Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Ja dankzij de berekening die hier eerder vermeld staat ben ik op waardes gekomen. Het origineel is inderdaad echt te klein.
En de refreshknop zal ik ook niet snel meer vergeten ;)!

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Iemand hier toevallig ervaring met de Smart D1 en het afspelen van BDMV?
Heb hier namelijk een rip van Watchmen, maar zodra ik em wil afspelen krijg ik een zwart scherm. Display staat op 00:00:00.. info laat zien dattie in hoofdstuk 2 zit, maar verder niks.
Als ik handmatig de juiste m2ts kies speelt hij de film vlekkeloos af...

Misschien iets mis met de rip.. of zijn er 'bekende' problemen rondom het afspelen van BDMV's?..

Ik speel de film overigens af vanaf de interne HDD.. en heb de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Like2Groove schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:51:
Beetje teleurgesteld met mijn net nieuwe Dune Smart D1.
Is er iets mis of ben ik te veel eisend!

Al jaren stream ik films via mijn Xbox360 en PS3.
Toch overgestapt op een mediaplayer en wilde een goede nemen Ik heb de Dune Smart D1 gekozen.

Al direct valt de matige kwaliteit op tussen de streams van de Xbox360 / PS3.
De Dune lijkt een wat softer beeld (minder scherp) en ook doffer van kleur.
Ik krijg het niet gecorrigeerd met de setup tijdens afspelen nog op mijn PC.
Heb ik een defect product of klopt dit?

Ook decodeert de Dune mijn audio van de WMV bestanden van de Xbox360 met WMAPRO multichannel niet correct. Mijn versterker krijgt (alleen voor dit type stream) een stereo stream door terwijl het multichannel is.
De Xbox speelt ze wel correct in multichannel.

Doe ik iets verkeerd of moet ik hem maar snel terug brengen en een andere kopen?

Alvast bedankt voor jullie input, Frans
Dat van de kleuren kan misschien komen doordat de PS3/Xbox360 op RGB staan ipv YCbCr wat de juiste kleuren/contrast weergeeft op een HDTV.
De dune laat standaard YCbCr zien voorzover ik heb gezien in de instellingen.
PC-beeld met verkeerde driverinstellingen op een TV geeft ook RGB beeld. TV's willen YCbCr signaal, niet RGB.
Een PC-beeldscherm wil echter RGB signaal, anders krijg je een 'washed-out' beeld.

Weet niet op watvoor scherm je het weergeeft en het kan dus ook zijn dat de PS3/Xbox360 altijd al verkeerd ingesteld hebben gestaan en je er daarom aan gewend bent.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
BiG-GuY schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:58:
[...]

Dat van de kleuren kan misschien komen doordat de PS3/Xbox360 op RGB staan ipv YCbCr wat de juiste kleuren/contrast weergeeft op een HDTV.
De dune laat standaard YCbCr zien voorzover ik heb gezien in de instellingen.
PC-beeld met verkeerde driverinstellingen op een TV geeft ook RGB beeld. TV's willen YCbCr signaal, niet RGB.
Een PC-beeldscherm wil echter RGB signaal, anders krijg je een 'washed-out' beeld.

Weet niet op watvoor scherm je het weergeeft en het kan dus ook zijn dat de PS3/Xbox360 altijd al verkeerd ingesteld hebben gestaan en je er daarom aan gewend bent.
Euhhh net rapunzel 1080P gekeken met mijn zwager en hij vertelde mij dat hij nog nooit ZULK MOOI!! beeld had gezien (wel LED tv natuurlijk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 09:49
Vandaag is mijn interne HDD wéér niet meer zichtbaar in het menu van mijn Dune Smart D1. Afgelopen januari had ik hetzelfde probleem, dat bleek toen een fout in de PCB design te zijn (12v lijn werkte niet meer). Echter nu blijkt de unit wéér defect te zijn, alleen met een onbekend probleem, 12v doet het nog...

Mijn bevindingen:
- Unit werkt wel, echter is de interne harde schijf niet meer te benaderen in het hoofd menu (lijkt op hetzelfde probleem, maar lees verder...)
- Het vorige probleem (geen 12v op de aansluiting van de interne HDD) lijkt het niet te zijn, ik meet ongeveer 11,3V op die lijn met mijn multimeter.
- Een externe harde schijf werkt prima.
- De interne harde schijf werkt ook prima als ik hem aansluit op mijn pc.

Heb hem dus net weer opgestuurd naar Wifimedia. Dit probleem lijkt alleen te zijn bij mensen die hun torrent-client altijd aan hebben staan, maar dat is nu juist waar ik hem voor heb gekocht. Ik hoop dat ze dit probleem definitief oplossen, en ik niet weer over 3 weken op moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smakkie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dezorian schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:14:
Vandaag is mijn interne HDD wéér niet meer zichtbaar in het menu van mijn Dune Smart D1. Afgelopen januari had ik hetzelfde probleem, dat bleek toen een fout in de PCB design te zijn (12v lijn werkte niet meer). Echter nu blijkt de unit wéér defect te zijn, alleen met een onbekend probleem, 12v doet het nog...

Mijn bevindingen:
- Unit werkt wel, echter is de interne harde schijf niet meer te benaderen in het hoofd menu (lijkt op hetzelfde probleem, maar lees verder...)
- Het vorige probleem (geen 12v op de aansluiting van de interne HDD) lijkt het niet te zijn, ik meet ongeveer 11,3V op die lijn met mijn multimeter.
- Een externe harde schijf werkt prima.
- De interne harde schijf werkt ook prima als ik hem aansluit op mijn pc.

Heb hem dus net weer opgestuurd naar Wifimedia. Dit probleem lijkt alleen te zijn bij mensen die hun torrent-client altijd aan hebben staan, maar dat is nu juist waar ik hem voor heb gekocht. Ik hoop dat ze dit probleem definitief oplossen, en ik niet weer over 3 weken op moet sturen.
De mijne is ook al 2 keer terug geweest naar Wifimedia met hetzelfde probleem. In de eerste batch Smart's zit dit probleem. Men vertelde mij dat Wifimedia een tweede levering heeft binnengekregen waarin helaas nog een aantal apparaten zaten met hetzelfde probleem. Je bent zeker niet de eerste die voor de 2de keer terug moet. Met de torrent-client heeft het volgens mij niets te maken, die heb ik namelijk nog nooit opgestart.

Overigens wel super service van Wifimedia: zonder gezeur 2 keer de speler omgeruild en de HD overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Goed om te weten dat ik niet de enige ben. :)

Heb je er nu geen last meer van? Ik vraag me wel af of het hetzelfde probleem is, bij deze meette ik namelijk nog wel 12v op de sata voeding...
Hoe lang heb je hem al weer draaiend? Want ik hoop niet dat ik hem nog een keer op moet sturen...

Wat betreft WifiMedia, kan ik idd zeggen; goeie service, snelle mailcommunicatie en vorige keer binnen een week een nieuwe unit binnen!

[ Voor 33% gewijzigd door Dezorian op 14-03-2011 15:40 . Reden: Wifimedia toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ralf Bimbo schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:31:
Heb hier namelijk een rip van Watchmen, maar zodra ik em wil afspelen krijg ik een zwart scherm. Display staat op 00:00:00.. info laat zien dattie in hoofdstuk 2 zit, maar verder niks.

Misschien iets mis met de rip.. of zijn er 'bekende' problemen rondom het afspelen van BDMV's?..

Ik speel de film overigens af vanaf de interne HDD.. en heb de laatste firmware.
Waarschijnlijk iets met je rip, want ik heb het tijdje terug vlekkeloos via netwerk bekeken (complete bluray).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ralf Bimbo schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:31:

Er kan iets mis zijn met de rip maar de instellingen voor de refreshrate kunnen ook roet in eten gooien.
Ik had eerder de output van de Dune 1080P/24 staan. En hiermee kon ik geen BD kijken (zwart beeld, verder niets). Nu staan de instelling op de 1080P/60 en auto-refresh op 24/50/60. Dit gaat perfect. Ook de auto-refresh werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smakkie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dezorian schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:38:
Goed om te weten dat ik niet de enige ben. :)

Heb je er nu geen last meer van? Ik vraag me wel af of het hetzelfde probleem is, bij deze meette ik namelijk nog wel 12v op de sata voeding...
Hoe lang heb je hem al weer draaiend? Want ik hoop niet dat ik hem nog een keer op moet sturen...

Wat betreft WifiMedia, kan ik idd zeggen; goeie service, snelle mailcommunicatie en vorige keer binnen een week een nieuwe unit binnen!
Ik heb niks doorgemeten, maar kreeg het verhaal van Wifimedia te horen. Bij mij draait de Dune nu weer een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Athome schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:25:
[...]

Er kan iets mis zijn met de rip maar de instellingen voor de refreshrate kunnen ook roet in eten gooien.
Ik had eerder de output van de Dune 1080P/24 staan. En hiermee kon ik geen BD kijken (zwart beeld, verder niets). Nu staan de instelling op de 1080P/60 en auto-refresh op 24/50/60. Dit gaat perfect. Ook de auto-refresh werkt naar behoren.
Ik had de instellingen ook al zo staan.. leek me eigenlijk ook het best. Ik denk dat het dan inderdaad de rip is.. proberen we gewoon weer een andere. Thx voor de tips :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
1 ding krijg ik toch niet helemaal onder de knie, ik heb een film gedownload en deze zit in een VIDEO_TS map(zogenaamde VOB, IFO bestanden etc), als ik de film brand speelt hij gewoon met NL ondertiteling af, speel ik hem op de pc af met powerdvd dan heb ik gewoon ondertitel, bekijk ik hem via de D1 en YaDIS dan krijg ik er geen ondertitel onder, iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:18
Je laat de files ook in een VIDEO_TS map staan? En je speelt dus ook daadwerkelijk de map, niet één van de files daarin?

Dan zou je met de subtitle-knop gewoon ondertitels moeten kunnen kiezen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Xander,

ik sleep inderdaad gewoon de gehele VIDEO_TS map naar de NAS die in verbinding staat met de D1......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
En je gebruikt ook niet toevallig UPnP om die NAS te benaderen?

Werkt de DVD op de ondertiteling na verder wel zoals je verwacht? Met menu's e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik gebruik geen UPnP.
Als ik op de "normale" manier naar de NAS ga, dus geen YaDIS gebruik en naar de folder van de film ga dan speelt hij wel met ondertitel af........vreemd, doe ik kennelijk toch wat verkeerd in YaDIS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Telkens als ik de film via YaDIS opstart verschijnt er steeds een file in de VIDEO_TS map die ik niet kan herleiden, het gaat om een playlist.m3u file........als ik die verwijder, Yadis opnieuw opstart en exporteerd, vervolgens de film opstart via de D1 (en deze weer geen ondertitel afspeelt), ik weer in de VIDEO_TS map kijk staat deze .m3u file er weer, schiet mij maar lek.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met de flash player? Als ik op mijn dune Prime 3.0 met de laatste Beta de website www.motogp.com een video wil kijken krijg ik de melding dat mijn flash player niet up to date is. Bvd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
golfgti5 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:00:
Telkens als ik de film via YaDIS opstart verschijnt er steeds een file in de VIDEO_TS map die ik niet kan herleiden, het gaat om een playlist.m3u file........als ik die verwijder, Yadis opnieuw opstart en exporteerd, vervolgens de film opstart via de D1 (en deze weer geen ondertitel afspeelt), ik weer in de VIDEO_TS map kijk staat deze .m3u file er weer, schiet mij maar lek.............
Vreemd. 8)7

Staat de film gewoon in {de map die je YaDIS laat doorzoeken}\{Filmnaam}\VIDEO_TS of staat het anders? Staan er in de VIDEO_TS-map nog meer bestanden dan VOB, IFO en BUP bestanden?

Hoe ziet het dune_folder.txt-bestand dat YaDIS voor de betreffende film aanmaakt eruit? Maakt het nog verschil of je de film start met OK of met Play?
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:01:
Weet iemand hoe het zit met de flash player? Als ik op mijn dune Prime 3.0 met de laatste Beta de website www.motogp.com een video wil kijken krijg ik de melding dat mijn flash player niet up to date is. Bvd.
De webbrowser van de Dune ondersteunt volgens mij gewoon geen flash.

De nieuwste firmwareversie is geen beta trouwens, dus als je inderdaad de laatste beta gebruikt moet je misschien ook eens upgraden. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Xander op 15-03-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Xander,

de map op de NAS heet inderdaad gewoon VIDEO_TS.
Dit staat er in de folder; *** NE PAS SUPPRIMER OU MODIFIER CETTE LIGNE - DO NOT DELETE OR MODIFY THIS LINE ***
media_url=smb://192.168.1.3/public/FILMS/127 Hours/playlist.m3u
Opstarten met OK of Play maakt niks uit, beide geen subs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
golfgti5 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:00:
Telkens als ik de film via YaDIS opstart verschijnt er steeds een file in de VIDEO_TS map die ik niet kan herleiden, het gaat om een playlist.m3u file........
golfgti5 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:28:
media_url=smb://192.168.1.3/public/FILMS/127 Hours/playlist.m3u
Dat doet vermoeden dat je twee playlist.m3u bestanden hebt, één in de VIDEO_TS map en 1 een niveau hoger? Stond die laatste er al voordat je YaDIS liet scannen?

Ik vroeg het net al, maar... Staan er in de VIDEO_TS-map nog meer bestanden dan VOB, IFO en BUP bestanden? En in map daarboven? Andere bestanden zorgen er waarschijnlijk voor dat YaDIS het niet meer als DVD-structure beschouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Er staan inderdaad VOB, IFO en BUP bestanden in, is dat niet goed?
Verder alleen die playlist file
Al deze bestanden heb je toch ook nodig als je de film op een dvd brand?

[ Voor 10% gewijzigd door golfgti5 op 15-03-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
golfgti5 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:39:
Er staan inderdaad VOB, IFO en BUP bestanden in, is dat niet goed?
Die bestanden zijn wel goed, maar andere niet. Daarom vroeg ik of er nog meer soorten bestanden staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Buiten die alleen die playlist m3u file dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb die video_ts map verwijderd van de NAS........als ik hem er opnieuw opplaats, kan ik de map dan ook de film naam geven, of gewoon video_ts laten?
In deze map zitten alleen die VOB,IFO en BUP file's, geen andere file's of onderliggende map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
golfgti5 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:46:
Ik heb die video_ts map verwijderd van de NAS........als ik hem er opnieuw opplaats, kan ik de map dan ook de film naam geven, of gewoon video_ts laten?
In deze map zitten alleen die VOB,IFO en BUP file's, geen andere file's of onderliggende map
Die map moet uiteraard VIDEO_TS blijven heten! Je moet een map met de filmnaam aanmaken en de VIDEO_TS map daar in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Xander,

thanks, het werkt nu!!!!!!!!
kennelijk is de oplossing dat de VIDEO_TS map dus in een map(met eventueel filmnaam) geplaatst moest worden, ik had de VIDEO_TS map zo op de NAS gezet en deze hernoemd naar de film, kennelijk ging het daar dus fout.

Bedankt voor het mee denken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
golfgti5 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 07:01:
Xander,

thanks, het werkt nu!!!!!!!!
kennelijk is de oplossing dat de VIDEO_TS map dus in een map(met eventueel filmnaam) geplaatst moest worden, ik had de VIDEO_TS map zo op de NAS gezet en deze hernoemd naar de film, kennelijk ging het daar dus fout.

Bedankt voor het mee denken!!
Ja, daarom vroeg ik dus ook:
Xander schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:16:
Je laat de files ook in een VIDEO_TS map staan?
En:
Xander schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:15:
Staat de film gewoon in {de map die je YaDIS laat doorzoeken}\{Filmnaam}\VIDEO_TS
Maar jouw antwoorden deden me keer op keer vermoeden dat je het gewoon goed had staan. :+ Nouja, mooi dat het nu in ieder geval werkt. ;)

Als je YaDIS wilt gebruiken is die map met de filmnaam niet optioneel trouwens. Daaraan herkent YaDIS welke film het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Is er iemand die uit kan leggen wat je aan de Smart ME hebt? En dan bedoel ik in Jip & Janneke taal :) Ik snap niet wat men bedoelt op de Dune website met:
This module allows to extend Dune HD players capabilities with two ports for extension boards. In particular, in the nearest future there will be available extension boards.
Gaat de fabrikant dus zelf in de toekomst extension boards leveren? Of kan ik zo'n ding bijvoorbeeld ook gebruiken om een Ziggo smartcard in te doen?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Smakkie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:49:
[...]

Ik heb niks doorgemeten, maar kreeg het verhaal van Wifimedia te horen. Bij mij draait de Dune nu weer een weekje.
Ah okdan, we zullen zien over 3 weekjes, Wifimedia heeft me nu een nieuwe opgestuurd, en ze zeggen dat deze echt uit de 2de batch komt (en dus het probleem niet meer mag hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39
Ruud2001 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:09:
Is er iemand die uit kan leggen wat je aan de Smart ME hebt? En dan bedoel ik in Jip & Janneke taal :) Ik snap niet wat men bedoelt op de Dune website.

Gaat de fabrikant dus zelf in de toekomst extension boards leveren? Of kan ik zo'n ding bijvoorbeeld ook gebruiken om een Ziggo smartcard in te doen?
De Dune Max heeft deze sloten ook. Er is nog weinig informatie bekend over wat er precies gaat komen. Hoogstwaarschijnlijk gaat het om draadloze netwerkkaarten en digitale tuners. Of die dan ook voor Ziggo gaan werken, is onduidelijk. Op dit moment is er in ieder geval nog niets verkrijgbaar.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Al enige jaren maak ik met plezier gebruik van een HDX1000. Eigenlijk puur en alleen voor het kijken van films en dan voornamelijk Bluray content. Ik stream deze content vanaf een nas, die in een giglan netwerk staat. Loopt prima maar ik loop steeds meer tegen problemen aan met content (m2ts bestand) die erg groot zijn. (meestal groter dan 38 gig) die beginnen te schokken en stoppen dan uiteindelijk. Ik ga ervan uit dat dit alles te maken heeft met het feit dat de HDX1000 'maar' een 100Mbit aansluiting heeft. en dat de bottleneck is. Plus het feit dat hij geen bluray iso bestanden kan afspelen / bluray menu / structuur, wil ik toch voor iets nieuws gaan. Mijn oog is gevallen op een Dune. (hoor er goede verhalen over)

Mijn vraag is nu eigenlijk; ben ik dan verlost van het haperen/ vastlopen van grote content, omdat de dune een giglan aansluiting heeft? of heeft dit met de sigma chip te maken?

Ik was erg gesteld op Yamj moviejukebox, maar dat moet geen probleem zijn met de dune, zie ik. Ook bluray menu's en iso's kunnen nu worden afgespeeld. ook prettig (was geen pre)

Nu stuit ik alleen op welke keus ik moet maken;
Smart D1 of een Dune Prime?
Een harde schijf ga ik niet gebruiken omdat ik alles stream vanaf een nas, ook ga ik geen schijfjes gebruiken dus een cd/bluray speler heb ik ook niet nodig. Deze twee zijn wel uitbreidbaar als ik kies voor de SMART serie.

Dus met een Smart D1, heb ik dan eigenlijk alles wat ik (voorlopig) nodig heb? maar nu zie ik weer dat de Smart serie GEEN giglan heeft.... dus beginnen films weer te haperen? groter dan 40 gig? En waarom is een Smart D1 goedkoper dan de B1? Terwijl ze het zelfde zijn? alleen heeft de B1 geen display, die snap ik niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
vwtune schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:31:
Al enige jaren maak ik met plezier gebruik van een HDX1000. Eigenlijk puur en alleen voor het kijken van films en dan voornamelijk Bluray content. Ik stream deze content vanaf een nas, die in een giglan netwerk staat. Loopt prima maar ik loop steeds meer tegen problemen aan met content (m2ts bestand) die erg groot zijn. (meestal groter dan 38 gig) die beginnen te schokken en stoppen dan uiteindelijk. Ik ga ervan uit dat dit alles te maken heeft met het feit dat de HDX1000 'maar' een 100Mbit aansluiting heeft. en dat de bottleneck is. Plus het feit dat hij geen bluray iso bestanden kan afspelen / bluray menu / structuur, wil ik toch voor iets nieuws gaan. Mijn oog is gevallen op een Dune. (hoor er goede verhalen over)

Mijn vraag is nu eigenlijk; ben ik dan verlost van het haperen/ vastlopen van grote content, omdat de dune een giglan aansluiting heeft? of heeft dit met de sigma chip te maken?

Ik was erg gesteld op Yamj moviejukebox, maar dat moet geen probleem zijn met de dune, zie ik. Ook bluray menu's en iso's kunnen nu worden afgespeeld. ook prettig (was geen pre)

Nu stuit ik alleen op welke keus ik moet maken;
Smart D1 of een Dune Prime?
Een harde schijf ga ik niet gebruiken omdat ik alles stream vanaf een nas, ook ga ik geen schijfjes gebruiken dus een cd/bluray speler heb ik ook niet nodig. Deze twee zijn wel uitbreidbaar als ik kies voor de SMART serie.

Dus met een Smart D1, heb ik dan eigenlijk alles wat ik (voorlopig) nodig heb? maar nu zie ik weer dat de Smart serie GEEN giglan heeft.... dus beginnen films weer te haperen? groter dan 40 gig? En waarom is een Smart D1 goedkoper dan de B1? Terwijl ze het zelfde zijn? alleen heeft de B1 geen display, die snap ik niet helemaal...
Ik had voorheen ook een HDX1000.. speelde alles vanaf de HDD en had ook veel last van het schokken van beeld / geluid. Vooral om die reden ben ik overgestapt naar de Smart D1. Heb hier dezelfde schijf in geplaatst en alle problemen zijn verdwenen!
Helaas kan ik je niks vertellen over het streamen.. maar gezien mijn ervaring denk ik dat het 'schokken' meer aan de hdx zelf ligt (de chip), dan het streamen zelf.
Waarom de B1 duurder is... waarschijnlijk omdat hier een Bluray speler in zit.. en bij de D1 dus niet.

Al met al dus enorm tevreden over de D1. Hopelijk kunnen andere je nog meer vertellen over het streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Bedankt voor jouw antwoord. In de hdx1000 heb ik ook een hd zitten maar ik denk dat ik wel op een verkeerd been wordt gezet door de hdx.
Wanneer ik prince of persia (met deze heb ik namelijk het probleem) rechtstreeks (is een m2ts bestand) afspeel vanaf de hd in de hdx, dan loopt ie vlekkeloos. Wanneer ik dit bestand, stream vanaf mijn netgear nas. dan begint ie na 2 minuten al te stotteren en blijft dan hangen. Het is wel en bestand van 40 gig. Nu vraag ik me dus af, of het komt door de netwerkbeperking van de hdx zelf (100Mbit) of door de sigma chip die het niet aankan om EN te streamen/ bufferen en nog eens een hoge framerate te verwerken. De Smart D1 heeft ook 'maar'100Mbit. alleen een nieuwere sigma chip.

Dit is wel belangrijk voor mij om te weten, want anders hoef ik ook geen Dune aan te schaffen als ik met het zelfde probleem blijf zitten.
Nogmaals: ik zal altijd alles blijven streamen vanaf een NAS. (giglan netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
vwtune schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:43:
Bedankt voor jouw antwoord. In de hdx1000 heb ik ook een hd zitten maar ik denk dat ik wel op een verkeerd been wordt gezet door de hdx.
Wanneer ik prince of persia (met deze heb ik namelijk het probleem) rechtstreeks (is een m2ts bestand) afspeel vanaf de hd in de hdx, dan loopt ie vlekkeloos. Wanneer ik dit bestand, stream vanaf mijn netgear nas. dan begint ie na 2 minuten al te stotteren en blijft dan hangen. Het is wel en bestand van 40 gig. Nu vraag ik me dus af, of het komt door de netwerkbeperking van de hdx zelf (100Mbit) of door de sigma chip die het niet aankan om EN te streamen/ bufferen en nog eens een hoge framerate te verwerken. De Smart D1 heeft ook 'maar'100Mbit. alleen een nieuwere sigma chip.

Dit is wel belangrijk voor mij om te weten, want anders hoef ik ook geen Dune aan te schaffen als ik met het zelfde probleem blijf zitten.
ja dat is een lastige. Heb ik helaas geen antwoord op. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
vwtune schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:43:
Hoe zit het eigenlijk met de doorvoersnelheid van die NAS? De aanwezigheid van een gigabit poort wil niet zeggen dat de snelheden daarbij in de buurt komen, of zelfs dat ze over de 100mbit heen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
wat bedoel je met doorvoer snelheid? ik heb een ReadyNAS Duo (netgear)
Wanneer ik een bestand kopieer van mijn pc naar de nas, haal ik 21Mbit per seconde.

En niet te vergeten dat een film kleiner dan ongeveer 38gig, wel gewoon vlekkeloos wordt gestreamd. dus langzaam zal de doorvoer niet zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door vwtune op 17-03-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
vwtune schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:48:
wat bedoel je met doorvoer snelheid? ik heb een ReadyNAS Duo (netgear)
Wanneer ik een bestand kopieer van mijn pc naar de nas, haal ik 21Mbit per seconde.
Zou het probleem dan niet in de NAS kunnen zitten? 21Mbps is natuurlijk bij lange na geen 1Gbps. :X En ook maar net 1/5e van de theoretische netwerksnelheid van die HDX1000...
En niet te vergeten dat een film kleiner dan ongeveer 38gig, wel gewoon vlekkeloos wordt gestreamd. dus langzaam zal de doorvoer niet zijn?
Dat kun je natuurlijk niet zomaar stellen. Een kleinere film heeft (bij een gelijke lengte, die ik natuurlijk niet weet) een lagere bitrate en vraagt dus minder van je NAS/netwerk.

[ Voor 27% gewijzigd door Xander op 17-03-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Als ik van mijn PC naar de NAS schrijf haal ik een snelheid van 21MB per seconde.
Sommetje voor het bestand van 40gig: 1024MB x 40 = 40960MB. Bij 22MB dus 1860 seconden...half uurtje dus.
Deze schrijfwaardes zijn gewoon het maximale wat je ongeveer kunt halen (zie site van Netgear).Kopiëren van de NAS naar de PC gaat met ongeveer 34-38MB per seconde.

Dus langzaam is het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
vwtune schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:02:
Als ik van mijn PC naar de NAS schrijf haal ik een snelheid van 21MB per seconde.
Ah. Dat is een factor 8 sneller dan wat je net claimde. ;)
Sommetje voor het bestand van 40gig: 1024MB x 40 = 40960MB. Bij 22MB dus 1860 seconden...half uurtje dus.
Deze schrijfwaardes zijn gewoon het maximale wat je ongeveer kunt halen (zie site van Netgear).Kopiëren van de NAS naar de PC gaat met ongeveer 34-38MB per seconde.

Dus langzaam is het echt niet.
Nee, dat moet snel genoeg zijn. :) Dan zou je het inderdaad in de speler moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Xander schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:04:
[...]

Ah. Dat is een factor 8 sneller dan wat je net claimde. ;)

[...]

Nee, dat moet snel genoeg zijn. :) Dan zou je het inderdaad in de speler moeten zoeken.
Ja ik maakt idd een foutje met betrekkig tot Mbit en MB...

Zoals je al zegt, het zou snel genoeg moeten zijn, dit lijkt mij namelijk ook. maar dan heeft het gewoon met de hdx te maken lijkt mij dan en zou het met de Dune gewoon afspeelbaar moeten zijn? Maar komt het dan door die sigma chip die het gewoon niet aankan (hoge birates streamen via netwerk)? Want ik zie dat de Dune ook maar een 100Mbit aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Is er iemand in staat om een film /content te testen? Dus vanaf een nas streamen naar de dune en dan testen of ie vlekkeloos afspeelt. de eis is wel dat de film boven de bitrate of 38.32Mbps moet liggen. liefst 40+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Volgens mij is de FullHD extended versie van Avatar bij mij over die waarden heen en die doet het over een 1Gbit connectie (ja, 100Mbit dus) zonder stotteren. Dit is vanaf mijn Windows Home Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

vwtune schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:51:
Is er iemand in staat om een film /content te testen? Dus vanaf een nas streamen naar de dune en dan testen of ie vlekkeloos afspeelt. de eis is wel dat de film boven de bitrate of 38.32Mbps moet liggen. liefst 40+
ik stream naar de base volgens het info scherm zelfs op 52 Mbps nog vlekkeloos (planet earth episodes)

edit. ik het het dan over de full BR versie van PE. Dus de m2ts bestanden, niet de mkv versie

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 18-03-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

idem hier, via netwerk, afspelen van mijn PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik haal hier ook dik 40 Mbps met streamen vanaf een Synology. Ik heb niets in hogere kwaliteit. Speelt prima af zonder haperingen. Ook Planet Earth overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier idem.

Ik heb pieken van ruim 60Mbit voorbij zien komen en alles vloeiend.
Op dit moment is mijn Windows Home server niet optimaal. Hierdoor zie ik bij mijn AC-Ryan op 720P zo hier en daar hick-ups en de Dune gaat op 1080P gewoon vloeiend door, ook bij Full Blu-Ray rips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
Ik heb vandaag voor het eerst op de Base een film die het niet doet: Sammy's avonturen BRay.

Ik krijg een melding dat ie niet voor mijn regio is :(
Vreemd want van de spotter (suparo) doen ze het eigenlijk altijd wel prima

FW is... 122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Iedereen bedankt voor het testen van de bitrates...

Nu stuit ik weer op het volgende: waarom heeft HDI aangegeven nieuwere sigma chips te gaan gebruiken in de bestaande versies? Dit komt 3e kwartaal op de markt in de bestaande versies. Is het verstandig om daarop te wachten? (wachten is niet mijn sterke kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:08
Er is een nieuwe beta verschenen.
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26654
Let vooral op de laatste posting daar (pagina 3) over de eerste ervaringen.
Met name MKV's gaan beter: Chapter support en Lipsync (-0,22 anyone? ) = fixed
Later mijn B1 maar eens een schop geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
Let even op dat dit geen officiele nieuwe beta is, maar een speciale update voor gebruikers van Katrina TV.
Moet zeggen dat ik het ook niet kon laten om 'm op mijn D1 te zetten.
Werkt prima, interface is nog steeds crappy, maar zitten wel een aantal leuke nieuwe features in waaronder het kunnen instellen van default taal en subs bij dvd's.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Hier ook nieuwe beta firmware erop. Vind vooral die radio uitbreiding erg netjes en interface vind ik ook wel beter dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimondvh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 16:48
Nu mijn oude dvico 6500 aan het begeven is, kijk ik uit naar een nieuwe media player.
Nu is mijn oog gevallen op de Dune Hd Duo, hebben mensen al ervaringen met deze player.
Mjin vraag is namelijk kan je een 3,5 slot vervangen door een interne sata dvd speler.
(liefs zou ik er nog een ziggo kaart inschuiven. maar dat is denk ik te veel gevraagt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Zou die nieuwe firmware nu eens 1e stap zijn richting die 'flash' interface van een tijdje terug? Ben nog niet helemaal blij met de screenshots die ik er nu van zie, maar tis goed om te zien dat ze er in ieder geval mee bezig zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik ben benieuwd naar de "flash-interface"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu toch ook maar eens die Katrina release op mijn B1 gezet.
En eindelijk: hoofdstukondersteuning in mkv's en geen audiosporen die worden verloren bij het skippen van een hoofdstuk op een DVD.

Dat ze dat bij Dune zelf (nog) niet voor elkaar hebben gekregen :o
Daar kan ik me dan aan ergeren, je bezighouden met allerlei eye-candy en extra "features" terwijl de basisfuncties van het apparaat nog niet eens naar behoren functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Ik kan ook al lang niet meer wachten op de update waar de lipsync (zoals uiteraard bij de Katrina firmware) in zit.
Dat flash gebeuren is leuk, maar niet boeiend genoeg.
Wat wel interessant zou zijn, is dat je tenminste je Dune (of die andere dingen :P) kunt customizen. Dus je hoofdscherm. Je kunt hooguit iconen van koppelingen aanpassen wanneer ze van jezelf zijn (zie Yadis bijvoorbeeld).

Maar hopen dat ze snel deze firmware ook voor de andere spelers officieel uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik vraag me af hoeverre Katrina verantwoordelijk is voor die firmware, want het is niet meer dan een kabelboer. Dune steekt veel tijd in die toko aangezien zij de Dune als settopbox leveren aan hun klanten, wat waarschijnlijk voor een grote afzet zorgt. Hopelijk zien we snel de verbeteringen voor iedereen beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLeo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 19:49
Ik ben zeer geïnteresseerd in de Dune smart d1 mediaspeler, waar ik nog niet goed achter kom is de NAS functionaliteit van de Dune. Ik lees in de specs dat de speler een (beperkte) NAS functie heeft en ook in standby-stand te benaderen is.
Mijn vragen:
1. Kan ik de Dune over het netwerk benaderen als hij in stand-by staat?
2. Kan ik bijvoorbeeld users aanmaken die dan toegang hebben tot mappen?
3. kan ik rechten op mappen zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door BigLeo op 24-03-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigLeo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:58:
Ik ben zeer geïnteresseerd in de Dune smart d1 mediaspeler, waar ik nog niet goed achter kom is de NAS functionaliteit van de Dune. Ik lees in de specs dat de speler een (beperkte) NAS functie heeft en ook in standby-stand te benaderen is.
Mijn vragen:
1. Kan ik de Dune over het netwerk benaderen als hij in stand-by staat?
JA
2. Kan ik bijvoorbeeld users aanmaken die dan toegang hebben tot mappen?
Nee, dat ben ik niet tegen gekomen in de instellingen
3. kan ik rechten op mappen zetten?
Nee, dat ben ik niet tegengekomen in de instellingen
Het is een mediaspeler.
De Dune heeft een SMB server aan boord. Welke functies er allemaal aanwezig zijn, weet ik niet. Ik gebruik de SMB server functionaliteit niet. Ook als de SMB server functionaliteit uitstaat is de interne HDD gewoon in standby te benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:08
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:51:
Ik heb nu toch ook maar eens die Katrina release op mijn B1 gezet.
En eindelijk: hoofdstukondersteuning in mkv's en geen audiosporen die worden verloren bij het skippen van een hoofdstuk op een DVD.

Dat ze dat bij Dune zelf (nog) niet voor elkaar hebben gekregen :o
Daar kan ik me dan aan ergeren, je bezighouden met allerlei eye-candy en extra "features" terwijl de basisfuncties van het apparaat nog niet eens naar behoren functioneren.
Heb hem nu een dag of 3 draaien build 1500.
Maar dat lipsync; -0,22 is nog steeds required.
Mogelijk dat ik de audio via HDMI (geen optical!) laat lopen dat daar de crux in zit.
MKV chapters zijn super ( alhoewel ik nog redelijk wat content CHAPTER-LOOS heb...)

Nou that I think of it twice; ik heb op de MKV met chapters geen lipsync issue gezien.
De MKV zonder chapters 100% lipsync issue.

Zijn er hier verdere problemen / ervaringen?

Tot zover is de nieuwe build best aardig en ben ik nog geen andere dingen tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimondvh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 16:48
Ik heb toch de knoop door gehakt en de
Dune Hd Max gehaald.
Zo ver draait hij prima.
Moet nog heeeel veel ontdekken.

Alleen wat ik wel vreemd is dat de fan in standby blijft draaien.

trouwens wel een goede prijs bij http://www.informatique.nl/ als je DUNEHD actie code krijg je 80e korting.
Let op nog twee dagen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
krijg je die korting ook op een Smart D1? en hoe kom je aan die actiecode? (wat is de actiecode?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-09 10:13
Nee werkt alleen op de max. De code is 'dunehd'.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
heb toch 5% korting gekregen bij informatique. dus besteld (Smart D1) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu wel heel erg te twijfelen om de Smart D1 te kopen.Ik heb alleen nog 1 vraag: ik heb alleen nog maar een coax input over op mijn receiver voor digitale audio. Receiver heeft hdmi, maar ondersteund geen audio over hdmi (bevat alleen een switch, oud model), dus ik moet wel voor audio toslink of coax gebruiken, toslink is al bezet door mn PS3.

In de handleiding op de site van Dune zie ik staan:
Transmission of Digital Audio to AV Receiver via Optical/Coaxial Cable

An optical Toslink-Toslink or coaxial (75 Ohm) audio cable shall be used (not included).

Op de foto van de achterkant zie ik alleen toslink, bovenstaande regel vind ik dus verwarrend. Kan iemand met een D1 me vertellen of dat hij coax ondersteund?

Alvast erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
De D1 heeft alleen toslink. Die user manual is geschreven voor alle Dune-modellen, dus ook de Max-, Duo-, Prime- en Base-modellen die wel een coax-aansluiting hebben.

Er zijn wel convertors te krijgen trouwens...

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 24-03-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:24:
Ik zit nu wel heel erg te twijfelen om de Smart D1 te kopen.Ik heb alleen nog 1 vraag: ik heb alleen nog maar een coax input over op mijn receiver voor digitale audio. Receiver heeft hdmi, maar ondersteund geen audio over hdmi (bevat alleen een switch, oud model), dus ik moet wel voor audio toslink of coax gebruiken, toslink is al bezet door mn PS3.

In de handleiding op de site van Dune zie ik staan:
Transmission of Digital Audio to AV Receiver via Optical/Coaxial Cable

An optical Toslink-Toslink or coaxial (75 Ohm) audio cable shall be used (not included).

Op de foto van de achterkant zie ik alleen toslink, bovenstaande regel vind ik dus verwarrend. Kan iemand met een D1 me vertellen of dat hij coax ondersteund?

Alvast erg bedankt!
Grappig.. ik liep tegen het zelfde probleem aan. Ik heb meteen een convertor besteld voor 15 euro.... hopelijk zaterdag in huis.
http://www.panda.nl/produ...0f29uc097i94l71443g9si2t4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb mijn HDX gister verkocht (zonder hd) maar ik had geen tijd om mijn content van die hard disk te halen.

Hoe kan ik dit weer op de dune krijgen? Simpel door gewoon die hd in de dune te bouwen? Want de HDX maakt een EXT2/3 schijf ervan. ik weet niet hoe het met de Dune zit?

En nog een volgend vraagje; wat is de beste manier om connectie te maken met mijn nas? Via NFS? of SMB? of is dit niet iets wat je kan instellen maar wat ie automatisch doet?

[ Voor 24% gewijzigd door vwtune op 25-03-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
vwtune schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:13:
[...]

Grappig.. ik liep tegen het zelfde probleem aan. Ik heb meteen een convertor besteld voor 15 euro.... hopelijk zaterdag in huis.
http://www.panda.nl/produ...0f29uc097i94l71443g9si2t4
Ik gebruik deze convertor al jaren, werkt prima samen met mijn Dune D1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drpeer_holland schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:06:
[...]

Ik gebruik deze convertor al jaren, werkt prima samen met mijn Dune D1.
Hmm dat klinkt goed! Ik was bang dat deze cheap converter misschien wel een vertragende werking had ofzo, maar dus toch waar voor z'n geld! ;)

Binnenkort maar even bestelling plaatsen voor D1 en deze converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@vwtune: geen idee of het gaat werken, maar als de hd inderdaad EXT2/3 is vermoed ik van wel. Voor het aansluiten van je nas kun je in de startpost kijken (faq). Dat helpt je vast op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Bij de FAQ zie ik alleen info over SMB staan helaas. Ik ben nu al wel zover dat NFS het beste is om te gebruiken. En volgens mij moet ik dit gewoon in mijn router / nas aanvinken en ziet ie het vanzelf (tenminste ,dat idee heb ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13

Boedha

Niks

Kan de Dune Max eigenlijk overweg met de MKV met header compression. Heb nu een HDX 1000 die om geflashed naar een popcorn hour en die kan het niet.

Nu heb ik een Max besteld met 80 eurie korting, vroeg me alleen af of die daar wel mee om kan gaan.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Seven_of_Nine schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:23:
Er is een nieuwe beta verschenen.
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26654
Let vooral op de laatste posting daar (pagina 3) over de eerste ervaringen.
Met name MKV's gaan beter: Chapter support en Lipsync (-0,22 anyone? ) = fixed
Later mijn B1 maar eens een schop geven.
Vraagje; ik heb ook een aantal .MKV's waar ik niet in de hoofdstukken door kan zappen, als ik die Katrina firmware op mijn D1 zet, gaat het dan wel lukken om de hoofdstukken door te zappen?
Ik dacht dat dit aan de film lag......kennelijk zijn er dus meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
Heb eind januari/begin februari mijn Smart D1 laten fixen, omdat deze het bekende probleem met het niet meer voeden van de interne schijf had.
Nu zijn we een kleine 2 maanden verder en wat denk je......sinds gisteren weer hetzelfde probleem :(
We gaan 'm volgende week maar weer inleveren en hopen dat er nu wel een goede oplossing komt.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boedha schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:28:
Kan de Dune Max eigenlijk overweg met de MKV met header compression. Heb nu een HDX 1000 die om geflashed naar een popcorn hour en die kan het niet.

Nu heb ik een Max besteld met 80 eurie korting, vroeg me alleen af of die daar wel mee om kan gaan.
Voor zo ver ik na heb kunnen gaan, heeft de Dune nooit moeite gehad met header compression. Ik kwam het tegen in het topic van AC-Ryan, anders had ik niet eens geweten dat het bestand. Het blijkt dat ik wel degelijk MKV bestanden gespeeld heb met header compression, zonder dat ik het in de gaten had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb inmiddels de 2e Smart D1 in gebruik.
Maar ook deze heeft kuren. Meerdere malen heb ik mijn mappen op mijn NAS (Synology 209) niet kunnen benaderen.
Andere firmwares geprobeerd maar dit lost niets op. Andere netwerkkabel lost ook niets op.
Het rare is dat als ik op een ander moment het weer probeer het allemaal weer goed werkt.

Zwaar irritant als je denkt een leuk filmpje te gaan kijken. Dit zou je toch niet verwachten van een Mediaplayer van deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb er met mijn Synology nog nooit last van gehad. Het ligt dus niet aan de Dune maar aan je opstelling en/of configuratie. Wat ik soms wel heb na een herstart van de Synology is dat de aangemaakte shares het niet meer doen. Ik kies dan voor edit en klik op OK zonder iets te veranderen. Daarna doen ze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
Drobanir schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:05:
Ik heb er met mijn Synology nog nooit last van gehad. Het ligt dus niet aan de Dune maar aan je opstelling en/of configuratie. Wat ik soms wel heb na een herstart van de Synology is dat de aangemaakte shares het niet meer doen. Ik kies dan voor edit en klik op OK zonder iets te veranderen. Daarna doen ze het wel.
Ik heb de D1 bedraad aangesloten via een router.
Heb shares aangemaakt die het allemaal deden.
Op het moment dat er een stroomonderbreking is geweest ben ik alle toegang tot de shares kwijt.
Wat jij beschrijft herken ik wel. Echter jou oplossing werkt bij mij niet.
De NAS heb ik als NFS geconfigureerd.
Ik krijg de ene keer uberhaupt geen toegang en de andere keer wel toegang maar krijg ik een lege map te zien. ( die toch echt vol staat met films).

Gebruik jij UDP of TCP?
Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Mijn DS107e is bedraad als volgt aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zm2jhqkXJB1H5JNgPgfeffnE/thumb.jpg
Op de Synology moet je NFS rechten toekennen aan het ip adres van de Dune:
NFS op Synology
Als het niet werkt, kijk dan even bij de instellingen van het netwerk op de Dune of hij aangeeft dat hij "connected" is. Het ligt dan niet aan de instellingen, maar mogelijk aan een rotte kabel of andere happerend component op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
Drobanir schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 08:34:
Mijn DS107e is bedraad als volgt aangesloten:
[afbeelding]
Op de Synology moet je NFS rechten toekennen aan het ip adres van de Dune:
[afbeelding]
Als het niet werkt, kijk dan even bij de instellingen van het netwerk op de Dune of hij aangeeft dat hij "connected" is. Het ligt dan niet aan de instellingen, maar mogelijk aan een rotte kabel of andere happerend component op het netwerk.
Ik heb precies de zelfde instellingen als jij in gebruik. Heb al andere kabels geprobeerd maar hij geeft aan connected.
Aangezien ik het zat ben om elke keer als ik een filmpje wil kijken teleurgesteld te worden gaat deze terug naar de webshop. Ik ben nu aan het rondneuzen naar een alternatief.

Iemand suggesties voor een alternatief voor de Dune D1?

[ Voor 35% gewijzigd door wout1976 op 26-03-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Ziet er allemaal goed uit. Ik zit er over na te denken zelf de hdi dune hd aan te schaffen zag en las alleen dat ie geen giglan heeft maar alleen een100mbps wel las ik dat ie een firmware update krijgt hiernaar. Enig idee wanneer dit zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 20:52
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen video mode en auto framerate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
100 mbit is voldoende en ga er van uit dat gigabit niet komen gaat in de huidige serie. Komt het wel dan is dat een meevaller

Videomode is de basis videoinstelling voor de speler, zeg maar 1080P/60.
Met autoframerate wordt deze 60 hz aangepast naar de film. Heeft de film 23.976 hz als framerate dan wordt dit ook zo uit gestuurt. Heeft de film een framerate van 29.97 hz dan wordt dit als 60 hz uitgestuurt. 25 hz wordt dan 50 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Oh dat is wel jammer een 1000mbit zou niet verkeerd zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat maakt gigabit lan zo belangerijk.
Voor streaming is 100 mbit voldoende. Er zijn vrijwel geen mediabestanden in omloop die een bitrate hebben van boven de 100 mbit/s.

Als je denkt dat het kopieren van bestanden naar de Dune sneller gaat met gigabit, moet ik je teleurstellen. De Sigma chip kan gewoon niet meer dan ongeveer 8MB/s verwerken.

De nieuwe AC-Ryan en de WD TV Live Hub hebben wel gigabit maar ook hier liggen de grenzen in praktijk nog onder de 100 mbit/s

De Boxee Box heeft ook gigabit. De Boxee Box zou in praktijk wel ruim boven de 100 mbit/s bij kopieren uit moeten kunnen komen. De Yuixx (niet te koop) heeft iets tammere chip dan de Boxee Box en een van de ontwikkelaars heeft kopieersnelheden van ruim 20 MB/s weten halen. Hier zou de gigabit aansluiting dus wel zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Athome schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:35:
Videomode is de basis videoinstelling voor de speler, zeg maar 1080P/60.
Met autoframerate wordt deze 60 hz aangepast naar de film. Heeft de film 23.976 hz als framerate dan wordt dit ook zo uit gestuurt. Heeft de film een framerate van 29.97 hz dan wordt dit als 60 hz uitgestuurt. 25 hz wordt dan 50 hz
Bedankt voor de uitleg. Nog 1 vraag, wat gebeurt er als videomode op 1080P/50 staat en autoframerate aan? Blijven jouw voorbeelden van film dan hetzelfde, maar verandert de uitsturing in bv menu's, foto's etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Huit schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:08:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Nog 1 vraag, wat gebeurt er als videomode op 1080P/50 staat en autoframerate aan? Blijven jouw voorbeelden van film dan hetzelfde, maar verandert de uitsturing in bv menu's, foto's etc.?
Ik snap het heb de pohd2 van ac ryan een week in gebruik gehad die haperde als een gek met het afspelen van blueray bestanden heb deze dan ook terug gebracht het rare is dat er op sommige sites de dune d1 gespecificeerd wordt met een 1000mbit. Na contact te hebben opgenomen met dat bedrijf bleek het inderdaad niet zo te zijn en mis in de toekomst zou komen en dat er wss wel een gigabit uitgang op zat (dus dat het wel mogelijk zou zijn) Maar dit is dus ook niet hetgeval als ik het goed begrijp.

Hoe zit het verder met muziek afspelen kan je gewoon een map selecteren dat de muziek door loopt? nr naar nr of moet je elke keer een nr selecteren voor het afspelen en stopt ie erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Huit:
1080P/50 zou het zelfde effect moeten hebben als 1080P/60. Ik heb dit niet geprobeerd maar ga er gewoon van uit.
Naar mijn eigen ervaring heb ik gemerkt dat 1080P/24 als videomodi niet echt geschikt is. Ik had toen enorm veel problemen met Blu-Ray en AVCHD. De menu's konden niet getoond worden dus de schijf werkte gewoon niet.

@wbtje:
Muziek afspelen kan ook gewoon. Je kunt een map selecteren en deze zal gewoon afspelen. Ik gebruik de Dune niet voor het afspelen van Muziek, hier heb een Squeezebox voor. Ik weet dus niet wat op muziek gebied wel en niet kan met de Dune

[ Voor 27% gewijzigd door Athome op 28-03-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Athome schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:23:
@Huit:
1080P/50 zou het zelfde effect moeten hebben als 1080P/60. Ik heb dit niet geprobeerd maar ga er gewoon van uit.
Naar mijn eigen ervaring heb ik gemerkt dat 1080P/24 als videomodi niet echt geschikt is. Ik had toen enorm veel problemen met Blu-Ray en AVCHD. De menu's konden niet getoond worden dus de schijf werkte gewoon niet.
Bedankt. Morgen komt mijn HD Smart D1, dan kan ik het zelf verder uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hdi Dune Smart D1 kwam net langs op de ibood hunt voor 189 euro, dus besteld!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
sjit net te laat :(

[ Voor 76% gewijzigd door wbtje op 28-03-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Mijn Smart D1 stopte er dit weekend opeens mee. :( Ik liet hem iets kopiëren vanaf USB-drive en toen ik 10 minuten later terugkwam, stond hij uit. En hij ging met geen mogelijkheid meer aan!

Teruggebracht naar Coolblue (mediacentershop.nl). Hun technische dienst of anders HDi krijgt hem hopelijk snel weer aan de praat. Na 4 weken met deze mediaspeler (mijn eerste) kan ik al niet meer zonder.

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Hoe kan ik de subtitel aanpassen in een bluray rip? Dan bedoel ik de grootte en de hoogte.
Bij een mkv bestand kan ik wanneer ik op subtitel knop druk, en dan kies voor setup, alles instellen. maar als ik dan de film stop en daarna een bluray film afspeel, de hoogte niet meer instellen en kan het zijn dat ie uit beeld is. op de knop subtitel drukken bied dan geen uitkomst omdat je daarmee alleen andere talen kan selecteren

nog iets anders: op mijn netgear nas heb ik NFS support aangevinkt. en bij de huidige mappen nfs aangezet (lees en schrijf rechten) alleen zie ik op de dune, geen nfs mappen, ook al maak ik een nieuwe netwerkmap, dan kan ie hem niet zien. SMB gaat wel goed. ik snap dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
Def_Os schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:46:
Mijn Smart D1 stopte er dit weekend opeens mee. :( Ik liet hem iets kopiëren vanaf USB-drive en toen ik 10 minuten later terugkwam, stond hij uit. En hij ging met geen mogelijkheid meer aan!

Teruggebracht naar Coolblue (mediacentershop.nl). Hun technische dienst of anders HDi krijgt hem hopelijk snel weer aan de praat. Na 4 weken met deze mediaspeler (mijn eerste) kan ik al niet meer zonder.
Plexxodus schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:55:
Heb eind januari/begin februari mijn Smart D1 laten fixen, omdat deze het bekende probleem met het niet meer voeden van de interne schijf had.
Nu zijn we een kleine 2 maanden verder en wat denk je......sinds gisteren weer hetzelfde probleem :(
We gaan 'm volgende week maar weer inleveren en hopen dat er nu wel een goede oplossing komt.
Ik heb op het moment mijn 3de Dune Smart D1 (2x teruggebracht met hetzelfde probleem). Het blijkt dus dat de eerste batch van Dune een defecte 12v lijn had en dat die in de 2de batch opgelost is. Echter zegt Wifimedia dat Dune die eerste batch te lang is blijven leveren en dat ze geen onderscheid kunnen maken. Ik heb die van mij nu weer 2 weken, en bij ongeveer 3 weken tot een maand gingen mijn vorige versies kapot.

Over 2 weken weet ik dus of de 2de batch daadwerkelijk verbeterd is 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Dezorian op 29-03-2011 13:56 . Reden: Zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,iedereen,mag een beginnend gebruiker hier ook een paar(waarschijnlijk stomme)vragen stellen?-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
vwtune schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:43:
Hoe kan ik de subtitel aanpassen in een bluray rip? Dan bedoel ik de grootte en de hoogte.
Bij een mkv bestand kan ik wanneer ik op subtitel knop druk, en dan kies voor setup, alles instellen. maar als ik dan de film stop en daarna een bluray film afspeel, de hoogte niet meer instellen en kan het zijn dat ie uit beeld is. op de knop subtitel drukken bied dan geen uitkomst omdat je daarmee alleen andere talen kan selecteren
Dat kan niet omdat de subs in een bluray geen tekst is maar een bitmap. Dus elke sub is een plaatje dat over het beeld heen gezet wordt. Bij een mkv is dit omgezet naar tekst en zorgt je mediaspeler (of wat voor iets je dan ook gebruikt om het af te spelen) ervoor dat de tekst wordt omgezet in beeld. Bij die omzetting kan er van alles (hoogte, grootte, font) gemanipuleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
aha dat verklaart een hoop.

maar dan vind ik het nog wel vreemd dat hij de hoogte wel meeneemt.

dus stel ik heb in een mkv film, dus sub zo ingesteld dat de hoogt -52pixels is. en die film stop en vervolgens death race 2 in full bluray formaat opstart. dan is die sub ook gewoon helemaal naar beneden.
Kan dit kloppen? want om dit te veranderen ben ik dus weer genoodzaakt om een mkv bestand af te spelen, en daarin de pixels weer op 0 te zetten. en dan weer naar death race 2 te gaan. beetje omslachtig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@vwtune: nee dat zie je verkeerd. Aanpassingen zijn per bestand. Als je dus iets in de ondertitelinginstellingen van een mkv-bestand veranderd, zijn die aanpassingen niet opeens ook actief voor een blu-ray film.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:50:
Hallo, iedereen, mag een beginnend gebruiker hier ook een paar (waarschijnlijk stomme) vragen stellen?-)
Lees de startpost eens op je gemak. Verder gaan we er ook van uit dat je in ieder geval een poging gedaan hebt om het antwoord te vinden op je vraag. Maar als je er echt niet uit komt dan kun je je vraag hier gewoon stellen hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Drobanir op 29-03-2011 19:40 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 72 Laatste