Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290042

mregeling2005 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:31:
Prepaids van tmobile zijn altijd simlockvrij.

X8, X10, Galaxy Mini etc.

zelf getest
Helemaal top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

Gezien de enorme performance verbeteringen die je met die staafdiagrammetjes wel eens ziet met custom firmware, zou ik ook wel een keer eentje willen proberen. Probleem is alleen.. welke? Ik hoor goede verhalen over miniCM van slade87 en hierboven over froyocomb.
Maar elke keer dat ik naar de nieuwe releases ervan kijk, lijkt het of de bugs zich opstapelen (wifi, bluetooth, fm radio, avi/mp3 playback, toetsenbordverlichting/indeling, etc etc. Dit terwijl er bij de meeste roms leuk bij staat dat er niks is dat niet werkt. Dat klinkt iets te rooskleurig als je het mij vraagt.

Desondanks wil ik het best eens proberen, maar heb weinig zin in gedoe met backups. Kan ik als ik via xrecovery een backup maak, deze weer terug zetten en direct weer door met hoe hij toen was? Maakt hij dan een backup van de volledige firmware en userdata? (dan wil ik het wel proberen, want dan zou het een kwestie zijn van update.zip flashen. uitproberen en indien niet positief backup terug zetten en je kan weer door. hooguit 30min werk?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan pak je een oudere? Als ik kijk naar mini CM 6 is die 100 procent stabiel voor mijn toestel (is een X8, maar de rom is afgeleid van de rom voor de X10 mini) CM 7 heeft nog bugs. Die laat ik nog even links liggen tot ze dat gefixed hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

AzzKickah

06-CENSORED

Ik draai MiniCM 3.0 van slade87 en alles werkt, als je het op de juiste manier in 1x goed doet.

Ikzelf zit nu met 2 camera-apps die conflicteren met elkaar maar dat komt doordat ik zelf ergens een foutje heb gemaakt. Verder werkt alles. Bluetooth, verlichting, Wi-Fi, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 22:47
inderdaad, alle functionaliteit werkt gewoon als je het goed doet en de juiste versie firmware op je telefoon hebt zitten. Bij een oudere ROM werkte video opnemen niet via Vignette, had daarvoor nog de meegeleverde Camera app nodig. Nu met Froyocomb 1.4 werkt video via Vignette ook gewoon.

Behalve dat alle functionaliteit werkt en dat het sneller is, krijg ik geen random reboots, die had ik wel met de Sony Ericsson software.

edit: met CM R2 ofzo, had ik ook paar keer per week random reboots. 1x op een nogal kut moment (wilde net opnemen).

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 07-06-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ohw ja.. dat moet ik wel toegeven.

Alles werkt wel, maar ik heb wel +/- elke 2 dagen dat ie een keer opnieuw opstart... Nou is dat an sich geen supergrote ramp, maar wel mooi kut mocht je net toevallig een noodgeval hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me er dan toch aan gewaagd. Nu draait miniCM v4.0 van slade87. Snelheidswinst is er inderdaad (van een score van 550 naar 650 gegaan).

Jammer vind ik wel dat ik alle apps weer moest downloaden. Op de een of andere manier snapte de android market niet dat ik nog steeds dezelfde telefoon heb en dat hij ze automatisch opnieuw mag downloaden. En toch nog weer een hoop instellen verder voordat het naar m'n zin is.

Voordeel is dan weer wel dat ik nog niet eens app2sd nodig heb, want hij heeft nog een whopping 155mb vrij na installatie van de belangrijkste apps. Ook handig is het batterij% dat wordt aangegeven. En dat de bluetooth switch e.d. ingebakken zitten. Geen aparte apps meer voor nodig. Kortom, toch wel toppie. Kijken of het een beetje wil wennen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AzzKickah schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:13:
Ohw ja.. dat moet ik wel toegeven.

Alles werkt wel, maar ik heb wel +/- elke 2 dagen dat ie een keer opnieuw opstart... Nou is dat an sich geen supergrote ramp, maar wel mooi kut mocht je net toevallig een noodgeval hebben..
Zit er geen default overclock in je rom je rom? Ik heb nu met het warmere weer ook wat reboots gehad en de CPU wat langzamer gezet en nu is het goed.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Marzman schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:30:
[...]

Zit er geen default overclock in je rom je rom? Ik heb nu met het warmere weer ook wat reboots gehad en de CPU wat langzamer gezet en nu is het goed.
Ik dacht dat die er uit was gehaald vanaf 3.0..?

Maar ik lees hier nu dat 4.0 uit is?? Downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het dat het knopje voor symbolen het niet doet op de pro met custom firmware? Hebben jullie dat ook of is er een fix voor? Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

What the hell.. :?

Zit ADW Launcher niet meer bij 4.0 in?? Al m'n shit weg! :(
En waarom hebben ze de icoontjes in de statusbalk nou groen gemaakt? Ziet er jah niet uit man.

ff kijken of ik dat simpel kan fixen, anders is het heel snel weer 3.0

Of weet iemand hoe je de statusbar van 3.0 terugzet?
Ik kan niet posten op XDA, heb nog geen 10 posts... :? En als ik ergens wil posten dan mag het niet omdat ik geen 10 posts heb... 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door AzzKickah op 07-06-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb ook 4.0 erop gezet en ben weer terug gegaan naar 3.03.
Vind die aanpassingen in de statusbar ook niet mooi, ben ook niet weg van de lockscreen.
Zo zijn er nog een paar dingen die mij niet bevielen met 4.0.
Heb gewoon weer een clean install gedaan en 3.03 erop gezet.

ADW launcher zit er niet in nee, maar die kan je toch gewoon weer installeren en je settings restoren.
Ik gebruik Mybackup Root, om een complete backup van apps en data te maken, na installatie van een rom kan ik hiermee binnen enkele minuten weer een volledig geinstalleerde en werkende restore doen, zowel van apps als systemsettings. ADW launcher werkt dan ook zonder probs, je moet alleen de widgets opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Anoniem: 140896 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:07:
Klopt het dat het knopje voor symbolen het niet doet op de pro met custom firmware? Hebben jullie dat ook of is er een fix voor? Tnx!
Doet het wel, je moet alleen Enable Overscrolling aanzetten, anders hangt deze, werkt overigens alleen met je fysieke toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Typisch... ik heb enable overscrolling aan staan en het Sym knopje heeft bij mij hetzelfde effect als het blauwe knopje links onder. Daardoor kan ik dus alleen de voorgedrukte blauwe symbolen typen en bijvoorbeeld niet een underscore. Krijgen jullie wel een schermpje met overige symbolen te zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ik krijg gewoon netjes de symbolen te zien, ik zie trouwens dat jij versie 4.0 hebt draaien van Slade.
Ik draai weer versie 3.03 en daar werkt het gewoon, misschien dat er een bug in de 4.0 versie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
R2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:07:
[...]

Doet het wel, je moet alleen Enable Overscrolling aanzetten, anders hangt deze, werkt overigens alleen met je fysieke toetsenbord
Bij Froyocomb kan je, door lang te drukken op het invoerveld (tijdens smsje ofzo) de invoermethode kiezen: Android of Default of Talkback. Bij Android zie je de taalbalk niet,werkt de blauwe knop goed maar de SYM knop niet. Bij Default werkt het precies zoals voorheen, met taalkbalk.
Talkback heb ik uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes, dat is hem! (wel jammer van die grote balk die je dan weer eronder ziet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ben ik ook net achter gekomen, wilde het net doorgeven hier.
CM6 4.0 heeft wat mij betreft nog teveel bugs erin zitten, zodra deze gefixed zijn stap ik wel over, voorlopig blijf ik nog even bij 3.0.3
Hoe bevalt FroyoComb 1.401?, is deze een beetje bugvrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:30:
Ben ik ook net achter gekomen, wilde het net doorgeven hier.
CM6 4.0 heeft wat mij betreft nog teveel bugs erin zitten, zodra deze gefixed zijn stap ik wel over, voorlopig blijf ik nog even bij 3.0.3
Hoe bevalt FroyoComb 1.401?, is deze een beetje bugvrij?
Hij gaat niet meer verder met 4.0. Hij focust zich nu op Gingerbread (als ik me niet vergis, staat wel in dat topic erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Klopt, maar hij heeft voor vandaag al nieuwe bug fixes aangekondigd.
Hij gaat niet verder dan 4.0, maar zorgt er wel voor dat deze bugvrij wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:35:
Klopt, maar hij heeft voor vandaag al nieuwe bug fixes aangekondigd.
Hij gaat niet verder dan 4.0, maar zorgt er wel voor dat deze bugvrij wordt ;)
OK.. dat is nice.
Kun jij posten in dat topic? Kun jij niet vragen of ie het vorige lock-screen er weer inbouwt? En die vieze groene icoontjes in de status-balk er weer uit haalt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

als je de eerste hotfix installeer, krijg je extra settings erbij, daar kan je een andere lockscreen kiezen, er zouden meerdere keuzes mogelijk moeten zijn, heb ze zelf niet bekeken.

Let wel op dat je dan ineens de overclock settings kwijt ben, dus zoek eerste eens door de settings of je iets kan vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door R2 op 08-06-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:47:
als je de eerste hotfix installeer, krijg je extra settings erbij, daar kan je een andere lockscreen kiezen, er zouden meerdere keuzes mogelijk moeten zijn, heb ze zelf niet bekeken.

Let wel op dat je dan ineens de overclock settings kwijt ben, dus zoek eerste eens door de settings of je iets kan vinden.
Ik heb alle settings al gehad :)
Maar die hotfix heb ik nog niet geinstalleerd. Ik zal eens ff kieken.

[EDIT]
OK, met die hotfix heb je inderdaad wat meer instellingen en kun je inderdaad uit verschillende lockscreens kiezen.
MAAR ik ben wel heel veel notification-geluidjes kwijt (zoals bijv. WahWah) dus dat vind ik kut :(

En nu die statusbar nog :P

[ Voor 21% gewijzigd door AzzKickah op 08-06-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

kan je ook weer de oude 3.0 lockscreen kiezen??, er komen nog wat fixes aan vandaag, misschien dat die nog iets kunnen betekenen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:15:
kan je ook weer de oude 3.0 lockscreen kiezen??, er komen nog wat fixes aan vandaag, misschien dat die nog iets kunnen betekenen voor je.
Yep, ik heb het lock-screen van 3.0 weer 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Vaag, hebben jullie het nog steeds over FroyoComb? Ik heb standaard blauwe icoontjes en dat lockscreen. Maar ik heb de hotfix op versie 4 (naar 4.01) nog niet geinstalleerd.

In zijn firstpost zit wel een zipje met alle geluiden, ringtones, notificaties die hij had verwijderd :)
Ik heb ook WahWah!

Draai het al deze hele week probleemloos, geen bugs, geen reboots. Snap de accu niet, die gaat echt langer mee. Grappig hoeveel invloed software kan hebben!

Hij zou trouwens wel gewoon 1.5 uitbrengen met nieuwe libs.

Toch raar dat Sony Ericsson nooit zijn rom zo bugvrij en energiezuinig heeft gekregen en ook dualtouch links liet liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Wie kan mij svp helpen?

Mijn mini pro blijft zich constant rebooten. na iedere reboot krijg ik de melding dat Roadsync de interne database niet kan openen. mijn telefoon geeft aan dat ik, als het probleem na reboot niet wordt verholpen, ik roadsync opnieuw moet installeren. Maar ik kan roadsync er niet eens afhalen! Ik kan op een of andere manier ook geen hardreset doen, want de optie "terugzetten naar fabrieksinstellingen" staat niet bij de plek waar hij hoort te staan "instellingen voor sd-kaart en telefoongeheugen".

Weet iemand wat ik kan doen, en heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Jazco2nd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:50:
Vaag, hebben jullie het nog steeds over FroyoComb? Ik heb standaard blauwe icoontjes en dat lockscreen. Maar ik heb de hotfix op versie 4 (naar 4.01) nog niet geinstalleerd.

In zijn firstpost zit wel een zipje met alle geluiden, ringtones, notificaties die hij had verwijderd :)
Ik heb ook WahWah!

Draai het al deze hele week probleemloos, geen bugs, geen reboots. Snap de accu niet, die gaat echt langer mee. Grappig hoeveel invloed software kan hebben!

Hij zou trouwens wel gewoon 1.5 uitbrengen met nieuwe libs.

Toch raar dat Sony Ericsson nooit zijn rom zo bugvrij en energiezuinig heeft gekregen en ook dualtouch links liet liggen..
Nee, niet froyocomb maar de 4.01 versie van Slade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Bazza nl schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:44:
Wie kan mij svp helpen?

Mijn mini pro blijft zich constant rebooten. na iedere reboot krijg ik de melding dat Roadsync de interne database niet kan openen. mijn telefoon geeft aan dat ik, als het probleem na reboot niet wordt verholpen, ik roadsync opnieuw moet installeren. Maar ik kan roadsync er niet eens afhalen! Ik kan op een of andere manier ook geen hardreset doen, want de optie "terugzetten naar fabrieksinstellingen" staat niet bij de plek waar hij hoort te staan "instellingen voor sd-kaart en telefoongeheugen".

Weet iemand wat ik kan doen, en heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt?
Ben je zelf aan het rooten geweest?, verkeerde apps verwijderd?
Je kan met SEUS je telefoon ook weer terug krijg naar fabrieksinstelling als je geen andere opties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jazco2nd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:50:
Ik heb ook WahWah!
Ben ik nou zo blind of...? :)
Ik zie geen linkje naar sounds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

AzzKickah schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:33:
[...]

Ben ik nou zo blind of...? :)
Ik zie geen linkje naar sounds?
Moet je bij de FroyoComb 1.401 rom kijken, daar staat dat linkje.

Je kan die sounds ook uit je 3.0 rom halen, daar staan ze nog in..

[ Voor 12% gewijzigd door R2 op 09-06-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 12:54

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Grumbel, mijn gmail wachtwoord aangepast op een pc.
Echter hoe dit op mijn x10 mini te wijzigen? Via instellingen/accounts/ lukt dat niet. Opnieuw aanmelden geeft een verbindingsfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
raginus3 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:17:
Grumbel, mijn gmail wachtwoord aangepast op een pc.
Echter hoe dit op mijn x10 mini te wijzigen? Via instellingen/accounts/ lukt dat niet. Opnieuw aanmelden geeft een verbindingsfout
Kan je niet het account verwijderen via Accounts & Sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
R2 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:33:
[...]

Ben je zelf aan het rooten geweest?, verkeerde apps verwijderd?
Je kan met SEUS je telefoon ook weer terug krijg naar fabrieksinstelling als je geen andere opties hebt.
Ik heb het op kunnen lossen met de pc companion. Ging wel erg lastig, omdat hij bleef rebooten kon hij bijna geen update maken. Maar ja, helaas nu wel alles opnieuw qua apps en instellingen moeten zoeken.

Een groot voordeel: Hij gaat weer supersnel, dit is echt DE oplossing voor traag lopende smartphones!

Edit: nee, heb geen custom rom er op zitten, gewoon origineel!

[ Voor 5% gewijzigd door Bazza nl op 11-06-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

heb me eniiiggeeee spoed stukje werkende navigatie (niet google maps) nodig omdat ik die van mij perrr ongeluk heb weggegooid van mijn phone.

Iemand die mij kan helpen PM even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:02
Kan er iemand een leuke ROM aanbevelen voor de X10 Mini Pro van m'n moeder?
Belangrijkste eis is stabiliteit en een deftige interface / launcher, want de vanilla is wat bij betreft maar zwakjes. Verder moet ie wel NL vertaling hebben. :)

Zij heeft 'n AZERTY (België, he), maar ik had al een hardware tobo layout switcher gevonden, dus dat zal alvast geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Er zijn 2 roms, Froyocomb en Cyanogen Froyo based on MiniCM. Froyocomb is wat meer uitgekleed en de icoontjes wat meer getweakt verder ruwweg zelfde.

Froyocomb 1.4 is de meest stabiele rom die ik ooit heb geprobeerd en werkt perfect. Ik gebruik het icm Zeam launcher.

Van beide roms is versie 5 uitgekomen (1.5) die een aantal fixes bracht en snelheidsverbeteringen maar helaas ook enkele bugs in de interface.

Es er een nieuw topic geopend van beide makers van deze twee roms waarin de vervolgversies worden gepresenteerd (CyaNo R Evolution en CyanoComb). Kies welke je wil. Ze zijn echt heel goed, helemaal stabiel. Heb zelf net geupgrade van Froyocomb 1.4 naar CyanoComb (de opvolger) in slechts paar minuten. Geen reset ofzo nodig. Hoef zelfs geen backup van mn data terug te zetten.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1132063

[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 22-06-2011 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 01-06 16:19

xon

vandaag ook maar eens een custom rom erop gezet en bevalt me goed tot nu toe moet ik zeggen...heerlijk veel nieuwe dingen net of je een nieuwe telefoon hebt :)

de fijnste functie die ik al sinds ik mijn pro heb wil is dat je een gesprek kan beëindigen met een KNOPJE!! gewoon een knopje..en niet als een malloot je telefoon heen en weer schudden om hem weer aan te krijgen en dan met je vinger op het scherm weer uit te moeten drukken..

neennn..nu gewoon een functie waarbij je op de aan en uit knop drukt tijdens een gesprek en het gesprek wordt beëindigd..

aanrader...wel een hoop gezeur om het erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ugc2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-12-2023
xon schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:28:
vandaag ook maar eens een custom rom erop gezet en bevalt me goed tot nu toe moet ik zeggen...heerlijk veel nieuwe dingen net of je een nieuwe telefoon hebt :)

de fijnste functie die ik al sinds ik mijn pro heb wil is dat je een gesprek kan beëindigen met een KNOPJE!! gewoon een knopje..en niet als een malloot je telefoon heen en weer schudden om hem weer aan te krijgen en dan met je vinger op het scherm weer uit te moeten drukken..

neennn..nu gewoon een functie waarbij je op de aan en uit knop drukt tijdens een gesprek en het gesprek wordt beëindigd..

aanrader...wel een hoop gezeur om het erop te krijgen.
En hoe heb je juist xrecovery aan de praat gekregen?
Ik heb al een 3tal keer een nieuwe rom geflasht maar nu wil xrecovery plots niet meer openen wanneer ik op de terugknop ram tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan zijn dat ie er dan uitgehaald is, moet je deze bestanden even opnieuw plaaten, heb dit zelf al een keer ondervonden met een X8.

Weet iemand of je voor CyaNo Baseband M76XX-TSNCJOLYM-53404015 nodig hebt?
Ik wil voor iemand een custom rom op zijn mini pro zetten alleen hij heeft nog de oude baseband dus daardoor willen sommige roms niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Voor vrijwel alle roms heb je dat nodig. Gewoon kwestie van updaten via SEUS (Sony Ericsson Update Utility). Dan rooten en niet xRecovery erop want die is vervangen voor CWM recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
Tip voor de fans van deze telefoon: bij de Belgische MediaMarkt (althans, in Oostende) staat de X10 Mini aan de onwaarschijnlijke prijs van € 99. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund666
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Ik heb hier een Xperia Mini Pro liggen, heb hem geroot gekregen, maar zaken als Xrecovery e.d. starten gewoon totaal niet op. :(
Wordt er een beetje sagrijnig van. Heb het hele internet afgespit (XDA-developers .e.d) maar tot nog toe werkt geen enkele tip of tool.

Het gaat om de U20i
Versie 2.1 update 1
Build 2.1.1.A.06
Kernel 2.6.29

Heeft iemand nog een geniale ingeving? Ik heb trouwens de bekende SuperOneClick-tool gebruikt om te rooten.

Edit. Flash Tool geprobeerd, werkt. Ik heb er een Xrecovery tool voor X8 opstaan, ROMS installeren lukt Cyanocomb, Froyocomb, maar beiden crashen nog voordat ze helemaal in het hoofdmenu aankomen. Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Sigmund666 op 29-07-2011 20:40 ]

It is written only Link can get AIDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
misschien installeer je een ROM die bedoeld is voor als je al een custom ROM erop had zitten.
De meeste nieuwe ROMs geven problemen als je niet update maar echt nog van de stock software komt...
Dat las ik althans ergens op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2023
Je kan deze is proberen.

Meeste mods installeren nu met CWM.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1106146

Ik draai nu Froyobread. Werkt goed. Draait soepel.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Estuera op 03-09-2011 17:00 . Reden: Laat maar, X10 exemplaar is DOA ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik wil ook graag een custom ROM uitproberen. Kan ik ergens een soort stappenplan vinden hoe ik dat moet doen? Ik heb op XDA gezocht maar zie nu door de bomen het bos niet meer. Welke ROMs zijn er nu en wat moet ik doen om er één te installeren?

Goed nieuws: Cyanogenmod blog schrijft dat de eerstvolgende officiële release ook ondersteuning zal bieden voor de x10 mini en x10 mini pro. (en eigenlijk de volledige lineup van sony ericsson van de afgelopen tijd)

Momenteel draai ik GingerDX v15, androidversie 2.3.5 en daar heb ik wisselende ervaringen mee. Soms werkt het heel lekker en vlot, soms moet je minuten wachten voordat een app is gestart. Het lijkt een geheugenprobleem te zijn, waardoor sommige apps constant opnieuw opstarten. Zojuist een factory reset gedaan en nu hopen dat het daarmee is opgelost.

Ik hoop dat de officiële cyanogen v7.1 wel goed zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Anoniem: 140896 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:20:
Goed nieuws: Cyanogenmod blog schrijft dat de eerstvolgende officiële release ook ondersteuning zal bieden voor de x10 mini en x10 mini pro. (en eigenlijk de volledige lineup van sony ericsson van de afgelopen tijd)

Momenteel draai ik GingerDX v15, androidversie 2.3.5 en daar heb ik wisselende ervaringen mee. Soms werkt het heel lekker en vlot, soms moet je minuten wachten voordat een app is gestart. Het lijkt een geheugenprobleem te zijn, waardoor sommige apps constant opnieuw opstarten. Zojuist een factory reset gedaan en nu hopen dat het daarmee is opgelost.

Ik hoop dat de officiële cyanogen v7.1 wel goed zal werken.
Ik heb ook GingerDX Pro gebruikt, v10 ofzo. Had ook wisselende ervaringen. Er zijn op dit moment 2 roms ver in ontwikkeling, GingerDX Pro, gebaseerd op GingerDX (voor de niet-pro) die weer is gebaseerd op HackDroid voor de X8.
En de tweede is MiniCM 7 Pro, gebaseerd op MiniCM voor de niet-pro.

Ik ben over naar MiniCM 7 Pro, zonder factory reset werkt deze al zonder de probleempjes die ik af en toe met GingerDX had. Even snel als GingerDX. Wel stabieler dus en ik heb ongeveer 30 MB meer ruimte over intern.

MiniCM 7 is volgens mij weer gebaseerd of onderdeel van FreeXperia, de projectgroep die delen van de sourcecode heeft gekregen van SonyEricsson.

edit: beide roms vind ik trouwens wel heel veel beter en sneller en stabieler dan de stock software!

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 30-09-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met de batterij na +/- een jaar gebruik?

Ik heb mijn X10 mini inmiddels net iets meer dan een jaar, en de batterij gaat opeens heel hard achteruit. Vanaf het begin, en tot een paar maand geleden, kon ik soms wel 2 tot 3 dagen zonder op te laden. Ik zette hiervoor 's nachts wel de data verbinding uit, en ik gebruik de telefoon erg weinig voor internet functies. Gemiddeld gezien stuur ik een paar smsjes per dag en check ik een paar minuten facebook via de facebook app.
De afgelopen tijd doet de batterij het steeds slechter. Gister heb ik hem helemaal opgeladen (vanaf 0%). 12 uur later was de batterij nog maar 9% vol. Het enige dat ik in de tussentijd heb gedaan was een telefoontje van 1 minuut aannemen.
Volgens mij is de garantie op de telefoon 2 jaar, maar geld voor accessoires (waaronder de batterij) een garantie termijn van 1 jaar. Daar val ik dus net buiten. Heeft er iemand ervaring met het (zelf) vervangen van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
De mijne is nu ongeveer 1,5 jaar oud en ik heb nog geen last van verminderde batterijduur, gaat nog steeds gemiddeld 2 a 3 dagen mee. Soms gebeurt het ook wel dat hij heel snel leegloopt, misschien ligt dit aan een of andere app die nog draait. Bij mij staat WIFI en BT continue aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31

Christiano007

Ich bin der champion

Mijn accu was op een gegeven moment steeds op na een uurtje of 10 na het opladen. Kwam uiteindelijk door een mail-proggie wat steeds probeerde te connecten enz.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390334

Ik heb een klein vraagje...

Ik heb hier de xperia mini pro. En nu lees ik de reviews en heb ik op de filmpjes op internet gezien dat er een like button zit in de mp3 speler. Zodat je als een vet nummer hebt deze meteen op facebook kan plempen. Nu heb ik deze button niet. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen.

De software is up to date...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376449

ik heb weer een nieuw probleem ondervonden:

als ik een sms verzend en ik schuif de slider direct erna toe dan valt mn foon volledig uit... 8)7

iemand dit ook al eens ondervonden?

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 16:44
Weet iemand hoe ik Android 2.2 of hoger kan instaleren op een x10 mini pro ?

huidig draait er 2.1 op.

Waar haal ik die 2.2 (of hoger) vandaan?

DPC Chef-kok :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Xanquezer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:36:
Weet iemand hoe ik Android 2.2 of hoger kan instaleren op een x10 mini pro ?

huidig draait er 2.1 op.

Waar haal ik die 2.2 (of hoger) vandaan?
Zoeken op XDA en dergelijke. Er zjin genoeg roms te vinden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Als je niet teveel tijd kwijt wil zijn, moet je in dit forum:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=727

Scrollen naar het topic van "[ROM] MiniCM7Pro", van ontwikkelaar "paul-xxx".
Dit is een extreem stabiele ROM (stabieler dan de software van SonyEricsson zelf). Helemaal uitontwikkeld, wordt niet meer mee geexperimenteerd ofzo. Echt bug-free.

Daarnaast heb je dan gelijk Android 2.3.7 te pakken, dual-touch, lekker veel vrij intern geheugen etc.
Je kan SonyEricsson Home installeren (of zit er al op) als je toch nog de interface van SE wil behouden (met die hoekjes).

Als je echt helemaal de SonyEricsson stijl wil behouden, scroll dan in datzelfde forum verder naar een andere rom van dezelfde ontwikkelaar "[ROM] SonyStyle". De ontwikkelaar geeft echter zelf aan dat deze nog niet in het stadium van MiniCM7Pro zit, maar de meeste gebruikers vinden juist van wel.

Voor allebei moet je telefoon al geroot zijn, met CWM geinstalleerd zodat je roms zoals deze makkelijk kunt flashen. Hoe je moet rooten en cwm installeren kan je vast wel vinden in datzelfde forum. Is een eenmalige actie.
Terug naar het begin kan altijd door SEUS van Sony Ericsson te downloaden en je telefoon helemaal in de begin status te zetten. Niet aan te raden.. lekker deze ROM installeren en een backup maken (of in het begin kiezen om alles bij Google te backupen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb die cm7 geinstalleerd gekregen ma nu is mijn toetsenbord qwerty ipv azerty...is hier eigenlijk iets aan te doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 05-06 08:48
Anoniem: 376449 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:55:
ik heb die cm7 geinstalleerd gekregen ma nu is mijn toetsenbord qwerty ipv azerty...is hier eigenlijk iets aan te doen? 8)7
Even verder terugkijken en deze link kwam er in voor.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudi Vader schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:18:
[...]

Even verder terugkijken en deze link kwam er in voor.
had zelfs nog iets makkelijker gevonden...toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
the phonehouse heeft een palletactie: 69,- voor Hi prepaid x10 mini. nu zit ik er over te denken om deze te kopen en dan mijn tmobile sim met nog 2 jaar waard aan simonly abonnement tegoed in te stoppen.
enig idee of ik na het root-en en een nieuwe rom installereeen ook direct vande simlock af ben?

wat is overigens de laatste officiele firmware / android versie die SE heeft geleverd bij de x10 mini? kon ik zo snel niet terugvinden in deze 105+ pagina's. Vast bedankt vooor de support!

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 05-06 08:48
erwin.heukels schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:05:
the phonehouse heeft een palletactie: 69,- voor Hi prepaid x10 mini. nu zit ik er over te denken om deze te kopen en dan mijn tmobile sim met nog 2 jaar waard aan simonly abonnement tegoed in te stoppen.
enig idee of ik na het root-en en een nieuwe rom installereeen ook direct vande simlock af ben?

wat is overigens de laatste officiele firmware / android versie die SE heeft geleverd bij de x10 mini? kon ik zo snel niet terugvinden in deze 105+ pagina's. Vast bedankt vooor de support!
Volgens mij heb ik de laatste versie er op staan:
Firmwarereversie: 2.1-update 1
Smalbandversie: M76XX-TSNCJOLYM-53404015
Kernel-versie: 2.6.29
Build-nummer:2.1.1.A.0.6

Maarre.... die versie van die Paul op XDA....... Wow......

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:21
Beste xperia users.

Ik ben van plan om voor mijn vriendin een Xperia mini pro aan te schaffen, wat denken jullie? Beetje geschikt voor de vrouw?
Dacht in eerste instantie aan wp7 maar die zijn qua prijs al heel wat hoger, ik volg de xperia mini pro nu al een tijd en qua prijs/prestatie voldoet hij best goed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434188

Hoi, dit is mijn eerste keer op een forum.
Ik heb dikke problemen met mijn X10 mini pro. Deze maand heb ik een factuur van 270 euro gehad omdat ik keiveel data zou gebruikt hebben op mijn gsm. Ik heb dan 2 weken geleden een nieuwe sim in mijn gsm gestoken en tot gisteren had ik daar geen problemen mee. toen ik 's avonds thuiskwam heb ik mijn saldo gecheckt en er stond nog 8.25 euro op. Midden in de nacht krijg ik plots 6 sms'jes die zeggen dat mijn saldo nog maar 3.14 euro is. hoe kan dit gebeuren als ik mijn gsm niet gebruikt heb sinds mijn laatste saldocheck toen ik thuiskwam?
Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:17
Ik zou zeggen, zet je data uit.. (instellingen>draadloos gedoe>dataverkeer vinkje uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Laatst online: 14:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Na een jaar lang de xperia x10 mini pro gebruikt te hebben en hem ook meerdere malen naar de reparatie service te hebben gestuurd (toestel werd warm, spontaan uitvallen, oplaad connector defect en zeer traag) is mijn xperia x10 mini pro vandaag in de prullenbak beland.
wat een k telefoon. :r

Nu zou je zeggen, het zal wel een maandagmorgen toestel zijn. Maar mijn vriendin heeft hetzelfde toestel en ook alleen maar problemen (laad niet op, speaker defect).

Helaas moet die er nog een jaartje mee doen. (abo)
Maar ik denk dat ik al een goed verjaardagscadeau voor haar weet.

Zo dat moest er even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vis hem er weer uit, DM en me en stuur hem naar me op, ik betaal de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Laatst online: 14:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Sorry, het betreft een zakelijk toestel en deze worden altijd vernietigd.

Maar geloof me dit foontje wil je ook echt niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
De Hi versie die bij the Phonehouse, Kijkshop en de Mediamarkt ligt voor 70€ is simlockvrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:17
Oh bedankt! Die wilde ik net gaan halen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:54

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik heb ook een xperia x10 mini, maar lees alles over roms voor de pro, kan iemand mij een mooie non-pro noemen, of een tutorial linkje ofzo..

ik heb het toestel (zonder sim erin) aan de wifi gehangen, en kan ook al internettten erop, maar er staat nog de android 1.6 op, en als ik via settings willen laten zoeken naar een update zegt hij dat hij geen verbinding kan maken?! moet ik updaten met een sim erin, of zou dat niet mogen uitmaken?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van 1.6 naar 2.1 moet je via de computer doen. Dus: even usb kabeltje in je computer doen en updaten met sony ericsson software updater. daarmee heb je waarschijnlijk ook meteen de goede kernel.
Dan heb je de laatste versie, die je vervolgens moet rooten (superoneclick) en dan kan je CWM recovery installeren. Daarmee eerst even een backup maken van je huidige situatie en dan een rom proberen. succes.
zie bijvoorbeeld hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:46
Het is ff zoeken maar het is mij uiteindelijk gelukt via deze tutortial.
http://www.androidmemo.co...ni-pro-gingerbread-froyo/

Ik draai nu http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1201116 [ROM]MiniCM7Pro - V21

Heb er nu een dagje mee gespeeld en alles loopt goed en vlot. Ik mis wel dat de dialer niet naar me voicemail belt door lang op de 1 te drukken.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robkorv schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:06:
Het is ff zoeken maar het is mij uiteindelijk gelukt via deze tutortial.
http://www.androidmemo.co...ni-pro-gingerbread-froyo/

Ik draai nu http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1201116 [ROM]MiniCM7Pro - V21

Heb er nu een dagje mee gespeeld en alles loopt goed en vlot. Ik mis wel dat de dialer niet naar me voicemail belt door lang op de 1 te drukken.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
instellingen -> oproepinstellingen -> instellingen voor voicemail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Anoniem: 376449 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:36:
[...]

instellingen -> oproepinstellingen -> instellingen voor voicemail
Gelukt, tnx voor de instructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437796

Beste mensen,

ik heb sinds kort een sony xperia mini. ik ben zeer tevreden over het toestel, wat me wel stoort is all die apps die standaard geinstalleerd zijn. Ik weet dat ik ze enkel kan verwijderen als ik mijn telefoon root en een rom installeer. Ik heb er al veel over gelezen, maar aangezien ik technisch zo mee ben met deze technologie snap ik er dus niks van. Daarom mijn vraag: zou iemand het zien zitn om me wat duidelijke "mensentaal" uitleg te geven? :) Zou super zijn.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Heeft iemand de x10 mini met hi prepaid gekocht? Is deze simlockvrij? In het verleden waren de meeste telefoons van hi simlock vrij, een enkele sony ericsson uitgezonderd, ik ben benieuwd hoe het bij deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 00:23

Barrycade

Through the...

• cocico
Ik kijk hoopvol uit naar een deftige ICS ROM, XDA is er al mee bezig!

De CM ROM is vooralsnog niet perfect, jammergenoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:50:
Heeft iemand de x10 mini met hi prepaid gekocht? Is deze simlockvrij? In het verleden waren de meeste telefoons van hi simlock vrij, een enkele sony ericsson uitgezonderd, ik ben benieuwd hoe het bij deze is.
Ja dus, vandaag bij de kijkshop gekocht:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Twee weken verder:
Geweldige telefoon, ik draai de standaard 2.1 versie. Wel ben ik weer back-to-basic. De taskkiller er weer afgegooid, evenals andere apps die ik nauwelijks gebruik. De taskkiller klonk als een goed plan, maar ik moet zeggen dat Android het allemaal prima zelf af kan, en ik merk totaal geen verschil in snelheid terwijl ik toch flink te keer ga qua browsen, Facebook en enkele apps als tweakers en nu.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Heb nu een aantal weken die [ROM]MiniCM7Pro van paul-xxx gedraaid, hij is snel maar niet stabiel. Hij hangt af en toe, reboot uit het niets, applicaties stoppen midden in de uitvoering en de wifi doet raar. Ik vind het font ook niet prettig lezen.

Heb nu [ROM] MiniCM7-2.1.7 geïnstalleerd met de nieuwste nAa-09 kernel. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1415026

Zal over een paar dagen me bevindingen posten.

Een paar posts terug had ik en link geplaatst naar een root en flash tutorial m.b.v. SuperOneClick.
Het is veel makkelijker om de Flashtool te gebruiken voor het rooten en flashen van je x10 mini pro.
---------------------------------------
[ROM] MiniCM7-2.1.8 is uit en ook nAa-10 kernel
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1415026

Heb een paar dagen 2.1.7 + nAa-9 gedraaid en heb geen vastlopers of wifi problemen gehad. Als je dus je x10 mini pro wilt updaten dan is MiniCM7 met de nAa kernel een beter keuze dan de standaard Sony kernel met MiniCM7Pro.

De standaard kernel zal ook wel de reden zijn dat Sony zelf geen updates meer uitbrengt. Hij is zo instabiel als wat met android 2.3

[ Voor 30% gewijzigd door robkorv op 29-01-2012 09:53 . Reden: MiniCM7-2.1.8 info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
Mijn vriendin heeft een X10 Mini pro, en kan daar geen Draw Something op installeren. Is niet te vinden in de google market. Installeren vanaf een PC via Googleplay werkt ook al niet. Nu valt mij op dat Google Market tegenwoordig Googleplay heet, en ook dat is niet te "krijgen" op deze telefoon. Komt dat doordat de boel niet geupdate wordt?

Iemand een idee hoe we Draw Something op dit ding krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 21-05 12:55

Sinester

Game Guru

Via een losse APK file of via een andere store is het vast en zeker op de telefoon te zetten
Moet je wel toestaan zaken te installeren via een alternative market

Draw something is alleen echt amper te doen op zo'n klein schermpje

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
Ach ja, ze doet ook de hele dag wordfeud...maar t is toch vreemd dat hij in de market niet te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
maar t is toch vreemd dat hij in de market niet te vinden is?
Als hij niet in de market te vinden is, dan betekent dat de telefoon niet aan de minimale specificaties voldoet. Dat kan zijn dat hij een bepaalde resolutie nodig heeft, of een bepaalde Android versie.

Ik zie dat Draw Something minimaal android 2.3 nodig heeft:
http://omgpop.com/drawsomething

[ Voor 3% gewijzigd door Homer.J op 17-04-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:37
Ik heb Draw Something op mijn X10 Mini Pro.
Ik draai een custom rom, dus heb 2.3, maar Draw Something is niet compatibel met LDPI telefoons.

Het werkt wel en het ik vind het leuk om met bekenden te spelen, maar de layout is wel duidelijk niet gemaakt op het apparaat. Bij het raden vallen de twee linker letters half buiten beeld, waardoor je ze niet kan lezen, maar wel kan selecteren. De twee rechter letters vallen onder de bom knop, waardoor hetzelfde geld (niet leesbaar, wel selecteerbaar). Ook passen er eigenlijk maar 6 letters van het te raden woord in je scherm.

Kortom, het werkt, je kan het spelen, maar het is niet ideaal (het mierenneukerige tekenwerk op die kleine schermpjes nog daargelaten).
Mocht je het toch nog willen kan je via internet de APK vast wel vinden. Ik had een APK gevonden die gelijk ook de betaalde versie was zonder te hoeven betalen. Die heb ik er dus meteen weer afgegooid. Daarna heb ik de APK maar direct vanuit de market gedownload via de Chrome extensie APK Download en dan gewoon naar je telefoon kopiëren en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Er is inmiddels een stabiele android 4.x
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1636501

Hij is wel wat trager dan 2.3.7, dat komt vooral omdat al die mooie animaties nog niet uit te zetten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 15:32
Ik heb dit toestel (de pro) nu een jaar. Ik wil eigenlijk wel graag een nieuwe rom. ik vraag me af wat voor ervaringen jullie hebben met android 2.3 roms zoals MiniCM7 en hoe MiniCM9 met ICS het doet op de redelijk oude hardware.
Ik draai op dit moment nog de standaard software (2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Ik ben er een beetje uit en draai nu al langer dan ik wil een oude custom 2.3 rom. Ik zit echter te twijfelen of ik moet updaten naar de nieuwste 2.3 roms, naar de ICS rom, of downgraden naar stock.

Door regelmatig optredende bugs in mijn huidige (GinTonic) rom in basis functionaliteiten (o.a. crashende camera, lag bij inkomende oproepen waardoor hij te laat het scherm toont en reageert op input om op te nemen) wil ik in ieder geval de software veranderen.
Omdat mijn telefoon nu dus onbetrouwbaar is geworden ben ik geneigd om naar stock terug te gaan. Als ik die root mis ik volgens mij ook niet zoveel, maar misschien kijk ik over een aantal dingen heen.

Een van de voornaamste redenen dat ik twijfel om naar de laatste custom roms over te stappen zijn de camera problemen. Voor zover ik weet heeft een grote groep mensen last van lag bij het opnemen van video bij nAa's rom en afgeleiden daarvan (i.e. alle andere roms). Er zijn volgens mij wel wat tweaks en hotfixes voor, maar daarvan ben ik uit het oog geraakt welke er zijn en hoe goed ze werken.

De status van de ICS roms heb ik nog minder zicht op. Voor zover ik kan zien draait die van nAa goed, maar is er door de missende camera drivers slechte videofunctionaliteit (lage resolutie).

Is hier iemand meer op de hoogte van de laatste custom rom statussen? En dan met name qua camera (foto en video) functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Ik ben inmiddels overgestapt naar de lg optimus 2x maar daarvoor heb ik MiniCM9 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1636501 een aantal weken gedraaid op mijn mini pro.

Zoals ik een aantal post terug heb geschreven draaide die erg langzaam in het begin, daar kom ik op terug. Nadat ik de instellingen voor animaties had gevonden en was overgeschakeld naar Apex Launcher Google Play: Apex Launcher vond ik hem nog beter draaien dan MiniCM7.

Over de camera kan ik geen uitspraken doen, want die gebruikte ik nooit. Aan de changelog te zien is dat deze nog niet helemaal naar behoren werkt en dat dit ook nog wel even zal duren.
*camcoder: 352x288 resolution
(higher resolution is possible but has audio/video sync issues due to missing codecs)

Mijn advies, als je de camera gebruikt ga dan voor MiniCM7, zo niet ga dan voor MiniCM9

[ Voor 6% gewijzigd door robkorv op 30-06-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 15:32
robkorv schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:49:

Over de camera kan ik geen uitspraken doen, want die gebruikte ik nooit. Aan de changelog te zien is dat deze nog niet helemaal naar behoren werkt en dat dit ook nog wel even zal duren.
*camcoder: 352x288 resolution
(higher resolution is possible but has audio/video sync issues due to missing codecs)

Mijn advies, als je de camera gebruikt ga dan voor MiniCM7, zo niet ga dan voor MiniCM9
Heeft u misschien een idee of je wel gewoon foto's kan maken?
Ik maak graag foto's als ik op vakantie ben, maar filmpjes maak ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Jornv schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:52:
[...]

Heeft u misschien een idee of je wel gewoon foto's kan maken?
Ik maak graag foto's als ik op vakantie ben, maar filmpjes maak ik nooit.
Heb ik zelf geen ervaring mee, volgens de changelog werkt de camera vanaf MiniCM9-3.0.1
http://forum.xda-develope...hp?p=25696349&postcount=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135169

Beste forumleden,

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn X10. Hij gaat namelijk niet meer aan.

De afgelopen tijd viel hij al heel regelmatig gewoon uit en dit wekte natuurlijk al behoorlijke irritatie bij mij op. Nu is hij sinds kort helemaal niet meer aan te krijgen. Het enige wat er gebeurd als ik hem probeer aan te zetten is het knipperen van een rood lampje (3x).

Heeft iemand hier de oplossing? Al mijn contacten staan nog op het telefoongeheugen en die had ik graag behouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Anoniem: 135169 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:43:
Beste forumleden,

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn X10. Hij gaat namelijk niet meer aan.

De afgelopen tijd viel hij al heel regelmatig gewoon uit en dit wekte natuurlijk al behoorlijke irritatie bij mij op. Nu is hij sinds kort helemaal niet meer aan te krijgen. Het enige wat er gebeurd als ik hem probeer aan te zetten is het knipperen van een rood lampje (3x).

Heeft iemand hier de oplossing? Al mijn contacten staan nog op het telefoongeheugen en die had ik graag behouden!
Ik heb het nog nooit gehad maar het lijkt op een bricked android. Google op "unbrick x10"
De volgende keer je google account koppelen, dan worden je contacten automatisch gesynced.

[ Voor 6% gewijzigd door robkorv op 03-07-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466151

Help! ik heb een Sony Ericsson X10 Mini Gold,
met een paar problemen.

Dit zijn de versies;
Model E10i,
Firmware: 2.1 update 1,
Kernel: 2.6.29,
Build-nmr: 2.1.1.A.0.6.

Het is een leuke GSM, maar de internet verbinding via WiFi doet het niet zoals elke andere GSM,
daarom wil ik het updaten.
Ik heb het geupdate met de laatste versie van Sony PC Companion (Media Go)
naar versie 2.1. met een kabel.
Maar er klopt iets niet, zoals de ontbrekende quickrolmenu die je naar beneden kunt trekken
en je quick instellingen hebt zoals WiFi, GPS, enz..
Dit zit wel op de X10 Mini Pro, (bijna dezelfde toestel maardan met een toetsenbord) of hoort dit zo op een X10 Mini en heb je alleen de Quickinstellingen als een Widget die je op de bureaublad kunt zetten! Vreemd!

Ik hoorde ook iets van een Flash, ofzo, dat je moet verwijderen, omdat het b.v. een KPN toestel is geweest (dit weet ik dus niet, maar zou best kunnen) en dat je daarna wel weer kunt updaten naar de laatste versie van Android.

Help Help Help, het is zo'n leuke handige kleine GSM, anders moet ik het wegdoen en ook maar aan een koelkast model geloven :*) .
Alvast bedankt, Trisha. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Anoniem: 466151 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:29:
Maar er klopt iets niet, zoals de ontbrekende quickrolmenu die je naar beneden kunt trekken
en je quick instellingen hebt zoals WiFi, GPS, enz..
Dit zit wel op de X10 Mini Pro, (bijna dezelfde toestel maardan met een toetsenbord) of hoort dit zo op een X10 Mini en heb je alleen de Quickinstellingen als een Widget die je op de bureaublad kunt zetten! Vreemd!
Ik heb een x10 mini pro en heb voor zover ik me kan herinneren alleen met custom roms die knoppen in de notification bar gehad. Je kan met Google Play: Notification Toggle proberen om te doen wat je wilt.

Ook zijn er volgens mij geen nieuwere officiele versies dan die jij hebt. Als je een nieuwere versie wilt dan zul je voor een custom rom moeten gaan. En alhoewel ik zeer tevreden ben met MiniCM7 is het draaien en installeren van een custom rom niet iets wat ik zomaar aan iedereen aan zou raden. Dan moet je toch wel even met je toestel spelen en je goed inlezen in wat je allemaal precies moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb de X10 mini van mijn vriendin tijdelijk overgenomen (zijn heeft de aanrader Xperia U gekocht) en heb er Mini CM7.2.2 opgezet (CM9 wou niet lukken). Qua interface, snelheid en mogelijkheden een absolute aanrader voor elke gebruiker! Nog geen enkele bug tegengekomen en de snelheid is flink wat beter. Natuurlijk begint de hardware te verouderen, en zelfs itt mijn HTC Desire is hij wat sloom; maar er valt al bij al nog heel goed mee te werken!

De launcher is die van de Xperia S, samen met de weerwidget en wallpaper :)

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/j0pouh06t/screenshot_1344408048810.png

[ Voor 6% gewijzigd door cocico op 08-08-2012 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
cocico schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:45:
Ik heb de X10 mini van mijn vriendin tijdelijk overgenomen (zijn heeft de aanrader Xperia U gekocht) en heb er Mini CM7.2.2 opgezet (CM9 wou niet lukken). Qua interface, snelheid en mogelijkheden een absolute aanrader voor elke gebruiker! Nog geen enkele bug tegengekomen en de snelheid is flink wat beter. Natuurlijk begint de hardware te verouderen, en zelfs itt mijn HTC Desire is hij wat sloom; maar er valt al bij al nog heel goed mee te werken!

De launcher is die van de Xperia S, samen met de weerwidget en wallpaper :)

[afbeelding]
[b][message=38713991,noline]

[afbeelding]
Ziet er nice uit. Ik heb hem laatst uitgeleend en vond het toch weer leuk om er even mee te spelen. De nieuwe spiderman heeft hem trouwens ook, alhoewel dat de 2011 versie zal zijn. Vond het wel koel om hem in 3d op een bioscoopscherm te zien.

Ik heb er overigen wel minicm9 op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik had ook graag Mini CM9 gehad (gewoon, omdat het kan) maar ik had de rare issue dat de touchscreen niet werkte. Het gebied waarvan de telefoon dacht dat het de plaats was waar je aanraakte, was een bolletje. Het eigenlijke gedeelte lag daar 2 cm boven. Ik vond na enige tijd zoeken niet waar dit aan kon liggen, en heb de Gingerbread kernel en ROM geflasht.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste