) en de dune_folder.txt (zonder puntje) zijn identiek. Degene zonder puntje wordt niet meer aangepast als ik nieuwe films toevoeg in yaDIS. Ik heb net van 2.1.2 naar 2.1.3 geüpgrade en toen gebeurde het weer wel. Nu weet ik ook weer hoe ik het opgelost had, namelijk door de template file aan te passen (yaDIS\templates\origins\template.xml). Ik gebruik hier XML Notepad voor, een gratis Microsoft tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Drobanir schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:49:
Nee dat is niet het geval, wat de .dune_folder.txt (backup) en de dune_folder.txt (zonder puntje) zijn identiek. Degene zonder puntje wordt niet meer aangepast als ik nieuwe films toevoeg in yaDIS. Ik heb net van 2.1.2 naar 2.1.3 geüpgrade en toen gebeurde het weer wel. Nu weet ik ook weer hoe ik het opgelost had, namelijk door de template file aan te passen (yaDIS\templates\origins\template.xml). Ik gebruik hier XML Notepad voor, een gratis Microsoft tooltje.
Gevonden, thanks :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D11k5.png

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Hallo,

Weet iemand al iets over de nieuwe Dune Max ? wanneer die uitkomt ?
Schijnt dat ie ook 3D iso's en andere bestandsformaten die je op de schijf hebt staan kan afspelen dan.

Ik kwam een opmerking tegen van iemand op hardwareinfo:

""Heeft toch meteen een achterstand op de opkomende 3D-markt, n.l. het ontbreken van 3D (hdmi1.4)
Dus toch maar even wachten tot 2012 waarin de nieuwe MAX 2 zal uitkomen met SMP89XX "

sta op het punt een mediaspeler aan te schaffen en neigde veel naar een Popcorn Hour c-200 maar heb nu het idee dat de Dune max misschien een betere keus is.

Specs

• Arunia
Mindwalker schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:30:
[...]

Ik heb mijn Dune BD Prime 3.0 destijds na een week teruggestuurd vanwege het fluitende en zoemende lawaai dat de drive maakte. Was toen ook al een veel besproken onderwerp op diverse fora.

De leverancier heeft het vervolgens getest en vergeleken met show-modellen die zij zelf hadden staan, en die van mij maakte aanzienlijk meer geluid. Men heeft me een nieuw exemplaar geleverd, maar ik ervaar het geluid van de drive nog steeds als hinderlijk. Ik gebruik de bluray-drive dus nooit, helaas.

Hoe lang heb je jouw exemplaar in bezit?
Zag nu pas je reply. Heb het helemaal over het hoofd gezien.
Ik heb die van mij ondertussen bijna 2 jaar. In februari is deze 2 jaar oud.
Ben benieuwd. Wellicht als ze nu gaan vergelijking, dan komen ze erachter dat de nieuwere nauwelijks geluid meer maken. Het probleem was voor zover ondertussen opgelost.

• XanaduNL
  • Laatst online: 21-09 16:46
Drobanir schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:51:
Als je in de brochure kijkt staat het er wel, op de productpagina niet meer. Ik weet ook niet welke klopt. Ik overweeg een HD TV 101 voor in de slaapkamer, daar heb ik geen DTS nodig. Zolang hij wel downmixed en ik dus wel geluid heb, vind ik het al lang prima.
Even voor de duidelijkheid, ik heb een 101, en deze onderstreund DTS, DD, DTS-HD en D-TrueHD allemaal. :)

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
XanaduNL schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:37:
[...]

Even voor de duidelijkheid, ik heb een 101, en deze onderstreund DTS, DD, DTS-HD en D-TrueHD allemaal. :)
Vreemd, wordt op hun eigen website niet vernoemd. Heeft misschien ook optical audio out??
Le_Freak ! schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:30:
Hallo,

Weet iemand al iets over de nieuwe Dune Max ? wanneer die uitkomt ?
Schijnt dat ie ook 3D iso's en andere bestandsformaten die je op de schijf hebt staan kan afspelen dan.

Ik kwam een opmerking tegen van iemand op hardwareinfo:

""Heeft toch meteen een achterstand op de opkomende 3D-markt, n.l. het ontbreken van 3D (hdmi1.4)
Dus toch maar even wachten tot 2012 waarin de nieuwe MAX 2 zal uitkomen met SMP89XX "

sta op het punt een mediaspeler aan te schaffen en neigde veel naar een Popcorn Hour c-200 maar heb nu het idee dat de Dune max misschien een betere keus is.
Ook deze opmerking van een van de HWI medewerkers gelezen
Als je deze en eerdere reviews hebt gelezen, weet je dat er de facto geen mediaspelers zijn die full hd 3D via HDMI 1.4 ondersteunen. De belangstelling hiervoor door consumenten is bijzonder gering, het aanbod aan materiaal eveneens. Een verder bijzonder complete en innovatieve speler een award onthouden omdat hij een functie mist die geen enkel vergelijkbaar apparaat biedt en die door de meeste mensen niet eens vereist is, is wat ons betreft niet terecht.
Het komt uit de PCH A-300 test

Ook deze kan interessant zijn. Het gaat om de vergelijking tussen de nieuwe PCH A-300 en de Dune Smart (D1)
De apparaten zijn heel verschillend qua insteek, welke de betere is, is naar mijn mening een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Als ik ze tegenover elkaar zou moeten zetten:

Bestandscompatibiliteit:
gelijkspel

Netwerkprestaties:
gelijkspel

Beeldkwaliteit:
gelijkspel

Interface:
Dune D1 vind ik persoonlijk prettiger en intuïtitiever, met meer instellingsmogelijkheden om 'm te personaliseren. De media jukebox heb je zelf keuze in, maar is minder gebruiksvriendelijk (vereist externe software op PC). Dankzij het ingebouwde scherm kan je met wat goede wil zelfs zonder de TV aan te zetten door de mappen bladeren. carloc zou de D1 vermoedelijk prettiger vinden dan de A-300.

De A-300 biedt (marginaal) meer technische instellingsmogelijkheden. De media jukebox is veel gebruiksvriendelijker.

Online:
A-300 wint makkelijk, Dune heeft hier echt een achterstand.

Aansluitingen:
D1 wint, meer USB-aansluitingen en eSATA. Verder min of meer gelijk aan A-300, maar s-video is vrij nutteloos. De D1 heeft een ingebouwde kaartlezer.

Constructiekwaliteit en design:
Constructiekwaliteit is gelijkspel, allebei degelijk. Design vind ik de D1 fraaier, mede dankzij het nuttige display.

Zo enigszins duidelijk?
Voor no-nonsense interface en 'geen gezeur' is de Dune Smart D1 de favoriet, voor fraaie jukebox 'zonder gezeur' en online functionaliteit is de A-300 de betere. De Dune is wat beperkter qua mogelijkheden, de A-300 heeft wat meer nukken en onhebbelijkheden.
Ik ben het zelf met deze vergelijking wel eens.

• CallmeGod
ook ik heb op HWI de popcorn300 revieuw gelezen , heel erg zonde dat deze niet 3d side to side afspeelt vind dit toch wel een gemiste kans,maar over de vergelijking ben ik het ook wel mee eens.

Ben super tevreden over mijn Dune D1 , mocht deze ooit kapot gaan word de volgende een mediaplayer met 3D (hdmi 1.4)

• Le_Freak !
Iemand een idee of wat gehoord wanneer de nieuwe MAX 2 zal uitkomen met SMP89XX (en dus wel 3D kan afspelen?)

Dan weet ik hoelang ik moet wachten met de aanschaf van een mediaspeler.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de review van HWI (over de PCH A-300) worden deze niet eerder dan Q2 2012 verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adromeda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
Kan iemand mij uitleggen waarom het kopieren vanaf mijn PC (MS Win 7 ult) met 8,5MB/s gaat naar mijn Dune HD S1, maar het kopieren via de Dune interface (snelkoppeling naar mijn computer) een bestand van mijn PC naar de Dune met 450Kb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Heb een mailtje ontvangen van Dune waarbij ze aangeven dat ze geen uitspraken doen over een nieuw product en wanneer dat eventueel op de markt komt.
Ik had gevraagd wanneer de Max 2 uitkomt.
Beetje flauw antwoordt, je kan toch wel zeggen dat je ermee bezig bent en dat je niet weet wanneer het nieuwe model gelanceerd wordt.
Zo hou je juiste de gemoederen bezig i.p.v er geheimzinnig over te doen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Le_Freak ! schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:54:
Heb een mailtje ontvangen van Dune waarbij ze aangeven dat ze geen uitspraken doen over een nieuw product en wanneer dat eventueel op de markt komt.
Ik had gevraagd wanneer de Max 2 uitkomt.
Beetje flauw antwoordt, je kan toch wel zeggen dat je ermee bezig bent en dat je niet weet wanneer het nieuwe model gelanceerd wordt.
Zo hou je juiste de gemoederen bezig i.p.v er geheimzinnig over te doen.
Dune heeft toch al lang aangegeven dat ze die modellen verwachten te lanceren binnen 1 maand nadat Sigma de chips gaat uitleveren?

http://dune-hd.com/news/144-future-upgrades.html

Dus, ze zijn er mee bezig. En ze weten niet wanneer het nieuwe model gelanceerd wordt. Dat is volgens mij ook precies wat ze in jouw mailtje schreven...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Xander schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:10:
[...]

Dune heeft toch al lang aangegeven dat ze die modellen verwachten te lanceren binnen 1 maand nadat Sigma de chips gaat uitleveren?

http://dune-hd.com/news/144-future-upgrades.html

Dus, ze zijn er mee bezig. En ze weten niet wanneer het nieuwe model gelanceerd wordt. Dat is volgens mij ook precies wat ze in jouw mailtje schreven...?
Daar geven ze aan Q3 2011, maar ik wil graag weten wanneer ongeveer, zie wel dat je dan je mainbord kan vervangen maar ja dat kost ook weer.
Wat ik ermee bedoel is dat ik wel wil wachten, maar niet nog een maand of 3 dan koop ik er wel 1 en ga ik hem upgraden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Le_Freak ! schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:36:
[...]

Daar geven ze aan Q3 2011, maar ik wil graag weten wanneer ongeveer, zie wel dat je dan je mainbord kan vervangen maar ja dat kost ook weer.
Wat ik ermee bedoel is dat ik wel wil wachten, maar niet nog een maand of 3 dan koop ik er wel 1 en ga ik hem upgraden.
Tja, ze verwachten de spelers dus 1 maand nadat Sigma de chip op grote schaal gaat produceren klaar te hebben. Daarbij zijn ze dus afhankelijk van Sigma. Ik deduceer uit dit verhaaltje dat Sigma de chip naar verwachting al lang had moeten leveren, maar dat nog niet gedaan heeft... Dat heeft Dune dan niet meer in handen.

edit:
Hm, die Popcorn Hour PCH A-300 heeft een 8647, niet zoveel anders dan de 8646 die in de nieuwere Dunes moet komen. En die is blijkbaar al wel leverbaar... Wellicht zit de vertraging dan toch ergens anders?

Maar ehm:
Le_Freak ! schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:54:
je kan toch wel zeggen dat je ermee bezig bent en dat je niet weet wanneer het nieuwe model gelanceerd wordt.
Mja. Dat zeggen ze dus. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 20-11-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Arunia schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:37:
[...]

Zag nu pas je reply. Heb het helemaal over het hoofd gezien.
Ik heb die van mij ondertussen bijna 2 jaar. In februari is deze 2 jaar oud.
Ben benieuwd. Wellicht als ze nu gaan vergelijking, dan komen ze erachter dat de nieuwere nauwelijks geluid meer maken. Het probleem was voor zover ondertussen opgelost.
No problem :)
Heb je een bron over het oplossen van die problemen betreft geluid van de BD-drive? Hebben ze er nu een andere drive ingezet die beter is geïsoleerd? Ik weet alleen dat ze destijds de firmware hebben aangepast zodat de drive niet onnodig lang bleef spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mindwalker schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:05:
[...]

No problem :)
Heb je een bron over het oplossen van die problemen betreft geluid van de BD-drive? Hebben ze er nu een andere drive ingezet die beter is geïsoleerd? Ik weet alleen dat ze destijds de firmware hebben aangepast zodat de drive niet onnodig lang bleef spinnen.
Op dit moment moet ik je nog even een antwoord schuldig blijven.
Heb nog niks gehoord (verwacht ook dat het minimaal nog een week duurt. Mijn vrouw zit ondertussen series te bekijken op haar netbook -_- 8)7 Maar goed. haha, moet ze zelf weten.

Wat ik weet is dat het toendertijd erkend is, maar het enige wat ze deden is de optie bieden om hem terug te sturen voor een vervangend exemplaar welke je kon aanschaffen voor 50 euro of iets. Dit kon je laten doen bij een aantal dealers. Maar of dit echt zo was, weet ik niet. Ook kon je de drive aanschaffen en zelf inbouwen.

Daarnaast zijn de huidigere modellen een soort van 3.0+ waarbij de nieuwe drive hier in zit.
Wat je zelf zou kunnen doen (staat ergens wel op internet) is een stukje van de dubbelzijdige tape (dat wat dikkere spul) tussen de drive en de behuizing plakken. Volgens mij wordt het daardoor iets aan gedrukt waardoor het geluid een stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Xander schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:39:
[...]

Tja, ze verwachten de spelers dus 1 maand nadat Sigma de chip op grote schaal gaat produceren klaar te hebben. Daarbij zijn ze dus afhankelijk van Sigma. Ik deduceer uit dit verhaaltje dat Sigma de chip naar verwachting al lang had moeten leveren, maar dat nog niet gedaan heeft... Dat heeft Dune dan niet meer in handen.

edit:
Hm, die Popcorn Hour PCH A-300 heeft een 8647, niet zoveel anders dan de 8646 die in de nieuwere Dunes moet komen. En die is blijkbaar al wel leverbaar... Wellicht zit de vertraging dan toch ergens anders?

Maar ehm:
[...]
Volgens mij gaat die nieuwe Dune Max met de SMP89XX geleverd worden, dus wel een andere chip

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Ik heb al heel wat gegooglet, maar ik heb toch nog enkele vraagjes over de Dune hd tv 101 die ik binnenkort wil kopen.

Kan ik Yadis gebruiken op de tv 101? Ik veronderstel van wel, maar ik wil het graag zeker weten.
Ondersteund de tv 101 een volledig Blu ray menu of enkel bd lite?
Hoe zijn de laadtijden van films van ongeveer 8gb en 25 gb groot? Op youtube filmpjes zie ik toch redelijk lange laadtijden.

Al dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Arunia schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:45:
[...]
Wat je zelf zou kunnen doen (staat ergens wel op internet) is een stukje van de dubbelzijdige tape (dat wat dikkere spul) tussen de drive en de behuizing plakken. Volgens mij wordt het daardoor iets aan gedrukt waardoor het geluid een stuk minder is.
Ja, klopt... ik heb dat topic op MPC-club over isolatie van de drive tussen de bookmarks staan en ga het binnenkort maar eens uitvoeren. Op zich gebruik ik de drive nauwelijks, dus er is niet veel haast bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Le_Freak ! schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:56:
[...]

Volgens mij gaat die nieuwe Dune Max met de SMP89XX geleverd worden, dus wel een andere chip
Hm volgens het laatste officiële nieuwsbericht van HDI zelf (die ik eerder al gelinkt had) is het toch de 8646.

Was de SMP89XX niet voorbehouden voor de mythische Dune HD PRO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Maar van wat ik las op de site kun je dus een Max die je nu aanschaft wel upgraden met een nieuw mainbord en op die manier heb je dus weer een speler die up tot dat is, iets wat bij de pch niet mogelijk is.

Klopt dit? Ik bedoel, kan iemand dit bevestigen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:15:
Maar van wat ik las op de site kun je dus een Max die je nu aanschaft wel upgraden met een nieuw mainbord en op die manier heb je dus weer een speler die up tot dat is, iets wat bij de pch niet mogelijk is.

Klopt dit? Ik bedoel, kan iemand dit bevestigen.
Dat roepen ze al een jaar! Heb de Max nu meer dan een jaar en toen stond een eventuele switch van mainbord al aangekondigd op de site. Net zo als de DVB-S tuner module. Die laatste is er ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:42:
[...]

Dat roepen ze al een jaar! Heb de Max nu meer dan een jaar en toen stond een eventuele switch van mainbord al aangekondigd op de site. Net zo als de DVB-S tuner module. Die laatste is er ook nog niet.
Dat klopt dan toch want er is nog geen nieuwe chip, ze zeggen alleen dat de mogelijkheid er is als het zover is en het is nog niet zover.
Maar als dus die nieuwe langverwachte chip komt dan komt ook de mogelijkheid om te upgraden want anders zeggen ze dat niet op hun site.

Wat ik even belangrijk vindt om te weten omdat je zegt dat je hem nu al meer dan een jaar hebt is of je tevreden bent of dat je liever een pch wilt nu ?

[ Voor 11% gewijzigd door Le_Freak ! op 22-11-2011 12:41 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je pm beantwoord.

Als er een mb switch mogelijk is, zal ik dat zeker gaan doen. Over een pch wil ik niet eens nadenken..;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Eerste post op tweakers!

Heb zonet mijn HD smart D1 voor eerste keer aangesloten en meteen de laatste firmware geïnstalleerd.
Maar als ik films wil afspelen krijg ik steeds "fout:formaat wordt niet ondersteund."

Mijn films zijn 720p.brrip.xvid-ac3 ofwel 720p.bluray.x264(.dts)

Kan iemand mij helpen met wat ik nog reeds moet instellen of wat ik verkeerd doe?
Alles staat op een externe HDD

Ik ben echt wel teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is heel raar. Het lijkt me overigens dat alle modellen hetzelfde af kunnen spelen, maar zelf heb ik dit probleem op een seizoen van Family Guy na (welke gewoon op zichzelf ruk was) nooit gezien.

Ik heb ook nagenoeg dezelfde bestanden regelmatig.
Voor zover ik weet valt er weinig aan in te stellen. Het zou gewoon moeten werken. Die bestanden werken wel op je computer met VLC player oid?
Wat je nog zou kunnen doen is het programma G-spot draaien en daar dat bestand in slepen. Kijken wat hij te zeggen heeft over de codecs voor dat bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al eens gehad, bleek het door de harde schijf zelf te komen, toen laten formatteren door de Dune, en alles speelde mooi af.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91557.2900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik het beste een cat 5E gebruiken voor streamen en bestanden over te kopieeren, of een cat6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:23

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:44:
Kan ik het beste een cat 5E gebruiken voor streamen en bestanden over te kopieeren, of een cat6
Maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij geeft toch geen gigabit, maakt dus geen r... uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:44:
Sowieso kan je Cat 5E en Cat6 beiden voor gigabit gebruiken dus dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik zelf CAT5E en haal goede snelheden. Dus CAT5E is op zich voldoende en begin daar dus gewoon mee. CAT6 zou onder sommige omstandigheden wat verbetering kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:15:
Ook al eens gehad, bleek het door de harde schijf zelf te komen, toen laten formatteren door de Dune, en alles speelde mooi af.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91557.2900
Zou best wel eens aan de HDD kunnen liggen, maar wat doe ik hieraan?

Ik heb een WD My Book essential 3Tb usb 3.0 en krijg met alle video files dezelfde foutmelding, maar als ik hetzelfde video bestand op een andere externe HDD of usb stick zet speelt de dune dit wel???

Het formateren van de externe hdd is helaas geen optie, staat al voor 70% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Als hij het wel vanaf een usb-stick doet ligt het dus niet aan de Dune, maar aan je externe harde schijf. Het kan de usb 3.0-interface zijn die Dune niet helemaal goed aankan, of de manier waarop de ext hd is geformatteerd, ik durf het niet te zeggen. Streamen/afspelen vanaf een andere bron is dus je enigste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 01:26:
[...]

Zou best wel eens aan de HDD kunnen liggen, maar wat doe ik hieraan?

Ik heb een WD My Book essential 3Tb usb 3.0 en krijg met alle video files dezelfde foutmelding, maar als ik hetzelfde video bestand op een andere externe HDD of usb stick zet speelt de dune dit wel???

Het formateren van de externe hdd is helaas geen optie, staat al voor 70% vol.
Volgens mij ligt het er meer aan dat de Dune moeite heeft met die 3 TB en zeker wanneer die in NTFS geformatteerd is. Ik zelf heb in mijn Dune H1 een Samsung 2 TB harddisk zitten en NTFS geformatteerd maar daarmee heb ik nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kan die Wd ingesteld vorden als dlna server oid? Misschien dat daar wat mee aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Op de facebook pagina van Dune staan prijzen voor mainboard upgrade, evenals een poll: https://www.facebook.com/pages/HDI-Dune/169066499771329 Naar mijn idee niet echt interessant voor die prijs. Wachten op sigma chip 8910 dan maar.

[ Voor 37% gewijzigd door MrX_Cuci op 27-11-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 15:37

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik schrok ook van die Prijzen, is maar zo'n €50,- goedkoper dan m'n Nieuwe D1 destijds. Kan je Beter je D1 verkopen en een D2 kopen!

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
MrX_Cuci schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:54:
Op de facebook pagina van Dune staan prijzen voor mainboard upgrade, evenals een poll: https://www.facebook.com/pages/HDI-Dune/169066499771329 Naar mijn idee niet echt interessant voor die prijs. Wachten op sigma chip 8910 dan maar.
Ik doe zelf niet aan facebook maar wat zijn de prijzen voor die upgrade dan?
En dan heb ik het over een nieuwe mainbord voor de Max.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 08:37
Le_Freak ! schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:36:
[...]

Ik doe zelf niet aan facebook maar wat zijn de prijzen voor die upgrade dan?
En dan heb ik het over een nieuwe mainbord voor de Max.
190 euro, 130 euro voor de Smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 14:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En een nieuwe max is 363 euro.

dus verkopen voor 173 euro en een nieuwe halen is net zo duur ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 15:37

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Waarbij de nieuwe D2 (of MAX 2 o.i.d.) wellicht zelfs over een HDMi 1.4 Interface en dus 1080p 3D kan aansturen.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik las ergens in een review van de Dune HDI smart D1 dat deze als muziekplayer eigenlijk onbruikbaar is omdat wanneer je muziek afspeelt je geen volgend nummer kunt selecteren zonder de audio te stoppen. Is dit inmiddels verholpen met een firmware upgrade ?

Op basis van reviews is deze Smart wel een kandidaat om m'n xtreamer te vervangen, maar een dergelijke "feature" zou wel een afknapper zijn.

Iemand die dit kan rechtzetten ?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 20:23
mcetweaker schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:52:
ik las ergens in een review van de Dune HDI smart D1 dat deze als muziekplayer eigenlijk onbruikbaar is omdat wanneer je muziek afspeelt je geen volgend nummer kunt selecteren zonder de audio te stoppen. Is dit inmiddels verholpen met een firmware upgrade ?

Op basis van reviews is deze Smart wel een kandidaat om m'n xtreamer te vervangen, maar een dergelijke "feature" zou wel een afknapper zijn.

Iemand die dit kan rechtzetten ?

Bij voorbaat dank.
Binnen de map kan je wel een ander nummer kiezen zonder de muziek te stoppen. wil je echter vanuit een andere map dan moet je echt op 'stop' drukken en je volgende nummer kiezen. Is dus nog steeds niet opgelost en blijft een minpunt van de Dune.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Dit is ook voor mij een kandidaat voor mijn popcorn a210 op te volgen.
Je kan dus wel gewoon een complete map muziek spelen neem ik aan?

En lees ik nou dat er binnenkort een nieuwe upgrade komt?

gr
ChiLLeR schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:45:
[...]

Binnen de map kan je wel een ander nummer kiezen zonder de muziek te stoppen. wil je echter vanuit een andere map dan moet je echt op 'stop' drukken en je volgende nummer kiezen. Is dus nog steeds niet opgelost en blijft een minpunt van de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:15
Is er eigenlijk ook de mogelijk om iets met je mp3 collectie te doen zoals Yadis dit met films doet? Ik zag ook ergens een filmpje dat in Yadis er een 'concerts' keuze was toegevoegd... Dit zou ook fijn zijn voor de muziek dvd's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 12:32
Weet iemand of er combi spelers zijn zoals bv de Dune HD Max die ook regioloos zijn vbw dvd's ?
Aangezien een groot deel van mijn collectie uit Amerika/Australie komt moet ik een speler hebben die tenminste de dvd's uit alle regio's kan afspelen.

Daarnaast vraag ik me ook af waarom de meeste spelers nog geen gigabit netwerk aansluiting hebben, hoe kun je anders een 50MB/s Blu-ray streamen wat wel bij de mogelijkheden van de spelers staat ?

Een 100mbit aansluiting haalt natuurlijk max 10MB/s

Of doen ze heel veel aan cachen ?

[ Voor 37% gewijzigd door oldsmelly op 29-11-2011 09:56 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwa66
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09-2023
JimmyNL schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:57:
Is er eigenlijk ook de mogelijk om iets met je mp3 collectie te doen zoals Yadis dit met films doet?
Jazeker, Musicnizer is bij mijn weten het enige product dat dat kan. Maar dat kost je dan wel minimaal $39,95.

[ Voor 5% gewijzigd door rwa66 op 29-11-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 08:37
oldsmelly schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:20:
Weet iemand of er combi spelers zijn zoals bv de Dune HD Max die ook regioloos zijn vbw dvd's ?
Aangezien een groot deel van mijn collectie uit Amerika/Australie komt moet ik een speler hebben die tenminste de dvd's uit alle regio's kan afspelen.

Daarnaast vraag ik me ook af waarom de meeste spelers nog geen gigabit netwerk aansluiting hebben, hoe kun je anders een 50MB/s Blu-ray streamen wat wel bij de mogelijkheden van de spelers staat ?

Een 100mbit aansluiting haalt natuurlijk max 10MB/s

Of doen ze heel veel aan cachen ?
Ik kan regiovrije dvd's wel eens proberen.
Heb een Dune Max en diverse regiovrije dvd's.

Je haalt megabit en megabyte door elkaar.
Voor een Bluray heb je max 50Megabit/s nodig: zo'n 7MegaByte/s.
Dit haalt de Dune makkelijk: ongeveer 11MegaByte/s is haalbaar.
Meeste Bluray hebben echter minder doorvoer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Zou tof zijn als die inderdaad alle regio's kan afspelen...

haal inderdaad MByte en Mbits door elkaar ... de klassieke fout :'( 8)7

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oldsmelly schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:20:

[...]
Daar is een patch voor:

http://www.mpcclub.com/fo...php?p=189515&postcount=94

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=18187

Deze werkt nog steeds op mijn Max. Nu heb ik de Max al langer dan een jaar, dus het zou zo maar kunnen zijn dat de latere FW de speler al regio-vrij maakt voor DVD, en Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Kijk dat is het betere nieuws....

Zit nu even te vergelijken tussen de de max en de popcorn A300...

Ik weet dat het grote verschil waarschijnlijk alleen de blu ray speler in de max zal zijn maar ben nog even
de features aan het bekijken ...
Ik kan de PS3 al als Blu ray speler gebruiken en ik moet zeggen dat ik daar erg weinig gebruik van maak, aan de andere kant als je toch al van plan bent dit soort bedragen uit te geven kan die 100 euries er ook nog wel bij voor de max.... >:)

[ Voor 33% gewijzigd door oldsmelly op 29-11-2011 12:38 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
rwa66 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:56:
[...]

Jazeker, Musicnizer is bij mijn weten het enige product dat dat kan. Maar dat kost je dan wel minimaal $39,95.
Ah dat ziet er fijn uit! Alleen wel een beetje prijzig...
Ik vraag mij alleen af of dit ook niet in Yadis zou moeten kunnen? Er zijn filmpjes op youtube gaande waarin duidelijk te zien is dat er meer hoofdcategorieën zijn toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 16:24
Klopt, maar dat gaat puur over films. Je kan zoveel hoofdcategorieen toevoegen als je wil, maar met muziek kan Yadis niet overweg. Dat heeft te maken met de scraper en de databases waar de info wordt gezocht, dat is alleen op filmbasis.
Ik geloof dat ze bij Zapitti ook bezig zijn met een muziekvariant, maar daar is nog niks van gereleased.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Even wachten dus nog even... Weet iemand hoe je die hoofdcategoriën kunt toevoegen?
Voor 3D en concerten is dat wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Tylen schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:34:
En een nieuwe max is 363 euro.

dus verkopen voor 173 euro en een nieuwe halen is net zo duur ;)
Dat ben ik niet helemaal met je eens dat hangt af van de configuratie die je hebt, als je er namelijk ook nog ene schijf in hebt zitten en een ir ontvanger en je koopt een nieuw bord dan heb je toch ene nieuwe speler.

verkopen kan ook maar is dan niet nodig en moet je maar afwachten wat je ervoor krijgt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
wezep schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:18:
[...]

190 euro, 130 euro voor de Smart.
dat bedoel ik dus :-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een dune hd duo aangeschaft, daar ben ik heel tevreden over behalve dat ik niet
kan vinden hoe je uw foto's als thumbnails kan bekijken.
Dat vindt ik heel vervelend als je enkel maar de nr. van het bestand te zien krijgt,
dat is moeilijk zoeken naar een bepaalde foto natuurlijk.
Ik zie dat er hier veel specialisten op dit forum zitten,
misschien kan iemand mij helpen.
Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Laatst online: 23-09 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:16:
Hallo,
Ik heb een dune hd duo aangeschaft, daar ben ik heel tevreden over behalve dat ik niet
kan vinden hoe je uw foto's als thumbnails kan bekijken.
Dat vindt ik heel vervelend als je enkel maar de nr. van het bestand te zien krijgt,
dat is moeilijk zoeken naar een bepaalde foto natuurlijk.
Ik zie dat er hier veel specialisten op dit forum zitten,
misschien kan iemand mij helpen.
Dank bij voorbaat.
Voor zover ik weet, is dit niet mogelijk.

Wat betreft je andere vraag (die 5 sec zwart), waarschijnlijk heeft je TV of receiver even tijd nodig om de veranderde refreshrate te detecteren. Die van mij doet er 8 sec over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lukt hier ook niet, jammer, het vergalt inderdaad het foto plezierig kijken/opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat jammer dat thumbnails bekijken niet kan met zo'n duur toestel, ik hoop dat dit in de toekomst met een update toch mogelijk wordt.
Over die eerste vraag heb je inderdaad gelijk, wanneer ik de refreshrate aanpas duurt het maar amper 2 seconder alvorens het menu weer verschijnt.
Hartelijk dank voor uw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje, zou dat niet kunnen lukken met bv. Yadis om thumbnails te zien in plaats van
mappen voor mijn fotoverzameling op de dune.
Heb daar al een en ander over gelezen op internet maar meestal is dit in het engels en dit is niet mijn
sterkste kant.
Ik begrijp niet goed hoe je dit geinstalleerd krijgt op de dune....
Dank bij voorbaat voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yadis kent alleen maar filmposters toe aan movies die op je Dune schijven staan, is ook enkel daarvoor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd dat niemand verders dit probleem heeft met de Dune

Problemen met de Dune max

Ondertitels in een blu-ray lopen achter als 24 herts mode wordt gebruikt , terwijl mijn standalone Sony bd350 geen problemen geeft met de subs.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yaDIS 2.1.5 is beschikbaar,

http://www.homecinema-fr....pic.php?f=1182&t=29955810

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:57:
Toch vreemd dat niemand verders dit probleem heeft met de Dune

Problemen met de Dune max

Ondertitels in een blu-ray lopen achter als 24 herts mode wordt gebruikt , terwijl mijn standalone Sony bd350 geen problemen geeft met de subs.
Volgens mij zijn er ook niet veel mensen die de optische drive van de Dune gebruiken. De meesten hebben een Dune versie zonder deze optische drive. Tenminste, ik ga er van uit dat het direct/indirect met de optische drive te maken heeft.

Ik herken het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hallo,

Iemand een idee wat de Dune max kost op ibood ? hij komt daar af en toe voorbij, zie link: http://www.ibood.com/nl/n...eler_met_Blu-Ray_support/

Ben benieuwd wat het scheelt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Athome schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:20:
[...]

Volgens mij zijn er ook niet veel mensen die de optische drive van de Dune gebruiken. De meesten hebben een Dune versie zonder deze optische drive. Tenminste, ik ga er van uit dat het direct/indirect met de optische drive te maken heeft.

Ik herken het probleem niet.
Ik heb zelf een prime3.0 maar ik herken het probleem ook niet.
Tot nu toe lopen alle blurays prima synchroon.
Pagina: 1 ... 38 ... 72 Laatste