Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06
Hmmm al met al hoor ik best wat kritiek dus op yadis... en hoe staat het met de concurentie? Is dat veel beter of...Ik ben puur op yadis gegaan omdat de filmkaarten er het beste uitzagen naar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Yes! Alles doet het!

Nadat ik de disk volledig ntfs heb geformateerd en de systeembestanden op een stick heb gezet liep alles vanzelff goed.

@pgm5700 wat heb jij er dan allemaal op staan dat het 8GB in beslag neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat heel weinig op hoor, maar de dune formateerd die gehele stick voor systeemopslag, ik had het graag kleiner gezien, maar kan blijkbaar niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
mmedia schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:26:
Net kalibratie van mijn plasma tv met behulp van de AVS HD 709 disc en mijn HDi Dune Smart D1 uitgevoerd. Helaas stuit ik op het volgende probleem: het luminancelevel van de primaire kleur groen ligt veel te hoog.

De luminance van de primaire kleur rood, groen en blauw moeten respectievelijk 21%, 71% en 8% zijn ten opzichte van de luminance van honderd procent wit (lees punt 8.5)

Nu komen de luminance van rood en blauw zonder kalibratie al aardig in de buurt van deze gewenste waarden (zoals ook zou moeten, finetuning doet dan de rest). Helaas zit de luminance van de kleur groen er compleet naast. In plaats van 71% is het 112% (ja, hoger niveau dan luminance van honderd procent wit 8)7).

Ik heb hier ook nog een HDX-1000 mediaplayer staan als referentie. Deze laat alle drie de kleuren (uiteraard ook zonder kalibratie) netjes in de buurt van de gewenste percentages uitkomen. Opvallend is ook dat met het blote oog 't getoonde groen veel minder van het scherm springt dan 't groen van de HDi).

Is dit een bekend probleem? Heb ik een maandagmorgenmodel? Hoor graag jullie two cents.
Dit zijn mijn settings:
Setup > Miscellaneous > System:
Blu-ray playback improvents - Disabled
Blu-ray bitstream improvents - Disabled
Setup > Video:
Auto framerate : 24/50/60Hz
Setup > Video > Advanced settings:
HDMI CEC - Disabled
HDMI color depth - 8 bit
Helaas is dit probleem nog niet opgelost. Ik vraag me af of wellicht elke HDi Smart HD hier geen last van heeft. Ik ben nog geen review tegen gekomen waar ze daadwerkelijk hebben gekeken naar greyscale en color gamut kalibratie. Wellicht dat er een tweaker zijn HDi ook heeft gebruikt bij kalibratie met een colorimeter/spectrophotometer. Ben erg benieuwd naar de resultaten.

Wellicht heeft iemand toch nog een tip voor me.

Tevens heb ik contact proberen te zoeken voor support. Helaas is dit nog niet gelukt. Graag een tip waar/hoe ik mijn probleem het beste aan kan kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 20:24
Ik heb meer settings dan dat jij daar opnoemt... Heb je "Force DVI output" op "No" en "output colorspace" en "default decoder colorspace" op "Auto" staan?
- Supported values:
- Auto (use BT.709 for HD video modes and BT.601 for SD video modes)
- BT.601.
- BT.709.
- RGB-Full.
- RGB-Limited.
- The default value is Auto.
- Note: does not affect Blu-ray playback (for Blu-ray playback, "Auto"
is always used).
- Note: in previous firmware versions, the actually used setting was
BT.601; if you think that you had a better picture quality during file
or DVD playback in previous firmware versions, you may try to set this
setting to BT.601 (see also the new setting "Video / Advanced /
Default decoder colorspace").
Wellicht zou je eens BT.601 of BT.709 kunnen forceren. Als je "Force DVI output" aanzet krijg je trouwens vanzelf een RGB-colorspace, dat geeft misschien ook onverwacht resultaat.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook Transmission werkend gekregen te benaderen via de web pagina op de pc maar ook op de Dune webverkenner. Naar de webverkenner navigeren met de afstandsbediening en op de toets URL drukken en IP ares invoeren 192.168.x.xxx:9091. Wel vond ik toen ik aan het downloaden was dat het navigeren op de Dune iets trager reageerde. Wat zijn eigenlijk de ideale instellingen voor Transmission betrefd snelheid en maximum aantal aktieve torrents? Wil ik nu de Dune volledig uitschakelen dan eerst alle torrents op pauze zettten? Alvast hartelijk dank,.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Xander schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:54:
Ik heb meer settings dan dat jij daar opnoemt... Heb je "Force DVI output" op "No" en "output colorspace" en "default decoder colorspace" op "Auto" staan?

[...]

Wellicht zou je eens BT.601 of BT.709 kunnen forceren. Als je "Force DVI output" aanzet krijg je trouwens vanzelf een RGB-colorspace, dat geeft misschien ook onverwacht resultaat.
Bedankt voor het meedenken. Ik had bepaalde info weggelaten. Nu even aanvullen voor de volledigheid:

Force DVI output staat op "No"
Output colorspace op "Auto" (ook op BT.709 geprobeerd)
Default decoder colorspace op "Auto" (ook op BT.709 geprobeerd)

Mocht allemaal niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:11:
Ik heb pas mijn Smart D1 binnen van iBOOD.Ik probeerde een Half-SBS film te kijken op mijn Samsung 3D tv, met sub/idx als subtitle. Maar de subs worden niet geladen. Srt subs laadt hij wel gewoon, maar dat is natuurlijk niet leesbaar met een Half-SBS video. Graag wil ik gewoon subtitles bij me 3D films, weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Want ik dacht dat de Dune wel sub/idx ondersteunde.
Ik heb het nog steeds niet werkend gekregen om sub/idx subtitles af te spelen. Dit is wel heel vervelend, want volgens de specs moet hij dat gewoon ondersteunen toch? Ik gebruik nu een workaround voor me 3D films. Ik heb de schijf in me Dune, als NTFS geformateerd en sluit hem dan via usb aan mijn Samsung tv om 3D materiaal met srt subs te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13
Gisteren een BD film gekeken (Bolt). Deze begon redelijk in het begin al te happeren met beeld en geluid.
Paar keer opnieuw opgestart en uiteindelijk er ook maar even uitgehaald. De schijf had wel iets stof, maar absoluut niet heel erg veel. Toch de schijf maar schoon gemaakt waarna de film het wel goed deed.
Dus stof was duidelijk de oorzaak, maar kan me niet voorstellen dat de drive er zoveel last van zou moeten hebben.
Ik heb zelf nog een eerste model BD Prime 3.0. Die met zo'n fluitende BD-drive.
Wellicht toch maar eens terug gaan voor garantie. Mijn vrouw begon al dat hij wel vaker problemen heeft gegeven met het afspelen van BD's. Ja, de nieuwste omdat daar nog geen update voor is.
Het zou wel handig zijn als ze die updates los van de software updates deden, maar goed.
Zij zat er over te denken om een versie te halen zonder BD-drive en ook een kleiner model en daar naast nog een BD-drive neer te zetten.

Even kijken of ik de bon nog kan vinden voor garantie, heb ik ook meteen een nieuwe drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Arunia schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:02:
Het zou wel handig zijn als ze die updates los van de software updates deden, maar goed.
Zij zat er over te denken om een versie te halen zonder BD-drive en ook een kleiner model en daar naast nog een BD-drive neer te zetten.

Even kijken of ik de bon nog kan vinden voor garantie, heb ik ook meteen een nieuwe drive.
Dat heb ik dus ook gedaan. Een D1 i.c.m. een LG BD660 of 670 (weet het ff niet zo uit mijn hoofd, iig met wifi) Dat werkt perfect. Zo vaak heb ik geen BD's af te spelen en die BD-spelers kosten gaan fluit...

Zo heb ik iig het beste van 2 werelden

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 09:49
marcus_tw schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:07:
[...]

die 4 mb, stond aangeven om te veranderen ;( . De nieuwe versie draait prima nu. :)
Ik heb geen uninstall gedaan, enige wat ik voor de zekerheid had gedaan is Transmision gestopt, maar dat doet de install ook automatisch volgens mij.

instelingen blijven behouden en ook torrens blijven doorlopen.
Cool tnx, ik ga het ook proberen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:48:
Wat zijn eigenlijk de ideale instellingen voor Transmission betrefd snelheid en maximum aantal aktieve torrents? Wil ik nu de Dune volledig uitschakelen dan eerst alle torrents op pauze zettten? Alvast hartelijk dank,.....
Geen idee wat de ideale instellingen zijn, vooralsnog heeft Transmission alles wat ik er tegenaan gooide prima opgepakt (maximaal 10 torrents). Ik ben in ieder geval erg blij dat het download nu veel sneller gaat dan de ingebouwde torrent client.

Als je de Dune volledig wil uitschakelen dan moet je idd eerst de Transmission torrent uitzetten, anders gaat het fout met de hashes van Transmission. Om er zeker van de zijn kun je natuurlijk ook gewoon de knop aan de achterkan uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb Yadis helemaal goed draaien nu. Alles werkt enkel de letters breken dus af. Dit is makkelijk op te lossen door windows op 100% fontsize te zetten ipv 125 wat overigens de standaard is op mijn fullHD scherm.. Best irritant want heen en weer switchen heeft zo zijn nadelen en vereist nogal wat handelingen. Weet iemand hier een handigere oplossing voor?

Zijn er buiten de standaard applicaties ergens nog meer applicaties te vinden die werken op de dune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds wanneer is 125% standaard. 100% lijkt me de standaard. Dit blijkt ook wel omdat er maar een paar mensen zijn die jouw ookprobleem hebben/hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JimmyNL schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:01:
Ik heb Yadis helemaal goed draaien nu. Alles werkt enkel de letters breken dus af. Dit is makkelijk op te lossen door windows op 100% fontsize te zetten ipv 125 wat overigens de standaard is op mijn fullHD scherm.. Best irritant want heen en weer switchen heeft zo zijn nadelen en vereist nogal wat handelingen. Weet iemand hier een handigere oplossing voor?

Zijn er buiten de standaard applicaties ergens nog meer applicaties te vinden die werken op de dune?
Ik zelf heb dus het probleem dat wanneer mijn scherm op 1920 x 1080 staat ( standaard ) dat ik dan vanwege mijn ooghandicap bijna niks zie op het scherm. In eerste instantie had ik eerder ook eens geexperimenteerd met een groter lettertype zoals 125% maar dat beviel mij niet.

Mijn oplossing die ik hiervoor gevonden heb is om een schermresolutie van 1400 x 900 te kiezen en vervolgens Cleartype tekst aanpassen kiezen. Daarna krijg je diverse voorbeeldschermpjes te zien en daarvan dan de beste letterweergave kiezen. De letters zijn dan wel ietwat minder scherp als met de standaard resolutie maar toch heel aanvaardbaar en veel beter om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Athome schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:08:
Sinds wanneer is 125% standaard. 100% lijkt me de standaard. Dit blijkt ook wel omdat er maar een paar mensen zijn die jouw ookprobleem hebben/hadden.
Als je win 7 installeerd icm een 1920x1080 scherm dan is de resolutie gewoon 1920x10809, echter is de standaard windows font size dan 125%. Achter de 125% optie staat ook letterlijk 'standaard' of 'default'. Als je gaat schuiven naar 100% en weer terug dan is dit een enorm geklooi omdat windows zijn standaard font size dan verkloot en de onderlinge verhoudingen dus niet meer kloppen...

Blijft natuurlijk een software terkortkoming van yadis want ik heb dit probleem nergens anders. Wellicht in een toekomstige software update verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ben wel benieuwd wat iedereen voor snelheden haalt tussen de dune en andere apparatuur.

Ik heb zelf een wrt320n gigabit routertje als knooppunt in mijn netwerk.
Hier heb ik rechtstreeks op aangesloten de Dune en een Iomega homestorage ook gigabit connected.

Ik haal echter slechts 7 a 8 MB/sec

Via de USB slave naar mijn laptop start een transfer op 45 a 50 MB/sec maar loopt vrij snel terug naar 20-25 MB/sec

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
JimmyNL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:03:
Als je win 7 installeerd icm een 1920x1080 scherm dan is de resolutie gewoon 1920x10809, echter is de standaard windows font size dan 125%. Achter de 125% optie staat ook letterlijk 'standaard' of 'default'. Als je gaat schuiven naar 100% en weer terug dan is dit een enorm geklooi omdat windows zijn standaard font size dan verkloot en de onderlinge verhoudingen dus niet meer kloppen...

Blijft natuurlijk een software terkortkoming van yadis want ik heb dit probleem nergens anders. Wellicht in een toekomstige software update verholpen...
Vreemd, bij mij staat Windows7 standaard op 100% bij een verse installatie en dan gewoon op standaard HD 1920 x 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Das gek idd, misschien is het dan videokaart gebonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukyLX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-08 19:51
JimmyNL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:32:
Ben wel benieuwd wat iedereen voor snelheden haalt tussen de dune en andere apparatuur.

Hier heb ik rechtstreeks op aangesloten de Dune en een Iomega homestorage ook gigabit connected.

Via de USB slave naar mijn laptop start een transfer op 45 a 50 MB/sec maar loopt vrij snel terug naar 20-25 MB/sec

Voor een SMB koppeling kom ik idd op dezelfde snelheden uit. Met een NFS verbinding (naar een linux NAS) kom ik op 12 MB/s, ong. het theoretische maximum voor de 100 Mbit connectie (met de experimentele 1Gbit optie wordt dit nog iets verhoogt, maar dan loopt de dune wel eens vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
JimmyNL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:32:

Ik haal ongeveer 11 Mb wanneer ik iets schrijf naar de hdd van de Dune via een Gigabit netwerk en switch, maar de Dune is maar beperkt tot 100 Mbit wat ik deels wel jammer vind. Maar ik heb een Dune H1 en de hdd op NTFS geformatteerd en kan dus de hdd er heel gemakkelijk even uit pakken.

De methode die ik dus gebruik om films op de hdd te zetten is als volgt namelijk de hdd pak ik dan even uit de Dune ( hotswap bay zit in de H1 ), en in mijn pc-systeem heb ik een Icy dock hotswap bay zitten waarin ik dan de hdd duw. Vervolgens de boel kopieren hetgeen dan gewoon met pak weg 110 a 120 Mb gaat en dus niet te vergelijken met de netwerkverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik haal ongeveer 10-11 MB/s. SMB naar een Windows Server. Ik gebruik een Netgear 16-poorts Pro-Safe switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:04
Die overdrachtssnelheid loop ik ook een beetje tegenaan. Bedraad over het netwerk haal ik zo'n 8.5 Mb van laptop naar D1.

Het downloaden direct naar de Dune is een ramp omdat de HDD (WD Caviar green 5400 rpm) de DL snelheid van 5-6 Mbps niet aankan. Ik DL eerst naar de laptop en verplaats dan (meestal als ik naar bed ga) de bestanden naar de Dune.

Weet iemand of het veel zou schelen als ik de Seagate 7200 rpm in de Dune zou plaatsen mbt het direct DL naar de Dune ?

[EDIT] sorry. Zoals in de TS: "For example, HDD models such as Western Digital WD5000AACS (500 GB, 5400 RPM, 2 platters) and Seagate ST31000528AS (1000GB, 7200 RPM, 2 platters) are typicaly suitable."

[ Voor 17% gewijzigd door mir4dor op 28-10-2011 19:46 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
mir4dor schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:44:
Die overdrachtssnelheid loop ik ook een beetje tegenaan. Bedraad over het netwerk haal ik zo'n 8.5 Mb van laptop naar D1.

Het downloaden direct naar de Dune is een ramp omdat de HDD (WD Caviar green 5400 rpm) de DL snelheid van 5-6 Mbps niet aankan. Ik DL eerst naar de laptop en verplaats dan (meestal als ik naar bed ga) de bestanden naar de Dune.

Weet iemand of het veel zou schelen als ik de Seagate 7200 rpm in de Dune zou plaatsen mbt het direct DL naar de Dune ?

[EDIT] sorry. Zoals in de TS: "For example, HDD models such as Western Digital WD5000AACS (500 GB, 5400 RPM, 2 platters) and Seagate ST31000528AS (1000GB, 7200 RPM, 2 platters) are typicaly suitable."
Dat zal geen verschil uit maken qua download want of een schijf nu 5400 rpm of 7200 rpm heeft maakt hiervoor geen verschil uit, want normaal zit tussen een 5400 rpm en 7200 rpm maar hooguit 10 a 20 Mbps verschil qua schrijfsnelheid.

In mijn gewone pc heb ik bv 2 x WD Black 1 TB 7200 rpm harddisks en 1 WD Green 2 TB harddisk waarbij het verschil echt miniem is qua lezen en schrijven. Qua downloaden maakt dit al helemaal geen verschil en enigste wat dan merkbaar is is bij het unrarren dat de WD Black wel een stuk beter presteert.

Maar persoonlijk zou ik geen 7200 rpm in de Dune zetten want die worden toch wel aanmerkelijk warmer als de 5400 rpm, en qua download gebruik ik dus sowieso al geen torrents. Ik zelf werk veel liever via newsservers met een abbo en dan heb ik een download van pak weg 14 tot 15 Mbyte ( gemiddeld tegen de 115 Mbits ) per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Roel1966 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:18:
qua download gebruik ik dus sowieso al geen torrents. Ik zelf werk veel liever via newsservers met een abbo en dan heb ik een download van pak weg 14 tot 15 Mbyte ( gemiddeld tegen de 115 Mbits ) per seconde.
Ik gebruik geen torrents maar ook betaalde newsservers. Heb ik pas nog maar ontdekt en er ging een wereld voor mij open :9~

Je uitleg is duidelijk, ik laat het voor wat het is en kan er wel mee leven hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Ik zit met het volgende yaDIS probleem (ik heb versie 2.1.2).
Alles ik al mijn films (staan allemaal in 1 directory) verwerkt heb dan blijven er 4 staan met een uitroepteken ervoor.
Om deze handmatig te verwerken moet ik hem blijkbaar kiezen en dan op "veranderen" kiezen maar deze button is niet verlicht en dus niet aankiesbaar.
Wat kan ik hier aan doen of wat doe ik verkeerd?

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
mouse1277 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:24:
Alles ik al mijn films (staan allemaal in 1 directory) verwerkt heb dan blijven er 4 staan met een uitroepteken ervoor.
Om deze handmatig te verwerken moet ik hem blijkbaar kiezen en dan op "veranderen" kiezen maar deze button is niet verlicht en dus niet aankiesbaar.
Bekend probleem, meestal is het zo dat dit duid op dat de inhoud van de doel folder niet overeenkomt met de folder zelf. Probeer dit een zo eenvoudige titel als mogelijk te geven dus niet bijvoorbeeld;

Top gun 1080P NLD MKV AC3 etc. maar gewoon Top Gun. Dan gaat het negen van de tien keer goed. Ook geen niveaus te diep gaan dus submap in submap etc.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik ondervind wat audiosync problemen op mijn dune smart HD. Is hier iets aan te doen of in te stellen? Het lijkt de ene keer meer als de andere keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

rode knop indrukken en dan plussen en minnen tot het goed is. Als het per file anders is, wordt het lastig om dat met 1 instelling aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Ik probeer een netwerk directory toe te voegen op mijn Dune maar zodra ik alles denk goed ingevoerd te hebben en ik klik de link aan dan blijft de dune op connecting staan. Hij geeft dus niet aan dat het niet lukt om verbinding te maken zoals er gebeurd als ik op een oude link klik. Vervolgens ook nog een oude link ge-edit zodat ik zeker weet dat de instellingen verder goed zijn, maar dan gebeurd hetzelfde. Wat doe ik fout?

Ter info: Ik had een server staan met 2 netwerk schijven erin en windows server erop, nu overgestapt naar een raid5 server met windows 7 64bit. Ik heb verder totaal geen verstand van de instellingen op de server, maar ik kan hem wel benaderen via remote desktop met een laptop en met de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
JimmyNL schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:48:
[...]

Bekend probleem, meestal is het zo dat dit duid op dat de inhoud van de doel folder niet overeenkomt met de folder zelf. Probeer dit een zo eenvoudige titel als mogelijk te geven dus niet bijvoorbeeld;

Top gun 1080P NLD MKV AC3 etc. maar gewoon Top Gun. Dan gaat het negen van de tien keer goed. Ook geen niveaus te diep gaan dus submap in submap etc.

succes!
Ik heb het ook gehad met niet ondersteunde bestandsformaten. Bijv. .img files. Als je deze extract gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
JimmyNL schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:48:
[...]

Dat is inderdaad de oplossing. Thanx!

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Your welcome!

Ik stoei nog steeds met de lipsync functie. Ik krijg inderdaad bij drukken op de rode knop een correctie menu maar het lijkt erop dat dit niet zo veel doet. Ik ging eerst wat terug, vier standen oid maar het werd er niet beter op alleen maar slechter. Vervolgens weer terug naar nul en weer vooruit maar het lijkt erop alsof er na een paar keer rommelen het einde zoek is... Het is trouwens lastig om te zien of het geluid nou net voor of net achter loopt ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is het ook en vaak is het "maar" 0,25 seconde ofzo. Laatst een hele serie Game of Thrones zitten kijken en die moest ik steeds 0,25 seconden delayen.

Ik moet nog uitvogelen of de rest dat ook heeft (worden voornamelijk kinderdingen mee gekeken, dus dat boeit niet zo), anders moet ik dat maar eens in gaan stellen op mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
PaT schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:51:
Dat is het ook en vaak is het "maar" 0,25 seconde ofzo. Laatst een hele serie Game of Thrones zitten kijken en die moest ik steeds 0,25 seconden delayen.

Ik moet nog uitvogelen of de rest dat ook heeft (worden voornamelijk kinderdingen mee gekeken, dus dat boeit niet zo), anders moet ik dat maar eens in gaan stellen op mijn receiver.
Ik merk dat het niet bij alles is. Toevallig bij mij ook bij een serie, maar ook heel vaak dat het prima is. Het zou dus ook in het bestand zelf kunnen zitten. Lastig te ontdekken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 08:37
PaT schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:51:

De meeste films moet ik ook met zo'n 0,25s aanpassen.
Echter je kunt dit niet permanent doen, elke film opnieuw instellen.
Helaas heb ik geen receiver waar dit meekan.
Zou mooi zijn als Dune dit meeneemt in een toekomstige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit probleem zit er vanaf het eerste moment in. Het heeft iets met de 8642/43 chip te maken. De PCH heeft/had dit probleem ook. Wanneer je een groot MKV bestand (ongeveer 15-20 GB) of een blu-ray afspeelt, is dit out-of-sync niet aanwezig. Naarmate de MKV van de dezelfde resolutie kleiner wordt, wordt de out-of sync wat groter heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Athome schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:51:
Dit probleem zit er vanaf het eerste moment in. Het heeft iets met de 8642/43 chip te maken. De PCH heeft/had dit probleem ook. Wanneer je een groot MKV bestand (ongeveer 15-20 GB) of een blu-ray afspeelt, is dit out-of-sync niet aanwezig. Naarmate de MKV van de dezelfde resolutie kleiner wordt, wordt de out-of sync wat groter heb ik gemerkt.
Bij mij lopen alle MKV's en ook BluRay's goed sync. Ik heb problemen met DVD zowel VIDEO_TS als ISO moet ik meestal met -0,11 corrigeren. Jouw constatering dat het te maken heeft met het kleiner worden van de resolutie zou dus heel goed kunnen kloppen. Zelf ben ik nooit op het idee gekomen.
Maar het gekke is dat sommige DVD's met een lagere resolutie soms ook perfect gelijk lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nerdwebber op 31-10-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Hier ook hetzelfde probleem met lipsync en vaak helpt 0.11 seconden bij de meeste films en dan vooral DVD, maar idd zoals hierboven al geschreven is het vaker bij Blueray of MKV's eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoelde niet een lagere resolutie.
Iedere beeldresolutie (576i/p, 720P, 1080P, etc) heeft zo zijn eigen minimaal noodzakelijke bitrate. Als je hier onder komt, krijg je te maken met lip-sync problemen. Dit is wat mijn redenatie is na mijn ervaringen. Wat de ideale bitrates zijn weet ik niet.

1080P films van ongeveer 8 gig hebben een correctie nodig. Ongeveer 13 gig en hoger niet.
720P serie van HD-TV bron hebben een correctie nodig. WEB-DL 720P bestanden vrijwel niet (een enkele dus wel).
DVD heb ik op mijn Dune nog nooit gekeken (waarom zou ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 15:37

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Is er een mogelijkheid om yaDIS te laten Outputten naar 720P? Nu vallen Cruciale Delen van het Beeld erbuiten zodat het Navigeren wat minder is.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had even een vraagje, en hoop dat iemand het antwoord weet.

Ik heb sinds een paar dagen de Dune HD Smart D1, en ben daar tot nu toe best wel tevreden over. Maar ik heb wel een vraag.
Als ik een film, of serie afspeel, als de film of de aflevering klaar is, gaat de speler niet terug naar het menu, maar speelt de volgende film of afleverig af.
Dit wil ik echter niet, ik wil gewoon dat na 1 gespeelde film/aflevering de Dune terugspringt naar het menu, zodat ik zelf kan kiezen wat ik wil gaan zien.

Kan dit, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mouse1277 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:24:
Wat ik daar aan doe is het volgende: Ik klik rechts op de naam van de folder waarin de film (of in jouw geval op de naam van de film links in het Yadis-menu) staat. Dan de "data folder" openen. In de folder die dan opent zoeken naar "item.xml". Door daar rechts op te klikken, kiezen voor "openen met" en dan bijvooprbeeld door wordpad/notepad openen.
Dan zoek je naar de regel: <status>3</status>
Als je in deze regel de 3 verandert in 1, dan saved, Yadis afsluiten en opnieuw opstarten, kan je wel weer zelf Changen binnen het Yadis programma.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 13:02 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JunkieXP schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:38:
Is er een mogelijkheid om yaDIS te laten Outputten naar 720P? Nu vallen Cruciale Delen van het Beeld erbuiten zodat het Navigeren wat minder is.
Nee, dat is niet mogelijk... de Dune rendert zijn hele menu (inclusief YaDIS dus) sowieso in 1080p, om het vervolgens te schalen naar de ingestelde resolutie.

Jij lijkt last te hebben van overscan, ik zie niet helemaal hoe dat met de resolutie te maken heeft...
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:52:

Ik heb sinds een paar dagen de Dune HD Smart D1, en ben daar tot nu toe best wel tevreden over. Maar ik heb wel een vraag.
Als ik een film, of serie afspeel, als de film of de aflevering klaar is, gaat de speler niet terug naar het menu, maar speelt de volgende film of afleverig af.
Dit wil ik echter niet, ik wil gewoon dat na 1 gespeelde film/aflevering de Dune terugspringt naar het menu, zodat ik zelf kan kiezen wat ik wil gaan zien.

Kan dit, en zo ja, hoe?
Er zit verschil tussen een bestand starten met de ENTER-knop of met de Play-knop. En zo niet dan kun je dat ergens in de setup instellen. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Xander op 01-11-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Xander schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:26:
[...]

Nee, dat is niet mogelijk... de Dune rendert zijn hele menu (inclusief YaDIS dus) sowieso in 1080p, om het vervolgens te schalen naar de ingestelde resolutie.

Jij lijkt last te hebben van overscan, ik zie niet helemaal hoe dat met de resolutie te maken heeft...

[...]

Er zit verschil tussen een bestand starten met de ENTER-knop of met de Play-knop. En zo niet dan kun je dat ergens in de setup instellen. :)
Het hele menu ziet er verder goed uit, valt precies binnen te kaders (ingesteld op 720P of 1080P maakt niet uit voor de weergave van het Menu), zodra ik echter in de yaDIS mappen speur vallen deze zichtbaar buiten de grenzen van mijn HD Ready (720P) scherm, wat kan ik hieraan doen zodat mijn Dune / TV dit binnen de Perken Scaled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
YaDIS zit inderdaad iets dichter bij de rand dan het standaard menu van de Dune. Sommige 3rd party templates zijn daar nog veel erger mee dan de standaard Origins trouwens.

Ik denk dat je het in de instellingen van je TV moet zoeken. Als ik pixelmapping uitzet zit het ook op mijn 1080p-scherm wel erg dicht bij de randjes, met pixelmapping aan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:52:

Kan dit, en zo ja, hoe?
Ik weet niet precies uit mijn hoofd waar de instelling zit maar het heeft met afspeellijsten te maken. Deze instelling moet je wijzigen.

Een HD-Ready (720P) heeft vaak geen pixelmapping en vaak een behoorlijke overscan die ook niet in te stellen is. Op mijn PixelPerfect 1080P heb ik het probleem niet. Ik kan me goed voorstellen dat op een oudere 720P dit probleem wel aanwezig is. Ik had namelijk ook het probleem dat bij Windows de taaklijst vrijwel geheel wegviel door de overscan

[ Voor 18% gewijzigd door Athome op 01-11-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 09:49
marcus_tw schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:07:
[...]

die 4 mb, stond aangeven om te veranderen ;( . De nieuwe versie draait prima nu. :)
Ik heb geen uninstall gedaan, enige wat ik voor de zekerheid had gedaan is Transmision gestopt, maar dat doet de install ook automatisch volgens mij.

instelingen blijven behouden en ook torrens blijven doorlopen.
Ik heb proberen te updaten zonder eerst de oude versie te verwijderen (maar wel Transmission uitgezet)... dat werkt dus niet bij mij. Alle settings waren verloren (ssh en telnet password was weg). Transmission client was geupdate maar zag oude torrents niet, en ook de password beveiliging was weg. Na een aantal keer uninstallen en weer installen van de oude versie (0.4.2) werkte het weer en had hij zijn oude instellingen weer terug (inc oude torrents). Ik hou het dus nog even bij 0.4.2 :X

[ Voor 24% gewijzigd door Dezorian op 01-11-2011 19:40 . Reden: Verkeerde quote :-| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Onze Samsung tv tikt wanneer we via de dune zitten te kijken. Dit komt uit de speakers. Weet niet of het komt door de laatste update of dat het de dune zelf is. Herkennen jullie dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Arunia schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:38:
Onze Samsung tv tikt wanneer we via de dune zitten te kijken. Dit komt uit de speakers. Weet niet of het komt door de laatste update of dat het de dune zelf is. Herkennen jullie dit probleem?
3 weken geleden was er iemand met een soortgelijk probleem, misschien dat je daar nog iets nuttigs vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nice, thanks. Ik heb die net gedaan. Eens kijken of dat het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Kennelijk kan je de resolutie van de Dune HD ook exact instellen op 1366x768, waardoor mijn 32LC51 de Menu's wel goed toont.

Het Beeld wordt dan echter zo Flets, dat de kijk ervaring er minder op wordt, zou willen dat ik dit voor mijn Menu en Filmweergave afhankelijk van elkaar in kon stellen, zou het beste van 2 werelden betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje radiostilte kom ik nu weer terug in dit topic vanwege het volgende:

Mijn prime 3.0 is bedraad aangesloten op mijn modem, Fritzbox 7340. De fritz gebruik ik als NAS, hierop zit een HDD van 2 gig aangesloten. Verder heb ik nog een desktop en laptop W7.
Het lukt mij tot nu toe niet om via smb de nas te benaderen.
Maar via UPnP ging het verder prima. Tot maandag jl. Ik had de HDD even losgekoppeld van de fritz en aan mijn desktop gehangen om wat nieuwe muziek en films erop te gooien. Vervolgens weer aan de fritz gehangen.
Wat zie ik vervolgens op de Dune: onder SMB staat FritzNas en ik kan de inhoud van de HDD lezen en afspelen. Ook de net gekopieerde bestanden.

Daarna de Dune, computer en laptop uitgezet. Dune weer aan en zie onder SMB niks. Onder UPnP wel, maar alleen de oude content, dus niet de nieuwe gecopieerde muziek. Ik begrijp niet wat er nu aan de hand is. Iemand een idee?

Kan het ook te maken hebben met dat de apparaten niet allemaal in de workgroup zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Wat is er aan de hand als je dune smart d1 gaat haperen bij een blueray van 50gb? Het lijkt eerst prima te gaan maar zodra er wat actie in een film komt gaat het framerate ontzettend omlaag en valt het geluid weg. Lijkt aan de bandbreedte te liggen maar het is gewoon gigabit lan. Welke instelling moet ik wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

via smb? upnp? nfs?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb dit even terug ook gehad, maar toen bleek dat mijn server nutteloos stond te laden (kan nog steeds niet erachter komen wat hij nu precies aan het doen is geweest. Waarschijnlijk het balanceren van de data op de schijf of images maken van bepaalde shares.

Denk zelf dat je het daar in moet zoeken.

Ikzelf heb ook een 1Gbit netwerk, de server staat qua CPU op dat moment uit z'n neus te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Wat er standaard staat als je een nieuwe netwerk toegang aanmaakt :) In ieder geval met naam en password (ik weet dat bij 1 van die 3 dat niet hoeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Malt007 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:59:
[...]

Wat er standaard staat als je een nieuwe netwerk toegang aanmaakt :) In ieder geval met naam en password (ik weet dat bij 1 van die 3 dat niet hoeft...)
Dat zal dan smb zijn vermoed ik. Ik zelf heb NFS gebruikt omdat smb veel lagere doorvoersnelheid geeft ondanks gigabit.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
wontcachme schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:32:
[...]

Dat zal dan smb zijn vermoed ik. Ik zelf heb NFS gebruikt omdat smb veel lagere doorvoersnelheid geeft ondanks gigabit.
Wat is het verschil eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Malt007 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:49:
[...]

Geen idee. Denk bijna alles want het zijn verschillende protocollen. Over het algemeen is smb makkelijker te gebruiken maar NFS is vaak sneller qua streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Malt007 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:49:
[...]

De snelheid vaak. Doe met beide protocollen eens een leestest op een groot bestand, dan wordt het verschil misschien duidelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik ga het vanavond gelijk proberen.

Dacht altijd dat het aan mijn server lag dat ik geen 50gb bd's kon afspelen. Deze had nogal een beperking op het gebied van lezen/schrijven. Dus net een forse upgrade gedaan (4x wd black 1tb in raid 0, en ssd voor windows 7 64bit) en dan nog gehaper :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

thefox154 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:02:
[...]

Ik heb het ook gehad met niet ondersteunde bestandsformaten. Bijv. .img files. Als je deze extract gaat het wel goed.
Misschien denk je te moeilijk :) als je .img hernoemt naar .iso wat namelijk al jaren kan pakt de dune het ook klakkeloos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Als ik overschakel of NFS en ik klik de netwerktoegang aan loopt de dune vast. Staat nergens dat hij aan het connecten is alleen rechtsonder verschijnt een stilstaande balk met een blokje erin. Dat betekend dus een harde reboot elke keer. Beetje lastig zo om uit te vogelen hoe ik mijn 50gb blueraytjes vloeiend aant werk krijg. Misschien maar gewoon accepten dat die 50gb versies het nooit gaan doen.

Hebben andere mensen het wel goed werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Uiteraard, 50GB Blu-Rays werken hier prima.

Maar wat voor leessnelheden haal je nu met SMB dan? Die had je natuurlijk al wel kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Malt007 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:51:
Ik ga het vanavond gelijk proberen.

Dacht altijd dat het aan mijn server lag dat ik geen 50gb bd's kon afspelen. Deze had nogal een beperking op het gebied van lezen/schrijven. Dus net een forse upgrade gedaan (4x wd black 1tb in raid 0, en ssd voor windows 7 64bit) en dan nog gehaper :-)
4x 1TB in RAID 0??? Pas je op dat er geen 1 kapot gaat ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Tylen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:00:
[...]

4x 1TB in RAID 0??? Pas je op dat er geen 1 kapot gaat ;)
Hmm misschien heb ik het verkeerd gezegd, 3x TB in raid 0 met 1 in standby? Ik heb 1 partitie van 1,8TB dus er blijft vrij weinig over van de 4TB :-) Maar wel snel en veilig. In de benchmarktest haal ik bij de meeste bestandformaten lees- en schrijfsnelheden van >275mb/s.

Hoe kan ik die snelheden in SMB opmeten of laten weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Dezorian schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:38:
[...]

Ik heb proberen te updaten zonder eerst de oude versie te verwijderen (maar wel Transmission uitgezet)... dat werkt dus niet bij mij. Alle settings waren verloren (ssh en telnet password was weg). Transmission client was geupdate maar zag oude torrents niet, en ook de password beveiliging was weg. Na een aantal keer uninstallen en weer installen van de oude versie (0.4.2) werkte het weer en had hij zijn oude instellingen weer terug (inc oude torrents). Ik hou het dus nog even bij 0.4.2 :X
Ah balen, misschien kan je niet in 1 keer upgraden naar de laatste, anders kan ik niet verklaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Malt007 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:56:
[...]

Hmm misschien heb ik het verkeerd gezegd, 3x TB in raid 0 met 1 in standby? Ik heb 1 partitie van 1,8TB dus er blijft vrij weinig over van de 4TB :-) Maar wel snel en veilig. In de benchmarktest haal ik bij de meeste bestandformaten lees- en schrijfsnelheden van >275mb/s.
Met 4x 1TB in RAID0 krijg je een partitie van 4TB, met 3x 1TB in RAID0 krijg je een partitie van 3TB. Het klinkt meer alsof je RAID5 met een hot-spare gebruikt nu?
Hoe kan ik die snelheden in SMB opmeten of laten weergeven?
Druk eens op de INFO-knop als je op een bestand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Xander schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:16:
[...]

Met 4x 1TB in RAID0 krijg je een partitie van 4TB, met 3x 1TB in RAID0 krijg je een partitie van 3TB. Het klinkt meer alsof je RAID5 met een hot-spare gebruikt nu?

[...]

Druk eens op de INFO-knop als je op een bestand staat.
Ik heb 4x 1TB. 1 daarvan staat standby en van de overige 3 wordt 2/3 gebruikt. Op deze manier zou ik zowel de snelheid (mirror?) hebben en 100% veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien je Windows gebruikt zou ik gewoon SMB blijven gebruiken. Zeker met jouw PC config zou het geen enkel probleem moeten zijn om de 100 mbit poort van de Dune volledig te benutten. Dus moet het afspelen van Blu-ray ook geen enkel probleem zijn.

Wanneer je op een film bestand (op het netwerk) staat in je Dune, drukt dan een op de knop info. Je krijgt dan de mogelijkheid om een leestest te doen. Geef deze bevindingen eens door.
Als je netwerk goed voor elkaar is, zou hier snelheden constant tussen 10 en 12 MB/s moeten kunnen halen.

Kom je niet aan deze snelheden (wat te verwachten is, gezien je Blu-Ray problemen), dan heb je problemen met of je netwerk (router/switch of bekabeling) of je netwerkinstellingen van Windows 7. En dan voornamelijk de instellingen voor het delen.

Heb je toevallig ook de mogelijkheid om te streamen vanaf een Windows XP machine? Windows XP is makkelijker te benaderen dan Windows 7
Heb je toevallig de mogelijkheid om je PC en de Dune in dezelfde ruimte zetten en deze samen op 1 switch te plaatsen en deze switch aansluiten op je router (voor je DHCP). Je heb dan de verbinding zo kort mogelijk gehouden. Eigenlijk het liefst zonder je router en dan met statische ip-adressen gaan werken. Ik heb daar met de Dune geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Bedankt voor je zinvolle reactie! Ik ga het dit weekend testen allemaal, maar om te beginnen eerst maar eens die info knop gebruiken.

Voordat ik HDD opstelling had gebruikte ik gewoon 2 wat oudere 1TB schijven en windows server (2003?). Toen had ik ook al problemen met BD's van 50gb. Ik schreef dit toen toe aan de server omdat deze nogal wat beperkingen had. Maar na de huge upgrade is het nog steeds gaar dus. Overigens ligt er wel een hoogwaardige, nieuwe cat6 kabel en heb een dure draytek router die uitstekend presteerd.

Maar dit is koffiedik kijken vanaf kantoor, eerst maar eens kijken wat de doorvoer snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Malt007 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:25:
[...]

Ik heb 4x 1TB. 1 daarvan staat standby en van de overige 3 wordt 2/3 gebruikt. Op deze manier zou ik zowel de snelheid (mirror?) hebben en 100% veiligheid.
Juist. Dat heet RAID5, geen RAID0. ;)
Athome schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:05:
Wanneer je op een film bestand (op het netwerk) staat in je Dune, drukt dan een op de knop info. Je krijgt dan de mogelijkheid om een leestest te doen. Geef deze bevindingen eens door.
Als je netwerk goed voor elkaar is, zou hier snelheden constant tussen 10 en 12 MB/s moeten kunnen halen.
Dat is geloof ik wel erg optimistisch over SMB op een Dune dan? Ik geloof niet dat ik ooit readtests met SMB boven de 8 à 9MB/s heb zien komen. Met NFS is het 11 à 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

je kan beter NFS configureren dan SMB inderdaad. krijg je hogere lees snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor, 10 MB/s over SMB is geen enkel probleem. (windows server). Ik doe een leestest nog wel eens en zie regelmatig de 12 MB/s aantikken.
Ook het kopieren vanaf Windows Server naar Dune (commando vanaf Dune) gaat met gemiddeld 8-9 MB/s.

Om deze reden zie ik dan ook niet waarom je moeilijk moet gaan doen om NFS software op je Windows te draaien, terwijl SMB geen belemmering geeft voor streamen

[ Voor 24% gewijzigd door Athome op 05-11-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Is SMB het Protocol dat bij de standaard Windows Bestandsdeling gebruikt word? Somehow krijg ik namelijk ook niet Vlekkeloos gestreamed vanaf mijn Quad Core Win7 bak. Mijn linux PIII streamt dezelfde Files echter Vlekkeloos.

Ik ben nooit aan NFS begonnen omdat mijn D1 2TB Intern heeft, maar sommige Windows machines lijken 't zwaar te hebben, terwijl ze het makkelijk aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dan eerder het idee dat het aan Windows 7 ligt dan aan het SMB protocol.
Ik maak zelf gebruik van Windows Home Server versie 1. Deze is gebaseerd op Server 2003 wat weer een XP-achtig OS is.
Er zijn enorm veel problemen om het sharen/streamen vanaf een Windows 7 config mogelijk te maken. Vanaf een XP config lees ik erg weinig problemen.

Dit is dan ook de reden dat ik het advies gaf (in een eerdere post), om het eens vanaf een XP machine te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Op de download site van YaDis zie ik dat versie 2.1.3 te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nerdwebber schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:30:
Op de download site van YaDis zie ik dat versie 2.1.3 te downloaden is.
http://www.mediafire.com/?lccp44d6d5p5fq1
2.1.3
- Fixed the issue with image resolution since a change on TMDB side

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik lees hier meerdere problemen qua snelheid met SMB in combinatie met Windows7 maar ik zelf heb er hier geen problemen mee gehad. Gemiddeld heb ik een snelheid van pak weg 10 tot 11 MByte maar wel had ik laatst 1 keer iets heel vreemds en onverklaarbaars.

Toen ik een film wilde gaan kijken en via de Netwerkbrowser op de Dune naar mijn pc wilde gaan vond ie helemaal niets meer via SMB. Herstart gedaan van zowel pc als Dune en zelfs de router gereset maar niets en dacht ik van ach ja dan maar de dag erna verder kijken waar het aan kan liggen.

Half uurtje erna dacht ik van toch nog eens even snel kijken en tot mijn verbazing niks meer aan de hand en mijn netwerkgroep en pc stond er weer als vanouds. Tot op heden verder dit probleem niet meer gehad en het blijft mij een raadsel wat dit nu was want niets is er veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het enige grote nadeel van het BD gedeelte in de 3.0 is dat de bd updates te weinig komen. Ze zouden dat los van elkaar moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Athome schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:58:
Nee hoor, 10 MB/s over SMB is geen enkel probleem. (windows server). Ik doe een leestest nog wel eens en zie regelmatig de 12 MB/s aantikken.
Roel1966 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:04:
Ik lees hier meerdere problemen qua snelheid met SMB in combinatie met Windows7 maar ik zelf heb er hier geen problemen mee gehad. Gemiddeld heb ik een snelheid van pak weg 10 tot 11 MByte maar wel had ik laatst 1 keer iets heel vreemds en onverklaarbaars.
Is dat dan met "Fast SMB access" enabled?

Daarmee haal ik idd ook hogere snelheden, maar mijn Dune raadt het me af om die setting aan te zetten en ik heb ook al ondervonden waarom: Met die setting aan heb ik soms korte hikjes in HD audiostreams. De setting uit geeft wel een vloeiende Blu-Ray playback, zelfs over SMB, maar de leessnelheden blijven dan bij zo'n 8MB/s steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fast SMB is inderdaad Enabled. Ik gebruik deze instelling al vanaf het begin (nu 1,5 jaar) en alles werkt helemaal smooth. Geen hick-ups, niks. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een mediaspeler geweest als over deze Dune.
Ik gebruik Fast SMB ook op mijn Dune Lite. Ook daar geen enkel probleem. Ook daar alles smooth en haal daarmee leessnelheden van ongeveer 7-9 MB/s

Ik speel amper Blu-Rays, vrijwel alleen maar MKV met DTS of DTS-MA, laatste maanden voornamelijk met DTS-MA. Bij de lage bitrate MKV's wel last van lip-sync (net als veel anderen) maar ook die MKV's gebruik ik weinig

[ Voor 3% gewijzigd door Athome op 06-11-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eruit klappen van YADIS (hier een Dune Duo) gevolg door een restart, is hier blijkbaar te verhelpen door in de instellingen van Yadis: Display the scrolbar uit te vinken.
Zij die dit probleem ook tegenkomen, gelieve even te melden of het ook voor jullie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:59:
Het eruit klappen van YADIS (hier een Dune Duo) gevolg door een restart, is hier blijkbaar te verhelpen door in de instellingen van Yadis: Display the scrolbar uit te vinken.
Zij die dit probleem ook tegenkomen, gelieve even te melden of het ook voor jullie werkt.
bedankt voor de tip, heb dit probleem ook al een tijdje. Ik heb de optie in Yadis uitgevinkt.

Ik laat je weten als dit bij mij ook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
martijn24 schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:35:
[...]

bedankt voor de tip, heb dit probleem ook al een tijdje. Ik heb de optie in Yadis uitgevinkt.

Ik laat je weten als dit bij mij ook werkt!
edit : net weer eruit geklapt, voor mij helaas werkt deze tip niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 22:02
Wat is op dit moment het koopadvies t.a.v een dune speler. Interesse gaat uit naar een D1! Komen er binnenkort nog nieuwe spelers van dune uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Laatst online: 22-09 18:05
Als yaDIS crashed is dat vaak omdat je een incompatibele template gebruikt in combinatie met de firmware op je speler. Gebruik dus de laatste firmware (110606_1315 in dit geval) met yaDIS 2.1.3. Voordat je yaDIS opnieuw installeert, gooi dan eerst je template folder en de 'dune interface location' weg. Installeer het opnieuw en genereer de interface opnieuw. Wellicht helpt dat.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Misschien is het volgende al aan bod gekomen maar dat heb ik dan gemist.

Ik laat de D1 eigenlijk altijd op standby staan.
Is dit verstandig of kan ik 'm beter uitzetten als hij niet gebruikt wordt ? Levensduur van de speler zowel als de interne HDD doel ik dan op, ik ben me bewust van het feit dat er ook stroom wordt verbruikt in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Als je de speler verder nergens voor nodig hebt (torrents downloaden / NAS) dan zou ik er zeker voor kiezen om hem uit te zetten. Als je hem wel voor zoiets gebruikt... tja, dan heb je weinig keus he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Xander schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:29:
Als je de speler verder nergens voor nodig hebt (torrents downloaden / NAS) dan zou ik er zeker voor kiezen om hem uit te zetten. Als je hem wel voor zoiets gebruikt... tja, dan heb je weinig keus he? :P
Even voor de Beeldvorming, volgens mij bedoeld hij de Standby Modus waarbij ook Opties als Torrents en NAS zijn uitgeschakeld. Je hebt een Uit en een Standby Modus op de Dune. Voor mijn gevoel zet ik al mijn Apparaten altijd volledig uit. Sterker nog, ik heb een Power Switch die ik omzet zodra mijn Mediageweld uit staat zodat geen van m'n Apparaten op Standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week heb ik de Dune hd duo in huis, een prachtig toestel dat eigenlijk alles afspeeld.
Wanneer je een film bekijkt op de interne harde schijf en deze film dan stopzet, krijg ik ongeveer 5
seconden een zwart beeld alvorens de player weer overschakeld naar de laatst gekozen menu.
Kan het zijn dat er iets verkeerd ingesteld is?
Weet hier iemand raad?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
mir4dor schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:33:
Misschien is het volgende al aan bod gekomen maar dat heb ik dan gemist.

Ik laat de D1 eigenlijk altijd op standby staan.
Is dit verstandig of kan ik 'm beter uitzetten als hij niet gebruikt wordt ? Levensduur van de speler zowel als de interne HDD doel ik dan op, ik ben me bewust van het feit dat er ook stroom wordt verbruikt in standby.
standby en aan verbruikt bijna evenveel stroom. Natuurlijk is de levensduur langer als je hem helemaal uitzet dus met de power knop switch achterop.

Ik heb hem altijd aanstaan 24/7 ( me eigen risico) doe dit al half jaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 08:37
martijn24 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:34:
[...]

standby en aan verbruikt bijna evenveel stroom. Natuurlijk is de levensduur langer als je hem helemaal uitzet dus met de power knop switch achterop.

Ik heb hem altijd aanstaan 24/7 ( me eigen risico) doe dit al half jaar zo.
Volgens mij ligt dit aan de type standby dat in het menu is gekozen.
Als mijn Dune Max in standby staat, duurt het ongeveer een minuut voordat ik hem kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bezig deze eens te testen, http://www.htforum.nl/yab...186.msg2051856#msg2051856

Is nog volop in ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
mutsje schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:23:
je kan beter NFS configureren dan SMB inderdaad. krijg je hogere lees snelheid.
Als ik de info knop gebruik om de snelheden te testen dan zit er weinig verschil in snelheid tussen SMB en NFS. Allebei rond de 9 a 10 MB/s. Alleen als ik een bluray image van 48 gig afspeel via SMB dan heb ik een hakkelend beeld en dts geluid kan ik helemaal vergeten. De eerste 5 seconden gaat goed. Speel ik de film af via NFS is het beeld vloeiend en geluid valt niet weg. Ook als ik het beeld vooruitspoel en ineens op play druk heb ik meteen goed beeld en geluid. Instelling is NFS via tcp, zo uit mijn hoofd. Via udp werkt het ook niet lekker. Synology nas DS508 en gigabit switch (Netgear)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
Gebeurd het ook als je een andere film pakt. Ik heb namelijk een popcorn hour a-200 en ook zo af en toe happerende films. Exact hetzelfde als jou! Maar bij mij speelt hij eenvoudige divxjes ook niet af. Ik stream vanaf een synology ds211. Zou het iets zijn met de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
Binnetie schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:08:
Gebeurd het ook als je een andere film pakt. Ik heb namelijk een popcorn hour a-200 en ook zo af en toe happerende films. Exact hetzelfde als jou! Maar bij mij speelt hij eenvoudige divxjes ook niet af. Ik stream vanaf een synology ds211. Zou het iets zijn met de nas?
Haperen de films ook als je NFS insteld of is dat niet mogelijk op de ds211? Heb je ook eventueel de laatste DSM firmware op de nas staan.
Bij mij werkt het goed met NFS en tcp ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zit nog steeds te dubben of ik terug ga met de Dune Prime 3 of dat ik dat niet doe.

Hij haperd bij een klein beetje stof op de schijf al. Dit iig bij BD-schijfjes.
Daarnaast heb ik een model met een fluitende drive. Op zich met een beetje aardig volume hebben we er niet zo'n last van, maar soms kan dat niet of in rustige scenes.

Heeft iemand van jullie al eens garantie geclaimed omtrend dit probleem (die laatste dus)?
En wat is hier de uitkomst van geweest?

Ik ga ze vandaag wel even mailen om te kijken of ze hem uberhaupt aan gaan nemen voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
mike123 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:19:
[...]

Haperen de films ook als je NFS insteld of is dat niet mogelijk op de ds211? Heb je ook eventueel de laatste DSM firmware op de nas staan.
Bij mij werkt het goed met NFS en tcp ingesteld.
Dat zal ik even testen. Ik heb ze nu als SMB ingesteld. Ergens in het Popcorn topic las ik juist dat je SMB moest instellen want dat zou wat sneller werken.
Ik heb de laatste firmware ginstallereerd op de DSM.

Toch zit ik stiekum een beetje te lonken naar een Dune mediapspeler. Ik vind het handig als ik dingen via een webinterface kan configureren. Dat doe ik ook met bijv. mijn satellietontvanger. De Popcorn Hour A-200 ondersteund dit amper. Ook verwacht ik niet heel veel verbetering wanneer ik NFS instel (dit heb ik in het verleden ook al eens gehad). Het gekke is dat ik een tijdje alles kan afspelen en zo op een avond bokt ie en werkt geen enkel bestand meer. Aan de netwerkkabel ligt het niet want als ik de laptop eraan hangen en files kopieer van en naar de NAS dan gaat dit met 25 MB/s. Snelheid genoeg.

[ Voor 36% gewijzigd door Binnetie op 09-11-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMB = Windows ; Wikipedia: SMB (netwerkprotocol)
Dus als je bron een Windows apparaat is (PC, Laptop, Windows Home Server....), is deze aan te raden

NFS= Linux ; Wikipedia: Network File System
Is je bron een Linux apparraat (PC, NAS (Synology,Qnap....)

BV: Hier een Synology DS1010 (Linux) als bron, naar Dune Duo (Linux) met NFS, mits de goede instellingen gemaakt loopt dat als een speer.

BV: Windows Seven x64 PC, naar Dune Max met SMB, eenmaal ingesteld als behoort, is dit dus de keuze voor een bron met Windows als OS.
Pagina: 1 ... 37 ... 72 Laatste