Wie wil mij ff verder op weg helpen. Aangezien ik weinig tot geen verstand van computers heb/had, heb ik zoveel mogelijk gelezen betreft de dune en van alles geleerd, maar heb ik het ook goed?
Ik heb een dune smart h1 met 1tb wsd hdd, een desktop met windows XP.
De hdd in de dune geformateerd en met een dune progje via usb stick een partitie gemaakt en deze weer via de dune geformateerd. Tevens de laatste firmware er opgezet.
De volgende stap is een om een netwerk te maken, maar wilde eerst ff kijken of de dune goed werkte, dit heb ik gedaan dmv een usb kabel tussen mijn pc en de dune en heb ik een exe2 progje draaien.
Helaas werkt dit niet, na verder te hebben gelezen kan dit ook niet via usb.....heb ik dit goed?
Nu het netwerk maken. Ik heb een wireless (zyxel adsl2 VoIP IAD) router waarmee de pc in verbinding staat.
Deze wil ik ook graag wireless houden. Kan dit? (voor en nadelen)
De dune wil ik bedraadt op de router aansluiten dmv utp, moet ik dan de straight of crossover gebruiken?
Ik wil films ed gewoon naar de dune streamen/kopieeren en meer eigenlijk (nog) niet. Eerst dit allemaal ff onder controle hebben (haha)
Aansluiten ed is ook niet het probleem maar eerder de instellingen op de dune.
De meeste info kan ik wel achterhalen maar mischien dat iemand mij wat belangrijke tips kan geven of me wat op weg wil helpen.
Kan (moet)ik trouwens voor de pc de wizard een netwerk maken gebruiken?
Moet ik nog instellingen in de router wijzigen?
Een vraag betreft yadis.
Yadis op partitie 1 zetten en de films op partitie 2.....heb ik dit goed?
Mijn dank is alvast groot.