Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 20:52
Kan ik ook de iconen Web Browser, DVB-T, Torrents en Network Browser uit Home verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:26
Ja dat kan.

ff serieus... dat was het eerste dat ik met mijn Dune deed, binnen een minuut nadat ik hem aangesloten had. Zoveel setup-opties zijn er niet, blader ze eens door? Misschien kom je nog meer interessante settings tegen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Xander schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:19:
Ja dat kan.

ff serieus... dat was het eerste dat ik met mijn Dune deed, binnen een minuut nadat ik hem aangesloten had. Zoveel setup-opties zijn er niet, blader ze eens door? Misschien kom je nog meer interessante settings tegen.
Dank je, geweldige tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen hier mijn vraag.
Ik heb dus sinds korte tijd eindelijk onder de knie hoe ik een dvdrip op mijn pc moet krijgen!Ik brand deze altijd op een dvd schijfje via Nero maar dat duurt dus meer dan een uur voordat je dat gebrand hebt EN de kwaliteit is meestal maar bedenkelijk.(Heb een full hd plasma en BR speler dus ben Full HD kwaliteit gewend.)en dus ook geen dolby digital.Nu heeft iemand me aangeraden om films op een harde schijf of mediaspeler te zetten en dit lijkt me wel wat.Ik ben dus na wat zoekwerk terrecht gekomen bij dingen zoals Xtreamer ed en zo dus ook bij Dune(die voor zover ik het snap het beste is voor hd materiaal).Als ik het dus goed begrijp kan je met zo'n speler dus gewoon je films die je op je pc in een map zitten hebt streamen naar je mediaspeler(die met een hdmi kabel naar de receiver gaat).Nu is mijn vraag,gebeurd dit draadloos of dmv een kabel?Stel,je wil je bestanden(als het 1080p kwaliteit is)naar je harde schijf van je mediaspeler verplaatsen,hoe gebeurd dit dan?Met een usb kabel heb ik begrepen?Kan je hd materiaal eigenlijk wel via zo'n kabel op je harde schijf krijgen zonder kwaliteisverlies van beeld en audio?
Het belangrijkste voor mij is dat ik films kan zien in full hd en hd geluid,en eventueel wat foto's opslaan op de harde schijf.
Zijn misschien wel wat domme vragen maar ben een leek op dit vlak en na veel lezen niet wijzer geworden dan hetgeen ik nu weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Waar hebben jullie de deinterlacing mode op staan? hij staat standaard op: motion adaptive. Ik neem dat deze gewoon uit moet staan? (de knop op de afstandsbediening naast de power button)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Je kan via het netwerk of externe schijf (die je dan aan de dune hangt ) bijvoorbeeld de films afspelen... Ik speel alles vanaf een nas... Zo hoeft je computer niet aan te staan.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:00
Ikzelf heb een Windows Home Server draaien.
Draadloos zou kunnen, maar FullHD materiaal ga je waarschijnlijk problemen mee krijgen.
Als je bedraad kan doen (in het geval van streamen van je pc naar je speler), dan voor die optie gaan.
Daarnaast heb je de mogelijkheid om ook gewoon spullen op een USB schijf te plaatsen en deze dan aan je speler te hangen. Of, intern in je speler een schijf plaatsen en daar dan via het netwerk je video's op te zetten.

Bestanden die je op een schijf kopieert gebeurd helemaal niets mee. Dus heb je een FullHD film van laten we zeggen 50GB, dan zal hier niets aan veranderd worden.
De speler speelt gewoon dat bestand af zonder er iets aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je kan hd materiaal probleemloos naar de interne harde schijf van je speler kopieren via usbkabel zonder kwaliteitsverlies?Ik dacht dat dat enkel via hdmi kon(beeld EN geluid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39
@BartIngels: Een dvd heeft een resolutie van 720×576 en dat gaat er nooit super uit zien op een full hd plasma (1920×1080). De upscaling op de Dune is beter dan gemiddeld, maar als het bronmateriaal slecht is, dan wordt het nooit wat. Je zult dus films van betere kwaliteit moeten gaan zoeken. Minimaal 720p, maar beter is 1080p materiaal.

De Dune is via het netwerk aangesloten met andere pc's. Films kunnen eerst op de interne harde schijf worden gezet, maar ook direct vanaf een andere locatie worden afgespeeld (streamen vanaf een gedeelde map op een NAS of computer). Hoe hoger de kwaliteit van het bron materiaal, hoe meer data er verzonden moet worden. Beter is dus om de Dune met een netwerkkabel aan te sluiten, in plaats van draadloos.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thx,begin er al wat meer zicht op te krijgen.
Nog een vraagje,zo'n netwerkkabel,das welk soort kabel precies?Is dat dezlfde soort kabel als die waarmee je de bestanden naar de harde schijf kopieert?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:04:
ok thx,begin er al wat meer zicht op te krijgen.
Nog een vraagje,zo'n netwerkkabel,das welk soort kabel precies?Is dat dezlfde soort kabel als die waarmee je de bestanden naar de harde schijf kopieert?
Gewoon een standaard ethernetkabel natuurlijk.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb al her en der gezocht, maar heeft iemand spotify al werkend op de Dune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
vwtune schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:43:
Hoe kan ik de subtitel aanpassen in een bluray rip? Dan bedoel ik de grootte en de hoogte.
Bij een mkv bestand kan ik wanneer ik op subtitel knop druk, en dan kies voor setup, alles instellen. maar als ik dan de film stop en daarna een bluray film afspeel, de hoogte niet meer instellen en kan het zijn dat ie uit beeld is. op de knop subtitel drukken bied dan geen uitkomst omdat je daarmee alleen andere talen kan selecteren
Ik heb het eens goed bekeken, en je hebt toch (deels) gelijk. De verticale positie van een sub in bluray verandert inderdaad mee met die van een mkv. Grootte niet. Kennelijk wordt de bitmap met daarin de sub verschoven. Op zich mooi dat dit kan, want ik heb er een hekel aan als subs in het zwarte gedeelte onder een film worden geplaatst (kwestei van smaak). Dat kan ik hiermee verplaatsen, hoewel het wel omslachtig is natuurlijk (eerst een mkv afspelen, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ik dacht al... laat ik maar niets meer zeggen. Ben blij dat je dit terugkoppeld.
Ik hou er ook niet van om de subs in het zwarte gedeelte te hebben dus vandaar dat ik ze verplaatst. maar het is wel vervelend als je daarna een andere film (in bluray format) gaat kijken en de subs is te hoog omdat die film in een andere verhouding wordt weer gegeven. En dan kan je het niet aanpassen, mits je terug gaat naar een mkv file, die film afspeelt en een dus selcteerd en dan daar de setup van doet om zo de subs weer goed te zetten. Vervolgens kan je naar de andere film en is je sub weer goed. Beetje omslachtig!!!! (dus kort gezegd, hij onthoudt wel degelijk de instellingen van je sub, iig de hoogte)

ff nog wat anders waar ik geen antwoord op heb gekregen;
Waar hebben jullie de deinterlacing mode op staan? hij staat standaard op: motion adaptive. Ik neem dat deze gewoon uit moet staan? (de knop op de afstandsbediening naast de power button) Dit kan je selecteren wanneer je een film afspeelt.
Deinterlacing moet toch uitstaan bij bluray content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Dino_V schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:45:
Ik heb al her en der gezocht, maar heeft iemand spotify al werkend op de Dune?
Ja werkt helemaal top hier alleen wel eigen dune script moet je effe schrijven en dan spotify premium nemen voor 10euries p/m anders werkt het niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
vwtune schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:54:
ff nog wat anders waar ik geen antwoord op heb gekregen;
Waar hebben jullie de deinterlacing mode op staan? hij staat standaard op: motion adaptive. Ik neem dat deze gewoon uit moet staan? (de knop op de afstandsbediening naast de power button) Dit kan je selecteren wanneer je een film afspeelt.
Deinterlacing moet toch uitstaan bij bluray content?
Bedankt voor de tip, had dit nog niet gezien. Ik heb hem inderdaad het liefst op uit staan. Mijn TV doet dit veel beter. Het lijkt mij overigens dat de setting alleen effect heeft als het bron materiaal interlaced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Huit schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:26:
[...]

Bedankt voor de tip, had dit nog niet gezien. Ik heb hem inderdaad het liefst op uit staan. Mijn TV doet dit veel beter. Het lijkt mij overigens dat de setting alleen effect heeft als het bron materiaal interlaced is.
Correctie, als je video mode op een progressive mode hebt staan (bv 1080p of 720p) dan zal de Dune wel moeten deinterlacen als het interlaced materiaal betreft. Je kunt deze setting dus het beste laten wat hij is (bij interlaced staat hij bij mij op Motion Adaptive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drobanir schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:54:
@BartIngels: Een dvd heeft een resolutie van 720×576 en dat gaat er nooit super uit zien op een full hd plasma (1920×1080). De upscaling op de Dune is beter dan gemiddeld, maar als het bronmateriaal slecht is, dan wordt het nooit wat. Je zult dus films van betere kwaliteit moeten gaan zoeken. Minimaal 720p, maar beter is 1080p materiaal.
DVD is geen HD dat is duidelijk maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat DVD schalen naar Full-HD beter gaat dan naar 720P. DVD op 1080P resolutie ziet er niet eens zo veel beroerder uit dan 720P materiaal op 1080P resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
eironman schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:44:
[...]

Ja werkt helemaal top hier alleen wel eigen dune script moet je effe schrijven en dan spotify premium nemen voor 10euries p/m anders werkt het niet !
Haha "ff een script schrijven" dat gaat mij niet lukken!

Ik heb wel een premium abo! Kan je me iets toesturen/helpen/uitleggen?

Thnx a million!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Hydra schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:10:
[...]

Gewoon een standaard ethernetkabel natuurlijk.

dacht altijd dat enkel hdmi full hd kon overdragen,blijkbaar verkeerd gedacht dus.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 22:26 . Reden: verkeerd getypt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Het lijkt erop alsof je het concept van een mediaspeler niet helemaal snapt. Heel simpel gezegd is een mediaspeler een computer. Hij kan interne opslag hebben, maar het hoeft niet. Mediabestanden (avi, mvk, iso's, whatever) worden als computerdata aangeboden via de standaard netwerkaansluiting of vanaf de hd. De processor zet dit om en stuurt het via de hdmi poort uit (of via een van de andere aansluitingen), net zoals een videokaart dat in de computer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 09:49
Dino_V schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:13:
[...]

Haha "ff een script schrijven" dat gaat mij niet lukken!
Ik heb wel een premium abo! Kan je me iets toesturen/helpen/uitleggen?
Thnx a million!
Dit zou ik ook errug graag willen! Uitleg is zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
[...]

Helaas komt eironman niet meer online?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:52
En weer wat nieuws van HDI.:

DVB-T en DVB-S add-on beschikbaar en de prijs voor de upgrade naar de nieuwe chip is bekend €125,-
Bron: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=26764

[ Voor 0% gewijzigd door Plexxodus op 01-04-2011 20:58 . Reden: jammer dat niemand erin trapt... ]

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Heb een probleem was vanmiddag een film aan het kijken op mijn dune d1 die via een synology nas zijn films gestreamd krijg ,maar na 15 min liep de film vast kon wel de film stoppen en terug naar de yadis menu gaan.
Maar als ik daar een andere film wou op starten begon de film wel maar stopte meteen weer.
Kreeg ook geen enkele film werkend alleen als ik de dune van stroom af haalde werkte alles weer.

Heb mijn nas en router al gereset,kabels na gekeken.Maar kan niet vinden wat het probleem is.
Het vreemdste is een ac ryan die ik hier nog heb doet het zonder probleem zou het aan de dune liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Kan ik yadis nu ook gebruiken voor mijn concerten?? volgens mij niet toch?
Iemand die een leuk progje heeft voor concerten? ik heb ergens een keer gezien dat iemand wel mooie covers had voor zijn concerten maar ik weet niet meer of diegene dat zelf had gemaakt

[ Voor 67% gewijzigd door vwtune op 02-04-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Wel, yaDIS zoekt in TMDb.com voor films en TheTVDB.com voor tv-series. Als het concert ook op TMDb staat heb je geluk. Anders kun je een lege (dummy) aanmaken en deze handmatig invullen. Het is een hoop werk, dus alleen te doen als je er maar een paar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
[...]

Is er nog iemand die spotify heeft draaien op de dune? Ik krijg hem morgen binnen en zou spotify er heel graag op hebben!

Eironman komt helaas niet meer online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een B1. Nu ben ik al een tijdje (tevergeefs) bezig om de film covers in Yadis groter te maken. Ik heb het internet al doorgespit en alles aangepast in de templates.xml, maar niks werkt (ook de refresh knop niet) en ze blijven de standaard afmetingen. Het aantal covers heb ik wel kunnen veranderen naar 5 bij 2.

Heeft iemand nog een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:24:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een B1. Nu ben ik al een tijdje (tevergeefs) bezig om de film covers in Yadis groter te maken. Ik heb het internet al doorgespit en alles aangepast in de templates.xml, maar niks werkt (ook de refresh knop niet) en ze blijven de standaard afmetingen. Het aantal covers heb ik wel kunnen veranderen naar 5 bij 2.

Heeft iemand nog een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Een tijdje terug zat ik met precies hetzelfde probleem. Weet je zeker dat je de afmetingen hebt aangepast? Na het opnieuw opstarten van m'n dune stond namelijk alles goed, weet niet of je dat hebt geprobeerd?
Anders misschien een tip om een beetje terug te bladeren ;).

edit; Of je klikt hier ... staat onderaan de pagina

[ Voor 7% gewijzigd door Ralf Bimbo op 05-04-2011 07:49 ]

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hele topic van voor naar achteren doorgelezen en idd jouw waardes overgenomen. Heb ze zelfs belachelijk groot gezet, maar ze blijven dezelfde grote......... In het ergste geval stap ik over op Zappiti, die icons zijn beter leesbaar, maar ik vind YaDIS fijner om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Ik neem aan dat je t ook al hebt geprobeerd om de map op de dune volledig te verwijderen en er vervolgens opnieuw op te zetten?
Anders zou ik het eerlijk gezegd ook echt niet weten, maar lijkt me sterk dat het niet op te lossen is.

en voor alle duidelijkheid; Met opnieuw opstarten bedoel ik niet in 'standby' zetten, maar echt uit / aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:11:
Ik heb het hele topic van voor naar achteren doorgelezen en idd jouw waardes overgenomen. Heb ze zelfs belachelijk groot gezet, maar ze blijven dezelfde grote......... In het ergste geval stap ik over op Zappiti, die icons zijn beter leesbaar, maar ik vind YaDIS fijner om mee te werken.
Heb je wel Yadis opnieuw laten exporteren? Want anders gebeurd er echt helemaal niets.

Ik heb zelf ergens in dit topic en op mpcclub.com mijn waardes neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralf Bimbo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:27:

en voor alle duidelijkheid; Met opnieuw opstarten bedoel ik niet in 'standby' zetten, maar echt uit / aan zetten.
Dat is eigenlijk het enige dat ik niet gedaan heb, opnieuw exporteren en map verwijderen heb ik ook al geprobeerd. Ik heb eerlijk gezegd de Dune altijd in standby gezet. Zal het vanavond eens proberen door de Dune helemaal uit en aan te zetten.

Bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Dat uit- en weer aanzetten is echt niet nodig. Druk op de menutoets en kies voor refresh. Als de veranderingen die je gemaakt heb werken zie je het meteen. Zo niet, dan moet je nog even verder "pielen".

Ik heb de mijne flink aangepast. Ik maak niet gebruik van de index, maar kopieer backgrouund.aai, icon.aai, dune_folder.txt (met enkele handmatige aanpassingen) + de '-' map in dezelfde map waar ook de film zelf staat. Hiermee krijg ik dezelfde werking als de 'basic export' die in yaDIS 1.0 bèta 3 zat en die als het goed is weer terug komt in versie 2.1.

Je kan ook in de template zelf gaan sleutelen, maar het is maar waar je voor kiest. Er zijn meerdere methodes om een gewest resultaat te krijgen. Ik voeg weinig films toe, dus ik vind het persoonlijk niet zo'n ramp om na de export van yaDIS wat bestandjes te kopiëren en wat wijzigen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:12
Kan er nauwelijks info over vinden, maar kan de Dune overweg met iTunes? Ik heb hier alle muziek en een deel van de video collectie in zitten... Ik heb momenteel een oude AppleTV maar zoek een flinke upgrade. Maar ik moet wel m'n huidige iTunes setup vanaf de iMac kunnen gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 20:12
Na eerst kort een AC Ryan HD2 te hebben geprobeerd, heb ik deze terug gebracht en een Dune HD Max gekocht.
Problemen met de HD2 waren:
-trage menu's
-wegvallen geluid en hikken bij actie scene's in HD films (40mbit/s)
Bekende problemen, waar de Dune geen last van zou moeten hebben.

Ik haal m'n films vanaf een NAS (Synology 110j).
Deze is verbonden via een Linksys WRT320N router/gigabit switch.
Op deze switch zit ook de Dune HD Max.

De eerste kennismaking met de Dune was meteen goed: betere beeldkwaliteit dan de AC Ryan.
Ook de snelheid (menu's) is stukken sneller.
Meteen werd gevraagd of ik de laatste firmware wou installeren.
Lukte helaas (nog) niet omdat er geen storage aanwezig is op de Dune: kom nog een harde schijf in.

Vervolgens een mkv film uitgezocht op m'n Synology:The Expendables.
Echter bij actiescenes nog grotere problemen dan de AC Ryan: veel happeringen in beeld en geluid.
Via de info knop erachter gekomen dat er veel buffer fouten waren.

Op forum's achtergekomen dat je een leestest kunt doen: deze kwam net verder dan 1,6MB/s.
Veel te weinig dus en de oorzaak van de problemen (misschien ook al wel bij de AC Ryan).

Mijn vraag is nu waar dit aan kan liggen.
De Synology NAS lijkt mij het probleem niet: hier kan ik (via een PC) met dik 25MB's lezen en schrijven.

Kan het aan de oude firmware liggen?
Of het ontbreken van interene storage (voor buffering)?

Van de week (wordt pas woensdag) ga ik een schijf inbouwen en de laatste firmware erop zetten.

BTW tot nu toe alleen SMB gebruikt: NFS ga ik nog uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
MCIM even getest, het werkt toch wel heel goed hoor. Vooral films die niet te vinden waren gemakkelijk toevoegen door het bestand te selecteren en vervolgens laten zoeken op moviemeter werkt perfect.

Heb hiervoor gekozen omdat na de laatste update van yadis ik de films niet meer kon updaten.
Ik denk dat dat te maken had met de 2 folders die je moet instellen oid.. anyway.. dat was te omslachtig en ging steeds verkeerd.

Met MCIM nog geen noemenswaardige problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
@wezep

Heb je nog ergens een minimaal 2Gb usb stick liggen? Dan kan je daarmee even uitproberen of het
beter werkt met system storage.
Ook kan je dan de f/w updaten (heb je niet persé system storage voor nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

wezep schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:48:
....Mijn vraag is nu waar dit aan kan liggen.
De Synology NAS lijkt mij het probleem niet: hier kan ik (via een PC) met dik 25MB's lezen en schrijven.
.....
Je zult zien zodra je de Synology en de Dune met elkaar laat communiceren per NFS dat alles stukken sneller zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Zie in de FAQ (start post) hoe je dat moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
WBT schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:21:
[...]

Je zult zien zodra je de Synology en de Dune met elkaar laat communiceren per NFS dat alles stukken sneller zal gaan.
We zullen het van de week zien, hou jullie op de hoogte.
Plexxodus schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:25:
@wezep

Heb je nog ergens een minimaal 2Gb usb stick liggen? Dan kan je daarmee even uitproberen of het
beter werkt met system storage.
Ook kan je dan de f/w updaten (heb je niet persé system storage voor nodig).
Geen 2Gb usb stick, wel een 320Gb harde schijf.
Die kan ik er toch ook voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor geen probleem.

Bij formatteren word er dan automatisch 2 GB systeem storage aangemaakt. De rest blijft beschikbaar als netwerkschijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik ga nu toch gewoon een domme vraag stellen.
Aangezien in de pricewatch van tweakers andere info staat dan op de website van Dune en ik heb gemaild met winkels, maar deze mailen mij gewoon niet terug.

Het enige verschil tussen een Smart H1 en een D1, is toch dat de D1 een scherm heeft?
In beide kan toch gewoon een HDD en hebben gbit netwerkaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:26
Klopt. De D1 heeft een scherm, de H1 heeft een hotswapbay. In beiden kan een HDD, maar bij de D1 kost je dat dus iets meer werk (openschroeven).

Beiden hebben ze een gigabit interface, maar gigabit snelheden hoef je bij geen van de twee te verwachten. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Bedankt.

Ik vond op verschillende websites tegenstrijdige info, vandaar dat ik begon te twijfelen.

Wat ik niet kan terug vinden; Met de dune kan je gebruiken maken van de videowall yadis.
Deze geeft de films van de netwerkshares weer of die van je interne hdd.(als je die erin zet)

Maar geeft hij ook gewoon een totaal van alle films?
Dus ik open dan yadis en zie alle films van zowel lokaal als op de hdd en de netwerkshares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:54:
[...]

Dat is eigenlijk het enige dat ik niet gedaan heb, opnieuw exporteren en map verwijderen heb ik ook al geprobeerd. Ik heb eerlijk gezegd de Dune altijd in standby gezet. Zal het vanavond eens proberen door de Dune helemaal uit en aan te zetten.

Bedankt voor de snelle reacties!
Toevallig gisteren nog wijzer geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralf Bimbo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 07:33:
[...]

Ik heb het gisteren niet geprobeerd, wordt vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
@Ccc

Als je zowel de lokale map als de netwerkmap in Yadis aanwijst als data/film folder dan krijg je al je films van beide locaties in 1 overzicht te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smart D1 eergisteren ontvangen en gisteren geluid aangesloten via hdmi en 'optical to coax converter' naar mijn versterker. Beeld en geluid wordt perfect gestreamed, schokvrij en tot nu toe speelt hij alles vlekkenloos af, ik ben blij met mijn Dune!!

Volgende stap: puzzelen met Yadis of Zappiti. Nog even een vraagje hierover: als ik met de dune beneden yadis wil gebruiken om door de filmcollectie te bladeren, moet de pc boven met Yadis dan altijd aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Je PC hoeft alleen aan te staan om de Jukebox te genereren/updaten en/of als daar ook je films opgeslagen staan. Vanuit gaande dat de films op een netwerklocatie staan of op de Dune zelf, kan je computer uit staan. De Jukebox kan je namelijk gewoon opslaan bij je films in een aparte map :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralf Bimbo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 07:33:
[...]

Wederom geen succes. Ik heb nu echt alles geprobeerd, ga me maar eens verdiepen in 1 van de andere opties (of een hele goede bril kopen.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
hmm vreemd! Dan weet ik t helaas ook niet meer. Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 15:49
Hallo,

Yadis 2.0.5 werkt goed op mijn Dune 3.0 base.
Krijg alle films met hoesjes netjes te zien op het scherm.

Als ik niet Yadis opstart, maar gewoon ouderwets mijn video directory map bekijk, dan zie ik daar netjes alle film namen staan zoals voorheen.
Als ik door de filmnamen heen blader, dan zie ik rechts hiervan een leeg directory mapje.
Is het mogelijk om i.p.v. dit lege mapje een hoesje te krijgen vanuit Yadis ?
Setup/uiterlijk/bekijken standaard directory staat ingesteld op : uitgebreide lijst.
Als ik hem instel op : iconen, dan heb ik nog steeds een leeg mapje.

Alle ideeen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 19:58
Goedendag, ik ben een beetje aan het rondkijken om mijn Asrock ION te vervangen. Mijn bonus is deze maand binnen dus ik zocht een goed uitgave punt! en toen viel mijn blik op de Dune HD max, na een aantal google actie met ziggo erachter bleek dus dat dit schone apparaat ook CAM modules ondersteund en waarschijnlijk ook CI+ zou gaan draaien.

nu is mijn vraag of iemand op dit forum hier mischien al gebruikt van maakt, en mij hierover kan informeren of deze combo enig kans van slagen heeft! om TV te kijken op te nemen en een pracht van een mediaplayer is is in mijn optiek /Pron met een strikje er omheen ;)

Groetjes
Problemtullip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Dino_V schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:25:
[...]

Is er nog iemand die spotify heeft draaien op de dune? Ik krijg hem morgen binnen en zou spotify er heel graag op hebben!

Eironman komt helaas niet meer online...
Ik heb de Dune HD Smart D1 nu even in gebruik, super fijn apparaat! Speelt mijn media bestanden (voornamelijk Full HD films) veel beter af als de HDX en de WDTV live Hub. Het beeld is mooier en doorspoelen enz gaat veel soepeler en zonder hickups.

Echter ben ik sinds een tijd een heavy user van Spotify geworden en mis ik de mogelijkheid om spotify op de dune werkend te krijgen.. Ik overweeg zelfs om de Dune te verkopen en toch voor een Mac Mini te gaan..

Eironman heeft een paar pagina's terug gezegd dat hij Spotify met een "script" werkend heeft gekregen, maar hij komt niet meer online en er is nergens op het inet ook maar iemand te vinden die spotify werkend heeft op een Hdi product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@christg: je zult een plaatje in de map moeten plaatsen en door middel van een dune_folder.txt ervoor zorgen dat het plaatje wordt weergegeven.

@Problemtullip: heb je al op "Ziggo" gezocht in dit forum? Het antwoord is vast voorbijgekomen.

@Dino_V: ik weet niet hoe betrouwbaar Eironman is, want ik kan echt nergens op internet iemand vinden die het ook voor elkaar gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
WBT schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:21:
[...]

Ondertussen een stukje verder:
harde schijf geplaatst en firmware kunnen updaten.
Vervolgens testje gedaan en de netwerksnelheid was nog lager: haalde geeneens de 1MB/s.
Dit met SMB.

NFS werkend gekregen: snelheid nog niet echt denderend.
Daarna de Dune op een apart gigabit switch aangesloten en deze switch op de Linksys router/switch.
Die hielp erg goed: netwerksnelheid liep op tot max. 3,4MB/s.
Film (the expendables, leuke scene rond 42/43 min): problemen waren minder maar nog steeds aanwezig.
Via de info knop gezien dat de max. bitrate oploopt tot dik in de 40mbit/s.
En dan is 3,4MB/s te weinig.
Vervolgens ook de Synology aangesloten op deze aparte switch: dit mocht niet helpen. Helaas.

Waarschijnlijk kan ik nu aardig alle films afspelen (op 40mbit scenes na), maar volgens mij moet de netwerksnelheid nog omhoog kunnen. Hoor/lees van diverse mensen dat ze 7-9MB/s halen.

Iemand nog enig idee waar ik naar kan kijken?
Heeft het zin om zowel de Dune als Synology op een losse 100mbit switch te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Heb je Experimental Gigabit support wel uit staan? Ik heb dezelfde opstelling als jij en geen problemen. Op papier zou het allemaal goed moeten werken. Misschien is het een foute instelling of een defect apparaat of gare kabel.

Kijk anders ook eens met MediaInfo om wat voor bronmateriaal het gaat en zet de fps in de video-instellingen zo dat het overeen komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Drobanir op 08-04-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Drobanir schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:34:
Heb je Experimental Gigabit support wel uit staan? Ik heb dezelfde opstelling als jij en geen problemen. Op papier zou het allemaal goed moeten werken. Misschien is het een foute instelling of een defect apparaat of gare kabel.

Kijk anders ook eens met MediaInfo om wat voor bronmateriaal het gaat en zet de fps in de video-instellingen zo dat het overeen komt.
Heb Experimental Gigabit support zowel aan als uit gehad: volgens mij geen verschil.
Mag ik vragen welke doorvoersnelheden jij haalt?
En gebruik je een gigabit switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ja ik heb een D-link gigabit switch. Ik heb de BBC Life serie in een hoge kwaliteit en daar zie ik doorvoersnelheden van rond de 45 Mb/sec.

Ik kwam trouwens deze link tegen met screenshot van een nieuwe interface voor de Dune: http://www.hometheater.co.il/vt138256. Ziet er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Screens zien er inderdaad wel aardig uit, maar krijg nog steeds het gevoel dat je in je homescreen niet een eigen achtergrond kan instellen.
We wachten weer geduldig op een volgende beta-release....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:52
1.
Gisteren toch even geschrokken,eender welk bestand, eender welke bron (interne HD, USB, netwerk), kreeg een foutmelding: 'dit bestand is niet afspeelbaar'. Internal error 1504 (Dune HD Max). Gelukkig, na een koude start lijkt alles weer normaal.

2.
Bij een poging tot upgrade ook gemerkt dat er ondanks een 2Gb HDD geen system storage aanwezig is.
Is het mogelijk om dit alsnog toch aan te brengen op de HDD zonder alles te moeten herformateren?

Edwin

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Is het nuttig om interne harddisk van Dune D1 (2TB WD) te defragmenteren en zo ja, hoe kan dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Edwin_VH: ik denk van wel, maar het is wat werk. Als je de partitie minimaal 2Gb kleiner maakt, is er vrije ruimte die dan als systeem partitie aangemaakt kan worden. Je zult de harde schijf in je computer moeten hangen en bijvoorbeeld met Parted Magic aan de slag gaan. Dat zou als het goed is geen dataverlies op moeten leveren, maar niets is zeker in het leven. ;) Beter is om een backup te maken en de schijf in de dune zelf opnieuw in te delen.

@Zhadum: nee voor in een mediaspeler valt er geen winst te behalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Drobanir op 09-04-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Sinds vandaag een Dune Smart H1 in huis.

Hardeschijf er netjes ingezet en films er naar toe gekopieërd.

Ik ben nu bezig met Yadis te "installeren". Echter ik begrijp het niet zo goed. Werkt dit programma niet standalone? Werkt het via een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ccc schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:38:

Ik ben nu bezig met Yadis te "installeren". Echter ik begrijp het niet zo goed. Werkt dit programma niet standalone? Werkt het via een pc?
Yup, yaDIS draai je op je pc.

Het valt mij de laatste tijd op dat yaDIS bij series 2 folders genereerd van de volgende folder (en meer)
The Big Bang Theory staat bij mij op de server.
Deze komt in yaDIS na genereren op als The Big Bang Theory en Big Bang Theory (The).
Krijg het niet weg. Zelfs als ik alles helemaal opnieuw doe, komt het er zo uit te zien.
Dit geldt voor alles met The ervoor.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 09-04-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Een aantal korte vragen over de HDD. Ik vond door zoeken niet mijn directe antwoord in dit topic. En de quick start guide die bijgeleverd is levert ook niet veel informatie.

Ik heb bij mijn Smart h1 ook een Western Digital Caviar Green 2TB gekocht.

Ik heb deze in mijn dune gedaan. Nadat ik hem geformatteerd had heb ik via het menu system storage aangemaakt.
Echter nu staat er bij harddisks 2/2. Ik kan alleen Die partitie benaderen, 1/2 vind ik nergens??
Ook is partititie 2/2 nog steeds 2000GB en niet 1998GB zoals ik zou verwachten?

Ook als ik de dune benader via yadis op mijn pc dan geeft hij een hele rare pad naam zoals: \\Dune\987451567741651(een of ander lang getal)\Yadis.

Hoe verander ik dat lange getal. Als ik de schijf via de Dune bekijk dan is dat getal het uuid nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik neem aan dat 1 van 2 de system storage is en deze is onzichtbaar, te vergelijken met de swap partitie in Linux. Hij is namelijk alleen toegankelijk voor de Dune zelf.

Die naam wordt, voor zover ik het begrepen heb, random gegenereerd en is niet aan te passen. Volgens mij gaat dat wel in een toekomstige versie van de systeemsoftware mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:13
Ccc schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:38:

Op je PC regel je het helemaal in, en dan exporteer je het naar je hdd van de player (of in mijn geval, naar mijn NAS waar de films staan).

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Beide bedankt voor de heldere uitleg.

Heb Yadis nu goed lopen. :)

Even terugkomend op de partities. Zou de zichtbare partitie dan niet maximaal 1998GB moeten zijn? Want nu staat er gewoon 2000GB. Heb ook al wat gezocht op mpcclub.com, maar daar wordt hier ook nergens over gesproken.

[ Voor 61% gewijzigd door Ccc op 10-04-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Misschien rond hij af? Zo lang hij aangeeft dat er system storage aanwezig is zou ik me er niet zo druk over maken. Ik heb zelf geen hd in mijn dune, maar een usb stick als system storage, dus ik kan er weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb een probleem.

Gisteren 2 mkvs via het netwerk op de hdd van mijn dune gezet. Geen probleem met afspelen.
Gisteren heb ik ook via het netwerk een serie gekeken ook zonder problemen.

Nu heb ik zojuist mijn HDD aan mijn pc gehangen. Ongeveer 300GB overgezet naar de hdd.

Vervolgens wil ik iets afspelen doet hij niets. De dune blijft finaal vast hangen en krijg hem er alleen uit door achterop de aan/uit knop te gebruiken.

Als ik een dvd iso open van 4.5 gb ongeveer, dan probeert hij de dvd te laden(zwart beeld), maar uiteindelijk gaat hij terug naar de user interface van de dune.

De films die ik gekopieerd heb via het netwerk werken wel nog steeds.

Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 13% gewijzigd door Ccc op 12-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Probleem is opgelost: het ligt aan de switch (of NAS, of de Dune ;-)).

Ik heb eerst cat6 kabels gebruikt: geen verschil. Max 3,6MB/s doorvoer.
Vervolgens de gigabit switch vervangen door een oud 100Mbit/s switch.
Doorvoer: 10 a 11 MB/s!!!

Dus op het moment dat de Dune kan communiceren met de NAS die ook op 100Mbit/s draait, wordt ook daadwerkelijk 100Mbit/s gehaald.

Nu is de vraag hoe ik ervoor kan zorgen dat ik deze snelheden blijf houden, maar dat m'n NAS weer op gigabit gaat draaien (kopieren van een paar gigabyte gaat nu wel erg langzaam).

Van een collage even tijdelijk een 3Com gigabit switch mogen lenen: kijken of die er beter mee om gaat.
Anders eens kijken voor een managed/smart gigabit switch. Hopelijk performen deze beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je zeker dat je "Experimental Gigabit" hebt uitstaan in de speler. Dit lijkt er toch wel heel erg op dat de "connection speed" het probleem is. Doordat je nu een 100mbit switch gebruikt, "beperk" je de speler om met max 100mbit te verbinden met de switch. Hierdoor werkt alles schijnbaar goed. Gebruik je een gigabit switch dan lijkt het er op dat de speler toch met gigabit verbind en dus snelheidsproblemen als gevolg.

Je kunt trouwens aan de lampjes op je switch zien met welke snelheid er verbonden worden. Wellicht het proberen waard om te kijken met welke snelheid je speler werkelijk verbind.

Ik heb de speler ook op een gigabit netwerk zitten met een Netgear gigabit switch (een blauwe pro safe) van een paar tientjes en ook ik haal de max 100 mbit met de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Athome schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:27:
Weet je zeker dat je "Experimental Gigabit" hebt uitstaan in de speler. Dit lijkt er toch wel heel erg op dat de "connection speed" het probleem is. Doordat je nu een 100mbit switch gebruikt, "beperk" je de speler om met max 100mbit te verbinden met de switch. Hierdoor werkt alles schijnbaar goed. Gebruik je een gigabit switch dan lijkt het er op dat de speler toch met gigabit verbind en dus snelheidsproblemen als gevolg.

Je kunt trouwens aan de lampjes op je switch zien met welke snelheid er verbonden worden. Wellicht het proberen waard om te kijken met welke snelheid je speler werkelijk verbind.

Ik heb de speler ook op een gigabit netwerk zitten met een Netgear gigabit switch (een blauwe pro safe) van een paar tientjes en ook ik haal de max 100 mbit met de Dune.
Zal er vanavond nog eens naar kijken, maar weet bijna zeker dat "Experimental Gigabit" uitstaat.
Op andere forums ben ik dit probleem ook al tegengekomen.
Maar wat nu eigenlijk het probleem is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Kijk anders ook eens of je nas of pc's gebruik maken van jumbo frames. Dat is een optie voor gigabit netwerkkaarten, maar het werkt volgens mij niet helemaal lekker als niet iedereen het gebruikt, of iedereen dezelfde grootte jumbo frames gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Drobanir schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:57:
Kijk anders ook eens of je nas of pc's gebruik maken van jumbo frames. Dat is een optie voor gigabit netwerkkaarten, maar het werkt volgens mij niet helemaal lekker als niet iedereen het gebruikt, of iedereen dezelfde grootte jumbo frames gebruikt.
Gisteren nog naar gekeken: de NAS gebruikt geen jumbo frames.
Op de switch zitten verder geen andere apparaten verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij wordt er voor streamen van films juist jumbo frames afgeraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
Heb alle pc's en de Nas server de jumbo frames actief, alleen op de Dune speler niet.
Hier is gewoon de 100 mb nog actief
De 50 gb Bluray films streamen zonder haperingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Gisteravond een andere switch kunnen proberen: 3Com 5 port gigabit switch van een collega.
Erg bedroefende resultaten: goed 500KB/s (NFS).
Is geen film mee te bekijken.
Duidelijk was op deze switch te zien dat de NAS op gigabit draaide en de Dune op 100MBit/s.

Vervolgens nog maar eens gekeken naar SMB.
En wat schept mijn verbazing: dik 8MB/s!

Daarvoor had ik nog even wat zitten spelen met de Fas SMB optie.
In mijn menu kent deze optie 2 mogelijkheden: aktief en aktief.
Klopt dat wel?
Echter als ik 1 van de aktieve mogelijkheden kies, krijg ik wel een waarschuwing (waarschijnlijk niet aktef).
In deze optie is de snelheid dus erg netjes (met andere switches haalde ik deze snelheden nooit over SMB).

Nou ja, ik snap er verder weinig meer van.
Als ik volgende week nog een keer voldoende tijd heb, dan kijk ik er nog een keer goed na.
De 3Com switch is vandaag weer terug gegaan naar de collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

@von Henkel, welke HDI heb jij? ik zit met interesse naar de HDI dune prime 3 te kijken en met name omdat deze in staat moet zijn om untouched BD's te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Ik heb hier de Dune HD Max, maar gebruik er geen harde schijf in.
Deze is gewoon leeg, ik stream via mijn Synology Nas server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Von Henkel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:30:
Oke, ik heb dus ook een Synology Nas 207+
Maar wou graag weten of je dan ook blueray's die op de nas staan vlot kan streamen.
En dan heb ik het over zo'n 30GB file/map film

En is zo'n dune HD max zonder Harde schijf wel functioneel ? want er zijn zijn toch allerlei plugin's/extra's zoals iets van filmhoezen of iets dergelijks.

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Von Henkel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:30:
Oef die zit in nog duurder segment dan de HDI Dune prime 3. De prime 3 van 369 vond ik al aardig aan de prijs :) maar goed kwaliteit betaal je voor. Heb nu een acryan met mede8er firmware erop. Mijn storage tank gaat het wel trekken dat is een qnap 459 pro+ over gigabit netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
GC-Martijn schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:23:
[...]

Oke, ik heb dus ook een Synology Nas 207+
Maar wou graag weten of je dan ook blueray's die op de nas staan vlot kan streamen.
En dan heb ik het over zo'n 30GB file/map film

En is zo'n dune HD max zonder Harde schijf wel functioneel ? want er zijn zijn toch allerlei plugin's/extra's zoals iets van filmhoezen of iets dergelijks.
Ik gebruik een 2 GB stick in de achterzijde.
Van plugins maak ik geen gebruik.
Verder kijk ik vaak films van 40GB+ en nooit problemen met streamen.
Het enige is dat je even ±10 sec moet wachten voor hij start, maar dan loopt ook alles gewoon door..

Ik heb voor deze Dune gekozen omdat ik graag een BluRay speler met digitaal scherm wilde hebben.
En hij koste mij maar 300 euro (2 maanden oud). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 19-09 21:13
Filmhoezen (a la yadis) werken ook vanaf de Synology.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr D
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-06 22:45
Kan iemand mij helpen met de dune_folder.txt bestanden? Ik heb ze met yaDis gegenereerd en alles lijkt te werken. Op het afspelen na. Ik krijg elke keer de melding 'Failed to open url'

Zo heb ik bijvoorbeeld deze media-urls geprobeerd:
media_url=nfs://qnap219p/films/Shrek The Third.avi
media_url=smb://qnap219p/films/Shrek The Third.avi
en nog een paar andere. Ik kreeg elke keer deze melding.

ik heb een qnap219p NAS met daarop een share Films. Deze is voor anonieme gebruikers beschikbaar.
In windows is de film bereikbaar met \\QNAP219P\Films\Shrek The Third.avi

Via de dune is het SBM -> mshome -> qnap219p -> films -> Shrek The Third.avi

Wanneer ik de film direct afspeel gaat het goed. Wat doe ik verkeerd?

P6T Deluxe, i7 920, 6GB RAM, HD6970

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar wordt de door Yadis gegenereerde interface opslagen. Op de NAS of in de speler zelf (USB stick of HDD)
Ik had de gegenereerde interface in eerste instantie op het netwerk staan en dat werkte bij totaal niet. Ook alles leek te werken behalve het afspelen (zelfde foutmelding)

Nu heb een HDD in de Dune en heb daar de gegenereerde interface op staan en de problemen waren direct opgelost. Het is overigens mogelijk dat je toch moet stoeien met "username" en "password"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Dr D: Mijn media staat op een Synology NAS en dit staat in de dune_folder.txt:
media_url=nfs://192.168.0.100:/volume1/Movies:/Avatar (1080p)/besthd-avatar.extended-1080p.mkv

@Athome: volgens mij is het beter de interface op de Dune zelf te zetten. Ik heb begrepen dat wanneer het ergens anders staat het traag is. Ik gebruik de index echter zelf niet, dus ik kan dat niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder index kan het inderdaad in de netwerkshares staan. Ik heb dit ook nog even geprobeerd (oude versie van Yadis) maar ik vond niet dat dit trager zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwatcher
  • Laatst online: 05-08 20:08
Ik heb een beetje hetzelfde probleem als wezep.

Ik heb een Dune Smart D1 en een Synology DS211j.
Deze zijn verbonden via een 3Com gigabit switch.

Bij een filetransfer via NFS haal ik maximaal 1.1 MB/s
Het streamen van een planet earth aflevering verloopt via schokken met een bitrate tot 6 Mbit/s, waarbij de buffer underrun teller steeds oploopt. Het geluid werkt dan ook niet meer.

Ik heb er een oude 100Mbit switch tussen gehangen en ik haal nu bij een filetransfer (NFS) 10MB/s.
Streamen gaat nu tot een bitrate van 29 Mbit/s.

Ik heb firmware 110225_1222
De experimental gigabit support kan ik niet terug vinden in de instellingen.

Ik heb het vermoeden dat er iets niet goed gaat met de auto negotiation van de netwerk adapter in de dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr D
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-06 22:45
Ik heb de interface op de NAS staan. Ik wil liever geen HDD in de Dune vanwege energiegebruik/geluid. Maar ik kan het eens proberen met een usb drive.

@Drobanir, kan je eens uitleggen hoe de url is opgebouwd? Is volume1 het volumelabel van de harde schijf? Achter 'Movies' staat een dubbele punt. Hoort dat zo? Wat is de functie daarvan?

Ik ga de interface denk ik maar in het pad van de media zetten. Dan kan ik relatieve paden gebruiken. Dan kan ik de boel nog eens verplaatsen als dat nodig mocht zijn.

P6T Deluxe, i7 920, 6GB RAM, HD6970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Voor de mensen die em nog zochten... De Dune HD MAX is vandaag een stukje goedkoper dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik overweeg een Dune Smart te kopen, ter vervanging van mijn TVIX 6500. Vooraal omdat de laatste altijd problemen heeft met het streamen van zware films (BD's met hoge bitstreams) vanaf mijn Synology DS408 server. De TVIX kan dergelijke streams wel goed verwerken als ze door een externe HDDD worden aangebonden via de usb-verbinding of vanaf de interne harde schijf.
De DS408 heeft een 100Mbit ethernet poort. Verder heb ik een gigabit netwerk met zelfschakelende giganit switches.

De aankoop van een Dube Smart heeft echter alleen echt zin als deze via mijn netwerk wel in staat is zonder vastlopen en stotteren hoge bitsreams te verwerken.
Is er binnen deze topic iemand die eerst een TVIX6500 had en nu een Dune en bekend is met de door mij genoemde beperkingen van de TVIX6500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
Ralf Bimbo was vééél eerder met de verwijzing naar iBood.

[ Voor 93% gewijzigd door ozothebozo op 18-04-2011 09:31 . Reden: Slaapkop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Politoer

De reden dat jouw TVIX vanaf de interne HDD wel BD kan afspelen en niet vanaf de NAS, heeft te maken met de leeftijd van de chip (sigma 8635 volgens mij) in de TVIX. Deze is te zwak om zowel het netwerkverkeer als de hoge bitrates te kunnen verwerken.

De Dune heeft hier totaal geen moeite mee. Er zijn mensen die er met een Dune toch moeite mee hebben. De reden waarom dit niet lukt is eigenlijk niet duidelijk. Het is blijkbaar een combinatie van factoren. In de basis zal het niet aan de Dune liggen, ook jouw Synology zou hier capaciteit genoeg voor moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ralf Bimbo schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:39:
Voor de mensen die em nog zochten... De Dune HD MAX is vandaag een stukje goedkoper dan normaal.
En gekocht, betaling was ff issue telefoontje naar hun helpdesk deed wonderen. Nu afwachten wanneer die binnenkomt. Hierna kan mijn acryan afgevoerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Iemand een idee hoe ik een muziek afspeellijst samenstel op de dune?

Ik snap wel dat ik een map helemaal kan afspelen, maar stel ik wil meerdere mappen in een afspeellijst?
Pagina: 1 ... 20 ... 72 Laatste