Gisteren Carcasonne gekocht: leek me wat simpeler en sneller te spelen dan Catan. Lollig spel! Moet nog wel een beetje doorkrijgen hoe het spel op zich werkt, maar het is zeker leuk!
Vanavond voor het eerst
Fast Five HD van Gameloft gespeeld. JAAAAAAAAAA! Leuk! Leuker dan Asphalt misschien wel! En zeker leuker dan boring Shiift. In Fast Five zijn de tracks NOG anders dan anders: zo heb je een Desert track die zowat 4 minuten duurt (je rijdt dan ook 1 'rondje'). Je hebt Drag (zoals ooit in NFS zat), Elimination, Drift en Time trial. En natuurlijk een normale race. Elk 'level' bestaat uit vier van die modes op een bepaalde baan. Gelukkig kan je (tot nu toe) verder komen door steeds 3 van de 4 modes te winnen (of mss is tweede of derde ook genoeg, weet ik niet): Drift vind ik zwaar zuigen, dus dat kan ik lekker overslaan.
De tracks hebben allemaal (scripted) elementen: dingen die op de weg vallen, instortende gebouwen, voorbij razende treinen waar je overheen moet springen, dat soort gein. SUPER! Ok, het is scripted (dus elk race hetzelfde (gelukkig niet elk rondje IN een race), maar alsnog is het erg leuk. Wat entertainment en graphics betreft vernietigd dit spel Shift imho.
De tracks zijn, net als ik Asphalt, erg afwisselend: je begint in een stad met flats en zo, dan zit je in een woestijn (met stadjes her en der: heus niet saai) en dan weer in een tropische achterbuurt.
Ik zelf rij het liefst NIET met de accelerator maar met links en rechts duwen op het scherm en dat wekt bij dit spel perfect: ik lijk meer controle te hebben dan in Shift of Asphalt.
Het is een movie-game dus er zit ook een 'verhaal' in (met shots uit de film en stripballoons plus voice overs), maar dat kan je allemaal skippen.
En o ja, je hebt beperkt nitro (dus je moet oppassen wanneer je het gebruikt) en, ja ja, flashbacks net als in Grid/Dirt 3!!! Helemaal top op de mobiel!
Ik speel het spel op de Desire HD en het loopt prima.
Ik ben eigenlijk stomverbaasd dat ik hier niet eerder van gehoord heb...!
Op mijn DHD oogt het wat pixeliger, maar dan nog is het echt de leukste racer die ik tot nu toe op de DHD heb gespeeld!
EDIT
O ja, zou ik zowat vergeten: ik heb een tijdje nogal lopen mopperen op Gameloft omdat diverse games het opeens niet meer deden. Het heeft nogal lang geduurt, vind ik, zo'n drie weken als het niet meer is, maar 1. al m'n games doen het weer (nieuwe downloads gekregen) en 2. GT Racing weigerde te werken, dus... mocht ik een andere game uitzoeken (en dat terwijl GT al een gratis game bij Asphalt was). En de game die ik uitzocht was dus Fast Five!
Bij deze dus alsnog hulde voor de support van Gameloft...
EDIT 2
Leuk: je kan de tracks ook in reverse rijden! Ik heb nu 5 tracks unlocked en ik vind ze prachtig.
Niet leuk: level 5 unlock je pas na een drift race... Dat lukt me dus totaal niet... Ik haat driften...
EDIT 3
O, gelukkig... Je unlocked een level ook als je derde wordt... En voor driften MOET je eigenlijk wel de accelerator stuurmethode gebruiken én ook handmatig gas geven: dan gaat het een stuk beter.

Supergame.
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 02-08-2011 23:37
]