Ik heb net de wd caviar green earx erin gedaan, maar alle greens kun je wel gebruiken hoor.rened80 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:40:
Welke hdd kan ik het beste gebruiken voor de Dune d1? Ik wil graag een WD green caviar, maar daarna heb je nog verschillende types? Ik wil de hdd gebruiken voor opslaan blurays.
Hier zit de optische kabel ook niet echt stevig in mijn Dune Smart D1. Je trekt de kabel er inderdaad zo uit maar ik heb nog nooit problemen gehad met het geluid.Brabso schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:56:
[...]
Ps als iemand nog een een optische kabel in zijn Dune Smart zou willen steken om te zien of deze strak/ klem zit zou ik zeer erkentelijk zijn.
Van mij zit er gewoon los in, heb ook al contact gehad met de leverancier om deze retour te sturen, maar goed als al die dingen er last van hebben schiet het nog niet op,
Dat is net het probleem. Op IMDB heeft de juiste film geen cover, (op moviemeter wel), voer ik dan het IMDB nummer in dan krijg ik de foutmelding Incorrect or incorrect IMDB ID.Plexxodus schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 08:54:
@ekfad
Voer in plaats van de naam het IMDB nummer in van de film, dan pakt ie de juiste film.
Voorbeeld: Zwartboek heeft IMDB nummer tt0389557
Eens kijken of ik een oplossing vind om de foutmelding bij de manuele toevoeging van de cover te verhelpen.
Bij de 1 goed en bij de ander niet goed dus, verschillende reacties.jurry schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:47:
[...]
Hier zit de optische kabel ook niet echt stevig in mijn Dune Smart D1. Je trekt de kabel er inderdaad zo uit maar ik heb nog nooit problemen gehad met het geluid.
Nog iets anders;
Ik heb de Dune toegevoegd aan mijn netwerk, nu zou ik toch via usenet/ spotnet mijn bestanden rechtstreeks moeten kunnen uitpakken op de interne hdd van de Dune ?
Echter stoppen de downloads dan omdat hij zegt dat de schijfruimte bijna op is wat onmogelijk is omdat er bijna nog niks opstaat......
Ik kan namenlijk wel gewoon bestanden kopieren naar de dune vanaf de laptop.
Ligt dit aan de instellingen van de laptop of de Dune ?
Verwijderd
Ik heb dus een dune H1 samen met de module be gekocht dus de losse blu ray speler.
Nu heb ik sinds gisteren dat als ik de H1 aanzet hij niet doorstart en blijft hangen in het loading scherm.
Zet ik nu de be module uit dan start hij gewoon door en is er niks aan de hand.
Vandaag wilde ik een blu ray kijken maar nu doet de be helemaal niks meer. Ja hij blijft draaien en dat is het en ik krijg hem niet meer open. Ook als eerst geprobeerd eerst de be aanzetten en dan de h1 maar niks hij laat hem niet meer zien in het hoofscherme. De h1 speelt gewoon goed en er is niks aan de hand met de h1. Vandaag gebeld met de mediacentershop en uitgelegd maar daar werd ik ook niet echt vriendelijk geholpen.
Waarschijnlijk hebben ze daar een zondagdip. Ja meneer u heeft pech en dat blu ray schijfje bent u kwijt kunnen niks voor u doen. Ja echt heel raar dat er niet een optie is om de blu ray open te maken en dan eventuele schijfjes er even uit te halen voordat hij teruggaat naar de fabrikant. Maar goed hebben meer mensen dit probleem wel een gehad en zoja hoe opgelost. Was toch al niet zo te spreken over de be module en voor die 150 euro heb je echt betere spelers. Mijn zelf gebrande blu ray home video's speelde hij niet af. Maar mijn ps3 speelt dit feilloos af en de be is verschrikkelijk traag.
Nu heb ik sinds gisteren dat als ik de H1 aanzet hij niet doorstart en blijft hangen in het loading scherm.
Vandaag wilde ik een blu ray kijken maar nu doet de be helemaal niks meer. Ja hij blijft draaien en dat is het en ik krijg hem niet meer open. Ook als eerst geprobeerd eerst de be aanzetten en dan de h1 maar niks hij laat hem niet meer zien in het hoofscherme. De h1 speelt gewoon goed en er is niks aan de hand met de h1. Vandaag gebeld met de mediacentershop en uitgelegd maar daar werd ik ook niet echt vriendelijk geholpen.
Waarschijnlijk hebben ze daar een zondagdip. Ja meneer u heeft pech en dat blu ray schijfje bent u kwijt kunnen niks voor u doen. Ja echt heel raar dat er niet een optie is om de blu ray open te maken en dan eventuele schijfjes er even uit te halen voordat hij teruggaat naar de fabrikant. Maar goed hebben meer mensen dit probleem wel een gehad en zoja hoe opgelost. Was toch al niet zo te spreken over de be module en voor die 150 euro heb je echt betere spelers. Mijn zelf gebrande blu ray home video's speelde hij niet af. Maar mijn ps3 speelt dit feilloos af en de be is verschrikkelijk traag.
@brabso.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het wegschrijven naar de Dune te langzaam gaat.
Ik heb ooit eens voor een paar dagen een Atom PC geprobeerd puur voor het downloaden (torrent/usenet). Nadat het downloaden gereed was moest deze het naar mijn netwerk wegschrijven. De Atom trok dit niet en kreeg van tijd tot ook de melding dat er geen ruimte was op het doelstation
Het enige wat ik kan bedenken is dat het wegschrijven naar de Dune te langzaam gaat.
Ik heb ooit eens voor een paar dagen een Atom PC geprobeerd puur voor het downloaden (torrent/usenet). Nadat het downloaden gereed was moest deze het naar mijn netwerk wegschrijven. De Atom trok dit niet en kreeg van tijd tot ook de melding dat er geen ruimte was op het doelstation
@luna2002: ik heb een HD Max en daar zit rechtsonder een wit palletje dat je met een schroevendraaier rechts kunt induwen en dan kun je het laatje handmatig opentrekken. Misschie dat dit ook zo bij de BE is
Is inderdaad ook nog een idee waar ik nog niet aan gedacht heb.Athome schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:29:
@brabso.
Met andere woorden zodra een bestand gedownload is en hij deze wegschrijft naar de interne hdd gaat dat sneller dan de Dune aankan en geeft dus de melding dat de schijf bjina vol is en kapt er vervolgens mee...
Iemand anders hier ook nog ervaring mee ?
Want kopieren wil dus wel naar de Dune, het zij in standje traag.
Ik weet niet welk programma je gebruikt voor Usenet. Sabnzbd heeft de mogelijkheid om zelf scripts te maken. zodat het uitpakken eerste geheel op je eigen PC gebeurd en dat pas daarna de boel naar de Dune weggeschreven wordt.
Momenteel grabit/ newzleecher.
Hier kun je ook instellen om de bestanden in een aparte map te plaatsen zodra deze klaar is maar dat lukt niet.
Hier kun je ook instellen om de bestanden in een aparte map te plaatsen zodra deze klaar is maar dat lukt niet.
Ik heb een vergelijkaar probleem gehad met mijn B1 denk ik. Die is momenteel op RMA. Het is helaas een bakend probleem dat de blueray spelers wel eens overlijden, en dat merk je door een stervenstrage dune. (Bij een B1 dus) Dat jij de BE kunt afkoppelen en daardoor weer normaal gedrag van je hoofdunit krijgt sterkt mijn vermoeden dat de BE defect is. Kun je niet met de BE naar de winkel, waar je ze de blueray eruit laat halen? Zelf prutsen zal hoogstens je recht op garantie wat lastiger maken.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:00:
Ik heb dus een dune H1 samen met de module be gekocht dus de losse blu ray speler.
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Ik heb het met newsleecher geprobeerd om repair 'n extract naar de schijf in mijn dune laten uitpakken.Brabso schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:34:
Dit ging goed al was het wel maar een cd-tje om te testen.
Dat kan Sabnzbd standaard ook. Wat ik bedoel is dat het downloaden en afwerking op 1 pc gebeurt (wat je nu eigenlijk al doet). Dat na het volledige downloadproces het uiteindelijke bestand automatisch naar je Dune gekopieerd word.Brabso schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:34:
klein vraagje: ik heb een tijdje geleden op 1dayfly de dune HD 53d lite gekocht. ik heb nu een 320GB schijf geformateerd als ntfs, en die heb ik ingebouwd in de dune, aan de sata poort dus. de disk word wel gezien, maar als ik dan naar de settings ga, en ik kies voor initialize system storage, krijg ik de melding: no suitable empty storage found, terwijl er gewoon een 320GB ntfs schijf inzit. wat doe ik verkeerd?
System Storage is een usbstick of geheugenkaart (of een extra partitie op je schijf) waarop een aantal systeemdingen worden weggeschreven dus niet je primaire harddisk. Deze moet je nog zelf toevoegen.
(edit: zie ook: http://www.hdsupplies.nl/...system-storage-toewijzen/)
(edit: zie ook: http://www.hdsupplies.nl/...system-storage-toewijzen/)
[ Voor 30% gewijzigd door marcel0672 op 29-08-2011 16:24 ]
maar kan ik dan niet gewoon een kleine partitie op die harddisk maken van ongeveer 2GB, die dan voor system storage gebruikt word?
edit: lees nu dat je een link toegevoegd hebt, zal even kijken of ik dan een kleine partitie van de schijf kan gebruiken.
edit: lees nu dat je een link toegevoegd hebt, zal even kijken of ik dan een kleine partitie van de schijf kan gebruiken.
[ Voor 32% gewijzigd door pimjai op 29-08-2011 16:29 ]
geen idee, gebruik zelf een usbstick maar bekijk deze link eens:
http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/
http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/
is nu dus gelukt, heb hem eerst de schijf laten formateren naar ext2, dan ziet hij wel dat hij het als system storage kan gebruiken, en maakt ie een apparte partitie van 2GB voor system storage.
bedankt dus voor je link.
edit: ik heb nog een vraagje: ik heb nog nooit samba gebruikt, maar met die dune zou ik dus door middel van samba vanaf mijn computer bestanden ernaartoe moeten kopieren. heb dus zitten googlen, maar kan niet vinden hoe dat nou moet. hij zou volgens mij gewoon in de windows explorer onder netwerk moeten staan, maar dat is dus niet het geval. wie weet raad?
bedankt dus voor je link.
edit: ik heb nog een vraagje: ik heb nog nooit samba gebruikt, maar met die dune zou ik dus door middel van samba vanaf mijn computer bestanden ernaartoe moeten kopieren. heb dus zitten googlen, maar kan niet vinden hoe dat nou moet. hij zou volgens mij gewoon in de windows explorer onder netwerk moeten staan, maar dat is dus niet het geval. wie weet raad?
[ Voor 46% gewijzigd door pimjai op 29-08-2011 18:14 ]
Weet iemand hoe ik mijn system storage bereikbaar maak via de SMB server van de Dune? Of is dat niet mogelijk? Ik heb nog 3,5gb vrij op mn system storage en wil het eigenlijk gebruiken om wat internet radio settings op te zetten, heb geen usb stick liggen op het moment. Of weet iemand een andere manier op de internet radio in te stellen met je eigen zenders?
>> Signature?
Volgens mij doen spotnet en newzleecher/ grabit dit ook al, of zie ik dit verkeerd ?Athome schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:32:
[...]
Dat kan Sabnzbd standaard ook. Wat ik bedoel is dat het downloaden en afwerking op 1 pc gebeurt (wat je nu eigenlijk al doet). Dat na het volledige downloadproces het uiteindelijke bestand automatisch naar je Dune gekopieerd word.
Maar ik zal morgen even met Sabnzbd bezig, heb hier geen ervaringen mee.
Het zal mij benieuwen, in ieder geval bedankt voor de tip.
Ik laat even van me horen of dit wat uitmaakt.
En toch moet het ook met newzleecher lukken omdat anderen het ook lukt...
Dat zie je helemaal goed.
Wat ik bedoel is dat na het standaard werk (wat alle bekende usenet progjes doen) een extra script getart wordt gestart die het kopieren van A naar B voor zijn rekening neemt.
Wat ik bedoel is dat na het standaard werk (wat alle bekende usenet progjes doen) een extra script getart wordt gestart die het kopieren van A naar B voor zijn rekening neemt.
Ok, net bezig geweest met Sabnzbd. Mooi programma btwAthome schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:43:
Dat zie je helemaal goed.
Alles netjes ingesteld en alles leek het te doen, de tijdelijk map, de uiteindelijke downloadmap etc.
Maar als ik dan in de map van de Dune schijf kijk is deze leeg ???
Terwijl het programma geen foutmelding geeft en gewoon aangeeft dat het bestand in de opgegeven map gekopieerd is, ook is de tijdelijke map dan inmiddels alweer leeg omdat hij schijnbaar uitgepakt is ergens, maar waar ?
Begint toch wel vrij frusti te worden dit probleem

Verwijderd
Ik heb de Dune Lite gekocht. Als ik mijn externe harde schijf eraan koppel terwijl
de dune lite op standby staat activeer ik de externe schijf. Deze gaat alleen uit als ik de dune lite
opstart en weer op standby zet. Niet erg handig. Iemand ook hiermee ervaring mee?
de dune lite op standby staat activeer ik de externe schijf. Deze gaat alleen uit als ik de dune lite
opstart en weer op standby zet. Niet erg handig. Iemand ook hiermee ervaring mee?
Verwijderd
Je kan met sabnzbd heel makkelijk naar de complete en incomplete springen.Brabso schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:34:
[...]
Ok, net bezig geweest met Sabnzbd. Mooi programma btw
Alles netjes ingesteld en alles leek het te doen, de tijdelijk map, de uiteindelijke downloadmap etc.
Maar als ik dan in de map van de Dune schijf kijk is deze leeg ???
Terwijl het programma geen foutmelding geeft en gewoon aangeeft dat het bestand in de opgegeven map gekopieerd is, ook is de tijdelijke map dan inmiddels alweer leeg omdat hij schijnbaar uitgepakt is ergens, maar waar ?
Begint toch wel vrij frusti te worden dit probleemHELP
Let wel op hij gaat alles nog nakijken eventueel repareren en daarna pas uitpakken en weggooien.
Dus hij kan het wel gedownload hebben maar is nog niet klaar.
Dit prog werkt veel sneller als spotnet wat een drama als je dat weer eens opstart.
In vergelijking met spotnet inderdaad veel vlotter.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:11:
[...]
Je kan met sabnzbd heel makkelijk naar de complete en incomplete springen.
Let wel op hij gaat alles nog nakijken eventueel repareren en daarna pas uitpakken en weggooien.
Dus hij kan het wel gedownload hebben maar is nog niet klaar.
Dit prog werkt veel sneller als spotnet wat een drama als je dat weer eens opstart.
Maar mijn probleem is nog niet verholpen helaas, heb ook al wat helpdesk figuren gebeld.
Had beter mijn oma in het bejaardentehuis kunnen bellen, wat een niveau zeg, jonge, jonge....
Misschien dat het bij mij ook wel ligt aan de instellingen in windows 7, netwerk, maar wat, heb alles al nagekeken.
Maakt het verder niks uit dat de schijf in de dune door de dune zelf geformateerd is ? (ext2 ipv nfts)
Edit: net even geprobeerd met een externe schijf die NFTS geformateerd is en ja hoor dit gaat wel goed.
Klopt het dan dat het met de formatie van Dune dus niet gaat lukken ?
[ Voor 8% gewijzigd door Brabso op 30-08-2011 16:56 ]
Gisteren de smart D1 ontvangen en tot nu toe tevreden. Zit wel nog gevangen met enkel punten (oa NFS, krijg dat maar niet werkend, smb lukt vreemd genoeg wel).
Ook met Yadis heb ik nog problemen. Op mijn PC heb ik ondertussen alles in orde gekregen maar als ik wil exporteren naar mijn nas dan verschijnt er niets in mijn mapje op mijn Nas (ik krijg geen foutmelding bij export). Moet ik in de exportkoppeling als host de naam ingeven of het ip adres?
Voorlopig krijg ik ook maar 1 subfile te zien te zien, ook al staan er meerdere in de filmmap, iemand een idee?
Als laatste en niet onbelangrijk, er steekt een usb stick in van 8gb, als ik een system storage aanmaak (via de verschillende hier besproken manieren) krijg ik ofwel een foutmelding dat er geen hdd gevonden wordt ofwel wordt de volledige stick als system storage geschreven, krijg hem dus niet opgesplitst (en zou dat eigenlijk wel willen zodat ik de resterende ruimt kan gebruiken voor yadis.
Update edit: NFS is ondertussen werkende, blijkbaar is het aanvinken van de asynchroon optie idd de sfeerbreker (bij het instellen van de nfs rechten). Staan die uit dan is er geen enkel probleem en werkt alles vlekkeloos. Vreemd dat de mini hier geen problemen mee had, enfin... Nu de rest nog!
Update edit 2: Yadis eindelijk werkend gekregen (moet wel nog testen of de film opstart dus mss niet te vroeg roepen
), heb ondertussen gelezen dat multiple subtitles niet worden ondersteund! Kan iemand dat bevestigen, krijg het in ieder geval niet werkend. Heb ook een vraagje ivm het afspelen van muziek, als ik nu een cd afspeel waarin de nummers voortvloeien in elkaar krijg ik telkens een pauze te horen, kan ik geen gebruik maken van de 8GB system storage om de muziek reeds in te laden zodat de overgang foutloos gebeurt?
Ook met Yadis heb ik nog problemen. Op mijn PC heb ik ondertussen alles in orde gekregen maar als ik wil exporteren naar mijn nas dan verschijnt er niets in mijn mapje op mijn Nas (ik krijg geen foutmelding bij export). Moet ik in de exportkoppeling als host de naam ingeven of het ip adres?
Voorlopig krijg ik ook maar 1 subfile te zien te zien, ook al staan er meerdere in de filmmap, iemand een idee?
Als laatste en niet onbelangrijk, er steekt een usb stick in van 8gb, als ik een system storage aanmaak (via de verschillende hier besproken manieren) krijg ik ofwel een foutmelding dat er geen hdd gevonden wordt ofwel wordt de volledige stick als system storage geschreven, krijg hem dus niet opgesplitst (en zou dat eigenlijk wel willen zodat ik de resterende ruimt kan gebruiken voor yadis.
Update edit: NFS is ondertussen werkende, blijkbaar is het aanvinken van de asynchroon optie idd de sfeerbreker (bij het instellen van de nfs rechten). Staan die uit dan is er geen enkel probleem en werkt alles vlekkeloos. Vreemd dat de mini hier geen problemen mee had, enfin... Nu de rest nog!
Update edit 2: Yadis eindelijk werkend gekregen (moet wel nog testen of de film opstart dus mss niet te vroeg roepen
[ Voor 30% gewijzigd door Ekfad op 31-08-2011 22:33 ]
het is intussen allemaal gelukt met samba en dergelijke, sabnzb pakt ook automatisch uit naar de dune, dus dat is ook erg handig. nou is er alleen nog 1 ding wat ik niet voor elkaar krijg. mijn moeder heeft namelijk eeen android tablet, en daarvoor is een app, namelijk dune media control, waarmee je door de films en muziek die op je dune staan kan bladeren, en dan de dune opdracht kan geven om het af te spelen. aangezien de dune in de woonkamer staat aangesloten op de versterker, wil mijn moeder dit dus gebruiken om muziek af te spelen.
het probleem is nu dus dat ik het niet werkend krijg, ik heb gewoon die app gedownload en dan bij index location settings onder server gewoon het IP adres van de dune heb ingevuld. dan klik ik op test, en staat er dat er geen problemen zijn gevonden. dus dan ga ik naar waar de media zou moeten staan, en dan staat er 'unable to browse to smb://192.xxx.x.xxx/. the network cannot be found.'
gebruikers van deze app die me kunnen helpen?
het probleem is nu dus dat ik het niet werkend krijg, ik heb gewoon die app gedownload en dan bij index location settings onder server gewoon het IP adres van de dune heb ingevuld. dan klik ik op test, en staat er dat er geen problemen zijn gevonden. dus dan ga ik naar waar de media zou moeten staan, en dan staat er 'unable to browse to smb://192.xxx.x.xxx/. the network cannot be found.'
gebruikers van deze app die me kunnen helpen?
Een vraag over DuneX. Als ik een film verwijder of ik verander de naam van een film, dan blijft in de map met films een _dunex map staan van de reeds verwijderde film of met de vorige naam van de film. Hierdoor verschijnt deze film, die niet meer bestaat (in die vorm) dus in de lijst met films. Hoe zorg ik er voor dat DuneX-data van films die niet meer bestaan wordt gewist (door DuneX)?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 22-09 18:05
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
@Ekfad: ik geloof dat de Dune niet gapless af kan spelen, dus die pauze is niet te voorkomen. Welke nas heb je trouwens?
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Das wel jammer, hopelijk komt er nog een oplossing (beetje bizar dat je als het ware 1Gig storage memory kan voorzien terwijl het amper benut wordt) ik heb thuis een diskstation 211+ staan.Drobanir schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:23:
@Ekfad: ik geloof dat de Dune niet gapless af kan spelen, dus die pauze is niet te voorkomen. Welke nas heb je trouwens?
Heb nog altijd last (1.5 jaar) van subtitle problemen met mijn Dune base 3.0. Geintegreerde ondertiteling in de mkv heb ik vaak niet tot mijn beschikking als ik een film kijk op de tv, terwijl wanneer ik ze via de pc afspeel wel beschikbaar zijn. Met de laatste firmware lukt het mij ook niet meer om de sub/idx files te laden, ze staan niet eens in het lijstje van ondertitels. Het enige wat altijd werkt is een los .srt bestand voor elke film. Heb alle mogelijkheden al een keer geprobeerd in de setup maar niet biedt soelaas... Andere ook dit probleem/Criminelis schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:36:
Heb ook nog films geprobeerd, maar alles met .srt files werkt wel gewoon. Heb ook al beetje zitten rommelen in de ondertitel instellingen, maar dit heeft niet geholpen. Mijn Dune HD Smart D1 heeft de nieuwste firmware en films/series speel ik af via Yadis 2.1. Met de subtitle knop kan ik zowel de MKV subtitle als de externe sub/idx selecteren, maar beide doen niets.
- Drobanir
Nee, bij mij gaat het altijd goed. Extern en intern. Vooral dat laatste gebruik ik, vaak met behulp van MKVMerge. Hiermee voeg ik nieuwe toe of verwijder ik overbodige.
@argro: heb je het al op MPC geprobeerd? Ik denk niet dat er veel DuneX gebruikers rondhangen hier.
@argro: heb je het al op MPC geprobeerd? Ik denk niet dat er veel DuneX gebruikers rondhangen hier.
@Drobanir
Je zegt dat de Dune niet gapless kan afspelen maar in de release van april/wordt vermelding gemaakt van gapless playback door cuesheets te gebruikeb. Lukt dat dan ook niet?
Je zegt dat de Dune niet gapless kan afspelen maar in de release van april/wordt vermelding gemaakt van gapless playback door cuesheets te gebruikeb. Lukt dat dan ook niet?
- Drobanir
Ik heb het niet geprobeerd en ik moet ook eerlijk toegeven dat ik niet precies weet hoe je die aanmaakt.
Ik heb hier sinds gister eindelijk een D1 staan
Eerste ervaringen zijn positief. Het duurde wel een nacht voor ik mijn HD gevuld had en vanochtend met yaDIS en een custom template (Glass 2.0) alles voorzien van covers. Ziet er gelikt uit 
Maar nu kom ik niet uit een paar kleine dingen. Heb mijn DVD collectie geript naar mkv met MakeMKV met alleen de standaard taal en nederlandse ondertiteling. Nu heb ik geprobeerd om in te stellen dat hij deze ondertiteling standaard pakt, maar dan krijg ik geen enkele tekst meer te zien. Heb nu denk ik alles weer als standaard staan, maar ik krijg bij een paar films nog steeds geen tekst, ook niet als ik nu met de hand de ondertiteling kies. Eén film kwam pas met ondertiteling na een minuut of wat afspelen en dat zag ik eigenlijk alleen maar bij toeval omdat ik even afgeleid werd. Hoe doen jullie dat?
Het andere is: hoe zet je auto-resume uit of hoe override je dat? Bij mijn dvd speler kan ik 2x op stop drukken en dan begint de film weer vanaf het begin, maar hier kom ik dan in het hoofdmenu. Enige wat ik heb ontdekt is dat je de hele film tot op de laatste seconde moet afspelen en als hij dan stopt, dan pas kan je weer vanaf 0 beginnen.
Maar nu kom ik niet uit een paar kleine dingen. Heb mijn DVD collectie geript naar mkv met MakeMKV met alleen de standaard taal en nederlandse ondertiteling. Nu heb ik geprobeerd om in te stellen dat hij deze ondertiteling standaard pakt, maar dan krijg ik geen enkele tekst meer te zien. Heb nu denk ik alles weer als standaard staan, maar ik krijg bij een paar films nog steeds geen tekst, ook niet als ik nu met de hand de ondertiteling kies. Eén film kwam pas met ondertiteling na een minuut of wat afspelen en dat zag ik eigenlijk alleen maar bij toeval omdat ik even afgeleid werd. Hoe doen jullie dat?
Het andere is: hoe zet je auto-resume uit of hoe override je dat? Bij mijn dvd speler kan ik 2x op stop drukken en dan begint de film weer vanaf het begin, maar hier kom ik dan in het hoofdmenu. Enige wat ik heb ontdekt is dat je de hele film tot op de laatste seconde moet afspelen en als hij dan stopt, dan pas kan je weer vanaf 0 beginnen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Wat voor soort ondertitel heb je in de MKV zitten? Ik vermoed VOBSUB. VOBSUB en MKV gaat bij Dune niet geheel samen. Als je maar 1 VOBSUB in je MKV hebt zitten zou het volgens mij moeten werken. Bij voorkeur SRT of PGS in MKV gebruiken is mijn advies. SRT subs is het meest flexibel
Wat betreft auto-resume. Deze functie helemaal uitzetten of met de functie GOTO naar een tijd springen.
Misschien kan je de functie auto-resume ook op "Vragen" zetten.
Wat betreft auto-resume. Deze functie helemaal uitzetten of met de functie GOTO naar een tijd springen.
Misschien kan je de functie auto-resume ook op "Vragen" zetten.
Cuesheet heaven en notepad, meer heb je niet nodigDrobanir schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:48:
Ik heb het niet geprobeerd en ik moet ook eerlijk toegeven dat ik niet precies weet hoe je die aanmaakt.
Hoi Allen,
Sinds een paar maanden heb ik nu de HDI Dune B1 en ik moet zeggen, hij bevalt prima!
Echter na het kijken van een aantal films, ben ik nu al een paar keer een merkwaardig probleem tegengekomen.
Tijdens het kijken van een willekeurige film, wil het wel eens gebeuren dat deze automatisch doorskipt naar het volgende hoofdstuk/chapter van de film. Ik kan met de "rewind" knop terugspoelen en dan zie ik het overgeslagen gedeelte voorbijkomen. Als ik dan vervolgens de film weer hervat, skipt hij op precies hetzelfde moment weer naar het volgende hoofdstuk.
De oplossing is om iets verder te gaan dan het moment waarop hij automatisch een hoofdstuk verder gaat.
Maar toch blijf ik dit een merkwaardig iets vinden.
Tot nu toe lijkt het probleem zich alleen voor te doen bij losse DVD (VIDEO_TS) bestanden.
Iemand die dit probleem toevallig ook heeft? Ik hoor graag van jullie eventuele bevindingen.
Groet en dank,
BM.
Sinds een paar maanden heb ik nu de HDI Dune B1 en ik moet zeggen, hij bevalt prima!
Echter na het kijken van een aantal films, ben ik nu al een paar keer een merkwaardig probleem tegengekomen.
Tijdens het kijken van een willekeurige film, wil het wel eens gebeuren dat deze automatisch doorskipt naar het volgende hoofdstuk/chapter van de film. Ik kan met de "rewind" knop terugspoelen en dan zie ik het overgeslagen gedeelte voorbijkomen. Als ik dan vervolgens de film weer hervat, skipt hij op precies hetzelfde moment weer naar het volgende hoofdstuk.
De oplossing is om iets verder te gaan dan het moment waarop hij automatisch een hoofdstuk verder gaat.
Maar toch blijf ik dit een merkwaardig iets vinden.
Tot nu toe lijkt het probleem zich alleen voor te doen bij losse DVD (VIDEO_TS) bestanden.
Iemand die dit probleem toevallig ook heeft? Ik hoor graag van jullie eventuele bevindingen.
Groet en dank,
BM.
Wat betreft het gapless spelen en de cue sheet, dit werkt idd maar je bent natuurlijk wel verplicht om je cd als 1 track te rippen of de verschillende tracks te mergen tot 1 track. Jammer, maar zoveel cd's met een naadloze overgang heb ik gelukkig niet dus mij eens een namiddag bezighouden met het herrippen van deze cd's.
Ik heb wel nog een probleem met yaDis (iets te vroeg geroepen
).
Mijn structuur op mijn NAS is als volgt:
volume1/Videos/Film/Foldervandefilm
idem voor mijn series.
Als ik echter kijk naar de URL die Yadis aanmaakt dan is deze als volgt:
nfs://NASIP:/volume1/Videos:/Foldervandefilm/filmfile
opnieuw gelijkaardig voor mijn series (Film wordt dan wel Serie vanzelfsprekend
)
Iemand een ID hoe ik de link automatisch goed kan laten instellen door Yadis, op deze manier kan ik momenteel dus niet starten via Yadis en alles manueel aanpassen lijkt mij ook bizar veel werk.
EDIT:
Probleem opgelost, had een typo staan in de link en heb de corresponderende mappen toegevoegd aan de URL voor het :, dus nfs://NASIP:/volume1/Video/Film:/Foldervandefilm/filmfile
Ik heb wel nog een probleem met yaDis (iets te vroeg geroepen
idem voor mijn series.
opnieuw gelijkaardig voor mijn series (Film wordt dan wel Serie vanzelfsprekend
Iemand een ID hoe ik de link automatisch goed kan laten instellen door Yadis, op deze manier kan ik momenteel dus niet starten via Yadis en alles manueel aanpassen lijkt mij ook bizar veel werk.
EDIT:
Probleem opgelost, had een typo staan in de link en heb de corresponderende mappen toegevoegd aan de URL voor het :, dus nfs://NASIP:/volume1/Video/Film:/Foldervandefilm/filmfile
[ Voor 9% gewijzigd door Ekfad op 02-09-2011 14:02 ]
Nou, dan kan ik dus mooi weer opnieuw beginnen. MakeMKV maakt inderdaad vobsub aanAthome schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:12:
Wat voor soort ondertitel heb je in de MKV zitten? Ik vermoed VOBSUB. VOBSUB en MKV gaat bij Dune niet geheel samen. Als je maar 1 VOBSUB in je MKV hebt zitten zou het volgens mij moeten werken. Bij voorkeur SRT of PGS in MKV gebruiken is mijn advies. SRT subs is het meest flexibel
Ik heb dus de hele setup al 3x doorgelopen op zoek naar die functie, maar ik zie hem nergens staan.Wat betreft auto-resume. Deze functie helemaal uitzetten of met de functie GOTO naar een tijd springen.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
BM, komt me niet bekend voor.
Ethirty, auto-resume kun je vinden bij 'bladwijzers' in de setup/instellingen. Geloof bij 'afspelen', anders even rondkijken. Het heet in elk geval 'bladwijzers'.
Ethirty, auto-resume kun je vinden bij 'bladwijzers' in de setup/instellingen. Geloof bij 'afspelen', anders even rondkijken. Het heet in elk geval 'bladwijzers'.
Gisteren las ik nieuws: IFA: HDI Dune maakt nieuwe mediaspelers geschikt voor dvb-ontvangst. Nu is eerder bekend gemaakt dat op deze chipset XBMC gedraaid kan worden. Kan op deze nieuwe lijn van spelers dan xbmc geinstalleerd worden?
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik zie hier comments dat jullie een 3rd party NFS installeren, maar in Windows 7 zitten deze services al in het configuratie panel. Weet iemand hoe deze optimaal te configureren voor de Dune? Ik heb de NFS service via het configuratie panel toegevoegd, maar als ik in de properties van NFS admin zit dan zie ik daan geen ip/port settings die ik kan instellen.
Ik zie ook al deze guides werken via sharing via home group, maar ik werk via Workgroups.
Ik zie hier comments dat jullie een 3rd party NFS installeren, maar in Windows 7 zitten deze services al in het configuratie panel. Weet iemand hoe deze optimaal te configureren voor de Dune? Ik heb de NFS service via het configuratie panel toegevoegd, maar als ik in de properties van NFS admin zit dan zie ik daan geen ip/port settings die ik kan instellen.
Ik zie ook al deze guides werken via sharing via home group, maar ik werk via Workgroups.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 23:42 ]
Verwijderd
Firmware update gedraaid, en toen ineens werkte alles prima.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:41:
Hallo allemaal,
Op Windows 7 de service van NFS ingesteld, shared folder gemaakt en deze is gewoon uit te lezen via de Dune na een firmware upgrade.
Is het normaal wanneer je een bestand van je pc via het netwerk naar je dune kopiert dat dit met een trage snelheid van maar liefst 1,06 MN/s gaat, duurt een eeuwigheid zo ...
Verwijderd
Nope, ik heb 8 MB/sBrabso schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:56:
Is het normaal wanneer je een bestand van je pc via het netwerk naar je dune kopiert dat dit met een trage snelheid van maar liefst 1,06 MN/s gaat, duurt een eeuwigheid zo ...
Zelfs via een Squeezebox die als wireless bridge fungeert haal ik ruim 2MB/s (ook langzaam, maar voorlopig beter als helemaal geen verbinding). Als je maar krap 1MB/s haalt dan klopt er echt iets niet.
#team_UTC+1
Dat dacht ik ook al inderdaad. Het is wel zo dat ik de interne schijf nfts geformateerd heb, misschien dat dit iets uitmaakt....Ethirty schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:37:
Zelfs via een Squeezebox die als wireless bridge fungeert haal ik ruim 2MB/s (ook langzaam, maar voorlopig beter als helemaal geen verbinding). Als je maar krap 1MB/s haalt dan klopt er echt iets niet.
Zal nog eens wat testjes uitvoeren vandaag.
Als iemand hier nog wat vanaf weet of ideeen heeft lees ik het graag
Oa op dit forum is al diverse keren naar voren gekomen dat de netwerksnelheid van de Dune erg kan verschillen. Dan wordt met name gesproken over het streamen vanaf een NAS.Brabso schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:47:
[...]
Dat dacht ik ook al inderdaad. Het is wel zo dat ik de interne schijf nfts geformateerd heb, misschien dat dit iets uitmaakt....
Ik heb bij mezelf (bij streamen) snelheden gezien van 0,5MB/s tot 12MB/s over exact hetzelfde netwerk.
Maar ik kan me voorstellen dat het kopieren via het netwerk naar de Dune ook wisselende resultaten kan opleveren.
Misschien kun je aangeven hoe je netwerk eruit ziet en hoe de verschillende instellingen staan op de DUNE.
Dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar toch gaat het dan wel om snelheden van minimaal 6 MB/s en dat is dan toch nog aanzienlijk sneller waar ik dan ook mee zou kunnen levenwezep schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:16:
[...]
Oa op dit forum is al diverse keren naar voren gekomen dat de netwerksnelheid van de Dune erg kan verschillen. Dan wordt met name gesproken over het streamen vanaf een NAS.
Ik heb bij mezelf (bij streamen) snelheden gezien van 0,5MB/s tot 12MB/s over exact hetzelfde netwerk.
Maar ik kan me voorstellen dat het kopieren via het netwerk naar de Dune ook wisselende resultaten kan opleveren.
Misschien kun je aangeven hoe je netwerk eruit ziet en hoe de verschillende instellingen staan op de DUNE.
De instellingen staan zoals aangeraden hier door tweakers aan de beginpagina, verder heb ik nu de laptop draadloos en de dune draadloos via het netwerk aangesloten. Zal nu even een test uitvoeren met bedraad netwerk.
Edit: bedraad haal ik een dubbele snelheid van maar liefst 2 MB/s, blijft m.a.w. triest.
Zal straks eens formateren naar de ext2 van de Dune zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door Brabso op 06-09-2011 10:28 ]
Verwijderd
Heb ook een NTFS schijf erin hangen: toch 8 MB/sBrabso schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:47:
[...]
Dat dacht ik ook al inderdaad. Het is wel zo dat ik de interne schijf nfts geformateerd heb, misschien dat dit iets uitmaakt....
Draadloos naar draadloos is minst ideale scenario. Als ik van mijn computer naar mijn laptop kopieer, dan haal ik bedraad zo'n 45MB/s, is er ééntje draadloos, dan is dat nog tussen de 8MB/s en 12MB/s, heb ik beide computers draadloos, dan haal ik nog maar krap 2MB/s.Brabso schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:43:
[...]
Dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar toch gaat het dan wel om snelheden van minimaal 6 MB/s en dat is dan toch nog aanzienlijk sneller waar ik dan ook mee zou kunnen leven
De instellingen staan zoals aangeraden hier door tweakers aan de beginpagina, verder heb ik nu de laptop draadloos en de dune draadloos via het netwerk aangesloten. Zal nu even een test uitvoeren met bedraad netwerk.
Edit: bedraad haal ik een dubbele snelheid van maar liefst 2 MB/s, blijft m.a.w. triest.
Zal straks eens formateren naar de ext2 van de Dune zelf.
Er zullen vast wifi routers zijn die hogere snelheden halen dan de mijne.. maar 't geeft wel aan wat voor impact het kan hebben om volledig draadloos bestanden over te zetten.
Ja ik weet het, maar als bedraad niet zoveel meerwaarde heeft in dit geval...Marando schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:35:
[...]
Draadloos naar draadloos is minst ideale scenario. Als ik van mijn computer naar mijn laptop kopieer, dan haal ik bedraad zo'n 45MB/s, is er ééntje draadloos, dan is dat nog tussen de 8MB/s en 12MB/s, heb ik beide computers draadloos, dan haal ik nog maar krap 2MB/s.
Er zullen vast wifi routers zijn die hogere snelheden halen dan de mijne.. maar 't geeft wel aan wat voor impact het kan hebben om volledig draadloos bestanden over te zetten.
Ben trouwens sowiezo binnenkort van plan over te stappen naar Ziggo, heb nu Telfort.
Dan heb ik de modem/ router ook mooi dicht bij mijn audio/video app. en kan ik het makkelijk bedraad aansluiten, nu is dat dus niet ideaal.
Edit: formateren met de Dune zelf naar ext2 helpt ook niks
[ Voor 3% gewijzigd door Brabso op 06-09-2011 12:32 ]
Gapless afspelen kan ook wanneer je minstens één foto (bijv. front cover) in dezelfde map zet. Bij het afspelen van die map krijg je dan de keuze om óf de afzonderlijke media bestanden af te spelen (dit wordt mét gap gedaan) óf de mediabestanden + foto's, en in dit laatste geval worden dan de foto's getoond en de mediabestanden gapless afgespeeld. Een nadeel is dat je dan niet met bijv. het popup menu een ander nummer kunt kiezen, maar je kunt wel bijv. een nummer verder >>. Bovendien duurt dan het inlezen van HD Audio bestanden (5.1 FLAC 24bit/96kHz) behoorlijk lang.Ekfad schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:01:
Wat betreft het gapless spelen en de cue sheet, dit werkt idd maar je bent natuurlijk wel verplicht om je cd als 1 track te rippen of de verschillende tracks te mergen tot 1 track. Jammer, maar zoveel cd's met een naadloze overgang heb ik gelukkig niet dus mij eens een namiddag bezighouden met het herrippen van deze cd's.
Ik heb wel nog een probleem met yaDis (iets te vroeg geroepen).
idem voor mijn series.
opnieuw gelijkaardig voor mijn series (Film wordt dan wel Serie vanzelfsprekend)
EDIT:
Verwijderd
Hier 11 MB/s en stabiel, best tevreden over, volledig netwerk is wel nieuw sinds enkele maanden alles op Cat 6, vanaf pc naar syno ds1010, 122 MB/s. Loopt heel lekker allemaal, en de Dune Duo die ik sinds vorige week binnen heb is en verademing t.o.v vorige meuk.
Zijn er eigenlijk al mensen die zelf hebben gestoeid met het maken van eigen templates? Zo ja, wat zijn de struikelblokken bij het ontwikkelen?
De enige templates die nu te vinden zijn staan op MPC, maar veel templates zijn het toch net niet. Voor de algemene interface heb ik sowieso nog weinig moois kunnen vinden. Zelfs de mooie interface op de doos (met veel mooiere iconen) heb ik nergens terug kunnen vinden.
De enige templates die nu te vinden zijn staan op MPC, maar veel templates zijn het toch net niet. Voor de algemene interface heb ik sowieso nog weinig moois kunnen vinden. Zelfs de mooie interface op de doos (met veel mooiere iconen) heb ik nergens terug kunnen vinden.
#team_UTC+1
Nou! Dan moet ik dat deze avond eens uitproberen, snelheid van inlezen zal nog wel meevallen heb cat6 netwerk liggen en haal gemiddeld toch een 12MB op mijn Dune (niet vet, maar gezien de reacties hier ben ik niet ontevredenLukyLX schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:36:
[...]
Gapless afspelen kan ook wanneer je minstens één foto (bijv. front cover) in dezelfde map zet. Bij het afspelen van die map krijg je dan de keuze om óf de afzonderlijke media bestanden af te spelen (dit wordt mét gap gedaan) óf de mediabestanden + foto's, en in dit laatste geval worden dan de foto's getoond en de mediabestanden gapless afgespeeld. Een nadeel is dat je dan niet met bijv. het popup menu een ander nummer kunt kiezen, maar je kunt wel bijv. een nummer verder >>. Bovendien duurt dan het inlezen van HD Audio bestanden (5.1 FLAC 24bit/96kHz) behoorlijk lang.
Volgens mij si de interface op de doos van Dune explorer, of heb ik dat mis?Ethirty schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:27:
Zijn er eigenlijk al mensen die zelf hebben gestoeid met het maken van eigen templates? Zo ja, wat zijn de struikelblokken bij het ontwikkelen?
Die 12 MB/s haal ik bij mij ook (via NFS vanaf mijn home-made NAS op een gigabit netwerk), maar op één of andere manier duurt het inlezen van High Res audio bestanden in de gapless mode langer dan wanneer je de bestanden zelf afspeelt. Dit zal wel met caching te maken hebben, de speler moet immers anticiperen op 't feit dat gelijk na het huidige audio bestand, de volgende afgespeeld moet worden.Ekfad schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:26:
[...]
Nou! Dan moet ik dat deze avond eens uitproberen, snelheid van inlezen zal nog wel meevallen heb cat6 netwerk liggen en haal gemiddeld toch een 12MB op mijn Dune (niet vet, maar gezien de reacties hier ben ik niet ontevreden)
[...]
Trouwens... deze modus is ook erg geschikt om bijvoorbeeld je diavoorstelling van een vakantie te voorzien van een muzikale ondersteuning
Resultaten kopiersnelheid van notebook naar Dune;
* beide draadloos = 1MB/s
* 1 draadloos en 1 bedraad = 2 MB/s
* beide bedraad = 8,5 MB/s
Zijn dit wat normale waarden en is het eventueel aanschaffen van een nieuwe modem/ router eventueel een plan om de prestaties vooral draadloos te verhogen ?
Heb nu nog een oud type modem van Telfort ertussen hangen (Zyxel)
* beide draadloos = 1MB/s
* 1 draadloos en 1 bedraad = 2 MB/s
* beide bedraad = 8,5 MB/s
Zijn dit wat normale waarden en is het eventueel aanschaffen van een nieuwe modem/ router eventueel een plan om de prestaties vooral draadloos te verhogen ?
Heb nu nog een oud type modem van Telfort ertussen hangen (Zyxel)
Je Zyxel modem is het draadloos accesspoint in dit geval. Dan is deze vast nog een 54g variant en dan is 1-2 MB/s normaal volgens mij. Alles omzetten naar 300N (wel 3 antennes) zal de snelheid verhogen maar of dit voldoende zal weet ik niet. Er zijn nogal wat dingen in je naaste omgeving die de draadloze overdracht behoorlijk kunnen beinvloeden.
Bedraad 8,5 MB/s is volgens mij wel ongeveer maximaal. Als je leestest doet in deze situatie moet je denk rond 10 tot misschien wel 12 MB/s uit kunnen komen, wat dus maximaal is voor de 100 mbit verbinding
Leestest.
Selecteer een film (niet afspelen)
Druk op TOP MENU
Selecteer leestest
Bedraad 8,5 MB/s is volgens mij wel ongeveer maximaal. Als je leestest doet in deze situatie moet je denk rond 10 tot misschien wel 12 MB/s uit kunnen komen, wat dus maximaal is voor de 100 mbit verbinding
Leestest.
Druk op TOP MENU
Selecteer leestest
[ Voor 26% gewijzigd door Athome op 07-09-2011 11:30 ]
Is inderdaad een 54g model. Verder heb ik weinig kaas gegeten van modem/ routers.Athome schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:27:
Je Zyxel modem is het draadloos accesspoint in dit geval. Dan is deze vast nog een 54g variant en dan is 1-2 MB/s normaal volgens mij. Alles omzetten naar 300N (wel 3 antennes) zal de snelheid verhogen maar of dit voldoende zal weet ik niet. Er zijn nogal wat dingen in je naaste omgeving die de draadloze overdracht behoorlijk kunnen beinvloeden.
Leestest.
Druk op TOP MENU
Selecteer leestest
Maar als ik dus een nieuwe modem/ router zou nemen (krijg binnenkort de nieuwe van Telfort: ZyXEL P-2601HN-F1), hopenljik dat dit een verschil gaat maken. En anders trek ik eerst wel een lijntje door zodat ik in ieder geval een vaste verbinding met de dune en de router heb.
Als ik maar de snelheid haal waarmee ik nu download, dan houdt hij het tenminste bij met wegschrijven van de bestanden
Als ik een snelheids test doe,dan doe ik het op deze manier.Kies een film en dan druk ik op info knop.Athome schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:27:
Leestest.
Druk op TOP MENU
Selecteer leestest
Dan kies ik TESTEN.klaar.En ik heb dan een gemiddelde snelheid van 7,5 MB/s op een 40 Mbit/s internet van ziggo.En ik gebruik een devolo kitje plus 500 Mb/s.Heb binnenkort de 120 Mbit/s van ziggo.Zal mij benieuwen wat er dan uit rolt...
Ik heb net weer opnieuw de test gedaan met alle programma's uitgeschakeld en toen haalde ik een snelheids test van 8,5
[ Voor 5% gewijzigd door zakaro op 07-09-2011 18:44 ]
Misschien heb ik wat gemist, maar wat heeft de leessnelheid van de Dune te maken met de snelheid van je internetverbinding?zakaro schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:42:
[...]
Als ik een snelheids test doe,dan doe ik het op deze manier.Kies een film en dan druk ik op info knop.
Dan kies ik TESTEN.klaar.En ik heb dan een gemiddelde snelheid van 7,5 MB/s op een 40 Mbit/s internet van ziggo.En ik gebruik een devolo kitje plus 500 Mb/s.Heb binnenkort de 120 Mbit/s van ziggo.Zal mij benieuwen wat er dan uit rolt...
Ik heb net weer opnieuw de test gedaan met alle programma's uitgeschakeld en toen haalde ik een snelheids test van 8,5
Die leessnelheid van de dune heeft toch te maken met het streamen of zie ik dat verkeerd?wezep schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:53:
[...]
Misschien heb ik wat gemist, maar wat heeft de leessnelheid van de Dune te maken met de snelheid van je internetverbinding?
Stream jij dan direct vanaf het Internet?zakaro schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:26:
[...]
Die leessnelheid van de dune heeft toch te maken met het streamen of zie ik dat verkeerd?
Ik download een film, zet deze op m'n Synology NAS en vervolgens lees m'n Dune deze hiervan af.
Nee niet via internet.Heb ook films op me laptop.die stream ik dan naar de dune.Dat gaat toch ook door het netwerk. En daar heeft je internetsnelheid toch mee te maken.wezep schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:32:
[...]
Stream jij dan direct vanaf het Internet?
Ik download een film, zet deze op m'n Synology NAS en vervolgens lees m'n Dune deze hiervan af.
Nee.zakaro schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:35:
[...]
Nee niet via internet.Heb ook films op me laptop.die stream ik dan naar de dune.Dat gaat toch ook door het netwerk. En daar heeft je internetsnelheid toch mee te maken.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Kort maar krachtig antwoord
Nou weer eens wat wijzer dan.
Stel je je interne netwerk voor als een 6 baans snelweg, retesnel. Je verbinding naar internet gaat via een op/afrit, en die kan 1/2 of 3 baans zijn, dat is van belang voor je snelheid naar internet, je films die je vanuit huis streamt van apparaat A naar apparaat B gaan alleen over de 6 baans snelweg, en hebben niets met internet te maken.
Verwijderd
Iemand al de webbrowser op de HD Duo geprobeerd met de afstandsbediening? Ik kom bijvoorbeeld wel op google en kan daar met de afstandsbediening cijfers intoetsen, maar letters lukken niet, ook de clear toets werkt niet, ik kan niet met de 'mode' toets schakelen van muis naar keyboard. Kortom, ik kan hem niet gebruiken.
Verwijderd
Nog steeds zit ik met af en toe haperend geluid. combinatie Philips Cinema 21:9 Dune 3.0 Prime en Marantz SR5004.
Enig onderzoek leert dat:
Via digitaal uit en beeld direct na tv geen haperingen. Echter hier gaat geen True Master Audio doorheen (dacht ik).
Probleem doet zich met name voor bij full blue ray rips en DTS True Master Audio.
Mijn oude tv had dit niet, zou het kunnen dat de Dune niet het niet "trekt" in alle volle kwaliteiten? Of kan het in de receiver zitten?
Iemand goude tip?
Enig onderzoek leert dat:
Via digitaal uit en beeld direct na tv geen haperingen. Echter hier gaat geen True Master Audio doorheen (dacht ik).
Probleem doet zich met name voor bij full blue ray rips en DTS True Master Audio.
Mijn oude tv had dit niet, zou het kunnen dat de Dune niet het niet "trekt" in alle volle kwaliteiten? Of kan het in de receiver zitten?
Iemand goude tip?
Probeer eens een andere HDMI-kabel... Daarmee heb ik al vaker zulk soort problemen opgelost.
Heb je al de "SELECT cap/num" toets geprobeerd? Zit op je afstandsbediening rechts naast de 0. Hiermee schakel je tussen numeriek, hoofdletters en gewoon.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:59:
Iemand al de webbrowser op de HD Duo geprobeerd met de afstandsbediening? Ik kom bijvoorbeeld wel op google en kan daar met de afstandsbediening cijfers intoetsen, maar letters lukken niet, ook de clear toets werkt niet, ik kan niet met de 'mode' toets schakelen van muis naar keyboard. Kortom, ik kan hem niet gebruiken.
Verwijderd
Het stotteren van Full HD Video tesamen met DTS- HD geluid, hield er hier direct mee op toen ik een High Speed HDMI kabel aansloot, dit werd ook door Pioneer aangeraden waarvan ik de receiver 2020 gebruik samen met een Dune HD Duo. Alles gaat nu very "smooth" hier,
En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat een kabel niets uit maakt.
Ik heb idd ook wisselende resultaten gezien en gehoord met beeld EN geluid! Met name 24 bits geluid wil nog wel eens wegvallen met een slechte kabel. Ik heb redelijk goede resultaten gezien en gehoord met de relatief goedkope kabels van HQ.
ALS je HDMI-kabel goed werkt, heeft het geen zin om een duurdere / betere kabel te kopen, de beeld- en geluidskwaliteit verbetert daar niets mee. In zoverre maakt de kabel inderdaad niets uit.Athome schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:09:
En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat een kabel niets uit maakt.
Maar als de kabel voor problemen zorgt (dat heb ik vaak genoeg meegemaakt, zeker met HDMI-kabels die ik vaak opnieuw moest aansluiten) dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Verwijderd
Dan ga ik even naar de shop morgen. Heb nu 2 identieke reference HDMI kabels van de Dune naar de Receiver en daarna naar de tv. Waren ook nog kabels vlgs mij van 60 á 70 euro.
Hoop dat het daarmee is opgelost. Wel vreemd opzich dat een oudere tv daar geen last van heeft....
Hoop dat het daarmee is opgelost. Wel vreemd opzich dat een oudere tv daar geen last van heeft....
Dat is inderdaad wel vreemd ja. Stuurde je naar de oude TV wel dezelfde resolutie? Kan er vuil tussen de connectors zitten?
Ik neem mijn Dune best regelmatig ergens mee naar toe. Dat blijkt niet goed voor HDMI-kabels, ik heb er een aantal afgedankt die na een tijdje ook korte haperingen in beeld en/of geluid gingen geven. Maar het is natuurlijk niet gezegd dat jouw probleem nu ook door kabels veroorzaakt wordt...
Ik neem mijn Dune best regelmatig ergens mee naar toe. Dat blijkt niet goed voor HDMI-kabels, ik heb er een aantal afgedankt die na een tijdje ook korte haperingen in beeld en/of geluid gingen geven. Maar het is natuurlijk niet gezegd dat jouw probleem nu ook door kabels veroorzaakt wordt...
[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 11-09-2011 20:04 ]
Ok bedankt voor de heldere uitleg!jopie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:35:
Stel je je interne netwerk voor als een 6 baans snelweg, retesnel. Je verbinding naar internet gaat via een op/afrit, en die kan 1/2 of 3 baans zijn, dat is van belang voor je snelheid naar internet, je films die je vanuit huis streamt van apparaat A naar apparaat B gaan alleen over de 6 baans snelweg, en hebben niets met internet te maken.
Verwijderd
Of er vuil bij zit moet ik eens bekijken. Mijn oude tv had een lagere resolutie. Was ook geen full hd tv. Ik had al eens een andere kabel genomen toen leek het even goed te gaan (weet alleen niet of het ook allemaal volle kwaliteit was) maar afgelopen week was het weer non-stop raak.Xander schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:04:
Dat is inderdaad wel vreemd ja. Stuurde je naar de oude TV wel dezelfde resolutie? Kan er vuil tussen de connectors zitten?
Misschien beter even eerst 2 kabels lenen bij iemand
Als je andere TV een lagere resolutie had vind ik de hele "kabel = brak" theorie toch weer wat waarschijnlijker worden. Je stuurde er voorheen minder data overheen, dan loop je natuurlijk ook minder snel tegen de beperkingen van de kabel aan.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:48:
[...]
Of er vuil bij zit moet ik eens bekijken. Mijn oude tv had een lagere resolutie. Was ook geen full hd tv. Ik had al eens een andere kabel genomen toen leek het even goed te gaan (weet alleen niet of het ook allemaal volle kwaliteit was) maar afgelopen week was het weer non-stop raak.
Dat lijkt me geen slecht plan.Misschien beter even eerst 2 kabels lenen bij iemand
Verwijderd
Wat overigens wel typisch is: Met exact dezelfde kabels aangesloten op mijn blue ray (Marantz BD5004) speler loopt het geluid wel zonder haperingen.Xander schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:54:
[...]
Als je andere TV een lagere resolutie had vind ik de hele "kabel = brak" theorie toch weer wat waarschijnlijker worden. Je stuurde er voorheen minder data overheen, dan loop je natuurlijk ook minder snel tegen de beperkingen van de kabel aan.
Zou daar nog een logische verklaring voor kunnen zijn?
Volgens mij een (HDCP) handshake issue.
HDMI schijnt geen hard gesloten systeem te zijn. Iedere producent van apparatuur met HDMI moet een bepaalde basisrichtlijn aanhouden voor HDMI maar daarnaast is er nog ruimte om wat dingen aan te passen. HDMI-CEC is zo'n voorbeeld.
Doordat het allemaal niet zo gesloten is, komen er dus nog wel eens problemen naar boven tijdens het maken van de verbinding. Ook voor kabels zijn de specificaties schijnbaar wat aan de ruime kant (mate van afscherming, kwaliteit van koper, verbindingen van stekker naar ader, enz). Hierdoor kan een kabel verschil maken.
Het is gewoon een optelsom van een aantal onzichtbare dingen. Dat maakt het lastig
HDMI schijnt geen hard gesloten systeem te zijn. Iedere producent van apparatuur met HDMI moet een bepaalde basisrichtlijn aanhouden voor HDMI maar daarnaast is er nog ruimte om wat dingen aan te passen. HDMI-CEC is zo'n voorbeeld.
Doordat het allemaal niet zo gesloten is, komen er dus nog wel eens problemen naar boven tijdens het maken van de verbinding. Ook voor kabels zijn de specificaties schijnbaar wat aan de ruime kant (mate van afscherming, kwaliteit van koper, verbindingen van stekker naar ader, enz). Hierdoor kan een kabel verschil maken.
Het is gewoon een optelsom van een aantal onzichtbare dingen. Dat maakt het lastig
Hallo mensen,
Weet iemand hier of ik bijvoorbeeld de Dune HD Smart D1 zou kunnen gebruiken als digitale tuner als vervanging van mijn huidige tuner (een Amino 130m) tbv televisie over glasvezel? Op de site van Dune staat wel dat de D1 IPTV af kan spelen, maar heeft iemand hier daar ervaring mee icm bv Lijnbrandt, XMS of Tweak? Als ik de helpdesk bel is het namelijk automatisch "nee kan niet"....
Weet iemand hier of ik bijvoorbeeld de Dune HD Smart D1 zou kunnen gebruiken als digitale tuner als vervanging van mijn huidige tuner (een Amino 130m) tbv televisie over glasvezel? Op de site van Dune staat wel dat de D1 IPTV af kan spelen, maar heeft iemand hier daar ervaring mee icm bv Lijnbrandt, XMS of Tweak? Als ik de helpdesk bel is het namelijk automatisch "nee kan niet"....
Goeie vraag, naar het technische antwoord ben ik eigenlijk ook wel benieuwd...geert_schrijver schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:47:
Hallo mensen,
Theoretisch gezien moet het gewoon mogelijk zijn...
Met alleen een Dune ben je er denk ik niet. Je zult ook een PC nodig hebben met extra netwerkkaart die je zo moet configureren dat hij doet alsof hij een Amino is. Verder denk ik dat je 2 stukjes software van DVBLogic nodig hebt die het IPTV signaal zou moeten oppikken en doorsturen over je normale netwerk.
Ik heb dit al eens gedaan met een HTPC en het lijkt mij dat dit ook moet gaan werken met de Dune.
In oktober ben ik 3 weken vrij, dan ga ik er eens mee stoeien.
Ik heb dit al eens gedaan met een HTPC en het lijkt mij dat dit ook moet gaan werken met de Dune.
[ Voor 28% gewijzigd door rwa66 op 13-09-2011 13:34 ]
Ik ben heel benieuwd naar je resultaat! Wat ik me wel afvraag; waarom zou je nog een extra htpc nodig hebben? De manier waarop ik het nu aangesloten heb is vanaf de modem (de UPT-poort met het TV-signaal, dit is bij Tweak.nl gesplitst) een kabel naar een switch, en vanuit daar kan ik verschillende amino's aansturen. In mijn (simpele) gedachtengang zou je dan met het aansluiten van een Dune op die switch er al zijn (afgezien van wat tunen en tweaken).rwa66 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:32:
Met alleen een Dune ben je er denk ik niet. Je zult ook een PC nodig hebben met extra netwerkkaart die je zo moet configureren dat hij doet alsof hij een Amino is. Verder denk ik dat je 2 stukjes software van DVBLogic nodig hebt die het IPTV signaal zou moeten oppikken en doorsturen over je normale netwerk.
Kostentechnisch is het ook gewoon de moeite niet meer als je ook nog eens een htpc moet kopen/maken, en daarnaast de Dune moet aanschaffen...
Iemand een andere mening toegedaan, of iemand die dit kan verhelderen?
Verwijderd
Wat ik begrepen heb is dat de Dune Smart D1 based is op Linux, is er een manier om in een console te komen zodat ik commands kan geven? Heb flink zitten zoeken op google, maar niets.
Ik wil namelijk een Ralink RT73 werkend zien te krijgen, heb deze stick al een tijd liggen en vind het zonde om een nieuwe stick te kopen als ik er al 1 heb liggen.
Ik wil namelijk een Ralink RT73 werkend zien te krijgen, heb deze stick al een tijd liggen en vind het zonde om een nieuwe stick te kopen als ik er al 1 heb liggen.
@DreamCatchers, de Dune (net als menig ander) mediaspeler maakt inderdaad gebruik van Linux. Maar het is niet zo dat je hierop kan inloggen (zoals bv met de Ubuntu distributie) om zo aanpassingen te maken. Als je goed graaft zal je ongetwijfeld het nodige kunnen aanpassen, maar dan moet je dus op firmware niveau gaan sleutelen... en dat is geen makkelijke klus. (anders had je allang meerdere firmware hacks gezien voor de Dune)
Verwijderd
Wel is er iets te vinden op het HT forum, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106022.0
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 20:35 ]
Als eerste een bedankje aan Drobanir voor het opzetten van het Dune HD topic waardoor ik toch uiteindelijk een Dune HD smart H1 vandaag besteld heb. Dit eerst na het uitproberen van een Netgear NeoTV 350 en een Mede8er 400X2 maar beiden waren niet slecht maar misten net toch dat stukje performance.
Zoals ik begrepen heb schijnt toch de Sigma chipset/cpu nog steeds het snelste te zijn en voor zover ik hier kan lezen van andere posts is dat in de praktijk ook zo. Nu vraag ik mij wel af waarom een Dune HD smart H1 goedkoper is als een Dune HD smart D1, althans bij 4launch stond die H1 voor 199 euro en de D1 voor 239 euro.
Eerlijk gezegd vind ik dan een harddisk swappable veel praktischer dan dat je een leuk schermpje er zitten hebt en in de praktijk toch alles via de tv bekijkt, menu en dergelijke. Verder heb ik er geen verschil in kunnen zien op dan de H1 met hddbay en de D1 met scherm maar verder volgens mij identieke players.
Nu vraag ik mij wel af of je dus de hdd als ntfs kan formatteren in de Dune en dus apart daar van een ext2 of ext3 partitie kan maken voor systeemcache. Ntfs vind ik zelf in die zin praktisch omdat ik een Icybox hotswap bay in de pc heb en op die manier gemakkelijk en snel films op de hdd kan zetten.
Zoals ik begrepen heb schijnt toch de Sigma chipset/cpu nog steeds het snelste te zijn en voor zover ik hier kan lezen van andere posts is dat in de praktijk ook zo. Nu vraag ik mij wel af waarom een Dune HD smart H1 goedkoper is als een Dune HD smart D1, althans bij 4launch stond die H1 voor 199 euro en de D1 voor 239 euro.
Eerlijk gezegd vind ik dan een harddisk swappable veel praktischer dan dat je een leuk schermpje er zitten hebt en in de praktijk toch alles via de tv bekijkt, menu en dergelijke. Verder heb ik er geen verschil in kunnen zien op dan de H1 met hddbay en de D1 met scherm maar verder volgens mij identieke players.
Nu vraag ik mij wel af of je dus de hdd als ntfs kan formatteren in de Dune en dus apart daar van een ext2 of ext3 partitie kan maken voor systeemcache. Ntfs vind ik zelf in die zin praktisch omdat ik een Icybox hotswap bay in de pc heb en op die manier gemakkelijk en snel films op de hdd kan zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 15-09-2011 00:51 ]
De Dune rechtstreeks aan het netwerk van onze IPTV-boeren hangen gaat niet werken. Het netwerk zal de Dune niet herkennen als een Amino dus ook geen IP-adres toewijzen. Daarbij denk ik niet dat je de NIC van de Dune eenvoudig kunt manipuleren.geert_schrijver schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:41:
[...]
Ik ben heel benieuwd naar je resultaat! Wat ik me wel afvraag; waarom zou je nog een extra htpc nodig hebben? De manier waarop ik het nu aangesloten heb is vanaf de modem (de UPT-poort met het TV-signaal, dit is bij Tweak.nl gesplitst) een kabel naar een switch, en vanuit daar kan ik verschillende amino's aansturen. In mijn (simpele) gedachtengang zou je dan met het aansluiten van een Dune op die switch er al zijn (afgezien van wat tunen en tweaken).
Kostentechnisch is het ook gewoon de moeite niet meer als je ook nog eens een htpc moet kopen/maken, en daarnaast de Dune moet aanschaffen...
Iemand een andere mening toegedaan, of iemand die dit kan verhelderen?
Met een NIC in een PC kan dat wel, vandaar mijn oplossing.
Je hebt niet specifiek een HTPC nodig, we willen tenslotte TV kijken op de Dune. Ik gaf alleen aan dat ik het op een HTPC aan de gang heb gekregen.
Maar een PC (hoeft geen bakbeest te zijn) met twee NIC's heb je wel nodig denk ik. Ik heb sowieso een server thuis draaien in mijn netwerk, en deze staat al in de meterkast bij het modem, dus voor mij is het geen extra investering, behalve dan een netwerkkaartje.
De NIC waar het IPTV-signaal binnenkomt moet je een MAC-adres geven van een amino, dan krijg je een IP-adres van je provider, vervolgens pikt de software van DVBLogic het signaal op en distribueert het via de andere NIC over je lokale netwerk. In theorie kun je dan TV kijken op elke machine op je netwerk.
Maar of de Dune dat ook kan, dat ga ik over een week of twee even testen, tenzij iemand me voor is natuurlijk
De bovenstaande kennis heb ik opgedaan in deze draad.
Dus mocht je meer of uitgebreidere info willen, dan moet je daar maar even gaan grasduinen.
[ Voor 46% gewijzigd door rwa66 op 15-09-2011 08:58 ]
Ik denk dat de electronica en het schermpje het verschil van de €40 uitmaakt.Roel1966 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:48:
Nu vraag ik mij wel af waarom een Dune HD smart H1 goedkoper is als een Dune HD smart D1, althans bij 4launch stond die H1 voor 199 euro en de D1 voor 239 euro.
Er zijn mensen die de Dune ook gebruiken om hun muziek af te spelen. Dan is het wel handig dat je door je collectie kunt bladeren zonder dat daar de TV voor aangezet hoeft te worden. Bovendien zijn er mensen die een ingebouwde HD helemaal niet nodig hebben omdat ze al een NAS of server hebben waarvan ze streamen.Roel1966 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:48:Eerlijk gezegd vind ik dan een harddisk swappable veel praktischer dan dat je een leuk schermpje er zitten hebt en in de praktijk toch alles via de tv bekijkt, menu en dergelijke. Verder heb ik er geen verschil in kunnen zien op dan de H1 met hddbay en de D1 met scherm maar verder volgens mij identieke players.
Als ik het goed heb kan de Dune met de laatste firmware wel NTFS lezen. Maar als Linuxdoos zal hij de HD niet NTFS kunnen formatteren. Van dit laatste ben ik niet geheel zeker maar dan moet een andere Tweaker mij maar verbeteren.Roel1966 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:48:Nu vraag ik mij wel af of je dus de hdd als ntfs kan formatteren in de Dune en dus apart daar van een ext2 of ext3 partitie kan maken voor systeemcache.
Zelf ben ik in het bezit van een DUNE Smart D1, daarnaast heb ik een HTPC met IPTV van OBN. Op deze HTPC staat het serverpack van DVBLogic geinstalleerd. Ik kan nu ook via mijn DUNE browsen naar de HTPC, dan zie ik alle zenders/uitzendingen staan en deze kunnen worden afgespeeld. Zelf heb ik nog niet geprobeerd om dit rechtstreeks via de DUNE werkend te krijgen.geert_schrijver schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:47:
Hallo mensen,
Mijn vraag is denk ik heel simpel maar toch kom ik er helemaal niet uit.
Ik wil graag de achtergrond van Yadis, het homesreen dus een ander uiterlijk geven.
Gewoon heel simpel het uiterlijk van de Dune_Glass, maar waar kan ik deze achtergrond verkrijgen vooral ?
Want wat ik dan lees over de Glass template gaat vooral over het uiterlijk als je eenmaal een film geselecteerd hebt toch ? Hierbij verandert de homescreen van yadis denk ik niet ...
Ik wil graag de achtergrond van Yadis, het homesreen dus een ander uiterlijk geven.
Gewoon heel simpel het uiterlijk van de Dune_Glass, maar waar kan ik deze achtergrond verkrijgen vooral ?
Want wat ik dan lees over de Glass template gaat vooral over het uiterlijk als je eenmaal een film geselecteerd hebt toch ? Hierbij verandert de homescreen van yadis denk ik niet ...
Kijk eens een de map template van Yadis (c:\program files\Yadis). Hier zie je bestanden BACKGROUND.JPG en BACKGROUND2.JPG. Vervang deze en maak vervolgens de Export in Yadis opnieuw.
Met de Glass Template wordt in principe alles in Yadis vervangen. Ik heb wel gemerkt dat niet alles helemaal goed gaat in Glass (optie alfabet bijvoorbeeld)
Met de Glass Template wordt in principe alles in Yadis vervangen. Ik heb wel gemerkt dat niet alles helemaal goed gaat in Glass (optie alfabet bijvoorbeeld)
[ Voor 30% gewijzigd door Athome op 15-09-2011 16:53 ]
Verwijderd
Persoonlijk vond het ontbreken van die bay geen probleem, je kan de hdd gewoon erin schroeven heel simpel. Het schermpje vind ik juist handig, soms staan bestanden niet op volgorde en kan ik via de display zien welke opstart en hoef ik niet terug naar het menu maar kan ik gewoon forwarden.rwa66 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:25:
[...]
Ik denk dat de electronica en het schermpje het verschil van de €40 uitmaakt.
HDD kan je inbouwen zonder bay, gewoon erin schroeven. Op mijn D1 geen enkel probleem en toch een display.Er zijn mensen die de Dune ook gebruiken om hun muziek af te spelen. Dan is het wel handig dat je door je collectie kunt bladeren zonder dat daar de TV voor aangezet hoeft te worden. Bovendien zijn er mensen die een ingebouwde HD helemaal niet nodig hebben omdat ze al een NAS of server hebben waarvan ze streamen.
Correct, hij leest NTFS maar kan enkel formateren in EXT[...]
Als ik het goed heb kan de Dune met de laatste firmware wel NTFS lezen. Maar als Linuxdoos zal hij de HD niet NTFS kunnen formatteren. Van dit laatste ben ik niet geheel zeker maar dan moet een andere Tweaker mij maar verbeteren.
Verwijderd
Lang leve proxies, ik zal hem vanavond pas kunnen lezen. Thanks!Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:31:
Wel is er iets te vinden op het HT forum, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106022.0
Verwijderd
Mijn favoriet http://www.mpcclub.com/fo...hread.php?t=25852&page=22 , Gold Glass VersionAthome schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:52:
Kijk eens een de map template van Yadis (c:\program files\Yadis). Hier zie je bestanden BACKGROUND.JPG en BACKGROUND2.JPG. Vervang deze en maak vervolgens de Export in Yadis opnieuw.
met zelf gekozen cinema background, http://i54.tinypic.com/ilf152.jpg, uit de relax template,