Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Xander schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:16:
[...]

Jouw nieuwe TV vertraagt het beeld hoogstwaarschijnlijk iets. Moderne TV's hebben vaak diverse beeldverbeteringstechnieken die voor vertraging zorgen.

Je kunt het op 2 manieren weer synchroon krijgen: Zorgen dat het beeld niet vertraagd wordt of zorgen dat het geluid óók vertraagd wordt. Voor wat betreft de eerste oplossing stuurt Ruud2001 je al in de goede richting.

Als je de beeldverbeteraars niet uit wilt zetten (soms hebben ze daadwerkelijk nut ;)) zul je het geluid moeten vertragen. Je zou kunnen proberen om de surroundset op je TV aan te sluiten, als het goed is zorgt de TV er zelf voor dat dat geluid synchroon blijft. Het is alleen niet zeker of de TV ook Dolby Digital of DTS streams wil doorgeven.

Je kunt op de Dune zelf ook het geluid vertragen (de A-knop, uit m'n hoofd), maar die instellingen worden niet bewaard en volgens mij werkt het ook niet bij Blu-Rays, dat is niet echt optimaal dus. Veel mensen zullen een A/V-receiver hebben die dat soort dingen wel netjes kan regelen.
Ik heb het getest door hem op game modus te zetten en dit lijkt inderdaad beter. Tevens ben ik erachter dat de delay instellen ook perfect werkt voor als ik hem niet op game modus heb. Echter ben ik erachter gekomen dat mijn tv een ingebouwde mediaspeler heeft. Ik heb mijn surround set er nu rechtstreeks op aangesloten. Dit werkt perfect! Echter is mijn dune hd max nu volledig overbodig. Voor blue ray alleen hoef ik hem niet te houden. Hij is nog geen drie maand oud :o Er zit een 1 TB harddisk in. Wanneer nog iemand belang hierbij heeft hoor ik het graag. Alles zit er nog bij. Doos, boekjes en garantie.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Teknix1982 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:31:
[...]

Ik heb het getest door hem op game modus te zetten en dit lijkt inderdaad beter. Tevens ben ik erachter dat de delay instellen ook perfect werkt voor als ik hem niet op game modus heb. Echter ben ik erachter gekomen dat mijn tv een ingebouwde mediaspeler heeft. Ik heb mijn surround set er nu rechtstreeks op aangesloten. Dit werkt perfect! Echter is mijn dune hd max nu volledig overbodig. Voor blue ray alleen hoef ik hem niet te houden. Hij is nog geen drie maand oud :o Er zit een 1 TB harddisk in. Wanneer nog iemand belang hierbij heeft hoor ik het graag. Alles zit er nog bij. Doos, boekjes en garantie.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
nou ik wil hem wel bij je ophalen hoor als hij toch overbodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
En je weet zeker dat je tv alle bestandstypen af kan spelen? Zou dat eerst testen voordat je je speler weg doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Vanwege het onvermogen van mijn WDTV om alle formaten af te spelen (dvd-iso-menu, AVCHD en WMA) en omdat ik graag HD-TV van Ziggo wil ontvangen en mogelijk opnemen en uitzending gemist wil kijken via hetzelfde apparaat,heb ik met interesse dit topic doorgenomen. Maar het lijkt dat het toch niet mogelijk is met een Dune?
Geen mogelijkheid voor uitzending gemist en geen DVB-C? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39
Voor zover ik weet zijn er alleen dvb-t usb-dongles voor de Dune. Mogelijk dat je via iptv iets kan, maar of Ziggo wordt ondersteunt kan ik je ook niet vertellen.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank76NL schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:29:
Vanwege het onvermogen van mijn WDTV om alle formaten af te spelen (dvd-iso-menu, AVCHD en WMA) en omdat ik graag HD-TV van Ziggo wil ontvangen en mogelijk opnemen en uitzending gemist wil kijken via hetzelfde apparaat,heb ik met interesse dit topic doorgenomen. Maar het lijkt dat het toch niet mogelijk is met een Dune?
Geen mogelijkheid voor uitzending gemist en geen DVB-C? :?
Samsung heeft een paar apparaten die dicht in de buurt komen van jouw wensen. De exacte mogelijkheden ken ik niet.
Anders blijft een HTPC/Xtreamer Ultra over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ziggo heeft niet echt IPTV, enige wat 'via internet' is, is de Interactieve TV dienst, welke dus alleen op certified devices werken. Heb al geprobeerd om de streams uit Ziggo Player af te spelen op mijn HDI Dune Smart D1, maar hij ondersteund het bestandstype niet :(. Is een stream met WMV/WMA erin. Volgens mij werken die ook alleen binnen windows, dus niet op linux/mac.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
BiG-GuY schreef op zondag 27 februari 2011 @ 01:33:
Ziggo heeft niet echt IPTV, enige wat 'via internet' is, is de Interactieve TV dienst, welke dus alleen op certified devices werken.
Interactieve TV van Ziggo, ofwel de Video On Demand diensten, werken ook niet via het Internet. Vanuit de speciale digitale ontvangers voor "Interactieve TV" wordt via het ingebouwde kabel modem contact gezocht met een VOD server voor de bestelling en besturing van VOD content. Het streamen van die VOD content naar de ontvanger van de besteller gaat via DVB-C Transport Streams die speciaal voor VOD content worden ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27
Ik ben aan het kijken naar een Dune B1 of D1. Mijn TV heeft echter geen HDMI maar een DVI ingang (HD ready) + analoog audio.

Weet iemand of de Dune het audio signaal over de composite doorgeeft als je via HDMI beelden bekijkt? In de handleiding van de Dune kan ik hier niets over vinden. Optisch is geen optie want die keuze heeft mijn TV niet als audio in.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb zelf de Dune aangesloten middels HDMI naar de tv en Digital Coax naar mijn versterker. Lijkt me dat composite geen probleem hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:52
"Als je goed leest zie je dat er een uitleg over smb in windows 7 staat gewoon in de eerste bericht van dit topic.

Hier klein tipje hoe het er uit ziet

Q: Het lukt me niet om bestanden te delen met mijn Dune.
A: Voor het juist instellen van bestanden delen via SMB verwijs ik naar de NMT wiki voor Windows Vista en Windows 7."

Ik heb het forum verschillende malen doorlopen maar ben echt niet tegengekomen in eerste bericht van dit topic.

Maar dank zij de wiki is het toch gelukt.
Dus: thx !

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:16
Mijn Dune kwam gister ineens met een firmware update rond 00:00 iemand deze al geinstalleerd en bekend wat de veranderingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:08
Ik las dit op MPC

HDI Dune has released a new "stable" firmware update. The firmware update has
version number 110225_1222. This update provides a lot of new functions and
improvements implemented in previous beta versions to all users of Dune HD
media players.

The new stable firmware version is basically equivalent to latest beta
version 110127_2105_beta, and includes all the new functions and improvements
implemented in this beta version. Additionally, it includes also several
other fixes.

HDI Dune also expects to release soon the next beta firmware version, which
will include further new functions and improvements (such as: a new graphical
interface, built-in SHOUTCast and RadioTime Internet radio services, support
for CUE sheets, support for chapters in MKV files, an improved version of DVD
playback engine, additional settings, etc).

As always, this firmware update is provided for all generations of Dune HD
media players, including both all new models and all outdated/discontinued
models:
- Dune HD Ultra
- Dune HD Mini
- Dune BD Prime
- Dune HD Center
- Dune HD Base
- Dune HD Base 2.0
- Dune BD Prime 3.0
- Dune HD Base 3.0
- Dune HD Max
- Dune HD Smart H1
- Dune HD Smart D1
- Dune HD Smart B1
- Dune HD Duo
- Dune HD Lite 53D

The firmware update can be downloaded and installed via either the built-in
online firmware upgrade function of Dune HD media players, or using the
official Dune HD firmware web site: http://dune-hd.com/firmware/

The list of changes in the firmware version 110225_1222 since the version
110127_2105_beta:

- Bugfix: Specific M2TS files could not be played.

- Bugfix: Specific MP4 files (such as files from specific video cameras)
could be played without sound on HDMI output.

- Bugfix: DVB-T channels scan failed in specific cases in some
countries/locations.

- Bugfix: icons loading could fail in some cases for some applications
(such as KartinaTV).

- Bugfix: some Blu-ray discs could not be played in specific cases
("Securiry Violation" error was produced).

- Bugfix: Restarting optical disc playback (after stopping the playback of
the same disc) could not work in some cases

[ Voor 68% gewijzigd door charleychui op 01-03-2011 12:22 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Erop gezet, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Bedankt voor de tip. Ik heb de startpost aangepast en een artikel voor de Meuktracker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
De Cine-Passion site die gebruikt wordt in YaDis is down. Dit schrijft Fred-L op het mpcclub forum:

"Yes, Ciné-Passion is down at the moment. They are working on making the service available again as soon as possible.
Anyway, I will try to release quickly a new version that will use themoviedb.org database in replacement of Ciné-Passion."

Op zich niet ongustig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het netwerk van mijn Dune Prime 3.0 werkt niet meer. Ik krijg wel mijn computer te zien maar de onderliggende mappen worden niet doorgegeven, de dune zegt dan dat er geen mappen zijn.

Het vreemde is dat ie het altijd goed heeft gedaan, ik heb niets bewust veranderd oid ? Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet. Mijn PC heeft win7, en het netwerk is bedraad. Dit heb ik gedaan:

- Router (D-Link 100) gereset en opnieuw geinstalleerd.
- ESET smart security software verwijderd.
- Stekker van de Dune eruit gehaald.

Misschien kan iemand me op weg helpen, ik zou hem of haar zeer dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10

BM

Moderator Spielerij
Toevallig recent SP1 voor Win7 geinstalleerd? Wellicht dat de firewall nu weer wat dingen tegenhoud?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
Door mij verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Nerdwebber op 01-03-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forumleden,

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een HD Max en eea werkt al redelijk, echter als ik een film afspeel heb ik wel geluid (muziek en achtergrond geluiden) maar geen spraak....? Lijkt me erg vreemd, zou kunnen dat het in de film zelf zit maar heeft iemand dit al eens meegemaakt?

EDIT:
Films vanaf de Dune op mijn laptop afgespeeld en geluid / spraak is correct -> op de tv dus niet.

Dank.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
ik krijg een pop-up voor een nieuwe upgrade op de Max, (geen beta!) krijg alleen daarna een error, bestand kan niet geopend worden..

Version "110225_1222" (the latest stable version)
Download: dune_firmware_hdmax_110225_1222.dff (ZIP)
Changes since 110127_2105_beta:

- Bugfix: Specific M2TS files could not be played.

- Bugfix: Specific MP4 files (such as files from specific video cameras)
could be played without sound on HDMI output.

- Bugfix: DVB-T channels scan failed in specific cases in some
countries/locations.

- Bugfix: icons loading could fail in some cases for some applications
(such as KartinaTV).

- Bugfix: some Blu-ray discs could not be played in specific cases
("Securiry Violation" error was produced).

- Bugfix: Restarting optical disc playback (after stopping the playback of
the same disc) could not work in some cases.

[ Voor 73% gewijzigd door marcus_tw op 01-03-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:32:
Toevallig recent SP1 voor Win7 geinstalleerd? Wellicht dat de firewall nu weer wat dingen tegenhoud?
Ik heb de firewall van windows uitgeschakeld en de software van ESET helemaal verwijderd, maar steeds hetzelfde verschijnsel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partysale
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03-2023

partysale

www.trentine.com

Ehm even voor de Dune gebruikers - ik ben begonnen met een uitzending-gemist script.
Mocht je willen testen ;) doe dat vooral, op dit moment staat er een testscriptje die de vrienden van amstel (3 feb jl) begint te spelen. Het wordt uitgebreid met een menu om programma's te selecteren.
www.dune-gemist.nl

Greetz, Gerwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partysale

partysale

www.trentine.com

marcus_tw schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:55:
ik krijg een pop-up voor een nieuwe upgrade op de Max, (geen beta!) krijg alleen daarna een error, bestand kan niet geopend worden..
Ik kreeg die melding ook toen ik handmatig ging updaten. Als je de automatische update aan hebt staan, en vanuit het popup-schermpje YES klikt werkt het waarschijnlijk wel. ( tenminste hier )

Greetz, Gerwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:12:
Het netwerk van mijn Dune Prime 3.0 werkt niet meer. Ik krijg wel mijn computer te zien maar de onderliggende mappen worden niet doorgegeven, de dune zegt dan dat er geen mappen zijn.

Het vreemde is dat ie het altijd goed heeft gedaan, ik heb niets bewust veranderd oid ? Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet. Mijn PC heeft win7, en het netwerk is bedraad. Dit heb ik gedaan:

- Router (D-Link 100) gereset en opnieuw geinstalleerd.
- ESET smart security software verwijderd.
- Stekker van de Dune eruit gehaald.

Misschien kan iemand me op weg helpen, ik zou hem of haar zeer dankbaar zijn.
Wat ik heb gedaan in windows 7: op de map gaan staan en dan rechts muisknop --> Delen met --> specifieke persnon --> en dan bij iedereen, thuisgroep en je 'user naam' bij machtigingsniveau lezen en schrijven aangevinkt. Alle 3 dus. Heb je dat ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:28:
Beste forumleden,

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een HD Max en eea werkt al redelijk, echter als ik een film afspeel heb ik wel geluid (muziek en achtergrond geluiden) maar geen spraak....? Lijkt me erg vreemd, zou kunnen dat het in de film zelf zit maar heeft iemand dit al eens meegemaakt?

EDIT:
Films vanaf de Dune op mijn laptop afgespeeld en geluid / spraak is correct -> op de tv dus niet.

Dank.
Heb de audio instellingen wel goed staan. Dus op stereo (Dual LPCM, oid). Heb je de Dune meerkanaals staan, wordt het geluid van de center niet doorgegeven aan de TV en de center wordt gebruikt voor de stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
partysale schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:07:
[...]

Ik kreeg die melding ook toen ik handmatig ging updaten. Als je de automatische update aan hebt staan, en vanuit het popup-schermpje YES klikt werkt het waarschijnlijk wel. ( tenminste hier )
ik heb op deze mannier een paar keer geprobeerd, vermoedelijk ligt het aan de server van HDI
op dit moment werkt het weer.

[ Voor 6% gewijzigd door marcus_tw op 01-03-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Kan zo iets ook voor Dune: http://www.foxhollow.ca/PS3-Radio/

Heb het op mijn ps3 en heb meer dan 1000 radio zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partysale

partysale

www.trentine.com

partysale schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:02:
Ehm even voor de Dune gebruikers - ik ben begonnen met een uitzending-gemist script.
Mocht je willen testen ;) doe dat vooral, op dit moment staat er een testscriptje die de vrienden van amstel (3 feb jl) begint te spelen. Het wordt uitgebreid met een menu om programma's te selecteren.
www.dune-gemist.nl
Mocht je trouwens testen en het werkt / werkt niet, laat het ff weten ;) Twitter: dunegemist

Greetz, Gerwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:15:
[...]

Wat ik heb gedaan in windows 7: op de map gaan staan en dan rechts muisknop --> Delen met --> specifieke persnon --> en dan bij iedereen, thuisgroep en je 'user naam' bij machtigingsniveau lezen en schrijven aangevinkt. Alle 3 dus. Heb je dat ook gedaan?
Ik heb meerdere mappen gedeeld, die ik eerst allemaal wel te zien kreeg maar nu niet een ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:23
@partysale

Goed idee!! Zal het eens gaan proberen. Met eventueel een goede userinterface en zoekfunctie zou dit wel de voorkeur verkrijgen boven het @#$@ UPC uitzending gemist.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partysale schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:35:
[...]

Mocht je trouwens testen en het werkt / werkt niet, laat het ff weten ;) Twitter: dunegemist
heb geen twitter en zal het ook nooit nemen... :9

Maar het werkt dus prima. Kwaliteit laat wel te wensen over op mijn Panasonic Plasma TX-P42G20ES.

De stream op dit moment is:

mms://bongo01.omroep.nl/p...011/NPS_1173131/bb.201102
Formaat: WMV
File resolutie: 320X180 (24.941 hz)
Maximale bitrate: 725kbit/s
Gemiddelde bitrate: 504 kbits
Huidige bitrate: 516 kbits/s

Maar toch een mooi begin wat zeker door mij wordt gewaardeerd.. _/-\o_

Even dit optimaliseren en dan You-tube.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
partysale schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:02:
Ga ik morgen meteen proberen en twitteren als ik weer thuis ben!
Bedankt voor de link. Dat kan, alleen dien je e.e.a. aan te passen. Ik zal kijken of ik daar morgen tijd voor heb, anders in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:28:
Beste forumleden,

EDIT:

Dank.
Klinkt als een probleem met je center speaker, of de afwezigheid daarvan.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
[...]

Bij mij werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyjafjallajokul
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Een vraagje, is het mogelijk om .sup ondertitels, die bij een X264 film zitten af te spelen met de Smart D1 of dien je steeds een software te gebruiken om ze te hard-coden in de .mkv?
Welke externe subs worden ondersteund, en hoe kan je ze afspelen?

op de site zie ik volgende:
Subtitle formats: SRT (external), SUB (MicroDVD) (external), text (MKV), SSA/ASS (MKV, external), VobSub (MP4, MKV, external SUB/IDX), PGS (Blu-ray, TS, MKV)

dus geen .sup (kan je die makkelijk converteren naar een .srt of ander formaat dat de Dune wél mee overweg kan?)

Ik had ergens gelezen dat het kan afhangen of je de film rechstreeks via HDD afspeelt of via SMB, klopt dit?

Update: gisteren getest met een .srt, werkt perfect

[ Voor 65% gewijzigd door Eyjafjallajokul op 03-03-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:18:
[...]

Heb de audio instellingen wel goed staan. Dus op stereo (Dual LPCM, oid). Heb je de Dune meerkanaals staan, wordt het geluid van de center niet doorgegeven aan de TV en de center wordt gebruikt voor de stemmen.
Yes! Werkt, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partysale

partysale

www.trentine.com

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:11:

Maar het werkt dus prima. Kwaliteit laat wel te wensen over op mijn Panasonic Plasma TX-P42G20ES.

De stream op dit moment is:

mms://bongo01.omroep.nl/p...011/NPS_1173131/bb.201102
Formaat: WMV
File resolutie: 320X180 (24.941 hz)
Maximale bitrate: 725kbit/s
Gemiddelde bitrate: 504 kbits
Huidige bitrate: 516 kbits/s

Maar toch een mooi begin wat zeker door mij wordt gewaardeerd.. _/-\o_

Even dit optimaliseren en dan You-tube.... >:)
Kwaliteit van dat filmpje is helaas niet hoger :-) Dit is de BB stream (breedband) van uitzendinggemist.nl Maargoed, zal eens kijken of ik de andere type streams aan de praat krijg.

Eerst ff een menu maken, zodat er wat te kiezen valt ;) alleen Vrienden van Amstel kijken is ook zo saai ;)

Vanavond weinig tijd, komend weekend carnaval, tussendoor maar even kijken ;)
Ik post hier zodra er een update is ( je ziet het trouwens vanzelf als je de folder benaderd :-) zal op dune-gemist.nl wel even een changes pagina toevoegen.

Greetz, Gerwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Even snel een vraag, welke interne hdd kan ik als beste nemen voor de Smart D1? 1TB is voldoende voor mij.

Krijg morgen de player binnen, vandaar de snelle vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Frank1973 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:53:
Even snel een vraag, welke interne hdd kan ik als beste nemen voor de Smart D1? 1TB is voldoende voor mij.

Krijg morgen de player binnen, vandaar de snelle vraag.
LINK Een hele boel keuze :)

Maar de D1 kan geen interne hdd... Dat kan alleen de H1 van de smart versies.
Je kan wel een Dune HD Smart HE Extension er naast zetten waarin je een hdd plaatst.

Foutje met lezen |:(

[ Voor 1% gewijzigd door geforce5_guy op 02-03-2011 22:17 . Reden: Foutje ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
geforce5_guy schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:05:
[...]

Maar de D1 kan geen interne hdd...
Dat kan wel. De B1 is de enige Smart waar geen HDD in past...

Dune geeft wat algemene tips over het uitkiezen van een hardeschijf:
* Use HDD with a suitable heat emission level. The exact suitable HDD models may depend on various factors, such as the ambient temperature and player cooling and airflow conditions. Generally, it is recommended to use HDD models with the smallest possible RPM value (e.g. 5400 RPM), smallest possible number of platters (e.g. 1 or 2 platters), and specially optimized for reduced power consumption and heat production and for use inside A/V equipment (e.g. Western Digital Green Power series).
* For example, HDD models such as Western Digital WD5000AACS (500 GB, 5400 RPM, 2 platters) and Seagate ST31000528AS (1000GB, 7200 RPM, 2 platters) are typicaly suitable.
* HDD models with high heat production, such as Seagate ST31500341AS (1500 GB, 7200 RPM, 4 platters) are not suitable and must not be used.
Als ik een 1TB schijf moest kopen voor in een Dune zou ik een Western Digital WD10EARS halen. Maar zoals geforce5_guy al zegt, genoeg keus. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Ik heb inmiddels ook een Dune, de HD Smart B1. :*)

Waar ik alleen tegenaan liep is dat mijn TV geen HDMI heeft maar DVI (HD Ready). 2 uur aan het prutsen tweaken geweest om het werkend te krijgen. Via component en composite werkte het wel op de TV alleen had ik dan geen audio en een slecht video signaal :(. Alleen via de DVI keuze op de TV had ik een audio in.
Gelukkig zag ik na een korte pauze dat de TV via DVI op 'PC analoog' stond i.p.v. 'PC digital'. En hoppa, werken via DVI! De keuze 'AV Digital' was nog scherper. *O*

Ik heb alleen de Dune op 720p gezet i.p.v. 1080i, want de 1080i knipperde soms. (1080p werkt niet op mij TV)

Al met al heel blij en de Dune speelt tot nu toe alles af! :Y

Volgende aankoop is een versterker + luidsprekers.

[ Voor 0% gewijzigd door BigEagle op 03-03-2011 08:35 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Bedankt voor de link. Dat kan, alleen dien je e.e.a. aan te passen. Ik zal kijken of ik daar morgen tijd voor heb, anders in het weekend.
Thanks, ben benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
v110225_1222 nieuw t.o.v. beta software is leuk, maar ik draai (zeer tevreden!) nog steeds op Stable v100413_1555

Wat zijn de verschillen tussen de beide stable versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Lees de changelog?

De nieuwe stable firmware neemt alle wijzigingen van de voorgaande beta's mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 03-03-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
Is er geen changelog t.o.v. de stable versions, het is anders net een puzzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 18:33
MACNON schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:35:
Dat van dat zoekplaatje vond dune zelf denk ik ook, anders hadden ze het wel even gedaan ;)

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MACNON schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:35:
Jawel, zet gewoon alles boven elkaar en je hebt een complete changelog...?

Er is nu eenmaal veel veranderd sinds jouw firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren de nieuwe update geïnstalleerd.
Daarna geprobeerd de blu-ray van bambi te draaien, maar die blijft 'hangen' op een zwart scherm met een vlindertje welke wel fade in en uit. Na een minuut of 5, toch maar uit gezet. De blu-ray van Alice in wonderland doet het wel zonder problemen. Beide zijn nog geen week uit.
Nu moet ik Bambi nog op de blu-ray boven uitproberen, maar verwacht dat ik gewoon kan wachten op nog een update, of kan het te maken hebben met niet aanwezig zijn van extra geheugen voor extra functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Is er ergens een tutorial om SMB te laten draaien? Upnp is geen probleem, maar bij SMB ziet die wel mijn PC in het netwerk maar ik krijg geen submappen te zien?

Of moet ik een eigen netwerk map aanmaken in de home screen van de dune? De suggesties die in de startpost staan werken niet bij mij.

Os van de PC is windows 7 SP1..

Voor gebruik van Iptv en internet radio is daar een interne opslag voor nodig?

Wie o wie helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Frank1973 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:10:
Is er ergens een tutorial om SMB te laten draaien? Upnp is geen probleem, maar bij SMB ziet die wel mijn PC in het netwerk maar ik krijg geen submappen te zien?

Of moet ik een eigen netwerk map aanmaken in de home screen van de dune? De suggesties die in de startpost staan werken niet bij mij.

Os van de PC is windows 7 SP1..

Voor gebruik van Iptv en internet radio is daar een interne opslag voor nodig?

Wie o wie helpt..
Psssst, zie openings post! Daar staat wat je zoekt...

Oeps, niet goed gelezen... :P

[ Voor 3% gewijzigd door BigEagle op 05-03-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Wat ik al aan gaf, dat heb ik al bekeken en geprobeerd maar het werkt dus voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Frank1973 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:30:
Wat ik al aan gaf, dat heb ik al bekeken en geprobeerd maar het werkt dus voor mij niet.
Wat is het probleem met W7?
1. Je ziet de PC wel maar geen shares?
2. Je ziet de shares wel, maar kan niets in de mappen zien?

Ik heb het volgende voor W7 (met sp1, maar maakt verder niets uit), ingesteld.
Op "disk" niveau is het niet te sharen (W7), of je moet allerlei trucjes uithalen, dus het handigste is om op de disk een map aan te maken en deze te sharen (alle onderliggende mappen , die je vervolgens onder deze map aanmaakt worden ook geshared, met dezelfde ingestelde rechten).

Instellen share rechten van map:

Map aanklikken - rechter muisknop en kies - delen met (share with) - specific people kiezen (onderste optie) - add (Guest en Everyone beiden toevoegen evt de read rechten aanpassen als je vanaf de dune ook wil verwijderen (Read/Write).
Dat is alles wat ingesteld moet worden.
Middels de Dune network browser kan je browsen naar je groep / pc / map en deze vervolgens ook nog in je hoofdmenu zetten.

Veel succes

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ok ga ik nu proberen thx

Werkt helaas niet, hij ziet de workgroup alles Upnp werkt het wel.. Maar de onderliggende mappen ziet SMB niet.. Ook niet als ik een enkele map shared.. ik weet het niet meer..

[ Voor 78% gewijzigd door Frank1973 op 04-03-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Probeer een snelkoppeling in het hoofdmenu van de Dune aan te maken met het volledige SMB path:

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

charleychui schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:26:
Probeer een snelkoppeling in het hoofdmenu van de Dune aan te maken met het volledige SMB path:
Kun je een beetje specifieker zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Probeer een network folder aan te maken op je main screen.
Ga naar je main screen, druk op popup-menu op je afstandsbediening, en druk op "make network folder" (oid).
Naam: Tik een naam in (maakt niet uit wat je pakt)
Type: SMB
Server: Naam van PC waar de sharemap op staat of gebruik je ip nummer van je pc (de laatste is stabieler in werking , maar moet je invoeren als je werkt met vaste ip nummers.
Direct: Tik de map share in.
Gebruiker: guest (als deze is toegevoegd aan de share rechten.

Thats is, moet gewoon nu te benaderen zijn.

Ik heb trouwens hetzelfde fenomeen gehad, dat ik niet kon browsen, tenminste, dat ik totaal geen map benamingen zag, wel de werkgroep, soms de pc benaming.
Na veel instellingen geprobeerd te hebben, was er nog een optie over nl, dat de system storage corrupt is geraakt of niet goed werkt (kan liggen aan de hardware van het gebruikte usb device.
Affijn, probeer ook anders de system storage geheel te verwijderen om e.e.a uit te sluiten, dat heb ik als laatste actie uitgevoerd.

Omdat ik soms deze storing ook had, toch aangemeld bij de leverancier, omdat netwerktechnisch e.e.a 100% was.
Uiteraard moet je zelf even het interne netwerk goed screenen, maar je kan de map shares bv checken met een 2e pc in het netwerk toch.
Omdat het fenomeen bij mij toch weer de kop op stak, heb ik het apparaat kunnen omwisselen bij de leverancier.
Het nieuwe apparaat (Ook een Smart D1), was plug and play. (Dus aansluiten, en gewoon browsen)
Hiermee wil ik aangeven dat het evt nog aan de hardware van de Dune kan liggen, maar verifieer eerst het interne netwerk.
(Instellingen, kabels, routering ed).

Veel Succes.

[ Voor 50% gewijzigd door charleychui op 04-03-2011 13:35 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Wat moet ik directory neerzetten?

//PCB/Films of D:\PCB\Films misschien dat ik daar de fout maak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Frank1973 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:00:
Wat moet ik directory neerzetten?

//PCB/Films of D:\PCB\Films misschien dat ik daar de fout maak..
Alleen de benaming van de share (dus zonder slash / backslash)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

charleychui schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:08:
[...]

Alleen de benaming van de share (dus zonder slash / backslash)
Vreemd: Dus in mijn geval PBCFilms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Wat is de naam van de Server en de naam van de gedeelde map

Server: (de naam van de pc of het ip adres)
Directory (de naam van de gedeelde map)
Gebruiker: guest

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Eindelijk gelukt!!

Alle mappen op share gezet ( everyone )

Server: Naam PC
Directory: D ( is de D schijf met daarin 3 mappen films/muziek/foto's )
Gebruiker: nvt (omdat ik share heb gedaan voor iedereen)
Paswoord: nvt

Ben er toch ondertussen 5 uur mee bezig geweest

Charley bedankt!!

Nu het volgende project en dat is Yabiss.. pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Bedoel je Yadis?
Check ook Zappiti, deze gebruik ik zelf ook!!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

charleychui schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:14:
Bedoel je Yadis?
Check ook Zappiti, deze gebruik ik zelf ook!!
Inderdaad Yadis, zal Zappiti ook even bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Let wel even op dat yaDIS op dit moment niet werkt. De site die wordt gebruikt voor het ophalen van filminformatie is down. Ten onder gegaan aan zijn succes. Er zal spoedig een nieuwe versie verschijnen welke van een andere scraper site gebruik maakt. Als het een beetje meezit nog dit weekeinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
Arunia schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 07:52:
Gisteren de nieuwe update geïnstalleerd.
Daarna geprobeerd de blu-ray van bambi te draaien, maar die blijft 'hangen' op een zwart scherm met een vlindertje welke wel fade in en uit. Na een minuut of 5, toch maar uit gezet. De blu-ray van Alice in wonderland doet het wel zonder problemen. Beide zijn nog geen week uit.
Nu moet ik Bambi nog op de blu-ray boven uitproberen, maar verwacht dat ik gewoon kan wachten op nog een update, of kan het te maken hebben met niet aanwezig zijn van extra geheugen voor extra functies?
Na het zien van jouw bericht mijn blu-ray van bambi getest, en hij speelt hem keurig af hoor met de nieuwste firmware hier ook. Mischien effe opnieuw rippen van je originele blu-ray ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik kan geen blu-ray rippen.
De originele speelt niet af. Heb jij een usb stick aan gesloten? Want dat zou het probleem kunnen zijn.
Heb nog geen tijd gehad om dat uit te proberen.

/EDIT:
Vreemd genoeg heb ik het net nog geprobeert en op OK van mijn AB geklikt. Hij begon met laden en daarna kreeg ik meteen het Disney kasteel te zien.

Heb jij ook de DunePrime 3.0? Die van mij is van begin vorig jaar.
Als het stiekem een hardware probleem zou kunnen zijn, dan ga ik er ook meteen mee terug.

[ Voor 46% gewijzigd door Arunia op 05-03-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Weer eens een vraagje:

Waarom gaat het streamen van mijn PC naar de Dune sneller dan een 24gb bestand overzetten van dezelfde PC naar interne disk van de Dune?

Ik zit nu gemiddeld op 9mb/s om een bestand over te zetten. Terwijl als ik stream ik ruim de 30mb/s haal..

Voor mij is dat geen logica voor jullie wel? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Frank1973 op 05-03-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
9Mb/s is wel wat langzaam inderdaad, ik haal toch zeker 9MB/s.

Met andere woorden... gooi je niet wat eenheden door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
Arunia schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:04:
Ik kan geen blu-ray rippen.
De originele speelt niet af. Heb jij een usb stick aan gesloten? Want dat zou het probleem kunnen zijn.
Heb nog geen tijd gehad om dat uit te proberen.

/EDIT:
Vreemd genoeg heb ik het net nog geprobeert en op OK van mijn AB geklikt. Hij begon met laden en daarna kreeg ik meteen het Disney kasteel te zien.

Heb jij ook de DunePrime 3.0? Die van mij is van begin vorig jaar.
Als het stiekem een hardware probleem zou kunnen zijn, dan ga ik er ook meteen mee terug.
Ik heb de dune smart D1 dus mischien dat het daar aan legt dat hij nieuwer is maar denk niet dat het probleem legt bij jou dune. En ik bedoelde met opnieuw rippen ;) dat je hem mischien effe opnieuw moet binnen halen :P mischien net geen goede versie uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
[...]
getest op Max : werkt.! ;)

Uiteraard zou het ook handig zijn om wat meer functionaliteit toe te voegen zoals, pauze, doorspoelen.
Philips Net TV, geeft goede kwaliteit, ik weet niet als daar andere content voor gebruikt wordt, maar zou mooi zijn als dat wel zou lukken.
Voor menu zou je ook eens kunnen kijken naar http://wmc.uitzendinggemist.nl/

succes en super initiatief, hier zullen veel mensen plezier van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Bericht op MPC: yaDIS 2.0.5 zou zondag of maandag als tussenoplossing moeten komen nu dat Ciné-Passion het niet meer doet. 2.0.5 maakt gebruik van tmdb.org. Werk aan versie 2.1 is ook onderweg. Hierin zien we de terugkeer van Basic Export (of iets wart daar op lijkt). Dit is een export zonder index, waarbij de bestanden in de folder waarin de film zelf staat terecht komen, in plaats van een aparte folder voor de hele yaDIS interface. Verder zal er ook ondersteuning voor de Mede8er-mediaspelers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op zondag 06 maart 2011 @ 09:40:
Bericht op MPC: yaDIS 2.0.5 zou zondag of maandag als tussenoplossing moeten komen nu dat Ciné-Passion het niet meer doet. 2.0.5 maakt gebruik van tmdb.org. Werk aan versie 2.1 is ook onderweg. Hierin zien we de terugkeer van Basic Export (of iets wart daar op lijkt). Dit is een export zonder index, waarbij de bestanden in de folder waarin de film zelf staat terecht komen, in plaats van een aparte folder voor de hele yaDIS interface. Verder zal er ook ondersteuning voor de Mede8er-mediaspelers komen.
Juist doordat Yadis het dus niet meer deed, ben ik overgestapt naar Dune Explorer. Deze werkt ook heel prettig. Maar dat terzijde.. ;)

Heb een vraag die iemand misschien kan beantwoorden. Bij Yadis werd als ik aan het scrollen door de films was op het moment dat je op de film kwam de afbeelding/thumb iets vergroot/highlighted, zodat je precies kon zien welke film je op dat moment had geselecteerd. Bij Dune Explorer krijg ik dat maar niet voor elkaar. Wil het graag hebben zoals op het plaatje linksboven.

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/4729/screenshot1ut.png

Kan iemand die dune explorer gebruikt mij op weghelpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Ik heb nu tot 2 maal toe een vreemd netwerk / smb probleem gehad met mijn dune base:

Zo werkt alles prima (netwerk via switch met 2 win7 en 1 xp machine) en kan ik browsen en afspelen. Zonder dat ik instellingen verander is dan opeens mijn toegang weg. 'bestaat niet' als ik op een direct share koppeling druk. Ook is op dat moment mijn complete smb groep leeg. Ook de dune staat er niet meer tussen. Een complete reboot van de dune helpt dan niet . evenals een reboot switch/moden/pc.

Vreemd is dat toen ik dit gisteren weer had ik na een reboot van de pc wel weer de direct share koppeling kon gebruiken. Echter browsen via smb was nog steeds onmogelijk.

Nog vreemder is dat het zichzelf oplost. Vanmorgen de dune weer aangezet en plop daar was alles weer ????

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen ??

Tevens. Mijn server is exact hetzelfde ingesteld als mijn desktop (beide win7 ult) Echter als smb werkt krijg ik via de dune browser bij destop geen enkele share map te zien. De computer naam staat er dus wel maar daarna empty (dus niet het probleem met een lege share map, maar hij ziet de map niet eens) Deze zijn in het netwerk allemaal wel te zien. Nu stream ik niet vanaf de desktop maar toch is dit ook vreemd

[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 06-03-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

@Ray,

Ik heb gisteren hetzelfde gehad, ik was bestanden om het zetten naar de interne HDD van de Smart D1.. Ineens bleek mijn Dune weg te zijn van het netwerk. Als ik de share aanklikte kwam de melding dat het netwerk path niet kon vinden..

Toen ik beneden kwam was mijn Dune uit!! ( hij stond aan ), dit terwijl ik nog aan het overzetten was ( normaal heb je standy waar je de tijd op het display, deze was echter ook verdwenen ) Na het aanzetten van de dune was alles opgelost. Tot nu toe geen problemen meer gehad.

Misschien een bug in de nieuwe firmware..

[ Voor 5% gewijzigd door Frank1973 op 06-03-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
@Frank1973
het kan zijn, dat je na instellen van de Dune mbt de zgn standby mode, de Dune eerst een keer geheel een "powerdown" moet geven alvorens de instelling juist werkt.
Ik heb hier volgens mij wel iets van gelezen op het MPC forum, maar weet niet meer precies wel topic het was.
Wat ook werd vermeld, is dat de Dune "gevoelig" is voor bepaalde afstandbedienings signalen, dus het kan zo maar zijn, dat de Dune reageert op een signaal van een andere afstandbediening of sterker nog (wat bij mij geschiedde), een signaal van mijn klikaan/uit.
Zo maar een paar tips.

@Ray
Browsen met de Dune kan soms tot gevolg hebben, dat er soms ineens een share of een volledige werkgroep spontaan verdwijnt.
Ik heb dit met mijn eerste (splinternieuwe Smart D1) ook ondervonden, tot wanhoop toe
Wat na netwerkissues, share issues niet moet worden vergeten is het feit dat de Dune soms reageert op een bepaald usb system storage device, Dit manifesteert zich niet meteen, maar kan een oorzaak zijn.
Daarnaast is de Dune nu eenmaal wat gevoeliger voor hikjes in het netwerk, tenminste dat is mijn opinie, omdat ik nooit en te nimmer netwerkissues had met mijn Popcorn A110.
In ieder geval kan een grondige check van jde netwerkinstellingen/apparatuur ed geen kwaad.
Check tevens dat de instellingen conform de aanbevelingen van drobanir zijn (openingstopic oftewel 1e pagina)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Heppieboeddah: al je niet te beroerd bent om zelf wat in de dune_folder.txt te gaan rommelen kun je dat oplossen door de volgende regel toe te voegen:
icon_sel_path=icon.aai
waarbij icon.aai de naam van het plaatje is wat je wil laten zien als de cursor erop staat. Het kan dus iets compleet anders zijn als je dat wilt.

In yaDIS wordt het overigens zo opgelost dat alle plaatjes groot zijn (het formaat wanneer de cursor erop staat) en het gewone plaatje wordt weergegeven op 80% van die grootte vanwege de kwaliteit d.m.v. deze regel:
icon_scale_factor=0.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Like2Groove
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-11-2022
Beetje teleurgesteld met mijn net nieuwe Dune Smart D1.
Is er iets mis of ben ik te veel eisend!

Al jaren stream ik films via mijn Xbox360 en PS3.
Toch overgestapt op een mediaplayer en wilde een goede nemen Ik heb de Dune Smart D1 gekozen.

Al direct valt de matige kwaliteit op tussen de streams van de Xbox360 / PS3.
De Dune lijkt een wat softer beeld (minder scherp) en ook doffer van kleur.
Ik krijg het niet gecorrigeerd met de setup tijdens afspelen nog op mijn PC.
Heb ik een defect product of klopt dit?

Ook decodeert de Dune mijn audio van de WMV bestanden van de Xbox360 met WMAPRO multichannel niet correct. Mijn versterker krijgt (alleen voor dit type stream) een stereo stream door terwijl het multichannel is.
De Xbox speelt ze wel correct in multichannel.

Doe ik iets verkeerd of moet ik hem maar snel terug brengen en een andere kopen?

Alvast bedankt voor jullie input, Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:47:
@Heppieboeddah: al je niet te beroerd bent om zelf wat in de dune_folder.txt te gaan rommelen kun je dat oplossen door de volgende regel toe te voegen:
icon_sel_path=icon.aai
waarbij icon.aai de naam van het plaatje is wat je wil laten zien als de cursor erop staat. Het kan dus iets compleet anders zijn als je dat wilt.

In yaDIS wordt het overigens zo opgelost dat alle plaatjes groot zijn (het formaat wanneer de cursor erop staat) en het gewone plaatje wordt weergegeven op 80% van die grootte vanwege de kwaliteit d.m.v. deze regel:
icon_scale_factor=0.8
Het toevoegen van die lines werkte helaas niet. Heb nu de template veranderd en nu is het wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Like2Groove schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:51:
Beetje teleurgesteld met mijn net nieuwe Dune Smart D1.
Is er iets mis of ben ik te veel eisend!

Al jaren stream ik films via mijn Xbox360 en PS3.
Toch overgestapt op een mediaplayer en wilde een goede nemen Ik heb de Dune Smart D1 gekozen.

Al direct valt de matige kwaliteit op tussen de streams van de Xbox360 / PS3.
De Dune lijkt een wat softer beeld (minder scherp) en ook doffer van kleur.
Ik krijg het niet gecorrigeerd met de setup tijdens afspelen nog op mijn PC.
Heb ik een defect product of klopt dit?

Ook decodeert de Dune mijn audio van de WMV bestanden van de Xbox360 met WMAPRO multichannel niet correct. Mijn versterker krijgt (alleen voor dit type stream) een stereo stream door terwijl het multichannel is.
De Xbox speelt ze wel correct in multichannel.

Doe ik iets verkeerd of moet ik hem maar snel terug brengen en een andere kopen?

Alvast bedankt voor jullie input, Frans
Of het beeld softer is dan van de XBOX/PS3 kan ik niet over oordelen (heb geen XBOX/PS3). Ik ervaar de Dune wel mooi van kleur en beeldscherpte van 1080P materiaal is ook gewoon top. bij het afspelen van DVD-kwaliteit is het goed mogelijk dat de Dune t.o.v. XBOX/PS3 door de maand valt. De chip in de mediaspelers doen weinig aan beeldprocessing. Simpele scaling/deinterlacing voor niet 1080P materiaal en dan houd het min of meer wel op.
De PS3 is veel krachtiger op dit vlak en bij transcoderen voor de PS3 kunnen op de PC ook trucjes uitgehaald worden.

Wat betreft WMV. Op zich is niet zo vreemd. WMA is een typisch Microsoft product en wordt veel minder vaak gebruikt, het heeft ook niet echt prioriteit bij de ontwikkeling van de software voor de spelers. Jij hebt een XBOX en zal voornamelijk WMV in bezit hebben. Echter Ik krijg bij een WMV video (met WMAPro) netjes "multichannel input" te zien op het display van mijn receiver (via HDMI). Het zou best kunnen dat via SPDIF dit stereo wordt.

Om nou voor dit punt de Dune afschrijven en daardoor in principe iedere andere mediaspeler ook, vind ik wat ver gaan. Eigenlijk heb je door de XBOX jezelf beperkingen opgelegd door een min of meer niet gangbare standaard in mediaspelerland te gebruiken.

audiotracks als AC3, TrueHD, DTS,DTS-MA is geen enkel probleem voor de Dune. De belangrijkste formaten worden dus goed ondersteunt. Net als Blu-Ray, DVD en MKV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
YaDIS 2.0.5 met tmdb ondersteuning is zo juist vrijgegeven door Fred-L voor download!

http://www.mediafire.com/?28k1iy9p4hp3a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Dit is het changelog voor versie 2.0.5:
  • Added themoviedb.org support
  • Added the choice of the language for the installer (english or french)
  • Added display of real filenames in the list of medias
  • Added several movie formats (aspect ratios)
  • Added in context menu the link to the movie's page on TMDb (on TVDB for series)
  • Added Poland language file (thanks to desss)
  • Added the use of the duration reported by MediaInfo (except for DVD/BD structures and isos)
  • Updated some language files
  • Fixed no display of 6 and 9 certifications for Netherlands
  • Fixed the exception when the field "First Aired" is empty
  • Removed Ciné-Passion support (temporary)
  • Removed migration of old 1.0 workspaces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 17:11

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Eyjafjallajokul schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:59:
Een vraagje, is het mogelijk om .sup ondertitels, die bij een X264 film zitten af te spelen met de Smart D1 of dien je steeds een software te gebruiken om ze te hard-coden in de .mkv?
Welke externe subs worden ondersteund, en hoe kan je ze afspelen?

op de site zie ik volgende:
Subtitle formats: SRT (external), SUB (MicroDVD) (external), text (MKV), SSA/ASS (MKV, external), VobSub (MP4, MKV, external SUB/IDX), PGS (Blu-ray, TS, MKV)

dus geen .sup (kan je die makkelijk converteren naar een .srt of ander formaat dat de Dune wél mee overweg kan?)

Ik had ergens gelezen dat het kan afhangen of je de film rechstreeks via HDD afspeelt of via SMB, klopt dit?

Update: gisteren getest met een .srt, werkt perfect
.sup = PGS formaat (het formaat dat op BluRay wordt gebruikt voor subtitles). Welke prima werkt zodra het in een .ts/.m2ts/.mkv bestand zit. Nog niet getest met losse bestanden naast een MKV.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Na mijn nieuwe Smart D1 een dag getest te hebben valt het mij op dat dit apparaat soms lang bezig is om een bluray film op te starten.
Ook heb ik af en toe bij het afspelen van een bluray film een kleine hapering in het geluid.
Ik speel gewoon af via een Philips LCD via HDMI. Dus geen aparte versterker of zo.

Ander punt is dat ik problemen heb met een bluray (40 GB) met laden, het duurt erg lang en uiteindelijk krijg ik een foutmelding. (not supported oid). Vervolgens houd ik een zwart scherm. De optie terug reageert dan ook erg traag. Het lijkt alsof de Dune vastloopt door iets. Mogelijk is de film niet goed (gedownload).

Laatste punt is dat tijdens het laden van een bluray mijn Philips LCD een melding geeft dat er niets is aangesloten. Waarna vervolgens de film toch begint. Net alsof de verbinding tussen de Dune en de Philips even wegvalt.

Iemand hier oplossingen voor? Commentaren? Ik had hoge verwachtingen maar zit nu toch te twijfelen om het apparaat om te ruilen. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Waar vandaan haal je de film op het moment dat je hem in de Smart wilt laden?
Ikzelf haal hem van mijn server (ION chipset etc...) vandaan over een 1GB verbinding (wat overigens geen probleem zou moeten zijn).
Bij mij draait zelfs die docu EARTH goed zonder haperen. En deze is echt groot. FullHD films van over de 40GB zijn ook geen probleem.

Denk ook dat je film niet goed is om eerlijk te zijn.

Dat laatste punt kan kloppen. Dat is gewoon iets wat alle HDI spelers doen. Opnieuw iedere keer hdmi initialiseren. Hoeft geen probleem te zijn, maar ligt meer aan je tv of die dat doet. Bij mij gebeurd het nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Arunia schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:32:
Ikzelf haal hem van mijn server (ION chipset etc...) vandaan over een 1GB verbinding (wat overigens geen probleem zou moeten zijn).
...
De Smart heeft toch een 100Mb poort? :? Mijn Smart B1 is ook aangesloten op een gigbit poort, maar staat op 100Mb.

Een 'dikke' film van 40Gb is bij mij trouwens ook geen probleem. Deze stream ik dan via een share op mijn QNAP TS-239Pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
Ik haal de film vanaf bij Synology DS209 over een 1 Gb verbinding ( wel via GB switch, mogelijk dat deze de snelheid afremt).

De vraag is echter of de Smart D1 nou wel of geen 1 Gb poort heeft. Daar zijn de meningen over verdeeld.
Is er een manier om een film te controleren op compleetheid behalve de PAR files gebruiken?
Arunia schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:32:
Bij mij draait zelfs die docu EARTH goed zonder haperen. En deze is echt groot. FullHD films van over de 40GB zijn ook geen probleem.

Denk ook dat je film niet goed is om eerlijk te zijn.

Dat laatste punt kan kloppen. Dat is gewoon iets wat alle HDI spelers doen. Opnieuw iedere keer hdmi initialiseren. Hoeft geen probleem te zijn, maar ligt meer aan je tv of die dat doet. Bij mij gebeurd het nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
Volgens Mediacentershop.nl heeft mijn Smart D1 een gigbit poort. Wie kan dit met zekerheid bevestigen uit eigen ervaring?
BigEagle schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:56:
[...]

De Smart heeft toch een 100Mb poort? :? Mijn Smart B1 is ook aangesloten op een gigbit poort, maar staat op 100Mb.

Een 'dikke' film van 40Gb is bij mij trouwens ook geen probleem. Deze stream ik dan via een share op mijn QNAP TS-239Pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik moest ook eigenlijk er nog bij vertellen dat het theoretisch 1Gbit is, maar deze functie werkt gewoon niet goed. Wat je kan controleren is dat je bij de instellingen je speler op 100Mbit zet. Dat zou over het algemeen een stuk moeten verhelpen.

Hoe je zo'n bestand kan controleren, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik heb een Smart D1, mijn setup is een gigabyte router en gigabyte switch en alles Cat 6.

Als ik van mijn PC boven een bestand overzet van 25gb naar de interne schijf van de Smart, dan is mijn bestandsoverdracht tussen de 9 en 10. mb/s.. Dan is de poort nog steeds 100mb in mijn ogen.

Laden van BD menu gaat soms wat traag, maar deze speler speelt alles als ik nou van de externe schijf ( usb ) interne schijf ( 1tb 7200rom ) of stream vanaf de PC boven hij slikt het allemaal zonder probs.. ook bestanden van 50gb streamt die nog gemakkelijk..

Deze mediaplayer is echt super, ik heb hiervoor WD/ACryan/popcorn hour gehad, maar deze is toch echt de beste en stabielste.. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Frank1973 op 11-03-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Ik ben dik tevreden met de Dune D1!!
Deze week binnen gehad en werkelijk erg makkelijk mee om te gaan(thanks skank, frankp), toppie beeld.
1 ding kan ik geen vinger op leggen, het klokje in beeld, soms staat hij er uren achter elkaa als de Dune in standbij staat en soms is hij na uitschakelen binnen een paar minuten niet meer zichtbaar.....zet ik de D1 even aan en uit de staat hij er gewoon weer.......iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:53
Voor de liefhebbers die graag de HDI Dune HD Max willen.
Op dit moment verkrijgbaar bij Informatique klik voor 399 euro ;)
Even actiecode invullen "DUNEHD" en je hebt 80 euro korting
Ik weet alleen niet hoelang het nog geldig is...

Have fun with it

[ Voor 12% gewijzigd door Von Henkel op 12-03-2011 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, jammer dat die code niet met alle Dune's werkt. ;) Een Smart H1 voor €150 zou erg leuk zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3SDoc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05-2020
Vraagje zijn er ook streams te vinden voor internet tv? Het is me nu gelukt om de diverse radiozenders er in te krijgen met logo's, maar zat zo eens te kijken of er ook TV streams zijn, maar tot nog toe nix gevonden. Kan iemand mij op weg helpen of is dit nog meer toekomst muziek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Bij mij kan ik, ondanks de nieuwste stable firmware, nog steeds geen WMA bestanden afspelen op mijn Base 3.0. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Volgens mij vergeet ik iets, maar ik kom er niet aan uit. Ik heb de nieuwste release van yaDIS op m'n Dune smart D1 staan en wil het 'film iconen-overzicht' wat groter hebben. Standaard staat deze op 7columns x 3rows. Ik deze veranderd naar 5 x 2.
Het overzicht is vervolgens ook netjes zo opgebouwd.. maar de grootte van de iconen blijft hetzelfde, terwijl ik dit toch ook echt heb aangepast in de templates.xml.

In mijn ogen heb ik alles al geprobeerd.. maar toch gebeurd er niks;
- de yaDIS map verwijderd en opnieuw gegenereerd
- de Films opnieuw verwerkt en opnieuw gegenereerd
- de grootte van de iconen belachelijk hoog gezet, maar ook dit werkt niet.
- ook tijdens dit proces de applicatie meerdere malen herstart

<iconview>
<area x="50" y="50" width="1820" height="980">
<columns>5</columns>
<rows>2</rows>
</area>
<icon width="340" height="480" scale="0.8" />
</iconview>

Iemand enig idee wat ik gruwelijk over het hoofd zie?

[ Voor 10% gewijzigd door Ralf Bimbo op 13-03-2011 08:05 ]

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Ralf Bimbo schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:29:
Iemand enig idee wat ik gruwelijk over het hoofd zie?
haha ik quote mezelf maar even... blijkbaar had ik alleen de Dune nog even opnieuw op moeten starten 8)7 ..
wijze les voor de volgende keer.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Wat je ook kunt doen is op de menu toets drukken en voor refresh kiezen. Tweede optie naar ik meen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik had het toendertijd uitgerekend en het staat in het aanpassingstopic op mpcclub.com.
Na de update is het bestand overschreven, dus moet ik dat alsnog weer aanpassen. Vind het net iets teveel. op 40inch FullHD is het veel te klein. Geen idee wat die Fred draait, maar voor mij is het niet te doen. :P
Pagina: 1 ... 18 ... 72 Laatste