Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
martijn24 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:32:
Nu vroeg ik me af , mocht deze (d) schijf bijna vol zijn kan ik gewoon een nieuwe map aanmaken
op schijf (e) bijvoorbeeld en die ook laten lezen in yadis?
Ja hoor, dat kan prima. :)
of moet dat perse waar jij yadis folder hebt staan?
Nope, al komt het filmmateriaal van 3 verschillende PC's af. Je kunt het in YaDIS allemaal toevoegen.
want ik had eens mijn series naar (e) schijf gezet en in yadis de smb ingevuld alleen krijg ik in Yadis een error cant open smb//blabbablabla
Dan heb je de foldersettings niet goed staan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 09:30
Xander schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:38:
[...]

Ja hoor, dat kan prima. :)

[...]

Nope, al komt het filmmateriaal van 3 verschillende PC's af. Je kunt het in YaDIS allemaal toevoegen.

[...]

Dan heb je de foldersettings niet goed staan.
De dune pad blijft toch hetzelfde ? ( sms://SERVERMARTIJN/test )

zo heb ik alle mappen en het werkt prima , behalve als ik een map aanmaak op een andere schijf.
deze heb ik ook netjes gedeeld. dus vraag me af welke foldersettings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
martijn24 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:49:
[...]

De dune pad blijft toch hetzelfde ? ( sms://SERVERMARTIJN/test )
Misschien werkt het beter als je smb gebruikt. ;)
zo heb ik alle mappen en het werkt prima , behalve als ik een map aanmaak op een andere schijf.
deze heb ik ook netjes gedeeld. dus vraag me af welke foldersettings
Wellicht doe je bij het sharen al iets verkeerd en staan de bestandsrechten niet goed? Moet je niet een gebruikersnaam / password meegeven in die URL? Kun je de share vanaf de Dune wel benaderen als je geen YaDIS gebruikt?

Wat jij wilt moet iig kunnen, als het nu niet werkt zit er érgens iets fout. Ik durf alleen ook niet direct te zeggen waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Xander schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:52:
[...]

Misschien werkt het beter als je smb gebruikt. ;)

[...]

Wellicht doe je bij het sharen al iets verkeerd en staan de bestandsrechten niet goed? Moet je niet een gebruikersnaam / password meegeven in die URL? Kun je de share vanaf de Dune wel benaderen als je geen YaDIS gebruikt?

Wat jij wilt moet iig kunnen, als het nu niet werkt zit er érgens iets fout. Ik durf alleen ook niet direct te zeggen waar.
bedankt voor je reply,

ik kan de map wel benaderen als ik hem handmatig toevoeg in Dune.
speelt gewoon prima af.

Ik heb nog nooit een gebruiksnaam/password hoeven meegeven alleen mijn server naam + map.

hij geeft de volgende error aan. Kan de URL niet openen.
Ik heb alles nagekeken ook de bestandrechten staan allenmaal goed.

iemand een tip waarmee die denkt dat mijn probleem is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
martijn24 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:28:
[...]

bedankt voor je reply,

ik kan de map wel benaderen als ik hem handmatig toevoeg in Dune.
speelt gewoon prima af.
En dan laat je het username / password veldje dus ook leeg?
Ik heb nog nooit een gebruiksnaam/password hoeven meegeven alleen mijn server naam + map.

hij geeft de volgende error aan. Kan de URL niet openen.
Ik heb alles nagekeken ook de bestandrechten staan allenmaal goed.
Wellicht staat er toch iets niet goed bij je shares. Ik weet niet welk OS je gebruikt, maar in Windows 2003 moet ik naast de rechten voor de share zelf ook nog de bestandsrechten aanpassen als ik wil dat de share zonder accountgegevens benaderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Xander schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:01:
[...]

En dan laat je het username / password veldje dus ook leeg?

[...]

Wellicht staat er toch iets niet goed bij je shares. Ik weet niet welk OS je gebruikt, maar in Windows 2003 moet ik naast de rechten voor de share zelf ook nog de bestandsrechten aanpassen als ik wil dat de share zonder accountgegevens benaderbaar is.
Nee bij handmatig invoeren in dune (netwerkmap) dan doe ik wel usernaam/password.

Ik gebruik OS windows home server 2011 en daarbij is het in de launchpad heel makkelijk de bestandrechten aantepassen.

ik heb ook even een test gedaan op andere schijf alleen hier hetzelfde probleem.

ik denk dat ik een andere smb informatie moet ingeven in yadis .

smb://[user[:password]@]host/share/path

alleen moeten die haakjes @ allenmaal erbij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-12-2024
Athome schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:04:
Druk eens op PLAY i.p.v. ENTER als je het filmbestand geselecteerd heb
Heb ik ook gedaan,Heb ze beide geprobeerd,maar zonder resultaat.Ik heb gwn de film verwijderd en opnieuw gekopieerd naar de hd van de dune duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
martijn24 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:30:
[...]

Nee bij handmatig invoeren in dune (netwerkmap) dan doe ik wel usernaam/password.

Ik gebruik OS windows home server 2011 en daarbij is het in de launchpad heel makkelijk de bestandrechten aantepassen.
Dan krijg ik toch sterk vermoeden dat je nieuwe share alleen werkt met username/password. Als je oude het ook zonder doet zou er toch een verschil moeten zijn. In theorie dan he. :+
ik heb ook even een test gedaan op andere schijf alleen hier hetzelfde probleem.

ik denk dat ik een andere smb informatie moet ingeven in yadis .

smb://[user[:password]@]host/share/path

alleen moeten die haakjes @ allenmaal erbij zitten?
de rechte haken niet, de @ wel. Dus bijvoorbeeld smb://pietje:1234567890@SERVER/share/folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Xander schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:36:
[...]

Dan krijg ik toch sterk vermoeden dat je nieuwe share alleen werkt met username/password. Als je oude het ook zonder doet zou er toch een verschil moeten zijn. In theorie dan he. :+

[...]

de rechten haken niet, de @ wel. Dus bijvoorbeeld smb://pietje:1234567890@SERVER/share/folder
ahh dan ga ik dat zo eens proberen

bij share is dat gewoon de map naam of de schijf naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
martijn24 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:40:
[...]

ahh dan ga ik dat zo eens proberen

bij share is dat gewoon de map naam of de schijf naam?
De sharenaam. Die kun je ingeven als je de share aanmaakt en hoeft niet gelijk te zijn aan de mapnaam of de schijfnaam...?

Maar, wacht eens even... je benadert YaDIS ook via SMB? Volgens mij loop je dan tegen een andere beperking aan, de Dune kan maar één SMB-verbinding tegelijkertijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Xander schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:59:
[...]

De sharenaam. Die kun je ingeven als je de share aanmaakt en hoeft niet gelijk te zijn aan de mapnaam of de schijfnaam...?

Maar, wacht eens even... je benadert YaDIS ook via SMB? Volgens mij loop je dan tegen een andere beperking aan, de Dune kan maar één SMB-verbinding tegelijkertijd gebruiken.
ik heb het volgende in Dune heb ik aantal mappen gemaakt.(handmatig met ip adres etc)
concerten, muziek, afbeeldingen etc ( staan op mijn whs2011)

op mijn whs 2011 heb ik schijf (d) als opslag. videosmap daarin hd films ,dvd5 films etc.
ook zit daarin een map YADIS. alle mappen die ik daarin zet. ( ook nieuwe) worden keurig
gezien en afgespeeld.
smb:/SERVERMARTIJN/hd films
sms:/SERVERMARTIJN/dvd5 films

ga ik buiten om de D schijf werken dan ziet yadis alles wel maar krijg ik een melding : kan de url niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De export van Yadis mag niet op je Homeserver staan. Dit gaat niet werken. Plug een USB stick in de Dune (of een HDD) en schrijf daar de export naar toe. Zoals iets naar boven ook gezegd werd. De Dune kan maar 1 SMB verbinding tegelijkertijd openen.

Ik maak gebruik van de eerste Homeserver (windows 2003). Ook ik ben aan het stoeien geweest om het aan de gang te krijgen.

Maak geen gebruik van de servernaam maar van het ip-adres (van de server).
Maak ook geen gebruik van username/password, ook zit dit wel op de shares.
Maak favorieten aan in de Dune naar folders die je via Yadis wilt gaan gebruiken (hd films, series, etc). Ik heb bij mij de indruk gekregen dat belangrijk is om Yadis goed aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Maakt het uit of je NFS of SMB verbinding doet in verband met die library folder en de films op de homeserver? Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ik ben benieuwd of het werkt. (Ben op dit moment ook niet thuis).

Wat ik eigenlijk wlide vragen: stel ik heb een collectie met een Nederlandse serie of zelfgemaakte filmpjes met de videocamera. Die gaat Dune niet herkennen via moviemeter of TVDB. Is het mogelijk om handmatig een entry in de library met banner en alles te maken? Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Op het eerste gezicht lijkt me dat het te doen moet zijn als je dat script aanpast. Zo zou ik ook een optie willen voor CD albums, dat je een library maakt met alle albumhoezen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Athome schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:46:
De export van Yadis mag niet op je Homeserver staan. Dit gaat niet werken.
Nou... wel als alles op dezelfde share staat. Of:
SamPatterson schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:54:
Maakt het uit of je NFS of SMB verbinding doet in verband met die library folder en de films op de homeserver?
Met NFS heb je het probleem inderdaad ook niet. :) Ik heb zelf YaDIS op een eigen NFS share en de films verdeeld over 3 eigen shares. Dat werkt prima.
SamPatterson schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:54:
Wat ik eigenlijk wlide vragen: stel ik heb een collectie met een Nederlandse serie of zelfgemaakte filmpjes met de videocamera. Die gaat Dune niet herkennen via moviemeter of TVDB. Is het mogelijk om handmatig een entry in de library met banner en alles te maken? Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Op het eerste gezicht lijkt me dat het te doen moet zijn als je dat script aanpast. Zo zou ik ook een optie willen voor CD albums, dat je een library maakt met alle albumhoezen etc.
Dune gaat sowieso niets herkennen via moviemeter of TVDB. ;) Daar kun je 3rd party software als YaDIS, Zappiti, Dune Explorer, MyMovies of Movienizer voor gebruiken.

In YaDIS kun je een film prima zelf toevoegen met een eigen beschrijving en plaatje enzo, maar met series gaat dat niet. Maar als het een "officiele" Nederlandse serie is kun je hem natuurlijk gewoon zelf op TVDB toevoegen. Dat zullen ze met home-video's alleen niet zo tof vinden.

Met de andere software heb ik geen ervaring, maar er zal er allicht één tussenzitten die wel aan jouw wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Athome schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:46:
De export van Yadis mag niet op je Homeserver staan. Dit gaat niet werken. Plug een USB stick in de Dune (of een HDD) en schrijf daar de export naar toe. Zoals iets naar boven ook gezegd werd. De Dune kan maar 1 SMB verbinding tegelijkertijd openen.

Ik maak gebruik van de eerste Homeserver (windows 2003). Ook ik ben aan het stoeien geweest om het aan de gang te krijgen.

Maak geen gebruik van de servernaam maar van het ip-adres (van de server).
Maak ook geen gebruik van username/password, ook zit dit wel op de shares.
Maak favorieten aan in de Dune naar folders die je via Yadis wilt gaan gebruiken (hd films, series, etc). Ik heb bij mij de indruk gekregen dat belangrijk is om Yadis goed aan de gang te krijgen.
super bedankt , ik ga morgen ermee verder vandaag telang over zitten stoeien en helaas nog niet gelukt.
nu begrijp ik dat hoe ik het wou onmogenlijk is.
Je bedoelt de export van yadis de interface lokatie toch?
ik heb een 4 GB stick in mijn dune zitten ,alleen mijn computer ziet de Dune wel maar kan daar niks op wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

Mmm heb vanavond m'n Dune HD Lite 53D uitgepakt om mijn Ac ryan HD mini 1 te vervangen. Dit aangezien het met deze player niet mogelijk was om Blu-ray images te streamen vanaf m'n NAS. Enige methode was om films op een USB schijf te zetten.

Na alle goede verhalen toch maar een Dune aangeschaf. Om eerlijk te zijn wordt ik er nog niet erg vrolijk van met de hoeveelheid problemen die ik nu nog heb. Hopelijk is er iemand hier die me verder kan helpen.

1. Bij alle blu-ray iso bestanden krijg ik een foutmelding "playlist is empty". De enige oplossing welke ik online heb kunnen vinden is om de iso bestanden uit te pakken. Aangezien ik een nogal omvangrijke verzameling heb hoop ik dat er een andere optie is.

2. HD audio krijg ik op geen mogelijkheid werkend i.c.m. mijn Denon receiver. Allem mogelijke audio en video instellingen geprobeerd... Er is er tot nu toe maar eentje welke er werkt...

3. Blu-Ray bestand (Gladiator) krijg ik wanneer deze gestart wordt: file format not supported...)

Bovenstaande problemen heb ik bij m'n Ac Ryan nooit gehad en op de snelheid via het netwerk na speelde deze voor mijn gevoel veel meer bestanden af.

Is er iets wat ik over het hoofd zie aangezien iedereen hier zo enthousiast is over Dune...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
[quote]cue schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:07:
Mmm heb vanavond m'n Dune HD Lite 53D uitgepakt om mijn Ac ryan HD mini 1 te vervangen. Dit aangezien het met deze player niet mogelijk was om Blu-ray images te streamen vanaf m'n NAS. Enige methode was om films op een USB schijf te zetten.

Na alle goede verhalen toch maar een Dune aangeschaf. Om eerlijk te zijn wordt ik er nog niet erg vrolijk van met de hoeveelheid problemen die ik nu nog heb. Hopelijk is er iemand hier die me verder kan helpen.

2. HD audio krijg ik op geen mogelijkheid werkend i.c.m. mijn Denon receiver. Allem mogelijke audio en video instellingen geprobeerd... Er is er tot nu toe maar eentje welke er werkt...

verander in de instellingen pchp naar bitstream. dit had ik ook ( onkyo 508 versterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

martijn24 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:11:
[quote]cue schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:07:

verander in de instellingen pchp naar bitstream. dit had ik ook ( onkyo 508 versterker)
Zowel pcm als bitstream geprobeerd.... helaas gaat m'n HD audio logo'tje er niet van branden :(

Ben er inmiddels achter dat allen DTS HRA goed gaat maar geen DTS HD MA

[ Voor 3% gewijzigd door cue op 22-08-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 15:59
cue schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:13:
[...]

Zowel pcm als bitstream geprobeerd.... helaas gaat m'n HD audio logo'tje er niet van branden :(

Ben er inmiddels achter dat allen DTS HRA goed gaat maar geen DTS HD MA
Kijk eens of je versterker zelf niet de bitstream audio probeert door te sturen naar de tv bijv. Dat had ik namelijk met mijn receiver.

Maar je zegt dat DTS-HD HRA wel werkt en MA niet, dat is opzich vreemd omdat het beide bitstreams zijn. Geeft de dune zelf wel aan dat het om een DTS-HD MA stream gaat? En hoe zit het met Dolby TrueHD?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

ChiLLeR schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:53:
[...]

Kijk eens of je versterker zelf niet de bitstream audio probeert door te sturen naar de tv bijv. Dat had ik namelijk met mijn receiver.

Maar je zegt dat DTS-HD HRA wel werkt en MA niet, dat is opzich vreemd omdat het beide bitstreams zijn. Geeft de dune zelf wel aan dat het om een DTS-HD MA stream gaat? En hoe zit het met Dolby TrueHD?
Check... versterker zet de bitstream niet door naar de TV. Ik hoor ook wel geluid alleen versterker geeft Dolby Digital weer..

Dune geeft zelf wel aan dat het om DTS-HD MA gaat. Dolby TrueHD ga ik even zoeken. Had een 48 gig Avatar maar deze wil helemaal niet meer starten. Op de AcRyan zonder problemen... heel af en toe een hikje als hij via USB draaide met HD audio...

Edit: Heb nog even check gedaan bij Blu-Ray rip van Toto. Bij info staat op m'n Dune: DTS HD MA Multichannel. M'n audio settings heb ik staan op bitstream en maximaal 192 khz en m'n receiver geeft weer: DTS surround :S

[ Voor 11% gewijzigd door cue op 23-08-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
eindelijk ik heb het helemaal voor mekaar na bekant een halve dag erin gestoken te hebben.

Ik had nog een 8 GB stick liggen( helaas niet kleiner) en die in mijn dune gestopt.
in yadis de dune (usb stick) geselecteerd en alle mappen zoals aangegeven door athome en Xander.

Ik kan nu alle mappen uit me server toevoegen en speelt ze allenmaal af. :)

super bedankt Athome & Xander voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

cue schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:59:
[...]

Check... versterker zet de bitstream niet door naar de TV. Ik hoor ook wel geluid alleen versterker geeft Dolby Digital weer..

Dune geeft zelf wel aan dat het om DTS-HD MA gaat. Dolby TrueHD ga ik even zoeken. Had een 48 gig Avatar maar deze wil helemaal niet meer starten. Op de AcRyan zonder problemen... heel af en toe een hikje als hij via USB draaide met HD audio...

Edit: Heb nog even check gedaan bij Blu-Ray rip van Toto. Bij info staat op m'n Dune: DTS HD MA Multichannel. M'n audio settings heb ik staan op bitstream en maximaal 192 khz en m'n receiver geeft weer: DTS surround :S
Stom, zie nu deze regel in de firmware changelog staan: NOTE: bitstreaming Dolby True HD and DTS HD MA is not supported (hardware limitation).

Dan maar weer verkopen aangezien dit niet gaat werken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@cue

Even voor de duidelijkheid.
Ik had ook gelezen dat True-HD en DTS-MA niet ondersteunt wordt (vind ik niet zo erg) maar de Dune dan wel gewoon DTS 5.1 (DTS-core) of Dolby Digital 5.1 door geven aan de receiver en kan de Dune Lite zowel DTS-MA en Dolby True HD wel downmixen naar stereo?

Ik zit namelijk sterk te denken aan een Dune Lite voor bij de TV. De audio van zal dan ook via de TV lopen. Dus alles downmixen naar stereo is voor mij belangrijk.

Je hebt het er over om je Dune te verkopen. Stuur me even een DM (PM) misschien vind ik de prijs interessant om deze over te nemen.

Overigens. De Dune Lite heeft een andere chip de overige Dune spelers. De overige Dune spelers hebben geen moeite met HD-audio en Blu-Ray. Qua menu en bediening komen de L53D Lite en de overige Dune spelers volledig over een met elkaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Athome op 23-08-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
geachte tweakers,

mijn probleem was zoals je hierboven kan lezen opgelost.
alleen nu ik een usb stick gebruik voor mijn yadis lokatie vind ik het wel lastig dat je Dune aan moet staan om iets te moeten importeren. anders ziet mijn pc natuurlijk de opslag niet.

is dit ook zo als ik een externe/interne hdd aansluit?

toen ik yadis via mijn server gebruikte ( 1 smb verbinding) kon ik altijd films ,series importeren zonder de dune aan te zetten. alleen het nadeel is dat ik dan mijn andere mappen niet kan lezen die op andere schijven staan op mijn whs 2011.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:55
Is het zo vervelend om hem aan te laten staan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik 's avonds mijn tv, upc en receiver uitzet, maar de Dune altijd aan laat staan. Geen flauw idee waarom eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
jopie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:21:
Is het zo vervelend om hem aan te laten staan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik 's avonds mijn tv, upc en receiver uitzet, maar de Dune altijd aan laat staan. Geen flauw idee waarom eigenlijk.
verveeld is het niet , maar is het niet slecht? en wat verbruikt dune eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Xander schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:14:
[...]

[...]

Een Dune hoeft de disk niet te initialiseren, die werkt gewoon meteen. Wat jij wilt kan prima dus.

[...]

[...]

Je hebt de speler toch al? Waarom probeer je het dan niet? Dat lijkt me de simpelste oplossing als je per sé binnen 9 uur een antwoord wilt.

[...]

Flash Memory Storage is volgens mij een alternatief voor System Storage toch? Als je echt geen USB-stick ofzo wilt gebruiken voor de System Storage kun je er een stukje van de Flash Storage voor opofferen (de Dune verwijdert dan ook wat oosterse taalpaketten ofzo). Als je al System Storage hebt heeft het volgens mij geen nut.
Thanks, heb een 2e H1 gekocht!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
weet iemand of het mogelijk is om de torrents op een externe usb HDD te downloaden.
Op dit moment komen ze terecht op de laatste partitie van de interne schijf (opgedeeld in 3 partities), zonder dat hierbij een keuze is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijn24 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:18:
geachte tweakers,

mijn probleem was zoals je hierboven kan lezen opgelost.
alleen nu ik een usb stick gebruik voor mijn yadis lokatie vind ik het wel lastig dat je Dune aan moet staan om iets te moeten importeren. anders ziet mijn pc natuurlijk de opslag niet.

is dit ook zo als ik een externe/interne hdd aansluit?

toen ik yadis via mijn server gebruikte ( 1 smb verbinding) kon ik altijd films ,series importeren zonder de dune aan te zetten. alleen het nadeel is dat ik dan mijn andere mappen niet kan lezen die op andere schijven staan op mijn whs 2011.

iemand?
Ik heb een HDD in de Dune zitten (geen USB dus) en als de Dune op standby staat, kan ik de HDD in de Dune gewoon bereiken. Ik weet niet zeker of ik de Samba server functionaliteit van de Dune ook aan heb staan. Dit zou misschien verschil kunnen maken.

Volgens HWI is het stroom verbruik zowel in Standby als actief ongeveer 15 watt.
Overigens heeft de Dune volgens mij 2 standby standen (ik kan me vergissen met een ander apparaat). In de diepste standby-stand is het stroomverbruik het laagst maar zal de HDD ook niet bereikbaar zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Athome op 23-08-2011 13:46 . Reden: verhaal stroomverbruik toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 15:59
cue schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:33:
[...]

Stom, zie nu deze regel in de firmware changelog staan: NOTE: bitstreaming Dolby True HD and DTS HD MA is not supported (hardware limitation).

Dan maar weer verkopen aangezien dit niet gaat werken :(.
Uhm, bij mij werkt het anders allemaal prima. HD MA, TrueHD etc. alle lampjes lichten gewoon op bij mijn receiver. Ik heb een Dune D1.

edit; Ik zie nu dat je een Lite hebt, tja dat veranderd de zaak. Het is niet voor niets 'lite' en er ontbreken dus functies.

[ Voor 12% gewijzigd door ChiLLeR op 23-08-2011 13:55 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Athome schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:42:
[...]

Ik heb een HDD in de Dune zitten (geen USB dus) en als de Dune op standby staat, kan ik de HDD in de Dune gewoon bereiken. Ik weet niet zeker of ik de Samba server functionaliteit van de Dune ook aan heb staan. Dit zou misschien verschil kunnen maken.

Volgens HWI is het stroom verbruik zowel in Standby als actief ongeveer 15 watt.
Overigens heeft de Dune volgens mij 2 standby standen (ik kan me vergissen met een ander apparaat). In de diepste standby-stand is het stroomverbruik het laagst maar zal de HDD ook niet bereikbaar zijn
o dan laat ik hem mooi aanstaan, ik merkte ook dat als ik de dune herstartte dat yadis niet goed of niet word weergegeven, dit is te verhelpen door de usb stick eruit te halen en weer erin.

laat ik hem aanstaan dan werkt het allenmaal prima, kan gelukkig nu mijn film collectie uitbreiden tot 6TB wat ik eerst maar 2 TB kon gebruiken .

Ik ben tevreden na al die lange uurtjes zoek en speurwerk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Zojuist mijn Lite ontvangen een aangsloten op de slaapkamer.
Ik was bang dat mijn TV het HDMI geluid niet zou snappen, maar gelukkig geeft dat geen problemen.

Wat ik snel getest heb ging goed, maar was maar een paar minuten. Daar zat geen Bluray tussen.
Met skippen binnen een film lijkt hij iets langzamer dan mijn Prime 3.0 in de woonkamer,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Athome schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:46:
@cue

Even voor de duidelijkheid.
Ik had ook gelezen dat True-HD en DTS-MA niet ondersteunt wordt (vind ik niet zo erg) maar de Dune dan wel gewoon DTS 5.1 (DTS-core) of Dolby Digital 5.1 door geven aan de receiver en kan de Dune Lite zowel DTS-MA en Dolby True HD wel downmixen naar stereo?

Ik zit namelijk sterk te denken aan een Dune Lite voor bij de TV. De audio van zal dan ook via de TV lopen. Dus alles downmixen naar stereo is voor mij belangrijk.

Je hebt het er over om je Dune te verkopen. Stuur me even een DM (PM) misschien vind ik de prijs interessant om deze over te nemen.

Overigens. De Dune Lite heeft een andere chip de overige Dune spelers. De overige Dune spelers hebben geen moeite met HD-audio en Blu-Ray. Qua menu en bediening komen de L53D Lite en de overige Dune spelers volledig over een met elkaar.
Check net m'n Dune Base D1 besteld. Hopelijk werkt deze wel zo soepel als iedereen hier doet voorkomen ;)

Downmixen heb ik net getest met paar bestanden en kreeg netjes stereo op m'n versterker te zien. Dit lijkt ie dus wel te kunnen.

Wat betreft de verkoop... hiervoor heb ik al een liefhebber in de familie gevonden die toch geen HD audio gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Hallo iedereen.
Het is me gelukt met yadis.Heb nu al me films met covers en fanarts op de dune duo.
Aangezien het voor mij niet mogelijk is om bedraad de dune duo met internet te verbinden gebruik ik een wifi usb stick(hdi dune air),werkt goed.Ik heb er een interne hdd van wd caviar green 2 tb.
Mijn vraag is nu:Als ik een tweede interne hdd in stop,hoe regel ik dat dan in yadis?Dus dat yadis alle 2 de internet hdd;s kan herkennen.Waar moet ik wat veranderen?

Ik denk zelf dat ik bij setup moet zijn en dan weer op toevoegen en bij folder de 2de interne hdd moet benaderen.Klopt dat?En wat moet de dune path hetzelfde blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de D1, ik heb een aantal vragen.

Is het mogelijk om een Harddrive in te bouwen zonder bay en expansions te kopen zoals in de popcornhour a200? Indien nee: Hoe groot is die internal hdd?

Wireless streamt dat goed en stabiel?

Ik begreep dat er torrent functionaliteit op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Ik snap echt geen hol van die dune_folder.txt.Ik vind het ook niet echt goed uitgelegd worden.
Ik heb een mapje aangemaakt met de naam dune_folder.txt en dat mapje gekopieerd naar de dune duo via wireless naar de hoofdmap FILMS en daarna datzelfde mapje dune_folder.txt in elke film gekopieerd.Maar als ik de hdd benader via me laptop zie ik die bestandjes wel,maar als ik dat zelf in de dune duo doe,dan zie ik die bestandje helemaal niet.Volgens mij doe ik iets totaals verkeerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:48:
Is het mogelijk om een Harddrive in te bouwen zonder bay en expansions te kopen zoals in de popcornhour a200? Indien nee: Hoe groot is die internal hdd?
Ja, je kunt er een 3.5" SATA schijf inbouwen. :) Standaard zit er geen in (tenzij je die erbij bestelt natuurlijk).
Wireless streamt dat goed en stabiel?
Nee.
Ik begreep dat er torrent functionaliteit op zit?
Die zit er inderdaad op. Geen idee hoe dat werkt, ik heb het nog nooit gebruikt...
zakaro schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:26:
Ik heb een mapje aangemaakt met de naam dune_folder.txt
Eh, maak eens een tekstfile ipv een mapje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Xander schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:42:

Eh, maak eens een tekstfile ipv een mapje. :P
En hoe doe ik dat dan?Via word ofzo?Ik heb overal gezocht naar een goede tutorial,maar niks kunnen vinden.Ik vind het altijd makkelijk als het stapje voor stapje uitgelegd wordt,dus bijv met screenshots erbij.
Zou een boel schelen voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 18:05
Als je dat al niet snapt zou ik er maar helemaal niet mee beginnen. Je legt bovendien niet uit wat je nou precies wilt en waarom je dan dit dune_folder.txt bestand aanmaakt. Als je dit voor films of tv-series wilt doen, kun je beter van programma's als yaDIS of Zappiti gebruik maken. Kortom, toon wat meer inzet. Als het niet lukt, kom met gerichte en duidelijk vragen en dan kunnen we je misschien helpen.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Drobanir schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:08:
Als je dat al niet snapt zou ik er maar helemaal niet mee beginnen. Je legt bovendien niet uit wat je nou precies wilt en waarom je dan dit dune_folder.txt bestand aanmaakt. Als je dit voor films of tv-series wilt doen, kun je beter van programma's als yaDIS of Zappiti gebruik maken. Kortom, toon wat meer inzet. Als het niet lukt, kom met gerichte en duidelijk vragen en dan kunnen we je misschien helpen.
yadis heb ik al.Dat heb ik voor mekaar gekregen.Alleen wat ik wil is de layout (de interface dus)veranderen van de dune.achtergrond,de opmaak van films etc etc.Dat moet toch allemaal via dat dune_folder textbestandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Klopt. In de startpost onder het kopje "Aanpassen uiterlijk" staan links naar een tekstbestand en een word-document met wat uitleg. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er een hoop werk gaat zitten om e.e.a. uit te zoeken. Je zult veel tijd kwijt zijn met uitzoeken, kijken hoe het er op de Dune uitziet en dan verder aanpassen. Leuk als je van puzzelen houdt, maar soms ook wat frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Drobanir schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:21:
Klopt. In de startpost onder het kopje "Aanpassen uiterlijk" staan links naar een tekstbestand en een word-document met wat uitleg. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er een hoop werk gaat zitten om e.e.a. uit te zoeken. Je zult veel tijd kwijt zijn met uitzoeken, kijken hoe het er op de Dune uitziet en dan verder aanpassen. Leuk als je van puzzelen houdt, maar soms ook wat frustrerend.
Klopt had ik al gelezen.Ik kom er alleen niet uit hoe ik die textbestand aanmaak.Ik heb wel geprobeerd om met de rechtermuis knop op het bureaublad te klikken en dan naar NIEUW gaan en dan kies ik NIEUW TEXTDOCUMENT.Dan heb ik wel een textbestand en als ik het dan goed begrijp moet je allerlei codes in die textbestandje zetten??En dan kopieer je dat in elke filmbestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
No Offense maar als het aanmaken van een nieuw leeg bestand al geen simpele taak voor jou is, moet je er niet aan beginnen.

De wijze waarop jij beschrijft hoe jij een nieuw leeg bestand aanmaakt, geeft mij indruk dat dit geen dagelijkse bezigheid voor jou is.
Het aanmaken van een leeg bestand moet je gaan vergelijken met het naar de WC gaan en gaan plassen. Terwijl het aanmaken van een Dune_folder.txt vergelijkbaar is met het verbouwen van je gehele WC ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 12:15
Athome schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:06:
No Offense maar als het aanmaken van een nieuw leeg bestand al geen simpele taak voor jou is, moet je er niet aan beginnen.

De wijze waarop jij beschrijft hoe jij een nieuw leeg bestand aanmaakt, geeft mij indruk dat dit geen dagelijkse bezigheid voor jou is.
Het aanmaken van een leeg bestand moet je gaan vergelijken met het naar de WC gaan en gaan plassen. Terwijl het aanmaken van een Dune_folder.txt vergelijkbaar is met het verbouwen van je gehele WC ruimte
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
never mind

[ Voor 93% gewijzigd door mmedia op 24-08-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Kortom, pak een bestaande dune_folder.txt (aangemaakt door b.v. yaDIS) en kijk wat er in zit. Probeer het te begrijpen en maak dan aanpassingen die mogelijk zouden kunnen doen wat jij anders zou willen zien. En dan is het testen > aanpassen > testen > aanpassen, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Drobanir op 24-08-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Athome schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:06:

We zijn hier ook om te leren of niet dan.Ik ben een snelle leerder ;) Niet iedereen is weg in al die codes en dergelijke.Ik doe tenminste moeite om het te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
ik heb dit dune_folder gevonden in yadis-->workspace-->interface.

geopend in een kladblok met de volgende code's:

background_order=before_all
background_path=background.jpg
use_icon_view=yes
icon_path=icon.aai
icon_valign=center
num_cols=1
num_rows=1
content_box_x=0
content_box_y=816
content_box_width=1920
content_box_height=118
content_box_padding_left=0
content_box_padding_right=0
content_box_padding_top=0
content_box_padding_bottom=0
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_icon_selection_box=no
paint_content_box_background=no
paint_scrollbar=no
storage_caption=yaDIS
system_files=*.aai,*.jpg
all_children.paint_icon_selection_box=yes
all_children.paint_scrollbar=yes

Nu begrijp ik dat dit allemaal soort commando's zijn en als je je weet wat elke code doet,je zo de layout kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om mijn Ac-Ryan mini te vervangen zocht ik een betere speler. Ik ben al in bezit van een Dune Base 3.0 maar om nog een Dune Smart te kopen voor incidenteel gebruik, vond ik toch te veel van het goede.

De volgende opties had ik in gedachten:
De WD TV Live HUB
Netgear NeoTV 550
Dune Lite 53D

De WD heeft een leuke interface maar ben niet helemaal overtuigd van WD als merk voor mediaspelers. Tevens zijn er geen programma's als Yadis voor de WD. Dus deze viel al gauw af.

Netgear NeoTV 550. Deze heeft de Sigma 8642 in zich voor een hele schappelijke prijs (100 euro minder dan een Dune Smart). Maar Netgear heeft geen goede reputatie op gebied van mediaspelers (EVA reeks). Ook ik heb in het verleden al een mindere ervaring met een Netgear audiostreamer (MP101, als ik het nog goed heb). De prijs bleef echter lokken.

Ik heb uiteindelijk toch voor een Dune 53D Lite gekozen. Waarom??
- Een beter gevoel bij Dune dan bij Netgear ondanks het prijsverschil
- De bekende prettige Dune interface
- Sigma chip (net als de andere 2) dus goede streaming capaciteiten.
- Een stuk goedkoper dan een Dune Smart.
- Yadis kopiëren naar de Lite is kinderspel omdat het voor de Base al helemaal op orde is.

Mijn eerste ervaringen tot nu.
- De Lite leest vanaf mijn netwerk continu met net geen 9 MB/s. Meer dan voldoende voor streamen dus. De Base doet dit overigens met ongeveer 11 MB/s. Het verschil in chip is hier dus zichtbaar maar niet nadelig.
- DVD menu geen probleem
- Blu-Ray mappen worden niet herkend maar er kan wel naar de benodige M2TS bestand gebrowsed worden en dan afspelen.
- Blu-Ray ISO is een no-go
- DTS-MA wordt netjes gedownmixed naar stereo (dit is mijn instelling). DTS-Core (gewoon DTS) uit een DTS-MA zou ook gewoon door je receiver ontvangen moeten worden
- Dolby TrueHD ken de speler gewoon niet. Er word dan geen audio weergegeven maar de speel filmt wel.
- Ik heb een HDD ingebouwd. In de standby stand is deze gewoon via LAN bereikbaar.
- Verder voornamelijk overeenkomsten met de Dune Base 3.0

Conclusie:
Ik ben er blij mee maar wel een paar kantekeningen.
- Voor de mensen die Dune 53D Lite als hoofdspeler gaan gebruiken, en op hun receiver aansluiten, vind ik het gemis van Dolby TrueHD en in wat mindere mate DTS-MA een misser. De Realtek spelers doen dit beter.
- Geen ondersteuning voor Blu-Ray ISO. De Realtek spelers doen dit beter.
- De prijs t.o.v. Realtek spelers. Deze is eigenlijk te hoog. (iBood aanbiedingen niet meegeteld)
- Wat overblijft is de interface en streamingcapaciteiten. Hier blijven Realtek spelers toch achter lopen, al zijn ze wel wat ingelopen.

Met deze kantekeningen kan ik me voorstellen dat veel mensen de Lite laten liggen, de smart te duur vinden en dus voor een Realtek speler gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@zakaro: elke folder heeft een eigen dune_folder.txt waar in staat hoe die folder moet worden weergegeven op de Dune. Dus niet alleen of er icons of folder/bestandsnamen worden weergegeven, maar ook achtergrond, hoeveel rijen en kolommen, resolutie van de pagina, of er wel/geen scrollbar, breadcrums etc. zichtbaar zijn. Sommige commando's kun je 'all_children' voor zetten en dan geldt het ook voor subfolders.

@Athome: ik overweeg ook een Lite voor in de slaapkamer. Direct aan de tv, dus dat hij niet alle hd-audio af kan spelen is geen bezwaar. De Dune interface bevalt mij ook prima en ik heb alles met basic export in yaDIS gedaan, dus een share naar de nas aanmaken en het zou zo moeten werken. Maar ik wacht nog even tot er een opvolger komt en ik de Lite dan voor een prikie kan krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door Drobanir op 24-08-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Drobanir schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:47:
@zakaro: elke folder heeft een eigen dune_folder.txt waar in staat hoe die folder moet worden weergegeven op de Dune. Dus niet alleen of er icons of folder/bestandsnamen worden weergegeven, maar ook achtergrond, hoeveel rijen en kolommen, resolutie van de pagina, of er wel/geen scrollbar, breadcrums etc. zichtbaar zijn. Sommige commando's kun je 'all_children' voor zetten en dan geldt het ook voor subfolders.

@Athome: ik overweeg ook een Lite voor in de slaapkamer. Direct aan de tv, dus dat hij niet alle hd-audio af kan spelen is geen bezwaar. De Dune interface bevalt mij ook prima en ik heb alles met basic export in yaDIS gedaan, dus een share naar de nas aanmaken en het zou zo moeten werken. Maar ik wacht nog even tot er een opvolger komt en ik de Lite dan voor een prikie kan krijgen.
Ok bedankt voor je antw.Ik denk dat het toch wat te hoog gegrepen is.Ik ga het nog niet opgeven.
ga me er wel verder in verdiepen.Ik denk dat je hier wel een welbekwame ICT'er voor moet zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 08:10
Ik heb een HD Dune Lite aangeschaft omdat ik mijn AC Ryan HD mini helemaal beu was. User interface van de Dune is een verademing. Het kan dus ook anders, zullen we maar zeggen...

Over de beeldkwaliteit ben ik echter minder te spreken: bij snelle bewegingen zie ik compressie artefacten in beeld. (Waarschijnlijk is het dat niet, maar zo ziet het wel uit).

Nog een vervelend iets is dat mijn NFS verbinding (wired) stroperig traag is. Zo'n 775 KB/sec. De resource monitor van mijn NAS bevestigt dit. In dit topic zijn al een aantal suggesties gedaan, maar helaas werkt er geen. Mijn hardware/software zijn als volgt:

Synology DS110J
  • NFS enabled, Disabled Jumbo Frames. Met Jumbo Frames enabled, kan ik geen verbinding maken
  • Vast IP adres
  • Subnet 255.255.255.0
  • DNS 192.168.1.1 (router)
  • DSM 3.2beta
Switch
  • Sweex Gigabit
Dune Lite
  • NFS instellingen: UDP. TCP werkt niet
  • Vast IP adres
  • Via switch verbonden met DS110J. Beide cat5e kabels
  • Subnet 255.255.255.0
  • DNS 192.168.1.1 (router)
  • Laatste firmware geinstalleerd
  • Aangesloten via Component (720p, Auto Frequency) op plasma TV. HDMI heb ik (nog) niet geprobeerd
Ik verwacht niet dat de "compressie artefacten" door de trage verbinding komen, omdat ik dit probleem ook via uPNP heb opgemerkt. Via dat protocol haal ik wel hoge netwerksnelheden, maar heeft andere nadelen, waardoor ik dat niet wil gebruiken.

Dit moet een instelling probleem zijn, omdat ik via de AC Ryan wel via NFS genoeg netwerk snelheid heb. Maar de vraag is natuurlijk: welke instelling(en)?

Btw, via SMB zit ik op zo'n 3.5 MB/sec.

[ Voor 9% gewijzigd door pvtonger op 25-08-2011 08:40 . Reden: Aanvullingen ]

Ik heb de hele avond gekeken maar geen compressie artefacten gezien. Je lage netwerksnelheden kan ik niet verklaren.

Misschien je switch of anders je NAS

Verwijderd

Ik heb ook iets raars.

Sinds gister heb ik een nieuwe tv de Philips 58pfl9955h. Ik had eerst een Philips 37PF9731D. Nu heb ik gewoon de HDMI kabel omgestoken die vanuit mijn Marantz SR5004 komt. Wanneer ik tv kijk of blue-ray speler (Marantz) gebruik via de receiver gaat alles perfect. Echter als ik via mijn Dune iets afspeel hakkelt het geluid. Het beeld loopt gewoon perfect.

Heb op de tv al easylink en nog wat dingen uitgeschakeld maar krijg het zo niet opgelost. Iemand misschien een gouden tip? Weet iemand verder misschien of je met HDMI-cec de afstandbediening van je tv kan gebruiken voor de Dune?

Ik heb de Dune in de winkel getest via HDMI side, toen had ik er geen last van. Moet wel zeggen dat hier een surround systeem van Philips aan hing met een audio retour (HDMI-arc).

Alvast bedankt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Sinds de laatste update heb ik ineens dat er af en toe een storing doorheen komt. Mijn vrouw zegt dat dit ook gebeurd bij BD's. Ikzelf heb het gisteren met een AVI/whatever bestand gezien op SD formaat.
Daarnaast bij een bepaalde serie kregen we via de tv een tik om de zoveel tijd. Enige oplossing is op dat moment het geluid van de tv uit te schakelen.

Verwijderd

Heb hem weer teruggezet op de beta firmaware. Heb er een be module aanhangen en hij bleef elke keer hangen met de laatste firmware. De H1 starte niet meer op en bleef hangen in het loading scherm. Als ik nu de be uitzet tijdens het opstarten dan start hij wel door. Met de beta firmware heb ik dit probleem niet en kan de be gewoon aanzetten tijdens het opstarten heel vreemd.

Verwijderd

Vandaag een Dune HD Duo besteld, wordt morgen afgeleverd als alles goed gaat, het weekend zal duidelijkheid brengen als hij aan mijn verwachtingen voldoet. Hij komt dan in de plaats van mijn Qnap NMP1000p, die tot op heden ondermaats is gebleven, wat vooral heeft te maken met de slechte firmware ondersteuning van het bedrijf (zie Qnap forum). Ik heb hier een hoeveelheid Flac High resolution files op voorraad, die ik eindelijk eens wil laten klinken op volle kwaliteit, o.a 192khz-24bit-stereo en 96khz-24bit-5.1 surround audio tracks, volgens enkele forums is dat met deze Dune afspeelbaar via HDMI naar de receiver (Pioneer VSX 2020k). Is er iemand die ervaring heeft opgedaan met HD Audio op deze spelers, uw ervaringen neem ik graag door.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Heren

ik heb een probleempje, de stroom is er hier thuis afgeweest vanwege werkzaamheden, echter nu kan mijn Dune D1 helaas YAdis niet meer vinden op mijn QNAP TS-110, kennelijk veranderd het IP-adres als de stroom er is afgeweest, voorheen verwees de D1 naar 192.168.1.3 maar die URL is niet meer beschikbaar zegt de D1.
Als het goed is moet het nu 192.168.1.2 zijn maar het lukt mij niet dit aan te passen in de D1 met daarop de laatste officiele software, kunnen jullie mij opweg helpen, ik kom er echt niet uit.

Alvast bedankt

• jopie
Als de stroom er af is geweest vragen alle apparaten tegelijk een nieuw IP adres op, dit gebeurt waarschijnlijk in een andere volgorde dan je had.
Oplossing: zelf een IP ingeven.

Excuses, ik ging ervanuit dat een vast ip in ieder apparaat kon.

[ Voor 15% gewijzigd door jopie op 25-08-2011 17:44 . Reden: toch geen vast IP ]

• golfgti5
Thanks maar waar kan ik dat in het menu van de D1 aanpassen?

Ik krijg steeds deze melding te zien op de Dune D1;

Openen van URL is mislukt;
URL:smb://guest@1932.168.1.3/public/YaDis

Ik heb een QNAP TS-110 NAS en die zit op 192.168.1.2

Ik kom hier echt niet uit, stroom eraf geweest en Yadis werkt niet meer, iemand nog wat tip's?

[ Voor 70% gewijzigd door golfgti5 op 25-08-2011 16:20 ]

• Xander
golfgti5 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:16:
Thanks maar waar kan ik dat in het menu van de D1 aanpassen?
Het IP van de NAS wijzigen (wat jopie voorstelt) kan niet vanuit het menu van de D1, dat zul je vanaf je NAS moeten doen. ;)
Ik krijg steeds deze melding te zien op de Dune D1;

Openen van URL is mislukt;

Ik heb een QNAP TS-110 NAS en die zit op 192.168.1.2

Ik kom hier echt niet uit, stroom eraf geweest en Yadis werkt niet meer, iemand nog wat tip's?
Is dat als je een netwerklocatie probeert te openen vanaf het mainscreen? Als je die geselecteert hebt staan kun je met de MENU-knop en "Edit Network Folder" het adres aanpassen.

Mogelijk heb je in YaDIS zelf ook nog verkeerde verwijzingen staan.

• golfgti5
Thanks Xander,

ik kom er niet uit, In YaDis heb ik niks gewijzigd.
static ip ingeven op de NAS heb ik gedaan, heb 192.168.1.3 ingegeven, het path waar de Yadis icoon naar verwijst, echter geeft hij dan ook dezelfde melding weer; Openen van URL is mislukt;

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:37
Eindelijk mijn mini2 van de hand gedaan en een dune smert D1 op amazon duitsland gekocht (209€ incl verzending :) ).

Ik ben nu de verchillende movie wal apps aan het bekijken maar vind niets terug specifiek voor muziek. In de start post wordt er een progje aangekaart maar eens de link doornomen is ook daar enkel sprake van films en series. Kan hier iemand verduidelijken wat het beste progje is voor Film, serie en muziek?

Begrijp ik het ook goed dat het noodzakelijk is om minstens een usb stick in mijn dune te installeren als ik wil gebruik maken van deze applicaties? Ik heb al mijn files op een Syn NAS staan en zal alles via bedraadnetwerk streamen vanaf deze NAS.

Alvast bedankt voor enige verduidelijking

• Drobanir
Voor muziek is er eigenlijk niets. Althans niet iets wat op internet zoekt en automatisch plaatjes ophaalt. Ik heb Dune Explorer gebruikt om handmatig cd hoesjes te maken. Zoek maar eens op binnen dit topic hoe ik dat gedaan heb.

• Ekfad
Hey bedankt, zal wel even werk zijn maar weet ik alweer wat ik dit weekend kan doen (hoesjes binnenhalen :) )

Hoe zit dat met die usb stick, is dat echt noodzakelijk of bestaat er een manier om gewoon alles op mijn Nas te houden (voor zover ik gelezen heb dient de usb stick enkel om de shortcut aan te maken naar de folder op de NAS)

• Drobanir
Nee de usb-stick is niet altijd noodzakelijk. Als je zoals in jouw geval een nas hebt en dus nfs gebruikt kan het zonder. Je kunt de interface die yaDIS genereert op de usb stick zetten, zodat het wat sneller werkt. Zelf gebruik ik die interface helemaal niet en gebruik ik basic export (bestanden worden dan in de folder van de film zelf geplaatst) en ik stream alles zo van mijn nas.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 14:18
echt heel apart hier in huis , eerst een popcorn gekocht (a-210) die niet wilde connecten met de router toen een AC ryan gehaald die ons totaal niet beviel qua gebruiks snelheid toen maar weer een popcorn gehaald omdat we dachten dat het een DOA was kennerlijk niet dus , dus nu hebben wij een dune D1 staan met wifi dongel. Deze staat aangesloten op de router en streamt vanaf de nas (lg raid -0) echter als de dune in het meubel staat haalt hij met moeite 2,8mb per seconde. Dus ik dacht zetten we hem op het kastje en ja hoor dik 27,6 mb/ps het scheelt 5 mischien 6 centimeter in hoogte. De DUNE D1 staat trouwens tussen een motorola IPTV ding van KPN en een sony versterker reciever. dus ik denk dat het echt te maken heeft met de draadloze storingen rondom de kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wifi antennes moeten zo veel mogelijk vrij "zicht" hebben. Het beste ontvangst bij Wifi heb je dan ook wanneer de zender en ontvanger elkaar zien (Line Of Sight).
Daarnaast zijn er in huis, zoals je zelf al gemerkt hebt, genoeg factoren die werkelijke snelheid negatief beinvloeden. Ook werken niet alle netwerkchips even goed met elkaar samen. Dit alles zorgt er voor dat streamen over Wifi gewoon niet aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Probeer anders eens een usb-verlengkabel. Ik heb ook veel verschil in ontvangst met een usb-gsmmodem in mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 10:28
Gisteren druk bezig geweest om te kijken wat de beste instelling is van de Dune om media te streamen vanaf mijn Synology NAS.
Tot nu bleek een 10/100mbit switch de beste oplossing (rond de 10Mb/s), maar het liefst (zeker de NAS) heb ik alles op gigabit. En volgens diverse forumleden moet dat ook goed werken.

Aangezien ik wat testen heb gedaan, leek het me wel slim om deze ervaringen hier te posten.

Mijn config:
Dune HD Max
Synology 110j NAS
Linksys gigabit switch/router
Cat 6 kabels

Zowel de Dune als Synlogy direct aangesloten op de switch.
Verder geen jumbo frames en Experimental Gigabit support staat uit.

Nu zijn er volgens mij 4 manieren om media te streamen vanaf een Synology NAS:
-NFS/UDP
-NFS/TCP
-SMB
-UpnP

UpnP heb ik verder niet getest, aangezien de leestest van de Dune niet beschikbaar is in het Info menu.

Mijn NAS bereikte ik altijd via TCP/UDP: ben eerder in ene topic tegengekomen dat dit de snelste manier zou moeten zijn.
Echter hierbij haal ik rond de 800KB/s: te weinig voor Full HD films.

Nu heb ik met een 2tal instellingen de verschillende testen gedaan.

1 met Fast SMB Access op disabled en 1 op enabled.
Verder stond Fast disk access op enabled.

Hier de bevindingen:
Fast SMB Access: disabled
NFS/UDP: 800KB/s
NFS/TCP: 6 MB/s
SMB: 1,3 MB/s

Fast SMB Access: enabled
NFS/UDP: 800KB/s
NFS/TCP: 6 MB/s
SMB: 10 MB/s

Zoals jullie kunnen zien nogal wat verschillen.
NFS/UDP blijkt bij mij zeker niet het snelste te zijn: is zelfs te weinig voor Full HD.
NFS/TCP is een stuk sneller en over het algemeen snel genoeg voor Full HD.

Echter de snelste oplossing is SMB met Fast SMB Access enabled.
Hiermee trek je de 100Mb/s poort van de Dune nagenoeg dicht.

Misschien vanavond nog eens kijken of Experimental Gigabit support nog verbeteringen kunnen brengen.
Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Nou ik heb gister een Devolo dLAN D1638 500 AV HomePlug AVplus 500Mbps Networking Kit (Set van drie stuks) besteld.Ik heb alles op me slaapkamer staan,denk aan lcd tv,ps3,ziggo interactieve decoder,onkyo en de dune duo.Bij mijn situatie is het moeilijk om kabels te zetten vanaf me router naar de laptop en dune duo.Daarom deze aanschaf gedaan.Ik ben echt benieuwd naar de prestaties.Voor 200 euro mag ik hopen dat het zn geld waard is! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 07:51
wezep schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:16:
Echter de snelste oplossing is SMB met Fast SMB Access enabled.
Hiermee trek je de 100Mb/s poort van de Dune nagenoeg dicht.
Grappige uitkomst, dat had ik niet verwacht. Hoe heb je dit exact getest? Zou het graag willen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
guidob schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Grappige uitkomst, dat had ik niet verwacht. Hoe heb je dit exact getest? Zou het graag willen vergelijken.
Ik heb de ingebouwde leestest van de Dune gebruikt. Neem aan dat deze je bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
wezep schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:16:

Verder stond Fast disk access op enabled.
Zet hem eens op dissabled, en negeer de waarschuwing die het apparaat vervolgens geeft. Je zult zien dat je op NFS volle snelheid zult halen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Mick1990 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:36:
[...]

Zet hem eens op dissabled, en negeer de waarschuwing die het apparaat vervolgens geeft. Je zult zien dat je op NFS volle snelheid zult halen.
Ga ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zakaro schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:54:
Nou ik heb gister een Devolo dLAN D1638 500 AV HomePlug AVplus 500Mbps Networking Kit (Set van drie stuks) besteld.Ik heb alles op me slaapkamer staan,denk aan lcd tv,ps3,ziggo interactieve decoder,onkyo en de dune duo.Bij mijn situatie is het moeilijk om kabels te zetten vanaf me router naar de laptop en dune duo.Daarom deze aanschaf gedaan.Ik ben echt benieuwd naar de prestaties.Voor 200 euro mag ik hopen dat het zn geld waard is! :/
HWI heeft een aantal 500 mbit setjes getest en ze kwamen tot de conclusie dat de 500 mbit snel genoeg zijn voor Full-HD. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 08:10
@wezep: welke versie van DSM gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
pvtonger schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:53:
@wezep: welke versie van DSM gebruik je?
DSM 3.1 1748

Vanavond getest: met Fast Disc Access op disabled haal ik 11 a 12 MB/s over NFS/TCP.

Misschien dat de TS dit kan aanpassen in de openingspost als mogelijk snelste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ah, mooi dat NFS nu ook snel werkt ;-)

Wellicht dat het in vorige firmware versies juist wel op enabled moest staan en het daarom fout staat in de openingspost.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Merkwaardig. Ik heb ook een Dune in combinatie met Synology en met Fast SMB access: enabled en Fast disc access: Disabled (beide door de firmware met een waarschuwing afgeraden) haal ik over NFS/TCP 6,3 MB/s. Het maakt voor mij niet uit of ik het aan of uit zet, in alle gevallen haal ik net iets meer dab 6 MB/s.

De Fast SMB access instelling geeft geen verschil met aan of uit (kan ook niet, want ik gebruik nfs), maar ik heb het idee dat Fast disc access uit toch iets sneller is. Ik heb het vermoeden dat mijn D-Link gigabit router niet helemaal lekker is, ik heb de Zyxel Gigabit Switch van de week bij iBood besteld en als die binnen komt zal ik eens kijken of dat het beter maakt.

Mick, je hebt wellicht gelijk. Als meer mensen dit bevestigen zal ik het in de startpost aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door Drobanir op 27-08-2011 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Heb zojuist ook mijn Dune D1 ontvangen met WD 2TB schijf.
Nu ben ik bezig alles wat te installeren, so far so good.
1 puntje echter tot zover; is de optische uitgang bij jullie ook wat fragiel.
Bij mij is het zo dat ik de optische kabel er zo uittrek zonder dat je hier erg in hebt, zit er dus niet zo stevig in.
Ben nu bezig de HDD te formateren en in 2 partities te delen voor de system storage, 1e keer is mislukt en vindt hij de hele schijf niet eens, ga nu voor poging 2......fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40
Drobanir schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 07:45:
....
De Fast SMB access instelling geeft geen verschil met aan of uit (kan ook niet, want ik gebruik nfs), maar ik heb het idee dat Fast disc access uit toch iets sneller is
...

Mick, je hebt wellicht gelijk. Als meer mensen dit bevestigen zal ik het in de startpost aanpassen.
Ook ik heb even getest. Setup: bekabeld gigabit netwerk, met Netgear gigabit switches en een Apple Airport Extreme, een DS1010+ en een Smart D1.

Testen met nfs-tcp:
fast disc access enabled: 11 MB/s
fast disc access disabled: 12 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ok, ook dat is gelukt :) nu ben ik met Yadis bezig.
Ik krijg echter nergens de optie om een shortcut van Yadis naar het hoofdmenu te maken ....
De enigste optie die ik krijg is aan favorieten toevoegen en dan gaat er inderdaad een shortcut naar favorieten.
Ik heb de schijf gewoon in 2 partities verdeeld ( 2gb + rest ) voor de system storage.
Iemand die mij dit even kan zeggen hoe en wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je in Yadis al een export gemaakt??

Als je dit gedaan hebt, browse in je Dune naar de deze export map en maak je van deze export map een shortcut/favoriet (via de knop pop-menu op je AB). Je krijgt het Yadis icoon in je favorieten lijst te zien. Het ligt verder aan de instelling van je Dune of je deze favorieten ook direct in je hoofdmenu krijgt te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Athome schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:48:
Heb je in Yadis al een export gemaakt??

Als je dit gedaan hebt, browse in je Dune naar de deze export map en maak je van deze export map een shortcut/favoriet (via de knop pop-menu op je AB). Je krijgt het Yadis icoon in je favorieten lijst te zien. Het ligt verder aan de instelling van je Dune of je deze favorieten ook direct in je hoofdmenu krijgt te zien
Ja heb ik net gedaan en dan vind ik inderdaad yadis maar dus alleen de optie toevoegen aan favorieten, geen toevoegen aan main menu o.i.d....
Vraag mij dan af welke instellingen ik moet wijzigen zodat hij wel in het main menu terechtkomt, iemand die dit weet dan ?
In ieder geval bedankt voor het meedenken Athome :)

Ps als iemand nog een een optische kabel in zijn Dune Smart zou willen steken om te zien of deze strak/ klem zit zou ik zeer erkentelijk zijn.
Van mij zit er gewoon los in, heb ook al contact gehad met de leverancier om deze retour te sturen, maar goed als al die dingen er last van hebben schiet het nog niet op,

[ Voor 16% gewijzigd door Brabso op 27-08-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Ik heb een probleem mijn pc en de dune.Mijn dune kan me pc niet zien via smb.
Als ik naar SMB ga en vervolgend naar WORKGROUP en dan zie ik me pc wel staan alleen als ik daar op klik zegt die LEEG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
zakaro schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:30:
Ik heb een probleem mijn pc en de dune.Mijn dune kan me pc niet zien via smb.
Als ik naar SMB ga en vervolgend naar WORKGROUP en dan zie ik me pc wel staan alleen als ik daar op klik zegt die LEEG
Ok het is me nu wel gelukt,Ik moest de dune opnieuw opstarten.
Komt waarschijnlijk omdat ik de Dlan 500 plus kitje had geïnstalleerd.
Wat overigens goed werkt. :)

Maar nu ander probleem.Als ik dus op WORKGROUP klik,dan zie ik de dingen die ik heb gedeeld via me pc.
Kan ze alleen niet bereiken omdat ik een wachtwoord moet invullen?

Er staat:

Netwerktoegang is niet toegankelijk
Misschien een probleem met de toegangsrechten

Daaronder staat:

gebruiker: Guest

wachtwoord ..........

Want die heb ik niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ik ben nu bezig om met Yadis alle films en series te indexeren en alles gaat vrij vlot, ik heb alleen 2 nederlandstalige films die hij niet goed weergeeft. Als ik op moviemeter ga kijken vind ik die films perfect terug maar als ik via yadis dit wil veranderen zoekt ie blijkbaar niet in moviemeter. Kan ik er manueel voor zorgen dat ie daar gaat kijken? Ik heb werkelijk al alles geprobeerd en krijg het voorlopig niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 12:15
Ik zit met een irritant subtitle probleem wat ik nog niet op heb kunnen lossen. Vorige week heb ik seizoen 1 en 2 van Grey's Anatomy (DVD's) met het programma MakeMKV overzet naar losse MKV files. Telkens heb ik aangegeven dat ik alleen wilde dat hij DD5.1 Engels + NL Subs meenam, op mijn PC werkt dit ook perfect. Vervolgens heb ik alles op de interne HDD van mijn Dune gezet en gekeken of het werkte, niets... Ik kreeg de ondertitels niet aan de praat.

Na wat Googlen kwam ik er achter dat er meerdere zijn met dit probleem. Elders op een ander forum vond ik MKVcleaver, een programma waarmee je uit je MKV file de ondertitels kan halen en deze kan laten exporteren naar sub/idx files. Ook deze files heb ik netjes toegevoegd met als gevolg dat ik opeens ondertitels had! :)

Nu wilde mijn vriendin vandaag weer een aflevering Grey's kijken, en wat blijkt... De ondertitels werken niet meer :? Ook de afleveringen die ik van de week gekeken heb, met ondertitels, hebben nu geen ondertitels meer. Heb de Dune nog een paar keer aan en uit gezet met als gevolg dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Hoe kan dit? Is hier inmiddels een (goede) oplossing voor?

Heb ook nog films geprobeerd, maar alles met .srt files werkt wel gewoon. Heb ook al beetje zitten rommelen in de ondertitel instellingen, maar dit heeft niet geholpen. Mijn Dune HD Smart D1 heeft de nieuwste firmware en films/series speel ik af via Yadis 2.1. Met de subtitle knop kan ik zowel de MKV subtitle als de externe sub/idx selecteren, maar beide doen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Ekfad schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:07:
Ik ben nu bezig om met Yadis alle films en series te indexeren en alles gaat vrij vlot, ik heb alleen 2 nederlandstalige films die hij niet goed weergeeft. Als ik op moviemeter ga kijken vind ik die films perfect terug maar als ik via yadis dit wil veranderen zoekt ie blijkbaar niet in moviemeter. Kan ik er manueel voor zorgen dat ie daar gaat kijken? Ik heb werkelijk al alles geprobeerd en krijg het voorlopig niet voor elkaar.
Hoe heb je de film genoemd op je hdd?
Wat helpt is als je de naam van je filmbestand exact hetzelfde noemt als de film op moviemeter.Geen komma's of puntjes en rare tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
zakaro schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:39:
[...]

Hoe heb je de film genoemd op je hdd?
Wat helpt is als je de naam van je filmbestand exact hetzelfde noemt als de film op moviemeter.Geen komma's of puntjes en rare tekens.
De film is exact hetzelfde genoemd als op moviemeter, alleen zijn er op idmb nog 2 andere films met exact dezelfde naam. Als ik de aanpassingen manueel wil uitvoeren krijg ik steeds een foutmelding bij het invoeren van de cover. Iets met een verwijzing naar mij temp bestanden die niet worden teruggevonden. Als ik dan continue druk en de 2de film op exact dezelfde wijze wil aanpassen krijg ik een fatale vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Ekfad schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:49:
[...]

De film is exact hetzelfde genoemd als op moviemeter, alleen zijn er op idmb nog 2 andere films met exact dezelfde naam. Als ik de aanpassingen manueel wil uitvoeren krijg ik steeds een foutmelding bij het invoeren van de cover. Iets met een verwijzing naar mij temp bestanden die niet worden teruggevonden. Als ik dan continue druk en de 2de film op exact dezelfde wijze wil aanpassen krijg ik een fatale vastloper.
Dan weet ik echt niet.Bij mij lukte het gwn meteen.zoekt alle films in het nederlands op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Ik krijg het niet voor mekaar smb of nfs te gebruiken.
Ik heb alle tutorials nagelopen.Ik doe alles wat er staat,maar zonder succes.
Als je nfs kiest en bij servernaam je ip adress intoetst,dan is dat toch het ip adress van je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Hey mensen het is eindelijk gelukt.
Ik stream nu vanaf me pc naar me dune.
Heb gladiator een filmbestand van 20GB opgestart zonder enige hapering(met dts geluid) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Laatst online: 23-09 07:36
@ekfad
Voer in plaats van de naam het IMDB nummer in van de film, dan pakt ie de juiste film.

Voorbeeld: Zwartboek heeft IMDB nummer tt0389557

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yadis gebruikt inderdaad IMDB voor het ophalen van gegevens.
Moviemeter voor het plot
TMDB voor het hoesje en Fanart (achtergrond)

Eerst word IMDB doorzocht. Word de film daar gevonden, dan zoekt Yadis met de gevonden gegevens TMDB en Moviemeter door en wordt vervolgens je filmkaart ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zakaro schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 02:16:
Hey mensen het is eindelijk gelukt.
Ik stream nu vanaf me pc naar me dune.
Heb gladiator een filmbestand van 20GB opgestart zonder enige hapering(met dts geluid) _/-\o_
Ik neem aan dat je streamt met SMB. Windows PC is in principe altijd SMB. NFS is een Linux ding wat alleen met extra software onder Windows werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:23
Ik zie dat veel mensen een Dune met een Synology NAS gebruiken ism NFS tcp

Bij mij weigert een NFS tcp verbinding bijna altijd en werkt NFS udp gewoon altijd

iemand een idee waar dat aan kan liggen ? (NFS tcp is het snelst als het werkt dus dat wil ik graag gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Athome schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:50:
[...]

Ik neem aan dat je streamt met SMB. Windows PC is in principe altijd SMB. NFS is een Linux ding wat alleen met extra software onder Windows werkt
Klopt gebruik smb.Als ik NFS gebruik,dan loopt de DUNE helemaal vast en kan niks meer.Moet dan de schakelaar gebruiken om m uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Welke hdd kan ik het beste gebruiken voor de Dune d1? Ik wil graag een WD green caviar, maar daarna heb je nog verschillende types? Ik wil de hdd gebruiken voor opslaan blurays.
Pagina: 1 ... 33 ... 72 Laatste