Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 22:11
heb sinds vandaag ook de 2.1 geinstalleerd. Om mijn gegevens te syncen heb ik gebruik gemaakt van het gratis programma MyPhoneExplorer (http://www.fjsoft.at/en/) hierdoor alle Contacten en agenda gegevens weer up to date. Enige dat o.a. niet wordt gesynced zijn de SMSjes. Wat je ook opnieuw moet instellen zijn de widgets, achtergronden, sounds en de instellingen vwb ADW Launcher. Tot nu toe niet ontevreden, wel wennen zoals eerder aangegeven mbt ontgrendelen en wat andere kleine instellingen die anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kordouble schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:29:
Wat je ook opnieuw moet instellen zijn de widgets, achtergronden, sounds en de instellingen vwb ADW Launcher.
ADW Launcher heeft ook een back-upfunctie voor de instellingen. (settings en configuration)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week 2.1 geinstalleerd, geen problemen kunnen ontdekken.
Alleen nu heb ik iets stoms gedaan, ik heb een contact toegevoegd in de lijst met roadsync, heb ik roadsync per ongeluk als standaard prog ingesteld om contacten toe te voegen. Als ik nu een nummer krijg en tik op contact toevoegen start de telefoon niet door naar de standaard contact app of roadsync. Nu wil ik weer terug naar fabrieksinstellingen maar kan dit niet meer vinden. Ook het icoon contacten staat niet meer tussen de pictogrammen. Ik heb in roadsync het hele menu doorlopen om deze van de standaard af te halen maar deze optie bestaat niet denk ik. kan iemand mij helpen. ik kan nu geen contacten meer toevoegen. Ik gebruik roadsync voor exchange server met mijn werk account

groeten Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:56:
Vorige week 2.1 geinstalleerd, geen problemen kunnen ontdekken.
Alleen nu heb ik iets stoms gedaan, ik heb een contact toegevoegd in de lijst met roadsync, heb ik roadsync per ongeluk als standaard prog ingesteld om contacten toe te voegen. Als ik nu een nummer krijg en tik op contact toevoegen start de telefoon niet door naar de standaard contact app of roadsync. Nu wil ik weer terug naar fabrieksinstellingen maar kan dit niet meer vinden.
groeten Lex
kan je wijzigen onder instellingen , toepassingen, toepassingen beheren , (eventueel via filter alle applicaties weergeven) en dan onder standaard starten, standaardwaarde wissen.

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 11:05
Mijn vriendin heeft vandaag haar mini X10 pro geupdate naar 2.1, maar geen backup gemaakt, dus alles kwijt (goede les zullen we maar zeggen). 2 weken geleden hadden we voor een vorige update wel een backpje gemaakt, met de backupsoftware van m.ericsson.com, dus daar staat in principe wel alles in, maar deze backup wordt na de update niet goed ingelezen. Hij stopt halverwege de contacts na 40% (maar die lijken er wel allemaal in te staan) met de melding "FOUT"

Wat kan ik doen? Is het simpel mogelijk om terug te gaan naar 1.6 en dan nog eens de backup terug te zetten? Is die software ergens op ericsson te vinden? Ik neem aan dat het gewoon een versieprobleem is nu na de update naar 2.1

Andere mogelijkheden om die backup uit te lezen en bijv. eerst in outlook te zetten of zo?

Heb al geprobeerd om alleen de contacten terug te zetten maar dat levert dezelfde fout op.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 15-11-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:21:
Mijn vriendin heeft vandaag haar mini X10 pro geupdate naar 2.1, maar geen backup gemaakt, dus alles kwijt (goede les zullen we maar zeggen). 2 weken geleden hadden we voor een vorige update wel een backpje gemaakt, met de backupsoftware van m.ericsson.com, dus daar staat in principe wel alles in, maar deze backup wordt na de update niet goed ingelezen. Hij stopt halverwege de contacts na 40% (maar die lijken er wel allemaal in te staan) met de melding "FOUT"

Wat kan ik doen? Is het simpel mogelijk om terug te gaan naar 1.6 en dan nog eens de backup terug te zetten? Is die software ergens op ericsson te vinden? Ik neem aan dat het gewoon een versieprobleem is nu na de update naar 2.1

Andere mogelijkheden om die backup uit te lezen en bijv. eerst in outlook te zetten of zo?

Heb al geprobeerd om alleen de contacten terug te zetten maar dat levert dezelfde fout op.
Je kan terug naar 1.6, je moet dan te telefoon 'flashen' met 1.6 software en vervolgens weer teruggaan naar 2.1 (uiteraard nadat je een back-up van je contacten hebt gemaakt).

Voor meer info moet je maar even op het forum van XDA kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 11:05
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:42:
[...]

Je kan terug naar 1.6, je moet dan te telefoon 'flashen' met 1.6 software en vervolgens weer teruggaan naar 2.1 (uiteraard nadat je een back-up van je contacten hebt gemaakt).

Voor meer info moet je maar even op het forum van XDA kijken.
oke, ik zal eens kijken op XDA, maar...er is al vóór de update (31-10) een backup gemaakt, onder 1.6. Als die niet ingelezen kan worden, dan heb ik natuurlijk niet echt zekerheid dat een nieuwe backup onder 1.6 wel na de update ingelezen kan worden. En ik neem aan (maar zal XDA nog checken) dat 1.6 niet zonder meer teruggezet kan worden

Hoe hebben jullie dat gedaan? Moet je eerst een nieuwe versie van de backuptool downloaden? Of is dat onderdeel van dat PC Companion pakket? (Voor de duidelijkheid; snie mijn foon, dus ik ben totaal niet bekend met wat je moet doen voor een update)

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 16-11-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Gisteren de telefoon van de vrouwge-update naar 2.1... Ook hier wat haperingen in het scrollen.
Verder flinke problemen gehad met de PC companion software. Uiteindelijk via een apart firmware appje toch gelukt.

http://www.sonyericsson.c...vice_Setup-2.10.11.10.exe

Heeft trouwens iemand een idee hoe ik die touchscreen beveiliging kan verwijderen? Met die stugge knoppen is dat helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:36:
[...]

kan je wijzigen onder instellingen , toepassingen, toepassingen beheren , (eventueel via filter alle applicaties weergeven) en dan onder standaard starten, standaardwaarde wissen.

groet,
laser007, Je bent een koning. Het werkt weer, heel erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dochter heeft een Vodaphone mini pro, tot op heden vind hij geen nieuwe firmware.
Er staat nog versie 1.6 op. Zowel vanaf de telefoon als met het Sony PC Companion meldt hij na even zoeken , voor de telefoon is geen nieuwe software.
Zal een paar post`s hierboven een link naar een exe met de 2.1 kan ik die gewoon installeren of komt de Vodaphone update binnen enkele dagen? De Mini pro is wel een vodaphone 360 versie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ik zal eens kijken op XDA, maar...er is al vóór de update (31-10) een backup gemaakt, onder 1.6. Als die niet ingelezen kan worden, dan heb ik natuurlijk niet echt zekerheid dat een nieuwe backup onder 1.6 wel na de update ingelezen kan worden. En ik neem aan (maar zal XDA nog checken) dat 1.6 niet zonder meer teruggezet kan worden
Ik neem aan dat een back-up onder 1.6 door 1.6 ingelezen kan worden, maar zekerheid kan ik je daarin niet geven. Lukt het wel dan kan je een goede backup maken met bijvoorbeeld MyPhoneExplorer en die terugzetten na de overgang naar 2.1

Terug naar 1.6 is fluitje van een cent, duurt maximaal 30 minuten, misschien langer als je lang bezig bent met het downloaden van 1.6 van XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:12:
Mijn dochter heeft een Vodaphone mini pro, tot op heden vind hij geen nieuwe firmware.
Er staat nog versie 1.6 op. Zowel vanaf de telefoon als met het Sony PC Companion meldt hij na even zoeken , voor de telefoon is geen nieuwe software.
Zal een paar post`s hierboven een link naar een exe met de 2.1 kan ik die gewoon installeren of komt de Vodaphone update binnen enkele dagen? De Mini pro is wel een vodaphone 360 versie .
Die exe kan je niet zomaar installere. Je kan je telefoon flashen, ook hiervoor verwijs ik je naar het xda forum. Je kan ook je 'buildprop' bestand aanpassen/veranderen, ook daarvoor verwijs ik je naar XDA.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:18
en via het programma SEUS, geeft hij dan wel een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent afhankelijk wanneer Vodafone de update op zijn website zet. De "normale" updates van SE werken niet op die toestellen. Bij mijn Vodafone branded K800i en C905 deden de "normale" updates het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat het bereik vaak weg valt? Vaak van 3 a 4 streepje naar 0. Meestal ook als ik wifi aanzet dat m'n bereik ineens weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalechinees schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:05:
Gisteren de telefoon van de vrouwge-update naar 2.1... Ook hier wat haperingen in het scrollen.
Verder flinke problemen gehad met de PC companion software. Uiteindelijk via een apart firmware appje toch gelukt.

http://www.sonyericsson.c...vice_Setup-2.10.11.10.exe

Heeft trouwens iemand een idee hoe ik die touchscreen beveiliging kan verwijderen? Met die stugge knoppen is dat helemaal niet nodig.
Hij lijkt ook trager. Zeker met het scrollen hapert hij en al helemaal met timescape!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:09:
Het probleem met Angry Birds heb ik ook, soms stottert het, soms loopt hij helemaal vast.. @ Android 2.1
Probleem heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datebayo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-10 16:28
dimocash schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:34:
[...]

die heb ik ook.
is gewoon branded....
als je het deze week nog wilt zul je hem moeten unbranden dan heb je wel de update tot je beschikking.

t-mobile is nog bezig met testen...wat betekent dat het op zn vroegst eind volgende week beschikbaar gesteld kan worden voor jou.

het duurt gemiddeld een dag of 3/4 als ze klaar zijn met testen en het aan SE NL doorgeven die het dan weer aanbiedt aan google.
als zij het hebben goedgekeurd kan het worden upgeload op de servers en via hun servers beschikbaar gesteld worden.
Iemand al kunnen updaten met een branded telefoon van T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwetje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-10 08:52
Ik heb een X10 mini pro, rechtstreeks van t-mobile met een nieuw abonnement. Deze is niet t-mobile branded, en heb ik vorige week al kunnen updaten...

Ik kan trouwens nergens vinden hoe ik de bericht notificatie voor de berichten app, uit kan zetten. Voorheen zat deze onder Instellingen -> Sony Ericsson -> Berichten maar daar staat hij niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 23:18
berichten app, linkerknop indrukken, dan instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwetje
  • Laatst online: 29-10 08:52
Stik, kom ik inderdaad nu ook net zelf achter, thanks :). Neus, lang, whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb al ff zitten zoeken tussen de berichten maar ik kan het tot nu toe niet vinden: Waar kan je in je Xperia mini pro vinden hoeveel minuten je gebeld hebt, of hoeveel smsjes je verstuurd hebt?

Ook kwam ik een stukje tegen over het verwijderen van programmatjes.... alleen ik snap er niet zo veel van :'( Hoe verwijder je die dingen die al op je telefoon stonden toen je hem kocht?

Ik heb mijn telefoon wel al kunnen updaten naar 2.1 moet er wel erg aan wennen... maar dat gaat goed komen denk ik ;) Alleen ik had gisteren wel dat ik als ik iemand belde, ik hun wel kon horen, hun mij niet... mic stond gewoon aan, na uitzetten en weer aanzetten was dit verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-10 00:50
Heb het nu exact in de gaten gehouden, na 12,5 uur van de lader af is mijn accu leeg (telefoon uit). En dan heeftie 7 uren op 2g gestaan (GSM only). Heb ik 2x 10min een gesprek via voip gevoerd (3G/H) en Google Maps (5.3MB) en Titanium Backup via de Market geupdate (3G/H).
Verder tijdens de 2g verbinding 9x een melding van nieuwe email gehad (maar niet doorgeklikt) en 3 smsjes gestuurd. 2 telefoongesprekken gevoerd (niet via voip) van in totaal 25min.

En dit met 2.1 op unbranded X10 Mini Pro @ Telfort...
Kan me niet herinneren dat het zo snel ging met 1.6 :(

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 16-11-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:35
Ik heb een heel irritant probleempje sinds de update naar 2.1.

A ) Soms als ik opneem, hoort de andere kant mij niet.

B ) Nog veel irritanter, als ik iemand bel en ik krijg voicemail of hij neemt niet op, kan ik het gesprke niet beindigen??? Zodra ik met m'n vinger het scherm aanraak wordt het scherm zwart, kan dus niet ophangen waardoor een aantal mensen al een hele lange voicemail hebben gekregen :P

Iemand een idee wat ik aan punt B kan doen, of zijn er mensen die hier ook last van hebben??

[ Voor 10% gewijzigd door B-Art op 17-11-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:09:
Ik heb al ff zitten zoeken tussen de berichten maar ik kan het tot nu toe niet vinden: Waar kan je in je Xperia mini pro vinden hoeveel minuten je gebeld hebt, of hoeveel smsjes je verstuurd hebt?
Ik adviseer Call Meter NG (http://code.google.com/p/callmeter/)
Ook kwam ik een stukje tegen over het verwijderen van programmatjes.... alleen ik snap er niet zo veel van :'( Hoe verwijder je die dingen die al op je telefoon stonden toen je hem kocht?
Je telefoon rooten, zie het XDA forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-10 09:11

SeatRider

Hips don't lie

B-Art schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:16:
Ik heb een heel irritant probleempje sinds de update naar 2.1.

A ) Soms als ik opneem, hoort de andere kant mij niet.

B ) Nog veel irritanter, als ik iemand bel en ik krijg voicemail of hij neemt niet op, kan ik het gesprke niet beindigen??? Zodra ik met m'n vinger het scherm aanraak wordt het scherm zwart, kan dus niet ophangen waardoor een aantal mensen al een hele lange voicemail hebben gekregen :P

Iemand een idee wat ik aan punt B kan doen, of zijn er mensen die hier ook last van hebben??
De ophangknop zit rechtsonder in beeld. Ik hou mijn duim daar gewoon 1 seconden en dat werkt afdoende.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
SeatRider schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:09:
[...]

De ophangknop zit rechtsonder in beeld. Ik hou mijn duim daar gewoon 1 seconden en dat werkt afdoende.
Dat deed ik dus normaal ook, maar nu wordt het scherm meteen zwart, en wordt er dus niet opgehangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

AzzKickah

06-CENSORED

B-Art schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:08:
[...]

Dat deed ik dus normaal ook, maar nu wordt het scherm meteen zwart, en wordt er dus niet opgehangen :/
Hoe hou je m vast dan? Met je linkerhand toevallig en dan met je duim over het scherm heen naar rechtsonder?
Want dan zit misschien je hand te dicht bij die licht-sensors waardoor de telefoon 'denkt' dat je 'm tegen je oor aanhoudt en dus het scherm uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
AzzKickah schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:41:
[...]

Hoe hou je m vast dan? Met je linkerhand toevallig en dan met je duim over het scherm heen naar rechtsonder?
Want dan zit misschien je hand te dicht bij die licht-sensors waardoor de telefoon 'denkt' dat je 'm tegen je oor aanhoudt en dus het scherm uitschakelt.
Hou hem gewoon met rechts vast, maar ik zal is proberen of het te maken kan hebben met die lichtsensor.
Wel raar als dat het is, bij 1.6 nooit last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

De lichtsensors zijn die 3 rondjes linksboven het scherm. Dus als je met rechts vasthoud zou dat niet moeten kunnen gebeuren.

Heb je 'm al wel een keer uit en weer aangezet sinds je dit probleem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Laatst online: 14:33
Kan iemand mij vertellen hoe je die standaard home app kunt wijzigen in bv app launcher pro? voorheen kreeg ik de vraag welke ik wil gebruiken. Nu niet meer :/

Bij toepassing beheren staat HOME ook niet, bij de 1.6 versie wel, dan kon via toepassing beheren, home app, en dan de standaardwaarde wissen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudyyy schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:23:
Kan iemand mij vertellen hoe je die standaard home app kunt wijzigen in bv app launcher pro? voorheen kreeg ik de vraag welke ik wil gebruiken. Nu niet meer :/

Bij toepassing beheren staat HOME ook niet, bij de 1.6 versie wel, dan kon via toepassing beheren, home app, en dan de standaardwaarde wissen.

Iemand een idee?
Dit zou moeten werken:
Menu Key -> Settings -> Applications -> Manage applications -> All (menu, filter, all) -> Launcher -> Clear Defaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Laatst online: 14:33
@phoxy84, bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Jazco2nd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:46:
Verder tijdens de 2g verbinding 9x een melding van nieuwe email gehad.
Is dat met de standaard gmail app die op de X10 zit? Als ik mijn telefoon naar 'GSM only' zet komt mijn mail niet meer push binnen. Overigens kan ik dan ook niet meer internet op met de browser. Dat terwijl wel het G icoontje in beeld staat. Kennelijk doe ik dus toch iets fout...
Heel vreemd. Ik dacht laat ik het nog eens proberen en nu werkt het wel. Stom zeg, ik heb het vaak zonder succes geprobeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door -MD- op 17-11-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat het automatisch synchroniseren steeds uit.
Hebben jullie dat ook?

Nu moet ik hem steeds aanzetten om te kijken of ik mail heb, dat schiet natuurlijk niet op.

Of hebben ze dat ingebouwd om tegen te gaan dat iedereen gaat mailen ipv smssen, dat is immers gratis? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-10 06:08

xon

wat blijft het toch @#$@Q#$ om een gesprek te beeindingen....dat irritante kleine rode onscreen knopje..of mis ik een betere manier om een gesprek op te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:46:
Heb het nu exact in de gaten gehouden, na 12,5 uur van de lader af is mijn accu leeg (telefoon uit). En dan heeftie 7 uren op 2g gestaan (GSM only). Heb ik 2x 10min een gesprek via voip gevoerd (3G/H) en Google Maps (5.3MB) en Titanium Backup via de Market geupdate (3G/H).
Verder tijdens de 2g verbinding 9x een melding van nieuwe email gehad (maar niet doorgeklikt) en 3 smsjes gestuurd. 2 telefoongesprekken gevoerd (niet via voip) van in totaal 25min.

En dit met 2.1 op unbranded X10 Mini Pro @ Telfort...
Kan me niet herinneren dat het zo snel ging met 1.6 :(
Ik vind het ook niet meer normaal. Moet bijna 2x per dag opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-10 20:28
Ik dacht eerst dat update naar 2.1 vlekkeloos was verlopen maar er blijken nu toch wat issues. Programma's lopen soms vast en starten daarna niet meer op, waaronder Angry Birds

Ik heb inmiddels ook een paar keer gehad dat tijdens een telefoongesprek de Mini Pro compleet vastliep, BSOD dus waarna hij volledig opnieuw opstart wat ik dus wel erg vervelend vind of zelf niet vind kunnen.

Komend weekend nog maar eens opnieuw de update installeren en kijken of dat wat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:46:
[...]

Mijn batterij-duur is er denk ik wel bijna 40% op vooruit gegaan sinds de update naar 2.1

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
[...]

blijkbaar heb je toch iets openstaan wat aan je accu vreet
ik zelf gebruik sinds 2.1 niet eens meer een (automatische) task killer

iRacing Profiel

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-10 08:35
[...]

heb je geen programma als twitter of facebook open staan die automatisch synchroniseert?
toen ik twitter en mn mail live liet syncrhoniseren was hij ook binnen een uur of 10 leeg....

• cocico
  • Laatst online: 24-10 16:01
[...]

Mijn vriendin haalt ook het einde van de dag niet meer met haar 2.1, daar waar ze met 1.6 tot twee dagen kon doen. Zeer ongemakkelijk :(

• B-Art
AzzKickah schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:09:
[...]

Mijn batterij-duur is er denk ik wel bijna 40% op vooruit gegaan sinds de update naar 2.1
Bij mij ook :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:36:
Bij mij gaat het automatisch synchroniseren steeds uit.
Hebben jullie dat ook?

Nu moet ik hem steeds aanzetten om te kijken of ik mail heb, dat schiet natuurlijk niet op.

Of hebben ze dat ingebouwd om tegen te gaan dat iedereen gaat mailen ipv smssen, dat is immers gratis? 8)7
Wat staat er bij instellingen onder accounts & Synchronisatie? Daar moet je auto-sync kunnen aanzetten en vervolgens bij het betreffende (gMail) account kun je dan kiezen wat hij moet selecteren. Werkt bij mij prima.

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

StraightOn.NL schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:54:
Ik dacht eerst dat update naar 2.1 vlekkeloos was verlopen maar er blijken nu toch wat issues. Programma's lopen soms vast en starten daarna niet meer op, waaronder Angry Birds

Ik heb inmiddels ook een paar keer gehad dat tijdens een telefoongesprek de Mini Pro compleet vastliep, BSOD dus waarna hij volledig opnieuw opstart wat ik dus wel erg vervelend vind of zelf niet vind kunnen.

Komend weekend nog maar eens opnieuw de update installeren en kijken of dat wat verbeterd.
Had ik oook in het begin, maar op advies van een mede forumgebruiker de sd-card geformatteerd, daarna waren bij mij de problemen verdwenen. Ik heb hem geformatteerd in de telefoon, wel eerste even een backup maken natuurlijk.

Verwijderd

dimocash schreef op donderdag 18 november 2010 @ 06:16:
[...]

heb je geen programma als twitter of facebook open staan die automatisch synchroniseert?
toen ik twitter en mn mail live liet syncrhoniseren was hij ook binnen een uur of 10 leeg....
Ja die had ik wel aan staan. Maar daar is die telefoon toch ook voor gemaakt?
M'n bereik valt ook erg vaak weg. Start ik wifi op dan valt het weg. Ook bij andere apps valt het soms weg.
's nachts valt hij helemaal weg en zegt hij dat er geen simkaart in zit. Dan moet ik hem opnieuw opstarten.

Is er ook geen mogelijkheid om "alleen" gmail te synchroniseren en de rest niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 10:44 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:40:
[...]

M'n bereik valt ook erg vaak weg. Start ik wifi op dan valt het weg. Ook bij andere apps valt het soms weg.
's nachts valt hij helemaal weg en zegt hij dat er geen simkaart in zit. Dan moet ik hem opnieuw opstarten.

Is er ook geen mogelijkheid om "alleen" gmail te synchroniseren en de rest niet?
Natuurlijk kan dat. Kom op, doe even wat moeite en fiets al je instellingen door.

• dimocash
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:40:
[...]

als je telefoon vaak uitvalt etc dan is er misschien sprake van een hardware faillure.
als je al je applicaties constant laat synchroniseren gaat hij snel leeg....
dat is inherent aan jouw keuzes.
als je dit op welk toestel dan ook doet is hij snel leeg.
en vooral op een toestel als de mini die een hele kleine batterij heeft.

Verwijderd

AzzKickah schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:49:
[...]

Natuurlijk kan dat. Kom op, doe even wat moeite en fiets al je instellingen door.
Sorry, ik keek idd niet goed. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:43:
[...]

Ik adviseer Call Meter NG (http://code.google.com/p/callmeter/)

[...]

Je telefoon rooten, zie het XDA forum.
Dat call meter zal ik zo eens gaan proberen... en van dat rooten daar snap ik dus niet zo veel van :( Maar ga het proberen te ontcijferen ;)

Verwijderd

Hebben degenen bij wie de batterij sneller leeg is hun gsm aanstaan als ze hem opladen?
Want dat verschil merk ik wel, als de gsm aanstaat staat hij volgens mij op snelladen en is
hij dus ook sneller leeg.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:11:
Hebben degenen bij wie de batterij sneller leeg is hun gsm aanstaan als ze hem opladen?
Want dat verschil merk ik wel, als de gsm aanstaat staat hij volgens mij op snelladen en is
hij dus ook sneller leeg.
Ik heb hem altijd aan staan wanneer ik 'm oplaadt.
AzzKickah schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:09:
[...]

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

Kan iemand me vertellen welke debrand methode werkt op een Nederlandse Vodafone branded X10 mini met android 1.6. Technische know how is aanwezig... een tutorial met bronbestanden niet.

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:35
pathfinder2k schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:48:
Kan iemand me vertellen welke debrand methode werkt op een Nederlandse Vodafone branded X10 mini met android 1.6. Technische know how is aanwezig... een tutorial met bronbestanden niet.
+1 O-)

• Jazco2nd
MistaDevine schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:43:
[...]

Is dat met de standaard gmail app die op de X10 zit? Als ik mijn telefoon naar 'GSM only' zet komt mijn mail niet meer push binnen. Overigens kan ik dan ook niet meer internet op met de browser. Dat terwijl wel het G icoontje in beeld staat. Kennelijk doe ik dus toch iets fout...
Heel vreemd. Ik dacht laat ik het nog eens proberen en nu werkt het wel. Stom zeg, ik heb het vaak zonder succes geprobeerd.
Ik gebruik geen Gmail. Gebruik de "E-mail" app voor mn werkmail (imap) en Yahoo Mail app voor mn prive mail. Daarnaast draait bij mij Whatsapp, DialerOne (dat is de dialer die ik gebruik ipv de standaard, aanrader!), Alarm Klock (de standaard wekker kan je nieteens het volume veranderen, kan op een Nokia 1110 zelfs) en af en toe staat CsipSimple aan (als ik naar vast wil bellen).
Dit zijn ook de apps die ik op mijn Ignore list van Advanced Task Killer Free heb staan, die killt elke 30min alle overige apps die draaien.

Vreemdgenoeg draait XBMC Remote en Market bij mij heel vaak terwijl ik beide in geen dagen heb gebruikt... toch moeten deze twee regelmatig gekilled worden (maar niet altijd).

Door nu vooral 2G te gebruiken gaat mijn accu rond de 12 uur mee merk ik. Tenzij ik het ook als mp3 speler (half uurtje tot 45min speeltijd) gebruik dan is het echt maar 7 tot 9 uurtjes. Ik ga contact opnemen met de shop waar ik deze heb gekocht... baal wel als ik hem straks 3 maanden kwijt ben :(

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Probeer het eens een tijdje zonder die task killer. Zie ook: Taskkillers en Battery Savers: waarheid of leugen?

[ Voor 46% gewijzigd door NNF op 18-11-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:37:
[...]

Mijn vriendin haalt ook het einde van de dag niet meer met haar 2.1, daar waar ze met 1.6 tot twee dagen kon doen. Zeer ongemakkelijk :(
Ik had LauncherPro erop,en doe ook net 1 dag met mijn mini,heb nu adw er weer opgezet en precies dezelfde apps die ik ook in de 1.6 had,ben benieuwd of ie nu wel weer langer meegaat.
Ik las even posts terug van mezelf:1 dag 6 uur en 45 min sinds losgekoppeld en 51% toppie toch??
Dat haalde ik nu echt niet meer hoor :F

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update is mijn batterij behoorlijk vooruit gegaan.
Kan er zeker 2 dagen nu mee doen, voor de update haalde ik net één dag.
Heb er ook wat minder apps. opgezet, alleen die nut voor mij hebben.
Hoe meer apps. je erop zet, des te meer vraagt het energie van de batterij om programma's te starten, contact met internet te maken, enz enz.
Taskkiller is ook een programma wat continue draait dus ook energie vreet.
Wat ook een groot verschil maakt is G3 of G2.
Heb hem de laatste tijd alleen op G2 staan, kan ie gewoon synchroniseren op de achtergrond, gaat iets trager, dat wel maar who cares?

Dus hoe meer apps. je op je toestel installeerd, des te sneller raakt de batterij leeg.
En vergeet niet dat 9 van de 10 apps. verbinding maakt met internet, zelfs als je dat niet door hebt.
Geld natuurlijk niet voor iedere app, let daar goed op.

Zo moet het goed komen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
pathfinder2k schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:48:
http://forum.xda-developers.com/show....php?p=7481584

hier staat het als t ware....http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=739874

je moet eerst de bestanden downloaden en unzippen.
plaats ze unzipt in het liefst de map c:\exploid_x10mini
hierna volg je de stappen van het rooten.

je kan de regels ook kopieren en plakken in je command prompt zodat je zeker weet dat je geen typefout maakt.
als je roottoegang hebt kan je de stappen volgen in de 1e link.

de nederlandse build.prop kan je hier vandaan halen :http://forum.xda-developers.com/show...=743800&page=7 een post van Rylo

meer duidelijker dan dit kan ik het zo snel niet maken voor je...

let wel goed op dat je eerst pc companion installeert, daarna je toestel koppelt aan je pc/laptop en op je telefoon kiest voor de optie telefoon opladen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiseppe85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-04 23:06
Sinds de update naar 2.1 wil youtube bijna geen enkele video meer afspelen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en daar een oplossing voor weten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guiseppe85 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:08:
Sinds de update naar 2.1 wil youtube bijna geen enkele video meer afspelen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en daar een oplossing voor weten???
You Tube doet het prima zelfs in HQ. Waar ik wel last van heb is dat als ik TV kijk (Vodafone) het geluid niet meer synchroon loopt met het beeld; vooral bij pratende mensen is dat irritant. Ik weet niet of het voor de update ook al zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

http://forum.xda-developers.com/show....php?p=7481584

hier staat het als t ware....http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=739874

je moet eerst de bestanden downloaden en unzippen.
plaats ze unzipt in het liefst de map c:\exploid_x10mini
hierna volg je de stappen van het rooten.

je kan de regels ook kopieren en plakken in je command prompt zodat je zeker weet dat je geen typefout maakt.
als je roottoegang hebt kan je de stappen volgen in de 1e link.

de nederlandse build.prop kan je hier vandaan halen :http://forum.xda-developers.com/show...=743800&page=7 een post van Rylo

meer duidelijker dan dit kan ik het zo snel niet maken voor je...

let wel goed op dat je eerst pc companion installeert, daarna je toestel koppelt aan je pc/laptop en op je telefoon kiest voor de optie telefoon opladen!!!!!
Die root gaat nog wel lukken maar die debranding tut slaat op de mini pro... het gaat mij om de mini. Maakt dat nog uit, neem aan van wel.

[ Voor 100% gewijzigd door pathfinder2k op 20-11-2010 01:02 . Reden: Foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de X10 mini class 4 schrijven? Ik wil een 16gb kaartje kopen maar als ie enkel class2 kan schrijven hoef ik geen class4 kaartje aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
pathfinder2k schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:00:
[...]

Die root gaat nog wel lukken maar die debranding tut slaat op de mini pro... het gaat mij om de mini. Maakt dat nog uit, neem aan van wel.
voor de mini moet je een andere firmware erop zetten idd
je kan daarvoor even zoeken op xda.
ik weet zo snel niet wat het typenummer is van de mini.
de pro is de u20i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
IK HEB MIJN CONTACTS TERUG!! :D

Heb af en toe gewoon de backup/restore tool gedraaid, steeds alleen Contacts geselecteerd. Nu had ik wel 1 nieuwe contact toegevoegd (dus die wordt gewist) maar daar had ik schijt aan (edit: die contact is niet gewist :)).
En na het restoren telefoon 1 min uit.

Het hielp nooit..

Gister heb ik het weer gedaan... pas vanochtend kijk ik weer in mn contacts en zie ik ze ineens allemaal! :D:D
Ohja ik heb vanochtend wel even "user support" ofzo geopend, en toen ging hij checken op updates (none) misschien dat dat ook nog ergens mee te maken had.

Dus tip: blijf regelmatig je backup restoren... op een dag kan het helpen :D
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:46:
Kan de X10 mini class 4 schrijven? Ik wil een 16gb kaartje kopen maar als ie enkel class2 kan schrijven hoef ik geen class4 kaartje aan te schaffen.
X10 mini/pro ondersteund SDHC dus alle SDHC classes, ik heb een 8GB class 6, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:46:
Ik heb een 16GB kaartje er in zitten, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ben nu met Phone Explorer aan het syncen, maar ik zie bij de meeste contacts maar 1 telefoonnummer ipv allemaal. Op mijn telefoon zijn bijna alle nrs van het type "Mobile" (dus 1 contact met 3 telefoonnummers van type "Mobile" al is 1 van die 3 gewoon een huistelnr).
Ik vermoed dat Phone Explorer maar 1 nummer per type kan syncen? Dus dat gaat helemaal fout als ik ooit wil restoren...Kan nergens een instelling in Phone Explorer vinden..

Nu moet ik natuurlijk ervoor zorgen dat in mijn telefoon een nummer dat geen mobiel is gewoon Home of Work is etc. Maar sommige mensen hebben nu eenmaal 2 mobieltjes of 2 werknummers (organisaties etc). Hoe doe je dat met Phone Explorer?

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 20-11-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wat loopt iedereen toch te kutten met contacts en synchroniseren. Die zitten toch gewoon in je gmail addressbook, veilig opgeslagen in the cloud en online te beheren via gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Niet iedereen gebruikt Gmail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wacht even. Dan vallen er wel heel veel praktische voordelen weg. Sterker nog, het was nooit in mij opgekomen een Android telefoon te gebruiken zonder gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Je kan prima Android gebruiken zonder dat je Gmail voor email gebruikt. Ik heb dus wel een google account gemaakt (anders kan je vrijwel niets met Android), en Android vereist dat je daar een Gmail account bij activeert. Thats it! Gebruik Gmail nooit.
Kan alles doen wat jij ook kan, maar ik email niet met Gmail, heb daar geen contacts helemaal niks. Sterker nog, ben nog nooit in dat Gmail adres ingelogd (natuurlijk doet Android dat wel).

Ontdek nu dat Yahoo Mail (mijn default email) ook gewoon syncen ondersteund, net zoals Gmail dat doet. Toch wil ik graag eerst ff een PhoneExplorer backup just to be sure this time.

Verder heb ik een "gmail" werkaccount (Google Apps business mail) die ik via imap heb ingesteld (kan je niet mee inloggen via gmail.com) met de native Email App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Jazco2nd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:10:
Je kan prima Android gebruiken zonder dat je Gmail voor email gebruikt. Ik heb dus wel een google account gemaakt (anders kan je vrijwel niets met Android), en Android vereist dat je daar een Gmail account bij activeert. Thats it! Gebruik Gmail nooit.
Kan alles doen wat jij ook kan, maar ik email niet met Gmail, heb daar geen contacts helemaal niks. Sterker nog, ben nog nooit in dat Gmail adres ingelogd (natuurlijk doet Android dat wel).
Mijn punt exact. En dan staan je contacts daar dus ook. Hoef je niet per se op in te loggen, maar ze zijn wel gekoppeld aan die gmail account, en dus gebackupped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
maar ik wil geen backup bij een emailaccount hebben die ik niet gebruik. Dus dan kies ik voor mijn account, Yahoo, daar kan dat ook.

Phone Explorer maakt een backup van meer dan alleen contacts en ik ben wel benieuwd hoe anderen die dit programma gebruiken daarmee omgaan bij meerdere nummers van hetzelfde type bij 1 contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiseppe85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-04 23:06
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:09:
[...]

You Tube doet het prima zelfs in HQ. Waar ik wel last van heb is dat als ik TV kijk (Vodafone) het geluid niet meer synchroon loopt met het beeld; vooral bij pratende mensen is dat irritant. Ik weet niet of het voor de update ook al zo was.
Ik heb inmiddels bemerkt dat hij op 3G wel filmpjes wil afspelen (ook in HD) maar op HSDPA niet. Ik zit overigens bij Hi. Maar lijkt me niet dat die toevallig gelijk met de update de mogelijkheid tot bekijken van streams heeft geblokkeerd. Lijkt eerder dat het aan de HSDPA ligt. Maar ik weet niet hoe deze uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SE explorer maakt wel degelijk back ups van meerdere telefoon nummers.
Heb je wel versie 1.8.0 ?
Bedoel, hij maakt dus verschillende nummers aan onder privé (thuis), werk, overig.
Dus als je de telefoonnummers goed organiseert in je telefoon, maakt hij een juiste back up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoe kun je in de 2.1 firmware je telefoon resetten naar factory settings?
Op de sony site staat het volgende
Restore phone to factory default settings

Restoring your phone can be useful if you lend out the phone or just want to restore your phone to factory default settings and delete all user data, such as contacts, messages, and downloaded games.

To reset the phone to factory default settings:

From the Home screen, find and tap Settings.
Tap SD card & phone storage > Factory data reset.
Tap Reset phone.
Maar bij SD card heb ik die optie niet staan.

Ik kan sinds gisteren geen data verbinding via GPRS/UMTS mee opzetten, terwijl het met dezelfde sim kaart in een andere telefoon wel werkt. Maar mijn instellingen lijken nog wel goed te staan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Woy schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:59:
Ik kan sinds gisteren geen data verbinding via GPRS/UMTS mee opzetten, terwijl het met dezelfde sim kaart in een andere telefoon wel werkt. Maar mijn instellingen lijken nog wel goed te staan.
Probeer anders eerst eens via je provider een nieuwe "instellingen SMS" aan te vragen, of reset de APN lijst (onder "Instellingen mobiel netwerk") eens door de APN weg te gooien en dan de instellingen van je provider opnieuw in te vullen, daar zou het probleem wellicht al mee verholpen zijn, dit probleem heb ik een hele poos terug ook gehad, en via deze manier opgelost...

Succes :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Woy schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:59:
Hoe kun je in de 2.1 firmware je telefoon resetten naar factory settings?
Op de sony site staat het volgende

[...]

Maar bij SD card heb ik die optie niet staan.

Blijkbaar hebben ze een foutje gemaakt en zitten ze er eentje te ver in de lijst. De optie staat onder Privacy. Lijkt me ook vrij logisch om daar even te kijken als je die optie zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 22:49
Iemand al een echte oplossing voor het telefoonboek probleem?

Na de m'n back-up te hebben gerestored, laat ie ook bij mij niet al m'n contacten zien. Ze staan er echter wel allemaal op, want phonebook 2.0 geeft ze allemaal weer, en als ik zoek naar een persoon in het standaard telefoonboek, dan vind ie ze ook. Hij geeft ze alleen niet allemaal weer :S

Edit: na ze gerestored te hebben met phone explorer geeft ie ze wel weer :)

[ Voor 9% gewijzigd door henri86 op 23-11-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 22:49
Kan iemand me vertellen hoe je onder 2.1 een custom sms tone instelt? Onder 1.6 kon dat via het "sony ericsson" menu, maar daar staat het nu niet meer bij. Onder meldingstoon (sms->rechterknop->instellingen) kan ik geen muziekjes die ik zelf op m'n foon heb gezet selecteren, ook niet onder muziekbibliotheek.

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RomeoJ schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:14:
[...]

Probeer anders eerst eens via je provider een nieuwe "instellingen SMS" aan te vragen, of reset de APN lijst (onder "Instellingen mobiel netwerk") eens door de APN weg te gooien en dan de instellingen van je provider opnieuw in te vullen, daar zou het probleem wellicht al mee verholpen zijn, dit probleem heb ik een hele poos terug ook gehad, en via deze manier opgelost...

Succes :)
Dat heeft helaas niet gewerkt. Ik heb de telefoon nu gewoon opnieuw voorzien van de laatste firmware, en nu doet hij het weer goed. Hopelijk is nu ook mijn batterij duur beter, aangezien die na de update een stuk slechter werd.
Glitch schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:38:
[...]

Blijkbaar hebben ze een foutje gemaakt en zitten ze er eentje te ver in de lijst. De optie staat onder Privacy. Lijkt me ook vrij logisch om daar even te kijken als je die optie zoekt?
Het was me eigenlijk nog niet in me opgekomen om bij Privacy te kijken :X, maar zo logisch vind ik dat ook niet. Voor de volgende keer weet ik in ieder geval waar ik die optie moet zoeken, thanks.
henri86 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:08:
Kan iemand me vertellen hoe je onder 2.1 een custom sms tone instelt? Onder 1.6 kon dat via het "sony ericsson" menu, maar daar staat het nu niet meer bij. Onder meldingstoon (sms->rechterknop->instellingen) kan ik geen muziekjes die ik zelf op m'n foon heb gezet selecteren, ook niet onder muziekbibliotheek.

Bij voorbaat dank :)
Gewoon onder "Geluid- en weergaveinstellingen" en dan "Beltoon voor Meldingen"

[ Voor 17% gewijzigd door Woy op 23-11-2010 10:28 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Laatst online: 24-09 20:33
Volgens mij is de 2.1 update voor de T-mobile klanten er. (batch: 1237-9697 T-mobile-nl). als ik via het menu handmatig laat zoeken wordt de update weergegeven.

Gezien de periekelen die sommige mensen hebben met backuppen van contacten en andere zaken hier wel even goed op letten.

Succes met updaten allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

lmno31 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:17:
Volgens mij is de 2.1 update voor de T-mobile klanten er. (batch: 1237-9697 T-mobile-nl). als ik via het menu handmatig laat zoeken wordt de update weergegeven.

Gezien de periekelen die sommige mensen hebben met backuppen van contacten en andere zaken hier wel even goed op letten.

Succes met updaten allemaal
Ah! Dan zal ik van de week eens even mijn foontje terugflashen naar 1.6 en de 'echte' update binnenhalen :)
Alhoewel dit met die Nordic versie ook prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:30
Jazco2nd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:48:
maar ik wil geen backup bij een emailaccount hebben die ik niet gebruik. Dus dan kies ik voor mijn account, Yahoo, daar kan dat ook.

Phone Explorer maakt een backup van meer dan alleen contacts en ik ben wel benieuwd hoe anderen die dit programma gebruiken daarmee omgaan bij meerdere nummers van hetzelfde type bij 1 contact.
Het gaat om je contacts, die synchroniseert Android gewoon standaard met je Google Account. Zodra je iets wijzigt wordt dat daar gelijk aangepast. Als je je telefoon reset, inlogt en voor synchroniseren kiest, dan staat alles er weer in. Je hoeft dus helemaal niks handmatig te backuppen oid.

Maar aangezien het 'ineens weer werkte' neem ik aan dat je perongeluk hebt gesynchoniseerd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses als deze vraag al gesteld is, maar ik ga geen 76 pagina's doorzoeken.

Ik heb sinds vandaag een Xperia mini pro en ik had Advanced task killer eens geïnstalleerd om te kijken of er veel apps zijn die actief blijven.
Nu merk ik dat er apps zijn die actief zijn, zelfs zonder dat ik ze geopend heb (zoals de Camera bvb).
Heeft dit onder Android veel invloed op de batterij? En hoe zorg ik er het best voor dat apps inactief blijven?

Ik ben namelijk iemand die wifi en andere toepassingen enkel maar inschakelt als het nodig is. Dus in principe hoeft er niets actief te zijn tot ik daadwerkelijk de app in kwestie nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:59:
Mijn excuses als deze vraag al gesteld is, maar ik ga geen 76 pagina's doorzoeken.

Ik heb sinds vandaag een Xperia mini pro en ik had Advanced task killer eens geïnstalleerd om te kijken of er veel apps zijn die actief blijven.
Nu merk ik dat er apps zijn die actief zijn, zelfs zonder dat ik ze geopend heb (zoals de Camera bvb).
Heeft dit onder Android veel invloed op de batterij? En hoe zorg ik er het best voor dat apps inactief blijven?

Ik ben namelijk iemand die wifi en andere toepassingen enkel maar inschakelt als het nodig is. Dus in principe hoeft er niets actief te zijn tot ik daadwerkelijk de app in kwestie nodig heb.
Lees dit topic dan toch maar een keer door, of gebruik de search, dit is al vaak genoeg aan de orde geweest.

Een beetje eigen inzet zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Inderdaad. Precies datgene is al zooo vaak besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ugc2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik wist helemaal niet dat GoT in een helpdesk was veranderd?!

Nu "la question jambon" (de hamvraag voor de Nederlanders onder ons):
Welke launcher gebruikt iedereen sinds zijn zijn 2.1 update?

Persoonlijk ben ik enorm fan van launcherpro plus. Die 3 dollar heb ik er wel voor over en sinds ik ook mijn standaard SE home heb verwijderd gaat de batterij stukken langer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

ugc2 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:58:
Ik wist helemaal niet dat GoT in een helpdesk was veranderd?!

Nu "la question jambon" (de hamvraag voor de Nederlanders onder ons):
Welke launcher gebruikt iedereen sinds zijn zijn 2.1 update?

Persoonlijk ben ik enorm fan van launcherpro plus. Die 3 dollar heb ik er wel voor over en sinds ik ook mijn standaard SE home heb verwijderd gaat de batterij stukken langer mee!
Hoe verwijder je de standaard SE home, en belangrijker, waarom gaat de batterij dan langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ugc2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-12-2023
SeatRider schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:34:
[...]

Hoe verwijder je de standaard SE home, en belangrijker, waarom gaat de batterij dan langer mee?
Met titanium backup heb ik 'Homescreen 2.0.0' verwijderd, natuurlijk moet je wel eerst een andere launcher hebben lopen.
Ik denk dat je dan meer batterij hebt doordat er dan geen 2 launchers tegelijk lopen.

• Jazco2nd
2 launchers tegelijk??? hoe kom je daarbij? Dan gaat doe je toch iets fout hoor.
Bij mij loopt alleen Zeam Launcher (met afstand de meest lichte launcher btw).

Heb toevallig net nog Zeam geupdate, toen ik daarna paar keer op de back knop drukte zag ik uiteindelijk alleen de standaard X10 Mini achtergrond met verder niks. Drukte op de Home knop en kon toen kiezen welke launcher ik wilde starten. Dus er draaien nooit 2 tegelijk...
en de default launcher verwijderen lijkt me niet zo handig.. mocht je ooit resetten ofzo..

Verwijderd

Gebruik zelf weer ADW omdat ik dacht dat Launcer pro dus mijn accu leegzuigt,maar doe nu nog steeds maar 1 dag met ADW,vaag hoor
Met de 1.6 en adw deed ik 2 dagen met mijn accu.

• dimocash
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:40:
Gebruik zelf weer ADW omdat ik dacht dat Launcer pro dus mijn accu leegzuigt,maar doe nu nog steeds maar 1 dag met ADW,vaag hoor
Met de 1.6 en adw deed ik 2 dagen met mijn accu.
had ik ook
bleek dat ik toch nog van alles automatisch liet synchroniseren
na deze aanpassing kan ik weer 2 dagen mee

• QkleQ
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-07 21:53
wanneer je Advanced Task Killer Free opent, dan zie je bovenaan Available Memory staan. Ik merk zelf dat wanneer deze waarde hoger ligt, de batterij langer meegaat. Bij mij is er zo een 61 M vrij, maar ik lees op andere fora dat deze rond de 90-100 M moet liggen voor een redelijke batterijduur. Waar ligt deze waarde bij jullie?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

QkleQ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:47:
wanneer je Advanced Task Killer Free opent, dan zie je bovenaan Available Memory staan. Ik merk zelf dat wanneer deze waarde hoger ligt, de batterij langer meegaat. Bij mij is er zo een 61 M vrij, maar ik lees op andere fora's dat deze rond de 90-100 M moet liggen voor een redelijke batterijduur. Waar ligt deze waarde bij jullie?
Ehrrmmzz... die zit bij mij op dit moment op 21M ?? :o
Oh nu 30.. nu weer 26..

Maar ik heb geen apps die ik niet gebruik aan het draaien.
Phonebook, PingChat, m'n clock-widget en nog wat standaard dingetjes.

Hij blijft rond de 25 hangen terwijl ik deze post type.
Maar over het algemeen doe ik zo'n.. mwoah wat zal het zijn.. 18 uur op 1 batterij?

• Jazco2nd
QkleQ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:47:
wanneer je Advanced Task Killer Free opent, dan zie je bovenaan Available Memory staan. Ik merk zelf dat wanneer deze waarde hoger ligt, de batterij langer meegaat. Bij mij is er zo een 61 M vrij, maar ik lees op andere fora dat deze rond de 90-100 M moet liggen voor een redelijke batterijduur. Waar ligt deze waarde bij jullie?
Bij mij kan dat helemaal niet, na de upgrade naar 2.1, zonder extra apps stond dit bij mij tussen de 30 en de 45.

Nu is er bij mij 40 MB vrij. Ik krijg nog wel gewoon notificaties van mail (niet gmail maar een imap account) en yahoo mail (yahoo mail app). Verder draaien ook Zeam launcher, Whatsapp, AlarmKlock en DialerOne altijd. Ondanks dat heb ik soms maar 29 MB vrij en soms 42 MB. Al draaien er geen andere apps dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkleQ
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-07 21:53
Ik heb nu zo'n 70M vrij, door met System Panel Lite apps te killen die op de achtergrond draaien. De meeste apps gebruiken zo een 10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:09
Hey ik had op mijn X10 mini een ontzettend mooi orchestraal deuntje als wakeup-alarm. Het was dacht ik een standaard alarm tune, maar hij is ineens weg. Iemand die de omschrijving van het alarmgeluidje herkent? Is deze misschien ergens los te downloaden? Ik vond dat zo lekker wakker worden.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Lekker wakker worden?
Maar dat bestaat toch helemaal niet?

Maar ik heb ook geen tone die 'Orchestral' of iets in die geest heet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:35
ik heb alleen effervesce kunnen vinden die wat lijkt op je beschrijving.
Ik heb hem even voor je geupload:
http://dl.dropbox.com/u/1552836/effervesce.ogg
Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste