[ervaringen] Opera 10.x + 11.x Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.171 views

Onderwerpen

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Pff flauw :P
Nou maar hopen dat ze nog een paar builds tussentijds uitbrengen om mij een beetje bezig te houden :+

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ze gaan hun datacenter verhuizen naar het noorden ofzo :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Nieuw snapshot:
Haven’t you heard‽ Stability is the word‼

By Daniel Aleksandersen. Monday, 27. September 2010, 13:26:00

It is getting colder and the mornings are dark here in Oslo. Fall is definitely here. (At least the fall TV premiers are lined up one after another in the TV guide.)

The highlights in this snapshot include:
Frequent “premature shutdowns” fixed
On demand plug-ins option now in the Preference dialog

WARNING: This is a development snapshot: It contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Download
Windows MSI / Windows Classic
Mac
Linux/FreeBSD

Changelog

Desktop/cross-platform
DSK-299046 (Overlapping lines in address field dropdown)
DSK-312986 (Crash when saving file while page redirects)
DSK-313717 (Add opera:config#UserPrefs|EnableOnDemandPlugin to the Preference dialog)
DSK-295433 (100% CPU when Links panel search finds more than 1 result)

Windows
DSK-311379 (Mouse panning not always working)
DSK-311558 (Crash after leaving a tab with a flash with wmode="transparent")
DSK-312213 (Random crash on Window systems with Aero disabled)
DSK-314321 (“Use Opera as default browser” installer option causes a crash)

Mac
DSK-313323 (Standalone widgets crash on exit) (tested)
DSK-312794 (Remove the separator between the address and search field, but keep some empty space as the resizer)
DSK-313321 (Tools: Dragonfly menu entry incorrectly disabled)
DSK-313248 (Edit commands not working in Content Blocker)
De meest interessante nieuwe feature is "On demand plug-ins option now in the Preference dialog".

Het zat blijkbaar al in de opera:config sinds enkele versies geleden. Het houdt in dat Opera dan pas een plug in laadt op het moment dat een site erom vraagt. Ze zitten niet meer standaard geladen. Het zou performance moeten kunnen verbeteren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
EricJH schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 02:31:
Het zat blijkbaar al in de opera:config sinds enkele versies geleden. Het houdt in dat Opera dan pas een plug in laadt op het moment dat een site erom vraagt. Ze zitten niet meer standaard geladen. Het zou performance moeten kunnen verbeteren lijkt mij.
Dit klopt niet, met on demand plugins word de plugin pas geladen voor een pagina nadat je er "toestemming" voor geeft. Als de pagina geladen word word het gebied waarin de plugin staat vervangen door een "play" knop, en pas als je daarop klinkt word die <embed> of <object> ingeladen, dus vooral handig als je handmatig wilt kiezen welke flash wel en niet ingeladen mag worden (bv. als je veel sites bezoekt met flash banners en die niet wilt/kunt blokkeren), wat nu wel nog nodig is is deze optie op site basis (bv. standaard alle plugins laden, behalve op die ene site die zoveel flash (banners) bevat dat het laden van de site veel te lang duurt).
Het heeft dus niks te maken met dat een site erom vraagt, zou ook een beetje raar zijn, want een site zal altijd zeggen dat het nodig is. (Wat jij beschrijft is wel min of meer het geval onder Linux, omdat de plugins daar sowieso al in een apart process draaien, dat process word pas gestart op het moment dat die plugin nodig is)

• EricJH
  • Nu online
Dank voor het rechtzetten. Ik bedacht me vandaag dat het niet klopte.

Heb het overbodige commentaar doorgehaald in mijn vorige post.

[ Voor 32% gewijzigd door EricJH op 29-09-2010 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Nu online
Dragonfly krijgt een nieuw jasje en kan als experimenteer build neergehaald worden.Tevens is er een design preview die laat zien hoe het er in attached en detached mode uit gaat zien.
Developers rejoice! The next generation of Opera Dragonfly is out in an experimental release through Opera Labs.

This experimental version is a work in progress version, but if you want to give it a spin it's easy.
Don't worry, you can always click Default to restore the original Dragonfly path.
Enter opera:config#DeveloperTools|DeveloperToolsURL in the address field.
Change the path to https://dragonfly.opera.com/app/stp-1/experimental/
Click Save. No restart required!

In the labs article they also released a design preview featuring cool new graphics and wireframes. If you are a developer or just use Dragonfly to help style your blog, be sure to check out this next evolution!
src: http://my.opera.com/choos...0/opera-dragonfly-preview .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 12:10

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Opera 10.63 RC
This release is a security/bug fix version, which means that you should expect important fixes rather than new features or major changes.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Haavard via twitter:
If there's a "10.70" snapshot today, there will be at least one new Presto feature. There may be more, but not available for use yet...
en
Unfortunately, there might not be a "10.70" snapshot this week, but we'll have something nice for you next week, at least!
Beide tweets zijn van 8 oktober, dus vorige week, zou dit iets te maken hebben met die "UpNorthWeb: prepare for an avalanche" op 14 oktober?

[ Voor 20% gewijzigd door tweeny op 10-10-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Lijkt me wel (de tweede tweet).

[ Voor 40% gewijzigd door GeekK op 10-10-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Denk dat we eerder al een snapshot krijgen :+
I think we'll try a new snapshot within the next 12-24 hours. At least 1 new Core feature, and maybe one that's hidden for now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Iemand die bekend is met dit probleem?

Gisteren zitten prutsen met de nieuwe Ubuntu 10.10 en direct tegen dat probleem aangelopen. Standaard gebruikt Opera de DejaVu font-set, maar ik wil veel liever dat hij de Liberation font-set gebruikt, zodat het er allemaal uit ziet zoals in andere browsers. Ik stel in de preferences van Opera in dat hij die fonts moet veranderen, en ze zijn ook veranderd. In de .ini file van opera staan effectief de nieuwe fonts vermeld. Echter gebruikt Opera nog steeds de default fonts, zoals beschreven in de link die ik bovenaan in de post heb geplaatst.

Zéér irritant, want zo zien véél sites er lelijk uit. Liberation is beter geschikt om te dienen als vervanging van de msttcorefonts omdat de verhoudingen beter overeen komen met de MS-fonts, wat leidt tot een beter resultaat bij gerenderde pagina's, omdat hetgeen je ziet beter overeen komt met hoe de webdev het voor ogen had, omdat die zeer waarschijnlijk de site ontwikkeld heeft met windows- en mac-fonts in gedachten.

Bug-report is al gebeurd, heeft al eigen bugtracker-nummer, nu wachten op de opera-devs die er graten in zien. Al twijfel ik daar aan, want de bug is infeite al vrij oud, en hij is nog altijd niet gefixt. Schaam op jou, opera dev-team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
EDIT schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:51:
Denk dat we eerder al een snapshot krijgen :+

[...]
Die snapshot is er nu al, maar niets bijzonders behalve een heleboel bugfixes, en websockets...

http://my.opera.com/desktopteam/blog/2010/10/11/websockets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Meer details over UpNorthWeb:
Er zijn 2 grote aankondigingen, en het is live te volgen op <KLIK> (begint morgen pas)

Dit is het programma van de avond EDIT: ochtend:
10:00 - 10:15 - The future of the Web
10:15 - 10:45 - The products and technologies that shape the Web today and tomorrow
10:45 - 11:00 - The magic of the Web is in the standards

http://my.opera.com/choos...out-up-north-web-tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

tweeny schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:55:
Meer details over UpNorthWeb:
Er zijn 2 grote aankondigingen, en het is live te volgen op <KLIK> (begint morgen pas)

Dit is het programma van de avond:
10:00 - 10:15 - The future of the Web
10:15 - 10:45 - The products and technologies that shape the Web today and tomorrow
10:45 - 11:00 - The magic of the Web is in the standards

http://my.opera.com/choos...out-up-north-web-tomorrow
Je zegt avond, maar geeft tijden van de ochtend. Of je maakt 't in 24 uurs klok naar avond, of je gebruikt AM/PM. Nu staat er volgens mijn klok dat het in de ochtend is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Nu online
Haavard in Twitter: All will probably not be revealed tomorrow.

http://twitter.com/#!/opvard/status/27254850894
Src:http://my.opera.com/chooseopera/blog/2010/10/13/watch-out-up-north-web-tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Opera 11 krijgt extensies:
Christen Krogh announces Opera 11 will come with extensions. #upnorthweb
Opera 11 Alpha binnenkort op http://www.opera.com/browser/next/

En Opera voor Android aangekondigd:

http://my.opera.com/choos...e-for-android-coming-soon
Christen Krogh: Opera Mobile public beta for Android will be available within the next month.
Opera Mini voor iPhone krijgt Hardware Acceleratie en pinch to zoom:
Opera Mini for iPhone will have hardware acceleration and pinch to zoom it the next update!

[ Voor 47% gewijzigd door EDIT op 14-10-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
EDIT: net te laat...

Wel als eerste met link: http://my.opera.com/choos...a-11-will-have-extensions

[ Voor 72% gewijzigd door tweeny op 14-10-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Da's inderdaad een flinke lawine aan nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik ben heel blij met Opera Mobile voor Android! Eindelijk de perfecte browser op mijn telefoon (Mini werkte niet lekker met zoomen).
Ik ben ook benieuwd naar de extensies. Firefox en Chrome hebben een flinke voorsprong met het aantal extensies. Zelf ben ik in Opera nooit behoefte gehad aan extensies (het is al zo'n volledige browser), het voelt een beetje alsof het voor Opera noodzakelijk is om met de concurrentie mee te komen. Met zo'n grote achterstand ben ik benieuwd of het aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Het aantal extensies zal het probleem niet zijn, want de extensies zijn makkelijk te porten van bijvoorbeeld firefox of chrome naar opera, omdat het veel verschillende soorten extensies ondersteund: HTML5 (chrome), CSS, JavaScript (firefox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riuujin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
is het mogelijk om in de sidebar (m.twitter.com naar panel gesleept) ook een auto reload te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
In de nieuwe (en laatste) 10.70 build is eraan gewerkt: Font fixes for *nix / The last 10.70 build. Zie ook de post ervoor:
We looked long and hard at how to do this properly. We encountered some problems and we discussed and we tested and we fixed some more. After many days of doing this, we decided to do it like the desktop environment does it - all the way, the same for both webpages and the UI. This gives the user uniform font preferences everywhere, and Opera now looks beautiful in Gnome, KDE4 and XFCE. But if you don't use these environments, fear not. Opera also supports fontconfig without KDE4 running, and has support for xresources/xrdb, so that it will also look at home in environments like OpenBox.

But, how can we do it like all of them at once? That doesn't seem to make any sense. The answer is that Opera detects the environment it is running in, and automatically switches rendering method accordingly. If you really, really want to use just fontconfig, you can enable the "Prefer Fontconfig Settings" option in opera:config.

[ Voor 1% gewijzigd door GeekK op 16-10-2010 12:44 . Reden: linkfix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
De verbeterde opstartsnelheid op Linux is hier overigens goed te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

GeekK schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:03:
[...]

In de nieuwe (en laatste) 10.70 build is eraan gewerkt: Font fixes for *nix / The last 10.70 build. Zie ook de [url]post[/url] ervoor:
[...]
Beestig. =)

Het probleem was trouwens crossplatform, alleen is dat bij windows minder een probleem omdat daar DejaVu niet als standaard font wordt gebruikt, maar direct de juiste microsoft fonts, dus is er op zich al minder aanzet om te gaan prullen met de font-settings. Als ik die thread mag geloven toch.

[ Voor 9% gewijzigd door RuddyMysterious op 16-10-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@DevilsProphet,
Het gaat niet om welke fonts er gebruikt worden, maar om welk font systeem er gebruikt wordt. Zoals je kan lezen in de blog posting waar het Desktopteam naar linkt is het in Linux niet consistent. Je kan gebruik maken van xresource (deed Opera eerst), van de DM (zoals FF dat doet) of fontconfig (zoals Chrome). Er is dus meer dan één plek waar je kan opvragen hoe je fonts weergegeven moeten worden en elk doet dat op een iets andere manier. De een ziet er net wat mooier uit dan de ander of meer consistent met je omgeving.
Dit is bij Windows geen probleem, want er is maar 1 manier om fonts weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Verdorie zeg, Opera is sinds lang mijn favo browser, maar hij wordt steeds bejaarder!
Steeds vaker krijg ik random problemen:
  • Flash stopt fullscreen te ondersteunen totdat ik Opera herstart of soms pas na een reboot
  • Uitzendinggemist stopt er (qua playback) soms helemaal mee
  • RTLgemist speelt soms onzichtbaar in de achtergrond of twee reclame's spelen door elkaar heen.
  • Steeds vaker blijft Opera Not Responding
  • Vaak is Opera wel responding maar kan ik niets klikken of selecteren. Na een rondje Firefox doet Opera het weer maar is helemaal kapot (zie screenshot)
  • Vervelende kleine bugs (te veel om op te noemen) zoals 2 woorden in facebook tiepen waarna de input opeens blur() doet en je dus allerlei hotkeys gebruikt tot je het door hebt. (Andere browsers hebben dit niet, terwijl vroeger juist Opera vaker iets handigs had waar andere browsers gewoontjes waren.)
  • Opera crasht vaker dan vroeger
  • Ook op een Mac
En
  • Plugins als Silverlight en Flash werken gewoon in Firefox, Internet Explorer en Safari.
  • Ik heb een quad core @ 3GHz en 8GB geheugen dus Opera moet niet huilen
  • Ik was altijd al royaal met tabs open, dat is niet iets van de zelfde 'laatste tijd'.
  • Opera gebruikt dan ~350MB
  • Alleen Opera doet dit op mijn machine
  • Ik heb Opera al vaker opnieuw geinstalleerd
Geen zin om te rebooten ga ik vaak verder in Firefox als Opera weer eens bejaard doet, en ik merk dat ik steeds meer in Firefox zit te browsen.

Plaatje Opera GUI frop

Duuuude waar is die robuustheid van vroeger? Ik ben het zo niet gewend dat er ook maar iets fout gaat waar bezoek bij is, maar ik heb alleen een goeie uptimegarantie voor die reputatie als ik geen Opera meer gebruik waar visite bij is!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 17:57
@Redsandro Gebruik Revo Uninstaller om Opera te verwijderen zodat hij echt alles van Opera verwijderd en dan opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Hero Of Time schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:41:
@DevilsProphet,
Het gaat niet om welke fonts er gebruikt worden, maar om welk font systeem er gebruikt wordt. Zoals je kan lezen in de blog posting waar het Desktopteam naar linkt is het in Linux niet consistent. Je kan gebruik maken van xresource (deed Opera eerst), van de DM (zoals FF dat doet) of fontconfig (zoals Chrome). Er is dus meer dan één plek waar je kan opvragen hoe je fonts weergegeven moeten worden en elk doet dat op een iets andere manier. De een ziet er net wat mooier uit dan de ander of meer consistent met je omgeving.
Dit is bij Windows geen probleem, want er is maar 1 manier om fonts weer te geven.
Wat jij zegt is wat er nu gefixt moet zijn bij de nieuwe snapshot, maar het probleem dat ik ergens hierboven heb aangehaald en waarbij ik naar de thread heb gelinkt gaat over het feit dat Opera de default fonts gebruikt die er default staan in de preferences, en zelfs als ze worden aangepast door de gebruikers, wat niet wenselijk is en wat de instelbaarheid eigenlijk totaal overbodig maakt.

Nu ben ik verward en weet ik eigenlijk nog altijd niet of het probleem van de default-font-preferences is opgelost met de nieuwe snapshot. Binnenkort eens onderzoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DevilsProphet schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:15:
[...]

Wat jij zegt is wat er nu gefixt moet zijn bij de nieuwe snapshot, maar het probleem dat ik ergens hierboven heb aangehaald en waarbij ik naar de thread heb gelinkt gaat over het feit dat Opera de default fonts gebruikt die er default staan in de preferences, en zelfs als ze worden aangepast door de gebruikers, wat niet wenselijk is en wat de instelbaarheid eigenlijk totaal overbodig maakt.

Nu ben ik verward en weet ik eigenlijk nog altijd niet of het probleem van de default-font-preferences is opgelost met de nieuwe snapshot. Binnenkort eens onderzoeken dus.
Die font-preferences is denk ik niet gefixt (moet even de changelog er precies bij pakken, maar dacht 't er niet in te zien staan). Wat er is aangepast met deze snapshot is de weergave van de fonts, met welke methode dat gedaan wordt. De DM en Opera gebruikte andere manieren waardoor het er net iets anders uit kon zien met hetzelfde font. Dat is verholpen.
Aldus wat ik ervan begrijp ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ooooh zeer jammer, want dat default-font in de preferences is een probleem dat al tig versies meegaat en nooit gefixt is geweest, begint dringend tijd te worden, want het stoort volgens mij alle linux-gebruikers die ernaar streven om websites te bekijken zoals dat gedaan wordt op mac en windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op zich heb ik geen problemen met fonts, alleen dat bold en italic gecombineerd niet goed ging, kreeg ik een vaag font wat het net niet was. Nu heb ik een paar extra fonts geïnstalleerd, want ik heb een zeer basic installatie gedaan van mijn Xubuntu en mis daarom een zut fonts die normaal standaard wel geïnstalleerd zijn. Misschien is het hierom dat ik weinig tot geen problemen heb. Maar DejaVu heb ik wel en staat ook als zodanig ingesteld. Nooit gekeken naar een vergelijkbaar font eigenlijk en dat proberen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
deregtx schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:07:
@Redsandro Gebruik Revo Uninstaller om Opera te verwijderen zodat hij echt alles van Opera verwijderd en dan opnieuw installeren.
Eens kijken of er alternatieven zijn, ik doe niet aan commerciële tools of trials. Behalve dan Windows en Adobe CS, die heb ik wel gekocht.

-edit-
Een stuk of 5 commerciële uninstallers en 3 freeware uit het jaar 98SE, wat een aasgieren. |:(

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 17:57
Sando schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 02:53:
[...]

Eens kijken of er alternatieven zijn, ik doe niet aan commerciële tools of trials. Behalve dan Windows en Adobe CS, die heb ik wel gekocht.

-edit-
Een stuk of 5 commerciële uninstallers en 3 freeware uit het jaar 98SE, wat een aasgieren. |:(
Er is ook een Freeware versie die dus een paar features mist ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Inmiddels is de eerste alpha van versie 11 aangekondigd, en voor iedereen te proberen:
Dit is dus de eerste versie die gebruik gaat maken van extensies. Ik ben benieuwd (en enigszins terughoudend) maar ik ga het testen.

http://my.opera.com/deskt...rtant-piece-of-the-puzzle

Het is overigens de voortzetting van doe 10.70 lijn, dus als je die builds al aan het testen was, kan je deze versie direct installeren. Let wel: Je moet bij de opties eerst even je oude Opera map selecteren, dan wordt de upgrade netjes uitgevoerd!
En als je over een oude 10.70 build installeert: "Use the 'Options' button in the installer to pick your favorite installation folder. BUT, in that case, remember to RESET your address bar to DEFAULT. Otherwise you will NOT see the extensions buttons there."

[ Voor 48% gewijzigd door Kawaii op 21-10-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik kan niet wachten tot ik thuis ben om deze uit te proberen. Net als Kawaii ben ik wat terughoudend over extensions. De belangrijkste dingen waren altijd al mogelijk zonder extensions bij Opera (urlfilter, scripts, torrents, mail client, etc), maar ik hoop dat hier toch wat leuke dingen uitkomen. Ik hoop dat extensions niet net zoals bij firefox voor significante vertraging van de browser zorgen, maar gezien mijn huidige ervaring met Opera ben ik hoopvol!

Ik vind de extensions pagina er trouwens schitterend uit zien. Er is nog niet heel veel beschikbaar (goh), maar het ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kawaii schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:52:
En als je over een oude 10.70 build installeert: "Use the 'Options' button in the installer to pick your favorite installation folder. BUT, in that case, remember to RESET your address bar to DEFAULT. Otherwise you will NOT see the extensions buttons there."
Ik krijg geen knoppen erbij als ik m'n adresbalk ding reset naar default. Zelfs de knoppen zijn niet zichtbaar bij Customize Appearance. Enig idee, anders dan m'n toolbar.ini wissen en opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
Opera 11 d:)b Eindelijk de bookmark toolbar die niet meer 2 rijen ineemt :D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:13:
[...]

Ik krijg geen knoppen erbij als ik m'n adresbalk ding reset naar default. Zelfs de knoppen zijn niet zichtbaar bij Customize Appearance. Enig idee, anders dan m'n toolbar.ini wissen en opnieuw beginnen?
Wel eerst de toolbar gereset en dán pas de extensies geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Opera 11 geïnstalleerd, toen de toolbar gereset. Ik had sowieso niets aangepast aan de adresbalk, zelfs de breedte van het zoekveld niet (geloof ik). Misschien dat het een bug is in de Linux versie. Ik kan ook altijd nog de .tar.gz versie pakken en daar de adresbar settings uit plukken voor in m'n eigen toolbar.ini. Maar wel vreemd dat ik zelfs de extension iconen niet heb in Customize. Heb geen extensies nog geïnstalleerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Hero Of Time schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:57:
Opera 11 geïnstalleerd, toen de toolbar gereset. Ik had sowieso niets aangepast aan de adresbalk, zelfs de breedte van het zoekveld niet (geloof ik). Misschien dat het een bug is in de Linux versie. Ik kan ook altijd nog de .tar.gz versie pakken en daar de adresbar settings uit plukken voor in m'n eigen toolbar.ini. Maar wel vreemd dat ik zelfs de extension iconen niet heb in Customize. Heb geen extensies nog geïnstalleerd overigens.
Bij de .rpm versie wekren de extensies prima. Gebruik je toevallig en aangepast menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ook al Bezet schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:18:
[...]

Bij de .rpm versie wekren de extensies prima. Gebruik je toevallig en aangepast menu?
Wat bedoel je met 'aangepast menu'? Ik heb niet handmatig in bestanden zitten werken als dat is wat je bedoelt. Ik heb alleen via de grafische opties knoppen e.d. ingesteld. Ik weet niet of extensies werken, want ik heb er nog geen een geïnstalleerd. Horen de knoppen er altijd te staan, of komen ze pas als je er een hebt? Ik heb wel het menu item ervoor onder Tools.
Ik kijk van 't weekend wel naar extensies. Zo zag ik de mouse trail extensie voor mouse gestures, maar het geeft ook een aantal bugs (gesture werkt niet of verkeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Hero Of Time schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:37:
[...]

Wat bedoel je met 'aangepast menu'? Ik heb niet handmatig in bestanden zitten werken als dat is wat je bedoelt. Ik heb alleen via de grafische opties knoppen e.d. ingesteld. Ik weet niet of extensies werken, want ik heb er nog geen een geïnstalleerd. Horen de knoppen er altijd te staan, of komen ze pas als je er een hebt? Ik heb wel het menu item ervoor onder Tools.
Ik kijk van 't weekend wel naar extensies. Zo zag ik de mouse trail extensie voor mouse gestures, maar het geeft ook een aantal bugs (gesture werkt niet of verkeerd).
Ik bedoel inderdaad alleen aanpassingen aan, of vervanging van, menu.ini, maar als je een menu item hebt voor extensies dan zit dat kennelijk wel goed. Wat bedoel je met "Horen de knoppen er altijd te staan, of komen ze pas als je er een hebt?" De meeste extensies verschijnen, tot nog toe, in de vorm van een knop rechts van het zoekvak, als je geen extensies geïnstalleerd hebt verschijnt daar uiteraard niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Heeft nog iemand deze bug? (nl. dat Afspeellijsten overlapt met de playlist controls?)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2ikig9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:57:
Maar wel vreemd dat ik zelfs de extension iconen niet heb in Customize. Heb geen extensies nog geïnstalleerd overigens.
De extensie-iconen verschijnen rechts op de url-balk na het installeren van een extensie, als de betreffende extensie een icoon gebruikt. Er is geen extensie-knop, als je dat bedoelt (dacht ik eerst ook). Managen gaat via Extra > Extensions > Manage Extensions, maar dat wist je vast al..

edit: oops.. spuit 11.

[ Voor 3% gewijzigd door GeekK op 23-10-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, dat verklaart alles. Ja, dan is de mijne nog gewoon. Ik ga later wel extensies bekijken en die zullen dan vanzelf wel op die plek komen. Was even bang dat ik een nieuw profiel moest nemen oid. Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Is er ook een extensie of plugin of hack waarmee ik iets heb als de Activity Window van Safari?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Sando schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 07:35:
Is er ook een extensie of plugin of hack waarmee ik iets heb als de Activity Window van Safari?
Dan mag je eerst even uitleggen wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Corman schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:29:
Heeft nog iemand deze bug? (nl. dat Afspeellijsten overlapt met de playlist controls?)

[afbeelding]
Ja dat heb ik ook. Met een beetje creatief muizen kom je er wel omheen toch?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Ja dat wel maar ik had toch liefst dat ze dat fixen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Zijn er hier nog mensen die last hebben van een "stuck pixel"-bug onder Ubuntu/GNU linux?
Rechts boven gebeurt het soms dat er een witte pixel op mijn scherm komt en daar niet meer weg gaat.
Het lijkt alsof het een stuck pixel is, tot als je het opera venster verkleind, dan is hij weg. Herstarten van Opera lost het probleem ook op, maar herinstallatie niet, aangezien ik gisteren een fresh install heb gedaan van Ubuntu (en de bug terug is).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y3NOBLDdwPgtxPpYhIPKwIfT/full.png

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die pixel verschijnt als je flash gebruikt. Sluit de tabs met een flash element en je moet er vanaf zijn. Het is jammer dat ze dit nog niet gefixt hebben, want ik heb 't ook af en toe. Had het met vorige builds ook al, en soms had ik zelfs meerdere pixels. Tegenwoordig let ik er niet meer op en stoort 't mij dus ook niet meer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
New Opera 11 snapshot: Extensions fixes, smaller winstaller, and *nix work
Hi, we are working hard on making our new extensions feature better, more functional and more stable. This build is the result of more than a week of our work on extensions, and also contains a small Unite surprise, fixes for the new Windows installer, and a nice set of *nix bug fixes.

From now on, Unite Application will no longer be delivered with the browser installer. Instead, they will be downloaded when launched for the first time. This noticeably reduces the installer size.

There's a new feature which involves an autoupdate feature for Opera Extensions and Unite Applications as well. It is not fully functional yet, as we are still working over server farm configuration.

Attention Extension Developers! Here's something you were definitely waiting for. You don't need to pack and install your extension every time you want to just test it. Now you can simply drag&drop your config.xml onto the browser for a quick preview.

+ veel core fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Het *nix work heeft duidelijk zijn effect gehad, deze versie draait heel veel stabieler dan de alfa. De enige crash die ik tot nog toe gehad heb was er één tijdens het afsluiten, en ik gebruik de browser toch redelijk intensief.

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
A bunch of extension and fresh UNIX fixes
BTW, we will occasionally refer to Opera 11 as Kjevik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
De laatste weken ervaar ik het volgende probleem. Indien ik scroll, laat opera stukjes van het beeld staan dat gaat overlappen met het zichtbare veld:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/Overlap1.jpg

Dit is behoorlijk irritant :).

Internet Explorer vertoont dit probleem niet. Het doet zich niet op elke website voor. Hier bijvoorbeeld wel: http://reviews.cnet.com/best-mice/ (je kunt dit testen door een beetje heen en weer te scrollen)

Komt dit ook bij jullie voor?

------------

Laatste versie Opera (vers geïnstalleerd)
Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hier op Linux geen probleem. Zowel met als zonder Smooth Scrolling aan en met en zonder die balk onderin uitgevouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
Op Mac OS X heb ik dat probleem ook niet (Opera 11 alpha).

Edit: onder Windows XP ook niet (ook Opera 11).

[ Voor 30% gewijzigd door Pimzm op 15-11-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Nu online
Nieuwe snapshot: Search suggestions.
Today's snapshot implements support for a frequently requested feature: Google search predictions. When you search using the search field or from the address field with the 'g' search keyword, the predicted search queries will appear in the drop down below.

WARNING: This is a development snapshot: It contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Download
Windows
Mac
Linux/FreeBSD

Known issues
Gmail doesn't load (will be fixed in the next snapshot)

Changelog
DSK-316229 Change default search icon/shortcut back to the favicon/shortcut of the default search provider
DSK-316669 Add search suggestions for google
DSK-317921 Clearing search box should not show suggest results from query

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
Jammer dat de Gmail bug nog niet is verholpen, ik hoop dat de volgende snapshot snel komt :) Nu maar weer even terug naar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat niet laden van Gmail merkte ik vandaag dus op werk. We gebruiken gmail voor onze mail dienst en het laden ging niet door. Basic HTML werkte wel, maar wat ik moest doen had ik niet beschikbaar, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Van Twitter:
@opvard:
Ok, since people are requesting hints... Opera 11 will have quite obvious visual changes in certain places.
Hopelijk maken ze er wat moois van ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vraag mij dan af wat het precies is. De basis is al sinds ik Opera gebruik (ergens tijdens versie 6) niet echt verandert. Alleen een iets andere skin, maar dat is alles. De enige 'drastische' veranderingen die ze hebben gedaan is het standaard uitschakelen van de toolbar en deze functionaliteit als basis op de adresbalk gezet. En nu dan op Windows dat de tabbladen op de titelbalk zitten, maar dat is ook niet altijd (zet een balk boven en 't is weer 't oude).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Hero Of Time schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:09:
Vraag mij dan af wat het precies is. De basis is al sinds ik Opera gebruik (ergens tijdens versie 6) niet echt verandert. Alleen een iets andere skin, maar dat is alles. De enige 'drastische' veranderingen die ze hebben gedaan is het standaard uitschakelen van de toolbar en deze functionaliteit als basis op de adresbalk gezet. En nu dan op Windows dat de tabbladen op de titelbalk zitten, maar dat is ook niet altijd (zet een balk boven en 't is weer 't oude).
Dat zijn dan nog altijd veranderingen die "quite obvious" zijn. Overigens is er een nieuw snapshot uitgebracht, met o.a. een visuele verandering.
Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/haavard/albums/747255/addressbar-full.png
Gmail werkt overigens weer naar behoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Ook al Bezet op 18-11-2010 00:00 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sweet, mooie vernieuwingen. En super dat Gmail 't weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik vraag me af of ze het zoekgedrag in de URL-balk nog gaan aanpassen. Als ik nu zoek op bv.: ".net versions" dan komt Opera met een error, terwijl ik natuurlijk gewoon wil zoeken. Als ik dit in bv. Chrome doe dan gaat het wel goed. Opera denkt iets te snel dat het URL is en dit vind ik toch wel irritant.

Niet dat ik nou ineens een Chrome fanboy ben hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Wat denk je van "g .net versions"? Zoveel moeilijker is het toch niet om voor je query een g te plaatsen? Ok ok, je moet afstappen van gewoontes, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Omdat Google (g) mijn standaard zoekmachine is. Opera moet snappen dat ik dat wil gebruiken, ze hebben de feature niet voor niks in de URL-balk toegevoegd. Dit soort punten moet je niet bij de gebruiker neerleggen om het "probleem" op te lossen. Functionaliteit moet consistent zijn, dat is het beste voor de usability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
In dit geval ligt het gewoon aan de punt (.net). Je kunt gewoon zoeken met "net versions" zonder punt. Ben het wel eens dat het gewoon zou moeten kunnen, net als in Chrome.

[ Voor 25% gewijzigd door GeekK op 19-11-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Net wat vaags gehad. Laat m'n PC achter, gelocked met xscreensaver terwijl Opera gewoon draait. Kom een paar uur later terug en zie een crash report venster met de melding dat Opera gecrasht is. Enige wat open stonden was VirtualBox, een VM en Opera zelf. Naast een aantal standaard programma's zoals Audacious, Pidgin en m'n WM/DM. Heb maar de crash report verzonden, wie weet kunnen ze er wat mee.

Btw, ik vind die nieuwe 'visuele' mouse gestures helemaal niets. Het zit in de weg van de snelheid en ze hebben een gesture die ik veel gebruik verwijdert: rechts, links, rechts, om een tab te sluiten. Weer toegevoegd maar 't werkt maar zo-zo. Ga te vaak een pagina vooruit of terug.

[ Voor 26% gewijzigd door Hero of Time op 19-11-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
@Link: Dit heb ik ook wel eens. Het gebeurt ook vaak als ik Opera afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit was de eerste keer dat 't gebeurde bij mij op een moment dat Opera idle was. Maar ik denk dat er meer aan de hand was, want de VM die draaide reageerde ook niet meer helemaal lekker. Kan ook een bug van XP zijn geweest ofzo, bleef hangen bij afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Hero Of Time schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:30:
Btw, ik vind die nieuwe 'visuele' mouse gestures helemaal niets. Het zit in de weg van de snelheid en ze hebben een gesture die ik veel gebruik verwijdert: rechts, links, rechts, om een tab te sluiten. Weer toegevoegd maar 't werkt maar zo-zo. Ga te vaak een pagina vooruit of terug.
Ik ben er ook niet gelukkig mee, al kan ik me voorstellen dat het voor nieuwe gebruikers een uitkomst kan zijn, maar als je je mouse gesture snel genoeg uitvoert dan komt dat ding niet nar boven.
Niettemin zou het handig zijn als hij helemaal uit zou kunnen, al was het maar vanuit opera:config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb TE vaak dat m'n gesture het gewoon niet doet. Herladen moet ik altijd 2x doen en zoals op 't blog ook genoeg te lezen is, moet je met je muis veel verder bewegen. Eerst was het genoeg om de afstand van een - af te leggen, nu moet je veel verder. Ik merk regelmatig dat ik m'n halve scherm door moet voordat 't überhaupt gepakt wordt. Rete irritant. Hopelijk is er snel een nieuwe snapshot met de fix hiervoor, want ik zit er sterk aan te denken om een snapshot of twee terug te gaan (dan zou 't de snapshot zijn van voor ze gmail sloopte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Die nieuwe snapshot is er intussen, maar zijn maar enkele kleine fixes, en geen wijzigingen aan de mouse gestures, of de beloofde switch voor de volledige url in de adresbalk. Overigens is terug gaan voor GMail geen optie, want de Opera 11 branch heeft een foute implementatie van Function.bind, die na een GMail update werd getriggerd. (ik had wel nog een oude 10.70 snaphot draaien waarin het wel nog werkt). De huidige fix lijkt dan ook te zijn dat ze Function.bind verwijderd hebben, iets wat je zelf ook kunt doen via userJS (delete Function.prototype.bind; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Hero Of Time schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:04:
Ik heb TE vaak dat m'n gesture het gewoon niet doet. Herladen moet ik altijd 2x doen en zoals op 't blog ook genoeg te lezen is, moet je met je muis veel verder bewegen. Eerst was het genoeg om de afstand van een - af te leggen, nu moet je veel verder. Ik merk regelmatig dat ik m'n halve scherm door moet voordat 't überhaupt gepakt wordt. Rete irritant.
Ze zijn inderdaad wel een stuk minder gevoelig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Opera 11 beta komt officieel morgen pas uit, maar hij zwerft al ergens op de Opera servers
ftp.opera.com/pub/opera/win/1100b1/
  • Tab Stacking (Gaat een grote feature worden, werkt echt heerlijk)
  • Betere tab-pinning (Zoals Firefox en Chrome het doen)
  • ...
Misschien nog meer, maar morgen krijgen wij een changelog

[ Voor 19% gewijzigd door tweeny op 22-11-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

En wat is dat tab stacking dan juist?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Een handige manier om tabs te ordenen, ongeveer hetzelfde idee als tab-candy, maar dan op een hele nieuwe manier

Als je de beta hebt geïnstalleerd moet je maar eens 2 tabbladen op elkaar plaatsen, en hij voegt de 2 tabbladen samen, werkt echt heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor de Linux gebruikers: ftp://ftp.opera.com/pub/opera/linux/1100b1/
Ik wacht wel even op morgen voor ik 'm installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
En hij's uit:
http://www.opera.com/browser/next/
http://my.opera.com/desktopteam/blog/tab-stacking-is-here

Er is ook een nieuwe setting in opera:config Show gesture UI, met die uit krijg je dus niet meer de mouse gesture tips te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
de gestures zijn nogsteeds ongevoelig en ik zie 't nut van tabstacking niet echt

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Hoe bedoel je ongevoelig? Heb er zelf geen problemen mee.

Ze hebben gelukkig inmiddels wel een optie toegevoegd voor het uitschakelen van die UI voor de gestures :)
Even zoeken in de Opera:config naar Gesture, en je komt 'm wel tegen :)

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 23-11-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
Mouse gestures moeten inderdaad nog steeds veel groter zijn dan voorheen om herkend te worden. Erg vervelend, ik maakte altijd gebruik van hele kleine bewegingen (m.n. vorige, volgende en tab sluiten). De kleinste beweging werd altijd prima herkend. Dat de UI uit kan is in ieder geval een vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Tabstacking is toch vrij geniaal, ik weet nogniet precies hoe ik 't ga gebruiken, maar handig lijkt 't me wel. Die pinned tabs zijn ook handig eigenlijk

Wat mij ook handig lijkt is dat je bij 't opstarten altijd een paar tabs pinned zou kunnen laten openen. Ow wacht, dat kan ook. Hiervoor nog nooit die sessies gebruikt

[ Voor 36% gewijzigd door Exphy op 23-11-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Exphy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:44:
Tabstacking is toch vrij geniaal, ik weet nogniet precies hoe ik 't ga gebruiken, maar handig lijkt 't me wel. Die pinned tabs zijn ook handig eigenlijk

Wat mij ook handig lijkt is dat je bij 't opstarten altijd een paar tabs pinned zou kunnen laten openen. Ow wacht, dat kan ook. Hiervoor nog nooit die sessies gebruikt
QFW, ik ben een beetje aan het twijfelen of ik hem zou installeren, enkele keren toch minder positieve ervaringen met béta's gehad met profielen en installatielocaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Exphy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:12:
de gestures zijn nog steeds ongevoelig
Met de volgende optie in de Voorkeurenbewerker kun je de gevoeligheid van de gestures wijzigen: opera:config#UserPrefs|GestureThreshold. Zie ook Change the Sensitivity of Your Mouse Gestures:
Gesture Threshold=10

The units are in pixels, so the above line means "only trigger a gesture if the user dragged the mouse more than 10 pixels".
Helpt het als je hier iets aan verandert? Bij mij staat-ie op 5 en werkt prima.

[ Voor 68% gewijzigd door GeekK op 23-11-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
GeekK schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:16:
[...]

Met de volgende optie in de Voorkeurenbewerker kun je de gevoeligheid van de gestures wijzigen: opera:config#UserPrefs|GestureThreshold. Zie ook Change the Sensitivity of Your Mouse Gestures:
[...]
Helpt het als je hier iets aan verandert? Bij mij staat-ie op 5 en werkt prima.
Precies wat ik zocht, bedankt d:)b

Opera 11 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55
Jammer dat hij niet automatisch m'n instellingen / bookmarks / etc van opera 10 meeneemt.

* Isdatzo begint met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Isdatzo schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:39:
Jammer dat hij niet automatisch m'n instellingen / bookmarks / etc van opera 10 meeneemt.
Als je 'm in dezelfde directory als je vorige installatie installeert zou dat wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Woops, my bad inderdaad. Had 'm over een nog oudere installatie van opera gezet ipv m'n vorige :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had net een mailtje gehad van iemand die ik probeerde te antwoorden via de quick reply in M2. Was niet zo goed gegaan bleek, want er was alleen maar "CTYPE html" te zien als inhoud, ipv wat ik had getypt. Dat is de laatste keer dat ik die quick reply gebruik totdat ik zie dat 't gefixt is. Zeer slordig van Opera. Zelfs in m'n sent items staat 't fout. Zal denk combinatie wezen van HTML versturen en de quickreply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Hmmm.. gister had ik een soort 'balkje' aan de rechterkant van m'n tab stacks. Nu is 'ie kwijt (stacks werken nog wel), iemand een idee hoe ik 'm terugkrijg :P ?

Maar opnieuw geïnstalleerd, nu doet 'ie het weer zoals het hoort.

[ Voor 19% gewijzigd door Isdatzo op 24-11-2010 17:42 ]

• Pimzm
Stacking vandaag voor het eerst echt in de praktijk gebruikt, en ik ben nu al dol op die feature. Ik vind het heel intuitief werken en het houdt de boel lekker overzichtelijk. Het werkt meteen zoals je verwacht, geen handleiding nodig. Ik durf te beweren dat andere browsers snel zullen volgen :)

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Enige wat ik merk bij stacking is dat hij nieuwe vensters (middel muisklik) dan weer buiten de stack plaatst. Nog niet gezocht of je dat kan aanpassen.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.