Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Athome schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:52:
Kijk eens een de map template van Yadis (c:\program files\Yadis). Hier zie je bestanden BACKGROUND.JPG en BACKGROUND2.JPG. Vervang deze en maak vervolgens de Export in Yadis opnieuw.

Met de Glass Template wordt in principe alles in Yadis vervangen. Ik heb wel gemerkt dat niet alles helemaal goed gaat in Glass (optie alfabet bijvoorbeeld)
Het wisselen van de achtergrond was wel duidelijk en lukt ook prima.
Alleen ik zocht de orginele achtergronden van Dune zelf om deze dus als achtergrond in te stellen bij Yadis en dit is inmiddels gelukt :)

Wel mooi dat je alles naar eigen wens kan instellen en bijv. ook de achtergrond van de dune zelf kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:50:
Volgens mij een (HDCP) handshake issue.

HDMI schijnt geen hard gesloten systeem te zijn. Iedere producent van apparatuur met HDMI moet een bepaalde basisrichtlijn aanhouden voor HDMI maar daarnaast is er nog ruimte om wat dingen aan te passen. HDMI-CEC is zo'n voorbeeld.
Doordat het allemaal niet zo gesloten is, komen er dus nog wel eens problemen naar boven tijdens het maken van de verbinding. Ook voor kabels zijn de specificaties schijnbaar wat aan de ruime kant (mate van afscherming, kwaliteit van koper, verbindingen van stekker naar ader, enz). Hierdoor kan een kabel verschil maken.
Het is gewoon een optelsom van een aantal onzichtbare dingen. Dat maakt het lastig
Nog iets vreemds overigens. (nog geen nieuwe kabel geprobeerd). In de winkel heb ik de Dune aangesloten om te proberen of het gaat met 21:9 tv's. Hier liep het geluid zonder haperingen. Van Dune naar tv liep mijn hdmi kabel die ik erbij geleverd kreeg. Echter hij was rechtstreeks op de tv aangesloten. Het geluid ging via HDMI-ARC naar de surround set van Philips die erbij stond.

Zou dat nog iets uitmaken? Vanmiddag ga ik even naar de winkel voor nieuwe kabels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hier ook maar even melden. Ben van PopCorn Hour C-200 naar de Dune HD Max gegaan. Gewoon omdat ik weer eens wat anders wil ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Willem

De setup in de winkel is anders dan thuis. Normaal gesproken mag dit niets uitmaken maar als er iets niet helemaal goed is, kan je problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:42:
@Willem

De setup in de winkel is anders dan thuis. Normaal gesproken mag dit niets uitmaken maar als er iets niet helemaal goed is, kan je problemen krijgen.
Nieuwe high speed hdmi kabels gehaald. Probleem is er nog steeds :(

• rwa66
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:31:
[...]
Klinkt gek misschien, maar ik zou die dure high speeds terugbrengen en bij de Action een kabel gaan halen. Kost geen drol en is ooit als beste getest door Kassa (voor zover je dat kunt testen, want de verschillen zijn niet eens meetbaar).
HDMI is een standaard. En of je nu goedkope kabels hebt of peperdure, ze zouden allemaal gebruik moeten maken van dezelfde standaard en werken dus beide evengoed. En een 1 of een 0 zal er niet warmer van gaan klinken/uitzien omdat de kabel van goud is.
Het verschil in prijs is natuurlijk wel gerechtvaardigd als de afwerking bijvoorbeeld hoog is en de stekker er bijvoorbeeld op gebouwd is om vaak in en uit het contact gehaald te worden.
Maar voor huis, tuin en keuken gebruik volstaat de goedkoopste kabel. Zolang de fabrikant zich maar aan de standaard houdt.
Ik heb hier ook nog een wat duurder golplated-mega-turbo-warpspeed merkkabels werkeloos liggen die totaal geen sjoege geven op mijn Samsung TV maar met een El Cheapo van de Action geen probleem.
My 2 cents...

Verwijderd

rwa66 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:28:
[...]

Klinkt gek misschien, maar ik zou die dure high speeds terugbrengen en bij de Action een kabel gaan halen. Kost geen drol en is ooit als beste getest door Kassa (voor zover je dat kunt testen, want de verschillen zijn niet eens meetbaar).
Ik had kabels van HQ gekocht. Die waren maar circa 20 euro de stuk... De winkelman vertelde me al hetzelfde verhaal. Een philips kabel was geloof ik 3x zo duur.

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:34
Is er nig iets te doen aan mijn HDD in de D1, waarop je een eitje kan bakken. een 2Tb Greenpower, maar de Dune fired hem bijna

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-09 14:36
screamhouse schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:09:
Is er nig iets te doen aan mijn HDD in de D1, waarop je een eitje kan bakken. een 2Tb Greenpower, maar de Dune fired hem bijna
dit had ik ook met mijn samsung in de dune, nu over gegaan op een nas, maar de dune wordt nog steeds warm. Gelukkig nu alleen zonder schijf erin die hij kan bakken.

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik heb een Dune HD-Duo en het afspelen van bluray-iso's en BDMV-folders ging eigenlijk altijd goed.
Ook bij bluray's met een 2D en 3D optie speelden beide opties goed af, na selectie in het bluray-menu.

Recentere bluray's spelen echter alleen de 2D nog af. (en dat gaat ook goed)

Echter, wanneer je de 3D-optie selecteert, dan krijg je de melding, dat de player niet 3D-compatible is.
Het gaat bijvoorbeeld niet goed met RIO / Sammy's adventures / Pirates 4...

Aan de bekabeling en de tv kan het volgens mij niet liggen.
Die spelen andere (oudere) 3d titels probleemloos af...

Iemand een idee?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-09 14:36
misschien te hoge kwaliteit 3d beelden? er staat me iets van bij dat de dune maar 3d kan weergeven tot een bepaalde kwaliteit.

Verwijderd

Dennism schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:53:
misschien te hoge kwaliteit 3d beelden? er staat me iets van bij dat de dune maar 3d kan weergeven tot een bepaalde kwaliteit.
hhmm,

Zowel de TV, als de Dune zijn RealD-compatible.
Is er nu dan alweer een nieuwe standaard met een nog hogere kwaliteit?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
screamhouse schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:09:
Ik heb zelf nu sinds eergisteren een Dune H1 waarbij ik eerst een Samsung F3 2 TB Green erin had gezet die ook nogal tamelijk warm werd. Gisteren heb ik toen een Samsung F4 3 TB Green erin gezet en die blijft best wel vrij koel erin maar nu is de H1 wel iewat meer open.

Hetgene wat mij trouwens ook opgevallen is is dat je de Dune niet te kort naast andere apparatuur moet zetten en hij zijn warmte ook aan de zijkant blijkbaar af moet kunnen geven. Ik had hem vlak naast mijn blueray speler gezet en het viel mij op dat ie dan ook een stuk warmer word dan als hij vrij staat.

Verder weet ik niet of mensen ook problemen hadden met de laatste firmware update en bij mij in eerste instantie de Dune bleef hangen op het loading scherm. Nadat ik toen de harddisk eruit gepakt had en een sd kaartje wat ik voor systeemcache erin had gestoken startte ie toen wel door.

Nu moet ik er wel bij schrijven dat er de allereerste firmware op stond voor zover ik kon zien bij de firmware's die er uitgebracht waren, en ik niet weet of het misschien daardoor is gekomen. Nadat ie toen wel door gestart is heb ik de harddisk erin geprikt en het sd-kaartje en nu doet ie het prima en zelfs uitstekent.

Overigens in combinatie met een Philips PFL7406H kan je zelfs CEC aan laten staan en ziet de tv hem meteen als speler, dus blijkbaar dat de nieuwere tv's wel met die CEC standaard van de Dune kunnen om gaan.

• screamhouse
Denk toch dat het aan de Dune zelf ligt. Nou ja, HDD backuppen en het beste er van hopen.

Verwijderd

De SELECT cap/num heeft geen effect verder. Ik kan nog steeds alleen maar cijfers intypen. Is het iemand gelukt om de webbrowser op een goede manier aan de praat te krijgen?
SamPatterson schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:42:

[...quote:]pvi25 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:59:
Iemand al de webbrowser op de HD Duo geprobeerd met de afstandsbediening? Ik kom bijvoorbeeld wel op google en kan daar met de afstandsbediening cijfers intoetsen, maar letters lukken niet, ook de clear toets werkt niet, ik kan niet met de 'mode' toets schakelen van muis naar keyboard. Kortom, ik kan hem niet gebruiken. :(
[...]

Heb je al de "SELECT cap/num" toets geprobeerd? Zit op je afstandsbediening rechts naast de 0. Hiermee schakel je tussen numeriek, hoofdletters en gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:51:
De SELECT cap/num heeft geen effect verder. Ik kan nog steeds alleen maar cijfers intypen. Is het iemand gelukt om de webbrowser op een goede manier aan de praat te krijgen?
Mij is het wel gelukt en ik kan gewoon met de cap/num toets kiezen tussen letters/hoofdletters en cijfers bij mijn Dune H1 dus ik vermoed dat er toch iets anders aan de hand is bij jou. Enigste wat mij wel op viel is dat wanneer dan de browser op het scherm komt dat er verder met de afstandsbediening weinig te doen valt.

Nu vind ik het hele internetgebeuren toch niet zo belangrijk via de Dune omdat ik dit prima op mijn Philips PFL7406H kan gebruiken die dus NetTV erop heeft en er apps op zitten zoals Uitzendinggemist en RTL gemist hetgeen prima en vrij snel werkt.

Enigste minpuntje bij de Dune H1 vind ik wel dat de harddisk toch in mijn ogen vrij warm word en ik ook al eerder gelezen had dat mensen hiermee problemen hebben. Zowel met een WD Caviar Green 2TB als de hdd die er nu in zit n.l. een Samsung F4 2 TB Eco green meet ik temperaturen van rond de 42 tot 45 graden.

In mijn gewone pc worden diezelfde schijven niet warmer dan hooguit 32 graden maar nu kan zo'n harddisk wel tot 60 graden hebben. Enigste wat ik mij dan af vraag is of de electronica van de Dune hier niet op termijn problemen mee zal krijgen en welke ervaringen anderen hiermee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:33:
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik heb een Dune HD-Duo en het afspelen van bluray-iso's en BDMV-folders ging eigenlijk altijd goed.
Ook bij bluray's met een 2D en 3D optie speelden beide opties goed af, na selectie in het bluray-menu.

Recentere bluray's spelen echter alleen de 2D nog af. (en dat gaat ook goed)

Echter, wanneer je de 3D-optie selecteert, dan krijg je de melding, dat de player niet 3D-compatible is.
Het gaat bijvoorbeeld niet goed met RIO / Sammy's adventures / Pirates 4...

Aan de bekabeling en de tv kan het volgens mij niet liggen.
Die spelen andere (oudere) 3d titels probleemloos af...

Iemand een idee?
Echt Blu-Ray 3D vanaf de Dune kan gewoon niet omdat de Dune geen HDMI 1.4 heeft. Ook de Sigma chip ondersteunt dit volgens mij niet.
Waarom je bij oudere dan wel 3D had, weet ik zo niet. Het zal iets geweest moeten zijn in de trant van SBS 3D. Dit kan de Dune (net als de meeste andere mediaspelers) wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de status van de DVB-C kaarten tbv de Max? Ik heb via de officiele site tevergeefs contact gezocht. De toekomstige mogelijkheid was destijds een van de redenen om er voor te kiezen maar tot op heden heb ik hier nog niets van teruggezien. Iemand hieromtrent misschien meer info?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Roel1966 schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:43:
[...]

Enigste minpuntje bij de Dune H1 vind ik wel dat de harddisk toch in mijn ogen vrij warm word en ik ook al eerder gelezen had dat mensen hiermee problemen hebben. Zowel met een WD Caviar Green 2TB als de hdd die er nu in zit n.l. een Samsung F4 2 TB Eco green meet ik temperaturen van rond de 42 tot 45 graden.

In mijn gewone pc worden diezelfde schijven niet warmer dan hooguit 32 graden maar nu kan zo'n harddisk wel tot 60 graden hebben. Enigste wat ik mij dan af vraag is of de electronica van de Dune hier niet op termijn problemen mee zal krijgen en welke ervaringen anderen hiermee hebben.
Ik denk dat de mijne nog wel warmer werden. Zou je niet van de HD coolers kunnen inbouwen? Niet zo fan, maar met die ribbels. Ik heb mijn 2TB er nu los aangehangen en er een 1 TB ingezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
screamhouse schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:24:
Ik denk dat de mijne nog wel warmer werden. Zou je niet van de HD coolers kunnen inbouwen? Niet zo fan, maar met die ribbels. Ik heb mijn 2TB er nu los aangehangen en er een 1 TB ingezet
Probleem is dat de harddisk er precies in past en het een hotswap bay is die erin zit dus ik kan daar verder niets aan vast maken van koelribben. Maar het is ook verder niet dat ik iets merk dat de Dune niet goed werkt en vroeg me alleen af of de electronica daar verder geen problemen mee krijgt.

Ik vraag mij wel af of je verschil merkt in warmte met die 1 TB of die 2 TB want mij lijkt dat dit eigenlijk dan niet zoveel uit zou mogen maken, tenzij dan die 1 TB minder platters heeft en daardoor koeler blijft. Maar nadeel van de 2 TB extern te gaan gebruiken is dat ik dan weer een behuizing erbij moet gaan zetten.

Hetgeen ik nu doe is de harddisk eruit pakken en dan in de hotswap bay van de pc doe en dan de films veel sneller erop kan zetten want via het netwerk duurt me veel te lang. Overigens werkt de Dune prima met een ntfs geformatteerde harddisk en kan ik hem ook gewoon vanuit het netwerk benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
ahhh jij hebt een H1....ik een D1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, begrijp ik het nou goed dat ik torrent files moet downloaden van PC, en na het overzetten op Dune pas kan downloaden? Dat is niet helemaal hoe ik "torrents downloaden zie". Als ik op torrent sites als TPB zoek krijg ik constant about:blanc pagina's wanneer ik de search bar aan klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de normale bediening van de Dune (bijvoorbeeld bij aanmaken nieuwe folder) werkt de cap/num toets wel correct. Als ik echter in het browser scherm zit werkt hij niet meer. Ik zou de browser willen gebruiken voor rtl gemist (dit zit namelijk niet standaard op een sony tv), maar dit lukt dus niet. Ik vraag me toch af waarom ze met de dune adverteren met internet functionaliteit, terwijl je er gewoon geen bal aan hebt.
Roel1966 schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:43:
[...]

Mij is het wel gelukt en ik kan gewoon met de cap/num toets kiezen tussen letters/hoofdletters en cijfers bij mijn Dune H1 dus ik vermoed dat er toch iets anders aan de hand is bij jou. Enigste wat mij wel op viel is dat wanneer dan de browser op het scherm komt dat er verder met de afstandsbediening weinig te doen valt.

Nu vind ik het hele internetgebeuren toch niet zo belangrijk via de Dune omdat ik dit prima op mijn Philips PFL7406H kan gebruiken die dus NetTV erop heeft en er apps op zitten zoals Uitzendinggemist en RTL gemist hetgeen prima en vrij snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:47:
In de normale bediening van de Dune (bijvoorbeeld bij aanmaken nieuwe folder) werkt de cap/num toets wel correct. Als ik echter in het browser scherm zit werkt hij niet meer. Ik zou de browser willen gebruiken voor rtl gemist (dit zit namelijk niet standaard op een sony tv), maar dit lukt dus niet. Ik vraag me toch af waarom ze met de dune adverteren met internet functionaliteit, terwijl je er gewoon geen bal aan hebt.
Ik snap wat je bedoeld maar dat werkt inderdaad bij mij ook niet maar er is wel een oplossing voor namelijk of een los toetsenboard en muis aansluiten via usb, of dat losse draadloze mini keyboardje van Dune erbij kopen. Enigste nadeel van dat mini draadloze toetsenboardje vind ik de prijs want ik zie ze toch nog voor dik tegen de 70 euro staan, en tja, ik kan al via de gewone tv op Uitzending gemist en RTL gemist dus voor mij zit er niet zo'n noodzaak achter.

Voor mij was ook het internetgebeuren eigenlijk niet zo van belang bij het kiezen van een mediaplayer en veel meer het afspelen van Blueray iso's, en het liefste dan ook met menu en daarin is de Dune nu eenmaal 1 van de besten in. Ook qua werking vind ik de Dune toch plezieriger werken en veel uitgebreider dan de Mede8er die ik vlak vantevoren even had, maar daar had ik bv weer problemen mee in combinatie met mijn Philips tv en alleen beeld kreeg op 1080P 50 Hz. Bij de Dune daarentegen kan ik gewoon alles kiezen waaronder 24, 50 en 60 Hz 1080P en dat allemaal zonder problemen, en dat is voor mij ook veel waard en wil ik internet er best voor missen.

[ Voor 24% gewijzigd door Roel1966 op 20-09-2011 19:56 ]

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47
Voor de liefhebbers onder ons (en dat zijn er wel wat ;)). De Dune HD Smart D1 is vandaag bij iBood in de aanbieding voor €179.95. Dat is zo'n €50,- onder de huidige markprijs. Doe er je voordeel mee. zie http://www.ibood.com/nl/nl/index/

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:31:
[...]

Weer even stukkie onderzoek gedaan. Bij keuze van 1080i in plaats van 1080p blijft het geluid gewoon lopen, zonder storingen dus.

Heb verder ook nog eens hdmi video op mijn receiver op "trough" gezet, maar dat haalt ook niks uit.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
SpeedingWilly schreef op woensdag 21 september 2011 @ 02:55:
Voor de liefhebbers onder ons (en dat zijn er wel wat ;)). De Dune HD Smart D1 is vandaag bij iBood in de aanbieding voor €179.95. Dat is zo'n €50,- onder de huidige markprijs. Doe er je voordeel mee. zie http://www.ibood.com/nl/nl/index/
Gemiddeld misschien €50, maar ik vind het voordeel te weinig. Ik vermoed dat deze spelers binnen nu en een maand overal in prijs gaan zakken. Ik wacht nog even.

there's no tweak without the tweaker

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Heb ik nou goed begrepen dat je de HD Smart D1 ook nog kan uitbreiden met een losse module met bluray drive erin? Een display is en blijft namelijk ook wel mooi.

Ik zit nog steeds heel erg te dubben wat ik voor m'n media gebruik wil gaan doen: Bij een losse HTPC met XBMC blijven (wat maximale flexibiliteit biedt maar ook steeds 'gedoe') of een HDI Dune halen, waarbij ik ook meteen een fatsoenlijke bluray speler in huis kan krijgen.

Twee bedenkingen die ik hier dan wel nog bij heb:
* Wat zijn de ervaringen van mensen met de deinterlacing filters in de HDI Dune spelers? Zijn deze op minimaal het nivau van een gemiddelde settopbox zodat je ook (opgenomen/gedownloade) TV in zowel SD als HD gewoon fatsoenlijk weer kan geven? (hier blijft XBMC tot nu toe achter)

* Hoe actief werkt HDI aan ondersteuning van populaire nieuwe content diensten, zoals bv. Spotify? (ook hiermee zouden ze me over de streep kunnen trekken want ook hierin voorziet XBMC tot nu toe niet).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ik heb afgelopen weekend een Dune HD 53D lite bij de mediamarkt gekocht voor 129 euro. Het ding doet het goed, en geeft een razendmooi beeld. Nu zie ik echter dat de iBood-deal van vandaag een Dune Smart D1 is, voor 179 euro. Is deze speler zijn meerprijs van 50 euro waard, en zal ik de 53D terugbrengen?

de grootste verschillen:

Smart D153D lite
Display-
Sigma Designs SMP8642Sigma Designs SMP8653AD
eSata-
3,5" bay2,5" bay

het display maakt me niets uit. Films staan op de NAS, dus interne opslag is ook niet echt boeiend. Het gaat me vooral om verschillen in de processor. Maakt het veel uit? Ik sta nu al versteld van de weergave van de films, en mogelijkheden met bv subs. Aan de andere kant, ik heb het ding net een paar dagen, en kan alleen nog maar een eerste indruk hebben.

Verwijderd

virtualJac schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:54:
[...]

Gemiddeld misschien €50, maar ik vind het voordeel te weinig. Ik vermoed dat deze spelers binnen nu en een maand overal in prijs gaan zakken. Ik wacht nog even.
Dat dacht ik in Juli ook over de iphone aanbiedingen van vodaphone. :') Als je een product wilt zou ik het zeker niet laten. Daarnaast lijkt het mij sterk dat een media player nog verder onder die korting van 50 euro gaat zakken, we spreken hier van een verlaging van 20%. En dan nog, dan worden de spelers verlaagd... Dat geeft niet de garantie dat er een aanbieding zal komen waardoor op korte termijn het nog goedkoper zal worden: Kijk naar de PS3. Ik zit sinds de prijs verlaging naar 220? euro te wachten op een aanbieding maar ongeveer een maand nog geen aanbieding.

Als je ze wilt hebben, ik zeg... doen. :)

Verwijderd

Ondertussen met zappiti aan de slag geweest, en voorzien van een eigen interface,
Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/6594059/640/6594059.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/6594052/640/6594052.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/6594079/640/6594079.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/6594100/640/6594100.jpg

1920x 1080
http://www2.picturepush.com/photo/a/6594100/img/6594100.jpg

http://www3.picturepush.com/photo/a/6594116/img/6594116.jpg

http://www1.picturepush.com/photo/a/6594124/img/6594124.jpg

http://www1.picturepush.com/photo/a/6594129/img/6594129.jpg

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 11:55 ]

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
ik zag net de aanbieding op ibood en was stiekem al aan het kijken naar deze mediaspeler!

Ik ben nu in het bezit van een HDX-1000, maar daar heb ik toch nog wel wat problemen mee af en toe.
het meest vervelende is dat de HDX geen blu-ray dvd herkend via het netwerk. Ik kan wel de video-file in de stream map afspelen, maar ondertitels werken dan bijvoorbeeld niet. Een Iso van een blu-ray werkt al zeker niet.

Doet deze speler dit wel allemaal??

• virtualJac
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:39:
[...]

Dat dacht ik in Juli ook over de iphone aanbiedingen van vodaphone. :') Als je een product wilt zou ik het zeker niet laten. Daarnaast lijkt het mij sterk dat een media player nog verder onder die korting van 50 euro gaat zakken, we spreken hier van een verlaging van 20%. En dan nog, dan worden de spelers verlaagd... Dat geeft niet de garantie dat er een aanbieding zal komen waardoor op korte termijn het nog goedkoper zal worden: Kijk naar de PS3. Ik zit sinds de prijs verlaging naar 220? euro te wachten op een aanbieding maar ongeveer een maand nog geen aanbieding.

Als je ze wilt hebben, ik zeg... doen. :)
De D1 was al te krijgen voor €205. Dat is (205 - (179,95+5,95) = ±€20) goedkoper op de iBood. Natuurlijk, het is €20, maar toch ;)

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:01
Keen87 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:45:
ik zag net de aanbieding op ibood en was stiekem al aan het kijken naar deze mediaspeler!

Ik ben nu in het bezit van een HDX-1000, maar daar heb ik toch nog wel wat problemen mee af en toe.
het meest vervelende is dat de HDX geen blu-ray dvd herkend via het netwerk. Ik kan wel de video-file in de stream map afspelen, maar ondertitels werken dan bijvoorbeeld niet. Een Iso van een blu-ray werkt al zeker niet.

Doet deze speler dit wel allemaal??
De Dune HD Smart doet dit allemaal perfect, blu-ray iso/mappen spelen goed af, als je ondertitels wilt gebruiken moet je de ondertitel hernoemen naar dezelfde naam als de blu-ray, en deze wordt dan automatisch afgespeeld, ook blu-ray's via het netwerk spelen zonder problemen af. Dit allemaal inclusief blu-ray menu

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 16:24
@107mb

Er zit zeker een groot verschil in de chips.
De Lite kan namelijk geen HD audio formaten doorgeven en de Smart wel.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

• eymey
Over mijn eerdere vraag; heeft iemand wel eens opnames van standaard definitie TV of HDTV afgespeeld en kritisch gekeken naar de kwaliteit hiervan? Dus vooral 756i (bij dvb-c opnames) en 10 80i.

Is het naar 1080p omgezette resultaat strak zonder karteltjes als gevolg van een slap de-interlacing algoritme? Of kan bv. de Dune HD smart in dat geval de output switchen zodat je TV het de-interlacen moet doen?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

virtualJac schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:54:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan dan?
alles zakt in prijs doordat er nieuwe modellen/technieken komen... mijn tv van 5 jaar oud was ook 2000 eurie en nu een vergelijkbaar model 500 eurie... maar om 5 jaar te wachten met televisie te kijken...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Verwijderd

Ik heb net een Dune HD Smart D1 aangeschaft met een ingebouwde 2 TB schijf. Als ik de Dune nu via de USB Slave op mijn Macbook wil aansluiten herkent mijn macbook de schijf niet goed. MacOS geeft aan:De schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen.

Als ik vervolgens op initialiseer klik (ook keuze Negeer of Verwijder Media) dan zie ik wel de gegevens van de schijf maar kan ik hem niet als een schijfstation benaderen. Weet iemand wat ik verkeerd doe en wat ik moet doen om de connectie goed te krijgen?

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:59:
Ik heb net een Dune HD Smart D1 aangeschaft met een ingebouwde 2 TB schijf. Als ik de Dune nu via de USB Slave op mijn Macbook wil aansluiten herkent mijn macbook de schijf niet goed. MacOS geeft aan:De schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen.

Als ik vervolgens op initialiseer klik (ook keuze Negeer of Verwijder Media) dan zie ik wel de gegevens van de schijf maar kan ik hem niet als een schijfstation benaderen. Weet iemand wat ik verkeerd doe en wat ik moet doen om de connectie goed te krijgen?
Ik vermoed dat het komt omdat de Dune HD de schijf in ext2 ( Linux ) formatteerd en misschien de Mac daarmee moeite heeft, maar ik ben niet echt bekend met Mac dus ik denk dat de Mac gebruikers je beter kunnen helpen ermee.

• virtualJac
DRuw schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:18:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan dan?
alles zakt in prijs doordat er nieuwe modellen/technieken komen... mijn tv van 5 jaar oud was ook 2000 eurie en nu een vergelijkbaar model 500 eurie... maar om 5 jaar te wachten met televisie te kijken...
Is geen wijsheid, is een vermoeden, zoals ik al zei. Als ik wat berichten hoor op andere HT sites. Bovendien zegt het feit dat deze op iBood verschijnt ook al wat ;)

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
geachte tweakers,

ik heb al een tijdje een de Dune d1 ,

nu heb ik sinds kort een 3d led tv , en dacht ik zal eens een bluray 3d film gaan streamen.
avatar 3d bluray film word keurig herkend en met menu.

Maar dan krijg ik een keuze 3d of 2d. Natuurlijk kies ik hier voor 3d alleen geeft deze direct een pop up schermpje dat mijn huidige bluray speler geen 3d ondersteunt.

half sbs 3d films pakt hij wel , iemand een idee?
@Martijn24

Dat klopt. De Dune ondersteunt geen Blu-Ray 3D. Dit geldt in principe voor alle nu verkrijgbare mediaspelers. Dit is een beperking van de chip.

@107MB
Het verschil tussen de 53D Lite en een andere Dune is best wel aanwezig. Ik heb beide apparaten in huis.

- De Lite is wat trager dan een gewone Dune. Dit merk je goed in de bediening. Niet dat de Lite sloom is maar een gewone Dune is gewoon lekker soepel.
- De Lite kan totaal niet overweg met Blu-Ray (ook geen ISO of AVCHD). Wel met afzonderlijke M2TS bestanden.
- DTS-HD kan wel gedownmixed worden naar stereo en volgens mij kan uit DTS-HD ook gewoon DTS 5.1 gefilterd worden.
- De Lite kan totaal niet overweg met TrueHD er komt dan domweg geen geluid uit de speler.
- De beeldkwaliteit is iets minder. Bij 1080P is er geen verschil maar 720P en bij DVD is er wel verschil zichtbaar. Het beeld is nog steeds goed maar een gewone Dune tovert een strakker beeld op je scherm.
- Hoge bitrate 1080P streamen gaat ook bij de Lite ook gewoon goed.
- De interface is hetzelfde en werkt hetzelfde. Ook de afstandsbediening is hetzelfde.
- Het schrijven over het netwerk naar de speler toe gaat met de Lite duidelijk trager dan met een andere Dune speler. Het wegschrijven van de Export van Yadis van ongeveer 500 films duurt naar de Lite minimaal 2 keer zo lang dan naar een andere Dune speler.
- Het scrollen door de netwerkshares gaat met de Lite ook trager. Al is dit niet vervelend
- Het opstarten van een film vanaf het netwerk duurt ook iets langer. Als je de spelers naast elkaar vergelijkt merk je dat de Lite wat trager is hiermee maar heb je alleen de Lite dan zal je dit uiteraard niet opvallend maar ook niet als storend ervaren

Dit zijn eigenlijk wel de grootste verschillen.

@eymey
- De sigma chip die in de 53D Lite gebruikt wordt kent maar weinig post-processing, een Realtek chip heeft meer in huis.
- Een AMD of NVidia videokaart is in staat om qua post-processing een beter beeld te geven dan een stand-alone speler. De vraag is alleen; In hoeverre zie je dit tijdens het kijken van film. Er is wel verschil zichtbaar vind ik maar de meest storende dingen worden door een goede stand-alone speler wel onderdrukt.
- De andere spelers van Dune (alles behalve de Lite dus) gebruiken dezelfde 8642/43 chip. Deze heeft wel het een en ander aan post-processing in huis en levert gewoon een strak plaatje op scherm. Het doet zeker niet onder voor een stand-alone Blu-Ray speler o.i.d.
- De AutoFrameRate (24/50/60 Hz) functie van de Dune werkt ook naar behoren. Hierdoor gaat het pannen van het beeld lekker soepel (kreeg met mijn oude HTPC niet voor elkaar overigens). Dit zie vaak wel anders.
- Er zit geen keuze in de Dune om de deinterlacing een scalen door een extern apparaat te laten afhandelen. Je kunt wel wat doen door iedere keer het outputsigaal van de Dune gelijk te zetten aan de bron (576i, 720P, etc). Je moet dit met de hand doen en voor iedere bron opnieuw.
- Wat betreft ondersteuning voor Spotify en andere soortgelijke dingen (Youtube, Flickr, etc), daar doet HDI niet aan. De Dune spelers zijn mediaspelers voor je eigen media in het eigen huis meer niet. Voor sommige mensen is dit vreemd. Ik vind dit heerlijk, niks geen rommel er in wat toch niet gebruik

• eymey
@Athome: Ik ga uiteraard voor alles behalve de 53D lite ;). Het gaat mij er gewoon puur om dat ook sources vanaf TV strak worden weergegeven.

AMD en NVidia zeggen dus helaas ook niet alles. AMD is onder Linux nog steets brak (hoewel video acceleratie begint te stabiliseren)... en de low power Nvidia ION chips hebben absoluut niet de balls om een mooie advanced deinterlacing te doen. Intel heeft nog steeds een 24p bug. En Windows is voor mij voor een HTPC die voornamelijk als "appliance" moet werken geen optie :).

Jammer dat Dune niets aan support voor externe diensten doet. Dat ze het niet doen omdat hun doelgroep toch alleen maar lokale media wil spelen is natuurlijk raar..... ze kunnen het best introduceren en in het settings menu standaard verbergen (zodat je het alleen maar ziet als je ook een account hebt ingesteld). Wat mij betreft dus iig een gemiste kans, want dan moet ik dus nog steeds meerdere apparaten in m'n AV-meubel gaan zetten voor al m'n media behoeftes.

• Roel1966
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:39:
Jammer dat Dune niets aan support voor externe diensten doet. Dat ze het niet doen omdat hun doelgroep toch alleen maar lokale media wil spelen is natuurlijk raar..... ze kunnen het best introduceren en in het settings menu standaard verbergen (zodat je het alleen maar ziet als je ook een account hebt ingesteld). Wat mij betreft dus iig een gemiste kans, want dan moet ik dus nog steeds meerdere apparaten in m'n AV-meubel gaan zetten voor al m'n media behoeftes.
De hedendaagse smart tv's hebben bijna allemaal de mogelijkheid voor internetdiensten zoals b.v. op mijn Philips tv NetTV zit met Uitzendinggemist, RTL Gemist en Youtube. Voor mij zijn dus die externe diensten een beetje overbodig en heb ik liever dat de mediaplayer met Blueray goed kan om gaan.

Vlak voor de Dune HD heb ik nog even een Mede8er in huis gehad waarbij wel die externe diensten erop zaten maar ik de werking ervan eerlijk gezegd traag en onhandig vond. Je moest dan al een extern toetsenboard erop aan sluiten wilde het enigszins een beetje redelijk werken, en een draaloos toetsenboardje was meteen 60 a 70 euro extra.
Ik bedenk me net dat er wel support is voor IP-TV en dat er volgens iets van shouthcast in zit maar veel meer zal het niet zijn. Zoals gezegd, ik gebruik het niet. Het zit inderdaad weggestopt in een menu en kan desgewenst in het hoofdmenu gezet worden. Ook is er DVB-T dongle beschikbaar maar daar heb je in Nederland weinig aan aangezien er geen smartcard in kan.

Een alles-in-1 apparaat voor je media blijft volgens mij een utopie. Net als het lijkt dat er een alles-in-1 oplossing komt (de komende Sigma 8910 kan daar een voorbeeld van zijn), komt er wel weer iets op de markt waardoor je toch weer een apart apparaat moet aanschaffen.

[ Voor 61% gewijzigd door Athome op 21-09-2011 22:16 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
athome en plexodus, thanks voor de antwoorden. De 53D staat weer bij de mediamarkt, en de D1 is onderweg! ben erg benieuwd!

• eymey
@Roel1966: Tsja, bij mij is het dus net andersom .Mijn TV moet gewoon doen waar ik 'm voor koop: Beeld mooi weergeven. Zeker als het een audio dienst zoals Spotify bereft wil ik die -juist- niet via een TV hebben (TV moet uit kunnen zodra ik alleen maar muziek luister). Bij mij is een TV ook een apparaat dat langer mee moet gaan dan bv. de bron apparatuur.

Trouwens, als de fabrikant van een apparaat gewoon zo'n ontwikkelteam goed op orde heeft en de software architectuur van de hele productrange, dan moet het ook prima mogelijk zijn om qua functionaliteit op marktontwikkelingen in te spelen (bv. als er andere muziekservices uit komen).

Kijk bv. maar eens hoe NAS fabrikanten als Qnap en Synology om het half jaar met nieuwe functionaliteit komen (en vaak functionaliteit die inspeelt op diensten zoals S3 van Amazon e.d.).

@athome: Tsja... TV is ook zoiets :). IPTV heb je alleen maar wat aan als je glasvezel hebt in een gebied waar Reggefiber de operator is (dan heb je unencrypted IPTV streams). DVB-C hebben ze nu al een hele tijd aangekondigd maar is er nog steeds niet, terwijl er grote groepen glasvezelklanten en Caiway klanten zijn (waaronder ondergetekende) die een onversleuteld signaal zonder smartcard gedoe hebben.

Maar goed, het ziet er dus naar uit dat ik toch voorlopig wel bij m'n HTPC zal blijven ;). Nog een acceptabele optie zou overigens zijn als je audio naar de Dune zou kunnen streamen via airplay of als DLNA renderer. Maar goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 22-09-2011 09:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:24:
Hmm, begrijp ik het nou goed dat ik torrent files moet downloaden van PC, en na het overzetten op Dune pas kan downloaden? Dat is niet helemaal hoe ik "torrents downloaden zie". Als ik op torrent sites als TPB zoek krijg ik constant about:blanc pagina's wanneer ik de search bar aan klik.
Weet iemand hoe je torrent files kan downloaden op de Dune zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de Ibood mijn berichtje een beetje naar achter heeft gedaan...

Weer even stukkie onderzoek gedaan. Bij keuze van 1080i in plaats van 1080p blijft het geluid gewoon lopen, zonder storingen dus.

Heb verder ook nog eens hdmi video op mijn receiver op "trough" gezet, maar dat haalt ook niks uit.

Wat opvalt is dat het geluid op de versterker ook echt wegvalt. Het lampje wat aangeeft DTS-HD MSTR gaat soms ook echt uit. Net of de Dune niet genoeg signaal kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Kan iemand mij uitleggen hoe de IP-TV werkt op de dune. Ik snap niet helemaal wat dit is, en of je het ook gratis kunt krijgen?

Kun je ook uitzending gemist op de dune krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
IP-TV op de Dune zal (verwacht ik) weinig zin hebben.

1) Je moet een abonnement hebben op een IPTV dienst
2) Bijna alle IPTV providers in NL versleutelen hun streams met verimatrix encrypte (KPN in ieder geval).

Alleen Glashart Media in sommige gebieden met glasvezel biedt alle streams unencrypted aan. Maar dan nog moet je trucjes uithalen om een apparaat op het IPTV netwerk een IP adres laten krijgen. Aangezien je je Dune primair op je gewone netwerk wilt houden zul je dus een router moeten hebben die ook verbinding kan leggen met het IPTV netwerken (twee WAN aansluitingen zeg maar) en de IPTV streams kan proxy'en (igmp proxy).

Kortom: Het is vrij bewerkelijk ;). Als je thuis bent in de routertjes met OpenWRT dan is het zeker niet onmogelijk, maar nog steeds bewerkelijk.

Uitzending gemist kan je sowieso wel vergeten, want iedere provider gebruikt z'n eigen set top box surfware en middleware voor dat soort diensten.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 23-09-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 13:33
Na dagen deze topic en die van MCP te hebben gelezen ook maar over de streep gegaan en morgen ga ik de Dune HD1 bestellen. Echter wil ik gewoon mijn WD green 1TB erin gaan zetten
maar kan ik dat dan via de volgende stappen doen?

- WD green plaatsen
- Dune HD 1 aanzetten
- Firmware downloaden (110127_2105_beta)
- Partities aanmaken (system 2GB)
- Dune ontkoppelen en via USB slave films overzetten

Of zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selocan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 11:11
Sinds kort ook een D1 in het bezit en was toch wel verbaasd wat het resultaat was.

Nu heb ik een tweetal vraagjes:

1) klopt het dat NFS trager is dan SMB met deze player. Over NFS haal ik niet meer dan 3,2 MB/s terwijl ik met SMB ruim 7 MB/s haal. Iets wat met streamen toch wel nodig is.

2) Is het ook mogelijk de box direct met een jukebox op te laten starten ipv het menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 20:24
Mabili schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:51:
Na dagen deze topic en die van MCP te hebben gelezen ook maar over de streep gegaan en morgen ga ik de Dune HD1 bestellen. Echter wil ik gewoon mijn WD green 1TB erin gaan zetten
De H1 of de D1? Niet dat het uitmaakt, maar de HD1 bestaat niet...
- WD green plaatsen
- Dune HD 1 aanzetten

Ja, je ziet zo'n 5 maanden aan firmware-versies over het hoofd. 110606_1315 is de meest recente. :P
selocan schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:51:
Sinds kort ook een D1 in het bezit en was toch wel verbaasd wat het resultaat was.

Nu heb ik een tweetal vraagjes:

1) klopt het dat NFS trager is dan SMB met deze player. Over NFS haal ik niet meer dan 3,2 MB/s terwijl ik met SMB ruim 7 MB/s haal. Iets wat met streamen toch wel nodig is.
Nee, dat klopt niet... NFS zou juist sneller moeten zijn. Heb je al eens gekeken of UDP / TCP nog verschil maakt?
2) Is het ook mogelijk de box direct met een jukebox op te laten starten ipv het menu ?
Bij mijn weten niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Xander op 25-09-2011 23:55 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Xander schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:54:
[...]

De H1 of de D1? Niet dat het uitmaakt, maar de HD1 bestaat niet...

[...]

Ja, je ziet zo'n 5 maanden aan firmware-versies over het hoofd. 110606_1315 is de meest recente. :P

[...]

Nee, dat klopt niet... NFS zou juist sneller moeten zijn. Heb je al eens gekeken of UDP / TCP nog verschil maakt?

[...]

Bij mijn weten niet.
Ik bedoel de D1
Mmm heb ik 5 maanden liggen geslapen :o bedankt voor de tip, maar goed dat ik het even vraag dan.
Voor de rest kloppen de stappen wel of maken jullie de 2 partities via de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb de partities wel via mijn PC gemaakt ja. Maar als je even de goede .dsf opzoekt moet het ook met de Dune kunnen. Je kunt dan alleen niet zelf je filesystem kiezen, dus als je iets anders dan ext3 wilt...

Je moet stap 3 en 4 wel omdraaien trouwens. Je moet iets van opslag aangesloten hebben voordat je de firmware kunt downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selocan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 11:11
Ik heb eens gespeeld met TCP en UDP.

Het lag dus in het feit dat ik UDP gebruikte voor NFS. Door dit om te zetten naar TCP krijg ik een snelheid van 11 MB/s dus dat is ruim voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

Zelf erg tevreden met mijn Dune D1 speler. Zelfs via het netwerk vanaf mijn Qnap NAS zonder problemen 50 Gb Bluray bestanden.

Nu heb ik alleen met DVD's wel een probleem wat ik niet zo goed begrijp. Tijdens het kijken blijft ineens het beeld hangen. Als ik dan +/- 1 minuut wacht lijkt het alsof de gemist minuut snel doorgespoeld wordt en dan weer verder gaat. Je mist dus uiteindelijk het stuk film waarin hij is blijven hangen.

Draai zelf de nieuwste firmware en kan dit niet zo goed verklaren.

Zijn er hier mensen met hetzelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
cue schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:20:
Zelf erg tevreden met mijn Dune D1 speler. Zelfs via het netwerk vanaf mijn Qnap NAS zonder problemen 50 Gb Bluray bestanden.

Nu heb ik alleen met DVD's wel een probleem wat ik niet zo goed begrijp. Tijdens het kijken blijft ineens het beeld hangen. Als ik dan +/- 1 minuut wacht lijkt het alsof de gemist minuut snel doorgespoeld wordt en dan weer verder gaat. Je mist dus uiteindelijk het stuk film waarin hij is blijven hangen.

Ik denk niet dat dit aan de Dune ligt maar eerder aan de VOB files die je afspeelt, maar je zou eens kunnen proberen wat er gebeurd wanneer je diezelfde dvd op je pc afspeelt. Wat ook nog zou kunnen is dat je geen extra geheugen bijgeplaatst hebt in de Dune en ie min of meer een beetje geheugentekort heeft. Zelf heb ik een 2GB sdkaartje erin zitten en daarop de systeemcache gezet, en heb ik tot nu toe niet dat probleem gehad met een soort van stotter wat je omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
cue schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:20:

Precies hetzelfde (beeld stopt en na een tijdje flitst het voorbij totdat 'ie weer is waar hij had moeten zijn) heb ik hier ook wel eens gezien. Ook leuk als je hem terwijl het beeld bevroren is op pauze zet, dan spoelt het af en toe nog steeds verder. :P Maar dat kwam omdat mijn server het streamen even niet meer bij kon houden door wat andere kopiëeracties. Ik kan dat ook zo reproduceren...

Kan het toeval zijn dat je het alleen nog maar bij DVD's gezien hebt?
Roel1966 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:49:
[...]

Ik denk niet dat dit aan de Dune ligt maar eerder aan de VOB files die je afspeelt, maar je zou eens kunnen proberen wat er gebeurd wanneer je diezelfde dvd op je pc afspeelt. Wat ook nog zou kunnen is dat je geen extra geheugen bijgeplaatst hebt in de Dune en ie min of meer een beetje geheugentekort heeft. Zelf heb ik een 2GB sdkaartje erin zitten en daarop de systeemcache gezet, en heb ik tot nu toe niet dat probleem gehad met een soort van stotter wat je omschrijft.
Het is niet mogelijk om geheugen (als in RAM) bij te plaatsen in een Dune... Dat lijkt me ook niet nodig, want ik heb nog nooit gehoord van een geheugentekort...

Wat jij hebt gedaan is 2GB aan opslagruimte toevoegen. En die wordt nu gebruikt voor System Storage (geen system cache) en Blu-Ray Local Storage. Dat mag echt totaal niets aan de prestaties veranderen. Het enige probleem dat je zonder System Storage tijdens het afspelen kunt hebben is dat sommige Blu-Rays niet willen werken zonder die opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:29
Ik heb een dune d1 gekocht en krijg bij de film thor buffer fouten? Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 50% gewijzigd door Deef_K op 27-09-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een probleem hier met de Yadis interface, hij klapt er regelmatig uit wanneer ik op enter druk, de Dune gaat dan even op zwart, en keert dan terug na enkele seconden naar het beginscherm, vervolgens start ik terug Yadis op, het gaat dan een poosje goed, echter het eruit springen komt onregelmatig terug.
De Yadis files zijn opgeslagen op een Synology DS1010 Nas (5 2TB WD schijven in Hybrid Raid), net als de films en andere video, een test om Yadis op de interne schijf te zetten levert hetzelfde probleem op.
Enig zoekwerk levert mij geen info op, gebruik versie 2.1.2 van Yadis. A little help from my friends , please.
Dune HD Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

eymey schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:28:
IP-TV op de Dune zal (verwacht ik) weinig zin hebben.

1) Je moet een abonnement hebben op een IPTV dienst
2) Bijna alle IPTV providers in NL versleutelen hun streams met verimatrix encrypte (KPN in ieder geval).

Alleen Glashart Media in sommige gebieden met glasvezel biedt alle streams unencrypted aan. Maar dan nog moet je trucjes uithalen om een apparaat op het IPTV netwerk een IP adres laten krijgen. Aangezien je je Dune primair op je gewone netwerk wilt houden zul je dus een router moeten hebben die ook verbinding kan leggen met het IPTV netwerken (twee WAN aansluitingen zeg maar) en de IPTV streams kan proxy'en (igmp proxy).

Kortom: Het is vrij bewerkelijk ;). Als je thuis bent in de routertjes met OpenWRT dan is het zeker niet onmogelijk, maar nog steeds bewerkelijk.

Uitzending gemist kan je sowieso wel vergeten, want iedere provider gebruikt z'n eigen set top box surfware en middleware voor dat soort diensten.
Ik heb het hier wel draaien met dd-wrt op een linksys e2000 die als dual-wan is ingesteld. Maar moet zeggen dat het ondanks de correcte configuratie niet helemaal foutloos is. Vaak moet ik mijn computer aan hebben staan voordat de IPTV op de Dune goed werkt 8)7, anders kan ik alleen zeer lage bitrate streams openen (zoals radio en sommige SD zenders).
Zet ik de pc aan, kan ik gewoon HD streams kijken, al loopt het soms nog wel eens vast. Op de pc's/laptops werkt het wel vrij goed dus je zou zeggen dat het netwerk wel in orde is.
Al met al geen foutloze setup, meer leuk extraatje voor de tijd dat het werkt ;).

• cue

cue

Xander schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:15:
[...]

Precies hetzelfde (beeld stopt en na een tijdje flitst het voorbij totdat 'ie weer is waar hij had moeten zijn) heb ik hier ook wel eens gezien. Ook leuk als je hem terwijl het beeld bevroren is op pauze zet, dan spoelt het af en toe nog steeds verder. :P Maar dat kwam omdat mijn server het streamen even niet meer bij kon houden door wat andere kopiëeracties. Ik kan dat ook zo reproduceren...

[...]

Het is niet mogelijk om geheugen (als in RAM) bij te plaatsen in een Dune... Dat lijkt me ook niet nodig, want ik heb nog nooit gehoord van een geheugentekort...

Wat jij hebt gedaan is 2GB aan opslagruimte toevoegen. En die wordt nu gebruikt voor System Storage (geen system cache) en Blu-Ray Local Storage. Dat mag echt totaal niets aan de prestaties veranderen. Het enige probleem dat je zonder System Storage tijdens het afspelen kunt hebben is dat sommige Blu-Rays niet willen werken zonder die opslagruimte.
Heb zelf ook een 4 GB usb stick op het mainboard zitten voor System storae. DIt zou hoe dan ook geen probleem mogen zijn.

DVD's heb ik getest op AC ryan HD mini en op de PC en hier geen enkel probleem.
Het zou toeval kunnen zijn dat het alleen bij DVD is voorgekomen al lijkt me dit onwaarschijnlijk. Probleem is vooral dat ik het probleem moeilijk kan reproduceren aangezien het niet altijd op hetzelfde moment gebeurt.

Wel prettig dat er meer mensen zijn met het probleem, nu nog een oplossing zien te vinden :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:39:
[...]

:*)

• koekerdt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-01 19:04
Volgens mij is dat niet mogelijk. Je kan natuurlijk wel torrents (.torrent) op de hdd zetten en deze via de interface van de dune benaderen.

Overigens gebruik ik zelf de Transmission client (ipv de standaard client) en die bevalt erg goed. Zeker in samenwerking met de TransGUI en/of de webinterface kun je snel en eenvoudig vanuit je pc een torrent file downloaden en toevoegen aan de queue op je Dune zonder iets via de Dune interface te hoeven doen.

• cue

cue

Xander schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:15:
[...]

[...]

Check... heb het probleem nu ook met bluray discs :S... snap er weinig van...

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:39:
[...]

De torrent in de map kopieren van de Dune en vanuit de Dune benaderen.

Zou je dit doen, ik ga er vanuit dat je een pc hebt waar je dit kunt doen. De Dune heeft zelf geen bescherming namelijk.

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 21:51
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:59:

De harddisk van de Dune is Linux gebaseerd en zo geformateerd. Je MAC leest dit niet. Wat de oplossing is ditvolgende:

SMB connection (over de ether bestanden verplaatsen)
Via USB connection met een harde schijf. Schrijft ongeveer 20mb/sec
Via Bootcamp Windows installeren op je pc en hierna de Dune koppelen.

Ben zelf ook MAC gebruiker en hier tegenaan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Vandaag komt eindelijk mijn Dune D1 binnen en kan ik eindelijk ook weer aan de slag.
Zal even wennen zijn aangezien ik toch bijna 2 jaar de popcorn C200 heb gehad.

De afgelopen dagen ben ik me verder gaan inlezen en ben ik deze topic eens wezen doorspitten (was even een klus) Maar ik lees verschillende adviezen als het gaat om bestandformaat NTFS of EXT2.

Nu heb ik de WD schijf alvast in 2 partities verdeeld 2GB + de rest alleen vraag ik me af kan ik gewoon alles NTFS laten of raden jullie toch EXT2/ EXT3 aan? Is er performace verschil tussen deze bestandstypes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik gebruik een Dune Max (met interne HDD) in combinatie met een Synology DS410 server en ca. 6 losse HDD's die ik met een Quickport Duo dockingstation van Sharkoon via USB met de Dune kan verbinden.

Ik kan alle films op de NAS, interne HDD en de losse HDD's met Yadis inlezen, indexeren en de database exporteren naar de interne HDD van de Dune. Werkt prachtig.

Mijn probleem is echter dat als ik een film wil starten vanuit de Yadis interface en die blijkt te staan op een externe HDD die op dat moment niet verbonden is met de Dune ik een foutmelding krijg. Op zich is dat begrijpelijk en niet het probleem. Waar ik een oplossing voor zoek is dat ik in de Yadis interface geen mogelijkheid heb gevonden om de locatie van de film in te voeren en zichtbaar te maken in het overzicht van de filmgegevens in Yadis. De enige manier die ik kan bedenken is dat ik aan het begin van de filmsamenvatting handmatig invoer op welke HDD de film staat. Dat is bij honderden films een ...klus.

Heeft iemand daar een betere oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
De URL staat toch in de foutmelding? Als je die begrijpelijk maakt ("storage_label://HDD5" ofzo?) lijkt dat me in principe voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Xander schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:50:
De URL staat toch in de foutmelding? Als je die begrijpelijk maakt ("storage_label://HDD5" ofzo?) lijkt dat me in principe voldoende?
De url verschijnt inderdaad, maar betreft een code van ongeveer 15 weinig betekenisvolle letters en cijfers, zoals: storage_uuid://6ac21947c2191941. Niet echt makkelijk te achterhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Politoer op 30-09-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Vreemd. Toen ik nog een soortgelijke setup gebruikte stond het begin van de URL (dat er uit zag zoals ik hier boven postte, inclusief volumelabel) gewoon in beeld. Werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
In de setup van Yadis ziet het er zo uit:

Folder: \\DUNE\Film_2_HDD_6ac21947c2191941 (maar dit zie je niet op je TV verschijnen)
Dune pad: storage_uuid://6ac21947c2191941 (dit zie je wel verschijnen en zegt dus niets)

Voeg ik in het Dune pad "\\DUNE\Film_2_HDD_" toe dan werkt de link niet meer. Jammer, maar helaas.

Wellicht ten overvloede: "Film_2_HDD is de naam die je aan de schijf in je bestandsbeheer van Windows kunt toevoegen. "6ac21947c2191941" is de code die de harde schijf volgens mij in de fabriek krijgt toegewezen als unieke id.

[ Voor 26% gewijzigd door Politoer op 30-09-2011 15:38 . Reden: toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Politoer schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:22:
In de setup van Yadis ziet het er zo uit:

Folder: \\DUNE\Film_2_HDD_6ac21947c2191941 (maar dit zie je niet op je TV verschijnen)
Dune pad: storage_uuid://6ac21947c2191941 (dit zie je wel verschijnen en zegt dus niets)
Als die UUID jou niets zegt (het is een unieke identifier, dus je zou het per schijf kunnen opschrijven...), dan gebruik je toch iets anders waar je blijer van wordt? Er zijn tig manieren om zo'n URL op te bouwen. :)
Voeg ik in het Dune pad "\\DUNE\Film_2_HDD_" toe dan werkt de link niet meer. Jammer, maar helaas.
Nee, dat niet. Maar "storage_label://Film_2_HDD" of "storage_name://Film_2_HDD_6ac21947c2191941" zou volgens mij gewoon moeten werken. Ik ben alleen niet zeker over de underscores in de eerste notatie, daar moet je het label neerzetten zoals de Dune het weergeeft het het Info-dialog (op INFO drukken als je de schijf geselecteerd hebt in het home-screen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Mabili schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 02:54:
Vandaag komt eindelijk mijn Dune D1 binnen en kan ik eindelijk ook weer aan de slag.
Zal even wennen zijn aangezien ik toch bijna 2 jaar de popcorn C200 heb gehad.

De afgelopen dagen ben ik me verder gaan inlezen en ben ik deze topic eens wezen doorspitten (was even een klus) Maar ik lees verschillende adviezen als het gaat om bestandformaat NTFS of EXT2.

Nu heb ik de WD schijf alvast in 2 partities verdeeld 2GB + de rest alleen vraag ik me af kan ik gewoon alles NTFS laten of raden jullie toch EXT2/ EXT3 aan? Is er performace verschil tussen deze bestandstypes?
Ik zelf gebruik nu de Dune HD smart H1 met een ntfs geformatteerde harddisk erin ( Samsung 2 TB ) en dit werkt tot nu toe foutloos en prima. Wel moet je dan de harddisk formatteren in je pc want de Dune formatteerd alleen in ext 2 maar kan dus wel zonder problemen ntfs lezen.

Voor mij was dit gewoon praktischer aangezien de Dune HD smart H1 een hotswapbay heeft en ik in mijn pc ook een Icybox hotswap bay heb. Op die manier kan ik vrij snel films kopieren en dan niet via het netwerk maar via mijn pc zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:54
hallo ik heb even een vraag over de dune h1/d1, ik lees erg weinig ervaringen over de bit-torrent client en de nas functie.
ik begrijp dat het extra functie's van de dune zijn en dat een losse nas veel beter is. maar ik ben benieuwd of deze functies uberhaupt te gebruiken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
Ik lees hier vrijwel niks over cinavia. Ik ga er dus vanuit dat cinavia nog niet is geinstalleerd op de Dune. Op diverse fora lees ik dat de kans groter is dat op de dune cinavia wordt geinstalleerd dan bijvoorbeeld op de PCH. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
stokmeister schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:21:
hallo ik heb even een vraag over de dune h1/d1, ik lees erg weinig ervaringen over de nas functie.
ik begrijp dat het extra functie's van de dune zijn en dat een losse nas veel beter is. maar ik ben benieuwd of deze functies uberhaupt te gebruiken zijn?
Als je NAS bedoelt als in "je bestanden benaderen en streamen vanaf elke computer in je netwerk" dan ja, dit is mogelijk.
Hier de D1 met een 2tb schijf.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
stokmeister schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:21:
hallo ik heb even een vraag over de dune h1/d1, ik lees erg weinig ervaringen over de bit-torrent client en de nas functie.
Bittorrent client is bijna niet te gebruiken, sowieso moet je namelijk eerst met een computer de torrents downloaden en naar de Dune kopieren en dan nog gaat het downloaden gebrekkig.

De NAS functie werkt op zich wel maar de doorvoersnelheden zijn niet echt geweldig natuurlijk. Of dat voor jou bruikbaar is hangt heel erg van je eisen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:54
Ik heb geen hoge eisen aan een nas, gewoon simpel foto's streamen naar laptops in huis. Maandag krijg ik een H1. Torrents blijf ik dan downloaden met mijn laptop. In de toekomst komt er toch een synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Mabili schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:51:

- WD green plaatsen
- Dune HD 1 aanzetten

Die firmware wat je erbij zet is al een verouderde firmware zag ik want inmiddels is er 110606_1315 en dat is de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Bedankt allemaal :)
Ondertussen loopt alles perfect alleen nog even verder stoeien met Yardis maar ook dat komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er gebruikers van Yadis die problemen hebben tijdens het browsen, ik bedoel dat hij je Dune spontaan reboot, zou het te maken hebben met de laatste firmware, waardoor deze problemen de kop op steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-01 19:04
stokmeister schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:03:
Ik heb geen hoge eisen aan een nas, gewoon simpel foto's streamen naar laptops in huis. Maandag krijg ik een H1. Torrents blijf ik dan downloaden met mijn laptop. In de toekomst komt er toch een synology.
De standard client is inderdaad voor verbetering vatbaar. Echter wanneer je de transmission client (zie ook een van mijn eerdere posts) installeert dan heb je een prima client. Feit blijt echter natuurlijk wel dat je met je pc de torrents moet downloaden en (bijv. via de webinterface van transmission) op je Dune moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:08:
Zijn er gebruikers van Yadis die problemen hebben tijdens het browsen, ik bedoel dat hij je Dune spontaan reboot, zou het te maken hebben met de laatste firmware, waardoor deze problemen de kop op steken.
Een volledige reboot heb ik nog niet meegemaakt maar af en toe klapt Yadis er wel uit. En inderdaad vanaf de laatste firmware valt me dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik heb het ook nog niet meegemaakt met Yadis echter gebruik ik Yadis ook niet echt veel omdat ik er 1 nadeel aan vind qua bewerkelijkheid bij het invoeren van complete series, en ik nog niet echt gevonden heb hoe dit gemakkelijker kan.

Bijvoorbeeld heb ik een hele serie van Het Zonnetje in Huis ( 109 divx files ) maar voor zover ik zag kunnen die alleen handmatig erin gezet worden, dus elke keer de aparte map in Yadis zetten en dan 109 keer. Misschien zijn er veel eenvoudigere methodes maar tot nu toe heb ik die nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende situatie:

TV Samsung C8700 met DLNA en via Allshare op laptop vinden deze elkaar. De Dune zit via HDMI aan de TV. Nu heb ik een 2e Samsung TV waarmee ik eigenlijk de Dune over het netwerk mee zou willen benaderen. Zou de Dune DLNA hebben, dan zou dit volgens mij moeten lukken maar dat heeft 'ie dus niet. Zijn er behoudens een extra mediaplayer boven nog alternatieven?

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ik zit even met een vreemd probleem.

De Dune D1 heeft een WD Green 1TB intern en de laatste firmware 110606_1315,
Als ik de Dune D1 op standby zet (in menu ook zo ingesteld) dan gaat hij toch automatisch na enkele uren over op Power Off en dan is hij dus echt uit. nu is mijn vraag hoort dat wel? Want ik zet hem juist bewust op standby en wil dus niet dat hij zich geheel afsluit (zo heb ik namelijk weinig aan de NAS functie)

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 02-10-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:04:
[...]

Een volledige reboot heb ik nog niet meegemaakt maar af en toe klapt Yadis er wel uit. En inderdaad vanaf de laatste firmware valt me dit op.
Met Snelle SMB toegang setting op uit, lijkt het stabieler te werken, hoop het deze dagen te kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 15:37

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik sta op het punt om een 2TB HDD voor in m'n Dune HD Smart D1 te kopen maar verscheidene Fora en Ervaringen spreken elkaar tegen.

De 2 HDD's die ik op het oog heb zijn:
- Western Digital Caviar GreenPower 2TB (WD20EARS)
- Samsung EcoGreen 2TB (HD204UI)

Beide hebben meer dan 2 platters maar draaien wel op 5.400RPM. Zal mijn Dune (verkregen via de laatste iBood, dus misschien een oude "uitverkoop" batch?) SATA Stroomtoevoer hierdoor het loodje leggen of is het momenteel vrij stabiel.

Of zijn er wellicht 2TB Schijven die ingebouwd kunnen worden en de SATA Controller niet om zeep helpen?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Athome schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:04:
[...]

Dat is mij ook met eerdere firmwares opgevallen, maar sinds de USB-stick waar ik YaDIS op heb staan in ext3 (?) formaat is geformatteerd door de Dune zelf heb ik het niet meer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@JunkieXP, sommige Dune mainboards hebben een fabrieksdefect waarbij de SATA-ingang op den duur defect gaat. Staat dus in principe los van de door jou gebruikte harde schijf! Mocht je een dergelijk moederbord hebben kom je er snel genoeg achter ;-), maar je hebt 2 jaar garantie dus je hoef je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 23-09 15:37

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

WBT schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:51:
@JunkieXP, sommige Dune mainboards hebben een fabrieksdefect waarbij de SATA-ingang op den duur defect gaat. Staat dus in principe los van de door jou gebruikte harde schijf! Mocht je een dergelijk moederbord hebben kom je er snel genoeg achter ;-), maar je hebt 2 jaar garantie dus je hoef je geen zorgen te maken.
Toevallig nog een Specifieke Voorkeur in 1 van de 2 schijven (of juist een andere 2TB Schijf)?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
JunkieXP schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:42:
Toevallig nog een Specifieke Voorkeur in 1 van de 2 schijven (of juist een andere 2TB Schijf)?
Toevallig heb ik die 2de schijf namelijk de Samsung 2 TB erin zitten en dat werkt verder tot nu toe prima in mijn Dune H1 die hetzelfde is als de D1 op dan het schermpje na dus daarvan weet ik dat het goed werkt.

Ander punt is waarom 5400 rpm schijven met liefst 2 platters worden aangeraden is ook de warmte ontwikkeling in de Dune zelf, en die ECO schijven vaak gewoon minder warmte produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:19:
[...]

Dat is mij ook met eerdere firmwares opgevallen, maar sinds de USB-stick waar ik YaDIS op heb staan in ext3 (?) formaat is geformatteerd door de Dune zelf heb ik het niet meer meegemaakt.
Goed om te horen, echter bij mij staat alles op de Synology DS 1010 NAS, video, audio en yaDIS, deze bevat 5 maal 2TB WD Green schijven, geformatteerd in ext4, nu met de SMB standaard instelling op de Dune, doet het euvel zich toch nog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:43:
[...]

Goed om te horen, echter bij mij staat alles op de Synology DS 1010 NAS, video, audio en yaDIS, deze bevat 5 maal 2TB WD Green schijven, geformatteerd in ext4, nu met de SMB standaard instelling op de Dune, doet het euvel zich toch nog voor.
Ik heb een kopie van mijn YaDIS folder op mijn server staan welke mijn vader vanaf zijn Dune met NFS benadert, ook zonder problemen. Gebruik je nu SMB voor YaDIS? Misschien dat je NFS dan eens kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Laatst online: 07:04
Ook ik heb af en toe dat de dune reboot als ik in Yadis zit.
Yadis staat op synology nas, waar ik nu weer via SMB naar toe ga.

Ik had een tijdje nfs-tcp, maar hierbij had ik veel last van de @eaDir -mappen. Heeft hier al iemand een goede oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Roel1966 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:10:
[...]

Toevallig heb ik die 2de schijf namelijk de Samsung 2 TB erin zitten en dat werkt verder tot nu toe prima in mijn Dune H1 die hetzelfde is als de D1 op dan het schermpje na dus daarvan weet ik dat het goed werkt.

Ander punt is waarom 5400 rpm schijven met liefst 2 platters worden aangeraden is ook de warmte ontwikkeling in de Dune zelf, en die ECO schijven vaak gewoon minder warmte produceren.
Ik heb de WD van 2TB erin zitten, maar die werd bloedheet. Ik ben toch bang dat het niet echt lekker is voor de harde schijf
Pagina: 1 ... 35 ... 72 Laatste