Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg de networkbrowser ook niet voor elkaar. Mijn Homeserver heeft veel gedeelde mappen. Ik hoef er echter maar een paar te zien (3 of 4). Hiervoor heb ik dus snelkoppelingen aangemaakt. Ik vind dit een erg prettige optie welke goed werkt. Ik vind het dus niet een groot probleem dat de networkbrowser leeg blijft, jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:30
Athome schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:10:
Ik krijg de networkbrowser ook niet voor elkaar. Mijn Homeserver heeft veel gedeelde mappen. Ik hoef er echter maar een paar te zien (3 of 4). Hiervoor heb ik dus snelkoppelingen aangemaakt. Ik vind dit een erg prettige optie welke goed werkt. Ik vind het dus niet een groot probleem dat de networkbrowser leeg blijft, jammer is het wel.
dus als ik het goed begrijp doe jij 4 x een nieuwe netwerk map aanmaken?

is er geen andere oplossing om in mijn server te komen?

dan alles via de afstandbediening in te voeren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:50

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

martijn24 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:44:
vandaag mijn Hd dune smart d1 binnen gekregen.

eerste indruk is zeer goed,voelt stevig aan en de menu is simpel dat is denk ik de kracht van de Dune.
zeer snel door de menu kunnen bladeren en alles opent snel.

Meteen een 2Gb usbstick erin gezet voor opslag en de laatste firmware geinstalleerd.

Ik vroeg me alleen iets af, ik kom niet in mijn windows home server 2011.
Als ik naar smb ga en dan naar workgroup zie ik mijn server wel staan maar druk ik erop staat er leeg!.
ik had eerder verwacht dat hij zal vragen om mijn gebruiksnaam en wachtwoord.

Ik kan wel wel netwerk mappen aanmaken maar moet ik dat bij elke map doen.

map films, map muziek,map series etc?

Bij mijn ac ryan mini kon ik gelijk alles zien wat er in mijn server zit.
Even voor de duidelijkheid, je hebt op je 2011 home server wel een gedeelde map aangemaakt en niet toevallig met een $ teken erachter zodat die hidden is (iig in Windows, hoe de Dune met \\Server\Share$ omgaat weet ik niet).

Kan zijn dat een firewall iets blokkert. Probeer anders eens op een desktop een share aan te maken en te kijken of je die wel ziet, dus op een widows xp machine of windows 7 machine.

En het makkelijkste is om 1 share aan te maken, de zgn root share en daarin je mappen structuur op te bouwen.

Bij mij is dat dus \\Server01\MRE

en daaronder zitten al mn mappen zoals Movies, TV Shows, Music etc.
Hoef je maar 1 share aan te maken.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
MRELynx schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:31:
[...]

Even voor de duidelijkheid, je hebt op je 2011 home server wel een gedeelde map aangemaakt en niet toevallig met een $ teken erachter zodat die hidden is (iig in Windows, hoe de Dune met \\Server\Share$ omgaat weet ik niet).

Kan zijn dat een firewall iets blokkert. Probeer anders eens op een desktop een share aan te maken en te kijken of je die wel ziet, dus op een widows xp machine of windows 7 machine.

En het makkelijkste is om 1 share aan te maken, de zgn root share en daarin je mappen structuur op te bouwen.

Bij mij is dat dus \\Server01\MRE

en daaronder zitten al mn mappen zoals Movies, TV Shows, Music etc.
Hoef je maar 1 share aan te maken.
Het is al gelukt , ik had de mappen Servermartijn/videos zo genoemt maar het moet alleen zijn videos.
ook voor de ip is het Alleen de Ip invoeren.

Ik heb nu verschillende netwerkmappen aangemaakt die ik meest gebruikt ( videos,muziek,series) en meteen in mijn favorieten geplaatst.

Ik vind het jammer dat de handleiding zo weinig wordt aangegeven , dus veel google werk zit er helaas wel in. Maar een echte tweaker komt er wel uit ;)

Ik ga nu me eigen verdiepen in Yadis,hopelijk is dit een beetje te doen .

Ik moest wel mijn audio setting op bitstream zetten (onkyo sr508) versterker vanwege dat ik geen DTS-Dolbi kan aansturen via PCM . Zoals ik heb opgezocht is de bitstream setting het beste voor mijn onkyo versterker .
Hij pakt nu bij afspelen van muziek of film gelijk de spoort Dts of anders Dolbi etc .

Conclusie tot nu toe: Geen spijt van mijn aankoop , simpel maar goed menu en zeer snel te browsen door je mappen, zeker een hele verbetering met me ac ryan mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@martijn

Ik heb inderdaad een stuk of 4 favorieten aangemaakt. Dit gaat inderdaad omslachtig maar het is maar eenmalig.

@MRELynx.
Ook met een rootshare aanmaken lukt het niet. In deze share heeft iedereen alle rechten.
Ik heb zelf Homeserver v1 (gebaseerd op Windows 2003)

Ik heb een HDD in mijn Dune zitten met data er op. De Dune is weer te vinden in mijn workgroup in de networkbrowser maar ook deze blijft leeg.

Als ik via UPNP ga zoeken kom ik wel dingen op mijn Home Server tegen maar daar heb ik geen interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Na alle films hernoemt de hebben kan ik al mijn films in yadis laden,
In mijn dune heb ik de yadis folder bij me favorieten gezet en geopend en inderdaad
alle films zijn nu voorzien van een cover + info etc etc

Maar zodra ik een film wil afspelen geeft deze aan : fout kan Url niet openen.
Kan geen enkele film afspelen via yadis op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke het volgende.

maak geen gebruik van username/password in Yadis voor de links. Zorg er voor dat de mappen (shares waarschijnlijk) die je gebruikt in Yadis een favoriet hebben in de Dune. Maak in Yadis ook gebruik van het ip-adres van de server i.p.v servernaam. Dit is veiliger.

Op deze manier werkt het probleemloos bij mij.
Een voorbeeld hoe een media_url er bij mij uit ziet:

media_url=smb://192.168.0.4/series/24/24.S08E01.720P.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Laatst online: 01-08 08:42
Beste allemaal,

ik heb een probleempje, denk ik.
ik ben van plan een nieuwe computer te kopen, de oude is nodig aan vervanging toe.
Op de huidige pc staat YAdis, als ik een andere pc koop en ik installeer Yadis daarop, pakt hij dan automatisch alles weer op of moet ik alles opnieuw aanmaken?
Mijn opslag is een NAS Qnap type TS-110, daar staan mijn films op, deze bekijk ik met de Dune Smart D1.
Hopelijk kunnen jullie mij wat opweg helpen, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 18:05
Als je de folder waar je yaDIS in geïnstalleerd heb helemaal kopieert + de yaDIS folder in "Documents and Settings" (voor XP) of Users (Vista & 7) en die op dezelfde plek terug zet zou het moeten werken. Je kunt evt yaDIS dan over diezelfde folder heen installeren, zodat je weer icons hebt.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Het is gelukt , ik kan nu alles bekijken!! super bedankt AThome.

Ik moest inderdaad de servernaam veranderen, dit veranderd naar mijn server ip adres.

Toch stiekem lang bezig geweest met alles, je moet het net maar even weten.

Maar met jullie hulp en zelfkennis en google kom je al heel ver.

Ik moest al mijn films veranderen van naam, alle genres klopten niks van dus die ook gelijk aangepast.
nu nog een leuke skin voor op de achtergrond zoeken en ik ben helemaal klaar.

of is er nog een leuke hebbe dingetje voor de dune die ik niet eens wist? applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Weet iemand wat ik moet aanpassen om avi bestanden af te spelen met geluid? ik heb wel beeld maar geen geluid. Tot nu toe speelde hij alles af, tot ik een serie heb die in avi content is. Via mijn pc wel natuurlijk gewoon geluid... bij geluidsinstelling kan ik niets bijzonders vinden op de dune. en via audio knop wanneer ik de content afspeel staat er: mpeg stereo.

Nou ja... ik dacht, laat ik eens een keer de dune helemaal uit zetten en weer aan, misschien helpt dat....
Dat was de oplossing ook 8)7 (nog nooit met andere content meegemaakt)

[ Voor 19% gewijzigd door vwtune op 28-07-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Kan iemand mij kort en bondig vertellen welke Dune mediaplayers bluray menu's ondersteunen als je een iso of BDMV map afspeelt. Het lukt mij niet goed om hier een beeld van te krijgen. En eigenlijk wil ik mijn huidige AC Ryan het raam uit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28
rened80 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:06:
Kan iemand mij kort en bondig vertellen welke Dune mediaplayers bluray menu's ondersteunen als je een iso of BDMV map afspeelt. Het lukt mij niet goed om hier een beeld van te krijgen. En eigenlijk wil ik mijn huidige AC Ryan het raam uit gooien.
Volgens mij gaat elke Dune daar hetzelfde mee om.
De firmware is voor alle modellen gelijk (wordt alleen rekening gehouden met eventuele hardware verschillen).
Maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:12
Ik heb hier bijvoorbeeld de film "The next three days" BDMV (44Gb) Ik kan door het hele menu: setup, scene selections, making of etc. Tijdens het spelen van de film kun je altijd terug naar het menu dmv de "pop up menu" knop.

Hier de D1, wel met interne HDD maar streamen vanaf een NAS moet geen problemen geven.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor Blu-Ray zijn er 2 soorten menu's.
De simpele uitvoering en een luxe uitvoering. Voor de luxe uitvoering zijn stand-alone Blu-ray spelers uitgevoerd met java..

De Dune kan eigenlijk alleen overweg met de simpele uitvoering van het menu. Hiermee kan je dus de basis instellingen maken en dingen als "Special Features" gaan meestal niet.

Zoals al gezegd. Alle nu leverbare Dune spelers hebben dezelfde mogelijkheden in de software. Er zit alleen wat verschil in qua hardware (display, Blu-Ray drive of HDD-bay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:34
Athome schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:57:
Voor Blu-Ray zijn er 2 soorten menu's.
De simpele uitvoering en een luxe uitvoering. Voor de luxe uitvoering zijn stand-alone Blu-ray spelers uitgevoerd met java..
Net als de Dune, toch? Er prijkt zelfs een mooi java-logo op de bovenrand van mijn Smart H1.
De Dune kan eigenlijk alleen overweg met de simpele uitvoering van het menu. Hiermee kan je dus de basis instellingen maken en dingen als "Special Features" gaan meestal niet.
Ik heb nog nooit gemerkt dat een deel van het menu niet zou werken. Ook BD-Live dingen heb ik wel eens mee zitten spelen.
wezep schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:37:
[...]

Volgens mij gaat elke Dune daar hetzelfde mee om.
De firmware is voor alle modellen gelijk (wordt alleen rekening gehouden met eventuele hardware verschillen).
Maar ik kan het mis hebben.
Ik geloof dat de Lite het niet kan. Was daar niet pas een discussie over in dit topic...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Alle drie de Dune HD Smart-mediaspelers hebben een volledige Blu-Ray licentie en kunnen dus zonder problemen de (Java) menu's weergeven, dit zelfde geld natuurlijk ook voor de Dune HD Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf de Dune Base 3.0 en de daar is niet precies duidelijk welke chip er zin zit (8642 of 8643). Het verschil zou eigenlijk alleen de macrovision zijn. Ik kijk zelf nooit volledige Blu-ray schijven, dus menu's doe ik niet aan. Echter kwam ik in verschillende reviews tegen dan de Dune geen volledige Menu support heeft maar eigenlijk alleen de simpele. Ik kan dit dus niet bevestigen. Het dus zelfs nog zo kunnen zijn dat de oudere Prime 3.0 en Base 3.0 alleen de simpele menus ondersteunt en de Smart-serie wel het volledige menu kent

De Lite is inderdaad een apart verhaal maar de Lite bevat ook een andere goedkopere chip (8653) en is daarmee vergelijkbaar met de WD TV Live en een aantal andere goedkopere Sigma spelers.

Even wat anders
Ik heb met regelmaat 1080P MKV bestanden met VOBsub subtitles maar deze werken niet of alleen de eerste taal wordt geselecteerd. Meestal werken ze niet.
Tevens werkt bij mij de automatische ondertitelkeuze niet in MKV. Ik maak binnen MKV gebruik van SRT ondertitels.
Sinds een jaar zorg ik er voor dat de nederlandse subs als in eerste sub in een MKV staat net als de DTS-MA als eerste audiostream. Hierdoor hoef ik niet te selecteren. Dit werkt op zich voor mij maar heb er dus wel werk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Xander heeft het bij het juiste eind. Alle Dune modellen met uitzondering van de Lite hebben ondersteuning voor Blu-ray menu's én BDLive (Blu-ray profile 2.0). Voorwaarde voor die laatste is wel dat er system storage aanwezig is, maar dat is eenvoudig toe te voegen met een 2GB usb-stick aan de modellen die net niet standaard hebben (Smart b.v.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Bedankt voor jullie reacties!

Nu twijfel ik tussen de Smart D1 of de HD duo.

Ik zie maar kleine verschillen zoals de interne hd, en verschil in flash memory geheugen (maar ik begrijp dat deze uitkunt breiden door een partitie op je interne hdd.

Zie ik nu iets iets over het hoofd wat de een echt beter maakt dan de ander?

Zelf neig ik naar de smart D1 vanwege het schermpje aan de voorkant. Maar ik weet niet goed wat deze allemaal kan tonen. Geeft deze bijv ook een gedeelte van een playlist aan zodat je muziek kunt afspelen zonder je tv aan te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens naar de mogelijkheden wat een normale DVD/Blu-Ray speler kan met het schermpje. Dit kan de Dune ook en daar hou het eigenlijk wel mee op. Het is een 1-regelig schermpje. Dus veel info kan er dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drobanir schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:35:
Xander heeft het bij het juiste eind. Alle Dune modellen met uitzondering van de Lite hebben ondersteuning voor Blu-ray menu's én BDLive (Blu-ray profile 2.0). Voorwaarde voor die laatste is wel dat er system storage aanwezig is, maar dat is eenvoudig toe te voegen met een 2GB usb-stick aan de modellen die net niet standaard hebben (Smart b.v.).
Is het niet zo dat je voor Java ook systemstorage nodig bent. En daardoor dus niet alleen voor BD-Live maar ook voor de Enhanced features van een Blu-ray schijf (wat BD-Live eigenlijk ook is)
Ik bestrijd je uitspraak zeker niet maar blijf zitten met de "Simple Blu-Ray menu" en "Enhanced Blu-Ray menu". Deze termen slingeren nog wel eens rond bij een review van oa een Dune mediaspeler.
Ik heb alleen het gevoel dat het niet volledig de lading dekt. Voor Blu-Ray profile 2.0 was er eigenlijk nog geen BD-Live maar wel java en ook toen hadden stand-alone spelers al extra geheugen aan boord (system storage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:48
Ik ga vanmiddag de Lite aanschaffen. Ben benieuwd.

Als ik maar een BluRay film kan kijken. De menu's interesseren me niet zo. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Wat ik van Wikipedia begrijp kunnen complexe menu's al met profile 1.1 en is profile 2.0 voor BD-Live in het leven geroepen. De Dune voldoet aan alle voorwaarden voor BD-Live profile 2.0, dus het zou in principe allemaal moeten werken. De vraag is dus of iemand dit kan testen. Kent iemand een Blu-ray die een complex menu heeft met BD-Live functionaliteit en kan die dit testen. Bij voorkeur een originele disc (videotheek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wasp schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:16:

De Lite komt niet uitgebreid aan bod in dit topic. We kunnen dus niet garanderen dat de Lite met Blu-ray ISO overweg kan. De ene zegt dat het niet kan en de andere zegt van wel. De Smart serie kan dit gegarandeerd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Ik heb een Dune 3.0 Base met een HDD. De Dune verschijnt plotseling niet meer bij "Netwerk" in Windows 7. Mijn Macbook ziet de Dune nog steeds. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Het volgende kan wellicht iets offtopic zijn, vooral voor degene die geen D1 hebben. Als het echt niet op zijn plaats is dan natuurlijk gewoon verwijderen.

Omdat ik het idee toch te leuk vind post ik het maar.
Ik hoor hier veel dat het display van de D1 nogal te wensen overlaat: te klein en wanneer men muziek wil selecteren is een grote ergernis de tv aan te zetten om te zien wat je doet.

Nu heb ik hier nog een LCD schermpje liggen die dateert uit de tijd dat ik nog deed aan casemodding (2004 ofzo) en kreeg ik het idee om het ding aan te sluiten op de DUNE. Zou toch zeer gaaf zijn om op dit LCD je DUNE menu te kunnen zien/bladeren !

Na een beetje geklooi heb ik wel beeld maar nog verre van perfect. Ik gebruik nu nog even een PC als voeding omdat ik een 12V sigaretten autoplug erbij kreeg en geen netstroom adapter. Om beeld te krijgen gebruik ik de composite uitgang van de DUNE (die gele, geluid heb je niet nodig natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s18/mir4dor/psonelcd.jpg

Dit is het beeld wat ik nu heb, zwart/wit en het beeld rolt zeg maar ... Ook krijg ik slechts beeld als ik een film afspeel en niet als ik in het DUNE menu zit.

Nu ben ik absoluut geen elektronica kenner maar wellicht zijn er tweakers die dit wel voor elkaar kunnen krijgen ?
Begrijp me niet verkeerd, ik vraag niet of dit kan worden opgelost voor mij maar misschien zijn er mensen die hier potentie inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik een Dune HD Smart D1 gekocht, helaas wil deze geen flimbestanden afspelen van mijn camera met de extensie .MOV :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@mir4dor: een briljant plan. Zonder scherm zijn mediaspelers als een Dune of Popcorn Hour e.d. maar lastig te bedienen. Voor audio heb je meer iets als een Squeezbox nodig. Ik heb zelf ook weinig verstand van elektronica, dus ik kan je niet echt helpen. Mogelijk kan een lagere resolutie of refreshrate helpen? Steeds meer mensen hebben natuurlijk een smartphone of een tablet. Wie weet kunnen we in de toekomst dat soort devices gebruiken om mediaspelers aan te sturen. Dat zie ik met de huidige generatie Dunes echter nog niet zo snel gebeuren.

@Digiboy: veel camerafabrikanten gebruiken helaas hun eigen format en dan dus ook een eigen extensie. Mov wordt ook door Apple gebruikt, maar ik denk niet dat het quicktime is. Misschien dat je de bestanden kunt hernoemen, anders zit er niets op dan converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verschillende (video's) MOV extensies al gewijzigd naar AVI, MP4, MPG.
Helaas zegt Dune dat hij het bestand niet ondersteund :(

Als converteren de enige optie is met welk programma en extensie doe ik dit dan het beste, zodat Dune ze dan wel kan lezen :?

Ook wma-lossless wordt niet ondersteund, dit kan ik dan het best converteren naar Flac :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannaHaves
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
hallo,
Korte google leverde dit op: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91557.3240;wap2 . Programma Handbrake en wat informatie over instellingen.
Hoop dat je hiermee verder komt.

@ Drobanir
Er is toch een Android app, Dune Media Controller. Die als AB werkt

[ Voor 17% gewijzigd door WannaHaves op 31-07-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Via een kennis kan ik een dune base 3.0 aanschaffen, maar ik twijfel ik deze zal overnemen, of toch kies voor de Duo (bij beiden kun je makkelijk de harde schijf verwisselen en een volledig bluray menu zien)

Ik heb het gevoel dat de duo bijna hetzelfde is als de base, alleen in een nieuw jasje.
Klopt het wat ik denk? (of zit ik er helemaal naast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WannaHaves schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:07:
hallo,
Korte google leverde dit op: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91557.3240;wap2 . Programma Handbrake en wat informatie over instellingen.
Hoop dat je hiermee verder komt.
Ik heb al enkele van mijn videobestanden .MOV geconverteerd naar het MKV-bestand met Handbrake.
Deze speelt Dune nu zonder problemen af, thanks :)

Nu nog mijn Wma-Lossless bestanden converteren naar Flac, met een goed programma :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannaHaves
Ik heb vroeger veel bestanden met Foobar2000 omgezet naar ander formaat. Moest je dacht ik alleen de codec daarvoor DL (pin me er niet op vast). Maar word op site van F2000 prima uitgelegd allemaal. Progje is OpenSource dus gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30

Boedha

Niks

Is het ook mogelijk om een system storage aan te maken op de harddisk in de HDI Dune max. Of moet ik toch meer eens een usb stick gaan aanschaffen. :*)

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:58

Ma®tin

Hallo

De dune site zegt het volgende:

"How to configure System Storage on HDD partition

When there is an HDD permanently installed in / connected to the player, it is possible to configure System Storage on a small dedicated partition of this HDD. I.e., the HDD is split into two partitions, the first one (e.g. 2GB) is used as the System Storage, and the second one (all the remaining space) is used in the usual way.

If you already have an HDD already properly partitioned into two partitions (e.g. using a PC), you just need to ensure that the first HDD partition is empty, and the second HDD partition is not empty, and then initialize System Storage exactly in the same way as when using USB flash drive. The system will recognize the small empty HDD partition and propose to initialize it as the System Storage.

If you have an empty HDD w/o partitions, you can partition this HDD into two partitions on Dune. Starting with firmware version 110127_2105_beta, this is possible using the "Setup / Misc / System Storage / Initialize System Storage" function: when the player detects an empty 100GB+ HDD, it proposes to partition it into two partitions and initialize the first partition (2GB) as the System Storage. In the previous firmware versions, you can use a special DSF service file to do this (see below)."

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 09:49
Bigg Balls schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:12:
WAARSCHUWING VOOR MAC GEBRUIKERS

Helaas kom ik er net achter dat de SMB share niet meer werkt icm een Dune mediaplayer en het nieuwste besturingssysteem van Apple, Mac OSX 10.7 aak Lion.

Doordat apple in Lion overgestapt is naar SMBx oid werkt het dus niet meer. Hopelijk kan een update met de Dune dit verhelpen maar daarover heb ik geen idee.

Dus indien je wilt upgraden (wat verder erg leuk is) hou dan rekening met bovenstaande in je afweging.
Tijdelijke oplossing:
OK Dune can now officialy NOT CONNECT to Macs running Mac OS 10.7 (Lion).

But you can use NFS Manager on you 10.7 to enable NFS instead of SMB

http://www.bresink.com/osx/NFSManager.html
Maar een andere gebruiken van DuneX (OSX applicatie) geeft een ander beeld:
Sorry, no problems here, Mac running on OSX 10.7 and Dune HD prime 3.0 on firmware 110606_1315. The only extra thing I did in DuneX was re-initialize the "Media folder location". That's all...
(Bron: MPC Club Community Board)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@ Drobanir
Er is toch een Android app, Dune Media Controller. Die als AB werkt
Waar het om gaat is dat je op een display je mediabibliotheek kan zien en daardoor makkelijker er doorheen kan bladeren en iets kan kiezen, playlists kan maken, e.t.c.. Die app vervangt toch alleen de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
Op de HDX had ik zo'n programmatje, op de iPhone kon ik de lijst met media zien. Zoiets moet idd toch mogelijk zijn op de Dune (vind ik :)).

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 17:44
In de begin sectie van dit topic staan onder het kopje "Uiterlijk aanpassen" 3 screenshots;

http://tweakers.net/ext/f/Ieiaz5Hs2La9a7Yb7MdIcBnM/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/S99J92gtO78Yw59LuLh1ZkJw/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/QhKeB0YxIvYbjZK5ULObdc5N/full.jpg

Weet iemand met welk programma dat gemaakt is? Het lijkt niet op yaDIS of Zappiti
Ik vind de brushed alluminium look en de scrollbar aan de zijkant erg mooi. ;)
(En is dat programma geschikt voor de Dune Smart?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannaHaves
Drobanir schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Die app vervangt toch alleen de afstandsbediening?
Wat eruit op kan maken is ook media library zichtbaar is, Met Zappiti iig, Yadis in beta. Voor info kijk even op Android Market, zoeken op Dune. Bezit zelf geen Dune. Ga morgen naar Arnhem (mag je winkelnamen posten ?) om te zien of het iets voor mij is.

[ Voor 5% gewijzigd door WannaHaves op 01-08-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rened80 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:49:
Via een kennis kan ik een dune base 3.0 aanschaffen, maar ik twijfel ik deze zal overnemen, of toch kies voor de Duo (bij beiden kun je makkelijk de harde schijf verwisselen en een volledig bluray menu zien)

Ik heb het gevoel dat de duo bijna hetzelfde is als de base, alleen in een nieuw jasje.
Klopt het wat ik denk? (of zit ik er helemaal naast)
Ligt geheel aan de prijs of het interessant is. Als de prijs goed is, zou ik gewoon de Base nemen.
Ik heb zelf een Base en hebt niet het idee dat ik met een nieuwere Dune beter af ben.

De Duo. Op de site staat het volgende wat verschilt t.o.v. van de base
  • Offers two 3.5" SATA HDD racks with hot-swap support.
  • Has extension boards compartment, e.g. for satellite, cable and terrestrial digital TV.
  • Is compatible with Dune HD Smart family extension modules.
De expansion boards vind ik zelf niet zo interessant (en meerderen denk ik) om dat er geen DVB-C board bestaat.

Zowel de Duo als de Base zijn gebaseerd op de zelfde Sigma chips en hebben dus dezelfde mogelijkheden/beperkingen

@Hader:

Het brushed alu (incl scrollbar) is gewoon een skin die je kunt selecteren in de laatste firmware voor de Dune. Het coverart gebeuren is volgens mij iets wat de eigenaar zelf met Dune_Folder.txt in elkaar heeft geprutst.

[ Voor 8% gewijzigd door Athome op 01-08-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
hader schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:21:
In de begin sectie van dit topic staan onder het kopje "Uiterlijk aanpassen" 3 screenshots;

http://tweakers.net/ext/f/Ieiaz5Hs2La9a7Yb7MdIcBnM/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/S99J92gtO78Yw59LuLh1ZkJw/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/QhKeB0YxIvYbjZK5ULObdc5N/full.jpg

Weet iemand met welk programma dat gemaakt is? Het lijkt niet op yaDIS of Zappiti
Ik vind de brushed alluminium look en de scrollbar aan de zijkant erg mooi. ;)
(En is dat programma geschikt voor de Dune Smart?)
De brushed alluminium look is de standaard skin uit de nieuwe firmware (ook voor de Smart). Het eerste screenshot betreft films en deze heb ik met yaDIS 2.1.2 gemaakt. Ik heb echter wel zelf wat aanpassingen gemaakt (o.a. de scrollbar weer aangezet) in de dune_folder.txt in de root van de films.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
background_order=before_all
use_icon_view=yes
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=yes
paint_icon_selection_box=yes
paint_content_box_background=yes
content_box_x=64
content_box_y=225
content_box_height=800
content_box_width=1750
num_cols=6
num_rows=2

Het tweede screenshot betreft tv series en dat is een door mij zelf bedachte oplossing. Er is slechts 1 dune_folder.txt in de root van de folder met tv series en een plaatje in elke folder van een serie die ik middels "all_children" aanroep. De plaatjes haal ik van thetvdb.com vandaan en die converteer ik naar aai en heten allemaal ".icon.aai".
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
use_icon_view=yes
icon_valign=center
icon_top=10
icon_bottom=10
num_cols=2
num_rows=5
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=yes
paint_content_box_background=no
content_box_x=64
content_box_y=190
content_box_height=870
all_children.use_icon_view=no
all_children.icon_path=.icon.aai
paint_icon_selection_box=yes

Het derde screenshot is mijn muziekcollectie. De hoesjes maak ik met Dune explorer. Het template van de cd doosjes heb ik overigens wel zelf gemaakt en is op mijn verzoek door de auteur aan het programma toegevoegd. De folder icons maak ik in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05-2020
@ Drobanir zou je er niet eens eens een wat uitgebreidere handleiding van kunnen/willen maken aub?

Ik ben hier ook erg in geintresseerd, maar zou graag wat meer uitleg willen hoe je zoiets precies doet.

bij voorbaat al vast bedankt.

3S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
geachte tweakers,

Ik krijg in yadis de series niet heel goed voormekaar.

Ik zal even uitleggen, zodra ik losse x264 afleveringen heb dan krijg ik ze allenmaal goed te zien.
Maar ik heb ook paar series die zijn video_ts bestanden.

ik heb een map series-heroes-seizoen1-heroes.s01.e01-02-03-04. maar zodra ik yadis aanzet zie ik alleen maar e01 en e02 . de rest niet.

dus vraag me af hoe ik deze map dan moet noemen?

en hoe gaat het verder met de volgende dvd,s (heroes.s01.e03-04-05-06) dacht ik zelf!

maar dat wil ook niet werken. iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
YaDIS ondersteunt geen VIDEO_TS of BDMV mappen voor de series. Enige werkende oplossing is om er een iso van te maken...

Verder geef je met een streepje (-) een bereik aan, de bestandsnaam zou dus moeten worden:

heroes.s01.e01-04.iso

of als je het graag voluit schrijft:

heroes.s01.e01 s01.e02 s01.e03 s01.e04.iso

Andere formaten werken ook, bijvoorbeeld:

heroes.s01e01-04.iso
heroes.1x01-04.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Xander schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 01:17:
YaDIS ondersteunt geen VIDEO_TS of BDMV mappen voor de series. Enige werkende oplossing is om er een iso van te maken...

Verder geef je met een streepje (-) een bereik aan, de bestandsnaam zou dus moeten worden:

heroes.s01.e01-04.iso

of als je het graag voluit schrijft:

heroes.s01.e01 s01.e02 s01.e03 s01.e04.iso

Andere formaten werken ook, bijvoorbeeld:

heroes.s01e01-04.iso
heroes.1x01-04.iso
super bedankt , nu werkt het allenmaal.

Ik heb alleen de mappen anders genoemd zoals je hierboven beschrijft heroes.s01e01-04.iso
thats it! ik heb er geen iso van gemaakt. maar door alleen de map zo aan te geven werkt het hier wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
3SDoc schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:20:
@ Drobanir zou je er niet eens eens een wat uitgebreidere handleiding van kunnen/willen maken aub?

Ik ben hier ook erg in geïnteresseerd, maar zou graag wat meer uitleg willen hoe je zoiets precies doet.
Daar heb ik helaas de tijd niet voor. Je moet gewoon een beetje met de diverse programma's spelen en kijken wat voor resultaat dat oplevert en hoe de diverse dune_folder.txt configuratiebestandjes er dan uitzien. Dan kun je daarin wat kleine aanpassingen maken en zo leer je steeds meer. Kijk ook in de handleiding voor de dune_folder.txt in de startpost. Als je specifieke vragen hebt kan ik of iemand anders hier in dit forum je wellicht wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
martijn24 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 02:21:
[...]

super bedankt , nu werkt het allenmaal.

Ik heb alleen de mappen anders genoemd zoals je hierboven beschrijft heroes.s01e01-04.iso
thats it! ik heb er geen iso van gemaakt. maar door alleen de map zo aan te geven werkt het hier wel perfect.
Huh, vreemd. :) Dat zou bij mijn weten niet mogen werken. Zie in de changelogs ook niets staan wat zou verklaren dat het tegenwoordig wel kan.

Weet je heel zeker dat je niet een stuk software gebruikt dat iso bestanden (en eventueel andere archiefbestanden) zichtbaar en benaderbaar maakt alsof het een map is? :P

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 02-08-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mir4dor schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:34:
....
Dit is het beeld wat ik nu heb, zwart/wit en het beeld rolt zeg maar ... Ook krijg ik slechts beeld als ik een film afspeel en niet als ik in het DUNE menu zit.

Nu ben ik absoluut geen elektronica kenner maar wellicht zijn er tweakers die dit wel voor elkaar kunnen krijgen ?
Begrijp me niet verkeerd, ik vraag niet of dit kan worden opgelost voor mij maar misschien zijn er mensen die hier potentie inzien.
[off-topic]
Wat jij aan het proberen ben is exact mijn grootste probleem met mediaplayers aan het oplossen. Natuurlijk is het echt heel stoer wat je aan het doen be en ik hoop voor je dat je dat voor elkaar gaat krijgen. Ik werd echter laatst door dit topic: [CiP] L3p L4n gewezen op de kasten van AE Origin. L3P is bezig om het topmodel uit elkaar te slopen met daarin een 12 inch touchscreen (Kassa! ruim 800 euro voor een lege kast!) Zelf loop ik vanwege de ruimte te kwijlen bij een S16T behuizing. Helaas vind ik 600 euro voor alleen een lege kast toch wel erg prijzig...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05-2020
Drobanir schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:50:
[...]

Daar heb ik helaas de tijd niet voor. Je moet gewoon een beetje met de diverse programma's spelen en kijken wat voor resultaat dat oplevert en hoe de diverse dune_folder.txt configuratiebestandjes er dan uitzien. Dan kun je daarin wat kleine aanpassingen maken en zo leer je steeds meer. Kijk ook in de handleiding voor de dune_folder.txt in de startpost. Als je specifieke vragen hebt kan ik of iemand anders hier in dit forum je wellicht wel helpen.
Was er al bang voor, oke dan hier een begin vraagje: Je gebruikt de dune_folder.txt maar heb je die dan in elke folder staan dan? Want ik heb mijn films bv laten scannen door yaDIS maar ik zie die dune_folder.txt nergens :-( ik heb een folder Films op mijn NAS staan, en in die folder maak ik de elke keer een aparte map aan met de naam van de film, plaats daar de film in en yaDIS doet het dan verder. Maar er wordt niets in de film mappen gezet wat op dune_folder.txt lijkt.
wat betreft de verwijzing naar de uitleg in de startpost das allemaal engels en daar ben ik helaas niet zo'n ster in.

bedankt voor je uitleg in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ppaddo schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:02:
[...]

[off-topic]
Wat jij aan het proberen ben is exact mijn grootste probleem met mediaplayers aan het oplossen. Natuurlijk is het echt heel stoer wat je aan het doen be en ik hoop voor je dat je dat voor elkaar gaat krijgen. Ik werd echter laatst door dit topic: [CiP] L3p L4n gewezen op de kasten van AE Origin. L3P is bezig om het topmodel uit elkaar te slopen met daarin een 12 inch touchscreen (Kassa! ruim 800 euro voor een lege kast!) Zelf loop ik vanwege de ruimte te kwijlen bij een S16T behuizing. Helaas vind ik 600 euro voor alleen een lege kast toch wel erg prijzig...
Zulke bedragen uitgeven om een Dune makkelijker te bedienen lijkt me nogal zinloos. Koop dan naast je Dune gewoon een Squeezebox, dat heb ik ook gedaan. :+

Mooi muziek uitzoeken op een afstandsbediening (SB Duet) en dat ik voor het uitzoeken van een filmpje de TV aan moet zetten maakt me niet echt uit.
3SDoc schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:29:
[...]

Was er al bang voor, oke dan hier een begin vraagje: Je gebruikt de dune_folder.txt maar heb je die dan in elke folder staan dan? Want ik heb mijn films bv laten scannen door yaDIS maar ik zie die dune_folder.txt nergens :-( ik heb een folder Films op mijn NAS staan, en in die folder maak ik de elke keer een aparte map aan met de naam van de film, plaats daar de film in en yaDIS doet het dan verder. Maar er wordt niets in de film mappen gezet wat op dune_folder.txt lijkt.
wat betreft de verwijzing naar de uitleg in de startpost das allemaal engels en daar ben ik helaas niet zo'n ster in.

bedankt voor je uitleg in ieder geval.
Die dune_folder.txt bestanden komen in de YaDIS export map. Tenzij je de basic export mode gebruikt, dan zet 'ie het wel bij de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 17:44
Drobanir schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:29:
[...]

De brushed alluminium look is de standaard skin uit de nieuwe firmware (ook voor de Smart). Het eerste screenshot betreft films en deze heb ik met yaDIS 2.1.2 gemaakt. Ik heb echter wel zelf wat aanpassingen gemaakt (o.a. de scrollbar weer aangezet) in de dune_folder.txt in de root van de films.
....
Het tweede screenshot betreft tv series en dat is een door mij zelf bedachte oplossing. Er is slechts 1 dune_folder.txt in de root van de folder met tv series en een plaatje in elke folder van een serie die ik middels "all_children" aanroep. De plaatjes haal ik van thetvdb.com vandaan en die converteer ik naar aai en heten allemaal ".icon.aai".
......
Het derde screenshot is mijn muziekcollectie. De hoesjes maak ik met Dune explorer. Het template van de cd doosjes heb ik overigens wel zelf gemaakt en is op mijn verzoek door de auteur aan het programma toegevoegd. De folder icons maak ik in Photoshop.
Dank voor je bruikbare tips. Ik ga ermee aan de slag. Ik zag de brushed alluminium skin inderdaad met de laatste firmware update, maar omdat ik dat niet kon koppelen aan de standaard Blue curtain van yaDIS kon ik die relatie met dat programma niet leggen, nu wel thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik gebruik inderdaad de 'basic export'. Deze plaatst de bestanden die worden aangemaakt in dezelfde folder als de film zelf. Als je de normale export kiest wordt er een uitgebreide index aangemaakt, maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Drobanir op 02-08-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .bart
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-04 08:02
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaspeler, en mijn voorkeur valt op de Dune Smart D1. Nu heb ik op een aantal plekken gelezen dat er problemen zijn/waren met subtitles (bijv. MKV met Vobsub). Wat zijn jullie ervaringen hiermee (subtitles in DVD ISO's, BluRay ISO's, VIDEO_TS, BDMW, MKV, external, etc)?

Daarnaast las ik ook op dit forum dat BluRay's problemen kunnen geven (als voorbeeld werd "Planet Earth met Blu-Ray structuur (geen ISO)" gegeven), dus mijn vraag is wat jullie ervaringen zijn met BluRay ISO's en BDMW?

Ik wil al mijn media opslaan op een Synology NAS, zijn er dan nog zaken waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik gebruik mijn Dune zonder interne hd in combinatie met Synology en heb geen problemen met het streamen van ongecomprimeerde Bluray folderstructuren. Belangrijk is wel dat je van nfs gebruik maakt, de instellingen juist hebt staan en beide devices bedraad hebt aangesloten. WiFi zal op zulke hoge bitrates problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .bart
Alles is (of wordt) bedraad aangesloten, gigabit. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan draadloos voor apparatuur die ik niet verplaats (zoals een NAS, desktop PC, mediaspeler, etc).

Wat zijn jouw ervaringen met ondertitels? Heb je ook ervaringen met BluRay ISO's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
De Dune heeft "slechts" een 100Mbit netwerkpoort, maar voor streamen is dat meer dan voldoende. Het meeste wat ik bekijk is 720p of 1080p mkv materiaal. Subs gebruik ik weinig, maar ik heb volgens mijn nog nooit problemen gehad met externe subs of interne subs die ik zelf met mkvmerge toevoeg. Ook subs in BR-iso's of BR-folders gaan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .bart
Super! Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Xander schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:09:
[...]

Zulke bedragen uitgeven om een Dune makkelijker te bedienen lijkt me nogal zinloos. Koop dan naast je Dune gewoon een Squeezebox, dat heb ik ook gedaan. :+

Mooi muziek uitzoeken op een afstandsbediening (SB Duet) en dat ik voor het uitzoeken van een filmpje de TV aan moet zetten maakt me niet echt uit.
Dat is op dit moment ook nog steeds het meest realistische scenario voor mij. Dune D1 met Squeezebox Touch ofzo.. Maar mooi is die wel die AE Origen! :9

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Laatst online: 19-09 15:13
Ik heb nog steeds problemen met streamen via synology NAS. ook via NFS. Ik heb ondertussen de moed opgegeven nadat ik elke optie die ik kan veranderen heb veranderd in instellingen. Ben wel ff klaar nu met elke keer opstarten van een blu ray en hopen datie het nu wel goed doet en er dan weer achter komen dat ie het toch weer niet doet. Blu rays dan maar vanaf ext hdd.

Als ik het had geweten had ik die nieuwe mediateor x2 gekocht. Heeft gig bit netwerk ondersteuning en bij een maatje van me werkt alles daar velekkeloos met de zelfde nas als ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42
MAGDATTT schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:27:
Ik heb nog steeds problemen met streamen via synology NAS. ook via NFS. Ik heb ondertussen de moed opgegeven nadat ik elke optie die ik kan veranderen heb veranderd in instellingen. Ben wel ff klaar nu met elke keer opstarten van een blu ray en hopen datie het nu wel goed doet en er dan weer achter komen dat ie het toch weer niet doet. Blu rays dan maar vanaf ext hdd.

Als ik het had geweten had ik die nieuwe mediateor x2 gekocht. Heeft gig bit netwerk ondersteuning en bij een maatje van me werkt alles daar velekkeloos met de zelfde nas als ik heb.
Ik heb de Dune al meer dan een jaar (Smart-B1)
Ook ergens in de meterkast staat een Synology DS409
Alles maar dan ook ALLES werkt bij mij perfect.

Wat je moet doen:

NFS aanzetten in de Synology (ergens een checkboxje)
Vervolgens in de DUNE een nieuwe netwerkshare maken:
Let op; je moet een NFS connectie over TCP aanmaken (UDP = stotteren)
specificeer het pad naar de share goed ( CaSeSENsiTive ! )
In mijn geval: NFS, TCP naar de 192.168.1.99 en als pad=> /volume1/media

Hier na het linkje in de dune openen; naar je files toe browsen en afspelen maar.

Alles speelt ie af; zelfs 45Gb BLU-RAY 1080P met DTS-HD lekker ding hoor!

Laatste tip: afspelen BLURAY rips; daarvoor moet je wel even SYSTEMSTORAGE aan je Dune hangen.
( 2Gb memorystickje of meer; kan ook onderdeel (partitie) van een HDD zijn )

Zonder aangesloten en geactiveerde systemstorage gaan Bluray (menu's ) de mist in...

Gewoon even verder pielen; ik heb al 5 andere relaties met een Synology Dune setup blij gemaakt; het is echt een goede combi ( zeker met Zappit of Yadis als GUI besturing; maar dat is een onderwerp voor later )

Succes, het moet op te lossen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Laatst online: 19-09 15:13
De NFS share is me al gelukt. De lees snelheid van de NFS share is 7 a 8 MB/sec (lees 56 a 64 Mbit). Menu's van blu rays is het probleem niet. De filmpjes voor de daadwerkelijke film ook niet. Dus bij disney films bv de andere films die ze dan laten zien. Echter op het moment dat de film echt begint en het geluid dus switched van dolby naar DTS-HD gaat het mis. De films beginnen op willekeurige momenten te stotteren, zowel beeld als geluid.

SMB shares geven hetzelfde euvel. Daar haal ik een lees snelheid van 10 a 11 (volle bak dus), maar kan niet zonder stotteren afspelen. Ik zal vanavond eens AL mijn instellingen opschrijven en hier posten.

Alles overigens aan een netgear router type huppeldepup 3500. Kan ik daar nog winst halen met instellingen van de NFS share? Blijf het raar vinden dat ik met SMB hogere snelheid haal dan met NFS, terwijl iedereen hier zegt dat andersom het geval zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42
Weird,

Bij mij zit er ook een NetGear (WNDR3700) tussen; geen grappen met JUMBO frames ofzo.
De speed komt inderdaad overeen met mijn ervaringen; SMB nog nooit geprobeerd.
Toevallig zat ik gisteren nog even naar een mooit mts0001 stream (45Gb) van "no country for old men" te kijken zonder issues. Audio en video gaan over HDMI naar een Marantz SR1601 die DTS-HD naar 5.1 terugbrengt en het video (24p) naar de Sony doorkickt. Geen enkel drama.

ik neem aan dat je een recente firmware draait; misschien is wat om met Dune nederland zelf te praten / eventueel de player te laten vervangen?

Ik begrijp je "klacht" maar dat zijn niet mijn ervaringen of zaken die je op de fora's wel eens tegen komt.
Pluis het eens wat dieper uit en schroom niet om bij twijfel je Prime of Smart eens voor reparatie aan te bieden.
( mijn B1 is ook al een keer vervangen; BluRay drive spinde niet meer.... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort ook een probleempje, ik had op mijn windows 7 laptop altijd een snelkoppeling naar de Dune Base om files op de interne HD te zetten en dat werkte altijd perfect ook vanaf de Dune zelf kon ik op mijn laptop. Echter vorige week ben ik een paar dagen weg geweest en heb de stroom overal vanaf gehaald en sindsdien werkt de snelkoppeling niet meer, ook verschijnt de Dune niet in mijn netwerk overzicht.
Bij drukken op de snelkoppeling krijg ik de melding "Microsoft windows Netwerk: kan het netwerkpad niet vinden"
De bekabeling is goed, want als ik de Dune ping krijg ik netjes antwoord. Ook heb ik netwerk detectie van windows 7 al een keer aan en uit gezet maar biedt geen soelaas. De gigabit netwerkkaart optie op de Dune staat uit.
Ik draai met de laatste stable firmware versie voor de Dune, ook heb ik hem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat biedt geen oplossing, ik raak beetje out of options, wie weet wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
ppaddo schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:02:
[...]

[off-topic]
Wat jij aan het proberen ben is exact mijn grootste probleem met mediaplayers aan het oplossen. Natuurlijk is het echt heel stoer wat je aan het doen be en ik hoop voor je dat je dat voor elkaar gaat krijgen.
Ik ga dit dus niet voor elkaar krijgen zonder hulp. Ik ben echt een niet elektronica kenner en ben bij wijze van spreken nog bang voor het batterijtje in m'n horloge :|

Ik heb wel al geprobeerd een 220uF condensator er tussen te zetten zoals op verschillende fora is voorgesteld maar had toen helemaal geen beeld meer ...

Wil je dit schermpje laten werken in een PC/home made server dan zou het geen probleem moeten zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .bart
Ik dacht ergens gelezen te hebben (ik kan het alleen niet terug vinden) dat iemand zelf nog op een of andere manier koeling aan z'n Dune heeft toegevoegd, is iemand daar bekend mee?

[ Voor 11% gewijzigd door .bart op 02-08-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@avocent: Wat ik wel eens heb als mijn Synology uit is geweest is dat ik naar de instellingen van de snelkoppeling moet gaan en dan op OK klikken zonder iets veranderd te hebben. Daarna doen ze het wel. Probeer anders ook eens de snelkoppeling op ip-adres te maken en niet op servernaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Xander schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:01:
[...]

Huh, vreemd. :) Dat zou bij mijn weten niet mogen werken. Zie in de changelogs ook niets staan wat zou verklaren dat het tegenwoordig wel kan.

Weet je heel zeker dat je niet een stuk software gebruikt dat iso bestanden (en eventueel andere archiefbestanden) zichtbaar en benaderbaar maakt alsof het een map is? :P
ik weet heel zeker dat ik geen software heb draaien, enigste wat ik heb gedaan is de map
hernoemd en de video_ts bestanden daarin geplaatst (zonder de map video_ts en audio_ts)

dan ziet mijn dune de afleveringen allenmaal, alleen het probleem is nog dat die dan geen subtitels ziet zodra ik een aflevering wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Laatst online: 01-08 08:42
Hallo,

ik heb met mijn Dune D1 bij 9 van de 10 .mkv's dat ik de hoofdstukken niet kan doorskippen......is dit een bekend probleem?
Ik heb de laatste officiele software op de D1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
geachte tweakers,

ik had alles zo ingesteld dat alles via mijn server vlekkeloos verliep, totdat mijn server was herstart.
Ik kan in geen 1 mogenlijk meer via mijn dune in mijn share mappen komen.

Wat ik heb gedaan , nieuwe netwerk mappen aangemaakt. ( geen toegang tot netwerk map)

Mijn dune herstelt naar fabrieksinstellingen ( nog geen toegang)

op mijn slaapkamer mijn ac ryan mini gekeken en daar kan ik wel gewoon in alle mappen!

Ook op mijn pc kan ik in alle mappen, snap er helemaal niks meer van iemand???/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Dune Prime.3.0. Tot nu toe heb ik alleen nog maar wat DVD schijfjes afgespeeld, maar mijn bedoeling is om de dune op te nemen in mijn (wireless) netwerk waarin ook een laptop en pc hangen. Omdat een bedraadde aansluiting van de Prime voorlopig niet aan de orde is zal ik dus met een wifi stickje gaan werken.
Waar ik nog niet uit ben is of ik een interne hdd of een externe (esata) aan de Dune ga hangen.
Ik wil mijn huidige digitale verzameling, die nu op een externe usb hd zit overzetten.

Waar moet ik rekening mee houden bij de keuze voor intern of extern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
martijn24 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:29:
geachte tweakers,

ik had alles zo ingesteld dat alles via mijn server vlekkeloos verliep, totdat mijn server was herstart.
Ik kan in geen 1 mogenlijk meer via mijn dune in mijn share mappen komen.

Wat ik heb gedaan , nieuwe netwerk mappen aangemaakt. ( geen toegang tot netwerk map)

Mijn dune herstelt naar fabrieksinstellingen ( nog geen toegang)

op mijn slaapkamer mijn ac ryan mini gekeken en daar kan ik wel gewoon in alle mappen!

Ook op mijn pc kan ik in alle mappen, snap er helemaal niks meer van iemand???/
martijn24 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:49:

opgelost: mijn server had ineens een andere ip adres!
[...]

ik weet heel zeker dat ik geen software heb draaien, enigste wat ik heb gedaan is de map
hernoemd en de video_ts bestanden daarin geplaatst (zonder de map video_ts en audio_ts)

dan ziet mijn dune de afleveringen allenmaal, alleen het probleem is nog dat die dan geen subtitels ziet zodra ik een aflevering wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Drobanir schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:43:
@avocent: Wat ik wel eens heb als mijn Synology uit is geweest is dat ik naar de instellingen van de snelkoppeling moet gaan en dan op OK klikken zonder iets veranderd te hebben. Daarna doen ze het wel. Probeer anders ook eens de snelkoppeling op ip-adres te maken en niet op servernaam.
Klopt ik heb hetzelfde hier. Als de Synology uit is geweest moet ik ALTIJD naar de instellingen van de snelkoppeling en dan op OK klikken zonder iets te veranderen. Dus ik laat mijn Synology nu maar aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik ben de zoveelste die vraagt om een keuze te maken.

Ik heb een normale UPC dvr waarbij opnemen mogeliljk is (geen HD, en dus ook geen HDMI aansluiting, maar een fucking scart HD is weer 9 eurotjes duurder).
Ik moet voor de DVR 5 euro extra per maand bijbetalen (capaciteit 80 gig). Daar wil ik dus vanaf.

Nu zijn er best mooie mediaspelers op de markt. Wil een goede.
Goedkopere spelers zoals A.C. Ryan, Eminent EM7195 (ingebouwde DVB-T-tuner is twijfelachtig, want zoals bekend kunt u hiermee in Nederland alleen de publieke omroepen en één lokale omroep opnemen) , mede8er de MED500X2

De Dune HD duo, popcorn C-200 en A210 zijn leuke spelers. Maar ze kunnen of hebben dus niet alles wat ik wil volgens mij
Daardoor moet ik keuzes maken. Realtek chips kunnen niet zo goed omgaan met het downloaden heb ik begrepen van andere forums.

Wat ik wil van een speler is het volgende:
- die op kan nemen van TV (= alleen de Dune) wel appart bijbestellen. (Digitale TV optie: afspelen en opnemen van digitale TV kanalen doormiddel van de optionele digitale TV USB dongle)
- minimaal 1 harddisk via hotswap.
- redelijk kunnen downloaden met nzb bestanden. Dat kan de A210 wel maar de Dune (nog) niet. (Later schaf ik een qnap nas aan waarbij deze nzb bestanden download.)
- streamen van HD film
- NAS functie
- 3D afspelen
- volledige Blu-ray-structuren (Blu-ray-ISO, BDMV)
- filmpje bekijken van youtube XL, twitter, facebook - dit zouden leuke bijkomstigheden zijn

Volgens mij niet echt spannend, maar er is er volgens mij niet één mediaspeler die helmaal voldoet

Dan heeft de HD Duo heeft een 100 mbit netwerk en de A-210 een gigabit. Wanneer de netgear router WNDR3800 uitkomt, ga ik die waarschijnlijk halen (wacht er al een half jaar op).

1) Is er een speler die voldoet aan mijn specs?
2)Kun je hoger uitkomen met de snelheden (uitgaande van de gigabit router en vast bekabeling) dat je de gigabit aansluiting op de mediaspeler nut heeft?
3)Heeft iemand ervaring met het opnemen van TV met de HD duo?
4)Welke zenders ondersteund deze HD duo?. kan ik nergens vinden

Alvast bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heren en dames.....
Ik heb sinds kort een Dune HD smart B1 gekocht een geweldig apparaat maar ik heb toch een klein vraagje.
Hij ziet geen subs bij streamen vanaf de pc.
Ik gebruik twonky media server hiervoor , ik heb al in de instelling gekeken bij de subs intern en extern geprobeerd en bij de andere sub instellingen ook maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb bv een film gedownload met externe subs maar dat zit ergen in de dvd bestanden het is geen exerne srt file ofzo.

Is er iemand die dit ook heeft of had en inmiddels een oplossong voor heeft gevonden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:10
Er is geen mediaspeler waarmee je UPC kunt opnemen, die zul je er dus bij moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:55:
Hallo heren en dames.....
Ik heb sinds kort een Dune HD smart B1 gekocht een geweldig apparaat maar ik heb toch een klein vraagje.
Hij ziet geen subs bij streamen vanaf de pc.
Ik gebruik twonky media server hiervoor , ik heb al in de instelling gekeken bij de subs intern en extern geprobeerd en bij de andere sub instellingen ook maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb bv een film gedownload met externe subs maar dat zit ergen in de dvd bestanden het is geen exerne srt file ofzo.

Is er iemand die dit ook heeft of had en inmiddels een oplossong voor heeft gevonden?

Alvast bedankt
Kun je de map waar je films staan niet delen? Dan zou de Dune het ook af moeten kunnen spelen. Ik zie de toegevoegde waarde van een media server niet zo als je met een Dune werkt. Die is volgens mij meer voor een PS3 / Xbox die van zichzelf minder formaten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopie thnx voor je reactie ,

bedoel je een nfs maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik het heb ingesteld. Ik share vanaf een Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen NAS ik stream vanaf de pc
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:32:
ik heb geen NAS ik stream vanaf de pc
:-)
dit maakt niks uit, je kan van je pc gewoon streamen zonder gebruik te maken van twonky.
je moet je films gewoon delen op je pc en dan de Dune laten zoeken, er is een kans dat twonky de boel verknalt voor je sub's ..

ik stream zelf van 2 pc's en dit gaat erg goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu een nfs server op gezet dat werkt niet nu ben ik met share manager bezig ... de map stond al gedeeld btw.

maar als ik dune start krijg ik 2 opties smb en upnp in smb staat dune als icoon maar daar zit niks en in upnp staat mijn netwerk naam vermeld maar die is leeg zegt ie ff de pc rebooten kijken wat er dan gebeurd hehehe

Gebeurd niets dus.............. ik zie wel de map waar de films instaan maar daar geeft ie ook maar een klein deel van de films weer alleen avi en geen dvd mappen , vaag allemaal :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Nu blijf ik ontzettend twijfelen of ik een base of prime 3.0 zal kopen (of een duo of max)

Van de prime lees ik dat de materiaalkeuze minder is dan de max, met name het afspelen van een bluray kan nog al wat herrie maken. Een hdd inbouwen schijnt lastig te zijn, maar weet ik niet of dat of dat ook voor de 2.5 sata geldt.
Over de base twijfel ik alleen omdat de chip niet vervangbaar is, maar lijkt het me heel handig of de hdd makkelijk te kunnen verwisselen, maar hoe vaak doe je dit in de praktijk?
Mijn zelfde twijfel over de duo, wat je zelf 4 tb moet vol maken voor een wisseling.

En als je 4 tb hebt, maak je dan gebruik van een fysieke blurayspeler? en hoe goed is de bluray speler van de max of prime? Kun je dan niet beter een aparte bluray kopen met meer functies?

er zullen ongetwijfeld meer mensen zo getwijfeld hebben (hoop ik) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, nog even voortbordurend op mijn eerdere vraag over een interne of externe hdd aan mijn Dune prime.
Als ik het goed begrijp kan ik de hdd ook aan mijn Fritzbox modem hangen en deze als NAS gebruiken. En dan de Dune bedraad aansluiten op de Fritzbox zodat ik lekker kan streamen. Dit klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Shiffer: Ik ben met die situatie niet bekend, maar ik zie niet in waarom dit niet zou werken.

@rened80: het is inderdaad bekend gemaakt dat voor de Smart, Max en Duo later dit jaar modellen komen met een iets nieuwere Sigma processor. De voordelen zijn overigens maar minimaal. En hoe dit upgrade-programma precies gaat werken (hoe, waar, kosten, etc) is niet duidelijk. Of je je Blu-ray drive gaat gebruiken kan niemand anders dan jezelf voorspellen, ik gebruik de mijne in ieder geval zelden. Het is overigens een Prime en hij maakt nagenoeg geen lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:48
Wasp schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:16:

Inmiddels ben ik zo'n 2 week in bezit van de HD Dune Lite 53D. Tot nu toe erg tevreden mee.

Hij speelt nagenoeg alle formaten af. Mijn ervaringen met Blu-Ray downloads zijn dat je inderdaad niet net als bij een DVD VIDEO_TS folder kan selecteren. Je moet dus handmatig naar de STREAM folder als ik me niet vergis, en dan het bovenste bestand selecteren.

Je kan dan de Blu-Ray bekijken inclusief evt. ondertitels, maar inderdaad geen menu's of iets dergelijks. Hij gaat ook naadloos alle volgende bestanden afspelen. Full-HD materiaal speelt hij verder goed af, zonder stotteren.

Dus erg tevreden mee! :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Heeft 1 van jullie wel eens via amazon.de besteld? Daar zijn de dune's soms een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
rened80 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:09:
Nu blijf ik ontzettend twijfelen of ik een base of prime 3.0 zal kopen (of een duo of max)

En als je 4 tb hebt, maak je dan gebruik van een fysieke blurayspeler? en hoe goed is de bluray speler van de max of prime? Kun je dan niet beter een aparte bluray kopen met meer functies?
Ik heb een prime 3.0 met BluRay speler. Ik heb geen BluRay discs, maar wel AVCHD discs met HD filmpjes van mijn eigen Sony HD camera. En........ je raad het al die speelt de Prime niet goed af (haperen!!!). Dus als ik jou was zou ik een een los BluRay spelertje kopen en een Dune (zonder BluRay speler) om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nerdwebber, heb jij je schijf met bestanden gedeeld of werk je met een nas of mediaserver programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drobanir schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:43:
Een NAS is een mooi apparaat maar dan zie ik hier toch een voordeel van mijn Windows Home Server. Deze kan ik rustig rebooten. De Dune heeft dit niet in de gaten. Ik heb zelfs een keer tijdens het kijken van een film een spontane reboot gehad van de Windows Home Server. Het beeld bevroor uiteraard maar nadat de server weer opgestart was simpel te film verlaten en weer starten van de film voldoende om verder te gaan.

@WASP.
Dat de Dune Lite niet met de Blu-Ray structuur overweg kon wist ik maar kan de Lite dan wel de DVD structuur (dus menu's) overweg of moet je hier ook *.ifo of *.vob selecteren

[ Voor 10% gewijzigd door Athome op 05-08-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:18:
Ik heb er nu een nfs server op gezet dat werkt niet nu ben ik met share manager bezig ... de map stond al gedeeld btw.

maar als ik dune start krijg ik 2 opties smb en upnp in smb staat dune als icoon maar daar zit niks en in upnp staat mijn netwerk naam vermeld maar die is leeg zegt ie ff de pc rebooten kijken wat er dan gebeurd hehehe

Gebeurd niets dus.............. ik zie wel de map waar de films instaan maar daar geeft ie ook maar een klein deel van de films weer alleen avi en geen dvd mappen , vaag allemaal :(
ik gebruik nu win7 en had hier bij ook moeite de films te delen, via en forum kwam ik onderstaande link tegen, nu werkt het wel en goed ook.

http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/

gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:32
Wat mij opviel bij de B1 is dat als ik de werkgroepen van beide hetzelfde noem, de B1 niet verder kijkt dan zijn eigen werkgroep. Toen ik in de dune een andere werkgroep aanmaakte had ik meteen contact mes nas en pc's.

Nfs is iets wat je beter met een nas of linux pc kan instellen. Windows voorziet naar mijn weten geen nfs server en dat wordt lastig, zeker als dit de eerste keer is. Via samba werkt alles wat makkelijker. Het is even tobben en je hele netwerk setup moet goed staan ingesteld met fixed ip's etc..

Succes met het up en running krijgen van je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx ronald ik ga even kijken..... ik krijg er grijze haren van hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:53:
thnx ronald ik ga even kijken..... ik krijg er grijze haren van hehehe
grijze haren kreeg ik er niet van, ik ben nu gewoon kaal. :)

zorg er wel voor dan je dat je werkgroepen 1 en de zelfde naam hebben, en dat je pc schijven al gedeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat was ik aan het zoeken op de dune toch ook dan?

ik begrijp er niks van ik zie wel bij smb server mijn netwerknaam met pc icoon staan maar zodra ik die open ziet niets , leeg dus.
Ik heb de schijf al gedeeld met die windows share manager ik heb als een nfs server geprobeerrd maar ik zie hem steeds niet
ip heb ik auto gezet...........schiet mij maar terug :-(

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb een probleem met het geluid op mijn Dune D1 en ook op de Prime 3.0.
Als ik een film start ontbreekt het geluid.
Ik heb geprobeerd een ander spoor te kiezen maar geen reactie.

Enige oplossing is een paar keer proberen met aan en uitzetten en op den duur heb ik dan wel geluid.
Iemand die dit ook heeft en of een oplossing heeft?

Ik draai de laatste stable firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn werkgroep de naam DUNE gegeven,lekker makkelijk.

waarom je nu niks ziet, geen idee, dit zou moeten werken
misschien dat iemand anders nog een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 10:43
heb het allemaal eindelijk voor elkaar.... ook leuk is dat de dune met smartphone/tablet te bedienen is... hiervan heb ik even een filmpje gemaakt en online gezet.

voor de liefhebberds

Hij speelt echt alles af en zonder stotteringen. het enige is dat ik een regelmatige 'hik' heb in Full-hd films.... elke seconde zie ik dan een heel klein hikje in de film. het is niet storend, maar als je het weet en je let erop dan is het aardig irritant aan het worden :) iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 38% gewijzigd door CRpt3r55 op 05-08-2011 23:29 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels wel al een nfs server in win7 zelf gevonden maar kan er weinig mee, de server van HaneWin heb ik eraf gegooit werkte ook niet hier.

Als ik bronnen/netwerkverkenner open dan heb ik smb en Upnp staan als ik de smb map open zie ik DUNE staan en SELFISH.LOCAL (netwerknaam is dat) als ik DUNE open zie ik Dune staan met een pctje als ik erop klik zegt hij leeg.

Als ik de ander map open SELFISH.LOCAL dan krijg ik map woonkamer das de pc naam en is ook leeg.

Wat doe ik nu verkeerd dan?

de map is in windows gedeeld, ik weet het echt niet meer.............iemand nog suggesties?
Pagina: 1 ... 30 ... 72 Laatste