Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 13:33
Wat ik wel op mpcclub lees maar hier op tweakers eigenlijk weinig over lees is hoe vinden jullie de geluidskwaliteit van de Dune D1 ? Met de popcorn C200 was eigenlijk het geluid op alle films wel gelijk van niveau maar met de Dune merk ik toch wel dat ik veel moet bij sturen en soms de TV een stuk harder moet zetten om bijvoorbeeld een film verstaanbaar te krijgen

In de Audio setup heb ik diverse instellingen geprobeerd "ongelimiteerd, volume regeling op db ingesteld zodat je kan regelen tussen bv +10db en -10db" Maar toch merk ik dat geluid een stuk doffer en zachter is. Misschien dat het via bitstream niet het geval is maar dat kan ik nu niet testen omdat ik even geen receiver heb. Maar wat zijn jullie ervaringen?

Voor de rest ben ik zeer tevreden, een happy Dune gebruiker ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 04-10-2011 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe deze avond een test met Yadis op een nieuwe harde schijf in de Dune Duo, dewelke door de dune zelf is geformatteerd in ext2(3).
Laat nog horen of het stabiel werkt t.o.v Yadis op de Synology,

Update: Ook op deze manier klapt Yadis er regelmatig uit, denk dat het Yadis verhaal hier nu wel over is, ga op zoek naar een alternatief.
Verder werkt de Dune als een zonnetje, zonde dus om iets Buggy als Yadis de pret te laten verknallen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 18:00
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:33:
Ik doe deze avond een test met Yadis op een nieuwe harde schijf in de Dune Duo, dewelke door de dune zelf is geformatteerd in ext2(3).
Laat nog horen of het stabiel werkt t.o.v Yadis op de Synology,

Update: Ook op deze manier klapt Yadis er regelmatig uit, denk dat het Yadis verhaal hier nu wel over is, ga op zoek naar een alternatief.
Verder werkt de Dune als een zonnetje, zonde dus om iets Buggy als Yadis de pret te laten verknallen.
Probeer Zappiti maar eens.
Ik gebruik deze interface al vanaf het begin en vindt e.e.a zeer gebruiksvriendelijk.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:28
sinds gisteren heb ik een Dune Smart D1, icm met Yadis. Dit werkt goed, maar ik heb een vraag over Yadis. Kan ik, als ik een filmkaart in beeld heb, eenvoudig naar de volgende filmkaart 'zappen'? Dus niet eerst terug naar alle thumbnails, en dan de volgende selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 20:29
Geen idee, ga vanavond thuis eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
charleychui schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 06:32:
[...]

Ik gebruik deze interface al vanaf het begin en vindt e.e.a zeer gebruiksvriendelijk.
Iemand nog toevallig tips voor meer icon skins voor de Zappiti?
Maak nu zelf gebruik van de Xzener's Fanart Collection wat ook mooie setjes bevat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
107mb schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:52:
sinds gisteren heb ik een Dune Smart D1, icm met Yadis. Dit werkt goed, maar ik heb een vraag over Yadis. Kan ik, als ik een filmkaart in beeld heb, eenvoudig naar de volgende filmkaart 'zappen'? Dus niet eerst terug naar alle thumbnails, en dan de volgende selecteren.
Dat zal niet lukken, wat je feitelijk aan het doen bent is door folder browsen op je dune en voor iedere film kaart is een aparte folder gemaakt waar je in zit als je de filmkaart bekijkt. Je zal dus weer uit deze folder moeten om naar de andere te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 06:32:
[...]

Deze doet het goed, best tevreden over, nadeel is de trage overdracht van pc naar Nas, maar het werkt achteraf naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mabili schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 02:36:
Wat ik wel op mpcclub lees maar hier op tweakers eigenlijk weinig over lees is hoe vinden jullie de geluidskwaliteit van de Dune D1 ? Met de popcorn C200 was eigenlijk het geluid op alle films wel gelijk van niveau maar met de Dune merk ik toch wel dat ik veel moet bij sturen en soms de TV een stuk harder moet zetten om bijvoorbeeld een film verstaanbaar te krijgen

In de Audio setup heb ik diverse instellingen geprobeerd "ongelimiteerd, volume regeling op db ingesteld zodat je kan regelen tussen bv +10db en -10db" Maar toch merk ik dat geluid een stuk doffer en zachter is. Misschien dat het via bitstream niet het geval is maar dat kan ik nu niet testen omdat ik even geen receiver heb. Maar wat zijn jullie ervaringen?

Voor de rest ben ik zeer tevreden, een happy Dune gebruiker ;)
Herkenbaar. Het zal voor een groot deel te maken hebben hoe de films geripd zijn, maar ook ik heb regelmatig dat ik de D1/receiver een stuk harder of zachter moet zetten. Dit verschil is soms echt enorm.

Wat me daarnaast nog best stoort aan de D1 is dat je de afstandsbediening enorm goed gericht moet houden om het te laten werken. Een beetje te hoog of te scheef "mikken" en het werkt al niet. Ik heb onlangs afscheid genomen van mijn Harmony, maar die had in ieder geval veel meer 'zendkracht' dan de AB van de Dune.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

Zelf in het bezit van een HDI Dune Lite sinds een maandje ofzo. En heb lekker lopen klooien met yadis en dune_folder.txt. Ik wil eigenlijk volledig grafisch browsen met dat ding, dus ben aardig bezig geweest om overal afbeeldingen voor te maken om het mogelijk te maken. Resultaat (16 screenshots) kan je hier zien: Dune Screenshots

[ Voor 5% gewijzigd door Dizzy op 06-10-2011 21:15 ]

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@PaT geen iphone of ipad ter beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Neefdave schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:53:
@PaT geen iphone of ipad ter beschikking?
niet gaan vloeken he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Dizzy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:15:
Zelf in het bezit van een HDI Dune Lite sinds een maandje ofzo. En heb lekker lopen klooien met yadis en dune_folder.txt. Ik wil eigenlijk volledig grafisch browsen met dat ding, dus ben aardig bezig geweest om overal afbeeldingen voor te maken om het mogelijk te maken. Resultaat (16 screenshots) kan je hier zien: Dune Screenshots
Heb je jouw muziek collectie volledig manueel er in gezet? Mocht je het via een andere weg rin gezet hebben graaaag bijkomende info! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
107mb schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:52:
Nog geen knop kunnen vinden hiervoor.
4S in bestelling staan dan :p ?

Ik heb met yadis alleen een klein probleem bij mijn series, soms kan die het bestand niet vinden terwijl alle de link en alle informatie gewoon klopt. Iemand met zelfde ervaringen? Verder echt een top apparaat, verbonden met ds211+ nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

2 keer raden en ik help je ook nog een beetje... Windows Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Ekfad schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:32:
[...]

Heb je jouw muziek collectie volledig manueel er in gezet? Mocht je het via een andere weg rin gezet hebben graaaag bijkomende info! ;)
Ja, de muziek collectie heb ik volledig met het handje gedaan, en gaf ook best wel wat uitdaging omdat alles in icon view is. Zodra je dan een muziek cd opent zie je al je mp3's ook in icon view. Dus ik wilde mijn diepste niveau als normale dir listing hebben. maar omdat ik eerst artiest selecteer, dan categorie, dan de cd, en dan pas de mp3's heb, gaf dit een uitdaging om dit met een enkele dune_folder.txt op te lossen. UIteindelijk wel gelukt door de eerste drie niveau's vast te leggen, en de rest op listing te zetten (4e niveau bij mij).

Ander probleem waren de covers die ik had, de dune speler resized niet automatisch, dus ik heb pak en beet 2500 jpg's lopen converteren naar 300x300 (wat perfect werkt icm mijn dune_folder.txt). Daarnaast heb ik alle afbeeldingen voor de categorieën en artiest-selectie zelf gemaakt.

Al met al zit er denk ik wel ruim 30 a 40 uur in om het helemaal perfect geregeld te krijgen.

Inhoud dune_folder.txt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
use_icon_view=yes
icon_path=folder.jpg
paint_path_box=no
paint_help_line=no
system_files=*.jpg,*.nfo,*.txt,*.sfv,*.aai,*.m3u
caption_font_size=small
num_cols=5
num_rows=2

direct_children.use_icon_view=yes
direct_children.icon_path=folder.jpg
direct_children.caption_font_size=small
direct_children.system_files=*.jpg,*.nfo,*.txt,*.sfv,*.aai,*.m3u
direct_children.paint_path_box=no
direct_children.paint_help_line=no
direct_children.num_cols=5
direct_children.num_rows=2

level2_children.use_icon_view=yes
level2_children.icon_path=folder.jpg
level2_children.caption_font_size=small
level2_children.system_files=*.jpg,*.nfo,*.txt,*.sfv,*.aai,*.m3u
level2_children.paint_path_box=no
level2_children.paint_help_line=no
level2_children.num_cols=5
level2_children.num_rows=2

all_children.use_icon_view=no
all_children.icon_path=dune_folder.jpg
all_children.caption_font_size=small
all_children.system_files=*.jpg,*.nfo,*.txt,*.sfv,*.aai,*.m3u
all_children.paint_path_box=yes
all_children.paint_help_line=yes

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:28
Dizzy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:15:
Het lijkt mij vreselijk verwarrend om films in te delen op bronsoort (DVD, BR, etc).
als je speciefiek op een film zoekt, moet je altijd weten wat de bron is... lijkt mij verwarrend, maar ook totaal nutteloos. Ik heb ook alle soorten en formaten, en als ik iets wil zien boeit het mij niet of ik dan 1080p kijk of 480p.

Wat is jouw redenatie?

[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 07-10-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Eigenlijk heel simpel, de DVD categorie zijn DVD-ISO's met menu structuur e.d. en dit is voornamelijk bij de muziek collectie zo ingeregeld. Terwijl de bluray map eigenlijk alleen maar mkv's heeft. Zodoende dat ik hier onderscheid in maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Ik heb sinds kort een Dune HDmax, maar het wil me maar niet lukken om via het hoofdscherm een link naar Yadis te krijgen, Ik heb de Yadis werkmap op mijn nas staan. Kan iemand me hiermee helpen?

het moet toch vrij simpel zijn, het lukt me wel naar de NAS te linken, het lukt me vervolgens alleen niet om naar een map op de NAS te linken.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar Yadis( in jou geval op de Nas) met de verkenner van de Dune, klik op Pop UP Menu, kies voor toevoegen aan Favorieten.

http://dune-hd.com/online...guring-new-network-folder

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Dat was inderdaad gelukt, maar ik bedoelde in het start scherm (bij bronnen) of is dit niet mogelijk?

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb pas mijn Smart D1 binnen van iBOOD.Ik probeerde een Half-SBS film te kijken op mijn Samsung 3D tv, met sub/idx als subtitle. Maar de subs worden niet geladen. Srt subs laadt hij wel gewoon, maar dat is natuurlijk niet leesbaar met een Half-SBS video. Graag wil ik gewoon subtitles bij me 3D films, weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Want ik dacht dat de Dune wel sub/idx ondersteunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chef_v_leeuwen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:40:
Dat was inderdaad gelukt, maar ik bedoelde in het start scherm (bij bronnen) of is dit niet mogelijk?
Ik ben bang dat het niet mogelijk. Bronnen zijn applicaties die in de firmware van de Dune zelf zitten. Yadis is gewoon een verwijzing naar een map net als een verwijzing naar een filmmap zou kunnen zijn. Daarom is het een favoriet.
Het is ook mogelijk om de interface van de Dune zo in te stellen dat de favorieten en bronnen in een scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Okee bedankt voor je reactie, Het is in het hoofdscherm wel mogelijk een netwerklink te maken, daarom hoopte ik dat ik ook meteen naar Yadis door kon linken, helaas,

ik ga je tip zo meteen even proberen, thanks

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Gister spontaan bij Homeland S01E01 ( HDTV 720p DD5 1 x264-HDxT) 3x een reboot van mijn D1, gestreamed vanaf een DS211+. Vreemde is dat ik de dag er voor gewoon een film van 2 uur zonder problemen heb kunnen kijken. Kan dit aan het videobestand liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Deef_K op 10-10-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Laatst online: 22-09 18:05
Dat kan echt overal aan liggen, waaronder dat specifieke bestand. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad, maar hou het in de gaten en kijk onder welke omstandigheden het voorkomt (als dat al gebeurd).

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Mja wazig, net was ik in mijn menu aan het bladeren en het zelfde euvel. Krijg de dune dan ook niet meer aan. Alleen dmv de knop aan de achterkant. Ga dit even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 09:49
Voor diegene die het nog niet wisten. Hier is een handleiding voor het installeren van een set aan Linux utilities voor op je Dune. Onder andere beschikbaar:

- Transmission daemon 2.13 bittorrent client (inc webclient!) -> eindelijk kan je torrents downloaden zonder je dune te hoeven aanzetten.
- Midnight Commander 4.7.0.10 (Norton Commander kloon)
- Aria2 1.10.8 (Multi-protocol & multi-source download utility operated in command-line. It supports HTTP/HTTPS, FTP, BitTorrent and Metalink)
en nog veel meer.

Installatiehandleiding: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26280
In de thread kun je ook zien dat er al veel mensen plezier van hebben. Belangrijk! Je moet system storage (usb-stick) geïnstalleerd hebben!

Ik heb em zelf nog niet geinstalleerd, maar ga meteen doen als ik thuiskom :-) geinstalleerd en met 0 Linux kennis moest ik even ploeteren maar het werkt!

Toevoeging van de handleiding (voor dummies want dat ben ik ook :) ):
  1. Als je system storage hebt aangesloten (Dune Smart D1/H1: USB stick onder de HDD) moet je hem eerst formatteren (bij sources -> druk op info, format). Daarna initialiseren als system storage (Setup -> Miscellaneous -> System Storage)
  2. Kopieer de inhoud van de zip-files (2 zips) van MPCClub naar een map op je HDD
  3. Start het bestandje dune_service_ltu_install vanuit je Dune
  4. Maak ergens op je HDD (bij voorkeur in de root) een mapje 'transmission' aan (case sensitive!)
  5. Maak een telnet connectie met je pc of mac (ssh werkt dan nog niet) naar je dune (telnet 192.160.x.x)
  6. Tik in: vi /ltu/configure
  7. Verander van de volgende items de waardes naar: START_SSH=1 , START_TRANSMISSION=1 , SAVE_PWD=1. Dit doe je door met je cursor naar de waarde te gaan, druk op 'r' en dan '1'. Druk dan op 'ZZ' om op te slaan en VI af te sluiten.
  8. Herstart nu je Dune
  9. Nu kun je met SSH je dune in: ssh root@192.168.x.x , log in met een leeg password
  10. Verander je password door 'passwd' in te tikken
  11. Je bent nu veilig en kunt met transmission werken door naar de dune-ip bijv 192.168.x.x:9091 te gaan.
Succes!

[ Voor 44% gewijzigd door Dezorian op 12-10-2011 16:08 . Reden: Kleine aanpassingen in handleiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 10:12
Ben sinds vrijdag in het bezit van een Dune HD Smart B1 en vind het een prachtige machine en moet m nog helemaal ontdekken, daarom super gaaf dit forum: :9~

Nu gebeurd er iets raars. Als ik een film kijk op mijn televisie zonder mijn AV processor aan te zetten (Ik kijk dan even zonder geluid) dan hoor ik over de speakers van mijn televisie soms angstaanjagende kraken en ploffen. (film streamt vanaf mijn NAS of aangesloten USB stick, bij beide doet het fenomeen zich voor)

instellingen en aansluitingen:

HDMI aangesloten op Panasonic Plasma
HDMI geluid: UIT
optisch aangesloten op een Proceed AVP
Original Bitsream

.
Er zou mijn inziens helemaal geen geluid uit de tv speaker moeten komen daar de HDMI zo ingesteld is in de player dat er alleen beeld doorheen mag gaan.

Heeft iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing?

Groet Stan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:54
ik had ook iets soort gelijks.
ik heb de h1 via hdmi in mijn tv gestoken (Sony w5500) en krijg het geluid via mijn versterker door uit mijn speakers.
ik had eerst hdmi cec aanstaan maar toen ik dat had veranderd had ik er geen last meer van.
misschien dat het voor jou ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
@Stokmeister

THX. echter ik begrijp niet precies wat je bedoeld. denk jij dat ik in de instellingen van de Dune iets moet wijzigen?

Mijn Proceed Audio Video Processor is wat ouder en kan geen HDMI handelen. vandaar dat mijn Dune rechtstreeks in mijn Panasonic TV gaat met HMDI geluid UIT.

het geluid gaat via de optische uitgang van de Dune naar mijn optical IN van de proceed.

als je het zo heb ingesteld mag er toch eigenlijk helemaal geen geluid naar de TV gaan??

(wat is HDMI cec???)

dank voor je reactie tot zover

Stan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:54
in de instellingen van de dune kun je hdmi cec aan en uit zetten, hdmi cec zou er voor moeten zorgen dat apparaten die via hdmi met elkaar verbonden zijn samen kunnen werken en elkaar moeten herkennen alleen in de praktijk werkt dit niet altijd even goed.
het werkt wel wanneer de apparaten van het zelfde merk zijn.

je hebt dan vast geen hdmi aansluiting op je PAVP. anders had je kunnen proberen om hem daar mee aan te sluiten via hdmi. ik had er namelijk ook geen last van toen ik de dune rechtstreeks op mijn versterker had aangesloten.

wat bij mij werkt is dus gewoon de dune in de tv via hdmi en hdmi cec op de dune uit, het geluid gaat dan via de versterker door naar mijn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Dank voor je snelle antwoord.

Ik ga het testen. Volgende week ga ik een nieuwe voortrap proberen, een Classe
die kan wel HDMI handelen, kijken wat er dan gebeurd.

Ik heb dus twee tests te doen!

Ik houd jullie van beide testen op de hoogte, maar uitslag kan even duren. :). (ivm met beschikbaarheid Classe.

Dank voor de hulp, SUPER !

Stan. . :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Heb de HDMI cec gezien en deze stond al uit. Als je m aan wilt zetten dan krijg je een waarschuwing dat zulks niet de beste instelling is.

Resume: de instelling stond dus al op uit.

Klacht blijft. Daar ligt het dus in mijn situatie niet aan :(

Kan pas later testen met de nieuwe voorverst incl HDMI

Keep you informed !!

Stan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hmm, ik zelf heb de tv via hdmi aangesloten en mijn Marantz met optisch aangesloten aan de Dune HD maar ik heb via de tv dan evenzogoed geluid ook al stuurt ie het uit naar de versterker. Wanneer ik het geluid op de tv dan op mute zet dan hoor ik verder in elk geval niets via de tv.

Wat CEC betreft is dit niet helemaal een standaard omdat namelijk elke fabrikant er een eigen invulling aan mag geven en het daardoor niet altijd even compatibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Ik heb zojuist een instelling veranderd: instellingen> video> bewerken > DVI uitvoer op JA gezet.

Je krijgt wel wat waarschuwingen enzo maar ik heb geen geluid ( bij mij tikken en kraken) meernvanuit de tv.
Geluid via de optical link naar de amp. Doet het zonder probleem.

Omslachtige oplossing wellicht en ben er dan ook niet helemaal happy mee. Misschien moeten we allemaal, mits je ook dezelfde klacht hebt, Dune op de hoogte stellen van deze bug. Ik heb al gemaild naar Duitsland.

Moet nog testen met volledige HDMI incl geluid. Wacht op nieuwe amp.

Groet. Stan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:11:
Ik heb pas mijn Smart D1 binnen van iBOOD.Ik probeerde een Half-SBS film te kijken op mijn Samsung 3D tv, met sub/idx als subtitle. Maar de subs worden niet geladen. Srt subs laadt hij wel gewoon, maar dat is natuurlijk niet leesbaar met een Half-SBS video. Graag wil ik gewoon subtitles bij me 3D films, weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Want ik dacht dat de Dune wel sub/idx ondersteunde.
Weet iemand hoe dit kan? sub/idx krijg ik niet afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stanevo6 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:38:
Ik heb zojuist een instelling veranderd: instellingen> video> bewerken > DVI uitvoer op JA gezet.

Je krijgt wel wat waarschuwingen enzo maar ik heb geen geluid ( bij mij tikken en kraken) meernvanuit de tv.
Geluid via de optical link naar de amp. Doet het zonder probleem.

Omslachtige oplossing wellicht en ben er dan ook niet helemaal happy mee. Misschien moeten we allemaal, mits je ook dezelfde klacht hebt, Dune op de hoogte stellen van deze bug. Ik heb al gemaild naar Duitsland.

Moet nog testen met volledige HDMI incl geluid. Wacht op nieuwe amp.

Groet. Stan.
Wat veroorzaakt dit probleem eigenlijk.
- De Dune
- De HDMI kabel
- De TV
- Of misschien wel een combinatie van bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Ik heb gewisseld van HDMI kabel. Probleem bleef.
Mijn tv is denk ik niet de boosdoener, die ontvangt gewoon geluid via de HDMI en kan er niks mee.
Combinatie lijkt me dan uitgesloten

Had hiervoor een Panasonic blueray speler op dezelfde manier aangesloten, nooit problemen.
Sinds de Dune is er dit probleem.

Met de instelling verandering zoals hierboven omschreven geen problemen meer. Al verdiend het niet de schoonheidsprijs :)

Ik ben van mening dat wanneer je bij welke speler dan ook in een wilekeurig menu je HDMI zo insteld dat deze geen geluid door mag geven ( dus eigenlijk een dvi functie moet gaan vervullen) hij dit dan ook niet mag doen.

(Heb je een tv puur als monitor ( zonder speakers en tuner bijv.) dan kom je nooit achter dit probleem)

Voor de rest zeer tevreden met de Dune hoor

Stan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Ik heb een HD max, maar hier blijft het geluid keurig uit als ik het uizet in de instellingen, misschien een stomme vraag, heb je de nieuwste firmware erop gezet?

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
@ Chef.

geen stomme vraag :) yepper, de nieuwste software staat erop.

Version "110606_1315_

Stan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Dezorian schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:07:
Voor diegene die het nog niet wisten. Hier is een handleiding voor het installeren van een set aan Linux utilities voor op je Dune. Onder andere beschikbaar:

- Transmission daemon 2.13 bittorrent client (inc webclient!) -> eindelijk kan je torrents downloaden zonder je dune te hoeven aanzetten.
- Midnight Commander 4.7.0.10 (Norton Commander kloon)
- Aria2 1.10.8 (Multi-protocol & multi-source download utility operated in command-line. It supports HTTP/HTTPS, FTP, BitTorrent and Metalink)
en nog veel meer.

Installatiehandleiding: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26280
In de thread kun je ook zien dat er al veel mensen plezier van hebben. Belangrijk! Je moet system storage (usb-stick) geïnstalleerd hebben!

Ik heb em zelf nog niet geinstalleerd, maar ga meteen doen als ik thuiskom :-) geinstalleerd en met 0 Linux kennis moest ik even ploeteren maar het werkt!

Toevoeging van de handleiding (voor dummies want dat ben ik ook :) ):
  1. Als je system storage hebt aangesloten (Dune Smart D1/H1: USB stick onder de HDD) moet je hem eerst formatteren (bij sources -> druk op info, format). Daarna initialiseren als system storage (Setup -> Miscellaneous -> System Storage)
  2. Kopieer de inhoud van de zip-files (2 zips) van MPCClub naar een map op je HDD
  3. Start het bestandje dune_service_ltu_install vanuit je Dune
  4. Maak ergens op je HDD (bij voorkeur in de root) een mapje 'transmission' aan (case sensitive!)
  5. Maak een telnet connectie met je pc of mac (ssh werkt dan nog niet) naar je dune (telnet 192.160.x.x)
  6. Tik in: vi /ltu/configure
  7. Verander van de volgende items de waardes naar: START_SSH=1 , START_TRANSMISSION=1 , SAVE_PWD=1. Dit doe je door met je cursor naar de waarde te gaan, druk op 'r' en dan '1'. Druk dan op 'ZZ' om op te slaan en VI af te sluiten.
  8. Herstart nu je Dune
  9. Nu kun je met SSH je dune in: ssh root@192.168.x.x , log in met een leeg password
  10. Verander je password door 'passwd' in te tikken
  11. Je bent nu veilig en kunt met transmission werken door naar de dune-ip bijv 192.168.x.x:9091 te gaan.
Succes!
Thanks! :)

Voor je dummy handleiding! Ik ben nu aan het testen. Tot nog toe gaan de dowloads veel sneller dan in de orginele torrent client. Super. Werkt erg handig, mooie web layout, gewoon het downloaden direct starten. De complete downloads worden in aparte map gezet.
1 nadeel is dat je op de dune niet de voortgang ziet,

kleine toevoeging op je handleiding:

-telnetten kan met http://www.chiark.greenen...atham/putty/download.html
- kies voor ' telnet' en tik in "root" nadat je een telnet verbinding hebt gemaakt (na stap 4)
-druk op 'Z' 'Z' met Capslock aan.

het password heb ik niet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik draaide voorheen met xp en ben overgestapt naar W7, mijn mappen met films en muziek had ik gedeeld in xp en die kon ik altijd zonder problemen benaderen op mijn smart D1.
Nu heb ik de mappen ook gedeeld in W7 en de [url]http:///www.hdsupplies.nl/nl/helpdesk/dune-windows7-bestandsdeling/[/url] gevolgd en share manager 1.2. met succes beëindigd, maar toch kan ik mijn pc niet vinden in mijn netwerkverkenner zowel smb en upnp,
Welke instelling mis ik?

(opgelost, was een nieuwe w7 met eset die alles blokkeerde 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door pawarana op 13-10-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Hallo tweakers.

Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in Mediaspelers, en kwam o.a. deze Dune HD Max tegen.
Wat me aanspreekt is dat hij een ingebouwde BluRay speler heeft, waarmee je dus niet alleen retail BR's kan spelen, maar (als ik het goed lees) ook retail DVD's, CD's, en gebrande DVD's met allerhande media erop kan afspelen.
Verder kan er een sata-300 HDD in, ook erg fijn.
Alleen ben ik niet zo technisch op dit gebied, dus heb ik toch nog wat vragen.

Wat ik graag wil weten is dit:
- welke HDD kan er het beste in? Ik lees hier enkele modellen. Ik kwam via MPC Club bij een Samsung Harddisk 3.5" 2TB, SATA300, 5400rpm, HD204UI uit. (Het schijnt dat dat snel genoeg is voor een mediaspeler, en dat 5400rpm minder warm wordt dan een 7200rpm, en minder geluid maakt?)

- wat voor WiFi usb adapter kan ik hierbij combineren, om via WiFi wat dingetjes te kunnen streamen, zoals youtube bijvoorbeeld (eenvoudige dingen vanaf het internet, grote bestanden gaan op de HDD)
Er worden enkele chipsets genoemd op de compatibility page, maar wat is nou de "beste". Ik ben even uitgegaan van de logica "hoe hoger het nummer, hoe nieuwer, dus hoe sneller", ook al weet ik niet of dat zo is, en deze gevonden als kandidaat. Zit ik goed?

- kan ik via wifi torrents downloaden op de Dune (zodat mn PC dat niet hoeft te doen)?

- ik las in de TS wat over systeemgeheugen in de vorm van een usb stickje, of via partitie op de HDD. Ik weet niet of de Max een intern usb poortje heeft, maar ik wil de externe usb poorten vrij houden voor andere devices zoals externe hdd's en een eventuele wifi adapter. Maakt het wat uit of je een stick of een partitie gebruikt?
(als ik dit goed begrepen heb, heeft de Max "flash memory storage" ingebouwd, maar dat is denk ik wat anders dan systeemgeheugen?)

Excuus als er misschien domme vragen tussen zitten, ik heb hier en daar uiteraard al wat antwoorden gevonden, maar aangezien ik een leek ben, zoek ik graag nog een second opinion / bevestiging. Merci!

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 17:02
ik maak zelf gebruik van yadis voor de filmcollectie op mijn dune, en in de OP zag ik dit plaatje, en dat is eigenlijk mooier dan hoe yadis er standaard uit ziet. iemand die me kan vertellen wat ik moet doen om yadis zo te tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pimjai schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:27:
ik maak zelf gebruik van yadis voor de filmcollectie op mijn dune, en in de OP zag ik dit plaatje, en dat is eigenlijk mooier dan hoe yadis er standaard uit ziet. iemand die me kan vertellen wat ik moet doen om yadis zo te tweaken?
Dat is toch 'gewoon' Yadis, maar dan met een andere achtergrond ingesteld in de Dune instellingen? (dus op het apparaat zelf?) Dat grijze kan je in ieder geval zo instellen op je Dune (1 van de gekleurde knoppen geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
Dezorian schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:07:

Heb jij ook de nieuwe al geïnstalleerd?

handig:
Zelfs mobiel is transmission goed te benaderen!
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/255/photo3y.png :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
PaT schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:06:
[...]

Dat is toch 'gewoon' Yadis, maar dan met een andere achtergrond ingesteld in de Dune instellingen? (dus op het apparaat zelf?) Dat grijze kan je in ieder geval zo instellen op je Dune (1 van de gekleurde knoppen geloof ik).
nee, bij mij ziet yadis er zo uit, dus een blauwe achtergrond met films, dat is zoals yadis het standaard doet. maar zoals ik het hier zie heb je gewoon die dvd covers waar normaal een lijst folders staat, en zie je dus ook nog de folder tree en die widget, dat vind ik persoonlijk mooier, maar ik krijg het niet voor elkaar. heb op de dune zelf in elk geval geen instelling hiervoor gevonden. kan het eraan liggen dat ik de goedkoopste versie heb, dus de 53D lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb dat gewoon met yaDIS gemaakt, maar daarna in de hoofdmap waar de films in staan de dune_folder.txt handmatig naar het volgende aangepast:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
background_order=before_all
use_icon_view=yes
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=yes
paint_icon_selection_box=yes
paint_content_box_background=yes
content_box_x=64
content_box_y=225
content_box_height=800
content_box_width=1750
num_cols=6
num_rows=2

Zodoende hou ik de standaard Dune layout en achtergrond (wel zo consistent). Verder vond ik het niet zo mooi dat het filmhoesje waar de cursor op staat groter wordt weergegeven dan de rest, dus heb ik in de template het zo ingesteld dat ze allemaal altijd groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
zo wil ik het hebben ja, bedankt. ziet er een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Heren Dames Tweakers, nog even over het HDMI audio verhaal, dit is het antwoord van Dune Support:

Hello,
We know that in some cases "HDMI audio off"" feature is not working
like it should. Unfornutely we have no TVs in our lab which have this
problem and can not reproduce it. HDMI audio off feature does not
provided by the standard and in some cases our own solution isn't
working properly on all available hardware. Please provide maximum
detailed information about the content. When the problem is taking
place and when not? Which kind of video and audio files have this
problem?

dus ze kennen het probleem maar weten niet waar het vandaan komt. ik zal in hun opdracht verdere tests uitvoeren en dan houd ik jullie op de hoogte van hun antwoord/oplossing.

gr Stan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Update: enkele vragen weten te achterhalen:
Sjeng_ schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:13:
Hallo tweakers.

Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in Mediaspelers, en kwam o.a. deze Dune HD Max tegen.
Wat me aanspreekt is dat hij een ingebouwde BluRay speler heeft, waarmee je dus niet alleen retail BR's kan spelen, maar (als ik het goed lees) ook retail DVD's, CD's, en gebrande DVD's met allerhande media erop kan afspelen.
Verder kan er een sata-300 HDD in, ook erg fijn.
Alleen ben ik niet zo technisch op dit gebied, dus heb ik toch nog wat vragen.

Wat ik graag wil weten is dit:
- welke HDD kan er het beste in? Ik lees hier enkele modellen. Ik kwam via MPC Club bij een Samsung Harddisk 3.5" 2TB, SATA300, 5400rpm, HD204UI uit. (Het schijnt dat dat snel genoeg is voor een mediaspeler, en dat 5400rpm minder warm wordt dan een 7200rpm, en minder geluid maakt?)
Deze wordt het ook.
- wat voor WiFi usb adapter kan ik hierbij combineren, om via WiFi wat dingetjes te kunnen streamen, zoals youtube bijvoorbeeld (eenvoudige dingen vanaf het internet, grote bestanden gaan op de HDD)
Er worden enkele chipsets genoemd op de compatibility page, maar wat is nou de "beste". Ik ben even uitgegaan van de logica "hoe hoger het nummer, hoe nieuwer, dus hoe sneller", ook al weet ik niet of dat zo is, en deze gevonden als kandidaat. Zit ik goed?
Ik denk dat ik de Dune HD Air ga bestellen, om zeker te zijn van compatibility.
- kan ik via wifi torrents downloaden op de Dune (zodat mn PC dat niet hoeft te doen)?
van de fabrikanten site: BitTorrent: use built-in BitTorrent client to download files from P2P networks. Ik neem aan dat de PC dan dus niet aan hoeft.
- ik las in de TS wat over systeemgeheugen in de vorm van een usb stickje, of via partitie op de HDD. Ik weet niet of de Max een intern usb poortje heeft, maar ik wil de externe usb poorten vrij houden voor andere devices zoals externe hdd's en een eventuele wifi adapter. Maakt het wat uit of je een stick of een partitie gebruikt?
(als ik dit goed begrepen heb, heeft de Max "flash memory storage" ingebouwd, maar dat is denk ik wat anders dan systeemgeheugen?)
Alleen deze vraag heb ik nog niet kunnen achterhalen. Iemand een idee? Merci!

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Sjeng_ schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:26:
Alleen deze vraag heb ik nog niet kunnen achterhalen. Iemand een idee? Merci!
Je kan er gewoon een sd-kaartje van bv 2 GB in stoppen en daar je systeemgeheugen op configureren, althans zo heb ik het gedaan bij mijn Dune HD H1 en dat werkt verder prima. Zo heb je dus nog alle usb slots vrij maar alleen dan niet je sdcard slot, alhoewel ik er vanuit ga dat de meesten toch zelden met sdkaart zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 20:24
Roel1966 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:45:
[...]

Je kan er gewoon een sd-kaartje van bv 2 GB in stoppen en daar je systeemgeheugen op configureren, althans zo heb ik het gedaan bij mijn Dune HD H1 en dat werkt verder prima. Zo heb je dus nog alle usb slots vrij maar alleen dan niet je sdcard slot, alhoewel ik er vanuit ga dat de meesten toch zelden met sdkaart zullen werken.
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:10:
[afbeelding]
A 4GB USB thumb drive installed. As long as the thumb drive does not have any excess bulk it should fit without issue.
In de H1 zit die poort ook trouwens, op dezelfde plek. Met een beetje friemelen krijg je er een stickje in door het klepje van de hotswap-bay. zonder het apparaat open te schroeven.

[ Voor 35% gewijzigd door Xander op 16-10-2011 18:16 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Bedankt! net wat ik zocht ;)
JorisS schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:22:
Nee, dat kom op dit moment nog niet. Dune kan alleen overweg met HTTP-streams.

Er is een wat omslachtige workaround:
1) Download (bijvoorbeeld) GemistDownloader van www.helpdeskweb.nl op je compu/laptop;
2) Download daarmee de aflevering op uitzendinggemist die je wilt zien
(let even op format, niet alles gaat goed, mp4 wel)
3) Bekijk de gedownloade aflevering op je Dune.

Bovenstaande is mij te veel werk (ik kan ook terugkijken met iTV van KPN)

Waarschijnlijk worden de mogelijkheden beter als HDi een nieuwe webkit-browser en flash in de firmware gaat bakken. Nog geen idee wanneer, maar je leest her en der "snel". Betrekkelijk genoeg natuurlijk
Kan dit inmiddels wel? Vind er nergens wat over terug...

[ Voor 66% gewijzigd door Sjeng_ op 17-10-2011 09:46 ]

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

excuus. kan weg.

[ Voor 97% gewijzigd door Sjeng_ op 17-10-2011 09:45 . Reden: double post. ]

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
marcus_tw schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 03:14:
[...]

Heb jij ook de nieuwe al geïnstalleerd?

handig:
Zelfs mobiel is transmission goed te benaderen!
Werkt goed hè :) ?

Nee ik heb em niet geupdate, ik kwam er later achter dat er een nieuwe versie bestaat, en heb geen zin om hem te updaten 'for the sake of it'. Ik ben nog geen problemen tegen gekomen dus updaten hoeft voor mij niet.

Hou er btw rekening mee dat als je de Transmission webclient naar buiten toe beschikbaar maakt (heb ik gedaan) dat je dan wel ff een password op je webclient moet zetten. Dit kan je doen met telnet in het config bestand van Transmission, rcp_enabled oid op true zetten en dan een password instellen. Anders kan heel de wereld torrent files starten en verwijderen bij je. Verder heb ik ook een password ingesteld op de SSH port want je weet maar nooit...

Ik gebruik trouwens voor mijn iPhone iControlBits om de voortgang van m'n torrents te bekijken. Maar het werkt ook goed via de webclient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

OK, ik heb ook weer wat moois... Ik zat game of thrones te kijken. Daar was de bitrate 23,95 fps, dus ik dacht, laat ik hem daar eens op zetten. De aflevering liep namelijk niet zo lekker.

Doe ik dat, krijg ik vervolgens de melding dat mijn tv die modus niet ondersteunt (Sony 40Z5500), maar met een zwart scherm als gevolg. Nu krijg ik dus als de dune opstart het dune logo te zien, maar daarna dus een mooi zwart scherm. Via het schermpje van de D1 kan ik wel naar de video setup pagina gaan, maar daarna krijg ik dus geen info meer. Ik weet dus niet hoeveel stappen ik naar beneden moet doen om hem bijv weer terug te zetten op 1080p 60fps en ik heb ook geen flauw benul welke menu's ik daarna nog door moet klikken.

Het lijkt me zodra ik op "setup" sta, 2 klikken naar beneden, enter, dan 1 stap naar beneden, enter, back, 1 druk naar beneden en dan op hoop van zegen.

Kan iemand mij hierbij helpen of desnoods uitleggen hoe ik de D1 reset naar factory default?

Grmbl... zoiets gebeurt natuurlijk net als je in een toffe serie zit! :(

Laat maar, ik heb hem alweer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je kunt, als de Dune in het hoofdscherm staat (als je hem net opgestart hebt dus), de video-output ook wijzigen door op de "Mode" knop en vervolgens op een toets tussen 1 en 5 te drukken. Dan krijg je één van deze uitvoermodes:

1. Composite/Component, PAL
2. Composite/Component, NTSC
3. HDMI, 480i, 60 Hz
4. HDMI, 720p, 60 Hz
5. HDMI, 1080i, 60 Hz

Daar zit altijd wel een werkende tussen, waarna je via het setup-scherm weer de mode die je echt wilt hebben kunt kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Laatst online: 23:14

Ma®tin

Hallo

De 'MODE' knop bovenaan de afstandsbediening brengt je in een keer bij de video setup.
Vervolgens kun je met de cijfertoetsen de verschillende resoluties/refresrates kiezen.
Standaard is '0' geselecteerd, dus probeer eens op 1 te drukken, 5 seconden wachten en als dat niks uithaalt ga je verder met 2 enz.

Edit; wat Xander zei dus. :)
Alleen zien bij mij de verschillende resoluties/refreshrates er wel anders uit, en gaan ze van 0 tm 5.

[ Voor 18% gewijzigd door Ma®tin op 17-10-2011 22:28 ]

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
Ja super handig!

Upgraden heb ik later gedaan, ik zag jou post in MPC, ging wel gemakkelijk overigens (alle settings bleven behouden )
Ja password in transmission heb ik wel ingesteld. :*)

'Transmission remote gui' is ook wel een fijne applicatie (win), je kan bijvoorbeeld bestanden uitvinken die je toch niet wilt hebben (txt files en samples etc)

iControlBits, mn iPhone is niet gejailbreaked, dus helaas... :)
Dezorian schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:33:
[...]

Ik gebruik trouwens voor mijn iPhone iControlBits om de voortgang van m'n torrents te bekijken. Maar het werkt ook goed via de webclient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Xander schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:25:
Je kunt, als de Dune in het hoofdscherm staat (als je hem net opgestart hebt dus), de video-output ook wijzigen door op de "Mode" knop en vervolgens op een toets tussen 1 en 5 te drukken. Dan krijg je één van deze uitvoermodes:

1. Composite/Component, PAL
2. Composite/Component, NTSC
3. HDMI, 480i, 60 Hz
4. HDMI, 720p, 60 Hz
5. HDMI, 1080i, 60 Hz

Daar zit altijd wel een werkende tussen, waarna je via het setup-scherm weer de mode die je echt wilt hebben kunt kiezen. :)
Ahh handig om te weten voor de toekomst. Had die mode knop wel ingedrukt, maar niet bedacht dat een cijfer erachter e.e.a. zou wijzigen. Nou ja. Het werkt weer en ondertussen ook een ander bestand te pakken voor aflevering 3 van Game of thrones :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
:'(
hmm vandaag wat minder, Dune was niet bereikbaar via netwerk, rebooted, maar ik zie dat na tijdje weer niet bereikbaar is, transmission is volgens mij gecrashed?? jij hier ervaring mee?
ga maar gelijk de 4.7 er opzetten met transmission 2-41 :)

=> inmiddels 2.41 al een tijdje draaien, ook heb nog de config veranderd op 1 puntje:

«Cache-size-mb»: 4 - the maximum amount of disk cache in MB. Do not install more than 4.2 MB of RAM, the small size of the player. (vertaling is niet helemaal lekker)

[ Voor 47% gewijzigd door marcus_tw op 19-10-2011 00:48 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Drobanir schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:48:
Ik heb dat gewoon met yaDIS gemaakt, maar daarna in de hoofdmap waar de films in staan de dune_folder.txt handmatig naar het volgende aangepast:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
background_order=before_all
use_icon_view=yes
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=yes
paint_icon_selection_box=yes
paint_content_box_background=yes
content_box_x=64
content_box_y=225
content_box_height=800
content_box_width=1750
num_cols=6
num_rows=2

Zodoende hou ik de standaard Dune layout en achtergrond (wel zo consistent). Verder vond ik het niet zo mooi dat het filmhoesje waar de cursor op staat groter wordt weergegeven dan de rest, dus heb ik in de template het zo ingesteld dat ze allemaal altijd groot zijn.
Misschien een vreemde vraag?
Maar moet je de dune_folder.txt elke keer handmatig aanpassen nadat je films hebt toegevoegd?

Ik ben namelijk ook bezig met Yadis maar ik merk dat als ik alles heb aangepast en vervolgens enkele dagen later denk ik voeg nog eens wat films toe dan moet ik na dat ik Yadis heb laten exporteren de dune_folder.txt opnieuw aanpassen. Nu los ik dat op door een backup terug te zetten maar mooier zou zijn als Yadis gewoon de aangepaste dune_folder.txt laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
gewoon dune_folder. txt instellen op alleen lezen, dan verandert hij niet meer automatich

[ Voor 55% gewijzigd door pimjai op 19-10-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 13:11

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kan een van jullie een reden bedenken dat m'n Max geen films met .srt meer afspeelt vanuit m'n NAS? Hij speelt wel gewoon hetzelfde filmbestand zonder .srt (rename/delete), of hetzelfde filmbestand plus .srt gekopieerd naar de interne schijf.
Enige wat veranderd is ten opzichte van een volledig werkende situatie is andere schijven in m'n NAS (2TB ipv 1TB), maar ook na de verandering heeft het wel nog even goed gewerkt voor het plotseling weigerde.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@mr.paaJ Op welke manier benader je de NAS? Enkel per SMB en NFS is het mogelijk om gelijktijdig meerdere bestanden te streamen, wat dus ook nodig is voor het afspelen van een film met een externe ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
pimjai schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:19:
gewoon dune_folder. txt instellen op alleen lezen, dan verandert hij niet meer automatich
Dat had ik in het begin ook. Ik had daarom een kopie van diezelfde dune_folder.txt in dezelfde map (filename beginnend met een puntje zodat hij onzichtbaar is in de Dune interface). Als hij dan overschreven werd kon ik hem snel terug zetten. Tegenwoordig wordt hij echter niet meer overschreven als ik nieuwe films toevoeg. Waarom weet ik niet, maar mijn dune_folder.txt is in ieder geval niet read-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
YaDIS maakt de interface eerst lokaal aan in de programmamap, in mijn geval C:\Program Files (x86)\yaDIS\workspace\interface. Daarna synchroniseert hij die met de Dune Interface Location.

Ik weet het niet zeker, maar het zou me niet verbazen als hij het exemplaar in de Program Files map niet iedere keer opnieuw genereert. Misschien heb je die een keer overschreven, waardoor het synchroniseren nu ook geen problemen meer geeft (het bestand in de Dune Interface is dan immers hetzelfde als het bestand lokaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:03
heey mede dune gebruikers,

als ik mn laptop aansluit op de dune d1 met een usb kabel ziet mijn computer deze niet in de verkenner wel bij apparaat beheer. in de dune zit een 2tb samsung schijf mischien dat jullie raad weten. heb alles al gedaan waar ik aan heb gedacht stuurprogramma's verwijderen en controleren of de dune wel opspint en in usb modus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Is die schijf wel geformatteerd met een bestandssysteem dat jouw OS (Windows zo te horen :?) snapt? Zoja, kun je er geen schijfletter aan toekennen in schijfbeheer (Start » Uitvoeren » diskmgmt.msc )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ik zou niet weten hoe hij geformat is , hij zat bij aanschaf al in de dune , hij herkent hem wel in schijfbeheer maar ik kan er niks mee doen gehalve help en eigenschappen. kan het aan mn kabel liggen? ik neem aan van niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
mr.DJ95 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:25:
ik zou niet weten hoe hij geformat is
Nou, ik ook niet.

Maar jij kunt het bekijken door op de Dune op de INFO-knop te drukken als je de HDD geselecteerd hebt. Als het ext2 is kun je het niet zomaar met Windows gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:57:
heey mede dune gebruikers,

als ik mn laptop aansluit op de dune d1 met een usb kabel ziet mijn computer deze niet in de verkenner wel bij apparaat beheer. in de dune zit een 2tb samsung schijf mischien dat jullie raad weten. heb alles al gedaan waar ik aan heb gedacht stuurprogramma's verwijderen en controleren of de dune wel opspint en in usb modus gaat.
Vandaar dat ik een Dune H1 heb gepakt en de harddisk eerst in de pc met NTFS geformatteerd heb zodat ik dat probleem niet heb dat ie vanuit Windows niet bereikbaar is. Dune zelf formatteerd idd zoals eerder geschreven alleen in EXT2 en daar kan Windows niet direct iets mee, of je moet al via omwegen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
dankjewel voor de tips , wat ik nu heb gedaan is met Ext2IFS een drive letter aangemaakt en dan geformatteerd naar ntfs , hij stond inderdaad eerst in ext2 dom dat ik daar niet over na heb gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
marcus_tw schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:50:
iControlBits, mn iPhone is niet gejailbreaked, dus helaas... :)
[...]
Jailbreaken hoeft ook niet, alleen is ie niet meer te download in de AppStore, ik heb em nog net legaal kunnen meepakken :-)

ps (al heb ik mijn iPhone wel gejailbreaked 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
haha, ok ;)

Maar met de nieuwe transmission versie, is de mobile webclient ook verbeterd! (meer opties)
marcus_tw schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:49:

«Cache-size-mb»: 4 - the maximum amount of disk cache in MB. Do not install more than 4.2 MB of RAM, the small size of the player. (vertaling is niet helemaal lekker)
Het lijkt nu goed te gaan, had jij deze instelling aangepast?,

Weet jij/iemand waar die 4,2 MB RAM vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
marcus_tw schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:20:

Het lijkt nu goed te gaan, had jij deze instelling aangepast?,

Weet jij/iemand waar die 4,2 MB RAM vandaan komt?
Ik heb geen id, moet je die ergens voor veranderen dan?

Btw die update heb je gewoon uitgevoerd door eerst een uninstall te doen en daarna de nieuwe versie te installen? Resumed de nieuwe transmission versie de lopende torrents ook gewoon?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Net kalibratie van mijn plasma tv met behulp van de AVS HD 709 disc en mijn HDi Dune Smart D1 uitgevoerd. Helaas stuit ik op het volgende probleem: het luminancelevel van de primaire kleur groen ligt veel te hoog.

De luminance van de primaire kleur rood, groen en blauw moeten respectievelijk 21%, 71% en 8% zijn ten opzichte van de luminance van honderd procent wit (lees punt 8.5)

Nu komen de luminance van rood en blauw zonder kalibratie al aardig in de buurt van deze gewenste waarden (zoals ook zou moeten, finetuning doet dan de rest). Helaas zit de luminance van de kleur groen er compleet naast. In plaats van 71% is het 112% (ja, hoger niveau dan luminance van honderd procent wit 8)7).

Ik heb hier ook nog een HDX-1000 mediaplayer staan als referentie. Deze laat alle drie de kleuren (uiteraard ook zonder kalibratie) netjes in de buurt van de gewenste percentages uitkomen. Opvallend is ook dat met het blote oog 't getoonde groen veel minder van het scherm springt dan 't groen van de HDi).

Is dit een bekend probleem? Heb ik een maandagmorgenmodel? Hoor graag jullie two cents.

[ Voor 1% gewijzigd door mmedia op 20-10-2011 23:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de Smart B1:

Ik wil deze verbinden met zowel mijn avr receiver als met mijn projector.
Kan ik tegelijkertijd het (HD) geluid via HDMI naar de receiver sturen en het beeld naar de projector via component?
Mijn projector heeft namelijk alleen een component ingang, maar ik zou toch ook graag het HD geluid naar mijn receiver sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
mmedia schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:26:
Net kalibratie van mijn plasma tv met behulp van de AVS HD 709 disc en mijn HDi Dune Smart D1 uitgevoerd. Helaas stuit ik op het volgende probleem: het luminancelevel van de primaire kleur groen ligt veel te hoog.
Hoe heb je de HDMI-instellingen in de Dune staan? Gewoon op 8 bit? Geen andere rare dingen gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik geef het op, ik kan mijn probleem niet oplossen.

Mijn dune herstart op willekeurige momenten. Soms herstart deze zelfs 6x achter elkaar.
Dune d1 icm met ds211+ op een gigabit router met cat 6 kabels. Leessnelheid van een bestand 11 Mb,nfs tcp.

Uit het niets komt er soms ook meerdere malen een venster naar voren of ik zeker weet dat ik de dune wil uitschakelen, dit zonder invoer. Wanneer ik op nee druk komt de vraag gewoon terug.

Soms is het zelf zo dat ik de dune niet eens meer aankrijg via de afstandsbediening. Dune beschikt over de laatste firmware. Herinstallatie en fabrieksinstellingen helpen niet. Heb het probleem nu 2 weken aangekeken maar soms is het tijdens een film, soms als ik in een menu zit te bladeren. Word er echt moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Het klinkt net alsof er iemand met een afstandsbediening zit te klieren...

Kan het zijn dat er ergens anders infraroodstraling vandaan komt die voor storing zorgt? Dat kan zelfs een spaarlamp of LCD-scherm zijn in theorie.

Om mijn theorie te testen zou je de IR-ontvanger eens kunnen afplakken (met noet doorzichtige tape ;) ).

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 21-10-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Xander schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:25:
[...]
Hoe heb je de HDMI-instellingen in de Dune staan? Gewoon op 8 bit? Geen andere rare dingen gekozen?
Dit zijn mijn settings:
Setup > Miscellaneous > System:
Blu-ray playback improvents - Disabled
Blu-ray bitstream improvents - Disabled
Setup > Video:
Auto framerate : 24/50/60Hz
Setup > Video > Advanced settings:
HDMI CEC - Disabled
HDMI color depth - 8 bit

[ Voor 5% gewijzigd door mmedia op 21-10-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Neefdave schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:54:

Mijn dune herstart op willekeurige momenten. Soms herstart deze zelfs 6x achter elkaar.
Dune d1 icm met ds211+ op een gigabit router met cat 6 kabels. Leessnelheid van een bestand 11 Mb,nfs tcp.

Uit het niets komt er soms ook meerdere malen een venster naar voren of ik zeker weet dat ik de dune wil uitschakelen, dit zonder invoer. Wanneer ik op nee druk komt de vraag gewoon terug.

Soms is het zelf zo dat ik de dune niet eens meer aankrijg via de afstandsbediening. Dune beschikt over de laatste firmware. Herinstallatie en fabrieksinstellingen helpen niet. Heb het probleem nu 2 weken aangekeken maar soms is het tijdens een film, soms als ik in een menu zit te bladeren. Word er echt moedeloos van.
Het klinkt misschien heel simpel maar heb je al eens de batterijen uit de afstandsbediening gehaald en gekeken wat ie dan doet ? Kan mij best voorstellen dat er een knopje is blijven hangen van de afstandsbediening en je daardoor dat soort dingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Batterij uit afstandsbediening gehaald maar dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:54:

Ik had dit probleem ook met mn net 1 dag oude Dune Max...
Heb toen een RMA aangevraagd en winkel heeft speler terug gestuurd naar de fabrikant.
Als je het mij vraagt en gezien de symptomen die je beschrijft denk ik dat ie overleden is.

Bij mij gebeurde het in het begin af en toe, later op de dag steeds vaker en savonds bleef ie toen herstarten. ;(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 19:18 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06
Beste mede forummers,

Sinds twee dagen heb ik Dune Smart D1. Prachtig apparaat, werkt prima, speelt alles, kortom helemaal tevreden. Nu probeer ik Yadis te installeren, wat ogenschijnlijk allemaal prima gaat maar ik krijg het maar niet functioneel omdat ik constant de melding krijg

openen van URL is mislukt

url:storage_uuid://disk_part2_76daa495daa452e3....moviex/moviex.mkv

Ik zoek al twee dagen naar een oplossing en kan het maar niet vinden...

Even kort de geschiedenis wat ik heb gedaan;

-Uitpgepakt en HD intern ingebouwd
-aangesloten op router via ethernet
-Middels een tooltje van de dune site de HD gepartitioneerd in resp 2G en 1998G
-Middels EXT2FSD de 2e partitie naar NTFS omgezet om zo ook de USB slave op windows 7 te kunnen gebruiken
-Yadis 2.1.2 geinstalleerd
-Yadis dune interface lokatie ingesteld
-Yadis filmmap ingesteld

Yadis gaat prima, artwork binnengehaald, exporteren, start prima op de dune (behalve dat de letters in het artwork wat afgebroken worden aan de onderkant maar dat zal wel een instelling zijn) en alles lijkt prima. Echter bij het afspelen dus de bovenstaande foutmelding.

Ik heb van alles geprobeerd maar helaas... Het enige wat ik vind is dat in de handleiding hier en daar van yadis gesproken word over //dune/pad/pad en niet over uuid//etc etc.

Of soms een ip adres...

Wie weet het????

Bedankt!

Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
JimmyNL schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:23:
Beste mede forummers,

Sinds twee dagen heb ik Dune Smart D1. Prachtig apparaat, werkt prima, speelt alles, kortom helemaal tevreden. Nu probeer ik Yadis te installeren, wat ogenschijnlijk allemaal prima gaat maar ik krijg het maar niet functioneel omdat ik constant de melding krijg

Even kort de geschiedenis wat ik heb gedaan;

-Uitpgepakt en HD intern ingebouwd
-aangesloten op router via ethernet
-Middels een tooltje van de dune site de HD gepartitioneerd in resp 2G en 1998G
-Middels EXT2FSD de 2e partitie naar NTFS omgezet om zo ook de USB slave op windows 7 te kunnen gebruiken
-Yadis 2.1.2 geinstalleerd
-Yadis dune interface lokatie ingesteld
-Yadis filmmap ingesteld

Yadis gaat prima, artwork binnengehaald, exporteren, start prima op de dune (behalve dat de letters in het artwork wat afgebroken worden aan de onderkant maar dat zal wel een instelling zijn) en alles lijkt prima. Echter bij het afspelen dus de bovenstaande foutmelding.

Ik heb van alles geprobeerd maar helaas... Het enige wat ik vind is dat in de handleiding hier en daar van yadis gesproken word over //dune/pad/pad en niet over uuid//etc etc.

Of soms een ip adres...

Wie weet het????

Bedankt!

Jim
Voor zover ik heb kunnen lezen werkt dat EXT2FSD niet optimaal binnen Windows7 en heb ik het op een andere manier opgelost om de harddisk zichtbaar te maken en dus ook Yadis werkende te krijgen. Het beste kan je je harddisk even weer uitbouwen en aan een vrijje s-ata poort hangen in je pc en dan als ntfs formatteren. Vervolgens weer terugplaatsen in de Dune en dan omzeil je een heleboel toestanden want de Dune kan ( mits je de laatste firmware gebruikt ) gewoon ook ntfs lezen en schrijven, alleen dus niet in ntfs formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JimmyNL schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:23:

Die URL is fout. Je moet
code:
1
storage_name://disk_part2_76daa495daa452e3....moviex/moviex.mkv

of
code:
1
storage_uuid://76daa495daa452e3....moviex/moviex.mkv

hebben.

Uiteraard zijn beide URL's niet compleet, er mist een stuk van de UUID op de plaats van die puntjes.

Even aanpassen in de YaDIS setup dus. :)
- "media_url" can now contain not just relative paths, but also absolute
paths point to files on the same drive or other locally attached
drives (helpful for working with media collections stored on several
drives). Syntax:
- "media_url = /{path-to-file}". Refers to the file with absolute
path "{path-to-file}" on the same drive.
- Example:
- "media_url = /VIDEO/Dir1/file.avi"
- "media_url = storage_name://{name}/{path-to-file}". Refers to the
file with absolute path "{path-to-file}" on the drive with the
storage name "{name}"; here, storage name is the same as used for
FTP/SMB access from network (automatically generated default name
such as "usb_storage_UUID", or explicitly assigned custom name --
see below).
- Example:
- "media_url = storage_name://MYHDD/VIDEO/Dir1/file.avi"
- "media_url = storage_label://{label}/{path-to-file}". Refers to the file
with absolute path "{path-to-file}" on the drive with the volume
label "{label}". (Volume label can seen in Information dialog for
the drive.)
- Example:
- "media_url = storage_label://My HDD/VIDEO/Dir1/file.avi"
- "media_url = storage_uuid://{uuid}/{path-to-file}". Refers to the
file with absolute path "{path-to-file}" on the drive with the
UUID "{uuid}". (UUID can seen in Information dialog for the drive.)
- Example:
- "media_url = storage_uuid://0123456789abcdef012345/VIDEO/Dir1/file.avi"
- Note: referencing files on other network drives is not yet
supported.

[ Voor 58% gewijzigd door Xander op 23-10-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
Dezorian schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:59:
[...]

Ik heb geen id, moet je die ergens voor veranderen dan?

Btw die update heb je gewoon uitgevoerd door eerst een uninstall te doen en daarna de nieuwe versie te installen? Resumed de nieuwe transmission versie de lopende torrents ook gewoon?

Tnx
die 4 mb, stond aangeven om te veranderen ;( . De nieuwe versie draait prima nu. :)
Ik heb geen uninstall gedaan, enige wat ik voor de zekerheid had gedaan is Transmision gestopt, maar dat doet de install ook automatisch volgens mij.

instelingen blijven behouden en ook torrens blijven doorlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door marcus_tw op 23-10-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Bedankt voor de hulp maar yadis genereert die url toch zelf?
Ik geef aan in yadis:

interface locatie
\\DUNE\hard_disk_part2_76daa495daa452e3\Movies\yaDIS

films;
folder
\\DUNE\hard_disk_part2_76daa495daa452e3\Movies
dune pad
storage_uuid://disk_part2_76daa495daa452e3/Movies

Welke is er nou niet in orde?
Tevens twijffel ik wat nou het beste is;

1 partitie ntfs op de interne HD en de system storage op een usb stick doen
of
2 partities ntfs op de interne HD
of
1 partitie 2 GB ext2 en 1 partitie 1998GB....

[ Voor 28% gewijzigd door JimmyNL op 23-10-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JimmyNL schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:11:
Bedankt voor de hulp maar yadis genereert die url toch zelf?
YaDIS genereert die URL naar de film inderdaad zelf, maar daarvoor gebruikt hij het pad uit je instellingen. Als dat niet klopt dan genereert hij dus alle URL's fout. ;)
Ik geef aan in yadis:

interface locatie
\\DUNE\hard_disk_part2_76daa495daa452e3\Movies\yaDIS

films;
folder
\\DUNE\hard_disk_part2_76daa495daa452e3\Movies
dune pad
storage_uuid://disk_part2_76daa495daa452e3/Movies

Welke is er nou niet in orde?
Die dikgedrukte dus. Daar kun je bijvoorbeeld deze van maken:
code:
1
storage_name://disk_part2_76daa495daa452e3/Movies

Je kunt ook storage_uuid of storage_label gebruiken zoals staat toegelicht in die dune_folder_howto.txt.

edit:
Is het eigenlijk wel handig om je YaDIS-folder *in* de movie-folder te zetten? Dat lijkt me persoonlijk vragen om problemen (gaat 'ie de YaDIS-map dan niet doorzoeken alsof het een film is? Dat lijkt me traag als je collectie wat gegroeid is...)
Tevens twijffel ik wat nou het beste is;

1 partitie ntfs op de interne HD en de system storage op een usb stick doen
of
2 partities ntfs op de interne HD
of
1 partitie 2 GB ext2 en 1 partitie 1998GB....
System storage kan niet op NTFS, dus het moet optie 1 of 3 worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 23-10-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb sinds deze een probleem met yadis.
Heb een nieuwe pc met windows7 en kan gewoon niks meer instellen in yadis.
Ik dacht kopieer en plak de paden uit mijn oude pc die onder vista draait maar kan niet plakken in yadis.
Dacht dan tik ik het wel even over maar kan niks invoeren. Rechtermuisknop en uitvoeren als administrator heeft ook geen resultaat kan gewoon niks meer invoeren. Zappitti invoeren kan wel maar vind yadis gewoon fijner.
Dune explorer geprobeerd maar wat duurt dat verschrikkelijk lang voordat hij alles automatisch alles op mijn dune heeft nagekeken.Dus ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Het is nu een stuk duidelijker..

Ik hou het op de optie zonder USB, dit lijkt mij toch het snelste dan. Ik dacht alleen die partitie namen wat korter te maken op die manier en het wat overzichtelijker te maken. Nu zijn het van die lange reeksen en dat is wat onoverzichtelijker etc. Ik kan echter nergens opties vinden om die naam te beïnvloeden.

Ik ga het vanmiddag even uitproberen, yadis ziet er verder best leuk uit dus ik hoop dat het gaat lukken..
Is er verder nog iets bekend over de te grote letters in filmkaarten? Bij de onderkant van de letters in de titlel van de filmkaarten mist een stuk. Ook de omschrijving past niet geheel op het scherm. Aan de bovenkant van mijn 1080 scherm zit een kleine zwarte balk. Kan evt. een foto maken en posten.

Lijkt erop dat er iets is met de verhoudingen en de grootte van de letters...

Bedankt!

Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je toevallig de lettergrootte van Windows op 125% staan. Bij het programma MCIM bleek dit in het verleden rare effecten te geven.

Dat het plot afgebroken wordt kan je weinig aan doen (of zelf de template aanpassen). Er is ruimte voor een bepaald aantal tekens en dat is voor 90% van de films voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Athome schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:48:
Heb je toevallig de lettergrootte van Windows op 125% staan. Bij het programma MCIM bleek dit in het verleden rare effecten te geven.

Dat het plot afgebroken wordt kan je weinig aan doen (of zelf de template aanpassen). Er is ruimte voor een bepaald aantal tekens en dat is voor 90% van de films voldoende
Klopt! Het staat idd op 125% maar dat is standaard zo zegt de configuratie. Ik zal vanavond even proberen om het om te zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Inmiddels toch de schijf maar naar één partitie NTFS omgezet. De systeemsoftware draait nu vanaf een USB stick (4GB).

Vanavond installeer ik yadis even opnieuw en dan kijken wat er gebeurt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of Yadis bij jou stabiel zal werken, ik ben hier overgegaan van een NAS naar 2 interne 2TB schijven in mijn HD Duo, maar nog steeds klapt yadis op onvoorspelbare momenten eruit, en dan krijg je een restart van de Dune (erg vervelend).
Ook een nieuwe snelle usb stick (8gb) geplaatst voor systeemopslag, op yadis na werkt het voortreffelijk.
Films hebben hun eigen folder, yadis ook, wel heeft de dune de hele 8gb opgeëist voor systeemopslag, had het eigenlijk liever op 2gb gehouden, zodat er nog wat vrij bleef voor andere zaken.
Pagina: 1 ... 36 ... 72 Laatste