Ik heb een HD Dune Lite aangeschaft omdat ik mijn AC Ryan HD mini helemaal beu was. User interface van de Dune is een verademing. Het kan dus ook anders, zullen we maar zeggen...
Over de beeldkwaliteit ben ik echter minder te spreken: bij snelle bewegingen zie ik compressie artefacten in beeld. (Waarschijnlijk is het dat niet, maar zo ziet het wel uit).
Nog een vervelend iets is dat mijn NFS verbinding (wired) stroperig traag is. Zo'n 775 KB/sec. De resource monitor van mijn NAS bevestigt dit. In dit topic zijn al een aantal suggesties gedaan, maar helaas werkt er geen. Mijn hardware/software zijn als volgt:
Synology DS110J- NFS enabled, Disabled Jumbo Frames. Met Jumbo Frames enabled, kan ik geen verbinding maken
- Vast IP adres
- Subnet 255.255.255.0
- DNS 192.168.1.1 (router)
- DSM 3.2beta
SwitchDune Lite- NFS instellingen: UDP. TCP werkt niet
- Vast IP adres
- Via switch verbonden met DS110J. Beide cat5e kabels
- Subnet 255.255.255.0
- DNS 192.168.1.1 (router)
- Laatste firmware geinstalleerd
- Aangesloten via Component (720p, Auto Frequency) op plasma TV. HDMI heb ik (nog) niet geprobeerd
Ik verwacht niet dat de "compressie artefacten" door de trage verbinding komen, omdat ik dit probleem ook via uPNP heb opgemerkt. Via dat protocol haal ik wel hoge netwerksnelheden, maar heeft andere nadelen, waardoor ik dat niet wil gebruiken.
Dit moet een instelling probleem zijn, omdat ik via de AC Ryan wel via NFS genoeg netwerk snelheid heb. Maar de vraag is natuurlijk: welke instelling(en)?
Btw, via SMB zit ik op zo'n 3.5 MB/sec.
[
Voor 9% gewijzigd door
pvtonger op 25-08-2011 08:40
. Reden: Aanvullingen ]