Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 13:37
@zubenubie: Je zult in Dune Explorer zowel een plaatje moeten plaatsen als de template.xml aanpassen. Voor covers heb je een plaatje van de hoes en daaroverheen wordt een ander plaatje geplaatst van de box, het doosje. In de xml geef je dan de linkerbovenhoek aan (PositionX en PositionY) en hoe breed/hoog (PositionWidth, PositionHeight) het hoesje is ten opzichte van de doos. Dune Explorer zal dan de afbeelding die je aanbied in de GUI automatisch aanpassen naar lengte en breedte, en daar dan vervolgens de doos overheen renderen.

Kortom, maak een plaatje van een doos met een transparante achtergrond. Vervolgens heb je 2 mogelijkheden: A] knip het gedeelte uit waar het hoesje komt (dat heb ik gedaan in \Icons\CD.png) of B] maak een mooie gradiënt aan (als je beter in Photoshop bent), wat alle andere die met DE meegeleverd worden al hebben. Maak vervolgens een nieuwe entry aan in Dune.Explorer.Icons.Template.xml en je bent er.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14
@athome, dank voor je reactie. Ik ga eens even spitten hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:44
Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een mediaplayer en de Dune (H1 of D1) komen behoorlijk in de buurt van mij wensen. Ik lees wel her en der dat ze niet zo sterk zijn als picture viewer. Kunnen de mensen die in het bezit zijn van de Dune aangeven wat de beperkingen hierin zijn? En ik begrijp ook dat de Smart exemplaren te upgraden zijn naar de nieuwe chip die binnenkort uitkomt (http://dune-hd.com/news/144-future-upgrades.htm). Iemand enig idee wat we daarvan kunnen verwachten en is het dan niet verstandiger te wachten op de nieuwe chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
TiberiusJD schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:19:
Ik had dat ondertussen ook al gezien, na het bekijken van de specs op de site,

maar het staat niet echt duidelijk in de pricewatch vermeld

(je moet maar eens naar mediaspelers in de pricewatch gaan, en daar schijftype blu-ray aanvinken, de D1 staat er ook tss. Vandaar de verwarring)

Het zal dan waarschijnlijk de B1 worden, 7.1 geluidsuitgangen heb ik niet nodig, omdat ik toch een receiver heb met daarop m'n luidsprekers
Tja, alleen de Pricewatch gebruiken om producten te vergelijken is niet echt handig dus. :P

In die B1 kun je alleen geen HDD plaatsen, verder voldoet die wel aan jouw eisenlijstje. Je kunt natuurlijk wel een schijf aansluiten via USB / eSATA of de HE Extension Module erbij kopen. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 00:14
Mijn Dune D1 kan mijn HDD niet meer bereiken (Samsung F4 Ecogreen 2TB HD204UI). De HDD doet het nog prima als ik em aan mijn PC hang, daar ligt het niet aan. Op de MPC forums heb ik een thread aangemaakt, en wat blijkt, bij bijna alle Dune Smart series met Samsung 2TB schijven (of andere schijven die blijkbaar niet helemaal geschikt zijn) gaat de 12v toevoer van de SATA stekker naar de klote.

Zie: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26219

Heb net een mailtje gestuurd naar Wifimedia waar ik hem gekocht heb, en alles uitgelegd. Morgen maar eens kijken wat ze zeggen.

Wat ik dus even wilde zeggen, gebruik géén Dune Smart van vóór 2011 met een Samsung 2TB schijf of enige andere schijf met meer dan 2 platters, want grote kans dat tie dan kapot gaat (dat is iig wat Dune hier zegt: http://dune-hd.com/firmware/hw_compat/)

PS, mijn Dune doet het nog prima, alleen de interne HD kan je dus niet meer aanspreken. Heb nu alles op mijn usb HDD overgezet.

[ Voor 1% gewijzigd door Dezorian op 24-01-2011 15:26 . Reden: toegevoegd dat het gaat om Dune Smart van voor 2011 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 11:31
Had precies hetzelfde, ben terug gegaan naar Wifimedia en werd netjes opgelost. Probleem was bekend.
Dezorian schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:13:
Mijn Dune D1 kan mijn HDD niet meer bereiken (Samsung F4 Ecogreen 2TB HD204UI). De HDD doet het nog prima als ik em aan mijn PC hang, daar ligt het niet aan. Op de MPC forums heb ik een thread aangemaakt, en wat blijkt, bij bijna alle Dune Smart series met Samsung 2TB schijven (of andere schijven die blijkbaar niet helemaal geschikt zijn) gaat de 12v toevoer van de SATA stekker naar de klote.

Heb net een mailtje gestuurd naar Wifimedia waar ik hem gekocht heb, en alles uitgelegd. Morgen maar eens kijken wat ze zeggen.

Wat ik dus even wilde zeggen, gebruik géén Dune Smart met een Samsung 2TB schijf of enige andere schijf met meer dan 2 platters, want grote kans dat tie dan kapot gaat (dat is iig wat Dune hier zegt: http://dune-hd.com/firmware/hw_compat/)

PS, mijn Dune doet het nog prima, alleen de interne HD kan je dus niet meer aanspreken. Heb nu alles op mijn usb HDD overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met een probleem met geluid van mp3 bestanden?
Ik heb de dune smart D1 en speelt alles als een zonnetje, geluid is perfect met films in welk formaat dan ook.
Als ik mp3's stream via het netwerk kraakt het aan alle kanten, maar als ik het op de interne HD zet is het wel goed. De films die gestreamed worden hebben hier geen last van? Het geluid loopt via HDMI naar mijn onkyo tx-sr608 en via HDMI naar mijn samsung. Het geluid kraakt bij de tv en de stereo. Iemand een idee of dit een setting is of het netwerk?
btw firmaware test firmare gebruikt en de laatste beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-10 16:38
Wie kan mij helpen om een keuze te maken.
Voor op de slaapkamer ben ik op zoek naar een nieuwe mediaplayer en mijn oog is gevallen op een popcorn a210 on de dune H1

Van de popcorn weet ik dat je de front gui helemaal zelf kunt aanpassen naar je eigen smaak maar hoe zit dit met de dune?

wie heeft er een duidelijke mening over welke nu te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Drobanir

bedankt voor de uitleg zal er mee gaan stoeien en kijken hoe het gaat

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dezorian schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:13:

Wat ik dus even wilde zeggen, gebruik géén Dune Smart met een Samsung 2TB schijf of enige andere schijf met meer dan 2 platters, want grote kans dat tie dan kapot gaat (dat is iig wat Dune hier zegt: http://dune-hd.com/firmware/hw_compat/)

Hm, interessant, ik dacht dat dit alleen russen overkwam. :X :+

Ik vind enkel berichten over de Smart D1, klopt dat? Ik heb in mijn Smart H1 een vergelijkbare schijf zitten, een Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. Ook 2TB, ook 5400rpm, ook 3 platters. Op zich voldoe ik prima aan dat verhaaltje van Dune...
Generally, it is recommended to use HDD models with the smallest possible RPM value (e.g. 5400 RPM)
Check!
smallest possible number of platters (e.g. 1 or 2 platters)
Check! Zie maar eens een 2TB schijf te vinden met minder platters. "smallest possible number of platters" dus.
and specially optimized for reduced power consumption and heat production and for use inside A/V equipment (e.g. Western Digital Green Power series).
Check!

Ik dacht eigenlijk dat die richtlijnen er vooral waren om te zorgen dat de HDD niet te heet werd... en dat wordt 'ie bij mij ook niet. Ok, na een dagje stresstesten wordt 'ie wel goed warm (blijft constant rond de 50 graden), maar warmer dan dat krijg ik hem niet en het valt binnen WD's specificaties...

Ik ben benieuwd wat wifimedia zegt. :) Heb je de schijf ook daar aangeschaft (in combinatie met de speler)?
brro38 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 06:55:
Had precies hetzelfde, ben terug gegaan naar Wifimedia en werd netjes opgelost. Probleem was bekend.
Hoe hebben ze het dan opgelost? Ja, ik snap dat ze de speler omgeruild hebben. :P Maar kreeg je er nu ook een dringend advies bij om een andere HDD te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Het blijkt in een bepaalde batch van Dune apparaten voor te komen van voor december 2010.
Daar zit schijnbaar een te lage weerstand in heb ik mij laten vertellen door Wifimedia.

Mocht het probleem optreden dan blijft de HDD intact zonder data verlies en alleen de unit word omgeruild voor een nieuw exemplaar die dit euvel niet heeft.

Ook werd mij zojuist verteld dat als ik het probleem nu nog niet heb het waarschijnlijk ook niet gaat optreden want het gebeurd vrij snel na aanschaf en installatie.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Net contact gehad met Wifimedia (ja daar had ik ook de hdd gekocht), het was idd een bekend probleem, ik ga hem opsturen en ik krijg dan een nieuwe revisie, die het probleem niet meer heeft (volgens wifimedia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Er zijn nieuwe bèta firmwares op internet te vinden met versienummer 110114_1515. Op dit moment zijn ze wel al te downloaden, maar het is nog even wachten op de officiële aankondiging van HDi zelf. Die zou met een week moeten komen, maar HDi kennende kan dat wel eens iets langer worden. ;)

Geen idee wat er veranderd is en gebruik is dan ook voor eigen risico!

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:02
Was die firmware niet voor één of andere show gemaakt?
Volgens mij is dat de mededeling van HDI zelf geweest en de reden dat ik die firmware eigenlijk niet hier gepost heb.

Het is me gelukt trouwens om de iconen groter te krijgen in Yadis voor zowel series als films. Daarnaast ook meteen een stuk minder op een rij gezet. Het was even rekenen, maar goed. Ze zouden zelfs nog iets groter moeten kunnen.
Alleen die voor pagina waarbij je naar rechts kunt gaan voor series vind ik vervelend.
Datzelfde geldt ook voor al die verschillende opties waarbij je op per letter of wat dan ook films kunt kiezen. Wellicht dat ik genre nog eens ga kijken. Maar meestal bladeren we door de gehele lijst heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Arunia schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:53:
Was die firmware niet voor één of andere show gemaakt?
Volgens mij is dat de mededeling van HDI zelf geweest en de reden dat ik die firmware eigenlijk niet hier gepost heb.
De een zegt van wel "Dont install this one -its only for test in Las Vegas. 2011 International CES. January 6-9, 2011. Las Vegas", de ander zegt van niet "the firmware is dated 14th january..". Feit is dat de files bij DepositFiles gehost worden en niet bij HDi staan. Ik ga ook nog even wachten op een officiële aankondiging. Er zijn er wel in dat topic die hem geïnstalleerd hebben en ik wacht de reacties verder even af.
Het is me gelukt trouwens om de iconen groter te krijgen in Yadis voor zowel series als films. Daarnaast ook meteen een stuk minder op een rij gezet. Het was even rekenen, maar goed. Ze zouden zelfs nog iets groter moeten kunnen.
Wat voor maten heb je nu gebruikt? Ik zou het zelf ook niet erg vinden als mijn iconen wat groter worden afgebeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:20
Ik heb momenteel de 110114_1515 geinstalleerd op de Smart D1 en ben nog geen onstabiele issues tegengekomen.
De fimware is wel iets uitgebreid, zo kan je een aantal displaymeldingen via de setup activeren of deactiveren.
Klok, naam van menuitem, bestand wat wordt afgespeeld.
Daarnaast zijn er nog uitbreidingen te melden in oa, direct via de setup kunnen herinitialiseren van de system storage, Dune instellen als SMB server en optie voor wijzigen naam en aanpassen werkgroep ed.
Al met al, een duidelijke verbetering.
Mbt afspeelproblemen ben ik nog niets tegengekomen, affijn ik heb ook geen last van de lipsynch problematiek, maar dat had ik voor deze firmware versie ook al niet.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:56

backupdevice

No Risk , Full Push

Drobanir schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:07:
[...]

De een zegt van wel "Dont install this one -its only for test in Las Vegas. 2011 International CES. January 6-9, 2011. Las Vegas", de ander zegt van niet "the firmware is dated 14th january..". Feit is dat de files bij DepositFiles gehost worden en niet bij HDi staan. Ik ga ook nog even wachten op een officiële aankondiging. Er zijn er wel in dat topic die hem geïnstalleerd hebben en ik wacht de reacties verder even af.

[...]

Wat voor maten heb je nu gebruikt? Ik zou het zelf ook niet erg vinden als mijn iconen wat groter worden afgebeeld. :)
En hoe heeft hij het gedaan :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Gewoon de template aanpassen...

{installdir}\yaDIS\templates\{jetemplate}\template.xml dus. Daar staan dit soort dingen in:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  <tv>
    <iconview>
      <area x="50" y="50" width="1820" height="980">
        <columns>3</columns>
        <rows>6</rows>
      </area>
      <icon width="576" height="116" scale="0.8"/>
    </iconview>
  </tv>

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  <movie>
    <iconview>
      <area x="50" y="50" width="1820" height="980">
        <columns>7</columns>
        <rows>3</rows>  
      </area>
      <icon width="243" height="320" scale="0.8"/>
    </iconview>
  </movie>

Even dat bestand doorzoeken op "iconview" en je kan het niet missen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 25-01-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wat hierboven gezegd is.
Even een backup maken. Ook heb ik de standaard achtergrond vervangen.

Uit mijn hoofd weet ik zo niet wat de maten waren.
Maar heb gewoon berekend dat ik ze groter wilde per hoeveel items er staan.
Dus:
Bij tv wilde ik cols 2 en rows 4 (of 5).
Ik heb toen 1820/3 gedaan en daarna 576*"de uitkomst".
Dat getal zou onder de nul moeten zijn.
Daarna heb ik 1820/2 gedaan en maal de uitkomst van hierboven.
Dan krijg je een factor groter gelijk aan wat je aan ruimte erbij krijgt als je minder iconen op het beeld hebt.
Dit doe je ook voor de hoogte, maar dan de andere waarden gebruiken.

Zowel voor tv-series als films.
Bij films heb ik 5 cols en 2 rows gedaan.

Overigens heb ik gemerkt dat het nog wel groter kan. Hij plaatst de iconen zelf trouwens evenredig in het midden. Dus daar hoef je je niet zo'n zorgen om te maken.
Als ik het niet vergeet zal ik eens kijken naar de precieze waardes.

Ok, toch nog maar even zitten rekenen. Dit is voor tv series:
Columns:
1820/3 = 606,667~
576/606,667 = 0.949~

1820/2 = 910
910*0,949 = 864
-------------------------------
Rows:
980/6 = 163,333~
116/163,333 = 0,710~

980/4 = 245
245*0,710 = 174

Voor films werkt het exact hetzelfde alleen dan met de desbetreffende waardes.
Overigens om het netter te doen moet je zelf even de berekening doen en de geheugen functie gebruiken van de rekenmachine.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 25-01-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Dezorian schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:22:
Net contact gehad met Wifimedia (ja daar had ik ook de hdd gekocht), het was idd een bekend probleem, ik ga hem opsturen en ik krijg dan een nieuwe revisie, die het probleem niet meer heeft (volgens wifimedia).
Weet je op welke versie gaat? Ik heb het in december gekocht (rond 27ste) en heb een WD Green. Tot nu toe geen probleem gehad. Meteen bij installatie ruim 1TB erop gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
charleychui schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:33:
Ik heb momenteel de 110114_1515 geinstalleerd op de Smart D1 en ben nog geen onstabiele issues tegengekomen.
De fimware is wel iets uitgebreid, zo kan je een aantal displaymeldingen via de setup activeren of deactiveren.
Klok, naam van menuitem, bestand wat wordt afgespeeld.
Daarnaast zijn er nog uitbreidingen te melden in oa, direct via de setup kunnen herinitialiseren van de system storage, Dune instellen als SMB server en optie voor wijzigen naam en aanpassen werkgroep ed.
Al met al, een duidelijke verbetering.
Mbt afspeelproblemen ben ik nog niets tegengekomen, affijn ik heb ook geen last van de lipsynch problematiek, maar dat had ik voor deze firmware versie ook al niet.
Is gapeless audio mogelijk met deze software? Met andere woorden , kun je nu liveconcerten etc afspelen zonder hinderlijke pauze tussen de tracks?
Ik ben met aan het orienteren op een D1 of B1, maar dit is zo basiek. 8)7 Dit is voor mij een showstoppper als dit niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over veel mediaspelers kwamen veel klachten. De een was vol lof, de ander baalde van de glitches en bugs in de firmware. Ik ben zo beinvloedbaar door reviews dat ik niet meer wist wat ik moest doen. Nu gekozen voor de Dune HD Smart D1/H1 (een van de twee). Maar eerst nog een vraag en ik hoop dat men dat hier weet.

Als je al een externe harde schijf hebt, is het dan toch handig een interne te laten installeren? Want kunt je bittorrents downloaden op een externe hardeschijf?

En moet ik 30 euro meer betalen voor een Dune met display?
Nou ja, moeten...is dat het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Volgens mij ziet de Dune geen verschil tussen een harde schijf in of aan het apparaat, dus torrents downloaden kan in beide gevallen. Ik heb zelf geen interne harde schijf en doe mijn torrents via de NAS, dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen.

De display heb je niet zo veel aan. In de nieuwe bèta firmware die op het punt van uitkomen staat zitten extra opties voor het weergeven van info op dat display, maar het is erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die info op het display in de test versie is voor mij echt fantastisch. Kan de tv uit laten staan terwijl ik dan nog door de muziek kan scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:42:
Die info op het display in de test versie is voor mij echt fantastisch. Kan de tv uit laten staan terwijl ik dan nog door de muziek kan scrollen.
Dat is wel vaag. Twee tegengestelde reacties. Ik heb het hier over de Dune HD Smart D1. Heeft die werkelijk zodanig veel informatie op het display dat je zonder de tv aan te doen kunt browsen door je muziek?! Dat spreekt de andere comment namelijk wel tegen. Kun je het nader uitleggen? Wellicht met foto's, maar dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er was ooit een filmpje op youtube (van april 2010 volgens mij) waarin een flash georienteerde firmware getoond werd voor de Dune. Is hier ooit nog iets van vernomen. Deze flash georienteerde versie leek hele leuke functies te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:09:
[...]

Dat is wel vaag. Twee tegengestelde reacties. Ik heb het hier over de Dune HD Smart D1. Heeft die werkelijk zodanig veel informatie op het display dat je zonder de tv aan te doen kunt browsen door je muziek?! Dat spreekt de andere comment namelijk wel tegen. Kun je het nader uitleggen? Wellicht met foto's, maar dat hoeft niet.
Het is maar wat je handig vind of niet.
De tekst van het item waar je op dat moment op staat scrolt op het display voorbij.
Dus:
start de Dune op, dan staat er op een gegeven moment "Optical"
Als ik dan even naar Muziek ga, dan staat er uiteraard "Muziek".
Ga ik daar in, dan staat er "albums", of "christmas", enzovoorts.
Ga ik in Albums, dan staat er de naam van de artiest (al dan niet scrollend).
Ga ik daar in. Dan staat er 2010 - naam artiest - naam album.
Dat 2010 is uiteraard niet handig, maar dat is de naam die ik de map heb gegeven.
Daaronder krijg je de naam van het bestand.

Of je het handig vind, ik wel. Het is in ieder geval iets.
Mochten ze het ooit mogelijk maken om USB displays (zoals sommige fotolijstjes) te ondersteunen, dan ben ik helemaal blij.
Of, via dat netwerk protocol meer info laten zien. Dat zou helemaal beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Inderdaad, wat Arunia zegt: "Het is maar wat je handig vind of niet." :P Voor mij is het te beperkt en bovendien voor mijn situatie redelijk onleesbaar omdat ik er zo ver vanaf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:07
Zou er dan toch op zeer korte termijn een f/w update komen???

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26260

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag in het bezit van Dune HD Smart H1.
En nu al problemen. Heb de laatste firmware erop.

1. CR2 bestanden herkent ie wel als afbeelding gek genoeg. Maar openen doet ie niet. Jammer. Zelfs mijn oude Archos kan dat wel!

2. Maar goed, dat is niet het grootste probleem. Ik wil mijn foto's toch eerst bewerken alvorens het te willen bekijken. Het erge is dat hij geen VOB bestanden pakt. Nu heb ik maar 1 voorbeeld, maar toch. Las overal dat mensen vrijwel nooit formatfouten kregen. Maar dit keer dus wel. De VOBs herkent ie wel alszijnde een film en vraagt ook of ik het wil afspelen. Maar dan krijg ik het bericht "error: format is not supported".

Wtf?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Hij speelt hier prima folderstructuren af (zowel dvd als Blu-ray). Heb je alleen de vob bestanden? Je kunt het beste namelijk de complete inhoud van de Video_ts hebben.

En RAW bestanden van fotocamera's worden niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.

Ik heb alles ja. Moet ik trouwens de mapnaam 'video_ts' hetzelfde behouden? Want ik heb namelijk de mapnaam aangepast naar de titel van de film. Voor mijn duidelijkheid dus. Maar misschien moet ik het als zodanig doen?

/filmtitel/video_ts/

En daar dan alle dvd bestanden in sodemieteren.

Maar dan nog. Mijn oude archos speelt gewoon VOB bestanden af. Zonder wat dan ook. Als je dan een menu afspeelt, kom je in het menu terecht maar kun je niets aanklikken. Hij speelt dan dus die VOB puur en alleen af. Ik blijf het daarom ook curieus vinden waarom zo'n nieuw duur product van Dune niet eens een simpel VOB bestand kan afspelen. Ik verdenk andere mediaspelers in een goedkopere prijsklasse dit gewoon wel aan te kunnen.

Baal ervan...duurder product kopen zodat ik meer zekerheid had. Dacht ik...misschien maar gauw terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
VOB bestanden speelt ie af mits het in een video_ts map staat. Net zoals op de DVD.
Dus wat je zelf oppert, moet je nu ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx!

Dan ben ik nu even gesust ;-). Vanavond zal ik hier even bericht plaatsen of het gelukt is of niet. Fijne dag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
Had een vraagje, ben benieuwd of meer dit probleem herkennen.
Ik heb een Dune Base 3.0 en merk de laatste tijd dat als de player uit de standby modus komt en ik een film selecteer in het Yadis menu. Er dan error op het display wordt weergegeven en ik dan terugkeer in het hoofdmenu. Ik heb de laatste firmware erop staan. De versie met ipcontrol en de mogelijkheid om titels etc op display te laten weergeven. Weet dat het een testversie is, maar aangezien hier volgens mij meer mensen met de laatste firmware versies op hun player zijn zou ik graag hierover de ervaringen willen peilen.

Hoor het graag van jullie als dit herkenbaar overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het komt mij niet bekend voor. Ik krijg daarentegen wel een melding bij The Simpsons en Family Guy dat het bestandssoort niet ondersteund wordt. The Simpsons loopt wel goed, maar Family Guy is absoluut niet te kijken. Het is dat ik de rest van de functie's gebruik, want anders had ik terug gegaan naar de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Zhadum schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:55:
[...]
Weet je op welke versie gaat? Ik heb het in december gekocht (rond 27ste) en heb een WD Green. Tot nu toe geen probleem gehad. Meteen bij installatie ruim 1TB erop gegooid.
Het enige wat de wifimedia medwerker kon zeggen dat het ging om versie vóór januari 2011 maar goed daar heb je niet veel aan als een unit al een maandje in een winkel staat...
Maw, nee ik heb geen id :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik had nog maar eens een dvd gepakt en een kopie gemaakt. En toen zag ik denk ik wat er fout ging. Ik had wel de video_ts map, maar niet de audio_ts. Denk dat ie daarom het niet herkende alszijnde een dvdfilm. Beginners he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Audio_TS map wordt nooit gebruikt. Dus dat kan het probleem niet zijn.
Wanneer ik Clonedvd gebruik om een dvd te rippen vraagt hij alleen naar de lokatie van de Video_TS map. Sterker nog, de audio_TS map is gewoon leeg.
AUDIO_TS was created for use in a future audio format that would use DVD discs instead of CDs. That format ended up being DVD-Audio

Dat is dus echt het probleem niet.

Ik heb zat films waarbij ik een map heb met de film naam en daaronder de video_TS map. Daar staan een aantal vob maar ook andere files onder. volgens mij PUB of BUP.
Overigens druk op play wanneer je de video_TS map hebt geselecteerd op de Dune. Dan gaat hij hem als het goed is als DVD afspelen met menu's voor zover die er in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Download het gratis programma ingburn en maak van elk dvd map een ISO bestand.
Veel overzichtelijker en direct met de dune of een andere mediaspeler af te spelen.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

BM

Moderator Spielerij
Athome schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:54:
Er was ooit een filmpje op youtube (van april 2010 volgens mij) waarin een flash georienteerde firmware getoond werd voor de Dune. Is hier ooit nog iets van vernomen. Deze flash georienteerde versie leek hele leuke functies te hebben.
Dat vraag ik me ook al tijden af. Heb de hoop eigenlijk al opgegeven dat die ooit nog gaat komen...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die het graag willen weten.
Hier een aantal screenshots van het programma MCIM. Te downloaden vanaf http://www.dds-online.nl/
De 32 bits versie werkt niet op een 64 bits machine.

Filmkaart:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9239628/Filmkaart-klein.png

Overzicht met hoesjes:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9239628/Overzicht-me-hoesjes-klein.png

Op dit moment kun je kiezen uit sorteren op alfabet of genre. Ik ga er vanuit dat er meer optie bij komen. Ik heb dit aangegeven dat ik het graag wil zien

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9239628/Interface1-klein.png

Alfabet:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9239628/Alfabet-klein.png

Genre:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9239628/Genre-klein.png

[ Voor 23% gewijzigd door Athome op 29-01-2011 18:34 . Reden: plaatjes aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Bedankt voor de screenshots, ik heb de startpost aangepast en wat info van MCIM toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

- Is er al meer nieuws over de upgrade kosten ?
- Is er al meer bekend over de release datum van de nieuwe Smarts met Sigma 8646 ?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hond heeft de afstandsbediening op zijn eigen wijze gebruikt. Kan iemand mij vertellen waar ik een nieuwe kan bestellen? Kan 'm op internet nergens vinden en wil graag de originele dus geen logitech oid)
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neem eens contact op met Wifimedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Nieuwe firmware released: HDI Firmware Update (110127_2105_beta)

Voor info, check

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26307

of http://dune-hd.com/firmware/

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb hem er net op gezet en ik kom iets raars tegen nu ik aan het testen geslagen ben. Ik heb weinig iso's, een stuk of 4, 5, en als ik deze nu selecteer krijg ik een "playlist is empty" melding. Ik weet niet of dit ook met eerdere versies al was (ik denk haast van wel) of dat het mogelijk een instelling is, maar ik kan het zo gauw niet vinden. Op zich geen grote ramp, wat ik al zeg ik heb er maar een handvol en de dvd's in folderstuctuur doen het wel. Als ik het dus niet vinden kan, pak ik ze gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Drobanir schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:15:
Ik heb hem er net op gezet en ik kom iets raars tegen nu ik aan het testen geslagen ben. Ik heb weinig iso's, een stuk of 4, 5, en als ik deze nu selecteer krijg ik een "playlist is empty" melding. Ik weet niet of dit ook met eerdere versies al was (ik denk haast van wel) of dat het mogelijk een instelling is, maar ik kan het zo gauw niet vinden. Op zich geen grote ramp, wat ik al zeg ik heb er maar een handvol en de dvd's in folderstuctuur doen het wel. Als ik het dus niet vinden kan, pak ik ze gewoon uit.
Hm als ik dat zo lees dan ga ik voorlopig maar niet updaten...

Die melding heb ik hier nog nooit gezien. En ik heb juist al mijn folderstructures naar ISO geconverteerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
geen problemen met de iso's hier ook nieuwe beta firmware
(zag je post ook op mpcclub)

[ Voor 20% gewijzigd door eironman op 01-02-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Drobanir schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:15:
gebruik je de Enter of de play toets, want in de setup kan je dit nl instellen.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb het met de vorige bèta geprobeerd en daar heb ik het probleem ook. Het rare is dat een BR-iso die ik heb wel gewoon werkt, maar de 4 dvd-iso's niet. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik krijg die melding 'Playlist is empty' al tijden bij het aanzetten van de Dune. Eigenlijk nooit de moeite genomen om uit te zoeken waar dat vandaan komt, verder werkt het ook gewoon prima.

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 01-02-2011 18:02 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Dat heb ik na wat timing dingetjes aan te passen in de Harmony software op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 16:23
Is er ook al iets bekend over een nieuwe 'stable' versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Drobanir schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:28:
Dat heb ik na wat timing dingetjes aan te passen in de Harmony software op kunnen lossen.
Dat zou wel kunnen. Gebruik ook een harmony. Al moet ik die soweiso nog eens goed inregelen, bij de Dune gebruik ik eigenlijk nog steeds de standaard remote voor alle Dune gerelateerd zaken, en de Harmony alleen voor het geluid, maar ja.... beetje lui :/

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Drobanir schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:28:
1. Ben wel benieuwd wat je precies hebt aangepast. Ik krijg bij aanzetten van de Dune altijd die melding 'Playlist is empty'

2. Heb je de nieuwe firmware al goed kunnen testen? Zit er echt een bug in wat betreft het afspelen van iso bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Nerdwebber schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:14:
[...]

1. Ben wel benieuwd wat je precies hebt aangepast. Ik krijg bij aanzetten van de Dune altijd die melding 'Playlist is empty'

2. Heb je de nieuwe firmware al goed kunnen testen? Zit er echt een bug in wat betreft het afspelen van iso bestanden?
It looks like Dune is very sensitive with the ISO format; the file should be compliant otherwise you 'll get the "Playlist is empty" message.
I actually had some files created with PowerISO and they weren't compliant; my other players are playing these files (tvix and xtreamer) but dune is refusing to play them.
The workaround is to extract the files from the ISO file and create a new one that is compliant. Now Dune can play these iso files

The PowerISO settings of the image:
Filesystem: Joliet and UDF
ISO9660 filename: Standard
Joliet filename: Standard
Enable file optimization: disabled

I would recommend to use ImgBurn to produce ISO files because it checks whether is a DVD or not and performs the appropriate settings.

The settings for ImgBurn are:
Data Type: Mode1/2048
Filesystem: ISO9660+UDF
UDF Rev: 1.02
Recurse Subdirectories

Hope this helps.

Ik heb dit even uit het mpc forum gehaald, het is mogelijk dat de iso structuur anders is.
Ik maak trouwens zelf al mijn isos's met imgburn.
Nooit problemen mee gehad.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Nerdwebber schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:14:
[...]

In de Harmony Remote Software, tweede tab 'Devices' selecteer je TV en klik 'Settings'. Selecteer de 3e optie 'Adjust the delays (speed settings)' en klik 'next'. Verander de 'Power On Delay' (de mijne was 8500 en ik heb die eerst naar 4000 en later naar 2000 veranderd). Dan 'next', 'next', 'next' ... en 'done'.
Het probleem heb ik ook met oudere firmwares. Als je iso's had die het voorheen deden zal dat nu ook nog steeds het geval zijn. Overigens is het erg simpel om een oudere firmware terug te zetten, dus als je problemen hebt kun altijd terug.

Bedankt voor je tip charleychui, ik ga een iso aanpassen om te kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb met deze firmware ook nog steeds de melding dat bepaalde series niet ondersteund zijn. Ik zou eigenlijk moeten kijken of dat met de vorige beta ook zo was of dat ik toen nog niet bij dat seizoen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Drobanir schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:43:
[...]

In de Harmony Remote Software, tweede tab 'Devices' selecteer je TV en klik 'Settings'. Selecteer de 3e optie 'Adjust the delays (speed settings)' en klik 'next'. Verander de 'Power On Delay' (de mijne was 8500 en ik heb die eerst naar 4000 en later naar 2000 veranderd). Dan 'next', 'next', 'next' ... en 'done'.
Wat zouden de instellingen voor de TV uit moeten maken dan? :?

Ik denk eerder dat het hier in zit: Ga naar het eerste tab, "Activiteiten", en open de instellingen van de activiteit die je voor je Dune gebruikt. Selecteer "Opties wijzigen" en klik Volgende. Selecteer achter "'Afspelen' bij starten" de instelling "'Afspelen' niet versturen".

Standaard staat die optie op "'Afspelen' versturen" en wordt er na het starten van de activiteit dus een play-commando verstuurd naar de speler. Op play drukken als het eerste icoon op het home-scherm geselecteerd staat werkt niet zo goed en veroorzaakt inderdaad zo'n foutmelding. De Power On Delay verlagen (en feitelijk te laag instellen, of start jouw Dune op in 2s?) werkt natuurlijk ook wel, want dan wordt het Play-commando verstuurd nog voordat de Dune erop kan reageren. Lelijke work-around dus. :+
charleychui schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:28:
[...]
Ik heb dit even uit het mpc forum gehaald, het is mogelijk dat de iso structuur anders is.
Ik maak trouwens zelf al mijn isos's met imgburn.
Nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nooit problemen gehad met zelfgemaakte iso's, die maak ik inderdaad ook met ImgBurn en correcte instellingen. :) Maar ook gedownloade iso's spelen eigenlijk altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Wat jij zegt ligt inderdaad veel meer voor de hand, maar mijn oplossing heeft voor mij wel geholpen.

En v.w.b de iso, het werkt inderdaad als ik hem opnieuw aanmaak met ImgBurn. Vreemd, ik meen me te herinneren dat het ooit wel gewerkt heeft.

Iets anders wat ik merk is dat afleveringen meer out-of-sync zijn dan met de test firmware. Eenvoudig aan te passen, maar toch irritant.

[ Voor 22% gewijzigd door Drobanir op 01-02-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Drobanir schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:05:
Wat jij zegt ligt inderdaad veel meer voor de hand, maar mijn oplossing heeft voor mij wel geholpen.
Mja, de Power On Delay verlagen kan dit inderdaad ook oplossen, als dat Play-commando te vroeg verstuurd wordt negeert de Dune het gewoon.

Mits je de Power On Delay van de Dune hebt aangepast dan. De Power On Delay van de TV zou er toch écht niets mee te maken mogen hebben. :P
En v.w.b de iso, het werkt inderdaad als ik hem opnieuw aanmaak met ImgBurn. Vreemd, ik meen me te herinneren dat het ooit wel gewerkt heeft.
Je zou het natuurlijk nog kunnen testen met de laatste stable firmware? :)
Iets anders wat ik merk is dat afleveringen meer out-of-sync zijn dan met de test firmware. Eenvoudig aan te passen, maar toch irritant.
Ik merk af en toe ook wat audio-sync problemen bij het afspelen van mkv files. Maar die heb ik eigenlijk nauwelijks, mijn Dune staat vol met Blu-Ray en DVD ISO's en die zijn perfect synchroon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
Xander schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:41:
[...]

Wat zouden de instellingen voor de TV uit moeten maken dan? :?

Ik denk eerder dat het hier in zit: Ga naar het eerste tab, "Activiteiten", en open de instellingen van de activiteit die je voor je Dune gebruikt. Selecteer "Opties wijzigen" en klik Volgende. Selecteer achter "'Afspelen' bij starten" de instelling "'Afspelen' niet versturen".

Standaard staat die optie op "'Afspelen' versturen" en wordt er na het starten van de activiteit dus een play-commando verstuurd naar de speler. Op play drukken als het eerste icoon op het home-scherm geselecteerd staat werkt niet zo goed en veroorzaakt inderdaad zo'n foutmelding. De Power On Delay verlagen (en feitelijk te laag instellen, of start jouw Dune op in 2s?) werkt natuurlijk ook wel, want dan wordt het Play-commando verstuurd nog voordat de Dune erop kan reageren. Lelijke work-around dus. :+
Bedankt voor deze tip. Is dus opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
Xander schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:18:
[...]

Ik merk af en toe ook wat audio-sync problemen bij het afspelen van mkv files. Maar die heb ik eigenlijk nauwelijks, mijn Dune staat vol met Blu-Ray en DVD ISO's en die zijn perfect synchroon. :)
Ik had juist met de laatste firmware 100916_2027_beta dat MKV's en Blu-Rays perfect synchroon liepen. DVD ISO's en DVD VOB's moest ik altijd met -0,11 s corrigeren. Ik heb de nieuwe firmware nog niet geinstalleerd en zou het jammer vinden als het nu weer mis gaat met mkv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
zojuist geupgrade, zag een klein bugje, Bij het terugspoelen (Rewind) van tv opnames (mpeg-2) wordt er juist voorruit gespoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders.
Weet nu zo'n beetje wat Dune wel en niet afspeelt. Maar nu had ik laatst dus wederom een van mijn dvd's gekopieerd naar de harde schijf van Dune. Ik zag toch een kwaliteitsverschil opdoemen. Voornamelijk bij de aftiteling is dat zichtbaar. Daar scrollen de letters langzaam van beneden naar boven en dan zie je toch hele kleine lichte haperingetjes. Het gaat gewoon net iets minder vloeiend dan bij de originele DVD. Toch wel jammer als je het mij vraagt. Niet iets onoverkomelijks, maar ene minpuntje is het zeker. Daar je het ook ziet in langzame pans in de film.

Of ligt het weer aan mij zoals vorige keer. Wat ik natuurlijk van ganze harte hoop ;-)!

Kan het liggen aan een slechte harde schijf? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Is gapless audio nu opgelost met deze release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
Ook ik ben in het bezit van een Dune Smart HD D1 met een 1.5tb interne hdd.
echter wanneer ik de Dune in de standby stand zet kan ik hem tijdelijk ook als nas gebruiken.
maar een een tijdje is hij dan niet meer te benaderen en moet ik de dune eerst weer aanzetten.

Zijn er meer met dit probleem of is het een instelling die ik heb gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:06
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:45:
Mijn hond heeft de afstandsbediening op zijn eigen wijze gebruikt. Kan iemand mij vertellen waar ik een nieuwe kan bestellen?
Geen idee waar je een nieuwe kan bestellen, maar als je een Android phone hebt check dit: Dune control for Android phone Werkt volgens mij nog niet met de net verschenen firmware.
mpjjansen schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:09:
wanneer ik de Dune in de standby stand zet kan ik hem tijdelijk ook als nas gebruiken.
maar een een tijdje is hij dan niet meer te benaderen en moet ik de dune eerst weer aanzetten.
Volgens mij ligt het aan je instellingen. In standby modus zou de HDD gewoon nog bereikbaar moeten zijn, althans dat was zo...nou weet ik niet of de HDD uit gaat wanneer er geen lees / schrijf acties plaats vinden. (als de Dune in standby staat)

[ Voor 48% gewijzigd door MrX_Cuci op 02-02-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:07
@mpjjansen

Heb ik ook last van met mijn D1, ligt niet aan instellingen maar een een bug in de firmware. De Dune zet zichzelf dan in de hardware-off, erg irritant.
Het schijnt dat ditzelfde probleem zich ook heeft voorgedaan bij de Max, maar dat het daar inmiddels is opgelost. Hopelijk dat het met de nieuwe firmware beter gaat.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 14:28
Heb hier op mijn Dune nog altijd de orginele Versie "100828_0034_update1" (the latest stable version)
Als je gaat updaten blijven dan je eigen aanpassingen bewaard, of moet alles opnieuw ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
Plexxodus schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:21:
@mpjjansen

Heb ik ook last van met mijn D1, ligt niet aan instellingen maar een een bug in de firmware. De Dune zet zichzelf dan in de hardware-off, erg irritant.
Het schijnt dat ditzelfde probleem zich ook heeft voorgedaan bij de Max, maar dat het daar inmiddels is opgelost. Hopelijk dat het met de nieuwe firmware beter gaat.
Mmmm, dat is een klein minpuntje zojuist de nieuwe firmware erop gezet en nu eens kijken of dit beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
mpjjansen schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:14:
[...]

Mmmm, dat is een klein minpuntje zojuist de nieuwe firmware erop gezet en nu eens kijken of dit beter gaat.
De nieuwe firmware heeft nog steeds hetzelfde probleem.
Ook nu komt eerst de tijd in het display te staan en daarna valt hij gewoon helemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:06
Lijkt toch echt gewoon te werken hier. (Dune Prime 3.0) 1x drukken (niet ingedrukt houden) op de rode knop van de afstandsbediening en de Dune gaat in standby (staat ook op display, daarna de klok) Het lampje van de Dune blijft rood branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
MrX_Cuci schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:36:
Lijkt toch echt gewoon te werken hier. (Dune Prime 3.0) 1x drukken (niet ingedrukt houden) op de rode knop van de afstandsbediening en de Dune gaat in standby (staat ook op display, daarna de klok) Het lampje van de Dune blijft rood branden.
Klopt met de Smart D1 werkt alles identiek.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog informatie omtrend het zichtbare gehaper bij het afspelen van DVD-iso's en kopieën met de Dune HD Smart H1? Gehaper is heel lichtjes en niet zichtbaar bij bijvoorbeeld felle actiescènes. Wel zichtbaar bij langzame bewegingen en de aftiteling van films. Ik dacht dat Dune spelers gewoon dezelfde kwaliteit hadden, maar als je een DVD kopieert en het afspeelt op de harde schijf dan is de kwaliteit toch enigszins minder.

Valt me gewoon tegen dat je als je echt goed wil doen je toch nog gewoon het originele schijfje moet gebruiken en dus NIET een kopie van je collectie op je harde schijf kan bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:41:
Heeft iemand nog informatie omtrend het zichtbare gehaper bij het afspelen van DVD-iso's en kopieën met de Dune HD Smart H1? Gehaper is heel lichtjes en niet zichtbaar bij bijvoorbeeld felle actiescènes. Wel zichtbaar bij langzame bewegingen en de aftiteling van films. Ik dacht dat Dune spelers gewoon dezelfde kwaliteit hadden, maar als je een DVD kopieert en het afspeelt op de harde schijf dan is de kwaliteit toch enigszins minder.

Valt me gewoon tegen dat je als je echt goed wil doen je toch nog gewoon het originele schijfje moet gebruiken en dus NIET een kopie van je collectie op je harde schijf kan bewaren.
Kan je iets specifieker zijn.
Hoe sla je de dvd bestanden op en speel je deze af via de interne disk of via het newtwerk.
verder zijn er veel instellingen in de Dune die de video kunnen beinvloeden.

Ik heb zelf de volgende instellingen :

autoframerate 24/50/60 hz
Dit geeft bij mij een vloeiend beeld.
uiteraard spelen de specs van jouw tv ook een rol,ik heb zelf een hd ready pioneer en gebruik de 1080i / 60hz instelling

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu op mijn werk maar heb weer iets om even naar te kijken. Uit mijn hoofd heb ik namelijk wel de 1080i instelling, maar ik geloof een lager herz o.i.d. Weet niet zeker. Mijn tv is een sharp hd-ready met 1080i mogelijkheid.

Ik kopieer mijn dvd's gewoon naar een map op de interne harde schijf.

/films/filmtitel

met daarin de mappen video_ts en audio_ts.
geen iso dus.

Maar ook mkv bestanden speelt ie haperig af. Hopelijk is het een simpele instelling. Zou aan de hz kunnen liggen omdat ik weet dat je bij computer ook meer haperingetjes ofzo ziet als je de hz laag instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:26:
Zit nu op mijn werk maar heb weer iets om even naar te kijken. Uit mijn hoofd heb ik namelijk wel de 1080i instelling, maar ik geloof een lager herz o.i.d. Weet niet zeker. Mijn tv is een sharp hd-ready met 1080i mogelijkheid.

Ik kopieer mijn dvd's gewoon naar een map op de interne harde schijf.

/films/filmtitel

met daarin de mappen video_ts en audio_ts.
geen iso dus.

Maar ook mkv bestanden speelt ie haperig af. Hopelijk is het een simpele instelling. Zou aan de hz kunnen liggen omdat ik weet dat je bij computer ook meer haperingetjes ofzo ziet als je de hz laag instelt.
Het zou ook nog evt aan de interne hd kunnen liggen, dus probeer dit uit te sluiten door een test te doen via het netwerk. (streaming)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:43:
[...]

Het zou ook nog evt aan de interne hd kunnen liggen, dus probeer dit uit te sluiten door een test te doen via het netwerk. (streaming)
Ik neem aan dat ik ook kan testen via een externe hd? Want het ding zit (nog) niet aangesloten op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zo, in Yadis xml even aanpassingen gemaakt. Nu krijgt de hoofdpagina een achtergrond, de film pagina weer een andere en de series pagina ook een eigen achtergrond.

gewoon per onderdeel background.jpg in een andere veranderen waar je een plaatje voor hebt.

Nieuwe versie (weet even niet of ik het al gezegd had), maar de series doen het nog steeds niet goed. Zit er over te denken om een paar versies terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:56:
[...]

Ik neem aan dat ik ook kan testen via een externe hd? Want het ding zit (nog) niet aangesloten op het netwerk.
Yep, is natuurlijk ook mogelijk!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Ik heb een NAS in mijn netwerk (Synology 110j). De Dune vindt de NAS zonder problemen (Via Netwerk > UPnP). Foto's en muziek afspelen gaan prima. Als ik echter Video wil afspelen (iso's of DVD structuur) geeft altijd de melding: ERROR: Format not supported. Nu kan het zijn dat deze vraag ergens anders thuishoort... Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegels schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:10:
Ik heb een NAS in mijn netwerk (Synology 110j). De Dune vindt de NAS zonder problemen (Via Netwerk > UPnP). Foto's en muziek afspelen gaan prima. Als ik echter Video wil afspelen (iso's of DVD structuur) geeft altijd de melding: ERROR: Format not supported. Nu kan het zijn dat deze vraag ergens anders thuishoort... Wie helpt?
En via je harde schrijf gaan diezelfde ISO's en DVD's gewoon prima? Ik had hetzelfde probleem, alleen heb ik geen NAS. Ik probeerde het gewoon via mijn harde schijf. En toen bleek dat ondanks dat de dvd-kopie wel afspeelde op mijn computer, de kopie niet helemaal compleet was. De map audio_ts miste, wat dus wil zeggen dat het wel echt een 1 op 1 kopie van het origineel moet zijn wil de Dune weten dat het om een DVD gaat.

Daarnaast is me door de winkelier ook gezegd dat als je bepaalde rip-programma's gebruikt de dvd erdoor ook onleesbaar wordt voor Dune. Wellicht komt dat omdat het ripprogramma misschien wat elementen loslaat om wat 'onnodige' data weg te laten.

Bottomline, controleer of je dvd en iso's het wel doen op een harde schijf (extern of intern) zonder NAS, zo niet, controleer of het een 1 op 1 kopie is met audio_ts en video_ts map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:41:
Waarmee vergelijk je het? Met een simpele "ouderwetse" DVD-speler?

Wellicht gaat jouw TV anders om met het geupscalede 1080i/p beeld dan met het analoge SD-beeld uit de DVD-speler. Ik zou de instellingen van de TV ook nog eens nalopen, en met name eens letten op "natural motion", "Motion enhancement" of dat soort instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:40:
[...]

Waarmee vergelijk je het? Met een simpele "ouderwetse" DVD-speler?

Wellicht gaat jouw TV anders om met het geupscalede 1080i/p beeld dan met het analoge SD-beeld uit de DVD-speler. Ik zou de instellingen van de TV ook nog eens nalopen, en met name eens letten op "natural motion", "Motion enhancement" of dat soort instellingen.
Ik speel mijn dvd's en blurays af via hdmi en dan loopt het wel vlekkenloos. Daarmee vergelijk ik het dus. Als ik dan mijn dune instel op 1080i (net zoals mijn dvd speler) of zelfs 760i, net als de playstation 3, dan zie ik dus nog steeds de haperingen. Tenminste, op de twee instellingen die ik heb uitgeprobeerd. Ik moet dus nog spelen met mijn HZ instellingen. Of zeg jij nog steeds dat het aan de tv kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Bewaart jouw TV aparte beeldinstellingen per ingang? Dan zou je ze eens onderling kunnen vergelijken (ingang van de DVD-speler / ingang van de Dune).

De instellingen op de Dune zelf blijven natuurlijk ook verdacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:35:
[...]

En via je harde schrijf gaan diezelfde ISO's en DVD's gewoon prima? Ik had hetzelfde probleem, alleen heb ik geen NAS. Ik probeerde het gewoon via mijn harde schijf. En toen bleek dat ondanks dat de dvd-kopie wel afspeelde op mijn computer, de kopie niet helemaal compleet was. De map audio_ts miste, wat dus wil zeggen dat het wel echt een 1 op 1 kopie van het origineel moet zijn wil de Dune weten dat het om een DVD gaat.

Bottomline, controleer of je dvd en iso's het wel doen op een harde schijf (extern of intern) zonder NAS, zo niet, controleer of het een 1 op 1 kopie is met audio_ts en video_ts map.
De bestanden zijn gewoon een kopie! Ik heb namelijk in mijn Dune een harde schijf en daar worden diezelfde bestanden wel goed afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Wat als je die NAS benadert via SMB of NFS? (ik zou de laatste pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:56:
Precies wat ik zou doen! ;-)
Nee, ik bedoel te zeggen dat ik vanaf nu dan niet precies weet waar het aan ligt. Ben nog niet zo in de NAS sferen geraakt zeg maar. Maar je komt er vast uit hier ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
MrX_Cuci schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:36:
Ja klopt wanneer ik doe gaat de dune bij mij ook wel in de standby stand dus rood lamje en de klok in het display. echter na een bepaalde tijd (dit is random) gaat het display uit en blijft het rode lampje wel aan.

echter kan ik dan de dune vanaf het netwerk niet meer benaderen en moet ik hem eerst weer aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Xander schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:56:
In SMB ziet hij mijn NAS niet en NFS is bij mij geen optie? Of mis ik dan een instelling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Dan moet je in het hoofdscherm even op MENU drukken en in het menu kiezen voor 'Add Network Folder'. Dan kun je zowel SMB als NFS shares opgeven.

Waarschijnlijk moet je op je NAS ook e.e.a. instellen om NFS te kunnen gebruiken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Dank, ik ga er mee aan de gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:51:
Bewaart jouw TV aparte beeldinstellingen per ingang? Dan zou je ze eens onderling kunnen vergelijken (ingang van de DVD-speler / ingang van de Dune).

De instellingen op de Dune zelf blijven natuurlijk ook verdacht. ;)
Heb omtrend de kleine haperingetjes de instellingen van de Dune gecontroleerd:
- staat en stond al op 1080i 60HZ.
- heb nu de framerate op auto 50hz/60hz gezet
Helpt geen zier...

Heb ook de instellingen in mijn tv bekeken:
- Kon niets vinden wat ook maar enigszins leek op smooth weergave.

Heb ook een dvd film via mijn externe harde schijf afgespeeld:
- Geen kwaliteitsverschil met wanneer ik het op de internet HD afspeel.

Mijn tv kan alle instellingen van de Dune aan, behalve de in pixels weergegeven resoluties, en de 1080p resolutie. Misschien zijn het wel kleine haperingetjes die jullie niet zien ofzo, maar ik merk gewoon een verschil als ik een dvd bekijk op mijn dvdspeler en daarna gelijk op de Dune. Misschien ben ik wel een muggenzifter, maar mochten die dvd's het bij mijn zwager wel doen zonder haperingetjes dan baal ik toch van de dure aanschaf. Echter, dit is moeilijk te vergelijken daar hij nog een oude beeldbuis heeft en zijn mediaspeler niet eens op die beeldbuis heeft (kunnen) aansluiten. Hij bekijkt de films door zijn mediaspeler op zijn computerbeeldscherm aan te sluiten.
Dan heb je er niet zoveel aan denk ik, maar dat terzijde.

Verder zijn er nog instellingen op de Dune, maar als ik die wil gebruiken waarschuwt ie dat ik wel moet weten wat ik doe. Aangezien ik geen idee heb wat die instellingen doen, laat ik die maar zitten. Het kan nauwelijks de oplossing tot het probleem zijn.

Wel jammer, maar helaas...misschein maar tevreden zijn met hoe het nu gaat en ophouden met zeuren :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:27:
[...]

Heb omtrend de kleine haperingetjes de instellingen van de Dune gecontroleerd:
- staat en stond al op 1080i 60HZ.
- heb nu de framerate op auto 50hz/60hz gezet
Helpt geen zier...

Heb ook de instellingen in mijn tv bekeken:
- Kon niets vinden wat ook maar enigszins leek op smooth weergave.

Heb ook een dvd film via mijn externe harde schijf afgespeeld:
- Geen kwaliteitsverschil met wanneer ik het op de internet HD afspeel.

Mijn tv kan alle instellingen van de Dune aan, behalve de in pixels weergegeven resoluties, en de 1080p resolutie. Misschien zijn het wel kleine haperingetjes die jullie niet zien ofzo, maar ik merk gewoon een verschil als ik een dvd bekijk op mijn dvdspeler en daarna gelijk op de Dune. Misschien ben ik wel een muggenzifter, maar mochten die dvd's het bij mijn zwager wel doen zonder haperingetjes dan baal ik toch van de dure aanschaf. Echter, dit is moeilijk te vergelijken daar hij nog een oude beeldbuis heeft en zijn mediaspeler niet eens op die beeldbuis heeft (kunnen) aansluiten. Hij bekijkt de films door zijn mediaspeler op zijn computerbeeldscherm aan te sluiten.
Dan heb je er niet zoveel aan denk ik, maar dat terzijde.

Verder zijn er nog instellingen op de Dune, maar als ik die wil gebruiken waarschuwt ie dat ik wel moet weten wat ik doe. Aangezien ik geen idee heb wat die instellingen doen, laat ik die maar zitten. Het kan nauwelijks de oplossing tot het probleem zijn.

Wel jammer, maar helaas...misschein maar tevreden zijn met hoe het nu gaat en ophouden met zeuren :X .
Hoi waar maak jij de dvd iso's mee?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:15:
[...]

Hoi waar maak jij de dvd iso's mee?
Zelf nog geen ISO's gemaakt. Wat ik zelf heb gedaan is gewoon een recht-toe-recht-aan kopie maken van de VIDEO_TS en AUDIO_TS mappen maken naar de harde schijf. En dat afspelen. De DVD ISO die ik afspeelde was niet van mij, maar speelde wel vlekkenloos af op mijn DVD speler toen ik daar een DVD van brandde (jaartje geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:17:
[...]

Zelf nog geen ISO's gemaakt. Wat ik zelf heb gedaan is gewoon een recht-toe-recht-aan kopie maken van de VIDEO_TS en AUDIO_TS mappen maken naar de harde schijf. En dat afspelen. De DVD ISO die ik afspeelde was niet van mij, maar speelde wel vlekkenloos af op mijn DVD speler toen ik daar een DVD van brandde (jaartje geleden).
Ok, als ik het goed begrijp heb je ook problemen met "stotterende" mkv bestanden?
Wat je in ieder geval moet doen is checken of de stotterende mkv bestanden pal of ntsc zijn.
(tijdens afspelen film, dus even op de info knop drukken).
Misschien gaat jouw tv niet goed om met de omschakelen en moet je miscchien in de setup van de Dune dit dus gaan "afdwingen".

Daarnaast is het raadzamer om van elke geripte dvd een iso te maken.
kan snel met imgburn (zoeken via google en is gratis te downloaden)

Imgburn opstarten - kies create image file from files /folders.
Browse naar de video_ts map - select folder
vervolgens in het labels tabblad zowel bij volumelabel ISO9660 als UDF iets invullen.
vervolgens linsonder op build drukken en kies de map/schijf waar de iso moet komen, daarna nogmaals drukken ter bevestiging.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 17:13
Tegels schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:10:
upnp ondersteunt geen iso of dvd-folderstructuren. Je moet dus inderdaad je NAS schijf delen via smb of nfs (zoals hierboven beschreen).

Ik begrijp niet goed waarom nfs geen optie voor je is.... Het is de snelste manier van sharen, met de minste overhead (want: je syno is een linux machine en je dune ook) en het eenvoudigst in te stellen.
Ik zie ook echt verschil in performance tussen smb (max 5-6 MB/s) en nfs (max 11-12 MB/s), dus.....
ik zou je adviseren het nog eens te overwegen..... :+
Pagina: 1 ... 16 ... 72 Laatste