Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:08:
ja dat was ik aan het zoeken op de dune toch ook dan?

ik begrijp er niks van ik zie wel bij smb server mijn netwerknaam met pc icoon staan maar zodra ik die open ziet niets , leeg dus.
Ik heb de schijf al gedeeld met die windows share manager ik heb als een nfs server geprobeerrd maar ik zie hem steeds niet
ip heb ik auto gezet...........schiet mij maar terug :-(
Maak een netwerk snelkoppeling in je bestandenmap op je dune.(popup menu)
vul SMB in,
Bij netwerk je IP van je PC
Daarna de naam van je gedeelde map
Gebruikersnaam en wachtwoord
En gaan met die banaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

done......
netwerk onderdeel niet toegangkelijk.
geen toegang tot netwerkmap :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het prima.
Windows map gewoon delen met iedereen
Heb in W7 delen met WW uitgezet.
dus hoef ik geen gebruikersnaam en WW in te vullen bij de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb je de instellingen op je dune gedaan dan ?
dat ww had ik ook uitgezet in windows ook gedeeld met iedereen.
kan je dat omschrijven voor me ?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er wel op gelet of je hoofdletters of kleine letters gebruikt.
Moet op PC wel het zelfte zijn als op de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb ik gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op Pc nieuwe map op mijn D schijf gemaakt naam is FILMS daarna gedeeld.
Bij snelkoppeling
SMB
192.168.0.103 (mijn IP van mijn Pc)
FILMS
En het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
ik schaam me dood.........zowat
ipadres van de pc was verkeerd ............
werkt als een tierelier nu met subs ik ben een gelukkig man en kan nu eindelijk slapen.
Jongens bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prettig weekend en slaap lekker O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu naast een HDI Dune Max ook een squeeuzebox Touch om mijn muziek beter te beheren. Op mijn pc heb ik de software van logitech geïnstalleerd voor het beheer (squeezebox server) langswaar ik de muziek die op de Dune staat heb geselecteerd. Echter mijn pc moet in deze configuratie steeds aan staan. Omdat ik merk dat er nog mensen zijn die beide apparaten hebben vraag ik me af of het niet mogelijk is om de squeezebox server te installeren op de Dune zodat mijn pc niet aan moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 18:05
Nee helaas, Squeezebox server is voor Windows, Linux, Mac OS X en enkele Netgear NAS-modellen, maar niet voor de Dune.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
ook de synology nas heeft squeezebox

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:03
wout1976 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:47:
Ik heb een probleem met het geluid op mijn Dune D1 en ook op de Prime 3.0.
Als ik een film start ontbreekt het geluid.
Ik heb geprobeerd een ander spoor te kiezen maar geen reactie.

Enige oplossing is een paar keer proberen met aan en uitzetten en op den duur heb ik dan wel geluid.
Iemand die dit ook heeft en of een oplossing heeft?

Ik draai de laatste stable firmware.
Ik heb dit probleem ook bij sommige films, krijg geen geluid naar de tv. Ik gebruik nu de optische uitgang en luister via de versterker.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de Smart H1 gekregen, heeft me wat tijd gekost maar heb nu de Zappiti on android werkend op m'n Transformer. Wel leuk om de dune te bedienen vanaf je tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@Lucretius Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen ? Ik heb ook n TF maar toch geeft hij op 1 of andere mannier een error :(

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:49:
Nerdwebber, heb jij je schijf met bestanden gedeeld of werk je met een nas of mediaserver programma?
Ik heb een Synology DS410 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05-2020
Hi all een vraagje betreffende nfs en yaDIS.

Heb op zolder een windows 7 computer staan, ik heb daar een gedeelde map op waar de films enz in staan, in yaDIS had ik keurig het pad opgegeven van de folder via: \\WIN7-PC\Media\Films met als DUNE pad: smb://USER:PASSWOORD@IP-ADRES/Media/Films. Dit werkte verder goed hoor alleen het probleem was dat ik om de haverklap naar zolder moet om de pc te herstarten, via de videowall op de Dune gaf die dan namelijk iedere keer bij het starten van een film, aan dat het netwerk niet beschikbaar was.

Na het doorlezen van de TS besloten om op die Windows 7 machine maar eens nfs te instaleren, dus volgens de handleiding in de TS gedaan, met als resultaat dat het op de DUNE probleemloos werkt. Alleen nu een vraagje, hoe moet ik het nu in yaDIS doen? De nfs map naam ziet die namelijk niet, en aangezien ik de map niet meer gedeeld heb ziet die de hele map niet meer. Wat doe ik nu fout? Moet ik de map soms wel blijven delen voor yaDIS? Wie weet raad?

Groeten uit FlipperCitty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patje040175 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:19:
@Lucretius Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen ? Ik heb ook n TF maar toch geeft hij op 1 of andere mannier een error :(
niet de handleiding volgen die je overal tegenkomt. Zet smb aan in je Dune. Op de settings van je app:
in index locations;
storage loc= network using smb
Label: Dune
Server: het ip van je dune
share: de naam van je hdd (DuneHdd_nog een hoop)
dir: waar je _Zappiti bestand is opgeslagen op je hdd (by my is dat Video/Zappiti/_Zappiti

en dan moet ie werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3SDoc schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:20:
@ Drobanir zou je er niet eens eens een wat uitgebreidere handleiding van kunnen/willen maken aub?

Ik ben hier ook erg in geintresseerd, maar zou graag wat meer uitleg willen hoe je zoiets precies doet.

bij voorbaat al vast bedankt.

3S.
Vriend die je zou kunnen geven mij uw ontwerp PSD map iconen audio (geel icoontje met de naam van de artiesten mee in het zwart), zoals en wilt u hier gebruiken in mijn DUNE HD SMART D1 in Brazilië.

Dank u voor uw aandacht,

Druid ® (Brazilië).

PS e-mail: lancelot_cwb@hotmail.com of druidctba@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Ik ben opzoek naar het verlossende woord :+

De afgelopen 6 maanden heb ik nooit een dvd afgespeeld. Helaas was een bepaald programma alleen als video_ts te vinden. Braaf gedownload. Deze geladen, gaan kijken, hij speelt het af. So far so good.

Na een halve minuut kijken zie ik op eens een aantal wit oplichtende pixels.
Begint links boven met een paar centimer ernaast op de dezelfde rij nog een witte pixel.
Dan gaat dit trapsgewijs naar beneden door het beeld. Om de 5 centimer, een rij met twee witte pixels.

Pak ik een echte dvd en plaats deze in de lade/speler dan zie ik dit in het bewegende menu ook. Echter wanneer de film/serie begint dan verdwijnt het. Met de iso/video_ts krijg ik het met geen mogelijkheid weg.

Ik heb geprobeerd de resolutie ende hz aan te passen. 720p/1080i/1080p/420p het lost allemaal niets op.
Verder kan ik ook niets over dit probleem vinden... Iemand dit als is tegen gekomen?

Voor de duidelijkheid het is dus niet de witte ruis die sommige ondervinden en waar veel overgeschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@Lucretius TNX, heb t werkend gekregen :) Ik gebruik yaDIS btw. Ga nu proberen of ik mn muziekcollectie er ook mee kan vertonen, ik gebruik daarvoor een trialversie van musicnizer. Wat ik eigenlijk wil is als ik muziek wil luisteren ik daarvoor mn tv niet hoef aan te zetten.

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patje040175 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:43:
@Lucretius TNX, heb t werkend gekregen :) Ik gebruik yaDIS btw. Ga nu proberen of ik mn muziekcollectie er ook mee kan vertonen, ik gebruik daarvoor een trialversie van musicnizer. Wat ik eigenlijk wil is als ik muziek wil luisteren ik daarvoor mn tv niet hoef aan te zetten.
volgens de maker van DMC werkt dit wel met yaDis 1.x maar heeft yaDIS 2.x andere parameters in de dune folder.txt. Anyway, voor meer info: MPC club. Zal die optie voor muziek die je geeft ook ns bekijken, thx daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Ik heb het zover werkend gekregen dat hij mn albums ziet, maar met afspelen geeft hij een error :( In de info file van de update van DMC staat trouwens dat playback van muziek nog een probleem is, ff wachten nog dus

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Patje
heb je deze thread al gezien: musicnizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Patje040175 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:24:
Ik heb het zover werkend gekregen dat hij mn albums ziet, maar met afspelen geeft hij een error :( In de info file van de update van DMC staat trouwens dat playback van muziek nog een probleem is, ff wachten nog dus
Zover ben ik ook ;) Krijg alle album covers te zien met daaronder de info (playlist etc.) maar zodra ik erop klik om af te spelen krijg ik ook een error :

media url is a relative path. Please set absolute path prefix in settings menu.

Geen idee hoe ik nu verder moet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Oww, das n heel andere error dan dat ik heb ? Bij mij zegt ie "The system cannot find the path specified"
Ik heb staan

Label : DUNE
Server : (mijn ip)
Share : (locatie van musicnizer database op de usb-stick in de dune)
Directory : _Albums

Edit : Nu heb ik alles van de usb naar mijn muziekdir verplaatst en heb ik ook die error. Volgens mij heeft het te maken met "Dune path to index"in het settings menu.

[ Voor 65% gewijzigd door Patje040175 op 07-08-2011 13:23 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Patje040175 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:16:
Oww, das n heel andere error dan dat ik heb ? Bij mij zegt ie "The system cannot find the path specified"
Ik heb staan

Share : (locatie van musicnizer database op de usb-stick in de dune)
Directory : _Albums
In principe dezelfde settings, bij mij ziet het er zo uit:

Share : DuneHDD_ ...........(bla bla een hoop tekens)
Directory : music

bij tabblad dune path to index ook music ingevuld (geen idee wat dit inhoud) Heeft kennelijk ook met dat absolute path te maken (ook geen idee wat dat inhoud) Als ik dit tabblad leeg maak krijg ik dezelfde melding trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door erreen op 07-08-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Heb t ff gevraagd aan de maker van yaDIS en hij zegt dat het een restriction is van de dune firmware. Hij heeft het ook aan de makers van de dune firmware gevraagd maar voor alsnog kan het niet. :(

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
Patje040175 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:20:
Heb t ff gevraagd aan de maker van yaDIS en hij zegt dat het een restriction is van de dune firmware. Hij heeft het ook aan de makers van de dune firmware gevraagd maar voor alsnog kan het niet. :(
Stapje voor stapje komen we dichterbij. Hopen dat Dune hierin meegaat.
ff afwachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
3SDoc schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:02:
Hi all een vraagje betreffende nfs en yaDIS.

Heb op zolder een windows 7 computer staan, ik heb daar een gedeelde map op waar de films enz in staan, in yaDIS had ik keurig het pad opgegeven van de folder via: \\WIN7-PC\Media\Films met als DUNE pad: smb://USER:PASSWOORD@IP-ADRES/Media/Films. Dit werkte verder goed hoor alleen het probleem was dat ik om de haverklap naar zolder moet om de pc te herstarten, via de videowall op de Dune gaf die dan namelijk iedere keer bij het starten van een film, aan dat het netwerk niet beschikbaar was.

Na het doorlezen van de TS besloten om op die Windows 7 machine maar eens nfs te instaleren, dus volgens de handleiding in de TS gedaan, met als resultaat dat het op de DUNE probleemloos werkt. Alleen nu een vraagje, hoe moet ik het nu in yaDIS doen? De nfs map naam ziet die namelijk niet, en aangezien ik de map niet meer gedeeld heb ziet die de hele map niet meer. Wat doe ik nu fout? Moet ik de map soms wel blijven delen voor yaDIS? Wie weet raad?

Groeten uit FlipperCitty.
Ik heb nu de dir met films weer gedeeld staan op de windows 7 computer, yaDIS ziet nu de map met films weer, als dunepath heb ik ingevuld: nfs://192.168.xxx.xxx:/Filmmap:/Media/Films

nfs spreekt voor zich, ip-nummer ook, dan Filmmap dat is de naam die ik er aan gegeven heb in hanewin nfs server (dit werkt prima op de Dune overigens ik heb dit getest) dan het pad Media/Films dit is ook daadwerkelijk het pad naar de map. Ik heb dit opnieuw laten verwerken in yaDIS en opnieuw laten exporteren naar de Dune, maar toch kan ik via yaDIS de films niet starten, via de Dune zelf wel!

Wat doe ik nu fout in yaDIS? Wie geeft de oplossing.

tekst van item.xml uit yaDIS:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<item>
<filename>Blood The Last Vampire (2009)</filename>
<path>\\WIN-7\Media\Films</path>
<dunepath>nfs://192.168.xxx.xxx:/Filmmap:/Media/Films</dunepath>
<folder>yes</folder>
<type>0</type>
<status>1</status>
<date>18-7-2011</date>
<selection>yes</selection>
</item>
De foutmelding die ik krijg is overigens het volgende: Bij het aanmaken van afspeellijst komt er nog een melding overeen,
Fout bij ophalen van bestandsinformatie.
Pad:yaDIS/00/00/FILMNAAM/Play
Fout: No such file or directory.

[ Voor 5% gewijzigd door 3SDoc op 07-08-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3SDoc schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:13:
[...]

Ik heb nu de dir met films weer gedeeld staan op de windows 7 computer, yaDIS ziet nu de map met films weer, als dunepath heb ik ingevuld: nfs://192.168.xxx.xxx:/Filmmap:/Media/Films

nfs spreekt voor zich, ip-nummer ook, dan Filmmap dat is de naam die ik er aan gegeven heb in hanewin nfs server (dit werkt prima op de Dune overigens ik heb dit getest) dan het pad Media/Films dit is ook daadwerkelijk het pad naar de map. Ik heb dit opnieuw laten verwerken in yaDIS en opnieuw laten exporteren naar de Dune, maar toch kan ik via yaDIS de films niet starten, via de Dune zelf wel!

Wat doe ik nu fout in yaDIS? Wie geeft de oplossing.

tekst van item.xml uit yaDIS:

[...]

De foutmelding die ik krijg is overigens het volgende: Bij het aanmaken van afspeellijst komt er nog een melding overeen,
Fout bij ophalen van bestandsinformatie.
Pad:yaDIS/00/00/FILMNAAM/Play
Fout: No such file or directory.
Ik weet niet zeker of ik het helemaal begrijp, maar ik heb zelf ook een poos zitten worstelen met NFS en Yadis. De Dune kan maar 1 netwerkverbinding tegelijk aan, dus hij kan niet het Yadis filmmenu laten zien en dan ook nog een film afspelen, die op een andere locatie in het netwerk staat. Je moet daarom Yadis of op de harde schijf in je Dune zetten en als je die niet hebt op een usb stick of externe HD. Vervolgens maak je daar een NFSshare voor aan op je windows pc. Daarna lukt het wel. Mocht dit niet je probleem zijn, dan excuses voor deze reactie.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 23:01 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
Mijn Dune heeft een interne HD met ook nog een system storage. yaDIS staat ook op die HD althans de export doe ik daar naar toe :-) Maar dan heb je het over een NFS Share maken op de windows pc naar de dune?? Dit vat ik niet helemaal, mijn films staan op die windows pc niet op de Dune dus dat zal ook niet werken neem ik aan. Maar toch bedankt voor je inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38

JME

zeg maar Jamie

Kondigde Dune hun nieuwe spelers voorgaande jaren niet aan zo rond de IFA in Berlijn? Begin september is die beurs weer. Iemand al geruchten gehoord?
Dit jaar hebben ze natuurlijk wel de Lite tussendoor gelanceerd, maar die telt voor mij niet echt mee als (ver)nieuw(end) product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik was ook erg blij met de aanschaf van mijn Dune HD Smart B1
Alleen nu ik wat films bekeken heb ben ik er wel achter de het geluid af en toe over slaat , ik wie daar behoorlijk kriebelig van ;-)

Heb alle sound settings al getest maar zonder verbetering , iemand een idee waar dat aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:32
cardwizard schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:19:
Ik was ook erg blij met de aanschaf van mijn Dune HD Smart B1
Alleen nu ik wat films bekeken heb ben ik er wel achter de het geluid af en toe over slaat , ik wie daar behoorlijk kriebelig van ;-)

Heb alle sound settings al getest maar zonder verbetering , iemand een idee waar dat aan kan liggen ?
Playback issues;
Kijk ik spreek uit ervaring mbt een bedraadnetwerk naar een NFS (NFS TCP; Synology) al maanden in gebruik ook bij een aantal bekenden in soortgelijke setup. Never-ever hickups. Zelfs niet met stock firmware in vergelijk tot de nieuwe firmware ( flash GUI ). Overigens speel ik letterlijk alles af AVCHD, mpeg, x264, MTS000 van SD tot 1080-24p mono tot DTS-HD. Nu ik heb geen hickups punt uit.

Maar ik ken ze wel. Sterker nog ik kom ze vaak tegen. Oorsprong komt altijd; ALTIJD vanuit files uit "schimmige bronnen" Hoe vaak ik niet met goede bedoelingen iets tegen ben gekomen dat gewoon verkeerd geremuxed was ( iets met NL ondertitels toe te voegen ) Yuck
Wanneer je dus zoiets ziet ontstaan op de Dune; check dan even de bron; de file. Trap hem eens open op je PC in VLC ofzo; wat valt je op? Precies....

Ik denk dat 90% van de mensen met een Dune als media aanvoer de diverse schimmige kanalen bezoekt. Mijn tip als je dat kan; doe dat dan goed en pak dan even een eventuele andere 'release'. Lost alle issues op. De Dune is gewoon (bijna) perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Weet niet wat je met een schimmig kanaal precies bedoeld , maar als het aan een bestand zou liggen dan zou de "hick up" er ook moeten zijn als ik weer terug spoel en dat is dus niet zo

Voor de Dune had ik een Boxee Box en daarvoor een Xtreamer die hadden hier nooit last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pirate Bay. noem ik schimmig. Pirate Bay zelf op zich niet maar er wordt zo veel aangeboden dat er gewoon rommel tussen moet zitten. Zelfde geldt voor Usenet, ook hier is het aanbod groot maar ook hier is genoeg rommel te vinden.

Wat dacht je van Limewire en meer van dat soort P2P netwerken

[ Voor 12% gewijzigd door Athome op 08-08-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schitterend mooi verhaal over NFS op Windows. Maar waarom? Misschien heb ik het gemist
SMB wat standaard windows is, draait als een trein met de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Seven_of_Nine schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Ik denk dat 90% van de mensen met een Dune als media aanvoer de diverse schimmige kanalen bezoekt. Mijn tip als je dat kan; doe dat dan goed en pak dan even een eventuele andere 'release'. Lost alle issues op. De Dune is gewoon (bijna) perfect.
Ik denk dat jij een heel verkeerd beeld neerzet van de Dune bezitters! Ik bezoek nooit "diverse schimmige kanalen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
Athome schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:11:
[...]

Schitterend mooi verhaal over NFS op Windows. Maar waarom? Misschien heb ik het gemist
SMB wat standaard windows is, draait als een trein met de Dune.
Nou als je het goed gelezen had, dan was dat omdat ik het zat was om elke keer weer naar zolder te moeten om die win7 pc opnieuw op te starten :-) Kijk ik heb meerdere computers staan, ook een QNAP 219 NAS, en op elke heb ik wel films en series staan. Vanaf de QNAP NAS en vanaf mijn Vista pc, en vanaf mijn linux server heb ik totaal geen probleem met SMB, dit werkt perfect, echter vanaf de win7 machine als ik via yaDIS een film of serie wil starten, krijg ik iedere keer een fout melding in de trant van file of dir niet gevonden. Omdat de TS ook adviseerd om te streamen via NFS dacht ik dat dit misschien een oplossing kon zijn, immers niet geschoten is altijd mis. Maar tot op heden wil alles lukken alleen die rare windows7 doos wil niet echt mee werken dus vandaar de overstap op alleen die machine naar NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
wout1976 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:47:
Ik heb een probleem met het geluid op mijn Dune D1 en ook op de Prime 3.0.
Als ik een film start ontbreekt het geluid.
Ik heb geprobeerd een ander spoor te kiezen maar geen reactie.

Enige oplossing is een paar keer proberen met aan en uitzetten en op den duur heb ik dan wel geluid.
Iemand die dit ook heeft en of een oplossing heeft?

Ik draai de laatste stable firmware.
Info via de importeur van Dune:

Er is een nieuwe update verschenen om een aantal bugs te verhelpen. Echter hebben ze de naam van de update niet aangepast.
De laatste stable versie is 110606_1315.
Deze is dus inmiddels weer voorzien van een update maar heeft dezelfde naam gehouden.
Het kan dus voor jullie toch de moeite waard zijn om de 110606_1315 update nogmaals te installeren.
Mijn probleem lijkt door deze update te zijn opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door wout1976 op 09-08-2011 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pfew, dat is nog een hele klus, zo'n enorm topic doorworstelen! :o

Volgende week dinsdag ben ik de gelukkige eigenaar van een Dune Smart D1. De reden dat ik dit apparaat aanschaf is dat ik een eenvoudige interface wil bieden voor mijn vrouw om zo films en/of series te kunnen kijken. Daarnaast ben ik het geklooi met switchen tussen blurayspeler met dlna en laptop voor de bestanden die weer niet herkend worden wel zat. Ik wil nu gewoon een apparaat die "alles" afspeelt. Volgens mij komt de Dune er het meest bij in de buurt!

Ik heb de TS en een hele hoop subpagina's door zitten lezen, net zoals de handleiding voor yaDIS. Voor mijn gevoel geeft yaDIS de mooiste opmaak, maar dat is natuurlijk puur gebaseerd op de plaatjes bij de verschillende programma's.

Ik ga mijn Dune bedraad aansluiten op een Netgear WNDR 3700 die weer verbonden is met mijn Synology DS211. Als ik zo de verhalen lees hier, zou dat een prima combinatie moeten zijn.

Wat me nu nog niet helemaal duidelijk wordt is hoe dat nu zit met de lokatie van de bestanden van yaDIS. Als ik de tutorial zo lees worden die op de NAS opgeslagen. Daarnaast zou je nog een 2 GB USB disk moeten aansluiten op de Dune om het te laten werken. Zie ik dat nu goed of steekt het net iets anders in elkaar?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Mijn customized template voor yadis:

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/4402/glassme.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ppaddo schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 08:05:
Pfew, dat is nog een hele klus, zo'n enorm topic doorworstelen! :o

Volgende week dinsdag ben ik de gelukkige eigenaar van een Dune Smart D1. De reden dat ik dit apparaat aanschaf is dat ik een eenvoudige interface wil bieden voor mijn vrouw om zo films en/of series te kunnen kijken. Daarnaast ben ik het geklooi met switchen tussen blurayspeler met dlna en laptop voor de bestanden die weer niet herkend worden wel zat. Ik wil nu gewoon een apparaat die "alles" afspeelt. Volgens mij komt de Dune er het meest bij in de buurt!

Ik heb de TS en een hele hoop subpagina's door zitten lezen, net zoals de handleiding voor yaDIS. Voor mijn gevoel geeft yaDIS de mooiste opmaak, maar dat is natuurlijk puur gebaseerd op de plaatjes bij de verschillende programma's.

Ik ga mijn Dune bedraad aansluiten op een Netgear WNDR 3700 die weer verbonden is met mijn Synology DS211. Als ik zo de verhalen lees hier, zou dat een prima combinatie moeten zijn.

Wat me nu nog niet helemaal duidelijk wordt is hoe dat nu zit met de lokatie van de bestanden van yaDIS. Als ik de tutorial zo lees worden die op de NAS opgeslagen. Daarnaast zou je nog een 2 GB USB disk moeten aansluiten op de Dune om het te laten werken. Zie ik dat nu goed of steekt het net iets anders in elkaar?
Hoe ik het gedaan heb:

je stopt een USB stick in de dune. (in mijn geval een 8GB met 1 partition 4GB)
ik weet nog ff niet hoe ik 2 partities kan aanmaken, want wil ook een systemstorage maken.

Maak een netwerk mapping op je Windows station Z: naar \\IPVANDEDUNE\usbshare (usb share verschilt) invoeren van \\10.0.0.x\ toont de share wanneer je dit onder uitvoeren/Run intikt.

Start Yadis.

Verander de Dune interface locatie naar Z:\
Open een map met je films.
verander het dune path in : smb://Administrator:Password@10.0.0.x/SHARENAAM

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
Wel hier ben ik er tenminste uit hoor, na veel lezen ook op andere forums en veel uitproberen is het me toch gelukt. :-) (NFS werkend gekregen op mijn windows 7 pc) Voor diegene die graag wil weten hoe of wat zal ik het uitleggen wat of ik gedaan heb.

Zoals de TS starter ook al uitlegd de Dune ondersteund zowel SMB als NFS. SMB wordt door Windows gebruikt, maar NFS geeft vaak betere prestaties. Aangezien mijn Windows 7 pc iedere keer ik een film via de yaDIS videowall wou starten aangaf dat het netwerk niet beschikbaar was, ik daarna mijn pc opnieuw moest opstarten, (die op zolder staat) en ik dat zat was, ben ik gaan proberen dit te gaan toepassen, echter het werkte niet gelijk out of de box samen met yaDIS, wel met de Dune dat was geen probleem.

Zoals de TS Starter ook al schreef is HIER een hele goede uitleg te vinden over hoe je de hanewin nfs server moet installeren. Deze uitleg tot op de letter gevolgd, dit werkt exact zoals het staat beschreven.

Tijdens de configuratie van de NFS server moet je het pad opgeven waar je bestanden staan en kun je er een andere naam aan geven, wat ik bijvoorbeeld zo heb gedaan: D:\Media\Films -name:W7Films

Deze laatste naam gebruik je bij de Dune om een nieuwe netwerkmap aan te maken in je sources/bronnen tabblad. Bij NAAM: geef een herkenbare naam op, bij TYPE: kies hier NFS, bij SERVER: geef het IP-Nummer op van de bron-pc, en bij map kies je wat je hebt in gevuld als -name: bij de configuratie van de NFS Server in mijn geval dus MAP:/W7Films, als laatste bij protocol kies je voor TCP.

Als je nu verbinding maakt met de aangemaakte netwerkmap zul je zien dat je films/series gewoon kunt starten op de Dune.

Nu yaDIS, dit gaf wat meer problemen, maar het gaat als volgt bij setup kies je de map waar je films staan dus in mijn geval: \\WIN7PC\Media\Films en als Dune path stel je in: nfs://IP-NUMMER/W7Films. Hierna in yaDIS je films laten verwerken en opnieuw laten exporteren, en hierna kun je gewoon je film starten via de yaDIS videowall. (hehe eindelijk) :) :) Vrouw ook blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
3SDoc schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:07:
Deze laatste naam gebruik je bij de Dune om een nieuwe netwerkmap aan te maken in je sources/bronnen tabblad. Bij NAAM: geef een herkenbare naam op, bij TYPE: kies hier NFS, bij SERVER: geef het IP-Nummer op van de bron-pc, en bij map kies je wat je hebt in gevuld als -name: bij de configuratie van de NFS Server in mijn geval dus MAP:/W7Films, als laatste bij protocol kies je voor TCP.

Als je nu verbinding maakt met de aangemaakte netwerkmap zul je zien dat je films/series gewoon kunt starten op de Dune.
Dit stukje is in principe overbodig als je alleen met YaDIS werkt trouwens. :)

Verder een duidelijk verhaal.
Nu yaDIS, dit gaf wat meer problemen, maar het gaat als volgt bij setup kies je de map waar je films staan dus in mijn geval: \\WIN7PC\Media\Films en als Dune path stel je in: nfs://IP-NUMMER/W7Films. Hierna in yaDIS je films laten verwerken en opnieuw laten exporteren, en hierna kun je gewoon je film starten via de yaDIS videowall. (hehe eindelijk) :) :) Vrouw ook blij.
Met dat pad zal de Dune standaard UDP gaan gebruiken voor je NFS-verbinding, tenzij er toevallig al een verbinding via TCP is. Je kunt ook nfs-tcp:// als protocol gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Xander op 09-08-2011 16:16 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
Hoe kan ik de naam van de Dune veranderen?
Ik heb 2 mediaplayers van Dune in een netwerk. Maar omdat ze allebei standaard "Dune" genoemd zijn heb ik een probleem.
Kan er namelijk maar 1 zien in mijn netwerk. Oplossing is een andere naam geven. Maar dat kan volgens mij niet. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Kan wel. Die instellingen zitten uit m'n hoofd bij Setup > Applications > SMB Server.

edit:

Vanaf de nieuwste stable firmware pas btw

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 09-08-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:37
Ik heb mezelf ook een Dune D1 met een 2TB schijf kado gedaan.
Ging in eerste instantie mis met de installatie omdat ik eerst de schijf heb geformatteerd waardoor ik niet meer zomaar even een systeempartitie kon aanmaken.
Ik moest toen eerst de FW updaten mbv een usb-stick om daarna via zo'n service file van Dune de schijf opnieuw in te delen.

In eerste instantie ging streamen voor geen meter, zelfs een mkv met lage bitrate liep vast.
Dit terwijl een bestand naar de Dune kopieren met zo'n 9MB/s gaat.
Ondanks een waarschuwing toen ik "Fast SMB Access" op enabled zette ging het daarna wel goed.
Ook zware m2ts files gaan nu zonder stotteren.

Nog eens uitvogelen hoe ik NFS aan de praat krijg.
Ik heb de tut uit de startpost gevolgd maar op het laatst volg ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
@ coop zie 4 berichten boven dat van jezelf :)
Xander schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:14:
[...]

Dit stukje is in principe overbodig als je alleen met YaDIS werkt trouwens. :)

Verder een duidelijk verhaal.
Wat je hier precies mee bedoelt weet ik niet, echter heb het zojuist uitgeprobeerd, als ik de netwerklocaties op mijn Dune verwijder, dan kan ik de film niet meer starten. Bedoel je soms als je yaDIS gebruikt in combinatie met de dune_folder.txt bestanden?

[...]
Met dat pad zal de Dune standaard UDP gaan gebruiken voor je NFS-verbinding, tenzij er toevallig al een verbinding via TCP is. Je kunt ook nfs-tcp:// als protocol gebruiken.
Oke deze tip zal ik meenemen en uittesten. kijken of dit nog veel verschil maakt in de snelheid.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
Xander schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:53:
Kan wel. Die instellingen zitten uit m'n hoofd bij Setup > Applications > SMB Server.

edit:

Vanaf de nieuwste stable firmware pas btw
Gedaan maar nu is de Dune niet zichtbaar in mijn netwerk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:24
Welke receiver gebruiken jullie met je Dune en hoe zijn de ervaringen?
Ik wil eigenlijk de dune via alleen hdmi op de receiver aansluiten. Met mijn huidige receiver, een Philips AVR9900 krijg ik het niet voor elkaar om ongestoord te genieten van de films. Regelmatig valt na even kijken het beeld, of soms het geluid weg. Na de receiver even van input te switchen en weer terug te zetten kan ik meestal weer even verder kijken. Daarna herhaalt dit zich weer.
Als ik de Dune direkt met hdmi op de bravia - tv aansluit, dan heb ik veel minder problemen, dus ik concludeer dat het aan de receiver ligt.

Uit diverse posts hier begrijp ik dat bij meer mensen het met hdmi via de recieven niet helemaal soepel loopt, maar ik wil graag weten bij wie het wel goed gaat, en welke reciever (en tv) heb je dan.

Ik weet het, verkeerde volgorde... eerst de Dune, dan de reciever kiezen.... maar ik ga er vanuit dat er voor mij nog keus genoeg is tussen de receiver-series die wel goed met een Dune werken.

(En toevallig doet de kans om de receiver te vervangen zich voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
ppaddo schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 08:05:
Je hebt twee mogelijkheden in yaDIS: standaard export of basic export. Bij die eerste wordt er een uitgebreide index gegenereerd en alle film/tv info (filmkaart) komt apart in een "interface" folder te staan. Wil je deze index snel raadplegen, dan is het beter om deze lokaal op de Dune te hebben staan (usb stick). De Dune kan bovendien maar maximaal 1 SMB-connectie aan (wel meerdere nfs), dus als je de interface op het netwerk hebt staan dan krijg je problemen als je de media wilt starten.

Bij een basic export wordt de film/tv info (filmkaart) in de map waar het mediabestand zelf staat opgeslagen. Als je dus geen behoefte hebt aan een index (bijvoorbeeld als je slechts een kleine collectie hebt) kies je voor deze optie. Ander voordeel is dat wanneer je de film weggooit nadat je hem gezien hebt, ben je ook meteen alle gerelateerde yaDIS bestanden kwijt (die staan namelijk in dezelfde folder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:37
GHB363 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:36:
Ik wil eigenlijk de dune via alleen hdmi op de receiver aansluiten. Met mijn huidige receiver, een Philips AVR9900 krijg ik het niet voor elkaar om ongestoord te genieten van de films. Regelmatig valt na even kijken het beeld, of soms het geluid weg. Na de receiver even van input te switchen en weer terug te zetten kan ik meestal weer even verder kijken. Daarna herhaalt dit zich weer.
Als ik de Dune direkt met hdmi op de bravia - tv aansluit, dan heb ik veel minder problemen, dus ik concludeer dat het aan de receiver ligt.

Uit diverse posts hier begrijp ik dat bij meer mensen het met hdmi via de recieven niet helemaal soepel loopt, maar ik wil graag weten bij wie het wel goed gaat, en welke reciever (en tv) heb je dan.

Ik weet het, verkeerde volgorde... eerst de Dune, dan de reciever kiezen.... maar ik ga er vanuit dat er voor mij nog keus genoeg is tussen de receiver-series die wel goed met een Dune werken.

Check voor de zekerheid je HDMI kabel eens.
Met mijn oude HDX had ik precies hetzelfde probleem.
Ene keer ging het goed terwijl de andere keer de reciever hem niet kon vinden.
Dacht destijds dat het aan de HDX of aan de receiver lag tot ik de bewuste HDMI kabel eens op mijn AC-Ryan probeerde op de slaapkamer.
Daar zag de tv de nmt helemaal niet met die kabel.
Andere kabel ertussen en probleem opgelost.

Mijn Dune hangt alleen met HDMI aan een Integra DTR 9.9 en die gaat weer met HDMI naar een Samsung 50" 7 serie plasmascherm.
Alle audio gaat 'raw' naar de receiver btw.
Werkt zonder haperingen al duurt het soms even voor er beeld is als je van bestand wisselt.
Maar dat ligt aan de tv lijkt me. Die is niet zo rap.

Net de eerste Full blu-ray iso gestreamd inc DTS True-HD.
Ging vlekkeloos.
Ben blij met de Dune :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik heb de Dune base 3.0 nu ongeveer een jaar.. ben er erg tevreden mee qua films kijken.
Waar ik me wel steeds meer aan stoor is de muziek bedienen met een remote. Het ziet er gelikt uit maar is gewoon traag.

Wat ik eigenlijk wil is het volgende:

Spotify draai ik nu op de laptop, de local files staan op de dune.
Spotify is grandioos.. binnen een seconde vindt je de muziek die je zoekt, playlists, artiest info etc etc..
En.. omdat je je eigen local files gebruikt niet de slechte online kwaliteit van spotify zelf (lagere bitrate).

Nu komt het probleem..
Dit werkt alleen met de speakers van de laptop.
Je kunt je dune gewoon niet aansturen vanaf de laptop. (lees.. de dune de stereo laten aanspreken)
Files openen op de dune vanaf de laptop is geen probleem, maar dan open je ze op de pc.

Wat ik zou willen is dat je met je laptop muis de dune kunt aansturen.

De dune is prima als je een album luisteraar bent, maar als je adhoc wilt switchen van nummer naar nummer blijft het traag en vallen er tussen iedere switch stiltes.
Ook als je het mooi hebt ingedeeld met albumcovers etc.

Een playlist is ook geen optie.. want dat verzin je vantevoren.
Als ik tijdens een nummer bedenk dat ik daarna een ander nummer wil horen moet dat kunnen.. instantly.
En dat kan niet.

Jammer.. iets voor de toekomst.
Er zijn andere opties los van mediaplayer zoals bijv een apple airport express maar ik vind de dect en de router wel genoeg straling voor in mn kleine woonkamer.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een Denon 4310 samen met een Sony Bravia Z4500.
Werkt zeer goed.
Tip , heb mijn receiver toen in Duitsland gehaald
Scheelde 450 Euro.
Daar kon ik wel voor op en neer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Drobanir schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:32:
[...]

Je hebt twee mogelijkheden in yaDIS: standaard export of basic export. Bij die eerste wordt er een uitgebreide index gegenereerd en alle film/tv info (filmkaart) komt apart in een "interface" folder te staan. Wil je deze index snel raadplegen, dan is het beter om deze lokaal op de Dune te hebben staan (usb stick). De Dune kan bovendien maar maximaal 1 SMB-connectie aan (wel meerdere nfs), dus als je de interface op het netwerk hebt staan dan krijg je problemen als je de media wilt starten.

Bij een basic export wordt de film/tv info (filmkaart) in de map waar het mediabestand zelf staat opgeslagen. Als je dus geen behoefte hebt aan een index (bijvoorbeeld als je slechts een kleine collectie hebt) kies je voor deze optie. Ander voordeel is dat wanneer je de film weggooit nadat je hem gezien hebt, ben je ook meteen alle gerelateerde yaDIS bestanden kwijt (die staan namelijk in dezelfde folder).
Bedoel je met "interface" iets zoals deze afbeelding?
yaDIS overzicht
En wat krijg je dan te zien als je de basic export pakt?

Op zich klinkt de basic export voor mij het meest interessant. Ik heb een lading aan kinderfilms op mijn NAS staan en download van tijd tot tijd een film. Die kijk ik 1 keer en gooi ik weg. Die kinderfilms moeten uiteraard blijven staan (papa wordt gevierendeeld als Takels Sterke Verhalen of Phineas&Ferb niet meer beschikbaar zou zijn!)

Wijst het bovenstaande zich als je daadwerkelijk aan de gang gaat met yaDIS of heb je dit achterhaald door trial and error? Ik kan nu namelijk wel van alles gaan vragen over yaDIS, maar als jullie zoiets hebben van "probeer het nu maar eens", dan doe ik uiteraard dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Dat plaatje wat je ziet is het maximale wat je met basic export kunt bereiken. Als je dan een folder ingaat krijg je natuurlijk nog uitgebreide details te zien. Met de andere optie krijg je eerst ook nog een index, waarmee je films op kunt zoeken op alfabet, genre, jaar, land van herkomst, etc. Zie ook hier. En inderdaad, probeer het gewoon eens. Begin klein.

[ Voor 6% gewijzigd door Drobanir op 10-08-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ahh dank je wel. Op zich zou ik (lees: mijn vrouw) al gelukkig zijn met een overzicht als bovenstaand plaatje. Ik ga dan denk ik maar vast lekker aan de slag met de basic setup.

Ik neem aan dat ik toch al met yaDIS kan beginnen voordat ik mijn Dune daadwerkelijk in bezit heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Patje040175 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:24:
Het is gelukt :) ik kan nu icm de DMC app voor android muziek afspelen met musicnizer zonder mn tv er voor aan te doen. Wel ff deze functie aanvinken als je de muziekdatabase exporteerd naar je dune

"Create the directory structure for every tracks - this creates an interactive track list for every album. Thus you can not just start playing the entire album, but select and play a particular track"

Het enige probleem is nu nog dat ie alleen het eerste nummer afspeeld en niet alles, maar goed dat komt vanzelf goed :)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:26:
Ahh dank je wel. Op zich zou ik (lees: mijn vrouw) al gelukkig zijn met een overzicht als bovenstaand plaatje. Ik ga dan denk ik maar vast lekker aan de slag met de basic setup.

Ik neem aan dat ik toch al met yaDIS kan beginnen voordat ik mijn Dune daadwerkelijk in bezit heb?
Als je klein wil beginnen, zou je ook eens naar Dune-explorer kunnen kijken. Voor alleen films is deze uitermate geschikt. Werkt zeer makkelijk.

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23178

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:45:
[...]

Als je klein wil beginnen, zou je ook eens naar Dune-explorer kunnen kijken. Voor alleen films is deze uitermate geschikt. Werkt zeer makkelijk.

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23178
Als ik zo eens kijk is die toch net iets te beperkt voor mij. Daarnaast alleen in Engels/Frans. Ze zal het wel overleven, maar dan heb ik toch liever een NL interface voor vrouwlief. Ook de databases waar de info vandaan komt lijkt me niet helemaal aansluiten op mijn filmcollectie. Wel bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

Als ik zo eens kijk is die toch net iets te beperkt voor mij. Daarnaast alleen in Engels/Frans. Ze zal het wel overleven, maar dan heb ik toch liever een NL interface voor vrouwlief. Ook de databases waar de info vandaan komt lijkt me niet helemaal aansluiten op mijn filmcollectie. Wel bedankt voor de tip
Hij is er gewoon in het nederlands [instelbaar]. Maar het kan zijn dat je inderdaad de database te beperkt vindt. Alhoewel dat wel meevalt. In ieder geval geen moviemeter o.i.d. Ik doe er even een screenshotje bij.. 8)

http://i55.tinypic.com/qyffde.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

met alle Nederlandse varianten van Bob de Bouwer, Dora, Pieter Post en whatever zou het wel fijn zijn als er ook een NL scraper tussen zou zitten. Ik zag dat dat op de ToDo list stond van de ontwikkelaar.

Ik ga maar aan de slag met yaDIS, klein beginnen en wie weet ga ik het dan wel helemaal optuigen!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 01:11
Ik heb sinds een paar dagen de Smart D1.
Ben er tevreden over, echter loop ik ergens tegen een bottleneck aan bij zwaardere files (BluRay is helemaal niet voorruit te branden).

Ik stream alles van m'n NAS - Synology DS411j.
Nu vermoed ik dat m'n NAS de bottleneck is, al zie ik m'n resource monitor niet tegen de max lopen, al is 't wel tegen de 80%.

M'n router is een TP-Link TL-WR1043ND. Het lijkt me sterk dat dit de bottleneck is.
M'n NAS is wat licht qua hardware specs. Kan dit de bottleneck zijn? Of zou 't ook iets anders kunnen zijn?
Vanaf USB gaat blu-ray namelijk wel vloeiend. Dus 't is iets in m'n netwerk. Zijn er evt. ook nog handige tools die een beter beeld kunnen geven?

De hele boel is trouwens wired aangesloten.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28
Kijk eens welke doorvoersnelheid je Dune haalt vanaf je NAS.

Je kunt dit bekijken door, voordat je de film/bestand selecteert, op de I knop te drukken.
Hier kun je een doorvoersnelheidtest uitvoeren.
xs4me schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:29:
Ik heb sinds een paar dagen de Smart D1.
Ben er tevreden over, echter loop ik ergens tegen een bottleneck aan bij zwaardere files (BluRay is helemaal niet voorruit te branden).

Ik stream alles van m'n NAS - Synology DS411j.
Nu vermoed ik dat m'n NAS de bottleneck is, al zie ik m'n resource monitor niet tegen de max lopen, al is 't wel tegen de 80%.

M'n router is een TP-Link TL-WR1043ND. Het lijkt me sterk dat dit de bottleneck is.
M'n NAS is wat licht qua hardware specs. Kan dit de bottleneck zijn? Of zou 't ook iets anders kunnen zijn?
Vanaf USB gaat blu-ray namelijk wel vloeiend. Dus 't is iets in m'n netwerk. Zijn er evt. ook nog handige tools die een beter beeld kunnen geven?

De hele boel is trouwens wired aangesloten.

• Deux
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 19:49
rened80 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:20:
Heeft 1 van jullie wel eens via amazon.de besteld? Daar zijn de dune's soms een stuk goedkoper.
Ik heb mijn Dune besteld via Amazon .de, eigenlijk komt hij van Toledo die verkoopt via Amazon.Het voordeel bij Amazon is de gratis levering en ze doen nooit moeilijk over iets terugzenden als het niet werkt zoals je gehoopt had.( ook als het uit de doos is geweest) Terugzenden is ook gratis en na een een 2-3 weken heb je een terugbetaling

Maar mijn Dune wil ik niet terugzenden die is fantastisch 8)

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Bah, Sinds een paar dagen is mijn Dune smart B1 niet meer te gebruiken. booten duurt ruim een uur, en als ik dan in het hoofdscherm zit, reageert het apparaat niet op de AB. Heb al geprobeerd de dune te re-flashen m.b.v. een usb stick met dune_firmware.ffd, maar na 2 zit ik nog steeds op het "DUNE logo + loading..." scherm :(

Iemand nog iedeeen, of wordt dit een retourtje winkel?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• xs4me
wezep schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:53:
Kijk eens welke doorvoersnelheid je Dune haalt vanaf je NAS.

Je kunt dit bekijken door, voordat je de film/bestand selecteert, op de I knop te drukken.
Hier kun je een doorvoersnelheidtest uitvoeren.
De file opties -> Info optie:
~795Kb/s gemiddeld. Lijkt me niet goed. Dus er zit iets mis.
~800Kb/s gemiddeld. Na reboot NAS en alle package service uit.

Ik heb het getest bij meerdere files, BluRay, .mkv (AVC/WC1).

Nog een test gedaan, door info te kiezen als de file afspeelt:
Highest Bitrate: 16,9Mb/s
Average Bitrate: 8Mb/s
Current Bitrate 12,5 Mb/s
Dan haal ik ineens hogere cijfers. Maar direct al haperen. Doe ik even een rewind (1 sec) en play dan speelt die weer 1 a 2 seconde en gaat die weer haperen.

Ter info, deze gaat redelijk goed met af en toe een hapering waardoor geluid out of sync gaat, even rewind->play lost 't probleem weer op tot de volgende hapering:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Format                           : Matroska
Format version                   : Version 2
File size                        : 1.31 GiB
Duration                         : 43mn 4s
Overall bit rate                 : 4 359 Kbps
Writing library                  : libebml v0.7.9 + libmatroska v0.8.1

[b]Video[/b]
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L3.1
Format settings, CABAC           : No
Format settings, ReFrames        : 2 frames
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                         : 43mn 4sAVC
Bit rate                         : 3 889 Kbps

[b]Audio[/b]
Format                           : AC-3
Format/Info                      : Audio Coding 3
Mode extension                   : CM (complete main)
Codec ID                         : A_AC3
Duration                         : 43mn 4s
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 384 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels

Deze is niet af te spelen, haper de haper:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Format                           : Windows Media
File size                        : 7.82 GiB
Duration                         : 1h 46mn
Overall bit rate mode            : Variable
Overall bit rate                 : 10.5 Mbps
Maximum Overall bit rate         : 13.6 Mbps

[b]Video[/b]
Format                           : VC-1
Format profile                   : AP@L3
Codec ID                         : WVC1
Codec ID/Hint                    : Microsoft
Description of the codec         : Windows Media Video 9 Advanced Profile
Bit rate mode                    : Variable
Bit rate                         : 9 849 Kbps

Audio
Format                           : WMA
Format profile                   : Pro
Codec ID                         : 162
Codec ID/Info                    : Windows Media Audio
Description of the codec         : Windows Media Audio 10 Professional - 640 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit 2-pass CBR
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 640 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels

En BluRay is helemaal geen doen. Wel werkt 't vanaf USB.
Lijkt me dat m'n NAS 't gewoon niet trekt? Of kan ik m'n router nog aan een test gooien?

EDIT: Zie geen echte hardware bottleneck bij m'n NAS resource monitor:
Afbeeldingslocatie: http://www.mano-id.com/manoid/resource-nas.gif

Toch m'n router? Of kan 't de kabel ook nog zijn?
Voorheen deed ik wireless op m'n LG Mediaspeler, en dat ging gek genoeg beter.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door xs4me op 11-08-2011 11:43 ]

• Xander
  • Nu online
3SDoc schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:38:
Wat je hier precies mee bedoelt weet ik niet, echter heb het zojuist uitgeprobeerd, als ik de netwerklocaties op mijn Dune verwijder, dan kan ik de film niet meer starten. Bedoel je soms als je yaDIS gebruikt in combinatie met de dune_folder.txt bestanden?
Ik bedoel dat je vanuit je YaDIS interface kunt linken naar netwerklocaties die je niet ook nog apart op de Dune hebt toegevoegd. De locatie waar je YaDIS staat moet natuurlijk wel bereikbaar blijven. In mijn geval heb ik YaDIS op een USB-stick staan. Alle films komen van een netwerkshare, maar die heb ik er op de Dune geen één toegevoegd. Heb dus maar 1 icoontje in het startscherm. :)

En wat voor andere manieren zijn er om YaDIS te gebruiken, dan met dune_folder.txt bestanden? :?
wout1976 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:39:
Gedaan maar nu is de Dune niet zichtbaar in mijn netwerk.......
Geen idee wat er dan fout gaat. Dit is iig dé manier om je Dune te hernoemen in het netwerk, hier werkt het prima.
Hier een Denon 2310 receiver. Dergelijke symptomen heb ik ook wel eens gezien met een brakke HDMI-kabel trouwens.
xs4me schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:35:
[...]

De file opties -> Info optie:
~795Kb/s gemiddeld. Lijkt me niet goed. Dus er zit iets mis.
~800Kb/s gemiddeld. Na reboot NAS en alle package service uit.
Dat is een factor 12 te laag ja... Is dit via SMB of via NFS?

• xs4me
Xander schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:42:
Dat is een factor 12 te laag ja... Is dit via SMB of via NFS?
NFS

• Xander
  • Nu online
En UDP of TCP protocol? Dat kan ook nog een verschil maken.

• xs4me
Xander schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:59:
En UDP of TCP protocol? Dat kan ook nog een verschil maken.
Ik had eerst UDP. Echter na reboot NAS zag hij geen files meer staan op m'n NFS shares. Dus TCP nu ingesteld, zie ik de files weer wel. Echter met dezelfde problemen.

Net even test gedaan van PC -> Router -> NAS. Haal ik wel gewoon meer normale cijfers.
(al is m'n PC Wireless connected - dus niet optimaal).

code:
1
2
3
4
5
---Writing---    
47.0931702 Mbps

---Reading---
37.6797333 Mbps

Dus het lijk me sowieso ergens te zitten in NAS -> Router -> Dune

Ik ontdekte wel een knikje in m'n kabel. Wellicht een kabel breuk. Ik zal m'n LG mediaspeler nog 's aanslingeren op de kabel, kijken of dat betere resultaten geeft.

[ Voor 41% gewijzigd door xs4me op 11-08-2011 12:09 ]

• Xander
  • Nu online
Heb je de mogelijkheid om de NAS en de Dune beide een vast IP-adres te geven en ze direct op elkaar aan te sluiten met een korte cross-cable? Dat lijkt me een nuttige test.

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 11-08-2011 12:24 ]

• xs4me
Xander schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:24:
Heb je de mogelijkheid om de NAS en de Dune beide een vast IP-adres te geven en ze direct op elkaar aan te sluiten met een korte cross-cable? Dat lijkt me een nuttige test.
Ehm ... geen idee of dat kan, vast wel. Alleen ben ik niet zo'n goeroe en zal ik even uit moet puzzelen. Heb ook geen crosscable liggen. Dus ga 't eerst even proberen met de LG. En dan evt met een nieuwe kabel (goedkoopste vervanging). Deze is toch te lang eigenlijk.

EDIT: Net even de LG aangesloten. Die hapert ook bij de zwaardere WVC1 9849 Kbps videofile. Echter wel iets soepeler, hij rendered 't toch iets netter met constante frameskips, dat wel.

Bij de BluRay krijg ik dezelfde problemen als op de Dune.

Dus het ligt aan de kabel of de router zou je zeggen. En dan evt. nog de NAS, maar dat lijkt me, na de testjes en stats, sterk. Ik ga zo even een nieuwe kabel halen, kijken of dat beter gaat.

EDIT2: Wireless nog even connected met de LG. Gaat het een stuk soepeler, dus m'n router kan 't ook wel aan. Ook allerlei LAN->WAN tests komen er goed uit, dus daar zal 't ook niet aan liggen.
Nieuwe kabel zou 't op moeten lossen.

[ Voor 40% gewijzigd door xs4me op 11-08-2011 12:51 ]

• Xander
  • Nu online
Ik help het je hopen. :)

• xs4me
Nou, de kabel is 't dus niet.
M'n router maar 's resetten naar default setup en kijken of er vandaar uit iets te behalen valt ... Zie dat er ook nog een nieuwere firmware is, ook meteen maar meepakken.

[ Voor 21% gewijzigd door xs4me op 11-08-2011 14:28 ]

• Drobanir
Kijk ook even of je jumbo frames aan hebt staan op de Synology. Is denk ik beter van niet.

• xs4me
Drobanir schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:49:
Kijk ook even of je jumbo frames aan hebt staan op de Synology. Is denk ik beter van niet.
Staat uit:
"Disable Jumbo Frame, the MTU value is 1500"

Ik heb nu m'n PC even aan de kabel gelegd en probeer nu wat af te spelen vanaf m'n PC. De Dune vind echter geen shares, dus even kijken hoe ik dat ingericht krijg. Kan ik zien of 't evt. aan m'n NAS ligt.
Probeer een andere switch tussen de NAS en de Dune. Misschien is de switch functionaliteit (LAN > LAN) van de TP-Link een probleem.

• xs4me
Nou, even een BluRay aangeslingerd vanaf m'n PC. En dit gaat super soepel.
Kan ik dan concluderen dat 't aan m'n NAS ligt? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Router switching wat niet goed gaat in 't geval NAS / Dune oid?

[ Voor 16% gewijzigd door xs4me op 11-08-2011 15:24 ]

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28
xs4me schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:23:
Nou, even een BluRay aangeslingerd vanaf m'n PC. En dit gaat super soepel.
Kan ik dan concluderen dat 't aan m'n NAS ligt? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Router switching wat niet goed gaat in 't geval NAS / Dune oid?
Toevallig een 100mbit switch liggen?
Sluit je NAS en Dune daar eens op aan.

Ik heb ook regelmatig conflicten qua netwerk tussen m'n Dune en Synology NAS.
Nog steeds te weinig tijd gevonden om hier eens rustig naar te kijken.

• xs4me
wezep schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:26:
[...]

Toevallig een 100mbit switch liggen?
Sluit je NAS en Dune daar eens op aan.

Ik heb ook regelmatig conflicten qua netwerk tussen m'n Dune en Synology NAS.
Nog steeds te weinig tijd gevonden om hier eens rustig naar te kijken.
Ik heb m'n UPC modem / router. Daar kan ik 't wel even mee proberen.

EDIT: FIXED!!! Yes :)
Probleem zat 'm in DHCP setup. Ik had m'n NAS manual ingesteld met vast IP en deze reserveerde ik in m'n Router setup. Alles werkte gewoon naar behoren, alleen NAS/Router combi werkte dan schijnbaar niet zo lekker en gaf een conflict. Nu heb ik DHCP gekozen bij m'n NAS en nu loopt 't vloeiend. Het IP adres vervolgens gereserveerd, zodat die niet gaat wisselen. Ook prima. Het werkt nu iig ;)

Ook de mediaserver service van de NAS uitgezet. Wellicht dat dit 't ook nog zou kunnen zijn.

Eindelijk van dat gezeik af. :D

[ Voor 40% gewijzigd door xs4me op 11-08-2011 15:50 ]

• Drobanir
Als er zoveel verschillende onderdelen mee (of tegen) werken is het soms inderdaad even zoeken ja. Blij dat het opgelost is.

• xs4me
Nou, inmiddels maar even in Zappiti en yaDis gedoken.
Ik moet zeggen dat 't nog niet geweldig werkt.

Voor Yabis heb ik de mappen goed hernoemd, maar ik vind dat hij toch maar weinig vind. Ik bedoel Unknown, True Grit, The Rite, The Three Next Days etc ... Zijn toch niet bepaald onbekende films. Paar keer opnieuw geprobeerd, maar hij haalt niks binnen. Terwijl op ThemovieDB.com vind ik ze wel ... beetje vreemd.

Voor Zappiti moet ik m'n filenames aanpassen geloof ik, nogal wat gedoe. Maar werkt 't dan wel goed met cover art ophalen e.d.? Dan wil ik 't wel gaan proberen.

EDIT: TViXie nog even geprobeerd, die werkt wel goed, ook al is 't verder niet zo fancy qua UI.

[ Voor 7% gewijzigd door xs4me op 11-08-2011 18:10 ]

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik ben in het bezit van een dune smart.. Ik heb het volgende probleem.
Ik heb de dune aangesloten op mijn laptop via een slave/usb verbinding (conform gebruiksaanwijzing) echter de laptop herkent de dune niet meer. Eerder lukte dit nog wel. Wat is er tussentijds veranderd? We hebben te maken gehad met een 4 uur durende stroomstoring en ik heb de laatste update binnengehaald. Mogelijk heeft dit er mee te maken? Weet iemand raad?
Alvast bedankt voor jullie reacties
xs4me schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:43:

Voor Yabis heb ik de mappen goed hernoemd, maar ik vind dat hij toch maar weinig vind. Ik bedoel Unknown, True Grit, The Rite, The Three Next Days etc ... Zijn toch niet bepaald onbekende films. Paar keer opnieuw geprobeerd, maar hij haalt niks binnen. Terwijl op ThemovieDB.com vind ik ze wel ... beetje vreemd.

Voor Zappiti moet ik m'n filenames aanpassen geloof ik, nogal wat gedoe. Maar werkt 't dan wel goed met cover art ophalen e.d.? Dan wil ik 't wel gaan proberen.

EDIT: TViXie nog even geprobeerd, die werkt wel goed, ook al is 't verder niet zo fancy qua UI.
Unkown is een raar geval. Deze kan ik ook niet in Yadis binnen halen. Als ik op TMDB kijk, kan ik Unkown ook niet vinden. Ik heb in Yadis uiteindelijk het TT-nummer (IMDB) ingevuld en daar kwam Unkown naar voeren.

• xs4me
Athome schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:55:
[...]

Unkown is een raar geval. Deze kan ik ook niet in Yadis binnen halen. Als ik op TMDB kijk, kan ik Unkown ook niet vinden. Ik heb in Yadis uiteindelijk het TT-nummer (IMDB) ingevuld en daar kwam Unkown naar voeren.
Ik vind 'm anders vrij makkelijk (1 search en bingo):
http://www.themoviedb.org/movie/48138

Ik denk dat ruim 35% niet herkent wordt, dan is het voor mij al geen leuke feature meer als ik 't handmatig moet gaan toevoegen. Mijn verloop is vrij hoog, bewaar ook zelden wat. En ook geen auto update features (elke keer op export moeten klikken), cleanen gaat niet vanzelf etc ... helpt ook niet, te onderhoudsgevoelig. Geen toegevoegde waarde voor mij. Dan maar iets minder mooi :)

[ Voor 4% gewijzigd door xs4me op 11-08-2011 22:41 ]

• Jan.D
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 13:44
Volgende maand wil ik een Dune HD Smart D1 aanschaffen .Met 2TB Harddisk er in.

Daarnaast wil ik een 3TB externe harddisk aanschaffen en die o.a. gaan gebruiken om Bluray films naar mijn Dune te streamen.
Nu is er in dit forum nogal wat gesproken over streaming snelheden en over het gebruik van verschillende protocols.

Daarom graag advies.
Wat kan ik beter doen? Een Externe 3TB HD USB op mijn computer aan sluiten of een 3TB Externe netwerk HD op mijn router aansluiten.

Ik heb een Windows 7 (64) computer en een Cisco WRT320N router.

M.vr.gr. Jan

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:47

RaJitsu

B.S.U.R.

Zojuist via de iBood Hunt een 53D Lite gescoord voor 100 Euro. Het moet de vervanger zijn van mijn HDX1000 (met Popcorn Hour A110 firmware). Het was een beetje een impulsaankoop. Ben benieuwd of ik er spijt van ga krijgen. Ik zat eigenlijk te wachten op de PCH A-210 voor een leuke prijs, maar die lijkt maar niet langs te komen.

Zijn er concrete voordelen/nadelen van de 53D tov de HDX1000/A110? Ik zie zelf al de aansluitingen en de nieuwere chip. maar gaat het kwa menu nog iets uitmaken?

Hoe zit het met de firmware updates? Dat was de reden waarom ik eigenlijk graag een PCH wilde. Met de A110 hebben ze een zeer goede trackrecord, aangezien dat ding nog steeds ondersteund wordt. Aangezien Dune deze reputatie ook lijkt te hebben (zij het niet in die mate, aangezien Syabas achter de Popcorn Hour zit), durfde ik het wel aan (plus dat ik gewoon iets uit de Hunt wilde hebben).

Hoe zit het met de torrentclient? Op de NMT's kun je transmission downloaden. Heb ik prima ervaringen mee, en je hebt ook zoiets als Transmission Remote GUI waarmee je op je PC in een soort van uTorrent-achtige omgeving je torrents kan managen ipv te klooien in een browser. Bestaat er ook zoiets voor btpd, waarvan ik begrijp dat dat de bittorrentclient is die in de Dune apparaten wordt gebruikt? En klopt het dat het de versie 0.13 is? Dat zou betekenen dat de client niet bepaald up to date is...

B.S.U.R.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
RaJitsu schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:03:
Zojuist via de iBood Hunt een 53D Lite gescoord voor 100 Euro. Het moet de vervanger zijn van mijn HDX1000 (met Popcorn Hour A110 firmware). Het was een beetje een impulsaankoop. Ben benieuwd of ik er spijt van ga krijgen. Ik zat eigenlijk te wachten op de PCH A-210 voor een leuke prijs, maar die lijkt maar niet langs te komen.
Die zag ik ook langskomen, maar was net weer weg voordat ik een familielid kon waarschuwen. Mooi klein prijsje.

• ArChie
  • Niet online
Jan.D schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:52:
Volgende maand wil ik een Dune HD Smart D1 aanschaffen .Met 2TB Harddisk er in.

Daarnaast wil ik een 3TB externe harddisk aanschaffen en die o.a. gaan gebruiken om Bluray films naar mijn Dune te streamen.
Nu is er in dit forum nogal wat gesproken over streaming snelheden en over het gebruik van verschillende protocols.
Hoe ga je de Smart D1 aan het netwerk hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze externe schijf al geprobeerd??
Western Digital WD Elements
WDBAAU0030HBK van 3 terrabite.
Heb al de 2 terrabite versie.
deze werkt perfekt en is miusstil.
Wil er graag nog 3 TB bij hebben maar weet niet of deze ondersteund word??

BVD GR. Freebike ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan.D
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 13:44
ArChie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:16:
[...]

Hoe ga je de Smart D1 aan het netwerk hangen?
De Smart gaat bedraad aan het netwerk. Draad loos is in mijn situatie niet nodig. Dat gebruik ik alleen voor een laptop en mijn Android HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:13:
Heeft iemand deze externe schijf al geprobeerd??
Western Digital WD Elements
WDBAAU0030HBK van 3 terrabite.
Heb al de 2 terrabite versie.
deze werkt perfekt en is miusstil.
Wil er graag nog 3 TB bij hebben maar weet niet of deze ondersteund word??
Interne 3TB schijven werken, ik zie niet waarom een externe schijf dan niet ondersteund zou worden.

Let er wel op dat de Dune zelf geen 3TB kan partitioneren / formatteren. Dat zul je dus met je PC moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Jan.D schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:22:
De Smart gaat bedraad aan het netwerk. Draad loos is in mijn situatie niet nodig. Dat gebruik ik alleen voor een laptop en mijn Android HTC
Okee. Ik stelde die vraag omdat ik zelf wel eens getracht heb om een externe HDD aan een Netgear WNDR3700 te hangen, waarbij de Smart B1 draadloos was verbonden. Voor blu-ray materiaal was die combinatie geen succes. Het verplaatsen van de externe HDD naar de PC maakte ook weinig uit. Daarom heb ik er uiteindelijk voor gekozen om de externe HDD aan de Smart B1 te hangen. Helaas heb ik geen netwerk aansluiting in de buurt van de Smart B1 om bedraad te kunnen testen.

Aangezien jij de Smart D1 bedraad gaat aansluiten zullen dat probleem vermoedelijk niet spelen. Het voordeel van de externe HDD aan de Cisco WRT320N is dat je PC niet hoeft aan te staan als je content van die externe HDD wilt bekijken. Nadeel van die combinatie kan zijn dat het schrijven van content op de externe HDD via een router veelal trager verloopt dan wanneer deze is aangesloten op de PC.

Als je toch hardware moet gaan aanschaffen zou je ook na kunnen denken over een NAS i.p.v. een externe USB HDD. Via sites als ibood of 1dayfly komen af en toe interessante aanbiedingen langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

xs4me schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:43:

Je moet dus zowel de mapnaam als de bestandnaam veranderen, daarnaast kun je bij zoeken (Yadis) het volgende invoeren: ' dus ' en dan de naam van de film die je zoekt. Ik heb zo 99% gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Zhadum schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:32:
[...]

Je moet dus zowel de mapnaam als de bestandnaam veranderen, daarnaast kun je bij zoeken (Yadis) het volgende invoeren: ' dus ' en dan de naam van de film die je zoekt. Ik heb zo 99% gevonden.
Is er een handig tooltje die "containing" folder naam ook doorvoert in file name + extensie?

Bedoel je nou zoeken met " ' "? Volg die 'dus' niet helemaal.

Thx voor de tips.

[ Voor 9% gewijzigd door xs4me op 12-08-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

Ik heb een dune hd smart d1 gekocht alleen de ondertiteling pakt die niet bij de meeste.
ik heb in de ondertitelinginstellingen al geprobeerd wat te veranderen maar niks helpt.
ik had dan hancock secreth myth mp4 file met de goede srt file erbij maar op 1 of andere manier pakt hij em niet en op mijn pc wel met vlc player. Doe het gewoon via een usb stick
Wie kan mij daar bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Is dit topic ook voor de Dune HDi Lite?
Ik heb er gisteren 1 gekocht op de iBood hunt, het was eigenlijk een impuls aankoop, vooral omdat ik niet helemaal tevreden ben over de Conceptronic CFULLHDMAi.
Was dus eigenlijk benieuwd naar gebruikerservaringen, maar kan er amper wat over vinden op tweakers.
Pagina: 1 ... 31 ... 72 Laatste