Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat ik met yadis maar 2 rijen iconen (film covers) te zien krijg bij mijn film ipv 3
Die covers zijn mijn inziens nu te klein. ik heb al gezocht maar ik kan alleen dune_folder.txt vinden maar hier dit heeft geen nut. Weet iemand waar ik dit makkelijk 1 malig kan ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-03 20:15
vwtune schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:03:
Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat ik met yadis maar 2 rijen iconen (film covers) te zien krijg bij mijn film ipv 3
Die covers zijn mijn inziens nu te klein. ik heb al gezocht maar ik kan alleen dune_folder.txt vinden maar hier dit heeft geen nut. Weet iemand waar ik dit makkelijk 1 malig kan ingeven?
Dit is hier al vaker besproken.. onderaan deze pagina vind je wat info.. hopelijk helpt t :)

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314824

Hoi,

Weet iemand hoe ik een 24bit/96hz FLAC bestand af kan spelen via mijn Dune Prime ?
Hij speelt wel af maar ik hoor geen geluid, ik heb mijn Dune via coax aangesloten op een externe DAC.
Zou het kunnen zijn dat mijn DAC dit niet aan kan ? Als ik een normaal FLAC bestand afspeel werkt het prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 314824 op 19-04-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314824

Ik ben er al achter, mijn DAC kan dit inderdaad niet coderen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-01 19:04
mutsje schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:35:
[...]

En gekocht, betaling was ff issue telefoontje naar hun helpdesk deed wonderen. Nu afwachten wanneer die binnenkomt. Hierna kan mijn acryan afgevoerd worden :)
idem hier :) ben benieuwd!

Ik ben overigens van plan om er een 2TB schijf in te zetten. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de Samsung F4EG maar eerder dit forum kwamen daar al minder positieve berichten over mbt het niet meer herkennen van de schijf. Verder googlen heeft mij niet veel wijzer gemaakt en de vraag is dan ook of de Samsung schijf goed genoeg is voor de HD Max en welke alternatieven (bijv. WD Caviar greenpower of de Seagate Barracude Green).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 12:59

Ccc

Ik maak momenteel gebruik van een WD Caviar green 2TB.

Het enige probleem waar ik tegen aan liep is dat ik hem geformatteerd had als ext2 via de Dune.
Vervolgens had ik hem in mijn pc gehangen dmv sata. Bestanden overgezet. Terug de Dune en de dune kon niets afspelen.
Na wat uitzoek werk heb ik de schijf geformatteerd naar ntfs en nu loopt alles als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ralf Bimbo schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:49:
[...]

Dit is hier al vaker besproken.. onderaan deze pagina vind je wat info.. hopelijk helpt t :)
Thanks!

<iconview>
<area x="50" y="50" width="1820" height="980">
<columns>5</columns>
<rows>2</rows>
</area>
<icon width="340" height="480" scale="0.8" />
</iconview>

Ik neem deze over en kijken of het werkt. ook zal ik de dune daarna ff rebooten ;-) (refresh knop heb ik niet kunnen vinden tot nu toe in het menu)

Heb ik nog een aanvullend vraagje; hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer ik op yadis icoon klik (op de dune) dat ie meteen naar de covers gaat, ipv dat ik eerst nog 2 maal op de ok knop moet drukken (films, alle films)
of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 16:33
Hallo:
ik ben mijn 6500a tvix ook kwijt en kwam via tweakers ook uit op een dune.
persoonlijk vind ik de D1 leuk ivm het display.(oude feature ook van de tvix)
Op dit moment lees ik zoveel info dat ik steeds meer twijfel om er nu 1 te gaan kopen.
De D1 heeft 8643 chip en nu lees ik op macam macam ada.com over dat deze chip zo gaar is dat iedereen graag de 8646 chip er in wil.Zijn er toevallig ook Dune gebruikers die deze chip er al in hebben zitten? Of is dit een opgeblazen nieuwsfeitje?
Waar ik mee zit is dat ik onder andere Rapunzel en
nog een paar films in full hd heb staan op de HD en op mijn Ready nas duo waar de tvix moeite mee had.
Is dit ook bij de Dune?
En bij de coolbueshop staat de Dune D1 2e hands voor 169euro.
Is dit een goede keuze?

t
Athome schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:56:
@Politoer

De reden dat jouw TVIX vanaf de interne HDD wel BD kan afspelen en niet vanaf de NAS, heeft te maken met de leeftijd van de chip (sigma 8635 volgens mij) in de TVIX. Deze is te zwak om zowel het netwerkverkeer als de hoge bitrates te kunnen verwerken.

De Dune heeft hier totaal geen moeite mee. Er zijn mensen die er met een Dune toch moeite mee hebben. De reden waarom dit niet lukt is eigenlijk niet duidelijk. Het is blijkbaar een combinatie van factoren. In de basis zal het niet aan de Dune liggen, ook jouw Synology zou hier capaciteit genoeg voor moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 10:28
De 8643 is niet 'gaar' en prima in staat om hd-materiaal in de hoogste kwaliteit zonder problemen af te spelen. Als mensen al problemen hebben, ligt dat vaak aan de configuratie van het netwerk of videoinstellingen. Wel is de 8643 alweer een lange tijd beschikbaar en zal binnenkort door een nieuwe generatie opgevolgd worden. Voor zover ik weet zijn er nog geen mediaspelers uit met de nieuwe chip, maar die gaan wel later dit jaar verschijnen. De verbeteringen zijn niet schokkend en ik zal dan zeker niet overwegen mijn Dune Prime op te doeken voor een nieuwer model.

De Dune D1 is een apparaat wat nog niet zo lang op de markt is en is dus een prima aankoop, zeker voor die prijs. Met 2e hands weet je echter nooit waarom hij van de hand gedaan is en of er iets mis mee was/is. Kijk dus even naar de garantievoorwaarden.

@vwtune: Misschien werkt dit: als de met de cursor op "alle films" staat, druk dan op menu en kies voor "add shortcut to main menu" (oid).

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Thanks, dan ga ik die short cut proberen.

@polo306:
Ik kan je vertellen dat Rapunzel het prima gaat doen, en dan heb ik het over de full bluray rip. (dus niet een mkv bestand). Ik reageer juist omdat ik ook een Netgear Ready nas duo heb. hieraan had ik via een gignetwerkje, een hdx.... Dat was drama met veel full hd rips. gehaper en gestotter. Dus ik was erg huiverig om de dune te kopen omdat ik niet met het zelfde probleem wilde zitten. Ik kan je dus met 100% zekerheid zeggen: die chip in de D1 is prima! en je zal geen haperingen oid zien hoor. (mits alles goed ingesteld natuurlijk) en of je die 2e handse moet aanschaffen....ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Thnx.
Die Dune is bij de coolblueshop te halen. Met garantie etc.
Hij staat op mar*..... Ach jullie kennen de site wel ;)
De hdx1000 was toch eigenlijk een copy van de divx 6500a toch ?
Ik heb trouwens m'n Readynas via een netgear gigabit switch aangekoppeld.
Moet op zich toch geen problemen opleveren?
Wat ik denk is hoe nieuwer de film hoe meer moeite de
Tvix en de Readynas het samen hebben.
Rapunzel in 1080p mkv doet ie moeilijk.
Wat is dan het verschil dan met een Blu Ray rip?
Deze film is al richting de 8-10Gieg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 06-05 11:09

mutsje

Certified Prutser

polo306 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:38:
Thnx.
Die Dune is bij de coolblueshop te halen. Met garantie etc.
Hij staat op mar*..... Ach jullie kennen de site wel ;)
De hdx1000 was toch eigenlijk een copy van de divx 6500a toch ?
Ik heb trouwens m'n Readynas via een netgear gigabit switch aangekoppeld.
Moet op zich toch geen problemen opleveren?
Wat ik denk is hoe nieuwer de film hoe meer moeite de
Tvix en de Readynas het samen hebben.
Rapunzel in 1080p mkv doet ie moeilijk.
Wat is dan het verschil dan met een Blu Ray rip?
Deze film is al richting de 8-10Gieg!
een untouched BD rip is circa 50GB dat is het verschil :)
Wel tof dat je de speler in de winkel op kan halen , had de adver ook gezien was alleen huiverig omdat er expliciet bij stond dat je het niet kon afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Verschil is inderdaad dat een untouched bd rip rond de 50GB is en haarscherp beeld is.
1080p mkv is al heel erg mooi, maar van een untouched bd rip viel mij de mond toch wel open. Kon niet direct verschil zien met een originele bd disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal het daarom ook een untouched rip heten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Athome op 19-04-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Kerel er werd gevraagd wat het verschil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Het verschil zit hem in de video bitrate. Hoe hoger deze waarde, hoe scherper (in theorie) de beeldkwaliteit is. Ik zeg in theorie omdat ik wel eens rips heb gehad, die echt veel korrel had in beeld, terwijl het wel 40gig was die film. En dat ligt ook weer aan veel factoren.
Dat een full BD 50gig is, is ook overdreven, dit is namelijk lang niet altijd het geval. spelen vele factoren mee. (extra's, audiosporen, angels, speelduur enz)
als we alleen uitgaan van de video spoor, in dit geval een rip van het origineel, een m2ts bestand dus, van 30gig zal de bitrate veel hoger zijn dan een gecompresseerd bestand (in de vorm van bijv. een mkv) van ongeveer 9gig, de bitrate zal dan de helft lager liggen en dat merk je gewoon in scherpte en details. Desalnietemin, nog steeds mooi beeld, iig mooier dan een gewone dvd. Maar voor mij, wanneer het aangeboden wordt, neem ik alleen nog de full bluray rip. (voorheen met mijn hdx was dit trouwens wel anders hoor, want die sigma chip, trok dat niet over het netwerk)

[ Voor 8% gewijzigd door vwtune op 19-04-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
[b][message=35895776,noline] Maar voor mij, wanneer het aangeboden wordt, neem ik alleen nog de full bluray rip. (voorheen met mijn hdx was dit trouwens wel anders hoor, want die sigma chip, trok dat niet over het netwerk)
Ik zit nog te twijfelen, aangezien ik toch ook het maximale uit 3D wil halen, en ik ergens gelezen heb dat de ondersteuning niet Full Frame is, bij welke dune player dan ook.

Ik weet niet precies wat dat inhoud maar full bluray 3D rip werkt hierdoor nog niet optimaal qua beeld.
Wellicht komt er binnenkort een product update ?

EDIT wat ik ook zag is dat de dune player (nog) een oudere hdmi versie gebruikt.
Vanaf HDMI 1.4 is er extra 3D support ... supports several stereoscopic 3D formats including field alternative (interlaced), frame packing (a full resolution top-bottom format), line alternative full, side-by-side half, side-by-side full, 2D + depth, and 2D + depth + graphics + graphics depth (WOWvx),[51][113][114] with additional top/bottom formats added in version 1.4a . HDMI 1.4 requires that 3D displays support the frame packing 3D format at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24.

[ Voor 33% gewijzigd door GC-Martijn op 19-04-2011 19:49 . Reden: hdmi versie ]

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partysale
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03-2023

partysale

www.trentine.com

Zoo, na een paar weken (of maanden?) maar weer even achter de pc gezeten, verder gepuzzeld met dune-gemist.nl Mochten er mensen zijn die goed zijn met Flash(Lite) :) msg me gerust. Voor nu ben ik al blij dat je een programma kunt selecteren met up-down en afspelen met OK :)

Blijkbaar gaat er nog iets niet helemaal lekker met de array's in flash, waardoor soms het verkeerde programma wordt gestart bij een verkeerde titel. Maar goed HIJ SPEELT!! de streams van uitzendinggemist.nl

De kwaliteit van de streams noemen ze BB (= BroadBand), echter is het nog vrij blokkerig.
Inmiddels heb ik ook info over RTL streams, eens kijken of ik die er ook bij kan krijgen ( die lijken wel wat hoger in kwaliteit te zijn )

Greetz, Gerwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GC-Martijn schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:44:
Ik zit nog te twijfelen, aangezien ik toch ook het maximale uit 3D wil halen, en ik ergens gelezen heb dat de ondersteuning niet Full Frame is, bij welke dune player dan ook.
Zeg maar gerust; Bij welke mediaspeler dan ook.
Er is nog geen enkele mediaspeler op de markt die wel volledig 3D ondersteunt. Er zijn een paar mediaspelers met een HDMI 1.4 aansluiting maar dat wil niet zeggen dat 3D ook ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Athome schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:54:
[...]
Er zijn een paar mediaspelers met een HDMI 1.4 aansluiting maar dat wil niet zeggen dat 3D ook ondersteund wordt.
Weet je toevallig ook het merk/type ? Wellicht hebben die iets binnen enkele maanden op de markt.
Maar na een tijdje uitzoeken, is volgens mij de Dune serie nog de beste mediaspeler (lees NAS streaming full bluray) alleen veel geld, voor een al iets oudere hardware...

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 19:30
@partysale
Goed bezig.
Zal van het weekend weer eens gaan proberen (als ik mijn Dune weer terug heb).

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ik ben eigenlijk alleen maar bezig geweest met films op de dune...

Nu vraag ik me toch af waarom en flash wordt ondersteunt en wat die extra applicaties zijn zoals uitzending gemist.... hoe kom ik daaraan? is er ergens een site waar ik me kan inleren in de extra's (apps) van de dune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GC-Martijn schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:07:
[...]

Weet je toevallig ook het merk/type ? Wellicht hebben die iets binnen enkele maanden op de markt.
Maar na een tijdje uitzoeken, is volgens mij de Dune serie nog de beste mediaspeler (lees NAS streaming full bluray) alleen veel geld, voor een al iets oudere hardware...
De WD TV Live heeft HDMI 1.4 uitgang maar de gebruikte Sigma chip (8646) ondersteunt volgens mij niet eens 3D zoals op Blu-Ray staat.

Volgens mij is er nog een speler, al weet ik niet welke dit is.

De opvolger van de 8642/43 is volgens mij voornamelijk een stuk sneller (667 tegen 800 mhz) maar ook hier zit geen 3D support in. Dus de Dune is al een tijdje op de markt maar is eigenlijk nog niet oud.
Ik heb sowiezo het idee dat de fabrikanten van de chips (realtek en sigma) wat afwachtend zijn.

Zelfde geldt voor de Yuixx. Deze heeft de Intel CE3100 in zich (als die nog komt). De Boxee Box en de komende Flux hebben de CE4150 in zich. Je zou verwachten dat de CE4150 de betere van de 2 is maar volgens een oud-ontwikkelaar van Yuixx zou de Ce3100 toch meer potentie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234284

Hallo,ik had even een vraag.
Is het ook mogelijk om het hooft menu van de Dune aan te passen naar je eigen smaak.
En dan bedoel ik aan passing van de iconen, ik heb al veel zitten lezen op het forum maar over dit onderwerp
kan ik niets vinden.
Ik kon al wel de icon van Yadis vervangen maar nu wil ik de rest ook doen,maar ik weet niet hoe.

Groet Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Je kan alleen de shortcuts die je maakt aanpassen.
De standaard iconen van de Dune in het hoofdmenu zijn (nog) niet aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:05

servies

Veni Vidi Servici

partysale schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:39:
Zoo, na een paar weken (of maanden?) maar weer even achter de pc gezeten, verder gepuzzeld met dune-gemist.nl Mochten er mensen zijn die goed zijn met Flash(Lite) :) msg me gerust. Voor nu ben ik al blij dat je een programma kunt selecteren met up-down en afspelen met OK :)

Blijkbaar gaat er nog iets niet helemaal lekker met de array's in flash, waardoor soms het verkeerde programma wordt gestart bij een verkeerde titel. Maar goed HIJ SPEELT!! de streams van uitzendinggemist.nl
Het werkt, maar daar heb ik het dan ook mee gehad.
Bruikbaar is het in mijn situatie niet, het selectie frame is dusdanig klein bij mij dat ik alleen maar knoppen zie. De tekst die er op staat is niet te lezen.
En eigenlijk zou je na het afspelen van de stream weer in de applicatie moeten terugkomen...
Maar voor een eerste begin...

[ Voor 5% gewijzigd door servies op 21-04-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234284

Plexxodus schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:25:
Je kan alleen de shortcuts die je maakt aanpassen.
De standaard iconen van de Dune in het hoofdmenu zijn (nog) niet aanpasbaar.
Dit is wel jammer, kun je me ook vertellen of dit nog wel in de planning zit,of kan ik deze hoop maar beter laten varen .

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ik krijg bij yadis wanneer ik nieuwe films wil verwerken de volgende melding:
Ciné-Passion reageert niet !

Yadis inmiddels opnieuw geinstalleerd (eerst alles verwijderd uiteraard) maar krijg nog steeds die melding
Waar ligt dit aan?

[ Voor 29% gewijzigd door vwtune op 21-04-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Kan je Yadis ook naar andere sites zoals bij Tivxie kan laten verwijzen bijvoorbeeld moviemeter.nl zodat ik ook commentaar bij NL films krijg?

vandaag track and trace bericht gehad van ibood kan niet wachten tot ie binnen is :)

[ Voor 20% gewijzigd door mutsje op 21-04-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
yaDIS haalt zijn informatie voor films van http://www.themoviedb.org/ Deze site lijkt momenteel wat problemen te hebben en werkt soms wel en soms niet. Hij geeft dan een foutmelding dat Ciné-Passion niet reageert, omdat die string niet vertaald is. Versie 2.0 4 maakte namelijk van Ciné-Passion gebruik, 2.0.5 van themoviedb. Hopelijk kan de volgende versie wel van andere scrappers gebruik maken, anders zijn er natuurlijk altijd alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ah ok, dus ik moet even geduld hebben tot het weer werkt.... vond het al vreemd. Of is die site gewoon uit de lucht gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
@ronald-de-boer

Het schijnt wel in de planning te zitten bij HDI, maar het is altijd maar weer afwachten wat er gaat gebeuren bij nieuwe firmware releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
mutsje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:30:
Kan je Yadis ook naar andere sites zoals bij Tivxie kan laten verwijzen bijvoorbeeld moviemeter.nl zodat ik ook commentaar bij NL films krijg?

vandaag track and trace bericht gehad van ibood kan niet wachten tot ie binnen is :)
Wat kostte die nou bij ibood??
Niemand had er een hunt prijs bij gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Drobanir schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:01:
yaDIS haalt zijn informatie voor films van http://www.themoviedb.org/ Deze site lijkt momenteel wat problemen te hebben en werkt soms wel en soms niet. Hij geeft dan een foutmelding dat Ciné-Passion niet reageert, omdat die string niet vertaald is. Versie 2.0 4 maakte namelijk van Ciné-Passion gebruik, 2.0.5 van themoviedb. Hopelijk kan de volgende versie wel van andere scrappers gebruik maken, anders zijn er natuurlijk altijd alternatieven.
De site lijkt wel weer te werken... alleen best langzaam. Dan zou ie toch die melding niet moeten geven? of wel? want het werkt nog steeds niet. kan iemand bevestigen dat het bij hem ook niet werk aub?
ps, ik gebruik versie 2.0.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
polo306 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:24:
[...]

Wat kostte die nou bij ibood??
Niemand had er een hunt prijs bij gezet?
379, vandaag binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Voor de D1?? Die kan toch al voor 229 gehaald worden??
Voor die andere op ibood snap ik het maar wat kost die Dune d1 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

polo306 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:55:
Nee niet voor de D1 maar voor de HDI MAX :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
mutsje schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:02:
[...]

Nee niet voor de D1 maar voor de HDI MAX :+
Die prijs snap ik voor de max. Maar op ibood stond dus ook de Dune d1 maar die had ik dus gemist tijdens die ibood aanbieding. Maar nergens stond de prijs van ibood wat ie moest kosten. Daarom was ik benieuwd wat ie kostte.

Nu staat de d1 voor 220 bij dynabyte !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

polo306 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:13:
[...]

Die prijs snap ik voor de max. Maar op ibood stond dus ook de Dune d1 maar die had ik dus gemist tijdens die ibood aanbieding. Maar nergens stond de prijs van ibood wat ie moest kosten. Daarom was ik benieuwd wat ie kostte.

Nu staat de d1 voor 220 bij dynabyte !!!
dat was rond de 180 eur geloof ik toen die bij ibood stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 17:14
Ik heb sinds vandaag de HDI DUNI MAX echt een top ding, nu is me vraag waarom de dune max A Xmass carol 3d niet wil afspelen. op de tv verschijnt er een scherm en er staat dan: Deze blu-ray speler of tv herkend de 3d apparatuur niet, Ik heb wel een samsung 3d tv een 3d bri en HDMI 1.4 kabel. Wie kan me hierbij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:46
mutsje schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:10:
[...]

dat was rond de 180 eur geloof ik toen die bij ibood stond
herhaal alsjeblieft die Ibood. Ik hem hem gemist.
Werk nog met een HDX-1000 in de slaapkamer, en dat bevalt slecht in vergelijk met de Dune Prime in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

vandaag mijn dune max binnen gekregen wat een verademing t.o.v de acryan zeg. gewoon een m2ts file van 33GB kunnen streamen zonder fratsen. Maar nu de hamvraag hoe krijg ik een sort of video wall ingesteld. ik kan al als ik browse naar me bd's pics erbij krijgen als ik een folder selecteer krijg ik de inhoud te zien (moviemeter) maar nog geen videowall. ik gebruik tvixie om de boel erin te zetten. is er een handleiding ofzo van?
edit:
nog een untouched bd THE kings speech geprobeerd, wat een wereld van verschil t.o.v de acryan. Maar ja is ook niet verwonderlijk, je betaald er ook flink voor. Nu nog uitzoeken waar je een smartcard er in kan plaatsen en dan kan straks de Cisco pvr ook de deur ui

[ Voor 24% gewijzigd door mutsje op 23-04-2011 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik Yadis/Zapitti of MCIM voor de videowall. Deze 3 draaien allemaal op je PC en schrijven de videowall weg naar de Dune. Yadis en MCIM maken gebruik van Moviemeter en Zapitti niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Athome schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 08:51:
Gebruik Yadis/Zapitti of MCIM voor de videowall. Deze 3 draaien allemaal op je PC en schrijven de videowall weg naar de Dune. Yadis en MCIM maken gebruik van Moviemeter en Zapitti niet
Wat betreft Yadis ben ik er al uit, moet alleen het path nog goed zien te krijgen dat ie de movies ook afspeelt :+ maar goed dat zijn details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
polo306 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:55:
Hmmz, zag et ook op iBood forum, in Belgie hadden ze idd de D1 terwijl 'wij' de Max hadden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefanbodijn schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:58:
Ik heb sinds vandaag de HDI DUNI MAX echt een top ding, nu is me vraag waarom de dune max A Xmass carol 3d niet wil afspelen. op de tv verschijnt er een scherm en er staat dan: Deze blu-ray speler of tv herkend de 3d apparatuur niet, Ik heb wel een samsung 3d tv een 3d bri en HDMI 1.4 kabel. Wie kan me hierbij helpen
De Dune is domweg niet geschikt voor 3D schijven. Alleen de gebruikelijke 2D schijven kunnen afgespeeld worden. Is dit een teleurstelling? Dan moet ik je toch zeggen dat dit simpel te verzinnen was omdat de Dune HDMI 1.3 heeft en geen HDMI 1.4. Deze laatste is vereist voor Blu-Ray 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:53

BM

Moderator Spielerij
Athome schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:33:
[...]

De Dune is domweg niet geschikt voor 3D schijven. Alleen de gebruikelijke 2D schijven kunnen afgespeeld worden. Is dit een teleurstelling? Dan moet ik je toch zeggen dat dit simpel te verzinnen was omdat de Dune HDMI 1.3 heeft en geen HDMI 1.4. Deze laatste is vereist voor Blu-Ray 3D
Ahja, vandaar dat de PS3 wel blu-ray 3D schijfjes kan afspelen, dat komt omdat deze hdmi 1.4 heeft.

oh... wacht....

:+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51
Athome schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:33:
[...]

De PS3 kan BD 3D aan, maar dan op 1080i of 720p. Theoretisch zou de Dune dit ook kunnen. Of ze die optie inbouwen, dat is dan weer een tweede. Maar dat is allemaal softwarematig zo te regelen.

FullHD 1080p is uiteraard alleen mogelijk op HDMI 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-01 19:04
Ccc schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:36:
Ik maak momenteel gebruik van een WD Caviar green 2TB.

Het enige probleem waar ik tegen aan liep is dat ik hem geformatteerd had als ext2 via de Dune.
Heb mijn DUNE nu ook draaien met een WD Caviar Green 2TB met ext2 (via DUNE). Werkt op zicht prima; wordt (nog) niet echt heel warm en is vrij stil. Ben in het algemeen dan ook best tevreden.

Zijn er overigens nog alternatieven voor de standaard music player van dune? Zou fijn zijn als er een DJ achtige functionaliteit in zit maar ben nu nog niet eens in staat om een album random te spelen. Dat laatste licht wss vooral aan mij maar vind de player niet echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 07:53:
[...]

Ahja, vandaar dat de PS3 wel blu-ray 3D schijfjes kan afspelen, dat komt omdat deze hdmi 1.4 heeft.

oh... wacht....

:+
Een PS3 is volledig ander apparaat dan een mediaspeler. Dus vergelijking gaat niet op.
Arunia schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:13:
[...]

De PS3 kan BD 3D aan, maar dan op 1080i of 720p. Theoretisch zou de Dune dit ook kunnen. Of ze die optie inbouwen, dat is dan weer een tweede. Maar dat is allemaal softwarematig zo te regelen.

FullHD 1080p is uiteraard alleen mogelijk op HDMI 1.4.
De Dune kan ook 3D afspelen in vorm van SBS 3D. Dit is geen Full Frame 3D maar wel 3D. Ik heb geen flauw idee of de Sigma 8642/43 technisch gezien Full Frame 3D kan begrijpen. Op dit moment is het niet mogelijk en dat geldt voor alle huidige mediaspelers, zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
Hallo allen.

Ik volg dit topic al een tijdje met grote belangstelling omdat het gegeven "mediaspeler" mij bijzonder aanspreekt !

Het is de "schuld" van mijn GF want die kwam iets van een jaar geleden thuis met de PS3 en al snel ontdekte ik het progje: PS3-media player. Geweldig ! Wat een uitvinding !
Totdat je erachter komt dat dit allemaal niet echt heel lekker werkt en bovendien topics zoals deze tegenkomt ...

Even mijn thuis situatie voordat ik mijn vragen ga stellen:

- 2 XP machines bedraad op UPC Thomson modem/router
- Iomega ix2 NAS bedraad op modem
- Laptop W7 wireless op modem
- PS3 dus ... (bedraad)
- Pioneer DVD set surround optisch (gebruik alleen voor het geluid van TV naar DVD set)
- evt. KDL 46 HX 700 TV (wordt gezien in netwerk maar wat kan ik er mee ?)

Nadeel van PS3 media player is dat ik dus altijd een PC aan moet hebben staan. Ook het laden van simpele bestanden zoals foto's en muziek nemen behoorlijk wat tijd in beslag ... Heb ik het niet eens over MKV bestanden die dus echt niet willen meewerken.

Vragen:

Omdat ik al redelijke opslag capaciteit heb (NAS 2 Tb) en een blu-ray speler (PS3) denk ik dat de DUNE SMART D1 het meest geschikt is voor mij ?

If so, kan ik direct over de media beschikken zonder een PC aan te hoeven hebben dmv de AB en display ?

Die laad tijden waar ik over sprak, zijn die significant sneller op de DUNE ?

Sorry voor de lap text maar, een beetje inkt voordat ik m'n spaarrekening ga aanspreken kan geen kwaad denk ik dan. Bedankt voor het lezen iig en ik hoop wat vragen beantwoord te krijgen van jullie ...

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De Dune kan je hierbij helpen ja.

- Iomega ix2 NAS bedraad op modem

Je Dune kan vanaf de NAS bestanden afspelen. Je NAS ondersteunt waarschijnlijk delen van shares via SMB en/of NFS. Daarnaast heeft het ook een uPNP mediaserver aan boord.

De Dune kan hiervandaan streamen. Vaak werkt het streamen van MKV's en bestanden met losse ondertitelbestanden niet via een uPNP server maar spelen vanaf een share moet geen probleem zijn.

- PS3 dus ... (bedraad)

Deze kan ook streamen vanaf je NAS, echter veel bestanden zal hij niet zomaar afspelen (MKV's, bestanden met losse ondertitels, etc.)
Maar is nog steeds bruikbaar voor Blurays zoals je al opmerkte.

- Pioneer DVD set surround optisch (gebruik alleen voor het geluid van TV naar DVD set)

Je PS3 heeft een optische uitgang dus die komt waarschijnlijk op de optische ingang?
De D1 heeft enkel een optische uitgang dus als je maar 1 optische ingang op je surroundset hebt, moet je kiezen (als je full surround sound wilt en dat WIL je ;-) ) of delen (google even op TOSLINK port switch of splitter)

- evt. KDL 46 HX 700 TV (wordt gezien in netwerk maar wat kan ik er mee ?)
Deze TV kan ook streamen vanaf een uPNP server, net als je PS3. je loopt echter tegen dezelfde beperkingen aan als met je PS3.

Laadtijden? Waarschijnlijk heb je nu laadtijden omdat wanneer je PS3 gaat streamen, je PC eerst gaat transcoderen. Dus: het media bestand wordt eerst naar een ander formaat omgezet wat je PS3 wel kan lezen (als je gebruikmaakt van PS3 mediaserver.

De Dune slikt zo'n beetje alle media (MKV's, ISO's, VIDEO_TS mappen, etc,. Dus wat dat betreft heb je de vertraging ook niet aangezien alles 1 op 1 wordt afgespeeld en er niet eerst een apart bestand wordt aangemaakt. Alleen het laden van mappen met veel bestanden erin kan even duren als je bladert op

[ Voor 11% gewijzigd door akimosan op 27-04-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Oops

[ Voor 99% gewijzigd door akimosan op 27-04-2011 00:07 . Reden: Verkeerde reactie ge-edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Bedankt voor je antwoord zover akimosan.

Even voor de bevestiging: ik heb dus geen PC nodig die aanstaat voor het streamen en moet de DUNE zien als iets van "stand alone" ?

Verder heeft de DVD set 2x optisch IN dus dat moet geen probleem zijn: 1x TV al dan niet PS3 geactiveerd en 1x de DUNE, lekker hoor ...

Ik begin het allemaal al redelijk te begrijpen. Behalve jouw laatste zin dan :?

Voorpret heb ik nu al en ik laat het wel weten als ik wat heb gescoord d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

mir4dor schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:54:
Bedankt voor je antwoord zover akimosan.

Even voor de bevestiging: ik heb dus geen PC nodig die aanstaat voor het streamen en moet de DUNE zien als iets van "stand alone" ?

Verder heeft de DVD set 2x optisch IN dus dat moet geen probleem zijn: 1x TV al dan niet PS3 geactiveerd en 1x de DUNE, lekker hoor ...

Ik begin het allemaal al redelijk te begrijpen. Behalve jouw laatste zin dan :?

Voorpret heb ik nu al en ik laat het wel weten als ik wat heb gescoord d:)b
je kan de Dune zien als een stand alone afspeeldoos die in staat is ook bestanden vanaf jou NAS te streamen. ik stream bijvoorbeeld vanaf mijn qnap, mijn audio gaat naar de versterker en middels hdmi gaat het beeld naar me tv :) geluid over hdmi staat bij mij uit alleen via spdif aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
mutsje schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:32:
[...]

je kan de Dune zien als een stand alone afspeeldoos die in staat is ook bestanden vanaf jou NAS te streamen. ik stream bijvoorbeeld vanaf mijn qnap, mijn audio gaat naar de versterker en middels hdmi gaat het beeld naar me tv :) geluid over hdmi staat bij mij uit alleen via spdif aan.
Toppie ! Bedankt. Het wordt me steeds duidelijker.

Als ik een film afspeel, bluray of TV- of een game speel (PS3) schakel ik de TV-speakers uit en schakel ik de 5.1 DVD set aan: werkt prima.

Pricewatch zegt: tussen de 239 en 259 euro ? Ik haal 'm liever zelf op dan dat ik 'm op laat sturen. Pending d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Nou eindelijk mn dvico 6500 verkocht en op zoek naar de vervanger.Wordt waarschijnlijk de dune smart d1 uitvoering.
Waar ik een beetje tegen aanloop is dat ie afgelopen 2-3 weken bij verschillende sites in de "aanbieding" is geweest. ( ik weet nu ff niet of ik de website/winkels op mag noemen ) maar hoe dan ook hij heeft minimaal 169-199 euro gekost.Nu dat ik eindelijk na lang lopen leuren mn 6500 kwijt ben steeds meer ga twijfelen of ik meteen de D1 moet kopen.
Door de vele aanbiedingen krijg ik het gevoel dat er een opvolger in de wachtrij staat bij de leverancier.
D2 ??
Tevens ook de vele recensies/vragen of de D1 wel de beste is.

Vergelijkingen:

Boxee Box.
NEO TV
De popcorn serie A210/C200
Wd live ....
En ga zo maar door.
Mijn grootste twijfel komt voornamelijk omdat net zoals de 6500 er geen ondersteuning meer wordt geleverd in nieuwere firmware( dit waarschijnlijk door de beperkingen van een player op den duur)

Voorlopig kijk ik eventjes de denkbeeldige kat uit de boom.,

Voor de kenners onder ons:
Wat kan ik als ik toch besluit om de D1 te kopen kiezen?:

de Samba aansluiting of toch de NFS of iets anders met mijn Netgear readynas duo 2000?
Samba aansluiten was een makkie,maar hoe die andere nou werken ??

offtopic:
goh wat heb je soms slechte nachten om een keuze te maken :)

edit: Wat voor HD kan de Dune hebben?
Ik zie op websites Sata II en Sata III
Tevens ook 5400 rpm en 5900.

[ Voor 4% gewijzigd door polo306 op 03-05-2011 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Van de nieuwere Dune modellen Max, Smart, etc) zou in de loop van dit jaar een versie verschijnen met een nieuwere generatie processor. Deze is weliswaar sneller, maar biedt verder weinig veranderingen. Je kunt altijd blijven wachten op een nieuwere en betere mediaspeler of wat voor gadget dan ook.

Dune brengt ongeveer eens in de drie maanden een nieuwe firmware uit en die komt dan voor alle modellen uit, inclusief de eerste die ze ooit jaren geleden gemaakt hebben. De software is namelijk over het algemeen gelijk. uiteraard ondersteunen de oudere modellen niet alle mogelijkheden die in een nieuwere firmware zitten, maar de support is dus goed.

Voor HD's in de Dune moet je kiezen voor energiezuinige, weinig warmte genererende modellen, zoals de EcoGreen-serie en dergelijke. Sata3 levert geen voordelen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19

mindcre8r

Tradepedia

maar het zou wel zo kunnen zijn dat de nieuwe Dune HDMI 1.4 aan boord krijgt, hence 3d support.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Nee, de 864x-serie heeft 1.3a hdmi. Alleen de processor en netwerkpoort zullen sneller zijn.

Voor nieuwe features zullen we op mdeiaspelers moeten wachten met een 891x-cpu.

[ Voor 133% gewijzigd door Drobanir op 03-05-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Drobanir schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:42:
Nee, de 864x-serie heeft 1.3a hdmi. Alleen de processor en netwerkpoort zullen sneller zijn.

Voor nieuwe features zullen we op mdeiaspelers moeten wachten met een 891x-cpu.
staat er ergens bevestigd dat de nieuwe dunes met die 8640 uitgerust worden? en niet de SMP8910 ?

Fourth Quarter Highlights
• We announced the SMP8910, the first chip to integrate VXP studio quality video processing and
highly flexible 3D video processing into a high-performance media processor forming the genesis
of our premium line of set-top box media processors.
• We demonstrated Sigma’s new SMP8670, which gives OEMs and ODMs a compelling solution
for connected media players with 40% more performance 30% less power consumption, and
lower overall BOM costs compared to its predecessor.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Thnx. Ik heb al een tijdje een Samsung a656 staan en ga echt niet over naar 3D

Heb je een kamer vol visite wilen ze 3D kijken. Ala 100€ per bril.
Nah. Toch maar geen 3D. Lijkt me niet Gezellie met natuurfilms :)
Toch de knoop doorgehakt en waarschijnlijk donderdag een dune d1 met een 2tb schijfffie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik heb zelf enige tijd geleden via ibood de hdi dune max gekocht en mijn tv ondersteunt ook geen 3d. Wel puur genieten nu met streamen vanaf me nas met ontouched bd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90613

He!

Soms heb ik een ondertitel gedownload, maar die gaat dan veels te snel. Dan sync ik ff, maar enkele seconden later zit ie er toch weer naast. En een minuut later is het helemaal ruk. Kan ik dat met de Dune HD Smart H1 nog fixen, of moet ik ergens op mijn pc wat aanpassen? Of is er een of andere manier om de juiste nederlandse subtitels te vinden?

Wie heeft een tip?

bedankt in ieder geval!

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:51
De ondertitels zelf zijn waarschijnlijk niet voor dat bestand. Veelal gaat dit mis bij tv series. Je hebt dan bijvoorbeeld de ondertitel voor de DVD versie op een bestand welke van tv is opgenomen.
Het video bestand wat van de tv opgenomen is heeft wellicht korter of langere stukken zwart omdat daar de reclame handmatig uitgehaald is. Die van de DVD heeft eigen zwarte stukken.

Je moet daar echt heel erg goed op letten.

Zelfde als DVD en Blu-Ray ondertitels. Die verschillen ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90613

Toch raar. Het gaat hier om een film. Geen reclames. En die reclames zijn gewoon pauzes in de film inderdaad dat het zwart wordt. Dan is de ondertitel pas daarna niet meer sync. Wat ik heb zijn ondertitels die veels te snel gaan en dus geleidelijk aan niet meer sync lopen en naderhand steeds verder fout gaan. Een film wordt toch altijd dezelfde snelheid afgespeeld? En zo niet, dan is dat verschil toch niet zo groot dat die ondertitel al binnen een paar secondes out-of-sync loopt? Raar wel...

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Test de ondertitels op je pc, als ze daar ook fout lopen dan zul je ze op de pc moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pal subs (25 fps) lopen 4% sneller dan Blu-ray/NTSC subs (23.976 fps). Dit merk je al met een paar seconden. Hier kan dus ook een oorzaak liggen.
Een andere sub zoeken of eerst syncen op de PC is dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Vandaag opgehaald ! Super mooi, past goed in het interieur omdat ie lekker klein is. Nieuw apparaat is altijd wel lekker ...

Downside: ik krijg er alleen niets uit. Dune wordt wel gezien in het netwerk maar de Iomega Ix200 geeft "leeg".
Wel kan ik streamen vanaf de laptop dus er gebeurt tenminste iets ...

Nu heb ik een beetje geklooid met settings in de Dune en de Iomega maar het wordt er niet beter van. Ik wil te graag ... Flink gefrustreerd eigenlijk maar ik zal me proberen te herpakken van het weekeind ...

Iemand ervaring met de combo Dune D1/Iomega Ix 200 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Wat is jullie advies? een losse BRP i.c.m. een Smart of base ? of een Dune Prime 3.0 ?

[ Voor 4% gewijzigd door mindcre8r op 05-05-2011 07:20 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:53

BM

Moderator Spielerij
Athome schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:32:
[...]

Een PS3 is volledig ander apparaat dan een mediaspeler. Dus vergelijking gaat niet op.
Zie je reactie nu pas. Waarom zou een mediaspeler geen 3d over hdmi 1.3a kunnen uitsturen, terwijl een PS3 dat wel kan? Dat de PS3 krachtiger is en meer zelf kan berekenen snap ik wel, maar 1.3 blijft 1.3, op welk apparaat het ook zit.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

BM schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:26:
[...]

Zie je reactie nu pas. Waarom zou een mediaspeler geen 3d over hdmi 1.3a kunnen uitsturen, terwijl een PS3 dat wel kan? Dat de PS3 krachtiger is en meer zelf kan berekenen snap ik wel, maar 1.3 blijft 1.3, op welk apparaat het ook zit.
Je kan ook wel gezellig SBS 3d uitsturen en je TV er dan 3D render van laten maken, werkt prima.
SBS rips is toch alles wat je tegen komt, en daar koop je een media streamer voor ;)

Native 3d gaat niet werken.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik zit nog te dubben tussen een prime/base of een smart.

De base/prime past mooi tussen mijn audio componenten, maar de smart is aantrekkelijk geprijst.

Echter bij de smart staat er dat deze 100 mbit heeft en de andere 1000.
1000 zou nog experimenteel zijn maar wil natuurlijk vloeiend BR iso over mijn lan trekken.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

100mbit bied voldoende bandbreedte om een Blu-Ray te streamen, plus het hele 'gigiabit' gebeuren werkt nog op geen enkele mediaspeler 100% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

mijn dune max is op 100mbit afgekapt (gigabit staat uit ) en streamed gewoon 40+GB files vanaf het netwerk zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ah nice! dan is het enkel een design issue :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:26:
[...]

Volgens mij staat het hierboven ook ergens.
PS3 schijnt Full Frame 3D om te zetten naar 720P of 1080i en dan naar de TV te sturen. Dit is dan ook geen Full Frame 3D meer. 1080i 3D komt eigenlijk overeen met SBS 3D qua hoeveelheid beeldinformatie. Dus de Dune en PS3 verschillen dan toch minder van elkaar dan het in eerste instantie lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
yess..Heb hem binnen.Helaas paste mn usb stick niet op het bord..(stomme dane elec model)
Wat me meteen opviel:Wat een karige gebruiksaanwijzing!!!
Gelukkig bestaat het internet nog ( lees tweakers :) )
Wat ook super is: Het gebruiksgemak in je netwerk.
Hulde voor de HDI.
Nu nog eventjes de torrentsmogelijkheden uitzoeken en dat katrina gebeuren.
Wat ik graag had gezien is het kopieren van films naar mn interne HD vanaf het netwerk via het menu van dune.

Wat ik meteen zag was op de afstandbediening was de select en clear knop: markeer en DELETE!!
Maar zijn er nog meer knoppen die een extra verborgen functie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
oh(blush) beetje dom me.maar ik heet ook alexander :)
Maar geen Maxima bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Raar probleem op de dune, ik heb barbappa dvd's als vob files en het menu wordt goed afgespeeld. Ik kan echter met geen mogelijkheid op play drukken om het te starten. Iemand dit al eens meegemaakt? overige films met losse vob files gaan prima. Het is net of de menustructuur bij deze in de war is? Zou omzetten naar iso dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

mutsje schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:46:
Raar probleem op de dune, ik heb barbappa dvd's als vob files en het menu wordt goed afgespeeld. Ik kan echter met geen mogelijkheid op play drukken om het te starten. Iemand dit al eens meegemaakt? overige films met losse vob files gaan prima. Het is net of de menustructuur bij deze in de war is? Zou omzetten naar iso dit verhelpen?
misschien dat ik die rips ook heb gehad :P die deden het bij mij ook niet in XBMC.

heb alles omgezet naar .avi toen. (ben het nu helaas kwijt door een HD crash)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Kan inderdaad zijn dat er iets mis mee is. Je kunt proberen ze met een dvd creëerprogramma om te zetten. Omdat het al dvd-bestanden zijn, zal het converteren heel erg snel gaan. Naar iets anders, wat mindcre8r zegt, kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dan ga ik ze weer eens downloaden, of gewoon kopen zo duur zijn de barpappa dvd's nou ook weer niet. dan rippen om ze op de mediatank te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de DVD nu eens met DVDshrink opnieuw opbouwt. Geeft het dan ook nog problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ga ik eens proberen moet ik em eerst downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Tjee.gister mn dune aan het netwerk gehangen om films door te sluizen vanf mn nas naar mn interne hdd.
5MB per sec...Damnn das langzaam..En dan hangt alles in een gigabit netwerk!! Niet dat ie dat heeft maar ik had sneller verwacht..
Ik had ook een paar films op mn PC staan en die heb ik maar met usb doorgesluisd..30MB per sec!!!
Dit waren wel 1080P films!!
Ik had ook een paar dvd films doorgesluisd en toen liep het op naar 60MB per sec..Gaat er iets niets goed in mn data overdracht??

Wat ik ook graag wil is dit:

In mn hoofdmenu heb ik een snelkoppeling van Yadis.Deze heeft alle film databases als menu staan.
Maar nu wil ik dat de kinderfilms meteen als snelkoppeling met yadis look op het hoofdmenu komt.
Ik heb sommige griezelfilms die ook qua dvd hoes niet echt geschikt zijn voor de jeugdige oogjes :)
Kan dit en hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

sowieso moet je gigabit op de dune uitzetten. Hoe benader je je nas? nfs? smb? details graag. ik benader mijn qnap met NFS en kan gewoon een BD van 40GB streamen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
mutsje schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:31:
sowieso moet je gigabit op de dune uitzetten. Hoe benader je je nas? nfs? smb? details graag. ik benader mijn qnap met NFS en kan gewoon een BD van 40GB streamen zonder problemen.
ik benader mn netgear readynas via samba.
Streamen met films gaat prima maar kopieren loopt niet zo snel :(
Ik heb geen kaas gegeten van NFS.
Dat samba gebeuren ging vet makkelijk via mn dvico 6500a.
Ik kreeg de dune aan en zocht meteen via netwerk naar mn mogelijkheden en daar stond meteen mn nas in.
Durf ook niets te veranderen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Volgens mij kun je op elk bestand en folder staan en dan op menu drukken en kiezen voor "maak snelkoppeling in hoofdmenu'. Als je dus in yaDIS op categorieën 'kinderfilms' gaat staan, zou je daarvan een snelkoppeling moeten kunnen maken als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polo306 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:54:
Tjee.gister mn dune aan het netwerk gehangen om films door te sluizen vanf mn nas naar mn interne hdd.
5MB per sec...Damnn das langzaam..En dan hangt alles in een gigabit netwerk!! Niet dat ie dat heeft maar ik had sneller verwacht..
Dit kan gewoon niet sneller. Het netwerkverkeer wordt afgehandeld door de mediachip en niet door een aparte chip. De netwerkcontroller in de Sigma (en ook in de Realtek chip) is gewoon niet zo snel. Niets aan te doen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
helaas.Op de hdd heb ik een Yadismap staan en een movie map en tevens een kids map.
helaas maakt Yadis een complete map met alles erin .
Waarschijnlijk heb ik ook een thumbs file weg gegooid.
Het gaat om het bestandje als je Yadis opstart en dan krijg je te zien:
alle films..Op de achtergrond zie je dan een leuk kleurtje.Die is voor de helft zichtbaar.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Je zou twee aparte mappen kunnen bijhouden in yaDIS. Één voor kinderfilms, de ander voor overige films. Elke keer als je een van de twee wilt bijwerken moet je even de instellingen (source folder, workspace, interface location) aanpassen. En dan kun je ook twee shortcuts in het hoofdmenu van de Dune kunnen maken. Vreemd dat die andere manier niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Weet je ook wat er gebeurt als je de 00 map verwijderd in yadis? Ben je dan al je hoesjes kwijt?
Ik heb gister ruim 4 uur gewerkt aan de updating van al m'n films. Ben zo bang dat als ik opnieuw m'n yadis menu opnieuw instel dat m'n werk voor niets is geweest
Tevens vind ik dus ook de hoesjes te klein. Die wil ik ook aanpassen maar de dune txt vind ik in het 00 mapje en ik ALLE film mapjes. Moet ik dan alles aanpassen of alleen de dune txt in de 00 map?
Daar kon ik de 0,8 scale ook niet vinden. Wel in alle film mapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik wilde even kwijt dat ik na de afgelopen dagen oa dit topic doorgespit te hebben m'n Dune Smart H1 perfect aan de praat heb gekregen. Draadloos verbonden met het netwerk, yaDIS video wall gemaakt etc. Alles is perfect en zonder problemen gelukt dankzij alle info die hier te vinden was.

Heb dus zojuist ook maar een accountje aangemaakt, misschien dat ik zelf ook nog wel eens iemand van dienst kan zijn :)

@ polo306: ik vind de hoezen ook aan de kleine kant dus daar zou ik ook graag een antwoord op hebben. Heb al wel het een en ander aan info kunnen vinden hier en op MPC club maar een echt duidelijke uitleg over wat te doen zou erg handig zijn.

edit: volgens mij moet je alleen het template xml document in de yaDIS templates map op je pc aanpassen en niet de tekst bestanden in de mapjes 00 etc. Zover ik terug kan vinden moet je dan ook al je films weer opnieuw genereren.. zou fijn zijn als iemand dat kon bevestigen.

[ Voor 17% gewijzigd door Goodfella1812 op 08-05-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Goodfella1812 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:52:
<snip>
edit: volgens mij moet je alleen het template xml document in de yaDIS templates map op je pc aanpassen en niet de tekst bestanden in de mapjes 00 etc. Zover ik terug kan vinden moet je dan ook al je films weer opnieuw genereren.. zou fijn zijn als iemand dat kon bevestigen.
Het klopt wel ongeveer wat je zegt, alleen nog een toevoeging: je Dune uit en weer aanzetten.

Dus het wordt als volgt::
1. template.xml aanpassen
2. al je movies opnieuw laten processen (de icons worden nu groter gemaakt)
3. exporteren (de hele zooi wordt weer overgezet)
4. Dune uit en aanzetten. (anders begrijpt dune het soms niet ;) ) Klaar!

Ik vond de standaard size covers in yaDIS ook te klein en na wat geklungel heb ik het nu als volgt:

beginscherm: http://tinypic.com/r/2a8gd2c/7
moviewall: http://tinypic.com/r/30mnuxc/7
detail info: http://tinypic.com/r/2a0jnee/7

[ Voor 17% gewijzigd door remotehost op 08-05-2011 15:10 . Reden: verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Mooi beginscherm. Hoe heb je die er in gekregen ?
Ik moet er maar weer een dagje voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
He he, eindelijk heb ik het voor elkaar !

Ik begreep er maar niets van: SMB deed niets en UPnP ziet alleen de windows machines en niet de NAS.

Oplossing.

In de NAS (Iomega Ix2-200) NFS ingeschakeld.
Op de DUNE een nieuwe netwerkmap aan gemaakt en alles goed ingevuld (dacht ik ...).
De NAS onder NFS zegt dat je voor elke folder "/nfs/" moet zetten. Heb ik gedaan maar het bleek dat ik dat ook moest doen in de nieuwe netwerkmap van de DUNE !

Het ziet er nu dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s18/mir4dor/nfs.jpg

Ik ben niet zo heel technisch en volg de ontwikkelingen niet op de voet maar, heerlijk dat het nu uiteindelijk is gelukt 8)

Nu kan ik verder gaan spelen met het apparaat ...

Nog een minpuntje te melden: de optische kabel blijft niet echt lekker zitten in de DUNE D1. Nog meer mensen last van ?

Pagina: 1 ... 21 ... 72 Laatste