Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 18:05
Ja je kunt hier ook je vragen kwijt over de Lite. De Lite heeft echter een Sigma Designs 8653-processor, terwijl de andere modellen (Base, Prime, Max, Duo en Smart) een 8642 hebben. Een lager nummer, maar het is wel degelijk een krachtigere en uitgebreidere mediaprocessor. De Lite kan dus niet alles wat de anderen wel kunnen. Wat precies moet je zelf even Googelen, want ik ben niet echt bekend met het model.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 01:11
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:45:
hallo

Ik heb een dune hd smart d1 gekocht alleen de ondertiteling pakt die niet bij de meeste.
ik heb in de ondertitelinginstellingen al geprobeerd wat te veranderen maar niks helpt.
ik had dan hancock secreth myth mp4 file met de goede srt file erbij maar op 1 of andere manier pakt hij em niet en op mijn pc wel met vlc player. Doe het gewoon via een usb stick
Wie kan mij daar bij helpen.
Ik heb dit probleem nog niet gehad.
Wel heb ik 1x de subtitle in moeten stellen met de remote, omdat die standaard "uit" stond. Dus dat kun je proberen.

Ook de .srt dezelfde filename geven als de video file. Maar dat had je waarschijnlijk al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan.D
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 13:44
ArChie bedankt voor het antwoord,
ArChie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:58:
[...]

. Nadeel van die combinatie kan zijn dat het schrijven van content op de externe HDD via een router veelal trager verloopt dan wanneer deze is aangesloten op de PC.

Die schrijf snelheid vind ik niet zo belangrijk, als het streamen maar gladjes verloopt.

Als je toch hardware moet gaan aanschaffen zou je ook na kunnen denken over een NAS i.p.v. een externe USB HDD. Via sites als ibood of 1dayfly komen af en toe interessante aanbiedingen langs.

Zal er veel snelheids verschil zijn tussen een NAS en een netwerk schijf?
Ik had deze netwerkschijf op het oog.
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=my+book+3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Gezien je vragen over het aansluiten van de externe HDD op de PC of de router ging ik er vanuit dat je het had over externe HDD met USB aansluiting die je wilde aansluiten op de USB aansluiting van de router of de PC. Vandaar dat ik opperde om ook eens te kijken naar een NAS (Network Attached Storage) om aan te sluiten in het netwerk. De My Book HDD met netwerk aansluiting waar je nu naar verwijst valt ook in de categorie NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip xs4me

Ik had dat niet gedaan.
En nu doet die het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 10:37
Als ik een blu-ray wil afspelen dan maak ik er eerst een iso van.
Anders is het niet mogelijk om de blu-ray met menu en alle opties af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Laatst online: 28-08 01:11
coob schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:09:
Als ik een blu-ray wil afspelen dan maak ik er eerst een iso van.
Anders is het niet mogelijk om de blu-ray met menu en alle opties af te spelen?
Gaat hier ook prima als "folder", met menu. Dus geen ISO nodig. De Dune herkent de mappenstructuur vanzelf en geeft dan ook een "disc" icoontje aan van de parent map (dus: "Map met Filmnaam -> BR mappen" structuur).
Als je deze aanklikt krijg je de optie om deze te openen (als map), of af te spelen (als BR).
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:03:
Bedankt voor de tip xs4me

Ik had dat niet gedaan.
En nu doet die het perfect
Mooi zo :) HF met de film ;)

[ Voor 17% gewijzigd door xs4me op 12-08-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
@xs4me

Mooi! dan hoef ik niet steeds een iso te maken.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben maar vast een beetje gaan spelen met yaDIS. Dit is eigenlijk verrassend goed gegaan. Echter bij de kinderfilm Rio loopt het programma steeds vast. Dit is een H264 mpeg-4 avc file met MPEG geluid. Het bestand speelt prima af in VLC, maar yaDIS heeft geen zin om het te bewerken. Waar kan zoiets aan liggen? Ik krijg onderstaande melding:

************** Exception Text **************
System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
at yaDIS.MainForm.LoadInfos()
at yaDIS.MainForm.ListViewMedias_SelectedIndexChanged(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.ListView.OnSelectedIndexChanged(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.ListView.WmReflectNotify(Message& m)
at System.Windows.Forms.ListView.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

[ Voor 54% gewijzigd door PaT op 12-08-2011 22:25 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze week een Dune Max aangeschaft, en loop tegen 2 problemen aan:
het display op de Dune geeft niets weer, apparaat werkt verder 100%. Kan daar geen instelling voor vinden, iestie kapot?
Bij de iconen van een aantal iso's heb ik als icoon in plaats van een disc een soort tekstdoc icoon. Als ik op de iso klik gaat een andere iso afspelen (idere keer dezelfde die wordt afgespeelt). Heb op mijn WD Live Plus en op de computer hier absoluut geen last van!
Extensie is bij alles *.iso en worden op de computer ook zo weergegeven, iemand een idee wat hier fout gaat?
Alle iso's staan op een Synology nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Als ik 2 H1's zou hebben, zijn de schijven dan uitwisselbaar? of gaat de Dune elke keer de disk initialiseren?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05-2020
Vraagje, heb iets raars nu ontdekt bij een serie die ik op het netwerk heb staan, (heb er meerdere) maar deze bestaat uit losse afleveringen in het divx formaat. Als ik zeg maar naar de eerste episode kijk, dan gaat de Dune aan het eind uit zich zelf verder met de volgende episode. Het rare is dat het gewoon losse afleveringen zijn, is hier soms een aparte instelling voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed van wel. Ik heb het "probleem" ook. In de vorige firmware (oude skin) was deze eigenschap niet aanwezig. Ik heb er in de instelling nog niet naar gezocht omdat ik het wel een prettige eigenschap vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40
coob schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:52:
[...]

Check voor de zekerheid je HDMI kabel eens.
...
Bedankt voor het meedenken en de tip, hier had ik ook al iets mee geprobeerd, uit frustratie nog een veel te dure kabel gekocht, maar ook dit mocht niet baten. Geen verschil ten opzichte van mijn ibood kabels.

Maar ik heb wel verbetering gevonden:
Xander schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:14:

Met dat pad zal de Dune standaard UDP gaan gebruiken voor je NFS-verbinding, tenzij er toevallig al een verbinding via TCP is. Je kunt ook nfs-tcp:// als protocol gebruiken.
Ik had het idee dat ik via Yadis al met nfs via tcp werkte, maar dit stukje "-tcp" in Yadis had ik gemist. Op mijn Dune altijd wel bij de snelkoppelingen tcp ingesteld, maar het viel me op dat ik via het pop-up menu toch af en toe udp zag. Nu snap ik waarom, dankjewel!
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:39:
[...]

Ik gebruik een Denon 4310 samen met een Sony Bravia Z4500.
Werkt zeer goed.
Tip , heb mijn receiver toen in Duitsland gehaald
Scheelde 450 Euro.
Daar kon ik wel voor op en neer rijden.
Xander schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:42:

[...]

Hier een Denon 2310 receiver. Dergelijke symptomen heb ik ook wel eens gezien met een brakke HDMI-kabel trouwens.
Als ik de Philips ga vervangen dan moet het haast wel een Denon worden ;-).
Toch nog een poging wagen of ik het nu helemaal kan krijgen zoals ik wil met de nfs-tcp wijziging.
Maar ik kan het wegvallen en herstellen door input op de Philips te switchen nog niet helemaal rijmen met een verandering in het netwerk-protocol. Feit is wel dat het wegvallen nu een stuk minder is, en ook haperingen in geluid die ik soms had zijn minder. Nog even verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:07:
[...]

Gezien je vragen over het aansluiten van de externe HDD op de PC of de router ging ik er vanuit dat je het had over externe HDD met USB aansluiting die je wilde aansluiten op de USB aansluiting van de router of de PC. Vandaar dat ik opperde om ook eens te kijken naar een NAS (Network Attached Storage) om aan te sluiten in het netwerk. De My Book HDD met netwerk aansluiting waar je nu naar verwijst valt ook in de categorie NAS.
Hoi, dit ben ik dus nu aan het doen: de Dune bedraad aan m'n Fritxbox modem, een externe 2TB hdd op de usb aansluiting van Fritz. Ben wat netwerken betreft niet echt een allesweter, maar tot nu toe kan ik op m'n pc of laptop die hdd niet zien. Moet dat dan met een ftp client ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Weet iemand als het mogelijk is de standaard blueray speler in mijn Prime 3.0 te vervangen voor een ander model? Heel regelmatig slikt hij geen audo cd's...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjcastelijns
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 18:54
Loop al een aantal dagen te klooien met yaDIS.

Probleem wat ik niet opgelost krijg is dat hij de link niet opent als ik in het menu zit. Ik krijg telkens de error: Openen van URL is mislukt.

Heb al via zowel smb als nfs geprobeerd, maar begin een beetje moedeloos te worden....

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Bullet NL schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:43:
Weet iemand als het mogelijk is de standaard blueray speler in mijn Prime 3.0 te vervangen voor een ander model? Heel regelmatig slikt hij geen audo cd's...
Ik ben bang dat je dan problemen kunt krijgen met het spelen van retail Blu-Rays. Zitten er geen licenties aan die drive gekoppeld o.i.d?
wjcastelijns schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:21:
Loop al een aantal dagen te klooien met yaDIS.

Probleem wat ik niet opgelost krijg is dat hij de link niet opent als ik in het menu zit. Ik krijg telkens de error: Openen van URL is mislukt.

Heb al via zowel smb als nfs geprobeerd, maar begin een beetje moedeloos te worden....

Iemand enig idee?
Ja, ik heb een idee, je stelt het verkeerd in!

Maar aangezien je verder niet vertelt hoe je het instelt, denk ik niet dat iemand er iets zinnigers over kan zeggen. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjcastelijns
Xander schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:09:
[...]

[...]

Ja, ik heb een idee, je stelt het verkeerd in!

Maar aangezien je verder niet vertelt hoe je het instelt, denk ik niet dat iemand er iets zinnigers over kan zeggen. ;)
Sorry, das idd wel handig.Heb de volgende set-up:

Synology NAS, en hieraan de Dune D1 (zonder harddisk) aangezien alle data al op de NAS staat. Wil USB stick gebruiken om yaDIS op te zetten (via USB v/d Dune)

Set-up in yaDIS:

Werkmap:
C:\Program Files (x86)\yaDIS\workspace

Dune interface locatie:
\\DUNE\usb_storage_e430_bb51\yaDIS test

Mappen:

Folder:
\\DISKSTATION\video\DVD test

Dune pad:
smb://192.168.0.200/video/DVD test

Hoop dat jullie me hiermee al wat verder kunnen helpen. Ben hier niet echt een expert in dus als ik ergens meer info over moet plaatsen hoor ik het natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed dat het je in Yadis nog Username/Password moet toevoegen. Dit omdat de Dune toch toegang moet hebben naar de mappen op je NAS
SMB of NFS mag niets uit maken.
Misschien zelfs nog hoofdletter gevoelig.
Probeer ook eens zonder spaties in sharenaam (DVD_test i.p.v. DVD test)

[ Voor 25% gewijzigd door Athome op 14-08-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:34
Kan iemand me uitleggen waarom recente high-end media spelers zoals deze Dune nog steeds gebaseerd zijn op een chipset van september 2009 (8642) terwijl er volgens de roadmap op http://www.iboum.com/artkill/chipsets.php al lang nieuwe en betere chipsets voorhanden zouden moeten zijn zoals de 867x of 865x?
3D blurays of andere 3D content in full hd (hdmi 1.4) is iets wat ik graag gesupport zou zien in een high end speler als de dune..en support voor gbit LAN zou je langzaam aan toch ook wel verwachten en zit wel in die nieuwere chipsets dus waarom is dit zo?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Wellicht klopt die roadmap niet? De 8646 zou begin 2011 beschikbaar moeten zijn volgens die link, HDI zegt september / oktober 2011.

En ik krijg de indruk dat ze er bij HDI ook op zitten te wachten:
But whatever would be the real date of the new chips availability, we can assure our users that the pointed upgrade will be available during 1 month after Sigma Designs starts supplying the 8646 chips.
De 8670 is volgens mij een lager gepositioneerd product? Maar het lijkt er op dat Dune ook daar al modellen voor bedacht heeft, kwam net deze tegen: http://dune-hd.com/upload...als/dune_hd_tv_series.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het display op de D1 een goede toegevoegde waarde? Kan ik hier bijvoorbeeld gemakkelijk (vooraf gemaakte) muziek afspeellijsten afspelen zonder de televisie aan te hoeven zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat kan je met een display op je CD/DVD/Blu-Ray speler?
Hetzelfde kan de Dune met het display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een display van zo'n apparaat kun je alleen door de verschillende tracks navigeren en niet door een menu (om een afspeellijst te kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de volledige lay-out van de Dune en je netwerk/HDD uit je hoofd kent, zou je dune kunnen gebruiken voor het navigeren. Namen van mappen en files worden getoond in het display maar dit werkt alleen als je de Dune min of meer met de ogen dicht kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Ik heb een externe HD aan m'n Fritzbox 7340 modem hangen en via een netwerkkabel m'n Dune Prime aangesloten. Nu zie ik het modem als fritzmediaserver (zo ingesteld) en kan alle avi files spelen. Ik zie echter geen flac files die ook op de hdd heb staan. Is dit omdat nu de mediaserver van de fritxbox bepaalt wat ik wel/niet kan afspelen? Als ik mediaserver in het modem uit zet zie ik niks meer in de mappen via de Dune.
In dat geval moet ik de Dune ook weer anders instellen volgens mij. Kan ik dan via SMB werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mediaserver van de Fritzbox is vast een UPNP (DLNA) server. Het is goed mogelijk dat geen FLAC ondersteunt.

Wat het beste kunt doen is de Mediaserver uitzetten in de Fritzbox.
Favorieten aanmaken naar de mappen op HDD die op de Fritzbox zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ian3
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08-2023
Hoi.
Ik heb een Dune Smart B1.
Daarnaast een macbook-pro met daarop Mediashare draaien om mijn itunes dir te kunnen afspelen via de dune en versterker. Maar ik heb een probleem met het afspelen van podcasts (itunes). Op de Dune worden deze weergegeven als xxxx.m4a.mp4
Als ik deze bestanden af wil spelen geeft de Dune de foutmelding "Fout: bestand kan niet worden afgespeeld".
Op de mac is de extensie van de podcasts gewoon .m4a
Wat kan ik hier aan doen?

(ps. ook 'Allegro media server' geprobeerd. Deze maakt er xxx.mp4 van. Bij afspelen geeft dit dezelfde error.
De PS3 media player maakt er xxxx.m4a[Mplayer Audio] van. Ook niet af te spelen met zelfde melding.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjcastelijns
Athome schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:40:
Ik vermoed dat het je in Yadis nog Username/Password moet toevoegen. Dit omdat de Dune toch toegang moet hebben naar de mappen op je NAS
SMB of NFS mag niets uit maken.
Misschien zelfs nog hoofdletter gevoelig.
Probeer ook eens zonder spaties in sharenaam (DVD_test i.p.v. DVD test)
Bedoel je de username/password om in te loggen op de Nas of die van mijn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Die van je NAS. Nouja... Bij "username/password om in te loggen op de NAS" denk ik persoonlijk aan de username/password die je nodig hebt om op de beheerinterface van het ding te komen. Die moet je niet hebben, je moet de gegevens die je nodig hebt om de share te benaderen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Even een kickje, kan toch niet zo zijn dat ik nu een unieke bug heb ontdekt :+ Het gaat overigens om een Prime 3.0
ben opzoek naar het verlossende woord :+

De afgelopen 6 maanden heb ik nooit een dvd afgespeeld. Helaas was een bepaald programma alleen als video_ts te vinden. Dus de eerste keer dvd op de dune is aan de beurt. Braaf gedownload. Deze geladen, gaan kijken, hij speelt het af. So far so good.

Na een halve minuut kijken zie ik op eens een aantal wit oplichtende pixels.
Begint links boven met een paar centimer ernaast op de dezelfde rij nog een witte pixel.
Dan gaat dit trapsgewijs naar beneden door het beeld. Om de 5 centimer, een rij met twee witte pixels.

Pak ik een echte dvd en plaats deze in de lade/speler dan zie ik dit in het bewegende menu ook. Echter wanneer de film/serie begint dan verdwijnt het. Met de iso/video_ts krijg ik het met geen mogelijkheid weg.

Ik heb geprobeerd de resolutie ende hz aan te passen. 720p/1080i/1080p/420p het lost allemaal niets op.
Verder kan ik ook niets over dit probleem vinden... Iemand dit als is tegen gekomen?

Voor de duidelijkheid het is dus niet de witte ruis die sommige ondervinden en waar veel over geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
thefox154 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:49:
Even een kickje, kan toch niet zo zijn dat ik nu een unieke bug heb ontdekt :+ Het gaat overigens om een Prime 3.0
[...]
Pas eens het kleurbereik naar 8-bits aan ipv auto of één van de andere opties.
Is het dan weg?

Ikzelf heb dit ook namelijk, volgens mij heeft het te maken met wat je tv aan kan en/of kwaliteit van je kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een probleem met NFS en dan specifiek via TCP , dit heeft altijd prima gewerkt en sinds gisteren doet dit niet meer , zonder reden .................

als ik NFS omschakel naar UDP dan werkt het weer prima , schakel ik weer naar TCP dan krijg ik de melding , geen toegang tot netwerk map(of zoiets , weet het even niet exact)

Nu zul je waarschijnlijk zeggen , gebruik lekker NFS - UDP , maar dat is de langzaamste manier !

NFS-UDP (ongeveer 4MB/s)
SMB (ongeveer 7MB/s)
NFS-TCP (ongeveer 11MB/s)

iemand een idee wat de oorzaak hier van kan zijn ?

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 16-08-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:03:
De mediaserver van de Fritzbox is vast een UPNP (DLNA) server. Het is goed mogelijk dat geen FLAC ondersteunt.

Wat het beste kunt doen is de Mediaserver uitzetten in de Fritzbox.
Favorieten aanmaken naar de mappen op HDD die op de Fritzbox zit aangesloten.
Dankje. Maar dan ziet de Dune geen mappen meer. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met Favorieten aanmaken naar de mappen HDD. Ik heb hier een paar mappen op staan: films, muziek, foto's.
Hoe benader ik dan via de Dune die mappen? Moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:01:
[...]

Hoe benader ik dan via de Dune die mappen? Moet toch kunnen?
Via SMB of NFS. De vraag voor mij zou meer zijn: Hoe maak je op je Fritzbox een SMB of NFS share aan? (En daar kan ik je niet echt mee helpen, ik ken die dingen niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Via SMB of NFS. De vraag voor mij zou meer zijn: Hoe maak je op je Fritzbox een SMB of NFS share aan? (En daar kan ik je niet echt mee helpen, ik ken die dingen niet)
Alvast bedankt voor het specificeren voor de vraag. Ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik heb de Dune HD Max aangeschaft maar zijn er HDD groottes wat niet lekker loopt misschien, of hoeveel TB of GB hebben jullie ingebouwd? Wat is hierin aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Silent Thunder schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:44:
Ik heb de Dune HD Max aangeschaft maar zijn er HDD groottes wat niet lekker loopt misschien, of hoeveel TB of GB hebben jullie ingebouwd? Wat is hierin aan te raden :)
Ik heb 2 TB van WD Green editie, werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Arunia schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:02:
[...]

Pas eens het kleurbereik naar 8-bits aan ipv auto of één van de andere opties.
Is het dan weg?

Ikzelf heb dit ook namelijk, volgens mij heeft het te maken met wat je tv aan kan en/of kwaliteit van je kabel.
DIt heb ik al gedaan, kabel is ook de issue niet. Het lijkt niet op de pixelruis zoals dit door slechte kabels voorkomt waarvan er heel veel voorbeelden te vinden zijn. Het is te regelmatig. 5cm tussen de pixels en op vaste regelafstand loopt dit diagonaal door het beeld. Het 'lijkt' meer een kwestie van upscalling. Alsof het systeem zelf een pixel aanvult.

Gebruikt de prime voor de dvdspeler zelf een andere instelling/codec? Weet iemand dit? Aangezien het daar alleen in het menu voorkomt en tijdens het afspelen van de serie zelf dit verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
In de huidige Firmware zitten toch 2 verschillende engines om dvd's mee af te spelen.
Kan je deze niet even wisselen? (Setup > Miscellanueous > System > DVD engine.)

[ Voor 33% gewijzigd door GHB363 op 17-08-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:47

RaJitsu

B.S.U.R.

Vandaag de Dune HD Lite 53D bij OneDayFly.nl oor 100 Euro....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
RaJitsu schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:57:
Vandaag de Dune HD Lite 53D bij OneDayFly.nl oor 100 Euro....
Interessant! Zie argro in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv...", is de Dune HD Lite 53D in dat opzicht de betere keus?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
Ik twijfel ook nog .... opzich wel 'n leuk ding voor die prijs!

• zakaro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb een hdi dune duo besteld.En ik wil er 2 x 3 tb hdd's in doen.Mijn vraag is nu ondersteund de mediaplayer 3 tb hdd's?En kunnen jullie me zeggen of deze compatible zijn:Western Digital AV-GP (3 TB)
of:Western Digital Caviar Green (3 TB)?????????????

[ Voor 11% gewijzigd door zakaro op 18-08-2011 00:25 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Niet echt een dune vraagje, echter wel dune in combinatie met Yadis, hoe schoon je in Yadis de database op? Bij zapitti heb je daar een knop voor die alles verwijderd wat niet meer op de schijf staat.

Echter bij Yadis krijg ik telkens series geupload die ik al tijden verwijderd heb van de disc. Hierop een nieuwe scan uitgevoerd in yadis en zie keurig alleen mijn huidige series, hier op de yadis folder van de dune verwijderd. in yadis alle series die weergegeven worden opnieuw geindexeerd en ge-exporteerd naar de dune. echter wat blijkt, alle oude series worden ook gewoon weer geupload, terwijl ze in de Yadis client er niet meer staan

• GHB363
Onder je Yadis workspace zit een data folder. Komt serie hier nog in terug? Hier heb ik we eens een "onverwijderbare" film weg gehaald, wie weet lukt dat ook met series.
Dennism schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:50:
Niet echt een dune vraagje, echter wel dune in combinatie met Yadis, hoe schoon je in Yadis de database op? Bij zapitti heb je daar een knop voor die alles verwijderd wat niet meer op de schijf staat.

Echter bij Yadis krijg ik telkens series geupload die ik al tijden verwijderd heb van de disc. Hierop een nieuwe scan uitgevoerd in yadis en zie keurig alleen mijn huidige series, hier op de yadis folder van de dune verwijderd. in yadis alle series die weergegeven worden opnieuw geindexeerd en ge-exporteerd naar de dune. echter wat blijkt, alle oude series worden ook gewoon weer geupload, terwijl ze in de Yadis client er niet meer staan
In de laatste versies van Yadis moet in het pull-down menu de optie "Ontbrekend" selecteren. Hiermee worden series/film die na de laatste scan niet meer op de HDD aanwezig zijn maar wel in Yadis staan. Deze lijst kan dan dus wissen.

• De_Bastaard
Shit,

Weer niet goed gelezen, dus de Dune van 1dayfly gekocht zonder HDD. Dacht bij mezelf, die 90euro is veel te veel voor een 1TB, maar natuurlijk niet gelezen dat je hem niet zelf kunt inbouwen zonder de garantie te verkloten :(

Toch zelf inbouwen, en de garantie voor lief nemen ... of maar snel bellen met Dune?

90 euro is nogal een prijs voor een 1TB drive he..

• zakaro
De_Bastaard schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:11:
Shit,

Weer niet goed gelezen, dus de Dune van 1dayfly gekocht zonder HDD. Dacht bij mezelf, die 90euro is veel te veel voor een 1TB, maar natuurlijk niet gelezen dat je hem niet zelf kunt inbouwen zonder de garantie te verkloten :(

Toch zelf inbouwen, en de garantie voor lief nemen ... of maar snel bellen met Dune?

Hoe bedoel je je kan de hdd niet zelf inbouwen in de dune duo???Ik heb m zelf ook via Ibood;-).
Hier is een filmpje op youtube hoe makkelijk dat gaat:

Je moet vanaf 2 minuten kijken.Is niet engels helaas.Het is een review over de dune duo.

• Xander
De_Bastaard schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:11:
Shit,

Ik vind 90 euro best een nette prijs voor een 1TB schijf in 2.5" formaat anders. :)

• De_Bastaard
Het gaat me meer om de garantie :-) Dat inbouwen zelf ben ik niet bang voor, dat is no problemo...

Zit dan nu op 190euro voor dat speeltje met 1TB schijf. Even kijken of die bevalt, anders gaat hij terug. Voor minder kan ik ook wel een ACRyan kopen met evengrote harde schijf :?

• zakaro
De_Bastaard schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:34:
Het gaat me meer om de garantie :-) Dat inbouwen zelf ben ik niet bang voor, dat is no problemo...

Zit dan nu op 190euro voor dat speeltje met 1TB schijf. Even kijken of die bevalt, anders gaat hij terug. Voor minder kan ik ook wel een ACRyan kopen met evengrote harde schijf :?
Waar staat dan,dat je zelf geen harde schijven mag inbouwen?Als het zo'n makkie is,waarom mag je dat zelf niet doen?

• zakaro
Oh wacht je hebt het zeker over de HDI Dune HD Lite 53D????
Ik dacht je had het over de DUNE DUO.Zo wat een opluchting.(voor mij dan)

• De_Bastaard
Verder zijn er nog een aantal soorten harde schijven mogelijk in de bijverkoop. Let wel: zelf inbouwen kan niet, dan vervalt de garantie. Bekijk dus even wat u nodig heeft voor uw media set up.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Dan neem je toch een HD mee, en laat je die bij aankoop met behoud van garantie inbouwen..

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• De_Bastaard
Nou, ik ga hem zodra ik hem ontvangen heb gewoon terugsturen hoor ... voor minder geld koop ik ook 'n leuke Acryan bijv.

• coob
Ruilen tegen mijn AcRyan mini 2?

• De_Bastaard
Wie weet :-)

Ik zal eens even kijken welke mediaplayer er vergelijkbare specs heeft voor minder geld, met de korting die 1dayfly gaf kan ik hem eventueel nog voor 'n aardige cent verkopen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Ben ook van plan om een Dune mediaplayer aan te schaffen, ben er nog niet helemaal uit welk type. Zou de Smart H1 of de Duo kunnen worden.
Echter nog een paar vraagjes.
Is het mogelijk om de (interne) harde schijf van de dune te benaderen en te delen met het netwerk ?
Zodat ik dus bepaalde gegevens tussen mijn pc en dune kan kopieren en mijn bestanden via usenet via de pc gelijk op de schijf van de dune opsla :)
Anders zat ik er aan te denken om er een aparte NAS tussen te zetten, maar als dat voor mijn opties niet nodig is liever niet natuurlijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 18:55

mutsje

Certified Prutser

De_Bastaard schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:26:
Nou, ik ga hem zodra ik hem ontvangen heb gewoon terugsturen hoor ... voor minder geld koop ik ook 'n leuke Acryan bijv.
Je weet dat er enorm gezeik met die players van acryan zijn met niet goed kunnen streamen over netwerk? Ik heb de mijne de deur uitgedonderd omdat ik perse wou kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
Brabso schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:21:
Echter nog een paar vraagjes.
Is het mogelijk om de (interne) harde schijf van de dune te benaderen en te delen met het netwerk ?
Zodat ik dus bepaalde gegevens tussen mijn pc en dune kan kopieren en mijn bestanden via usenet via de pc gelijk op de schijf van de dune opsla :)
Ik neem aan dat dit met de H1 ook kan. Ik heb de D1 en die gebruik ik nu als NAS sinds m'n IX200 is ingestort ..
Dune is een netwerk apparaat.

Ik parkeer de DL files ook direct via PC naar de Dune, werkt prima.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Kun je Newsleecher bv rechtstreeks via het netwerk de files laten uitpakken naar de interne HD van de Dune?
Zou wel makkelijk zijn. Met de HDX keeg ik het niet voor elkaar. Het wordt natuurlijk veel sneller gedownload dan dat het weggeschreven kan worden via het netwerk.

[ Voor 22% gewijzigd door coob op 19-08-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:55
Als je download met een programma wat werkt met een download lokatie, en daarna een wegschrijf lokatie dan zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Net even gechecked en dat kan dus met Newsleecher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
mir4dor schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:47:
[...]

Ik neem aan dat dit met de H1 ook kan. Ik heb de D1 en die gebruik ik nu als NAS sinds m'n IX200 is ingestort ..
Dune is een netwerk apparaat.

Ik parkeer de DL files ook direct via PC naar de Dune, werkt prima.
Ok, bedankt.
Net als Coob ben ik ook beniewd of je de bestanden rechtstreeks uit kunt laten pakken op de schijf in de Dune met programma's als spotnet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Brabso schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:18:
[...]

Ok, bedankt.
Net als Coob ben ik ook beniewd of je de bestanden rechtstreeks uit kunt laten pakken op de schijf in de Dune met programma's als spotnet etc.
Ik doe niet anders. Ik gebruik spotnet en newsLeecher. Draadloos W7 (laptop) naar de Dune die is bedraad op het netwerk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
mutsje schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:35:
[...]

Je weet dat er enorm gezeik met die players van acryan zijn met niet goed kunnen streamen over netwerk? Ik heb de mijne de deur uitgedonderd omdat ik perse wou kunnen streamen.
Is dat zo?
Als ik een mediaplayer heb, dan komt er iig een HDD in zodat ik alles naar dat ding kan pompen. Komt natuurlijk ook aan m'n netwerk te hangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
mir4dor schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:31:
[...]

Ik doe niet anders. Ik gebruik spotnet en newsLeecher. Draadloos W7 (laptop) naar de Dune die is bedraad op het netwerk d:)b
Nu wordt het wel heel interessant om de Smart H1 te halen voor mij :)
Dit model gaat mijn voorkeur in ieder geval naar uit aangezien ik al een prima blu-ray speler heb en het display van de D1 niet nodig vindt.
In principe dus geen NAS nodig, dat scheelt weer wat centen want ik vind de Dune spelers toch wel aan de dure kant hoor. Verwacht er dan ook wel wat van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
downloaden/uitpakken naar de dune is zeer gemakkelijk te doen. Echter houd er rekening mee dat de dune maar 100mbit is. Voor downloaden geen probleem, tenzij je perse 24/7 120mbit wil pompen.

Echter als veredelde Nas ergerde ik mij er al snel aan, vandaar dat hier nu een synology staat, en de dune alleen nog streamt en enkel nog een 4GB stick heeft voor de interne opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb nu een klein weekje een Dune D1 in mijn bezit en ben aan de slag gegaan met de basic instellingen van yaDIS. Wat een fantastische combinatie is dat zeg!

In de Dune zit een usb stickje van 4 GB zodat er ook wat system storage is. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet echt het voordeel van dat system storage heb ontdekt, maar dat stickje had ik toch nog liggen (een of ander mini Sony geval, ooit gekregen op een pers event).

Alles, maar dan ook werkelijk alles werkt zoals je het zou verwachten. Klik op een cover en bam! draaien die hap. Of het nu mkv, BR of een dvd rip is, het maakt niet uit. Het gaat ook compleet zonder schokken via de netwerkkabel richting Netgear 3700 en Synology DS211. Het opzetten van de verbinding met de DS211 was wel even wat gehannes, maar dankzij dit uitgebreide topic kwam ik er uit. Ook het aanpassen van de icon grid ging soepel door jullie eerdere posts.

Over enige tijd ga ik maar eens kijken of de uitgebreide instellingen van yaDIS wat voor mij zijn. Ik zou bijvoorbeeld graag alle kinderfilms gescheiden zien van de andere films en series (weinig zin dat die kleine per ongeluk naar "the Pacific" zit te kijken). Zou ik daar dan 2 aparte shares voor moeten maken, of kan yaDIS dat zelf filteren?

Ik ben in ieder geval helemaal in jubelstemming over dit ding. Nu heb ik ook alleen ervaring met een PS3, een gewone laptop en een BR-speler met dlna functionaliteit, maar toch! *O*

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Heeft iemand toevallig de eerste spot Fast five van gisteren geprobeerd?
De mkv van 25Gb bedoel ik dan. Op de pc gewoon geluid, op mijn AcRyan mini2 ook maar op de Dune geen geluid over de receiver??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
System storage op de Dune is nodig voor bepaalde firmware opties qua apps. Als je geen system storage hebt wordt volgens mij een beperkte firmware geinstalleerd die uiteraard wel alle standaard afspeel opties heeft maar uit mijn hoofd bepaalde zaken als SMB server, Torrents downloaden en wat ip tv opties mist.

Verder is de system storage handig voor Zapitti/Yadis, en geloof ik nodig voor de Java functies in bluray iso's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Er is inderdaad een hoop onduidelijk over die systemstorage. Maar aangezien een 2GB stick al voldoende is en deze slechts enkele euro's kost (als je er niet al eentje hebt liggen) zou ik het gewoon doen. Sommige Dune modellen hebben dit al standaard overigens, dus kijk eerst even in de instellingen of het al aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Vandaag de dune hd lite ontvangen van de ibood hunt.
Bij deze mijn mening over het apparaat.
Ik heb al een hele tijd een cfullhdmai van conceptronic, ik hoopte met de dune lite een stap voorwaarts te maken.
Viel dat even tegen :( Het apparaatje ziet er mooi uit, mits er niet zoveel logos en tekst op stond.
Het menu ziet er goed uit, maar werkt traag, naar mijn idee trager dan de cfullhdmai. Met pijltje naar boven kom je niet onderin een lange lijst, dus het is traag en lang scrollen.
Het blauwe ledje voorop leidt af, overdag al dus 's avonds nog meer.

Films afspelen doet hij prima, 1 wmv bestand kon hij niet afspelen, mkv, avi, mpg ging prima.

Al met al een tegenvaller als je al een mediaplayer hebt, hij gaat dus retour en de zoektocht gaat verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Met P- en P+ kun je een hele pagina springen, misschien dat dit helpt? Wat heeft de Lite bij iBood gekost? Ik overweeg er een voor de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
100 euro plus verzendkosten :)
Ik heb m al ingepakt, p- p+ vind ik niet bepaald intuïtief, mening, geen feit :)

Het is een prima apparaatje, maar geen upgrade van wat ik al had die 105 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Vraagje.Kan je de firmware update ook op een externe HDD plaatsen ipv een usb stick??
Heb een DUNE DUO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:58

Ma®tin

Hallo

coob schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:27:
Heeft iemand toevallig de eerste spot Fast five van gisteren geprobeerd?
De mkv van 25Gb bedoel ik dan. Op de pc gewoon geluid, op mijn AcRyan mini2 ook maar op de Dune geen geluid over de receiver??
Deze werkt bij mij prima met "DTS HD MA ENG"
Dit is ook het enige audiospoor, dus waarschijnlijk heb je geen dts-hd capabele receiver, of een instelling in je dune verkeerd staan?

Eindelijk heb ik yadis aan de gang gekregen, ik kreeg het niet voor elkaar om films af te spelen.
Elke keer kreeg ik de melding "error getting file information" of iets met een verkeerd pad/url.

Toen zappiti geprobeerd, die speelde prima maar wilde weer geen cover-art voor films downloaden.
Series deed hij dan weer wel prima.
Elke film met de hand doen had ik ook geen zin in.

Vervolgens in de dune gekeken hoe de "dune_folder.txt" van zappiti eruit ziet.
Deze verwees naar ../../../../Filmmap.
Toch maar even dat pad in yadis geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18244675/Tweakers/yadis.png
En vervolgens werkt het gewoon...! :)
Maar als je me nu vraagt waarom? Geen idee.
Ik had echt vanalles geprobeerd, smb paden, storage_labels, storage_uid's, het absolute pad zoals je daar ook via telnet komt etc.

Series daarentegen doen het nog steeds niet, alles wordt netjes weergegeven op de dune, alleen zodra ik wat wil afspelen komt hij met een foutmelding.

In de dune zit een harde schijf van 2TB, met een storage partitie van 4GB en de rest voor mijn films en muziek.
Deze schijf benader ik dan weer via smb vanaf mijn pc's.

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nu hier ook audio.
Ik had de beeldinstelling op 12 bits staan en dan gaf ie bij enkele bestanden met DTS MA geen geluid meer.
Op 8 bits gezet en nu wel gewoon master audio gelukkig.
Is 12 bits beeld en MA teveel over een HDMI kabel of zo?
Tevens kwam ik erachter dat ik de 2Gb partitie nog niet toegewezen had als systeemgeheugen.
Wel aangemaakt dus maar nog niet toegewezen, nu werkt internetradio ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:55
Ossi schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:54:
Ik heb al een hele tijd een cfullhdmai van conceptronic, ik hoopte met de dune lite een stap voorwaarts te maken.
Viel dat even tegen :( Het apparaatje ziet er mooi uit, mits er niet zoveel logos en tekst op stond.
Het menu ziet er goed uit, maar werkt traag, naar mijn idee trager dan de cfullhdmai. Met pijltje naar boven kom je niet onderin een lange lijst, dus het is traag en lang scrollen.

Films afspelen doet hij prima, 1 wmv bestand kon hij niet afspelen, mkv, avi, mpg ging prima.

Al met al een tegenvaller als je al een mediaplayer hebt, hij gaat dus retour en de zoektocht gaat verder :)
Balen, ik wacht nog op de mijne, en ik heb al een 3.0 prime in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

mindcre8r schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:10:
Als ik 2 H1's zou hebben, zijn de schijven dan uitwisselbaar? of gaat de Dune elke keer de disk initialiseren?
Iemand hier nog een idee over of ervaring mee?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
zakaro schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:42:
Vraagje.Kan je de firmware update ook op een externe HDD plaatsen ipv een usb stick??
Heb een DUNE DUO.
IEMAND???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Lijkt me wel als het ook vanaf een usb stick kan.
Volgens mij maakt het niet uit waar de fw op staat, je zoekt hem op en opent de fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ossi schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:54:

Dan hou ik mijn AcRyan Mini2 maar mooi voor op de slaapkamer.
Ding doet het verder gewoon goed en het menu gaat ook vlot.
Streamen over het netwerk doe ik toch niet met hem, alles vanaf een usb schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet streamt, kom je het belangrijkste minpunt van de Realtek chip ook niet tegen, magere netwerkprestaties. Tevens vind ik dat met de nieuwe GUI de ondersteuning voor locale opslag ook beter geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
coob schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 07:37:
[...]

Dan hou ik mijn AcRyan Mini2 maar mooi voor op de slaapkamer.
Ding doet het verder gewoon goed en het menu gaat ook vlot.
Streamen over het netwerk doe ik toch niet met hem, alles vanaf een usb schijfje.
Ik denk dat de Dune Lite idd geen echte vooruitgang zal zijn, dan moet je eerder over op de duurdere varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
In de setup instellingen van mijn Prime 3.0 kan ik Flash Memory Storage aan zetten (staat standaard kennelijk op disabled). Waar heb je dat eigenlijk voor nodig? In een link eerder in dit topic lees ik hierover "Enabling Flash Memory Storage is performed automatically when it is needed for the first time, or can be performed manually via Setup". Is er een voor- of nadeel aan het aan- of uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Vraag ik me ook af.
Toevallig kwam ik dat gisteren ook tegen en heb het ook enabled.
16MB maakt ie ervan dacht ik te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Stel je schrijft bestanden rechtstreeks weg naar de hdd van de Dune en je gebruikt een usenet programma hiervoor met een verbinding van 100 Mbit.
Kan de Dune dit uberhaupt wel aan qua schrijfsnelheid ?
Ik lees hier dat de snelheid van de Dune iets van 6 MB/s is en bij een 100 Mbit abbonement zou je dus iets van 12,5 MB/s wegschrijven, wat dus niet lukt, of zie ik iets niet goed ?
Mits je rechtstreeks de bestanden op de Dune wegschrijft heb je dus profijt bij een max. snelheid van 48 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Newsleecher bv parkeert eerst de bestanden in een downloadmap en vanuit daar kun je ze weer door newsleecher naar de Dune laten wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
mindcre8r schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:10:
mindcre8r schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:22:
[...]

Iemand hier nog een idee over of ervaring mee?
Een Dune hoeft de disk niet te initialiseren, die werkt gewoon meteen. Wat jij wilt kan prima dus.
zakaro schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:42:
Heb een DUNE DUO.
Je hebt de speler toch al? Waarom probeer je het dan niet? Dat lijkt me de simpelste oplossing als je per sé binnen 9 uur een antwoord wilt.
Nerdwebber schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:52:
In de setup instellingen van mijn Prime 3.0 kan ik Flash Memory Storage aan zetten (staat standaard kennelijk op disabled).
Flash Memory Storage is volgens mij een alternatief voor System Storage toch? Als je echt geen USB-stick ofzo wilt gebruiken voor de System Storage kun je er een stukje van de Flash Storage voor opofferen (de Dune verwijdert dan ook wat oosterse taalpaketten ofzo). Als je al System Storage hebt heeft het volgens mij geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
coob schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:40:
Newsleecher bv parkeert eerst de bestanden in een downloadmap en vanuit daar kun je ze weer door newsleecher naar de Dune laten wegschrijven.
Huh ? Dat snap ik niet helemaal.

Je kunt newsleecher toch zo instellen dat het direct naar je Dune wordt gedownload ? Tenminste, zo heb ik het hier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
mir4dor schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:52:
[...]

Je kunt newsleecher toch zo instellen dat het direct naar je Dune wordt gedownload ? Tenminste, zo heb ik het hier ...
Het lijkt me performance-wise handiger om te downloaden naar een interne HDD en vervolgens Repair 'n' Extract naar de Dune uit te laten pakken. Dan hoeft het parren parren enzo niet via het netwerk te gaan.

Dit zal coob ook bedoelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
coob schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 07:33:
Lijkt me wel als het ook vanaf een usb stick kan.
Volgens mij maakt het niet uit waar de fw op staat, je zoekt hem op en opent de fw.
bedankt he,ik ga het proberen;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
mir4dor schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:52:
[...]

Ja maar ben bang dat k dan iets verkeerd ga doen waardoor straks dat ding niet meer gaat werken.
Beter vragen toch.voorkomen is beter als genezen....

Sorry dit bericht was voor Xander bedoelt :D

[ Voor 5% gewijzigd door zakaro op 21-08-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
Ik heb trouwens nog een opmerking.Ik had wat films gekopieerd van een externe hdd naar de interne hdd van de dune duo.En had een film met ondertitel,maar de ontertitel had niet dezelfde naam als de film.Dus heb ik in de dune duo de naam van de srt verandert in dezelfde als de film via de knop pop up menu en dan hernoemen gedaan.maar toen ik de naam had verandert speelt de film niet meer af.dan zegt die GEEN AFSPEELLIJST.terwijl er toch echt staat dat de film bijv 1 gb nog wat is.Heel vreemd allemaal.Dus je kan in de dune zelf geen films een nieuwe naam geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Druk eens op PLAY i.p.v. ENTER als je het filmbestand geselecteerd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 09:30
geachte tweakers,

ik vroeg me het volgende af.

ik heb een homeserver en daarin op schijf (d) staat een map videos.

daarin map HD films , dvd5 films series etc etc .

ook staat mijn yadis folder daarin.

Nu vroeg ik me af , mocht deze (d) schijf bijna vol zijn kan ik gewoon een nieuwe map aanmaken
op schijf (e) bijvoorbeeld en die ook laten lezen in yadis?

of moet dat perse waar jij yadis folder hebt staan?

want ik had eens mijn series naar (e) schijf gezet en in yadis de smb ingevuld alleen krijg ik in Yadis een error cant open smb//blabbablabla
Pagina: 1 ... 32 ... 72 Laatste