Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat NFS sneller is dan SMB zal ik niet bestrijden. Echter is je server ook van belang voor de snelheid.
Ik gebruik zelf een Windows Home Server en daar haal ik met de Dune ook ongeveer 10-11 MB/s mee.

Op de Dune kun je leestesten doen. Je moet minimaal 5-6 MB/s halen om de grotere MKV's vloeiend te kunnen streamen. Voor Blu-Ray rips is toch minimaal 8 MB/s wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:59
Athome schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:17:
Dat NFS sneller is dan SMB zal ik niet bestrijden. Echter is je server ook van belang voor de snelheid.
Ik gebruik zelf een Windows Home Server en daar haal ik met de Dune ook ongeveer 10-11 MB/s mee.

Op de Dune kun je leestesten doen. Je moet minimaal 5-6 MB/s halen om de grotere MKV's vloeiend te kunnen streamen. Voor Blu-Ray rips is toch minimaal 8 MB/s wel aan te raden.
Ho Athome

Heb je het nu over SMB of over NFS, ik vraag dit nl omdat ik zelf momenteel Windows 7 Pro in gebruik heb en via SMB zo'n 7,7 MB/sec haal
Als ik fast SMB disable loopt ie trouwens wel op naar 10 MB/sec, maar ik weet niet of deze instelling betrouwbaar is.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39
He, zullen we eens ophouden met de posting direct boven je te quoten als je daar antwoord op geeft? Dat komt de leesbaarheid namelijk niet ten goede.

Wat ik eens zou doen is op de info knop drukken en kijken wat voor framerate het bestand is, b.v. 23.976 fps, en zet de videoinstellingen van de Dune daar ook eens op. Zie je dan nog steeds haperingen?

Verder kun je het beste NFS voor het benaderen van een NAS-share en SMB van een Windows-share gebruiken. Het is al heel erg vaak uitgelegd (in dit forum maar ook op honderden andere websites) hoe je dat voor elkaar krijgt, dus ik raad je aan eens goed te zoeken.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
bericht aangepast

[ Voor 96% gewijzigd door charleychui op 05-02-2011 08:12 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je kunt het oneens zijn met het verzoek van TS, maar om dan op een dergelijk kinderachtige manier te reageren wordt niet gewaardeerd.
Het quoten van een voorgaand bericht is nuttig als het topic erg snel loopt of wanneer je een specifiek deel wil quoten ter verduidelijking. Daar is hier geen sprake van, dus het verzoek van TS is geheel legitiem. En daar gaan we ons dus gewoon aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:28:
[...]

Ok, als ik het goed begrijp heb je ook problemen met "stotterende" mkv bestanden?
Wat je in ieder geval moet doen is checken of de stotterende mkv bestanden pal of ntsc zijn.
(tijdens afspelen film, dus even op de info knop drukken).
Misschien gaat jouw tv niet goed om met de omschakelen en moet je miscchien in de setup van de Dune dit dus gaan "afdwingen".

Daarnaast is het raadzamer om van elke geripte dvd een iso te maken.
kan snel met imgburn (zoeken via google en is gratis te downloaden)

Imgburn opstarten - kies create image file from files /folders.
Browse naar de video_ts map - select folder
vervolgens in het labels tabblad zowel bij volumelabel ISO9660 als UDF iets invullen.
vervolgens linsonder op build drukken en kies de map/schijf waar de iso moet komen, daarna nogmaals drukken ter bevestiging.
Off Topic: Quoten bevordert de leesbaarheid, daar het gequote gedeelte gaat over het onderwerp. Aangezien hier in deze thread er zoveel verschillende vragen worden gesteld is dit handig. Zeker voor iemand die via google op de site komt op bladzijde zoveel, dan is het voor diegene een crime om terug te halen waar het gevonden bericht over ging of op welke vraag het antwoord was.

On Topic: Ik heb gekeken of de MKV die ik had in PAL of NTSC was, maar als ik op INFO druk op d afstandsbediening zie ik zeker geen PAL of NTSC informatie. Alleen maar het formaat Matroesjka (o.i.d.).

Conclusie: Ik kijk het even aan. Ga even wat ISO's maken, MKV's en kijk hoe of wat. Misschien ligt het wel gewoon aan mij. Of aan de bestanden die ik kijk. Dus ik trek me ff terug. In ieder geval bedankt voor de hulp en de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Quoten is inderdaad handig wanneer het onduidelijk kan zijn waar je op reageert. daar is geen sprake van als je reageert op de persoon direct boven je.

Verdere discussie voeren we niet meer in dit topic. TS heeft er om gevraagd, ik heb het bekrachtigd en daar zal je het helaas mee moeten doen. Commentaar kan per DM aan mij of als je openbaar wil discussieren in Zin en onzin van quoten.

Modbreak:On topic verder graag, dames en heren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
charleychui schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:23:
Ho Athome

Heb je het nu over SMB of over NFS, ik vraag dit nl omdat ik zelf momenteel Windows 7 Pro in gebruik heb en via SMB zo'n 7,7 MB/sec haal
Windows is standaard SMB, dus ja het is SMB.
Ik heb even geprobeerd met een NFS tool maar dat vond ik wat ingewikkeld met instellen en ik heb geen problemen met Streamen dus ben ik er ook niet in verder gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Thx Athome

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
Tijdens het spelen van video's kun je met de Mode-knop op de afstandsbediening de Deinterlacing Mode kiezen. Één van de opties is "Deinterlacing mode: off".

Echter, als ik die optie kies tijdens het spelen van 576i materiaal (interlaced), blijft de Dune vrolijk 1080p (progressive) uitvoeren. Dan vindt er toch nog gewoon deinterlacing plaats? Iemand enig idee wat die optie dan precies doet? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Xander thx het draait nu zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
een klein vraagje waar moet ik (dune interface locatie) bij yadis instellen?
ik heb een map downloads en daarin map films en series.
dus zo:
downloads/films
downloads/series
want yadis speelt alleen de films af als ik kies voor dune interface locatie: films
dan speelt hij niet de map series af??
Als iemand het weet onwijs bedankt alvast.
(gebruik trouwens SMB)

[ Voor 3% gewijzigd door eironman op 06-02-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Kan en doet de Dune HD Smart B1 het zelfde als de Dune HD Smart D1?
Is het enige verschil de bluray speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 3 smart uitvoeringen kunnen alle 3 hetzelfde met de volgende kleine verschillen

De B1 bevat een Blu-Ray drive en kan geen interne HDD bevatten en heeft geen display
De D1 heeft een display, heeft dus GEEN Blu-Ray drive en kan een interne 3,5" HDD bevatten . Hiervoor moet je de behuizing open schroeven
De H1 is de kaalste uitvoering en biedt de mogelijkheid om via een swappable bay een interne 3,5"HDD te plaatsen. De H1 heeft dus geen Blu-Ray drive en geen display

Buiten de bovenstaande verschillen zit er verder een verschil tussen de apparaten. De hardware is namelijk identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Ik kan deze firmware alleen op de "smart" versies downloaden...

Als ik bij de Prime 3.0 kijk staat daar de oude firmware van dec '10...

Of kan ik een firmware pakken van de D1 ?

wat zijn de eerste ervaringen?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vitrix
  • Laatst online: 23-08-2021
Ik heb al enige maanden de HDI Dune Prime 3 en deze werkt perfect.
Helaas kwam ik gisteren mijn eerste error tegen toen ik de DVD van de serie Castle probeerde.

Hij probeer de dvd af te spelen en na 2 / 3 seconden stop hij en toon op de display error en restart zichzelf daarna. Al mijn andere dvd's speel hij wel gewoon goed af.
Ik lees wel op de hoes dat het een Dual Layer dvd is, heeft iemand anders ervaring met Dual Layer dvd's die niet in de prime 3 afspelen en misschien een oplossing weten?

Ter info:
Ik heb al de firmware geüpdate naar de laatste versie en dit heeft niet geholpen.
Daarnaast heb ik al op diverse forums gekeken, maar geen antwoord weten te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door vitrix op 07-02-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
@spanx

http://dune-hd.com/firmware/bdprime3/

http://files.dune-hd.com/...ime3_110127_2105_beta.dff

Meest recente firmware

[ Voor 46% gewijzigd door charleychui op 07-02-2011 11:48 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:19
Staat niet toevallig op de Prime "Ignore non-stable versions" aan?
Dan laat ie geen beta's zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik krijg SMB nog niet aan de gang met de Smart H1. Nou heb ik niet veel verstand van NAS e.d., maar SMB is toch simpelweg een share op je Windows pc? Ik draai windows 7 en andere clients kunnen prima bij mijn share komen, maar zodra ik met de Dune naar mijn pc browse zie ik geen enkele share.
Upnp werkt wel overigens, maar ik deel liever gewoon een mapje, dat is een stuk simpeler om even snel iets af te spelen vanaf de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Zie je de werkgroep(en) wel?

Ik share zelf via windows 7 met een 3-tal usb schijven aangesloten.
(in ieder geval everyone en guest toevoegen aan share).
Daarnaast zal een share op "disk" niveau, wellicht niet gaan, dus maak een map op de disk en share deze.

Ik heb wel problemen gehad met het uberhaupt zien van shares vanuit de Dune.
zie recensie van de aankoop van de Smart D1
http://www.wifimedia.eu/catalog/hdidunehdsmartd1-p-1482.html
Ik heb de pech gehad dat de unit niet goed functioneerde met het browsen naar shares.
Na omwisseling unit, werkt alles wel goed.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik neem aan dat je de info in de FAQ van de startpost en het youtube filmpje gezien hebt? Krijg je het daarmee nog steeds niet aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:22
mpjjansen schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:04:
[...]

Ja klopt wanneer ik doe gaat de dune bij mij ook wel in de standby stand dus rood lamje en de klok in het display. echter na een bepaalde tijd (dit is random) gaat het display uit en blijft het rode lampje wel aan.

echter kan ik dan de dune vanaf het netwerk niet meer benaderen en moet ik hem eerst weer aanzetten
Ik loop ook tegen dit probleem aan. Gisteren één keer in de instellingen de keuze 'Softwere standby' bevestigd (oftewel, hij stond al op die instelling, maar ik heb hem alsnog een keer gekozen), en toen ik hem daarna standby zette leek het goed te gaan (na een uurtje of twee stond het klokje nog in de display). Daarna heb ik hem weer uit standby gehaald om verder te spelen, en bij de volgende keer in standby zetten ging het weer fout. Daarna heb ik het niet nog een keer geprobeerd met dit 'trucje', zal dat vanmiddag nog eens doen.

Vreemd probleem, ben toch geneigd dit in de firmware te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Dezorian schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:21:
[...]

Het enige wat de wifimedia medwerker kon zeggen dat het ging om versie vóór januari 2011 maar goed daar heb je niet veel aan als een unit al een maandje in een winkel staat...
Maw, nee ik heb geen id :/
Ik heb het probleem nu ook, HD kan ik niet meer zien. Het geeft ook een beetje rare geluid. Ik heb streambox.nl een mail gestuurd met mijn klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

charleychui schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:44:
Zie je de werkgroep(en) wel?

Ik share zelf via windows 7 met een 3-tal usb schijven aangesloten.
(in ieder geval everyone en guest toevoegen aan share).
Daarnaast zal een share op "disk" niveau, wellicht niet gaan, dus maak een map op de disk en share deze.

Ik heb wel problemen gehad met het uberhaupt zien van shares vanuit de Dune.
zie recensie van de aankoop van de Smart D1
http://www.wifimedia.eu/catalog/hdidunehdsmartd1-p-1482.html
Ik heb de pech gehad dat de unit niet goed functioneerde met het browsen naar shares.
Na omwisseling unit, werkt alles wel goed.
De werkgroep is gewoon zichtbaar, en de pc ook, hij heeft alleen geen shares.

Ik ben er nog even verder ingedoken en wat meer zaken getest. Tevens de instructie uit de TS bekeken, dit mag allemaal niet baten. Het moet overigens wel aan Windows zelf liggen, want ik kom er net achter dat ik een andere W7 pc wel gewoon kan benaderen. Ik heb de "standaard" netwerkcentrum settings vergeleken en daar zie ik geen verschil in.

Als ik vanaf een andere pc in het netwerk toegang tot mijn shares wil krijgen vraagt hij eerst om een gebruikersnaam en wachtwoord, vervolgens vul je daar onzin in en dan werkt het wel gewoon. Bij de Dune kun je dat natuurlijk niet op die manier invullen en zie je gewoon geen shares omdat hij geen verbinding maakt.
Maar hoe krijg ik dat wachtwoord eraf :? bij netwerkcentrum staat wachtwoordbeveiliging zowel bij thuis als openbaar netwerk gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerB schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:02:
[...]

De werkgroep is gewoon zichtbaar, en de pc ook, hij heeft alleen geen shares.
[...]

Als ik vanaf een andere pc in het netwerk toegang tot mijn shares wil krijgen vraagt hij eerst om een gebruikersnaam en wachtwoord, vervolgens vul je daar onzin in en dan werkt het wel gewoon. Bij de Dune kun je dat natuurlijk niet op die manier invullen en zie je gewoon geen shares omdat hij geen verbinding maakt.
Maar hoe krijg ik dat wachtwoord eraf :? bij netwerkcentrum staat wachtwoordbeveiliging zowel bij thuis als openbaar netwerk gewoon uit.
Zat met ongeveer hetzelfde probleem. Las toen ergens dat ik een Quest-account moest aanmaken en deze moest toevoegen aan mijn shares. Nu ziet ie alles en de dune mijn pc zonder ook maar een wachtwoord in te moeten vullen. Misschien moet je het in die richting zoeken. [Ik heb een win7-bak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
autje schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:14:
[...]

Ik loop ook tegen dit probleem aan. Gisteren één keer in de instellingen de keuze 'Softwere standby' bevestigd (oftewel, hij stond al op die instelling, maar ik heb hem alsnog een keer gekozen), en toen ik hem daarna standby zette leek het goed te gaan (na een uurtje of twee stond het klokje nog in de display). Daarna heb ik hem weer uit standby gehaald om verder te spelen, en bij de volgende keer in standby zetten ging het weer fout. Daarna heb ik het niet nog een keer geprobeerd met dit 'trucje', zal dat vanmiddag nog eens doen.

Vreemd probleem, ben toch geneigd dit in de firmware te zoeken.
Nog een beetje verder mee zitten spelen, en ik heb hem toch weer een paar keer helemaal uit zien gaan terwijl de instelling toch echt 'Software standby' is, maar op het ogenblik gedraagt hij zich keurig. Helaas heb ik niet echt een vastomlijnd idee waarom. Ik heb wel het gevoel dat het apparaat het belangrijk vindt dat hij aan het netwerk hangt, want zonder kabel erin gaat het zeker fout. Blijft vreemd.

Voor de volledigheid: Smart D1 + Smart HE, met laatste beta-firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Is er al iemand die weet of en wanneer die TV tuners en dan met name de DVB-C uitkomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op dit moment gebruik ik een oude xbox met XMBC om video's te streamen vanaf m'n Windows 7 machine. De oude xbox maakt nogal veel herrie en kan geen HD weergeven, dus ik vind het tijd voor een nieuwe mediaspeler. Na de topics hier zo doorgenomen te hebben lijkt de Smart een zeer mooie oplossing te zijn.

Nu twijfel ik echter tussen de Smart D1 en H1. Zie de toegevoegde waarde van het display niet zo 1-2-3 behalve dat er er wellicht in 'n toekomstige FW meer informatie getoond gaat worden. Zo kwam ik bijvoorbeeld deze foto online tegen waarop je kunt zien dat er aardig wat meer getoond kan worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EL8LB7J6-D.jpg

Omdat ik op dit moment nog niet zeker weet of ik er een HDD in doe, vroeg ik me af of iemand weet hoe het met garantie zit. Als ik de Smart H1 zou nemen is het heel eenvoudig om er later alsnog een HDD in te zetten. De D1 zou ik hiervoor open moeten schroeven. Heeft het open schroeven nog effect of je garantie?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dune 3.0 + interne hd niet zichtbaar in display receiver.
2 pc's + hd aan router zichtbaar in display receiver, je kan door de mappen heen scrollen.
Krijg de dune niet te zien, iemand enig idee hoe te handelen? :(

Verwijderd

Net gestart met yaDIS...

Als ik het goed begrijp dan kun je in de setup de genres opgeven die je op je Dune wilt kunnen selecteren. Dit lukt prima, echter krijg ik op de Dune geen enkele tekenfilm te zien wanneer ik bijvoorbeeld voor Animation kies (terwijl er weldegelijk tekenfilms met dat genre aanwezig zijn).

• A_J
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:41

A_J

Sinds gister krijg ik geen 1080p meer ingesteld op mijn 1080p tv.
Alleen nog maar 1080i of 720p.
iemand enig idee of dit door de laatste stable firmware kan komen?

• Drobanir
@A_J: Nee, dat kan niet aan de firmware liggen, maar aan andere instellingen van zowel de mediaspeler of tv.

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:23
@Ruud2001

Mooie foto (volgens mij uit mijn review ;) )

Ik heb zelf een D1 en die mag je gewoon zelf openschroeven zonder verlies van garantie. Ik had er ook zelf een schijf in gezet en daarna voor een defect teruggestuurd en ze hebben zelfs mijn schijf weer netjes teruggezet.
Dus garantie = geen probleem.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Foto komt uit de review van frankp op HTforum.

De knoop is inmiddels doorgehakt en m'n oude Xbox met XBMC heeft plaats gemaakt voor de HDi Dune Smart H1 :*)

Ik heb (nog) geen HDD geïnstalleerd. Wel heb ik een 8GB USB stick in een aansluiting achterop geprikt. Deze heb ik vervolgens geformatteerd via de Dune interface. Hierna heb ik een firmware update uitgevoerd. Tijdens deze procedure krijg ik na een tijdje de volgende melding:

Geen Systeem Opslag
Systeem opslag is niet aangesloten.
Extra applicatie wordt niet geïnstalleerd/geupdated.
Doorgaan?

Als ik doorga wordt de firmware succesvol geïnstalleerd, maar ik begrijp deze melding niet. Als ik de Dune aanzet heb ik in het hoofdmenu (thuis) een icoontje met titel Hard Disk. Wanneer ik hiervan het popup menu open en kies voor Informatie krijg ik de volgende info te zien:
  • Partitie: 1 van 1
  • File Systeem: EXT2
  • Totaal: 8,54 GB
  • Gebruikt: 18,7 MB
  • Beschikbaar: 8,52 GB
  • Volume label: DuneHDD
Ik zou verwachten dat de firmware update m'n USB stick gebruikt als systeem opslag, maar blijkbaar wordt dit dus niet als systeem opslag gezien... Iemand die helderheid kan verschaffen?

Edit:
Oplossing gevonden! Heb de nieuwste (unstable) firmware geïnstalleerd waarmee een extra optie beschikbaar komt in het setup menu: Systeem opslag.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruud2001 op 10-02-2011 16:29 . Reden: Oplossing gevonden ]

• Drobanir
Klopt ja, de Dune heeft naast opslag voor media (intern, extern of via het netwerk) ook system storage nodig. Dit is volgens mij onder andere nodig voor het onthouden waar hij was in een bestand, zodat als je die de volgende keer start hij verder gaat waar je gebleven was, het opslaan van radio stations en voor sommige Blu-rays. Maar corrigeer me als ik het mis heb.

Ik zelf heb een Prime en die heeft een op het moederbord ingeprikte usb memorystick dia als zodanig is geformatteerd. Uit je verhaal kan ik dus opmaken dat de Smart dit niet heeft. Je hoeft overigens niet de hele usb stick als system storage te gebruiken. Je kunt een kleine partitie maken (2GB is volgens mij voldoende) en die als ST gebruiken en de rest als normale opslag. Dat gaat ook op voor de interne harde schijf. Op de website van Dune zijn tools en instructies te vinden hoe je dat moet doen.

Verwijderd

Ik heb een nieuwe laptop en die dus draait onder Windows 7.

Bij de oproep van Yadis krijg ik volgende foutmelding : "Als u deze toepassing wilt uitvoeren, moet u eerst een van de volgende versies installeren van .net framework V4.0.30319"

Kan iemand helpen ?

• Xander
Ik neem aan dat je hebt geprobeerd om dat .NET framework te installeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:44
MSDN: Download .NET Framework

Maar kan me niet voorstellen dat die niet ook via de windowsupdate als extra gedownload kan worden.

En wat Xander zegt. Lijkt me dat het dan toch wel een beetje logisch is wat je moet doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 11-02-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Heb je een 64bit versie van Windows 7? Het programma heeft zowel de 32- als 64bit versie van het .NET Framework nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36
Drobanir schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:07:
Klopt ja, de Dune heeft naast opslag voor media (intern, extern of via het netwerk) ook system storage nodig. Dit is volgens mij onder andere nodig voor het onthouden waar hij was in een bestand, zodat als je die de volgende keer start hij verder gaat waar je gebleven was, het opslaan van radio stations en voor sommige Blu-rays. Maar corrigeer me als ik het mis heb.

Ik zelf heb een Prime en die heeft een op het moederbord ingeprikte usb memorystick dia als zodanig is geformatteerd. Uit je verhaal kan ik dus opmaken dat de Smart dit niet heeft. Je hoeft overigens niet de hele usb stick als system storage te gebruiken. Je kunt een kleine partitie maken (2GB is volgens mij voldoende) en die als ST gebruiken en de rest als normale opslag. Dat gaat ook op voor de interne harde schijf. Op de website van Dune zijn tools en instructies te vinden hoe je dat moet doen.
De D1 heeft in ieder geval wel een USB poort op het moederbord: klik. In datzelfde draadje ontstaat vervolgens een discussie over de wenselijkheid en mogelijkheid van twee partities op een stick. Uiteindelijk werkt het, maar een kwalitatief goede stick is een vereiste. Hoe dan ook is dit een charmante oplossing, en het is jammer dat de Dune dit niet iets eenvoudiger mogelijk maakt, bijvoorbeeld door twee USB poorten voor dit doel in te bouwen. De externe poorten kunnen dan gebruikt worden waar ze voor zijn bedoeld: (tijdelijke) externe opslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Drobanir schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:07:
Je kunt een kleine partitie maken (2GB is volgens mij voldoende) en die als ST gebruiken en de rest als normale opslag. Dat gaat ook op voor de interne harde schijf. Op de website van Dune zijn tools en instructies te vinden hoe je dat moet doen.
Dit heb ik zelf ook gedaan. Ik heb een 8GB stickje achterin mijn Smart H1 zitten (die heeft vast geen interne poort? :P), 2GB daarvan wordt gebruikt voor System Storage, de resterende 6GB bevat mijn YaDIS files. Werkt prima zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

De H1 heeft volgens mij wel degelijk een interne poort. Als je de drive bay opent en op het moederbord kijkt zie je namelijk een aansluiting zitten wat volgens mij een USB poort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ey, inderdaad. :P Die was me nog niet opgevallen.

Maar... hoe ga ik er een stick in krijgen? Ik open de speler liever niet, want daarvoor moet ik een garantiestickertje verbreken. Bij de meeste Dune-spelers zou dat geen probleem mogen zijn, het *moet* om een interne HDD te installeren, maar dat argument gaat bij een speler met hotswapbay natuurlijk niet op. :)

Straks maar eens prutsen. :P Blij dat ik geen ministickje heb gekocht, een langere stick lijkt me makkelijker. :+

edit:
Het lukt nog ook, een stick erin stoppen door de hotswapbay-opening. :P

Alleen... het stickje zit dan wel dicht bij de printplaat, voor mijn gevoel rust hij er zelfs op. Mijn stick heeft een metalen behuizing, kan dat kwaad? Er zitten geen componentjes of soldeerpuntjes onder, maar je ziet wel wat baantjes lopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Xander op 11-02-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Wellicht een interessante aanvulling op de openingspost:

Duidelijke handleiding hoe je Zappiti installeert op je Dune: klik hier
Van dezelfde schrijver ook een handleiding voor de installatie van yaDIS: klik hier

Ga nu maar eens prutsen om te zien welke van de twee ik beter vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
Ga nu maar eens prutsen om te zien welke van de twee ik beter vind :)
Yadis is beter en mooier dan Zapitti en vind ook meer covers voor series!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb een FAQ puntje over systeemgeheugen en info over yaDIS en Zappiti aan de startpost toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NET framework 4.0 geïnstalleerd en het is gelukt... bedankt !!

Heb nu wel iets heel vreemds voor : bij de setup kies ik voor Dune interface locatie gewoon "U:\" (die verwijst naar een map op mijn NAS) en krijg de foutmelding "De geselecteerde locatie is niet vrij. Een submap was toegevoegd in de geselecteerde locatie om dataverlies te voorkomen"... en het programma geeft dan U:\\_yaDIS (en maakt inderdaad die map onder de U drive).

Met mijn oude laptop deed ik probleemloss hetzelfde (wel XP en nu W7)... Reeds NAS en laptop heropgestart, maar nopes...

Gevonden (ik laat bovenstaande voor mensen die ook dit probleem zouden hebben) ! Er was inderdaad nog een systeembestand aanwezig die je niet ziet staan onder W7 :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
eironman schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:21:
[...]

Yadis is beter en mooier dan Zapitti en vind ook meer covers voor series!
Ik denk dat voor beiden wel iets te zeggen is.
Een kwestie van persoonlijke voorkeur. ;)

Ik ben zelf meer voor Zapitti

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Laatst online: 14:46
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Dune Max. Ik heb deze bedraad aangesloten op het bestaande home netwerk. Dat gaat prima.

Ik overweeg nu ook al mijn mp3's naar de Dune te kopieren, zodat deze altijd via mijn stereo afgespeeld kunnen worden. Zit er in de Dune ook een optie om automatisch een volgende mp3 af te spelen, via bijvoorbeeld het shuffle mechanisme?

Ik ben er nog niet in geslaagd om internet radio werkend te krijgen. Welke gegevens moet ik precies in het pop-up menu invullen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via menu krijg je alles te zien van die map. Druk daarna op 8 en het shuffled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Weet iemand een truc om in list view modus de extensies van bestanden niet te tonen? Met name bij muziek, voor de rest gebruik ik toch Yadis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
In deze post wordt een hele rits dsf's van Russische makelij genoemd, waarmee je system storage en een partitie voor bijvoorbeeld Yadis aan kunt maken op een interne HDD/SSD, maar ook op een USB stick. Het advies uit dat draadje is om een stick te gebruiken met een dual memory controller, zoals deze. Helaas heb ik zelf (nog) geen Dune, maar wellicht wil iemand een test doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:03
Iemand ervaring met het iptv gedeelte van de Dune? Kan je alleen een enkele stream opnemen, of ook meerdere stream, zijn ze ook te schedulen? Misschien screenshots? Misschien kan ik mijn mediacenter pc vervangen voor een dune hd..

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:44
Gisteren even een oudere firmware geprobeert om zo mijn Family Guy afleveringen aan de praat te krijgen, maar blijkbaar bestand toen het probleem al.
Seizoen 1 had hier geen last van, maar 2 en later wel allemaal.

The Simpsons ook, maar die stotterd dan niet. Dus afgezien van de tekst is er daar geen probleem.

Verwijderd

Heeft iemand problemen met het afspelen van sommige RETAIL DVDs met de Smart B1? Eens ik de schijf wil afspelen, crashed/reboot de Dune....
Heb al verscheidene firmwares getried, maar steeds hetzelfde.
Let op, ik heb dit niet met ALLE DVDs. (Grey's Anatomy bijvoorbeeld van de vriendin :)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Crosspost uit het sony tv topic:

Op dit moment maak ik gebruik van DLNA om via mijn BDP-S470 series/films te kijken op mijn EX32-711. Nu zit ik te overwegen een "echte" media player te kopen in de trent van de HD Dune Smart D1

Enige vraag die ik nog heb, gaat dit veel schelen in zaken als beeld qualiteit. Want dat een mediaplayer mooier is qua menu structuur en opties dat snap ik, maar ik kan nergens echt een goede vergelijking vinden in de beeld kwaliteit van DLNA (MKV transcoded, Avi voor zover ik weet native ondersteuning.) en de beeld kwaliteit van Mediaplayers als de Dune Smart D1/Popcornhoud C200 e.d.

Iemand die hier ervaringen mee heeft

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
als ik nou én een blu-ray speler wil, en een HDD, moet ik de max variant nemen? van >400 euro??

• eironman
HyperTrophy schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:13:
als ik nou én een blu-ray speler wil, en een HDD, moet ik de max variant nemen? van >400 euro??
yep

• eironman
Dennism schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:04:
Crosspost uit het sony tv topic:

Op dit moment maak ik gebruik van DLNA om via mijn BDP-S470 series/films te kijken op mijn EX32-711. Nu zit ik te overwegen een "echte" media player te kopen in de trent van de HD Dune Smart D1

Enige vraag die ik nog heb, gaat dit veel schelen in zaken als beeld qualiteit. Want dat een mediaplayer mooier is qua menu structuur en opties dat snap ik, maar ik kan nergens echt een goede vergelijking vinden in de beeld kwaliteit van DLNA (MKV transcoded, Avi voor zover ik weet native ondersteuning.) en de beeld kwaliteit van Mediaplayers als de Dune Smart D1/Popcornhoud C200 e.d.

Iemand die hier ervaringen mee heeft
Over het netwerk heb je geen beeld kwaliteit verlies want het is digitaal signaal, en met je media speler legt het maar net wat je kijkt.
dvd= gewoon dvd kwaliteit (mogelijk upscaling)
Volle Blu-ray rip= Zelfde als een goed blu-ray speler
Cam= Is en blijft bagger

Dus je merkt pas verlies als je iets download wat van slechtere kwalilteit is, en de Dune staat zowieso bekend om zijn uitstekende beeld kwaliteit! ;)

• Dennism
  • Nu online
Ik bedoel meer verlies uit transcoding/betere videochip in de dune tov de S470

Cam kijk ik sowieso niet.
Maar bijv een serie van 350MB avi's ziet er beter uit via de dlna van de blueray speler dan via de dlna van de mijn EX711. Vandaar dus de vraag of het via een dune nog beter kan :)

[ Voor 57% gewijzigd door Dennism op 17-02-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

HyperTrophy schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:13:
Alternatief is de Smart B1 in combinatie met een Smart HE Extension Module (excl. HDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Of een D1 en een "echte" Blu-ray speler. Het optische loopwerk blijft het zwakke punt van de Dune, wat ik hier en in de andere fora lees. Zelfs in de nieuwere Smart en Max. Ik gebruik mijn drive eigenlijk weinig (ik huur zo af en toe dvd of blu-ray) en ben zelf nog nooit tegen problemen aangelopen. Ik heb dan ook geen spijt van mijn Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:00
JorisS schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:27:
Hierbij de screenshots van mijn muziekdeel. Ik heb het als volgt ingedeeld:

Index
|
\__Artist
|
\__Album

Basisscherm na kiezen van HDD in hoofdmenu Dune:
[afbeelding]
(Iconen zijn: http://www.iconarchive.co...-icons-by-jonas-rask.html

Muziekindex:
[afbeelding]

Artist:
[afbeelding]

Album:
[afbeelding]

Wat ik nog niet goed voor elkaar krijg is om een background toe te wijzen via all_children.
Hallo

ook ik ben nu in het bezit van een dune D1
en zie zojuist jou screen van Basisscherm na kiezen van HDD in hoofdmenu Dune:

en vind hem helemaal gewelding.
heb jij toevallig ook een beschrijving en een link naar een site met een beschrijving hoe ik dit ook kan maken.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ruud2001 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:43:
[...]

Alternatief is de Smart B1 in combinatie met een Smart HE Extension Module (excl. HDD).
Drobanir schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:43:
Of een D1 en een "echte" Blu-ray speler. Het optische loopwerk blijft het zwakke punt van de Dune, wat ik hier en in de andere fora lees. Zelfs in de nieuwere Smart en Max. Ik gebruik mijn drive eigenlijk weinig (ik huur zo af en toe dvd of blu-ray) en ben zelf nog nooit tegen problemen aangelopen. Ik heb dan ook geen spijt van mijn Prime.
mja, ik twijfel ook sterk of ik ( men ) nu en over 3 jaar nog uberhaubt een schijf als media ga gebruiken

nu is Blu-ray ''het".... maar straks is alles digitaal, en via internet te verkrijgen, en nog beter etc. dat je wellicht amper ( nooit ) meer losse media zoals cd's gebruikt....

dus echt een optie om mee te nemen voor een mediaplayer vind ik wellicht niet perse nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Hallo,

als je een Dune D1 hebt, wat krijg je dan in het display te zien, alleen Dune of ook de film die je afspeelt?
stel ik heb wat film's op een NAS staan, zijn deze dan makkelijk te vinden via de Dune door de kinderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:44:
Ik bedoel meer verlies uit transcoding/betere videochip in de dune tov de S470

Cam kijk ik sowieso niet.
Maar bijv een serie van 350MB avi's ziet er beter uit via de dlna van de blueray speler dan via de dlna van de mijn EX711. Vandaar dus de vraag of het via een dune nog beter kan :)
Transcoding zal altijd verlies opleveren maar in hoe verre dit te zien is, is van afstand niet te zeggen. Met een Dune ben je geen transcodering meer nodig, dus in theorie een beter beeld.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Via een webshop geldt altijd: Niet goed, geld terug (mits binnen 7 dagen terug gebracht). In gewone winkels is vaak ook wel wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
Zit er in de Dune ook een optie om automatisch een volgende mp3 af te spelen, via bijvoorbeeld het shuffle mechanisme?

Ik ben er ook nog niet in geslaagd om internet radio werkend te krijgen. Welke gegevens moet ik precies in het pop-up menu invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Ik heb de dune nu aanfgeschaft en gelijk zijn wat problemen verdwenen met bestanden die ik eerder moet aanpassen om via DLNA te kunnen afspelen (to many steams errors e.d.).

Echter loop ik wel tegen iets zeer irritants aan. Wanneer ik vanuit de Dune een video start springt het beeld even terug naar de TV ( sony 32EX711) voor een seconde of 10-15 voordat deze weer naar de juiste HDMI poort schakeld. het geluid dat optisch naar de reciever gaat loopt hier bij wel gewoon door.

Voorbeeld: Dune zit op hdmi 4

Wat er gebeurt is: ik zit in het menu van de Dune, selecteer een aflevering van een serie. Start afspelen.
De actieve ingang op de TV is op dat moment HDMI4
na het op play drukken gaat het beeld ineens op TV staan en zie ik de zender die ik het laatst aan bekijken was.
Na een seconde of 10-15 springt het beeld op HDMI4 en zie ik de serie (die wel doorgelopen is) en blijft deze uitgang ook selecteerd tot ik een ander bestand start waarna dit zich herhaald.

Iemand bekend met dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Dennism: Ik ben bang dat dat een Sony probleem is, want ik heb dat niet met mijn Samsung.

@Andre61: ik heb mijn muziekcollectie ingedeeld is mappen per album. Ik selecteer de eerste en hij speelt ze vervolgens allemaal af. Er is ook een shuffle functie voor zover ik weet, maar ik heb het probleem dat hij een her-initialisatie van het geluid doet tussen elk nummer en dat duurt een seconde of 2-3 op mijn versterker, dus ik mis net het begin van elk nummer. Zo irritant dat ik eigenlijk nooit muziek luister via mijn Dune.

Voor internet radio heb ik een folder. Daarin heb ik per radiostation een aparte folder. In elke folder heb ik een icon voor het station en een dune_folder.txt. Hier is een voorbeeld voor Kink FM:
code:
1
2
3
4
5
6
icon_path=icon.gif
icon_scale_factor=2
icon_dx=0
icon_dy=0
icon_valign=center
media_url=http://81.173.3.20:80/

@HyperTrophy: de Dune is super in het afspelen van mediabestanden en dan met name video. Dit mogen filmbestanden (avi, mvk, etc), iso's of folder structuur (video_ts, etc) zijn. Het afspelen van schijfjes is in mijn persoonlijke ervaring redelijk tot goed te noemen, maar je ziet dat het daarvoor andere software gebruikt (o.a. de OSD info is anders). Kortom: heb je een grote collectie dvd's dan moet je ook een optische drive hebben (los of in de media speler), heb je een grote collectie op de pc of nas staan, dan heb je aan de Dune een hele goede mediaspeler.

@golfgti5: je kunt in de instellingen aangeven wat er op het display moet (mag) worden weergegeven. Het heeft slechts een stuk of 10 alfanumerieke karakters, dus echt geweldig is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Opgelost door bij HDMI de CEC optie uit te schakelen. Moet nu wel handmatig de imput selecteren bij de Dune, maar daar is wel overheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welkom in de wondere wereld die HDMI heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet een Dune D1 gekocht en aangesloten. Werkt prima, maar ....
Ik Wifi niet aan de praat.
Als ik de Wifi connectie wil aanzetten, dan zegt Dune "Wi-Fi hardware niet gevonden"
Ik heb een sitecom USB media adapter 300N X2.
Heeft iemand ervaring met deze adapter i.c.m. de Dune?
Is die adapter wel/niet compatible met de Dune?
Wat kan ik fout doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:07:
Zonet een Dune D1 gekocht en aangesloten. Werkt prima, maar ....
Ik Wifi niet aan de praat.
Als ik de Wifi connectie wil aanzetten, dan zegt Dune "Wi-Fi hardware niet gevonden"
Ik heb een sitecom USB media adapter 300N X2.
Heeft iemand ervaring met deze adapter i.c.m. de Dune?
Is die adapter wel/niet compatible met de Dune?
Wat kan ik fout doen?
Dan zal hij inderdaad niet ondersteund worden.
Volgende de site:
WiFi: optional 802.11n WiFi (via an external USB WiFi stick, not included, D-Link DWA-140 recommended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
geforce5_guy schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:22:
[...]

Dan zal hij inderdaad niet ondersteund worden.
Volgende de site:
WiFi: optional 802.11n WiFi (via an external USB WiFi stick, not included, D-Link DWA-140 recommended)
Goed dat je het zegt :) , ik stond juist op het punt de D1 te bestellen en ging er vanuit dat Wifi standaard was, helaas dus.......
Ik heb net mijn orginele wifi adapter van Samsung uit mijn Samsung tv gehaald, gaf namelijk storing, geen idee of dat bij een wifi adapter van Dune ook storing gaat geven, misschien is in mijn geval internet via het lichtnet (home plug??) een betere optie, heeft iemand daar ervaing mee en nog tip's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 18:33
mpjjansen schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:07:
[...]

Hallo

ook ik ben nu in het bezit van een dune D1
en zie zojuist jou screen van Basisscherm na kiezen van HDD in hoofdmenu Dune:

en vind hem helemaal gewelding.
heb jij toevallig ook een beschrijving en een link naar een site met een beschrijving hoe ik dit ook kan maken.

alvast bedankt
Mijn beschrijving met de dune_folder.txt e.d. staan in dit topic: Bericht

[ Voor 7% gewijzigd door JorisS op 20-02-2011 14:03 . Reden: link toegevoegd ]

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Andre61: ik heb mijn muziekcollectie ingedeeld is mappen per album. Ik selecteer de eerste en hij speelt ze vervolgens allemaal af. Er is ook een shuffle functie voor zover ik weet, maar ik heb het probleem dat hij een her-initialisatie van het geluid doet tussen elk nummer en dat duurt een seconde of 2-3 op mijn versterker, dus ik mis net het begin van elk nummer. Zo irritant dat ik eigenlijk nooit muziek luister via mijn Dune.

Drobanir:
Je kunt wel degelijk gapless audio afspelen (blijft een compromis overigens)
Wat je moet doen is het volgende:
Je hebt je mappen al goed staan zie ik. Zorg ervoor dat in de map één of meer jpeg bestanden (hoesje) staat.
Op het moment dat je nu een audio map opent en op play drukt ipv OK, krijg je een keuzemenu waarin wordt gevraagd of je foto's wilt bekijken, Foto's + muziek, of alleen audio. Kies voor foto's + muziek, ff wachten en VOILA: Gapless audio!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Vergeet niet dat je in het menu in kunt stellen dat als je op enter of play drukt (is apart voor beide in te stellen) hij alleen dat bestand af speelt of een playlist maakt van alle afspeelbare bestanden in die folder. Voor mijzelf heb ik het zo ingesteld dat de Dune bij enter hij maar 1 bestand af speelt (gebruik ik voor folders waar afleveringen van tv-series in staan) en bij play hij alle bestanden afspeelt (gebruik ik voor muziek).

Verder bedankt voor je tip, maar het probleem voor mij is niet de pauze tussen de nummers, maar de her-initialisatie van de audio, waar mijn versterker te lang over doet, zodat ik het begin van elk nummer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:07:
Vergeet niet dat je in het menu in kunt stellen dat als je op enter of play drukt (is apart voor beide in te stellen) hij alleen dat bestand af speelt of een playlist maakt van alle afspeelbare bestanden in die folder. Voor mijzelf heb ik het zo ingesteld dat de Dune bij enter hij maar 1 bestand af speelt (gebruik ik voor folders waar afleveringen van tv-series in staan) en bij play hij alle bestanden afspeelt (gebruik ik voor muziek).

Verder bedankt voor je tip, maar het probleem voor mij is niet de pauze tussen de nummers, maar de her-initialisatie van de audio, waar mijn versterker te lang over doet, zodat ik het begin van elk nummer mis.
Hmm, het lijkt alsof je HDMI van je Dune naar je versterker hebt lopen en daar alles overheen gooit. Als dat zo is, heb je al eens geprobeerd om HDMI naar je TV te doen en je digitale uitgang naar je versterker te routen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb juist de Dune via hdmi op de tv aangesloten en geluid gaat digitaal via coax naar de versterker. Ik ben er van overtuigd dat het aan de versterker ligt. Ik heb vandaag nog wat lopen experimenteren met instellingen en heb uiteindelijk de volgende work-around gevonden: De analoge audio-uit van de Dune is nu aangesloten op aux-in van mijn versterker en dan ben ik dus wel van die re-init pauze af. Video gaat nu dus digitaal (surround) en muziek analoog (stereo). Kan ik mee leven want is alleen nodig voor muziek en dat zijn toch voornamelijk alleen stereo mp3's en lang niet altijd van de hoogste kwaliteit. Lang leve de Harmony One! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:01:
Ik heb juist de Dune via hdmi op de tv aangesloten en geluid gaat digitaal via coax naar de versterker. Ik ben er van overtuigd dat het aan de versterker ligt. Ik heb vandaag nog wat lopen experimenteren met instellingen en heb uiteindelijk de volgende work-around gevonden: De analoge audio-uit van de Dune is nu aangesloten op aux-in van mijn versterker en dan ben ik dus wel van die re-init pauze af. Video gaat nu dus digitaal (surround) en muziek analoog (stereo). Kan ik mee leven want is alleen nodig voor muziek en dat zijn toch voornamelijk alleen stereo mp3's en lang niet altijd van de hoogste kwaliteit. Lang leve de Harmony One! ;)
Dat is ook wat ik zelf gedaan heb, met dat verschil dat ik voor de front speakers een buizenversterker aan de pre out van de receiver heb gehangen en de analoog uitgang van de dune in de buizzenbak geprikt heb. Knapt het geluid toch behoorlijk van op. Nu alleen nog proberen met een externe DAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61

Voor internet radio heb ik een folder. Daarin heb ik per radiostation een aparte folder. In elke folder heb ik een icon voor het station en een dune_folder.txt. Hier is een voorbeeld voor Kink FM:
code:
1
2
3
4
5
6
icon_path=icon.gif
icon_scale_factor=2
icon_dx=0
icon_dy=0
icon_valign=center
media_url=http://81.173.3.20:80/
@Drobanir, Dat werkt inderdaad super, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:52
Heb de speler (Max) sinds enkele dagen en lijkt goed te werken, maar een bevattelijke handleiding is nergens te vinden. Er zat enkel een quickstart quide bij bij, en de de online handleiding is wel erg summier.

Ik heb er bv geen idee van hoe het (SMB) netwerk in te stellen, of hoe ik bestanden van de USB HD op de interne Dune HD zet.
UpnP lijkt wel te lukken, maar die ziet geen ondertitels of andere bestanden dan de loutere mediabestanden.

Iemand een link, verwijzing of wat uitleg?

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb al een aantal maand de hd dune max en deze beviel prima. Sinds vandaag heb ik mijn oude 37LG5000 lcd tv weggedaan en heb de Samsung 37C6730 MMS Led tv gekocht. De tv is geweldig echter wanneer ik nu iets op mijn dune afspeel, is alles out of sync en op mijn vorige tv was dit niet het geval. Is er iets wat ik qua instellingen over het hoofd zie? Hopelijk kan iemand me helpen, dit vind ik wel uiterst frustrerend!

Groet Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
Edwin_VH schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:55:
Heb de speler (Max) sinds enkele dagen en lijkt goed te werken, maar een bevattelijke handleiding is nergens te vinden. Er zat enkel een quickstart quide bij bij, en de de online handleiding is wel erg summier.

Ik heb er bv geen idee van hoe het (SMB) netwerk in te stellen, of hoe ik bestanden van de USB HD op de interne Dune HD zet.
UpnP lijkt wel te lukken, maar die ziet geen ondertitels of andere bestanden dan de loutere mediabestanden.

Iemand een link, verwijzing of wat uitleg?
Als je goed leest zie je dat er een uitleg over smb in windows 7 staat gewoon in de eerste bericht van dit topic.

Hier klein tipje hoe het er uit ziet 8)7

Q: Het lukt me niet om bestanden te delen met mijn Dune.
A: Voor het juist instellen van bestanden delen via SMB verwijs ik naar de NMT wiki voor Windows Vista en Windows 7. Een andere guide is hier te vinden. Mocht het nog steeds niet lukken, bekijk dan deze video eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Teknix1982 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:25:
Ik heb al een aantal maand de hd dune max en deze beviel prima. Sinds vandaag heb ik mijn oude 37LG5000 lcd tv weggedaan en heb de Samsung 37C6730 MMS Led tv gekocht. De tv is geweldig echter wanneer ik nu iets op mijn dune afspeel, is alles out of sync en op mijn vorige tv was dit niet het geval. Is er iets wat ik qua instellingen over het hoofd zie? Hopelijk kan iemand me helpen, dit vind ik wel uiterst frustrerend!

Groet Ronald
Ik ga even gokken hier: Je beluistert het geluid niet over je TV?

Weet je... gokken werkt niet echt. Welke componenten gebruik je allemaal in deze opstelling (zit er een losse versterker of A/V receiver bij?) en hoe heb je het e.e.a. aangesloten en ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Excuses, had iets meer moeten posten over de opstelling inderdaad. Ik heb een Logitech Z5500 surround set, de dune hd max en de samsung tv. Ik heb een optische kabel tussen de dune en de logitech en een hdmi kabel tussen de dune en de tv. de dune staat op output 1920 x 1080 60hz, de surround set staat op optical in en de tv op hdmi 3. Hopelijk is dit wat diudelijker?

[ Voor 21% gewijzigd door Teknix1982 op 22-02-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Is het niet synchroon lopen van beeld en geluid niet gelijk aan de situatie die je vaak met game consoles ziet? In dat geval helpt het vaak om de TV op een 'game'-stand te zetten, waarbij de TV minder beeldbewerking toepast. Alternatief is om een delay in te stellen op je audio-apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 19:07
Andere mensen ook problemen met terugspoelen van MKV's, en/of DVD's? Ik stream deze via SMB, heb de laatst beschikbare beta firmware. Het apparaat lijkt te freezen. De stopknop doet het nog wel maar dat duurt een seconde of 10. Vooruit spoelen werkt wel. Ik heb de DUNE BD Prime 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil mij ff verder op weg helpen. Aangezien ik weinig tot geen verstand van computers heb/had, heb ik zoveel mogelijk gelezen betreft de dune en van alles geleerd, maar heb ik het ook goed?

Ik heb een dune smart h1 met 1tb wsd hdd, een desktop met windows XP.
De hdd in de dune geformateerd en met een dune progje via usb stick een partitie gemaakt en deze weer via de dune geformateerd. Tevens de laatste firmware er opgezet.

De volgende stap is een om een netwerk te maken, maar wilde eerst ff kijken of de dune goed werkte, dit heb ik gedaan dmv een usb kabel tussen mijn pc en de dune en heb ik een exe2 progje draaien.
Helaas werkt dit niet, na verder te hebben gelezen kan dit ook niet via usb.....heb ik dit goed?

Nu het netwerk maken. Ik heb een wireless (zyxel adsl2 VoIP IAD) router waarmee de pc in verbinding staat.
Deze wil ik ook graag wireless houden. Kan dit? (voor en nadelen)
De dune wil ik bedraadt op de router aansluiten dmv utp, moet ik dan de straight of crossover gebruiken?
Ik wil films ed gewoon naar de dune streamen/kopieeren en meer eigenlijk (nog) niet. Eerst dit allemaal ff onder controle hebben (haha)

Aansluiten ed is ook niet het probleem maar eerder de instellingen op de dune.
De meeste info kan ik wel achterhalen maar mischien dat iemand mij wat belangrijke tips kan geven of me wat op weg wil helpen.
Kan (moet)ik trouwens voor de pc de wizard een netwerk maken gebruiken?
Moet ik nog instellingen in de router wijzigen?

Een vraag betreft yadis.
Yadis op partitie 1 zetten en de films op partitie 2.....heb ik dit goed?

Mijn dank is alvast groot. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de "Linksys WUSB600N Dual Band Wireless-N Adapter, USB" compatible is met de Dune D1?

Weet iemand of deze adapter compatible is met de "Sitecom WL-350 smart living" router?

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Ik ben (na veel lezen) van plan een Smart D1 aan te schaffen. Het plan is om er een harddisk van 2 TB in te gooien, want ik wil niet streamen (kabels zijn lastig bij mij thuis). Eventueel op termijn uit te breiden met nog een externe harddisk. De recente mogelijkheid om de display te gebruiken bij browsen (=TV niet aan voor muziek luisteren), was de druppel.

Wat ik niet helemaal begrijp: ik zie veel mensen hier die streamen vanaf hun NAS, maar waarom zou je nog een NAS willen als de Dune alles al kan? NAS-functionaliteit, ingebouwde Bitorrent-client, etc. Je hebt geen RAID, maar lijkt me overkomelijk voor niet-kritieke data zoals films/muziek. Ideeën?

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

• Drobanir
Ik had al een NAS. Het probleem met de Dune is dat hij "slechts" een 100 megabit aansluiting heeft. De experimentele gigabit-aansluiting is een wassen neus, hij werkt gewoon niet. Het uploaden van hd-kwaliteit materiaal gaat dus heel lang duren, denk in enkele uren, niet in vele minuten. Daarnaast heeft een NAS veel meer functionaliteit. Mijn Synology kan b.v. ook als backup-, ftp-, web-, iTunes- en printerserver dienst doen en zo kan ik nog wel even door gaan.

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Ah, da's een duidelijk antwoord. Thnx.

Neemt niet weg dat de Dune voor mij in ieder geval voldoende functionaliteit heeft.

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

• MRammeloo
Def_Os schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:24:

Wat ik niet helemaal begrijp: ik zie veel mensen hier die streamen vanaf hun NAS, maar waarom zou je nog een NAS willen als de Dune alles al kan? NAS-functionaliteit, ingebouwde Bitorrent-client, etc. Je hebt geen RAID, maar lijkt me overkomelijk voor niet-kritieke data zoals films/muziek. Ideeën?
Naast het bovenstaande heeft een NAS (meestal) een hogere capaciteit. 2TB is sneller vol dan je nu wellicht denkt. Als je je films na 1x delete is dat natuurlijk ook geen issue.

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:52
Enkele Issues (Max)

Ik heb sinds enkele dagen een Dune Max, geleverd met Hard disk van 2TB.

Issue 1:

Bij het laden van een Cd of DVD (Blu ray zal wellicht zelfde zijn, maar kon ik nog niet uitproberen wegen geen Blu ray schijfjes) maakt de speler een toch wel onaangenaam krakend geluid. Eenmaal de schijf geladen geen lawaai meer, en alles normaal. Is dit laden altijd zo lawaaiïg?

Issue 2:

Vannacht een en ander overgezet van een USB drive naar de interne HD. Deze morgen zie ik dat er een error is opgetreden. De interne disk blijkt niet meer leesbaar in de speler, ook formatteren gaat niet meer.
Is dit herkenbaar? Zit ik met een slecht exemplaar?

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

• Drobanir
Ik ben bang dat je met een defect apparaat te maken hebt, maar dat is zo op afstand moeilijk te beoordelen.

• Xander
Teknix1982 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:42:
Excuses, had iets meer moeten posten over de opstelling inderdaad. Ik heb een Logitech Z5500 surround set, de dune hd max en de samsung tv. Ik heb een optische kabel tussen de dune en de logitech en een hdmi kabel tussen de dune en de tv. de dune staat op output 1920 x 1080 60hz, de surround set staat op optical in en de tv op hdmi 3. Hopelijk is dit wat diudelijker?
Jouw nieuwe TV vertraagt het beeld hoogstwaarschijnlijk iets. Moderne TV's hebben vaak diverse beeldverbeteringstechnieken die voor vertraging zorgen.

Je kunt het op 2 manieren weer synchroon krijgen: Zorgen dat het beeld niet vertraagd wordt of zorgen dat het geluid óók vertraagd wordt. Voor wat betreft de eerste oplossing stuurt Ruud2001 je al in de goede richting.

Als je de beeldverbeteraars niet uit wilt zetten (soms hebben ze daadwerkelijk nut ;)) zul je het geluid moeten vertragen. Je zou kunnen proberen om de surroundset op je TV aan te sluiten, als het goed is zorgt de TV er zelf voor dat dat geluid synchroon blijft. Het is alleen niet zeker of de TV ook Dolby Digital of DTS streams wil doorgeven.

Je kunt op de Dune zelf ook het geluid vertragen (de A-knop, uit m'n hoofd), maar die instellingen worden niet bewaard en volgens mij werkt het ook niet bij Blu-Rays, dat is niet echt optimaal dus. Veel mensen zullen een A/V-receiver hebben die dat soort dingen wel netjes kan regelen.

• BiG-GuY
  • Laatst online: 13:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ben nu ondertussen langer dan een week blije eigenaar van een HDI Dune Smart D1 + BE. Werkt allemaal top.

Heb alleen iets raars met mijn Harmony One, heb het apparaat goed kunnen toevoegen, maar elke keer dat ik een knop indruk herkent de Dune alsof ik 2x die knop indruk... Heb al gekeken naar de Delays in de opties, die staan op 1500, 100, 500 Weet niet welke van de drie ik moet aanpassen? en naar wat?

Gallery V&A

• Xander
Apparaat zoeken in de Harmony software > Probleem oplossen > Apparaat reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 13:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Xander schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:01:
Apparaat zoeken in de Harmony software > Probleem oplossen > Apparaat reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten :?
Soms kan het zo simpel zijn :o bedankt.

Gallery V&A

Pagina: 1 ... 17 ... 72 Laatste