Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:50:
Heeft iemand de x10 mini met hi prepaid gekocht? Is deze simlockvrij? In het verleden waren de meeste telefoons van hi simlock vrij, een enkele sony ericsson uitgezonderd, ik ben benieuwd hoe het bij deze is.
Ja dus, vandaag bij de kijkshop gekocht:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Twee weken verder:
Geweldige telefoon, ik draai de standaard 2.1 versie. Wel ben ik weer back-to-basic. De taskkiller er weer afgegooid, evenals andere apps die ik nauwelijks gebruik. De taskkiller klonk als een goed plan, maar ik moet zeggen dat Android het allemaal prima zelf af kan, en ik merk totaal geen verschil in snelheid terwijl ik toch flink te keer ga qua browsen, Facebook en enkele apps als tweakers en nu.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:46
Heb nu een aantal weken die [ROM]MiniCM7Pro van paul-xxx gedraaid, hij is snel maar niet stabiel. Hij hangt af en toe, reboot uit het niets, applicaties stoppen midden in de uitvoering en de wifi doet raar. Ik vind het font ook niet prettig lezen.

Heb nu [ROM] MiniCM7-2.1.7 geïnstalleerd met de nieuwste nAa-09 kernel. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1415026

Zal over een paar dagen me bevindingen posten.

Een paar posts terug had ik en link geplaatst naar een root en flash tutorial m.b.v. SuperOneClick.
Het is veel makkelijker om de Flashtool te gebruiken voor het rooten en flashen van je x10 mini pro.
---------------------------------------
[ROM] MiniCM7-2.1.8 is uit en ook nAa-10 kernel
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1415026

Heb een paar dagen 2.1.7 + nAa-9 gedraaid en heb geen vastlopers of wifi problemen gehad. Als je dus je x10 mini pro wilt updaten dan is MiniCM7 met de nAa kernel een beter keuze dan de standaard Sony kernel met MiniCM7Pro.

De standaard kernel zal ook wel de reden zijn dat Sony zelf geen updates meer uitbrengt. Hij is zo instabiel als wat met android 2.3

[ Voor 30% gewijzigd door robkorv op 29-01-2012 09:53 . Reden: MiniCM7-2.1.8 info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 11:56
Mijn vriendin heeft een X10 Mini pro, en kan daar geen Draw Something op installeren. Is niet te vinden in de google market. Installeren vanaf een PC via Googleplay werkt ook al niet. Nu valt mij op dat Google Market tegenwoordig Googleplay heet, en ook dat is niet te "krijgen" op deze telefoon. Komt dat doordat de boel niet geupdate wordt?

Iemand een idee hoe we Draw Something op dit ding krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 21-05 12:55

Sinester

Game Guru

Via een losse APK file of via een andere store is het vast en zeker op de telefoon te zetten
Moet je wel toestaan zaken te installeren via een alternative market

Draw something is alleen echt amper te doen op zo'n klein schermpje

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 11:56
Ach ja, ze doet ook de hele dag wordfeud...maar t is toch vreemd dat hij in de market niet te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
maar t is toch vreemd dat hij in de market niet te vinden is?
Als hij niet in de market te vinden is, dan betekent dat de telefoon niet aan de minimale specificaties voldoet. Dat kan zijn dat hij een bepaalde resolutie nodig heeft, of een bepaalde Android versie.

Ik zie dat Draw Something minimaal android 2.3 nodig heeft:
http://omgpop.com/drawsomething

[ Voor 3% gewijzigd door Homer.J op 17-04-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 13:53
Ik heb Draw Something op mijn X10 Mini Pro.
Ik draai een custom rom, dus heb 2.3, maar Draw Something is niet compatibel met LDPI telefoons.

Het werkt wel en het ik vind het leuk om met bekenden te spelen, maar de layout is wel duidelijk niet gemaakt op het apparaat. Bij het raden vallen de twee linker letters half buiten beeld, waardoor je ze niet kan lezen, maar wel kan selecteren. De twee rechter letters vallen onder de bom knop, waardoor hetzelfde geld (niet leesbaar, wel selecteerbaar). Ook passen er eigenlijk maar 6 letters van het te raden woord in je scherm.

Kortom, het werkt, je kan het spelen, maar het is niet ideaal (het mierenneukerige tekenwerk op die kleine schermpjes nog daargelaten).
Mocht je het toch nog willen kan je via internet de APK vast wel vinden. Ik had een APK gevonden die gelijk ook de betaalde versie was zonder te hoeven betalen. Die heb ik er dus meteen weer afgegooid. Daarna heb ik de APK maar direct vanuit de market gedownload via de Chrome extensie APK Download en dan gewoon naar je telefoon kopiëren en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Er is inmiddels een stabiele android 4.x
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1636501

Hij is wel wat trager dan 2.3.7, dat komt vooral omdat al die mooie animaties nog niet uit te zetten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 15:32
Ik heb dit toestel (de pro) nu een jaar. Ik wil eigenlijk wel graag een nieuwe rom. ik vraag me af wat voor ervaringen jullie hebben met android 2.3 roms zoals MiniCM7 en hoe MiniCM9 met ICS het doet op de redelijk oude hardware.
Ik draai op dit moment nog de standaard software (2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Ik ben er een beetje uit en draai nu al langer dan ik wil een oude custom 2.3 rom. Ik zit echter te twijfelen of ik moet updaten naar de nieuwste 2.3 roms, naar de ICS rom, of downgraden naar stock.

Door regelmatig optredende bugs in mijn huidige (GinTonic) rom in basis functionaliteiten (o.a. crashende camera, lag bij inkomende oproepen waardoor hij te laat het scherm toont en reageert op input om op te nemen) wil ik in ieder geval de software veranderen.
Omdat mijn telefoon nu dus onbetrouwbaar is geworden ben ik geneigd om naar stock terug te gaan. Als ik die root mis ik volgens mij ook niet zoveel, maar misschien kijk ik over een aantal dingen heen.

Een van de voornaamste redenen dat ik twijfel om naar de laatste custom roms over te stappen zijn de camera problemen. Voor zover ik weet heeft een grote groep mensen last van lag bij het opnemen van video bij nAa's rom en afgeleiden daarvan (i.e. alle andere roms). Er zijn volgens mij wel wat tweaks en hotfixes voor, maar daarvan ben ik uit het oog geraakt welke er zijn en hoe goed ze werken.

De status van de ICS roms heb ik nog minder zicht op. Voor zover ik kan zien draait die van nAa goed, maar is er door de missende camera drivers slechte videofunctionaliteit (lage resolutie).

Is hier iemand meer op de hoogte van de laatste custom rom statussen? En dan met name qua camera (foto en video) functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Ik ben inmiddels overgestapt naar de lg optimus 2x maar daarvoor heb ik MiniCM9 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1636501 een aantal weken gedraaid op mijn mini pro.

Zoals ik een aantal post terug heb geschreven draaide die erg langzaam in het begin, daar kom ik op terug. Nadat ik de instellingen voor animaties had gevonden en was overgeschakeld naar Apex Launcher Google Play: Apex Launcher vond ik hem nog beter draaien dan MiniCM7.

Over de camera kan ik geen uitspraken doen, want die gebruikte ik nooit. Aan de changelog te zien is dat deze nog niet helemaal naar behoren werkt en dat dit ook nog wel even zal duren.
*camcoder: 352x288 resolution
(higher resolution is possible but has audio/video sync issues due to missing codecs)

Mijn advies, als je de camera gebruikt ga dan voor MiniCM7, zo niet ga dan voor MiniCM9

[ Voor 6% gewijzigd door robkorv op 30-06-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 15:32
robkorv schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:49:

Over de camera kan ik geen uitspraken doen, want die gebruikte ik nooit. Aan de changelog te zien is dat deze nog niet helemaal naar behoren werkt en dat dit ook nog wel even zal duren.
*camcoder: 352x288 resolution
(higher resolution is possible but has audio/video sync issues due to missing codecs)

Mijn advies, als je de camera gebruikt ga dan voor MiniCM7, zo niet ga dan voor MiniCM9
Heeft u misschien een idee of je wel gewoon foto's kan maken?
Ik maak graag foto's als ik op vakantie ben, maar filmpjes maak ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Jornv schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:52:
[...]

Heeft u misschien een idee of je wel gewoon foto's kan maken?
Ik maak graag foto's als ik op vakantie ben, maar filmpjes maak ik nooit.
Heb ik zelf geen ervaring mee, volgens de changelog werkt de camera vanaf MiniCM9-3.0.1
http://forum.xda-develope...hp?p=25696349&postcount=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135169

Beste forumleden,

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn X10. Hij gaat namelijk niet meer aan.

De afgelopen tijd viel hij al heel regelmatig gewoon uit en dit wekte natuurlijk al behoorlijke irritatie bij mij op. Nu is hij sinds kort helemaal niet meer aan te krijgen. Het enige wat er gebeurd als ik hem probeer aan te zetten is het knipperen van een rood lampje (3x).

Heeft iemand hier de oplossing? Al mijn contacten staan nog op het telefoongeheugen en die had ik graag behouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Anoniem: 135169 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:43:
Beste forumleden,

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn X10. Hij gaat namelijk niet meer aan.

De afgelopen tijd viel hij al heel regelmatig gewoon uit en dit wekte natuurlijk al behoorlijke irritatie bij mij op. Nu is hij sinds kort helemaal niet meer aan te krijgen. Het enige wat er gebeurd als ik hem probeer aan te zetten is het knipperen van een rood lampje (3x).

Heeft iemand hier de oplossing? Al mijn contacten staan nog op het telefoongeheugen en die had ik graag behouden!
Ik heb het nog nooit gehad maar het lijkt op een bricked android. Google op "unbrick x10"
De volgende keer je google account koppelen, dan worden je contacten automatisch gesynced.

[ Voor 6% gewijzigd door robkorv op 03-07-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466151

Help! ik heb een Sony Ericsson X10 Mini Gold,
met een paar problemen.

Dit zijn de versies;
Model E10i,
Firmware: 2.1 update 1,
Kernel: 2.6.29,
Build-nmr: 2.1.1.A.0.6.

Het is een leuke GSM, maar de internet verbinding via WiFi doet het niet zoals elke andere GSM,
daarom wil ik het updaten.
Ik heb het geupdate met de laatste versie van Sony PC Companion (Media Go)
naar versie 2.1. met een kabel.
Maar er klopt iets niet, zoals de ontbrekende quickrolmenu die je naar beneden kunt trekken
en je quick instellingen hebt zoals WiFi, GPS, enz..
Dit zit wel op de X10 Mini Pro, (bijna dezelfde toestel maardan met een toetsenbord) of hoort dit zo op een X10 Mini en heb je alleen de Quickinstellingen als een Widget die je op de bureaublad kunt zetten! Vreemd!

Ik hoorde ook iets van een Flash, ofzo, dat je moet verwijderen, omdat het b.v. een KPN toestel is geweest (dit weet ik dus niet, maar zou best kunnen) en dat je daarna wel weer kunt updaten naar de laatste versie van Android.

Help Help Help, het is zo'n leuke handige kleine GSM, anders moet ik het wegdoen en ook maar aan een koelkast model geloven :*) .
Alvast bedankt, Trisha. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Anoniem: 466151 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:29:
Maar er klopt iets niet, zoals de ontbrekende quickrolmenu die je naar beneden kunt trekken
en je quick instellingen hebt zoals WiFi, GPS, enz..
Dit zit wel op de X10 Mini Pro, (bijna dezelfde toestel maardan met een toetsenbord) of hoort dit zo op een X10 Mini en heb je alleen de Quickinstellingen als een Widget die je op de bureaublad kunt zetten! Vreemd!
Ik heb een x10 mini pro en heb voor zover ik me kan herinneren alleen met custom roms die knoppen in de notification bar gehad. Je kan met Google Play: Notification Toggle proberen om te doen wat je wilt.

Ook zijn er volgens mij geen nieuwere officiele versies dan die jij hebt. Als je een nieuwere versie wilt dan zul je voor een custom rom moeten gaan. En alhoewel ik zeer tevreden ben met MiniCM7 is het draaien en installeren van een custom rom niet iets wat ik zomaar aan iedereen aan zou raden. Dan moet je toch wel even met je toestel spelen en je goed inlezen in wat je allemaal precies moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 19:34
Ik heb de X10 mini van mijn vriendin tijdelijk overgenomen (zijn heeft de aanrader Xperia U gekocht) en heb er Mini CM7.2.2 opgezet (CM9 wou niet lukken). Qua interface, snelheid en mogelijkheden een absolute aanrader voor elke gebruiker! Nog geen enkele bug tegengekomen en de snelheid is flink wat beter. Natuurlijk begint de hardware te verouderen, en zelfs itt mijn HTC Desire is hij wat sloom; maar er valt al bij al nog heel goed mee te werken!

De launcher is die van de Xperia S, samen met de weerwidget en wallpaper :)

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/j0pouh06t/screenshot_1344408048810.png

[ Voor 6% gewijzigd door cocico op 08-08-2012 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
cocico schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:45:
Ik heb de X10 mini van mijn vriendin tijdelijk overgenomen (zijn heeft de aanrader Xperia U gekocht) en heb er Mini CM7.2.2 opgezet (CM9 wou niet lukken). Qua interface, snelheid en mogelijkheden een absolute aanrader voor elke gebruiker! Nog geen enkele bug tegengekomen en de snelheid is flink wat beter. Natuurlijk begint de hardware te verouderen, en zelfs itt mijn HTC Desire is hij wat sloom; maar er valt al bij al nog heel goed mee te werken!

De launcher is die van de Xperia S, samen met de weerwidget en wallpaper :)

[afbeelding]
[b][message=38713991,noline]

[afbeelding]
Ziet er nice uit. Ik heb hem laatst uitgeleend en vond het toch weer leuk om er even mee te spelen. De nieuwe spiderman heeft hem trouwens ook, alhoewel dat de 2011 versie zal zijn. Vond het wel koel om hem in 3d op een bioscoopscherm te zien.

Ik heb er overigen wel minicm9 op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 19:34
Ik had ook graag Mini CM9 gehad (gewoon, omdat het kan) maar ik had de rare issue dat de touchscreen niet werkte. Het gebied waarvan de telefoon dacht dat het de plaats was waar je aanraakte, was een bolletje. Het eigenlijke gedeelte lag daar 2 cm boven. Ik vond na enige tijd zoeken niet waar dit aan kon liggen, en heb de Gingerbread kernel en ROM geflasht.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste