Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zhadum:
Maak je toevallig gebruik van Jumbo Frames?
Jumbo Frames en een film streamen willen elkaar nog wel eens in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:00

ChUcKiE

Dus........

Ik heb mezelf via tweakers ook maar een Dune Base 3.0 aangeschaft. Er zit nu de nieuwste (not stable) firmware in en ik vroeg me af of met die laatste firmware alle genoemde aanbevolen instellingen nog steeds van kracht zijn. kan iemand dat bevestigen?

ik vind namelijk de netwerk doorvoer een beetje tegenvallen. Op mijn laptopje met Windows 7 en een gigabit kaartje op een gigabit switch kom ik niet boven de 8,9MB/seconde uit.

Ondertussen lees ik dat dit een gangbare snelheid is...hmmm valt me wel tegen eigenlijk maarja.

[ Voor 36% gewijzigd door ChUcKiE op 05-01-2011 23:39 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

bvdw1 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:32:
[...]

Het gaat om de volgende instellingen uit de startpost:
De laatste stabiele firmware is 100413_1555. Meer informatie kan in de Meuktracker worden gevonden. Gebruik deze in combinatie met de volgende instellingen voor optimaal kijk plezier:

Setup > Audio:
HDMI Audio - Enabled
Setup > Miscellaneous > System:
Fast SMB access - Disabled
Fast disk access - Enabled
Blu-ray playback improvents - Disabled
Blu-ray bitstream improvents - Disabled
Experimental Gigabit support - Disabled
Setup > Video > Advanced settings:
HDMI CEC - Disabled
HDMI color depth - 8 bit

Nu moet ik daar aan toevoegen dat ik de originele firmware (034) gebruik.
@ Iedereen: Het is gelukt. Ik heb de instelling van TS overgenomen en toen deed het meteen goed (Dune Smart D1).
@ bvdw1: Helaas werken jou instelling niet voor mij.

Nu maar achter komen waarom Dune zegt dat geen systeem opslag aanwezig is, terwijl ik een interne HD erin heb gezet, die geformatteerd is door Dune zelf en via ook films kan bekijken.

Als iemand het weet, Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 13:08
De Dune heeft system storage nodig. Dat kan als aparte (niet zichtbare) partitie op de harde schijf, of op een usb stick. Mijn prime heeft geen harde schijf, maar heeft (als ik het goed begrepen heb) een usb stick op het moederbord die als system storage geformatteerd is.
MrBarBarian schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:50:
Welke firmware draai jij? De laatste beta of die test-firmware die enkele dagen geleden langskwam?
Ik draai nu de test firmware, maar ik heb dit een hele tijd geleden gedaan toen ik nog een beta of zelfs de stabiele van daarvoor draaide. Ik weet het niet meer zeker. Misschien is het noodzakelijk dat je system storage hebt. Kun je via de setup zien of je dat hebt?

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 09:58

SteveV

Schtiefv Meister

De interne opslag is niet de HDD
Ik heb als interne opslag een usb stick van 2GB achter in mijn max geprikt en ingesteld als interne opslag en deze word puur gebruikt voor eventuele live opties van blu ray.

Zie ook http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

SteveV schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:43:
De interne opslag is niet de HDD
Ik heb als interne opslag een usb stick van 2GB achter in mijn max geprikt en ingesteld als interne opslag en deze word puur gebruikt voor eventuele live opties van blu ray.

Zie ook http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/
Hey Thanks. Vreemd dat Smart versie helemaal niet bijstaat maar als ik het zo lees, kan ik een interne opslag maken op mijn HD (d.m.v. creëren van een nieuwe partitie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChUcKiE schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:32:
ik vind namelijk de netwerk doorvoer een beetje tegenvallen. Op mijn laptopje met Windows 7 en een gigabit kaartje op een gigabit switch kom ik niet boven de 8,9MB/seconde uit.

Ondertussen lees ik dat dit een gangbare snelheid is...hmmm valt me wel tegen eigenlijk maarja.
Dit geldt voor alle spelers en is al heel lang bekend. Het apparaat gebruikt ook amper stroom (15-20 tijdens afspelen). Als er geen stroom wordt opgenomen kan er ook geen kracht in het apparaat zitten.

De Yuixx (komt ie nog???) zou wel data met snelheden boven de 20 MB/s kunnen verwerken over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340833

Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een Smart B1 en ben zeer tevreden van deze mediaspeler!
Echter, ik heb 2 problemen:

1) Sommige retail DVDs willen niet afspelen, ze starten niet of ze doen de speler helemaal crashen. (Ik moet hem dan uitschakelen via de aan/knop achteraan het toestel)

2) Hij is aangesloten op een Yamaha RX-V667 receiver en ik moet steeds de lipsync aanpassen van auto (0) naar 250ms omdat hij anders niet synced loopt... Als ik dan terug switch naat mijn settop box moet ik die steeds weer op auto (0) zetten.

De standaard firmware zit op het toestel.

Nog iemand met deze problemen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:45
Beste Heren en Dames,

Ik heb me zelf net een Samsung UE40C6900 gekocht en wil mij een mediaspeler er bij gaan
halen en een surround sound set ala Z5500.

Nou heb ik eigenlijk heel lang in me hoofd gehad dat ik voor de TVIX 6600N wil gaan, maar
in de tussen tijd is er natuurlijk heel veel uitgekomen en veranderd in de wereld van de media
spelers. Na wat research gedaan te hebben over alle mediaplayers en chipsets en alles
wat er bij hoort ben ik toch een beetje afgestapt van de TVIX en gaat mijn aandacht eigenlijk
naar een aantal andere mediaplayers uit zoals bvb de eminent 7080 maar steeds sterker naar
de Dune HD Smart D1

Ik heb eigenlijk een aantal simpele eisen die ik heb voor een mediaplayer.
1. Alle movies (vooral MKV's) moeten zonder problemen afgespeeld worden.
2. Het apparaat moet stil zijn, het liefst GEEN Fan.
3. Het apparaat moet practisch zijn, dus een goede menu layout hebben.
4. Er moet een Interne HDD in kunnen zodat ik niks hoef te streamen.
5. Er moet een schermpje op zitten waarop je kan aflezen wat er op dat moment afspeelt
en misschien ook een playlist is af te lezen.

Van wat ik kan zien bij deze Dune mediaplayer zijn bijna alle punten aanwezig hoewel ik nog wel
onduidelijkheid heb over een aantal punten.

2. Het apparaat moet stil zijn, het liefst GEEN Fan: Ik kan er niet achterkomen of dit apparaat nou
actief (met een fan) gekoelt word, of dat dit niet zo is en dat hij gewoon lekker stil is.
5. Er moet een schermpje op zitten.... : Ik kan nergens vinden wat het schermpje op de Dune HD Smart D1 kan weergeven, dus daar zou ik graag wat meer info over willen hebben.

Nou ik hoop dat iemand mij hierover meer informatie kan verschaffen.

Grt DrDeathhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215017

goedendag

heb sinds vandaag een dune max, en was bezig met yaDIS en heb series op mijn hdd staan in dvd forrmaat. maar als ik nu op de banners klik zie ik wel mooi de info maar hij schakelt niet door naar de dvd's. hetzelfde is ook met Zappiti is hier een workaround voor of werkt het gewoon niet met dvd's of iso.

ook heb ik een blu ray op mijn hdd staan en daar geeft ie dat de blu ray speler ge update moet worden en dan loopt ie vast. wat zou dat kunnen zijn

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1) Sommige retail DVDs willen niet afspelen, ze starten niet of ze doen de speler helemaal crashen. (Ik moet hem dan uitschakelen via de aan/knop achteraan het toestel)

2) Hij is aangesloten op een Yamaha RX-V667 receiver en ik moet steeds de lipsync aanpassen van auto (0) naar 250ms omdat hij anders niet synced loopt... Als ik dan terug switch naat mijn settop box moet ik die steeds weer op auto (0) zetten.
Ik kijk geen DVD op mijn Dune en weet dus ook niet of het kan maar als je op de rode knop van de afstandsbediening drukt kun je lipsync correctie instellen.

Wat betreft de retail DVD's kan ik je niet helpen.
2. Het apparaat moet stil zijn, het liefst GEEN Fan: Ik kan er niet achterkomen of dit apparaat nou
actief (met een fan) gekoelt word, of dat dit niet zo is en dat hij gewoon lekker stil is.
Ik heb zelf de Base met een HDD. Ik wist niet eens dat er een fan inzat totdat een foto van het binnenwerk zag. Toen bleek er ook optie voor de fan in de setup te zitten. Ik durf dus rustig te zeggen dan de fan stil genoeg is
5. Er moet een schermpje op zitten.... : Ik kan nergens vinden wat het schermpje op de Dune HD Smart D1 kan weergeven, dus daar zou ik graag wat meer info over willen hebben.
Vergelijk het met een gewone dvd/blu-ray speler. Weinig bijzonders dus. Je kunt het niet gebruiken om zonder TV (o.i.d.) door de HDD te navigeren.

Er is een nieuwe versie van MCIM uit.

MCIM is een nederlandstalige variant van Zapitti/Yadis. Het programma is nog erg jong en support op dit moment alleen nog films, nog geen series. Hier wordt wel aan gewerkt.
Het gebruikt Moviemeter als bron voor de filminfo.
Mensen die nu Tivxie gebruiken kunnen deze data importeren in MCIM.
Je kunt ook gebruik maken van meerdere bronnen
Er is een 32 en 64 bits versie beschikbaar.
Hier staan de bestanden.

[ Voor 14% gewijzigd door Athome op 07-01-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Anoniem: 215017 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:02:
heb sinds vandaag een dune max, en was bezig met yaDIS en heb series op mijn hdd staan in dvd forrmaat. maar als ik nu op de banners klik zie ik wel mooi de info maar hij schakelt niet door naar de dvd's. hetzelfde is ook met Zappiti is hier een workaround voor of werkt het gewoon niet met dvd's of iso.
http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=209990&postcount=489
Athome schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:42:
Er is een nieuwe versie van MCIM uit.
Gebruik je het? Maak een screenshot voor me en ik voeg het aan de startpost toe.

[ Voor 19% gewijzigd door Drobanir op 07-01-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Drobamir

bedankt dat bericht heb ik dus niet gezien of helemaal over heen gelezen nu maar hopen dan dat wordt gefixed in een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Drobanir schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:41:
De Dune heeft system storage nodig. Dat kan als aparte (niet zichtbare) partitie op de harde schijf, of op een usb stick. Mijn prime heeft geen harde schijf, maar heeft (als ik het goed begrepen heb) een usb stick op het moederbord die als system storage geformatteerd is.

[...]

Ik draai nu de test firmware, maar ik heb dit een hele tijd geleden gedaan toen ik nog een beta of zelfs de stabiele van daarvoor draaide. Ik weet het niet meer zeker. Misschien is het noodzakelijk dat je system storage hebt. Kun je via de setup zien of je dat hebt?
Ik heb idd geen system storage.. Hoe zeker weet jij dat je die usb-stick hebt? Is die zichtbaar op de Prime?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@zubenubie: volgens mij is het een technisch probleem. Het programma maakt van MediaInfo gebruik om specificaties van de film uit te lezen en deze is niet in staat iso's of dvd/br-folder structuren uit te lezen.

@MrBarBarian: ik heb op MPC club foto's van de binnenkant gezien en op het moederbord zat een usb-stick ingeprikt. Wanneer storage (usb, hd, intern/extern) als system storage ingedeeld is, is deze niet meer zichtbaar vanuit de GUI, maar wel toegankelijk voor de Dune. Alleen vanuit setup is te zien of en hoeveel system storage je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05-2020
@ Drobamir en Zubenubie,

Dit probleem kwam ik ook tegen, het vreemde is dat bij mij op 2 verschillende computers in mijn netwerk tv series staan, ik heb volgens opgave de structuur als volgt gemaakt: TV series/Star Trek Voyager/Voyager 1x01-04.iso de volgende dvd is dan Voyager 1x05-08.iso

Dit werkt perfect ik zie netjes op het grote scherm de seizoenen staan die je kunt selecteren, per seizoen kun je ook door de verschillende afleveringen scrollen die zie je dan netjes staan, met de bijbehorende plaatjes met aflevering info.

Dit heb ik voor 2 series gedaan te weten Star Trek Voyager op pc 1 en de serie Stargate Atlantis op pc 2. Nu het vreemde als ik dus Voyager wil starten krijg ik een foutmelding, en als ik Atlantis start dat wordt gewoon keurig het startmenu van de dvd opgestart.

Snappen jullie het nu nog ik namelijk niet meer.

Edit: Ben er gedeeltelijk uit, de pc die wel werkt is een pc met windows7 de andere die niet werkten waren een QNAP NAS met daarop een share en de andere is een pc met VISTA erop.
Heb nu in de setup van yaDIS het pad aangepast in: smb://user:password@IP/share/TV Series en daarna werkt het wel allemaal.
Waarom dit niet nodig is bij de pc met windows 7 erop dat is mij niet helemaal duidelijk maar voor nu werkt het voor al mijn tv series dus....

Groet, 3S.

[ Voor 22% gewijzigd door 3SDoc op 09-01-2011 11:58 . Reden: typo + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391065

Gisteren de HDI Dune HD Smart D1 met daarin 1TB Western Digital RE4 WD1003FBYX 24x7 binnen gekregen. Ik hem aansluit via een usb kabel op de pc, om het een en ander op de harde schijf te zetten. Aan gesloten volgens het boekje (wat overig zeer schmier is) usb achter in de D1 naar de pc. Niets dus de pc herkent heel het apparaat niet, doe ik iets fout? Zo niet dan heb ik dus niets aan dit apparaat, want ik wil honderden bewerkte foto's kunnen uploaden via mijn pc maar ook via de router. Heeft iemand nog meer last van dit fenomeen of hier een oplossing voor. Zoals het voor mijn er uit ziet kan het morgen allemaal weer retour richting Wifimedia. Klink ik teleur gesteld? Ja, dat ben ik ook!

Groet, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@3sdoc

ik heb het op de manier geprobeerd die jij beschrijft maar werkt bij niet met yaDIS jammer genoeg
ik doe het nu dan maar met Dune Explorer is wat meer werk maar geeft hetzelfde resultaat

groet Torsten

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 215017 op 09-01-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
  • Laatst online: 05-05-2020
@ zubenubie

Jammer dat het niet voor jou werkt, ik moet wel nog even opmerken dat het tot nog toe alleen werkt met series op dvd die in het ISO formaat op je media staan, en dus niet met gewone dvd folders waarin de vob bestanden staan. Maar in de meeste gevallen heb je het (tenminste ikzelf wel) als een ISO weggeschreven toen je een back up maakte van je dure dvd schijfjes :-)

Op mijn NAS en andere Stations staat de volgende map structuur: Multimedia met daarin de mappen TV Series en Films.

TV Series is opgebouwd als volgt:
Voorbeeld/Season 1/voorbeeld 1x01-04.iso (Dit is dus het 1e schijfje van het 1e seizoen met daarop 4 afleveringen) Dit kun je uiteraard aanpassen naargelang het aantal afleveringen wat op je dvd staat.

In je yaDIS setup kies ik als folder: \\NAS\Multimedia\TV Series

en de regel eronder in Dune pad: smb://gebruiker:wachtwoord@IP-ADRES/Multimedia/TV Series

Dit werkt voor mij en hopelijk ook voor ieder ander.

Groet,3S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:23
Even over hierboven. Zo heb ik het ook staan. Ik gebruik op dit moment een share genaamd "Dune" op mijn Windows Home Server. Mijn films en series staan ook zoals jij het hebt. Namelijk \\SERVER\Videos\Series (of Films).

Zodra ik op de Dune naar de share "Dune" ga, dan kan hij de bestanden niet vinden. Wellicht dat het met wachtwoord en accountnaam wel werkt zoals jij het doet. Maar bij mij heeft de Dune een eigen account.
Ohw, bedenk me net dat dat wel eens het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06 21:05
Anoniem: 391065 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:23:
Gisteren de HDI Dune HD Smart D1 met daarin 1TB Western Digital RE4 WD1003FBYX 24x7 binnen gekregen. Ik hem aansluit via een usb kabel op de pc, om het een en ander op de harde schijf te zetten. Aan gesloten volgens het boekje (wat overig zeer schmier is) usb achter in de D1 naar de pc. Niets dus de pc herkent heel het apparaat niet, doe ik iets fout? Zo niet dan heb ik dus niets aan dit apparaat, want ik wil honderden bewerkte foto's kunnen uploaden via mijn pc maar ook via de router. Heeft iemand nog meer last van dit fenomeen of hier een oplossing voor. Zoals het voor mijn er uit ziet kan het morgen allemaal weer retour richting Wifimedia. Klink ik teleur gesteld? Ja, dat ben ik ook!

Groet, Jan
Is de schijf in de Smart al gepartioneerd en geformatteerd? Zo ja, welk bestandsysteem? Bij NTFS geen probleem, bij Ext2/3 moet je voor windows extra drivers installeren.
Neem aan dat je wel de USB Slave uitgang op de dune hebt gebruikt om 'm aan te sluiten? ;)

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Laatst online: 18-06 09:49
Als ik het goed begrijp kan de Dune Smart HD1 precies hetzelfde als zijn broertjes de HD MAX en DUO ( alleen 128mb intern geheugen in plaats van 256mb ) alleen heeft deze een LCD scherm ingebouwd en kan je er geen HDD instoppen en zit er geen bluray speler in.
Echter, zijn de componenten in deze spelers nou precies dezelfde en zijn ze allemaal even krachtig of word er stiekem toch meer kwaliteit gestopt in de duurdere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

DrDeathhand schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:55:
Beste Heren en Dames,

Hij is erg stil. Ik hoor hem echt niet. Staat bij mij op de tv meubel op een afstand van 3 meter.
Scherm, geeft weinig aan. Hopelijk kan ie later meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Anoniem: 340833 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:47:
Hallo iedereen,

De standaard firmware zit op het toestel.

Thanks!
Ik heb Smart D1 maar heb nergens last van. Misschien moet je toch de laatste [non-stable] firmware gebruiken. doe ik ook.

@ TheBull: Ik herken het absoluut niet. Hier gaat alles vlekkeloos en wordt prima herkent.

[ Voor 5% gewijzigd door Zhadum op 10-01-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 08:51
Heb zelf de Smart D1 ook en ik herken dit lipsync probleem ook.
Nu kan ik dit makkelijk aanpassen in mijn Onkyo 1008 maar irritant is het wel.

Dit is per audio spoor anders want DTS HD Master doet er iets langer over om te decoden dan een Dolby Digital track.

Van wat ik heb gelezen is dit altijd het probleem als je je Receiver laat decoden.

Ik zal de rode knop van de Dune is proberen al heb ik even geen id welke dat is want die had ik nog niet gevonden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk zelf niet dat het verschil tussen de audiotracks bepaalt hoeveel lipsynccorrectie nodig is. De bitrate van de video in een MKV bepaalt veel meer.

De rode knop op de Dune afstandbediening is duidelijk genoeg aanwezig, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Graag wil ik advies vragen. Ik heb nu een Eminent 7080 staan waarvan ik dacht dat deze met blu-ray menu om kan gaan. helaas niet zoals ik dat wil. Ik maak zelf HD filmpjes met onze HD videocamera. Als ik deze zonder bewerken rechtstreeks afspeel op de Eminent kan ik doorskippen naar het volgende hoofdstuk. Geen menu maar wel skippen dus. Echter als ik een bewerking maak met bijvoorbeeld mulitiAVCHD, en dan een menu maak, speelt de Eminent deze niet af. Zou een Dune speler dit wel kunnen?

De Eminent is een stuk goedkoper dan de Dune spelers. Wat zou mij, naast bovenstaande, over de drempel moeten tillen om toch voor de Dune te gaan?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 20:45
De Eminent is een stuk goedkoper dan de Dune spelers. Wat zou mij, naast bovenstaande, over de drempel moeten tillen om toch voor de Dune te gaan?
- Bouwkwaliteit
- Mogelijkheid tot uitbreiding met meerdere modules (Blueray, Harde schijf Bay en mogelijke HD ontvanger)
- Uitstraling
- Sigma Chip ipv Realtek (ik hoor over realtek minder positieve verhalen)
- Torrent client
- Usb aansluitingen op de achterkant (en eentje op de voorkant)
- SD kaart aansluiting
- Mogelijkheid tot updaten van het moederbord bij het uitbrengen van een nieuwe sigma chip

Lijkt me genoeg toch redenen om een Dune te kopen toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 08:51
Ik merk zelf niet dat het verschil tussen de audiotracks bepaalt hoeveel lipsynccorrectie nodig is. De bitrate van de video in een MKV bepaalt veel meer.

De rode knop op de Dune afstandbediening is duidelijk genoeg aanwezig, lijkt me.

Volgens mij heb je die rode knop niet bij een Dune HD Smart D1.
Net even zitten proberen maar de rode knop die ik heb is voor in het Bluray Menu.

Heb jij niet toevallig aan staan dat ie de audio stream intern decodeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Ik heb sinds gisteren de Dune Smart B1. Bevalt tot nu toe uitstekend.

Ik gebruik NFS, was een makkie om dat op te zetten. Voor coverart gebruik ik Yadis. Ik heb mijn datafolder gemount op de Dune, en de interface folder voor Yadis ook ( die ik films heb genoemd ). Nu heb ik dus een folder Films op mijn home scherm, en daar staat alle coverart en koppeling naar de films in. Easy.

Wel een vraag, ik krijg alleen via Yadis Full Blue rays niet ingelezen...Iemand een idee?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
backupdevice schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:29:
Wel een vraag, ik krijg alleen via Yadis Full Blue rays niet ingelezen...Iemand een idee?
Is bekend dat Yadis dat (nog) niet kan, gegevens m.b.t. audio en subs dus handmatig invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Voor iedereen die en iPhone of iPad heeft, je kan een gratis Dune Remote applicatie downloaden: http://itunes.apple.com/us/app/dune-remote/id408868276?mt=8
en dan met de speciale dev firmware die je op je dune moet installeren:
http://dune-hd.com/firmware/ip_control/
(unzippen en op usb stick of sd card zetten, naartoe browsen op de player, geduld hebben, het kan namelijk ff duren voordat tie de stick/sd opent, en dan op de firmware klikken)

en dan kan je je Dune opereren met je iPhone of iPad, werkt uitstekend! Sneller dan met de standaard AB.

Daarbij heb je met een D1 met die dev firmware veel meer informatie op je display!

Nu maar hopen dat er met die IP Control ook snel een webinterface (vooral voor torrents) gemaakt wordt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Plexxodus schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:41:
[...]

Is bekend dat Yadis dat (nog) niet kan, gegevens m.b.t. audio en subs dus handmatig invullen.
Ik kan helemaal niks toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
backupdevice schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:16:
[...]

Ik kan helemaal niks toevoegen?
Leest Yadis wel de map in waar je de Blu ray bestanden in hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Dezorian schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:01:
Voor iedereen die en iPhone of iPad heeft, je kan een gratis Dune Remote applicatie downloaden
En hier een html based remote die je op je smartphone/net-, notebook/laptop/pc kan zetten

Here is a new and updated http remote control for the new firmware....

http://gratisupload.dk/vis/53713/

Just insert the IP-address in line 64.
The htm and the jpg must be in the same directory.

Please report if you find any erros

Br
DaneDK

bron: http://www.mpcclub.com/fo...hread.php?t=25133&page=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Plexxodus schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:00:
[...]

Leest Yadis wel de map in waar je de Blu ray bestanden in hebt staan?
Jep, echter wordt er aangegeven dat er geen filmbestanden gevonden zijn. Daarna kan ik niks handmatig invullen. Bij "Change" laat die wel de juiste foto zien, maar als ik hem opsla, niks. Bij twee van de full BR doet die dit.

Nog een vraagje.... Ik krijg dus wel op de dune de foto's te zien, maar zie voor de rest geen title eronder staan, Is dit niet mogelijk?

[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 12-01-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
En het zijn gewoon blu-ray iso's of is het een losse mappenstructuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Plexxodus schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:44:
En het zijn gewoon blu-ray iso's of is het een losse mappenstructuur?
mappenstructuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beetje off-topic, maar voor de dune zoek ik een stream van WildFM. Hoe vind ik die? Vond er twee, maar die werken niet (mms-protocol en http://www.wildfm.nl/hi.asx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toycor71
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Allereerst de Dune Smart D1 doet het perfect,
ik had hem eerst op een crt tv aangesloten, nu hangt hij aan een 46" led.

Factuur nummer:104717
Leverings datum: 04-01-2011

Ik heb de 2 tb schijf geformateerd met win7 pc, usb aangesloten:
- 1 partitie van 5 gig
- 1 partitie rest van de 2 tb
Is dit juist?

Zou graag radio zenders toevoegen.

Welk prog voor de filmkaart gebruiken?

Hoe maak je een txt bestand, zodat de filmkaarten zichtbaar zijn en de iso's ed verborgen zijn.

Worden alle dune prog op de 5 gig partitie gezet?

Is het mogelijk om de pc te delen met de Dune & zo via verkenner er films op bij te plaatsen?

Of via usb stick, en hiervan naar de hd te copieren?

Word nieuws groepen in de toekomst ook mogelijk?

Mvg,

stefan
(belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 19:43
toycor71 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 03:33:
Allereerst de Dune Smart D1 doet het perfect,
ik had hem eerst op een crt tv aangesloten, nu hangt hij aan een 46" led.

Ik heb de 2 tb schijf geformateerd met win7 pc, usb aangesloten:
- 1 partitie van 5 gig
- 1 partitie rest van de 2 tb
Is dit juist?

Zou graag radio zenders toevoegen.

Welk prog voor de filmkaart gebruiken?

Hoe maak je een txt bestand, zodat de filmkaarten zichtbaar zijn en de iso's ed verborgen zijn.

Worden alle dune prog op de 5 gig partitie gezet?

Is het mogelijk om de pc te delen met de Dune & zo via verkenner er films op bij te plaatsen?

Of via usb stick, en hiervan naar de hd te copieren?

Word nieuws groepen in de toekomst ook mogelijk?

Mvg,

stefan
(belgie)
Bijna alle antwoorden op je vragen staan in de topic start

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

toycor71 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 03:33:
...
...
Waarom post je dit in godsnaam? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Hmm, weird. Bij mij heb ik geen problemen met het inlezen van een mappenstructuur door Yadis.
Misschien even een post maken in het Yadis forum op mpcclub.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Iemand die mij een beetje op weg kan helpen?
Heb sinds gisteren de HDI Dune BD Prime 3.0 in mijn bezit.
Had graag een soort van bibliotheek aangemaakt zoals op de eerste pagina van dit topic.
Zappiti al gedownload en geinstalleerd maar helaas :| vind ik niet echt een handleiding om me op weg te helpen.
De films komen dus op een externe harde schijf die ik dan via usb op de mediaspeler aansluit.
Vraagje ivm zappiti waar moet ik dat dan installeren op mijn pc of op de externe harde schijf. Dacht op die harde schijf maar ben niet zeker, sorry voor de noobvraag :+
Iemand die me kan helpen of een ander proggie als dit kan aanbevelen met een handleiding erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Hoe kan ik mijn homescreen aanpassen? Dus de icons weghalen die ik niet nodig heb?

Gebruik daar /dune_folder.txt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Via setup - appearance toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
shevchenko schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:54:
Iemand die mij een beetje op weg kan helpen?
Heb sinds gisteren de HDI Dune BD Prime 3.0 in mijn bezit.
Had graag een soort van bibliotheek aangemaakt zoals op de eerste pagina van dit topic.
Zappiti al gedownload en geinstalleerd maar helaas :| vind ik niet echt een handleiding om me op weg te helpen.
De films komen dus op een externe harde schijf die ik dan via usb op de mediaspeler aansluit.
Vraagje ivm zappiti waar moet ik dat dan installeren op mijn pc of op de externe harde schijf. Dacht op die harde schijf maar ben niet zeker, sorry voor de noobvraag :+
Iemand die me kan helpen of een ander proggie als dit kan aanbevelen met een handleiding erbij.
Handleiding:
http://www.mediasmartserv...-up-zappiti-for-the-dune/

Heb je de Dune aan het netwerk hangen? Kun je de USB hardeschijf (DuneSchijf) die aan het netwerk hangt via je netwerk benaderen? Zo ja, dan onderstaande volgen. Zo nee, kan het ook, maar wordt het heen en weer slepen met je schijf.

0) Zorg voor een mapping van je dune naar een schijfletter, wordt het wat makkelijker van
1) Zappiti wordt op je eigen PC geinstalleerd;
2) Kies in Zappiti voor de optie "configuratie" (linksboven)
a) Configuratiefolder kun je zo laten
b) Share path: Hierin blader je naar de plek op je DuneSchijf waar je de catalogus van Zappiti wilt hebben
c) Kies Film folder en/of TV Serie folder om de locaties van je films en series op de Duneschijf aan te geven.
- Kies bij "Folder path" de locatie waar Zappiti de films kan vinden
- Kies bij "Absolute path..." voor de optie storage_uuid. De code vind je via de schijfproperties in Windows of de Dune zelf (voorbeeld: storage_uuid://ed28209a_5d81_4af9_b7e4_f479007cddb7/Movies)
d) Klik OK
3) Druk op Zoek, als het goed is moet Zappiti nu je catalogus op basis van de bron bestanden gaan opzoeken
4) Met "Exporteer naar Dune" wordt de catalogus naar de DuneSchijf gezet.

Succes O-)

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
@Joris S: alvast bedankt voor de moeite die je gedaan hebt.
Zal dit weekend eens kijken.

Momenteel wordt de externe schijf via usb met de speler verbonden.
Hoop om tegen de zomer de speler aan te sluiten op mijn netwerk. (aant bijbouwen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Dezorian schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:28:
[...]

- Bouwkwaliteit
- Mogelijkheid tot uitbreiding met meerdere modules (Blueray, Harde schijf Bay en mogelijke HD ontvanger)
- Uitstraling
- Sigma Chip ipv Realtek (ik hoor over realtek minder positieve verhalen)
- Torrent client
- Usb aansluitingen op de achterkant (en eentje op de voorkant)
- SD kaart aansluiting
- Mogelijkheid tot updaten van het moederbord bij het uitbrengen van een nieuwe sigma chip

Lijkt me genoeg toch redenen om een Dune te kopen toch? :D
Dit zijn goede redenen. kan je wellicht ook de andere vraag betreffende BLu-ray menu beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
shevchenko schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:40:
@Joris S: alvast bedankt voor de moeite die je gedaan hebt.
Zal dit weekend eens kijken.

Momenteel wordt de externe schijf via usb met de speler verbonden.
Hoop om tegen de zomer de speler aan te sluiten op mijn netwerk. (aant bijbouwen :P )
Principe is hetzelfde. Belangrijk is dat je bij SharePath en FolderPath uitgaat van de situatie dat je de schijf vanuit Windows benadert.
Bij AbsolutePath gaat het om de situatie dat de Dune de schijf benadert. Let ook op dat in het absolute path slash (/) wordt gebruikt in plaats van backslash (\)

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 20:35
Op dit moment ben ik mijn HDI Dune HD Max aan het verbinden met mijn Synology nas server.
Hij ziet de nas wel, maar ik kan geen map openen, heb een system shared default folder aangemaakt en NFS rechten gegeven..
Wat zie ik nog over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Hulp gevraagd. Ik heb de intentie om een Dune mediaplayer aan te schaffen. Ik zie 3 types die erg veel op elkaar lijken en ik kan de verschillen niet echt ontdekken. Het gaat om de B1, D1 & H1. Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:45
Lees de tweede alinea van de topicstart eens? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189408

Kunnen jullie me iets vertellen over de torrentfunctie van de Dunetoestellen? (ben nogal een leek op het vlak van nieuwe media *shame on me)

Start ik die dan op via mijn computer en worden die gedownd op de dune(dus kan ik mijn pc uitschakelen eens de torrents afgehaald worden).

Kan ik de Dune ook gebruiken als NAS in die zin dat ik er data op kan saven vanop mijn pc over het netwerk en zo dus een extra backupmogelijkheid heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Von Henkel schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:33:
Op dit moment ben ik mijn HDI Dune HD Max aan het verbinden met mijn Synology nas server.
Hij ziet de nas wel, maar ik kan geen map openen, heb een system shared default folder aangemaakt en NFS rechten gegeven..
Wat zie ik nog over het hoofd?
Waarschijnlijk toch een rechtenkwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb een Dune HD Max met firmware 100916_2027_beta erop geinstalleerd. Ik ben erg blij met het apparaat en heb voor 70 gig aan torrents gedownload en dit ging altijd perfect. Echter wilde ik net een nieuwe serie torrents aanzetten en nu gaan ze continu na een tijdje op de error status en ze hebben allemaal nog niets gedownload. Heb het inmiddels met een stuk of 10 verschillende torrents geprobeerd en bij allemaal komt het probleem voor. Er is in de tussentijd niets veranderd dus ik begrijp er niets van waarom het eerst wel werkte en nu niet meer.. Heeft iemand dit ook al is gehad of weet iemand waar ik op moet letten?

En als toevoeging, ik heb net even gecontroleerd of het internet wel beschikbaar is op het apparaat maar dat is wel het geval. Met de browser kan ik gewoon naar allerlei sites. Ik heb een port forwarding gemaakt voor 6881 en die doorgezet naar mijn Dune.

[ Voor 16% gewijzigd door Teknix1982 op 16-01-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
dubbel.

[ Voor 96% gewijzigd door Teknix1982 op 16-01-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
Teknix1982 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:22:
Beste mensen,

Ik heb een Dune HD Max met firmware 100916_2027_beta erop geinstalleerd. Ik ben erg blij met het apparaat en heb voor 70 gig aan torrents gedownload en dit ging altijd perfect. Echter wilde ik net een nieuwe serie torrents aanzetten en nu gaan ze continu na een tijdje op de error status en ze hebben allemaal nog niets gedownload. Heb het inmiddels met een stuk of 10 verschillende torrents geprobeerd en bij allemaal komt het probleem voor. Er is in de tussentijd niets veranderd dus ik begrijp er niets van waarom het eerst wel werkte en nu niet meer.. Heeft iemand dit ook al is gehad of weet iemand waar ik op moet letten?

En als toevoeging, ik heb net even gecontroleerd of het internet wel beschikbaar is op het apparaat maar dat is wel het geval. Met de browser kan ik gewoon naar allerlei sites. Ik heb een port forwarding gemaakt voor 6881 en die doorgezet naar mijn Dune.
Probeer het volgende eens:
1 - Torrent Client stoppen
2 - Op de harde schijf de map .btpd te renamen.
3 - Torrent client weer starten

Ik heb het ook gehad. Na contact met HDI was dat de oplossing.

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_J
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 09:22

A_J

Ik zit met een probleem.
Ik heb de Dune RC app geinstalleerd maar als ik deze opstart krijg ik een zwart scherm iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
JorisS schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:06:
[...]

Dit werkte inderdaad! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 20:35
Athome schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:27:
[...]

Waarschijnlijk toch een rechtenkwestie
Guest account moeten activeren en alles was zichtbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@mensen met een D1
Misschien een domme vraag, maar heeft de D1 dezelfde userinterface als de Prime3.0/Base3.0 ?
Voor de slaapkamer wilde ik een 'eenvoudige' mediaspeler halen, ben intussen erg gehecht aan de huidige interface van mijn 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Kleineheino schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:52:
[...]
Dit zijn goede redenen. kan je wellicht ook de andere vraag betreffende BLu-ray menu beantwoorden?
Graag de topic start lezen! Zie ook de Dune HDI specificaties van de D1:
Blu-ray playback: Blu-ray menu, BD-J, BonusView, BD-Live – for both Blu-ray discs (retail and user-authored) (*) and full Blu-ray structures (Blu-ray-ISO, BDMV) played from HDD and network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Madshark schreef op maandag 17 januari 2011 @ 03:27:
@mensen met een D1
Misschien een domme vraag, maar heeft de D1 dezelfde userinterface als de Prime3.0/Base3.0 ?
Voor de slaapkamer wilde ik een 'eenvoudige' mediaspeler halen, ben intussen erg gehecht aan de huidige interface van mijn 3.0.
Ja dat heeft tie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Anoniem: 189408 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:28:
Kunnen jullie me iets vertellen over de torrentfunctie van de Dunetoestellen? (ben nogal een leek op het vlak van nieuwe media *shame on me)

Start ik die dan op via mijn computer en worden die gedownd op de dune(dus kan ik mijn pc uitschakelen eens de torrents afgehaald worden).

Kan ik de Dune ook gebruiken als NAS in die zin dat ik er data op kan saven vanop mijn pc over het netwerk en zo dus een extra backupmogelijkheid heb?
Ja download de .torrent file op je pc, die zet je dan op de Dune via zijn NAS functionaliteit (dat heeft tie dus). Dan kan je vanuit je Dune interface op je tv, het .torrent bestandje openen, dan start hij vanzelf de interne torrent client. Daarna kan je dus je pc gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Maar even wat aan het customizen met Yadis 2.0.4.
Mijn vrouw maakte de opmerking dat de grootte van de iconen van de filmview erg klein was.
Stonden er teveel. Dus die (hopelijk weer terug gezet naar de oude staat. Alhoewel me opviel dat in het xml bestand de maat van de icoontjes hetzelfde is gebleven. (Zou ook wel kunnen kloppen met de vergelijking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Weet iemand hoe de torrent client gereset kan worden.
Er is ergens iets foutgegaan, zodra ik de client opstart loopt de dune vast.
ik denk dat iets te maken heeft met een bepaalde titel (iets met punten of spaties, vermoedelijk 22.bullets
maar kan ook een andere oorzaak hebben. :?
Ik heb de ' Torrents' download directory hernoemd. Er is een nieuwe gecreerd, maar dit gaf geen oplossing.
Dezorian schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:41:
[...]

Ja download de .torrent file op je pc, die zet je dan op de Dune via zijn NAS functionaliteit (dat heeft tie dus). Dan kan je vanuit je Dune interface op je tv, het .torrent bestandje openen, dan start hij vanzelf de interne torrent client. Daarna kan je dus je pc gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Kijk eens zeven posts hoger:
JorisS schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:06:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Dezorian schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:56:
Kijk eens zeven posts hoger:

[...]
danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Mai Pensato schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:26:
Ik heb sinds gisteren een HD Dune Max. Installeren stelde niets voor. Afspelen van foto's, muziek en films via network (ReadyNAS) ging in het begin ook zeer goed.
Echter nu heb ik het probleem dat afspelen van mp3's een zeer onzuiver geluid geeft, het is echt NIET om aan te horen.. Een zelfde probleem meldde sldd ook al op 8 november. Ik kan echter alleen niet zeggen of dit met afspelen van een VBR te maken heeft bij mij. Opnieuw opstarten helpt bij mij niet helaas. Ook heb ik al diverse firmware's geinstalleerd en helpt ook niet. Tevens diverse instellingen gecheckt.

Verdere info:
Afspelen van HD films met zowelAC3 geluid als DTS geluid gaat prima
Dune is middels de bijgeleverde HDMI kabel aangesloten op mijn DENON AVR-3310 Receiver.
Afspelen van mp3's via andere bronnen via de DENON gaat ook prima.

WIE KAN MIJ HELPEN / ADVIES GEVEN ?

Aanvulling: zojuist even op de site van mpc-club gekeken naar reeds gerapporteerde problemen. Daar heb ik de oplossing gevonden: ik had het volume op de DUNE te hoog staan. Dit heb ik terug gezet op 0 DB en nu spelen ook de mp3-files weer helemaal goed.
Ter info dus voor tweakers die tegen hetzelfde probleem aan lopen.
Net de DUNE D1 aangeschaft maar het geluid van MP3 krijg ik echt niet goed. Ook het volume op 0DB gezet, geluid iets beter maar niet wat je er van verwachten mag. Ook een avi bestand wat ik opgenomen heb klinkt erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb het probleem dat mijn WD MyBook via USB (en dan via netwerk aanspreken) dat ik vaak niet alle bestanden te zien krijg en als iets iets verwijder van die schijf dat sommige bestanden (mappen) gewoon er op blijven staan.... als ik ze opnieuw delete gebeurd er niets.....

hang ik mijn laptop er aan ziet hij wel alle bestanden ?! en zijn de mappen die ik heb weggegooid deels nog aanwezig?!

heeft iemand dit wel eens eerder gezien of zijn er gewoon slechte ervaringen van MyBooks icm de Dune?

Ik heb nog een andere externe schijf die ook S-ATA en USB aansluitingen heeft.... maar die heb ik nog niet getest...

Als het bekend is dat mybooks vaker problemen geven dan ga ik de andere schijf proberen (ik hoop dan dat S-ATA dan WEL werkt....

Hoe hebben jullie over het algemeen jullie externe HD aangesloten? via USB of S-ATA?

en is daar nog verschil in qua snelheid (merkbaar ipv te zeggen 480mbit vs 3gbit)

[ Voor 39% gewijzigd door spanx op 20-01-2011 08:44 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-06 14:56
Hoe is iedereen hier tevreden over de Bluray disc speler in bijvoorbeeld de 3.0 prime of de max? In andere reviews lees ik dat de tray van de Prime goedkoop aanvoelt en dat dit wel verbeterd is in de max. Ik zit erg te twijfelen tussen een Prime of Max of een D1 met losse Bluray speler... :|

Voornamelijk op het gebied van:
- Geluid (stil of vrij luidruchtig)
- Beeldkwaliteit
- Audio output
- Warmte output

[ Voor 17% gewijzigd door virtualJac op 20-01-2011 09:25 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-06 14:56
Kleineheino schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:21:
[...]

Net de DUNE D1 aangeschaft maar het geluid van MP3 krijg ik echt niet goed. Ook het volume op 0DB gezet, geluid iets beter maar niet wat je er van verwachten mag. Ook een avi bestand wat ik opgenomen heb klinkt erg slecht.
Weet dat de HDMI kabel hier een grote rol in kan spelen. Heb je een optische kabel liggen? Anders moet je dit eens proberen om te kijken of het aan de HDMI ligt. Dit scheelde heel veel bij sommige mensen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

Prime 3.0 = prima hoor... die extra 70 euro voor de andere versie is overkill...

BD-Drive is redelijk stil en werkt goed...

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_J

A_J

spanx schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:23:
Prime 3.0 = prima hoor... die extra 70 euro voor de andere versie is overkill...

BD-Drive is redelijk stil en werkt goed...
idd ik heb hem ook en moet eerlijk zeggen dat te tray van de speler best wel cheap aanvoelt maarja hij was daar in tegen wel heel stil(al gebruik ik heb bijna nooit)
dan heb ik het over de b1 niet de d1 want die is met display ;)

maakt iemand hier ook gebruik van zappiti op de b1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_J

A_J

virtualJac schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:23:
[...]

Weet dat de HDMI kabel hier een grote rol in kan spelen. Heb je een optische kabel liggen? Anders moet je dit eens proberen om te kijken of het aan de HDMI ligt. Dit scheelde heel veel bij sommige mensen.
Heb ook last van slecht geluid als ik de hdmi gebruik daarom heb ik nu optisch en werkt stukken beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Vreemd... het lijkt me dat het soort kabel niet van invloed zou mogen zijn op de geluidskwaliteit.

Is dat dan alleen bij muziek het geval? Of ook bij films met Dolby Digital / DTS streams enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_J

A_J

Ja ik heb het met het kijken van films

btw als ik srt files in de folder heb staan waarin de film ook staat vind hij 9/10 keer die srt niet.
Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Xander schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:29:
Vreemd... het lijkt me dat het soort kabel niet van invloed zou mogen zijn op de geluidskwaliteit.

Is dat dan alleen bij muziek het geval? Of ook bij films met Dolby Digital / DTS streams enzo?
Het gekke is dat het alleen met MP3 en avi bestanden is. Het is al beter nu het volume op 0 staat maar nog heb ik met de Eminent 7080 beter geluid.

Ik heb (als leek) ook nog wat andere zaken waar ik tegen aan loop:
  • Knop “clear” op de afstandbediening verwijderd een hele directory als je niet oppast. Dat is niet zo handig met kinderen. Kan je dat veranderen?
  • Als je op stop drukt krijg ik eerst een aantal seconden zwart beeld. Net of dat hij eerst even om moet schakelen naar 1080p. dat zie ik ook op mijn tv terug. Is dat normaal?
  • Snel doorspoelen met mp3 gaat niet. Hoort dat?
  • Bovenin blijf je directory-structuur zien. Kan dat anders?
  • Hoe werkt NFS? Ik kom dat niet tegen in Dune.
  • In de winkel lieten ze mij shortcuts zien. Waar kan ik dat instellen?
Ik hoop dat ik geholpen kan worden.

BVD

[ Voor 43% gewijzigd door Kleineheino op 20-01-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
A_J schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:40:
Ja ik heb het met het kijken van films
En laat je die audiostream dan bitstreamen naar een A/V receiver? Ik zou toch echt denken dat de gebruikte kabel dan niet uit mag maken, vreemd. :P
Kleineheino schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:25:
[...]

Het gekke is dat het alleen met MP3 en avi bestanden is. Het is al beter nu het volume op 0 staat maar nog heb ik met de Eminent 7080 beter geluid.
Ik snap sowieso niet wat een apparaat als de Dune met volumeregeling moet, dat regel je op je versterker (of desnoods op je TV als je die speakers gebruikt) toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:56
Ik overweeg een Dune D1 aan te schaffen. De voornaamste reden hiervoor is dat het apparaat erg handig in gebruik is, en dat is precies wat ik bij een mediaplayer wil. Nou begrijp ik echter dat de Dune ook met de laatste beta firmware geen MKV's kan afspelen waarbij de ondertitels het vobsub format hebben, met een resolutie van 1080p. Nou heb ik inmiddels een aardige collectie rips in precies dit format op mijn harde schijf staan... In Media Player Classic werkt alles vlekkeloos.

Als ik de sub uit de MKV haal, en omzet naar sup (met BDSup2sub), en vervolgens terugmux met de MKV (met MKVmerge), krijg ik in Media Player Classic helemaal geen ondertitels meer op het scherm getoverd, ondanks dat ik ze wel kan selecteren. Ik heb nog geen Dune om deze MKV mee te testen, maar hoopgevend is het natuurlijk niet...

Weet iemand een oplossing? Het mooiste zou natuurlijk zijn als de Dune 'mijn' format gewoon zou afspelen...

Edit: een update van MPC deed wonderen, PGS subtitles zijn zichtbaar :) . Nou ja, eerst maar eens een Dune kopen, dan zie ik wel verder...

[ Voor 7% gewijzigd door MRammeloo op 20-01-2011 23:45 . Reden: Update MPC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96867

Aan Kleineheino:

op “clear” op de afstandbediening verwijderd een hele directory als je niet oppast. Dat is niet zo handig met kinderen. Kan je dat veranderen?
Leuke feature, die ken ik nog niet...eens uitproberen.

Als je op stop drukt krijg ik eerst een aantal seconden zwart beeld. Net of dat hij eerst even om moet schakelen naar 1080p. dat zie ik ook op mijn tv terug. Is dat normaal?
Waarschijnlijk komt de resolutie van de film die je afspeelt niet overeen met de resolutie van de GUI van de Dune. Je TV moet dan even omschakelen. Als je de instellingen van de GUI in overeenstemming brengt met die van de meeste films, hoeft je TV minder om te schakelen: Setup / Video -> Video mode: 1080p 23.976Hz; Aspect Ratio: Automatisch; Auto framerate: 24/50/60

Snel doorspoelen met mp3 gaat niet. Hoort dat?
Kan ik inderdaad ook niet. Nooit opgevallen. Blijkbaar heb ik nooit de noodzaak gevoeld om MP3's door te spoelen.

Bovenin blijf je directory-structuur zien. Kan dat anders?
Waar bovenin?

In de winkel lieten ze mij shortcuts zien. Waar kan ik dat instellen?
Zorg dat je in het hoofdmenu staat ('Thuis'). Kies op de AB voor 'Pop Up Menu', selecteer daarna 'Nieuwe Netwerk Directory'. Hier selecteer je of je een verbinding wilt leggen naar een Samba- of een NFS-server

Hoe werkt NFS? Ik kom dat niet tegen in Dune.
Zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb sinds maandag ook een Dune trouwens, de Dune Smart H1. Ik heb (nog) geen zin om te investeren in een NAS, vandaar dat ik bewust voor de versie met harddiskdock heb gekozen. Ik heb al vaker naar een Dune zitten kijken, maar voor €229 kon ik het toch echt niet meer laten. ;)
Kleineheino schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:25:
[...]

Ik heb eens wat zitten proberen, maar de volumeregeling doet hier tijdens het afspelen van een Blu-Ray (BDMV / ISO) of DVD (VIDEO_TS / ISO) helemaal niets, ik hoor geen enkel (volume)verschil. Dat had ik ook niet verwacht eigenlijk, met bitstreaming ingeschakeld.
• Knop “clear” op de afstandbediening verwijderd een hele directory als je niet oppast. Dat is niet zo handig met kinderen. Kan je dat veranderen?
Oeh, da's wel lomp idd, in de bevestigingsprompt staat de Yes-knop ook al standaard geselecteerd. :o

Ik zou eigenlijk nog wel een stapje verder willen gaan: Van mij mag de hele harddisk read-only worden voor de Dune. Maar dat kan ik denk ik nergens realiseren?
• Bovenin blijf je directory-structuur zien. Kan dat anders?
Maak een dune_folder.txt bestand met daarin "paint_path_box = no". Als je het voor alle folders wilt uitschakelen moet je dat bestand in de root zetten en er "all_children.paint_path_box = no" van maken.
• In de winkel lieten ze mij shortcuts zien. Waar kan ik dat instellen?
Megalon beschrijft de methode voor netwerklocaties, voor lokale bronnen (harddisks / USB-apparatuur) kun je gewoon de map selecteren in de filebrowser, het "Pop Up Menu" openen en ""Add to Main Screen" kiezen.

* Xander gaat nog eens verder spelen met YaDIS 2. Leuk stukje software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net even met Yadis bezig geweest. Als alles goed is, staan nu de waarden van de filmcovers en serie banners beter. Maar goed, moet nu weer helemaal naar de Dune om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Die moet ik ook nog eens wat groter maken ja, maar ik denk dat ik het dan meteen goed aanpak en de hele skin aanpas aan mijn wensen. ;)

Ben nu vooral bezig om te zorgen dat YaDIS al mijn media goed herkent. Ik heb redelijk wat TV-series op DVD (iso's met 3 of 4 afleveringen dus) en die moet ik allemaal hernoemen als ik ze goed in de index wil hebben. Logisch ook, YaDIS kan natuurlijk niet ruiken welke afleveringen op welke DVD staan...

Heeft iemand trouwens enig idee of Zappiti dat soort DVD's ook ondersteunt? Misschien dat ik die ook nog eens uitprobeer. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 21-01-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@MRammeloo: ik heb juist erg goede ervaringen met mkv's en meerdere audio en text sporen. Ik weet niet precies wat je met "vobsub format" bedoeld (losse/externe ondertiteling?) maar wat je kunt doen is mkvmerge gebruiken.

@Kleineheino: kijk ook eens naar de startpost en de faq, die helpt je een heel eind op weg. Eerst zoeken, dan vragen. Niet andersom! ;-)

@Arunia & Xander: yaDIS is ook mijn favoriet, maar verre van af. Er moet echt nog een hoop gebeuren voor ik er echt gelukkig van wordt. Er moet een template editor komen, er valt nog wel e.e.a. te verbeteren met de tv-series en zoeken moet natuurlijk in "echte" grote internet databases gebeuren (imdb, tmdb) en niet in die Franse Ciné-Passion.

[ Voor 4% gewijzigd door Drobanir op 21-01-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
[@Kleineheino: kijk ook eens naar de startpost en de faq, die helpt je een heel eind op weg. Eerst zoeken, dan vragen. Niet andersom! ;-)

Drobanir: bedankt voor het advies. Helaas worden in de startpost niet al mijn vragen beantwoordt. Wellicht dat jij me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Drobanir schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:52:
en zoeken moet natuurlijk in "echte" grote internet databases gebeuren (imdb, tmdb) en niet in die Franse Ciné-Passion.
Fred-L heeft aangegeven dat in de volgende release scraping wordt toegevoegd voor TMDb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_J

A_J

@MRammeloo: ik heb juist erg goede ervaringen met mkv's en meerdere audio en text sporen. Ik weet niet precies wat je met "vobsub format" bedoeld (losse/externe ondertiteling?) maar wat je kunt doen is mkvmerge gebruiken.

@Kleineheino: kijk ook eens naar de startpost en de faq, die helpt je een heel eind op weg. Eerst zoeken, dan vragen. Niet andersom! ;-)

@Arunia & Xander: yaDIS is ook mijn favoriet, maar verre van af. Er moet echt nog een hoop gebeuren voor ik er echt gelukkig van wordt. Er moet een template editor komen, er valt nog wel e.e.a. te verbeteren met de tv-series en zoeken moet natuurlijk in "echte" grote internet databases gebeuren (imdb, tmdb) en niet in die Franse Ciné-Passion.
Wat is nu het grote verschil tussen yaDIS en Zappiti, ik gebruik zelf zappiti wat me wel bevalt en de meeste films worden gewoon gevonden nadat ze hernoemt zijn naar de juiste naam.
Houd je met yaDIS gewoon de normale folder structuur dan ? want voordat je zappiti kan gebruiken moet je eerst de databasefile openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Laatst online: 10:01
Ik overweeg een Dune Max te kopen. Ik heb echter een vraag over het of de draadloze variant in staat is om een MKV bestand live af te spelen van een computer in het draadloze netwerk? Of moet je het MKV bestand eerst kopieren naar de harde schijf van de Max en dan vanaf daar af spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MKV streamen via Wireless is mogelijk maar het is volledig afhankelijk van je config en je omgeving. Met 54g hoef je het niet te proberen en met 300n onder een enorme voorbehoud.

Beter zou zijn om het inderdaad naar de interne HDD van de Dune te kopieren. Dit geeft geen problemen met afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
Ik heb een goed functionerende 300n router in combinatie met een UPC verbinding met download 60 Mbps en een upload 6 Mbps. Hangt het daarvan af of zijn er nog andere afhankelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Ik ben van plan om een homecinema systeem te bouwen

Ik ben dus op zoek naar een receiver, boxen, een blurayspeler, en een mediaspeler om films van netwerk, HDD te spelen

Ik kwam voor die laatste 2 uit op een Dune mediaspeler

Wat moet er in zitten
een BD speler (zit er bij de meeste wel in)(en werkt deze goed in vergelijking met standalone bd-spelers)(zijn ze luidruchtig)
ruimte voor een HDD (liefst 3.5") (maakt het uit wat ik koop? of ondersteunen ze alle soorten HDD )
(W)LAN (zit dit er bij een van de spelers standaard WLAN op?, of moet ik een extra dongle kopen)

geetz

[ Voor 7% gewijzigd door TiberiusJD op 22-01-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
N.a.v. de discussie over de geluidskwaliteit: Ik heb bitstreaming voor de grap eens uitgezet, dan klinkt alles erg beroerd ja. :X

Ergo: Als je de Dune hebt aangesloten op een A/V receiver of een ander apparaat dat in staat is om zelf Dolby-Digital, DTS etc te decoden, zet dan bitstreaming aan! Dit vind je bij Setup > Audio > Digital Audio Output Mode. Je verliest dan wel de volumecontrole op de Dune, maar dat is IMO geen gemis.
Mja, YaDIS is misschien verre van perfect, maar het doet eigenlijk precies wat ik ervan verwacht. :)
TiberiusJD schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:22:
een BD speler (zit er bij de meeste wel in)(en werkt deze goed in vergelijking met standalone bd-spelers)(zijn ze luidruchtig)
Je hoort wel eens wat over luidruchtige optische drives, maar volgens mij ging dat vooral over de eerste generatie Dune Prime 3.0. Volgens mij behoren die problemen tot het verleden.
ruimte voor een HDD (liefst 3.5") (maakt het uit wat ik koop? of ondersteunen ze alle soorten HDD )
Daar staat een mooi stukje over op de Dune website. :)
(W)LAN (zit dit er bij een van de spelers standaard WLAN op?, of moet ik een extra dongle kopen)
Bij mijn weten zit dat er nergens standaard op, maar lees de specs eens door als je het zeker wilt weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
nou wat is het verschil tussen de B1 D1 en prime 3.0

de D1 kost 100 euro minder dan de prime 3.0, en alles wat de prime kan kan de D1 ook (als ik de
pricewatch vergelijker mag geloven)

waar zit het verschil ?
Net het zelfde als de B1 waar zit het verschil met de D1

zal waarschijnlijk de D1 of B1 worden (tenzij iemand een goede reden heeft om de prime te nemen)

[ Voor 15% gewijzigd door TiberiusJD op 23-01-2011 10:35 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Drobanir

ik heb een keer gelezen dat jij die template voor de music case voor muziek cd's hebt gemaakt voor Dune explorer. Kun je me uitleggen hoe ik andere templates kan maken zodat ik eigen templates kan maken?
ik heb het al geprobeerdgewoon een plaatje als png file er in te zetten maar die pakt die niet

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
TiberiusJD schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:28:
nou wat is het verschil tussen de B1 D1 en prime 3.0

de D1 kost 100 euro minder dan de prime 3.0, en alles wat de prime kan kan de D1 ook (als ik de
pricewatch vergelijker mag geloven)

waar zit het verschil ?
Net het zelfde als de B1 waar zit het verschil met de D1

zal waarschijnlijk de D1 of B1 worden (tenzij iemand een goede reden heeft om de prime te nemen)
Het verschil tussen de Prime 3.0 en de B1 is misschien niet zo groot nee... In de Prime kun je een interne 2.5" HDD plaatsen en de Prime heeft analoge 7.1 uitgangen en een interne voeding. De B1 heeft dan weer de mogelijkheid om hem uit te breiden met diverse uitbreidingsmodules. Veel meer verschillen zijn er volgens mij niet.

Het verschil tussen de B1 en de D1 mag toch duidelijk zijn denk ik. Anders moet je de topicstart eens doorlezen... Ohja, ze voldoen allebei niet aan jouw eisen (BD-speler en ruimte voor een interne HDD), niet zonder uitbreidingsmodule iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
Ik had dat ondertussen ook al gezien, na het bekijken van de specs op de site,

maar het staat niet echt duidelijk in de pricewatch vermeld

(je moet maar eens naar mediaspelers in de pricewatch gaan, en daar schijftype blu-ray aanvinken, de D1 staat er ook tss. Vandaar de verwarring)

Het zal dan waarschijnlijk de B1 worden, 7.1 geluidsuitgangen heb ik niet nodig, omdat ik toch een receiver heb met daarop m'n luidsprekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
Ik heb hier een (bedraad) netwerk met pc's met zowel Windows 7 als Windows XP. Als je de Dune Max aansluit met een CAT kabel, moet er dan nog veel worden ingesteld op de pc's en de Max om elkaar te kunnen zien?

Is er ook een site met ondersteuning voor de Max, ik heb hem nog niet gevonden?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andre61 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:44:
Ik heb een goed functionerende 300n router in combinatie met een UPC verbinding met download 60 Mbps en een upload 6 Mbps. Hangt het daarvan af of zijn er nog andere afhankelijkheden?
Je internetverbinding heeft hier geen invloed op. Je hebt 300n maar dat zegt nog helemaal niets. Bij draadloos ben je volledig afhankelijk van allerlei factoren om je heen, zoals bouwmaterialen, magnetrons, dect telefoons, gebruikte draadloze apparatuur van de buren, andere draadloze apparatuur in je eigen huis, etc, etc.

Wanneer je de Dune bedraad aansluit op je huisnetwerk, zou het gewoon moeten werken. Je moet op je Windows PC, MAC of Nas mappen delen en die toegang geven voor de Dune. Hierdoor kan de Dune bestanden streamen vanaf deze apparaten. Dit is al meerdere malen besproken. Spit het topic dus eens door voor specifieke problemen.
Pagina: 1 ... 15 ... 72 Laatste