Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ondertitel verschijnt pas na het 2e woord op de Dune Max 2.
Heb de nieuwste firmware eropstaan. Fabriekinstellingen terug gezet.
Nu heb ik hem omgeruild voor weer een andere. vandaag heb ik hem gekregen, vol met spanning zette ik een origineel blu-ray op.
Met een oudere firmware dacht ik, misschien lag het wel aan de nieuwe firmware.
Maar nee de film starte en er werd gesproken. De ondertitel kwam pas met het 2e woord.
Alle ondertitels starten na het 2e woord wat gesproken wordt.
Een niet lipsynic probleem.Ik heb hem met en zonder reciever aangesloten. Dus ook regelrecht aan de TV gehangen zodat het geluid regelrecht met het beeld naar de tv gezonden wordt. Ik heb de Dune max ook aan een andere tv van mij gehangen , dezelfde problemen deden zich voor. Maar het is niet alleen met 1 film zo maar met alle films. Voordat ik een mediaplayer aanschafte had ik van mijn maat een Dune Lite geleend.
Liep prima daar nergens geen problemen mee.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat ligt eerder aan je content dan de Dune lijkt me. Bovendien is 1 woord ondertiteling dat in een hele film ontbreekt toch niet zon drama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 09:37
Heb je niet toevallig iemand met een BluRay speler om te testen of het niet aan de bluray ligt ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee met alle films is het zo, en mijn andere blu-ray speler loopt hij wel perfect met de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:01:
Dat ligt eerder aan je content dan de Dune lijkt me. Bovendien is 1 woord ondertiteling dat in een hele film ontbreekt toch niet zon drama?
Je begrijpt het niet alle ondertitels starten na iedere 2e woord wat gesproken wordt.
Een niet lipsynic probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update, als de framerate op 24 staat dan krijg ik het probleem met combinatie met een andere instelling van automatisch frames 24/50/60.
Het is ook verwarrend, in mijn gewone bdspeler sony is het gewoon op 1080p zetten en op automatische 24p aanzetten, maar dan loopt hij altijd goed, ook al zet ik de 24p uit.
Maar op 1 of andere manier klikt een instelling niet goed met elkaar.
Nu even wat instellingen met de Dune op videomode 1080p 23,97 gezet en fps op automatisch 24/50/60
in begin ging dat niet daarna, wat ander geprobeerd en de fps stond toen op 60 toen ging het wel goed, daarna weer terug gezet op videomode 1080p en automatisch frames weer op 24/50/60 en nu deed hij het ook goed heel vreemd.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ik zet de blu-ray super 8 op en weer het probleem met de subs.
Vreemde gewone dvds doen het wel goed, zou het niet kunnen zijn dat de dune de subs in een bepaalde positie wil zetten en checkt.
En dat het bij blu-ray meer tijd voor nodig is. En daarom te laat in beeld komt.
Ik had met een mkv de subs wat hoger gezet. de volgende originele blu-ray zaten die subs niet op de normale positie.
Dus hij onthoud de setting van de hoogte geplaatste subs en past dat ook weer toe bij de volgende.
Vreemd is dat het bij dvds de subs wel op tijd verschijnen als er gepraat wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de resolutie vast zet dan krijg ik met de dune problemen, want dan speeld de blu-ray met 24 hz af.
Met videomode op automatisch speeld de blu-ray af op 60 herts en dan is het wel goed.
Vreemd is het wel, mijn standalone blu-rayspeler sony bd350 heeft nergens geen last van ook niet met 24 frames.

Maar nu komt het volgende probleem, ik speel een gebrand blu-raytje vanuit de dune bdspeler, en ik krijg hakkels en artifacts. ???
En met mijn gewone sony bd speler geen last van.

EDIT:

De artifacts zijn opgelost door de nieuwe firmware.
de ondertitels lopen een stuk beter op 60 hz zodra het op 24 hz gaat is het fout.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waneer ik de resolutie op 1080p 24 hz of 1080p 23,97 dan flikkert het menu ook steeds van de dune. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Ik heb zelf de basis resolutie van de Dune op 1080P/60 staat en autoframerate staat op 24/50/60.
Met deze instellling doet de dune wat ik wil en ken het ondertitelprobleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit ga ik even mailen naar de winkel:

Heb dus problemen met mijn Dune Max, deze is aangesloten op een TV Samsung UE55D8000 LED .
Het probleem is dat de subs met de eerste regel wel goed is, en de regels daarna telaat verschijnen.
In het midden gaan de subs wel goed lopen, en dit met meerdere originele blu-rays. Ik heb de Dune ook regelrecht aan mijn tv aangesloten zonder receiver tussen.
Maar dat maakte dus niks uit. Ook heb ik de Dune aangesloten op een andere TV Philips PFL 327404H/12

Mijn andere gewone blu-rayspeler sony bd350 is het gewoon op 1080p en 24p aanzetten, dan loopt hij altijd goed, ook al zet ik de 24p uit.
Ik heb ook de 2 weken nieuwe Dune smart B1 van mijn maat hier uitgetest.
En hij had precies dezelfde nukken als mijn Dune max.

De enigste instelling waar de subs van begin tot einde goed lopen is met deze instelling.

De output wordt dan uitgevoerd in 60 hz

Videomode: 1080P 60 hz
autoframerate 50/60

of

Videomode: auto
autoframerate 24/50/60

Hierbij kreeg ik de melding dat de video door de tv fabrieksinstellingen wordt bepaald.
De films wordt dan in beide instellingen in 60 hz weergeven.

Hier komt het dus op neer:
Als ik de Dune 23,97 of 24 hz videomode output ingeef (output wordt dan 24 hz) gaat het fout met meerdere blu-rays. (zoals Transformers, en Resident Evil)
In de eerste regel waar er gesproken wordt gaat het goed, maar de volgende regels gaat het fout en in het midden van de film gaat het soms wel weer goed.Maar met dezelfde instellingen heb ik met de gewone dvds geen ondertitel problemen. Ook niet met 1080i blu-ray matriaal want dan springt de video herts plaats van 24 op 50 herts en lopen de subs wel goed.

Dus als er 24 herts door de dune wordt uitgezonden naar de tv, gaat het fout.

De ondertitels in een blu-ray disc zijn gebaseerd op frames, als de ondertitel moet starten bij bijv. frame 13210 en moet eindigen bij frame 13310
dan zal die dat ook precies doen, totaal onafhankelijk van op welke framerate je de film nu af aan het spelen bent.

De ondertitel zal dus altijd precies starten op het juiste moment in de film (zoals dat in de ondertitel stream is opgeslagen), anders zou die gehele
techniek geen enkel nut hebben als het op iedere speler verschillend zou zijn.

Als je het op een andere framerate af aan het spelen bent, dan zal het enige verschil zijn dat de film te snel of te langzaam afspeelt (en dan doen
de ondertitels dat ook) en dat het gaat schokken. Maar de Program Graphics Streams zouden altijd in sync moeten blijven.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn maat heeft de Dune B1 gekocht en ook heeft hij hetzelfde probleem als ik heb met mijn Dune Max.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien de nieuwe versies die nu verkocht worden dat deze mankementen hebben.
Pagina: 1